Huh hoe zit dat met die 333MHz FSB?
Bij mij staat dat ook op de doos maar het is geen sticker. Zit gewoon in de print.
Bij mij staat dat ook op de doos maar het is geen sticker. Zit gewoon in de print.
Verwijderd
Dan heb je dus offi. support voor een 166fsb=333mhzXavier schreef op 17 November 2002 @ 23:15:
Huh hoe zit dat met die 333MHz FSB?
Verwijderd
Verwijderd
Dan ben ik kennelijk een uitzonderingVerwijderd schreef op 17 november 2002 @ 16:50:
Radeon 9700 en Asus A7v8x is een probleem voor heel veel mensen.
Het is eerder een uitzondering dat het wel werkt dan niet.
zie www.rage3d.com
Als je het toch wil proberen.
Radeon 9700 revisie 1.3 en Asus a7v8x revisie 1.04 (geschikt voor 333mhz)-zie sticker op mobo.
Verwijderd
Niet alleen Ik heb ook a7v8x en een r9700 en alles draait perfectVerwijderd schreef op 18 November 2002 @ 09:28:
[...]
Dan ben ik kennelijk een uitzondering
Ik heb een a7v8x rev 1.03 en een bba r9700 en heb hem op 8x agp draaien met fast write enabled ...
Verwijderd
Heeft iemand voor deze nieuwe BIOS (de FINAL) een releasenote?? Eerst ff kijken of het wel nut heeft om te upgraden... Zijn er al mensen met "ervaringen" met de nieuwe BIOS? Snelheidswinst o.i.d.?Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 09:24:
Er zijn er twee nieuwe biossen voor de a7v8x te weten de 1010 final(1009.001 beta) en de 1011.001(beta).Voor de liefhebber nog ff een linkje:
http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm
AUB beste tweakers.
Verwijderd
Kijk dan ff op deze site en klik rechts naast de bios file op het vraagteken-dan krijg je de releasenotes (file discription) te zien van de betreffende bios.Suc6Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 13:39:
[...]
Heeft iemand voor deze nieuwe BIOS (de FINAL) een releasenote?? Eerst ff kijken of het wel nut heeft om te upgraden... Zijn er al mensen met "ervaringen" met de nieuwe BIOS? Snelheidswinst o.i.d.?
Greetzzz.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik meen ooit gelezen te hebben ,dat de releasenotes voor de final biossen van asus vaak pas naar een paar dagen op hun site wordt geplaatst.Pin me er niet op vast maar ik zou gewoon de komende 2/3 dagen de asussite in de picture houden.Komt vast nog welVerwijderd schreef op 18 november 2002 @ 14:00:
Daar staat de FINAL 1010 niet bij... Ik had daar zelf ook al gekeken, maar kon niks vinden. Weet iemand een lijstje met releasenotes van 1010?
Verwijderd
...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!
Verwijderd
Ik denk dat ze gewoon de uitlezing v/d sensor geprobeerd hebben te verbeteren. Of het dichter of juist minder dicht in de buurt v/d waarheid zit weet je uiteindelijk toch niet, maar ik denk dichter omdat Asus mobo's altijd een wat hoge temp weergeven dacht ik zo.DoubleM schreef op 18 november 2002 @ 18:55:
Hmmm.. ik heb net geflashed naar 1010 en mijn CPU runt nu echt koel...
Systeem:
AMD 2200+
Tt Vulcano9 met sensor op de onderkant van de CPU
Tt 5000A case met 420 watt PSU
Met de vorige biossen had ik de volgende temps
Idle: System= 28C / Cpu= 40C
Stressed: System= 29C / Cpu= 44C
Met bois 1010
Idle: System= 26C / Cpu= 30C
Stressed: System=28C / Cpu= 33C
Het verschil is wel erg groot vind ik... heeft iemand hier nog ideen over ??
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 21-11-2002 23:07 . Reden: layoutverneukend pic gefixt.. let daar in het vervolg eens op? dank je :) ]
[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-11-2002 12:25 ]
Of het een Tbred is weet ik niet. Heb hem in ieder geval als gewone XP gekocht. De bovenstaande resultaten heb ik even snel gedaan omdat ik weinig tijd had, tempsensors heb ik dus nog helemaal niet naar gekeken. De (lucht)koeling zit wel goed bij mij, heb een 12cm Papst naast m'n proc hangen. Ik heb trouwens biosversie 1011Thermo man schreef op 22 November 2002 @ 12:24:
Zo zo. 1875 MHz is een aardige bovengemiddelde overklok. Issie ook stabiel op 163 Mhz?? Bij mij is niks stabiel op alles hoger dan 148 MHz, maar ik hoop dat 166 MHz en hoger wel stabiel zullen zijn als ik m'n 1800+ unlock en de mp omlaag doe.
Is het trouwens soms een T-bred 1800+, of gewoon een Palomino? Als het een T-bred is, zul je waarschijnlijk de in de buurt van de 2 GHz kunnen komen als je koeling in orde is. Je temps zijn trouwens wel een beetje vaag. Je gebruikt toch niet BIOS 1010? Verkeerde sensors gekozen bij MBM?
ja ik heb het soms ook maar dat had ik ook met me oude moboVerwijderd schreef op 21 november 2002 @ 11:27:
Ik heb een een vaag probleempje met dit bord. Als ik mijn resetknop aansluit krijg ik geen beeld [afbeelding]
Ook het omwisselen van de powerknop met de resetknop helpt niets, dus het ligt niet aan de resetknop. Zijn er meer mensen met dit probleem en nog liever met een oplossing ?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
Kijk pagina 4 deze topic ???Xavier schreef op 25 November 2002 @ 11:29:
Weet iemand al hoe je de raid uitzet?
Verwijderd
dat had ik ook al keer gevraagd en ook geen antwoord gehadVerwijderd schreef op 25 November 2002 @ 12:14:
Past de Zalman ZM80-HP (vga-koeler) op dit mobo?
Verwijderd
PCI Configuration -> Onboard Ata board.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 21:11 ]
Verwijderd
Voor AGP4x is dit (1,5V aansluiting) een standaard. Het zou dus (volgens mij) moeten werken...WhiteDog schreef op 25 November 2002 @ 19:32:
Ik ga morgen dit bord halen, kan iemand me snel vertellen of mijn Matrox G550 gaat werken? Ik las wat over 1,5V op AGP maar heb hier niet zoveel verstandan van...
Dus: doet een Matrox G550 het op dit bord?
Kon tussen de specs op de Matrox site niet echt iets vinden:
http://www.matrox.com/mga...h_info/g550_factsheet.cfm
Iemand die ook daadwerkelijk een Matrox G550 gebruikt op dit bordVerwijderd schreef op 25 november 2002 @ 22:16:
[...]
Voor AGP4x is dit (1,5V aansluiting) een standaard. Het zou dus (volgens mij) moeten werken...
i'm not here this isn't happening
Verwijderd
Ik heb 'm gisteren geïnstalleerd samen met de Asus AGP V8420 en het paste precies (1 mm tussen m'n southbridge koeling!).Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 12:14:
Past de Zalman ZM80-HP (vga-koeler) op dit mobo?
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 11:26 ]
Dit is de ZM80A-HP (Een nieuwe versie). Niet de ZM80-HP (De huidige versie).
Je moet hem op manual zetten dacht ik.pulse80 schreef op 26 November 2002 @ 00:18:
ik heb ook een probleempje met dit apparaat: hij draait prima en de cpu speed staat op 1350 mhz terwijl het een athlon xp 2200 is. als ik hem op 1800 mhz zet, gaat hij automatisch uit (logisch want hij wordt te heet 81 graden celcius). er staan in de BIOS nog 3 andere opties die ik niet kan aanklikken onder de cpuspeed en er staat rechts dat ik het moet veranderen in jumperfree (waar doe ik dat?) ik kan niets vinden in het boekje van het moederbord. er zit een spire cooler bij (die kreeg ik bij de processor)
hoe kan het dan dat hij zo warm wordt en wat doe ik hier aan?
dit zit er allemaal in:
A7V8X mobo +LAN+audio
amd athlon 2200
dane-elec pc2700 512mb DDR
Asus v8440
western digital 80gb 7200rpm 2mb cache
48x lite on brander
lite on dvd speler
Ik wil dus wel graag overkloken en heb nu bios 1007Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 15:04:
als je niet overklokt 1010
*burp*
ok en waar doe ik dat?
RTFM ... of te wel -> kijk eens in de handleiding. Staat het allemaal mooi in.
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Verwijderd
Ligt een beetje aan welke BIOS je gebruikt. Het temperaturen verschillen niet heel erg, maar de calibratie ervan. Andere BIOS kan best wel eens 10 graden schelen.Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 17:07:
Heeft iemand nou een verklaring voor de temperatuurverschillen ik ben nl niet de enigste. En het geeft grote verschillen.
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
ik heb hetzelfde probleem, maar dan met de gewone LAN.Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 17:58:
Ik heb hetzelfde mobo alleen werkt op een of andere manier de Glan aansluiting niet, het lampje knippert heel af en toe achterop het mobo. Ik krijg ook geen verbinding met inet. Als ik er een gewoon netwerkkaartje in doe, dan werkt inet perfect. (kabel via @home)
XP zegt dat er wel een verbinding is met Glan aansluiting, geeft ook een IP-adres weer, maar als ik inet probeer doet ie t niet. Als ik dan weer kijk, is mijn IP-adres ook weg, maar de verbinding is er nog steeds. Het aantal pakketten dat verzonden en ontvangen is staat na het inpluggen van de kabel op ongeveer 34.000.000 dit is dus heel vaag.
Met die andere kaart (pci netwerkkaart) gaat het meteen goed en daar brand het ene lampie ook constant. Het lampie van Glan knippert om de 10 sec ofzo heel vaag, en er brandt er ook niet eentje constant. Waar kan dit aan liggen.?????
Verwijderd
nee, nog geen sp1 geinstalleerdVerwijderd schreef op 26 November 2002 @ 17:53:
blackshadow mag ik je vragen of je SP1 hebt geinstallerd? Zo ja men raad op de forums aan om eerst windows xp te installeren dan ALLE drivers en dan het SP1
Verwijderd
Het probleem is dus duidelijk het automatisch verkrijgen van het ip-adres.BlackShadow schreef op 26 november 2002 @ 18:43:
kan iemand me de laatste LAN 440x driver mailen aub? De link op de asus site doet het niet.
blackshadow69@pandora.be
hartelijk dank!!
waarvoor denk je dat ik het hier plaats in het 'grote A7V8X topic' ? omdat ik niet weet waar het staat. wat is anders het nut van dit topic? bedankt voor je toegevoegde waarde.bobsnl schreef op 26 November 2002 @ 16:59:
[...]
RTFM ... of te wel -> kijk eens in de handleiding. Staat het allemaal mooi in.
Verwijderd
Paragraaf 4.4 ... blz 4-17pulse80 schreef op 26 November 2002 @ 19:59:
[...]
waarvoor denk je dat ik het hier plaats in het 'grote A7V8X topic' ? omdat ik niet weet waar het staat. wat is anders het nut van dit topic? bedankt voor je toegevoegde waarde.
dank je wel.bobsnl schreef op 26 November 2002 @ 20:38:
[...]
Paragraaf 4.4 ... blz 4-17
En nu niet meer zo snel boos worden hé
Verwijderd
Grote topics zijn helemaal niet bedoeld om n00b/UTFS/RTFM vraagjes in te kunnen posten, laat staan ergens anders op GoT! Deze instelling van jou is helemaal fout. Hiervoor krijg je een laatste waarschuwing. Lees de FAQ Forumgedrag anders nogmaals aandachtig doorpulse80 schreef op 26 November 2002 @ 19:59:
waarvoor denk je dat ik het hier plaats in het 'grote A7V8X topic' ? omdat ik niet weet waar het staat. wat is anders het nut van dit topic? bedankt voor je toegevoegde waarde.
je hebt wel ff een verse install er weer op gezet na de wisseling van mobo?BlackShadow schreef op 26 November 2002 @ 21:30:
ik heb mij gigabyte kt400 gewisseld voor dit mobo (omdat ik problemen had met de temperaturen)
Nu was ik wel verschoten van mijn 3d mark score.
Met het gigabyte moederbord had ik 12200 puntjes en nu haal ik er nog maar 11000.
heeft iemand hiervoor een verklaring? (geinstalleerde drivers: detonator, via 4 in 1,...)
ksnap er echt niks van
[ Voor 14% gewijzigd door Tonton op 27-11-2002 19:35 ]
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
ja, het kan toch niet dat dit moederbord zo veel trager is dan de gigabyte...charrel schreef op 27 november 2002 @ 09:41:
[...]
je hebt wel ff een verse install er weer op gezet na de wisseling van mobo?
geen verbetering met nieuwste drivers...BlackShadow schreef op 26 November 2002 @ 19:14:
[...]
Het probleem is dus duidelijk het automatisch verkrijgen van het ip-adres.
Als ik manueel een ip-adres ingeef. (ik zit in een netwerk) dan werkt internet enzo...
kben nu de laatste drivers aan het downloaden van een of andere site.
Ik hou jullie op de hoogte
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Dit staat er bij mij ook niet... Ik krijg het ook niet na de installatie van de USB drivers... Iemand een idee??Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 09:45:
via 2.0 enhanced usb controller moet er ook bij staan hteunissen
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Kan jij mij precies uitleggen hoe je die raid uitzet in de BIOS?BlackShadow schreef op 27 November 2002 @ 14:53:
als ik de raid uitzet in het bios, dan zoekt hij er niet meer naar in het bios, maar ik krijg wel de raid controller te zien bij apparaatbeheer.
In je Bios naar pci configuration gaanXavier schreef op 27 November 2002 @ 15:29:
[...]
Kan jij mij precies uitleggen hoe je die raid uitzet in de BIOS?
Ik kan hem echt niet vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door BlackShadow op 27-11-2002 16:04 ]
jezus wat overdreven. Het is toch absurd dat wanneer ik het onderwerp niet kan vinden in de manual en het in het topic gooi over het betreffende onderdeel beticht wordt van een foute instelling en een laatste waarschuwing krijg (bibber).BalusC schreef op 27 November 2002 @ 09:24:
Deze instelling van jou is helemaal fout. Hiervoor krijg je een laatste waarschuwing.
driver Let op: wel 15 mbBlackShadow schreef op 26 november 2002 @ 18:43:
kan iemand me de laatste LAN 440x driver mailen aub? De link op de asus site doet het niet.
blackshadow69@pandora.be
hartelijk dank!!
For I am grey, between the darkness and the light
*burp*
Verwijderd
Je md heeft waarschijnlijk geen spdif aansluiting. En die module zuigt zwaar.Doopy-X- schreef op 27 November 2002 @ 16:51:
ik heb gister zo'n board gekocht (met onboard LAN+Audio). Er zit ook een S/PDIF in/out kaartje bij (digitaal geluid dus)
Nu heb ik er een SB 1024 inzitten. Kan ik deze er nu uitlaten? Ik heb btw geen digitale boxenset
En is het met dit S/DIF kaartje nu mogenlijk om muziek digitaal naar bijvoorbeeld m'n MD speler te verzenden?
Verwijderd
Ik krijg zelfs de drivers niet geïnstalleerd. In het begin van de setup loopt ie tot 100% en stopt er spontaan mee. Ik heb WinXP Pro SP1 draaien.Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 14:58:
[...]
Dit staat er bij mij ook niet... Ik krijg het ook niet na de installatie van de USB drivers... Iemand een idee??
1. alles van usb verwijderen in apparaatbeheerVerwijderd schreef op 28 November 2002 @ 08:42:
[...]
Ik krijg zelfs de drivers niet geïnstalleerd. In het begin van de setup loopt ie tot 100% en stopt er spontaan mee. Ik heb WinXP Pro SP1 draaien.
Verwijderd
Ik heb een schone installatie gedaan, waarom zou nu dan wel de usb2.0 controller gevonden worden?WhiteDog schreef op 28 November 2002 @ 08:59:
[...]
1. alles van usb verwijderen in apparaatbeheer
2. niet rebooten
3. (poging tot) installatie drivers
4. reboot
5. auto-detect vind je usb controller
hope it worx
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 11:51 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq