Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
maar goed mijn handy mans willen nooit de bloemen watergenven (ze kunnen er niet bij en zijn te lui om door de perkjes te lopen) hoe hebben jullie dit opgelost?
Dit kan je oplossen door ervoor te zorgen dat de perkjes altijd aan een pad grenzen (Het maakt dan ook niet uit of er wel of geen hek tussen staat).M1lamb3r schreef op 28 oktober 2002 @ 18:44:
201?
maar goed mijn handy mans willen nooit de bloemen watergenven (ze kunnen er niet bij en zijn te lui om door de perkjes te lopen) hoe hebben jullie dit opgelost?
Ok, je kan ze ook midden in een veld doen zonder een pad in de buurt maar dan moet je wel een handyman assignen midden in dat veld en dat staat een beetje raar imo.
Neen
Dat dak is echt een pain-in-the-ass, voor je dat allemaal gelijk hebt zeg

Maar goed het eind resultaat ziet er wel leuk uit vond ik zelf.
Anoniem: 47071
nou, die heeft ook wel goede kans hoor. Errug orrigineel en vet gemaakt dat dak, heb ik nog niet eerder gezien...TAG_Speedy schreef op 28 oktober 2002 @ 20:46:
Nou, die park contest kan ik wel shaken als ik zo rondkijk .... maaaaaar wat ik nog niet heb gezien is een indoor kart baan! Check waar ik me het afgelopen uur mee heb bezig gehouden (doet het goed als het regent):
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat dak is echt een pain-in-the-ass, voor je dat allemaal gelijk hebt zeg![]()
![]()
Anoniem: 39251
mooi hoor!TAG_Speedy schreef op 28 oktober 2002 @ 20:46:
Nou, die park contest kan ik wel shaken als ik zo rondkijk .... maaaaaar wat ik nog niet heb gezien is een indoor kart baan! Check waar ik me het afgelopen uur mee heb bezig gehouden (doet het goed als het regent):
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat dak is echt een pain-in-the-ass, voor je dat allemaal gelijk hebt zeg![]()
![]()
wat een monnikenwerk
Anoniem: 34169
Valt mee hoor dat indoor bouwen. Gewoon goed met de CTRL + linkermuisknop werken, dan is het egaal bouwen van een dak heel simpel.Anoniem: 34169 schreef op 28 oktober 2002 @ 21:28:
Damn net nu ik dacht dat ik iets origineels hadIk maak de meest attracties indoor
![]()
![]()
Echt een kutwerk he
Staat ook in de gebruikshandleiding van RCT2:
Ik gebruik zelf CTRL + pijltjestoetsen + Linkermuisknop. Je houdt de CTRL toets in op de juiste hoogte. Dan gebruik je de pijltjestoetsen om een vakje naast het inmiddels geplaatste dakelement te gaan staan. En huppakee linkermuisknop en je plaatst het element.Een andere methode is om de muisaanwijzer op een decoratief voorwerp te plaatsen dat je naar een bepaalde hoogte wilt tillen (bijvoorbeeld dakgedeelte). Houd vervolgens de CTRL toets ingedrukt om je muisaanwijzer op die hoogte te blokkeren. Beweeg nu de muisaanwijzer rond en je zult zien dat wat je bouwt, nu ook op dezelfde hoogte zal verschijnen.
Dit kan worden gecombineerd met de Shift toets: houd Shift en CTRL tegelijkertijd ingedrukt om het decor een klein beetje te verhogen of te verlagen (en houd het vast op die hoogte) voordat je het bouwt.
Simpel toch?
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Maar goed, voor de volgende keer maar, gelukkig mijn scenario gehaald dus kan nu verder werken aan details en zelf wat achtbanen gaan bouwen. Of kan je park nog gesloten worden na dat je scenario gehaald is en je rating onder de 700 duikt?
Ja, ook als je je scenario hebt gehaald, word het park nog gesloten als je rating onder de 700 duikt...TAG_Speedy schreef op 28 oktober 2002 @ 22:55:
aaaargh, dat had je niet eerder kunnen vertellen![]()
Maar goed, voor de volgende keer maar, gelukkig mijn scenario gehaald dus kan nu verder werken aan details en zelf wat achtbanen gaan bouwen. Of kan je park nog gesloten worden na dat je scenario gehaald is en je rating onder de 700 duikt?
Maar je moet het gewoon een beetje in de gaten houden, als je een degelijk park bouwt, zal je rating gewoon niet droppen!
Wat heb jij een ongelofelijk vet icon!!!!!
Zelf gemaakt???

Die schoonmakers zijn vrij dom, en ik heb een stukje waar het to crowded is (ze lopen over 1 rij tegels ipv over de 3 beschikbare) dat wil mijn rating nog wel eens doen zakken.Zoefff schreef op 28 oktober 2002 @ 22:58:
[...]
Ja, ook als je je scenario hebt gehaald, word het park nog gesloten als je rating onder de 700 duikt...
Maar je moet het gewoon een beetje in de gaten houden, als je een degelijk park bouwt, zal je rating gewoon niet droppen!
"To crowded". "I want to go home" / "Can't find park exit" en "This path is disgusting" zijn echt slopend voor je parkrating hoor... pas op..TAG_Speedy schreef op 28 oktober 2002 @ 23:13:
[...]
Die schoonmakers zijn vrij dom, en ik heb een stukje waar het to crowded is (ze lopen over 1 rij tegels ipv over de 3 beschikbare) dat wil mijn rating nog wel eens doen zakken.
Hehe, je had ook gewoon het spel kunnen kopen. Dan had je de handleiding gehad en had je dit gewoon geweten.
Er zijn trouwens nog wat manieren om in elk level snel veel geld te verdienen... Er zitten namelijk nog wat 'bugs' waardoor je bepaalde truuks kan uithalen om geld te verdienen.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Jij een idee hoe ik dit fix dan? ze lopen allemaal langs die rand ipv over het gehele pad.Zoefff schreef op 28 oktober 2002 @ 23:15:
[...]
"To crowded". "I want to go home" / "Can't find park exit" en "This path is disgusting" zijn echt slopend voor je parkrating hoor... pas op..![]()
Anoniem: 23367
Deze: http://trg.rctoa.com/ doet me rct2 crashen met 1 of andere driver-error
Waarom moet je overgehaald worden?Da Monkey schreef op 28 oktober 2002 @ 22:59:
Wiekan mij overhalen om hier 44 euro aan uit te geven.. Ik vind het een leuk spel.. althans als het hetzelfde speelt als RTC1 maar om hier nou 44 voor uit te geven?
Je zegt het zelf al... Je hebt toch plezier aan dit spel? Reken maar uit hoe lang je er plezier aan hebt... als je denkt dat je er meer dan 44 dagen plezier aan hebt, dan betaal je dus in principe minder dan 1 euro per dag. En aangezien ik zeker langer dan 44 dagen plezier heb aan RCT2, vind ik het de prijs zeer zeker waard.
En voor de volle pond die jij dan zou betalen, kan Chris Sawyer z'n kas weer spekken en raakt hij weer meer gemotiveerd, zodat hij kan werken aan nieuwe games zoals Transport Tycoon 2.
Huh?! Haha wat vaag....TAG_Speedy schreef op 28 oktober 2002 @ 23:55:
[...]
Jij een idee hoe ik dit fix dan? ze lopen allemaal langs die rand ipv over het gehele pad.
[afbeelding]
Al geprobeerd om het pad weg te halen, en opnieuw neer te leggen?? Of anders het pad 2 hokjes breed maken, misschien snappen ze 3 hokjes niet...
kom jij maar eens mijn games kast bekijken.. staat vol met officiele cd's.. maar jaAnoniem: 21227 schreef op 29 oktober 2002 @ 09:56:
[...]
een keer (dat je een spel legaal verkrijgt) moet de eerste zijn![]()
![]()
Waarom zou je 1 nog willen hebben.Da Monkey schreef op 29 oktober 2002 @ 13:19:
[...]
kom jij maar eens mijn games kast bekijken.. staat vol met officiele cd's.. maar jaweet iemand trouwens of er nog een special pack uitkomt waar rtc1 en 2 inzitten? dat zou wel ruig zijn dan heb ik er wel 44 euro's voor over.
Als je 2 gespeeld hebt en je ziet dan 1. Schrik je echt hoor.
Je speelde toch ook geen Simcity meer nadat simcity 2000 uitkwam enz..
Kijk anders in de ride & scenario exchange kan je vast wel wat vinden.
Omelette du fromage!
Deel 1 is al uitgebracht in een speciale package met beide uitbreidingen.
En ik geloof dat ie maar f 50,- was of zo.. Toen ik het vorig jaar kocht.
* Tranzity pakte snel weer zijn SC2000 cdrommeke nadat hij sc3000 voor een paar uurtjes te hebben gespeeld...thegeronimo schreef op 29 oktober 2002 @ 13:21:
[...]
Waarom zou je 1 nog willen hebben.
Als je 2 gespeeld hebt en je ziet dan 1. Schrik je echt hoor.
Je speelde toch ook geen Simcity meer nadat simcity 2000 uitkwam enz..
nu maar hopen dat sc4k wat beter wordt dan sc3k... alhoewel het toch nooit de gameplay van sc2k kan overtreffen...
Wat is eigenlijk de hoogste intensify rating voor een achtbaan dat je kan hebben? 10?
waar heb je die toen gekocht?thegeronimo schreef op 29 oktober 2002 @ 15:02:
[...]
Deel 1 is al uitgebracht in een speciale package met beide uitbreidingen.
En ik geloof dat ie maar f 50,- was of zo.. Toen ik het vorig jaar kocht.
Goede vraag... dat weet ik dus nie meer.... Maar 99% zeker dat het 50 piek was.!
Ik had het ook over simcity 1 en SC2000. SC3000 was gewoon niet veel verschillend als 2000.Tranzity schreef op 29 oktober 2002 @ 22:00:
[...]
* Tranzity pakte snel weer zijn SC2000 cdrommeke nadat hij sc3000 voor een paar uurtjes te hebben gespeeld...
nu maar hopen dat sc4k wat beter wordt dan sc3k... alhoewel het toch nooit de gameplay van sc2k kan overtreffen...
Wat is eigenlijk de hoogste intensify rating voor een achtbaan dat je kan hebben? 10?
Maar daar gaat het hier niet over.
Ik geloof dat vanaf 10 de intensity rood wordt en dan zit je te hoog.!
OMG, das echt te erg voor worden. Ik dacht dat zoiets als de Condor in Six Flags Holland erg was, maar wat ik hier allemaal in RCT2 tegenkomt en dan op de werkelijkheid gebasseerd moet zijn
Iemand pics van die multi-dimension-rct in het echt
yupz, hij staat in de handleiding van RCT2, staat in amerika ergensAnoniem: 23367 schreef op 30 oktober 2002 @ 12:44:
Bestaat die Multi-Dimension-rollercoaster (die volgens RCT2 uit een Six Flags komt) echt
OMG, das echt te erg voor worden. Ik dacht dat zoiets als de Condor in Six Flags Holland erg was, maar wat ik hier allemaal in RCT2 tegenkomt en dan op de werkelijkheid gebasseerd moet zijn
Blaat...
Yep, staat in Six Flags Magic Mountain en het is een erg tof baantje.Anoniem: 23367 schreef op 30 oktober 2002 @ 12:44:
Bestaat die Multi-Dimension-rollercoaster (die volgens RCT2 uit een Six Flags komt) echt
plaatjes: http://www.rcdb.com/installationgallery750.htm
ga maar es naar http://achtbaan.pagina.nl zat te vinden.Anoniem: 23367 schreef op 30 oktober 2002 @ 13:24:
Is er eigenlijk nie 1 of andere gek die rct-reviewer is ofzo. Er is vast 1 of andere debiel die alle rct's in de wereled probeert langs te gaan en ze een beoordeel te geven ofzo
Blaat...
TAG_Speedy schreef op 28 oktober 2002 @ 23:55:
[...]
Jij een idee hoe ik dit fix dan? ze lopen allemaal langs die rand ipv over het gehele pad.
afbeelding
Waarschijnlijk staat er die kant op een coole attractie waar ze heen willen. Waarschijnlijk heb je daar niet echt een fatsoenlijk paadje heenlopen en kunnen ze hem niet vinden.
De AI van de poppetjes zit zo in elkaar dat ze proberen in de richting van de attractie te lopen ongeacht de paden layout. Waneer ze dus voor een coole attractie een behoorlijk stuk om moeten lopen raken ze in de war.
Persoonlijk vind ik dit trouwens geen bug. Dit probleem treed meer op waneer je een slechte paden layout in je park hebt en in realiteit zou dat ook voor problemen kunnen zorgen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Het vreemde is, de opstopping is nu weg .... vaag. Toch bedankt!Janoz schreef op 30 oktober 2002 @ 14:52:
[...]
Waarschijnlijk staat er die kant op een coole attractie waar ze heen willen. Waarschijnlijk heb je daar niet echt een fatsoenlijk paadje heenlopen en kunnen ze hem niet vinden.
De AI van de poppetjes zit zo in elkaar dat ze proberen in de richting van de attractie te lopen ongeacht de paden layout. Waneer ze dus voor een coole attractie een behoorlijk stuk om moeten lopen raken ze in de war.
Persoonlijk vind ik dit trouwens geen bug. Dit probleem treed meer op waneer je een slechte paden layout in je park hebt en in realiteit zou dat ook voor problemen kunnen zorgen.
Wat ik overigens ook zwaar irritant vindt is de gebrekkige AI van de schoonmakers, dan geef je ze een oppervlak, maar ze maken dat niet helemaal schoon, ze lopen vaak hetzelfde rondje en dan moet je nog handmatig erachteraan
Zoals al eerder gezegd bestaat deze coaster dus echt. "Multidimension coaster" is niet de goede naam. De echte naam is "4D-coaster" van de fabrikant Arrow. En op dit moment is er dus nog maar eentje in SF Magic Mountain, X.Anoniem: 23367 schreef op 30 oktober 2002 @ 12:44:
Deze coaster kende vele opstartproblemen. En ook nu zijn nog niet alle problemen opgelost. Problemen met intensiteit, haarscheurtjes etc zorgden er voor dat deze coaster het afgelopen jaar vaker dicht is dan open. En wachtrijen tot meer dan 5 uur waren heel normaal.
IntesiteitproblemenCJ schreef op 30 oktober 2002 @ 16:23:
[...]
Zoals al eerder gezegd bestaat deze coaster dus echt. "Multidimension coaster" is niet de goede naam. De echte naam is "4D-coaster" van de fabrikant Arrow. En op dit moment is er dus nog maar eentje in SF Magic Mountain, X.
Deze coaster kende vele opstartproblemen. En ook nu zijn nog niet alle problemen opgelost. Problemen met intensiteit, haarscheurtjes etc zorgden er voor dat deze coaster het afgelopen jaar vaker dicht is dan open. En wachtrijen tot meer dan 5 uur waren heel normaal.
En haarscheurproblemen had de El Condor in Six Flags Holland toch ook veel
Wachtrijen tot 5 uur is volgens mij niet abnormaal in zo'n groot park en zo'n vette attractie, al is het wel vaag, omdat ik denk dat niet echt veel mensen erin durven
ps. wat dachten jullie van dit park van mij:

Voor full-size versie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/Vet-park1.jpg
Wachtrijen van 5 uur is echt wel abnormaal. Kan je net 2 achtbaantjes doen. Tot 3 uur is vrij normaal op een topdag.Anoniem: 23367 schreef op 30 oktober 2002 @ 16:51:
[...]
Wachtrijen tot 5 uur is volgens mij niet abnormaal in zo'n groot park en zo'n vette attractie, al is het wel vaag, omdat ik denk dat niet echt veel mensen erin durven
Sinds half augustus rijdt ie weer normaal. Alleen moet het personeel nog flink oefenen met inladen want dat ging verschrikkelijk traag. Maar ja het wachten is wel de moeite waard
Voordeel van een handicap + (rolstoel), geen wachtrijenmaxrebo schreef op 30 oktober 2002 @ 17:18:
[...]
Wachtrijen van 5 uur is echt wel abnormaal. Kan je net 2 achtbaantjes doen. Tot 3 uur is vrij normaal op een topdag.
Sinds half augustus rijdt ie weer normaal. Alleen moet het personeel nog flink oefenen met inladen want dat ging verschrikkelijk traag. Maar ja het wachten is wel de moeite waard
Blaat...
Intensiteitsproblemen -> bloedneus, blackouts, flauwvallen, zware hoofdpijn overhouden. Een gedeelte werd opgelost door ergens in de baan een trimbrake te plaatsen om de snelheid iets omlaag te gooien.Anoniem: 23367 schreef op 30 oktober 2002 @ 16:51:
[...]
IntesiteitproblemenWat moet ik me daarbij voorstellen
En haarscheurproblemen had de El Condor in Six Flags Holland toch ook veel
ps. wat dachten jullie van dit park van mij:
[afbeelding]
Voor full-size versie: http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/Vet-park1.jpg
Die wachtrijen waren voornamelijk het gevolg van het feit dat er een tijd lang maar met 1 trein gereden werd.
En de scheurproblemen kwamen vooral door bouwtechnische fouten. Een nieuwe product hoort niet gauw van dit soort mankementen te vertonen.
Ah ok, tnx for the infoCJ schreef op 30 oktober 2002 @ 19:35:
[...]
Intensiteitsproblemen -> bloedneus, blackouts, flauwvallen, zware hoofdpijn overhouden. Een gedeelte werd opgelost door ergens in de baan een trimbrake te plaatsen om de snelheid iets omlaag te gooien.
Die wachtrijen waren voornamelijk het gevolg van het feit dat er een tijd lang maar met 1 trein gereden werd.
En de scheurproblemen kwamen vooral door bouwtechnische fouten. Een nieuwe product hoort niet gauw van dit soort mankementen te vertonen.
gheheh, ligt er aan hoe zwaar je handicap is, ik ben van de zomer nog naar 6 flags geweest, ben er 6x in gegaan zonder problemenDa Monkey schreef op 30 oktober 2002 @ 19:30:
nadeel van een handicap = no el condor
[edit]
enige wat ik heb meegemaakt qua achtbaan + handicap was in eurodisney, in spacemountain, moest ik verplicht helemaal achterin zitten, ivm calimiteiten, zodat ze weten waar ik zaten
Blaat...
Ik heb namelijk net een ruige coaster gebouwd die dik 180kmh gaat maar 17 intesiteit heeft.
zorg voor een vloeiende rit, dus je bochten schuin maken (helixen gebruiken, etc). zorg dat je niet bochten in gaat met 180 (dus denk aan de G-krachten) etc. Ik kan wel een goed geslaagde, wooden coaster opsturen, misschien heb je daar iets aan??? mail maar ff dan op mokumouse@yahoo.comDa Monkey schreef op 30 oktober 2002 @ 20:43:
mm dat ken he.. maar ja ik ga niet in die el condor.. kan me benen niet bepaald controleren en ja.. ik wil er graag met 2 benen in en 2 benen er uitmaar ja ik heb hem nu ook dat spel heeft iemand nog tips om een coole coaster te maken maar dan zo dat hij dus geen hoge intesiteit krijgt (niet hoger als
wat is daar de normvoor.
Ik heb namelijk net een ruige coaster gebouwd die dik 180kmh gaat maar 17 intesiteit heeft.
[off-topic]
was jij niet die gast in de rolstoel met die koffermod in de tijd??
[/off-topic]
Blaat...
gewoon nieuwschierigheidDa Monkey schreef op 30 oktober 2002 @ 20:58:
[zeer offtopic]
[...]
Jawhy?
[zeer offtopic]
Thanx voor de tip nu weet ik het weerik ga zometeen meteen een leuke coaster maken
Blaat...
Anoniem: 45862
Dit heb ik dus ook... me monitor blijft maar van reso switchen ofzo.. en ook op de tv-out krijg ik geen beeld..Anoniem: 45862 schreef op 31 oktober 2002 @ 16:51:
ik kan rct 2 niet helemaal opstarten het scherm blijft maar zwart en maakt van die klik geluiden net of ie steeds van resolutie veranderd. Iemand enig idee hoe dat kan
Met een paar keer alt-tab krijg ik soms voor 1 sec beeld maar vaker nog crashed ie dan met een of andere window driver error
Iemand een id?
Anoniem: 45862
ik weet niet of je refreshlock draait? oid bij mij was dit het probleem ik zette dit uit en het werkt nu welSappie schreef op 31 oktober 2002 @ 19:02:
[...]
Dit heb ik dus ook... me monitor blijft maar van reso switchen ofzo.. en ook op de tv-out krijg ik geen beeld..
Met een paar keer alt-tab krijg ik soms voor 1 sec beeld maar vaker nog crashed ie dan met een of andere window driver error
Iemand een id?
[This space is for rent]
Anoniem: 6317
Flauw
(hoog beginnen, powered launch mode maximaal en dan steile drop zo laag mogelijk, looping onderaan, daarna omhoog - omlaag paar keer achterelkaar en vervolgens ben je terug bij station. Martelwerktuig omdat ik hem op 5 keer heb gezet
ps: ff snel met paint, vandaar slechte kwaliteit
voor de rest is het de beste pretpark tycoon die er is(vind ik
Anoniem: 45916
ik denk dat superman er niet in zit omdat het een nogal hutjemutje achtbaan is allees kriskras door elkaar
Dat is dus absoluut niet de reden. Superman: The Ride is vrij simpel na te maken.Anoniem: 45916 schreef op 03 november 2002 @ 17:05:
als jij SFH precies namaakt op de details na krijg je een pleuro
ik denk dat superman er niet in zit omdat het een nogal hutjemutje achtbaan is allees kriskras door elkaar
Superman: The Ride zit er geloof ik niet in vanwege licentieproblemen.neo643 schreef op 03 november 2002 @ 15:51:
Waar is Superman de ride in six flags holland? weet iemand waarom ze die er niet erin gestopt hebben? die is echt kewl en de karts hebben ze er ook niet ingedaan!
voor de rest is het de beste pretpark tycoon die er is(vind ik).
Six Flags bezit namelijk niet de rechten over de naam "Superman", maar dat is dus Warner. Eerst zou bijvoorbeeld ook Warner Brothers Movie World Germany er in zitten ipv Six Flags Belgium, maar dat is ook niet doorgegaan.
En verder zul je in geen enkele Six Flags park coasters vinden die namen hebben waarvan Warner de rechten heeft, zoals Superman, Batman etc. En als de coaster er wel in zit, dan hebben ze de naam aangepast...
Zo mist Six Flags Magic Mountain:
- Batman: The Ride (B&M Inverted)
- Riddlers Revenge (B&M Standup)
- Superman: The Escape (Intamin LIM Twin Shuttle) zit er in, maar heet nu "The Escape".
Six Flags over Texas mist:
- Mr Freeze (Premier Rides LIM Shuttle)
- Wile E. Coyote's Grand Canyon Blaster
Six Flags Holland mist:
- Superman: The Ride (Vekoma LSM)
- Roadrunner Express (Zierer Ladybug)
Six Flags Great Adventure mist:
- Batman & Robin: The Chiller (Premier LIM Twin Shuttle)
- Roadrunner Railway (Zamperla Family Coaster)
- Superman: The Ultimate Flight (B&M Flying nieuw in 2003)
Anoniem: 47071
CJ schreef op 03 november 2002 @ 18:01:
[...]
Dat is dus absoluut niet de reden. Superman: The Ride is vrij simpel na te maken.
[...]
Superman: The Ride zit er geloof ik niet in vanwege licentieproblemen.
Six Flags bezit namelijk niet de rechten over de naam "Superman", maar dat is dus Warner. Eerst zou bijvoorbeeld ook Warner Brothers Movie World Germany er in zitten ipv Six Flags Belgium, maar dat is ook niet doorgegaan.
En verder zul je in geen enkele Six Flags park coasters vinden die namen hebben waarvan Warner de rechten heeft, zoals Superman, Batman etc. En als de coaster er wel in zit, dan hebben ze de naam aangepast...
Zo mist Six Flags Magic Mountain:
- Riddlers Revenge (B&M Standup)
- Superman: The Escape (Intamin LIM Twin Shuttle) zit er in, maar heet nu "The Escape".
Six Flags over Texas mist:
- Mr Freeze (Premier Rides LIM Shuttle)
- Wile E. Coyote's Grand Canyon Blaster
Six Flags Holland mist:
- Superman: The Ride (Vekoma LSM)
- Roadrunner Express (Zierer Ladybug)
Six Flags Great Adventure mist:
- Batman & Robin: The Chiller (Premier LIM Twin Shuttle)
- Roadrunner Railway (Zamperla Family Coaster)
- Superman: The Ultimate Flight (B&M Flying nieuw in 2003)
Ik heb sinds een paar dagen RCT2 en ik vind 't echt super leuk.. Deel 1 heb ik hier ook, maar dat heb ik geloof ik nooit zoveel gespeeld, snap eigenlijk ook niet waarom?
Tenzij Warner toestemming geeft om de namen te gebruiken, zul je ze zelfs in een expansionset niet tegenkomen. Zelf maken dus.Anoniem: 47071 schreef op 03 november 2002 @ 19:34:
[...]
zullen ze er i een expansion set nog wel bijkomen ????
Ziet er héél goed uit, ben zelf ook zo'n scenery freak. Screenshots stonden op m'n oude site: NLRCT.Erikie schreef op 02 november 2002 @ 01:51:
pics!
ik hou altijd wel van compact met veel scenery : komtie
[afbeelding]
en hier kwamen m'n schoonmakers niet, en dropte me rate onder de 100
[afbeelding]
(clickable)
Nu moet ik alleen even RCT 2 nog aanschaffen.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Ik weet niet meer waar ik hem exact vandaan had.
In Six Vlags Belgium heet La via Volta ook Cobra
Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!
Maar ehm ff een vraagje.
Ik heb gister het eerste level ff gespeeld. (Crazy Castle
Het station is lang zat maar ik kan maar 1 treintje kiezen.
Het is gewoon zo'n grote wooden rollercoaster.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
met een juniorcoaster kun je wel gewoon meerdere treintjes laten rijden.
Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!
Zorg er trouwens wel voor dat je je blockbrakes op een hoog horizontaal stuk neerzet, zodat het treintje wel (vooruit!!) verder kan rijden waneer de rem eraf gaat
Ik had zelf een coaster gemaakt en die kon met bloksections, maar 7 karretjes hebben en zonder actieve bloksections konden er 11 op rijden.
Anoniem: 41231
alleen van die maffe waar je bijna geen bocht mee kan maken of van die
die geen reet kunnen
kan je ook zelf achtbanen bouwen?
niet tracks maar de instellingen van de achtbaan....?
Sid?Janoz schreef op 05 november 2002 @ 15:02:
Hoe dit bestandje precies ingedeeld is is echter het grote probleem, dat weet waarschijnlijk op dit moment alleen Sid en consorten
Bedoel je niet Chris?
Of ben ik nou helemaal in de war met iemand anders?

Anoniem: 26793
volgens mij heeft Sid weinig met RC TYCOON te makenDxta schreef op 05 november 2002 @ 17:29:
Sid Meier, die van die andere sim spellen.
Ja, dat dacht ik ook dus. RCT en TT(D) zijn van Chris. Sid is toch van Civ I, II en III, Alpha Centauri en Gettysburg?Anoniem: 26793 schreef op 05 november 2002 @ 18:17:
[...]
volgens mij heeft Sid weinig met RC TYCOON te maken
Anoniem: 65852
Die doet het namelijk niet bij mij en ik zou die o zo graag willen gebruiken om gewoon 10000 extra geld te geven bij het begin...Ik beschouw dit spel als onmogelijk door het missen van de leenoptie of iets in die richting...Zelfs al open ik een al groot park, ik maak slechts ongeveer 100 euro winst per dag of zo...Dat is vrij lomp..Ach...Met wat meer klasse lukt het vast wel, maar ik wil dus wel die trainer gebruiken.
Deze werkt echter niet bij mij. Ligt het aan de versie die ik heb? De Europese/Nederlandse? Aangezien de trainer misschien gemaakt is voor de Amerikaanse RCT2?
Of doe ik iets verkeerds?
Hoe moet ik dan precies die trainer laten werken? Leg uit please..
BVD
Van die trainer weet ik niets, maar je kunt toch gewoon lenen?Anoniem: 65852 schreef op 09 November 2002 @ 16:24:
Ik heb een vraagje over die trainer aan het begin van de topic...
Die doet het namelijk niet bij mij en ik zou die o zo graag willen gebruiken om gewoon 10000 extra geld te geven bij het begin...Ik beschouw dit spel als onmogelijk door het missen van de leenoptie of iets in die richting...Zelfs al open ik een al groot park, ik maak slechts ongeveer 100 euro winst per dag of zo...Dat is vrij lomp..Ach...Met wat meer klasse lukt het vast wel, maar ik wil dus wel die trainer gebruiken.
Deze werkt echter niet bij mij. Ligt het aan de versie die ik heb? De Europese/Nederlandse? Aangezien de trainer misschien gemaakt is voor de Amerikaanse RCT2?
Of doe ik iets verkeerds?
Hoe moet ik dan precies die trainer laten werken? Leg uit please..
BVD
Anoniem: 65852
Toch staat er bij de scenario editor iets over lenen dus waarschijnlijk een foutje.
Zo niet...Hoe leen ik geld dan lieve mensjes?
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
Zou iemand mij die trainer van TRGsoft kunnen sturen want de website is down. Mijn e-mail is rcnossen@home.nl
Anoniem: 70382
[ Voor 0% gewijzigd door The Will op 10-11-2002 22:37 ]
Anoniem: 6317
"Gentle Jungle", alleen rustige ritjes :)
(overigens leeg, omdat het nog niet geopend was - het pad)
Mijn waterwereldje :)
(wederom nog niet geopend)
Waterwereldje 2, andere hoek. Bovenin deel van Jungle
"Desert Storm", intense coasters gedeelte :)
Uitzoom Jungle en Waterwereld
Uitzoom midden, je ziet de drie "themes", in het midden een marktje. Allemaal winkeltjes en zitplaatsen

Hoe durven ze het deel 2 te noemen
De game-enigne is praktisch hetzelfde, de graphics dus ook nog van het jaar 1995. Met die lelijke paadjes en textures. Ook de karretjes, poppetjes etc. zijn er niet op vooruitgegaan.
Hadden ze soms geen geld in huis voor een up-to-date grafische engine ?
Dit is sim-pel een ouwe koe uitmelken, geef ze wat meer atracties, six-flags en sceneries en ze zijn weer zoet, de schaapjes......

Heb Rollercoaster tot treurens toe gespeelt, maar hier besteed ik geen seconde meer aan.
Pro:
-meer thema's
-extra atracties
-?
Nadelen:
-we hebben het al gezien
-we hebben het al gezien
-zelfde zwakke grafische engine (als je al van een engine mag spreken, als ik scroll en de achtergrond-bitmap begint te hakkelen = FOUT
-matige muziek (ondanks de extra keus, meeste is brakke troep)
Alleen voor de newbies interressant. Mensen die RC1 al hebben gespeelt, zitten hier niet op te wachten.....
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Ik vond het wel een mooie standalone add-on.Madrox schreef op 11 November 2002 @ 00:18:
\Jesus, ben blij dat ik ehm niet gekocht heb. Wat een misbaksel
Hoe durven ze het deel 2 te noemen![]()
De game-enigne is praktisch hetzelfde, de graphics dus ook nog van het jaar 1995. Met die lelijke paadjes en textures. Ook de karretjes, poppetjes etc. zijn er niet op vooruitgegaan.
Hadden ze soms geen geld in huis voor een up-to-date grafische engine ?
Dit is sim-pel een ouwe koe uitmelken, geef ze wat meer atracties, six-flags en sceneries en ze zijn weer zoet, de schaapjes............NOT ME
Heb Rollercoaster tot treurens toe gespeelt, maar hier besteed ik geen seconde meer aan.
Pro:
-meer thema's
-extra atracties
-?
Nadelen:
-we hebben het al gezien
-we hebben het al gezien
-zelfde zwakke grafische engine (als je al van een engine mag spreken, als ik scroll en de achtergrond-bitmap begint te hakkelen = FOUT)
-matige muziek (ondanks de extra keus, meeste is brakke troep)
Alleen voor de newbies interressant. Mensen die RC1 al hebben gespeelt, zitten hier niet op te wachten.....
Je kunt het ook anders bekijken; mocht het radicaal veranderd zijn, dan was de gameplay misschien niet meer zo geweldig. Ik haat het als die spelletjes voor jou beslissen wat je wel en niet mag terwijl dat soms heel onlogische dingen zijn en dat is in deze RCT versie nog niet gebeurd. Tot nu toe heb ik alleen nog maar verbeteringen gemerkt in deze versie, 1 nadeel vind ik dat je maar een beperkt aantal thema's mag kiezen.
Hopen dat Sawyer inmiddels kan werken met een 3D Engine en straks RollerCoaster Tycoon 3(D) uitbrengt, met globaal dezelfde graphics en dan omgezet in 3D. Dan kun je eindelijk is een keer dóór je park lopen waar je al die uren aan hebt besteed.
En oh ja.. Sommige taalfouten in de Nederlandse vertaling zijn nog steeds idioot: vb.: Ik heb IJsje nog niet afgemaakt

C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Check het plaatje.joostve schreef op 11 november 2002 @ 10:31:
hoe verander ik de grond van gras naar zand ?
http://home.student.utwente.nl/j.boeijen/Vet-park1.jpg
Rechts, bovenaan, het 2 knopje (het schepje).
Sorry. Niet mee eens.Madrox schreef op 11 november 2002 @ 00:18:
\Jesus, ben blij dat ik ehm niet gekocht heb. Wat een misbaksel
** KNIP lang verhaal **
Speel RCT2 eens een uurtje en ga dan terug naar RCT1. Ik schrok me te pletter.
alleen de eerste 3 levels zijn leuk
[agree-mode]CJ schreef op 11 November 2002 @ 13:03:
[...]
Sorry. Niet mee eens.Ik ben geen newbie en heb toch enorm veel plezier van RCT2.
Heb je deze topics wel eens helemaal doorgelezen? Er is vaak genoeg opgesomd wat er allemaal veranderd is... verandering die de naam RCT2 rechtvaardigen. Maar ja... als je een 3D-omgeving a la No Limits had verwacht dan kom je inderdaad bedrogen uit. Ik ben als doorgewinterde RCT-er blij dat ze niet 3D zijn gegaan.
Speel RCT2 eens een uurtje en ga dan terug naar RCT1. Ik schrok me te pletter.Ik dacht namelijk ook dat de uiterlijke veranderingen wel mee vielen, maar als je voor de gein even weer met RCT1 speelt, dan zie je wel dat er wel degelijk veel veranderingen hebben plaatsgevonden. Ik ga in ieder geval niet meer terug naar RCT1 en blijf vrolijk bij RCT2.
[/agree-mode]
Nee hoor, je hebt keuze uit het veranderen van het oppervlakte en de zijkant, en je hoeft alleen maar te klikken en niet de grond omhoog of omlaag te slepen.joostve schreef op 11 November 2002 @ 13:02:
ja dat is alleen als je de grond omhoog of omlaag haalt dan krijg je zo'n randje met hout of ijs ofzo
Of ben ik nou gek?
thanks anyway
Dit topic is gesloten.