Groot Asus A7V8X Topic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 2.717 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan krijg je toch een link van een medetweaker:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/
aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 februari 2003 @ 22:37:
Hoe heb je je 2200+ unlocked? Ik wil het nl. ook gaan doen.
charrel schreef op 23 February 2003 @ 22:43:
[...] Als je er een draadje onder knoopt dan kan je mp's kiezen van 5,5 tot 13,5. En je kan het er altijd weer afhalen!
.. ik kan het zonder draadje, terwijl mijn XP officieel (voor zover ik het begrepen heb) gelocked is/zou moeten zijn. Ik heb dus gewoon de mp uitgezocht in de bios en de FSB aangepast. Werkt als een trein :)

[ Voor 28% gewijzigd door drogoul op 25-02-2003 22:31 ]

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogoul
  • Niet online
Meneer_Huijs schreef op 25 februari 2003 @ 19:26:
Weet iemand misschien een locatie waar de asus biossen zijn te downloaden buiten de Asus site zelf? De Asus-site waar je ze van kan downloaden is echt zeer slecht bereikbaar :(
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...hipset/Apollo_KT400/A7V8X

laatste bios: 10.12, beta 3, van 18/02/2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke koeler gebruiken jullie op dit bord? Ik heb de cp5-7jd1b gekocht, volgens MyCom medewerker was het problemen met deze koeler en ASUS-bordjes opgelost, maar hij past dus niet.
Welke gebruiken jullie dus?

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik gebruik een Alpha PAL8045. :P Monteren gaat zalig en hij koelt erg goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op 26 februari 2003 @ 10:33:
Ik gebruik een Alpha PAL8045. :P Monteren gaat zalig en hij koelt erg goed. :)
Hmm, die valt een beetje buiten m'n budget..
Welke Coolermaster van rond de 15 euro past goed op het bord en doet het perfect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

--Erik-- schreef op 26 February 2003 @ 10:26:
Welke koeler gebruiken jullie op dit bord? Ik heb de cp5-7jd1b gekocht, volgens MyCom medewerker was het problemen met deze koeler en ASUS-bordjes opgelost, maar hij past dus niet.
Welke gebruiken jullie dus?
Ik heb de Coolermaster HAC-V81 (tegenwoordig nog maar €15,- bij MyCom), en die past prima.

[ Voor 7% gewijzigd door gday op 26-02-2003 10:47 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Niet online
gday schreef op 26 February 2003 @ 10:45:
[...]

Ik heb de Coolermaster HAC-V81 (tegenwoordig nog maar €15,- bij MyCom), en die past prima.
Ik ben niet zo kapot van dat regelbare toerental-instel-ding..
Veel herrie voor weinig verschil in Temp (zijn mijn ervaringen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

--Erik-- schreef op 26 February 2003 @ 10:55:
[...]

Ik ben niet zo kapot van dat regelbare toerental-instel-ding..
Veel herrie voor weinig verschil in Temp (zijn mijn ervaringen)
Tja, als die CP5-7JD1B op dit bordje had gepast, had ik die ook genomen, zeker weten :). Maarja, voorlopig heb ik die HAC-V81 er dus maar opgezet. Niet geweldig stil, maar ook niet echt lawaaierig. Heb hem altijd op de laagste stand staan, en mn cpu temp zit dan op ~42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 19:50
Hotty> dank voor de link!

Drogoul> Ik heb mijn proc goed bekeken, en de L1 bruggen zijn niet verbonden. Toch kan ook ik in mijn bios de multi vrij instellen :) Voor mij is multi 11 en fsb 166 dan ook geen probleem :)

X670 | Ryzen 7950 | 128 Gb | RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Heb nu bios 12.003 draaien, maar temperaturen lopen nog steeds ver uiteen in verschillende programma's.
Nu begin ik me weer af te vragen of sisoft sandra goede temps geeft... mijn mainboardtemp was net nog 129 graden in sandra :) daarna ineens weer 27 graden...

Verwijderd

Ben ook de gelukkige eigenaar van een A7V8X en een XP 1800+ juihb (0304). Met dit moederbord is mijn processor moeiteloos over te clocken naar 2100 MHz (12*175 @ 1,8V). Het grote nadeel vind ik dat Vcore niet hoger kan dan 1,8V, ik weet (bijna) zeker dat mijn processor meer MHz-en aan kan. Mijn FSB heb ik maximaal stabiel op 185 kunnen krijgen. Ik heb overigens het idee dat bios versies 1007-1009 de temp niet goed weergaven en juist de 1011 wel. Mijn cooler, de HSC-V62, past het toerental aan aan de hitte van de processor. Het toerental van mijn cooler afgezet tegen de hitte van de processor komt sinds bios 1011 vrij goed overeen met hoe het volgens de hitte grafiek zou moeten zijn .

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 00:31:
[...] Ik heb overigens het idee dat bios versies 1007-1009 de temp niet goed weergaven en juist de 1011 wel. [...]
Dit blijkt/lijkt per eigenaar van de A7V8X te verschillen. In mijn geval weet ik zeker dat 1010 en hoger foute temps geven, aangezien zowel het BIOS als ASUS Probe en MBM aangeven dat m'n mobo 30 graden en m'n proc 24 graden is. 8)7 De cpu minder warm dan het mobo lijkt me nogal onmogelijk, in het geval van luchtkoeling iig. Aan de warmte van de lucht die via de fan in het sidepanel uit m'n case komt is sowieso wel te voelen dat het eerder in de buurt van de 38/40 graden (proc) moet zijn, wat eerdere BIOS'en ook allemaal aangaven.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:59
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 00:31:
Ben ook de gelukkige eigenaar van een A7V8X en een XP 1800+ juihb (0304). Met dit moederbord is mijn processor moeiteloos over te clocken naar 2100 MHz (12*175 @ 1,8V). Het grote nadeel vind ik dat Vcore niet hoger kan dan 1,8V, ik weet (bijna) zeker dat mijn processor meer MHz-en aan kan . Mijn FSB heb ik maximaal stabiel op 185 kunnen krijgen. Ik heb overigens het idee dat bios versies 1007-1009 de temp niet goed weergaven en juist de 1011 wel. Mijn cooler, de HSC-V62, past het toerental aan aan de hitte van de processor. Het toerental van mijn cooler afgezet tegen de hitte van de processor komt sinds bios 1011 vrij goed overeen met hoe het volgens de hitte grafiek zou moeten zijn .
RTFM: er zit een "overvoltage" jumper op je mb...

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

• Aham brahmasmi
Volgens mij heeft mimas een T-bred, en die zitten standaard op 1,65 V ofzo (?). Zelfs met overvolt kom je dan niet hoger dan 1,8 V geloof ik. Met een Palomino kun je het voltage wel tot 2 V krijgen. Voor een T-bred moet je echter een V-mod doen.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:59
Zonder die "overvoltage" jumper kan ik m'n t-bred processor in de bios t/m 1,7v instellen en dan geeft de Asus-probe en de BIOS een Vcore van tegen de 1,8v aan. Ik neem toch aan dat je met die overvolt jumper echt wel hoger kunt, maar ik heb het idd niet zelf geprobeerd...

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:27
Yo mensen, ik gebruik nog steeds m'n standaart bios omdat ik er geen problemen mee heb (heb hem 4/5 maanden nog geen een vastloper oid gehad) maar ik denk dat de temp uitlezing totaal niet klopt. Stressed zou die maar 50 graden worden, SiSoftsandra geeft 10 graden meer op wat ik meer vertrouw. Het is een AMD 1800+ Tbred a-spec (50Watt) gekoeld met een Alpha 8045T met airduct en Papst N/2GL fan exhaust.
Hoe kan ik zien welke bios erop zit want dan weten jullie vast wel of de temp uitlezing van dat bios wel of niet klopt.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 23:42

GreyGhost

Het is een spook

Het probleem met die temperaturen is dat het sowiezo uitmaakt welke sensor je uitleest. Je hebt er drie:

- een op je mb bij de pci-sloten
- een op je mb onder je processor
- een in je processor (CPU-diode)

Als je aida32 download kun je ze alledrie uitlezen. Het probleem is dat asus nu, per bios versie lijkt het wel, de formule verandert waarmee ze uit de stroomsterkte de temperatuur uitrekenen.

Waarom? geen idee :? , maar onhandig is het zeker :(

For I am grey, between the darkness and the light

• Meneer_Huijs
kutkip> 50 graden is al behoorlijk hoog voor een proc. 60 graden is erg hoog... je hebt het zaakje niet flink overgelocked? standaard proc hoort geloof ik tussen de 30 en 40 graden te zitten... het verschil tussen sandra en andere programma's in temp uitlezen is er idd... maar volgens mij zit sandra te hoog... In datzelde sandra kan je het biosnummer achterhalen bij bios-info

• Aham brahmasmi
Vanavond eens proberen, dat aida prog. Er zijn volgens mij maar twee sensors die 'realistische' waarden geven (BIOS, ASUS Probe en MBM geven bij mij dezelfde waarden).
Bij mij geven (gaven) de sensors in MBM 5.2 de volgende waarden:

ASUS 1: 28 ºC << correct
ASUS 2: 46 ºC
ASUS 2 (CUSL): 57 ºC
ASUS 3: 13 ºC
ASUS 4 (CPU diode): 36 ºC << correct

Aan 2, 2 (CUSL) en 3 zul je wel niks hebben lijkt mij. Ze geven idd rare waarden. Sensor 4 (CPU diode) en 1 zijn dus waarschijnlijk alleen bruikbaar. Je krijgt overigens maar 2 sensors te zien als je "Detect SMBus before detecting primary sensor chip" niet aanzet. Je krijgt dan twee LM75 sensors die onbruikbare waarden geven.

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Aham brahmasmi schreef op 27 February 2003 @ 16:23:
Vanavond eens proberen, dat aida prog. Er zijn volgens mij maar twee sensors die 'realistische' waarden geven (BIOS, ASUS Probe en MBM geven bij mij dezelfde waarden).
Bij mij geven (gaven) de sensors in MBM 5.2 de volgende waarden:

ASUS 1: 28 ºC << correct
ASUS 2: 46 ºC
ASUS 2 (CUSL): 57 ºC
ASUS 3: 13 ºC
ASUS 4 (CPU diode): 36 ºC << correct

Aan 2, 2 (CUSL) en 3 zul je wel niks hebben lijkt mij. Ze geven idd rare waarden. Sensor 4 (CPU diode) en 1 zijn dus waarschijnlijk alleen bruikbaar. Je krijgt overigens maar 2 sensors te zien als je "Detect SMBus before detecting primary sensor chip" niet aanzet. Je krijgt dan twee LM75 sensors die onbruikbare waarden geven.
Asus 1 = MB
Asus 2 = Cpu Socket
Asus 4 = Cpu Diode (de coretemp. dus)

• kutkip
Meneer_Huijs schreef op 27 februari 2003 @ 16:22:
kutkip> 50 graden is al behoorlijk hoog voor een proc. 60 graden is erg hoog... je hebt het zaakje niet flink overgelocked? standaard proc hoort geloof ik tussen de 30 en 40 graden te zitten... het verschil tussen sandra en andere programma's in temp uitlezen is er idd... maar volgens mij zit sandra te hoog... In datzelde sandra kan je het biosnummer achterhalen bij bios-info
Tussen 30 en 40 is erg laag hoor voor een AMD. In de 50 graden is een mooie temp maar 60 kan ook prima. En nee ik heb hem niet OC'ed maar ik koel met met enkel een Papst NGL fan (1500 RPM) die als outtake in de kast zit met een gesloten airduct naar de cpu.

edit-> bedankt voor het proggie trouwens :)

[ Voor 5% gewijzigd door kutkip op 27-02-2003 17:53 ]

Verwijderd

SoleBastard schreef op 27 February 2003 @ 11:51:
[...]

RTFM: er zit een "overvoltage" jumper op je mb...
Dit wist ik dus gewoon niet }:O , is er kennelijk toch een reden om die bedrukte papieren die in de doos zitten eens door te nemen. Tnx

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 27 februari 2003 @ 09:46:
[...]
Dit blijkt/lijkt per eigenaar van de A7V8X te verschillen. In mijn geval weet ik zeker dat 1010 en hoger foute temps geven, aangezien zowel het BIOS als ASUS Probe en MBM aangeven dat m'n mobo 30 graden en m'n proc 24 graden is. 8)7 De cpu minder warm dan het mobo lijkt me nogal onmogelijk, in het geval van luchtkoeling iig. Aan de warmte van de lucht die via de fan in het sidepanel uit m'n case komt is sowieso wel te voelen dat het eerder in de buurt van de 38/40 graden (proc) moet zijn, wat eerdere BIOS'en ook allemaal aangaven.
Bij mij geven BIOS en Asus probe wel de - in mijn ogen - juiste processor temp aan en o.a. MBM, sisoft Sandra en Hardware sensor monitor niet. Dit scheelt ongeveer 10 graden. Andere waarden komen overigens wel overeen. Wellicht maakt het uit welke revisie je hebt.

Verwijderd

Nu, Waar blijft een fatsoelijke driver voor die spdif module. Deze is echt zo prak en nog steeds is de niewst driver van een jaar geleden ofzo. Raar dat asus daar niks aan doet.

• Meneer_Huijs
Nou, da's dan duidelijk! Aida leest idd 3 temperaturen uit... De mobo temp daar is hetzelfde als die in sandra en asus PCProbe Vervolgens is er in Aida de CPU temp en die is hetzelfde als de cputemp in Sandra en dan is er in Aida nog de CPU diode temp en die is weer hetzelfde als de cpu temp in de asus PCProbe...

Voor de duidelijkheid dus... :)

Verwijderd

Is er al wat duidelijkheid of deze mobo via een biosupdate oid de nieuwe athlon XP gaat ondersteunen? (400mhz fsb)

• drogoul
  • Niet online
Even kijken of jullie dit ook hebben: Ik heb al sinds een paar biossen (geloof vanaf 10.11) dat ik mijn AGP aperture niet hoger kan zetten dan 32Mb :?

Draai nu 10.12, beta 3 en nog steeds. Afgaande op een paar newspost vermoed ik dat het te maken heeft met het feit dat ik een Radeon heb (9700 pro). Nog meer mensen met een Radeon die hier last van hebben? GF peeps, bij jullie wel OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
jep, GF Ti4400 128 Mb en ik heb nergens last van (draai bios 12 beta 3)

Ik heb echter een probleempje met het afsluiten van me compu. Als ik dit doe, springt ie meteen weer aan na het uitschakelen. ik krijg m alleen uit door de stroom eraf te halen... Zou het de voeding kunnen zijn?

[ Voor 61% gewijzigd door Meneer_Huijs op 28-02-2003 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
't Is waarschijnlijk niet de voeding, maar eerder de combinatie Windows+BIOS. Ik had het namelijk eerst hetzelfde met Win98SE; shutdown was gewoon restart, dus wilde m'n pc niet uit. Daar was gewoon een patch voor.
Maar bij jou zal het aan het nieuwe BIOS liggen denk ik. ASUS schopt bij nieuwe BIOS versies steeds toch wat dingetjes (temp-uitlezing bijvoorbeeld :( ) in de war, lijkt het.
offtopic:
Hopelijk wordt in een toekomstige BIOS-update ook S2K Bus disconnect beschikbaar. 10 graden van je idle temp eraf ofzo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drogoul schreef op 27 February 2003 @ 23:38:
Even kijken of jullie dit ook hebben: Ik heb al sinds een paar biossen (geloof vanaf 10.11) dat ik mijn AGP aperture niet hoger kan zetten dan 32Mb :?

Draai nu 10.12, beta 3 en nog steeds. Afgaande op een paar newspost vermoed ik dat het te maken heeft met het feit dat ik een Radeon heb (9700 pro). Nog meer mensen met een Radeon die hier last van hebben? GF peeps, bij jullie wel OK?
Jep,hiero hetzelfde(zie sig)radeon 9700pro met bios 1012.003 ook ik heb een max van 32mb in de bios ter beschikking.Volgens mij is het echter geen probleem - verschillende benchmark proggies zien wel degelijk een radeon 9700 pro met 128mb geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 28 February 2003 @ 11:24:
offtopic:
Hopelijk wordt in een toekomstige BIOS-update ook S2K Bus disconnect beschikbaar. 10 graden van je idle temp eraf ofzo :P.
Deze functie zit toch allang in de bios van onze a7v8x :? Ik weet het niet uit mijn hoofd maar volgens mij op de biospage waar je ook de geheugensettings kan aanpassen en dan de laatste optie onderaan s2k bus,hier kun je dan 2 waardes veranderen :) wat ze doen :? geen idee.Ik heb het gewoon op default staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogoul
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 12:20:
[...]

Jep,hiero hetzelfde(zie sig)radeon 9700pro met bios 1012.003 ook ik heb een max van 32mb in de bios ter beschikking.Volgens mij is het echter geen probleem - verschillende benchmark proggies zien wel degelijk een radeon 9700 pro met 128mb geheugen :)
Die 128Mb op je Radeon is niet hetzelfde als die 32Mb van de AGP aperture ;)
Aperture is het systeemgeheugen wat de videokaart kan gebruiken als tijdelijke opslag op het moment dat het geheugen op de videokaart vol zit. Heeft wel degelijk effect op performance. Moet ongeveer helft van je systeemgeheugen zijn (zie VB FAQ).

Het rare is dat de BIOS dus 32Mb aangeeft, maar bv. Sandra maar 16Mb, en 3dMark zegt iets van '0' of '???' (kan even niet checken, op werk). Ik vind het suf dat dit een Radeon conflict is. Ik snap ook niet dat niet meer mensen dit opgevallen is. Performance is trouwens nog steeds goed, maar toch... :)

[ Voor 3% gewijzigd door drogoul op 28-02-2003 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drogoul schreef op 28 februari 2003 @ 13:03:
[...]

Die 128Mb op je Radeon is niet hetzelfde als die 32Mb van de AGP aperture ;)
Aperture is het systeemgeheugen wat de videokaart kan gebruiken als tijdelijke opslag op het moment dat het geheugen op de videokaart vol zit. Heeft wel degelijk effect op performance. Moet ongeveer helft van je systeemgeheugen zijn (zie VB FAQ).

Het rare is dat de BIOS dus 32Mb aangeeft, maar bv. Sandra maar 16Mb, en 3dMark zegt iets van '0' of '???' (kan even niet checken, op werk). Ik vind het suf dat dit een Radeon conflict is. Ik snap ook niet dat niet meer mensen dit opgevallen is. Performance is trouwens nog steeds goed, maar toch... :)
Dan ma hopen dat dit snel wordt opgelost door een bios update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 28 February 2003 @ 12:24:
[...]
Deze functie zit toch allang in de bios van onze a7v8x :? Ik weet het niet uit mijn hoofd maar volgens mij op de biospage waar je ook de geheugensettings kan aanpassen en dan de laatste optie onderaan s2k bus,hier kun je dan 2 waardes veranderen :) wat ze doen :? geen idee.Ik heb het gewoon op default staan.
Niet dus. De optie in het BIOS heet "S2K Driving Strength" waarbij je "Strobe P control" en "Strobe N control" kunt instellen. Dit heeft te maken met de signaalsterkte oid voor P- en N-kanaal-transistoren (op de processorbus).

Dit stond 2 weken geleden (op pagina 31 van dit topic) in de post van Ronaldo V.

[ Voor 14% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-02-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Masterfull bord die a7v8x, ik klok een xp 1800 zonder veel moeite op 2200 met low-noise koeling. Het loopt dan ook allemaal retehard.

Maar ik heb toch een vaag probleempje, het is misschien een bekend probleem of voor sommigen een noob vraag, maar ik heb eigenlijk weinig zin om 32 pagina's door te ploegen of mijn probleem erbij staat, dus misschien kan iemand mij kort een reply geven?

Ik heb dus een xp 1800 (JIUHB 0304 t-bred b core) op 2200 echte mhz geklokt, maar ik blijf in het opstartscherm xp 1800+ zien. Is daar misschien een truukje voor dat hij wel xp 2800 aangeeft? Dit probleem had ik met mijne oude 1800 tbred a ook al. Ik weet bijna zeker dat het geen bios probleem is, ik heb hem een tijdje geleden namelijk al eens geflasht met een bios die de tbreds boven de 2400 goed zou moeten pakken (ik geloof sowieso dat die in he eerste bios ook al ondersteund werden, maar goed).

Kan iemand mij een tip geven? thnxz!

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende:

Ik heb een oudere Thuinderbird 1200Mhz 200FSB op mijn Asus A7V8X lopen op maar liefst: 9.5*157 = 1491mhz.

Het probleem: Vaak (lees=bijna altijd) wanneer ik opstart gebeurt er NIETS, daarna uitzetten en opnieuw en kom ik in BIOS, dan wat lager instellen, opnieuw booten, werkt. Wanneer ik dan weer in BIOS ga en settings weer op 9.5*157 zet, doet ie het SOMS weer wel.

Nou zul je zeggen, te veel overklokt! maar ALS hij loopt op 1491mhz loopt ie ook STABIEL. Voltage verhogen helpt ook niet echt. Wat zou nu het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Evil_ivanhoe schreef op 01 March 2003 @ 09:07:
Masterfull bord die a7v8x, ik klok een xp 1800 zonder veel moeite op 2200 met low-noise koeling. Het loopt dan ook allemaal retehard.

Maar ik heb toch een vaag probleempje, het is misschien een bekend probleem of voor sommigen een noob vraag, maar ik heb eigenlijk weinig zin om 32 pagina's door te ploegen of mijn probleem erbij staat, dus misschien kan iemand mij kort een reply geven?

Ik heb dus een xp 1800 (JIUHB 0304 t-bred b core) op 2200 echte mhz geklokt, maar ik blijf in het opstartscherm xp 1800+ zien. Is daar misschien een truukje voor dat hij wel xp 2800 aangeeft? Dit probleem had ik met mijne oude 1800 tbred a ook al. Ik weet bijna zeker dat het geen bios probleem is, ik heb hem een tijdje geleden namelijk al eens geflasht met een bios die de tbreds boven de 2400 goed zou moeten pakken (ik geloof sowieso dat die in he eerste bios ook al ondersteund werden, maar goed).

Kan iemand mij een tip geven? thnxz!
Hij leest dat toch gewoon uit de processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29

MnM

Het bord kijkt naar de CPU string, waardoor je dus altijd ziet wat de CPU officieel is.
Dus hoe ver je hem ook overklokt er blijft altijd staan wat je cpu daadwerkelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:13
Best vreemd, want de A7N8X geeft wel weer de 'echte' snelheid aan. Mijn 2400+ word nu tijdens het opstarten als een 2700+ aangegeven tenminste. (viel me ookal gelijk op, aangezien m'n vorige mobo ook een A7V8X was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 01 March 2003 @ 15:58:
Best vreemd, want de A7N8X geeft wel weer de 'echte' snelheid aan. Mijn 2400+ word nu tijdens het opstarten als een 2700+ aangegeven tenminste. (viel me ookal gelijk op, aangezien m'n vorige mobo ook een A7V8X was)
Met mijn originele bios 1006 gaf mijn a7v8x de snelheid in MHz-en aan. Sinds 1011 zegt ie 1800+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 16:27:
[...]

Met mijn originele bios 1006 gaf mijn a7v8x de snelheid in MHz-en aan. Sinds 1011 zegt ie 1800+.
Thnx, dan weet ik in ieder geval dat het niet aan mij ligt. NIet dat het me boeit, maar het is toch leuk als je buurjongen komt opscheppen over z'n geweldige p4 dat je een 2800+ kunt laten zien, en dan zonder schroom kunt beweren dat je hem voor 85 € gekocht hebt >:)

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

mijn 2400+ wordt bij oc-en tot 2700+ herkent,
meer, dan gaat ie weer in mhz-en weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Evil_ivanhoe schreef op 02 March 2003 @ 00:54:
[...]

Thnx, dan weet ik in ieder geval dat het niet aan mij ligt. NIet dat het me boeit, maar het is toch leuk als je buurjongen komt opscheppen over z'n geweldige p4 dat je een 2800+ kunt laten zien, en dan zonder schroom kunt beweren dat je hem voor 85 € gekocht hebt >:)
Het is dan toch juist beter dat je kunt zeggen: Kijk, 12000 3D Marks met een 1800+ van 70E :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drogoul schreef op 27 February 2003 @ 23:38:

jah ik ook last van krijg de agp capability ook niet op 4x...zou moeten helpen met mijn radeon 9700

mijn 3d benchmark is nl zeer laag ik haal net geen 11000 punten in combinatie met 512mb pc 3200 samsung. amd 2400XP+ en de asus a7v8x en een radeon 9700

originele bios er maar op flashen ?

bios 1003 er op geflasht en ja mijn agp capability kon op 4x agp en agp aparture size op 124mb ...en mijn 3d mark score ging er 2000 punten op vooruit :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 13:40 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 27 February 2003 @ 23:01:
Is er al wat duidelijkheid of deze mobo via een biosupdate oid de nieuwe athlon XP gaat ondersteunen? (400mhz fsb)
De KT400 met 400 MHz FSB gaat waarschijnlijk niet werken... de clockgen (van de A7V8X) ondersteunt de 6/2/1-divider wel maar de chipset niet, geloof ik. Ookal zou het technisch gezien wel kunnen, dan denk ik dat mobofabrikanten liever een nieuwe serie mobo's met een nieuwe chipset (KT400A ofzo) wil verkopen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de A7V8X, echter heb ik een versie met 256kb bios...
Het is een moederbord uit een Target-pc. (zo'n kant en klaar geval)

Nu zou ik graag de bios willen veranderen naar de 512kb versie.
Nu kan ik namelijk de bios-update's niet gebruiken, zou dit natuurlijk wel graag willen.

Heeft iemand een idee hoe ik een "normale" bios verkrijgen kan?

bij voorbaat dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Er was al iemand die hetzelfde vroeg in het begin van het topic. Je kunt geen 512 KB versie flashen met jouw mobo, omdat er een 256 KB BIOS flash ROM op zit. Waarschijnlijk kun je deze wel vervangen door een 512 KB chip (Winbond ofzo), maar je kunt op een van de updatesites van ASUS (asuscom.de) ook BIOS updates vinden van 256 KB voor jouw OEM mobo. Gewoon even zoeken op de sites van ASUS, of anders op de site van Target. Aangezien het een OEM pc is kun je vast op hun site bij support BIOS updates downloaden. Edit: ik zie de 256 KB versie ook niet op de asuscom.de site, maar heb nog niet echt gezocht...

[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-03-2003 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Er is weer een nieuwe biosversie uit: 1012.005 weer een beta dus

ik draai hem en heb er geen problemen mee ondervonden.

te downloaden op ftp.asuscom.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Draai de bios 1011 final en ben nog in begin stadium met me bordje ( na een uitstapje met een PIV 2.0 ghz) en een AMD XP 2400+.

Draai op 13 x 172 en ook het opstarten en rebooten gaat zonder problemen,maar moest daarvoor wel ff klooien met de diverse instellingen en ik ben benieuwd waar het eind ligt.

Kortom helemaal content met de A7V8X en ook de proc is 8)

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz ik zit nog steeds te dobben over welk MOBO te kopen, dit moet er goed op werken:
2*Maxtor DM+ 60 Raid 0 (stripe draait nu op ASUS A7V133 met Promise RAID)
TB 1.33 (voorlopig en als kan op 166MHz FSB)
512MB PC2700 Samsung
Sapphire 9700
SB Live
SB 128
Lite on 16x48 DVD
Lite on 48x CD RW
Logitech MX500

Gaat dit goed werken? (als ik een rev. 1.04 in handen kan krijgen) of zijn er nog steeds kinderziektes of dingen waar ik goed op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Of raad iemand mij toch een andere MOBO aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil je aub niet meer kicken binnen 24 uur..? Je bent hierop eenmaal eerder gewezen. Een volgende keer levert je een Officiële Waarschuwing op.

En wat betreft jouw opsomming: ja, ziet er prima uit :z Ga er gewoon voor. Je hoeft helemaal niet om ervaringen vragen, dat kun je juist in dit topic terugvinden. Als je toch twijfels hebt, kijk dan verder voor eventuel andere kandidaten, maar het is onbegonnen werk om te vragen wélke mobo je moet nemen. Dat kun je het beste zélf uitmaken aan de hand van reviews, specs, ervaringen, etc..etc.. Zie ook de laatste posting van Dit graag lezen eer je een topic opent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
n00bs schreef op 20 maart 2003 @ 22:46:
Of raad iemand mij toch en andere MOBO aan?
Ik zou eens kijken naar bijv. een Epox 8RDA(+) of 8RGA+, of ander nForce 2 mobo (Chaintech, Abit). Zelf zou ik wachten tot er mobo's zijn die _officiëel_ op FSB400 kunnen lopen. Dan zou ik iig ook een dual channel DDR mobo nemen - de Epox 8RDA3+ wordt over een paar weken geïntroduceerd, en is zeker een interessant mobo voor mensen die nu een Athlon hebben en de laatste en snelste Athlon XP's op 400 MHz FSB willen kunnen draaien. Ik kijk er iig naar uit. :)
BalusC schreef op 21 March 2003 @ 06:56:
Wil je aub niet meer kicken binnen 24 uur..?
Hoezo, zijn tweede post is toch een andere vraag?
[...]

Als je toch twijfels hebt, kijk dan verder voor eventuel andere kandidaten, maar het is onbegonnen werk om te vragen wélke mobo je moet nemen. Dat kun je het beste zélf uitmaken aan de hand van reviews, specs, ervaringen, etc..etc..
Is wel zo, maar wat kan het voor kwaad om te vragen of iemand misschien over een specifiek mobo erg enthousiast is en dit aanraadt? Tuurlijk mag je verwachten dat iemand zijn eigen 'research' doet, maar om nou meteen te zeggen "Mag niet, je vraag is te algemeen. Ga maar reviews zoeken >> google." vind ik een beetje bot. Mijn punt is: er zijn best veel verschillende mobo's, en als iemand zich afvraagt of deze A7V8X een goede kandidaat voor aanschaf is, maar niet weet of er andere mobo's zijn die misschien beter bij zijn wensen passen, mag deze persoon best een beetje op weg geholpen worden.

De A7V8X is trouwens een prima mobo, maar ik zou nu toch uitkijken naar iets nieuwers - zeker omdat de XP reeks op z'n eind loopt en je dus (mijns inziens) het beste een XP mobo met de laatste features kunt kopen die ook het maximale uit je XP kan halen.
offtopic:
Het is trouwens erg slim om nu ook een XP 1700+/1800+ of 2100+ te kopen, aangezien die erg gemakkelijk superver overklokbaar zijn. Vb: 1700+ op 2300 MHz met luchtkoeling is geen uitzondering. Kijk in dit topic: *klik*. Topicje over de Epox 8RDA+ is ook wel interressant: *klik*.

[ Voor 60% gewijzigd door Aham brahmasmi op 21-03-2003 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aham brahmasmi schreef op 21 March 2003 @ 10:44:
Hoezo, zijn tweede post is toch een andere vraag?
Gerelateerd aan de voorafgaande vraag, ja. Dit had hij net zo goed mbv een edit aan zijn oorspronkelijke vraag kunnen toevoegen.
Is wel zo, maar wat kan het voor kwaad om te vragen of iemand misschien over een specifiek mobo erg enthousiast is en dit aanraadt? Tuurlijk mag je verwachten dat iemand zijn eigen 'research' doet, maar om nou meteen te zeggen "Mag niet, je vraag is te algemeen. Ga maar reviews zoeken >> google." vind ik een beetje bot.
Juist in dit ene topic, een A7V8X ervaringentopic, waar dus veel A7V8X liefhebbers rondlopen, ontgaat mij het nut van zo'n vraag. Daarnaast zou hij zomaar tientallen mobo's voorgeschoteld krijgen, iets wat hij net zo goed makkelijk zelf had kunnen uitzoeken via diverse ervaringentopics en probleemgevallen hier op GoT. Zie ook de laatste posting van Dit graag lezen eer je een topic opent :)

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ok, ik principe heb je gelijk, maar ik denk dat het wel meevalt hoe gefocust de mensen in dit topic zijn op de A7V8X. Ik heb 't mobo ook, en heb sinds het begin van dit topic deelgenomen aan de discussie, maar kijk ook regelmatig naar andere mobo's. Bovendien zal lang niet iedereen zich geroepen voelen om te zeggen van "ja, dit mobo is ook wel goed en waard om naar te kijken, en deze en deze ook wel". Ik zie de praktische zin van n00bs's vraag dus wel in.

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 21-03-2003 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van dit bordje vind ik dat een zalman er horizontaal opzit ipv verticaal (vanwege gedraaide socket) en ik dus de fan niet zo kan positioneren dat deze recht boven het midden hangt maar enkel aan de rechterkant. Heb nu de zalman vervangen met Coolermaster die met xp2000+ was geleverd (CP5-7JD1B-OL) en wat denk je... net zo weinig herrie en iets koeler zelfs!

DOEI ZALMAN! Neemt ook veel plaats in in midi tower. Zit nu te denken om fanduct te maken van mijn outtake fan achter, onder de voeding en deze dus een intake te maken zodat deze kamertemperatuur lucht blaast. Deze outtake fan verbeterd namelijk mijn temps 0,0.

Maar goed, zijn er nog tweakers hier die ook A7V8X hebben met XP-2000+ en op welke fsb en Multiplier laten jullie deze lopen? Heb al de search gebruik, maar 5 volle topics over oc-en van 1700-2100 is geen doen voor deze specifieke vraag. Ik heb hem nu op 10.5*166 ipv 12.5*133, maar op die fsb stopt 3dmark2001 bij Nature test! Ik ga nog verder testen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een groot probleem... had bios versie 1007... overclocken ging PERFECT... 1700+ op 2,41Ghz... nu naar 1011 gegaan en kan ik mn MP niet meer hoger dan 12,5 krijgen :'( !!! Krijg nu nog wel een hoge OC van 2,4Ghz met een MP van 12,5 en FSB van 192 en dat zelf met een lagere temp. Het probleem is nu dat dit ook het hoogste is wat ik kan halen. Met die andere versie kon ik tot 2,5Ghz en misschien nog wel hoger (had ik nog niet geprobeerd).
Kan iemand mij uitleggen hoe ik terug kan naar een lagere biosversie (ik wil 1007 weer terug :X !!). Asusupdate zegt namelijk dat het niet mogelijk is naar een lagere... daarvoor heb je ASUS DOS UTILITY nodig...kan dit echt nergens vinden....
Ik hoop snel veel reactie te krijgen (met een goede oplossing natuurlijk). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 09:13:
Ik heb een groot probleem... had bios versie 1007... overclocken ging PERFECT... 1700+ op 2,41Ghz... nu naar 1011 gegaan en kan ik mn MP niet meer hoger dan 12,5 krijgen :'( !!! Krijg nu nog wel een hoge OC van 2,4Ghz met een MP van 12,5 en FSB van 192 en dat zelf met een lagere temp. Het probleem is nu dat dit ook het hoogste is wat ik kan halen. Met die andere versie kon ik tot 2,5Ghz en misschien nog wel hoger (had ik nog niet geprobeerd).
Kan iemand mij uitleggen hoe ik terug kan naar een lagere biosversie (ik wil 1007 weer terug :X !!). Asusupdate zegt namelijk dat het niet mogelijk is naar een lagere... daarvoor heb je ASUS DOS UTILITY nodig...kan dit echt nergens vinden....
Ik hoop snel veel reactie te krijgen (met een goede oplossing natuurlijk). _/-\o_
Bekijk de volgende site: http://www.asus.com.tw/su...item.aspx?ModelName=A7V8X
en download de bios die je graag wilt hebben.Voor het flashen zelf gebruik je de EZ Flash utility ( bij het opstarten alt+F2 indrukken ) op deze manier kun je altijd een lagere bios terug flashen op je board. Werkt hiero altijd uitstekend :)
edit/ je moet boven op de site ff de optie bios selecteren \edit ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 09:45:
[...]

Bekijk de volgende site: http://www.asus.com.tw/su...item.aspx?ModelName=A7V8X
en download de bios die je graag wilt hebben.Voor het flashen zelf gebruik je de EZ Flash utility ( bij het opstarten alt+F2 indrukken ) op deze manier kun je altijd een lagere bios terug flashen op je board. Werkt hiero altijd uitstekend :)
edit/ je moet boven op de site ff de optie bios selecteren \edit ;)
Ok bedankt _/-\o_ ! ik ga het proberen... en dat ez flash?? dat zit er standaard op? of waar haal ik dat vandaan? die bios die ik wou had ik al... zitten er veel risico's aan deze manier van flashen?

en wat voor een biosversie gebruik je zelf? en hoe hoge mp haal je?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik dacht dat ik net een probleem had... 8)7 . Maar via dat EZ flash terug naar een andere bios kunnen komen... echter is het nu van kwaad tot erg geworden.... Geen bios setup meer....
Na een keer fout opstarten wil hij nu elke keer in de bios... maar die setup is er niet meer lijkt het wel... hij geeft een zwart scherm... :? :'( . Hoe krijg ik dit in godsnaam weer goed???? Heb de cmos al proberen te flashen... maar doe ik volgens mij ook iets fout mee? Weet iemand raad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn FSB niet omhoog gekrikt. Mijn XP2200 Tbred A (AIUGA) wil niet draaien met FSB's hoger dan 140/35 Mhz. Met een multiplier van 14 kom ik dan op 1960 Mtikken, maar dat zou veel beter moeten kunnen |:(

Als ik een hogere FSB vb. 160 met een MP van 12 (=1920 Mtikken) er in zet dan start mijn systeem nooit meer op en zit er nix anders op dan een hele harde reset uit te voeren (zucht).

BIOSje naar een hogere versie gekrikt hielp ook al nix. Met een XFX TI4200, WD 80Gb, SB Audigy I, lite-on DVD & Rewr toch geen bottlenecks in huis dacht ik.....

Anybody ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

voor zover ik weet zit je al aardig tegen de max van de t-bred A core aan. Ik denk dat dit niet aan het bord maar aan je CPU ligt.
De Treb B core kom wel veel verder +2200Mhz met gemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 21:40:
Ik krijg mijn FSB niet omhoog gekrikt. Mijn XP2200 Tbred A (AIUGA) wil niet draaien met FSB's hoger dan 140/35 Mhz. Met een multiplier van 14 kom ik dan op 1960 Mtikken, maar dat zou veel beter moeten kunnen |:(

Als ik een hogere FSB vb. 160 met een MP van 12 (=1920 Mtikken) er in zet dan start mijn systeem nooit meer op en zit er nix anders op dan een hele harde reset uit te voeren (zucht).

BIOSje naar een hogere versie gekrikt hielp ook al nix. Met een XFX TI4200, WD 80Gb, SB Audigy I, lite-on DVD & Rewr toch geen bottlenecks in huis dacht ik.....

Anybody ideas?
Die A-cores komen echt niet hoger dan 2000mhz, de mijne wou niet hoger draaien dan 1985mhz. Dus wil je echt hoger dan moet je een andere kopen, bv een xp1700 zoals ik nu heb, die roeleren echt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTops
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Jongens, ik heb de Coolermaster CP5-7JD1B gewoon hier op m'n A7V8X zitten hoor... :) Dit bord is wel een van de eerste revisies, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Maar m'n proc (XP 2200+) wordt wel 62 C onder full-load...
Mijn vorige proc (1800+ met Zalman CNPS5005-Cu) was ook rond die temperatuur...

Ik weet niet wat het is, maar ik krijg mijn processoren niet koel in mijn kast (HQ08)

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op 24 March 2003 @ 21:55:
[...]

Die A-cores komen echt niet hoger dan 2000mhz, de mijne wou niet hoger draaien dan 1985mhz. Dus wil je echt hoger dan moet je een andere kopen, bv een xp1700 zoals ik nu heb, die roeleren echt :D
Is ook zo, maar ik zou mijn FSB wat aan de hogere kant willen krijgen. (en een wat lagere MP instellen). Hoger dan 140 Mtikken lukt dus ech nie. En ik snap dus niet waar dat aan ligt.
FF zitten scannen op dit forum en 160/170 moet toch te halen zijn... of toch niet met een Tbred A ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag eens willen weten hoe het zit met de prestaties van de onboard RAID. Welke snelheden halen jullie ermee, en is het moeilijk in te stellen? Ik ga me er namelijk ook eentje halen volgende week. 150 € bij bora ( raid , sound , firewire, GB-lan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 21:40:

Anybody ideas?
Dat is idd vrij laag 140fsb.
Ik heb mijn XP2000+ nu op 166*11.5 lopen en dat is 1909MHZ.

Heb je geen tv kaart? anders is het misschien je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MTops schreef op 24 March 2003 @ 23:12:
Jongens, ik heb de Coolermaster CP5-7JD1B gewoon hier op m'n A7V8X zitten hoor... :) Dit bord is wel een van de eerste revisies, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Maar m'n proc (XP 2200+) wordt wel 62 C onder full-load...
Mijn vorige proc (1800+ met Zalman CNPS5005-Cu) was ook rond die temperatuur...

Ik weet niet wat het is, maar ik krijg mijn processoren niet koel in mijn kast (HQ08)
Wat je kunt doen en daar zijn genoeg topics over is de fan van je cpu OMDRAAIEN en dan een fanduct maken van je cooler naar de achter outtake fan zodat warme lucht WEGGEZOGEN wordt en ee INTAKE fan aande zijkant en voorkant. Ik heb zelfde cooler en mijn oc-ed xp-2000+ is nu 51Idle en 56stressed en het MB is netjes maar 21graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Heb vandaag een a7v8x gekocht nice mb.

Maar heb nu een klein probleemje..

Ik heb een 2100+ gedowngraded 2600+

loopt als een 2800+ OC hij is unlockt

nu kan in ook in mijn bios hem op manual zetten en een multiplier uitzoeken...

stond op 13x en ik heb hem nu op 14x gezet om te proberen kan geloof ik to 20 ofzoo..

Maar na het wegsaven van de bios start hij gewoon weer op als een 2100+

heeft iemand hier een oplossing voor ?? tnx....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 21:54:
Hoi

Heb vandaag een a7v8x gekocht nice mb.

Maar heb nu een klein probleemje..

Ik heb een 2100+ gedowngraded 2600+

loopt als een 2800+ OC hij is unlockt

nu kan in ook in mijn bios hem op manual zetten en een multiplier uitzoeken...

stond op 13x en ik heb hem nu op 14x gezet om te proberen kan geloof ik to 20 ofzoo..

Maar na het wegsaven van de bios start hij gewoon weer op als een 2100+

heeft iemand hier een oplossing voor ?? tnx....
Hehe dit is dus al vaker langsgekomen. Hij leest uit de cpu dat het een 2100+ is en of je hem nou OC'ed of niet, hij zal altijd 2100+ blijven geven :P

Heb ik zelf ook nog een vraagje: Waarom werkt Q-fan niet met sommige fans? Het lijkt wel alsof ie alleen Q-fan kan gebruiken als de fan 2000+RPM draait. Is dit een bug en te fixen met een ander bios of is dit een soort van ' beveiliging' |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kutkip schreef op 26 March 2003 @ 15:45:
[...]

Hehe dit is dus al vaker langsgekomen. Hij leest uit de cpu dat het een 2100+ is en of je hem nou OC'ed of niet, hij zal altijd 2100+ blijven geven :P

Heb ik zelf ook nog een vraagje: Waarom werkt Q-fan niet met sommige fans? Het lijkt wel alsof ie alleen Q-fan kan gebruiken als de fan 2000+RPM draait. Is dit een bug en te fixen met een ander bios of is dit een soort van ' beveiliging' |:(
Je moet je cpu fan op powerfan aansluiting zetten dat werkt iniedergeval wel zo bij een a7nx8 mb die ik ook heb !! bij dit mb heb ik nog niet echt gekeken maar lijkt me wel dat dat ook zo is.

mischien help ik jou nu ook wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 14:11:
Ik zou graag eens willen weten hoe het zit met de prestaties van de onboard RAID. Welke snelheden halen jullie ermee, en is het moeilijk in te stellen? Ik ga me er namelijk ook eentje halen volgende week. 150 € bij bora ( raid , sound , firewire, GB-lan )
Hier is mijn raid disk score gemeten in sisoft sandra, excuus voor het brakke plaatje maar het is wel duidelijk zo denk ik. De raid array bestaat uit 2 maxtor 60 Gb's UDMA 133 met converters aangesloten op de SATA controller. Ik heb ook het bord met alles er op en aan (gold versie geloof ik)

Vind de raid score niet slecht...

Afbeeldingslocatie: http://huijs.ocp-s.tudelft.nl/downloads/disk_scores.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je zulke SATA converters halen, dat wil ik namelijk ook wel =). En als je SATA gebruikt, kan je dan nog eens extra je IDE sloten gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Ik heb ze bij Atembo gehaald in Delft. Ze moesten ze voor me bestellen... die converters zijn erg gewild :) Ik geloof dat je ze ook bij mycom kan krijgen...

en b.t.w. na het installeren van de VIA latency patch was de RAID score 45686 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

lazylegz, kijk eens in de Pricewatch B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Aaarg!

Ok, dan mag mij raidscore er wezen.. Ik blijf met een ander probleem zitten dat is ontstaan sinds in mijn asus plank heb.

Bij het afsluiten van de computer reboot het ding meteen weer, dus na een powerdown volgt meteen een power up. Ook als ik de powerknop ingedrukt houd gebeurt dit! als ik hem hierna verder laat opstarten kom ik in het bios dat zegt dat ik de ingestelde waarden weer even moet checken. Ik kan de computer alleen uitzetten door de uitknop van de voeding aan de achterkant uit te zetten.

Verder reboot m'n compu een enkele keer spontaan (ik heb twee voedingen geprobeerd, maar de klacht blijft hetzelfde...) en ook het inpluggen van een stekkertje (usb of serieel) kan ervoor zorgen dat de computer spontaan uitspringt. bij het aanzetten kan ik dan het bios opnieuw gaan instellen, want die is daarna ook al zijn instellingen kwijt.

Ik heb echt alle apparaten losgehaald en alle aansluitingen gecontroleerd, ik kan niets vinden. Mijn stopcontacten hier zijn niet geaard (dacht dat het daar misschien aan kon liggen, maar snap dan niet dat dit asus bord daar ineens last van heeft, terwijl andere planken hier perfect draaiden...)

Ook heb ik de meeste biossen geprobeerd, maar dat hielp ook niet...

Zou het bord zelf verrot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer een nieuwe beta bios:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...ipset/Apollo_KT400/A7V8X/
Heb hem zelf nog niet geflashed dus just try it _/-\o_ Het gaat hierbij om versie 1012 beta 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 14:30:
Alweer een nieuwe beta bios:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...ipset/Apollo_KT400/A7V8X/
Heb hem zelf nog niet geflashed dus just try it _/-\o_ Het gaat hierbij om versie 1012 beta 6
Ik zie dat je 14 x 167 draait,maar start die van jou dan normaal op?.....opstarten doet de mijne wel,maar rebooten ho maar....ook de geheugentimings aangepast.

En wat zijn dan de temps van de proc en je mobo?

De bios wacht ik nog ff mee,deze( 1011) loopt goed.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Iemand enig idee wat het verschil is tussen de diverse revisies? Ik heb nl net 2.01 binnen :) En ik dacht steeds dat 1.04 de nieuwste was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op 02 April 2003 @ 19:18:
[...]

Ik zie dat je 14 x 167 draait,maar start die van jou dan normaal op?.....opstarten doet de mijne wel,maar rebooten ho maar....ook de geheugentimings aangepast.

En wat zijn dan de temps van de proc en je mobo?

De bios wacht ik nog ff mee,deze( 1011) loopt goed.
Mijn compu start normaal op en rebooten is hiero zeker geen probleem,alles loopt zoals het hoort. :) De temps van mijn proc zijn:stressed = 50graden / idle = 44graden en dit bij een kamertemp van 20graden.(Casefan*2=1in./1out)
De geheugentimings zijn hier wel iets aangepast.Cas 2 ipv Cas2.5 rest is 3-6-3 ipv
3-7-3 :)
edit: mobotemp = 24graden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Nog een vraag: Ik heb de nieuwste revisie, en in de handleiding zie ik geen optie terug om V_Dimm aan te passen... In de handleiding vd oude revisie staat dat nog wel :S
Dat zou wel naadje zijn ivm overclocken :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 20:05:
[...]

Mijn compu start normaal op en rebooten is hiero zeker geen probleem,alles loopt zoals het hoort. :) De temps van mijn proc zijn:stressed = 50graden / idle = 44graden en dit bij een kamertemp van 20graden.(Casefan*2=1in./1out)
De geheugentimings zijn hier wel iets aangepast.Cas 2 ipv Cas2.5 rest is 3-6-3 ipv
3-7-3 :)
edit: mobotemp = 24graden
Dan zal bij mij de voeding ( Standaard Aopen toren 300 watt) de zwakste schakel zijn,want op 2300 loopt ie wel en start ie alleen op als ie compleet uit is geweest.

Ook bij avi naar mpeg loopt ie dan vast,terwijl ie bij de spelletjes wel blijft lopen.

PS: Wat zijn je benchmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op 03 April 2003 @ 00:38:
[...]

Dan zal bij mij de voeding ( Standaard Aopen toren 300 watt) de zwakste schakel zijn,want op 2300 loopt ie wel en start ie alleen op als ie compleet uit is geweest.

Ook bij avi naar mpeg loopt ie dan vast,terwijl ie bij de spelletjes wel blijft lopen.

PS: Wat zijn je benchmarks?
SiSoftware Sandra:
CPU Arithmetic Benchmark = ALU 8693 MIPS/FPU 3534 MFLOPS
CPU Multi-Media Benchmark = Integer 12936 it/s | Floating-Point 13779 it/s
Memory Bandwidth Benchmark = RAM Int Buffered 2308 mb/s | RAM Float Buffered 2176 mb/s
en ten slot de 3dmark 2k3(futuremark) = 4750 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de lezers van deze FAQ over de asus a7v8 heb ik nog een interessante link van ASUS zelf met antwoorden op veel gestelde vragen en problemen:

Klik hier maar eens op....

http://www.asus.com.tw/su...odel.aspx?ModelName=A7V8X

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

mooie getallen en die Radeon is zeker een verschil.

linkje bekeken en ik ben weer wat wijzer geworden :*)

Verder zal ik nog eens ff gaan kijken of ik hem hoger krijg,maar ben nu al DIK tevreden met me mobo na een uitstapje naar Intel PIV en Chaindinges mobo( priveproject van werk) die nu mooi voor de vrouw en kinderen is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een tipje , bij die link die ik daarnet poste mbt vragen over de asus a7v8...kan je onderaan aangeven hoeveel displays de site moet tonen , zet dit op 40 en je kan alle veel gestelde vragen netjes zien. Standaard stond ie bij mij ingesteld op 10 displays of items...=> dus 30 of 40 onderaan activeren...En je ziet alles...

Greetz
Brecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Nog maar een vraag (mijn laatste 2 zijn ook al niet beantwoord :s):

Klopt het nou dat je met bios 1007 alle mp's kan instellen, en met de andere bios'en niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

dog4life schreef op 05 april 2003 @ 14:54:
Nog maar een vraag (mijn laatste 2 zijn ook al niet beantwoord :s):

Klopt het nou dat je met bios 1007 alle mp's kan instellen, en met de andere bios'en niet meer?
ik gebruik bios 1011 en kan alle MP's invullen,maar of alles werkt?

Ik draai nu momenteel op 13,5 x 168...........en stabiel en ik heb rev 2.01

[ Voor 5% gewijzigd door Flame17 op 05-04-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb zo ongeveer dit hele topic doorgelezen (ja alle 36delen!), en diverse andere topics bekeken, ik ben al heel wat wijzer geworden, maar ben er toch nog niet helemaal uit.

Ik heb al een jaar of wat geen nieuwe pc meer gekocht, dus ik was er een beetje uit. Nu heb ik een systeempje samengesteld voor een kennis, en ik had dus de basisversie (zonder raid dus) van de A7V8X uitgezocht.
Om budgettaire redenen heb ik verder gekozen voor de XP2000+ (1,67Mhz,266FSB).

Nu heb ik ondertussen wel begrepen dat het mobo wel 266FSb ondersteunt (en ook 333), dus dat is het probleem niet. Ik weet nu alleen niet welk geheugen ik hierbij moet zoeken. Het mobo ondersteunt tot PC400/3200, maar is dit ook daadwerkelijk nodig met een processor op 266FSB??

Met andere woorden, als ik de 2000+ erop zet, op welke FSB komen de geheugenslots dan te draaien en welke dimms heb ik dan dus nodig?!

Even voor de duidelijkheid, dit systeem is niet bedoeld om over te clocken, en ik heb gekozen voor de A7V8X omdat deze nog voldoende ruimte biedt voor een eventuele snellere processor in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Voor die 2000+, die op 266 Mhz loopt, heb je aan PC2100 geheugen genoeg... PC2700 heb je pas nodig voor de Barton, dus wil je daarnaar upgraden, dan lijkt het mij verstandig om dat vast te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:55

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Niet helemaal waar, ik heb GEEN Barton maar gewoon een 2700+ dus 333 Mhz en gebruik daar PC2700 geheugen bij maar voor de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En we hebben weer een nieuwe bios ter beschikking.Nog geen final release- maar wel de bios 1012-07-beta dus. :)
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...ipset/Apollo_KT400/A7V8X/ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
dog4life schreef op 08 April 2003 @ 17:46:
Voor die 2000+, die op 266 Mhz loopt, heb je aan PC2100 geheugen genoeg... PC2700 heb je pas nodig voor de Barton, dus wil je daarnaar upgraden, dan lijkt het mij verstandig om dat vast te kopen!
Dit is dus wel een advies dat alleen geldt voor niet-tweakers hè. ;) KroJo kan voor die kennis beter een XP1700+ of 1800+ kopen en die op 166 MHz FSB laten draaien; dat kan zonder meer met de T-bred B's die nu in de winkels liggen. Die komen met luchtkoeling makkelijk boven de 2 GHz, en zijn met iets meer tweaken ook op 2,3 of 2,4 GHz over te klokken. Maar een XP1700+ op 2 GHz (met luchtkoeling) met 166 MHz FSB en PC2700 geheugen is echt een superdeal. De A7V8X leent zich hier ook voor, zelfs KT333 mobo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik post het ergens anders :)

tnx

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 16:27 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Dit is het A7V8X topic, dus van het KT400 mobo van Asus. :) Je zit hier dus verkeerd.
Er is geloof ik ook wel een topic over het nForce 2 mobo van Asus, de A7N8X.
offtopic:
Groeten en je naam onder een bericht zetten doen we niet op Gathering of Tweakers. Daarvoor heb je en nick.

Ff de searchfunctie (*klik*) levert je een hele lijst met topics over de A7N8X op, waaronder topics over geluidsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op 10 April 2003 @ 14:50:
[...]
Dit is dus wel een advies dat alleen geldt voor niet-tweakers hè. ;) KroJo kan voor die kennis beter een XP1700+ of 1800+ kopen en die op 166 MHz FSB laten draaien; dat kan zonder meer met de T-bred B's die nu in de winkels liggen. Die komen met luchtkoeling makkelijk boven de 2 GHz, en zijn met iets meer tweaken ook op 2,3 of 2,4 GHz over te klokken. Maar een XP1700+ op 2 GHz (met luchtkoeling) met 166 MHz FSB en PC2700 geheugen is echt een superdeal. De A7V8X leent zich hier ook voor, zelfs KT333 mobo's.
Dat klopt, maar KroJo gaf aan niet te willen tweaken, vandaar mijn advies :)
Ikzelf heb mijn XP1700+ op 2,14 Ghz draaien :d En mijn DDR333 op DDR384, en werkt prima! En het nieuwe bios ga ik ook ff proberen... Weet helaas nooit wat het verschil is met de vorige versie, en staat ook nergens vermeldt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
offtopic:
Jij had ook een 0308 DLT3C SPMW toch? Heb je 'm nog niet verder dan 2,14 GHz gekregen? Wat voor koeling, temps? -- Dit kan beter in het T-bred B OC topic dus daar mag je 't ook wel posten. Mijn 0308 DLT SPMW moet ik nog steeds proberen. 'k Kom er maar niet aan toe. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Hallo, ik heb een A7V8X en krijg onder windowsXP én 2000 de volgende onbekende hardware.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vis00348/device_manager.jpg

Iemand een idee wat dit is? Mijn usb werkt trouwens gewoon op alle 6 de interfaces.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.