Hier is het verslag dan maar :
22-10-2002 - Met de Landmacht naar Six Flags Holland
Ik sta al jaren geregisteerd bij de Landmacht omdat ik daar ooit eens informatie had aangevraagd. Ik ontving hier nog steeds regelmatig informatie e.d. van dat ik natuurlijk gewoon bij het oud papier gooide. Ongeveer een maand geleden kreeg ik weer zo'n irritante brief met waarschijnlijk nog meer nutteloze informatie, maar toen ik de enveloppe opende kwam ik er achter dat dit iets anders was, dit was een uitnodiging voor een gratis dagje Six Flags Holland! Ik hoefde alleen een klein formuliertje in te vullen en terug te sturen (ongefrankeerd

). Een paar weken na het terugsturen van die brief kreeg ik een nieuwe enveloppe met daarin een flyer die als toegangsbewijs diende, 2 A4'tjes met info over de reis naar het park en de activiteiten daar en een parkmap. Gelukkig hoefde ik niet alleen te gaan want destijds had een vriend van mij ook die informatie aangevraagd en dus was hij ook uitgenodigd! Overigens was het ook mogelijk om een introduce mee te nemen die 9 euro korting op de toegangsprijs van SF, helaas waren de mensen die ik nog meevroeg 'bang' voor rollercoasters...
Gisteren, 6:15 uur stond ik op, de nodige voorbereiding werd getroffen. Om 7:00 uur verliet ik het huis richting het tramstation naar Utrecht CS. Even in de tram en uiteindelijk mijn kaartje naar Harderwijk halen bij de Ticket Express. Eenmaal op het perron aangekomen stonden er de nodige mensen te wachten op hun dagelijkse trein, opvallend weinig kids die om dezelfde reden als mij die trein namen... Ik ging bovenin de ('dubbeldek') trein zitten en moest toen 45 minuten relaxen totdat ik was aangekomen in Harderwijk. Eenmaal in Harderwijk liep ik even over het weinig voorstellende station en daarna terug naar het perron waar ik even daarna 2 vrienden trof die met een andere trein waren gekomen. We hebben daar volgens mij meer dan een uur moeten wachten voor de (gratis) bus die de Landmacht-kids naar Biddinghuizen bracht, slecht geregeld naar mijn mening, ook de militairen die ons zouden 'opwachten' op het station waren er niet. Nou ja, de toegang en de bus zijn gratis dus niet klagen...
Het ritje naar het park ging opvallend snel en in de bus hadden we al een beetje zitten ouwehoeren met 2 andere jongens die vlak bij ons zaten. Toen we uiteindelijk bij Six Flags zelf aankwamen gingen we door een hek achter La Via Volta het park binnen. Het leek ons dat we nu niet meer hoefden te wachten, maar niets was minder waar, er stond daar buiten het gebouwtje met de zaal nog een rij waarin we ruim een half uur stonden te wachten. Toen we DAAR binnen waren werden er twee rijen gevormd, een voor de mensen die persoonlijk uitgenodigd waren en een rij voor de introducees, wederom werd er gewacht. Daarna kregen we ons echte Six Flags ticket, werd er nogmaals gewacht en werden we toegelaten tot de zaal.
In de zaal was er tijd voor een bakje koffie of thee en een klein hapje (donuts en cake) tijdens het kijken van een promotiefilm of iets dergelijks. Nog voor het begin van dat filmpje verlieten mensen de zaal en trokken het park in, wij besloten hetzelfde te doen en rechtstreeks naar La Via Volta te lopen. De derde vriend zei niet alleen voor de attracties gekomen te zijn en bleef achter om dat k*tfilmpje te kijken. De tweede vriend (ik hou het maar op nummers

) ging dus met mij mee naar La Via Volta, hij liep op krukken want hij had een gekneusde enkel, wat wij toen nog als een nadeel zagen, een ging bij de ingang van LVV nog op zijn bek omdat hij geen grip had op de gladde ondergrond daar... niet echt veilig dus. Na een vrij korte wachttijd konden we instappen, LVV was mij al bekend dus het enige moment van spanning was de eerste lift naar achteren. Eenmaal losgelaten van de lifthill volgde een soepel ritje met de looping als hoogtepunt, wat een hemels gevoel....
Daarna bezochten we een of andere demonstratie van de LM die was opgesteld vlakbij LVV, dit werd geforceerd door vriend nummer 2, die al duidelijk had gemaakt niet alleen voor de attracties te komen. Wij vonden het geen flikker aan maar goed, toch gingen we mee. Toen was het tijd voor Superman: The Ride, de leuke rock 'n roller. Nu met een verklaring van de EHBO en de manke vriend in een rolstoel, dit gaf ons het recht om met zijn 3en bij elke attractie zonder (of nauwelijks) te wachten door de uitgang naar binnen te gaan! Dit was natuurlijk geweldig! Superman: The Ride was heel leuk, de lancering gaf weer de nodige druk op je lichaam en de corkshrew en de loop waren vet. Wel jammer dat sommige mensen pissed op je worden omdat ze denken dat je iets faked (we zaten er vaak bij te lachen, wat niet bepaald geloofwaardig overkomt) maar dat is begrijpelijk.
Toen gingen we even zitten en wat rondlopen en besloten om Robin Hood te doen, hier is het wat moeilijker om met een rolstoel naar binnen te komen omdat je al die trappen omhoog moet die door de regen best glad worden. Ook daar zaten we al snel in de trein en gingen omhoog. Het prachtige geluid als je omhoog getakeld word laat het adrenaline al een beetje stromen en als je eenmaal naar beneden sjeest word het alleen maar leuker. Nee, Robin Hood is niet intens of eng, maar gewoon LEUK.
Omdat we zo dichtbij waren lieten we ons lanceren in de Space Shot, de airtime is natuurlijk de troef van Space Shot en ik ervaarde het als een behoorlijke kick. Bij de tweede keer dat je nog een keer zachter naar boven gaat geniet je nog even van een mooi uitzicht en dan ga je weer naar beneden.
Daarna verlieten we dit gedeelte van het park naar Italia, daar troffen de andere jongens 2 meisjes uit Biddinghuizen, waar de 2 andere jongens het nodig vonden om ze achterna te gaan in de carroussel daar (ben naam even kwijt), dit vond ik een beetje triest dus bleef ik op het bankje zitten om het van een afstandje te bekijken...
De jongen met de gekneusde enkel wou graag in Goliath met een van de meisjes, die wouden dat ook wel dus gingen we naar Goliath, naar mijn mening de beste rollercoaster van Nederland (dat is ook niet zo heel moeilijk

). 'Jammergenoeg' ging het meisje niet mee omdat haar zusje ook niet wilde/durfde, dus gingen wij maar zonder hun. Eerst de snelle lift met het spannende muziekje en daarna de steile drop en daarna weer omhoog. De 90 graden bocht is heel vet, en ook de spiraal boven het water voelde goed, op een bepaald punt ga je onder andere rails door en daar lijkt het alsof je met je hoofd de supports gaat raken, je ziet hier ook veel mensen bukken, heel gaaf!
Ze vroegen de meisjes of ze wel in El Condor durfden, dat durfden ze wel. Een van de meisjes ging weer niet maar de andere wel.
Nou ik zal je vertellen, El Condor heeft jammergenoeg naar mijn mening nu al zijn beste tijd gehad, want wat is dat een rammelbak zeg. De vorige keer dat ik El Condor 'heb bereden' vond ik het nog leuk maar nu ervaarde ik het als veel te veel schudden en absoluut niet zo soepel als een Goliath en een La Via Volta. De leeftijd van El Condor zal hierin een rol spelen, maar toch heel jammer...
Daarna was er nog tijd voor de Crazy River, die ik voor het eerst bezocht, daar kwam ik erachter dat er 2 elementen zijn waar de logs gedraaid worden en achteruit (en weer vooruit) van een helling glijden, erg leuk gedaan, dit is de eerste log flume waar ik dit heb gezien. Voor de rest vrij standaard en de omgeving waar je doorheen gaat als er even geen drop is, is niet zo interessant, misschien dat er daar wat themeing kan...
Dan is er natuurlijk de hoge drop, het moment supreme (kon even geen streepjes erbij zetten), die was leuk, en nat, maar niet voor mij, want ik had me professorisch opgevouwen waardoor alleen mijn rug een beetje nat werd. De andere jongens zaten wel te klagen dat zeiknat waren, maar ik dus niet, hehehe.
Tja, en wat moet je dan, als je alle coasters hebt gehad, de zogenaamde puke rides heb ik weinig interesse voor, gezien ik vooral voor de coasters theme parks bezoek. Dan maar de wild mouse, The Flying Dutchman Gold Mine, een veelzeggende titel, voor een weinigzeggende coaster....
Ik voelde me niet in een Gold Mine omdat er totaal geen themeing aanwezig is... En ik vind de FDGM voor zijn soort veel te saai, te weinig drops, eentonig (alle bochten volgen na elkaar), en hier was net als bij El Condor het krakkemikkige gevoel aanwezig, het liep niet zo soepel als ik vond dat het moest.
Gelukkig had ik aan deze coaster bij mijn vorige bezoek aan SFH geen tijd verspilt.
Als je eenmaal alle coasters hebt gehad (behalve dat ding in Bugs Bunny Wereld) moet je sommige coasters maar een tweede keer doen, eerst maar Goliath want dat was toch wel de mooiste ervaring in SFH, deze was net zo cool, op een ding na, de regen. Na elke drop sloegen vele druppeltjes je in je gezicht, dit gaf een leuk effect naar mening en maakte het absoluut geen kutrit. Misschien dat dit bij harde regen anders is, geen idee.
Toen nog een keer Superman: The Ride, fun as always, maar in mindere mate als de eerste keer, het viel mij nu ook op dat er na de corkshrew geen echt leuke elementen meer in de baan zitten, alleen maar minder saaiere bochten, maar toch maken de launch, de loop, en de corkshrew het een vette coaster!
We wilden toen nog El Rio Grande bedwingen maar deze bleek om veiligheidsredenen gesloten, jammer!
Het enige wat we toen nog konden doen is de rolstoel terugbrengen, afscheid nemen van de meisjes en richting de bussen lopen.
Het was een fijne dag in een park met fijne coasters (maar ook mindere). Ik vind het slordig dat alle themeing van het Horror Fest nog aanwezig waren, dit bracht je in een spooky sfeer terwijl dat niet hoorde, b.v. een kerkhof in Sherwood Forest in het volle daglicht. Dit spreekt niet echt tot mijn verbeelding en houd me uit de Middeleeuwse sfeer. En dan nog de themeing van SFH in het algemeen, die is vrij slecht in hoeverre hij aanwezig is... de tuintjes zijn slecht onderhouden (zelfs bij Tour des Jardins) en ik vind dat er te weinig mooie beelden e.d. te zien zijn.
Al met al toch een leuk park!
Een 7,5 voor Six Flags Holland