Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 17:16:
[...]
Ik zou deze kaart kopen met in mijn achterhoofd dat hij circa even snel als een radeon 9700 pro te clocken is (dus snelheid evensnel als dat van 9700pro

). Van wat ik heb gelezen over de radeon 9700 pro, is dat, na flink overclocken, de performance in stress situaties wel 40 tot 50 procent kan stijgen -> dat is heel veel.
Nog een reden, waarom ik graag wil dat een kaart overclockbaar is, is het volgende:
Ik heb nu al bijna 2 jaar een geforce ddr en op default speed is hij echt te langzaam, maar zodra ik flink ga overclocken, merk ik toch echt een performance 'boost'

.
Sinds het opduiken van het fenomeen overklokken, dat sinds de Celeron 300A echt een grote vlucht heeft genomen, schijnt iedereen zo ongeveer te denken dat het een verplicht iets is. Een CPU "moet" goed te overklokken zijn...
Is dat wel zo ?
Nee, dat een chip te overklokken is is een bonus, gratis extra, mooi meegenomen, enz. enz. Het is niet iets wat je mag eisen. De redenering dat iets niet gekocht moet worden, omdat het niet te overklokken valt, vind ik dan ook getuigen van grote hebberigheid.
Je gaat in een winkel toch ook niet korting
eisen op je nieuwe minidiscspeler / je nieuwe mobiele telefoon enz. ? Korting, of meer prestatie voor hetzelfde geld in het geval van overklokken, kan je
gegeven worden. Je kan het nooit claimen.
Een Radeon 9500 Pro is door te overklokken trouwens
NOOIT tot Radeon 9700 (pro) niveau te krikken, want de geheugenbus is maar de helft van de 9700: 128 bit vs 256 bit. Als je door overklokken 9700 Pro prestaties wilt halen, dan zul je een gewone Radeon 9700 moeten kopen.
Maar zoals iemand anders al opmerkte, zal er wel een bios-tweak komen. Zoniet, tja, laat deze kaart dan maar, dan vind ik hem ietsjes te duur

. En wordt het weer verder zoeken

.
[...]
Een 4600 is al voor 250 euro te krijgen, nieuw in Duitsland. Misschien moet je eens ergens anders gaan zoeken

. En wat bedoelde je precies met dat doorrekenen?? Ow ik snap het al, je denkt dat ik dom ben of niet? Het valt me een beetje van je tegen, dat je mij op zo'n laag bij de grondse manier probeert neer te halen (zegt wel wat over je personaliteit), anyway it didn't work.
Ik was gewoon flink sarcastisch. Dat was niet als aanval op jou persoon bedoeld. Kwam dat wel zo over ? Ja, sorry dan, maar kom op hee, een béétje sarcasme moet je toch wel kunnen trekken op een forum als dit...
Over de GF4 4600 prijzen: Ik heb gewoon vanmiddag op de pricewatch van t-net gekeken. Daar kwamen de prijzen vandaan die ik noemde. Natuurlijk, als je goed zoekt dan zal je echt wel goedkope 4600's vinden, maar dat veranderd weinig aan de
gemiddelde prijs.
[...]
Ook al is ie dan sneller dan een ti-4600, dan nog steeds gaat het te schokkerig met de hedendaagse games...
En erhh ... een 4600 te schokkerig ? bij recente spellen ?

Welke spellen / resoluties dan ? Ik wil wel geloven dat je in situaties waarbij je anisotropisch filteren en/of AA aan hebt staan in de problemen komt... Precies het gebied waar een 9500 Pro / 9700 (Pro) het wèl goed doet. Maar dat zijn details.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE