Rollercoaster tycoon 2, deel 2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 8.930 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op 23 oktober 2002 @ 11:13:
[...]

Post je tripreport ook maar op www.themepark.nl! :) Daar zijn we altijd blij met een extra tripreport. 8)
Ik heb een keer een leuke "sollicitatie-mail" gestuurd maar je moest een betaald e-mail adres hebben, dit heb ik jammergenoeg niet; dus geen account voor mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het verslag dan maar :

22-10-2002 - Met de Landmacht naar Six Flags Holland

Ik sta al jaren geregisteerd bij de Landmacht omdat ik daar ooit eens informatie had aangevraagd. Ik ontving hier nog steeds regelmatig informatie e.d. van dat ik natuurlijk gewoon bij het oud papier gooide. Ongeveer een maand geleden kreeg ik weer zo'n irritante brief met waarschijnlijk nog meer nutteloze informatie, maar toen ik de enveloppe opende kwam ik er achter dat dit iets anders was, dit was een uitnodiging voor een gratis dagje Six Flags Holland! Ik hoefde alleen een klein formuliertje in te vullen en terug te sturen (ongefrankeerd :P). Een paar weken na het terugsturen van die brief kreeg ik een nieuwe enveloppe met daarin een flyer die als toegangsbewijs diende, 2 A4'tjes met info over de reis naar het park en de activiteiten daar en een parkmap. Gelukkig hoefde ik niet alleen te gaan want destijds had een vriend van mij ook die informatie aangevraagd en dus was hij ook uitgenodigd! Overigens was het ook mogelijk om een introduce mee te nemen die 9 euro korting op de toegangsprijs van SF, helaas waren de mensen die ik nog meevroeg 'bang' voor rollercoasters...

Gisteren, 6:15 uur stond ik op, de nodige voorbereiding werd getroffen. Om 7:00 uur verliet ik het huis richting het tramstation naar Utrecht CS. Even in de tram en uiteindelijk mijn kaartje naar Harderwijk halen bij de Ticket Express. Eenmaal op het perron aangekomen stonden er de nodige mensen te wachten op hun dagelijkse trein, opvallend weinig kids die om dezelfde reden als mij die trein namen... Ik ging bovenin de ('dubbeldek') trein zitten en moest toen 45 minuten relaxen totdat ik was aangekomen in Harderwijk. Eenmaal in Harderwijk liep ik even over het weinig voorstellende station en daarna terug naar het perron waar ik even daarna 2 vrienden trof die met een andere trein waren gekomen. We hebben daar volgens mij meer dan een uur moeten wachten voor de (gratis) bus die de Landmacht-kids naar Biddinghuizen bracht, slecht geregeld naar mijn mening, ook de militairen die ons zouden 'opwachten' op het station waren er niet. Nou ja, de toegang en de bus zijn gratis dus niet klagen...

Het ritje naar het park ging opvallend snel en in de bus hadden we al een beetje zitten ouwehoeren met 2 andere jongens die vlak bij ons zaten. Toen we uiteindelijk bij Six Flags zelf aankwamen gingen we door een hek achter La Via Volta het park binnen. Het leek ons dat we nu niet meer hoefden te wachten, maar niets was minder waar, er stond daar buiten het gebouwtje met de zaal nog een rij waarin we ruim een half uur stonden te wachten. Toen we DAAR binnen waren werden er twee rijen gevormd, een voor de mensen die persoonlijk uitgenodigd waren en een rij voor de introducees, wederom werd er gewacht. Daarna kregen we ons echte Six Flags ticket, werd er nogmaals gewacht en werden we toegelaten tot de zaal.

In de zaal was er tijd voor een bakje koffie of thee en een klein hapje (donuts en cake) tijdens het kijken van een promotiefilm of iets dergelijks. Nog voor het begin van dat filmpje verlieten mensen de zaal en trokken het park in, wij besloten hetzelfde te doen en rechtstreeks naar La Via Volta te lopen. De derde vriend zei niet alleen voor de attracties gekomen te zijn en bleef achter om dat k*tfilmpje te kijken. De tweede vriend (ik hou het maar op nummers :D) ging dus met mij mee naar La Via Volta, hij liep op krukken want hij had een gekneusde enkel, wat wij toen nog als een nadeel zagen, een ging bij de ingang van LVV nog op zijn bek omdat hij geen grip had op de gladde ondergrond daar... niet echt veilig dus. Na een vrij korte wachttijd konden we instappen, LVV was mij al bekend dus het enige moment van spanning was de eerste lift naar achteren. Eenmaal losgelaten van de lifthill volgde een soepel ritje met de looping als hoogtepunt, wat een hemels gevoel....

Daarna bezochten we een of andere demonstratie van de LM die was opgesteld vlakbij LVV, dit werd geforceerd door vriend nummer 2, die al duidelijk had gemaakt niet alleen voor de attracties te komen. Wij vonden het geen flikker aan maar goed, toch gingen we mee. Toen was het tijd voor Superman: The Ride, de leuke rock 'n roller. Nu met een verklaring van de EHBO en de manke vriend in een rolstoel, dit gaf ons het recht om met zijn 3en bij elke attractie zonder (of nauwelijks) te wachten door de uitgang naar binnen te gaan! Dit was natuurlijk geweldig! Superman: The Ride was heel leuk, de lancering gaf weer de nodige druk op je lichaam en de corkshrew en de loop waren vet. Wel jammer dat sommige mensen pissed op je worden omdat ze denken dat je iets faked (we zaten er vaak bij te lachen, wat niet bepaald geloofwaardig overkomt) maar dat is begrijpelijk.

Toen gingen we even zitten en wat rondlopen en besloten om Robin Hood te doen, hier is het wat moeilijker om met een rolstoel naar binnen te komen omdat je al die trappen omhoog moet die door de regen best glad worden. Ook daar zaten we al snel in de trein en gingen omhoog. Het prachtige geluid als je omhoog getakeld word laat het adrenaline al een beetje stromen en als je eenmaal naar beneden sjeest word het alleen maar leuker. Nee, Robin Hood is niet intens of eng, maar gewoon LEUK.

Omdat we zo dichtbij waren lieten we ons lanceren in de Space Shot, de airtime is natuurlijk de troef van Space Shot en ik ervaarde het als een behoorlijke kick. Bij de tweede keer dat je nog een keer zachter naar boven gaat geniet je nog even van een mooi uitzicht en dan ga je weer naar beneden.

Daarna verlieten we dit gedeelte van het park naar Italia, daar troffen de andere jongens 2 meisjes uit Biddinghuizen, waar de 2 andere jongens het nodig vonden om ze achterna te gaan in de carroussel daar (ben naam even kwijt), dit vond ik een beetje triest dus bleef ik op het bankje zitten om het van een afstandje te bekijken...

De jongen met de gekneusde enkel wou graag in Goliath met een van de meisjes, die wouden dat ook wel dus gingen we naar Goliath, naar mijn mening de beste rollercoaster van Nederland (dat is ook niet zo heel moeilijk :P). 'Jammergenoeg' ging het meisje niet mee omdat haar zusje ook niet wilde/durfde, dus gingen wij maar zonder hun. Eerst de snelle lift met het spannende muziekje en daarna de steile drop en daarna weer omhoog. De 90 graden bocht is heel vet, en ook de spiraal boven het water voelde goed, op een bepaald punt ga je onder andere rails door en daar lijkt het alsof je met je hoofd de supports gaat raken, je ziet hier ook veel mensen bukken, heel gaaf!

Ze vroegen de meisjes of ze wel in El Condor durfden, dat durfden ze wel. Een van de meisjes ging weer niet maar de andere wel.

Nou ik zal je vertellen, El Condor heeft jammergenoeg naar mijn mening nu al zijn beste tijd gehad, want wat is dat een rammelbak zeg. De vorige keer dat ik El Condor 'heb bereden' vond ik het nog leuk maar nu ervaarde ik het als veel te veel schudden en absoluut niet zo soepel als een Goliath en een La Via Volta. De leeftijd van El Condor zal hierin een rol spelen, maar toch heel jammer...

Daarna was er nog tijd voor de Crazy River, die ik voor het eerst bezocht, daar kwam ik erachter dat er 2 elementen zijn waar de logs gedraaid worden en achteruit (en weer vooruit) van een helling glijden, erg leuk gedaan, dit is de eerste log flume waar ik dit heb gezien. Voor de rest vrij standaard en de omgeving waar je doorheen gaat als er even geen drop is, is niet zo interessant, misschien dat er daar wat themeing kan...
Dan is er natuurlijk de hoge drop, het moment supreme (kon even geen streepjes erbij zetten), die was leuk, en nat, maar niet voor mij, want ik had me professorisch opgevouwen waardoor alleen mijn rug een beetje nat werd. De andere jongens zaten wel te klagen dat zeiknat waren, maar ik dus niet, hehehe.

Tja, en wat moet je dan, als je alle coasters hebt gehad, de zogenaamde puke rides heb ik weinig interesse voor, gezien ik vooral voor de coasters theme parks bezoek. Dan maar de wild mouse, The Flying Dutchman Gold Mine, een veelzeggende titel, voor een weinigzeggende coaster....
Ik voelde me niet in een Gold Mine omdat er totaal geen themeing aanwezig is... En ik vind de FDGM voor zijn soort veel te saai, te weinig drops, eentonig (alle bochten volgen na elkaar), en hier was net als bij El Condor het krakkemikkige gevoel aanwezig, het liep niet zo soepel als ik vond dat het moest.
Gelukkig had ik aan deze coaster bij mijn vorige bezoek aan SFH geen tijd verspilt.

Als je eenmaal alle coasters hebt gehad (behalve dat ding in Bugs Bunny Wereld) moet je sommige coasters maar een tweede keer doen, eerst maar Goliath want dat was toch wel de mooiste ervaring in SFH, deze was net zo cool, op een ding na, de regen. Na elke drop sloegen vele druppeltjes je in je gezicht, dit gaf een leuk effect naar mening en maakte het absoluut geen kutrit. Misschien dat dit bij harde regen anders is, geen idee.

Toen nog een keer Superman: The Ride, fun as always, maar in mindere mate als de eerste keer, het viel mij nu ook op dat er na de corkshrew geen echt leuke elementen meer in de baan zitten, alleen maar minder saaiere bochten, maar toch maken de launch, de loop, en de corkshrew het een vette coaster!

We wilden toen nog El Rio Grande bedwingen maar deze bleek om veiligheidsredenen gesloten, jammer!

Het enige wat we toen nog konden doen is de rolstoel terugbrengen, afscheid nemen van de meisjes en richting de bussen lopen.
Het was een fijne dag in een park met fijne coasters (maar ook mindere). Ik vind het slordig dat alle themeing van het Horror Fest nog aanwezig waren, dit bracht je in een spooky sfeer terwijl dat niet hoorde, b.v. een kerkhof in Sherwood Forest in het volle daglicht. Dit spreekt niet echt tot mijn verbeelding en houd me uit de Middeleeuwse sfeer. En dan nog de themeing van SFH in het algemeen, die is vrij slecht in hoeverre hij aanwezig is... de tuintjes zijn slecht onderhouden (zelfs bij Tour des Jardins) en ik vind dat er te weinig mooie beelden e.d. te zien zijn.

Al met al toch een leuk park!
Een 7,5 voor Six Flags Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

maxrebo schreef op 22 oktober 2002 @ 15:53:
[...]

[...]

Ik wil jullie niet teleurstellen, maar die bestaat wel degelijk :)
namelijk Speed in Las Vegas.
http://www.saharavegas.com/speed/
http://www.rcdb.com/installationdetail593.htm
Is zo te zien ook LSM net als Superman the Ride in SixFlags Holland... idd jammer dat LSM er iig niet als vervanging in zit!

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Vraagje ; mijn park rating gaat steeds lager. Ik weet niet wat ik hieraan kan doen. Als ik alle mensjes zo hoor , hebben ze weinig aanmerkingen. In de manual van RTC2 staat ook geen zinvolle info hierover. Wat beinvloed nou je park rating en wat is afhankelijk van dat ( aantal bezoekers ? ) ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-01-2024

thegeronimo

Ich bun ut mer....

jopiek schreef op 23 oktober 2002 @ 12:54:
[...]

Is zo te zien ook LSM net als Superman the Ride in SixFlags Holland... idd jammer dat LSM er iig niet als vervanging in zit!
Ja vond ik ook al. Helaas Maxrebo.
Ik zie ook nergens een turbo in de rit zitten. Alleen bij de start wordt ie afgeschoten.

The only thing to fear is fear itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
jopiek schreef op 23 oktober 2002 @ 12:54:
[...]

Uhm... deze is dus geen LSM-coaster maar een LIM-coaster. :D

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

CJ schreef op 23 oktober 2002 @ 13:59:
[...]

Uhm... deze is dus geen LSM-coaster maar een LIM-coaster. :D
Heb niet verder gekeken maar er stond LSM/LIM coaster er bij... Zelfs in de lijst met verklaringen werd LSM/LIM als hetzelfde gerekend! Ik weet dank zijn jou nu hoe 't zit maar zag geen verdere spec's van dat ding...

http://www.rcdb.com/installationdetail593.htm

Categories: LIM/LSM, Shuttle

LIM/LSM: LIM (Linear Induction Motor) and LSM (Linear Synchronous Motor) are two variations of electro-magnetic propulsion. They replace a traditional lift hill and do not contain any moving parts. Typically LIM/LSM systems launch the roller coaster from the station extremely quickly.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
jopiek schreef op 23 oktober 2002 @ 14:02:
[...]

Heb niet verder gekeken maar er stond LSM/LIM coaster er bij... Zelfs in de lijst met verklaringen werd LSM/LIM als hetzelfde gerekend! Ik weet dank zijn jou nu hoe 't zit maar zag geen verdere spec's van dat ding...
Je kunt er van uit gaan dat als de bouwer Vekoma is, dat het een LSM-coaster is. Als je een Intamin coaster ziet, dan is het in de meeste gevallen een LIM-coaster (gaat niet altijd op, maar vaak wel).

Oh ja, op de foto's kun je het ook zien dat het om een LIM-coaster gaat aan de metalen vinnen die aan de zijkant zitten. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Even voor de mensen die niet weten wat het verschil is tussen LIM en LSM

Heel Simpel

LSM: lineaire synchrone motor
Het wisselend/lineair bewegend magneetveld trekt de vaste magneten (of elektromagneten) die op het treintje staan mee. Het treintje beweegt dus synchroon met het magneetveld.
Dit kun je zien als een elektromotor die ronddraait en dan alleen in lineaire weg.

LIM: lineaire inductie motor
Op het treintje staan er geen magneten; het wisselend magneetveld wekt in de ankers een stroom op(door inductie), die voor een magneetveld zorgt waardoor het wisselend magneetveld het treintje toch meetrekt. Hierin gaat het treintje iets trager dan het magneetveld.
Dit kun je zien als een magneetveld waar een ijzeren kern doorgetrokken wordt. De trein zweeft een beetje op het veld. En door het wisselend magneetveld gaat ie vooruit. De trein "golft" mee op het magneetveld.

LIM is zelfstartend. Stroom erop en het wagentje gaat vooruit
LSM niet. Daar zal altijd een regeling aanmoeten omdat de magneten tegenover elkaar kunnen staan en zo blijft ie stilstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 19-09 15:29
ok ff voor de mensen je kan nu op www.rollercoastertycoon2.com 7 scenarios uit rct1 downloaden die aangepast zijn voor rct2

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

CJ schreef op 23 oktober 2002 @ 14:12:
[...]

Je kunt er van uit gaan dat als de bouwer Vekoma is, dat het een LSM-coaster is. Als je een Intamin coaster ziet, dan is het in de meeste gevallen een LIM-coaster (gaat niet altijd op, maar vaak wel).

Oh ja, op de foto's kun je het ook zien dat het om een LIM-coaster gaat aan de metalen vinnen die aan de zijkant zitten. :)
ik zie alleen nergens Vekoma maar lees nogal eens over iets heen...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
jopiek schreef op 23 oktober 2002 @ 14:28:
[...]

ik zie alleen nergens Vekoma maar lees nogal eens over iets heen...
Nee, daar heb je gelijk in. "Speed" is een Premier Rides coaster. Dat had ik even over het hoofd gezien. 8)7 Die maken uitsluitend en alleen LIM-coasters. Die was ik dus even vergeten te vermelden.

Samenvattend
bouwer - Vekoma -> LSM
bouwer - Premier Rides -> LIM
bouwer - Intamin -> LIM of LSM (vaker LIM dan LSM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
thegeronimo schreef op 23 oktober 2002 @ 13:09:
[...]

Ja vond ik ook al. Helaas Maxrebo.
Ik zie ook nergens een turbo in de rit zitten. Alleen bij de start wordt ie afgeschoten.
En ook vlak voor het dooie punt zit weer een versnelling.

Speed The Ride is een shuttle coaster die dus ook weer terug moet over de track richting het station. Als Speed het dooie punt heeft bereikt dan gaat-ie dus achteruit en daar zit dus ook weer een LIM-punt om wat extra vaart te maken. Volgens mij wordt op dit punt de trein ook iets afgeremd bij het vooruit gaan, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 11:37:
[...]

Ik heb een keer een leuke "sollicitatie-mail" gestuurd maar je moest een betaald e-mail adres hebben, dit heb ik jammergenoeg niet; dus geen account voor mij :/
Leuk TR. :)

offtopic:
Als je je wilt aanmelden voor www.themepark.nl dan kun je ook even een e-mail adres 'lenen' van iemand die een 'betaald' adres heeft. Als je eenmaal lid bent dan kun je dit adres wijzigen in een gratis mail adres zoals Hotmail, Freemail, Yahoo Mail etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
je hebt ook een betaald mailadres nodig om je aan te melden op GOT |:( dus wat ist probleem...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxrebo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 11:47

maxrebo

thegeronimo schreef op 23 oktober 2002 @ 13:09:
[...]
Er zit toch echt een tweede versnelling in.
CJ schreef op 23 oktober 2002 @ 14:35:
[...]

En ook vlak voor het dooie punt zit weer een versnelling.

Speed The Ride is een shuttle coaster die dus ook weer terug moet over de track richting het station. Als Speed het dooie punt heeft bereikt dan gaat-ie dus achteruit en daar zit dus ook weer een LIM-punt om wat extra vaart te maken. Volgens mij wordt op dit punt de trein ook iets afgeremd bij het vooruit gaan, maar dat weet ik niet zeker.
Bij speed wordt je eerst gelanceerd vanuit het station. Vlak na de looping krijg je een tweede LIM die je een boost van 35mph naar 70mph geeft. Als je achteruit teruggaat wordt de tweede LIM gebruikt om het karretje af te remmen zodat je niet te hard door de looping gaat.
http://www.twistedrails.com/vegas/s-01.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
maxrebo schreef op 23 oktober 2002 @ 15:46:
[...]

Er zit toch echt een tweede versnelling in.

[...]

Bij speed wordt je eerst gelanceerd vanuit het station. Vlak na de looping krijg je een tweede LIM die je een boost van 35mph naar 70mph geeft. Als je achteruit teruggaat wordt de tweede LIM gebruikt om het karretje af te remmen zodat je niet te hard door de looping gaat.
http://www.twistedrails.com/vegas/s-01.shtml
Ah, dank je voor de correctie. Had ik het toch goed dat die ene LIM ook gebruikt werd om te remmen. Alleen het punt waarop was net verkeerd om. +)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxrebo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 11:47

maxrebo

CJ schreef op 23 oktober 2002 @ 16:27:
[...]

Ah, dank je voor de correctie. Had ik het toch goed dat die ene LIM ook gebruikt werd om te remmen. Alleen het punt waarop was net verkeerd om. +)
Graag gedaan hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Als iemand nog een stukje grond weeet kunnen we wel een T.net coaster park bouwen ;)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
jopiek schreef op 23 oktober 2002 @ 16:38:
Als iemand nog een stukje grond weeet kunnen we wel een T.net coaster park bouwen ;)
NEEEE!
Ik wil geen OC'ed coaster!

:+

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Weet iemand hoe ik weer bezoekers naar mijn kartbanen moet krijgen? het eerste jaar kunnen de wachtruimtes niet lang genoeg zijn, maar daarna gaat er echt helemaal niemand meer in (en dan bedoel ik ook niemand). beetje zonde want ik had toch wel mooie banen.

En ik las hier dat je tv-toestellen langs wachtrijen kon zetten. hoe moet dat dan?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
RCT2 ligt trouwens sinds vandaag officieel in een aantal winkels zoals Dixons en Dynabyte! :)

Tip: kies niet voor de Nederlandse instellingen... Six Flags Magische Berg klinkt namelijk een stuk slechter dan Six Flags Magic Mountain. En Airpowered Coaster klinkt toch niet als 'Luchtige electrische achtbaan'. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op 23 oktober 2002 @ 20:37:
RCT2 ligt trouwens sinds vandaag officieel in een aantal winkels zoals Dixons en Dynabyte! :)

Tip: kies niet voor de Nederlandse instellingen... Six Flags Magische Berg klinkt namelijk een stuk slechter dan Six Flags Magic Mountain. En Airpowered Coaster klinkt toch niet als 'Luchtige electrische achtbaan'. 8)7
OMG is het echt Magische Berg en 'Luchtige ....' dat is wel heel zielig vertaald :D

Kun je trouwens al RCT2 tracks in No Limits berijden?
heeft iemand een site met veel NL tracks voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 20:52:
[...]

heeft iemand een site met veel NL tracks voor me?
www.savegame.nl -> Trackexchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, er was tog een programmatje waarmee je je eigeuh 8banen kon exporteren naar dat progje om dan vrolijk kotsmisselijk te worden in je eigen 8baan die je mooi hebt gebouwd bij rollercoatser???

ZOja, hoe heet dat ook al weer en waar is het te vinden...

DANK U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 21:51:
mensen, er was tog een programmatje waarmee je je eigeuh 8banen kon exporteren naar dat progje om dan vrolijk kotsmisselijk te worden in je eigen 8baan die je mooi hebt gebouwd bij rollercoatser???

ZOja, hoe heet dat ook al weer en waar is het te vinden...

DANK U
volgens mij heb jij een ander progje nodig: spellingchecker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:30
Jij ook zo te zien. :+

Hij zal No Limits wel bedoelen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 21:46
* LordMithril heeft em nu ook..
was de tel al kwijt geraakt 8)7

maar hijs zeker wel cool.. idd lijkt het erg op deel 1 maar genoeg verschil vind ik.
nu maar hopen dat er geen leuke games meer uitkomen binnenkort.. dit is mn 3e al in 2 weken...

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat waren de andere 2 dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo

thegeronimo

Ich bun ut mer....

[quote]Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 20:52:

Kun je trouwens al RCT2 tracks in No Limits berijden?
[quote]

Dat wil ik ook wel weten als dat beschikbaar komt... :*)

@CJ www.savegame.nl bevat vele rides ja.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2002 @ 23:53:
2. Ik speel nu "Gravity Gardens" van de Challenging Parcs, waarin je alleen achtbanen kunt bouwen (naast Shops & Stalls). Ik heb de achterste delen van het park al 1-richtingborden neergezet om te voorkomen dat ze helemaal achterin komen. Dit park bevat nogal veel weggetjes en is erg groot wat er nogal snel voor zorgt dat mensen "stuck" of verdwaald raken. Nou heb ik al extra info-stalls neergezet en dus het achterste deel ontoegankelijk voor mensen gemaakt, maar toch blijven mensen zeiken dat ze "stuck" of verdwaald zijn O-)
Ben misschien blind maar waar vind ik in vredesnaam die 1-richtingsborden???? Loop me helemaal suf te zoeken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 00:18:
[...]

Ben misschien blind maar waar vind ik in vredesnaam die 1-richtingsborden???? Loop me helemaal suf te zoeken :S
Tis nog NOOIT gezegd hier.... (RTFM)
-Gewoon heel simpel een bord selecteren bij de standaard scenery, waar je ook banken e.d. pikt.
-Bord in de goede richting over de weg plaatsen
-bord aanklikken met links
-klikken op eenrichtingssign.
-Pad is niet toegankelijk voor bezoekers.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een banner/banier en, dan rechtsklikken op die banner en dan op het stopteken drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owk ben dus definitief blind had dit topic al doorgelezen maar niet gevonden en om nou alle pagina's van deel 1 door te lezen :S. Verder was ik niet zo heel lui want had ook al in de PDF manual van RCT2 gezocht (ook zonder succes, helaas. Anyways thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Breepee schreef op 23 oktober 2002 @ 20:35:
Weet iemand hoe ik weer bezoekers naar mijn kartbanen moet krijgen? het eerste jaar kunnen de wachtruimtes niet lang genoeg zijn, maar daarna gaat er echt helemaal niemand meer in (en dan bedoel ik ook niemand). beetje zonde want ik had toch wel mooie banen.

En ik las hier dat je tv-toestellen langs wachtrijen kon zetten. hoe moet dat dan?
iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

CORVETTE schreef op 23 oktober 2002 @ 13:07:
Vraagje ; mijn park rating gaat steeds lager. Ik weet niet wat ik hieraan kan doen. Als ik alle mensjes zo hoor , hebben ze weinig aanmerkingen. In de manual van RTC2 staat ook geen zinvolle info hierover. Wat beinvloed nou je park rating en wat is afhankelijk van dat ( aantal bezoekers ? ) ?
Niemand die me hiermee kan helpen ?????
Waar al die gasten het hier over hebben ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

heb er ook last van...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Als je die dingen hebt ontwikkeld zullen ze waarschijnlijk wel tussen de bankjes ed. staan.
CORVETTE schreef op 24 oktober 2002 @ 08:56:
[...]

Niemand die me hiermee kan helpen ?????
Waar al die gasten het hier over hebben ........
Misschien heeft er mee te maken met het verouderen van de attracties.
Een nieuwe attractie is altid interessant en populair (denk bijv. eens aan de Goliath). Zou best kunnen dat als je lange tijd geen 'publiekstrekkers' neerzet de rating van je park omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 13-09 22:06
er zijn idd meerdere dingen om de rating omhoog te krijgen.

-nieuwe attracties. Hierdoor zijn ze blijer, en vaak gaat je bezoekersaantal ook nog een stuk omhoog.
-Genoeg kraampjes. Zorg dat je door je hele park genoeg eten, drinken, toiletten, en pinautomaten hebt.
-Zet genoeg bankjes neer, door het hele park. Ook overal prullebakken zodat het niet zo'n troep wordt.
-Hou je park netjes. Dit zou wel tussen de thoughts moeten staan, dus dit is het misschien niet, maar ik zeg het maar voor de anderen. Zorg dat je genoeg handymen hebt lopen, en als het in het algemeen een troep is kun je ook een handyman pakken en die steeds bij de troep neerzetten zodat hij het opruimt. Als je zo ff snel het hele park doorgaat kan de rating al aardig omhoog gaan.

Deze dingen zijn eigenlijk vooral de dingen die ze een beetje tevreden houden. Als je ze echt helemaal happy wilt hebben moet je met scenery gaan werken. Maak thema's in je parken, en zet bloemen, bomen en dat soort zooi langs je paden. (vergeet niet dat die bloemen water moeten hebben :P ). Hierdoor worden gastjes een heel stuk blijer.

Als je deze dingen gewoon goed bijhoudt is het niet echt moeilijk om een parkrating van 999 te onderhouden. Meestal lukt dit wel als je een beetje uit de geldproblemen bent, dus ergens in het 2e of 3e jaar ofzo

hoop dat dit genoeg is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Trouwens vanaf hier is het wel interessant om topic deel 1 door te lezen als je met vraagjes zit: Verwijderd in "Rollercoaster Tycoon 2"
(ja ik weet dat het halverwege is, maar je mag ook wel wat moeite doe om je probleem op te lossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Oke bedankt. Ik denk dat aan de scenery en kraampjes e.d. wel wat te doen valt bij mij. Ze zeuren steeds op WC's terwijl er heel veel staan. Misschien heb ik de prijzen te hoog ( 1 euro per beurt ) ? En zijn prijzen afhankelijk van de ratings ? Is het ook zo dat wanneer je rating echt laag is ( bij mij steeds onder de 100 ) je bezoekers aantallen wegblijven. Mijn park wordt wel groter alleen er komen niet meer dan 400 mensen in. En dat is volgens mij door die rating ,maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Zou inderdaad best kunnen dat te hoge prijzen de rating negatief beinvloeden.
Denken ze ook veel 'zoveel betaal ik niet voor [vul maar in]'

Ik heb zelf trouwens in rct1 de wc's altijd op 0,10 euro staan, zo vang je er wel wat geld voor, maar lopen ze er iig niet over te klagen (en als het erg druk is kun je er zelfs zo ook winst op maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

En ik zie soms tunnels voor de 8banen, hoe maak je die eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CORVETTE schreef op 24 oktober 2002 @ 12:55:
Oke bedankt. Ik denk dat aan de scenery en kraampjes e.d. wel wat te doen valt bij mij. Ze zeuren steeds op WC's terwijl er heel veel staan. Misschien heb ik de prijzen te hoog ( 1 euro per beurt ) ?
Als jij naar de WC moet, betaal je toch ook geen 1 Euro? Dan pis je toch gewoon op de straat? >:)

Waarvoor zijn eigenlijk die queue-line borden? Is er nog iets speciaals mee, of ik het gewoon voor de look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo

thegeronimo

Ich bun ut mer....

CORVETTE schreef op 24 oktober 2002 @ 14:52:
Tranzity schreef op 24 oktober 2002 @ 15:03:
Waarvoor zijn eigenlijk die queue-line borden? Is er nog iets speciaals mee, of ik het gewoon voor de look.
Kunnen jullie beide een plaatje laten zien van wat je bedoeld. Dat is niet echt duidelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
thegeronimo schreef op 24 oktober 2002 @ 15:24:
[...]
[...]
Kunnen jullie beide een plaatje laten zien van wat je bedoeld. Dat is niet echt duidelijk. ;)
Zit helaas op mijn werk, post vanavond wel een pic.
edit: geknipt uit een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tranzity/got/bordje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

CORVETTE schreef op 24 oktober 2002 @ 14:52:

Staat sowieso wel in de handleiding. Trek de grond omhoog zodat er een rechte muur voor de achtbaan staat, en je bouwt zo onder de grond door....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Ow , ik kon het niet echt vinden in de handleiding. Maar gewoon dus een berg maken en dan de 8baan erdoor laten gaan. Je hoeft dus niet aan te geven dat je een tunnel wilt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tranzity schreef op 24 oktober 2002 @ 15:29:
[...]

Zit helaas op mijn werk, post vanavond wel een pic.
edit: geknipt uit een screenshot:

[afbeelding]
Dat zijn TV's die maken het wachten plezieriger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo

thegeronimo

Ich bun ut mer....

CORVETTE schreef op 24 oktober 2002 @ 15:34:
Ow , ik kon het niet echt vinden in de handleiding. Maar gewoon dus een berg maken en dan de 8baan erdoor laten gaan. Je hoeft dus niet aan te geven dat je een tunnel wilt ?
Nee, als met een achtbaan bouwen de track tegen een rechte bergwand aankomt dan veranderd het volgende deel automatisch in een tunneldeel.

Er zijn voorwaarden:

1. De wand moet dus recht zijn
2. De wand moet hoog genoeg
3. Om de track verder te maken moeten de delen achter de rechte wand ook voldoende hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
thegeronimo schreef op 24 oktober 2002 @ 15:41:
[...]

Nee, als met een achtbaan bouwen de track tegen een rechte bergwand aankomt dan veranderd het volgende deel automatisch in een tunneldeel.

Er zijn voorwaarden:

1. De wand moet dus recht zijn
2. De wand moet hoog genoeg
3. Om de track verder te maken moeten de delen achter de rechte wand ook voldoende hoog zijn.
Toevoeging: Een onderdeel van de track mag niet deels onder, deels boven de grond liggen... dus als je bijv. een bocht wilt maken moet hij OF boven, OF onder de grond liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op 24 oktober 2002 @ 17:51:
[...]

Toevoeging: Een onderdeel van de track mag niet deels onder, deels boven de grond liggen... dus als je bijv. een bocht wilt maken moet hij OF boven, OF onder de grond liggen
goede oplossing daarvoor is het onderste deel omlaag halen, als je het goed doet ziet er het niet raar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al nieuws over een demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier misschien een goede trainer of een cheat om oneindig geld te krijgen? Ik weet dat cheaten niet leuk is maar wil graag ff wat leuke 8baantjes neerzetten zonder gezeik m'n geld op is. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 19:58:
Weet iemand hier misschien een goede trainer of een cheat om oneindig geld te krijgen? Ik weet dat cheaten niet leuk is maar wil graag ff wat leuke 8baantjes neerzetten zonder gezeik m'n geld op is. >:)
maak er een scenario van en vink no money aan en dan saven en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 24 oktober 2002 @ 20:12:
heb je mischien teveel geld gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Breepee schreef op 24 oktober 2002 @ 20:12:
gewoon ff kijken wat ze over dat ding denken (is bij het windowtje van de attractie, helemaal rechts op het poppetje klikken en dan op het het poppetje met het denkwolkje. Als het goed is zie je dan iets van "I'm not paying that much to go on go karts 1" ofzo (als het te duur is dan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de kartbaan-'bug' al een beetje opgelost btw? (ik vind het iig wel een bug)

want hoe langer je een kartbaan maakt in RCT1, hoe leuker ze hem vinden, bij de statistieken dan, terwijl als de gastjes echt aan het rijden zijn, ze na een tijdje 'i wanna get of go karts 1' denken ofzo, kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~bvand/naamloos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
uh mensen.. ik las de heletijd in de eerste topic dat je in het spel zelf geen schuine bergen kon maken als in RCT1. waarom kan ik dit dan wel :?
ik heb btw gewoon de winkel versie.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 21:34:

want hoe langer je een kartbaan maakt in RCT1, hoe leuker ze hem vinden, bij de statistieken dan, terwijl als de gastjes echt aan het rijden zijn, ze na een tijdje 'i wanna get of go karts 1' denken ofzo, kijk maar:

[IMAGE
LOL :P Volgens mij is het idee dat je de perfecte balans vindt tussen lengte en excitement rating toch?
Eigenlijk dus geen bug, want de mensen willen eruit, en je verdient minder omdat er maar een aantal mensen per kart-baan inkunnen.
Lord_Mithril schreef op 24 oktober 2002 @ 21:51:
uh mensen.. ik las de heletijd in de eerste topic dat je in het spel zelf geen schuine bergen kon maken als in RCT1. waarom kan ik dit dan wel :?
ik heb btw gewoon de winkel versie.
Het kan volgens mij alleen in de senario-editor en niet in de game zelf, tenzij je echt alle hoekjes gaat veranderen 8)7

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Dxta schreef op 24 oktober 2002 @ 22:02:
[...]

LOL :P Volgens mij is het idee dat je de perfecte balans vindt tussen lengte en excitement rating toch?
Eigenlijk dus geen bug, want de mensen willen eruit, en je verdient minder omdat er maar een aantal mensen per kart-baan inkunnen.

[...]

Het kan volgens mij alleen in de senario-editor en niet in de game zelf, tenzij je echt alle hoekjes gaat veranderen 8)7
LOl ah nu zie ik idd welke jullie bedoelde :D ach die gebruikte ik toch nooit..
ik pakte alle hoekje 8)7

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
DocB schreef op 24 oktober 2002 @ 21:30:
[...]

gewoon ff kijken wat ze over dat ding denken (is bij het windowtje van de attractie, helemaal rechts op het poppetje klikken en dan op het het poppetje met het denkwolkje. Als het goed is zie je dan iets van "I'm not paying that much to go on go karts 1" ofzo (als het te duur is dan :) )
hij is gratis, maar zoals ik al zij, er gaat niemand in (ze lopen ook niet een naar het wachtrij toe, ze doen gewoon of hij er niet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent

[afbeelding]
daar heb ik nou ook last van. inkorten dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Heb eindelijk mijn ratings op peil; criminaliteit heeft er ook veel te maken.
Krijg vet geld binnen , moet alleen nog zorgen dat ik wat meer bezoekers krijg om het eerste level te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

w0000t, heb um ook al gekocht in de winkel. Free Record Shop. Binnenkort zet ik mijn kewle scenario online!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komaki
  • Laatst online: 11-04 11:45

komaki

The Hot Zone

[afbeelding]
:D

Een kartbaan van 14min :D

Je moet em ietsje korter maken. Gasten vinden em wel leuk maar ze willen ook regelmatig door naar de volgende attractie.

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Spel is best realistisch... Dus bedenk wat je zelf doet...
Zou je in een kartbaan gaan van 9km, die 14 minuten duurt.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Het is wel moeilijk een 8baan te maken , die aan de g-krachten voldoet. Bij iedere 8baan die ik maak , zijn er teveel ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:10
Sv3n is downloading :X
maar ff een vraagje word het nu ook nacht zodat alle mensen weggaan en de volgende dag weer nieuwe mensen komen?? oid.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sv3n schreef op 25 oktober 2002 @ 11:36:
Sv3n is downloading :X
maar ff een vraagje word het nu ook nacht zodat alle mensen weggaan en de volgende dag weer nieuwe mensen komen?? oid.
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik moet zeggen dat; No Entry borden bij de uitgang goed helpen ..... En pin apparaten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thegeronimo schreef op 25 oktober 2002 @ 10:56:
Spel is best realistisch... Dus bedenk wat je zelf doet...
Zou je in een kartbaan gaan van 9km, die 14 minuten duurt.?
Ik wil best 14 min karten hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:10
CORVETTE schreef op 25 oktober 2002 @ 11:39:
Ik moet zeggen dat; No Entry borden bij de uitgang goed helpen ..... En pin apparaten natuurlijk.
no entry borden had je ook al bij rct 1 added atractions en loopy landscapes

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
no entry zodat je gasten niet weg kunnen is erg slecht voor park rating....

park rating heeft ook te maken met: hoe druk is het? hoeveel kost het? (maak je park us gratis en je rating vliegt omhoog) is het wel veilig/schoon?

en 14 min karten lijkt wel leuk, maar met de tijd in RCT2 zit je dan wel 2 weken in un kart :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik heb sinds het begin van het level , no entry borden. Maar mijn park rating blijft netjes rond de 850 schommelen. Veilig en schoon hebben er ook mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

wat een vertalingen:
Ik heb Rundvleesnoedels nog niet afgemaakt
Kwal 'Bord' bij Six Flags theme bij het meduse bord. Meduse betekent dus kwal!

Verder wel leuk, alleen die mengende softwarebuffer mochten ze wel anders noemen. En machanicien klinkt niet, ik laat het bij monteur.

Verder tof spel! Binnenkort komt mijn eigen gemaakte scenario!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegeronimo

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Dus geen Nederlandse taal kiezen bij het spel is de conclusie.
RocketKoen schreef op 25 oktober 2002 @ 11:49:
en 14 min karten lijkt wel leuk, maar met de tijd in RCT2 zit je dan wel 2 weken in un kart :P
Ja pecies... LOL

Ik had gisteren nog een leuke gedachte van een van mijn mannetjes. Hij dacht:
"I have the strangest feeling someone is watching me"
Kwam zeker omdat ik die vent vanaf het moment dat hij het park inkwam in de gaten heb gehouden hoe hij liep (Met zo'n people schermpje) en een aantal keren opgepakt en verplaatst heb...!
Stomme vent trouwens, loopt eerst 10 rondjes rond de entree, koopt dan een parkmap, loopt dan nog een paar rondjes. Ik pak hem op en zet hem aan de andere kant van het park neer. Loopt ie daar weer verder. Kijkt hij op de map en loopt ie naar een attractie. Die attractie gaat net op dat moment kapot. Gaat ie naar huis. ??? :?
Heb ik hem toen nog maar een paar keer opgepakt, maar hij bleef naar huis gaan. Bij de uitgang gedropt en doei! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:53
Misschien is het al voorbijgekomen maar ik zit met een vraag. Bij die optie waar je ook bankjes en prullebakken e.d. kan kiezen om te bouwen, kan je ook een langwerpige 'paal' maken. Als beschrijving staat er "Post" bij. Het is een roze achtige paal. Wat is de functie van dit ding?

Ik zit nu op mijn werk dus kan geen screenie maken.

En nee, ik bedoel geen penis.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje, is dat met die boomstammetjes nu ook goed, want in rct1 was dat super onrealistisch, als je van 50 meter hoog kwam remde het bootje als na 5 m lang vlak stuk. is dat nu beetje realistischer zodat hij echt net als een achtbaan zijn snelheid behoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
TutanRamon schreef op 25 oktober 2002 @ 14:47:
Misschien is het al voorbijgekomen maar ik zit met een vraag. Bij die optie waar je ook bankjes en prullebakken e.d. kan kiezen om te bouwen, kan je ook een langwerpige 'paal' maken. Als beschrijving staat er "Post" bij. Het is een roze achtige paal. Wat is de functie van dit ding?

Ik zit nu op mijn werk dus kan geen screenie maken.

En nee, ik bedoel geen penis.
Post = Paal, Stijl, Stut.

Het is gewoon een ondersteuningsbalk, die je in combinatie met andere elementen kan gebruiken. Gebruik 'm bijvoorbeeld eens als ondersteuning voor een reclamebord die over een twee hokjesbreed pad loopt. Die zweeft anders zo raar boven de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Binnenkort komt er een heus stadsscenario bij voor de RCT2 liefhebbers, hij kan een beetje groot worden omdat de hele omgeving nog in ontwerp is. In iedergeval zit er in: Dorpje met tientallen huizen, flats, hotel met lichtkrant op het dak, strandje met meer en wat speeltoestellen (wat je misschien kan opkopen), Albert Heijn, gemeentehuis en veel meer. Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Net viel me stom toevallig ook iets op waarvan ik niet weet of dat ook zo was in RCT1.

Ik had een grote spillwater gemaakt (dat zijn die bootjes waar 16 personen in kunnen met die hele grote drop die je er dan bij behoort te maken). Het leuke is dus dat een bootje met 2 personen, veel eerder afremt en iets langzamer gaat, dan een bootje met de volle lading (16 man) er in. De volle bootjes gaan een stuk harder dan de legere bootjes!

Ik had een stuk gemaakt met een bocht, en de lege bootjes remden dus al voor de bocht af naar zo'n 9km/u. De volle bootjes gingen met 28km/u door de bocht heen!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
en wat vinden jullie van mijn parkje?

http://www.breepee.dts.nl/superfest.SV6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:50

Vuvuzela

My spire is forming

Wat ik nog altijd raar blijf vinden :)

moeten die mensen niet werken of naaar school ofzo ?? sommigen blijven 2 jaar in je park :P

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
als er elke dag neie moeten komen, en ook de bedragen realistisch zijn. dan is het spel erg saai

als de tijd normaal loopt: o, het is november, ja, w8 maar tot het weer maart is dan kun je weer spelen :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Het is al eerder gezegd in dit topic, maar ik vind ook dat de bloemen weer moeten opleven als het heeft geregend. Nu verwelken ze en pas als zo'n handyman met z'n gieter langs komt, beginnen ze weer op te bloeien. Maar als het regent... no way dat ze weer mooi fleurig worden... Beetje vreemd hoor. :(

Een park dat in bloei staat ziet er veel leuker uit dan een park met allemaal dooie perkjes. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
CJ schreef op 27 oktober 2002 @ 13:30:
Het is al eerder gezegd in dit topic, maar ik vind ook dat de bloemen weer moeten opleven als het heeft geregend. Nu verwelken ze en pas als zo'n handyman met z'n gieter langs komt, beginnen ze weer op te bloeien. Maar als het regent... no way dat ze weer mooi fleurig worden... Beetje vreemd hoor. :(

Een park dat in bloei staat ziet er veel leuker uit dan een park met allemaal dooie perkjes. :{
gewoon geen perkjes plaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://62.163.9.23/SCR1.JPG

hier ben ik mee bezig, t zal wel slecht zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
Je staat rood! :+

Maar, w00t wat een huge park!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Breepee schreef op 27 oktober 2002 @ 13:39:
[...]

gewoon geen perkjes plaatsen :+
Ik houd van theming. Dus voor mij geen parkjes zonder perkjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bumbly Beach Owned, leukste park dat er is, geen tijd limiet, heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thegeronimo schreef op 25 oktober 2002 @ 12:51:
Dus geen Nederlandse taal kiezen bij het spel is de conclusie.

[...]

Ja pecies... LOL

Ik had gisteren nog een leuke gedachte van een van mijn mannetjes. Hij dacht:
"I have the strangest feeling someone is watching me"
Kwam zeker omdat ik die vent vanaf het moment dat hij het park inkwam in de gaten heb gehouden hoe hij liep (Met zo'n people schermpje) en een aantal keren opgepakt en verplaatst heb...!
Stomme vent trouwens, loopt eerst 10 rondjes rond de entree, koopt dan een parkmap, loopt dan nog een paar rondjes. Ik pak hem op en zet hem aan de andere kant van het park neer. Loopt ie daar weer verder. Kijkt hij op de map en loopt ie naar een attractie. Die attractie gaat net op dat moment kapot. Gaat ie naar huis. ??? :?
Heb ik hem toen nog maar een paar keer opgepakt, maar hij bleef naar huis gaan. Bij de uitgang gedropt en doei! ;)
Dit is al een geintje die ook te vinden is in deel 1. Daarnaast schijnen de namen ook te werken al twijfel ik over de naam Damon Hill met karten maar Michael Schumacher werkt als het goed is nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 19-09 15:29
uhm bij mij leven de bloemen wel op als het regent????
ik heb ook (Denk ik als de meeste) de scheermes versie

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sassie schreef op 27 oktober 2002 @ 17:52:
Je staat rood! :+

ja ik sta even rood ja :) maar ik heb geen schuld meer en het geld loopt toch heel hard op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Sassie schreef op 27 oktober 2002 @ 17:52:
then look at my park
Afbeeldingslocatie: http://www.breepee.dts.nl/SCR2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke
  • Laatst online: 18-09 17:04

Boesjke

Excellent!!

M1lamb3r schreef op 27 oktober 2002 @ 19:17:
uhm bij mij leven de bloemen wel op als het regent????
ik heb ook (Denk ik als de meeste) de scheermes versie
Yep bij mij ook, bloemen die in mijn park niet vaak water krijgen vanwege hun locatie bloeien bijna meteen weer op als het regent.

Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 17:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

CORVETTE schreef op 25 oktober 2002 @ 11:54:
Ik heb sinds het begin van het level , no entry borden. Maar mijn park rating blijft netjes rond de 850 schommelen. Veilig en schoon hebben er ook mee te maken.
ik haal altijd 999 :D

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Boesjke schreef op 27 oktober 2002 @ 22:24:
[...]

Yep bij mij ook, bloemen die in mijn park niet vaak water krijgen vanwege hun locatie bloeien bijna meteen weer op als het regent.
Hmmf. Dan moet ik toch maar eens beter gaan opletten wanneer het regent. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:13
CJ schreef op 27 oktober 2002 @ 23:12:
[...]

Hmmf. Dan moet ik toch maar eens beter gaan opletten wanneer het regent. 8)7
Misschien bloeien die bloemetjes altijd bij jou omdat je van die handige handymans hebt?!
Bij mij bloeien ze volgens mij ook altijd...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.