Groot Asus A7V8X Topic

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.719 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Alvast bedankt voor de moeite, en ja ik weet het ik ben een newby

newby? >> www.beginnerweb.nl
Kom maar terug als je al wat meer gevorderd bent ;)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 07-11-2002 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff wat geprutst met wat instellingen en dit zijn de resultaten.
13*166/167mhz=opnieuw opstarten vanuit win xp geen probleem.
sisoft score = ram int. buffered:2316 en een 3dmark score van9488 (driver 6.13.10.6200)
13*168=start niet opnieuw op vanuit win xp.
12.5*175=opnieuw opstarten vanuit win xp geen probleem.
sisoft score = ram int. buffered:2238 :? en een 3dmark score van9588.
Waarom de memscore bij 12.5*175 zo laag is begrijp ik niet helemaal.Voor de rest het systeem loopt lekker snel en stabiel.De optie PnP in de bios is nog steeds disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag dat die bios 1009 de multiplyer op 22 zet? Welke processor zou er dan nu opkunnen maximaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Eindelijk! Ik ben nu ook in het bezit van dit bordje(A7V8X met Raid, SATA en LAN 10/100) :9. Nu nog alleen wachten op nieuwe koeler, processor en kast :7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 09:41:
... Heb de geheugentimings op standaard - alleen de V-Core=1.700 en de V-DRAM=2.55. System performance staat op turbo en de 1T-command staat disabled anders gaat mijn samsung geheugen het niet meer trekken. ....
Hotty: waaraan merk je dat je geheugen het niet meer trekt? Ik bedoel, wat zie je als je probeert te booten (iets anders dan als je de multiplier te hoog hebt ingesteld)?

Ik heb mijn Athlon XP 1800+ nu op 2000+ = 1667 MHz lopen met 145 MHz FSB (bij 149 MHz FSB lopen PCI/AGP met 37/74 teveel out of spec denk ik). PCI = 36 MHz en geheugen 362 MHz. Wel alle geheugentimings op zijn aggresiefst, ook CL2,5 geheugen op CL2 >:) .
Vcore heb ik in het BIOS gewoon op 1,750 V staan, maar de sensors geven altijd aan dat Vcore schommelt tussen 1,79 en 1,81 V. (Lager instellen kan ik trouwens niet eens, wat rubben23 suggereerde.)
Ik kan nog gewoon booten en in Windows XP komen tot 157 MHz FSB, maar dan bevriest m'n pc na een tijdje, zeker als ik Jedi Knight 2 even test. Maar dat komt volgens mij omdat de PCI-bus dan op minder dan 33 MHz loopt, en het geheugen dus ook lager dan 333 MHz. Dat geeft dan timingproblemen (BIOS zegt ook dat het niet lager dan 333 mag) toch?
Ik heb m'n proc nog niet ge-unlocked, dus ik kan nog niet hoger dan 145 MHz FSB draaien momenteel. Als de multiplier wat omlaag doe, moet 1800 MHz makkelijk lukken met 166+ MHz.
Maar ik zal nog eens proberen om de timings eerst laag te zetten en dan te kijken hoever ik met de FSB kom.

Oh ja, nog 1 dingetje: weet iemand wat je met de Smartcard reader headers op de ASUS A7V8X kan? Er zal wel een of andere reader op aangesloten kunnen worden, en dan moet je met een stukje software het telefoonboek van je SIM card kunnen editen lijkt mij. :) Ik zoek er nog wel even naar en als'k iets vind post ik het hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da was ik weer :D Na vanmorgen (een uur of 6 in totaal d8t ik zo) een fsb van 166 gedraaid te hebben mocht ik helemaal opnieuw beginnen :( .Op een gegeven moment heb ik de pc opnieuw laten opstarten,prima waarom ook niet,toen een keer terug in windows,had ik in plaats van 4 partities nog maar 1 :D .Haha zou je denken maar das nog ma 'n begin.Van mijn 60gb zag windows(want die partitie was er nog gelukkig)nog maar 12gig,de rest was weg.Ik dus met opstarflop gekeken maar nee hoor er staat echt nix op de schijf=totaal20gig aan data was gewoon pleite.Van alles geproberd maar de resterende 48gig waren er niet meer.Dus fdisk en de hele schijf dan maar ff opnieuw indelen etc etc etc nou denk je, ben je bijna klaar,mooi zo direct ma ff gamen en dan in een keer uit het niets weer zo'n akelig blauwe scherm :> Shit, na ja ff reset en dan gaan we de rest nog gauw even doen en dan is het eindelijk zo veer :) PC start op en toen ben ik in een keer de helft JA de helft van mijn programmas direct weer kwijt.@#@&*(^%$ :X 8)7 Nou had ik er zo langsamer hand wel genoeg van dus nog een keer bios default en format c en los geht's..................

Maar goed alles gaat weer lekker, alleen de fsb heb ik nu even iets lager gezet.Heb niet zoveel trek erin om dit vandag of morgen nog 1@2 keer te mogen doen.Op de een of andere manier kan dit mobo niet goed overweg met een al te hoge fsb-iig sinds ik de fsb verlaagd heb zijn de problemen ook verdwenen.Staat nu op 15*143 en dat gaat prima.fsbvan 13/166 was hier dus geen suc6 !
t'rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Sow! :o Worden wij tweakers mooi weer even met de neus op de feiten gedrukt, wat betreft de risico's van overklokken!

Wel vaag trouwens, dat je hd-inhoud op FSB166 verkloot wordt. Je PCI-bus loopt dan nochtans precies op 33 MHz. Het is mij tot nu toe niet gelukt om stabiel te draaien op 160 MHz FSB, maar ik weet niet zeker of dat aan het geheugen ligt. Ik vind het sowieso vreemd dat er mensen zijn die op deze FSB draaien, want de PCI-bus loopt dan op minder dan 33 MHz, en je geheugen dus ook te traag mijns inziens. Het BIOS zegt bij mij ook dat het geheugen alleen hoger dan 333 MHz kan draaien, maar absoluut niet lager. Ik snap dus niet helemaal hoe je een hogere FSB dan 149 MHz / 37 MHz PCI-bus kunt laten draaien, omdat bij 150 MHz FSB de PCI-bus dus op 30 MHz loopt, en het geheugen dus ook een stuk lager dan zou moeten. Of klopt dit niet? Ik ben nu ff in de war; loopt het 333 MHz geheugen nou op 5/4 = 1,25 van de FSB :? . Dus normaalgesproken 1,25x266 = 333 MHz? Of heeft de snelheid v/d geheugenbus toch te maken met de PCI-bus :? .

Nou, ik ga het allemaal nog eens uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die klagen dat hun bios 1009 of 1008 trager is dan de vorige bios ...

PROBEER TURBO AAN TE ZETTTEN!

FSB 168, maar optimal ipv turbo geeft: 2283 en 2104 Sandra Memory scores

FSB 164!, maar turbo geeft: 2384 en 2201 Sandra Memory Scores

bij turbo krijg ik 100 meer...

LEt wel, probeer enkel Sandra te laden en geen andere programma's, anders krijg je uieteraard lagere scores!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

net ff lopen knoeien met alle biossen, met 1007 is ie bij mij toch echt het stabielst en tevens ook het snelst. Die andere bios clocken bij mij wel beter over maar op de een of andere manier word ie dan niet sneller dan lagere instellingen bij 1007, maar soms zelfs trager (ondanks de turbo functie) Kan nu wel opeens me geheugen instellingen nog lager gooien, das vaag deed ie eerst niet in 1007 nu dus wel. Maar ja daar ga ik niet over klagen :P Vind het wel apart dat ik met die andere biossen minimaal een fsb van 180 moet hebben om dezelfde scores met sisoft te halen dan in 1007 met fsb van 172 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Hoe flasht iedereen hier?
ik gebruik dat asus flashtooltje erg handig
dos flashen moet ik zo lang wachten :)

maar terugflashen mag niet met dat asustooltje
is die flashoptie van de bios zelf betrouwbaar?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb ff een vraagje en een mededeling.

Vraag: Heeft de A7V8X van Computerland (die in de aanbieding is) ook ondersteuning van FSB333? Oftewel, weet iemand of daar de sticker op zit? Voordat ik voor niets naar de winkel ga...

Mededeling: De actie van Asus producten geldt nog tot 11 november! Ik heb dit nog niet gelezen in de topic, dus vandaar dat ik het er nog ff neerzet. Als het er al wel stond dan nog een keer :).

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 12:20:
Hallo mensen,

Vraag: Heeft de A7V8X van Computerland (die in de aanbieding is) ook ondersteuning van FSB333? Oftewel, weet iemand of daar de sticker op zit? Voordat ik voor niets naar de winkel ga...

Mededeling: De actie van Asus producten geldt nog tot 11 november! Ik heb dit nog niet gelezen in de topic, dus vandaar dat ik het er nog ff neerzet. Als het er al wel stond dan nog een keer :).

Groeten.
kleinelievewolff schreef op 01 november 2002 @ 12:09:
Kep er net gisteren 1 gekocht. Revisie 1.04 mét stickertje :+ Voor 155 euro bij computerland. Nu nog even wat ddr geheugen halen. Wel schrikken van die prijzen zeg! Ik dacht dat het in het oostblok zo goedkoop was?
Bij hem dus wel :)

heb hem van de week zelf ook besteld, zal volgende week wel komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Tonton schreef op 09 november 2002 @ 12:20:
Hoe flasht iedereen hier?
ik gebruik dat asus flashtooltje erg handig
dos flashen moet ik zo lang wachten :)

maar terugflashen mag niet met dat asustooltje
is die flashoptie van de bios zelf betrouwbaar?
mag het niet? Maar het kan wel, paar x al gedaan nooit problemen gehad (gelukkig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al tijdje dat a7v8x ik heb nu gewoon 1800+ @ 1,73, maar ik ben niet zon fanatieke overklocker. Draait zo perfect wel 51 graden idle met volcano 7+ op vol niveau maarja. Is wel echt een klasse moederbord had eerst msi maar aangezien mijn vader daar VEEL problemen mee had (is 3x vervangen) Heb ik deze voor mezelf gekocht en ik ben dik tevreden. Wel is die spdif module een beetje raar en kan ik geen dvd indexen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik flash met de alt f2 functie vind um perfect! Maar ik heb nog wel 2 vragen met het huidige 1009 bios wat voor maximale processor kan er op?
En hebben jullie dat ook dat als je de TURBO mode aanzet dat tie gewoon 8 graden warmer wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de A7N8x kopen..

was't verschil eigenlijk.. alleen andere chipset en ik heb geen raid (gebruik toch ide!) :z

Geheugen dimm 512 mb pc 2700 ddr 3 jr g met dit geheugen drin (kan ik later nog 1 bijzetten als ze wat goedkoper zijn.) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 12:20:
Hallo mensen,

Groeten.
Ik heb hem daar gehaald en het is inderdaad de 1.04 revisie mét 333 fsb stickertje op een chip op het mobo. Standaard zit het 1007 bios erop, ik heb dus ook nog niet geflashed. Helaas doet hij bij mij ook niet softbooten op 166 fsb, dus dat fabeltje dat hij het op de versies mét stickertje wel doet is wat mij betreft ook de wereld uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 15:27:
Ik wil de A7N8x kopen..

was't verschil eigenlijk.. alleen andere chipset en ik heb geen raid (gebruik toch ide!) :z

Geheugen dimm 512 mb pc 2700 ddr 3 jr g met dit geheugen drin (kan ik later nog 1 bijzetten als ze wat goedkoper zijn.) })
Wat voor verschil?

Naja, in iedergeval is dit bord is er in verschillende uitvoeringen. Ook zonder raid en serial ata, deze kost 126 euros bij computerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 13:24:
ik flash met de alt f2 functie vind um perfect! Maar ik heb nog wel 2 vragen met het huidige 1009 bios wat voor maximale processor kan er op?
En hebben jullie dat ook dat als je de TURBO mode aanzet dat tie gewoon 8 graden warmer wordt?
Athlon XP2600+ en eh geen temp verschil hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleinelievewolff...

Jij hebt ook een softboot probleem wanneer je fsb op 166mhz zet en je windows opnieuw laat opstarten...

Dat is toch echt klote he...

Heb mijn fsb nu op 163 mhz gezet en 10 x geeft 1630 mhz voor mijn xp1700+

Draai nu 1009 final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Ben sins 2 maanden in het bezit van een a7v8x met alles er op en er aan

pc2700 geheugen samsung
alpha 8045 koeler

eerst had ik er een duron 700 in zitten en dit werkte perfect.

nu ik eindelijk mijn 2400 er op heb zitten heb ik niks anders dan problemen.

bv in de bios onder hardware monitor springen de temperatuurs waarden van bv de cpu van 35 naar 6000 graden en de voltages blijven ook niet stabiel.

na vele settings geprobeerd te hebben en de hardware monitor functie volledig op dissabled gezet te hebben draait het nu eindelijk.

maar als ik bv unreal 2003 opstart is ie niet vooruit te branden(echt zeer zeer traag)
eigenlijk loopt alles trager dan met die duron

heb al 2 x met asus aan de telefoon gehangen en die vertelde mij dan sommige revisies van dit bord in combinatie met een 2400 onstabiel draaien.

tevens als ik unreal 2003 start kraakt het geluid ook(onboard)

heb al verschillende bios updates uitgevoerd ook dit mocht niet baten.

ben nu ten einde raad
kan iemand mij helpen

zit er over te denken om die processor te laten controleren maar ja hij draait nu wel maar erg traag.

alvast bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je 1009 bios als geflashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Topics:

1) TravelMan...is je 2400+ een athlon die draait op 166 mhz bus? of op 133 mhz bus...

Volgens de asus site zijn enkel de asus a7v8 moederborden met een sticker op de southbridge van '333 supported' in staat om op 166 bus te draaien...

LEES eens dit forum door , aub... IS toch simpel, bel die man op, zeg gewoon dat je het niet meer pikt en dat ze je een ander moeten sturen, omdat je toch wel betaald voor de 'naam asus', verwacht je ook kwaliteit en service, niet waar...zo krijg je dan een revision met 333FSB support...

2) Vandaag nogmaals eens mijn multipliers veranderd (speel er graag me) en wat blijkt nu? Met bios 1009 FINAL krijg ik al mijn multipliers, ook de halve!! JOEPIE, vroeger kreeg ik enkel de gehele getallen.... Blijkbaar was mijn unlock proces (reeds 5 maal gedaan) toch correct, maar was er een bios fout in het moederbord...

Mijn processor is een xp 1700+

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Bios 1009 is gewoon te gek...

Draai nu al 15 minuten burnk7 en nog geen crash... (vroeger achter 5 minuutjes restarte hij)

Turbo aan gezet in bios, cas 2
fsb 174 (ddr memory loopt dan op 344mhz), 2700 twinmos DDram
halve multipliers werken, en is stabieler...
1643 mhz geeft dit

temperaturen met asus probe:27 motherboard
51 cpu (vrij hoog =>zwaar gestressed via burnk7)

voltage op 1.85volt cpu
RAM en AGP voltage op auto
Thermaltake Volcano 7+ op lowest setting....

temperatuuren komen iets hoger in vergelijking met vorig biosen (misschien ook te maken met het feit dat ik turbo aan heb gezet)

Ben tevreden man, nu, retestabiel!!

SOftboot probleem komt af en toe te voorschijn...als ze dat nog zouden oplossen....MET BIOS...

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

[quote]Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 16:21:
2 Topics:
1) TravelMan...is je 2400+ een athlon die draait op 166 mhz bus? of op 133 mhz bus...
Volgens de asus site zijn enkel de asus a7v8 moederborden met een sticker op de southbridge van '333 supported' in staat om op 166 bus te draaien...

ik heb geen stikker en toch werkt 166fsb en hoger, tevens heb ik op het andere forum gelezen dat daar ook boardjes met die ene sticker het niet doen, de andere wel. En dus ook andersom voor de boardjes zonder sticker. Erg vaag allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die 333 sticker blijkt dus geen voorwaarde te zijn dat 333 processor gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het verschil tussen de "mode" Performance en Turbo eigenlijk merkbaar? Ik heb het nu (standaard) op Performance staan, maar weet niet of ik hem op Turbo moet zetten.. Iemand aanbevelingen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Je bedoelt de keuze bij System Performance in het BIOS, tussen 'Optimal' en 'Turbo'.
Lees je manual, zak tabak. ;)
System Performance [Optimal]
This field allows you to adjust the DRAM SPD timing. Set to [TURBO] is fastest, just make sure the DRAM has the ability to support it.
Hij staat trouwens dus standaard op Optimal. Turbo kun je gewoon instellen, en alleen als het merkbaar problemen geeft, weer uitzetten.

Ik vind het trouwens wel een beetje vaag dat je dit kunt instellen, en tegelijkertijd de DRAM timings manueel kunt instellen. Ik vraag me af of de instelling Turbo dan nog wel invloed heeft, aangezien de SPD dan gebypassed wordt. Dus als iemand hier er meer verstand van heeft, graag commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die graag hun bios up to date houden heb ik hier de nieuwe 1010beta1 bios.Aub:
http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen...was gisteren getuige van een harddisk crash of mbr sector crash...

Door het draaien van burnk7...=> 20 minuten no problems

en dan wou ik burnmmx draaien => voila, achter 5 seconden, reboot en windows naar de kloote...

Gelukkig via DRIVE IMAGE 2002 had ik backup gemaakt van mijn harde schijf

Wat doet burnmmx verkeerd? IS er een conflict met via chipsets and dit mmx programma?

Iemand gelijkaardige ervaringen?

PS: ga terug naar 174 fsb gaan en 9.5 multiplier, maar nooit , meer burnmmx draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Wordt die passieve heatsink op de North(?)Bridge niet te heet bij zulke hoge fsb's? Ik zou er denk ik een klein fannetje opzetten als ik zover ging overklokken. Bij mij is hij op 166 FSB al aardig warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 09:17:
Voor de mensen die graag hun bios up to date houden heb ik hier de nieuwe 1010beta1 bios.Aub:
http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm _/-\o_
Heeft iemand een changelog misschien? Merkt iemand performance verbeteringen?

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen verbetering maar spontane bootup heb ik met bios 1010 beta 1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Spontane reboots bedoel je. Dat had ik vanaf het begin, bij bios 1007 al. Een keer of vijf in totaal voorgekomen tot nu toe denk ik (bij 1008 ook een keer dacht ik). Meestal als ik gewoon een programmaatje wat ik een tijdje niet gebruikt had wilde opstarten, kreeg ik in feite gewoon een reset. Spontane reboot.

Ik krijg trouwens geen enkele FSB hoger dan 150 MHz stabiel. Gisteravond had ik een paar uurtjes 154 MHz ogenschijnlijk stabiel draaien (XP 1800+@2150+ = 1772 MHz); BurnK7 en System Stability Test enzo nog zonder prob's gedraaid. Vanochtend bootte mijn pc pas na 3 resets, en tijdens het internetten bevroor m'n pc steeds en werd het scherm zwart. Dus maar weer terug naar 148 MHz FSB, want iets hogers krijg ik niet stabiel. :|

Ik heb dus nog steeds het idee dat het komt doordat de PCI-bus op minder dan 33 MHz loopt. Hoger, zoals 37 MHz met 148 MHz FSB, gaat wél perfect. Maar niemand schijnt dit probleem te herkennen, dus misschien ligt het aan de hardware combinatie.

Ik denk dat als ik m'n Athlon unlock en de mp iets omlaag doe, ik wel stabiel op FSB 166 of hoger moet kunnen draaien en 1800+ MHz. Zolang de PCI-bus maar boven de 33 MHz blijft (of DDR boven 333 MHz :? ).

Offtopic: ben jij trouwens een Belg, rubben23?? Ik lees nu al tweemaal "achter 5 seconden ..." of iets soortgelijks. Dat is net zoiets als: "een reis omheen de wereld", of "er zit een lintje rond het cadeau". Dat klinkt Nederlanders nogaal raar in de oren, vandaar dat zulk woordgebruik meestal verraad dat er een Belg aan het woord is. Ik kan het ook mis hebben hoor (dat je 'n Belg bent), maar in Nederland zeggen we meestal "na 5 seconden". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update van mijn situatie...

na de crash op 174 mhz bus ..de restore van harddisk...draai ik nu op 183 mhz bus * 9 multiplier: geeft 1656 mhz...quite ok, voor athlon xp 1700+,

Sisoft memory scores zijn : 2585 MB/s
2386 MB/s

met pc2700 geheugen, draaiende op 368mhz cas 2...

Wordt beter en beter...

Probeerde daarnet op 194 bus en 8.5 multiplier, maar geen advance...memory kan het niet aan..of AGP kaart...of HARDDISk..blauw scherm bij opstarten...

dus 183 blijf ik nu bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg trouwens geen enkele FSB hoger dan 150 MHz stabiel. Gisteravond had ik een paar uurtjes 154 MHz ogenschijnlijk stabiel draaien (XP 1800+@2150+ = 1772 MHz); BurnK7 en System Stability Test enzo nog zonder prob's gedraaid. Vanochtend bootte mijn pc pas na 3 resets, en tijdens het internetten bevroor m'n pc steeds en werd het scherm zwart. Dus maar weer terug naar 148 MHz FSB, want iets hogers krijg ik niet stabiel. :|

Ik heb dus nog steeds het idee dat het komt doordat de PCI-bus op minder dan 33 MHz loopt. Hoger, zoals 37 MHz met 148 MHz FSB, gaat wél perfect. Maar niemand schijnt dit probleem te herkennen, dus misschien ligt het aan de hardware combinatie.
Is hier ook zo met een 2400+.Draai op dit moment 15*145=2175 en dit gaat prima.Als ik mijn fsb boven 149mhz zet start het systeem wel op maar loopt ie niet stabiel.Na verloop van tijd (soms 2 uur soms 6@7uur) crashed het systeem en krijg ik zo nu en dan erg leuke foutmeldingen=zie post verder omhoog.
Thermo man je bent dus niet alleen met dit probleem opgeschept.Maar eh misschien willen we zelf ook teveel-ik bedoel het board heeft officieel niet eens support voor een fsb van 166 dus mag je zeker problemen verw8ten.Ik heb nu een o/c van precies 8% en dan loopt alles nog lekker soepel.Het enige wat ik persoonlijk jammer vind is dat mijn geheugen op deze manier achter blijft wat betr. de snelheid.Maar als ik dan toch een keuze moet maken tussen snelheid en stabiliteit nou,dan weet ik het wel-stabiliteit dus.Maar dat moet natuurlijk iedereen
zelf weten.Voor de rst geen slecht woord over dit board van deze kant.Ben zeker wel tevreden alleen de fsb van 150 of hoger wil ie hier niet stabiel draaien en dat is jammer.Had eigenlijk andere plannen met deze combo maar ach _/-\o_

Bios 1010.001 werkt hier prima zonder problemen.Performance is hiero idem aan 1009 final. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1010.001 is alweer achterhaald,je mag nu versie versie 2 proberen.Hier is ie dan:
http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm
Ook deze bios bevind zich nog in beta status. _/-\o_ En nee ik heb hem nog niet geflashed,komt later vandaag nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off topic: Jep..ACHTER 5 seconden moet natuurlijk => NA 5 seconden zijn...
Ook in de belgische spelling is dit zo...denk dat het dialect is wat ik schreef...
(Ben belg. ehm ehm)

On topic, bios 1009 final lijkt mij vrij stabiel te zijn...echt wel...enkel iets hogere temperatuur metingen, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik mijn coolpasta echt mooi dun heb gelegd waardoor er meer warmte afgegeven wordt en waarschijnlijk de temperatuur sensor hier warmer door wordt....
Vroeger liep Prime95 altijd vast rond 1660mhz of hoger, nu draai ik op 1650mhz en 183fsb (enkel koud booten lukt het , maar ja zet pc nooit af..Dus no problem), en prime loopt uren...

48 graden cpu stressed....
27 graden motherboard
gemeten met asus probe!
Memory voltage klein beetje verhoogd, misschien helpt dit ook bij stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Ik heb het probleem wat ook hier veel mensen hebben met een 2200+
http://www.amdforums.com/...ad.php?s=&threadid=157451
eerste keer opstarten lukt echt niet, zegt comp dat ie overclocked is (is ie niet dan)
probeer echt alles en na een lange tijd gepruts dan doet ie het ineens weer perfect
erg irritant :(

edit:
indeed cold boot probleem
heb alle biossen en instellingen al gehad
start mijn proc gewoon op 1300mhz en als ie eenmaal loopt kan ik rebooten op 1900mhz
1800mhz standaard instellingen booten lukt NIET
maarja voordat je de bios inkomt is heel wat rebootjes, meestal krijg ik gewoon zwart scherm, misschien moet ik voordat ik afsluit hem terug zetten op 1300 ofzo

dat kan asus toch gewoonweg niet maken :? :?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

welk bios gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
Pc werkt nu. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 13:25:
On topic, bios 1009 final lijkt mij vrij stabiel te zijn...echt wel...enkel iets hogere temperatuur metingen, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik mijn coolpasta echt mooi dun heb gelegd waardoor er meer warmte afgegeven wordt en waarschijnlijk de temperatuur sensor hier warmer door wordt....
Vroeger liep Prime95 altijd vast rond 1660mhz of hoger, nu draai ik op 1650mhz en 183fsb (enkel koud booten lukt het , maar ja zet pc nooit af..Dus no problem), en prime loopt uren...

48 graden cpu stressed....
27 graden motherboard
gemeten met asus probe!
Memory voltage klein beetje verhoogd, misschien helpt dit ook bij stabiliteit.
:? Welke temp.sensor bedoel je? Asus Probe en MBM lezen gewoon de interne Thermal Diode uit, dus zou een dunnere laag warmtegeleidingspasta een LAGERE temp. moeten geven, mits de onderkant van de heatsink mooi glad en vlak is.

Wat bedoel je trouwens met koud booten? Je zegt zelf dat je je pc nooit uitzet, dus dan is het toch geen cold boot? Misschien begrijp ik het verkeerd?

Verder weet ik nooit goed wanneer het nou eigenlijk nodig is om het Memory of AGP voltage omhoog te doen. Ik zie namelijk maar een of twee verschillende symptomen bij een instabiele overklok. Namelijk niet POSTen, zwart scherm dus, en spontaan rebooten tijdens het laden van Windows XP, of tijdens het draaien van XP en het testen van de overklok door een spel te draaien of BurnK7 oid. Ik weet ook eigenlijk niet hoe ik kan zien wanneer ik aan de grens zit van wat mijn geheugen aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK bedoel het volgende, mijn pc werkt prima als ik hem opstart via de powerknop...

Laat ik de pc opnieuw opstarten in windows 2000 (warm booten, soft booten), dan start ie niet op..enkel zwart scherm en fans draaien ...

Dus als ik bijvoorbeeld na het installeren van directx8.2 de pc moet laten heropstarten, dan kies ik best voor pc afsluiten in windows 2000 , en dan zet ik hem wel manueel terug aan...

Bios 1009 final is echt stabielste voor mij en hierbij werken ook al mijn multipliers..Ik heb geen tijd meer voor beta biossen. Enkel finals voor mij.

Weet trouwens iemand waar die interne cpu diode zit op het asus moederbord? Of zit die in de Athlon XP 1700+ ingebakken, ergens onderaan in één van die pinnetjes?

greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de ONBOARD LAN (Broadcom 440 chip, niet de giga lan)..aan de praat gekregen onder LInux Mandrake 9.0 of andere distributie?

Naar het schijnt bestaan er ergens linux drivers...voor de gewone LAN chip...Iemand die ze heeft en gecompileerd onder Linux?

Op de cd staan enkel linux drivers voor de GIGA LAN chip...heb ik jammer genoeg de gewone LAN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
Ja onboard LAN (10/100) werkt bij mij, alleen moest ik wel harde schijf formatteren om het geheel werkende te krijgen. De driver staat op de asus cd, die werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder de directory Broadcom 4401 staan daar ook Linux Drivers?? Ik dacht van niet...
Gebruik jij dan de 5700 linux drivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 13:54:
Bios 1009 final is echt stabielste voor mij en hierbij werken ook al mijn multipliers..Ik heb geen tijd meer voor beta biossen. Enkel finals voor mij.

Weet trouwens iemand waar die interne cpu diode zit op het asus moederbord? Of zit die in de Athlon XP 1700+ ingebakken, ergens onderaan in één van die pinnetjes?
Ja, ik heb tot nu toe ook alleen maar finals geflashed. 1009 Final is bij mij stabiel, maar dat waren 1008 en 1007 eigenlijk ook wel. Ik merk niet zoveel verschil... maar ik zit ook nog niet echt aan het uiterste van wat mijn proc en mobo aankunnen (cpu is nog niet ge-unlocked).

De interne cpu diode (thermal diode) is volgens mij gewoon meegebakken op de core (= on-die). De thermal diode maakt direct contact met de core voor zover ik weet, en zit dus niet onderaan bij de pinnetjes ( :? ). Je zult er de white papers van AMD over de Athlon XP op na moeten slaan om hier zekerheid over te krijgen, maar het lijkt mij wel duidelijk dat de cpu diode INTERN is. In de processor dus. Daarom geeft dit betere (de best mogelijke) meetwaarden dan een sensor die in de socket zit en de onderkant van de cpu aanraakt, of eentje die tussen de proc en de heatsink zit en contact maakt met de zijkant v/d core.

• Tonton
die spontane reboots, is dat misschien begonnen met SP1 van XP?
nu ik zo terug denk.....
anderen zelfde mening?

• Aham brahmasmi
Spontane reboots pas begonnen bij XP SP1, hmm.... 'k zou't niet weten, want ik heb alleen nog maar XP SP1 geïnstalleerd, en ik wacht nog even tot ik m'n nieuwe WD800 JB hd heb met een nieuwe installatie. Ik denk dat ik XP dan even zonder SP1 installeer, omdat ik geen merkbaar voordeel heb ervaren met SP1, en alleen kleine nadeeltjes.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik heb grote problemen gehad bij het installeren van win98 op dit plankje.
win2k werkte gewoon maar win98 kon geen cd romdrive vinden (waar ik dus van had geboot enzo)
verder deed me (usb) muis heel raar (schokken) en was me HDD super traag.

is het onmogenlijk om win98 te installleren? of moet je daarvoor een raar truckje toepassen??

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

tonton heb je altijd reboots of heb je het met name met spelletjes? Dat is namelijk mijn probleem

Verwijderd

Zo,nu krijg ik morgen als alles meezit (TGP) het board met 333mhz. supportstikker binnen en dan zullen we ff kijken of we dan wel met een 2400 gewoon stabiel een fsb van 166/333 kunnen gaan draaien.Als ik het zaakje aan de praat heb dan post ik wel ff mijn bevindingen.Hoop eigenlijk dat het softboot probleem dan uit de wereld is,had ook hiero al gelezen dat het board met sticker ook niet altijd wil maar goed we zullen het zien.Heb dan iig (stel het lukt niet) support voor de aankomende proc's van AMD(2700/2800)met standaard 166mhz. fsb.

• kutkip
  • Laatst online: 08:27
Wel veel problemen met dat bordje zo te lezen. Je kunt het beter Het Grote Asus A7V8X Problemen Topic noemen :P Wil dit bordje misschien ook halen maar ik heb nog zo m'n twijfels als ik dit zo zie hehe. Alle reviews zijn eigenlijk wel positief over dit bord :)

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
kutkip schreef op 14 november 2002 @ 17:05:
Wel veel problemen met dat bordje zo te lezen. Je kunt het beter Het Grote Asus A7V8X Problemen Topic noemen :P Wil dit bordje misschien ook halen maar ik heb nog zo m'n twijfels als ik dit zo zie hehe. Alle reviews zijn eigenlijk wel positief over dit bord :)
Ik moet zeggen dat het het fijnste bord is dat ik ooit heb gehad.... Ook op mijn werk zijn de evaringen erg goed. Wat mij betreft een aanrader dus. Overigens vraag ik me af in hoevere veel van de 'problemen' echt problemen zijn. Vaak een kwestie van net iets téveel overclocken.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Tonton
Games kon ik nieteens starten en toen bleek dat het aan mijn verhoogde voltage lag op mijn radeon 8500 (potloodtruc). Nooit problemen daarmee gehad op de A7V, erg maf.
Maar hij reboot spontaan als hij koud is, als hij een poosje draait gaat het beter, snap er echt niks van en volgens mij zijn het alleen 2200+ gebruikers :(
zie forum wat ik al eerder aangaf

• Aham brahmasmi
kutkip schreef op 14 November 2002 @ 17:05:
Alle reviews zijn eigenlijk wel positief over dit bord :)
Er staat niet voor niets 'Winner of Tom's Harware Guide's Reader's Choice Award' op de doos. :P ASUS is dus de 'best motherboard brand' volgens de lezers van THG (zal wel een poll zijn geweest). :)

Verder heb ik niets aan te merken op de ASUS A7V8X. Het is in veel opzichten een heel goed mobo, alleen zijn er een aantal dingen onmogelijk met dit bord (bijvoorbeeld een stabiel lopen op een FSB van tussen de 149 en 165 MHz), waar de meeste tweakers hier even over willen klagen en vooral hopen dat iemand toevallig een oplossing heeft.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb dit mobo vanmiddag gehaald nu had ik een paar vraagjes.

- Hoe zet ik het onboard geluid uit?
- Hoe zet ik de raid controller uit? Want daar zoekt hij naar tijdens de post.
- Hoe warm worden jullie CPU's? De mijnes is zo rond de 50 idle en 60 stressed.
- Ik krijg het netwerk niet helemaal lekker. Ik kan niet op andere pc's komen. Telkens zegt hij dat het netwerkpad niet klopt. Terwijl de ip's, namen, DNS enz klopt.
- Wat is de laatste rivisie? Ik heb 1.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

onboard geluid zit in het bios, ff zoeken dus! Raid, in het bios, ff zoeken weer :P Mijn cpu word maximaal 49c stressed en idle 44c of zo iets, Laatste revisie is 1.04. Mobo zelf word graadje of 33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff probeerde er net even bios 1009 final op te gooien. Alles liep goed volgens dat ding maar kan nu niet "booten"
Druk pc gewoon aan, alles begint te draaien, maar beeld blijft zwart, me beeldscherm slaat gewoon niet meer aan....iemand enig idee waarom dit kan komen?

Edit: als ik mee beeldscherm handmatig aanzet hoor ik iets vaags like System Fault en dan er nog wat achteraan...errug raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

hejje wel al ff je bios weer gecleared/ reset? dat moet je altijd ff doen na een flashje.
Kan je nog wel in het bios komen nu of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja net even gedaan, batterij er even uitgehaald en rest gedaan...nog steeds niks. Pc start gewoon op maar no signal 2 beeldscherm :( wordt helemaal gek hier.

Nog nooit meegemaakt zoiets, dat je na een bios opeens geen beeld signaal mee hebt en dan ook nog mededeling krijgt system fault....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
zeg ik heb ook nog wat vraagjes over mijn mobotje, het zit namelijk zo:

ik wil dus via MBM mijn sensors uitlezen, maar ik krijg geen info. ik kan kiezen tussen verschillende sensors, maar als ik op dat pull down menutje klik zie ik dus alleen 'none' staan.

misschien moet ik hier een nieuw topic over openen, want het is eigenlijk software, maar ik dacht: "jullie hebben allemaal zo'n boardje, dus misschien weet iemand het hier wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel de nieuwste mbm? met mbm 5.0 had ik dat probleem ook met 5.2.1 niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
ik heb de nieuwste ja, maar heb het ook met de oudere geprobeerd en dat wil ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 19:07
Ik heb ook een A7V8X, Win2k (SP3) en MBM 5.2.1 en hier werkt het prima. Alleen de CPU temp is 7 graden hoger dan het BIOS aangeeft, dus dat heb ik maar bijgesteld. XP2000+ op 45graden.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
BasieP schreef op 15 november 2002 @ 09:35:
zeg ik heb ook nog wat vraagjes over mijn mobotje, het zit namelijk zo:

ik wil dus via MBM mijn sensors uitlezen, maar ik krijg geen info. ik kan kiezen tussen verschillende sensors, maar als ik op dat pull down menutje klik zie ik dus alleen 'none' staan.

misschien moet ik hier een nieuw topic over openen, want het is eigenlijk software, maar ik dacht: "jullie hebben allemaal zo'n boardje, dus misschien weet iemand het hier wel
Heb je ook het 'Service pack' van MBM geinstaleerd. Meer een toevoeging maar wel noodzakelijk voor de ASUS A7V8X.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
charrel schreef op 15 november 2002 @ 00:59:
onboard geluid zit in het bios, ff zoeken dus! Raid, in het bios, ff zoeken weer :P Mijn cpu word maximaal 49c stressed en idle 44c of zo iets, Laatste revisie is 1.04. Mobo zelf word graadje of 33.
Geluid heb ik gevonden.
Maar die RAID kan ik echt niet vinden. Heb zelfs het hele boekje door gezocht en kon niks vinden.

Kan je even aangeven waar het staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
nee dat ga ik zo ff doen dank je wel

[update]solved[/update]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt helemaal gek hier, heb sinds ik me a7v8x heb niet even lekker rustig kunnen gamen ofzo...was net lekker bezig, formatje gedaan, alles geinstalleerd...liep allemaal perfect

Ik ging ff booten zodat ik daarna lekker relaxed kon gaan counterstriken. Niet dus :(

Ik heb geen beeld meer en bij het opstarten krijg ik geen piepje meer uit me mobo, verder draait alles gewoon wel door. Iemand enig id waar het aan kan liggen?

Gegevens: Xp2000+,128mb Kingston reepje, maxxtor 40gig HDD,GF4 mx440 van nvidia als videokaart....

Hellup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu het board met 333mhz.support stikker en nu loopt mijn 2400 stabiel op 13*168=2184mhz,bij deze instelling kan ik nog gewoon vanuit windows opstarten zonder enig probleem.Geheugen loopt nu ook prima op cas 2 en turbo.1T is disabled.Cpu temp stressed/47,idle/42,bios is 1009 final.Ik ben erg tevreden met het werk van asus.Prima board.De problemen die ik eerst had tijdens het o/c zijn nu weg.Ik gebruik nu ook dezelfde of zelfs snellere settings en toch heeft het board er geen moeite mee. :Y) Wou dit ff kwijt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hotty, hoe heb jij 2400+ unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 21:06:
Hotty, hoe heb jij 2400+ unlocked?
Is standaard , heb er zelf nix aan gedaan.De L1 bruggen zijn gewoon unlocked vanaf amd :D amd bedankt,en de asus a7v8x ondersteund dus ook de multis van 11-12.....16.Dus je kan alle kanten op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn 2400+ op 13 zet ipv 15 gaat bij mijn pc het licht uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 22:20:
Dan zal die wel gelocked zijn. Als je de mp aanpast kan dat idd gebeuren. Deed mijn A7V8X ook toen ik de mp van mijn 2200+ wilde wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet beter om 1T op enabled te zetten (bij memory settings in bios?)

Gewoon vraagje aan Hotty...

Ras to cas delay op 2 zetten is ook beter dan op 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Hoe moet ik nou dat RAID uitzetten? Ik kan het echt niet vinden gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 22:56:
Is het niet beter om 1T op enabled te zetten (bij memory settings in bios?)

Gewoon vraagje aan Hotty...

Ras to cas delay op 2 zetten is ook beter dan op 3
Je hebt helemaal grlijk maar ik wou mijn systeem niet gelijk bij de eerste opstart om zeep helpen :) .Gaa hier zeker nog wat aan doen.Iig heeft de pc de hele nacht lekker zitten rekenen met de UD en alles zonder vreemdachtige blauwe schermen,hier ben ik op dit moment erg tevreden mee.Opstarten gaat ook nog prima dus volgende stap zijn dus de memory-settings.
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 22:20:
Zover ik weet worden de Athlons 2400/2600 geleverd met een geheel gesloten L1 bridge.Wat je nu moet hebben is een mobo die dit ondersteund en als ik het goed heb is de asus a7v8x zo en mobo.Kijk,de fsb is nooit gelocked bij athlons maar de multi wel,heb je nu een KT400 board(weet niet precies welke allemaal)dan heb je bij sommige mazzel dat je je multis gewoon kan gebruiken.Kijk maar met de search,kan het zo gauw niet vinden waar het staat maar er zijn er wel wat berichten over geplaatst.En hier wordt dus in vermeld dat het afhangelijk is van je mobo.De 2400 heb ik al op 2250mhz. laten draaien en dat wel met mijn zalmann(luchtkoeling)dus het moet te doen zijn.Een 2200 zou je uiterraard eerst moeten unlocken.Suc6
Oh ja,was ik vergeten te vermelden-heb de V-core in het bios op 1.750staan en krijg met PcProbe een V-core te zien van ~1.800.De temps zijn nog steeds aan de lage kant met stressed een temp van 46/47graden en idle een temp van 40/42graden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MSI kt3 ultra2 ondersteunt dit blijkbaar dus niet. Jammer want ik heb net mijn Asus A7v8x verkocht in verband met de incompatibiliteit (8x AGP) met mijn Hercules Radeon 9700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's zeker erg jammer dan,maar ik meen ergens gelezen te hebben dat dit prob was verholpen(bios-update)maar pin mij er niet op vast.Of was het nou een driver update van ATI? 8)7 Misschien zou je hier op het forum kunnen vragen of dit probleem inmiddels is opgelost?Er zijn er hiero een paar mensen met deze combo mobo en een radeon 9700(agp 8*)
Heb nu het geheugen op 1T-command enabled en 2/2/6-gaat lekker hard zo en heb nog geen problemen gehad.Zou straks nog ff testen met sisioft sandra kijken wat ie te melden heeft :) Post het dan nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiSoftware Sandra

Int Buffered aEMMX/aSSE (Integer STREAM) Results Breakdown
Assignment : 2442MB/s
Scaling : 2441MB/s
Addition : 2443MB/s
Triad : 2452MB/s
Data Item Size : 8-bytes
Buffering Used : Yes
Offset Displacement Used : Yes
Bandwidth Efficiency : 91% (estimated)

Float Buffered aEMMX/aSSE (Float STREAM) Results Breakdown
Assignment : 2445MB/s
Scaling : 2307MB/s
Addition : 2253MB/s
Triad : 2218MB/s
Data Item Size : 8-bytes
Buffering Used : Yes
Offset Displacement Used : Yes
Bandwidth Efficiency : 86% (estimated)

System Chipset
Model : ASUSTeK Computer Inc VT8377 Apollo KT400 CPU to PCI Bridge
Front Side Bus Speed : 2x 168MHz (336MHz data rate)
Max. Bus Bandwidth : 2688MB/s (estimated)

Logical/Chipset Memory Banks
Bank 0 Setting : 256MB DDR-SDRAM 2.0-2-2CL 1CMD
Bank 1 Setting : 256MB DDR-SDRAM 2.0-2-2CL 1CMD
Bank 2 Setting : 256MB DDR-SDRAM 2.0-2-2CL 1CMD
Bank 3 Setting : 256MB DDR-SDRAM 2.0-2-2CL 1CMD
Bank 4 Setting : 256MB DDR-SDRAM 2.0-2-2CL 1CMD
Bank 5 Setting : 256MB DDR-SDRAM 2.0-2-2CL 1CMD
Bank Interleave : 4-way
Memory Bus Speed : 2x 168MHz (336MHz data rate)
Max. Memory Bandwidth : 2688MB/s (estimated)

Dit is beter dan 2042 wat ik voor de tijd had bij een fsb van 15*145 en zoals je ziet werkt dit board prima samen met 3 geheugenrepen van 512mb pc2700.Asus advies is echter om niet meer dan 2 te gebruiken :? 8)7 Dit was ook al zo met de asus a7v333 ook deze plank werkte prachtig samen met 3 samsung repen.Dit kun je terug vinden in het grote asus a7v333 topic-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

erg vaag , net ff met cpu-z gekeken naar me voltage van me ddr, is dus 3.248 volt volgens dat programma. In me bios staat ie gewoon op Auto, als ik hem op bv 2.55 zet dan boot ie niet eens. Klopt dit wel, is dit niet aan de hoge kant??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op 16 november 2002 @ 21:50:
erg vaag , net ff met cpu-z gekeken naar me voltage van me ddr, is dus 3.248 volt volgens dat programma. In me bios staat ie gewoon op Auto, als ik hem op bv 2.55 zet dan boot ie niet eens. Klopt dit wel, is dit niet aan de hoge kant??
Heb ff gekeken maar hiero hetzelfde=3,344volt geeft ie aan(CPU-Z)en in bios staat ie op auto.Zou dan toch wel aan het proggie liggen 8)7 .Denk niet eens dat je met zo'n hoge voltage uberhaupt nog kan opstarten.Zo ja,dan zou je geheugen binnen de kortste tijd het begeven.Dit is zeker geen gezonde voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Geen idee, want als als ik hem niet op auto zet maar gewoon op 2.55 of 2.65 dan boot ie niet eens. loopt ie gelijk vast, dus wat dat betreft geloof ik dat progje wel. Maar dan de vraag of het goed is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee niet goed dus
Heb ff in de kast gevoeld maar het geheugen is amper handwarm zou wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Weet iemand of dit bord problemen op gaat leveren met een ati radeon9700 van hercules? Zit te denken om die aan te schaffen en erop te knallen. Maar het schijnt dat die ati niet zo goed samenwerkt met een kt400 chipset. Heb ooit is ergens gelezen dat de ati 9700kaarten vanaf revisie 1.03 dit wel goed doen. Waar kan ik op die vidkaart vinden welke revisie het is? En kan iemand dit verhaal bevestigen ...................uhhhhmmm liever dus juist niet bevestigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radeon 9700 en Asus A7v8x is een probleem voor heel veel mensen.
Het is eerder een uitzondering dat het wel werkt dan niet.
zie www.rage3d.com
Als je het toch wil proberen.
Radeon 9700 revisie 1.3 en Asus a7v8x revisie 1.04 (geschikt voor 333mhz)-zie sticker op mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, ik heb het moederbord. Alleen, nu wilde ik mn oude 3d-kaart, de Ati Rage 128 Xpert 128 erin doen, past ie niet! Ik keek ff in de handleiding, stond er dat het moederbord alleen 1.5v kaarten ondersteunt! Past daarom mn videokaart er niet in? Hij lijkt er overigens wel andersom in te passen. Hoe kan dat? En als het klopt, welke videokaart past er dan wel in, bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oud maar goed TNT kaartje (asus tnt v3400 met tvout en video-in tv-in) werkte ook niet meer :(...

1.5 volt enkel op AGP...

Nu msi geforce ti4200 draaiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar heb je gelijk in! Het past inderdaad niet nee... Ik kwam daar helaas ook al achter :(. Dat hadden ze wel ff op de site mogen vermelden... Ik zit nu met een oude PCI-kaart (wachtend op een groot genoeg budget om een nieuwe videokaart te kopen) en kan mijn oude kaart dus niet gebruiken. Wat volgens mij iig wel werkt zijn de GeForce 3 en 4 kaarten (en natuurlijk ook cd NV30 die morgen uit gaat komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo echt irri, nu moet ik maar ff aan geld zien te komen.:@ Ik wil namelijk eeen ti4200. Weten jullie een goedkope, maar goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vind jij goedkoop? 100 euro? 200 euro? 300 euro? Of nog meer? Paas een ff een richtlijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tussen de 100 en 200 euro, maar dan wel een Ti4200 DIE PAST OP het asus moederbord ;) Het liefst zo rond de 150 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand?
Modbreak
Niet kicken binnen 24 uur!

Heb je überhaupt de [faq]FAQ[/faq] en in het bijzonder de FAQ Forumgedrag aandachtig doorgenomen toen je je op GoT had geregistreerd? Niet dus :/

Overigens, jouw vraag is met enig research en pricewatch ook wel te beantwoorden..

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 17-11-2002 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Alle redelijk courante videokaarten passen op dat mobotje hoor. Ik denk niet dat je een TI4200 kan vinden die NIET op je mobo zou passen. Loop gewoon een compuzaakje binnen en kijk wat ze hebben voor je, Asus of leadtek zijn altijd goede keuze's uiteraard. Ga je niet voor overclockbaarheid of iets dergelijk dan zou je voor de iets goedkopere merken als XFX & co kunnen kiezen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor een vriend vandaag voor 159 euro een Club3d Radeon 9000 pro gekocht met 128 mb mem. Z'n budget was 150 euro dus iets boven budget toch geslaagd. Grappig dat windows de Club3d met standaard ATI drivers van ati.com ziet als een Powercolor Evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oude AGP Vid kaarten kunnen niet in op agp slot nieuwe mobo's. Vandaar dat de TNT 16 mb en de Rage 128 en Matrox g400 niet passen op nieuwe pentium 4 en nieuwste AMD mobo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Hoe kan ik nou dat Raid uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Asus A7v8x kan dat niet in de bios! Vreemd dat Asus dat niet maakt inde bios. Bij MSI kan het altijd wel dus het moet ook voor Asus mogelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 22:26:
Op Asus A7v8x kan dat niet in de bios! Vreemd dat Asus dat niet maakt inde bios. Bij MSI kan het altijd wel dus het moet ook voor Asus mogelijk zijn
Is er dan een jumpertje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Ik heb begin vorige week mijn A7V8X (kale versie), terug gestuurd naar Salland Automatisering, waar ik het plankje eind september heb gekocht...
Lag er vrijdag ochtend een nieuwe bij mij op de deurmat....MET de 333MHz FSB Support sticker op het moederbord, in de handleiding en op de doos!
Dit is dus echt een GOEDE service van Salland, snel en zoals gevraagd...geen enkel probleem met omruilen, ondanks dat mijn vorige versie al gebruikt was... _/-\o_
Kan ik eidelijk mijn nieuwe Athlon XP 2600+ (333MHz FSB versie!) gaan gebruiken en overclocken als deze volgende week binnen komt van de VS >:)
Wil dan minsten van 2083MHz (Athhlon XP 2600+) naar 2250MHz (2800+) gaan overclocken :9~

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.