Ik heb zaterdag een AsusA7V8X gekocht voor mijn Ati Radeon 9700 Pro (hercules) omdat het maar niet wilde werken met mijn DFI AD77 Infinity.
DFI VERHAAL:
Ik kwam wel gewoon zoals het hoort in windows(2k) maar zodra ik ook maar iets van 3d aanraakte crashte me pc volledig. Ik kijk op de Hercules site en zie dat er nogal wat problemen waren met Agp 8X.
Dus ik naar de DFI site. Ik zie daar een nieuw bios staan met de volgende notes:
1.Fix ATI 8x & nVidia 8x AGP card function fail.
2.Use some FSB:100MHz CPU cannot resume from S3 mode under Windows Me
Dus ik helemaal blij en het bios geflashed met een gf2pro erin (ivm met instabiliteit). Stop me ati erin, POST IE NIET. Dus ik denk uh-oh zeker bios naar de klote. Stop me gf2pro erin en hij werkt weer. Ik bedoel er staat een ATI8X Fail FIX en die fix maakt het erger?!
ASUS-verhaal
Om even terug te komen op de AsusA7V8X, ik die dus heel fijn gekocht omdat ik wist dat ie werkte (volgens de hercules site):
Here is the list of configurations tested successfully, with minimum revisions of
system bios, AGP drivers and display drivers:
- ASUS A7V8X (VIA KT400 chipset)
System bios: Rev 1007 or higher (
www.asus.com.tw).
AGP drivers: Rev 4.43 (4-in-1) or higher (
www.viaarena.com)
Display drivers: Rev 7.76 (Catalyst 02.3) or higher (
www.hercules.com)
Ik dus dat moederbord gehaald. Nieuwe cpu erbij (XP2700+). Ram erbij (pc2700).
Ati erop, hdd aangesloten. En installeren die hap. Nou mooi win2k erop, ik denk van het loopt wel beter als op me DFI. Maar helaas ik juichte te vroeg want als ik ook maar met 3dmark2001se een benchmark start crasht ie al na een seconde of 0,5. Ik zie die auto verschijnen en opeens paf, zwart scherm en 2 seconde later me beeldscherm op standby.
Later nog Winxp geprobeerd maar dat werkte ook al niet.
Al geprobeerd:
- AGP op 4x of 2x zetten
- bios geupgrade
- andere drivers
- win2k/winxp
Ik heb em ook geprobeerd in een moederbord van mijn vader:
p4 2.66ghz
MSI 845PE MAX2
512mb pc 2700
Hier draait de kaart gewoon in en totaal geen problemen. Erg raar

Ik hoop dat iemand het antwoord weet op mijn probleem want ik erger me er kapot aan. (gewoonweg omdat ik mijn ATI niet kan gebruiken)
Hardware
AsusA7V8X SATA (100mbit lan)
512mb Samsung PC2700
Ati Radeon 9700 Pro (van Hercules)
Bios Versie 1007
ANTEC 430 Watt Truepower.
TEMP
TEMP CPU: 55 graden MAX
TEMP SYSTEM: 30 graden MAX
Drivers
Catalyst 2.4
Via 4in1 4.43