Groot Asus A7V8X Topic

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.717 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 3 dagen ook een Asus A7V8X en ik ben er zeer blij mee. Goed, stabiel, goede instellingen in de bios mogelijk e.d.
Kortom, een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
FF vraagje, als ik morgen dit moederbord koop, werkt het dan ook vlekkeloos met de bios die er dan (standaard) opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Sharkys schreef op 25 oktober 2002 @ 21:35:
FF vraagje, als ik morgen dit moederbord koop, werkt het dan ook vlekkeloos met de bios die er dan (standaard) opstaat.
Ja hoor, default staat in principe alles wel goed. Zet alleen wel ff je videokaart in de bios van PCI naar AGP.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkys schreef op 25 oktober 2002 @ 21:35:
Ja zeker, en je zal er absoluut geen spijt van krijgen.
Ik nl. ook niet!

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze mobo van de week besteld bij Salland automatisering.
Ik had de mobo uitgezocht met alles erop en eraan.
Vandaag kreeg ik mijn mobo binnen er er zit geen Gigabit Lan op terwijl ik dat wel besteld had en dat staat ook op de bon.
Op de broadcom chip staat 440x en dat is 100mbit Lan
En het moet zijn 5700x en dat is Gigabit Lan.

Moet ik weer een paar dagen wachten :
:/ :X :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 11:44:
....
Vandaag kreeg ik mijn mobo binnen er er zit geen Gigabit Lan op terwijl ik dat wel besteld had en dat staat ook op de bon.

....
vraag me af of Gigabit Lan ook voordelen biedt voor een internetverbinding ?

neem aan dat 100mbit Lan voldoende capaciteit heeft voor breedbandinternet,
(de broadcom 4400 chip voldoet prima btw ;) )

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde mobo alleen werkt op een of andere manier de Glan aansluiting niet, het lampje knippert heel af en toe achterop het mobo. Ik krijg ook geen verbinding met inet. Als ik er een gewoon netwerkkaartje in doe, dan werkt inet perfect. (kabel via @home)

XP zegt dat er wel een verbinding is met Glan aansluiting, geeft ook een IP-adres weer, maar als ik inet probeer doet ie t niet. Als ik dan weer kijk, is mijn IP-adres ook weg, maar de verbinding is er nog steeds. Het aantal pakketten dat verzonden en ontvangen is staat na het inpluggen van de kabel op ongeveer 34.000.000 dit is dus heel vaag.

Met die andere kaart (pci netwerkkaart) gaat het meteen goed en daar brand het ene lampie ook constant. Het lampie van Glan knippert om de 10 sec ofzo heel vaag, en er brandt er ook niet eentje constant. Waar kan dit aan liggen.?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de viachipset bugs opgelost of zitten ze ook op deze mobo? Ik wil een goede PCI-bus, zonder SBlive en raid problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de GigaByte Maya II 9700 PRO Radeon op mijn A7V8X prikken. Heeft iemand hetzelfde, en zonder problemen op 8xagp werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

weet iemand trouwens al iets over de opvolger van dit bord? Met hoogstwaarschijnlijk de KT400A?

Vind het nl. een beetje zonde om nu dit bord te kopen als binnen niet al te lange tijd ( lees paar weken) een nieuwe versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die problemen hebben met de asus a7v8... blader eens door hetvolgende topic op deze site....

http://www.amdforums.com/...ad.php?s=&threadid=157451

Op amdforums.com staat een reuze topic over de asus a7v8... (onder motherboards, asus)

Zo kom je onderandere te weten dat er verschil is in memory performance tussen de verschillende biossen, en dat er een probleem is met soft booten wanneer je de FSB over 173 mhz instelt...

Check it out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:18
Ik heb hetzelfde gehad. Je kan hem terugsturen en je krijgt je geld (inclusief verzendkosten) retour. Ze kunnen hem niet leveren zeggen ze...

None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren cq. Dames,

Na het proberen van een paar maal mijn probleem te melden heb ik hopelijk de goede topic gevonden anders lig ik er weer uit. (is schijnbaar het GoT _/-\o_ beleid).
(Ben net nieuw en weet helaas niet alle regels)

Maar mijn probleem is dat ik volgens mij grote problemen heb met mijn A7V8X. En asus gunt het mij ook niets >:) . Ik heb na een 'stuk' A7V333 :'( mobo een A7V8X gekregen :*) . Nu heb ik alles 'goed' ingebouwd. En ben ik gisteren aan het compjuteren (ik was die cameleon van NVidiA aan het draaien) valt me in 1x de pc uit. Ik denk restarten maar helaas niets. Kast open gemaakt en was zie ik het lampje van het mobo brand wel groen (als gras). Druk ik de aan schakelaar in draaien de ventilatoren maar 1 maal rond. Vanalles geprobeerd (maar wegens tijdnood niet alles kunnen loshalen) :O .

Nu heb ik de vraag is dit de voeding ?? processor ?? Of iets anders ?? Ik hoop dat iemand van jullie het probleem weet op te lossen ??

Alvast bedankt,

IvO Jansen

ps. dit is mijn systeem en ik heb geen enkele poging gedaan tot overclocking :

------------------------------------------------------------------------------------------
2x Dimm GeIL 512MB DDR333 PC2700
CD-Brenner Plextor PX-W48x/24x/48x
CPU Kühler Coolermaster HHC-001 Heat-Pipe Silent!
CPU AMD Sockel A Athlon XP 2200+ (1800Mhz Takt)
DVD-Rom Pioneer 16x/40x A106S bulk (Slot in)
Festplatte Western Digital 80.0 GB 7200rpm IDE 8MB! WD800JB
Gehäuse Miditower Aopen KF481 300W
ASUS A7V8X
Kabel Airflow Floppy 50cm gerundet
2x Kabel Airflow IDE 90cm gerundet (ATA 60/100) Silber
VGA Karte ASUS 8460 GeForce4 Ti4600 128MB DVI + TV
------------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Misschien is het slim om even je BIOS te clearen, en als dat niet meteen werkt alles los te trekken. Even de 'Clear RTC' jumper van plaats verwisselen en je bios staat weer op de standaardinstellingen. Moest ook toen ik even geprobeerd had om m'n XP 1800+ op 1919 MHz te laten draaien. :) Moet ik toch even wachten tot ik m'n unlock spulletjes heb. ;)

Ik had trouwens laatst bijna precies zo'n probleem als jij, maar dan met mijn Athlon 550 pc. Ik had er een paar dingen uitgehaald, en een andere videokaart in gedaan, en hij wilde niet meer booten (wel posten). Heb ik maar even mijn bios gecleared. Maar hij wilde ook af en toe niet aan. Even de voeding uitschakelen met het knopje en weer aan... toen functioneerde m'n pc weer, maar deed mijn powerknop niks. Vergeten de kabeltjes van de power+reset+hdd+powerled weer aan te sluiten. |:(

Ik had met die oudere Athlon 550 wel eens gehad dat mijn pc opeens uitging toen ik met een fan met losse draadjes zat te klooien en kortsluiting maakte met de kast... pc ging toen ook niet meer aan, maar dan moet je de voeding dus even uit- en inschakelen.

Wel heb ik al in een eerdere post gezet dat ik een paar keer een spontane reboot heb gehad met mijn Asus A7V8X. Hij echter niet helemaal uit.

Ik draai mijn 256 MB Kingston PC2700 CL2,5 trouwens nu de meest aggressieve timings en CL2. Zijn er hier veel mensen waarbij dit gewoon probleemloos kan? Ik ga binnenkort maar eens Sisoft Sandra downloaden om een benchmarkje te draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Ik hoop dat het gaat lukken _/-\o_ .

Maar even een zekerheidje : Is het mogelijk dat dit bordje stuk is ???? Want dan heb ik de poppen aan het dansen. Of is het niet stuk omdat het lampje brand.

gr. Ivo Jansen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal punten m.b.t. dit topic:

1) Nieuwe bios is uit 1008 Final...op Asus germany ftp...

2) Ik heb de indruk dat dit topic aan het dood lopen is...Niemand reageert nog met nuttige tips, ervaringen.... Mischien moeten we eens een nieuw groot ASUS a7v8 topic maken, waarin iemand onproductieve replies filtert...
(Ik wil me wel kandidaat stellen ...)

3) Zelf heb ik een klein probleem met mijn athlon XP 1700 ... Ik heb hem geunlocked met HIGHSPEED unlock kit (tot 3 maals toe), maar ik krijg maar niet de halfmultipliers aan de praat...de 8.5 en de 9.5 werken niet... Telkens ik op 9.5 in bios zet, wordt hij 9 in WCPUID en andere programs....

Moet ik ook L3 bruggen unlocken?? naast de L1 om halve multipliers te gebruiken? Of is dit een probleem met de asus a7v8? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik zit nog steeds een beetje te kl*ten met welke beperkingen mijn A7V8X OEM nou heeft. Ik kan er echt weinig over vinden, behalve dat die biossen niet flashbaar zijn. Het maakt me NU niet zoveel uit, alles werkt prima, maar ik ken mezelf en over een paar maanden wil ik meer RAM, een snellere proc etc etc.

Ik weet wel dat ik dan de retailversie HAD moeten kopen, maar ik kon deze bak voor heel weinig (legaal ja) overnemen.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 10:26:
_/-\o_ Ik hoop dat het gaat lukken _/-\o_ .

Maar even een zekerheidje : Is het mogelijk dat dit bordje stuk is ???? Want dan heb ik de poppen aan het dansen. Of is het niet stuk omdat het lampje brand.
Test eens met een ander moederbord. Daar vervolgens alleen 1 dimm, de CPU, HD en videokaart inzetten en kijken wat 'ie doet.
* DasHMauL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 TIPS m.b.t dit topic and moederbord:

1) HIer is een interessant site : http://www.a7vtroubleshooting.com/

Troubleshouting over alle Asus A7V xx moederborden...check it out before posting here!!

2) MIjn ervaring met de asus a7v8 leert dat om je overclock stabiel te krijgen, je het best alles op default voltage kunt laten staan: Agp default, MEM default, CPU default voltage...Probeer het eens .
Verschillende users van dit forum kunnen dit bevestigen:
http://www.amdforums.com/...ad.php?s=&threadid=157451

Hope this helps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een probleem gekregen met het installeren van de promise drivers.

Als ik de pc dan opnieuw opstart dan geeft windows XP een fout aan. Hij kan geen toegang krijgen tot ide1/schijf D. Terwijl de divx-jes en andere bestanden wel te openen zijn via windows verkenner.
Als ik dan PM7 of drive image 2002 opstart dan geeft deze aan dat de bootrecord beschadigd is.

Ik heb toen zelf alles weer verwijderd (alle partities)
En heb gemerkt dat het pas gebeurd nadat ik de drivers geinstalleerd heb voor mijn raid controller.

En de tweede keer dat ik de drivers geinstalleerd heb krijg ik weer een fout met schijf D en ook weer dat gezeur met pm7 en drive image2002. Maar nu zag ik bij het apparaatbeheer dat ik 2 HD's had. Mijn WD800jb en een scsi HD :? Maar die heb ik helemaal niet.

Iemand een oplossing voor dit probleem?
(geen raid drivers installeren was ik zelf al op gekomen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reddevil001 schreef op 28 oktober 2002 @ 13:30:
Ik heb hetzelfde gehad. Je kan hem terugsturen en je krijgt je geld (inclusief verzendkosten) retour. Ze kunnen hem niet leveren zeggen ze...

[...]
Hmm,
Ik heb ze Zaterdag een e-mailtje gestuurd en heb verder nog niets van ze gehoord. :x
Ik had wel al gezien dat ze de Gigabit Lan bij de asus a7v8x verwijderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik mijn radeon 9700 maya 2 gekocht.
alleen na het inbouwen krijg ik zwart beeld? en start niet door
moet ik die connector (bijgeleverd) ook gebruiken voor mijn iilyama VM pro 454

Ben ik in de bios iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
ff kijken op http://www.computerland.nl
Computerland bestaat dit jaar 10 jaar! Om dit te vieren zijn er elke week nieuwe producten in de aanbieding! Deze week staat in het teken van ASUS producten. LET OP! Deze actie is alleen geldig voor bestellingen geplaatst van dinsdag 29 oktober t/m maandag 5 november!
Asus A7V8X VIA KT400 Socket A U133 Sound/USB2.0/LAN DDR € 126,-
Asus A7V8X-SA VIA KT400 Socket A U133 Sound/USB2.0/SATA/RAID/FW/LAN DDR € 155,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:36
Sir_Floppy schreef op 30 oktober 2002 @ 00:58:
van dinsdag 29 oktober t/m maandag 5 november!
Maandag 5 november? Dat klopt niet helemaal.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
RAILGUNNER schreef op 30 oktober 2002 @ 13:41:
[...]
Maandag 5 november? Dat klopt niet helemaal.
Bij Computerland heeft oktober 30 dagen :+

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen met mijn gigabyte 9700 pro op dit bord
Ik krijg hem niet aan de gang. Hij start gewoon niet meer op zodra de kaart erin zit
En ja de extra voedingskabel heb ik aangesloten
nieuwste drivers van asus helpt ook niet (1008)

graag raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb rev 1.0 van mijn gigabyte radeon 9700
is dat soms het probleemkaartje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 18:42:
ik heb rev 1.0 van mijn gigabyte radeon 9700
is dat soms het probleemkaartje :'(
Volgens mij moest je in het bios de agp 8x niet gebruiken.
Dus gewoon agp 4x. (Heb het ergens gelezen maar weet niet meer waar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Hé Ureal, ik zie in je specs dat je een WD800JB hd hebt. Mag ik vragen hoe de schijf bevalt? Issie behalve snel ook een beetje stil? Ik ben nl van plan binnenkort een nieuwe schijf te kopen en probeer me 'n beetje te oriënteren. Dus.... kope? ;)

En wat betreft die Radeon 9700 van YP, ik zou idd even een ouder kaartje erin prikken en de instelling in het bios van auto afhalen en AGP4X instellen. De vraag is dan natuurlijk of bij het installeren van de 9700 de instelling niet weer automatisch weer op auto wordt gezet. Lijkt me van niet, want ik heb gisteren mijn bios geflasht naar 1008 final, en de instellingen bleven zelfs bewaard(!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
[quote]Thermo man schreef op 31 oktober 2002 @ 13:02:
Hé Ureal, ik zie in je specs dat je een WD800JB hd hebt. Mag ik vragen hoe de schijf bevalt? Issie behalve snel ook een beetje stil? Ik ben nl van plan binnenkort een nieuwe schijf te kopen en probeer me 'n beetje te oriënteren. Dus.... kope? ;)
[quote]
Als Ureal niet reageert dan ik ;): Ik ben super tevreden. Deze schijf is stil én mega snel... heb ervoor verschillde Maxtors gehad en die bevielen ook goed hoor, maar mijn WD800JB is ca 20% sneller dan mijn d740x was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ah! Goed om te weten! Ik had al wel het id dat het wel een goede investering zou zijn.
Dus die WD800JB zal over een tijdje in mijn systeem zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Laatst online: 10-09 15:21
HIJ DOET HET! hehe
mijn fout, had toen ik 8500 had gekocht potloodtruc toegepast en hij deed het altijd perfect, clockte wat verder. Maar nu ik alle potlood weg heb gehaald doet hij het ineens perfect!!
misschien dat hij teveel stroom vroeg ofzo? raar dat ik op mijn ASUS A7V hier nooit last van heb gehad :? zou mijn voeding mijn de 2200+ niet zo goed trekken, dat alles dus op de limit zit en mijn extra current op mijn videokaart hem net de das omdeed :?
maar ben nu wel ERG blij met mijn a7v8x!!!

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar mijn topic dichtgesmeten werd ,post ik het voor de zekerheid hier ook nog eens... hier komt ie:

Volgens de Duitse website van ASUS ondersteunen rev.1.03 en rev 1.04 zonder sticker met opschrift 'ASUS FSB333 support' op de southbridge GEEN 166 MHZ fsb processors zoals de XP2700+ en XP2800+

Dit is echt klote...mijn heeft geen sticker en is rev1.04...

Here een quote van een ander forum op 'amdforums':

"Would anyone consider it to be possible that the /5 PCI divider (or something else...) is screwed in some versions of the A7V8X? Would explain some of the trouble many are experiencing experimenting with high FSB speeds...

According to the German Asus site, none of the version 1.03 of the mobo and some of the 1.04s (those missing an 'Asus FSB333 support' sticker on the southbridge... mine is...) do NOT SUPPORT 166Mhz fsb processors, like XP 2700+ and 2800+...

http://www.asuscom.de/sup...aq085b_CPU_Upgrade_II.htm

One possibility could be also that the boards not supporting have some trouble generating the memory clock correctly at those speeds... Any ideas? Basically sucks though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Kep er net gisteren 1 gekocht. Revisie 1.04 mét stickertje :+ Voor 155 euro bij computerland. Nu nog even wat ddr geheugen halen. Wel schrikken van die prijzen zeg! Ik dacht dat het in het oostblok zo goedkoop was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga vanmiddag er 1 halen bij computerland :) wolfje zit erbij jou voor die 155 euro een gigabitelan controller op?

Ben ik eindelijk af van die klote abit kr7a-raid... die niet eens een 2200+ ondersteunt.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Zijn het verschil tussen die revisies niet te herkennen aan het socketarmpje?
had eerst een plastic en nu een chromen, beide revisie 1.04 denk ik
weet niet hoe het zit met de sticker

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik flip daar wel van heb speciaal dit bord gekocht voor die 333 en nou dit weer!
Dat bord van mij is zonder sticker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ja, waar moet dat stickertje zitten?? Mijn A7V8X heeft trouwens een plastic armpje.
Hmm... ik kan mij nauwelijks voorstellen dat het echt waar is dat er echt een hardwarematig verschil zit in deze verschillende A7V8X'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stickertje moet op je southbridge zitten volgens de asus site...(ps: KAN JIJ LEZEN?? )

echt wel klote...misschien heb ik daarom problemen als ik softboot bij een FSB over 166mhz...
SOFTBOOTEN Lukt gewoon nooit bij hoge FSB ..Moet altijd cold booten om pc aan de praat te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
die sticker zit toch gewoon op de doos :?
zit een keigrote sticker (dus geen opdruk) met 333Mhz FSB op de doos

Laurenshof>> Waarom zet je hem niet gewoon op 166? ik heb ook een 2200+ en die van mij is default unlocked

Ipanel nooit doen! om data uit te lezen zet die het systeem stil en released het dan weer, muziek kan gaan haperen, game stokt, dat wil je toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja is wel een idee Tonton, weten jullie eigenlijk of dat Ipanel er op past van asus Ik zie wel een aansluiting zitten op dat bord maar volgens een verkoper van informatique past dat ding er niet op. Iemand ervaringen? Op die asus site wordt ik ook niet veel wijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit is dat niet iedereen zijn ASUS a7v8 gisteren of vanaag gekocht heeft...

Ik heb de mijne al van in begin september....

Die heeft op de doos nog geen sticker met FSB333 mhz...kwestie van geluk hebben zeggen ze dan...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Precies. ;( Ik heb hem ook een paar weken nu, en er zit geen sticker op de doos noch de southbridge. :( Niettemin is in het BIOS gewoon de keuze aanwezig om de FSB op 166 MHz te zetten. Het lukt mij dan alleen niet om te booten met mijn Athlon XP 1800+ met 166 MHz FSB. (Koeling is geen probleem met Alpha PAL8045 32 ºC idle. bij 1533 MHz@FSB133)
Maar dat is toch niet zo gek als hij (gelockt op mp van 11,5) op 1916 MHz draait? Ik heb geprobeerd de Vcore wat hoger te zetten, maar ik krijg geen post want het scherm blijft zwart (alleen een piepje). Weet iemand of het wel moet lukken als ik mijn 1800+ unlock en de multiplier een stukje omlaag doe (10/10,5/11) en op 1666/1750/1833 MHz probeer te draaien :? .
PCI/AGP en DDR333 moeten geen probleem zijn bij FSB166 lijkt mij toch... de juiste divider (FSB:PCI:AGP = 5:1:2) is er toch gewoon? Iemand aanwijzingen?

Ik hoop dat er binnenkort iemand op GoT is die een XP 2700+ heeft op een A7V8X zonder sticker, want ik wil wel graag uitsluitsel of een FSB333 proc er nou eigenlijk op werkt of niet. Het zou natuurlijk mooi zijn als een FSB266 probleemloos met een wat lager ingestelde MP toch op FSB333 zou kunnen draaien, maar die nieuwere XP 2700+ en hoger moeten ook gewoon werken.

In mijn Manual staat trouwens idd dat alleen FSB 200 en 266 ondersteund worden. In de geüpdate pdf manual staat er ook 333 bij.

Wat moeten we nu van de hele toestand denken :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 12:19:
ik ga vanmiddag er 1 halen bij computerland :) wolfje zit erbij jou voor die 155 euro een gigabitelan controller op?

Ben ik eindelijk af van die klote abit kr7a-raid... die niet eens een 2200+ ondersteunt.... :(
Nee, gewoon een 10/100 mb (de 4401 chip als ik het goed heb). Verder zit wel alles erbij: S-ATA, raid, firewire, 5.1 sound, usb 2.0 en een leuk cdtje met winDVD, winRip, WinCoder en WinProducer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermo Man... IK begrijp wat je bedoelt..heb hetzelfde probleem hier!

athlon xp 1700+ unlocked...

multiplier instellen op 9...frontsidebus 180mhz...

Voila..bios sluiten en saven...en paff..niks, geen beeld, cpu draait, maar niks op scherm...

=> DAN doe ik dit: PC AFZETTEN, terug aanzetten, en VOILA boot perfect!!

Er is een probleem met de asus a7v8 en hogere frontsidebussen en soft booten...HIj wil niet softbooten (zacht booten, of gewoon booten zonder je pc af te zetten), maar als ik cold boot werkt het prima...

RAAR HE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde,Athlon xp 2400@2600-15*166fsb.Loopt perfect alleen naar een instalatie wil ik vanuit windows opnieuw opstarten=stopt de hele handel.De instellingen worden opgeslagen en windows gaat plat maar jammer genoeg boot de pc neit meer,erg jammer voor de rest echt superstabiel.Booten moet ik dan vanaf null dwz PC uit en dan opnieuw opstarten en alles draaid perfect.
PS moet sig nog aanpasen maar de proc zit op een a7v8x en dus niet op een a7v333.
Ben er trouens nog niet achter wat dit is.Iemand misschien een idee?
edit:mobo revisie is 1.04 en bios is 1008 final zonder sticker dus
edit2: Dit probleem doet zich ook voor bij een standaard fsb van 15*133mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

hier een xp2200, die standaard niet unlocked, maar nu wel }) Is op een fsb van 172 stabiel. Zelfs bij fsb van 200 start ie gewoon op hoor hier. heb revisie 1.04 zonder sticker op de doos of ergens op me mob zover ik nu kan zien. Fsb van 166 draait dus zonder meer prima hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag boardje gehaald en werkt op 2 kleine dingen na perfect

1) Asus probe en bios geven 42 graden aan voor de cpu... Mbm die gewoon de asus sensors gebruikt geeft 53 aan. Is dit nog steeds die bekende asus 10 graden bug???

2) 1 stick van mijn mushkin High Performance pc2100 ddr wordt niet herkent. Ik zit dus met 512MB ipv de 1024 MB die ik verw88 Ik heb al geheugen om gedraaid en in andere moederborden getest en daar werkt het gewoon naar behoren. Ik heb geheugen in bios gewoon op 266mhz staan want ik weet dat je bij 400mhz maar 1 stick kan gebruiken.

Welke a7v8x goeroe helpt mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo nu alles op een rijtje .Alles loopt nu lekker snel en erg stabiel met bios 1008 final,het opstartprobleem is als sneuw voor de zon verdwenen.De proc loopt op 12.5*175
[ WCPUID Version 3.1 (c) 1996-2002 By H.Oda! ]

Processor #1 : AMD Athlon XP (Model 8) / 894634B1
Platform : Socket A (Socket 462)
Vendor String : AuthenticAMD
CPU Type : Original OEM Processor (0)
Family : 6 (7)
Model : 8 (8)
Stepping ID : 1 (1)
Brand : ----
APIC : ----
Name String : AMD Athlon(TM) XP 2400+

Internal Clock : 2187.49 MHz
System Bus : 350.00 MHz DDR
System Clock : 175.00 MHz
Multiplier : 12.5

L1 I-Cache : 64K Byte
L1 D-Cache : 64K Byte
L1 T-Cache : ----
L1 Cache : ----
L2 Cache : 256K Byte
L2 Speed : 2187.49 MHz (Full)

Mobo is dus een a7v8x.Het geheugen loopt nog op standaard,gaa ik later nog ff aan sleutelen.Heb wel de turbo op enabled.Processor temp. is idle 45graden en stressed zo'n51graden.
Hotty is erg tevreden met dit board.Hij mag dan zonder die 166fsb sticker op de southbridge geleverd zijn maar hij doet het ondanks alles toch just perfect.En ook bij dit board wordt er door asus geagviseerd dat je niet meer dan 2banken pc2700mag gebruiken maar zie mijn sig (heb er 3*512 op)en het werkt perfect.
Prima werk asus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

edit// draai nu precies 2200mhz=12.5*176 dit is dan ook de top meer zit er niet in en de geheugentimings staan op standaard anders gaat niet booten.
[ WCPUID Version 3.1 (c) 1996-2002 By H.Oda! ]
Name String : AMD Athlon(TM) XP 2400+

Internal Clock : 2199.92 MHz :9~
System Bus : 351.99 MHz DDR
System Clock : 175.99 MHz
Multiplier : 12.5

L1 I-Cache : 64K Byte
L1 D-Cache : 64K Byte
L1 T-Cache : ----
L1 Cache : ----
L2 Cache : 256K Byte
L2 Speed : 2199.92 MHz (Full)

MMX Unit : Supported
SSE Unit : Supported
SSE2 Unit : Not Supported
MMX2 Unit : Supported
3DNow! Unit : Supported
3DNow!+ Unit : Supported

Host Bridge : 1106:3189.00 [VIA Apollo KT400]
South Bridge : 1106:3177.00 [VIA VT8233A]
VGA Device : 1002:514C.00 [ATI RADEON 8500/8500LE]
Memory Size : 1536M Byte
Memory Clock : ---

OS Version : Windows XP Version 5.01.2600 Service Pack 1
-------------- : -----------------------------------
##--- Date 11/03/2002, Time 11:32:10 \\edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 23:49:
Ik heb vanmiddag boardje gehaald en werkt op 2 kleine dingen na perfect

1) Asus probe en bios geven 42 graden aan voor de cpu... Mbm die gewoon de asus sensors gebruikt geeft 53 aan. Is dit nog steeds die bekende asus 10 graden bug???

2) 1 stick van mijn mushkin High Performance pc2100 ddr wordt niet herkent. Ik zit dus met 512MB ipv de 1024 MB die ik verw88 Ik heb al geheugen om gedraaid en in andere moederborden getest en daar werkt het gewoon naar behoren. Ik heb geheugen in bios gewoon op 266mhz staan want ik weet dat je bij 400mhz maar 1 stick kan gebruiken.

Welke a7v8x goeroe helpt mij? :)
dan hejje de verkeerde sensor als cpu sensor :*) Geen bug dus.......had ik eerst ook je cpu sensor word aangegeven als cpu diode, geloof dat het dan sensor asus 4 is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermo man schreef op 31 oktober 2002 @ 13:02:

En wat betreft die Radeon 9700 van YP, ik zou idd even een ouder kaartje erin prikken en de instelling in het bios van auto afhalen en AGP4X instellen. De vraag is dan natuurlijk of bij het installeren van de 9700 de instelling niet weer automatisch weer op auto wordt gezet. Lijkt me van niet, want ik heb gisteren mijn bios geflasht naar 1008 final, en de instellingen bleven zelfs bewaard(!).
Eindelijk maar toch een reactie :) heb een 56k modem dus altijd online zijn is een dure hobby.

Die wd800jb bevalt uitstekend.
Mijn ibm 60gxp 40gig had bij sisoft sandra een score van 21000.
De Wd800jb had een score van 27000.
Bijkomend voordeel:
Deze schijf is heel erg stil.
Isoleer je de systeemkast en sluit je het af met een extra plexiglas dan hoor je hem niet.
Ik heb nu ff de plexiglas eruit gehaald(noppenschuim zit er nu nog) en hoor nu heel zacht kleine hoge toontjes.
Dus die plaat helpt wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een probleem gehad tijdens de installatie van het asus mobo?

Ik heb zelf een probleempje gehad toen ik (nadat ik alles geinstalleerd alleprogs,sp1 enz)
Software wou verwijderen. Ik kreeg toen een parser (line :) ) 471 fout.

Ik heb dit meerdere keren gehad.
Het enigste verschil met mijn vorige mobo (en XP installaties) is dat de asus probe en update geinstalleerd is en de Win cinema.

K' heb trouwens nog steeds geen reactie gehad van salland. Ze hadden mij een mobo gestuurd zonderglan. :( . Nu precies een week geleden een emailtje gestuurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
ik had m ook, de a7v8x.... ik had dus de Gblan/usb2.0/firewire/Sata/etc (volledige versie)..
maar ik had dus de 1.3 revisie..
ik had wel geluk met de prijs .. ik had m voor 161€ , omdat de verkoper zich had vergist..
maar helaas.. t mb werkte helemaal niet met mn proc + geheugen.. (1x hyundai 256mb pc333, 1x samsung 256mb pc333) de hele tijd geheugenfouten e.d... waardoor ik 2x een hdcrash heb gehad :( , toen heeft de winkelier vorige week maar n andere voor me besteld.. maar dat was de 1.4 versie zonder sticker + dat er nix op zat... alleen usb2.0 en 10/100 lan... en die wou k dus niet..
dus toen heb ik mn geld trug gekregen...
nu wordt het dus afwachten op de kt400a of de Nforce2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff zitten experimenteren met de fsb.
resultaat amd xp1600+

mp 10.5
fsb 141 /pci 35
1481mhz
vcore 1,750

alles goed.
vcore 1,750
sisoft san score
drystone: 4662
whetstone 2338
Geen boot XP. -> vcore 1,800 alles goed.
vcore 1,800
sisoft san score
drystone: 4732
whetstone 2367

Geen boot XP
->vcore 1,825 geen boot XP
vcore 1,850 alles goed.

Instellingen geheugen allemaal spd en turbo systeem instelling.

fsb van 166 is mogelijk alleen moet de vcore bij mij dan richting de 1,9 volt. En dat is ook in te stellen :*)

De optimale grens ligt bij mij dus rond de fsb 160.
Cpu is dan maar 3 graden boven normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je gelijk.met het raisen van de core voltage...

Maar toch stel ik mij vragen hierbij. Toen je 1.85 volt instelde, werkte het dus niet (bij 163fsb), toen moest je je pc AFZETTEN EN MANUEEL AANZETTEN...en waarschijnlijk werkte het toen wel...

Dat soft boot probleem is mij een raadsel..

Stel ik 166fsb in bios ..Dan boot hij gewoonweg niet goed...gewono zwart scherm en al men fans draaien... Zet ik hem dan manueel af (knopje voeding op 0) en dan weer aan en herstarten..werk alles perfect op 166fsb!

raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 17:16:
Misschien heb je gelijk.met het raisen van de core voltage...

Maar toch stel ik mij vragen hierbij. Toen je 1.85 volt instelde, werkte het dus niet (bij 163fsb), toen moest je je pc AFZETTEN EN MANUEEL AANZETTEN...en waarschijnlijk werkte het toen wel...

Dat soft boot probleem is mij een raadsel..

Stel ik 166fsb in bios ..Dan boot hij gewoonweg niet goed...gewono zwart scherm en al men fans draaien... Zet ik hem dan manueel af (knopje voeding op 0) en dan weer aan en herstarten..werk alles perfect op 166fsb!

raar
Nee ik heb niet als ik de cpu overgeklokt had na een harde reset de pc laten door booten met de verkeerde cpu instellingen.

Als de pc na een overklok bleef hangen.
Ben ik na de harde reset de bios in gegaan en heb toen de vcore enz iets veranderd Daarna heb ik weer een softeboot gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 14:52:
[...]

Eindelijk maar toch een reactie :) heb een 56k modem dus altijd online zijn is een dure hobby.

Die wd800jb bevalt uitstekend.
Mijn ibm 60gxp 40gig had bij sisoft sandra een score van 21000.
De Wd800jb had een score van 27000.
Bijkomend voordeel:
Deze schijf is heel erg stil.
Isoleer je de systeemkast en sluit je het af met een extra plexiglas dan hoor je hem niet.
Ik heb nu ff de plexiglas eruit gehaald(noppenschuim zit er nu nog) en hoor nu heel zacht kleine hoge toontjes.
Dus die plaat helpt wel degelijk.
heb deze schijf ook, is echt super stil. Had eerst zo'n maxtor 80gig met fluid bearings, die ratelde me suf. Die wd is echt perfect, alleen haal ik een score van 31000-31500 met sisoft pro 2002 sp1. welke versie gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op 02 november 2002 @ 23:42:
[...]

heb deze schijf ook, is echt super stil. Had eerst zo'n maxtor 80gig met fluid bearings, die ratelde me suf. Die wd is echt perfect, alleen haal ik een score van 31000-31500 met sisoft pro 2002 sp1. welke versie gebruik jij dan?
Ik gebruik de standaard versie. nr 2002.6.8.98.
Ik moet er wel bijzeggen dat dat met mijn vorige mobo was. msikt266 pro2.

Met deze heb ik het nog niet gedaan. Ook heb ik nav2002 autoprotect altijd aan staan. misschien dat dat ook wel invloed heeft.
Ik hoop dat deze langer meegaat dan mijn ibm 60gxp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 23:57:
[...]

Ik gebruik de standaard versie. nr 2002.6.8.98.
Ik moet er wel bijzeggen dat dat met mijn vorige mobo was. msikt266 pro2.

Met deze heb ik het nog niet gedaan. Ook heb ik nav2002 autoprotect altijd aan staan. misschien dat dat ook wel invloed heeft.
Ik hoop dat deze langer meegaat dan mijn ibm 60gxp ;)
zou kunnen nav ja, maar die heb ik ook. En ook maar aanstaan :P
hehe, die maxtor zoog echt, wat een pokke herrie zeg dat ding. Piept jouw maxtor ook als ie opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Kunnen we misschien een beetje on-topic blijven? ;)

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg dat nw bios blijkt de 2600 333 processor te ondersteunen zou dat dan toch voor alle asus a7v8 borden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waar al die temp sensors voor zijn?

Je kan er 4 uitlezen in MBM namelijk. Ik ben er dus al achter gekomen dat 1 & 4 voor case en cpu zijn. Nu heb ik nog 2 & 3 over. Die zijn bij mij achtereen volgens er hoog (68c) en laag (12c) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 17:05:
zeg dat nw bios blijkt de 2600 333 processor te ondersteunen zou dat dan toch voor alle asus a7v8 borden zijn?
Ja, dat zag ik ook. Maar ik denk niet dat het sofboot probleem met de 133 MHz FSB XP's op 166 MHz FSB opgelost is. Waarschijnlijk worden nieuwe XP 2700+ en 2800+ procs die standaard 166 MHz FSB hebben gewoon nu pas correct/überhaupt herkend.

Edit: over die tempsensors: bij mij geven de sensors in MBM 5.2 de volgende waarden

ASUS 1: 28 ºC
ASUS 2: 46 ºC
ASUS 2 (CUSL): 57 ºC
ASUS 3: 13 ºC
ASUS 4 (CPU diode): 36 ºC

Aan 2, 2 (CUSL) en 3 zul je wel niks hebben lijkt mij. Ze geven idd rare waarden. Sensor 4 (CPU diode) en 1 zijn dus waarschijnlijk alleen bruikbaar. Je krijgt overigens maar 2 sensors te zien als je "Detect SMBus before detecting primary sensor chip" niet aanzet. Je krijgt dan twee LM75 sensors die onbruikbare waarden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Nog iets anders... ik zag dat een aantal mensen hier hun FSB133 procs succesvol op FSB166 hebben laten draaien (hoera :D ). Probleem was echter wel dat sommigen niet meer konden softbooten. Rubben23 en Hotty schrijven dat als ze de FSB op 166 MHz hebben ingesteld, de pc niet boot, want het scherm blijft zwart. Als ze de PC dan helemaal uitdoen (voeding dus ook), dan boot de pc wel met 166 MHz FSB. Het probleem bij mij is echter dat na het uitzetten, en daarna weer aan, de pc meteen weer het BIOS ingaat naar de CPU instellingen, en daar aan de rechterkant met rode lettertjes laat zien dat de CPU speed settings incorrect waren. Ik heb nog niet geprobeerd om de voeding ook uit te zetten als het scherm zo zwart blijft na het instellen van 166 MHz FSB, dus ik hoop dat het zo dan wel werkt. Ik houd jelui op de hoogte...

Edit: shit. ;( Het lukt zo dus ook niet. Ik heb trouwens net als Hotty en Charrel revisie 1.04 zonder sticker en BIOS 1008 final. Maar hij komt gewoon weer in de safe mode terug in het BIOS, nadat ik de FSB op 166 MHz heb gezet. 8)7 Ook als ik de voeding uit heb gehad dus. Ik heb zelfs de voeding uitgezet nadat ik de instellingen had opgeslagen maar het BIOS nog niet verlaten had, omdat ik het idee heb dat het BIOS pas als hij met de nieuwe instellingen de 'flag' voor de safe mode aanzet. Helpt echter ook niet. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb eens op forums gekeken waar nu precies het verschil zit tussen de 1.04 met sticker en de 1.04 met sticker
Zoals ik nu begrijp is die met die sticker ---> hoera hij doet het met de 333
Zonder die sticker ------> je hebt mazzel als tie het doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Daar lijkt het wel op. :| Naaiers zijn het, daar bij ASUS. Verkopen ze eerst gewoon een brakke versie van hun mobo. :( Ik heb hem dus ook eigenlijk gekocht voor de FSB333 support, maar tot nu toe is het niet gelukt om m'n XP 1800+ dan aan de praat te krijgen. Ik hoop dat het wel lukt als ik hem ge-unlocked heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zowel sticker op southbridge als op doos.... heb hem ook pas een paar dagen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
Hoeveel verschillende versies zijn er van dit bord? Ik begrijp er namelijk niks meer van. Heeft trouwns de duurste met raid(181 euros bij informatique) ook firewire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen kan je nog bij computerland langs gaan heb je hem voor 155 euro. Dan heb je de meeste uitgebreide versie alleen geen gigabite lan maar 10/100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermo..Man...

Probeer eens als je pc enkel zwart scherm geeft op 166mhz...(softboot probleem), je pc uit te zetten (manueel dus)...en dan 5 minuutjes wachten...(iets korter kan ook...gewoon niet direct aanzetten)

Lukt bij mij wel...dan op 166bus

Misschien heb je niet genoeg voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ehmm... als ik dus in het BIOS overschakel van 133 naar 166 MHz, krijg ik dus idd een zwart scherm na het rebooten. Als ik mijn pc dan helemaal uitzet, en daarna weer aan, dan start de kom ik dus automatisch terug in het BIOS waarbij dus in de tekst/commentaar naast de FSB instelling in rode letters staat dat de pc in safe mode is opgestart omdat de CPU speed niet goed ingesteld is.

Ik zie trouwens niet echt wat voor verschil het kan maken om nadat ik de FSB op 166 heb gezet de pc 5 minuten uit te laten staan (ipv direct weer aanzetten)... vergeet het BIOS dan dat hij in safe mode wil opstarten ofzo :? .
Gewoon niet direct aanzetten... nou ik zal het nog eens proberen.

Edit: dat werkt dus ook niet. Ik heb 'm wel 5 minuutjes uit laten staan.

Ik heb mijn XP 1800+ nog niet ge-unlocked, zoals ik al had gezegd, dus ik kan alleen overschakelen op 1909 (=1916) MHz. Ik heb het geprobeerd met Vcore op 1,850 V. De multiplier kan ik wel lager zetten, maar dat heeft natuurlijk geen effect omdat ik de L1 bruggen nog niet verbonden heb. Het kan natuurlijk zijn dat 1916 MHz gewoon te hoog is, (al is het een AGOIA core en is de temp dik in orde met 32 ºC idle) maar heeft het ZIN, en vooral, is het VEILIG om Vcore te verhogen naar 1,9 V (met overvolt jumpertje) oid bij deze kloksnelheid?

Wat heb je trouwens gebruikt om je XP 1700+ te unlocken? Van die dure Bison Kit Electro? Ik zat zelf te denken aan het solderen van een heel klein stukje draad over de bruggen. Daar had ik een aardige tutorial van gezien ergens op 't web. Eerst wat siliconen gebaseerde (warmtegeleidings)pasta (voor €1,50 bij Conrad gezien :) ) in de kuiltjes doen om kortsluiting te voorkomen. Ik zag bij Conrad trwns ook voor €5 oid geleidende zilververf...
Jij hebt niet toevallig unlock spulletjes liggen waar je genoeg van hebt voor 1000 procs (bij wijze van spreken) ofzow?

Maar goed, hoe heb jij 't gedaan vroeg ik me dus af.

Ik blijf dus maar hopen dat draaien op FSB166 wel lukt als ik m'n XP ge-unlocked heb. Edit: ik zal hier wel weer wat posten als ik dat daadwerkelijk gedaan heb, en het dus wel (of niet) lukt met een lagere MP. De FSB maar een klein stukje opschroeven (140 MHz oid) heb ik trouwens ook nog niet geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe beta bios voor dit schattige board op:
http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm
Versie1009.001 aub. Ga hem straks ff flashen en dan es kijken of i dan wel op 166fsb wil opstarten vanuit Windoos XP :? 8)7
edit// Nee dus :( loopt wel stabiel op 15*146 2190mhz.Bij deze fsb wil i nog wel vanuit windows opnieuw opstarten.\\edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen.... call me a noob maar ik kreeg gister in XP een aantal blauwe schermen toen ik mijn derde plaatje 256mb (pc2100) whitelake erin propte.... nu is mijn vraag: kan het verschil uitmaken als ik het nieuwe plakje in een ander slot prik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 09:20:
Hey mensen.... call me a noob maar ik kreeg gister in XP een aantal blauwe schermen toen ik mijn derde plaatje 256mb (pc2100) whitelake erin propte.... nu is mijn vraag: kan het verschil uitmaken als ik het nieuwe plakje in een ander slot prik?
en dat derde reepje geheugen werkt wel als je hem er alleen in stopt zonder die andere reepjes? Anders is er een chippie brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
Ik heb nu de keuze om de A7V8X te kopen of de A7V333 houden. Als je kijkt naar stabiliteit en features is het dan verstandig dit moederbord te kopen????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook dit mobo, de kale versie ervan. Ik ben er tot nu toe erg tevreden erover. Alleen 1 ding: Waar zit die aansluiting voor de HDD LED? in het boekje staat er niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 13:11:
Ik heb nu ook dit mobo, de kale versie ervan. Ik ben er tot nu toe erg tevreden erover. Alleen 1 ding: Waar zit die aansluiting voor de HDD LED? in het boekje staat er niks over.
Het ide led'je wordt in het boek beschreven en de rest zoals power-switch ed. staan vermeld op een losse eticker die als goed is,in je mobodoos zit.Het ide led wordt aan de rechter kant aangesloten en dan wel vertikaal zo dus :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:18
Ik kreeg een bijlage bij de gebruiekershandleiding en daar staat hij wel in. Het zijn de twee pinnetjes die boven panel 1 zitten. Het zijn twee losstaande pinnetjes.
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 13:11:

None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah bedankt. In mijn haastige bui had ik dat niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op 05 november 2002 @ 10:40:
[...]

en dat derde reepje geheugen werkt wel als je hem er alleen in stopt zonder die andere reepjes? Anders is er een chippie brak.
Het reepje alleen werkt prima. Tot nu toe werkt de combinatie 1=oud 2=nieuw 3=oud (geheugen is alledrie binnen 2 maanden verkregen alleen bij die laatste zitten de chips op 1 zijde ipv 2 zijde)

Ik ga zo ff gamen en testen (en hopen dat hij niet meer kaait).

als de pc crashed ben ik weer terug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkys schreef op 05 november 2002 @ 12:54:
Ik heb nu de keuze om de A7V8X te kopen of de A7V333 houden. Als je kijkt naar stabiliteit en features is het dan verstandig dit moederbord te kopen????????
Ik weet niet of jij firewire lan en sata op je a7v333 hebt? Over stabiliteit heb ik iig nix te klagen :)

Zelf merk ik de overstap van kt266a naar kt400 niet zo omdat ik nog met pc2100 geheugen zit. Als ik weer centjes heb daar voor hoop ik natuurlijk dat ie weer sneller is etc :)

Ik vind hem iig stukken fijner dan de abit kr7araid die ik hiervoor had.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit normaal is maar ik haal maar 160 fps in q3 (default). En dat voor een athlon xp 2100, gf4400, 512 333 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps... ik heb alles opgelost... ben naar de winkel terug gegaan en heb van die enkelzijdig dubbelzijdig gemaakt alles draait perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zeg, nu zat ik net 3d mark 2001se te draaien en zie dat mijn score met 450pnt. is gedaald :( .Bios1008 final=9420 en met bios 1009.001=8950.Nog meer mensen die hier last van hebben met de nieuwe beta bios?Voor de rest loopt het systeem als een zonnetje-retestabiel :) Heb verder precies de zelfde instellingen aangehouden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn oude Gigabyte mobo (die in rook is opgegaan) haalde ik nog 10500 pnts. Niks aan de config veranderd. Nu haal ik (maar)8500 pnts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Hotty: memory overflow komt niet echt meer voor bij jou wel? kanonne

Mijn bordje begon zomaar steeds te rebooten. liep niet lekker op 181 en later 166 ook niet (cpu op 1800mhz)133 wel. beetje vaag
enige wat ik mij kan voorstellen is dat ik van bios 1008B5 naar 1008final ben gegaan en das nog dezelfde ook geloof ik
vaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athlon XP 1700+ geunlocked met HIGH SPEED PC kit uit USA...werkt goed, enkel heb ik geen half multipliers...heb al opnieuw geprobeerd om te unlocken en nog geen multipliers...nou ja..166mhz...vindt ik ook...met de asus a7v8...geheugen op 333 mhz (synchroon met fsb) en cas2...

Thermo Man..probeer eens je voltage te verlagen! SOms helpt dit ook...raar maar waar...en Probeer eens je cool pasta opnieuw te smeren en daarbij eerst je heatsink en cpu te kuizen met nagellakverwijderer of zoiets...

Voor de rest...laten we bij topic blijven...

Draai 1008 final... softboot probleem is ook heel raar...probeer eens je fsb op 170 mhz te zette...(en je multiplier te verkleinen ) of gewoon zo proberen..soms werken de andere fsb'en perfect bij booten en de 166mhz niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet of het mogelijk is om te kabel internetten via @HOME op de LAN aansluiting op het mobo??? ADSL blijkt wel te werken, maar op 1 of andere manier werkt KABEL niet>??? Het lampje van de aansluiting achterop flikkert 1x in de 15 sec, de verbinding is wel ingeschakeld staat in windows XP. Maar ik kan nix doen op internet, ik heb geen IP adres.

Als ik er een gewoon PCI netwerkkaartje in de pc doe, dan heb ik nergens last van, het lampje achterop de kaart werkt ook direct en blijft branden.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde, maar ze hebben het netjes opgelost door mij het prijsverschil van de gigabit die ik besteld had, te verrekenen met de prijs die momenteel op de website staat, de gewone LAN aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 20:57:
Wie weet of het mogelijk is om te kabel internetten via @HOME op de LAN aansluiting op het mobo??? ADSL blijkt wel te werken, maar op 1 of andere manier werkt KABEL niet>??? Het lampje van de aansluiting achterop flikkert 1x in de 15 sec, de verbinding is wel ingeschakeld staat in windows XP. Maar ik kan nix doen op internet, ik heb geen IP adres.

Als ik er een gewoon PCI netwerkkaartje in de pc doe, dan heb ik nergens last van, het lampje achterop de kaart werkt ook direct en blijft branden.

bvd
Moet je niet toevallig je mac-adres doorgeven aan Essent? Het chello-netwerk en het TU/e-netwerk werkt ook zo nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
Als ik het goed heb zijn er 3 "versies" van dit moederbord:

1. Asus A7V8X VIA KT400 Socket A U133 Sound/USB2.0/LAN DDR (standaart)
2. Asus A7V8X-SA VIA KT400 Socket A U133 Sound/USB2.0/SATA/RAID/FW1394/LAN DDR
3. Asus A7V8X-SA VIA KT400 Socket A U133 Sound/USB2.0/SATA/RAID/FW1394/GLAN DDR (nummer 2. met Glan i.p.v. 10/100 mbit)

Is dit correct? Of zijn er meer versies van dit bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobsnl schreef op 05 november 2002 @ 21:50:
[...]

Moet je niet toevallig je mac-adres doorgeven aan Essent? Het chello-netwerk en het TU/e-netwerk werkt ook zo nl.
lijkt me sterk, omdat een gewoon PCI netwerkkaartje wel werkt??????het is in ieder geval heel vaag................. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 20:57:

bvd
Heb ook kabel via @home gewoon op LAN aansluiting op mobo-werkt hiero perfect.
Heb je toevallig de drivers van de asus cdrom vergeten?zonder die drivers werkt het niet.Ze zitten niet standaard in xp,de drivers voor je kaart zitten waarschijnlijk wel in xp.suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met adls werkt het gewoon goed in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

=> pnp os op disabled!

Naar het schijnt kan het softboot probleem bij ASUS a7v8 opgelost worden door PNP OS op disabled te zetten in het bios...schijnt bij velen te werken op het amdmb.com forum...

Misschien het proberen waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
En heeft het jouw softboot probleem (met FSB166 instelling) dan opgelost? Het staat trouwens standaard op disabled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 20:24:
=> pnp os op disabled!

Naar het schijnt kan het softboot probleem bij ASUS a7v8 opgelost worden door PNP OS op disabled te zetten in het bios...schijnt bij velen te werken op het amdmb.com forum...

Misschien het proberen waard..
Precies, waarom denk je dat de betere computerwinkels dat al tijden standaard om disabled zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios 1009 final is uit
http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm
aub.En dat PnP op disabled = gelijk ma ff proberen.Zou te gek zijn als dit nou de oplossing is.Post straks wel ff mijn bevindingen.
En op t.net bij software is ook een nieuwe versie van sisoft sandra te downen,de KT400 wordt nu ook ondersteund. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ff geflashed met 1009 final en de PnP in de bios op disabled.Systeem start elke keer keurig op zonder problemen. :) Let wel 13*166/167mhz-zet ik hem op 13*168 dan kan ik het hiero vergeten=geen doorstart.Board is revisie 1.04 zonder de sticker.Heb de geheugentimings op standaard - alleen de V-Core=1.700 en de V-DRAM=2.55.System performance staat op turbo en de 1T-command staat disabled anders gaat mijn samsung geheugen het niet meer trekken.Zou straks nog ff testen hoe dit allemaal gaat lopen met andere instellingen (12,5*175)ed.
rubben23=bedankt voor de tip.
edit
Sisoft sandra is behoorlijk aangepast,alle scores zijn bijgewerkt.Het verschil tussen Intel en Amd lijkt nu een stuk beter.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.