[Ervaringen] GigaByte GA-8PE667 (845PE)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:03

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Nog een ander punt (doe dit even mbv een nieuw berichtje in plaats van een edit), als ik Sisoft Sandra installeer en run kan ik mijn CPU alleen maar vergelijken met multi-processor systemen, vreemd ? Fout moederbord, iets anders ?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Magma schreef op 17 februari 2003 @ 11:36:
[...]

Ik heb al bij Promise gekeken, maar ik weet eigenlijk niet wat ik moet kiezen bij "Select Product", volgens de internetsite heeft de gigabyte "Promise RAID + ATA 133 IDE Controller", maar wat moet ik dan bij Promise zelf selecteren ?

En inderdaad, zal nodig eens beide hardeschijven testen.
De drivers voor de onboard raid controller zijn niet bij promise te downloaden. Staat ook in hun faq. Dan moet je bij de betreffende mb fabrikant zijn -> gigabyte dus.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Magma schreef op 17 February 2003 @ 11:36:
Ik heb al bij Promise gekeken, maar ik weet eigenlijk niet wat ik moet kiezen bij "Select Product", volgens de internetsite heeft de gigabyte "Promise RAID + ATA 133 IDE Controller", maar wat moet ik dan bij Promise zelf selecteren?
Het is de Promise PDC20276, oftewel MBFasttrak133 Lite :)

Ik heb zojuist gekeken bij Promise.com, maar helaas is de driver er inderdaad niet te vinden.. Promise spreekt over een OEM controllerchip en dat de OEM/mobofabrikanten zelf voor ondersteuning dienen te zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 08:05
Magma schreef op 17 februari 2003 @ 12:01:
Nog een ander punt (doe dit even mbv een nieuw berichtje in plaats van een edit), als ik Sisoft Sandra installeer en run kan ik mijn CPU alleen maar vergelijken met multi-processor systemen, vreemd ? Fout moederbord, iets anders ?
Dit komt omdat Sisoft hem dus waarschijnlijk ziet als een mogelijke proc met HT dit kan je uitzetten door Multi Threaded benchmarks uit te vinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:03

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

FireSt@rter schreef op 18 February 2003 @ 11:27:
Dit komt omdat Sisoft hem dus waarschijnlijk ziet als een mogelijke proc met HT dit kan je uitzetten door Multi Threaded benchmarks uit te vinken
Dat was de truuk, lijkt een stuk beter zo, dank je.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even over dat geheugen-probleem:
Je kan dus van de drie maximaal 2 bankjes met dubbelzijdig DDR pc2700 opvullen, en die derde moet dan enkelzijdig DDR pc2700 krijgen.

Maar ik ben tot nu toe nog nergens enkelzijdig DDR pc2700 tegengekomen. Weet iemand waar ik dat vandaan halen kan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Inmiddels heb ik de Ultra 2 een poos gebruikt en ik moet zeggen dat ie mij erg goed bevalt. Voor mijn zwager moest ik ook een systeem in elkaar zetten. Die had de Asus P4Pe gekozen. Na 2 week problemen is ook deze overgegaan op de Ultra 2 naar volle tevredenheid. Het bord is super stabiel, overclocken is geen enkel probleem en heeft geen last van de raid problemen (alleen raid op normale ide + s-ata ide) van de P4Pe. Verder is ie heel snel (gaat de P4Pe voorbij in de benchmarks). Kortom, een aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

anandus schreef op 21 februari 2003 @ 14:34:
Even over dat geheugen-probleem:
Je kan dus van de drie maximaal 2 bankjes met dubbelzijdig DDR pc2700 opvullen, en die derde moet dan enkelzijdig DDR pc2700 krijgen.

Maar ik ben tot nu toe nog nergens enkelzijdig DDR pc2700 tegengekomen. Weet iemand waar ik dat vandaan halen kan?
*kijkt in pc
*ziet een GA-8PE667
*ziet een bankje pc2700 single side

Het is een 256 mb pc2700 ddr bankje, Apacer, verkrijgbaar bij de Mycom (en @ stage, www.querty.nl :P)

Verder heb ik geen problemen met dit board, geen een BSOD op gehad, echt niet, nooit niet. Draai RAID0 onder W2K, het installeren was een beetje moeilijk, stond nergens echt goed hoe het moest, maar is toch gelukt, zal proberen een HOWTO te schrijven ervoor, omdat die gewoon nergens compleet en goed te vinden is.

Wel zag ik daarnet iets voorbij komen over een branderprobleem, zit ik nu ook mee geloof ik, als ik aan het branden ben gaat de buffer steeds van 99% naar weinig % en terug, en Nero geeft na afloop aan dat ie +/- 200 keer buffer-underrun protectie heeft gedaan. Het eigenaardige is, dit had ik op het begin, heb k toen opgelost (zou niet meer weten hoe, maar hij werkte goed) en nu heb ik het weer, morgenochtend ff nakijken.

Ik heb zelf eigenlijk niet veel slechts te zeggen over het board zelf, alleen is de ondersteuning niet 100% (trage site, spelfouten in Engelse tekst, incomplete manuals) maar verder niets mis mee. Ook erg goed voor overclocken e.d.

[ Voor 47% gewijzigd door cyberbetica op 25-02-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyberbetica schreef op 25 February 2003 @ 23:40:
[...]

Wel zag ik daarnet iets voorbij komen over een branderprobleem, zit ik nu ook mee geloof ik, als ik aan het branden ben gaat de buffer steeds van 99% naar weinig % en terug, en Nero geeft na afloop aan dat ie +/- 200 keer buffer-underrun protectie heeft gedaan. Het eigenaardige is, dit had ik op het begin, heb k toen opgelost (zou niet meer weten hoe, maar hij werkte goed) en nu heb ik het weer, morgenochtend ff nakijken.
Ik had hier eerst ook last van, maar dat kwam omdat ik de brander aan de raid-controller had gehangen (raid uitgeschakeld dus). Na een beetje zoeken bleek dat dit niet aan te raden was. Ik heb nu mn hdd op de raid poort hangen en mn brander en cd speler op de gewone ide (elk op een aparte ide poort). Nu loopt het als een tierelier :).

Ik heb em trouwens niet ge-oc'd (het is de pc van me pa) dus over de condities als je het bord opklokt kan ik niks zeggen maar ik ben er zeer tevreden mee. Wel jammer dat er geen temp. sensor op de chipset zit (of iig niet uit te lezen is). De fan hierop maakte zoveel lawaai (ook op 7volt) dat ik deze heb uitgeschakeld en nu kan ik dus niet checken hoe gezond dit kwa temperatuur is. Ik ga er vanuit dat dit gewoon kan omdat sommige moederborden met de 845PE chipset ook geen fan hierop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

cyberbetica schreef op 25 February 2003 @ 23:40:
[...]

het installeren was een beetje moeilijk, stond nergens echt goed hoe het moest, maar is toch gelukt, zal proberen een HOWTO te schrijven ervoor, omdat die gewoon nergens compleet en goed te vinden is.
Sorry, maar is het installeren niet hetzelfde als elk ander nieuw moederbord met on board raid? Het "druk f6 tijdens installatie om drivers te laden" truukje kent iedereen wel dacht ik zo (windows zegt het zelf). Waar zitten dan precies de problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandeR schreef op 19 oktober 2002 @ 18:51:
Hier nog een topic over dit boardje o.a.

Gigabyte GA-8PE667 Ultra is uit!

Ik heb dit boardje dus ook, maar om er nu echt van uit me dak te gaan, nee.

Ik krijg Winxp niet geinstalleerd op me Raid schijven, vind gewoon geen goede driver en/of krijgt een conflict met fastrak.ini o.i.d. , dus nu maar geinstalleerd op 1 van me losse schijven.
.
Ik heb mobo ook plus twee schijven en MET XP. Gewoon op F6 drukken bij install van Win XP. Op de bijgeleverde CD staat een dir met sdrivers, die dir kopieer je naar een flop en klaar.

Ik heb GEEN ENKEL probleem met het mobo, het werkt perfect. Met mijn 3.06 gig cpu oc-ed op 3.6 gig werk ik compleet stabiel. Dat meerdere reepjes niet werken is overigens een zeer bekend probleem van moderne borden. Bij mij werkt het overigens wel met 2x512 Mb Corsair DDR 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 13:57

Sedat

Tweaker...

Heb gisteren de orginele northbridge koeler vervangen door een Zalman koeler... zd FAN.. zag ik tijdens het schoonmaken van de koelpasta dat een hoek van de chip... verkleurd is! Lijkt wel of het een beetje is verbrand... iemand ervaringen hiermee? Kan de laatste tijd niet stabiel overclocken als hiervoor...kan het zijn dat de chip beetje is verneukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's een soort van lijm, normaal bij plastieken verpakkingen.
Dat zie je ook terug op Athlon XP CPU's :)

i845PE
Afbeeldingslocatie: http://www.64bits.se/recensioner/albatron-px845pev/brygga-s.jpg

XP1900+
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/cpu/amd/athlon-xp1900/xp1900-core.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door BalusC op 26-02-2003 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Ja .. je hebt gelijk zo ziet het er dus uit.... Mag er trouwens koelpasta op die kleine metaaltjes komen, die langs de chipset zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 09:26:
[...]

Ik heb mobo ook plus twee schijven en MET XP. Gewoon op F6 drukken bij install van Win XP. Op de bijgeleverde CD staat een dir met sdrivers, die dir kopieer je naar een flop en klaar.

Ik heb GEEN ENKEL probleem met het mobo, het werkt perfect. Met mijn 3.06 gig cpu oc-ed op 3.6 gig werk ik compleet stabiel. Dat meerdere reepjes niet werken is overigens een zeer bekend probleem van moderne borden. Bij mij werkt het overigens wel met 2x512 Mb Corsair DDR 400
Ik heb er ook geen enkel probleem meer mee :)
Was gewoon een kwestie van gebruikersfout :)

Loopt lekker stabiel hiero, heb al aardig wat overclock testen gedaan etc.
Maar dat vind ik niet zo heel belangrijk.. Stabiel moet ie wezen :P

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Verwijderd schreef op 26 februari 2003 @ 00:36:
[...]

Ik had hier eerst ook last van, maar dat kwam omdat ik de brander aan de raid-controller had gehangen (raid uitgeschakeld dus). Na een beetje zoeken bleek dat dit niet aan te raden was. Ik heb nu mn hdd op de raid poort hangen en mn brander en cd speler op de gewone ide (elk op een aparte ide poort). Nu loopt het als een tierelier :).

Ik heb em trouwens niet ge-oc'd (het is de pc van me pa) dus over de condities als je het bord opklokt kan ik niks zeggen maar ik ben er zeer tevreden mee. Wel jammer dat er geen temp. sensor op de chipset zit (of iig niet uit te lezen is). De fan hierop maakte zoveel lawaai (ook op 7volt) dat ik deze heb uitgeschakeld en nu kan ik dus niet checken hoe gezond dit kwa temperatuur is. Ik ga er vanuit dat dit gewoon kan omdat sommige moederborden met de 845PE chipset ook geen fan hierop hebben.
Download en installeer MBM 5 (motherboard monitor). Te vinden o.a. op Tucows, is freeware. Stond ook een goede tip bij qua instellingen, en dan leest hij op 2 sensoren de temperatuur op je MB uit. Durf niet te zeggen of een van die twee je chipset is, zou ik moeten opzoeken waar die sensoren precies zitten. Het klopt dat niet alle 845PE borden actieve koeling hebben, maar ipv daarvan wel een behoorlijke passieve koeling (zie oa ASUS P4PE).

Wat dat verhaal van die brander betreft, op de RAID aansluitingen kan je alleen maar HD's aansluiten, ongeacht of hij in RAID of IDE configuratie staat. Staat ook ergens in de handleiding meen ik. Dat heeft te maken met de Promise controller, waar de IDE 2&3 (de twee raid aansluitingen) op aangesloten staan.

JPS

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Is het nu in de toekomst mogelijk om met een bios update een p4 met 800fsb (4x200) te draaien op de gigabyte? Ik bedoel ... FSB kan verhoogd worden tot ver boven 200mhz... hij heeft een locked multiplier voor AGP en PCI... pc3200 geheugen werkt op het moederbord.. er is een multiplier van 2xFSB voor het geheugen....dus wat houd ons dan tegen?

[ Voor 4% gewijzigd door Sedat op 27-02-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Bor_de_Wollef schreef op 26 February 2003 @ 09:18:
[...]

Sorry, maar is het installeren niet hetzelfde als elk ander nieuw moederbord met on board raid? Het "druk f6 tijdens installatie om drivers te laden" truukje kent iedereen wel dacht ik zo (windows zegt het zelf). Waar zitten dan precies de problemen?
Drivers niet meegeleverd, na veel zoekwerk een readme gevonden die _NIET_ klopte, toen elke keer bestand dat ie nodig had op een disk gezet, en gegeven... ik ben er totaal 3 kwartier mee bezig geweest (nee windows2k/xp herkent de controller niet) Maar ik ben overigens niet de enige die dit probleem had/heeft, daarom

edit: ik heb trouwens ook het lawaaiige ventilatortje van de Northbridge afgesloopt, omdat deze teveel lawaai maakte, het chipje wordt warm niet extreem heet, kan gewoon me vingers erop houden, zal dus wel goed zijn, systeem is er ook niet onstabieler op geworden.

edit2: wat ik trouwens helemaal mis in de BIOS, is de "AGP Aperture size" ? Deze setting heeft in het verleden bewezen dat het goed instellen hiervan van een paar 100 tot een paar duizend 3dmarks verschil maakt. Waarom staat ie er niet in/kijk ik mis

[ Voor 31% gewijzigd door cyberbetica op 04-03-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

cyberbetica schreef op 04 March 2003 @ 17:20:
[...]

edit2: wat ik trouwens helemaal mis in de BIOS, is de "AGP Aperture size" ? Deze setting heeft in het verleden bewezen dat het goed instellen hiervan van een paar 100 tot een paar duizend 3dmarks verschil maakt. Waarom staat ie er niet in/kijk ik mis
Je moet wel even het "advanced" bios scherm tevoren toveren ctrl-f1. Maar eh, hebbie nu een how-totje gemaakt dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 04-03-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Bor_de_Wollef schreef op 04 March 2003 @ 17:58:
[...]

Je moet wel even het "advanced" bios scherm tevoren toveren ctrl-f1. Maar eh, hebbie nu een how-totje gemaakt dan?
staat ook wel in de handleiding, maarja wij tweakers lezen die nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

unfor schreef op 04 March 2003 @ 19:21:
[...]

staat ook wel in de handleiding, maarja wij tweakers lezen die nooit :)
Een tweaker is toch niet per definitie hetzelfde als een domoor? Natuurlijk lezen we de manual wel. Zekers als we iets niet kunnen vinden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Bor_de_Wollef schreef op 04 maart 2003 @ 17:58:
[...]

|:( |:( |:( |:( |:( dacht dat al ergens gelezen te hebben, vond het al raar :P

Thx anyway, ik zal morgenochtend of @ stage als het saai is wel ff een howto schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op 10 December 2002 @ 22:11:
Over dat geheugen probleem:
Ik heb dus ook een 2de reepje bijgeprikt (256PC2700) en toen deed-ie het niet meer. Althans niet ná het biosschermpje. Bij mij werkt-ie dus nu, maar pas met de 'fail-safe' opties en geheugen ipv auto (wat failsafe zou zijn en 2.5) op 2.0.
Het grappige is wel dat het geluidsprobleem opgelost is. Dus dat kan aan het geheugen liggen, maar misschien ook aan andere opties..

Als je in de user manual kijkt dan zie je het volgende plaatje.
[afbeelding]

Je ziet ook dat Single-sided DIMM alleen geïnstalld kan worden als het óf 1 in de eerste of 3 in alledrie geplaatst wordt.
Zou dit het probleem zijn? Dat we dus allemaal nóg meer geheugen moeten bijkopen?

Iemand ideeën?
Kan iemand dit tabelletje bevestigen???
Ik heb nu een latje Apacer 512mb in slot 1 steken (double-sided).
En ik ben van plan een latje 256mb erbij te steken, dus ik kan een single-sided nemen en dit in slot 1 steken, en Dsided in 2. Of een D kopen en in slot 3?
Heeft iemand dit al getest?

Als ik nu een latje Twinmoss bijkoop, gaat dit dan complicaties geven met m'n Apacer? is het beter om alle latjes van hetzelfde merk te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft heeft ook es gezegd dat > 512 Mb voor Win Xp niet echt nuttig is, als ze gelijk hebben, bespaar je je de kosten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 09:00:
Microsoft heeft ook es gezegd dat > 512 Mb voor Win Xp niet echt nuttig is, als ze gelijk hebben, bespaar je je de kosten :-)
Onzin.

Behalve als je het tegendeel kan bewijzen door even een bronvermelding te doen..

Het geheugengebruik hangt voor het grootste deel van de gebruiker af en wat hij/zij wel niet allemaal aan handelingen op desbetreffende PC doet. Bijvoorbeeld bij die-hard audio/videobewerkingen heb je echt niks aan 512MB.

Volgens mij ben je in de war met Win9X, deze OS vertoont namelijk 9 van de 10 keer problemen wanneer je meer dan 512MB RAM in je PC doet. Win2K/XPPro kunnen probleemloos tot 4GB RAM beheren.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 07-03-2003 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Ik heb dus een GA-8PE667 Ultra 2 in combinatie met een Asus Geforce 4 4600 Deluxe en het is onmogelijk om XP te installeren, bij de laatste reboot blijft ie hangen, als ik andere videokaart erin stop dan is het probleem weg. Dus het ligt echt aan de combinatie van moederbord en videokaart, weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

FRoSTy schreef op 07 maart 2003 @ 10:39:
Ik heb dus een GA-8PE667 Ultra 2 in combinatie met een Asus Geforce 4 4600 Deluxe en het is onmogelijk om XP te installeren, bij de laatste reboot blijft ie hangen, als ik andere videokaart erin stop dan is het probleem weg. Dus het ligt echt aan de combinatie van moederbord en videokaart, weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Probeer fast writes etc een uit te zetten. Deze settings kun je vinden door in het bios ctrl=-f1 te drukken. Ik ken ook iemand met een ultra 2 en een asus grafische kaart maar geen problemen daarmee. Heb je top performance aanstaan? het schijnt dat de asus kaarten dat niet leuk vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ah, ik zie dat je inderdaad bestanden nodig hebt wanneer je een OS op een van de hd's aan de raid controller wilt installeren. Waarschijnlijk bedoelen jullie dat met de problemen tijdens installatie? Anyway, is de how-to al klaar? Of misschien is het handig een raw image van de bootdisk ergens te posten? Als dat niet kan is een uitdraai van de bestanden die nodig zijn ook voldoende natuurlijk. Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ik heb de laatste tijd een beetje een vaag probleem, bij de post blijft de pc meestal hangen, en het laatste wat er op het beeld staat is: mem+ (hoort dus memory test te zijn)
Als ik dan even de voeding uit, en aan zet, dan doet hij het meestal wel weer.

Specs: GA-8PE667 (doh :)), P4 2.4b, R9500, SBLive, 2 hdd's, 2 cdrom's, Zalman 300w voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

unfor schreef op 13 March 2003 @ 00:08:
Ik heb de laatste tijd een beetje een vaag probleem, bij de post blijft de pc meestal hangen, en het laatste wat er op het beeld staat is: mem+ (hoort dus memory test te zijn)

Specs: GA-8PE667 (doh :)), P4 2.4b, R9500, SBLive, 2 hdd's, 2 cdrom's, Zalman 300w voeding.
He je het al eens met een ander reepje memory geprobeerd? Vertel eens wat meer over de bios instellingen. Hoe staat bv top performance, memory timings aangepast etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

unfor schreef op 13 March 2003 @ 00:08:

He, dit heb ik gisteren dus ook gehad voor de eerste keer... bij mij zit er een reepje van 512 mb Corsair XMS geheugen in.. ook raar gisteren deed zomaar de onboard lan kaart het niet meer.. heb ik uiteindelijk in de BIOS uitgezet en weer aangezet... deed ie het weer.. maar ja waar het precies aan heeft gelegen?

Ben er inmiddels achter, internet verbinding was geheel wel... nieuwe install van WinXP..en probleem is weer weg.. denk te veel gekloot met overclocken..

[ Voor 11% gewijzigd door Sedat op 17-03-2003 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Wil toch even iets kwijt, waarom komt er geen bios uit voor dit MOBO.. zie dat Gigabyte wel voor andere MOBO's nieuwe biossen komt... alleen na F3 bios is het stil daar bij gigabyte.. heb hiervoor Aopen, Abit, Asus gehad.. en daarvoor kwamen toch met enige regelmaat nieuwere biossen uit... iemand enig idee waarom? Valt toch zeker wel een en ander te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoi,

Ik heb sinds 5 dagen de GA-8PE667 Ultra 2, met 1 gig pc2700 (2x dimm) en een p4 3,06Ghz. En ik moet zeggen dat ik ontzettend te vreden ben. Moederboard is ontzettend stabiel heb nog geen 1 crash gehad. En verder is alles goed verzorgt. Ik heb dat top preformance niet aangezet omdat ik hem zelf wel over klok. Maar dit is zeker een aanrader.

Enige wat ik jammer vind is dat je hem niet zover over kan klokken. Oh well :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sedat schreef op 18 March 2003 @ 10:43:
Wil toch even iets kwijt, waarom komt er geen bios uit voor dit MOBO.. zie dat Gigabyte wel voor andere MOBO's nieuwe biossen komt... alleen na F3 bios is het stil daar bij gigabyte.. heb hiervoor Aopen, Abit, Asus gehad.. en daarvoor kwamen toch met enige regelmaat nieuwere biossen uit... iemand enig idee waarom? Valt toch zeker wel een en ander te verbeteren?
Inderdaad, dat vind ik ook een beetje vreemd. Heb nu het mobo een maandje of 4, maar er is geen enkel nieuw bios uitgekomen..

Zeker, zeker, if it ain't broke, don't try to fix it, maar er zijn toch een paar punten die de aandacht vragen, zoals in dit topic genoemd worden. Ik heb het dan over het wegvallende geluid, en geheugen probleempjes, daar zou toch wat aan verbeterd worden, dunkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Even ter aanvulling... een fatsoenlijke case-temp uitmeting lijkt mij ook nodig..van mij is altijd 25 0f 26... weinig verandering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand op dit mobo al een waterblok geïnstaleerd gekregen????
Er zijn geen mounting holes voor die blokjes :(, en zo'n klem kost belachelijk veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Heeft iemand al een lijstje met bestanden die voor de raid install nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de GA-8PE667 Ultra2

Ik heb er een maxtor 120gb (DiamondMax plus9) hd aanhangen, maar die wil niet echt werken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hij piept bij het opstarten, hij ziet hem wel in de bios, maar geeft niet de hoeveelheid GB's aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 11:59:
Ik heb de GA-8PE667 Ultra2

Ik heb er een maxtor 120gb (DiamondMax plus9) hd aanhangen, maar die wil niet echt werken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hij piept bij het opstarten, hij ziet hem wel in de bios, maar geeft niet de hoeveelheid GB's aan...
Ik heb de Pro, met dezelfde HD, maar heb er geen problemen mee. Hoe bedoel je dat-ie niet de GB's ziet? Een onjuist aantal? (120Gb!=120.000.000.000b) Of helemaal niet? Wat zegt Fdisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op 19 March 2003 @ 13:05:
[...]
Ik heb de Pro, met dezelfde HD, maar heb er geen problemen mee. Hoe bedoel je dat-ie niet de GB's ziet? Een onjuist aantal? (120Gb!=120.000.000.000b) Of helemaal niet? Wat zegt Fdisk?
Nou hij zag in de post wel de hdd staan, later alleen met de message hdd onworkable. In de bios zat hij de hdd wel staan, en het type nummer.

Hij werkt nu wel weer, had de hdd ff een tikje gegeven.. Hij spint nu wel rond, dat deed hij eerder niet namelijk..

M.a.w. heel vaag allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 15:01:
[...]

Hij werkt nu wel weer, had de hdd ff een tikje gegeven.. Hij spint nu wel rond, dat deed hij eerder niet namelijk..

M.a.w. heel vaag allemaal
Ik zou die hd maar heel snel terugbrengen naar de winkel als ik dit zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daniel-San: je hebt een op zichzelf staand probleem dat is gerelateerd aan Opslagmedia & I/O Controllers. Het is niet de bedoeling om zo'n probleem elders in een groot ervaringen topic te dumpen. Lees eens de FAQ in desbetreffende forum door en open eventueel een nieuw topic aldaar, maar dan wel met alle relevante specs en informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op 19 March 2003 @ 20:37:
Daniel-San: je hebt een op zichzelf staand probleem dat is gerelateerd aan Opslagmedia & I/O Controllers. Het is niet de bedoeling om zo'n probleem elders in een groot ervaringen topic te dumpen. Lees eens de FAQ in desbetreffende forum door en open eventueel een nieuw topic aldaar, maar dan wel met alle relevante specs en informatie.
Nou, Mijn vraag was of het GigaByte GA-8PE667 plankje een 120gb hdd aankon. En dat hoort volgens mijn weten in dit forum. En tja wist ik veel dat het vervolg hierop meer te maken had me de hdd zelf. (was maar 1 post)... Maar goed.. Problem is solved...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Sedat schreef op 27 February 2003 @ 15:39:
Is het nu in de toekomst mogelijk om met een bios update een p4 met 800fsb (4x200) te draaien op de gigabyte? Ik bedoel ... FSB kan verhoogd worden tot ver boven 200mhz... hij heeft een locked multiplier voor AGP en PCI... pc3200 geheugen werkt op het moederbord.. er is een multiplier van 2xFSB voor het geheugen....dus wat houd ons dan tegen?
Ik quote even mijzelf.. aangezien hier geen reply op is gekomen. Kan iemand mij aub uitleggen waarom wel of niet een p4 met 800 fsb op dit mobo werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
lijkt mij geen probleem, aangezien bus tot 355 gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja als goed is moet dat wel kunnen. Maar dat merken we vanzelf wel als gigabyte er mee komt. Ik heb zelf ook zo bordje :) maar dat zie je als je op spec 1 klikt :) super board echt waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is die lijst met files voor de raid controller installatie al klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Ik bedoelde mede ook de 3-phase circuit (ik weeet niet precies meer de naam) op het mobo.. terwijl ik ergens had gelezen dat p4 800 fsb ..4 phase moest hebben ...nog stabielere voeding van de CPU.. door de 4-phase heb je stabielere voltlijnen.. of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hé, ik heb een vraagje.

Ik heb dit mobo al een tijdje, en nu had een bekende van me ook dit mobo gekocht, icm Kingston geheugen (512Mb333).

Maar om een of andere reden trekt dat mobo het niet. Bergen met piepjes, maar verder dan de geheugentest tijdens de POST komt-ie niet. Iemand ervaring hiermee?

En kan iemand ook uitleggen waarom dit geheugen (A-merk) het niet doet?

In andere compy's doet-ie het namelijk wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Laatst online: 08-09 14:33

dutch_camel

It's Orange!

Hi, ik heb de Pro versie, en had wat kleine start probleempjes (geen beeld, Intel installatie die fout ging..), maar dankzij jullie forum, en wat zoek werk hier, heb ik de boel goed aan de gang gekregen! Top dus, dank voor de hulp die jullie geboden hebben, al was dit dan passief :D.
@anandus: heb je al geprobeert om geheugen te wisselen van slot? Verder is er iets met single (S)en double (D)sided geheugen, want maar 4 kanalen(?) beschikbaar. Dus slot 1 D, dan slot 2 of D, slot 2 S en slot 3 S... hoop dat je hier verder mee kan...

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dutch_camel schreef op 29 March 2003 @ 23:57:
@anandus: heb je al geprobeert om geheugen te wisselen van slot? Verder is er iets met single (S)en double (D)sided geheugen, want maar 4 kanalen(?) beschikbaar. Dus slot 1 D, dan slot 2 of D, slot 2 S en slot 3 S... hoop dat je hier verder mee kan...
Ja, alle sloten geprobeerd.
Ben helaas heel bekend met het dubbel-/enkelzijdig probleem.

Helaas gaf het nog geen sjoege... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
anandus schreef op 29 March 2003 @ 20:08:
Hé, ik heb een vraagje.

Ik heb dit mobo al een tijdje, en nu had een bekende van me ook dit mobo gekocht, icm Kingston geheugen (512Mb333).

Maar om een of andere reden trekt dat mobo het niet. Bergen met piepjes, maar verder dan de geheugentest tijdens de POST komt-ie niet. Iemand ervaring hiermee?

En kan iemand ook uitleggen waarom dit geheugen (A-merk) het niet doet?

In andere compy's doet-ie het namelijk wel.....
Ik heb dezelfde combinatie, de Ultra met PC2700 Kingston geheugen 512Mb, 333 Mhz. Ik heb geen problemen met deze combi, bios f1. Mijn fsb staat op 150, dus het geheugen draait op 375 Mhz, retestabiel.

Ik kreeg wel grote problemen toen ik een tweede, identieke reep erbij prikte, foutmeldingen na bios startup, en windows XP pro starte niet meer op. Dit probleem heb ik op dit forum al eerder gelezen, maar omdat ik naief de kingston site geloofde (zie link: http://www.ec.kingston.co...tributor=0&submit1=Search) heb ik het toch geprobeerd, maar het werkte dus niet, ondanks dat "any combiantion" mogelijk zou moeten zijn. :(

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik heb dit bordje ook al een tijdje en op de installatieproblemen na werkt deze superstabiel na behoren. Enige wat ik af en toe heb is dat bij het rebooten (jah is soms ook nodig na een update :P ) hij niet door de POST komt. Monitor schakelt naar powersave, Hd lampje blijft branden en geen piepjes of booten. Reset helpt niet, moet dan echt ff power off/power on doen. Verder heb ik geen problemen met 2 geheugenbankjes. Eerst wel, maar toen had ik mijn Corsair 512MB PC3200 C2 modules in slot 1 en 2 zitten. Nadat ik die in slot 2 naar 3 heb verplaatst heb ik er geen problemen mee gehad. Verder kan ik beamen dat die top performance setting meer slecht doet dan goed, want als die aanstond vlogen me de BSOD's al om de oren bij installatie.

Ondertussen draai ik dus al geruime tijd perfect met dit mobo op dat kleine reboot probje na.

Specs:
Intel P4-2.0A@2643MHz@132FSB@1.65V
Gekoeld door Alpha 8942 met Papst 80mm fan
Gigabyte 8PE667Ultra F3 Bios
2x512MB Corsair PC3200 C2 DDR-modules
Gainward XP750 Ti4600 GS
1x30GB Maxtor @ IDE1 master
2x60GB IBM GXP60 @ RAID-0 op losse promise Fasttrack100
SB Live! Platinum (zonder LiveDrive, is lelijk in Lian Li PC-70;))
Plex 24x10x40 Brander @ IDE2 Master
Aopen DVD-ROM 16x @ IDE2 Slave

Temps:
CPU:
Idle:30C
Load:40C

Board:27C

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

thunder8 schreef op 02 April 2003 @ 14:17:
Ik heb dit bordje ook al een tijdje en op de installatieproblemen na werkt deze superstabiel na behoren. Enige wat ik af en toe heb is dat bij het rebooten (jah is soms ook nodig na een update :P ) hij niet door de POST komt. Monitor schakelt naar powersave, Hd lampje blijft branden en geen piepjes of booten. Reset helpt niet, moet dan echt ff power off/power on doen. Verder heb ik geen problemen met 2 geheugenbankjes. Eerst wel, maar toen had ik mijn Corsair 512MB PC3200 C2 modules in slot 1 en 2 zitten. Nadat ik die in slot 2 naar 3 heb verplaatst heb ik er geen problemen mee gehad. Verder kan ik beamen dat die top performance setting meer slecht doet dan goed, want als die aanstond vlogen me de BSOD's al om de oren bij installatie.

Ondertussen draai ik dus al geruime tijd perfect met dit mobo op dat kleine reboot probje na.

Specs:
Intel P4-2.0A@2643MHz@132FSB@1.65V
Gekoeld door Alpha 8942 met Papst 80mm fan
Gigabyte 8PE667Ultra F3 Bios
2x512MB Corsair PC3200 C2 DDR-modules
Gainward XP750 Ti4600 GS
1x30GB Maxtor @ IDE1 master
2x60GB IBM GXP60 @ RAID-0 op losse promise Fasttrack100
SB Live! Platinum (zonder LiveDrive, is lelijk in Lian Li PC-70;))
Plex 24x10x40 Brander @ IDE2 Master
Aopen DVD-ROM 16x @ IDE2 Slave

Temps:
CPU:
Idle:30C
Load:40C

Board:27C
Wat is je Vcore.... ik had ook last van het reboot probleempje zoals jij... heb de wire-trick gedaan en weg problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Vcore was 1.675 en niet 1.65 zoals ik vermeld had in mijn vorige post. Ondertussen heb ik hem weer eens naar FSB 134 gezet en de Vcore verhoogd naar 1.7V. Vanavond eens Prime95 er overheen gooien en kijken wat ie doet.

Ook had ik me geheugentimings nog neit aangepast, dat heb ik vanochtend ook nog ff gedaan. Geheugen staat nu op 2-5-2-2 Cas2 en 2.5 Multiplier. Het is inderdaad jammer dat het geheugen niet verder kan worden gepushed door een hogere multiplier. :(

[ Voor 37% gewijzigd door thunder8 op 03-04-2003 09:55 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 13:48

Maverick2001

Never look back

Wat is de wire-trick?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

thunder8 schreef op 03 april 2003 @ 09:52:
Vcore was 1.675 en niet 1.65 zoals ik vermeld had in mijn vorige post. Ondertussen heb ik hem weer eens naar FSB 134 gezet en de Vcore verhoogd naar 1.7V. Vanavond eens Prime95 er overheen gooien en kijken wat ie doet.

Ook had ik me geheugentimings nog neit aangepast, dat heb ik vanochtend ook nog ff gedaan. Geheugen staat nu op 2-5-2-2 Cas2 en 2.5 Multiplier. Het is inderdaad jammer dat het geheugen niet verder kan worden gepushed door een hogere multiplier. :(
Bij mij draait Prime95 niet goed maakt niet uit wat ik doe, ik test met 3dmark en Sisoft Sandra (burn-in).. die laat ik dan 5, 6 uur draaien. En nog wat ik had mijn northbrigde vervangen voor een Zalman chipset koeler... en toen kon ik ook stuk minder ver overclocken (en het reboot probleem), pas toen ik het orgineel met FAN (op 7volt) terug had gezet.. liep alles weer goed.

Oja wire-trick is het verbinden van bepaalde pinnen op de processor om zo een hogere Vcore te verkrijgen. De gigabyte gaat maar tot 1,725 .. door de wire-trick kun je tot 1,85 instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sedat op 03-04-2003 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

maar waar vind ik die wire trick?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

kijk even hier... http://www.hexus.net/review.php?review=278

staat een goede uitleg en plaatjes.. ik heb mijn Vcore op standaard 1,7 vcore gezet (dus alleen buitenste 2 pinnen).. dan kun je zelf in de bios verder kiezen tot 1,85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mijn buurman heeft nu ook dit bordje gekocht en wil Windows installeren op een raid schijf. Dan kom je dus het zelfde probleem tegen als de meeste van jullie hier, welke bestanden moeten er op dat schijfje? Wie wil er even een lijst posten of ergens een image neerzetten van een werkend raid schijfje voor de ultra2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Bor_de_Wollef schreef op 04 april 2003 @ 09:51:
Mijn buurman heeft nu ook dit bordje gekocht en wil Windows installeren op een raid schijf. Dan kom je dus het zelfde probleem tegen als de meeste van jullie hier, welke bestanden moeten er op dat schijfje? Wie wil er even een lijst posten of ergens een image neerzetten van een werkend raid schijfje voor de ultra2?
Als je gewoon even op de Gigabyte site kijkt dan kan je de drivers downloaden! Daarna doe je de XP cd in je systeem en de rest is denk ik al te vaak uitgelegd!

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Bor_de_Wollef schreef op 04 april 2003 @ 09:51:
Volgens mij moet het er zo opstaan, op je diskette:
offtopic:
Clickable, met weinig nut, maar goed :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/3777/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/3776/thumb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 04-04-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik had even een vraagje, Ik heb dit mobo ook al even en heeft iemand al goeie settings gevonden omt e kunnen overklokken? ik heb er een p4 3,06ghz in hangen die nu op 3,45ghz draait. Verder heb ik nog niks aangepast alleen de fbs naar 150mhz en dat werkt verder prima idle is ie tussen 35 en 37 schommelt nog beetje.. Zou dit wel willen weten (en ja dit gaat over de gigabyte mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
WeAreLegion schreef op 04 april 2003 @ 23:39:
Ik had even een vraagje, Ik heb dit mobo ook al even en heeft iemand al goeie settings gevonden omt e kunnen overklokken? ik heb er een p4 3,06ghz in hangen die nu op 3,45ghz draait. Verder heb ik nog niks aangepast alleen de fbs naar 150mhz en dat werkt verder prima idle is ie tussen 35 en 37 schommelt nog beetje.. Zou dit wel willen weten (en ja dit gaat over de gigabyte mobo
Ja, gewoon je mem op 2 zetten ipv 2,5 en Vcore (en eventueel Vmem) verhogen. Bordje klokt prima over.
Heb zelf ook een 2,4@3,06 draaien, en dat llopt als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
anandus schreef op 05 April 2003 @ 12:21:
[...]
Ja, gewoon je mem op 2 zetten ipv 2,5 en Vcore (en eventueel Vmem) verhogen. Bordje klokt prima over.
Heb zelf ook een 2,4@3,06 draaien, en dat llopt als een trein :)
Die 2.4 van jouw, is dat een 533 of een 400 ?
En stepping ?

Ik heb een 2.4/533/B0, ik ben wel eens benieuwd wat precies jouw instellingen zijn qua FSB/Vcore/AGP+Mem Voltage etc.

Kan ik dat ff nadoen misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
OKay zal dat even doen. Ik heb hem nu op 3.52ghz draaien @ 35graden dus dat i s zekers wel lekker :) maar ja temp stijgt nog beetje :) maar dat boeit niet. Even kijken of ik hem nog hoger kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
SandeR schreef op 05 April 2003 @ 13:13:
[...]

Die 2.4 van jouw, is dat een 533 of een 400 ?
En stepping ?

Ik heb een 2.4/533/B0, ik ben wel eens benieuwd wat precies jouw instellingen zijn qua FSB/Vcore/AGP+Mem Voltage etc.

Kan ik dat ff nadoen misschien :)
Hij is 533.. Pff.. de settings weet ik effe niet, behalve dat mem op 170 staat.
Je moet gewoon even rondspelen, kijken hoe het zit met stabiliteit/Voltage (dus warmte)/etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb een p4 3,06ghz (c1 stepping) met 1 gig pc2700 dana elec geheugen.

Nu staat het op 153mhz / 1,7vcore en verder heb ik nog niks aangepast en op moment is hij 37.9 graden met wat schermen open dus niet echt idle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
WeAreLegion schreef op 05 April 2003 @ 14:02:
Ik heb een p4 3,06ghz (c1 stepping) met 1 gig pc2700 dana elec geheugen.

Nu staat het op 153mhz / 1,7vcore en verder heb ik nog niks aangepast en op moment is hij 37.9 graden met wat schermen open dus niet echt idle
Mits je CPU het trekt kan je in principe 3060/133 * 166 = 3,8Ghz draaien, je geheugen trekt het. De vraag is warmte & CPU.... Wel voorzichtig aan doen! Hou alles goed in de gaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
warmte in kast valt wel mee. hij hangt nu op 37 graden. Maar als ik game schiet hij naar 60 :) maar das normaal met games. Maar ik wacht wel even tot ik me ddr heat spreaders heb en nieuwe cooler.. 1 van jullie een aanrader ? van goeie coolers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Thanks voor de bestandslijst!

edit: 60 graden normaal in games? lol ik haal de 50 lang niet onder volle belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 05 April 2003 @ 16:34:

edit: 60 graden normaal in games? lol ik haal de 50 lang niet onder volle belasting.
Maar jouw processor draait ook niet 3,52Ghz ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SPDIF is die op de Ultra 2 alleen spdif out of ook spdif in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik zat met trouwens af te vragen...

Aangezien de FSB achterlijk hoog ingesteld zou kunnen worden, wordt het eventueel mogelijk om op deze mobo'tjes P4's met 800Mhz FSB te gooien (mits het juiste geheugen erbij zit)?

Of is er dan een voltage probleem oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
anandus schreef op 12 April 2003 @ 13:43:
Ik zat met trouwens af te vragen...

Aangezien de FSB achterlijk hoog ingesteld zou kunnen worden, wordt het eventueel mogelijk om op deze mobo'tjes P4's met 800Mhz FSB te gooien (mits het juiste geheugen erbij zit)?

Of is er dan een voltage probleem oid?
Ja dat moet opzich kunnen, ik weet nog niet hoe ze dat willgeen doen. Maar kqua FSB ka het wel jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 05 april 2003 @ 16:34:

Hij is al wat cooler :) tis nu 35 idle, en 54 stressed :) .. en idd :) waarschijnljk gaat die van jou geen 3,52ghz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft nog iemand problemen met de LANchip?
Bij mij duurt het echt lang eer die IntelPROset II is opgestart....
Eerst starten al m'n gewone progjes op, deamon toold, firewall etc, daarna doet hij ff niets... en dan komt ineens die proset, lan verbinding, en msn icoontje bovenspringen.

Heel raar.
Ik kan vanaf dan ook pas op lan-verbinding werken,het gaat gewoon niet voor dit alles is opgestart.
Is toch niet normaal he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Al een tijd geleden in de meuktrackercue gesubmit, nooit op de frontpage gekomen:

Er is een versie F3 bios voor de Ultra2 te downloaden. Echt veel veranderingen zijn er niet. Alleen het dual bios logo staat in de lijst met changes. Vreemd is ook dat de tool die gigabyte zelf levert de F3 bios niet ziet als update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Iemand al de nieuwe bios voor de ultra 2 geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Ze moeten bij Gigabyte eens leren om nieuwe biossen uit te brengen... is altijd maar voor de nieuwste borden... volgende mobo GEEN gigabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Even een vraagje aan de kenners... ik heb de wire-trick uitgevoerd .. maar soms pakt ie wel de hoge vcore van 1.75 en soms springt hij terug naar de standaard 1.5 vcore... iemand een idee.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Gygabyte 8PE667 Ultra 2 en heb een harde schijf(IBM 60 GB) en Nec-dvdbrander op IDE1 en een Lite-on DVD-speler op IDE2.

Ik wil nu een 2e harde schijf kopen(IBM 120 GB). Nu vraag ik mij af of ik hem op de IDE2 contoller zal aansluiten of dat ik hem op IDE3(of 4) zal zetten. Is het beter om hem helemaal alleen op een IDE-controller(dus IDE 3 of -4) aan te sluiten? Moet ik dan aparte drivers installeren?

N.B. Ik wil geen RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 21:20:
Ik heb ook een Gygabyte 8PE667 Ultra 2 en heb een harde schijf(IBM 60 GB) en Nec-dvdbrander op IDE1 en een Lite-on DVD-speler op IDE2.

Ik wil nu een 2e harde schijf kopen(IBM 120 GB). Nu vraag ik mij af of ik hem op de IDE2 contoller zal aansluiten of dat ik hem op IDE3(of 4) zal zetten. Is het beter om hem helemaal alleen op een IDE-controller(dus IDE 3 of -4) aan te sluiten? Moet ik dan aparte drivers installeren?

N.B. Ik wil geen RAID.
Je kan IDE 3&4 'gewoon' inzetten, het is alleen beter om er geen andere zaken aan te hangen dan een harde schijf. Raid is niet noodzakelijk, en ik meen dat IDE 3&4 default op 'gewoon' staat. Kijk hiervoor even in je Bios, daar kan je dat instellen. Je hoeft volgens mij geen aparte drivers installeren, alleen als je met Raid werkt ( en anders kijk je gewoon even). Ik zou hem gewoon aan IDE 3 hangen, dat lijkt mij het beste.

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPS43 schreef op 12 June 2003 @ 11:33:
[...]

Je kan IDE 3&4 'gewoon' inzetten, het is alleen beter om er geen andere zaken aan te hangen dan een harde schijf. Raid is niet noodzakelijk, en ik meen dat IDE 3&4 default op 'gewoon' staat. Kijk hiervoor even in je Bios, daar kan je dat instellen. Je hoeft volgens mij geen aparte drivers installeren, alleen als je met Raid werkt ( en anders kijk je gewoon even). Ik zou hem gewoon aan IDE 3 hangen, dat lijkt mij het beste.
Ik heb inmiddels mijn 120 GB en heb hem op IDE3 gehangen, maar hij herkend hem helemaal niet. In de bios zie ik ook niks over IDE3 of 4. Wie geeft duidelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 21:11:
[...]

Ik heb inmiddels mijn 120 GB en heb hem op IDE3 gehangen, maar hij herkend hem helemaal niet. In de bios zie ik ook niks over IDE3 of 4. Wie geeft duidelijkheid?
Controleer even het volgende in je BIOS: bij Integrated Peripherals, staat Raid controller function op ATA? Is Onboard ATA/RAID Device op Enable gezet?

Krijg je na je bios scherm Fastbuild utility te zien? Zoja, open het programma met ctrl F, en kijk wat daar staat. Ik kan er niet verder in kijken, anders is misschien m'n RAID config naar de klote. Maar je kan je setting bekijken, en Auto configure doen. Hier moet je harde schijf worden herkend.

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPS43 schreef op 16 June 2003 @ 21:40:
[...]

Controleer even het volgende in je BIOS: bij Integrated Peripherals, staat Raid controller function op ATA? Is Onboard ATA/RAID Device op Enable gezet?

Krijg je na je bios scherm Fastbuild utility te zien? Zoja, open het programma met ctrl F, en kijk wat daar staat. Ik kan er niet verder in kijken, anders is misschien m'n RAID config naar de klote. Maar je kan je setting bekijken, en Auto configure doen. Hier moet je harde schijf worden herkend.
Ik heb Raid controller function op ATA gezet en de onboard ata/raid op enable en mijn harde schijf is geinstalleerd! Bedankt.

Alleen bij het opstarten zie ik nu iedere keer detecting / (draaiende slash) en dat blijft wel een 10 seconden draaien en dan gaat hij verder. Is daar niets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
Aan dat detecting helaas niet, maar op het moment dat hij de ctrl - f melding geeft kan je dat met ecape wegdrukken. Verder kan je het volgens mij niet verhinderen. Ik heb mij er ook niet in verdiept verder, maar dit is volgens mij niet te voorkomen, Promise chip heeft zijn eigen bios die apart opgestart moet worden. Dit heb ik in mijn andere pc met Promise ata kaart ook.

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPS43 schreef op 16 June 2003 @ 22:14:
Aan dat detecting helaas niet, maar op het moment dat hij de ctrl - f melding geeft kan je dat met ecape wegdrukken. Verder kan je het volgens mij niet verhinderen. Ik heb mij er ook niet in verdiept verder, maar dit is volgens mij niet te voorkomen, Promise chip heeft zijn eigen bios die apart opgestart moet worden. Dit heb ik in mijn andere pc met Promise ata kaart ook.
Het maakt ook niet veel uit. Ik ben heel blij dat het nu werkt. Bedankt voor de hulp. Ik kan nu weer wat DVD-rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 14:55
Even een vraagje kan iemand met de PE667 gewone verise mij een kopietje van de Driver cd sturen please? Kreeg toen ik mijn pc 2e hands kocht vorige maand geen cdtje erbij. Was ie kwijt... iig mail me plz ff op ---> godyvdb at hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
kan hem best op sturen, maar wat erop staat is ook allemaal gewoon te downloaden van www.giga-byte.com

even wat links voor je voor de tweakproggies en drivers op de cd:

http://www.giga-byte.com/...ch/tech_ez4_hlp_intro.htm
http://www.giga-byte.com/...t/NewTech/tech_a_bios.htm
http://www.giga-byte.com/...rt/Driver/Driver_List.htm (zoek ga-8pe667 :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Ik heb dit board ook, ben er redelijk tevreden over... heb wel een probleempje gehad;

2 * 256mb pc2700 = instabiel --> oplossing: Top Performace uitzetten.

Ook heeft trouwens iemand van de technische dienst mij dit gegeven, 8pe667 ultra f4 beta bios: http://gts.gigabyte.com.t...ile/18111/8pe667u_f4b.zip

edit:
nog iets: als er een IDE kabel in een cdromdrive zit maar die drive heeft geen stroom, start het board niet door.

edit2:

Kom er weer ff een tegen: Het brander probleem, waar je steeds een buffer underrun krijgt.. ok, verklaar me maar voor gek: Rounded cables. Ik heb op dit board verschillende rounded cables gebruikt, merk, onbekend, shielded niet shielded, steeds die bufferunderrun, zodra ik er een normale ide flatcable aanhang brand ie perfect.

[ Voor 45% gewijzigd door cyberbetica op 29-06-2003 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

cyberbetica schreef op 29 June 2003 @ 11:10:
Ik heb dit board ook, ben er redelijk tevreden over... heb wel een probleempje gehad;

2 * 256mb pc2700 = instabiel --> oplossing: Top Performace uitzetten.

Ook heeft trouwens iemand van de technische dienst mij dit gegeven, 8pe667 ultra f4 beta bios: http://gts.gigabyte.com.t...ile/18111/8pe667u_f4b.zip
Dat probleem is al heel erg lang bekend. Weet je ook wat er voor changes in die bios zijn gemaakt? Dat geheugen probleem mogen ze nou echt wel een keer oplossen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

However, if the problem still cannot be resolved by the latest BIOS, please inform us again, we will help you forward your problem to related dept./people for further testing and investigation.
All i know... weet iig wel dat ze ermee bezig zijn wat ik uit de mail kan opmaken

k zal dalijk eens die f4 erop zetten

[ Voor 7% gewijzigd door cyberbetica op 29-06-2003 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

cyberbetica schreef op 29 June 2003 @ 11:56:
[...]

All i know... weet iig wel dat ze ermee bezig zijn wat ik uit de mail kan opmaken

k zal dalijk eens die f4 erop zetten
Ik wacht in spanning af. Hou je ons even op de hoogte? Hopelijk werkt't ook voor de ultra 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Bor_de_Wollef schreef op 29 June 2003 @ 13:34:
[...]

Ik wacht in spanning af. Hou je ons even op de hoogte? Hopelijk werkt't ook voor de ultra 2!
zo, de f4b staat erop... merkte weinig verschil, alleen dat bij het aanzetten van "top performace" je een warning message krijgt dat het geheel systeem afhangkelijk is of deze werkt.... Ik moet nu gewoon ff afwachten of dat ie stabiel is en blijft op top performace...

Ik zou hem trouwens niet voor de ultra2 gebruiken.... misschien kun je ff url guessen en staat er ook een voor de ultra2 ?

edit: ff een halfuurtje CS gespeelt... lijkt stabiel te zijn.... MOOI :P

[ Voor 8% gewijzigd door cyberbetica op 29-06-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

cyberbetica schreef op 29 juni 2003 @ 14:03:
[...]

zo, de f4b staat erop... merkte weinig verschil, alleen dat bij het aanzetten van "top performace" je een warning message krijgt dat het geheel systeem afhangkelijk is of deze werkt.... Ik moet nu gewoon ff afwachten of dat ie stabiel is en blijft op top performace...

Ik zou hem trouwens niet voor de ultra2 gebruiken.... misschien kun je ff url guessen en staat er ook een voor de ultra2 ?
Voor de ultra2 wil ik hem ook niet gebruiken maar vermoed dat de oplossing hetzelfde zal zijn. Met 2 reepjes geheugen en top performance aan wil mijn pc niet opstarten. Had jij dat probleem ook? Ik zou wat gaan benchmarken oid. Zie je gelijk of het geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Bor_de_Wollef schreef op 29 juni 2003 @ 14:28:
[...]

Voor de ultra2 wil ik hem ook niet gebruiken maar vermoed dat de oplossing hetzelfde zal zijn. Met 2 reepjes geheugen en top performance aan wil mijn pc niet opstarten. Had jij dat probleem ook? Ik zou wat gaan benchmarken oid. Zie je gelijk of het geholpen heeft.
startte wel op, maar was instabiel....

f4b heeft het voor mij verholpen.... weet niet of het met de u2 ook werkt, aangezien jij ook s-ata enzo heb... werkt het dalijk wel heb je alleen geen s-ata :P
het is iig het proberen waard, je heb niet voor niets dual bios..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

cyberbetica schreef op 29 June 2003 @ 14:30:
[...]

startte wel op, maar was instabiel....

f4b heeft het voor mij verholpen.... weet niet of het met de u2 ook werkt, aangezien jij ook s-ata enzo heb... werkt het dalijk wel heb je alleen geen s-ata :P
het is iig het proberen waard, je heb niet voor niets dual bios..
Ik wil niet de ultra 1 bios in de ultra 2 stoppen hoor, maar gewoon een nieuwe release bios voor de ultra 2... Maar bij jou werkt nu wel goed? En ook weer stabiel? Als dat bij mij ook zo is ben ik weer heel erg blij namelijk. Welk merk geheugen heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Bor_de_Wollef schreef op 29 June 2003 @ 17:04:
[...]

Ik wil niet de ultra 1 bios in de ultra 2 stoppen hoor, maar gewoon een nieuwe release bios voor de ultra 2... Maar bij jou werkt nu wel goed? En ook weer stabiel? Als dat bij mij ook zo is ben ik weer heel erg blij namelijk. Welk merk geheugen heb jij?
heb:
256mb pc2700 cl2.5 apacer
256mb pc2700 cl2.6 Hynix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
edit2:

Kom er weer ff een tegen: Het brander probleem, waar je steeds een buffer underrun krijgt.. ok, verklaar me maar voor gek: Rounded cables. Ik heb op dit board verschillende rounded cables gebruikt, merk, onbekend, shielded niet shielded, steeds die bufferunderrun, zodra ik er een normale ide flatcable aanhang brand ie perfect.[/quote]

Ik heb rounded cables van Akasa; geen probleem met branden (Philips DVD+rw 228k en Plextor 16/10/40).

JPS

Pagina: 1 2 3 Laatste