[Ervaringen] GigaByte GA-8PE667 (845PE)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Voor diegene die niet bekend zijn met dit mobo, staat hieronder een link naar de mobos zelf, een link naar een review van anandtech en een link naar een review van ocworkbench.

Maar waarvoor ik vooral dit topic open, is om een discussie te beginnen over de ervarigen/opmerkingen/suggesties met betrekking tot dit bord, dus laat ze maar komen :)

Zelf krijg ik volgende week de ultra versie binnen, dus dan post ik ook wel wat benchmarks enzo :)

[Giga-byte GA-8PE667 Ultra]
http://www.giga-byte.com/products/8pe667ultra.htm

[Giga-byte GA-8PE667 Pro]
http://www.giga-byte.com/products/8pe667pro.htm

[Review anandtech]
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1723&p=14

[Review ocworkbench]
http://www.ocworkbench.com/2002/gigabyte/8pe667/8pe667p9.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-07 16:03
Hier nog een topic over dit boardje o.a.

Gigabyte GA-8PE667 Ultra is uit!

Ik heb dit boardje dus ook, maar om er nu echt van uit me dak te gaan, nee.

Ik krijg Winxp niet geinstalleerd op me Raid schijven, vind gewoon geen goede driver en/of krijgt een conflict met fastrak.ini o.i.d. , dus nu maar geinstalleerd op 1 van me losse schijven.

Verder heb ik ook eerder geprobeerd WinMe en Win98 te installen maar daarmee kreeg ik ook problemen, na de installatie vond ie bij app beheer gewoon niet alle systeemonderdelen en stond er een ! bij proccessor en nog een belangrijk iets.
Niet goed dus :)

Diverse bios instellingen gedaan, diverse dingen disabled (audio, comport,printerports,smartcard etc)

Ik gebruik wel de lan controller, dat werkt wel lekker :/

Heb ook problemen met me brander. Krijg continue errors. Ook na een verse install met standaard winxp brandprog.
En tweakXp start niet op, bleef vasthangen.

Net verse install gedaan, en nu is tweakxp wel ok, maar brander dus nog niet.
Net reboote Xp een keer spontaan....

Verder vind ik hem nog niet echt stabiel dus.
Ik heb bios versie F3 erop van 16-10 (ik had F1 er nog op staan)

Mocht dit allemaal zo raar blijven dan ruil ik hem eventueel in voor een P4PE van Asus indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 20:37
Ik heb al een week dit mobo, prima bordje alleen krijg ik 'em niet met 2 reepjes geheugen aan de praat(zelfde probleem als in de anandtech review).1 is geen probleem maar zodra ik een tweede reepje plaats wil ie niet opstarten. Heb samsung(original) pc2700, kingmax pc3200 en samsung pc3200 (single sided) reepjes en heb alle mogelijke combinaties uitgeprobeerd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
SandeR schreef op 19 oktober 2002 @ 18:51:
Hier nog een topic over dit boardje o.a.

Gigabyte GA-8PE667 Ultra is uit!

Ik heb dit boardje dus ook, maar om er nu echt van uit me dak te gaan, nee.

Ik krijg Winxp niet geinstalleerd op me Raid schijven, vind gewoon geen goede driver en/of krijgt een conflict met fastrak.ini o.i.d. , dus nu maar geinstalleerd op 1 van me losse schijven.

Verder heb ik ook eerder geprobeerd WinMe en Win98 te installen maar daarmee kreeg ik ook problemen, na de installatie vond ie bij app beheer gewoon niet alle systeemonderdelen en stond er een ! bij proccessor en nog een belangrijk iets.
Niet goed dus :)

Diverse bios instellingen gedaan, diverse dingen disabled (audio, comport,printerports,smartcard etc)

Ik gebruik wel de lan controller, dat werkt wel lekker :/

Heb ook problemen met me brander. Krijg continue errors. Ook na een verse install met standaard winxp brandprog.
En tweakXp start niet op, bleef vasthangen.

Net verse install gedaan, en nu is tweakxp wel ok, maar brander dus nog niet.
Net reboote Xp een keer spontaan....

Verder vind ik hem nog niet echt stabiel dus.
Ik heb bios versie F3 erop van 16-10 (ik had F1 er nog op staan)

Mocht dit allemaal zo raar blijven dan ruil ik hem eventueel in voor een P4PE van Asus indien mogelijk.
Hmm, klinkt niet al te best dan :/ Toch hoor ik ook veel positieve geluiden over dit bord. Het probleem dat je maar 1 geheugen bank kan gebruiken is wel bekend ja. Hoe lang heb je dit bord al dan ?

Kun je misschien even een opsomming geven van je andere hardware i.c.m. dit bordje ??

P.S. Waarom vind ik dit andere topic niet met de search ??? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
Nou, zeker nog weinig mensen met dit bordje :'(
Is er nou al iemand die dit bordje met twee reepjes geheugen heeft draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Zet eens de turbo mode uit in het bios dan schijnt het wel tewerken met twee geheugen reepjes.Ik was zelf ook verplan dat bordje tekopen maar wacht wel ff tot de kinderziektjes er uit zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
TheGreatCornholio schreef op 20 oktober 2002 @ 15:58:
Nou, zeker nog weinig mensen met dit bordje :'(
Is er nou al iemand die dit bordje met twee reepjes geheugen heeft draaien ?
Ja ik, pc2100 Corsair en Micron is DDR1 en DDR2 :)

Tis geen pc2700, dus moet wel werken.

In boekje staat wel wat aanbevolen is wat soort mem in welk slot moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
SandeR schreef op 20 oktober 2002 @ 16:37:
[...]

Ja ik, pc2100 Corsair en Micron is DDR1 en DDR2 :)

Tis geen pc2700, dus moet wel werken.

In boekje staat wel wat aanbevolen is wat soort mem in welk slot moet.
Ja, op blz.12 van user's manual staan dat, maar heb alles al uitgeprobeerd.

Top-performance uitzetten in de bios wil ook niet helpen.
Op pc 2100 krijg ik hem wel aan de praat maar heb dan dramatische geheugen scores en trouwens belachelijk want het is een echte 333ddr chipset.

Had hiervoor een Epox 4g4a+ waar ik bijna hetzelfde probleem mee had, laten ze eerst eens chipsets/mobo's fatsoenlijk testen voordat ze het op de markt brengen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Sander, als je een oplossing voor je raid hebt gevonden, laat me dan ff weten hoe je dit hebt gefixt want ik wil dus ook raid 0 gaan gebruiken met 2x ibm 60 gb 120gxp :) Heb je nu wel inmiddels onboard geluid weer ingeschakeld ? Welk besturingssysteem gebruik je nu dan ?

Cornholio, jij gebruikt geen raid ? Heb je verder nog problemen behalve het geheugen ?

Denken jullie dat deze problemen nog kunnen worden opgelost met een bios update, want een nieuwe revisie van het bord zal denk ik nog wel ff duren.

Iemand al contact gehad met giga-byte hierover ?

Edit : Sander, welke versie van de promise driver gebruik je nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
ProgrammerX schreef op 20 oktober 2002 @ 18:11:
Sander, als je een oplossing voor je raid hebt gevonden, laat me dan ff weten hoe je dit hebt gefixt want ik wil dus ook raid 0 gaan gebruiken met 2x ibm 60 gb 120gxp :) Heb je nu wel inmiddels onboard geluid weer ingeschakeld ? Welk besturingssysteem gebruik je nu dan ?

Cornholio, jij gebruikt geen raid ? Heb je verder nog problemen behalve het geheugen ?

Denken jullie dat deze problemen nog kunnen worden opgelost met een bios update, want een nieuwe revisie van het bord zal denk ik nog wel ff duren.

Ik gebruik geen onboard sound (Heb een Audigy erin), en heb veel overbodige spullen uitgezet zoals ik al zei (comports,lpt,smartcard,gameport etc)
Ik gebruik windows Xp.
Wat ik onboard gebruik is Netwerk en alle USB controllers.

Ik krijg het niet voor mekaar om XP te installen op Raid schijven, dus draai nog steeds op een 7200 rpm hd los.
Ik heb zowel de drivers van de cd, zoals in de readme file staat, naar een diskette gekopieerd, als de drivers van internet (gigabyte site, niet de beta) gehaald, maar bij beide werkt het niet.
Hij vind wel de goede controller, maar geeft dus een foutmelding met fasttrak.ini oid. Niet leuk dus. Want raid is toch wel ff iets sneller dan een 7200 rpm hd normaalgesproken.

Windows zegt tijdens de install wel dat ie zelf al een driver heeft voor de controller, maar meestal zie ik dan tijdens de install de raid schijven niet staan, of verkeerd weergegeven. (ik heb ze van te voren al ingedeeld in 2x20 gb en geformateerd, maar toch ziet windows ze tijdens de install wel als 2 losse schijven, maar 1 ervan ziet ie ongepartitioneerd, terwijl er al wel data opstaat ed.

Maar goed, het werkt eerst zo, alles loopt nog goed.
Ik ga later wel een keer wat andere dingen proberen nog, moet toch moeten lukken dat installeren op raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
De reden waarom ik niet graag wil overstappen op de asus p4pe, is omdat die geen ata raid ondersteunt (wel op 1 kanaal) en een stuk duurder is dan dit giga-byte bord. Mocht het nu het geval zijn dat ik ook dezelfde hoeveelheid problemen heb met dit bord en het ziet er niet naar uit dat die snel worden opgelost dan twijfel ik of ik toch niet de asus zal pakken, maar dan alleen met lan en sound plus een los raid kaartje dan.

Maar ja, afwachten eerst maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
ProgrammerX schreef op 20 oktober 2002 @ 18:11:

Verder geen problemen en nee, ik gebruik(nog) geen raid.

Ik heb vorige week een emailtje gedaan naar gigabyte maar tot nu toe geen reply :(

Mijn hoop is gevestigd op een bios-update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
TheGreatCornholio schreef op 20 oktober 2002 @ 20:21:
[...]

Verder geen problemen en nee, ik gebruik(nog) geen raid.

Ik heb vorige week een emailtje gedaan naar gigabyte maar tot nu toe geen reply :(

Mijn hoop is gevestigd op een bios-update :)
Maak jij wel gebruik van de onboard audio ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
ProgrammerX schreef op 20 oktober 2002 @ 21:28:
[...]

Maak jij wel gebruik van de onboard audio ?
Nope, ik maak gewoon gebruik van een audigy soundcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
ProgrammerX schreef op 20 oktober 2002 @ 18:28:
De reden waarom ik niet graag wil overstappen op de asus p4pe, is omdat die geen ata raid ondersteunt (wel op 1 kanaal) en een stuk duurder is dan dit giga-byte bord. Mocht het nu het geval zijn dat ik ook dezelfde hoeveelheid problemen heb met dit bord en het ziet er niet naar uit dat die snel worden opgelost dan twijfel ik of ik toch niet de asus zal pakken, maar dan alleen met lan en sound plus een los raid kaartje dan.

Maar ja, afwachten eerst maar eens :)
Hij ondersteunt toch dual channel raid, dus op daar heb je toch maar 1kanaal voor nodig :?

Zoveel weet ik er niet van, van dat dual channel raid, maar ok..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
SandeR schreef op 20 oktober 2002 @ 22:13:
[...]

Hij ondersteunt toch dual channel raid, dus op daar heb je toch maar 1kanaal voor nodig :?

Zoveel weet ik er niet van, van dat dual channel raid, maar ok..
Dat zou kunnen, ik weet er niet het fijne van namelijk :) Heb hier al eerder eens een keer iets over gepost, maar toen werd mij verteld dat dit alleen zou werken voor raid 1 (2 schijven op 1 kanaal, aangezien er maar 1 device tegelijkertijd over de kabel kan). Aan de andere kant heb ik inderdaad wel raid 0 zien staan bij de specs van het asus bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
ProgrammerX schreef op 20 oktober 2002 @ 22:48:
[...]

Dat zou kunnen, ik weet er niet het fijne van namelijk :) Heb hier al eerder eens een keer iets over gepost, maar toen werd mij verteld dat dit alleen zou werken voor raid 1 (2 schijven op 1 kanaal, aangezien er maar 1 device tegelijkertijd over de kabel kan). Aan de andere kant heb ik inderdaad wel raid 0 zien staan bij de specs van het asus bord.
Dat vond ik dus in het begin ook zo gek met dat board dat er maar 1 ideslot op zat voor raid. En aan serial ata heb ik nog niks. Dus dacht ik dat het allemaal niet zou passen etc. Mede daarom een gigabyte hiero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
SandeR schreef op 20 oktober 2002 @ 23:06:
[...]

Dat vond ik dus in het begin ook zo gek met dat board dat er maar 1 ideslot op zat voor raid. En aan serial ata heb ik nog niks. Dus dacht ik dat het allemaal niet zou passen etc. Mede daarom een gigabyte hiero :)
Inderdaad, zelfde gedachte hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bezig een nieuw P4 systeem samen te stellen.. Wilde in eerste instantie ook de PE667 Ultra gaan gebruiken.. Daar zie k nu vanaf.. Heb besloten nog even te wachten tot november.. Gigabyte heeft de 8-INXP aangekondigd. Dit moederbord maakt gebruik van de Granite Bay chipset (Dual channel DDR)!! Verder komt er oa ook een nieuw mainboard van ASUS.. Wil wreed gaan overclocken (watercooled) dus ff kieken welke t meeste ruled.. PE667 Ultra dus maar niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Ach, ik ga hem toch eens proberen. Vind het een mooi bord met goede features. Het geheugen probleem ga ik niet krijgen, want ik heb namelijk 1 reep ddr333. Het enige probleem wat ik dus zou kunnen krijgen is de raid opstelling.

Krijg hem deze week binnen dus ik wacht maar eens af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
Ik krijg hem vandaag binnen en morgen de rest als het goed is :) Ik laat je wel weten Sander hoe het gaat met de raid 0 opstelling :)

Trouwens, ik heb me ff gemengd in de asus p4pe draad en ben daar tot de conclusie gekomen dat je geen raid 0 kunt gebruiken zonder op z'n minst 1 serial ata drive te gebruiken, dus dan valt dat bord ook af voor mij :)

Een ander alternatief is het msi bordje met de pe chipset. Deze heeft min of meer dezelfde specs als het giga-byte bord, maar is iets duurder (kijk maar eens in de pricewatch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl0cKeR
  • Laatst online: 30-07 17:55

Bl0cKeR

titel

Ik snap niet wat iedereen nou problemen heeft met die raid-controller... Ik heb gewoon rechtstreeks m'n 2 maxtor D740's 60GB eraan gehangen. Beide master op eigen kanaal, diskette aangemaakt met drivers, en met de installatie van winXP ff met F6 indrukken en installeren maar. no problemo's hiero en lekker rap.. suc6 all

sigh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
http://www.legionhardware.com/html/doc.php?id=214 Intel Pentium 4 Shootout

"If you are seeking advice regarding which P4 chipset you should look at then I would recommend finding a feature rich i845PE board such as the GigaByte 8PE667 Ultra."

Alleen nu nog een bios update voor het meer dan 1 reepje geheugen werkt niet probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
ProgrammerX schreef op 22 oktober 2002 @ 09:03:
Ik krijg hem vandaag binnen en morgen de rest als het goed is :) Ik laat je wel weten Sander hoe het gaat met de raid 0 opstelling :)

Trouwens, ik heb me ff gemengd in de asus p4pe draad en ben daar tot de conclusie gekomen dat je geen raid 0 kunt gebruiken zonder op z'n minst 1 serial ata drive te gebruiken, dus dan valt dat bord ook af voor mij :)

Een ander alternatief is het msi bordje met de pe chipset. Deze heeft min of meer dezelfde specs als het giga-byte bord, maar is iets duurder (kijk maar eens in de pricewatch).
THnx, ik ga er deze week nog ff niet mee aan de gang, heb eerst een LAN party in Leeuwarden dit weekend, daarna heb ik weer tijd voor experimenten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat Giga-byte GA-8PE667 Ultra Mobo. Bij mij werkt ie gewoon super met 2x 80GB Maxtor Diamond Max Plus 9 RAID 0. Ik gebruik Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:50

Hero

Duck power!

Zijn er al mensen die benchmarks hebben van dit bord?

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
Ik heb wat Sandra 2002 benchies voor je :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rlever/pictures/mem%203%20ghz.JPG

en

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rlever/pictures/proc.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero

Hero

Duck power!

Wat heb je een wrede overklok!!! Maar met waterkoeling, wat zijn je temps?
Die benches zien er ook goed uit, je loopt er zelfs een 850E uit!

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
idle : 35 c.
stressed : 39 c.

Ik zit er aan te denken om een een reepje geheugen van 512Mb te kopen, 256 is me toch wat te weinig. :)
Met een corsair of mushkin reepje moet ik een nog betere memscore krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Ik heb dit bord (de Ultra) sinds een week, wel wat probleempjes gehad, maar het draait nu goed. Ik heb geen geheugen problemen (1 reepje pc2700 512 mb)., aangezien ik in de toekomst wel wil uitbreiden hoe ik de topics goed in de gaten.

Ook ik had problemen met de RAID confugiratie, hierbij mijn manier:

1. In Bios Raid inschakelen
2. tijdens opstarten met ctrl-f in Raid Pormise menu
3. hij geef nu de twee schijven als aparte array, eerst deze verwijderen.
4. nieuwe array aanmaken
5. drivers van CD (je moet dus wel een backup PC hebben) op diskette zetten, let op dat je de gehele map en submap op diskette zet (hij zoekt namelijk naar een submap, waar de drivers in staan, had eerst ook alleen de driver op diskette gezet)
6. WINXP via CD booten en installeren, f6 indrukken voor andere RAID drivers
7. Diskette erin als WINXP setup hierom vraagt, en go!

P4PE ondersteunt alleen serial ATA raid, heb ik een topic over gestart omdat ik eest dit bord wilde, en heb toen maar van de aankoop afgezien.

Omslachtig, kostte een uurtje of twee, maar nu twee IBM 40 GB in Raid 0, en volgens SciSoft Sandra supersnel. Verder tevreden, alleen ik heb een 20 GB schijf voor mijn data (voor security), en omdat die als master op IDE 1 staat staat hij als c: schijf, en dat zou ik het liefst wijzigen, is me nog niet gelukt.

Ik had verder een modem probleem, al ik die erin steek (e-tech 56 rvp), blijft hij hangen in zijn bios opstrat scherm, ongeacht welk PCI slot ik neem, maar die was alleen voor girotel, dus dan maar via ADSL op internet.

Ik heb een 2,4 533 processor erin, overklokt naar 150*18=2700 Hz, en dit draait zeer stabiel. Verder gebruik ik onboard geluid, met 5.1 surround (Cambridge), geluid klinkt zeer goed.

ik ben zeer tevreden over het bord tot nu toe, en de extra features van easytune (zo heb ik de stabiliteit van het overklokken gecheckt, uiteindelijk in BIOS definitief aangepast, omdat easytune zijn instellingen vergeet na opnieuw opstarten)

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er net een opgepikt, en het RAID gebeuren was even zoeken zo zonder floppy. Gelukkig kon ik alles op een floppy krijgen en werkt het nu alsnog. Helaas werkt turbo mode niet met 2 reepjes Crucial PC2100, maar dat zal me nu even een worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik heb dit bord inmiddels ook thuis liggen. Heb helaas nog neit de mogelijkheid gehad om alles te testen omdat ik nu nog op 2 IBM deskstar 180GXP 60GB schijven, Hercules radeon 9700 pro, en 512MB pc3200 Samsung geheugen zit te w8en.
Voor mensen die problemen hebben met hun RAID, of gewoon ff wat verder willen met hun RAID, hier een leuk linkje met full versie biosjes en drivers. ook voor Asus P4PE. http://bios.h-page.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero

Hero

Duck power!

Vrijdag heb ik m'n systeem opgehaald, met dit bord.
Verdere specs: PIV 2.4 GHz
512 MB Samsung PC2700
Gigabyte Radeon 9700Pro
Western Digital 80 GB, 8 MB cache

En het draait heel goed, hier! Gisteren even aan het rotzooien geweest en ik heb het op 2.6 GHz gehad (145 MHz FSB). Het geheugen liep op 363. En dat ging allemaal smooth! Tot zover louter goede berichten. De revisie van het bord is 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 22:09
Dit moederbord heb ik nu een weekje of 6 draaien. Ben er erg tevreden over. Het is een zeer goede overklokker. Ik moet wel toegeven dat ik mijn processor (een Pentium 4 2.4 GHz C1-stepping) en mijn geheugen (512 MB PC2700 Samsung/ Samsung) uitgekozen heb op de overklokbaarheid.
Het systeem draait stabiel met de FSB op 180 MHz. De processor loopt dan op 3240 MHz (van 2400 MHz) en het geheugen loopt lekker mee op 225 MHz (Dan staat Top performance disabled ; 180 MHz trekt ie wel met top perfromance settings). De proc wordt maximaal ongeveer 57 graden met een Alpha 8942 + Papst erop.
Nix dan lof hier (maar het zal ook wel aan de C1-stepping en het Samsung geheugen te danken zijn :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
Maartz schreef op 15 november 2002 @ 00:23:
Dit moederbord heb ik nu een weekje of 6 draaien. Ben er erg tevreden over. Het is een zeer goede overklokker. Ik moet wel toegeven dat ik mijn processor (een Pentium 4 2.4 GHz C1-stepping) en mijn geheugen (512 MB PC2700 Samsung/ Samsung) uitgekozen heb op de overklokbaarheid.
Het systeem draait stabiel met de FSB op 180 MHz. De processor loopt dan op 3240 MHz (van 2400 MHz) en het geheugen loopt lekker mee op 225 MHz (Dan staat Top performance disabled ; 180 MHz trekt ie wel met top perfromance settings). De proc wordt maximaal ongeveer 57 graden met een Alpha 8942 + Papst erop.
Nix dan lof hier (maar het zal ook wel aan de C1-stepping en het Samsung geheugen te danken zijn :D )
Damn, dat geheugen heb je wel heel hoog weten te clocken zeg. Ik heb het bordje bij mij net drie dagen draaien. Ben nu nog ff bezig met beste configuratie voor m'n raid array te zoeken(stripesize en filesystem).
Heb zelf PC3200 geheugen van samsung erin zitten, dus ben benieuwd hoever ik daar kom met overclocken. Nu zal ik denk ik niet eens zo extreem gaan als jij aangezien ik o.a. een boxed fan op de CPU heb zitten.
Wat voor timings heb je je geheugen staan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 20-07 13:59

mindcre8r

Tradepedia

hoe is de sound van dat bordje op een 5.1 set? een goedde surroound met DvD's? of is het gewoon lowcost sound?

* mindcre8r wilt anders de fortussimo III kopen.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
Ik heb nog niet echt veel gedaan met geluid. Ik heb alleen wel 1 vaag rpobleempje waar ik echter nog niet veel tijd in gestoken heb om het uit te zoeken, dus het zou eventueel aan mij kunnen liggen :D
Maar met de bijgeleverde software kan je je speakers testen. Als ik dan linksachter klik, hoor ik alletwee me rear speakers. Klik ik op de rechter dan hoor ik niks :?
Zat eraan te denken dat ik misschien kabeltjes omgewisseld heb, ga ik dus wel ff uitzoeken vanmiddag.
Komt verder wel leuk geluid uit, maar ik ben niet zo'n audiofreak, dus kan moeilijk zeggen of iets echt goed of slecht klinkt. Het klinkt gewoon leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

is wel echt dolby surround?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
LoL, goeie vraag. :? je bedoeld of het via hardware is of nie?!
Kzou het eigenlijk niet echt goed weten. :D Maybe someone else?!?
Zodra ik weer Bjte cash heb gaat er toch een andere geluidskaart in. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
da Burp schreef op 15 November 2002 @ 13:17:
Ik heb nog niet echt veel gedaan met geluid. Ik heb alleen wel 1 vaag rpobleempje waar ik echter nog niet veel tijd in gestoken heb om het uit te zoeken, dus het zou eventueel aan mij kunnen liggen :D
Maar met de bijgeleverde software kan je je speakers testen. Als ik dan linksachter klik, hoor ik alletwee me rear speakers. Klik ik op de rechter dan hoor ik niks :?
Zat eraan te denken dat ik misschien kabeltjes omgewisseld heb, ga ik dus wel ff uitzoeken vanmiddag.
Komt verder wel leuk geluid uit, maar ik ben niet zo'n audiofreak, dus kan moeilijk zeggen of iets echt goed of slecht klinkt. Het klinkt gewoon leuk :D
Kijk even in hetzelfde programma of je goed heb aangegeven welke speaker configuratie je gebruikt. Als je dolby wil gebruiken moet je dat apart aangeven (default is twee speakers), en je moet een 5.1 set hebben. Ik heb een 4.1 set van creative, en moet voor onboard sound dus niet de aparte bracket gebruiken (die werkt dus niet goed, volgens mij hetzelfde probleem) maar de aansluitingen onder de gamepoort, en aanvinken dat ik vier speakers heb.

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
JPS43 schreef op 15 November 2002 @ 15:47:
[...]

Kijk even in hetzelfde programma of je goed heb aangegeven welke speaker configuratie je gebruikt. Als je dolby wil gebruiken moet je dat apart aangeven (default is twee speakers), en je moet een 5.1 set hebben. Ik heb een 4.1 set van creative, en moet voor onboard sound dus niet de aparte bracket gebruiken (die werkt dus niet goed, volgens mij hetzelfde probleem) maar de aansluitingen onder de gamepoort, en aanvinken dat ik vier speakers heb.
Hij staat wel op 6 speakers, en heb ook die bracket aangezet. Zal is kijken wat ie doet als ik alles via die drie aansluitingen doe, dus zonder bracket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Ik heb inmiddels ook me raid functie + winxp install goed lopen. Was een kleinigheidje.. (drivers op diskette etc..)

Werkt nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

da Burp schreef op 15 november 2002 @ 15:34:
LoL, goeie vraag. :? je bedoeld of het via hardware is of nie?!
Kzou het eigenlijk niet echt goed weten. :D Maybe someone else?!?
Zodra ik weer Bjte cash heb gaat er toch een andere geluidskaart in. :D
jeah we will c.
ik koop enaway toch de nieuwe yhercules...maar ik ben nog aan het wachten op mn plakje..is al besteld B)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 20:05
heb dit plankje ook maar eens besteld. verder ook nog een p4 2.4ghz 533fsb en crossair xms 3200c2 512mb geheugen erbij.
ben benieuwd hoever ik kan oc-en met die stock cooler wat erbij zit. als dat beetje brak is haal ik er wel een alpha bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-07 13:56
Wie heeft er tot nu toe een hogere FSB dan 180 met luchtkoeling met een P4 2.4GHz FSB533?? en wat voor geheugen? Ik zelf ga deze combo ook aanschaffen met Samsung geheugen DDR PC2700 of PC3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of dit geheugen probleem te verhelpen is met een BIOS-update, of dat het hardware-matig is? Ik wil er nl. op de HCC een kopen, maar ik wil er 2x 256MB op gaan prikken. Ik heb nu nog maar 1 reepje van 256MB, dus nu maakt het niet uit, en ik wil ook best wel wachten op de BIOS-update, maar dan moet het wel zeker zijn dat hij het dan wel doet. Iemand hier meer informatie over trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 23:22:
Weet iemand of dit geheugen probleem te verhelpen is met een BIOS-update, of dat het hardware-matig is? Ik wil er nl. op de HCC een kopen, maar ik wil er 2x 256MB op gaan prikken. Ik heb nu nog maar 1 reepje van 256MB, dus nu maakt het niet uit, en ik wil ook best wel wachten op de BIOS-update, maar dan moet het wel zeker zijn dat hij het dan wel doet. Iemand hier meer informatie over trouwens?
Mijn plankie kwam met een f2 bios en werkte niet met 2 reepjes 256mb, na 'em geflashed te hebben met de f3 bios nog steeds hetzelfde probleem. Ik zou er dus niet zeker van zijn dat een bios update het probleem gaat verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero

Hero

Duck power!

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 23:22:
Misschien kun je Gigabyte mailen of het verholpen gaat worden met een BIOS-update? Als dat niet zo is, zou ik dat erg jammer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGreatCornholio schreef op 20 november 2002 @ 12:17:
[...]

Mijn plankie kwam met een f2 bios en werkte niet met 2 reepjes 256mb, na 'em geflashed te hebben met de f3 bios nog steeds hetzelfde probleem. Ik zou er dus niet zeker van zijn dat een bios update het probleem gaat verhelpen.
Nee ok, het die update hoeft er nu nog niet te zijn. Het gaat erom dat het te verhelpen is zonder een nieuwe te kopen, dmv een BIOS-update dus. Als dat niet zo is koop ik hem niet.
Maar ik zal eens mailen ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier 2 reepjes draaien. 2 x 256 MB Twinmos PC3200. Je moet alleen niet Top-performance enablen, anders werkt het niet.

Het enige wat Top-performance schijnt te doen is overigens de standaard FSB van 133.xx naar 135.xx zetten. Nou dat kan ik zelf ook wel. Stond ergens in een review van dit plankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero

Hero

Duck power!

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 18:11:
Ik heb hier 2 reepjes draaien. 2 x 256 MB Twinmos PC3200. Je moet alleen niet Top-performance enablen, anders werkt het niet.

Het enige wat Top-performance schijnt te doen is overigens de standaard FSB van 133.xx naar 135.xx zetten. Nou dat kan ik zelf ook wel. Stond ergens in een review van dit plankje.
Dat klopt ook wel, bij mij staat het aan en als ik met proggies ga kijken geeft ie inderdaad een FSB van 135 aan.

Verder, als ik MBM 5 installeer dan gaat m'n systeemspeaker piepen en blijft dat ook doen, als ik het afsluit. Hebben meer mensen hier last van en is het op te lossen?

M'n systeem:
Chieftec DA-01WD
Gigabyte GA-8PE667Pro
PIV 2.4 GHz (533 FSB)
1x512 MB DDR Samsung
WD 80 GB, 8MB cache
Toshiba 16/48 DVD
Hercules Fortissimo III
Gigabyte Maya II 9700Pro

offtopic:
POST 50 (in dit topic)!!!

[ Voor 0% gewijzigd door Hero op 20-11-2002 21:30 . Reden: sys specs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ga denk ik uiteindelijk toch voor een EPoX 4PEA, die is maar 125 Eur., maar heeft geen RAID, rounded cables, 6-Ch. audio, FireWire en SATA. Geen daarvan gebruik ik, of zal ik binnenkort gebruiken, dus dat maakt me toch niet uit.
Ok, die RAID-controller zou wel leuk zijn, maar die is toch niet makkelijk werkend te krijgen onder Debian, en dan nog, dat gaat me wel 75 Eur. kosten, doe maar niet dus ;)

offtopic:
Post 2553 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-07 13:56
Freshbie schreef op 20 november 2002 @ 20:07:
[...]

Dat klopt ook wel, bij mij staat het aan en als ik emt proggies ga kijken geeft ei inderdaad een FSB van 135 aan.

Verder, als ik MBM 5 installeer dan gaat m'n systeemspeaker piepen en blijft dat ook doen, als ik het afsluit. Hebben meer mensen hier last van en is het op te lossen?

M'n systeem:
Chieftec DA-01WD
Gigabyte GA-8PE667Pro
PIV 2.4 GHz (533 FSB)
1x512 MB DDR Samsung
WD 80 GB, 8MB cache
Toshiba 16/48 DVD
Hercules Fortissimo III
Gigabyte Maya II 9700Pro

offtopic:
POST 50!!!
Als ik op http://mbm.livewiredev.com/ kijk bij de mobolist zie ik hem er nog niet bij staan, misschien dat dit er iets mee te maken heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FRESHBIE het piepen kun je stoppen door bij ALGEMEEN / GEAVANCEERD het vakje bij "sensor chip niet opnieuw instellen bij het straten van MBM" aan te vinken.

Heb vanaf het prille begin (bios F1) een 512 MB Twinmos PC2700 en een 256 MB Samsung PC2100 DDR geheugen staafje er inzitten, nooit problemen gehad. Draai de processor op 158Mhz (3002) en geheugen op 316Mhz (2x) Zahlman koper alu koeler temp 37c idle en 46c full load. Kast op Max 26c met 5 ventilatoren.

grtz YumYum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 20:13:
Hmm, ik ga denk ik uiteindelijk toch voor een EPoX 4PEA, die is maar 125 Eur., maar heeft geen RAID, rounded cables, 6-Ch. audio, FireWire en SATA. Geen daarvan gebruik ik, of zal ik binnenkort gebruiken, dus dat maakt me toch niet uit.
Ok, die RAID-controller zou wel leuk zijn, maar die is toch niet makkelijk werkend te krijgen onder Debian, en dan nog, dat gaat me wel 75 Eur. kosten, doe maar niet dus ;)

offtopic:
Post 2553 :P
Welke wou je eerst nemen dan ?? Je zegt namelijk dat die epox o.a. geen rounded cables en Sata heeft. De gigabyte die ik heb heeft dat ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero

Hero

Duck power!

The Undertaker schreef op 20 November 2002 @ 20:16:
[...]

Als ik op http://mbm.livewiredev.com/ kijk bij de mobolist zie ik hem er nog niet bij staan, misschien dat dit er iets mee te maken heeft :?
Bedankt voor de link. Die kende ik nog niet. Staat nuttig info op.
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 20:32:
FRESHBIE het piepen kun je stoppen door bij ALGEMEEN / GEAVANCEERD het vakje bij "sensor chip niet opnieuw instellen bij het straten van MBM" aan te vinken.

Heb vanaf het prille begin (bios F1) een 512 MB Twinmos PC2700 en een 256 MB Samsung PC2100 DDR geheugen staafje er inzitten, nooit problemen gehad. Draai de processor op 158Mhz (3002) en geheugen op 316Mhz (2x) Zahlman koper alu koeler temp 37c idle en 46c full load. Kast op Max 26c met 5 ventilatoren.

grtz YumYum
Bedankt voor de tip! Volgende week (ben dan pas weer bij m'n comp) ga ik jullie tips uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Freshbie schreef op 20 november 2002 @ 20:07:
[...]

Dat klopt ook wel, bij mij staat het aan en als ik met proggies ga kijken geeft ie inderdaad een FSB van 135 aan.

M'n systeem:
Chieftec DA-01WD
Gigabyte GA-8PE667Pro
PIV 2.4 GHz (533 FSB)
1x512 MB DDR Samsung
WD 80 GB, 8MB cache
Toshiba 16/48 DVD
Hercules Fortissimo III
Gigabyte Maya II 9700Pro

offtopic:
POST 50 (in dit topic)!!!
Als je ff nadenkt, zie je dat er op de MBM site een forum bestaat.

Als je daar op de zoek button klikt, en je zoekt op beep oid dat komt er wel een oplossing naar voren.
:z

Ik zal voor de luie mensen even een quote vermelden....
-------------------------------------------------------------------------------
My PC begins to beep
This can have 2 reasons

1- the box "do not reset sensor chip" is not checked on the MBM advanced tab, this means MBM will reset the sensor chip when you start MBM and some bios's do not like this and begin to beep.

simply check the box, reboot and see if that fixes it

2- you have selected a sensor as a normal sensor but it should be a diode selection, this setting will also confuse the bios and make it beep

simply set all sensors to none, press apply, reboot, there should be no beeping now, next set 1 sensor at a time and press apply, as soon as you hear the beeping you have found the sensor you set wrong, for example:

you set sensor 2 to winbond 2 and you system begins to beep, instead set sensor 2 to winbond 2 - Diode and it should be fixed

-Alex
--------------------------------------------------
bron:
http://www.livewiredev.co...eadid=2662&highlight=beep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero

Hero

Duck power!

SandeR schreef op 20 November 2002 @ 22:24:
[...]

Als je ff nadenkt, zie je dat er op de MBM site een forum bestaat.

Als je daar op de zoek button klikt, en je zoekt op beep oid dat komt er wel een oplossing naar voren.
:z

Ik zal voor de luie mensen even een quote vermelden....
-------------------------------------------------------------------------------
My PC begins to beep
This can have 2 reasons

1- the box "do not reset sensor chip" is not checked on the MBM advanced tab, this means MBM will reset the sensor chip when you start MBM and some bios's do not like this and begin to beep.

simply check the box, reboot and see if that fixes it

2- you have selected a sensor as a normal sensor but it should be a diode selection, this setting will also confuse the bios and make it beep

simply set all sensors to none, press apply, reboot, there should be no beeping now, next set 1 sensor at a time and press apply, as soon as you hear the beeping you have found the sensor you set wrong, for example:

you set sensor 2 to winbond 2 and you system begins to beep, instead set sensor 2 to winbond 2 - Diode and it should be fixed

-Alex
--------------------------------------------------
bron:
http://www.livewiredev.co...eadid=2662&highlight=beep
Heb ik toch om 21:36 uur al gepost dat ik die link niet kende en dat ik het al gecheckt heb...beetje nutteloze reply.

Hoe bevalt het bord trouwens bij de overklokkers? Blijft het dan ook stabiel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
Freshbie schreef op 20 november 2002 @ 22:44:
[...]

Heb ik toch om 21:36 uur al gepost dat ik die link niet kende en dat ik het al gecheckt heb...beetje nutteloze reply.

Hoe bevalt het bord trouwens bij de overklokkers? Blijft het dan ook stabiel???
Goed bordje met een aantal tekortkomingen. Vcore gaat maar tot 1.725V, dit had zeker tot 1.85V moeten gaan in mijn optiek.Vmem gaat maar tot 2.7V dit had zeker tot 2.9V moeten gaan. Ik krijg 'em niet met 2 reepjes aan praat(ook niet met top-performance disabled) op ddr333. Verder niets dan lof :)

Maar qua performance een toppertje, wat je ook uit de verschillende reviews kan opmaken.

Verwijderd

SandeR schreef op 20 november 2002 @ 20:52:
[...]

Welke wou je eerst nemen dan ?? Je zegt namelijk dat die epox o.a. geen rounded cables en Sata heeft. De gigabyte die ik heb heeft dat ook niet..
Sorry, beetje onduidelijk gezegd. Het gaat om het verschil tussen de EPoX 4PEA en de 4PEA+, die resp. 125 en 200 euro kosten.. Die Gigabyte ben ik inmiddels vanaf, want ik moet perse 2 reepjes draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-07 09:33

Maverick2001

Never look back

Zijn er ook meer mensen die last hebben van wanneer je de computer reboot dat de monitor op standby gaat?

Ik draai XP - 512MB (2100), P4 2,4

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero

Hero

Duck power!

Waar ik wel eens last van heb, dat m'n toetsenbord (een Logitech internet navigator) soms niet werkt, als ik opstart. Ik heb het ding op de USB poort aangesloten en als ik het dan op een andere poort aansluit doet ie het wel weer. Ligt dit aan WindowsXP of aan m'n mobo of aan m'n toetsenbord? Of nog ergens anders aan? Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben?
Windows heb ik al opnieuw geïnstalleerd en dat hielp niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oeh... spannend.. Vanmiddag bordje gekocht (Pro versie), een P4 2,4 (533), en 2 reepjes geheugen... Zo in elkaar zetten...

Maar wat ik begrijp (van snel door dit topic bladeren) is dat-ie misschien een beetje naar doet met 2 reepjes?
En heeft iemand al het onboard geluid met 4 channels geprobeerd? Dat je dus de rear-speakers op de line-in plugt?

Anyway, mijn bevindingen komen (misschien) hier nog wel te staan...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Freshbie schreef op 20 november 2002 @ 22:44:
[...]

Wat jij wil jong :o

Jou reply was nuttig, beetje zoeken }) :/

|:(

• da Burp
Freshbie schreef op 27 november 2002 @ 18:41:
Waar ik wel eens last van heb, dat m'n toetsenbord (een Logitech internet navigator) soms niet werkt, als ik opstart. Ik heb het ding op de USB poort aangesloten en als ik het dan op een andere poort aansluit doet ie het wel weer. Ligt dit aan WindowsXP of aan m'n mobo of aan m'n toetsenbord? Of nog ergens anders aan? Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben?
Windows heb ik al opnieuw geïnstalleerd en dat hielp niet echt.
Ik heb hetzelfde maar dan met mijn muis. Heb nog geen zin gehad om het op te lossen omdat het nu pas twee keer gebeurd is. Maar het heeft denk ik te maken met welke USB poort je gebruikt. Welke heb je je toetsenbord inzitten!? De onboard(1.1 gloof ik) Of de bracket met USB 2.0?!
Ik had overigens problemen met het installeren van die USB 2.0 drivers, tot op heden nogsteeds niet gedaan. Je moet eerst die XP patch installeren, maar dan begint ie bij mij te flippen over 1 of ander taalconflict :?. Zonder die patch kan je ook niet die drivers installeren schijnt, want dan gaat de hele boel op ze gat. Heb dat daarom dus maar even voor gezien gehouden wat dat betreft. Misschien dat dit er dus ook mee te maken heeft.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heb zelf op de HCC EpoX 4pea+ gehaald maar die werkt hier absoluut niet goed boot gigantisch slecht en als ie boot gaat ie maar tot highpoint bios en dan is et over :(

Waarschijnlijk heb ik een rot exemplaar :(
Zaterdag ruil ik em om voor een andere en hoop dat die et wel goed doet :)

Turn it off and on again.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 23:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Die USB 2.0 drivers gaan probleemloos hier na het installen van WinXP SP1. Daar zit die patch al in.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• da Burp
Willybubba schreef op 28 november 2002 @ 12:28:
Die USB 2.0 drivers gaan probleemloos hier na het installen van WinXP SP1. Daar zit die patch al in.
Hehe, als ik SP1 zou kunnen installeren had ik dat meteen gedaan. :? Zit op dit moment met DE illegale corporate license. :'(
Zal is ff kijken of ik die patch los kan vinden.

• Hero

Hero

Duck power!

da Burp schreef op 28 November 2002 @ 16:04:
[...]

Hehe, als ik SP1 zou kunnen installeren had ik dat meteen gedaan. :? Zit op dit moment met DE illegale corporate license. :'(
Zal is ff kijken of ik die patch los kan vinden.
Dan moet je Woei! WinXP SP1 is uit! ***LEZEN*** lezen, daar staat in hoe je de Product Key kunt veranderen! Als je dat hebt gedaan kun je SP1 installeren, volgens mij. Veel succes!
De USB2.0 drivers heb ik geïnstalleerd en bij mij doet ie niet vaag, behalve dan met het toetsenbord.
da Burp schreef op 28 november 2002 @ 11:01:
[...]

Ik heb hetzelfde maar dan met mijn muis. Heb nog geen zin gehad om het op te lossen omdat het nu pas twee keer gebeurd is. Maar het heeft denk ik te maken met welke USB poort je gebruikt. Welke heb je je toetsenbord inzitten!? De onboard(1.1 gloof ik) Of de bracket met USB 2.0?!
Ik had overigens problemen met het installeren van die USB 2.0 drivers, tot op heden nogsteeds niet gedaan. Je moet eerst die XP patch installeren, maar dan begint ie bij mij te flippen over 1 of ander taalconflict :?. Zonder die patch kan je ook niet die drivers installeren schijnt, want dan gaat de hele boel op ze gat. Heb dat daarom dus maar even voor gezien gehouden wat dat betreft. Misschien dat dit er dus ook mee te maken heeft.
Alle USB poorten zijn USB2.0, toch? Eerst had ik het toetsenbord in de onboard, maar nu heb ik het op de bracket aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Heb dit mobotje ook, ultra versie.
Maar ik krijg de laatste tijd heel veel bluescreens met dit op 'IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL
..... IdeChnDr.sys at adres....'.
Dit was ook te lezen in m'n thread dat pc crashte tijdens cdtje burnen, had nieuwe schrijver gekocht, en hij ging weer ff.
Daarna weeral diezelfde bluescreen tijdens burnen.
En gisteren zelfs toen ik alleen aan het downloaden + surfen was.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
Freshbie schreef op 28 november 2002 @ 17:40:
[...]

Dan moet je Woei! WinXP SP1 is uit! ***LEZEN*** lezen, daar staat in hoe je de Product Key kunt veranderen! Als je dat hebt gedaan kun je SP1 installeren, volgens mij. Veel succes!
De USB2.0 drivers heb ik geïnstalleerd en bij mij doet ie niet vaag, behalve dan met het toetsenbord.
Hehe, dat topic is leeg op de originele post na, maar zoals in het topic staat ff gegoogled en voila. Zo ff SP1 downen :D Dat knowledgebase atikel over het veranderen had ik al een keer gelezen, maar dan moet je alsnog een andere werkende key hebben d8 ik...
Je heb indd gelijk, alles is USB 2.0 Ik heb m'n keyboard overigens gewoon lekker aan de PS2 aansluiting hangen, wat scheelt het?!! :)
[...]

Alle USB poorten zijn USB2.0, toch? Eerst had ik het toetsenbord in de onboard, maar nu heb ik het op de bracket aangesloten.
maakte dit geen verschil. Doe dan PS/2 zoals ik ook heb. Nu hoort zoiets antuurlijk enit eigenlijk, dat is wel zo. Maar ik zou geen flauw idee hebben waar het aan ligt als die drivers ook gewoon goed geinstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb hem nu een tijdje, en ben er zéér tevreden mee.
Rete stabiel (18*170 @ boxed cooler) :)

Alleen vroeg ik me af wat die optie 'top performance' in het bios eigenlijk doet. Je kan het enablen en disablen, maar ik heb geen flauw idee wat het is.
Agressievere geheugen-timings ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
anandus schreef op 01 december 2002 @ 11:45:
Ik heb hem nu een tijdje, en ben er zéér tevreden mee.
Rete stabiel (18*170 @ boxed cooler) :)

Alleen vroeg ik me af wat die optie 'top performance' in het bios eigenlijk doet. Je kan het enablen en disablen, maar ik heb geen flauw idee wat het is.
Agressievere geheugen-timings ofzo?
op de vorige pagina werd al een uitleg gegeven ;)
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 18:11:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 07-07 19:45
Leuk mobo :) Ik heb de 8PE667 met een P4 2400b (c1) en 512 mb Twinmos PC2700 op 150 mhz fsb lopen, ben nog niet bezig geweest om verder te oc'en.
Was altijd Amd gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
unfor schreef op 01 december 2002 @ 15:13:
Leuk mobo :) Ik heb de 8PE667 met een P4 2400b (c1) en 512 mb Twinmos PC2700 op 150 mhz fsb lopen, ben nog niet bezig geweest om verder te oc'en.
Was altijd Amd gebruiker.
LOL, precies hetzelfde als bij mij :) (Strax ga je nog vertellen dat je deze week ook een Radeon 9500Pro gaat kopen ;) )
Maar wel blij met de keuze die ik gemaakt heb!
Beetje offtopic, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
anandus schreef op 01 December 2002 @ 19:24:
[...]
LOL, precies hetzelfde als bij mij :) (Strax ga je nog vertellen dat je deze week ook een Radeon 9500Pro gaat kopen ;) )
Maar wel blij met de keuze die ik gemaakt heb!
Beetje offtopic, maar ja.
neu... om nou mijn R8500 te gaan vervangen door een R9500 is ook een beetje overdreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Ik heb op de beurs ook 2 van deze borden gehaald, we wouden eerst 2x ausu P4S8X, maar deze was maar bij 1 stalletje te hal;en, en was veel te duur.

Dus uiteindelijk is het dit bord geworden.
Ik had eerst dit bord met nieuwe proc (P4 2.4GH) , en nieuw Ram (256mb DDR) en mijn oude HD in een kast gezet.
Hierbij kon ik de drivers niet goed installeren, en kreeg ik het lan + raid niet aan de praat.
Ik heb toen almijn files gebackupped, en de schijf geformatteerd. Hier toen opnieuw windows (98SE) opgezet, en alle drivers stuk voor stuk, met alle nodige restarts tussendoor geinstallerd. Nu draait mijn machine als een zonnetje :*) .
Al met al ben ik heel blij met dit mobo'tje, alleen vraag ik me af waar je zo'n smart-card reader kan kopen.

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 08:49
Wie gebruikt dit bordje in samenwerking met MBM 5? Ik zou graag willen weten welke Temp sensor hoort bij welke aflezing. Tot nu toe heb ik staan:
Sensor1: ITE8712 F-1 -> aflezing 25 graden
Sensor2: ITE8712 F-2 -> aflezing 26 graden
Sensor3: ITE8712 Diode F-3 -> aflezing 39 graden

Ik zou graag nog wat meer willen weten over de voltage sensors en of mijn gekozen temp sensors de juiste zijn.

Ps. als mensen problemen hebben met de onboard sound van dit bordje, driver update halen bij realtek dan zijn de problemen opgelost, althans hier in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Ik heb de "ultra" versie van dit mobo. En ik heb het volgende probleem, als ik mijn FSB hoger dan 147 zet, werkt mijn onboard sound niet meer. Ik heb verschillende voltages geprobeerd (1.525/1.550/1.6) maar dit maakt niks uit.
Enig idee wat ik kan doen?

Specs:
- gigabyte GA-8PE667 ultra
- P4 2.4 GH 533 mhz
- 256 MB PC2700 DDR, Dane-elec
- A-open GF4 TI-4200 64mb 275/540 mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Miki schreef op 01 december 2002 @ 21:36:
Wie gebruikt dit bordje in samenwerking met MBM 5? Ik zou graag willen weten welke Temp sensor hoort bij welke aflezing. Tot nu toe heb ik staan:
Sensor1: ITE8712 F-1 -> aflezing 25 graden
Sensor2: ITE8712 F-2 -> aflezing 26 graden
Sensor3: ITE8712 Diode F-3 -> aflezing 39 graden

Ik zou graag nog wat meer willen weten over de voltage sensors en of mijn gekozen temp sensors de juiste zijn.

Ps. als mensen problemen hebben met de onboard sound van dit bordje, driver update halen bij realtek dan zijn de problemen opgelost, althans hier in ieder geval.
Zo heb ik de instellingen van MBM ook, lijkt me te kloppen.
Dus lijkt me in orde allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
sleeping_hollow schreef op 08 December 2002 @ 02:12:
Ik heb de "ultra" versie van dit mobo. En ik heb het volgende probleem, als ik mijn FSB hoger dan 147 zet, werkt mijn onboard sound niet meer. Ik heb verschillende voltages geprobeerd (1.525/1.550/1.6) maar dit maakt niks uit.

Specs:
- gigabyte GA-8PE667 ultra
- P4 2.4 GH 533 mhz
- 256 MB PC2700 DDR, Dane-elec
- A-open GF4 TI-4200 64mb 275/540 mhz
Ik weet niet wat je eraan kan doen, wel wil ik je melden dat onboard sound bij mij begon te kraken bij een FSB van 150. Ik heb dus maar een SB Live kaart erin gezet, die had ik nog liggen.

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sleeping_hollow schreef op 08 December 2002 @ 02:12:
Ik heb nu een soortgelijk probleem.

Het is een vers probleem. Ik heb het bordje nu 2 weken, en sinds 2 dagen stopt-ie af en toe met het geluid.... en gaat-ie een paar seconden later weer verder. Heel vreemd. Hij doet dit bij verschillende mediaspelers.

Ik heb hem 18*170 @ boxed cooler, voltage is 1.65, temp stressed is rond de 55 graden.
Pro versie, 256PC2700 (En een geforce2MX400 :X )

Iemand suggesties? Want het is best vreemd, en af en toe irritant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
anandus schreef op 09 december 2002 @ 23:25:
[...]

Ik heb nu een soortgelijk probleem.

Het is een vers probleem. Ik heb het bordje nu 2 weken, en sinds 2 dagen stopt-ie af en toe met het geluid.... en gaat-ie een paar seconden later weer verder. Heel vreemd. Hij doet dit bij verschillende mediaspelers.

Ik heb hem 18*170 @ boxed cooler, voltage is 1.65, temp stressed is rond de 55 graden.
Pro versie, 256PC2700 (En een geforce2MX400 :X )

Iemand suggesties? Want het is best vreemd, en af en toe irritant.....
Ik heb hier ook last van en dan niet eens ge'oced. Het gekke is, dat na een driver update bij realtek de problemen verholpen waren. Maar soms als ik een tijdje naar winamp luister kapt opeens het geluid ermee. Dacht eerst dat winamp de schuldige was maar het gebeurt me nu ook in games :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Miki schreef op 10 december 2002 @ 01:18:
Ik heb hier ook last van en dan niet eens ge'oced. Het gekke is, dat na een driver update bij realtek de problemen verholpen waren. Maar soms als ik een tijdje naar winamp luister kapt opeens het geluid ermee. Dacht eerst dat winamp de schuldige was maar het gebeurt me nu ook in games :'(
Driver update bij Realtek? De LAN-chip is toch van intel?
PS. heb de Pro versie, dus zonder RAID..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
anandus schreef op 10 December 2002 @ 01:23:
[...]
Driver update bij Realtek? De LAN-chip is toch van intel?
PS. heb de Pro versie, dus zonder RAID..
Audiochip is realtek, lan idd intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Mijn vader heeft hetzlefde mobo, en ook het probleem dat het geluid om de 2 sec eventjes stopt. Onoverclocked niet dcht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Over dat geheugen probleem:
Ik heb dus ook een 2de reepje bijgeprikt (256PC2700) en toen deed-ie het niet meer. Althans niet ná het biosschermpje. Bij mij werkt-ie dus nu, maar pas met de 'fail-safe' opties en geheugen ipv auto (wat failsafe zou zijn en 2.5) op 2.0.
Het grappige is wel dat het geluidsprobleem opgelost is. Dus dat kan aan het geheugen liggen, maar misschien ook aan andere opties..

Als je in de user manual kijkt dan zie je het volgende plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://anandus.netfirms.com/mem.bmp

Je ziet ook dat Single-sided DIMM alleen geïnstalld kan worden als het óf 1 in de eerste of 3 in alledrie geplaatst wordt.
Zou dit het probleem zijn? Dat we dus allemaal nóg meer geheugen moeten bijkopen?

Iemand ideeën?

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 10-12-2002 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Nieuwe Realtek drivers zijn uit (ACL650), zie front-page driver update. Na update is geluid vandaag nog niet uitgevallen, dus er is hoop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Yes, bedankt. Ik ga het meteen effe proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ik lees nooit reviews over de kwaliteit van on-board sound.. is dat tegenwoordig een beetje goed? ik heb nu een Aureal Vortex2 in mijn systeem, heb nog een SB-Live liggen. maar kan dat pci slot wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
unfor schreef op 11 december 2002 @ 16:29:
Ik lees nooit reviews over de kwaliteit van on-board sound.. is dat tegenwoordig een beetje goed? ik heb nu een Aureal Vortex2 in mijn systeem, heb nog een SB-Live liggen. maar kan dat pci slot wel gebruiken.
Ik vind het geluid prima wat uit mijn speakertjes komt (logitech Z340) en doen zeker niet onder voor een sb live. Echter mis je wel EAX en je bent een beetje processor kracht kwijt omdat direct 3d door je cpu moet worden berekend. Persoonlijk mis/merk ik niet deze 2.

• da Burp
Hmz, dat wegvallende geluid heb ik ook zo nu en dan, onoverclocked. Soms open ik dat het configuratieschermpie voor speakertest en dan doet ie het weer, maar dat lijkt me meer stom toeval. Hij draait bij mij ook nogsteeds standaard. Vanavond ook maar ff nieuwere drivers proberen. Er gaat toch een geluidskaart inkomen op den duur, vond eht alleen wel ahndig om daar ff op de bezuinigen ten tijde van de aankoop. :D

Die MBM5 temps wil ik ook weleens weten. De hoogste lijkt me vanzelfsprekend van de CPU. Van die andere twee heb ik geen flauw idee waar ze van zijn. Heb er niet 123 iets over terug kunnen vinden in het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
Ik wou dat ik die driverupdate voor m'n sound nooit gedaan had. Nu heb ik dus godverdegodver een probleem wat ik nog niet weg heb weten te krijgen, nu stopt ie egwoon iedere 2 seconden met het geluid en gaat ie ff later weer verder. Ik weet alleen niet Cker of dit misschien door de SP1 update komt. Heb ff m'n sound uitgehad zonder dat ik er erg in had. Heb geprobeerd met oudere drivers, maar helpt dus geen fuck allemaal.
Ik heb het overigens alleen zodra ik meer als 2 speakers gebruik in de instellingen, 2 speakers werkt dus wel gewoon. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:01

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb vandaag net wat nieuwe spulletjes gekocht, waaronder de Gigabyte P4 Titan 8PE667 (de Ultra versie) met een P4 2.4B, maar heb er nog geen geheugen voor. Ga morgenochtend een reepje Corsair PC3200 cas2 halen bij de OC-Shop, dan kan ik daarna alles gaan inbouwen. :P
Setje komt in een zwarte Antec SX-1040B2 met 400W voeding te hangen. Zeer mooie kast moet ik zeggen, met 2 extra case-fans en een front paneeltje met 2x USB en Firewire.

Heb hier ook nog 2 WD 80Mb 7200rpm 8Mb schijven liggen die ik als RAID-0 aan de ingebouwde Promise ATA 133 ga hangen. Ben benieuwd hoe hard het nieuwe systeempje gaat lopen. :)

Als alles draait dan zet ik hier wel mijn ervaringen neer.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da Burp
Alleen die frontpanel firewire heb je weinig aan zolang je geen losse firewirekaart heb. :D
Ik zou zeggen download de full raid bios + drivers van lumberjacker.de en je heb tenminste een Btje vrijheid met het opzetten van een array.
Ik weet niet of je de onbaord sound gaat gebruiken, maar dat wil soms weleens problemen geven in combo met andere drivers ben ik helaas achtergekomen. zie post hierboven van mij. Bepaalde catalyst driverversie veroorzaakte om een of andere vage reden gehaper op m'n geluid.
Voor de rest een prima bordje, ik ben er ook zeker over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Na twee dagen uitgebreid testen met dit bordje zijn me in ieder geval een aantal positieve en negatieve dingen opgevallen:

+ punten:

* Stabiliteit! Ik heb zelf nog nooit zo'n stabiel bord gehad (altijd gewerkt met verschillende Abit en Asus bordjes). Hij is in die twee dagen nog nooit op z'n gat gegaan. :) Helaas is mijn Corsair PC3200 CAS2 dimmetje geen CAS2 maar volgens de SPD CAS3 (erg vreemd, want op de sticker op het reepje staat wel CAS2??). Ben met de P4 2.4 wat wezen testen op 2.8Ghz met alle Voltages nog op standaard. Systeem gaf geen krimp. (DDR reepje draaide hier dus alleen op CAS 2.5 :( )

* Compleetheid. Werkelijk bijna alles zit al standaard op het bord. Promise (light) RAID werkt perfect met mijn 2 80Mb WD 7200rpm 8Mb schijven. Zitten 8 USB2.0 poorten op, waarvan ik de meeste wel kan gebruiken (Printer, CF/SM/MM/SM reader, Digitale Camera, Toetsenbord, Muis, Stuur) Geen hubjes meer nodig! :P

* Onboard sound met 5.1 en 6.1 output! Zit ook een digitale SPDIF IN en OUT op -> lekker makkelijk naar mijn geluidssysteempje. Heb tot nu toe geen last gehad van overslaand geluid. Werkte hier ook onder games en PowerDVD zonder problemen.

* Overklokken. Voor mij zijn er genoeg mogelijkheden zoals onafhankelijke BUS/AGP/MEM snelheden, kleine wijzigingen in veschillende Voltages etc.. Wat mij ook opviel is het meegeleverde "Easytune" software pakketje. Hiermee kan je "on the fly" in Windows alle mogelijke bios instellingen voor het overklokken instellen en uittesten. Scheel weer een hoop gereboot. :Y) Alleen jammer dat die interface/skin zo slecht is. :/

- punten

* De ingebouwde geluidschip vreet nogal wat CPU-cycles. In de 5.1 stand was ik zo'n 7% kwijt met alleen het afspelen van een MP3 in Winamp 2.8. In de stereo setting zakte dat wel naar 4%, maar op een P4 2.4 vind ik dat toch echt teveel. Heb er dus mijn oude SBLive maar ingezet --> CPU-belasting 0% B)

* Voltages kunnen niet erg hoog worden ingesteld. Beperkt het overklokken dus wel een beetje.

Voor de rest ben ik ZEER tevreden met dit bordje! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Nog meer Tweakers die dit bordje hebben?

Hij draait hier nu al ruim een week en in die tijd ben ik dus flink wezen testen om te kijken hoe het is gesteld met de overklok capaciteiten. Voorlopig loopt hier alles op de volgende snelheden en voltages:

- Pentium 4 2.4B (rev. B0) @ 3025Mhz, 1.60V gekoeld door een Zalman 6500B-Cu.
- 512Mb Corsair XMS3200 bankje @ 420Mhz Cas 2.5.2.2

Valt me heel erg mee dat deze processor deze snelheden haalt met 1.60V en luchtkoeling. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/jpg/wcpuid.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-07 12:04

Sedat

Tweaker...

Ik heb een probleem met de 12volt-lijn... deze schommelt constant tussen 11.70 en 11.90 ook als de computer idle is.. ik monitor dit met de utility dat bij het moederbord zat "Gigabyte Utility Manager". Heeft iemand anders dit ook?

Hij is tot nu toe twee keer gereset..zeer irritant..(ben mijn scritptie aan het typen...!) Wil dit zeggen dat mijn voeding stuk is of is het de MOBO?
Krijg komende week, 2de harde schijf en twee case-fans binnen ben bang dat de 12volt dan nog verder naar beneden gaat. CPU is niet te warm...zo rond de 38 graden....

Specs:
*Gigabyte 8PE667 ultra
*Intel pentium 4 2,53 Ghz
*Geforce 4 TI4200 128 @300/550
*512mb Corsair RAM
*BTC DVD
*Liteon cdrw
*Soundblaster live
*Maxtor 40 gig 7200rpm.
*voeding Q-TEC 550watt

Denk dat ik maar weing in de kast heb hangen om de voeding te veel te belasten aangezien deze 550 watt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Sedat schreef op 06 January 2003 @ 00:25:
Ik heb een probleem met de 12volt-lijn... deze schommelt constant tussen 11.70 en 11.90 ook als de computer idle is.. ik monitor dit met de utility dat bij het moederbord zat "Gigabyte Utility Manager". Heeft iemand anders dit ook?

Hij is tot nu toe twee keer gereset..zeer irritant..(ben mijn scritptie aan het typen...!) Wil dit zeggen dat mijn voeding stuk is of is het de MOBO?
Krijg komende week, 2de harde schijf en twee case-fans binnen ben bang dat de 12volt dan nog verder naar beneden gaat. CPU is niet te warm...zo rond de 38 graden....

Specs:
*Gigabyte 8PE667 ultra
*Intel pentium 4 2,53 Ghz
*Geforce 4 TI4200 128 @300/550
*512mb Corsair RAM
*BTC DVD
*Liteon cdrw
*Soundblaster live
*Maxtor 40 gig 7200rpm.
*voeding Q-TEC 550watt

Denk dat ik maar weing in de kast heb hangen om de voeding te veel te belasten aangezien deze 550 watt is...
Tussen de 11.70 en 11.90volt is echt wel in orde.
Mijn 12volt schommelt tussen de 11.70 en 11.50volt en is ook perfect stabiel.
De afwijking mag liggen tussen de 11.40volt en 12.60volt, dus jouw voeding is in orde.
Het reboot probleem moet dus ergens anders in liggen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 10:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Er is inmiddels ook een GA-8PE667 Ultra 2 met o.a. Serial ATA extra. Ben zelf van plan deze aan te schaffen alleen kan ik nog geen winkel vinden die hem heeft. Hij moet sinds november vorig jaar uit zijn. Iemand ervaringen met dit bordje?

Check voor de specs: www.giga-byte.com/products/8pe667ultra2.htm

Ik was eerst van plan de Asus P4PE te nemen, maar die heeft geen ATA133 RAID (of 1 drive in samenwerking met 1 S-ATA drive). Een grote tekortkoming vind ik.

Wat ik mij afvraag is of je met de ultra nu 2 normale ide aansluitingen hebt, 2 raid aansluitingen (en met de ultra ook nog eens 2 S-ATA aansluitingen) of zijn de ide in de raid controller geintegreerd?

[ Voor 48% gewijzigd door Bor op 06-01-2003 11:45 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1 2 3 Laatste