Het Grote Radeon9500 Nieuws (en later ook ervaringen) Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 706 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
CJ schreef op 08 december 2002 @ 19:29:
Op het Rage3D-forum druppelen de eerste berichten over 9500Pro's (allemaal inclusief de final layout) binnen. De reacties zijn heel erg positief. Alleen een enkele tweaker vind het jammer dat je op de eerste memory-chip geen ramsink kan plaatsen. En dat was geloof ik een van de vragen in dit topic. Op de nieuwe lay-outs wil dat dus niet.

[...]

Bron: http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33651709
ah bedankt

* post 400 * :)

anny way, T-minus wij gaan er iets op bedenken he ? :) want ik zal en moet op die laatse ram module ook heatsinks kunnen plaatsen anders maakt het ook geen flikker uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Q-bone

Dusss...

maar is iemand er al achter waar de nieuwe reversie te koop is, want ze hebben het op rage 3d over datz e hem regstreeks bij ati hebben gekocht ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
oke iedereen weet hoe het er nu uit ziet ( nog ff 1x plaatje )

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/asaveur/pic/power.JPG

mijn idee :

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/asaveur/pic/powerconnector.JPG

zijn die dingen tekoop ? en zouden ze anders ergens kunnen worden gemaakt ? :)

ik weet dus niet hoe ik moet resizen :X

[ Voor 9% gewijzigd door Pollewob op 08-12-2002 23:14 . Reden: Ff plaatje geresized :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en die final versie?
wat is het verschil dan? het geheugen? en wanneer komt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 08 december 2002 @ 22:03:
en die final versie?
wat is het verschil dan? het geheugen? en wanneer komt die?
De versie die je hierboven ziet is de final dus die krijg je als je er een koopt in de winkel :)

Enneuh ja als ik het zo zie alleen die 4 pinnetjes omhoog buigen en klaar :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Minus schreef op 08 December 2002 @ 23:11:
[...]

De versie die je hierboven ziet is de final dus die krijg je als je er een koopt in de winkel :)

Enneuh ja als ik het zo zie alleen die 4 pinnetjes omhoog buigen en klaar :)
Doe het zo, dat je ze nog goed kan terugbuigen ivm garantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 23:21:
[...]

Doe het zo, dat je ze nog goed kan terugbuigen ivm garantie :+
8)7 Hehe ik neem aan dat dat kaartje dat wel kan hebben >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
Ik heb em nu ook besteld. De Club3d-versie. Diamondcomputers verwacht ze vandaag binnen te krijgen. Ben benieuwd! Theoretisch zou ik em dan morgen kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 02:15
Dus als ik het zo bekijk is de Club3D net zo goed als die van Hercules? Hmmm, dan betaal ik me dus blauw voor die blauwe PCB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
je betaalt je niet alleen blauw voor die blauwe PCB, maar ook voor de naam Hercules, de software, de goede ondersteuning etc. Kaartje zelf presteert niet heel anders denk ik. Drom ga ik dit keer lekker voor die Club3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Maar ja je zit altijd met filters dus je bent wel afhankelijk van beeldkwaliteit.. Als ze goedkopere onderdelen gebruiken is de kans op ruis veeeeel groter dan bij duurdere onderdelen...

Dat maakt op zich niet uit tot de 1024 (zie je haast niet) maar op een 22 inch monitor bij 1600 wil je dus GEEN ligte ruis hebben. SUPER irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 02:15
hmmm, duidelijk, maar ik wil wel een 9500Pro liefst met memsinks (en blauwe PCB). Deze moet m'n zojuist overleden 8500LE vervangen (waar ik dus tig sinks had opgezet). Maar omdat dit in een mATX-kast komt moet de koeling optimaal zijn.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Nieuwe 9500Pro Review op HardOCP:
http://www.hardocp.com/article.html?art=Mzk2LDE=

Zeer goede resultaten en een lovende conclusie. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Helaas heeft DVC computers ze niet vandaag heb ik gemailed gekregen :(

* SmokeyTheBandit jankt et helemaal uit :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Formoza heeft de saphire.....is die niet beter dan club 3D

xMouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
maar is mijn idee realiseerbaar :?

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/asaveur/pic/powerconnector.JPG

want ik ben bang dat ik dan zon pin breek, en dan kan ik die kaart wel weg gooien :( ( ik ben niet uber rijke miljonair dus, ik zou em graag heel houden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
T-Minus schreef op 09 december 2002 @ 11:54:
Helaas heeft DVC computers ze niet vandaag heb ik gemailed gekregen :(

* Canard jankt et helemaal uit :( :(
Dat was te verwachten... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Canard schreef op 09 december 2002 @ 13:38:
[...]

Dat was te verwachten... :'(
ik ga em maybe morgen halen bij daimond computers, kan me TI 4400 voor 230 verkopen :D

mja is het wel slim omtewisselen ? 8)7 ( en daar kom ik nu mee :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
RS_003 schreef op 09 December 2002 @ 14:24:
mja is het wel slim omtewisselen ? 8)7 ( en daar kom ik nu mee :P )
Waarom niet? De 9500 is in veel gevallen sneller, maar hij is zeker nieuwer... en DirectX9 kan misschien in de toekomst toch best nuttig zijn...

Ikzelf zou een Ti4400 niet omwisselen omdat dat ook een leuke kaart is... ik doe het nog met een GeForce2 MX :) en ga nu de overstap wagen naar een 9500 Pro... dat is tenminste de moeite waard! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah, same here, mijn hoog bejaarde GeForce 2 Pro gaat weg voor de Radeon 9500 Pro, maar dan moet hij wel verkrijgbaar zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

bwiep schreef op 09 December 2002 @ 11:36:
Maar ja je zit altijd met filters dus je bent wel afhankelijk van beeldkwaliteit.. Als ze goedkopere onderdelen gebruiken is de kans op ruis veeeeel groter dan bij duurdere onderdelen...

Dat maakt op zich niet uit tot de 1024 (zie je haast niet) maar op een 22 inch monitor bij 1600 wil je dus GEEN ligte ruis hebben. SUPER irritant :P
Ik weet niet of je het weet, maar Club3D kaarten zijn Built by Ati

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

:|

Hmm, bij een plaatselijke, goed gewaardeerde winkel (shop survey van t-net) geinformeerd.
wij verwachten de nieuwe Radeon kaart niet meer dit jaar. Ze zijn nu net
uitgebracht en zijn zeer lastig leverbaar. Daarbij komt ook nog dat de prijs
erg onrealistisch hoog ligt.

Met vriendelijke groet,[enz. enz.]
Kortom, wachten tot ergens halverwege januari, en dan eens kijken wat de prijzen zijn... want pak 'em beet 280 € voor een kaart die van ATi zelf een richtprijs van 199 US$ meekrijgt, nou neuh.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
[quote]bwiep schreef op 09 december 2002 @ 11:36:

Ik heb een asus V8170 gehad, en die was net zo snel als die van Club3d. Dus ik weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
JumpStart schreef op 09 December 2002 @ 16:01:
:|

Hmm, bij een plaatselijke, goed gewaardeerde winkel (shop survey van t-net) geinformeerd.

[...]

Kortom, wachten tot ergens halverwege januari, en dan eens kijken wat de prijzen zijn... want pak 'em beet 280 € voor een kaart die van ATi zelf een richtprijs van 199 US$ meekrijgt, nou neuh.
FOEI !!!!

Geachte heer ****** :P

Ik krijg de kaarten definitief donderdag binnen, hoe die kaarten precies inelkaar zitten weet ik donderdag. Als u donderdag contact met ons opneemt dan kan ik u er alles over vertellen.

Met vriendelijke groet,
Kevin Lee

website: www.completer.nl
e-mail: info@completer.nl

Schiedamseweg 47B
3026AC Rotterdam
tel: 010 478 0903
Fax: 010 476 0637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

[quote]onkruid71 schreef op 09 December 2002 @ 16:09:
bwiep schreef op 09 december 2002 @ 11:36:

Ik heb een asus V8170 gehad, en die was net zo snel als die van Club3d. Dus ik weet het niet
Ik heb het dus ook niet over snelheid ;).. Niet over overclockbaarheid maar over BeeldKWALITEIT.. :D

Dus over hoe mooi het beeld er uit ziet... Storing e.d. ruis op het scherm enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Is er al iemand die er een heeft kunnen bemachtigen :S :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
nja ik teminste donderdag ;) maar al die shops zitten zo ver weg :|

ken jij ( of anderen ) een winkel omgv rotterdam met die speeltje's ? want 16euro verzenden = ook niet goedkoop en als het omgv rotterdam is dan kan het lekker goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Canard schreef op 09 december 2002 @ 14:36:
[...]

Waarom niet? De 9500 is in veel gevallen sneller, maar hij is zeker nieuwer... en DirectX9 kan misschien in de toekomst toch best nuttig zijn...

Ikzelf zou een Ti4400 niet omwisselen omdat dat ook een leuke kaart is... ik doe het nog met een GeForce2 MX :) en ga nu de overstap wagen naar een 9500 Pro... dat is tenminste de moeite waard! ;)
mja verkopen voor 210 en een nieuwe kopen voor 230 = 20 euro voor 25% sneller in game's met AA en FSAA aan, dan hoor je mij niet klagen, tenzij je een goed tegen argument hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

RS_003 schreef op 09 December 2002 @ 18:25:
nja ik teminste donderdag ;) maar al die shops zitten zo ver weg :|

ken jij ( of anderen ) een winkel omgv rotterdam met die speeltje's ? want 16euro verzenden = ook niet goedkoop en als het omgv rotterdam is dan kan het lekker goedkoop :)
www.completer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
240 :|

nja bedankt. dan ask ik me vader wel ofie 20 euro xtra betaald :D aangezien hij niet wil rijden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
nog meer goed niews :

Computerboot Nieuws

Beste Lezer

Computerboot heeft weer een nieuw merk voor behuizing in haar assortiment.
Namelijk de 19' SVEC kasten.
Deze vindt u nergens goedkoper dan bij computerboot .
Dus kijk even op WWW.COMPUTERBOOT.COM en overtuig u zelf van de beste prijzen

NIEUW bij Computerboot

Videokaart / Club3D ATI Radeon 9500Pro 128MB BGA 222 Euro inclusief BTW

WWW.COMPUTERBOOT.COM

Mvg

Computerboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

RS_003 schreef op 09 December 2002 @ 18:59:
nog meer goed niews :

Computerboot Nieuws

Beste Lezer

Computerboot heeft weer een nieuw merk voor behuizing in haar assortiment.
Namelijk de 19' SVEC kasten.
Deze vindt u nergens goedkoper dan bij computerboot .
Dus kijk even op WWW.COMPUTERBOOT.COM en overtuig u zelf van de beste prijzen

NIEUW bij Computerboot

Videokaart / Club3D ATI Radeon 9500Pro 128MB BGA 222 Euro inclusief BTW

WWW.COMPUTERBOOT.COM

Mvg

Computerboot
10 euro leggen dat ze die niet uit voorraad kunnen leveren :Z ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
T-Minus schreef op 09 december 2002 @ 19:07:
[...]

10 euro leggen dat ze die niet uit voorraad kunnen leveren :Z ;(
ik d8 dat ze ze vandaag binnen kregen, nja ik zou zeggen mail ze ff. :) weet je het morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg bij informatique staat de saphirre 128 mb maar er staat geen pro bij. Ik dacht dat de kaarten met 128 mb allemaal pro waren. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 19:47:
zeg bij informatique staat de saphirre 128 mb maar er staat geen pro bij. Ik dacht dat de kaarten met 128 mb allemaal pro waren. Klopt dit?
Nope de pro's verkopen ze bij informatique niet meer want daar konden ze niet aan komen, en ik heb gehoord dat er ook 128mb normal versions kwamen, wat ik wel zeker weet is, dat de pro nooit in 64mb komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak hier toch op uit dat de 128 mb de pro versie is:

The SAPPHIRE RADEON 9500 ATLANTIS and ATLANTIS PRO
Engage in the Excavation of Your Imagination

October 24, 2002 , CA USA: Sapphire Technology LTD introduces RADEON 9500 ATLANTIS and ATLANTIS Pro: The RADEON 9500 ATLANTIS and ATLANTIS PRO elevate price verse performance expectations by delivering enhanced visual effects and features never before realized on the home PC platform. The offspring of the latest in technological advancements to be delivered from ATI, the RADEON 9500 video processing unit (VPU), the Sapphire RADEON 9500 ATLANTIS and ATLANTIS PRO carry with them the power to argue that performance is not solely dictated by the price you pay. Boasting AGP 8x support, providing 2GB/sec of bandwidth, both models promise to eradicate graphic system bottlenecks. The RADEON 9500 ATLANTIS PRO, equipped with 128MB of DDR, and the RADEON 9500 ATLANTIS with 64MB or 128MB DDR, offer an ample amount of memory cache, to tackle today’s most demanding of 3D applications. Rediscover the roots of your 3D infatuation with the Sapphire RADEON 9500 ATLANTIS and ATLANTIS Pro affordable graphic solutions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Ben in onderhandeling ( ook de prijs) over de sapphire pro bij een pc boer in het zuiden waar ik al eerder kocht. Hij verwacht de kaart ook al deze week en wil trouwe klanten wel korting geven :7 :9~

xMouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
xMouse schreef op 09 december 2002 @ 20:44:
Ben in onderhandeling ( ook de prijs) over de sapphire pro bij een pc boer in het zuiden waar ik al eerder kocht. Hij verwacht de kaart ook al deze week en wil trouwe klanten wel korting geven :7 :9~
en waar zit ie ? want ik woon ook in zuidholland en die enigste shop in de buurt is die kaart 240 :|

ad me anders ff @ msn RS003@hotmail.com als je wil ;)
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 20:32:
Ik maak hier toch op uit dat de 128 mb de pro versie is:

The SAPPHIRE RADEON 9500 ATLANTIS and ATLANTIS PRO
Engage in the Excavation of Your Imagination

October 24, 2002 , CA USA: Sapphire Technology LTD introduces RADEON 9500 ATLANTIS and ATLANTIS Pro: The RADEON 9500 ATLANTIS and ATLANTIS PRO elevate price verse performance expectations by delivering enhanced visual effects and features never before realized on the home PC platform. The offspring of the latest in technological advancements to be delivered from ATI, the RADEON 9500 video processing unit (VPU), the Sapphire RADEON 9500 ATLANTIS and ATLANTIS PRO carry with them the power to argue that performance is not solely dictated by the price you pay. Boasting AGP 8x support, providing 2GB/sec of bandwidth, both models promise to eradicate graphic system bottlenecks. The RADEON 9500 ATLANTIS PRO, equipped with 128MB of DDR, and the RADEON 9500 ATLANTIS with 64MB or 128MB DDR, offer an ample amount of memory cache, to tackle today’s most demanding of 3D applications. Rediscover the roots of your 3D infatuation with the Sapphire RADEON 9500 ATLANTIS and ATLANTIS Pro affordable graphic solutions.
en waarom concludeer je dat ? aangezien het nog steeds een normal kan zijn + !!!

ik heb mail gehad dat ze niet meer leverbaar waren, en dat ze pas begin volgend jaar ze weer verw8en

[ Voor 62% gewijzigd door Roberto op 09-12-2002 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 21:48

Leon

Rise Of The Robots

volgens mij worden al die computertoko's gek van al die mailtjes over de radeon 9500 Pro... :+

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Ik weet niet of dit al gepost is, maar op de site van Diamond computers staat dat ie vanaf 10-12 leverbaar is!

http://www.diamondcomputers.nl/productinfo.php?Id=431

Ik ga m'm mx400 upgraden naar een 9500 pro, maar w8 nog ff de eerste resultaten af :+ :? 8)7

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux
  • Laatst online: 23-09-2024

chux

...

Ik wacht het ook nog maar ff af denk ik, ben bang dat je anders strax te snel besteld en niet de juiste krijgt ofzo.

Had iemand digiworld al gemaild dan, wanneer ze ze daar binnen krijgen voor 227,99??
http://www.digiworldbv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
[quote]Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 02:40:
[...]

toesjee

lolz :) hijs een m8 van me hoor...

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
chux schreef op 09 december 2002 @ 23:42:
Ik wacht het ook nog maar ff af denk ik, ben bang dat je anders strax te snel besteld en niet de juiste krijgt ofzo.

Had iemand digiworld al gemaild dan, wanneer ze ze daar binnen krijgen voor 227,99??
http://www.digiworldbv.nl
Ik heb digiworld vanochtend enkele malen geprobeerd te bellen, maar daar werd niet opgenomen. Nadat ik de shopreview in pricewatch had bekeken ben ik voor wat betreft digiworld afgehaakt.

Als je niet de juiste krijgt, heeft de betreffende winkel een fout gemaakt die door hen hersteld moet worden. Lastig, maar geen groot probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux
  • Laatst online: 23-09-2024

chux

...

Joch_um_all schreef op 10 December 2002 @ 01:10:
[...]

Als je niet de juiste krijgt, heeft de betreffende winkel een fout gemaakt die door hen hersteld moet worden. Lastig, maar geen groot probleem
true, maar duurt dan weer langer voordat je de goeie heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Jongens slecht nieuws ...... althans zo ziet het er voorlopig uit :(
Er zijn al mensen in USA die er een hebben alleen ze zijn er wel in geslaagd om hem te OCen alleen geeft dat dus geen preformance winst :( :(

Heet ziet er naar uit dat ze het zelfde flikken als met de 9000 die precies dezelfde verschijnselen heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Minus schreef op 10 december 2002 @ 07:16:
Heet ziet er naar uit dat ze het zelfde flikken als met de 9000 die precies dezelfde verschijnselen heeft
Slaan die verschijnselen aleen op het niet halen van performance bij OC, of zijn er nog meer zaken die tot huilen stemmen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

T-Minus schreef op 10 December 2002 @ 07:16:
Jongens slecht nieuws ...... althans zo ziet het er voorlopig uit :(
Er zijn al mensen in USA die er een hebben alleen ze zijn er wel in geslaagd om hem te OCen alleen geeft dat dus geen preformance winst :( :(

Heet ziet er naar uit dat ze het zelfde flikken als met de 9000 die precies dezelfde verschijnselen heeft :(
:? :? :?

Overklokken = meer berekeningen per seconde = sneller. Altijd, hoe je het ook bekijkt. Dus, levert het wel iets meer prestatie, maar is dat veel minder dan verwacht ?

Of... levert het echt niets op ? Met andere woorden: dan zou de videokaart dus weigeren te reageren op datgene wat powerstrip (of welke OC util dan ook) graag als frequenties wil zien.

Stukje uit de Radeon 9500 Pro review @ Hard|OCP
Overclocking?

Overclocking attempts did not go so well. I had high hopes in its ability to overclock. We were unable to get PowerStrip or Rage3D Tweaker to recognize the core and memory speeds of this video card, therefore I was unable to adjust them for overclocking. I tried three different driver sets with no luck. Is it because of the Non Qualification Sample nature of our product, or are the values locked inside the BIOS? ATI going to clock lock their retail cards? I hope not. In my opinion this would not be a good thing to do right now with NVIDIA’s offerings on the horizon. Hopefully some brave folks out there can experiment with this to find out if there is a way to overclock.
Ik hoop/gok erop dat het gewoon een driver probleem is, en dat overklokken nog wel beschikbaar wordt binnen afzienbare tijd...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
Ik had vernomen dat de kaart van Club3d overmorgen waarschijnlijk uitkomt. Ik hoop het eens een keer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
De Radeon9700 (dus niet Pro) was ook niet te overklokken. Na een biosflash met de retail 9700Pro bios, bleek-ie ineens wel te overklokken. Op Rage3D konden ze het kaartje (Powercolor) daar naar op core 370 mem 326 krijgen.
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33652405

En hier een thread waarin ze een 9500Pro hebben overgeklokt (met Powerstrip 3.30) naar core 310 mem 300, waarin prestatiewinst nihil is:
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33652205

Ook Rage3DTweak is inmiddels te gebruiken voor overklokken. Op dit moment kun je dit doen door een file te vervangen die je kandownloaden vanaf Rage3D. De volledig nieuwe versie volgt binnenkort.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Jongens slecht nieuws de Club 3d schijnt voorlopig nog niet binnen te komen (misschien deze week :( ) :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11
Als nou gewoon iedereen wacht totdat de Radeon 9900 en de GeForce FX uitkomen, dan zijn de prijzen van o.a. de 9500 veel lager en zijn ze veel beter leverbaar en bovendien zijn er toch nog geen DX9 spellen.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Okay I tried out Powerstrip 3.30 and it recognized the clock speeds. The bad news is that the clock and memory speed increases didn't make much of a difference in 3dmark.

276/270 (default) 11423
290/290 11437
310/300 11450

I think the difference should be more than this, so maybe we have as situation as with the 9000 non-pro, where the speeds reset back to default even though powerstrip shows increased speeds

maar 3dmark zegt ook toch weer niet super veel ? als je bv toch opeens 20 fps meer haalt in ut 2003, hoor je mij niet klagen, ik hoorde toch dat dat 3dmark meer punten geeft @ nvidia. ( driver optimalisatie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
FlowDesign schreef op 10 december 2002 @ 13:07:
Als nou gewoon iedereen wacht totdat de Radeon 9900 en de GeForce FX uitkomen, dan zijn de prijzen van o.a. de 9500 veel lager en zijn ze veel beter leverbaar en bovendien zijn er toch nog geen DX9 spellen.
Op die fiets kan je blijven wachten en wachten en wachten totdat je één ons weegt. :/

En wat maakt het nou uit dat er geen DX9 spellen zijn? De brute kracht die deze kaarten hebben komen ook van pas in de games die nu uit zijn. Tegen de tijd dat er echte DX9-games zijn heb ik (bij wijze van spreken) wel een R400 of R500-kaart om ze goed te kunnen spelen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Het verschil tussen 11423 en 11450 is 0,235% ... Voor 11 % meer bandbreedte en 11% meer corespeed zou je ècht wel meer kunnen verwachten.

Wat die persoon, die met die 3D Mark scores op de proppen kwam, moet doen is de subscores opzoeken van vertex rates en fill rates. DAARUIT moet 1 op 1 een 11% toename blijken... zo niet, dan is het wel duidelijk dat de kaart niet luistert naar (de huidige versie) van powerstrip...

Edit: Zoiets als dit dus: 3D Mark 2001 SE detailed scores @ Hard|OCP Saphire Atlantis Radeon 9700 Pro default speed vs core/mem 370/335.

[ Voor 22% gewijzigd door JumpStart op 10-12-2002 13:27 . Reden: toevoeging URL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuse me...WAT EEN KUTSTREEK VAN ATI !! Als die 9500pro niet overklokbaar is, wat moet je er dan mee :(, zonde van die 200 euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 14:59:
excuse me...WAT EEN KUTSTREEK VAN ATI !! Als die 9500pro niet overklokbaar is, wat moet je er dan mee :(, zonde van die 200 euro's.
Hehe. Hij is wel overklokbaar. :+
Maar je merkt er niet zo veel van. Tenminste niet in 3DM2k2. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
erm dan moet je flashen (hoop ik )

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 14:59:
Hoo, relax man !

Lang niet iedereen doet aan overklokken. Ik was het in ieder geval niet van plan.

Dus, wat moet je er dan mee, als 'ie alleen op default speed kan lopen ? (Het idee alleen al, nee, nee, NEEEEEE, oh goden, THE HORROR !!!!) [Merk aub mijn sarcasme op!]

Voor die 200 euro's (wel ietsje meer) heb je wel een videokaart die, zeker wanneer je anisotropisch filteren en AntiAliasing aanzet, flink wat sneller is dan een Geforce 4 4600... Laatste keer dat ik keek koste een beetje fatsoenlijke 128 MB GF4 4600 tussen de 300-380 euro. Moet ik dat nog doorrekenen voor je?

èn DirectX 9 ready, en floating point kleuren, en 6x FSAA mode, en 16x/64-tap anisotropisch filteren, en ... en .. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
JumpStart schreef op 10 December 2002 @ 15:13:
[...]
Hoo, relax man !

Lang niet iedereen doet aan overklokken. Ik was het in ieder geval niet van plan.

Dus, wat moet je er dan mee, als 'ie alleen op default speed kan lopen ? (Het idee alleen al, nee, nee, NEEEEEE, oh goden, THE HORROR !!!!) [Merk aub mijn sarcasme op!]

Voor die 200 euro's (wel ietsje meer) heb je wel een videokaart die, zeker wanneer je anisotropisch filteren en AntiAliasing aanzet, flink wat sneller is dan een Geforce 4 4600... Laatste keer dat ik keek koste een beetje fatsoenlijke 128 MB GF4 4600 tussen de 300-380 euro. Moet ik dat nog doorrekenen voor je?

èn DirectX 9 ready, en floating point kleuren, en 6x FSAA mode, en 16x/64-tap anisotropisch filteren, en ... en .. enz.
liet hydra, maar ik moet em aleen als ie ook een beetje overclok baar is, :)

anders denk ik er nog ff over na want me TI 4400 draait ook nog "redelijk" en tja, als ik em niet kan overclokken, vind ik hem net iets teduur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij informatique zijn allebei de radeons die ze verkopen de normale versie.
Dan is die hercules als normale versie SUPERDUUR!. Wat kost die pro versie
dan wel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Heeft iemand nu eigenlijk al een radeon 9500 pro???

Zoja waar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 16:18:
Bij informatique zijn allebei de radeons die ze verkopen de normale versie.
Dan is die hercules als normale versie SUPERDUUR!. Wat kost die pro versie
dan wel niet
Als ik die prijzen zo zie dan is Informatique gewoon best duur in vergelijking met andere winkels. Die Hercules-kaarten kun je elders voor veel lagere prijzen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

bwiep schreef op 10 December 2002 @ 16:45:
Heeft iemand nu eigenlijk al een radeon 9500 pro???

Zoja waar :P
Ik heb 'm besteld bij diamondcomputers en kan 'm dinsdag verwachten. De eerste zending was denk ik al aan andere mensen verstuurd, ik was nogal laat met bestellen.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Lightah schreef op 10 december 2002 @ 17:00:
[...]

Ik heb 'm besteld bij diamondcomputers en kan 'm dinsdag verwachten. De eerste zending was denk ik al aan andere mensen verstuurd, ik was nogal laat met bestellen.
Das dan een club3d.

Ik zoek eigenlijk een hercules :P.. Maar al rondgebeld enzo.. niemand :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Lightah schreef op 10 December 2002 @ 17:00:
[...]

Nee hoor ze zijn nog niet binnen dus niemand heeft er een :(

Ik zit nu weer erg te twijfelen of ik een 9700 koop (non pro) kost maar 322 en is te flashen naar een Pro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op 10 December 2002 @ 15:13:
[...]
Hoo, relax man !

Ik zou deze kaart kopen met in mijn achterhoofd dat hij circa even snel als een radeon 9700 pro te clocken is (dus snelheid evensnel als dat van 9700pro :P). Van wat ik heb gelezen over de radeon 9700 pro, is dat, na flink overclocken, de performance in stress situaties wel 40 tot 50 procent kan stijgen -> dat is heel veel.
Nog een reden, waarom ik graag wil dat een kaart overclockbaar is, is het volgende:
Ik heb nu al bijna 2 jaar een geforce ddr en op default speed is hij echt te langzaam, maar zodra ik flink ga overclocken, merk ik toch echt een performance 'boost' ;).
Maar zoals iemand anders al opmerkte, zal er wel een bios-tweak komen. Zoniet, tja, laat deze kaart dan maar, dan vind ik hem ietsjes te duur :P. En wordt het weer verder zoeken :).
Laatste keer dat ik keek koste een beetje fatsoenlijke 128 MB GF4 4600 tussen de 300-380 euro. Moet ik dat nog doorrekenen voor je?
Een 4600 is al voor 250 euro te krijgen, nieuw in Duitsland. Misschien moet je eens ergens anders gaan zoeken :O. En wat bedoelde je precies met dat doorrekenen?? Ow ik snap het al, je denkt dat ik dom ben of niet? Het valt me een beetje van je tegen, dat je mij op zo'n laag bij de grondse manier probeert neer te halen (zegt wel wat over je personaliteit), anyway it didn't work.
Voor die 200 euro's (wel ietsje meer) heb je wel een videokaart die, zeker wanneer je anisotropisch filteren en AntiAliasing aanzet, flink wat sneller is dan een Geforce 4 4600...
Ook al is ie dan sneller dan een ti-4600, dan nog steeds gaat het te schokkerig met de hedendaagse games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Minus schreef op 10 december 2002 @ 17:13:
[...]

Nee hoor ze zijn nog niet binnen dus niemand heeft er een :(

Ik zit nu weer erg te twijfelen of ik een 9700 koop (non pro) kost maar 322 en is te flashen naar een Pro :D
Look my friend : Sapphire Atlantis 9700, Radeon 9700, 128MB DDR, DVI, TV-out, AGP 8 ab 299,86 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 17:25:
[...]

Look my friend : Sapphire Atlantis 9700, Radeon 9700, 128MB DDR, DVI, TV-out, AGP 8 ab 299,86 :)
Zijn die dingen al wel te bestellen dan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwiep schreef op 10 december 2002 @ 17:39:
[...]

Zijn die dingen al wel te bestellen dan ???
Ik denk het wel, see for yourself :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ja maar dan zit je weer met redelijk wat verzendskosten :(

Dan kan ik net zo goed de Club 3d (BBA) ophalen bij salland voor 322 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Trailseaker-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08-2024
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 17:25:
[...]

:o Waardan, ik kan hem nergens vinden? Voor die prijs wil ik hem wel.
Hoe zit het eigenlijk met de verschillen tussen de club 3d versie en deze?
Kan trouwens ook nergens reviews vinden van de 9700 non pro 8)7

Trailseaker @ GOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

-Trailseaker- schreef op 10 December 2002 @ 18:03:
[...]

:o Waardan, ik kan hem nergens vinden? Voor die prijs wil ik hem wel.
Hoe zit het eigenlijk met de verschillen tussen de club 3d versie en deze?
Kan trouwens ook nergens reviews vinden van de 9700 non pro 8)7
Das in Duitsland en allebei de merken (club 3d en Sapphire)maken gebruik van de BBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 17:16:
[...]

Ik zou deze kaart kopen met in mijn achterhoofd dat hij circa even snel als een radeon 9700 pro te clocken is (dus snelheid evensnel als dat van 9700pro :P). Van wat ik heb gelezen over de radeon 9700 pro, is dat, na flink overclocken, de performance in stress situaties wel 40 tot 50 procent kan stijgen -> dat is heel veel.
Nog een reden, waarom ik graag wil dat een kaart overclockbaar is, is het volgende:
Ik heb nu al bijna 2 jaar een geforce ddr en op default speed is hij echt te langzaam, maar zodra ik flink ga overclocken, merk ik toch echt een performance 'boost' ;).
Sinds het opduiken van het fenomeen overklokken, dat sinds de Celeron 300A echt een grote vlucht heeft genomen, schijnt iedereen zo ongeveer te denken dat het een verplicht iets is. Een CPU "moet" goed te overklokken zijn...

Is dat wel zo ?

Nee, dat een chip te overklokken is is een bonus, gratis extra, mooi meegenomen, enz. enz. Het is niet iets wat je mag eisen. De redenering dat iets niet gekocht moet worden, omdat het niet te overklokken valt, vind ik dan ook getuigen van grote hebberigheid.

Je gaat in een winkel toch ook niet korting eisen op je nieuwe minidiscspeler / je nieuwe mobiele telefoon enz. ? Korting, of meer prestatie voor hetzelfde geld in het geval van overklokken, kan je gegeven worden. Je kan het nooit claimen.

Een Radeon 9500 Pro is door te overklokken trouwens NOOIT tot Radeon 9700 (pro) niveau te krikken, want de geheugenbus is maar de helft van de 9700: 128 bit vs 256 bit. Als je door overklokken 9700 Pro prestaties wilt halen, dan zul je een gewone Radeon 9700 moeten kopen.
Maar zoals iemand anders al opmerkte, zal er wel een bios-tweak komen. Zoniet, tja, laat deze kaart dan maar, dan vind ik hem ietsjes te duur :P. En wordt het weer verder zoeken :).

[...]

Een 4600 is al voor 250 euro te krijgen, nieuw in Duitsland. Misschien moet je eens ergens anders gaan zoeken :O. En wat bedoelde je precies met dat doorrekenen?? Ow ik snap het al, je denkt dat ik dom ben of niet? Het valt me een beetje van je tegen, dat je mij op zo'n laag bij de grondse manier probeert neer te halen (zegt wel wat over je personaliteit), anyway it didn't work.
:? :?

Ik was gewoon flink sarcastisch. Dat was niet als aanval op jou persoon bedoeld. Kwam dat wel zo over ? Ja, sorry dan, maar kom op hee, een béétje sarcasme moet je toch wel kunnen trekken op een forum als dit...

Over de GF4 4600 prijzen: Ik heb gewoon vanmiddag op de pricewatch van t-net gekeken. Daar kwamen de prijzen vandaan die ik noemde. Natuurlijk, als je goed zoekt dan zal je echt wel goedkope 4600's vinden, maar dat veranderd weinig aan de gemiddelde prijs.
[...]

Ook al is ie dan sneller dan een ti-4600, dan nog steeds gaat het te schokkerig met de hedendaagse games...
En erhh ... een 4600 te schokkerig ? bij recente spellen ? :? Welke spellen / resoluties dan ? Ik wil wel geloven dat je in situaties waarbij je anisotropisch filteren en/of AA aan hebt staan in de problemen komt... Precies het gebied waar een 9500 Pro / 9700 (Pro) het wèl goed doet. Maar dat zijn details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was vandaag ff bij Alternate in Ridderkerk om wat onderdelen te halen en daar zag ik toevallig in de computer staan dat 9/12 de Club3d Radeon 9500 pro binnen had moeten komen. Meteen ff nagevraagd natuurlijk, bleek dat ze hem nog niet binnen hadden. Wanneer ze nou echt binnenkomen (20 stuks) is nog niet helemaal bekend, maar volgens mij toch wel binnenkort. Prijs was iets van 245 euro (retail versie denk ik)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 17:16:
[...]

:? Even snel als een 9700Pro? :?
Nooit van z'n leven dus. Die 256-bit geheugeninterface is gewoon superieur aan de 128-bits interface van de 9500Pro. Ook al draai je core en mem op zelfde snelheden, hij zal waarschijnlijk nooit een 9700Pro in halen en zeker niet met AF en AA aan.

En de Radeon's hebben trouwens nooit echt een goed verleden van overklokken gehad. De 9700Pro's zijn redelijk over te klokken (mijne gaat stabiel tot 370/680 (ben nog niet verder gegaan wegens tijdgebrek)) maar de prestatiewinst is eigenlijk verwaarloosbaar.
Hoe kom je daar bij? Heb je de 9500Pro al met AA en AF aan in actie gezien om te kunnen concluderen dat-ie dan 'te schokkerig' gaat in hedendaagse games?

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 10-12-2002 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik haal trouwens morgen me Club 3D 9700 op dies wel gewoon op voorraad en niet zo duur :) (325).
Flashen naar 9700 Pro en Vmod erop en hij gaat ook aso snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Die van mij zou deze week binnenkomen... Duzz ik wacht af...

Hopen dattie er is.... :) Zijn er nu btw al mensen die em hebben :?

[offtopic]
Ik ben echt heel erg blij dat m'n Radeon 8500 kapot ging :D :D :D Free upgrade :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op 10 December 2002 @ 19:14:
[...]

:? Even snel als een 9700Pro? :?
Nooit van z'n leven dus. Die 256-bit geheugeninterface is gewoon superieur aan de 128-bits interface van de 9500Pro. Ook al draai je core en mem op zelfde snelheden, hij zal waarschijnlijk nooit een 9700Pro in halen en zeker niet met AF en AA aan.
Mensen, begrijp me voor de verandering eens niet verkeerd. Met het feit, dat ik bedoelde dat je door overclocken de performance van een radeon 9700pro kan krijgen is absoluut niet hetzelfde als dat de kaarten op gelijke clocksnelheden evensnel zijn. Ik doelde op het feit, dat als je de core b.v. op 360mhz clockt en het geheugen op 650, je misschien wel evenveel fps zou kunnen krijgen in een situatie, waarbij de radeon 9700pro op 310/620 die fps zou halen.
En de Radeon's hebben trouwens nooit echt een goed verleden van overklokken gehad. De 9700Pro's zijn redelijk over te klokken (mijne gaat stabiel tot 370/680 (ben nog niet verder gegaan wegens tijdgebrek)) maar de prestatiewinst is eigenlijk verwaarloosbaar.
Dat komt, omdat je processor waarschijnlijk de bottleneck is. Als je bijvoorbeeld heel overdreven op 1600x1200x32 met 8x AF en 4x FSAA gaat spelen, dan zal je bij een radeon 9700 pro, wanneer de core naar 420 is overgeclockt en het mem naar 750, circa 45% extra fps erbij krijgen. Maar als je op 1024x768x32 met verder niets aan speelt, dan merk je er natuurlijk niets van ;).
Hoe kom je daar bij? Heb je de 9500Pro al met AA en AF aan in actie gezien om te kunnen concluderen dat-ie dan 'te schokkerig' gaat in hedendaagse games?
Ik heb heel veel reviews geanaliseerd. En daar kwam uit, dat als je op 1024x768x32 met 6x FSAA en 16x AF Bilineair speelt, je performance ongeveer met 50% dropt. Nu denk je waarschijnlijk, ach 50% dat merk je toch niet bij zo'n snelheid.
Nu is het zo dat de performance van een ti-4200 met 4xs FSAA aan op 1024x768x32 ongeveer voor een performanceverlies van 50% zorgt. Ikzelf heb een ti-4200 gehad en ik kan je zeggen, dat 50% veels te veel is. Unreal tournament 2003 dropt dan van circa 50 fps naar de 25 en dit is toch echt te weinig naar mijn idee (NB dit is een voorbeeld).
Ik hoop nu dat je begrijpt, waarom ik dat gezegd heb ;) en waarom overclocken zeker wel van essentieel belang is. (iig voor mij :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op 10 december 2002 @ 18:40:
[...]
Nee, dat een chip te overklokken is is een bonus, gratis extra, mooi meegenomen, enz. enz. Het is niet iets wat je mag eisen. De redenering dat iets niet gekocht moet worden, omdat het niet te overklokken valt, vind ik dan ook getuigen van grote hebberigheid.
Je hebt hierin gelijk, maar dit is een keiharde markt. Als het ene product betere prestaties kan halen dan het andere product dmv overclocken en dan ook nog eens goedkoper is (ik doel op een 4200, waarbij AF uit staat en FSAA gelimiteerd wordt tot quincunx), dan ga ik toch echt voor het beter overclockbare product. Ik vind het helemaal vervelend, omdat het overclock potentieel van een 9500pro heel hoog ligt. De kaart heeft getoond een uitstekende overclocker te zijn, maar jammergenoeg levert het helemaal niets op, das toch zonde :/.
Ik was gewoon flink sarcastisch. Dat was niet als aanval op jou persoon bedoeld. Kwam dat wel zo over ? Ja, sorry dan, maar kom op hee, een béétje sarcasme moet je toch wel kunnen trekken op een forum als dit...
Okee zand erover :), ik had het overduidelijk verkeerd geinterpreteerd, excuses.
En erhh ... een 4600 te schokkerig ? bij recente spellen ? :? Welke spellen / resoluties dan ? Ik wil wel geloven dat je in situaties waarbij je anisotropisch filteren en/of AA aan hebt staan in de problemen komt... Precies het gebied waar een 9500 Pro / 9700 (Pro) het wèl goed doet. Maar dat zijn details.
Zie mijn verhaal hierboven :), ik bedoelde uiteraard met AF en FSAA aan. Als je zonder deze zaken gaat spelen, kan je net zo goed voor een 4200 gaan ;).
Scatman_II schreef op 10 December 2002 @ 22:01:
Die van mij zou deze week binnenkomen... Duzz ik wacht af...

Hopen dattie er is.... :) Zijn er nu btw al mensen die em hebben :?

[offtopic]
Ik ben echt heel erg blij dat m'n Radeon 8500 kapot ging :D :D :D Free upgrade :P
Ik ben niet blij dat mijn 4200 kapot ging, want ik heb geen garantie meer :p

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 22:06:
[...]
Dat komt, omdat je processor waarschijnlijk de bottleneck is. Als je bijvoorbeeld heel overdreven op 1600x1200x32 met 8x AF en 4x FSAA gaat spelen, dan zal je bij een radeon 9700 pro, wanneer de core naar 420 is overgeclockt en het mem naar 750, circa 45% extra fps erbij krijgen. Maar als je op 1024x768x32 met verder niets aan speelt, dan merk je er natuurlijk niets van ;).

[...]
Hier wil ik toch nog even op reageren. :>
Ik vraag me eigenlijk af wanneer de CPU niet meer de bottleneck is van een Radeon9700Pro. :/

En natuurlijk speel ik sinds ik een 9700Pro heb niet meer zonder 16xAF en 4x of 6x FSAA. :P Het is gewoon zonde als je het niet doet. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
Zou ik wel een Radeon 9500 Pro kopen (Die 8x AGP ondersteunt), terwijl mijn moederbord maar 2x aankan?
Of zou ik gelijk ook een 8x AGP ondersteunend moederbord moeten kopen?
Is er een groot verschil in de snelheid, of valt dit wel mee?
(BTW: misschien kan me moederbord ook 4x aan, ff checke :P)

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 13:15
Droniac schreef op 11 december 2002 @ 08:37:
Zou ik wel een Radeon 9500 Pro kopen (Die 8x AGP ondersteunt), terwijl mijn moederbord maar 2x aankan?
Of zou ik gelijk ook een 8x AGP ondersteunend moederbord moeten kopen?
Is er een groot verschil in de snelheid, of valt dit wel mee?
(BTW: misschien kan me moederbord ook 4x aan, ff checke :P)
Uit de meeste reviews blijkt dat het verschil tussen 4 en 8x agp te verwaarlozen is, qua performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Waslijn schreef op 11 december 2002 @ 09:17:
[...]

Uit de meeste reviews blijkt dat het verschil tussen 4 en 8x agp te verwaarlozen is, qua performance.
Klopt. Maar als je een mobo hebt die maar 2x AGP aan kan, dan is de rest waarschijnlijk ook verouderd, zoals het type geheugen dat ondersteund wordt en de mobo-chipsets.

In mijn geval is bijvoorbeeld m'n moederbord (4xAGP, KT266a met PC2100 ondersteuning) de bottleneck voor mijn systeem. Als ik dan kijk bij Madonion wat mensen met vergelijkbare processoren (XP2400+) en nieuwere mobo's/mem halen, dan zie je toch echt dat mijn mobo/mem de bottleneck is.

Dus kans is groot dat er toch best wel veel snelheidsverschil is ondanks de 'verwaarloosbare' prestatiewinst tussen 2x en 4x en 8x AGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Laatst online: 28-08 14:03
ja, maar dat komt dus niet door je agp2x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
De winkel waarbij ik de 9500PRO heb besteld krijgt ze hopelijk vrijdag binnen. Maar omdat de vraag zo enorm groot is krijgen zij er maar 5 toebedeeld door de leverancier!! (waar de mijne bij zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droniac
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2022
ok tnx voor de replys.
Dan ga ik maar es uitzoeken of ie nou 2x of 4x is :P

EDIT: Okay, hij is 4x.

[ Voor 16% gewijzigd door Droniac op 11-12-2002 17:32 ]

YouTube / Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Zow vanmiddag club3d radeon 9700 (nonpro) besteld. Als het goed is krijg ik hem maandag :D:D

Zal jullie dan vertellen of hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

bwiep schreef op 11 december 2002 @ 17:55:
Zow vanmiddag club3d radeon 9700 (nonpro) besteld. Als het goed is krijg ik hem maandag :D:D

Zal jullie dan vertellen of hij bevalt.
Ik haal em zo op :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
cu on msn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
[chello mode]

leet.... dubbel post :D

[/chello mode]

[ Voor 19% gewijzigd door Roberto op 11-12-2002 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Zo die Club 3d 9700 hangt erin ben nu win aan et installen maar hijs al geflashed naar een 9700 pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik zit met smart te wachten op m'n Radeon 9500 pro :P :P

Hopen dattie wel meekomt met deze levering...

* Scatman_II hoopt heel hard :P Moet er wel voor mini-lan in de kerstvak zijn ;)

[heeft iemand btw de maten van dat ding? vooral diepte moet ik ff weten ivm Koffermod in aantocht ;) ]

[ Voor 25% gewijzigd door Scatman_II op 11-12-2002 21:27 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Scatman_II schreef op 11 december 2002 @ 21:25:
Ik zit met smart te wachten op m'n Radeon 9500 pro :P :P

Hopen dattie wel meekomt met deze levering...

* Scatman_II hoopt heel hard :P Moet er wel voor mini-lan in de kerstvak zijn ;)

[heeft iemand btw de maten van dat ding? vooral diepte moet ik ff weten ivm Koffermod in aantocht ;) ]
Die heb je toch niet nodig want je neemt em toch of ie nu te groot is of niet :P ;) :9

• TWolf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2024

TWolf

www.AniWay.nl

Ik ben nog niet erg bekend met bepaalde terminologie in de videokaart business, maar wat is precies dat "BGA" dat bij de Club3D 9500 Pro vermeld staat bij sommige winkels?

Promoot Anime, wordt lid van AniWay!

• Roberto
TWolf schreef op 12 december 2002 @ 09:08:
Ik ben nog niet erg bekend met bepaalde terminologie in de videokaart business, maar wat is precies dat "BGA" dat bij de Club3D 9500 Pro vermeld staat bij sommige winkels?
Ball-Grid-Array

is het geheugen type.

• 418O2
  • Laatst online: 20:47
Martijn, post es testresults !!!

Ik weet het nog niet met die radeon9500pro, ik begin toch te denken over een radeon9700. Ik heb tot op heden nog niemand gehoord dat hij een 9500pro had :/

Verwijderd

Waar blijven ze nou die dingen???? MAandag binnen dinsdag binnen.... Ik heb zaken gehoord die hem gewoon op voorraad hebben deze week, maar het wordt helemaal stil met nieuws over die kaartje....

• Canard
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 11:54:
Waar blijven ze nou die dingen???? MAandag binnen dinsdag binnen.... Ik heb zaken gehoord die hem gewoon op voorraad hebben deze week, maar het wordt helemaal stil met nieuws over die kaartje....
Ik heb nogmaals geinformeerd bij een leverancier... als ik bericht heb, post ik het hier... ik verwacht er niet veel van overigens...

heb al bericht terug:
Ik kreeg bericht, van inkoop dat het een hele tijd nog gaat duren. Dit komt
omdat compaq een hele partij heeft opgekocht.
:'(

Dit ging over de Club3D...

[ Voor 19% gewijzigd door Canard op 12-12-2002 11:57 ]

Verwijderd

nou dit wordt nog langer wachten :(
zit nu al 2 weken met mijn gforce 2MX omdat ik mijn ti4200 al heb verkocht :(

nouja dan wordt het een mooi kerstcadeau ;)

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
de 9500,

Eerlijk gezegd begin ik toch echt te twijfelen: 128bits geheugen..en dus minder bandbreedte. :r Dit komt het spelen in hoge resoluties en met FSAA en AA ook niet tegemoet.

>>Het blijkt uit de benchmarks(en de OC proeven) dat het geheugen echt de bottleneck van deze kaart gaat worden. :(

Weinig reviews nog te vinden en de verschillen van de Retailers zijn mij nog onduidelijk. Is de Club3D echt even goed als de Hercules?

vind +300 Euro toch wel veel 8)7 8)7

Niemand heeft de kaart nog echt thuis. Dus hij is nog niet goed leverbaar. Indien ik nu zou bestellen heb ik hem misschien volgend jaar... :+

Dan denk ik dat ik toch nog even wacht tot de GF FX uit is om de markt even flink te beroeren! :7
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.