Groot Asus A7V8X Topic

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.720 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 00:49:
[...]

psies, kan iemand mij nou eens vertellen pls pls of ook stickerloze mobo's 333fsb AMD's ondersteunen en dat het dus gewoon een kwestie is van de juiste bios. Ik heb rev. 1.04 en daarna zijn er zeker weten geen nieuwe rev. meer geweest. Wel zijn er bordjes met en zonder sticker 333 fsb supported. Kan iemand misschien meer helderheid verschaffen?
Heel simpel, zonder de sticker garandeerd Asus niet dat een 333fsb AMD op dit bord werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAILGUNNER schreef op 25 januari 2003 @ 22:32:
Heb ff snel twee vragen:

1. Worden T-breds al vanaf het begin (=eerste bios) herkend?
Heb nl. nog de standaard bios (wel een 333 fsb sticker).

2. Past een 80*80 mm cooler op dit bordje?
Heb nu een 60*60 mm cooler maar krijg binnenkort een zwaardere CPU.
Daarom wil ik de dreamX van Coolermaster erbij kopen, maar die is 80*80mm.
Past dat?
Wat betreft de eerste vraag, ja die worden standaard, zonder enige vorm van problemen herkend (sprekend uit ervaring dus niet rekening houdend met Murphey's wetje...). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wederom is er een nieuwe beta BIOS uit. Deze keer 1011 beta 9. Zie hier: http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm

P.s. nee, geen changelog zoals gewend bij Asus' beta's...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
OK, wie hier alle BIOS beta's flasht, nu z'n vinger opsteken! Niemand? OK, laat die mededelingen over BIOS 1011 beta 7, 8, 9 etc. dan maar zitten in het vervolg. ;) Weinig belangwekkend toch, die beta's? We kunnen dit nieuws gewoon aan de rechterzijde van het scherm op t.net zien bij de meuktracker, wat mij afdoende lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor we zijn alweer bij 1011.beta10
http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm
Nog geen final 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi,ik wil binnekort een A7V8X en een ATI radeon 9700 pro kopen met een athlon 2400+ zou dit verstandig zijn? ik las zo een beetje het topic door en zag veel problemen bij verschillende mensen,en ik ben niet echt een expert op het gebied van moederborden etc dus zou het slim zijn om deze mobo met die proccesor en vid kaart te halen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Zou je niet voor een nForce 2 mobo gaan? Is toch wat sneller, en ondersteunt waarschijnlijk een 400 MHz FSB (Barton). De A7V8X is een mooi mobo'tje hoor, daar niet van, maar als ik nu een mobo zou kopen zou het een nForce 2 worden. Even naar de reviews kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Thunder00x schreef op 29 januari 2003 @ 11:53:
hoi,ik wil binnekort een A7V8X en een ATI radeon 9700 pro kopen met een athlon 2400+ zou dit verstandig zijn? ik las zo een beetje het topic door en zag veel problemen bij verschillende mensen,en ik ben niet echt een expert op het gebied van moederborden etc dus zou het slim zijn om deze mobo met die proccesor en vid kaart te halen...?
Je moet ook zien dat dit een heel populair board is en dus ook veel verkocht. Het si dat ook niet onlogisch dat er wat meer mensen zijn met problemen dan bij sommige andere borden. Zelf ben ik in ieder geval super tevreden.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
bobsnl schreef op 29 January 2003 @ 16:53:
[...]

Je moet ook zien dat dit een heel populair board is en dus ook veel verkocht. Het si dat ook niet onlogisch dat er wat meer mensen zijn met problemen dan bij sommige andere borden. Zelf ben ik in ieder geval super tevreden.
Mja jij hebt dr ook geen radeon inzitten :P

[ Voor 4% gewijzigd door Trank00l op 29-01-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor,Asus heeft eindelijk de final klaar :) hier is ie dan 1011final=1011beta10
AUB beste medetweakers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Leest deze de temp weer (correct) uit als BIOS 1009? Anders ga ik hem toch niet flashen, tenzij iemand hier mij van overtuigende argumenten kan voorzien waarom het wel een goed idee zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermo man schreef op 30 January 2003 @ 12:51:
Leest deze de temp weer (correct) uit als BIOS 1009? Anders ga ik hem toch niet flashen, tenzij iemand hier mij van overtuigende argumenten kan voorzien waarom het wel een goed idee zou zijn.
Zit met dezelfde vraag in mijn maag en moet zeggen dat ik hem nog niet heb geflashed.Laat dit deze keer graag aan iemand anders over ;) dan horen we het later vanzelf wel (hint hint) :) Zit zelf nog op bios 1010-002 en afgezien de temp uitlezing draaid deze bios hiero perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bios 1011 (final )erop, enige wat ik merk is dat de onwaarschijnlijke lage tem van de proc van 28c naar 42c= gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meuktracker: Asus A7V8X 1011 Final <-- iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:50
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 15:57:
Heb bios 1011 (final )erop, enige wat ik merk is dat de onwaarschijnlijke lage tem van de proc van 28c naar 42c= gegaan
temp probleem lijkt dus opgelost, nog ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Temp probleem is dus NIET opgelost. MBM geeft nu een cpu en mobotemp aan van 29 resp. 24 graden. |:( Klopt dus nog steeds geen reet van. Het moet ong. 40 en 30 graden zijn voor cpu en mobo. Dan maar weer terug naar BIOS 1009. :Z Eerst (bij 1010) was het trouwens nog iets erger, want toen was de cpu temp die aangegeven werdt lager dan het mobo (cpu 24 en mobo 29 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

BlackShadow schreef op 30 januari 2003 @ 16:42:
[...]

temp probleem lijkt dus opgelost, nog ervaringen??
ja, slechte :'( :'(

lsass.exe error na bios flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

RAILGUNNER schreef op 25 januari 2003 @ 22:32:
Past een 80*80 mm cooler op dit bordje?
Heb nu een 60*60 mm cooler maar krijg binnenkort een zwaardere CPU.
Daarom wil ik de dreamX van Coolermaster erbij kopen, maar die is 80*80mm.
Past dat?
Jazeker, dat past. Ik heb zelf ook een X-Dream op mijn A7V8X zitten, en binnen 2 seconden zat die koeler erop :). Geen problemen... maar wel 1 opmerking: als je de koeler eenmaal hebt geplaatst, zit het klemmetje over de geheugenbank die het dichtst bij de socket zit. Voordat je de koeler plaatst, moet je er dus ff rekening mee houden of je niks meer aan die bank hoeft te veranderen, anders heb je extra werk :). Het klemmetje komt bij mij overigens niet in aanraking met 't reepje geheugen in die bank... dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door gday op 31-01-2003 05:08 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

temps zijn voor mijn systeem, met laatste 1011bios, voor cpu 34c en mobo 26-27c dus die kloppen wel redelijk zou ik zo zeggen. Lijkt wel erg willekeurig te gaan hoe je mobo het dus meet. Verder kan ik met dit bios opeens een fsb halen van 190mhz, was met alle biossen voor 1011.4 maximaal 180.
En met de biossen voor 1007 maar 172mhz. Memory timings heb ik verder nog wel hetzelfde.
Helaas wil me proc alleen absoluut niet meer dan 1995mhz stabiel draaien, maakt niet uit hoeveel volt je erop knikkert. Op mp van 10x190fsb haal ik een hogere memory score met sisoft dan met 10.5x190, heeft iemand daar een verklaring voor? Gaat om sisoft2002 sp1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik vroeg me af of iemand een HD aan zijn promise controler heeft hangen maar dan als gewoon single Had dus geen raid. Want hiet lukt dat dus niet...

[rml][ a7vx]promise maar dan geen raid...[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:56
ik ben van 1009 naar 1011 gegaan temp proc was 47c nu 37c mobo was 31c nu 26c.
veder nog geen veranderingen gevonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit bordje ook, sinds 11 januari
me XP 2000+ palomino werd te heet en hij rebootte spontaan heb toen een Xp 1800+ Tbred gekocht, hij bleef nog af en toe ineens rebooten en na een paar keer rebooten gaf hij geen beeld meer
heb met de zaak gebeld waar ik hem gekocht heb, maar tot op heden geen reactie gehad
kan ik het mobo nu ook naar asus terug sturen ?
volgens de site hebben ze het adres motherboard@asustek.nl maar die meels komen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 23:57:
ik heb dit bordje ook, sinds 11 januari
me XP 2000+ palomino werd te heet en hij rebootte spontaan heb toen een Xp 1800+ Tbred gekocht, hij bleef nog af en toe ineens rebooten en na een paar keer rebooten gaf hij geen beeld meer
heb met de zaak gemeeld waar ik hem gekocht heb, maar tot op heden geen reactie gehad
kan ik het mobo nu ook naar asus terug sturen ?
volgens de site hebben ze het adres motherboard@asustek.nl maar die meels komen terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Meer mensen met 1011 final last van dat je de FSB niet meer omhoog krijgt?
Heb hier een L3-unlockte tbred XP2200+ en hij boot niet meer met 11x166 FSB terwijl dit met 1010 geen probleem is. Vreemd is wel dat met 1010 op 11x166 FSB de CPU als een XP2800+ gedetecteerd wordt?? Hoopte dat dit met 1011 eruit was. (Niet dat het verder hindert, maar toch....)

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met "te heet" bedoel je dat je geen koelblok op je processor had gedaan waardoor die afgefikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

met die final1011 kom ik op een fsb van 190 ipv 180 wat ik eerst haalde. Word gewoon gededecteerd als een xp1995mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 23:57:
support@asus.com.tw

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
Bij mijn systeem kom ik met de 1011 final ook op een hogere bus uit. Alleen op 190 heb ik last van softboot problemen. Draai nu op 10*185 terwijl ik met de 10 final niet verder kwam dan 180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 19:50
sinds een paar dagen ben ik de trotse bezitter van een a7v8x gold (met alle toeters en bellen) en bij het doorspitten van de handleiding (jaja, ik heb de handleiding gedeeltelijk gelezen!!!) kom ik op een passage bij de raidcontroller:

"The chipset supports RAID 0 (striping) or RAID 1 (mirroring) for master drives only.

The promise PDC20376 chipset only supports one Master HDD on the PRI_RAID1 connector. HDDs set to Slave mode are not supported. "

Dit heb ik opgezocht omdat van een tweetal maxtors gehangen aan de IDE poort van de promisecontroller maar 1 schijf werd herkend. Voor de zekerheid beide schijven aan de kabel op master gezet (je weet maar nooit) wilde dus ook niet werken.

Betekend dit dat er aan die IDE poort maar EEN schijf gehangen kan worden ?!?

Heeft iemand hier al mee gewerkt? Ik wil gewoon twee IDE schijven aan die ene connector hangen. Ik heb dit bord speciaal genomen omdat die IDE connector erop zat...
Ik kijk vast wel weer over iets heen, of ik heb weer iets verkeerd ingesteld, maar toch: hetgeen in de handleiding staat laat weinig aan de verbeelding over...

X670 | Ryzen 7950 | 128 Gb | RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
hmm.. tijdje door dit topic zitte spitten en ben het intussen tegengekomen. Er kan dus idd maar een schijf aan de IDE poort van de promise controller.

De gasten van deze review hadden het dus fout... en ja, zelf natuurlijk ook niet goed gekeken...

Dus maar meteen een convertertje besteld..

tja.. beetje suf vind ik die promisejetser wel, waarom niet twee schijven kunnen aansluiten.. naja... :)

[ Voor 23% gewijzigd door Meneer_Huijs op 07-02-2003 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb ook een A7V8X, net gekocht en werkt opzich prima. Alleen ik krijg bij poort 1 van de USB niet veel beweging. Als ik bv mijn Wingman erin doe ziet hij hem niet. Doe ik hem in 2 dan wel. Zal die poort gewoon stuk zijn? Heb wel de nieuwste xp drivers van ASUS. Bios 1011 final.

Dan nog een klein update vraagje, ik heb er momenteel nog mijn oude pc2100 256 mb in en wil 512 mb hebben. Zal ik voor de enkele 512 400 mhz bank gaan of een dubbele 256 333mhz en die dan op Dual Channel draaien. As da kan.
En zal ik dan Samsung of Kingston nemen.
De cpu is een standaard unlockte 2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 00:26:

Dan nog een klein update vraagje, ik heb er momenteel nog mijn oude pc2100 256 mb in en wil 512 mb hebben. Zal ik voor de enkele 512 400 mhz bank gaan of een dubbele 256 333mhz en die dan op Dual Channel draaien. As da kan.
En zal ik dan Samsung of Kingston nemen.
De cpu is een standaard unlockte 2200.
KT400 chipset ondersteunt geen Dual channel, daar voor moet je een Nforce bord hebben. (bv. A7N8X ) Dus gewoon 1 reepje pc3200 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:23

Booster

Superuser

Paar vraagjes over dit bord:

• Vraag 1 - Als mijn PC opstart (koud) dan lijkt hij 2x te booten.
Ik herken aan mijn CD-ROM speler. Die maakt een zeurend/zoemend geluidje bij een boot, alleen soms doet hij dit bij een cold boot dus 2x vrij kort achter elkaar.
De machine boot hierna gewoon perfect verder en draait goed stabiel, zonder vreemde reboots.
Is dit normaal, is het wel of niet een echte reset?

[edit]Met BIOS 1011 lijkt het probleem opgelost, maar ik moet eerlijk zeggen dat het ook niet iedere keer voorkwam bij een cold boot.

• Vraag 2 - Waarom heb ik ineens een ST323DK SCSI Controller?
Eerst dacht ik aan een RAID-controller, maar ik heb de non-deluxe versie van A7V8X die zover ik weet zonder RAID komt.

[ Voor 33% gewijzigd door Booster op 08-02-2003 14:25 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Of er raid op je bord zit, kan je zien aan de extra aansluitingen op je bord. Een ST323DK controller hoort sowieso niet aan boord te zijn. Een defecte scanner met en USB aansluiting werd bij mij na aansluiting wel herkend als een HP SCSI-kaart... :) Misschien dat andere apparatuur dus niet goed herkend wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Na een reinstall was het apparaat weg :)

[ Voor 4% gewijzigd door Booster op 09-02-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:33

GreyGhost

Het is een spook

Booster schreef op 08 februari 2003 @ 12:53:

• Vraag 2 - Waarom heb ik ineens een ST323DK SCSI Controller?
Eerst dacht ik aan een RAID-controller, maar ik heb de non-deluxe versie van A7V8X die zover ik weet zonder RAID komt.
Gebruikje misschien DEAMON tools? die maakt een virtual scsi controller en DVD aan om de images te kunnen mounten.

For I am grey, between the darkness and the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

GreyGhost schreef op 09 February 2003 @ 19:31:
Gebruikje misschien DEAMON tools? die maakt een virtual scsi controller en DVD aan om de images te kunnen mounten.
mmmh, dtools gebruikte ik voorheen wel, maar die was op het moment zover ik weet niet gelaten :)
Aardige suggestie though, ik zal er naar kijken. (keer mijn oude image terugzetten)

Dringend hulp nodig
Heeft iemand toevallig exact hetzelfde probleem als ik? :?

random keyboard/mouse hangups
Hierbij slaan zowel keyboard en muis COMPLEET vast maar draait het systeem door. Verwijderen van PS/2 stekkertjes en opnieuw inpluggen helpt niet.

BIOS 1011, WinXP SP1 + via 4in1, verder kale install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Dit probleem is in dit topic (en door mij) al eerder gesignaleerd. Als je zowel toetsenbord+muis aan de PS/2-poorten hebt hangen, krijg je dus af en toe een systeem dat niet meer op input reageert. Als je een (recente) Logitech muis hebt die via een USB>PS/2 verloopstekkertje in de PS/2-poort zit, kun je de muis in een USB-poort stoppen en je pc herstarten waarna muis+tobo het (meestal) weer doen. Bij mij is het probleem volledig opgelost door de muis permanent in de USB-poort te stoppen. Dus 2 PS/2 apparaten op de A7V8X levert voor vaak/soms(?) problemen op maar is dus eenvoudig op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Ik heb de Asus A7N8X Deluxe bij empc besteld maar kreeg dit mailtje:
Uw product staat momenteel Backorder.

Dit door problemen met Asus, welke een fout vond in de Intel chip.

Wij verwachten dat dit 1 dezer dagen opgelost is, en dat wij de nieuwe revisions zullen krijgen.
Ik ben benieuwd welke revisie ik krijg.

[ Voor 8% gewijzigd door Juup op 10-02-2003 11:38 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
Juup schreef op 10 February 2003 @ 11:35:

[...]

Dit is het A7V8X topic niet de A7N8X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
Juup schreef op 10 februari 2003 @ 11:35:

[...]

Ik zal dat bedrijf maar een bellen, want daar klopt geen hout van. Problemen met de Intel chip op de A7N8X. Yeah right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Aham brahmasmi schreef op 10 February 2003 @ 00:26:
Dit probleem is in dit topic (en door mij) al eerder gesignaleerd. Als je zowel toetsenbord+muis aan de PS/2-poorten hebt hangen, krijg je dus af en toe een systeem dat niet meer op input reageert. Als je een (recente) Logitech muis hebt die via een USB>PS/2 verloopstekkertje in de PS/2-poort zit, kun je de muis in een USB-poort stoppen en je pc herstarten waarna muis+tobo het (meestal) weer doen. Bij mij is het probleem volledig opgelost door de muis permanent in de USB-poort te stoppen. Dus 2 PS/2 apparaten op de A7V8X levert voor vaak/soms(?) problemen op maar is dus eenvoudig op te lossen.
Bedankt voor je reply. Ik heb het topic toch doorgelezen nog voor ik mijn moederbord ging halen, guess I missed your posts.

Ik vind dit eigenlijk gewoon echt SLECHT van Asus. Kan ik altijd slecht tegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Tsja. Idd erg stom dat er zo'n fout in het mobo zit, maar het is gelukkig gemakkelijk op te lossen. Je systeem lijdt er verder niet onder dus ik ben het allang weer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Heb het topic snel even doorgebladert, en misschien wel gemist, maar werkt de Radeon 9700 Pro goed op de A7V8X met revision 1.04??
Want de Radeon had nog wel eens problemen met sommige mobo's en ik heb dit mobo nu al vanaf begin october, dus ik vroeg het me af ;)

Van wat ik gelezen heb is een 333 AMD proc kopen zonder een sticker op je mobo dus eigen risico in feite, het kan werken, of het kan niet werken :?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Zo'n risico is het volgens mij niet. Als je ongeluk hebt werkt je XP niet op 333 MHz, maar je kunt 'm altijd nog op 266 MHz FSB laten draaien en de MP omhoog gooien. Verder is het ook niet onmogelijk dat het wel lukt om op bv 334 MHz FSB te draaien.
Het enige fysieke verschil tussen een FSB266 en 333 Athlon XP is de lagere standaard ingestelde mp. De rating van zo'n FSB333 XP is natuurlijk ook aangepast, maar dat heeft niks met compatibiliteit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Aham brahmasmi schreef op 10 February 2003 @ 17:40:
Tsja. Idd erg stom dat er zo'n fout in het mobo zit, maar het is gelukkig gemakkelijk op te lossen. Je systeem lijdt er verder niet onder dus ik ben het allang weer vergeten.
In principe is het vrij makkelijk te voorkomen, maar in dit geval gaat het mij meer om het principe. Het is echt een vrij idiote fout en het is niet waar ik voor betaal.

Daarnaast, ik ben gewend om op PS/2 te muizen, en USB voelt toch écht anders aan.

Ik hoop dat dit evt. nog op te lossen is mbv een BIOS-update zodat ik weer lekker terug kan naar PS/2.

Indien je meer info/linkjes hebt over dit problemen dan zie ik ze graag. Linkjes naar de betreffende posts mag ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik 'muiste' ook altijd op PS/2, vooral omdat ik dat in W98 beter vond werken. Maar in de werking merk ik eigenlijk helemaal geen verschil. Over dat principe heb je natuurlijk gelijk, want de PS/2 aansluitingen op het mobo horen gewoon te werken. Gelukkig zitten er 4 USB-poorten op de A7V8X dus blijven er nog 3 poorten over (voor printer, Wacom tablet en nog iets). De muis werkt op USB ook gewoon onder DOS (USB legacy), dus ik kan eigenlijk helemaal geen bezwaar tegen de muis op USB bedenken. Ik weet helaas niet hoe je de PS/2 poorten wel goed tegelijkertijd kunt laten functioneren. Ik betwijfel of het via het BIOS op te lossen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Aham brahmasmi schreef op 10 February 2003 @ 22:21:
Ik 'muiste' ook altijd op PS/2, vooral omdat ik dat in W98 beter vond werken. Maar in de werking merk ik eigenlijk helemaal geen verschil.
Bij mij reageert hij wat 'sneller' lijkt het wel. Bijstellen van de instellingen hielp goed alleen daarna voelde het nogsteeds vreemd aan.

Nu, 4 uur later, ben ik er alweer aan gewend.
Over dat principe heb je natuurlijk gelijk, want de PS/2 aansluitingen op het mobo horen gewoon te werken. Gelukkig zitten er 4 USB-poorten op de A7V8X dus blijven er nog 3 poorten over (voor printer, Wacom tablet en nog iets).
Extra USB poorten was ik nog niet eens aan toe gekomen. Mijn wacom moet er ook aan komen te hangen maar die doe ik naast de muis :)

Front-USB lijkt me erg handig voor mijn digicamera, dat moet ik allemaal nog even uitzoeken.
De muis werkt op USB ook gewoon onder DOS (USB legacy), dus ik kan eigenlijk helemaal geen bezwaar tegen de muis op USB bedenken.
Dat is opzich wel fijn, want voor mijn gevoel vind ik het bijvoorbeeld alweer erg hinderlijk als ik weet dat een standaard apparaat als een muis onder good old MS-DOS niet zal werken.
Ik weet helaas niet hoe je de PS/2 poorten wel goed tegelijkertijd kunt laten functioneren. Ik betwijfel of het via het BIOS op te lossen is...
Ik wacht af of ik iets langs zie komen in de BIOS-upgrade changelogs.

Hopelijk is dit probleem even goed bekend bij ASUS en werken ze eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor de moedigen onder ons:

Asus A7V8X, Bios 1012, beta 1

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zit je tijden te w8ten en zo krijg je een bios naar de andere :) Hier is ie dan 1012 beta 1
Heb zelf net 1011 final erop en die voldoet prima hier maar dit is misschien iets voor de liefhebber ;) aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Wat is de beste&snelste bank op 2x 256 MB in te zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:36
Hoe weet ik hoe groot mijn BIOS is?
Er staat nl. op de FTP site van ASUS dat 1011 final alleen voor mobo's met een BIOS van 512kb is.

Ik heb de standaard versie van de A7V8X met LAN en sound.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Op t.net vandaag: Athlon XP drastisch koeler dankzij S2K bus disconnect
De moederborden waarin dit momenteel in het BIOS in te stellen is zijn de Asus A7V8X v1.04 ...
Heeft iedereen dit bericht gelezen? Ik herinner mij die term S2K bus disconnect wel maar weet niet 100% zeker of ik het in m'n BIOS gezien heb. Ik heb geloof ik een rev 1.03 Ik heb een rev 1.04 en volgens mij heb ik dat S2K toch in het BIOS langs zien komen. Eens kijken als ik thuis ben... en ik ben ook wel benieuwd of er hier mensen zullen zijn die profijt gaan hebben van deze tweak.

[ Voor 12% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-02-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Ik heb een v1.04 plank en heb de instelling in mijn bios terug gevonden. Hij staat volgens mij standaard op "auto," Als je hem op "manual" zet verschijnen er twee extra instellingen:

Strobe P control "2"
Strobe N control "3" (waarden weet ik nu niet meer zeker)

Maar het instellen op manual zonder deze waarden verder te veranderen zorgde er enkel voor dat m'n compu niet meer wilde booten. Ik ben wel benieuwd of het effect heeft...

Sisoft Sandra geeft aan als temp 48C en Asus PC probe geeft aan 32C wel een degelijk verschil dus... :? Ik ga maar op de Asus PC Probe af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

RAILGUNNER schreef op 11 February 2003 @ 14:11:
Hoe weet ik hoe groot mijn BIOS is?
Er staat nl. op de FTP site van ASUS dat 1011 final alleen voor mobo's met een BIOS van 512kb is.

Ik heb de standaard versie van de A7V8X met LAN en sound.
Mijn vraag precies.. hoe kan je dan weten ?

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Je kunt het geloof ik zien met het Award flash tooltje... of je ziet daar alleen wel type chip je hebt... 'k weet niet meer. Maar praktisch alle versies van de A7V8X in de winkel hebben een 512 kB chip. Het schijnt dat er ook een versie is die in OEM-bakken zit die een 256 kB chip heeft (heeft waarschijnlijk geen ruimte voor een plaatje (ASUS Logo)).
Als je je A7V8X los gekocht hebt heb je dus 99% zeker een 512 kB chip en kun je probleemloos de nieuwe BIOS'en flashen.

@Meneer_Huijs: die instelling is in mijn BIOS idd precies hetzelfde. Je kunt uit die termen 'P control N control' moeilijk opmaken of het echt betrekking heeft op dat S2K bus disconnect. Misschien staat het standaard al aan bij de A7V8X, of moeten we toch nog wat langer wachten tot ASUS de instelling in een BIOS update toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk op de BIOS chip itself en lees de typenummer uit B)

Klein voorbeeldje in geval van Winbond BIOS chip (meest voorkomend)
29C040 = 2Mbit = 256KB max.
49C040 = 4Mbit = 512KB max.

Jaag anders de typenummer door google heen. Die weet er wel raad mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

tnx heren, het is inderdaad gewoon de 512 versie, nu ook op 1011 :P

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Bij mij leest 1011 foute temps uit ;( . 1007 t/m 1009 gaven bij mij allemaal dezelfde (correcte) waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is al weer een beta ut 1012-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 13:55

Lordy79

Vastberaden

hmz.. ik had al een topic geopend en werd gewezen op dit topic, maar na 5 pagina's gelezen te hebben staat mijn probleem er helaas niet tussen.
Ik werk met een ASUS A7V8X board met o.a. onboard sound.

Weet iemand hoe je de achterspeakers van de a7v8x-onboard-sound aan de praat krijgt?

De drivers moeten geinstalleerd worden.
Met een programmaatje wat erbij geleverd wordt kun je aangeven of je de blauwe connector als line-in of als rear-speakers wilt laten fungeren.

Maar bij mij doet ie het niet.

- Windows al vers geinstalleerd
- Al ander bord geprobeerd
- Uiteraard andere speakers geprobeerd.

FRONT (Groen) doet het wel, maar REAR en CENTER/SUB doen het niet.
zie ook: A7V8X onboard sound probleem

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer_Huijs schreef op 11 February 2003 @ 15:08:
Ik heb een v1.04 plank en heb de instelling in mijn bios terug gevonden. Hij staat volgens mij standaard op "auto," Als je hem op "manual" zet verschijnen er twee extra instellingen:

Strobe P control "2"
Strobe N control "3" (waarden weet ik nu niet meer zeker)

Maar het instellen op manual zonder deze waarden verder te veranderen zorgde er enkel voor dat m'n compu niet meer wilde booten. Ik ben wel benieuwd of het effect heeft...

Sisoft Sandra geeft aan als temp 48C en Asus PC probe geeft aan 32C wel een degelijk verschil dus... :? Ik ga maar op de Asus PC Probe af :)
S2K refers to the Athlon processor bus. Thus, the S2K Driving Strength controls the drive strength of the processor bus. Normally, the optimal value varies from motherboard to motherboard and will have been set by your motherboard manufacturer.

However, the option is still there if you want to mess around with it. I don't advise you to do that since you won't get any performance benefits out of it. But a high drive strength may sometimes help in stability. I can't vouch for that though.

As for the individual components - S2K Strobe P Control and S2K Strobe N Control, they control the P and N transistor drive strength of the processor bus.

Hope that covers everything!

Dit las ik op de site van Adrian's Rojak Pot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Aha, P- en N-kanaal-transistors dus. Het heeft dus idd niks te maken met S2K bus disconnect, helaas. Wachten op een BIOS update. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Laatst online: 09-12-2024
Misschien is deze post wat overbodig, maar het leek me imho wel handig om alle bios releases ff naast elkaar te zetten :)

A7V8X changelog

1003 18.08.2002

1. First release

1004 26.08.2002

1. Remove bug HCT pin share error
2. Remove bug CPU Multiple selection fail
3. Remove bug system fail to reset while CPU FID4 status changed
4. Update boot ROM
5. Remove bug System cannot resume from S3 with 8X AGP card under WinME
6. Support Wake-on Lan from S5
7. Remove bug Epson photo 2450 access fail

1005 01.09.2002

1. Remove bug system cannot enter S3 if USB device used under WinME
2. Remove bug system cannot resume from S3 with 8X AGP card under WinME
3. Update help string in POST screen and full logo
4. Remove bug HCT pin share error

1006 18.09.2002

1. Change Hardware monitor update frequency
2. Revise Temperature offset
3. Revise boot sequence showing error under multi-language mode
4. Disable Power button while flashing BIOS
5. Add new item [Onboard ATA Bootrom]
6. Update USB IRQ Setting
7. Revise Mutil-anguage showing Error at setup screen in the BIOS.

1007 07.10.2002

1. Remove bug XP2200+ is identified as XP2800+
2. Remove bug system fail to resume from DOS mode under Win98SE
3. Remove bug system sometimes hangs while entering Windows2000.
4. Remove bug DDR266 (PC2100) DRAM DQS Setting error.
5. Support PMC 49FL002T flash ROM.

1008 30.10.2002

1. Support AMD XP 2600+ CPU (FSB 333MHz).
2. Enable beep sound if DRAM notinstalled.
3. Support new version of speech IC.

1009 07.11.2002

1. Remove bug 5702 LAN(Gigabit LAN) fail to function after AC power loss.

1010 18.11.2002

1. Calibrate the reading of CPU temperature in hardware monitor

1011 30.01.2003

1. Support new CPUs. Please refer to our website at:
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Als je op bovenstaande link klikt zie je dat de XP2800 de snelste CPU is die nu wordt ondersteund (vanaf rev 1.04 met 333mHz sticker ONLY). De Barton staat (nog) niet in het rijtje.

heb zo'n vermoeden dat vanaf 1009 niet alle changes erbij staan (er zijn in elk geval meerdere beta releases geweest)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Een final bevat natuurlijk de changes van alle voorgaande beta's. Dus alle (significante) wijzigingen staan in deze lijst. De changelog wordt vast pas weer aangevuld als 1012 final er is.

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Nou heb ik net dit bordje met raid gekocht en komen morgen hopelijk mijn 2 HD's binnen, lees ik hier dat er maar 1 parallelle op de RAID aansluiting kan. By Mycom zie ik voor €25 zo'n converter staan, zijn die krengen echt zo duur? In de pricewatch kan ik er niet echt meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

heeft iemand de 1013.1 al geprobeerd? http://www.asus.com/pub/A.../kt400/a7v8x/1013-001.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 12:36
In de handleiding van dit mobo wordt het volgende over RAM gezegd:
PC2700: max to 4 banks only (dus max. 2 reepjes)
PC3200: max to 2 banks only (dus max. 1 reepje)

Wat als ik nu PC3000 geheugen wil gebruiken.
Bv. 256MB PC3000 DDR SDRAM Cas 2 (Kingston HyperX)
Kan ik er daar dan 2 van gebruiken?
En hoe zit het met PC3500 geheugen?

Ik wil nl. mijn T-bred 2100+ (AIRCA core) gaan OC'en.
Maar ik zit nu nog met PC2100 geheugen.
Dit zou ik graag in willen ruilen tegen sneller geheugen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Marger schreef op 13 February 2003 @ 18:38:
Nou heb ik net dit bordje met raid gekocht en komen morgen hopelijk mijn 2 HD's binnen, lees ik hier dat er maar 1 parallelle op de RAID aansluiting kan. By Mycom zie ik voor €25 zo'n converter staan, zijn die krengen echt zo duur? In de pricewatch kan ik er niet echt meer vinden...
Jep.. Ik had hetzelfde. En ik heb uiteindelijk ook zo'n converter aan moeten schaffen. ik heb er geloof ik 27 euro voor betaald. Momenteel schijnen ze best moeilijk te krijgen te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=marauder=-
  • Laatst online: 05-09 15:41
i had dus een a7v8x gekocht bij salland. blij als blik. ingebouwd in mijn nieuwe dragon kast. kabeltjes weggewerkt. je weet hoe dat gaat. voor je het weet ben je 2 uur bezig met het "goed" te doen.
toen zag ik een weerstandje onder in mijn kast liggen.
van mijn mobo dus :(
wacht al een week op een rma nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixingMastersM
  • Laatst online: 10-09 14:55

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

RAILGUNNER schreef op 16 februari 2003 @ 15:39:
In de handleiding van dit mobo wordt het volgende over RAM gezegd:
PC2700: max to 4 banks only (dus max. 2 reepjes)
PC3200: max to 2 banks only (dus max. 1 reepje)

Wat als ik nu PC3000 geheugen wil gebruiken.
Bv. 256MB PC3000 DDR SDRAM Cas 2 (Kingston HyperX)
Kan ik er daar dan 2 van gebruiken?
En hoe zit het met PC3500 geheugen?

Ik wil nl. mijn T-bred 2100+ (AIRCA core) gaan OC'en.
Maar ik zit nu nog met PC2100 geheugen.
Dit zou ik graag in willen ruilen tegen sneller geheugen.
Ik denk dat je er van uit mag gaan dat er de grens van het 2-reep gebeuren bij de pc2700 ligt. Alles daarboven gaat kan met maximaal 1 reepje. Lijkt mij het meest logisch en anders hadden er ook wel zoiets bij gezet dat het wel zou kunnen dus BV 2 reepjes tot max. pc3000 (dat alles daaronder dus ook kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Meneer_Huijs schreef op 16 February 2003 @ 17:51:
[...]

Jep.. Ik had hetzelfde. En ik heb uiteindelijk ook zo'n converter aan moeten schaffen. ik heb er geloof ik 27 euro voor betaald. Momenteel schijnen ze best moeilijk te krijgen te zijn...
Ja dat klopt wel, in heel Utrecht alleen bij Mycom, en daar waren ze vrijdag dan ook nog eens uitverkocht. Ben er zaterdag voor naar Comptechworld geweest, daar hadden ze er nog precies 1, voor €26, niet slecht dus eigenlijk.

Ik heb het bordje nu een dag draaien en tot nu toe ben ik er zeker tevreden over. De prestaties van de RAID-controller vallen me erg mee, ik heb wel eens slechter gezien bij een on-board controller. Mijn XP 2400+ draait nu stabiel op 2220 MHz (15x148) en ik heb er nog geen stabiliteitsproblemen mee kunnen bespeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Marger, krijg jij 'm niet hoger dan 148 MHz? Je mp kan toch omlaag (standaard geunlocked met T-bred)? Of trekt je geheugen 't dan niet ofzo? Ik draai nu alweer bijna een half jaar op 148 MHz FSB, hoger krijg ik tot nu toe niet stabiel (). Moet nog steeds unlock doen, en ik heb trouwens ook nog niet opnieuw geprobeerd te oc'en terwijl ik 't bios al twee keer geflashed heb met een nieuwe versie.
Maar op 166 MHz of hoger met een lagere mp krijg je 'm dus niet? Ik zie nl. niet zoveel mensen die dit wel hebben en hoop dat het mij zelf ook gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogoul
  • Niet online
Huh? Op ftp.asuscom.de zijn ze pas op 1012.001? Typisch staaltje Asus professionaliteit :P

Ik heb ze even door een file compare heengehaald en ze zijn duidelijk verschillend. Iemand die 1013.001 al geprobeerd? Geeft 'ie ook echt 1013 aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogoul
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op 17 February 2003 @ 11:13:
Maar op 166 MHz of hoger met een lagere mp krijg je 'm dus niet? Ik zie nl. niet zoveel mensen die dit wel hebben en hoop dat het mij zelf ook gaat lukken.
Mij is het wel gelukt met een XP2200+. MP op 11, fsb op 166. Draaide stabiel :)
Ik had wel 'ineens' een XP2800+ (do'h!) en ik vond dat het qua performance niet zoveel uitmaakte (alleen mem performance was bijna ineens 40% hoger :) - dus heb ik het toch allemaal maar weer teruggezet naar de originele waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Aham brahmasmi schreef op 17 februari 2003 @ 11:13:
Marger, krijg jij 'm niet hoger dan 148 MHz? Je mp kan toch omlaag (standaard geunlocked met T-bred)? Of trekt je geheugen 't dan niet ofzo? Ik draai nu alweer bijna een half jaar op 148 MHz FSB, hoger krijg ik tot nu toe niet stabiel (). Moet nog steeds unlock doen, en ik heb trouwens ook nog niet opnieuw geprobeerd te oc'en terwijl ik 't bios al twee keer geflashed heb met een nieuwe versie.
Mijn geheugen vindt het geloof ik wel goed op 166, maar er zit een SB Live 1024 in mijn systeem (on board audio werkte hier niet met 4 speakers) en een nogal oude tv-kaart in mijn systeem die denk ik het probleem is, want het weigert stabiel te zijn op die fsb. MP kan natuurlijk inderdaad gewoon omlaag bij mij, maar dat hielp niet in dit geval. Zonder het voltage te verhogen wil de cpu ook niet echt hoger dan die 2220 van nu (en hij wordt al aardig warm vanwege de slechte airflow in de kast), dus laat ik het voorlopig hier maar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 17 February 2003 @ 11:13:
Word eens wakker joh! Tuurlijk kun je op dit mobo een thoroughbred of unlockte xp op 166 fsb laten lopen. Wel je mp omlaag dan.
Dit alles alleen als je geheugen het kan trekken, maar dat spreekt voor zich.
Er zit een divider op zodat je agp en pci op normale snelheid lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Laatst online: 07:29

MnM

Ik heb 1013.001 draaien
Geen problemen gevonden, maar ook geen verbeteringen. Hij geeft idd 1013 beta 1 aan als bios string.

De temperatuur lijkt ok.

CPU: (MBM 5, Asus 4 Diode sensor)
41 graden idle
56 stressed

Moederbord: (MBM Asus 1 sensor)
27 graden idle

met een Athlon XP 2400+ @ 2250 (2800+)

Ik heb geen stabiliteits problemen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de duitse site van asus is nu de bios 1012.002 te downen-hier ff een link voor de liefhebber:
Let wel,er is ook al een 1013.001 te verkrijgen.Voor een link van deze bios zie een aantal posts omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 01:08:
Word eens wakker joh! Tuurlijk kun je op dit mobo een thoroughbred of unlockte xp op 166 fsb laten lopen. Wel je mp omlaag dan.
Dit alles alleen als je geheugen het kan trekken, maar dat spreekt voor zich.
Er zit een divider op zodat je agp en pci op normale snelheid lopen
Zeurkous! ;) Vrijwel iedereen die dit mobo heeft weet wel dat het een 166 MHz FSB ondersteunt (ik ook dus, jah!), maar het gaat mij erom of dit in de praktijk ook gehaald wordt en of het systeem dan ook stabiel blijft. Ik lees hier namelijk posts van mensen waarbij het niet wil lukken om stabiel op 166 MHz FSB te draaien en ik hoop net zoals hen tips op te vangen om het wel voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk aan we zijn alweer bij versie 1012.003 (op de duitse site dan) hier de link:
Aub beste tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

Ik heb ook een wazig probleem:
Heb van het weekend dus ook een fijne A7V8X gekocht en ben er erg blij mee. Het rare is alleen dat ik er een XP2100 bij gekocht heb die zich zelf identificeert als een XP2700 op zowel het moederbord als in elk ander programma dat de cpu kan identificeren. :?

Ik heb wel op de processor gekeken naar de identificatie en alles wat ik daaruit kon opmaken was dat deze gemarkeerd stond als een 2100. Om heel eerlijk te zijn heb ik dus nog geen bios lopen flashen en deze is nog van de 1006 revisie.

Overigens staat ie dus nog wel op 133Mhz fsb dus gewoon geclocked als een 2100 en de cpu temperatuur blijft stabiel op 35 graden.

Iemand enig idee??

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Laatst online: 07:29

MnM

Banpei schreef op 18 februari 2003 @ 21:53:
Ik heb ook een wazig probleem:
Heb van het weekend dus ook een fijne A7V8X gekocht en ben er erg blij mee. Het rare is alleen dat ik er een XP2100 bij gekocht heb die zich zelf identificeert als een XP2700 op zowel het moederbord als in elk ander programma dat de cpu kan identificeren. :?

Ik heb wel op de processor gekeken naar de identificatie en alles wat ik daaruit kon opmaken was dat deze gemarkeerd stond als een 2100. Om heel eerlijk te zijn heb ik dus nog geen bios lopen flashen en deze is nog van de 1006 revisie.

Overigens staat ie dus nog wel op 133Mhz fsb dus gewoon geclocked als een 2100 en de cpu temperatuur blijft stabiel op 35 graden.

Iemand enig idee??
Dit is op te lossen door een nieuwe bios, de laatste final 1011 heeft dit probleem niet. (waarschijnlijk eerdere versies ook al niet meer)

Het kwam namelijk ook voor dat een XP2200+ als een 2800+ werd herkent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

MnM schreef op 18 February 2003 @ 22:51:
Dit is op te lossen door een nieuwe bios, de laatste final 1011 heeft dit probleem niet. (waarschijnlijk eerdere versies ook al niet meer)

Bedankt! Ik begon namelijk al de winkel er van te verdenken een "tweedehands" aan mij te hebben verkocht. Aan de andere kant jammer, aangezien ik nou niet de bargain van het jaar heb. :+

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde moederboard alleen dan met een 2700 + draait op FSB 333 met 2 x 512 Samsung DDR pc 400 :)

Alleen me temperatuur vind ik nog te hoog dat is nu gemiddeld

CPU = 41 graden
Mainboard = 31 graden

maja ik zie op sommige pc`s dat die gemideld vele malen hoger zitten . :)
(8>

Verwijderd

Probleem: regelmatige lock-ups

Systeem beschrijving:
- mobo: Asus A7V8X met 1011 final bios
- proc: XP 2600+ (niet overgeclockt) op 12,5x333MHz
- mem: kingston PC2700 512Mb op 333MHz
- videokaart: GeForce3 Ti500 op AGP 4x
- hd's: 40Gb IBM op ATA-100 en een oudere 20Gb
verder gebruik ik alles onboard en en er zitten geen verdere interface kaarten in.

Driver versies:
- mobo: VIA 4in1 4.45
- videokaart: detonator 42.01 (latere versies werken merkbaar niet correct)

Temperaturen:
- mobo: 16 graden stabiel
- proc: 33 graden stabiel

Besturingssyteem:
- Windows XP Professional UK SP1

Probleemonschrijving:
Mijn systeem draait op het eerste gezicht lekker vlot en stabiel, maar meestal na enige tijd slaat hij compleet vast. Soms ook meteen al bij het aanmeldingsscherm. De meeste lock-ups doen zich voor tijdens het gamen.

Kent iemand deze problemen en heeft misschien iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

MnM schreef op 18 februari 2003 @ 22:51:
[...]

Ik heb ook een 2100+ die in alle programma's als een xp2700+ wordt herkend! en ik heb bios 1011 final!

• -NJ-
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 09:20:
....

Probleemonschrijving:
Mijn systeem draait op het eerste gezicht lekker vlot en stabiel, maar meestal na enige tijd slaat hij compleet vast. Soms ook meteen al bij het aanmeldingsscherm. De meeste lock-ups doen zich voor tijdens het gamen.
....
Welke revisie van de A7V8X heb je ? Alleen vanaf rev 1.04 worden 333mHz FSB Athlons officieel ondersteund. Verder, levert je voeding genoeg prik/vermogen ?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 09:20:

[...]

Probleemonschrijving:

Kent iemand deze problemen en heeft misschien iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt!
Je zou eens kunnen proberen een aantal onboard dingen uit te zetten, misschien zorgen die voor problemen, en heb je een goede voeding in je systeem? Een slechte voeding kan ook voor problemen zorgen...

Daarnaast... mobo temp 16 graden??? dat is erg laag... staat je pc soms in de schuur? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 09:54:
Ik heb hetzelfde moederboard alleen dan met een 2700 + draait op FSB 333 met 2 x 512 Samsung DDR pc 400 :)

Alleen me temperatuur vind ik nog te hoog dat is nu gemiddeld

CPU = 41 graden
Mainboard = 31 graden

maja ik zie op sommige pc`s dat die gemideld vele malen hoger zitten . :)
(8>
neem aan dat jij dan de 333fsb supported sticker op de southbridge hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Ik dacht dat alles in mijn computer goed was. Asus PC probe geeft een temp van 36 graden voor mijn CPU en 31 voor mijn moederbord...

Totdat het zaakje er helemaal uitklapte tijdens het spelen van UT2. Toen ik aan de cooler op mijn proc voelde (zalman 6000CU) bleek deze bijna niet meer aan te raken te zijn. En dat terwijl de hardwaremonitor in het bios een waarde gaf van 41 graden :?
In plaats van de 36 graden van de PCprobe geeft Sisoft Sandra echter 53 graden aan. Ik snap niet waar het verschil vandaan komt en waarom sisoft sandra de enige lijkt te zijn die in de buurt van de goede temp komt.

Ik draai bios versie 11...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Volgens mij geven BIOS versies 1007 t/m 1009 allemaal 'juiste' temps aan. Bij mij bleven de waarden bij deze versies allemaal exact gelijk. Nieuwere versies geven rare getallen, zoals de mobo-temp van 16 graden van Darth_Eddy. ;) Het schijnt dat iedereen hier iets andere ervaringen mee heeft gehad, maar bij mij weet ik zeker dat bios 1011 _veel_ te lage temps aangeeft.
Ik weet trouwens niet waarom Sisoft Sandra andere temps aangeeft, maar ik heb het programma zelf ook nog niet gebruikt. Toch maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeeha!

Nadat mijn Epox order bij salland niet door was gegaan, besloot ik richting Paradigit te gaan (vlakbij..) om dan "maar" een Asus A7V8X (standaard audio uitvoering) en 256 Samsung geheugen te halen met studentenkorting! (5% geloof ik). Mijn processor heb ik nog gehouden (athlon 1200mhz 200fsb) vanwege geldgebrek.

Ik HOOPTE mijn Athlon verder te kunnen oc'en op die nieuwe ASUS (Had A7V-E, 384MB Sdram, Athlon 1200@1365) en dat is gelukt!

Nu loopt ie op 1495mhz! (zonder Volt aanpassing of zo en alles op TURBO), maar ga nog wat meer proberen. Multiplier op 12.5X.

Die EPOX staan zo bekend vanwege OC,m aar die ASUS ben ik ook supertevreden mee!

(behalve dat softboot probleem, maar ja..)

EDIT: verandert van 12.5*115 naar 9.5*157=1492.5mhz. Nu 7365 3Dmarks2001 ipv 6828! ..en geen boot problemen meer!

Joepie!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixingMastersM
  • Laatst online: 10-09 14:55

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Ik heb een 360W Chieftec voeding en ben niet totaal zeker van mijn zaak of dat het allemaal wel genoeg is. Kijk maar bij me specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. sinds ik m'n VIA drivers geupdate heb (4in1442(a)B2) kan ik niet meer in het bios komen. De POST gaat ten eerste onwijs snel, maar ook al ben ik op tijd met m'n del toets het werkt niet, alt+f2 ook niet..

Misschien is het probleem al behandeld maar ik had geen zin om HEEL het topic door te zoeken, sorry :P

edit: DEL werkt wel, dus ik kan wel gewoon in m'n bios, maar alt+f2 werkt écht niet! Dus het zal wel niets met die via drivers te maken hebben..

edit2: probleem opgelost, hij deed het ineens wel! :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 22:14 . Reden: Zie de edit! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een ander probleem :9

Waar kan ik de divider settings vinden voor pci en agp? ik zal wel iets over het hoofd gezien hebben, maar ik heb tog 5 keer gekeken! Ik heb gezocht alleen iedereen schijnt het te kunnen vinden, maar ik niet.. heel frustrerend :(

Anders kan ik toch niet de fsb op 166 mhz zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drogoul schreef op 17 February 2003 @ 12:15:
[...]
Mij is het wel gelukt met een XP2200+. MP op 11, fsb op 166. Draaide stabiel :)
Ik had wel 'ineens' een XP2800+ (do'h!) en ik vond dat het qua performance niet zoveel uitmaakte (alleen mem performance was bijna ineens 40% hoger :) - dus heb ik het toch allemaal maar weer teruggezet naar de originele waardes.
Hoe heb je je 2200+ unlocked? Ik wil het nl. ook gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

divider werkt automatisch op dit boardje. Kan je lang zoeken wsl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 22:37:
[...]

Hoe heb je je 2200+ unlocked? Ik wil het nl. ook gaan doen.
Als je er een draadje onder knoopt dan kan je mp's kiezen van 5,5 tot 13,5. En je kan het er altijd weer afhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Weet iemand misschien een locatie waar de asus biossen zijn te downloaden buiten de Asus site zelf? De Asus-site waar je ze van kan downloaden is echt zeer slecht bereikbaar :(

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.