Nou, Mijn vraag was of het GigaByte GA-8PE667 plankje een 120gb hdd aankon. En dat hoort volgens mijn weten in dit forum. En tja wist ik veel dat het vervolg hierop meer te maken had me de hdd zelf. (was maar 1 post)... Maar goed.. Problem is solved...BalusC schreef op 19 March 2003 @ 20:37:
Daniel-San: je hebt een op zichzelf staand probleem dat is gerelateerd aan Opslagmedia & I/O Controllers. Het is niet de bedoeling om zo'n probleem elders in een groot ervaringen topic te dumpen. Lees eens de FAQ in desbetreffende forum door en open eventueel een nieuw topic aldaar, maar dan wel met alle relevante specs en informatie.
Ik quote even mijzelf.. aangezien hier geen reply op is gekomen. Kan iemand mij aub uitleggen waarom wel of niet een p4 met 800 fsb op dit mobo werktSedat schreef op 27 February 2003 @ 15:39:
Is het nu in de toekomst mogelijk om met een bios update een p4 met 800fsb (4x200) te draaien op de gigabyte? Ik bedoel ... FSB kan verhoogd worden tot ver boven 200mhz... hij heeft een locked multiplier voor AGP en PCI... pc3200 geheugen werkt op het moederbord.. er is een multiplier van 2xFSB voor het geheugen....dus wat houd ons dan tegen?
lijkt mij geen probleem, aangezien bus tot 355 gaat
Ja als goed is moet dat wel kunnen. Maar dat merken we vanzelf wel als gigabyte er mee komt. Ik heb zelf ook zo bordje
maar dat zie je als je op spec 1 klikt
super board echt waar
Is die lijst met files voor de raid controller installatie al klaar?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik bedoelde mede ook de 3-phase circuit (ik weeet niet precies meer de naam) op het mobo.. terwijl ik ergens had gelezen dat p4 800 fsb ..4 phase moest hebben ...nog stabielere voeding van de CPU.. door de 4-phase heb je stabielere voltlijnen.. of iets dergelijks
Hé, ik heb een vraagje.
Ik heb dit mobo al een tijdje, en nu had een bekende van me ook dit mobo gekocht, icm Kingston geheugen (512Mb333).
Maar om een of andere reden trekt dat mobo het niet. Bergen met piepjes, maar verder dan de geheugentest tijdens de POST komt-ie niet. Iemand ervaring hiermee?
En kan iemand ook uitleggen waarom dit geheugen (A-merk) het niet doet?
In andere compy's doet-ie het namelijk wel.....
Ik heb dit mobo al een tijdje, en nu had een bekende van me ook dit mobo gekocht, icm Kingston geheugen (512Mb333).
Maar om een of andere reden trekt dat mobo het niet. Bergen met piepjes, maar verder dan de geheugentest tijdens de POST komt-ie niet. Iemand ervaring hiermee?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hi, ik heb de Pro versie, en had wat kleine start probleempjes (geen beeld, Intel installatie die fout ging..), maar dankzij jullie forum, en wat zoek werk hier, heb ik de boel goed aan de gang gekregen! Top dus, dank voor de hulp die jullie geboden hebben, al was dit dan passief
.
@anandus: heb je al geprobeert om geheugen te wisselen van slot? Verder is er iets met single (S)en double (D)sided geheugen, want maar 4 kanalen(?) beschikbaar. Dus slot 1 D, dan slot 2 of D, slot 2 S en slot 3 S... hoop dat je hier verder mee kan...
@anandus: heb je al geprobeert om geheugen te wisselen van slot? Verder is er iets met single (S)en double (D)sided geheugen, want maar 4 kanalen(?) beschikbaar. Dus slot 1 D, dan slot 2 of D, slot 2 S en slot 3 S... hoop dat je hier verder mee kan...
~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~
Ja, alle sloten geprobeerd.dutch_camel schreef op 29 March 2003 @ 23:57:
Ben helaas heel bekend met het dubbel-/enkelzijdig probleem.
Helaas gaf het nog geen sjoege...
Ik heb dezelfde combinatie, de Ultra met PC2700 Kingston geheugen 512Mb, 333 Mhz. Ik heb geen problemen met deze combi, bios f1. Mijn fsb staat op 150, dus het geheugen draait op 375 Mhz, retestabiel.anandus schreef op 29 March 2003 @ 20:08:
Hé, ik heb een vraagje.
Ik kreeg wel grote problemen toen ik een tweede, identieke reep erbij prikte, foutmeldingen na bios startup, en windows XP pro starte niet meer op. Dit probleem heb ik op dit forum al eerder gelezen, maar omdat ik naief de kingston site geloofde (zie link: http://www.ec.kingston.co...tributor=0&submit1=Search) heb ik het toch geprobeerd, maar het werkte dus niet, ondanks dat "any combiantion" mogelijk zou moeten zijn.
JPS
Ik heb dit bordje ook al een tijdje en op de installatieproblemen na werkt deze superstabiel na behoren. Enige wat ik af en toe heb is dat bij het rebooten (jah is soms ook nodig na een update
) hij niet door de POST komt. Monitor schakelt naar powersave, Hd lampje blijft branden en geen piepjes of booten. Reset helpt niet, moet dan echt ff power off/power on doen. Verder heb ik geen problemen met 2 geheugenbankjes. Eerst wel, maar toen had ik mijn Corsair 512MB PC3200 C2 modules in slot 1 en 2 zitten. Nadat ik die in slot 2 naar 3 heb verplaatst heb ik er geen problemen mee gehad. Verder kan ik beamen dat die top performance setting meer slecht doet dan goed, want als die aanstond vlogen me de BSOD's al om de oren bij installatie.
Ondertussen draai ik dus al geruime tijd perfect met dit mobo op dat kleine reboot probje na.
Specs:
Intel P4-2.0A@2643MHz@132FSB@1.65V
Gekoeld door Alpha 8942 met Papst 80mm fan
Gigabyte 8PE667Ultra F3 Bios
2x512MB Corsair PC3200 C2 DDR-modules
Gainward XP750 Ti4600 GS
1x30GB Maxtor @ IDE1 master
2x60GB IBM GXP60 @ RAID-0 op losse promise Fasttrack100
SB Live! Platinum (zonder LiveDrive, is lelijk in Lian Li PC-70;))
Plex 24x10x40 Brander @ IDE2 Master
Aopen DVD-ROM 16x @ IDE2 Slave
Temps:
CPU:
Idle:30C
Load:40C
Board:27C
Ondertussen draai ik dus al geruime tijd perfect met dit mobo op dat kleine reboot probje na.
Specs:
Gainward XP750 Ti4600 GS
Temps:
CPU:
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Wat is je Vcore.... ik had ook last van het reboot probleempje zoals jij... heb de wire-trick gedaan en weg problemen....thunder8 schreef op 02 April 2003 @ 14:17:
Ik heb dit bordje ook al een tijdje en op de installatieproblemen na werkt deze superstabiel na behoren. Enige wat ik af en toe heb is dat bij het rebooten (jah is soms ook nodig na een update) hij niet door de POST komt. Monitor schakelt naar powersave, Hd lampje blijft branden en geen piepjes of booten. Reset helpt niet, moet dan echt ff power off/power on doen. Verder heb ik geen problemen met 2 geheugenbankjes. Eerst wel, maar toen had ik mijn Corsair 512MB PC3200 C2 modules in slot 1 en 2 zitten. Nadat ik die in slot 2 naar 3 heb verplaatst heb ik er geen problemen mee gehad. Verder kan ik beamen dat die top performance setting meer slecht doet dan goed, want als die aanstond vlogen me de BSOD's al om de oren bij installatie.
Specs:
Gainward XP750 Ti4600 GS
Temps:
CPU:
Vcore was 1.675 en niet 1.65 zoals ik vermeld had in mijn vorige post. Ondertussen heb ik hem weer eens naar FSB 134 gezet en de Vcore verhoogd naar 1.7V. Vanavond eens Prime95 er overheen gooien en kijken wat ie doet.
Ook had ik me geheugentimings nog neit aangepast, dat heb ik vanochtend ook nog ff gedaan. Geheugen staat nu op 2-5-2-2 Cas2 en 2.5 Multiplier. Het is inderdaad jammer dat het geheugen niet verder kan worden gepushed door een hogere multiplier.
Ook had ik me geheugentimings nog neit aangepast, dat heb ik vanochtend ook nog ff gedaan. Geheugen staat nu op 2-5-2-2 Cas2 en 2.5 Multiplier. Het is inderdaad jammer dat het geheugen niet verder kan worden gepushed door een hogere multiplier.
[ Voor 37% gewijzigd door thunder8 op 03-04-2003 09:55 ]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Wat is de wire-trick?
Pura Vida
Bij mij draait Prime95 niet goed maakt niet uit wat ik doe, ik test met 3dmark en Sisoft Sandra (burn-in).. die laat ik dan 5, 6 uur draaien. En nog wat ik had mijn northbrigde vervangen voor een Zalman chipset koeler... en toen kon ik ook stuk minder ver overclocken (en het reboot probleem), pas toen ik het orgineel met FAN (op 7volt) terug had gezet.. liep alles weer goed.thunder8 schreef op 03 april 2003 @ 09:52:
Vcore was 1.675 en niet 1.65 zoals ik vermeld had in mijn vorige post. Ondertussen heb ik hem weer eens naar FSB 134 gezet en de Vcore verhoogd naar 1.7V. Vanavond eens Prime95 er overheen gooien en kijken wat ie doet.
Oja wire-trick is het verbinden van bepaalde pinnen op de processor om zo een hogere Vcore te verkrijgen. De gigabyte gaat maar tot 1,725 .. door de wire-trick kun je tot 1,85 instellen.
[ Voor 10% gewijzigd door Sedat op 03-04-2003 10:39 ]
maar waar vind ik die wire trick?
Pura Vida
kijk even hier... http://www.hexus.net/review.php?review=278
staat een goede uitleg en plaatjes.. ik heb mijn Vcore op standaard 1,7 vcore gezet (dus alleen buitenste 2 pinnen).. dan kun je zelf in de bios verder kiezen tot 1,85.
staat een goede uitleg en plaatjes.. ik heb mijn Vcore op standaard 1,7 vcore gezet (dus alleen buitenste 2 pinnen).. dan kun je zelf in de bios verder kiezen tot 1,85.
Mijn buurman heeft nu ook dit bordje gekocht en wil Windows installeren op een raid schijf. Dan kom je dus het zelfde probleem tegen als de meeste van jullie hier, welke bestanden moeten er op dat schijfje? Wie wil er even een lijst posten of ergens een image neerzetten van een werkend raid schijfje voor de ultra2?
Als je gewoon even op de Gigabyte site kijkt dan kan je de drivers downloaden! Daarna doe je de XP cd in je systeem en de rest is denk ik al te vaak uitgelegd!Bor_de_Wollef schreef op 04 april 2003 @ 09:51:
Mijn buurman heeft nu ook dit bordje gekocht en wil Windows installeren op een raid schijf. Dan kom je dus het zelfde probleem tegen als de meeste van jullie hier, welke bestanden moeten er op dat schijfje? Wie wil er even een lijst posten of ergens een image neerzetten van een werkend raid schijfje voor de ultra2?
Pura Vida
Volgens mij moet het er zo opstaan, op je diskette:Bor_de_Wollef schreef op 04 april 2003 @ 09:51:
offtopic:
Clickable, met weinig nut, maar goed
Clickable, met weinig nut, maar goed

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 04-04-2003 23:20 ]
Ik had even een vraagje, Ik heb dit mobo ook al even en heeft iemand al goeie settings gevonden omt e kunnen overklokken? ik heb er een p4 3,06ghz in hangen die nu op 3,45ghz draait. Verder heb ik nog niks aangepast alleen de fbs naar 150mhz en dat werkt verder prima idle is ie tussen 35 en 37 schommelt nog beetje.. Zou dit wel willen weten (en ja dit gaat over de gigabyte mobo
Ja, gewoon je mem op 2 zetten ipv 2,5 en Vcore (en eventueel Vmem) verhogen. Bordje klokt prima over.WeAreLegion schreef op 04 april 2003 @ 23:39:
Ik had even een vraagje, Ik heb dit mobo ook al even en heeft iemand al goeie settings gevonden omt e kunnen overklokken? ik heb er een p4 3,06ghz in hangen die nu op 3,45ghz draait. Verder heb ik nog niks aangepast alleen de fbs naar 150mhz en dat werkt verder prima idle is ie tussen 35 en 37 schommelt nog beetje.. Zou dit wel willen weten (en ja dit gaat over de gigabyte mobo
Heb zelf ook een 2,4@3,06 draaien, en dat llopt als een trein
Die 2.4 van jouw, is dat een 533 of een 400 ?anandus schreef op 05 April 2003 @ 12:21:
[...]
Ja, gewoon je mem op 2 zetten ipv 2,5 en Vcore (en eventueel Vmem) verhogen. Bordje klokt prima over.
Heb zelf ook een 2,4@3,06 draaien, en dat llopt als een trein
En stepping ?
Ik heb een 2.4/533/B0, ik ben wel eens benieuwd wat precies jouw instellingen zijn qua FSB/Vcore/AGP+Mem Voltage etc.
Kan ik dat ff nadoen misschien
OKay zal dat even doen. Ik heb hem nu op 3.52ghz draaien @ 35graden dus dat i s zekers wel lekker
maar ja temp stijgt nog beetje
maar dat boeit niet. Even kijken of ik hem nog hoger kan krijgen
Hij is 533.. Pff.. de settings weet ik effe niet, behalve dat mem op 170 staat.SandeR schreef op 05 April 2003 @ 13:13:
[...]
Die 2.4 van jouw, is dat een 533 of een 400 ?
En stepping ?
Ik heb een 2.4/533/B0, ik ben wel eens benieuwd wat precies jouw instellingen zijn qua FSB/Vcore/AGP+Mem Voltage etc.
Kan ik dat ff nadoen misschien
Je moet gewoon even rondspelen, kijken hoe het zit met stabiliteit/Voltage (dus warmte)/etc..
Ik heb een p4 3,06ghz (c1 stepping) met 1 gig pc2700 dana elec geheugen.
Nu staat het op 153mhz / 1,7vcore en verder heb ik nog niks aangepast en op moment is hij 37.9 graden met wat schermen open dus niet echt idle
Nu staat het op 153mhz / 1,7vcore en verder heb ik nog niks aangepast en op moment is hij 37.9 graden met wat schermen open dus niet echt idle
Mits je CPU het trekt kan je in principe 3060/133 * 166 = 3,8Ghz draaien, je geheugen trekt het. De vraag is warmte & CPU.... Wel voorzichtig aan doen! Hou alles goed in de gaten..WeAreLegion schreef op 05 April 2003 @ 14:02:
Ik heb een p4 3,06ghz (c1 stepping) met 1 gig pc2700 dana elec geheugen.
warmte in kast valt wel mee. hij hangt nu op 37 graden. Maar als ik game schiet hij naar 60
maar das normaal met games. Maar ik wacht wel even tot ik me ddr heat spreaders heb en nieuwe cooler.. 1 van jullie een aanrader ? van goeie coolers
Thanks voor de bestandslijst!
edit: 60 graden normaal in games? lol ik haal de 50 lang niet onder volle belasting.
edit: 60 graden normaal in games? lol ik haal de 50 lang niet onder volle belasting.
Maar jouw processor draait ook niet 3,52GhzBor_de_Wollef schreef op 05 April 2003 @ 16:34:
Ik zat met trouwens af te vragen...
Aangezien de FSB achterlijk hoog ingesteld zou kunnen worden, wordt het eventueel mogelijk om op deze mobo'tjes P4's met 800Mhz FSB te gooien (mits het juiste geheugen erbij zit)?
Of is er dan een voltage probleem oid?
Aangezien de FSB achterlijk hoog ingesteld zou kunnen worden, wordt het eventueel mogelijk om op deze mobo'tjes P4's met 800Mhz FSB te gooien (mits het juiste geheugen erbij zit)?
Ja dat moet opzich kunnen, ik weet nog niet hoe ze dat willgeen doen. Maar kqua FSB ka het wel jahanandus schreef op 12 April 2003 @ 13:43:
Ik zat met trouwens af te vragen...
Hij is al wat coolerBor_de_Wollef schreef op 05 april 2003 @ 16:34:
Verwijderd
Heeft nog iemand problemen met de LANchip?
Bij mij duurt het echt lang eer die IntelPROset II is opgestart....
Eerst starten al m'n gewone progjes op, deamon toold, firewall etc, daarna doet hij ff niets... en dan komt ineens die proset, lan verbinding, en msn icoontje bovenspringen.
Heel raar.
Ik kan vanaf dan ook pas op lan-verbinding werken,het gaat gewoon niet voor dit alles is opgestart.
Is toch niet normaal he?
Bij mij duurt het echt lang eer die IntelPROset II is opgestart....
Eerst starten al m'n gewone progjes op, deamon toold, firewall etc, daarna doet hij ff niets... en dan komt ineens die proset, lan verbinding, en msn icoontje bovenspringen.
Heel raar.
Ik kan vanaf dan ook pas op lan-verbinding werken,het gaat gewoon niet voor dit alles is opgestart.
Is toch niet normaal he?
Al een tijd geleden in de meuktrackercue gesubmit, nooit op de frontpage gekomen:
Er is een versie F3 bios voor de Ultra2 te downloaden. Echt veel veranderingen zijn er niet. Alleen het dual bios logo staat in de lijst met changes. Vreemd is ook dat de tool die gigabyte zelf levert de F3 bios niet ziet als update.
Er is een versie F3 bios voor de Ultra2 te downloaden. Echt veel veranderingen zijn er niet. Alleen het dual bios logo staat in de lijst met changes. Vreemd is ook dat de tool die gigabyte zelf levert de F3 bios niet ziet als update.
Iemand al de nieuwe bios voor de ultra 2 geprobeerd?
Ze moeten bij Gigabyte eens leren om nieuwe biossen uit te brengen... is altijd maar voor de nieuwste borden... volgende mobo GEEN gigabyte
Even een vraagje aan de kenners... ik heb de wire-trick uitgevoerd .. maar soms pakt ie wel de hoge vcore van 1.75 en soms springt hij terug naar de standaard 1.5 vcore... iemand een idee.. ?
Verwijderd
Ik heb ook een Gygabyte 8PE667 Ultra 2 en heb een harde schijf(IBM 60 GB) en Nec-dvdbrander op IDE1 en een Lite-on DVD-speler op IDE2.
Ik wil nu een 2e harde schijf kopen(IBM 120 GB). Nu vraag ik mij af of ik hem op de IDE2 contoller zal aansluiten of dat ik hem op IDE3(of 4) zal zetten. Is het beter om hem helemaal alleen op een IDE-controller(dus IDE 3 of -4) aan te sluiten? Moet ik dan aparte drivers installeren?
N.B. Ik wil geen RAID.
Ik wil nu een 2e harde schijf kopen(IBM 120 GB). Nu vraag ik mij af of ik hem op de IDE2 contoller zal aansluiten of dat ik hem op IDE3(of 4) zal zetten. Is het beter om hem helemaal alleen op een IDE-controller(dus IDE 3 of -4) aan te sluiten? Moet ik dan aparte drivers installeren?
N.B. Ik wil geen RAID.
Je kan IDE 3&4 'gewoon' inzetten, het is alleen beter om er geen andere zaken aan te hangen dan een harde schijf. Raid is niet noodzakelijk, en ik meen dat IDE 3&4 default op 'gewoon' staat. Kijk hiervoor even in je Bios, daar kan je dat instellen. Je hoeft volgens mij geen aparte drivers installeren, alleen als je met Raid werkt ( en anders kijk je gewoon even). Ik zou hem gewoon aan IDE 3 hangen, dat lijkt mij het beste.Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 21:20:
Ik heb ook een Gygabyte 8PE667 Ultra 2 en heb een harde schijf(IBM 60 GB) en Nec-dvdbrander op IDE1 en een Lite-on DVD-speler op IDE2.
N.B. Ik wil geen RAID.
JPS
Verwijderd
Ik heb inmiddels mijn 120 GB en heb hem op IDE3 gehangen, maar hij herkend hem helemaal niet. In de bios zie ik ook niks over IDE3 of 4. Wie geeft duidelijkheid?JPS43 schreef op 12 June 2003 @ 11:33:
[...]
Je kan IDE 3&4 'gewoon' inzetten, het is alleen beter om er geen andere zaken aan te hangen dan een harde schijf. Raid is niet noodzakelijk, en ik meen dat IDE 3&4 default op 'gewoon' staat. Kijk hiervoor even in je Bios, daar kan je dat instellen. Je hoeft volgens mij geen aparte drivers installeren, alleen als je met Raid werkt ( en anders kijk je gewoon even). Ik zou hem gewoon aan IDE 3 hangen, dat lijkt mij het beste.
Controleer even het volgende in je BIOS: bij Integrated Peripherals, staat Raid controller function op ATA? Is Onboard ATA/RAID Device op Enable gezet?Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 21:11:
[...]
Ik heb inmiddels mijn 120 GB en heb hem op IDE3 gehangen, maar hij herkend hem helemaal niet. In de bios zie ik ook niks over IDE3 of 4. Wie geeft duidelijkheid?
Krijg je na je bios scherm Fastbuild utility te zien? Zoja, open het programma met ctrl F, en kijk wat daar staat. Ik kan er niet verder in kijken, anders is misschien m'n RAID config naar de klote. Maar je kan je setting bekijken, en Auto configure doen. Hier moet je harde schijf worden herkend.
JPS
Verwijderd
Ik heb Raid controller function op ATA gezet en de onboard ata/raid op enable en mijn harde schijf is geinstalleerd! Bedankt.JPS43 schreef op 16 June 2003 @ 21:40:
[...]
Controleer even het volgende in je BIOS: bij Integrated Peripherals, staat Raid controller function op ATA? Is Onboard ATA/RAID Device op Enable gezet?
Krijg je na je bios scherm Fastbuild utility te zien? Zoja, open het programma met ctrl F, en kijk wat daar staat. Ik kan er niet verder in kijken, anders is misschien m'n RAID config naar de klote. Maar je kan je setting bekijken, en Auto configure doen. Hier moet je harde schijf worden herkend.
Alleen bij het opstarten zie ik nu iedere keer detecting / (draaiende slash) en dat blijft wel een 10 seconden draaien en dan gaat hij verder. Is daar niets aan te doen?
Aan dat detecting helaas niet, maar op het moment dat hij de ctrl - f melding geeft kan je dat met ecape wegdrukken. Verder kan je het volgens mij niet verhinderen. Ik heb mij er ook niet in verdiept verder, maar dit is volgens mij niet te voorkomen, Promise chip heeft zijn eigen bios die apart opgestart moet worden. Dit heb ik in mijn andere pc met Promise ata kaart ook.
JPS
Verwijderd
Het maakt ook niet veel uit. Ik ben heel blij dat het nu werkt. Bedankt voor de hulp. Ik kan nu weer wat DVD-rippen.JPS43 schreef op 16 June 2003 @ 22:14:
Aan dat detecting helaas niet, maar op het moment dat hij de ctrl - f melding geeft kan je dat met ecape wegdrukken. Verder kan je het volgens mij niet verhinderen. Ik heb mij er ook niet in verdiept verder, maar dit is volgens mij niet te voorkomen, Promise chip heeft zijn eigen bios die apart opgestart moet worden. Dit heb ik in mijn andere pc met Promise ata kaart ook.
Even een vraagje kan iemand met de PE667 gewone verise mij een kopietje van de Driver cd sturen please? Kreeg toen ik mijn pc 2e hands kocht vorige maand geen cdtje erbij. Was ie kwijt... iig mail me plz ff op ---> godyvdb at hotmail.com
kan hem best op sturen, maar wat erop staat is ook allemaal gewoon te downloaden van www.giga-byte.com
even wat links voor je voor de tweakproggies en drivers op de cd:
http://www.giga-byte.com/...ch/tech_ez4_hlp_intro.htm
http://www.giga-byte.com/...t/NewTech/tech_a_bios.htm
http://www.giga-byte.com/...rt/Driver/Driver_List.htm (zoek ga-8pe667
)
even wat links voor je voor de tweakproggies en drivers op de cd:
http://www.giga-byte.com/...ch/tech_ez4_hlp_intro.htm
http://www.giga-byte.com/...t/NewTech/tech_a_bios.htm
http://www.giga-byte.com/...rt/Driver/Driver_List.htm (zoek ga-8pe667
Ik heb dit board ook, ben er redelijk tevreden over... heb wel een probleempje gehad;
2 * 256mb pc2700 = instabiel --> oplossing: Top Performace uitzetten.
Ook heeft trouwens iemand van de technische dienst mij dit gegeven, 8pe667 ultra f4 beta bios: http://gts.gigabyte.com.t...ile/18111/8pe667u_f4b.zip
edit:
nog iets: als er een IDE kabel in een cdromdrive zit maar die drive heeft geen stroom, start het board niet door.
edit2:
Kom er weer ff een tegen: Het brander probleem, waar je steeds een buffer underrun krijgt.. ok, verklaar me maar voor gek: Rounded cables. Ik heb op dit board verschillende rounded cables gebruikt, merk, onbekend, shielded niet shielded, steeds die bufferunderrun, zodra ik er een normale ide flatcable aanhang brand ie perfect.
Ook heeft trouwens iemand van de technische dienst mij dit gegeven, 8pe667 ultra f4 beta bios: http://gts.gigabyte.com.t...ile/18111/8pe667u_f4b.zip
edit:
nog iets: als er een IDE kabel in een cdromdrive zit maar die drive heeft geen stroom, start het board niet door.
edit2:
Kom er weer ff een tegen: Het brander probleem, waar je steeds een buffer underrun krijgt.. ok, verklaar me maar voor gek: Rounded cables. Ik heb op dit board verschillende rounded cables gebruikt, merk, onbekend, shielded niet shielded, steeds die bufferunderrun, zodra ik er een normale ide flatcable aanhang brand ie perfect.
[ Voor 45% gewijzigd door cyberbetica op 29-06-2003 11:18 ]
Dat probleem is al heel erg lang bekend. Weet je ook wat er voor changes in die bios zijn gemaakt? Dat geheugen probleem mogen ze nou echt wel een keer oplossen namelijk.cyberbetica schreef op 29 June 2003 @ 11:10:
Ik heb dit board ook, ben er redelijk tevreden over... heb wel een probleempje gehad;
All i know... weet iig wel dat ze ermee bezig zijn wat ik uit de mail kan opmakenHowever, if the problem still cannot be resolved by the latest BIOS, please inform us again, we will help you forward your problem to related dept./people for further testing and investigation.
k zal dalijk eens die f4 erop zetten
[ Voor 7% gewijzigd door cyberbetica op 29-06-2003 11:57 ]
Ik wacht in spanning af. Hou je ons even op de hoogte? Hopelijk werkt't ook voor de ultra 2!cyberbetica schreef op 29 June 2003 @ 11:56:
[...]
All i know... weet iig wel dat ze ermee bezig zijn wat ik uit de mail kan opmaken
k zal dalijk eens die f4 erop zetten
zo, de f4b staat erop... merkte weinig verschil, alleen dat bij het aanzetten van "top performace" je een warning message krijgt dat het geheel systeem afhangkelijk is of deze werkt.... Ik moet nu gewoon ff afwachten of dat ie stabiel is en blijft op top performace...Bor_de_Wollef schreef op 29 June 2003 @ 13:34:
[...]
Ik wacht in spanning af. Hou je ons even op de hoogte? Hopelijk werkt't ook voor de ultra 2!
Ik zou hem trouwens niet voor de ultra2 gebruiken.... misschien kun je ff url guessen en staat er ook een voor de ultra2 ?
edit: ff een halfuurtje CS gespeelt... lijkt stabiel te zijn.... MOOI
[ Voor 8% gewijzigd door cyberbetica op 29-06-2003 14:29 ]
Voor de ultra2 wil ik hem ook niet gebruiken maar vermoed dat de oplossing hetzelfde zal zijn. Met 2 reepjes geheugen en top performance aan wil mijn pc niet opstarten. Had jij dat probleem ook? Ik zou wat gaan benchmarken oid. Zie je gelijk of het geholpen heeft.cyberbetica schreef op 29 juni 2003 @ 14:03:
[...]
zo, de f4b staat erop... merkte weinig verschil, alleen dat bij het aanzetten van "top performace" je een warning message krijgt dat het geheel systeem afhangkelijk is of deze werkt.... Ik moet nu gewoon ff afwachten of dat ie stabiel is en blijft op top performace...
Ik zou hem trouwens niet voor de ultra2 gebruiken.... misschien kun je ff url guessen en staat er ook een voor de ultra2 ?
startte wel op, maar was instabiel....Bor_de_Wollef schreef op 29 juni 2003 @ 14:28:
[...]
Voor de ultra2 wil ik hem ook niet gebruiken maar vermoed dat de oplossing hetzelfde zal zijn. Met 2 reepjes geheugen en top performance aan wil mijn pc niet opstarten. Had jij dat probleem ook? Ik zou wat gaan benchmarken oid. Zie je gelijk of het geholpen heeft.
f4b heeft het voor mij verholpen.... weet niet of het met de u2 ook werkt, aangezien jij ook s-ata enzo heb... werkt het dalijk wel heb je alleen geen s-ata
het is iig het proberen waard, je heb niet voor niets dual bios..
Ik wil niet de ultra 1 bios in de ultra 2 stoppen hoor, maar gewoon een nieuwe release bios voor de ultra 2... Maar bij jou werkt nu wel goed? En ook weer stabiel? Als dat bij mij ook zo is ben ik weer heel erg blij namelijk. Welk merk geheugen heb jij?cyberbetica schreef op 29 June 2003 @ 14:30:
[...]
startte wel op, maar was instabiel....
f4b heeft het voor mij verholpen.... weet niet of het met de u2 ook werkt, aangezien jij ook s-ata enzo heb... werkt het dalijk wel heb je alleen geen s-ata
het is iig het proberen waard, je heb niet voor niets dual bios..
heb:Bor_de_Wollef schreef op 29 June 2003 @ 17:04:
[...]
Ik wil niet de ultra 1 bios in de ultra 2 stoppen hoor, maar gewoon een nieuwe release bios voor de ultra 2... Maar bij jou werkt nu wel goed? En ook weer stabiel? Als dat bij mij ook zo is ben ik weer heel erg blij namelijk. Welk merk geheugen heb jij?
256mb pc2700 cl2.5 apacer
256mb pc2700 cl2.6 Hynix
edit2:
Kom er weer ff een tegen: Het brander probleem, waar je steeds een buffer underrun krijgt.. ok, verklaar me maar voor gek: Rounded cables. Ik heb op dit board verschillende rounded cables gebruikt, merk, onbekend, shielded niet shielded, steeds die bufferunderrun, zodra ik er een normale ide flatcable aanhang brand ie perfect.[/quote]
Ik heb rounded cables van Akasa; geen probleem met branden (Philips DVD+rw 228k en Plextor 16/10/40).
Kom er weer ff een tegen: Het brander probleem, waar je steeds een buffer underrun krijgt.. ok, verklaar me maar voor gek: Rounded cables. Ik heb op dit board verschillende rounded cables gebruikt, merk, onbekend, shielded niet shielded, steeds die bufferunderrun, zodra ik er een normale ide flatcable aanhang brand ie perfect.[/quote]
Ik heb rounded cables van Akasa; geen probleem met branden (Philips DVD+rw 228k en Plextor 16/10/40).
JPS