Groot Asus A7V8X Topic

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.721 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Huh hoe zit dat met die 333MHz FSB?
Bij mij staat dat ook op de doos maar het is geen sticker. Zit gewoon in de print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xavier schreef op 17 November 2002 @ 23:15:
Huh hoe zit dat met die 333MHz FSB?
Bij mij staat dat ook op de doos maar het is geen sticker. Zit gewoon in de print.
Dan heb je dus offi. support voor een 166fsb=333mhz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn er twee nieuwe biossen voor de a7v8x te weten de 1010 final(1009.001 beta) en de 1011.001(beta).Voor de liefhebber nog ff een linkje:
http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm
AUB beste tweakers. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 16:50:
Radeon 9700 en Asus A7v8x is een probleem voor heel veel mensen.
Het is eerder een uitzondering dat het wel werkt dan niet.
zie www.rage3d.com
Als je het toch wil proberen.
Radeon 9700 revisie 1.3 en Asus a7v8x revisie 1.04 (geschikt voor 333mhz)-zie sticker op mobo.
Dan ben ik kennelijk een uitzondering :)

Ik heb een a7v8x rev 1.03 en een bba r9700 en heb hem op 8x agp draaien met fast write enabled ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 09:28:
[...]

Dan ben ik kennelijk een uitzondering :)

Ik heb een a7v8x rev 1.03 en een bba r9700 en heb hem op 8x agp draaien met fast write enabled ...
Niet alleen Ik heb ook a7v8x en een r9700 en alles draait perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 09:24:
Er zijn er twee nieuwe biossen voor de a7v8x te weten de 1010 final(1009.001 beta) en de 1011.001(beta).Voor de liefhebber nog ff een linkje:
http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm
AUB beste tweakers. 8)
Heeft iemand voor deze nieuwe BIOS (de FINAL) een releasenote?? Eerst ff kijken of het wel nut heeft om te upgraden... Zijn er al mensen met "ervaringen" met de nieuwe BIOS? Snelheidswinst o.i.d.?

Greetzzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 13:39:
[...]

Heeft iemand voor deze nieuwe BIOS (de FINAL) een releasenote?? Eerst ff kijken of het wel nut heeft om te upgraden... Zijn er al mensen met "ervaringen" met de nieuwe BIOS? Snelheidswinst o.i.d.?

Greetzzz.
Kijk dan ff op deze site en klik rechts naast de bios file op het vraagteken-dan krijg je de releasenotes (file discription) te zien van de betreffende bios.Suc6
http://download.asus.com....sp?l1=1&l2=10&l3=21&mid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar staat de FINAL 1010 niet bij... Ik had daar zelf ook al gekeken, maar kon niks vinden :(. Weet iemand een lijstje met releasenotes van 1010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de A7V8X.

Ik heb even een opmerking over de cpu temp.

Ik heb nou bios 1.10 en mijn cpu temps zijn als volgt:
47 idle
55 stessed

Hiervoor had ik bios 1.07 en 1.08 en mijn cpu temps waren toen als volgt:
58 ilde
66/67 stressed.

Mijn systeem specs

xp2000+
Spire Whisperrock II
2*256 mb 333 mhz a-merk geheugen
mem. settings: 2-2-2-6-1t enabled-4 bank interleave

bios settings:
System performance: turbo
voor de rest standaard settings

p.s. de vcore voltage heb ik op auto staan en er staat dan 1.75 v, maar de metingen komen op 1.82/1.84

heeft iemand verklaringen hierover (en dan vooral over de cpu temp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 14:00:
Daar staat de FINAL 1010 niet bij... Ik had daar zelf ook al gekeken, maar kon niks vinden :(. Weet iemand een lijstje met releasenotes van 1010?
Ik meen ooit gelezen te hebben ,dat de releasenotes voor de final biossen van asus vaak pas naar een paar dagen op hun site wordt geplaatst.Pin me er niet op vast maar ik zou gewoon de komende 2/3 dagen de asussite in de picture houden.Komt vast nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:27
Zo, ik heb de mijne ook besteld :) Nou nog hopen dat ie ook offiecieel 333fcb support heeft. Ik trouwens de versie zonder Gig.Lan en SATA genomen omdat die gewoon een volle 50E duurder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenraad en bzrk: welke revisie Radeon 9700 hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bios 1010 release notes:

"Calibrate the reading of CPU temperature in hardware monitor"

here you are...

thats all folks , ..

GRRRRRRRRRRRRR LION....GRRR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skuiper/zooi/ati.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Ik heb 1007 geinstalleerd.
Is het nodig om te flashen?
Ik heb dit board nu en werkt redelijk. Ik wil niet dat hij straks voor geen meter meer loopt.

Ik heb al vaker geflashed met AOpen mobo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie dat bios 1011 beta1 ook uit is op de duitse ftp server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeM77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:44
Hmmm.. ik heb net geflashed naar 1010 en mijn CPU runt nu echt koel...

Systeem:
AMD 2200+
Tt Vulcano9 met sensor op de onderkant van de CPU
Tt 5000A case met 420 watt PSU

Met de vorige biossen had ik de volgende temps
Idle: System= 28C / Cpu= 40C
Stressed: System= 29C / Cpu= 44C

Met bois 1010
Idle: System= 26C / Cpu= 30C
Stressed: System=28C / Cpu= 33C

Het verschil is wel erg groot vind ik... heeft iemand hier nog ideen over ??

...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja bij mij ook vaag..... me cpu is nu ook kouder als case?

cpu=30
case=33

2200+ alpha 8045 met een papst fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 08:27
DoubleM schreef op 18 november 2002 @ 18:55:
Hmmm.. ik heb net geflashed naar 1010 en mijn CPU runt nu echt koel...

Systeem:
AMD 2200+
Tt Vulcano9 met sensor op de onderkant van de CPU
Tt 5000A case met 420 watt PSU

Met de vorige biossen had ik de volgende temps
Idle: System= 28C / Cpu= 40C
Stressed: System= 29C / Cpu= 44C

Met bois 1010
Idle: System= 26C / Cpu= 30C
Stressed: System=28C / Cpu= 33C

Het verschil is wel erg groot vind ik... heeft iemand hier nog ideen over ??
Ik denk dat ze gewoon de uitlezing v/d sensor geprobeerd hebben te verbeteren. Of het dichter of juist minder dicht in de buurt v/d waarheid zit weet je uiteindelijk toch niet, maar ik denk dichter omdat Asus mobo's altijd een wat hoge temp weergeven dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar is het niet vaag bij mij bv dat me cpu slecht 30 graden is en me mobo 3 graden warmer? En dat met gewone lucht cooling :|

Past de zalman hp80 vga cooler eigenlijk op de a7v8x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bios 1010 i s volgens mij niet echt correct!!

CPU maar 24 graden??? HEEL ERG WEINIG
Moederbord is 28 graden....HOE KAN DAN DE CPU NOG lager zijN???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Hmm. Bij mij is de temp volgens mij bij elke BIOS flash gelijk gebleven. Ik heb ook het BIOS elke keer geflashed zonder de instellingen op default te zetten, en dat is elke keer goed gegaan. Ik las hier nu wel voor het eerst dat iemand hier problemen mee kreeg (hij kon niet meer booten). Verder merk ik gewoon weinig verschil in de BIOSsen, maar sommigen schijnen hier wel duidelijke verschillen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van idle ook van 48 naar 35 gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

34graden met een papst 1500rpm fan op 1800mhz vind ik heel erg fijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook zo'n plankje, en de eerste 72 uur was ik er best blij mee :). Echter daarna kreeg ik problemen met mijn toetsenbord. Na een spelletje Unreal 2003 werd het typen onmogelijk gemaakt doordat er gewoon tekens bij worden getypt, en hij geeft piepjes. Ander toestenbord deed het vervolgens wel, maar na Unreal weer dezelfde problemen. Beide toetsenborden (ps/2) doen het inmiddels helemaal niet meer :( (Op andere pc wel). Van alles geprobeerd, op een herinstallatie van WinXP-sp1 na, maar niets werkt. Geeft geen hardware beeps bij het opstarten. Iemand een idee :? Ik heb de usb2/sound/lan versie, met een xp2100+ en 256MB pc2700, en een ASUS GForce 4 Ti4400. Ik heb nog niets OC'ed, was nog bezig testen. Ik hoop niet dat het een probleem is met het mobo, anders moet ik weer zolang wachten op een nieuwe:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet bij het flashen van je bios steeds je default setup defaults te laden voor het flashen en erna...

Daarna kan je beginnnen tunen aan de setup defaults...voor oc'en...

Blijf erbij, ASUS FIX AUB DEZE VERKEERDE TEMperatuur in BIOS!!!

23 graden celcius voor cpu zwaar oc'en met luchtkoeling...Hiervoor moet je geen engineer zijn om te begrijpen dat er hier iets niet klopt...terwijl board temperatuur 26 graden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Nee, 23 graden kan inderdaad niet kloppen. Ik heb hetzelfde getal. Dus iets wat ze mogen fiksen, en wel raar dat dit dan de final was van 1010... of was dit wel een officiële final?? Ik flash alleen finals, en had dus het idee dat dit er een was, maar je kunt nu dus gewoon niet zien hoe warm je cpu en mobo worden aangezien de waarden voor geen meter kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit board ook, 1 dag nu.
Ben er wel tevereden over, maar ik zoek een programma waarbij ik de Mhz van mijn geheugen kan zien.
Bij Sisoft kan ik niks vinden, en bij wcpuid is dat mhz vakje licht grijs.
En volgens Sisoft is PC2100 sneller als mijn PC3200 :?
Vaag.. maarja. het draait tot nu toe stabiel

Verwijderd

Weet iemand of de temps in de 1011 BETA 1 ook niet kloppen? Anders zet ik die er wel zo lang op, want dit schiet echt niet op... Gister was mijn mobo (volgens Asus Probe) 50C en mijn proc. 35C (dit lijkt me nogal stug, want de pc stond al de gehele dag aan en staat vlak langs een vrij hete verwarming. De temps zouden dus veel hoger moeten zijn.... liever niet natuurlijk, maar het is nu eenmaal zo ;)). De temps kloppen duidelijk niet, maar daar waren we al achter... Is dit in 1011 BETA 1 ook zo??

Verwijderd

Ik heb een een vaag probleempje met dit bord. Als ik mijn resetknop aansluit krijg ik geen beeld :?

Ook het omwisselen van de powerknop met de resetknop helpt niets, dus het ligt niet aan de resetknop. Zijn er meer mensen met dit probleem en nog liever met een oplossing ?

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Hierbij mijn eerste oc resultaten met dit bord, hij wil helaas nog niet op lopen op een fsb van 166:'( Het is een (nog) gelockte 1800+
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~rschouten/got/oc.jpg
klik voor vergroting

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 21-11-2002 23:07 . Reden: layoutverneukend pic gefixt.. let daar in het vervolg eens op? dank je :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Zo zo. 1875 MHz is een aardige bovengemiddelde overklok. Issie ook stabiel op 163 Mhz?? Bij mij is niks stabiel op alles hoger dan 148 MHz, maar ik hoop dat 166 MHz en hoger wel stabiel zullen zijn als ik m'n 1800+ unlock en de mp omlaag doe.

Is het trouwens soms een T-bred 1800+, of gewoon een Palomino? Als het een T-bred is, zul je waarschijnlijk de in de buurt van de 2 GHz kunnen komen als je koeling in orde is. Je temps zijn trouwens wel een beetje vaag. Je gebruikt toch niet BIOS 1010? Verkeerde sensors gekozen bij MBM?

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-11-2002 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Thermo man schreef op 22 November 2002 @ 12:24:
Zo zo. 1875 MHz is een aardige bovengemiddelde overklok. Issie ook stabiel op 163 Mhz?? Bij mij is niks stabiel op alles hoger dan 148 MHz, maar ik hoop dat 166 MHz en hoger wel stabiel zullen zijn als ik m'n 1800+ unlock en de mp omlaag doe.

Is het trouwens soms een T-bred 1800+, of gewoon een Palomino? Als het een T-bred is, zul je waarschijnlijk de in de buurt van de 2 GHz kunnen komen als je koeling in orde is. Je temps zijn trouwens wel een beetje vaag. Je gebruikt toch niet BIOS 1010? Verkeerde sensors gekozen bij MBM?
Of het een Tbred is weet ik niet. Heb hem in ieder geval als gewone XP gekocht. De bovenstaande resultaten heb ik even snel gedaan omdat ik weinig tijd had, tempsensors heb ik dus nog helemaal niet naar gekeken. De (lucht)koeling zit wel goed bij mij, heb een 12cm Papst naast m'n proc hangen. Ik heb trouwens biosversie 1011
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~rschouten/got/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~rschouten/got/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~rschouten/got/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~rschouten/got/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Weet iemand al hoe je de raid uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Past de Zalman ZM80-HP (vga-koeler) op dit mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 11:27:
Ik heb een een vaag probleempje met dit bord. Als ik mijn resetknop aansluit krijg ik geen beeld [afbeelding]

Ook het omwisselen van de powerknop met de resetknop helpt niets, dus het ligt niet aan de resetknop. Zijn er meer mensen met dit probleem en nog liever met een oplossing ?
ja ik heb het soms ook maar dat had ik ook met me oude mobo

meestal werkt het wel, maar soms dus niet. heel vaag iig. beeld blijft gewoon zwart idd (niet een no-signal ding)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xavier schreef op 25 November 2002 @ 11:29:
Weet iemand al hoe je de raid uitzet?
Kijk pagina 4 deze topic ??? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
AARG mobo overleden: System failed CPU test :(
Gister reboote ik mijn pc en toe deed ie ut nie meer :'(
Andere CPU deed het ook niet erin. Zonder andere componenten met alleen CPU ook niet. Bios resetten: nadaa. Dat na 2 maandjes :'(

*Sniff*

RIP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 12:14:
dat had ik ook al keer gevraagd en ook geen antwoord gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
ik denk het niet. AGP slot zit erg dicht tegen je eerste 2 geheugen banks aan en je hebt aan de bovenkant een speling van 1 cm tot dat je op de heatsink van je VIA-chippe stuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-3.gif

Volgens dit plaatje moet het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ja idd ik dacht dat dat ding veel dichter bij het moederbord zat aan de bovenkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag voor jullie ASUS A7v8 gebruikers...

Via het programmaatje WCPUID kan ik info krijgen over mijn KT400 chipset....

en onder Southbridge krijg ik dit: VIA VT8233A.....IS dit WEL CORRECT???

=>Moet dit niet VIA VT8235 zijn? voor EEN kt400 SOUTBRIDGE

Ik heb de versie zonder sticker...is dit misschien de reden waarom asus later een sticker versie uitbracht, die wel de juiste southbridge heeft en wel 166FSB aankan????

HELP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update...

Op mijn soutbridge gekeken...en er staat wel VIA VT8235....Dus alles in orde, wcpuid fout dus versie 3.1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 14:05:
[...]

Kijk pagina 4 deze topic ??? >:)
PCI Configuration -> Onboard Ata board.

Sorry ik kan dit echt niet vinden. Ik heb bios 1.007
Kan je wat specifieker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Ik ga morgen dit bord halen, kan iemand me snel vertellen of mijn Matrox G550 gaat werken? Ik las wat over 1,5V op AGP maar heb hier niet zoveel verstandan van...

Dus: doet een Matrox G550 het op dit bord? :)

Kon tussen de specs op de Matrox site niet echt iets vinden:
http://www.matrox.com/mga...h_info/g550_factsheet.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.010 installe. Hopen dat dan de sensor van temperatuur het goed doed. Mijn temp is bij opstarten nou 44 >:) Er staat wel dat je moet kalibreren ofzo bij release notes. Dat is niet zo mooi.

Offtopic: Damn ff een disk station toveren geen in pc

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteDog schreef op 25 November 2002 @ 19:32:
Ik ga morgen dit bord halen, kan iemand me snel vertellen of mijn Matrox G550 gaat werken? Ik las wat over 1,5V op AGP maar heb hier niet zoveel verstandan van...

Dus: doet een Matrox G550 het op dit bord? :)

Kon tussen de specs op de Matrox site niet echt iets vinden:
http://www.matrox.com/mga...h_info/g550_factsheet.cfm
Voor AGP4x is dit (1,5V aansluiting) een standaard. Het zou dus (volgens mij) moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 22:16:
[...]

Voor AGP4x is dit (1,5V aansluiting) een standaard. Het zou dus (volgens mij) moeten werken...
Iemand die ook daadwerkelijk een Matrox G550 gebruikt op dit bord :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pulse80
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01-2021

pulse80

we weten niks

ik heb ook een probleempje met dit apparaat: hij draait prima en de cpu speed staat op 1350 mhz terwijl het een athlon xp 2200 is. als ik hem op 1800 mhz zet, gaat hij automatisch uit (logisch want hij wordt te heet 81 graden celcius). er staan in de BIOS nog 3 andere opties die ik niet kan aanklikken onder de cpuspeed en er staat rechts dat ik het moet veranderen in jumperfree (waar doe ik dat?) ik kan niets vinden in het boekje van het moederbord. er zit een spire cooler bij (die kreeg ik bij de processor)

hoe kan het dan dat hij zo warm wordt en wat doe ik hier aan?

dit zit er allemaal in:

A7V8X mobo +LAN+audio
amd athlon 2200
dane-elec pc2700 512mb DDR
Asus v8440
western digital 80gb 7200rpm 2mb cache
48x lite on brander
lite on dvd speler

i'm not here this isn't happening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Gister mobo weg gebracht naar Computerland. Het zou 5 dagen duren voordat hij gerepareerd was. Afijn moet dan maar. Ben net terug op kantoor hadden ze al gebeld dat ie klaar was. Das nog eens snel. Verder dan een foutje in het bios (PCI-VGA kaart ipv AGP-VGA-kaart; erg wonderbaarlijk want hij stond goed) konden ze niets vinden. Nog even gevraagd of ze geen problemen hadden met 'system failed CPU test'.
Weer thuis dat ding ingebouwd (zo kaal mogelijk). Ik zet hem aan: 'system failed CPU test'.

AARGHHHH :'(

Toen ben ik eens verder gaan neuzen en kwam tot de conclusie dat mijn voeding gaar was. Voeding leverde niet meer genoeg ampere op om alles aan te drijven op het mobo. Bij het openen van mijn voeding (Enermax geval 430 watt) bleken 3 elko's/condensatoren ge'popt' te zijn (2x 1000mF 10 Volt en 1x 3300mF 16 Volt). Bruine smurrie op de bovenkant ervan
Vanmiddag dus ff langs DIL om nieuwe te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 12:14:
Ik heb 'm gisteren geïnstalleerd samen met de Asus AGP V8420 en het paste precies (1 mm tussen m'n southbridge koeling!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flash @ windows rouleert. Nou koop ik nooit meer in stom diskette station.

Die bios 1010 heeft mijn temps vermindert met TWINTIG GRADEN.
Eerst idle 51 graden nu 31.5 >:)
Echt raar.
Nu doen 2 fan rpm sensors het niet goed
En ik weet niet of mijn temp sensor van cpu nou goed werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 15:13:
[afbeelding]

Volgens dit plaatje moet het kunnen.
Dit is de ZM80A-HP (Een nieuwe versie). Niet de ZM80-HP (De huidige versie).

Ik zou voor dit bordje de ZM80A-HP nemen, het idee dat je 1 mm speling hebt tussen de cooler en southbridge staat mij niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
pulse80 schreef op 26 November 2002 @ 00:18:
ik heb ook een probleempje met dit apparaat: hij draait prima en de cpu speed staat op 1350 mhz terwijl het een athlon xp 2200 is. als ik hem op 1800 mhz zet, gaat hij automatisch uit (logisch want hij wordt te heet 81 graden celcius). er staan in de BIOS nog 3 andere opties die ik niet kan aanklikken onder de cpuspeed en er staat rechts dat ik het moet veranderen in jumperfree (waar doe ik dat?) ik kan niets vinden in het boekje van het moederbord. er zit een spire cooler bij (die kreeg ik bij de processor)

hoe kan het dan dat hij zo warm wordt en wat doe ik hier aan?

dit zit er allemaal in:

A7V8X mobo +LAN+audio
amd athlon 2200
dane-elec pc2700 512mb DDR
Asus v8440
western digital 80gb 7200rpm 2mb cache
48x lite on brander
lite on dvd speler
Je moet hem op manual zetten dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
IK heb dit bord nu ook maar ik vraag me af welke bios ik nou er het beste op kan zetten ik hoor hier namelijk vanalles over de temps die niet kloppen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je niet overklokt 1010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik wil dus wel graag overkloken en heb nu bios 1007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou ik lekker naar bios 1008 gaan en niet hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Laatst online: 31-07 19:00
net ff geshopped:

AMD XP Athlon 2100 + 266 FSB
Socket A Cooler Spire Wisper Rock ||| 2.6
Asus Asus A7V8X Mobo
PC333 512 DDR (Samsung)

knutselen maar :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pulse80

pulse80

we weten niks

Dutch3men schreef op 26 november 2002 @ 13:32:
[...]

Je moet hem op manual zetten dacht ik.
ok en waar doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Laatst online: 05-09 10:19
pulse80 schreef op 26 november 2002 @ 16:56:
[...]

ok en waar doe ik dat?
RTFM ... of te wel -> kijk eens in de handleiding. Staat het allemaal mooi in.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nou een verklaring voor de temperatuurverschillen ik ben nl niet de enigste. En het geeft grote verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 17:07:
Heeft iemand nou een verklaring voor de temperatuurverschillen ik ben nl niet de enigste. En het geeft grote verschillen.
Ligt een beetje aan welke BIOS je gebruikt. Het temperaturen verschillen niet heel erg, maar de calibratie ervan. Andere BIOS kan best wel eens 10 graden schelen.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:50
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 17:58:
Ik heb hetzelfde mobo alleen werkt op een of andere manier de Glan aansluiting niet, het lampje knippert heel af en toe achterop het mobo. Ik krijg ook geen verbinding met inet. Als ik er een gewoon netwerkkaartje in doe, dan werkt inet perfect. (kabel via @home)

XP zegt dat er wel een verbinding is met Glan aansluiting, geeft ook een IP-adres weer, maar als ik inet probeer doet ie t niet. Als ik dan weer kijk, is mijn IP-adres ook weg, maar de verbinding is er nog steeds. Het aantal pakketten dat verzonden en ontvangen is staat na het inpluggen van de kabel op ongeveer 34.000.000 dit is dus heel vaag.

Met die andere kaart (pci netwerkkaart) gaat het meteen goed en daar brand het ene lampie ook constant. Het lampie van Glan knippert om de 10 sec ofzo heel vaag, en er brandt er ook niet eentje constant. Waar kan dit aan liggen.?????
ik heb hetzelfde probleem, maar dan met de gewone LAN.
ik krijg ook geen ip-adres en de ledjes knipperen heel af en toe achteraan het mobo.
De drivers vanop de cd geinstalleerd, geen verbetering...
weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Even voor de duidelijkheid: BIOS Rev. 1010 geeft incorrecte temp. readings. Iedereen heeft dit. 15 graden te laag oid. Dus jammer voor degenen die denken dat hun cpu opeens superkoel draait (zelfs vaak schijn koeler dan het mobo, om welke reden er wel een belletje mag gaan rinkelen dat de temps niet kloppen).

Verder heb ik geen mankementen ontdekt, maar ik gebruik toch maar BIOS 1009. Ik merk zelf geen verschil met 1008, dus lijkt mij dat er geen enkele reden is om 1009 niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackshadow mag ik je vragen of je SP1 hebt geinstallerd? Zo ja men raad op de forums aan om eerst windows xp te installeren dan ALLE drivers en dan het SP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 17:53:
blackshadow mag ik je vragen of je SP1 hebt geinstallerd? Zo ja men raad op de forums aan om eerst windows xp te installeren dan ALLE drivers en dan het SP1
nee, nog geen sp1 geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vond ik ook bios 1009 het stabielst!

Maar ja, heb er nu 1011. beta 1 op staan, en heb geen zin om terug alles te switchen...

1010 bios sucks! temperatuur settings incorrect (veel te laag) en onstabiel want reboots constant...

Iemand een idee waar de clockgenerator op het moederbord staat? Wordt die soms erg warm, want ik ga een aantal koperen heatsinks van Coolermaster kopen (kleintjes) en er enkele gebruiken voor chips of Mosfets van het moederbord....Enige tips waar het moederbord warm wordt? De southbridge wordt bij mij niet erg warm...dus daar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
kan iemand me de laatste LAN 440x driver mailen aub? De link op de asus site doet het niet.
blackshadow69@pandora.be
hartelijk dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
BlackShadow schreef op 26 november 2002 @ 18:43:
kan iemand me de laatste LAN 440x driver mailen aub? De link op de asus site doet het niet.
blackshadow69@pandora.be
hartelijk dank!!
Het probleem is dus duidelijk het automatisch verkrijgen van het ip-adres.
Als ik manueel een ip-adres ingeef. (ik zit in een netwerk) dan werkt internet enzo...
kben nu de laatste drivers aan het downloaden van een of andere site.
Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pulse80

pulse80

we weten niks

bobsnl schreef op 26 November 2002 @ 16:59:
[...]

RTFM ... of te wel -> kijk eens in de handleiding. Staat het allemaal mooi in.
waarvoor denk je dat ik het hier plaats in het 'grote A7V8X topic' ? omdat ik niet weet waar het staat. wat is anders het nut van dit topic? bedankt voor je toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Nou welke bios is het beste voor overkloken en waarvan de temps ook een beetje kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn temperaturen verschillen TWINTIG graden, 2 rpm sensors doen t niet en als ergste werkt de cable select functie niet (alle jumpers met hand ingesteld),

Maar dat 20 graden verschil is ergste. Hoe kan dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
pulse80 schreef op 26 November 2002 @ 19:59:
[...]
waarvoor denk je dat ik het hier plaats in het 'grote A7V8X topic' ? omdat ik niet weet waar het staat. wat is anders het nut van dit topic? bedankt voor je toegevoegde waarde.
Paragraaf 4.4 ... blz 4-17
En nu niet meer zo snel boos worden hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
ik heb mij gigabyte kt400 gewisseld voor dit mobo (omdat ik problemen had met de temperaturen)
Nu was ik wel verschoten van mijn 3d mark score.
Met het gigabyte moederbord had ik 12200 puntjes en nu haal ik er nog maar 11000.

heeft iemand hiervoor een verklaring? (geinstalleerde drivers: detonator, via 4 in 1,...)
ksnap er echt niks van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pulse80

pulse80

we weten niks

bobsnl schreef op 26 November 2002 @ 20:38:
[...]

Paragraaf 4.4 ... blz 4-17
En nu niet meer zo snel boos worden hé ;)
dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nodig om de usb2.0 drivers van de Asus-site apart te installeren als je XP gebruikt? Ik heb m'n HP OfficeJet G55 USB aangesloten en staat nu onder IEEE 1284.4 in apparaatbeheer.
Onder Universal Serial Bus controllers staat alleen een Via Rev5 or later USB Universal Host Controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

pulse80 schreef op 26 November 2002 @ 19:59:
Grote topics zijn helemaal niet bedoeld om n00b/UTFS/RTFM vraagjes in te kunnen posten, laat staan ergens anders op GoT! Deze instelling van jou is helemaal fout. Hiervoor krijg je een laatste waarschuwing. Lees de FAQ Forumgedrag anders nogmaals aandachtig door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

BlackShadow schreef op 26 November 2002 @ 21:30:
ik heb mij gigabyte kt400 gewisseld voor dit mobo (omdat ik problemen had met de temperaturen)
Nu was ik wel verschoten van mijn 3d mark score.
Met het gigabyte moederbord had ik 12200 puntjes en nu haal ik er nog maar 11000.

heeft iemand hiervoor een verklaring? (geinstalleerde drivers: detonator, via 4 in 1,...)
ksnap er echt niks van :'(
je hebt wel ff een verse install er weer op gezet na de wisseling van mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via 2.0 enhanced usb controller moet er ook bij staan hteunissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Ik heb nog steeds spontane reboots, hoe weet ik nu of het misschien aan mijn voeding ligt?
Als comp wat opgewarmd is dan is het beter
Ik heb geen rechte horizontale voltagelijnen in Asus probe: er zitten kleine deukjes in.
En heb er een PAPST 2000rpm erin gezet, dus hij zal altijd wel wat heter zijn geworden, had er hiervoor een asus a7v met een duron 1300 in hangen
Misschien is ie wat achteruitgegaan en trekt het nu niet meer met mijn nieuwe hardware
Het is een default 300W die in een HQ08 zit

en ik moet zeggen dat ik die 420W bij computer-land wel wat duur vind: 99 Euro

PS: dit is dus ook als ik hem NIET overclock

Heb er een plaatje bij gedaan

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/brusselsestraat/Image2.jpg

Is dit een brakke voeding?

[ Voor 14% gewijzigd door Tonton op 27-11-2002 19:35 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Zijn er mensen waar de GLan wel goed werkt? (automatisch verkrijgen van IP adres enzo) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
charrel schreef op 27 november 2002 @ 09:41:
[...]

je hebt wel ff een verse install er weer op gezet na de wisseling van mobo?
ja, het kan toch niet dat dit moederbord zo veel trager is dan de gigabyte... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
BlackShadow schreef op 26 November 2002 @ 19:14:
[...]

Het probleem is dus duidelijk het automatisch verkrijgen van het ip-adres.
Als ik manueel een ip-adres ingeef. (ik zit in een netwerk) dan werkt internet enzo...
kben nu de laatste drivers aan het downloaden van een of andere site.
Ik hou jullie op de hoogte
geen verbetering met nieuwste drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen nou problemen met temperaturen met 1010???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ja, iedereen. Lezen. |:( Dit staat wel tien keer ofzo in het topic. De temps worden ong. 15 graden te laag aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

de mijne is dood :'( corupte bios in eens :?
gaat er donderdag mee trug naar winkel :'( hij hield mijn amd xp 1800 @ 2.08 ghz })

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
als ik de raid uitzet in het bios, dan zoekt hij er niet meer naar in het bios, maar ik krijg wel de raid controller te zien bij apparaatbeheer.

Moet ik hier gewoon de drivers van installeren? ga ik dan geen problemen krijgen zoals al eerder gezegd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 09:45:
via 2.0 enhanced usb controller moet er ook bij staan hteunissen
Dit staat er bij mij ook niet... Ik krijg het ook niet na de installatie van de USB drivers... Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

ik wil die verdome usb 2.0 er af :D
ik kreeg een usb 2.0 fout daar door een blauw scherm en toen een corupte bios dus nu ik boos op de fking usb :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
BlackShadow schreef op 27 November 2002 @ 14:53:
als ik de raid uitzet in het bios, dan zoekt hij er niet meer naar in het bios, maar ik krijg wel de raid controller te zien bij apparaatbeheer.
Kan jij mij precies uitleggen hoe je die raid uitzet in de BIOS?

Ik kan hem echt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Xavier schreef op 27 November 2002 @ 15:29:
[...]

Kan jij mij precies uitleggen hoe je die raid uitzet in de BIOS?

Ik kan hem echt niet vinden.
In je Bios naar pci configuration gaan
Onboard ata boot " Disabled zetten

stond hier btw al in... :P

[ Voor 7% gewijzigd door BlackShadow op 27-11-2002 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pulse80

pulse80

we weten niks

BalusC schreef op 27 November 2002 @ 09:24:
Deze instelling van jou is helemaal fout. Hiervoor krijg je een laatste waarschuwing.
jezus wat overdreven. Het is toch absurd dat wanneer ik het onderwerp niet kan vinden in de manual en het in het topic gooi over het betreffende onderdeel beticht wordt van een foute instelling en een laatste waarschuwing krijg (bibber).

Ik kan het begrijpen als ik een nieuw topic open voor zoiets maar dit gaat helemaal nergens meer over. ik vraag het voortaan wel ergens anders, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreyGhost
  • Laatst online: 16:39

GreyGhost

Het is een spook

BlackShadow schreef op 26 november 2002 @ 18:43:
blackshadow69@pandora.be
hartelijk dank!!
driver Let op: wel 15 mb

For I am grey, between the darkness and the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Laatst online: 31-07 19:00
ik heb gister zo'n board gekocht (met onboard LAN+Audio). Er zit ook een S/PDIF in/out kaartje bij (digitaal geluid dus)

Nu heb ik er een SB 1024 inzitten. Kan ik deze er nu uitlaten? Ik heb btw geen digitale boxenset

En is het met dit S/DIF kaartje nu mogenlijk om muziek digitaal naar bijvoorbeeld m'n MD speler te verzenden?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doopy-X- schreef op 27 November 2002 @ 16:51:
ik heb gister zo'n board gekocht (met onboard LAN+Audio). Er zit ook een S/PDIF in/out kaartje bij (digitaal geluid dus)

Nu heb ik er een SB 1024 inzitten. Kan ik deze er nu uitlaten? Ik heb btw geen digitale boxenset

En is het met dit S/DIF kaartje nu mogenlijk om muziek digitaal naar bijvoorbeeld m'n MD speler te verzenden?
Je md heeft waarschijnlijk geen spdif aansluiting. En die module zuigt zwaar.
Vertraging met spdif module van asus ik heb echt veel problemen met dat ding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 14:58:
[...]

Dit staat er bij mij ook niet... Ik krijg het ook niet na de installatie van de USB drivers... Iemand een idee??
Ik krijg zelfs de drivers niet geïnstalleerd. In het begin van de setup loopt ie tot 100% en stopt er spontaan mee. Ik heb WinXP Pro SP1 draaien.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 08:42:
[...]

Ik krijg zelfs de drivers niet geïnstalleerd. In het begin van de setup loopt ie tot 100% en stopt er spontaan mee. Ik heb WinXP Pro SP1 draaien.
1. alles van usb verwijderen in apparaatbeheer
2. niet rebooten
3. (poging tot) installatie drivers
4. reboot
5. auto-detect vind je usb controller

hope it worx

Verwijderd

WhiteDog schreef op 28 November 2002 @ 08:59:
[...]

1. alles van usb verwijderen in apparaatbeheer
2. niet rebooten
3. (poging tot) installatie drivers
4. reboot
5. auto-detect vind je usb controller

hope it worx
Ik heb een schone installatie gedaan, waarom zou nu dan wel de usb2.0 controller gevonden worden?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 11:51 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.