Groot Asus A7V8X Topic

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.722 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik kan ook alleen kiezen voor CAS 2 en CAS 2.5. Maar op DDR400 kan het anders zijn, ik zal eens onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:28

smallboy

N/A

Verwijderd schreef op 01 januari 2003 @ 04:04:
smallboy ik heb een radeon 9700 op dit board van club3d no problemo
Bedankt voor het reageren.... Dan ga ik ook voor deze combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn bios geflashed naar versie 1011.004, maar nu wilt mijn computer helemaal niet opstarten, ik krijg geen beeld, en ook geen geluid uit mijn pc-speaker, wat kan ik doen?

ik heb dus een a7v8x voor de duidelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
  • Nu online
Heeft er nu iemand al een oplossing voor het CPU-OC'ed warm boot probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, de HS op mn northbridge wordt VRIJ warm @ 180 mhz fsb. Over 2 weken weten we of we een fsb van 200+ kunnen draaien met een watergekoelde chipset >:)
gobien schreef op 02 januari 2003 @ 00:54:
Heeft er nu iemand al een oplossing voor het CPU-OC'ed warm boot probleem ?
wat bij mij hielp was flash naar nieuwste officiele bios & in de bios plug and play os uitzetten.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2003 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
  • Nu online
heb de versie 1010. Dit is de laatste officiële niet-beta versie.

Dat van die plug & play OS zal ik eens afzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doberman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik heb een A7V8X en 2x 512mb Samsung ddr333 cl 2,5 is het aan te raden Samsung ddr333 cl 2.5 op cl 2 te laten lopen ? of trekt dat het niet ? Gezien samsung niet zo'n super merk is.... iemand ervaringen ?
(ik heb eerst gezocht en niet gevonden dus alvast sorry als het toch al ergens anders blijkt te staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer het eens, Tweaker? ;)

Als je geheugenreepje het niet trekt, dan treedt er heus geen self-destruction op ofzoiets.. :+ Dat merk je gauw genoeg wanneer het beeld zwart blijft of het systeem instabiel wordt, zie ook de DOC FAQ B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 00:50:
ik heb mijn bios geflashed naar versie 1011.004, maar nu wilt mijn computer helemaal niet opstarten, ik krijg geen beeld, en ook geen geluid uit mijn pc-speaker, wat kan ik doen?

ik heb dus een a7v8x voor de duidelijkheid :)
Het lijkt erop alsof het flashen niet helemaal goed is gegaan. Heb je de bios al een keer ge-reset dmv het jumpertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doberman schreef op 02 January 2003 @ 10:06:
Ik heb een A7V8X en 2x 512mb Samsung ddr333 cl 2,5 is het aan te raden Samsung ddr333 cl 2.5 op cl 2 te laten lopen ? of trekt dat het niet ? Gezien samsung niet zo'n super merk is.... iemand ervaringen ?
(ik heb eerst gezocht en niet gevonden dus alvast sorry als het toch al ergens anders blijkt te staan)
zo slecht is Samsung anders niet hoor. Tijdje terug was dit nog het beste geheugen wat je kon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mex schreef op 02 januari 2003 @ 10:15:
[...]

Het lijkt erop alsof het flashen niet helemaal goed is gegaan. Heb je de bios al een keer ge-reset dmv het jumpertje.
dat heb ik gedaan, batterij er voor een lange tijd uitgehaald, jumper daarna verwisseld zoals in de handleiding staat uitgelegd. Niks werkte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

doberman schreef op 02 januari 2003 @ 10:06:
als je het standaard laat draaien kan het anders moet je het op cl2.5 laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:09

Soggy

vroemmmm

Ik had een A7V8X, full specs (GLan, fiwi, SATA, etc). Nix dan problemen icm mijn Hercules Radeon 8500AIW en Iiyama 17" TFT. Rode strepen - niet om aan te zien. Ander mobo geprobeerd. Ook noppes. Heb nu een MSI KT4Ultra en ben overal vanaf. Jammer, want gezien de specs was het een wereldplankje.

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

er is weer een nieuwe bios van de A7V8X je kan hem hier halen
ik heb hem zelf nog niet getest ik moet eerst eens mijn winhoos opnieuw instaleren om die Klere directx 9 kwijt te raken :r kon de doom III beta in eens niet meer draaien :/

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ok de 1011 005 zuigt dus zwaar
ik kan in eens niet meer ocen met me mp :? ik gaat hem lekker trug zetten naar de 1010 ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Nu zit ik toch echt met een probleem.
By MyCom staat de Asus A7V333 voor Euro 125 te koop en de A7V8X voor Euro 126
Ik dacht altijd dat de A7V8X de opvolger was voor de A7V333, maar aan de prijzen te zien geloof ik dat nu niet meer.

Welke zal ik kopen? (en eerlijk zeggen he :) )
Ik heb al een athlon XP2200+ chip thuis liggen :9

Is de a7V333 stabieler ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom moet je voor een asus gaan dan.
de KT4ultra van msi is ook een goed bord.
bij sommige winkels zelfs goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 08:38:
waarom moet je voor een asus gaan dan.
de KT4ultra van msi is ook een goed bord.
bij sommige winkels zelfs goedkoper.
Ja, dat is ook zo. Heb je zelf dat bord ??
Maar stel ik wil de keuze uit bovenstaande ??

welke is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 03 January 2003 @ 08:56:
Ja, dat is ook zo. Heb je zelf dat bord ??
Maar stel ik wil de keuze uit bovenstaande ??

welke is dan aan te raden?
Neem gewoon het nieuwste :z

Dat de A7V8X nauwelijks duurder is, is juist mooi meegenomen. Verder raad ik je dringend aan om de hardwarenieuws regelmatig in de gaten te houden en gewoon de specificaties van de moederborden aandachtig door te nemen, getuige de niveau van je vraagstelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:09

Soggy

vroemmmm

Ik heb de MSI genomen. Kijk eens naar de problemen in dit topic met de A7V8X en kijk dan eens in het topic van de KT4Ultra. Mijn Asus is retour leverancier. AGP-problemen (niet specifiek Via want die chipset heeft de MSI ook).

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

heeft iemand anders die bios die ik gemeld had getest :/ bij mij kan ik in eens niet meer ocen :/ :? verder geen gezijk ofzow
mare kan iemand dit ook ffe testen dan weet ik of het door mijn bordje kom of door de beeos

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Shunt schreef op 03 January 2003 @ 14:41:
heeft iemand anders die bios die ik gemeld had getest :/ bij mij kan ik in eens niet meer ocen :/ :? verder geen gezijk ofzow
mare kan iemand dit ook ffe testen dan weet ik of het door mijn bordje kom of door de beeos
Heb deze bios (1011.005) sinds gisteren draaien en heb na 5 minuten m'n cas van 2 naar 2,5 moeten zetten, systeem bleef om de haverklap hangen (freez).
Mijn proc is niet geunlocked (bij unlocken iets fout gegaan waardoor ik bij een unlock-actie nu altijd vast zit aan MP 11 ipv 12 ) dus de MP-overclock kan ik niet testen.
Overigens heb ik na het terugzetten naar cas2,5 geen problemen meer gehad met deze bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smarthass
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 23:18
Bij mij kon je met de 1011.005 bios ook niet meer overclocken, hij wou alleen nog maar booten op 13x166 (met 1011.002 zelfs op 13x171 bootte ie nog). Ik vind 1011.002 de beste bios omdat die net zo stabiel is als 1010.bin en omdat ik daarmee wél met mijn USB keyboard in de bios kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Shunt schreef op 03 January 2003 @ 14:41:
Geen problemen hier met 1011.005. Kan nog steeds OC'en als voorheen.
Even iets anders, ik heb sinds 1010 dat de CPU temp laag ligt.
Ik krijg bij MBM twee temps door waarvan de laagste (rond de 40) ook in de bios wordt vermeld bij hardware monitor. Ik vertrouw eerder de andere (rond de 50) aangezien deze lijkt op eerdere temp weergaven met andere biossen.
Bij jullie hetzelfde?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Weet iemand ook of het geluid van de A7V8X ook 5.1 is??? want ik heb dit moederbord en overweeg om een setje nieuwe boxen te kopen en dan zou een 5.1 systeem wel mooi zijn maar wil dit???? In WinXP pro kan ik wel kiezen voor 5.1 surround sound-luidsprekers en voor 7.1 luidsprekers met surround sound. Ik heb (uiteraard) het moederbord met geluid.
Weet iemand trouwens nog een goed setje luidsprekers????? of een winkel waar ze (niet al te duur) verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 08:27
kingrichard47 schreef op 06 January 2003 @ 16:45:
Weet iemand ook of het geluid van de A7V8X ook 5.1 is??? want ik heb dit moederbord en overweeg om een setje nieuwe boxen te kopen en dan zou een 5.1 systeem wel mooi zijn maar wil dit???? In WinXP pro kan ik wel kiezen voor 5.1 surround sound-luidsprekers en voor 7.1 luidsprekers met surround sound. Ik heb (uiteraard) het moederbord met geluid.
Weet iemand trouwens nog een goed setje luidsprekers????? of een winkel waar ze (niet al te duur) verkopen?
Ik geloof van wel. Je kan nl met het proggie dat je erbij krijgt je mic en line in poorten de functie geven voor rear/center/sub speakers. En volgens mij heeft Logitech tegenwoordig een paar heel mooie setjes.
reviews:
Verschillende:
nieuws: Surround speakersets vergelijkingstest @ HWI?
nieuws: Dertien 5.1 en 4.1 speakersets vergeleken?
Logitech's:
nieuws: Logitech Z-680 5.1 speakerset beluisterd?
nieuws: Logitech Z-560 4.1 THX speaker review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2003 @ 12:57:
[...]

dat heb ik gedaan, batterij er voor een lange tijd uitgehaald, jumper daarna verwisseld zoals in de handleiding staat uitgelegd. Niks werkte :(
Wellicht vervelend nieuws voor je...

Ik had dit met mijn a7v333 mobo...

Daarna heb ik dus een a7v8x kunnen kopen... mobo doet helemaal nix meer, alles gedaan zoals in de manual stond...

anyway, suc6 en laat me weten als t je wel gelukt is, en dan vooral HOE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is de output van het moederbord wel anoloog want veel setjes draaien niet op optisch of digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 14:47
Ik ben op zoek naar een micro atx versie van de a7v8x en nu kwam ik dit bordje tegen van asus... is deze nu wel of niet gebaseerd op de nvidia nforce 2 chip? http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7n266-vm/overview.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingrichard:
Heb even voor je gekeken er staat een 6 kanaals modus in voor 5.1 luidsprekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

savale schreef op 06 januari 2003 @ 17:32:
Ik ben op zoek naar een micro atx versie van de a7v8x en nu kwam ik dit bordje tegen van asus... is deze nu wel of niet gebaseerd op de nvidia nforce 2 chip? http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7n266-vm/overview.htm
nee dit is gebaseert op een KT266 chip volgens mij :/

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijg ik agp op 4x in de bios? deze optie is licht grijs en niet veranderbaar.....
staat nu op 8 overigens, maarja ik heb last van het radeon probleem en ik heb de 1.0 versie dus de fix helpt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 14:47
Shunt schreef op 06 January 2003 @ 17:52:
[...]

zijn er micro atx formaat bordjes voor AMD met die nforce? of een ander goede chipset? moet nog een beetje kunnen gamen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:55

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Shunt schreef op 06 January 2003 @ 17:52:
[...]

ik citeer; The A7N266-VM is the first micro-ATX motherboard to offer complete integrated features without sacrificing performance. Built upon the advanced nForce chipset architecture, the A7N266-VM features powerful GeForce2 level 3D graphics, optional axudio and LAN for an all-in-one solution with unmatched performance and value.

en
Key Specifications:
Supports Socket A AMD Duron, Athlon, and Athlon XP up to 1900+ and beyond
NVIDIA nForce 220-D: NVIDIA IGP-64 north bridge and NVIDIA MCP-D south bridge
200/266MHz front side bus
Integrated NVIDIA GeForce2 graphics core
Realtek® ALC650 audio module
2 DIMMs up to 1.0GB of PC2100/1600 non ECC DDR memory support
Integrated MAC in MCP-D (Optional)
3 PCI slots, and 1 AGP 4X slot
MicroATX form factor

Duidelijk?

edit:
de n in de naam staat naar mijn weten altijd voor n-force en een v voor via kijk maar naar de a7V8x en de a7N8x

[ Voor 7% gewijzigd door MixingMastersM op 06-01-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

MixingMastersM schreef op 06 January 2003 @ 19:24:
[...]

ik citeer; The A7N266-VM is the first micro-ATX motherboard to offer complete integrated features without sacrificing performance. Built upon the advanced nForce chipset architecture, the A7N266-VM features powerful GeForce2 level 3D graphics, optional axudio and LAN for an all-in-one solution with unmatched performance and value.

en
Key Specifications:
Supports Socket A AMD Duron, Athlon, and Athlon XP up to 1900+ and beyond
NVIDIA nForce 220-D: NVIDIA IGP-64 north bridge and NVIDIA MCP-D south bridge
200/266MHz front side bus
Integrated NVIDIA GeForce2 graphics core
Realtek® ALC650 audio module
2 DIMMs up to 1.0GB of PC2100/1600 non ECC DDR memory support
Integrated MAC in MCP-D (Optional)
3 PCI slots, and 1 AGP 4X slot
MicroATX form factor

Duidelijk?

edit:
de n in de naam staat naar mijn weten altijd voor n-force en een v voor via kijk maar naar de a7V8x en de a7N8x
sorrie verkeerd gelezen:D
mare het is duidelijk geen Nforce 2 want die ondersteunt PC 2700 ram ;)
dit is dan dus de Nforce 1

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Edit: was een reply op Kingrichard... ('k had een tijdje niet gerefteshed...)

Het geluid is idd zeskanaals, oftewel 5.1. De microfoon-uitgang wordt de center-speaker/subwoofer in 5.1 mode. De line in en line out worden de front speakers, staat in het boekje van de A7V8X, maar dit zal wel een foutje zijn omdat één van de twee natuurlijk rear speakers moet zijn (line out neem ik aan).

De speakers van Logitech zijn erg goed geloof ik, maar niet echt goedkoop. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, dus ik kan je verder ook weinig aanraden behalve te kijken op sites zoals http://www.3dsoundsurge.com.

[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-01-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Mijn vader heeft nu ook dit mobo ik trouwens ook alleen nu heeft hij een probleem denk ik.

Het moederbord geeft aan dat de proc 66 graden is op 1600Mhz en dat is nog niet eens de orginele snelheid standaart is ie 2Ghz dus je kan wel raden hoe hoog de temp is op 2Ghz.

En ik heb dus ook dit mobo (Bios versie 1007) met een AMD TB 1200Mhz en die wordt 45 graden.
Met een Thermaltake Vulcano 7+ erop, hieronder komen de specs die van mijn vaders pc.

AMD XP 2400+2Ghz standaart nu 1.6Ghz vanwege temp.
Asus A7V8X (Bios 1008)
Twinmos 2700 512MB
lacialtech Igloo 2320 koeler hieronder wat specs ervan
Gygabyte Maya 2 Radeon 9700 Pro
Lite-On DVD speler
WD 7200 Hardeschijf
en nog wat zooi:

Hier de specs van de cpu koeler:
Afmetingen: 70x64x57mm
Gewicht: 243 gram
Fan: 60x60x20mm
Snelheid: 3000RPM
Airflow: 13.3 CFM
Geluid: 25 dB(A)

Een andere reden zou ook nog kunnen zijn van dat de temp niet goed wordt weer gegeven van de mobo.
Dus meschien heeft het te maken met de bios versie.
Ik heb bios versie 1007 en die van mijn vader 1008.

Zou iemand mij kunnen helpen want het is jammer dat je een AMD XP 2400+ niet op volle toeren kan laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
over dat warm en koud booten: ik heb daar helemaal geen last van en bus staat toch aardig wat hoger :)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dutch3men schreef op 06 januari 2003 @ 21:26:

Hier de specs van de cpu koeler:
Afmetingen: 70x64x57mm
Gewicht: 243 gram
Fan: 60x60x20mm
Snelheid: 3000RPM
Airflow: 13.3 CFM
Geluid: 25 dB(A)
met zo'n airflow vind ik het niet zo gek dat ie te heet word. das bijna niks 13.3cfm.
Als ik me stilte papst fan van 12db die ook zoiets verplaatst, op me alpha pal8045 zet schoot me temp ook ruim over de 60c.

Zit nu ff te zoeken, die cooler is maar voor een xp2100 max :
http://www.glacialtech.com.tw/socket_a.htm ,
dat word dus ff een andere cooler halen wil je voluit kunnen gaa met die xp2400!
Of natuurlijk ff omruilen en dan die volcano gewoon full speed gooien.

[ Voor 41% gewijzigd door charrel op 07-01-2003 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoBieN-Be
  • Nu online
Kan de Asus A7V8X GOLD editie op AGP 8X draaien, want ik kom dit nergens tegen in de bios, ik zie alleen 1x 2x 4x !

Dit heb ik wel:
- 33Mhz support !
- IDE controller ATA 133
- RAID (2x S-ATA en 1x IDE)
- SPDIF en 5.1 geluid
- FireWire aansluitkaartje
- USB 2.0 + uitbreidingskaart
- blauw PCI slot
- 10/100 LAN (tot mijn teleurstelling, geen GB LAN)

Wat heb ik niet, dat de A7V8X full option wel heeft ?
En hoe noemt de full option ? Als de mijnen al GOLD noemt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft inderdaad 5.1 geluid, maar als je wilt kun je't ook instellen op 2.1 of 4.1 met een programmaatje dat wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
volgens mij kunnen alle a7v8x op agp8x draaien
die optie staat er overigens alleen als je er ook een agp8x kaart in hebt zitten!!

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

savale schreef op 06 January 2003 @ 17:32:
In deze nieuws post staat misschien wel iets leuks voor jou als je een klein moederbord met nForce2 chipset zoekt....

nieuws: Shuttle SK41G en SN41G2 barebone review

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag ook dit bordje, revisie 1.xx
en ook het probleem met een Logitech PS/2 mouse en keyboard.
voor de rest is hij super stabiel, alleen jammer dat hij de string XP 2000+ aan blijft geven ook als je overclocked

Misschien mag dit hier niet, maar wie kan me XP 2k+ unlocken ? (in de buurt van arnhem en tiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik er veel mee opschieten als ik mijn mushkin pc2100 512MB stick verkoop om vervolgens ocz pc3500 te kopen en dat vervolgens synchroon te laten lopen met mijn cpu.

Ik heb nu een 2200+ en die is standaard al unlocked blijkt (getest). Wat ik dus zou willen is ipv 13.5 x 133 naar 11x166. Dan heb ik nog wat ruimte om verder wat bus overteclocken eventueel.

Schiet ik hier veel mee op qua snelheid of is het weggegooid geld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Synchroon op PC2700 wordt het dan, als je naar 166 MHz FSB wil. Da's pas zonde. Kun je beter PC2700 (DDR333) geheugen kopen. Anders zou de FSB op 440 MHz oid moeten om synchroon te kunnen lopen, wat natuurlijk nooit gaat lukken (was 424 MHz niet max.?).
PC3500 geheugen kan als het goed is wel op de snelste timings lopen.

[ Voor 27% gewijzigd door Aham brahmasmi op 13-01-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

pc2700 is ddr333 dus dan loopt het synchroon met 166fsb van je proc. Het scheelde bij mij met 3dmark ongeveer 900 punten door me fsb op 166 te hebben ipv 133 en dan kwam er 30mhz bij. Dus 1830mhz ipv de originele 1800mhz. Het is wel iets sneller maar of je het echt merkt/ziet. Ik denk alleen bij benchmarks dat je het merkt, het zal minimaal zijn wat je verder aam je systeem zelf merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Als ik nou zou gaan upgraden van mijn mobo, zie sig, naar deze A7V8X, zou dat een groot verschil hebben op prestaties ?

Ik wil daarbij naar een 2000+XP cpu gaan, en een 8xAGP GF4200 (ASUS).

Of kan ik beter niet dit mobo kopen, maar toch voor de upgrade van de cpu en GF4 gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermo man schreef op 13 January 2003 @ 13:46:
Synchroon op PC2700 wordt het dan, als je naar 166 MHz FSB wil. Da's pas zonde. Kun je beter PC2700 (DDR333) geheugen kopen. Anders zou de FSB op 440 MHz oid moeten om synchroon te kunnen lopen, wat natuurlijk nooit gaat lukken (was 424 MHz niet max.?).
PC3500 geheugen kan als het goed is wel op de snelste timings lopen.
ja dat snap ik wel... maar zoals in mijn verhaaltje is te lezen wil ik ook wat "overhead" hebben en zoals het er naar uitziet lopen toekomstige athlons op 400mhz bus en dan hoef ik dan niet weer nieuw geheugen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik graag wil weten of iemand met een dit board zonder 333 FSB sticker al sucsesvol de 2600+ op zijn board heeft draaien --> zoja wat zijn de instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Reply op SileX:

Hmm... ik zou wachten tot de Barton er is en een nForce 2 mobo die op 400 MHz FSB kan lopen. Vind je het verschil tussen een 1700+ en 2000+ niet een beetje klein? De A7V8X zal ook niet echt veel sneller zijn dan je huidige MSI KT266 mobo.

Een echte aanrader is een Radeon 9500(!!), aangezien die al voor EUR 169 te krijgen is, en een stuk sneller dan de GF4 Ti4200 is (en zelfs goedkoper dus). Een Ti4200 zou ik sowieso niet vervangen door zo'n AGP8X exemplaar, omdat je daar 0,nix van zult merken in performance.

Qua games heb je denk de grootste performanceverbetering met die Radeon 9500. Een nieuwe processor (2000+) zal niet echt veel uitmaken (die 1700+ is gewoon nog snel genoeg). Wat echt een sprong in performance zou geven is een nForce 2 mobo met dual channel DDR400 en een Barton (2400+ ofzo) met 512 kB L2 cache :9~ . Wat natuurlijk nog te overwegen valt is een lekker snel WD schijfje met 8 MB cache. Dat merk je ook wel in de snelheid van je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 16:48:
[...]

ja dat snap ik wel... maar zoals in mijn verhaaltje is te lezen wil ik ook wat "overhead" hebben en zoals het er naar uitziet lopen toekomstige athlons op 400mhz bus en dan hoef ik dan niet weer nieuw geheugen te kopen.
Als je in de toekomst een Athlon met 400 MHz FSB wil kopen, dan kun je dan ook wel geheugen kopen. Het zou hoogstens slim zijn om nu geheugen te kopen als de prijzen heel laag waren, wat niet echt zo is. Het is misschien trouwens wel slimmer om twee 256 MB reepjes te kopen, aangezien je ze dan in dual channel kunt gebruiken. :P Lijkt mij wel het overwegen waard. Of je koopt nu 512 MB DDR400, en als je een Barton hebt met dual channel DDR mobo nog 512 MB erbij, maar dan heb je wel 1024 MB ram wat misschien een beetje veel is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorheen had ik al 1024MB :) 1 van me sticks heb ik echter in een server gezet omdat daar het geheugen kapot van was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Thermo man schreef op 13 January 2003 @ 17:24:
Reply op SileX:

Hmm... ik zou wachten tot de Barton er is en een nForce 2 mobo die op 400 MHz FSB kan lopen. Vind je het verschil tussen een 1700+ en 2000+ niet een beetje klein? De A7V8X zal ook niet echt veel sneller zijn dan je huidige MSI KT266 mobo.

Een echte aanrader is een Radeon 9500(!!), aangezien die al voor EUR 169 te krijgen is, en een stuk sneller dan de GF4 Ti4200 is (en zelfs goedkoper dus). Een Ti4200 zou ik sowieso niet vervangen door zo'n AGP8X exemplaar, omdat je daar 0,nix van zult merken in performance.

Qua games heb je denk de grootste performanceverbetering met die Radeon 9500. Een nieuwe processor (2000+) zal niet echt veel uitmaken (die 1700+ is gewoon nog snel genoeg). Wat echt een sprong in performance zou geven is een nForce 2 mobo met dual channel DDR400 en een Barton (2400+ ofzo) met 512 kB L2 cache :9~ . Wat natuurlijk nog te overwegen valt is een lekker snel WD schijfje met 8 MB cache. Dat merk je ook wel in de snelheid van je systeem.
thnx voor de reply man !

Ik kan het een en ander doorverkopen aan mijn broer enzo... Voor die 2000+ ga ik wel zekers...

Dat prijs verschil tussen die GF4 en een 9500 PRO is inderdaad iets van 20 euro oid...denk maar dat ik anders ga bestellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
At yer service. Oh :o wat zeg ik nou! Dat kan ik hier waarschijnlijk niet eens zeggen met die mensen met Pim Fortuyn als icon... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een nieuwe bios.

A7V8X 1011 - 06 Beta
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...ipset/Apollo_KT400/A7V8X/

14.01.2003 Di

nur für Retail Version mit 512k BIOS Chip !
( Dieses BIOS kann nicht für Komplett PC's
verwendet werden ! [OEM Version mit 256k BIOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje moe van.. ik zit nog steeds op 002 ik wacht lekker tot de final komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gobien schreef op 07 januari 2003 @ 14:12:
Kan de Asus A7V8X GOLD editie op AGP 8X draaien, want ik kom dit nergens tegen in de bios, ik zie alleen 1x 2x 4x !

Dit heb ik wel:
- 33Mhz support !
- IDE controller ATA 133
- RAID (2x S-ATA en 1x IDE)
- SPDIF en 5.1 geluid
- FireWire aansluitkaartje
- USB 2.0 + uitbreidingskaart
- blauw PCI slot
- 10/100 LAN (tot mijn teleurstelling, geen GB LAN)

Wat heb ik niet, dat de A7V8X full option wel heeft ?
En hoe noemt de full option ? Als de mijnen al GOLD noemt ?
dat lijkt me wel vlot gaan 33 mhz support 8)7
ik neem aan dat je 333 bedoelt :)
voor de rest heb ik identiek hetzelfde mobo als jou, ik heb ook alle opties behalve die glan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ff vraagje..... Ik heb dit bord net ingebouwd en ik las ergens dat de temps die aangegeven worden niet correct zijn. Ik heb BIOS versie 1008 en PcProbe geeft een stressed temp aan van 52 @ 53 graden. het is een 1533MHZ (xp1800+) @ 1881 MHZ (luchtgekoeld).
Kloppen deze temps of is het MEER/MINDER.

Welke Bios raden jullie mij aan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die temp klopt wel. Fout zat in bios 1010 in 1011 was ie er weer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 08:13:
Ok ff vraagje..... Ik heb dit bord net ingebouwd en ik las ergens dat de temps die aangegeven worden niet correct zijn. Ik heb BIOS versie 1008 en PcProbe geeft een stressed temp aan van 52 @ 53 graden. het is een 1533MHZ (xp1800+) @ 1881 MHZ (luchtgekoeld).
Kloppen deze temps of is het MEER/MINDER.

Welke Bios raden jullie mij aan?!
bij 1010 staat er in de changelog: calibrate cputemp reading dus...
ik heb ongeveer alle biossen gehad en mn temps gingen van 36° in het begin naar 29°, daarna naar 51° en nu is het zo'n 44° met de bios 11 beta 5
ik denk dat het nu toch een vrij realistische temperatuur is (degeljke koeler en genoeg casefans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Nee. 1010 geeft gewoon incorrecte temps. 1009 is goed. Bij mij zijn trouwens de temps bij 1007, 1008 en 1009 gewoon hetzelfde gebleven. 44° idle is trouwens vrij hoog voor een cpu met een 'degelijke' koeler en bovendien genoeg casefans.
Rubben23 had trouwens bij bios 1011.02 nog steeds die temp uitleesfout, maar ik flash geen bèta biossen dus ik heb het niet zelf geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-01-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn snel met de biossen vandaag versie 1011_8 staat online
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...ipset/Apollo_KT400/A7V8X/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou het niet voor mogelijk houden maar onze vrienden bij asus hebben een nieuwe bios voor de a7v8x. Let wel -nog steeds beta ja ja met het leuke nummer 1011.08 8)7 dus nog steeds geen final :D
http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Aangezien dit topic een beetje dood aan het worden is en wel weer een impuls kan gebruiken, het volgende: ik heb sinds ik m'n (Logitech) muis op de USB poort gezet heb (PS/2 verloopstukje ertussenuit gehaald) niet één keer meer het probleem gehad dat muis+toetsenbord het onder windows opeens niet meer deden. Dit levert dus geen probleem meer op. Verder heb ik heel af een toe nog een vastloper, maar dat lijkt te komen door mijn ietwat vage Kyro 2 videokaart.
Ik heb bij System Properties>Advanced>Startup bij het kader System Failure and Recovery "Automatically restart" uitgevinkt, maar dan krijg ik dus bij een crash geen reboot maar een soort donkerblauw scherm (DBSOD ;) ) met een foutmelding. Reset is dan de enige optie. Maar ik zie daar dus (meestal) een fout met een dll die met m'n videokaart te maken heeft. Het rode ledje brandt trouwens ook altijd naast m'n AGP-slot, gek genoeg, dus ik heb het idee dat de videokaart de vastlopers veroorzaakt. Ze komen echter wel zeer sporadisch voor (gelukkig).

Maar wat ik eigenlijk wou zeggen was dat ik goede hoop heb dat mijn bordje 100% stabiel zal lopen als ik een wat betere videokaart (Radeon 9500 heb ik op 't oog) erin schuif. M'n XP1800+ loopt nog steeds op 'slechts' 1700 MHz, omdat ik nog steeds nog geen unlock heb gedaan.

Nu nog iemand die een Barton in z'n A7V8X stopt en 'm stabiel op FSB400 krijgt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 20-01-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Thermo man schreef op 20 January 2003 @ 19:30:
Aangezien dit topic een beetje dood aan het worden is en wel weer een impuls kan gebruiken, het volgende: ik heb sinds ik m'n (Logitech) muis op de USB poort gezet heb (PS/2 verloopstukje ertussenuit gehaald) niet één keer meer het probleem gehad dat muis+toetsenbord het onder windows opeens niet meer deden. Dit levert dus geen probleem meer op. Verder heb ik heel af een toe nog een vastloper, maar dat lijkt te komen door mijn ietwat vage Kyro 2 videokaart.
Ik heb bij System Properties>Advanced>Startup bij het kader System Failure and Recovery "Automatically restart" uitgevinkt, maar dan krijg ik dus bij een crash geen reboot maar een soort donkerblauw scherm (DBSOD ;) ) met een foutmelding. Reset is dan de enige optie. Maar ik zie daar dus (meestal) een fout met een dll die met m'n videokaart te maken heeft. Het rode ledje brandt trouwens ook altijd naast m'n AGP-slot, gek genoeg, dus ik heb het idee dat de videokaart de vastlopers veroorzaakt. Ze komen echter wel zeer sporadisch voor (gelukkig).

Maar wat ik eigenlijk wou zeggen was dat ik goede hoop heb dat mijn bordje 100% stabiel zal lopen als ik een wat betere videokaart (Radeon 9500 heb ik op 't oog) erin schuif. M'n XP1800+ loopt nog steeds op 'slechts' 1700 MHz, omdat ik nog steeds nog geen unlock heb gedaan.

Nu nog iemand die een Barton in z'n A7V8X stopt en 'm stabiel op FSB400 krijgt. :)
Als je in je boekje had gekeken dan had je daar in terug kunnen vinden dat het rode ledje aangeeft dat er een 3.3v AGP kaart in het 1.5v slot zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Duh. |:( Dacht je dat een 3,3 V AGP-kaart gaat werken in een 1,5 V slot? Het is gewoon een 1,5 V kaart, maar het rode LED'je brandt toch. En als jij het boekje had gelezen, dan wist je dat de pc ook niet aan zou moeten gaan als het rode LED'je brandt (als er dus geen 1,5 V AGP-kaart in zit). En mijn pc werkt gewoon, ook mijn videokaart. Wat ik alleen impliceerde is dat mijn videokaart misschien toch voor instabiliteit zorgt. Het rode LED'je brandt namelijk ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Wat voor videokaart heb je precies Therman man ?

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29

MnM

Thermo man schreef op 21 January 2003 @ 17:30:
Duh. |:( Dacht je dat een 3,3 V AGP-kaart gaat werken in een 1,5 V slot? Het is gewoon een 1,5 V kaart, maar het rode LED'je brandt toch. En als jij het boekje had gelezen, dan wist je dat de pc ook niet aan zou moeten gaan als het rode LED'je brandt (als er dus geen 1,5 V AGP-kaart in zit). En mijn pc werkt gewoon, ook mijn videokaart. Wat ik alleen impliceerde is dat mijn videokaart misschien toch voor instabiliteit zorgt. Het rode LED'je brandt namelijk ook. :)
Het probleem is puur je videokaart, die kyro 2 is een AGP 4x kaart (AGP Versie 2.0)
Maar deze kaarten draaien op 3.3 Volt (zoals bijvoorbeeld, je AGP-Poort geeft in princiepe maar 1.5 Volt. Dus dat je kaart het doet is al een wonder.

Je moederbord is AGP 3.0 wat inhoud dat deze AGP 1x, 2x, 4x en 8x ondersteund, MAAR alleen op 1.5 volt.
Je kan dus wel bijvoorbeeld een Ti4600 welke AGP 4x is op AGP 1x laten draaien, omdat deze kaart maar 1.5 Volt vereist.

Dit verklaard tevens dat je Lampje boven je AGP slot brand. Ik heb op verschillende forums gelezen dat je pc wel opstart als je er een 3.3 Volt AGP 2.0 (1x 2x of 4x) kaart in stopt.

Kortom het lampje brand wel bij een 3.3 volt kaart, maar de beveiliging van het niet op starten van je pc werkt niet altijd.

Als ik jouw was zou ik die kaart er uit halen en er een andere kaart in zetten, omdat je hiermee ook schade aan zowel je kyro als je A7V8X kan toebrengen.

Als ik me niet vergis gaan je condensatoren eraan als je dit lang genoeg volhoud (correct me if im wrong)

hier wat AGP Specs/Info
http://www.motherboards.o...ech-planations/920_2.html

Hier nog een klein stukje info over de AGP poort op een Intel 845D bord:
1.5volt AGP4X – unfortunately, its here to stay
People who bought the first-generation i850 and i845 motherboards were absolutely astonished when their shiny-new $200 purchases developed problems through the usage of older AGP 1x/2x/4x videocards. Initially, most assumed it was some sort of engineering defect and blamed it on Intel – it was only later when someone examined the AGP specification that the truth about this “defect” became widely known.

As per the reference AGP schematics, all 4X videocards are supposed to run at a maximum of 1.5 volts. Some videocards (including those based on big-name chipsets like the Riva128, the TNT2 and the Kyro/KyroII) don’t strictly adhere to this specification – they follow all of the AGP4X protocols correctly, but use the older 3.3volt model for their power and electricity consumption

[ Voor 23% gewijzigd door MnM op 21-01-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Hercules 3D Prophet 4500 Kyro II. Ik herinner mij nu trouwens ook dat deze videokaart ook erg slecht werkt onder Windows 98 (alleen i.c.m. de A7V8X). Ik heb de nieuwste drivers geprobeerd, en wat oudere, maar de kleuren worden heel raar weergegeven op elke instelling. Niet meer dan 256 kleuren ofzo. De videokaart werkt (en presteert) prima onder XP, afgezien van de vermoedelijke instabiliteit.

De Kyro II kaart werkte trouwens gewoon goed (onder XP en 98) in een ouder MSI MS-6167 Athlon mobo.

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-01-2003 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik heb dit mobotje al een tijdje alleen ik krijg die gamepoort niet aan de gang weet iemand hoe je die in moet stellen en zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Gebruik je de onboard geluidschip ook en heb je de drivers geïnstalleerd? Ik denk dat de game/midi-poort niet werkt als de geluidschip uitgeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Kijk even of je in je bios alles goed hebt staan m.b.t. de gameport.
Het staat op pagina 4-24 van het boekje.
Zover ik weet moet hij op 200-207 ingesteld staan, mocht je de midi functie niet gebruiken zet deze dan op disabled.
Kijk ook even na of je kabel wel goed op je moederbord aangesloten zit.
Suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van dit mooie bordje. Installeren was een eitje en alles draait vanaf het begin soepel en stabiel.

Er is alleen iets raars met mijn bordje heb ik het idee. Ik heb een uitgebreide versie van het bord dus met GLAN+SB+RAID+FW etc, maar de chip is zoals ik hier gelezen heb de broadcom 440 (dus geen GLAN!) Terwijl ze dit wel als zodanig verkocht hebben en het ook op de doos staat!!(er staat dus geen optional of zo) Nu is het voor mij niet zo'n probleem, maar leek me een nuttige tip voor de mensen die denken om hem te halen. Kijk goed OP de chip en niet op de doos. Ik wist niet eens dat ze dus blijkbaar nog een versie van het bord hebben, dus wel met alle extra's maar zonder GLAN....

Mocht ik het mis hebben en het blijkt toch GLAN te zijn laat ik het jullie weten. En als jullie nog weten waarom ik het mis heb en hoe ik XP hem kan laten herkennen als GLAN hoor ik het ook van harte :)

Verders dus absoluut goeie koop dit bordje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Doe geen moeite, ik heb hetzelfde bord, alles erop, alleen geen Glan, maar gewoon de Broadcom 440 series 10/100Mbit adapter.
Ik zou of terug gaan naar de winkel en een bordje met Glan eisen, of vragen of je een deeltje van je geld terug krijgt, omdat de Glan versie duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die het willen weten.....Linux kernel versie 2.4.21 (die nog uit moet komen) gaat dit bordje ook goed ondersteunen.
ide werkt pas snel vanaf 2.4.20 (ata 133 support) De patch hier voor kan ook naar 2.4.{17,18,19} worden geport.
bij 2.4.20 werkt agpgart nog niet. veel nvidia drivers gaan dan zelf 't agp gedoe op zich nemen en dat is behoorlijk instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY