Groot Asus A7V8X Topic

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 2.715 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

-Fallout- schreef op 13 April 2003 @ 19:47:
Hallo, ik heb een A7V8X en krijg onder windowsXP én 2000 de volgende onbekende hardware.

[afbeelding]

Iemand een idee wat dit is? Mijn usb werkt trouwens gewoon op alle 6 de interfaces.
Je bent denk ik dan dan vergeten de USB 2.0-drivers te installeren. Kijk maar eens op de cd-rom ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op 10 April 2003 @ 16:25:
offtopic:
Jij had ook een 0308 DLT3C SPMW toch? Heb je 'm nog niet verder dan 2,14 GHz gekregen? Wat voor koeling, temps? -- Dit kan beter in het T-bred B OC topic dus daar mag je 't ook wel posten. Mijn 0308 DLT SPMW moet ik nog steeds proberen. 'k Kom er maar niet aan toe. :(
Toch zet ik het hier neer :) Ik heb hem op 2,14 Ghz (11,5*186), een hogere FSB dan start ie af en toe niet op, en da's toch wel makkelijk als anderen erop willen :)
Ik heb een Arctic Super Silent Pro op 2500rpm, en is wel stil moet ik zeggen! Zal denk ik ook de reden zijn dat mijn proc zo warm wordt: 55 graden @ 1,625 volt (AsusProbe ziet dit als 1,664V??). Ik heb nog niet echt veel tijd gehad om te spelen met de voltages, en ben van plan een andere koeling te gaan proberen om zo misschien nog meer OC-resultaat te behalen!
Ben benieuwd naar jouw bevindingen met de SPMW!

Andere 'opmerking': Dat Asus voice-gebeuren bij het booten, werkt dat bij iemand?? Ik hoor helemaal niks! Heb wel alle opties aangezet in de bios, maar maakt geen verschil... Gebruik overigens de on-board sound niet, maar het zou via de PC-speaker moeten werken geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Ja,bij mij werkt het stemmetje van die dame wel,maar of je daardoor iets mist? :r

Heb je bij de config de PC speaker wel aangezet,daar waar je ook alle andere zaken regelt voor het geluid?

Waar ik btw nu wel een probleem mee heb is het niet booten vanaf de CD met Win XP Pro ( ja hij is bootable) en ook staat in de Bios alles zo als het hoort,maar booten ho maar.

Ondertussen wel alles uitgesloten: HDD,CDrom speler,CD zelf, Mobo,OC terug, Hardware eruit.

Zelfs vanaf me opstart diskette deed ie niks en liep ie gewoon door naar opstarten Win XP.

Met F1 en/of F2 ben ik weer op het juiste spoor gekomen O-)

[ Voor 54% gewijzigd door Flame17 op 14-04-2003 01:58 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Heeft iemand misschien een link van de laatste bios voor de 256 kb versie? De link in het begin van het topic is namelijk niet meer actief. Had al even op de site van ASUS gekeken en bij de laatste versie 1011 wordt duidelijk aangegeven dat deze nur für 512k BIOSCHIP !) is, er wordt echter geen alternatieve link aangeboden voor de 256 versie. |:(

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 41728
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10-2006
ik heb sinds vanmorgen een A7V8X Gold.
nou kannik de bios niet flasheb naar 1011 of 1012-07.
hij zegt dat de onboard niet mached.

hebbik voor dit board een andere bios nodig of niet? asus probe zegt wel dat er een 512k chip op woont. :S

k heb nu 1009, en daar kannik mn onboard raid niet uitschakelen, dit wil wel wel graag doen.
want volgens mij kannik niet mn WD 40GB @ 7200rpm en mn Maxtor 40GB @ 7200rpm in striping zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus net een A7V8X-X mobo gekocht.. gister aangekomen en ik heb 'm dan ook direct ingebouwd en alles aangesloten. Hij bleek niet te werken. Ik heb toen natuurlijk eerst alle kabels & kaarten gechecked of ze er wel goed in zaten en toen dit het geval bleek heb ik de kabels verwisseld en de kaarten ook. Dit bleek niet te werken dus heb het systeem zo kaal mogelijk getest.
Met Moederbord, CPU(+koeler!), Mem & GFX kaart doet ie precies 't zelfde als mét HDD aangesloten. Hij gaat wel aan, maar ik krijg geen beeld (terwijl me gfx kaart geen error aangeeft (led)) en de pc doet verder ook niets.

Ik heb er een XP2200+ er op geplakt die het zou moeten doen
omdat ik deze net via marktplaats heb aangeschaft en nog niet
eerder gebruikt is, er ook had ik samen met het mobo een 256 DDR
PC3200 plakje besteld..

Ik ben echter bang dat het één van deze twee is die de boosdoener is. Het probleem is echter dat ik geen piepjes hoor van het moederbord. Alleen als ik de pc aan zet (ja dat doet ie wel) geeft de pc speaker meer een soort droge klik ipv een piep, tegelijkertijd met deze klik licht de HD led op. Kan iemand mij nog een tip geven oid ? Ik weet dat ik nog niet alles heb gedaan wat ik zou kunnen doen, maar op 't moment kan ik ze nog niet testen op andere pc's.

Misschien moet dit ook in een andere (nieuwe?) thread.. Maar dit is de eerste keer dat ik hier wat post .. ik kijk hier wel vaak, maar zeg maar als ik 't op de verkeerde plek / manier vraag.

m'n systeem:

CPU:
Athlon XP2200+

Moederbord:
Asus A7V8X-X

Voeding:
300W

Geheugen:
256 DDR PC3200
>> MDOSS6F3G316B1EAZ DDR400(3) 256M*8

Videokaart:
GeForce 2 Ti 64DDR

HDD:
MAxtor 20GB 5400 RPM

Mijn hoofdvraag is op dit moment dus dat gepiep..
Zelfs als ik m'n vidkaart of mem er uit haal piept ie niet, maar klikt ie alleen maar 1x dat zou toch anders moeten gaan? Of zou 't aan de speaker liggen dat die 't niet goed doet? En dat ie gewoon één keer piept... dan zou 't dus m'n geheugen zijn..

**note

ik vind net deze thread:

asus a7v8x wil niet opstarten en geeft geen beeld

zij hadden dus ong. hetzelfde, maar dan met de A7V8X en ik heb dus de A7V8X-X...
iemand een oplossing?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

ik dacht ergens in deze topic te hebben gelezen een linkje naar de site van ASUS omtrent vele vragen over dit Mobo.

En ik heb daar ook gelezen dat je geheugen aan bepaalde eisen moet voldoen bijv: Samsung.

Note: * Use only the tested and qualified PC3200-DDR400 DIMMs listed below. Other DDR DIMM manufactured by other vendors may not be suitable for this motherboard.

Vendor Type Size Model
Samsung PC3200 512MB M368L6423DTM-CC4
Samsung PC3200 256MB M368L3223DTM-CC4
Kingston PC3200 512MB KVR400X64C25 / 512
Micron PC3200 256MB MT16VDDT3264AG-403B2 PC3200U-30440-Z
Micron PC3200 128MB MT8VDDT1664AG-403B2 PC3200U-30440-Z
A-DATA PC3200 256MB MDOWID3C08501E1Z
A-DATA PC3200 512MB MDOWID3D16501E1Z
Kingmax PC3200 256MB MPXB62D-68KX3-MBA

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V8X

je vind hier ook voor de X

[ Voor 6% gewijzigd door Flame17 op 19-04-2003 00:34 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb gister dus bij een vriend getest.. en bleek de cpu te zijn.. die werkte niet.
Hij had laatst echter ook zo'n probleem en toen bleek 't moederbord 't te zijn. Dat was
bij een MSI mb.. probleem half opgelost.. nu mag ik een nieuwe cpu gaan kopen als ik
't geld heb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Ik zou voor een second opinion gaan en ik zou ook ff met die gozerd van wie je die CPU gekocht hebt ff bellen, want ondanks marktplaats mag je er toch vanuit gaan dat ze wel deugdelijke spullen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus, met dit mobo kan ik mooi overclocken met m'n 1800 processortje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 20:19:
Dus, met dit mobo kan ik mooi overclocken met m'n 1800 processortje???
In principe wel. Ik heb tot mijn grote vreugde ;) nu m'n XP1700+ op 2166 MHz draaien met 333 MHz FSB. Probleemloos, zonder een instelling te veranderen (behalve de multiplier en FSB dan ;) ). Ik zeg "in principe", omdat de A7V8X geen AGP/PCI-lock heeft, wat inhoudt dat als je boven de 166 MHz (of tussen de 134 en 165) gaat zitten, de AGP en PCI bus overgeklokt worden. Als de PCI-bus op 40 MHz draait ipv de normale 33 MHz kan het wel eens gebeuren dat je netwerkkaartje bv. dat niet leuk vindt en je systeem instabiel wordt. nForce 2 mobo's hebben die AGP/PCI-lock wel, en zijn daarom echte OC-mobo's (tot 235 MHz FSB = 470 MHz DDR :o ). Daarentegen kan met dit mobo met de 1700+/1800+ wel de multiplier ver boven de 12,5 ingesteld worden (mits je BIOS rev. 1009 of lager gebruikt), wat bij nForce 2 mobo's niet kan zonder mods aan je processor of de pinnen van je cpu-socket. Bij de 2100+ kan de mp overigens niet onder de 13, op een nForce 2 mobo.

[ Voor 31% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-05-2003 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een XP 2400+ op dit mb zitten. Als ik in Asusprobe bij de dmi explorer kijk naar de processor staat curent speed op 2000Mhz, bij max speed staat 2250Mhx, wat houd dit in?

De temp in de laatste asus probe (tevens laatste bios) van de cpu staat altijd rond 34 graden en van mb op 21graden, als ik een morrowind start loopt hij op naar max 39 graden dit is toch een game die heel wat van de proc gebruikt. ik heb hierom een standaard amd koeler zitten en 2 casefans. kloppen deze temps een beetje?

Als dit klopt kan ik namelijk zonder problemen mijn proc gaan overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 08:37:
Ik heb een XP 2400+ op dit mb zitten. Als ik in Asusprobe bij de dmi explorer kijk naar de processor staat curent speed op 2000Mhz, bij max speed staat 2250Mhx, wat houd dit in?

De temp in de laatste asus probe (tevens laatste bios) van de cpu staat altijd rond 34 graden en van mb op 21graden, als ik een morrowind start loopt hij op naar max 39 graden dit is toch een game die heel wat van de proc gebruikt. ik heb hierom een standaard amd koeler zitten en 2 casefans. kloppen deze temps een beetje?

Als dit klopt kan ik namelijk zonder problemen mijn proc gaan overclocken.
Je moet in de gaten houden dat dit de temp is van de diode onder de cpu (net als in het bios). Aida32, dat al eerder in dit topic vermeld is, kan ook de temp van de core uitlezen. Die kun je echter wel tot zeker dik 70 graden laten oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie geen diode onder de cpu, waar zit die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Nu online
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 11:55:
Ik zie geen diode onder de cpu, waar zit die dan?
Als het goed is op het mobo. Het is vaak zo'n klein bolletje.
http://www.digital-daily.com/documents/3240/big_board.jpg
Ik zie hem niet zitten idd, maar hij zit er wel anders zou hij met een Tbird geen temp kunnen weergeven.

[ Voor 29% gewijzigd door kutkip op 03-05-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Hallo

Ik heb een pc met A7V333 mobo. Als de pc reboot (ook vanuit DOS en
verschillende Windows versies) , gaat hij uit in plaats van te
rebooten. Heb BIOS al op default gereset. Kabeltjes zitten volgens mij
goed op mobo. Gekke is dat nadat ie uit is, hij pas weer kan opstarten
als ik de 220V kabel eruit trek, even wacht, kabel er weer in en dan
aan knop aanzetten..

Wie weet raad?

DOK

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kutkip schreef op 03 May 2003 @ 12:32:
[...]

Als het goed is op het mobo. Het is vaak zo'n klein bolletje.
http://www.digital-daily.com/documents/3240/big_board.jpg
Ik zie hem niet zitten idd, maar hij zit er wel anders zou hij met een Tbird geen temp kunnen weergeven.
Betekent dit dan dat de temp te hoog word weergegeven? erg vreemd, zeker met een standaard koeler, daar hij bij mij bijna altijd op max 34 graden staat.

Die diode zou toch tegen de proc aan moeten zitten om een juiste temp te meten? als hij zo klein is dat hij niet te zien is moet hij er een stuk onder zitten en zou hij geen contact maken en dus juist een te lage temp aangeven, dus is 34 misschien al teveel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

ergens in dit topic staat volgens mij een linkje naar de toegestane temp voor de diverse onderdelen van dit mobo en processors en volgens mij kan je hier http://mp3.zonebg.com/cpu/cpu.php ook wel iets aflezen als je de cijfertjes ff invoert en anders moet je ff goed zoeken in dit topic.

Volgens mij kan je wel tot 80 graden gaan voor je proc, maar hang me er niet aan op.

Ik heb hier gehad dat ie op 60 graden zat en toch gewoon bleef lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb alles al uitgespit maar niet kunnen vinden! Ik heb een 2200 processsor welke verhouding moet ik aanhouden om dat ding op te klokken?
Eigenlijk zou er een database moeten zijn in de trend van.
Ik heb een 1600+ en ik kant tot ..... met deze instelling, zouden we denk ik met zijn allen een hoop wijzer van worden.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik heb een 1600+ en ik kant tot ..... met deze instelling, zouden we denk ik met zijn allen een hoop wijzer van worden.
Overclocken != zekerheid
Elke CPU/config is verschillend en dus ook elke overclock

Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Nu online
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 23:45:
[...]

Betekent dit dan dat de temp te hoog word weergegeven? erg vreemd, zeker met een standaard koeler, daar hij bij mij bijna altijd op max 34 graden staat.

Die diode zou toch tegen de proc aan moeten zitten om een juiste temp te meten? als hij zo klein is dat hij niet te zien is moet hij er een stuk onder zitten en zou hij geen contact maken en dus juist een te lage temp aangeven, dus is 34 misschien al teveel???
Nee,juist dat de temp te laag word weergegeven. Hoe verder de sensor weg zit bij de core des te lager de temps die hij weergeeft. Daarom raad ik iedereen aan om eens Aida32 te downloaden, die ziet de temp sensor die in de core zit (alleen voor AMD XP's).

Een andere manier om te zien of je cpu niet te heet wordt is om de shutdown temperatuur op 70 of 75 graden in te stellen (dan zit je nog zeker safe). Gaat de pc uit na te lang stressen (je kunt dat natuurlijk forseren door de fan uit te zetten) dan heeft de core die ingestelde bereikt. Als je dan nog even met een proggie de diode temp bijhoud (of meteen weer opstart en in het bios kijkt) dan zie je dus dat die waarde in de buurt van de 60-65 zal zitten, wat wil zeggen dat die ingestelde temp die v/d core is en ik vind het ook wel heel vreemd dat ze die core temp niet in de bios hebben opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat asus ook de temp sensor in de proc pakte, maar blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het progje gedownload, maar ik kan nergens de temp vinden. wat ik ook vreemd vind is dat mijn geheugen langzamer is als pc1600 terwijl ik pc 2700 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Assassin
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
flopdoc schreef op 03 mei 2003 @ 19:43:
Hallo

Ik heb een pc met A7V333 mobo. Als de pc reboot (ook vanuit DOS en
verschillende Windows versies) , gaat hij uit in plaats van te
rebooten. Heb BIOS al op default gereset. Kabeltjes zitten volgens mij
goed op mobo. Gekke is dat nadat ie uit is, hij pas weer kan opstarten
als ik de 220V kabel eruit trek, even wacht, kabel er weer in en dan
aan knop aanzetten..

Wie weet raad?

DOK
Lijkt op kortsluiting ergens......

IK had met m'n casemodden ook een paar x de kast aangeraakt en toen ging die ook uit :( idd ook voedingkabel eruit en dan weer terug aanzetten, maar het is wel vaag dat ie het alleen doet met het rebooten, kzou dus ff nog een x checken of er geen kabels verkeert zitten. Strax is je mobo dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwtemp874
  • Laatst online: 08-09 20:17
Weet iemand hoe ik de smart uit kan zetten.

Krijg nu telkens de melding dat mijn schijf snel crashed en dat weet ik ondertussen wel.
In de handleiding staat het in elk geval niet, en in de bios niet te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Zet gewoon een goede schijf erin! Wou dat ik de vorige 2x dat mijn HD crashte die melding kreeg, had ik tenminste actie kunnen ondernemen....

Maar meestal is dat een optie in de bios (enable/disable smart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 12-09 13:35

Pubbert

random gestoord

Valt me op de A7V8X-X erg goedkoop is (70 euro)

Leuke goedkope vervangen van de brakke ECS K7S5A van mn ouders pc :Y)

maar wat is her verschil tussen de A7V8X-X en de A7V8X (deluxe?)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.asus.com.tw/su..._ID=84235&SLanguage=en-us

ook kan je je VDimm en Vagp niet instellen, verschillende biossen...

Ik heb zelf een probleem met mijn A7V8X. Ik krijg mijn FSB niet hoger dan 176. :( Ram en pci zijn het probleem niet want heb het getest met fsb van 145 => ram 181; CPU ook niet (heb multi verlaagd en draait zonder problemen 2350Mhz. Heb bios 1011 en 1007 geprobeerd. Mijn Bord is rev. 2.01. Enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

ik heb hem op 180 gehad en dan loopt ie wel, maar rebooten niet.

Loop nu op 13x 170 en dat gaat wel goed.

In dit topic zijn mensen die hem hoger hebben dan 180 en stabiel, maar als jij hem niet hoger krijgt, geef dan ook ff aan hoe je hem koelt enzo.

En wat zijn de specs verder van je geheugen etc,etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpu is het probleem niet, loopt nu op 13.5*175=2366 en bv 11*180=1980 lukt niet.
Geheugen is Apacer pc2700, geen oc-geheugen maar 180 moet ie toch aankunnen (doet het op 180 met fsb 144)

cpu-koeling is een falconrock 2, op de northbridge de standaard heatsink, op de southbridge niets (wordt wel warm); daar zal ik ook eens een heatsink op zetten. Case staat open, mobo... wordt dus niet te warm

Maar wanneer ik fsb op 178 zet wil hij wel booten nadat ik in bios gesaved, coldboot nooit.

geen raid, enkel lan & sound, bios 1007 & 1011

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogenlijk om een oudere bios (1009) over een nieuwere heen te flashen (1012 beta 7)? Want ik las net dat ik de multiplyer wel hoger kon zetten dan 12.5 met een bios versie lager dan 1009. Is het mogenlijk?

Edit: ik heb btw rev 2.01 waar standard 1011 al in zat

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is mogelijk, bij het opstarten alt+F2 (toch zoiets)
Heb nu 1007, vroeger 1011 en mijn 1700 draait nu met MP 13.5

IK heb juist hetzelfde mobo, wat is jou max fsb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie!
Ik heb um draaiend gekregen op een fsb van 185 x 11.5, de MP wou niet hoger.
Dan ga ik um nu flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Ik heb mijn XP1700 op 11,5* 182MHz, en dat draait superstabiel. Asusprobe geeft een voltage aan van 1,6 (heb een DLT), helaas wordt hij wel zo'n 50-60 Graden stressed... Maar heb geen last van softboot problemen etc! Heb nu wel rev 1007 bios, vind het een beetje raar dat Asus nooit een changelog bij zijn biossen voegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( en bij mij geraakt ie niet hoger dan 176. :r hoe komt dat toch, ik word er niet goed van. :'(

edit: en het is het geheugen niet, want werkt asynchroon zeker op 182 Mhz

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een asus a7v8x-x gekocht en ingebouwd. Alles werkt prima op één ding na: er zit een smart-monitor functie op het moederbord en die werkt ook als ik hem op "disabled" zet. Ik heb twee harde schijven, bij elke schijf staat smartmonitoring op disabled, maar als ik mijn pc opstart krijg ik tóch nog een melding "smart failure prediction on primary slave maxtor 5T060H6" --> druk op F1 om door te gaan.

erg irritant dus. zijn er nog meer mensen met dit probleem en/of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 13:21:
:( en bij mij geraakt ie niet hoger dan 176. :r hoe komt dat toch, ik word er niet goed van. :'(
Misschien heb je brak geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 10:38:
Is het mogenlijk om een oudere bios (1009) over een nieuwere heen te flashen (1012 beta 7)? Want ik las net dat ik de multiplyer wel hoger kon zetten dan 12.5 met een bios versie lager dan 1009. Is het mogenlijk?

Mijn MP loopt van 5,5 tot 22,5 en dat is de Beta versie en ben nu weer ff bezig met de instellingen en heb de Ram ipv auto op 288 gezet en me bench is gelijk 12100 ipv 11900.

Dus draai nu 12,5 x180 en de ram op 288 ipv 360.

WCpuid herkent hem wel als 360.

[ Voor 8% gewijzigd door Flame17 op 10-05-2003 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje, want ik kom er niet uit.

Welke sersor is de diode en welke de socket? Asus-2 of Asus-4, en welke is het belangrijkst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 10:38:

Met BIOS 1012 Beta 9 kan ik zonder probleem een multi hoger dan 12.5 nemen... Draai nu op 13.5x170. Vind hem beter lopen dan met 1009, vooral stabieler lijkt het. Misschien kun je die ook is proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, een oud Bios kan je moeiteloos met asus update over een nieuwere zetten, het probleem wat ik met 1012 009 en 1012 011 heb is dat de agp aparture size niet hoger als 32 mb kan, beetje rot met een radeon 9500Pro.
Als het trouwens niet zou kunnen, waarom zou asus dan Beta's uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, ik was er eigenlijk al vanuit gegaan dat een MP van 13 x of hoger niet zo kunnen op 1012 en dus heb ik dat nooit geprobeerd. Maar het werkt idd wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 19:16:
Ja, een oud Bios kan je moeiteloos met asus update over een nieuwere zetten, het probleem wat ik met 1012 009 en 1012 011 heb is dat de agp aparture size niet hoger als 32 mb kan, beetje rot met een radeon 9500Pro.
Als het trouwens niet zou kunnen, waarom zou asus dan Beta's uitgeven?
Hmh, in 1012 007 kan het wel hoger dan 32mb.. Ik weet niet wat er allemaal veranderd is tussen 007 en 011. Maar anders zet je gewoon 007 er op toch?

Ik heb eigenlijk nooit echt verschil qua opties gemerkt tussen bijv 1011 en 1012.. wat is er eigenlijk veranderd? (behalve dat een mp boven de 12.5 mogenlijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 22:59:
[...]
Hmh, in 1012 007 kan het wel hoger dan 32mb.. Ik weet niet wat er allemaal veranderd is tussen 007 en 011. Maar anders zet je gewoon 007 er op toch?

Ik heb eigenlijk nooit echt verschil qua opties gemerkt tussen bijv 1011 en 1012.. wat is er eigenlijk veranderd? (behalve dat een mp boven de 12.5 mogenlijk is)
Hmm, nou ik kan vanaf biosversie 10.XXX al niet meer hoger als 32Mb gaan.

Ik heb nu 12.009 draaien maar ik krijg spontane resets. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindhoven schreef op 11 mei 2003 @ 12:31:
[...]

Hmm, nou ik kan vanaf biosversie 10.XXX al niet meer hoger als 32Mb gaan.

Ik heb nu 12.009 draaien maar ik krijg spontane resets. :(
Hmh ja, das nogal raar dan.. welke rev heb je, mayb een bug in je bord ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog iets vreemds, ik heb rev 1.00, maar er zit wel een stikker 333mhz fsb op de doos en op de southbridge, betekent dit dat ik de 3000plus erop kan zetten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 18:10
vraagje:
Kheb een a7n8x deluxe met bios1003 erin.
Ik kan mn 2400+ maar tot 2600+ (12,5*166)oc'n omdat hogere mp's in bios blijkbaar 'geshared' worden met lagere mp's... Alle mp's hoger dan 12,5 staan ook weer bovenaan in lijst (ipv. onder 12,5)! |:(
Hierdoor is bv. 13,5 (voor 2800+/2,25Ghz) die boven in lijst staat eigenlijk 5,5 dus wordt 913Mhz... :(

Enig idee? Moet ik een oudere bios misschien gebruiken die wel 'echt' hogere mp's ondersteund? :?

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

bluf98 schreef op 11 May 2003 @ 18:18:
vraagje:
Kheb een a7n8x deluxe met bios1003 erin.
Ik kan mn 2400+ maar tot 2600+ (12,5*166)oc'n omdat hogere mp's in bios blijkbaar 'geshared' worden met lagere mp's... Alle mp's hoger dan 12,5 staan ook weer bovenaan in lijst (ipv. onder 12,5)! |:(
Hierdoor is bv. 13,5 (voor 2800+/2,25Ghz) die boven in lijst staat eigenlijk 5,5 dus wordt 913Mhz... :(

Enig idee? Moet ik een oudere bios misschien gebruiken die wel 'echt' hogere mp's ondersteund? :?
Voor de A7N8X is een apart topic dus ik denk dat je beter daar je vraag kan plaatsen.

En voor bios is het zo, loopt ie goed niks er mee doen, moet je wel omdat je hoger moet kunnen met je MP ff de logs bij die bios lezen.

Ook kan je ff op de site kijken van de fabrikant en zoeken op je Mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Ik heb een a7v8x-x, me fsb en geheugen draait op 160 mhz, alleen haal ik in sisoft sandra een score van 2000/1900 mb/s, dat vind ik redelijk laag.

Ik draai met bios 1003 en ik heb een athlon thunderbird 1333.

Me timings staan op auto dus op 2.5-3-3-7, misschien ligt het daaraan, ik heb samsung pc 2700 geheugen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Je geheugentimings moeten niet zoveel uitmaken voor je geheugenbandbreedte, alswel je snelheid van je geheugenbus. Je PC2700 draait nu waarschijnlijk op 370 MHz ofzo? Asynchroon is sowieso (bijna altijd) langzamer dan synchroon. Kun je niet op 166 MHz FSB draaien dan (mp van je Thunderbird omlaag misschien?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik draai gewoon synchroon.

Ik heb nu bios versie 1005 alleen nu krijg ik geen beeld als ik een andere multiplier dan 10 selecteer.

Deze cpu houdt niet zo erg van een hoge fsb.

Ik zal ook eens sisoft sandra updaten :)

Maakt het nog uit in welke bank ik me geheugen stop?

Volgens de handleiding kan ik als ik de overvoltage jumper op 1-2 zet de vcore opschroeven naar 2.1 volt, alleen krijg ik die optie niet in de bios :(

edit:

Ik heb nu weer bios versie 1003, en nu post ie weer bij lagere multipliers, alleen zet ie wel na een softwarematige reset de originele multiplier weer terug, dat vind ik best raar.

[ Voor 53% gewijzigd door bobo1on1 op 14-05-2003 19:23 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Die overvolt jumper werkt gewoon hoor. Er komen geen instellingen bij in je BIOS, maar er komt gewoon 0,2 V bij je ingestelde Vcore. Dus als je je cpu op 1,85 V hebt ingesteld, kun je bij Hardware monitoring zien dat er 2,05 V op je core staat.

BIOS Rev. 1009 is de nieuwste versie die nog de mp boven de 11,5 in wil stellen, dus misschien is het slim om die versie te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik heb een a7v8x-x, de nieuwste bios versie daarvan is 1005.

En ik wil de mp op 9 hebben zodat ik de fsb op 160 kan zetten, ik heb een athlon 1333 die niet zo heel erg hoog wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogoul
  • Niet online
ASUS A7V8X BIOS 10.12 FINAL is uit:

ftp://ftp.asus.com.tw/pub.../kt400/a7v8x/av8x4m12.zip
of via http://www.asus.com.tw/su...item.aspx?ModelName=A7V8X

maar weer een poging wagen om te kijken of ze die agp aperture nu gefixed hebben :7

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Dat was mij ook al opgevallen, dat die AGP aperture niet meer instelbaar was. Maar ik ga toch geen BIOS'en meer flashen hoger dan 1009, omdat ik anders de mp dus niet meer hoger dan 11 kan instellen... volgens mij was die AGP aperture nog wel in BIOS 1007 instelbaar... maar wat is het nut ervan? Ik weet wel waar het voor dient en dat je er ook iets van kunt merken in games als je het anders instelt... misschien een keertje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

dog4life schreef op 13 April 2003 @ 23:03:
[...]
Andere 'opmerking': Dat Asus voice-gebeuren bij het booten, werkt dat bij iemand?? Ik hoor helemaal niks! Heb wel alle opties aangezet in de bios, maar maakt geen verschil... Gebruik overigens de on-board sound niet, maar het zou via de PC-speaker moeten werken geloof ik.
Doet het bij mij wel hoor. Komt uit de onboard soundcard, alleen heel erg zachtjes. :z

Andere vraag: Ik ben echt enorm te spreken over dit board. Is bij mij nog nooit vastgelopen o.id.
Wat voor een uptime halen jullie meestal en met welk OS? Ik heb hem met windowsXP tot nu toe nooit langer dan 12 uur aangehad, maar dat ging prima.

[ Voor 22% gewijzigd door Gwannoes op 15-05-2003 14:32 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ga zo bij de mycom een A7V8X-X halen voor 75 euro, is wel een goed bordje heh :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

YT-Croc schreef op 15 May 2003 @ 15:19:
Ik ga zo bij de mycom een A7V8X-X halen voor 75 euro, is wel een goed bordje heh :Y)
Ik zou niet voor de A7V8X-X gaan maar voor de A7V8X. De -X is een budget-bordje, en mist een aantal features...
Zie ook deze vergelijking op de site van asus. Vooral dat Q-fan werkt lekker! Scheelt een boel herrie bij mij. Wel jammer dat je de temp niet zelf kunt instellen, maar ja. Dat komt wel bij het volgende bordje denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gwannoes schreef op 15 May 2003 @ 15:47:
[...]

Ik zou niet voor de A7V8X-X gaan maar voor de A7V8X. De -X is een budget-bordje, en mist een aantal features...
Zie ook deze vergelijking op de site van asus. Vooral dat Q-fan werkt lekker! Scheelt een boel herrie bij mij. Wel jammer dat je de temp niet zelf kunt instellen, maar ja. Dat komt wel bij het volgende bordje denk ik :)
Kep die features niet echt nodig, en ben inderdaad op zoek naar een budget mobo die toch goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn systeem niet stabiel overklokt.

Ik heb de volgende configuratie:
Asus A7v8x 333mhz support (Bios 1009)
Athlon xp 2400+ (standaard unlocked)
400 watt voeding (loopt volgens asus probe helemaal stabiel)
2x 256mb Kingston pc2700 cas2.5 ram
2x WD 7200rpm 20GB schijf
1x Samsung DVD speler
1x Freecom 16x brander
Hercules MuseXL Soundcard
Hercules Prophet 3d radeon 9500pro@324/310
2x coolermaster casefan
Thermaltake Volcano 11 (Xaser uitvoering)
Kast (niet bekend, standaard ATX)

Wat is het probleem:
Als ik de fsb en/of de MP omhoog schroef (of MP omlaag en FSB omhoog zodat het geheugen synchroon loopt op 166) krijg ik in 3dmark 2003 een lagere score op de cpu tests, tevens krijg ik vaak vastlopers of start de pc helemaal niet op en moet ik hem uit zetten, om vervolgens van het bios de melding te krijgen dat de snelheid niet goed staat.

Wat heb ik geprobeerd:
Natuurlijk in kleine stapjes omhoog
een Zalman Fan (12x12) onder in de kast gemonteerd om koele lucht omhoog te blazen naar de CPU en langs de Videokaart wat door de Coolermaster naar binnen word gezogen. (Scheelt zo'n 5 graden)
Halt on error in het bios uit gezet.
Alle overige instellingen op auto gezet.
vrijwel alle bios instellingen uitgeprobeerd
Windows XP opnieuw geinstalleerd.
Geheugen gewisseld
Andere Video kaart geprobeert
Geluidskaart eruit gelaten.

Kent iemand dit probleem? en wat is er aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:57
Aham brahmasmi schreef op 15 mei 2003 @ 14:10:
Dat was mij ook al opgevallen, dat die AGP aperture niet meer instelbaar was. Maar ik ga toch geen BIOS'en meer flashen hoger dan 1009, omdat ik anders de mp dus niet meer hoger dan 11 kan instellen... volgens mij was die AGP aperture nog wel in BIOS 1007 instelbaar... maar wat is het nut ervan? Ik weet wel waar het voor dient en dat je er ook iets van kunt merken in games als je het anders instelt... misschien een keertje proberen.
Kan de ASUS A7V8X BIOS 10.12 FINAL nogsteeds niet hoger dan mp 12,5 ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Ik heb hem met windowsXP tot nu toe nooit langer dan 12 uur aangehad, maar dat ging prima

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ik heb hem bijna nooit langer dan 12 uur uit staan, dus geen problemen daarmee!

Overklokken is een kwestie van uittesten en nog eens uittesten.

Mijn system loopt nu op 13x167 en zet je RAM eens minder strakke timings, zoals Balus C altijd adviseerd.

12,5x166 moet ie kunnen trekken.

Ik heb hem ook op 12,5 x180 gehad, maar dan loopt ie wel maar dan geen reboot en moet ik dus ff uitzetten en opnieuw starten en dan start ie wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogoul
  • Niet online
.. en met BIOS 10.12 FINAL is dat rare AGP Aperture probleem nog steeds niet opgelost :/

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:18

jorammeke

Prutser

Heeft iemand dit bordje al draaien icm een XP 2800+??

Bij mij wil ie nog niet stabiel draaien... Volgens de bios is de CPU-Temp 84 C beetje veel he..
K denk m'n cooler te oud (?) is, is nog een silverado..............

* jorammeke gaat op zoek nog een goede/stille vervanging.....

[ Voor 5% gewijzigd door jorammeke op 17-05-2003 13:46 ]

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
drogoul schreef op 17 May 2003 @ 11:36:
.. en met BIOS 10.12 FINAL is dat rare AGP Aperture probleem nog steeds niet opgelost :/
Waarom zou je dan steeds de nieuwste BIOS'en flashen? Omdat er bijna nooit een changelog van Asus komt, zullen we het nooit weten. :+ Maar ik heb iig nog nooit een verschil in de verschillende BIOS versies gemerkt, behalve de mp-beperking en foute temps in versies boven rev. 1009. Of de agp aperture in 1008 nog instelbaar was weet ik niet, 1007 iig wel.
jorammeke schreef op 17 May 2003 @ 13:43:
Heeft iemand dit bordje al draaien icm een XP 2800+??

Bij mij wil ie nog niet stabiel draaien... Volgens de bios is de CPU-Temp 84 C beetje veel he..
K denk m'n cooler te oud (?) is, is nog een silverado..............

* jorammeke gaat op zoek nog een goede/stille vervanging.....
84 °C is wel ERG veel ja. Heb je 'm wel goed gemonteerd en AS3 oid ertussen? Een 2800+ hoeft niet meer dan 40 graden idle te worden met redelijke goede koeling; 50/55 is misschien voor wat goedkopere koelers normaal. Mijn 1700+@2250 MHz (= ~3400+) wordt iig zo'n 42 graden idle met een Alpha PAL8045 (43 euro zonder fan).

[ Voor 40% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-05-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 41728
Toch wel vreemd, ik heb een A7V8X Gold. (met alles er op en er aan.) pcb rev 1.04.

Is gekocht met bios 1009 erop.
Met de biossen 1009, 1011, en 1012.009 en 1012 final kan ik wel keurig de agp aparture instellen op 32/64/128/256mb.

De MP kan ik ook rustig boven de 12.5 zetten, maar boven de 13 boot mn XP 2000+ nie meer goed.

Zou dit probleempje niet in oudere rev's van dit boardje zitten?

Heb trouwens nog een vraagje, werkt dat Qfan nou ook op de andere FAN headers ipv alleen op de CPU fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Wimbo schreef op 20 mei 2003 @ 00:02:
[...]
Heb trouwens nog een vraagje, werkt dat Qfan nou ook op de andere FAN headers ipv alleen op de CPU fan?
Nee, alleen op je CPU-fan. Is ook bijna niets aan in te stellen; als de temp van de CPU-diode op het mobo boven 50 graden komt gaat hij sneller draaien. Temp is niet in te stellen; snelheid wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Gwannoes op 20-05-2003 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware:

Gigabyte ATI Radeon 9700 Pro 128 MB
ASUS A7V8X

Probleem:

Sinds BIOS 1011, kan ik niet meer AGP Aperture size selecteren die groter is dan 32MB.... vaag... :?. Dus 32MB is MAX.

Ook bij de laatste BIOS 1012 Final (14 mei 2003) is dit probleem niet opgelosd!
Als ik downgrade naar BIOS 1011, kan ik weer een Aperture size kiezen van 16MB tot 1024MB.

Ik heb naar 3 Asus support emails een meeltje gestuurd maar nix... :(

Ze verzuimen gewoon te reageren... een meel kwam zelfs terug als UNREAD .. bah! :r

Ik kreeg vroeger altijd veel antwoord op de NETQ forums van ASUS, maar deze is al maanden down... http://www.asusnetq.com.tw (melding http://www.asus.com.tw/su.../techref/forum/index.aspx)

Om een of andere reden werkte de chinese versie van NETQ nog wel (http://netq.asus.com.cn), maar deze site is gewoon niet te lezen...

Ik vind dit erg jammer... omdat dit toch een serieus probleem is, denk ik dat er in de BIOS 1011 en hoger, de optie om 64MB tot 1024MB per ongeluk is uitgeschakeld.
Deze BIOS (1011, minimaal) heb ik nodig voor officieële support for mijn cpu'tje XP2500 333FSB)
Vroeger kon je de ASUS biosen nog editen met een edit tool, om dus uitgeschakelde opties in te schakelen, alleen gaat dit helaas niet meer bij de A7V8X.

Weet iemand hier een oplossing voor? Of heeft iemand dit zelfde probleem?

En weet iemand anders of er een tool beschikbaar is om de AGP Aperture size in windows aan te passen?

!wcpredit werkt niet!

Mvgr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Sjongejonge... de effecten van de verschillende BIOS versies lijken echt bij iedere eigenaar van de A7V8X te verschillen. Vooral het verhaal van Wimbo vind ik verbazingwekkend (zowel mp als agp aperture instelbaar in BIOS).
Ik heb zelf trouwens geen 'Gold edition' maar wel een rev. 1.04 (zonder 333 MHz FSB sticker) die met BIOS 1009 probleemloos op 13.5x166=2250 MHz loopt en ook correcte temps aangeeft volgens mij (iig de meest correcte van alle BIOS'en). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 16:33:
Hardware:

Gigabyte ATI Radeon 9700 Pro 128 MB
ASUS A7V8X

Probleem:

Sinds BIOS 1011, kan ik niet meer AGP Aperture size selecteren die groter is dan 32MB.... vaag... :?. Dus 32MB is MAX.

Ook bij de laatste BIOS 1012 Final (14 mei 2003) is dit probleem niet opgelosd!
Als ik downgrade naar BIOS 1011, kan ik weer een Aperture size kiezen van 16MB tot 1024MB.

Ik heb naar 3 Asus support emails een meeltje gestuurd maar nix... :(

Ze verzuimen gewoon te reageren... een meel kwam zelfs terug als UNREAD .. bah! :r

Ik kreeg vroeger altijd veel antwoord op de NETQ forums van ASUS, maar deze is al maanden down... http://www.asusnetq.com.tw (melding http://www.asus.com.tw/su.../techref/forum/index.aspx)

Om een of andere reden werkte de chinese versie van NETQ nog wel (http://netq.asus.com.cn), maar deze site is gewoon niet te lezen...

Ik vind dit erg jammer... omdat dit toch een serieus probleem is, denk ik dat er in de BIOS 1011 en hoger, de optie om 64MB tot 1024MB per ongeluk is uitgeschakeld.
Deze BIOS (1011, minimaal) heb ik nodig voor officieële support for mijn cpu'tje XP2500 333FSB)
Vroeger kon je de ASUS biosen nog editen met een edit tool, om dus uitgeschakelde opties in te schakelen, alleen gaat dit helaas niet meer bij de A7V8X.

Weet iemand hier een oplossing voor? Of heeft iemand dit zelfde probleem?

En weet iemand anders of er een tool beschikbaar is om de AGP Aperture size in windows aan te passen?

!wcpredit werkt niet!

Mvgr,
Ik heb geen last van dit probleem, maar ik weet wel dat heel veel mensen het wel hebben.. Ik denk dat het te maken heeft met je board rev, kun je eens vertellen welke rev je hebt? Ik heb rev 2.01 en geen enkel probleem in de volgende biossen: 1011, 1012 beta 7 en 1012 beta 11 (hij zegt beta 9?) en 1012 Final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r1.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmh, dan ligt het daar dus niet aan, want een eindje terug staat er een post van iemand die ook rev 1.04 heeft een daar werkt het wel :7

Wat voor vid kaart dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 41728
Ik kan idd in mn bios alles gewoon instellen, zal s kijke offik n foto kan maken.

Kan dit probleem niet liggen aan de gebruikte videokaart?

Ik gebruik zelf een Asus Geforce 2Ti 64DDR, en dat werkt wel.
Of praat ik nu onzin?

Specs:
- Asus A7V8x GOLD, rev 1.04
- AMD Athlon XP 2000+
- 512 MB DaneElec DDR333
- Asus Geforce 2Ti 64DDR
- Creative SB L!ve 5.1 Player
- 3Com C905TXM 100Mbit NIC
- Promise Ultra133Tx2
- Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB, 8mb cache, SATA
- Maxtor D740L, 40GB, 2mb cache
- WesternDigital, 40GB
- Aopen 16x dvd
- LiteOn 48*12*48 CDRW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

je moet de system performance wel op Normal zetten en niet op turbo ofzo, dan kan je de Aperture siz niet meer instellen.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 41728
FoggyFreek schreef op 21 May 2003 @ 12:28:
je moet de system performance wel op Normal zetten en niet op turbo ofzo, dan kan je de Aperture siz niet meer instellen.
Bij mij staat de system performerance wel op Optimal.
Dus dat maakt ook niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
Wimbo schreef op 21 mei 2003 @ 11:40:
Ik kan idd in mn bios alles gewoon instellen, zal s kijke offik n foto kan maken.

Kan dit probleem niet liggen aan de gebruikte videokaart?

Ik gebruik zelf een Asus Geforce 2Ti 64DDR, en dat werkt wel.
Of praat ik nu onzin?
Ik weet dat de 9500/9700 series er last van hebben. Dit zijn allen 8xagp kaarten. Ik weet niet of de 8xagp geforce versies er last van hebben of dat dit puur ati is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 41728
Hmm, dat zal ik eens na proberen te kijken.
K ga binnenkort toch om een nieuwe videokaart (Ati, waatschijnlijk :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindhoven schreef op 21 May 2003 @ 16:58:
[...]

Ik weet dat de 9500/9700 series er last van hebben. Dit zijn allen 8xagp kaarten. Ik weet niet of de 8xagp geforce versies er last van hebben of dat dit puur ati is.
Ik heb een Radeon 9500.. en ik heb nergens last van!

Maar men moet de system peformance idd wel op optimal zetten en niet op turbo :) Maar als ik um op turbo zet, staat er bij de Aperture Size 128 mb, dus waarschijnlijk is het uitgesloten dat mensen um op turbo hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 19:20:
[...]

Maar men moet de system peformance idd wel op optimal zetten en niet op turbo :) Maar als ik um op turbo zet, staat er bij de Aperture Size 128 mb, dus waarschijnlijk is het uitgesloten dat mensen um op turbo hebben staan.
Maar welke bios draai jij dan. Want tot versie 9.xx kon ik wel alles instellen. Bij alle biossen daarna maar tot 32Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet _/-\o_ iemand _/-\o_ welke specs de Asus A7V8X-X LAN precies heeft, op de website van ASUS kan ik het niet vinden, het enige wat ik daar kan vinden is de specs met :r optional :r achter bepaalde features. Maar ik wil wel graag weten wat er nou precies op zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 19:20:
[...]

:o Zou dat het zijn... volgens mij had ik dat zelf een tijd terug al gezien, dat AGP aperture grijs wordt en op 128 MB staat als je 'm op Turbo zet...
Het is dus waarschijnlijk helemaal geen BIOS probleem. :) Alleen is de vraag wat System performance behalve de AGP aperture allemaal beïnvloedt. Want als je 'm op Optimal zet en zelf de aperture instelt, wat is er dan verder veranderd tov Turbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Kan ik eregens zien welke revisie ik heb zonder m'n pc te slopen? Er hangen zoveel IDE kabels in dat ik de helft van mijn mobo niet eens meer zie :z

Edit:
op de doos staat wel "333 Mhz FSB Support" en op de sticker op de doos "GOLD-UAY". Moet ik zoeken naar een sticker OP het mobo zelf ofzo?

[ Voor 35% gewijzigd door WhiteDog op 22-05-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Nee, naar de tekst "Rev. 1.04" (bijvoorbeeld) met witte letters op het pcb. Op het volgende plaatje zie ik het zo gauw niet, maar het kan dat het ergens tussen de PCI-sloten staat. Dit is in het begin van dit topic ook gezegd... plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.co.nz/ocnz/mobo/amd/kt400/a7v8x/board.jpg

Nu er toch weer wat discussie over dit bordje is: die chip links van het batterijtje, met de tekst "ITE" erop, dat is een Smartcard-lezer-chip. Direct daarnaast zit ook de Smartcard header als ik het goed heb. Dit betekent dus dat er een Smartcard reader die waarschijnlijk alleen uit een paar draadjes en de contactpuntjes voor de smartcard, zo op het mobo geprikt zou kunnen worden. De chip zit immers al op het mobo. Een paar maanden terug had ik hier ook iets over gepost, met de opmerking dat er op de Asus driver cd-rom ook een programma'tje staat om je simkaart mee uit te lezen (als je dus een smartcard reader op die header hebt aangesloten). Maar wat ik hoop is dat iemand hier misschien iets meer vanaf weet, want het lijkt mij wel leuk om te kunnen gebruiken.

[ Voor 56% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-05-2003 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Aham brahmasmi schreef op 22 mei 2003 @ 12:59:
[...]
Nu er toch weer wat discussie over dit bordje is: die chip links van het batterijtje, met de tekst "ITE" erop, dat is een Smartcard-lezer-chip. Direct daarnaast zit ook de Smartcard header als ik het goed heb. Dit betekent dus dat er een Smartcard reader die waarschijnlijk alleen uit een paar draadjes en de contactpuntjes voor de smartcard, zo op het mobo geprikt zou kunnen worden. De chip zit immers al op het mobo. Een paar maanden terug had ik hier ook iets over gepost, met de opmerking dat er op de Asus driver cd-rom ook een programma'tje staat om je simkaart mee uit te lezen (als je dus een smartcard reader op die header hebt aangesloten). Maar wat ik hoop is dat iemand hier misschien iets meer vanaf weet, want het lijkt mij wel leuk om te kunnen gebruiken.
Als je even precies post wat er op die chip staat, kan ik eens ff gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindhoven schreef op 22 mei 2003 @ 08:59:
[...]

Maar welke bios draai jij dan. Want tot versie 9.xx kon ik wel alles instellen. Bij alle biossen daarna maar tot 32Mb.
Ik draai bios 1012 Final
Aham brahmasmi schreef op 22 mei 2003 @ 12:01:
[...]
:o Zou dat het zijn... volgens mij had ik dat zelf een tijd terug al gezien, dat AGP aperture grijs wordt en op 128 MB staat als je 'm op Turbo zet...
Het is dus waarschijnlijk helemaal geen BIOS probleem. :) Alleen is de vraag wat System performance behalve de AGP aperture allemaal beïnvloedt. Want als je 'm op Optimal zet en zelf de aperture instelt, wat is er dan verder veranderd tov Turbo?
Maarja, iedereen zegt dat de AS op 32 mb komt te staan en niet op 128 mb, dus dat zal het wel niet zijn. Ik heb gemerkt dat als je System Peformance op turbo zet dat UC bij de vidkaart wordt veranderd in UCSW (ofzo), waarschijnlijk gaan de ram timings aggresiever? voorderest weet ik het eigenlijk ook niet zo.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gwannoes schreef op 22 May 2003 @ 13:32:
[...]

Als je even precies post wat er op die chip staat, kan ik eens ff gaan zoeken...
Bij mij staat er op:
ITE
IT8703-A
0243-EVS
FG0(o?)5P0(o?)
AmMega 87-96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 22:48:
[...]
Bij mij staat er op:
ITE
IT8703-A
0243-EVS
FG0(o?)5P0(o?)
AmMega 87-96
Damn, natuurlijk weer niks over te vinden :(
Niks geen datasheets o.i.d. De chip heet dus een IT8703(-A) dat heb ik al wel bevestigd gekregen, maar ik kan er verder geen info over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ff mezelf quoten van pagina 23 (nooit een reaxie op gekregen toen):
Aham brahmasmi schreef op 19 December 2002 @ 16:42:
Heeft iemand al opgemerkt dat er op de driver-cd van ASUS in de map \Drivers\Smr\Ite een programma staat voor een Smartcard reader? Het programma'tje heet 'ITE Smart GSM Editor'.
[afbeelding]
Hiermee kun je dus je SIM-kaart van je telefoon editen (oftewel het telefoonboek). Minpuntje is echter dat je geen Smartcard reader bij de ASUS A7V8X krijgt. |:( Er zit een IT8703f-A chip van ITE op het mobo, en een smr-header (13 pinnen), waarop eoa kabeltje aangesloten kan worden waar een Smartcard reader aan zit. De vraag is echter, waar vind je zo'n ding??

Op de site van ITE is weinig te vinden.
Edit: op die site van ITE is wel de IT8702F (niet de 8703 gek genoeg) te vinden, maar ik zie geen links naar datasheets. Die kun je wellicht krijgen als je een mailtje stuurt naar het support e-mailadres. Je kunt de datasheets toch krijgen hier: http://www.ite.com.tw/productInfo/Download.html#IT8702F . In het PDF'je van de 8702 'reference circuit' staat wel iets over de pin-layout van de smartcard header (op pagina 5) geloof ik, maar ik kan weinig met de informatie.

Edit 2: bij de volledige specs staat veel meer informatie, op pagina 106 (=118 in Acr. Reader). Er staat bij het begin van paragraaf 10.8 The SCR (Smart Card Reader) can also be connected to smart card socket directly.. Er zit dus o.a. een klokgenerator in de chip. Ik begin de tekst van pagina 106 nu grotendeels te snappen en het schema'tje wat erbij staat ziet er erg eenvoudig uit. :) Valt me toch mee want elektronica is niet mijn beste vak. ;)
Ik krijg zo het idee dat er toch wel iets leuks met deze SMR te doen is; het zou alleen makkelijker zijn als je zo'n Smart Card socket ergens zou kunnen kopen zodat je niet zelf iets inelkaar hoeft te klooien met contactpuntjes en draadjes enzo.

[ Voor 48% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-05-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de search al gebruik en deze topic geprobeert snel door te lezen, alleen ik kan het antwoord niet op mijn vraag vinden:

Kan een A7V8X mobo een 2600+ processor aan??????
Op de site van asus staat dat die maar tot 2400 ofzo aan kan, maar kheb hier al mensen gezien met ook 2600+
Is dit een biosupdate ofzo??? plz help me

edit:

kzie nu dat je hem kan biosflashen en dan die het dan wel aan kan,
maar levert dat flashen geen problemen op?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Dit hangt ervanaf welke versie van dit moederbord je hebt. Op je southbridge moet namelijk een sticker zitten wil je moederbord een 333Mhz FSB ondersteunen :)

edit:
Je kan ook altijd 999 posts per page instellen en vervolgens met ctrl+F zoeken :)

[ Voor 19% gewijzigd door DeverauX op 23-05-2003 18:31 ]

Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm irritant, kmoet nu kiezen tussen een A7V8X met alle features of een A7N8X zonder features. Wel gaar.
Dus er zou dan een sticker op de southbridge moeten zitten en zijn er dan verder geen voorwaardes/problemen?

Hij draait nu zonder biosupdate namelijk niet op 333 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Dus er zou dan een sticker op de southbridge moeten zitten en zijn er dan verder geen voorwaardes/problemen?
Dit betekent dat je moederbord officieël een FSB van 333Mhz ondersteund.
Hij draait nu zonder biosupdate namelijk niet op 333 Mhz
Probeer dan eerst eens een bios-update en kijk of het dan wel werkt. (maar kijk eerst of er een sticker op je southbridge zit)

// Edit:
Hmm irritant, kmoet nu kiezen tussen een A7V8X met alle features of een A7N8X zonder features.
In dat geval zou ik persoonlijk voor de a7v8x+all features gaan :)

[ Voor 20% gewijzigd door DeverauX op 23-05-2003 18:42 ]

Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou DeverauX, de stikker zat erop :)
Bedankt voor de hulp. Het flashen doe ik pas over 2 weken ofzo, kwil eerst zien dat me systeem stabiel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar zit presies de jumper om de bios te resetten lol want ik ben erg blind maar ik ken wel lezen :| en ik zie nergens de jumpers staan waar ik mijn bios kan resetten want om een of andere vage reden krijg ik geen beeld meer en heb ik geen idee wat hij doet als ik hem aanzet...
hoewel het wel aardig heet wordt in die kast :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 18:21:
Ik heb de search al gebruik en deze topic geprobeert snel door te lezen, alleen ik kan het antwoord niet op mijn vraag vinden:

Op de site van asus staat dat die maar tot 2400 ofzo aan kan, maar kheb hier al mensen gezien met ook 2600+
Ik heb zelf een A7V8X met een 2600+ XP erop, dus ik kan bevestigen dat dit mogelijk is.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de jumper het dichtste bij de batterij. rechts onder de batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

als je geen beeld krijgt is ie denk ik teveel overklokt en als ik dat heb dan zet ik hem helemaal uit, wacht ff een paar minuten ( althans dat lijkt het) en daarna kan ik gewoon weer opstarten en komt dan in opstart scherm van de Bios en moet dan ff de FSB aanpassen.

Maw, geen jumpers nodig !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
ik denk eraan mijn proc te vervangen door een Barton 2500+ en lekker te overklokken,
maar is dat multiplier probleem van max 11 ook bij deze [proc?
want dan valt er weinig te overklokken :( 11x166 is 1826 das default speed
nou busje op 180 dan zit ik nog maar op 2068
iemand info hierover?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Kijk eens hoeveel posts, zo'n 1000 stuks alweer en da's wel het maximum voor een topic (en omwille v.d. 'handzaamheid' wil ik binnenkort sowieso de grens een stuk verlagen :) ). Open maar weer een uitgebreide indien daar behoefte aan is (maak de startpost met zorg :P ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.