Ik zit een beetje met mijn handen in mijn haar ... ik wil geen nieuwe client installeren... het nut van ogr zie ik ook al niet zo zitten... maar weet iemand wanneer de nieuwe rc5-72 start?
Wil ik ook wel weten!
Intentionally left blank.
van RC5 naar ogr overstappen was toch alleen iets van een 0 in een 1 veranderen? dan doe je dat toch ondertussen? al vind je ut niet nuttigge-flopt schreef op 11 oktober 2002 @ 11:52:
Ik zit een beetje met mijn handen in mijn haar ... ik wil geen nieuwe client installeren... het nut van ogr zie ik ook al niet zo zitten... maar weet iemand wanneer de nieuwe rc5-72 start?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
dit ben ik helemaal met je eens, maar je zal voor een andere contest moeten kiezen, rc5-72 kan nog rustig een half jaar duren voor het begint.het nut van ogr zie ik ook al niet zo zitten
anders ga je (net zoals ik) voor ECCP-109, daar heeft de DPC nog wel wat mensen nodig.
waar niet eigenlijk
Maar als je op de dnt pagina kijkt dan staat er
Dan lijkt het erop dat het toch vrij snel weer gaat beginnen...RC5-56: 'The unknown message is: It's time to move to a longer key length'
RC5-64: 'The unknown message is: Some things are better left unread'
RC5-72: ???
Dan kan je alleen OGR gaan doen. Aangezien er voor RC5-72 toch een nieuwe client moet worden geinstalleerd. Trouwens voor de tweede "pass" van de OGR resultaten moet er ook een nieuwe worden geinstalleerd..ge-flopt schreef op 11 oktober 2002 @ 11:52:
ik wil geen nieuwe client installeren...
Hmzz nu hopen dat ze beide in 1 nieuwe komen en niet dat je achterelkaar blijft updaten.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Nou ja... dat vind ik nog niet zo erg, maar ik wil niet een volledig nieuwe client moeten installeren voor een nieuw project... wordt dus gewoon wachten
Verwijderd
Ergens hier zou bericht moeten staan/komen over de vorderingen met de client voor RC5-72.
Laten we hopen dat er geen weken over heen gaan... dan begint mijn computer denk ik afkiks verschijnselen te krijgen van het niets doen
Verwijderd
Als je het echt zo erg vindt... Er vallen nog genoeg andere dingen te doen in DPC-land hoor 
Kijk maar naar al die hitparades...
Enne, BTW... voor RC5-72 moet je ook een andere client installeren
Kijk maar naar al die hitparades...
Enne, BTW... voor RC5-72 moet je ook een andere client installeren
Hoezo dat? Ik mag toch wel hopen dat je tussendoor wat andere projecten doet om daar ook ff te helpen? Just don't waste all those idle cycles!
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Oi, project reclame is als zodanig niet toegestaan, en zal worden beloond met een waarschuwing, al dan niet officiëel.
Maar het zou toch zonde zijn om je CPU niet volledig te gebruiken. als je een 700MHz hebt meot je ze ook alle 700 gebruiken; De hele tijd.
Dus zoek een leuk project uit naar keuze en help ons.
Wachten op RC5-72 kan nog wel ff duren. en dan moet je ook een nieuwe client instaleren. dus oefen nu maar vast met het instaleren van een client, dan weet je hoe het moet en help je DPC naar de top (of ietsje lager)
Dus zoek een leuk project uit naar keuze en help ons.
Wachten op RC5-72 kan nog wel ff duren. en dan moet je ook een nieuwe client instaleren. dus oefen nu maar vast met het instaleren van een client, dan weet je hoe het moet en help je DPC naar de top (of ietsje lager)
Huh? bij een aantal projecten die ik ken is het er naast installeren van de client 3 minuten werk. Dat is toch niet te veel gevraagd om tijdelijk een ander projectje te steunen?ge-flopt schreef op 11 oktober 2002 @ 11:52:
... ik wil geen nieuwe client installeren...
Zo ben ik ook ooit van rc5 op een PC overgestapt op een ander project, best eens leuk om daar kennis mee te maken.....
[Oct 13 18:34:01 UTC] RC5-72: Benchmark for core #0 (ANSI 4-pipe)
0.00:00:17.36 [325,909 keys/sec]
met 64 haalde ik 3.5 Mkeys
Misschien overbodig hoor maar is het niet mogelijk dat iemand alle geinteresseerden mailt zodra rc5-72 van start gaat zodat dpc er zo snel mogelijk met het hele team bij zal zijn? Lijkt me een kleine moeite maar weet niet of het zin heeft jullie draaien al langer mee dan ik(2001) dus.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Door mythor - Sunday 13 October 2002 20:39
Er moet gewoon nog veel gebeuren voordat ze definitief worden, maar daar zijn het ook Beta's voor (verlopen binnen enkele dagen)client v2.9000 (builds 475 and up) contain support for our new rc5-72 project. Please keep these items in mind when running one of these versions.
*knip*
o.a.
~ The RC5-72 cores in these clients are still preliminary implementations and are not hand-optimized in assembly language yet. We welcome contributions of new cores based off of the reference implementations from the source code page.
~ There are no current plans to provide stats for work computed with these clients while they are in BETA state.
yah dat snap ik 
ik wou gewoon even aangeven hoe de huidige core nu presteerd.
ik wou gewoon even aangeven hoe de huidige core nu presteerd.
[ Voor 0% gewijzigd door mythor op 13-10-2002 21:02 . Reden: s/iu/ui ]
Ik ga maar over op het testen van de nieuwe client.... Moet toch ook gebeuren
verder niks verkeerds
maar geloof wel dat je dan om de paar dagen een nieuwe client zult moeten installeren
ok, het is niet een compleet nieuwe
maar ik heb het verschil nog niet helemaal door denk ik
maar geloof wel dat je dan om de paar dagen een nieuwe client zult moeten installeren
ok, het is niet een compleet nieuwe
maar ik heb het verschil nog niet helemaal door denk ik
mythor schreef op 13 oktober 2002 @ 20:39:
Oei
Ben ook benieuwd wanneer die gaat beginnen
Mijn koe begint honger te krijgen naar nieuwe rc5 blokjes...
Mijn koe begint honger te krijgen naar nieuwe rc5 blokjes...
Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip
Verwijderd
m'n dual mp1800 haalt wel 1.1 Mkeys. 
Met rc5-64 haalde ik het 10-voudige, hopelijk schroeven ze de snelheid nog op.
Met rc5-64 haalde ik het 10-voudige, hopelijk schroeven ze de snelheid nog op.
De code is 8 bits (2^8ste) 256 groter.MadMarky schreef op 13 oktober 2002 @ 23:25:
Ik kan me vergissen, maar is het niet zo dat rc5-72 8x zo langzaam is als rc5-64(8 bits meer)
Theoretisch zou het even snel moeten gaan als '64 (het brute forcen (er zijn nu alleen veel meer mogelijkheden)) maar omdat '72 wat minder makelijk rekent en de 'core' van de koe (welke overnieuw gescreven is) nog niet in asm is getweaked gaat het nog bagger
Je kan dus in de loop der maanden / jaren vooruitgang zien in de snelheid van je koe
mits iemand de tijd er voor neemt die cores te tweaken.
Er zit ook een probleem.mythor schreef op 14 oktober 2002 @ 00:16:
De code is 8 bits (2^8ste) 256 groter.
Theoretisch zou het even snel moeten gaan als '64 (het brute forcen (er zijn nu alleen veel meer mogelijkheden)) maar omdat '72 wat minder makelijk rekent en de 'core' van de koe (welke overnieuw gescreven is) nog niet in asm is getweaked gaat het nog bagger
Je kan dus in de loop der maanden / jaren vooruitgang zien in de snelheid van je koe
mits iemand de tijd er voor neemt die cores te tweaken.
Aangezien RC5-64 64 bits is en je dus precies 2 x 32bits registers nodighebt om de gegevens in te houden. 72 bits zoals dat nu met RC5-72 is heb je dus een derd 32 bits register nodig. Dit is het 'grootste' probleem nog met de nieuwe cores, Behalve dan dat er nog goede assamblers nodig zijn die het even wat verder tunen.
Het is trouwens wel goed dat ze een totaal appart netwerk hebben opgezet voor de RC5-72 (beta's )
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
wil ik best op me nemen, is waarschijnlijk wel een lange lijst, maar dat maakt niet uit, tijd zateliminator007 schreef op 13 oktober 2002 @ 20:44:
Misschien overbodig hoor maar is het niet mogelijk dat iemand alle geinteresseerden mailt zodra rc5-72 van start gaat zodat dpc er zo snel mogelijk met het hele team bij zal zijn? Lijkt me een kleine moeite maar weet niet of het zin heeft jullie draaien al langer mee dan ik(2001) dus.

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member
Lijkt me dan makkelijker dat we dit topic aan houden (of dan een nieuwe openen) Zo hebben we ook degene te pakken die wel mee willen doen en dit topic net over het hoofd zien.
Verwijderd
Ik heb er 7 verschillende op deze bak staan [ eccp,gah,d2ol,tsc,seti,fah,dfold ] . Somige gewoon om te kijken hoe ze werken en als het nodig is, kan ik makkelijk van project omschakelen. [Nee , ik ben geen lid van Switch
]
Je kunt er gewoon es een paar proberen en als je er niet uikomt gewoon even in de bijbehorende dpch vragen om hulp.
Je kunt er gewoon es een paar proberen en als je er niet uikomt gewoon even in de bijbehorende dpch vragen om hulp.
Laten we hopen dat het geheel in een nieuwere versie sneller gaat... Heb net 2 uur staan stampen op 1 packet op een 1 GHZ.... Ze moeten die cores maar eens rap gaan fine tunen...
Verwijderd
Tja, het is maar waar je je CPU cycles aan wilt verspillen... (NOFI, maar eh dit is toch wel compleet nutteloos)ge-flopt schreef op 14 oktober 2002 @ 15:53:
Laten we hopen dat het geheel in een nieuwere versie sneller gaat... Heb net 2 uur staan stampen op 1 packet op een 1 GHZ.... Ze moeten die cores maar eens rap gaan fine tunen...
Verwijderd
Lijkt me niet.Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 16:00:
[...]
Tja, het is maar waar je je CPU cycles aan wilt verspillen... (NOFI, maar eh dit is toch wel compleet nutteloos)
Ze willen een stabiel programma maken en daar is dus een uitgebrijd test programma voor nodig.
omdat de sleutels ook nog eens een factor 256 groter zijn zal hij dus niet meer het gelijke aantal keys/sec. halen als voorheen en dat maakt het verwarrend voor de die hard RC5 freeks onder ons.
Maar ja, als het al weer een jaar draait is er niemand die er over zeurt
Inderdaad.... Testen is nooit nutteloos, OK je "wint" er niets mee, maar denk eens in 10.000 CPU's die bij wijze 20 dagen werk opnieuw kunnen doen omdat er een dusdanige bug inzit... lijkt me nou ook weer niet je van dat
Ben al bezig bij Eccp & ga ff kijken of TCS (of zoiets) wat is ...Freakertje schreef op 11 oktober 2002 @ 16:51:
Hoezo dat? Ik mag toch wel hopen dat je tussendoor wat andere projecten doet om daar ook ff te helpen? Just don't waste all those idle cycles!
Waarom doet bijna niemand folding@home???
Volgens mij een van de nuttigere projecten! Okay, RC5-64 was leuk, omdat DPC zo goed was. Maar om nu RC5-72 te gaan doen? Duurt evenlang zou ik voorspellen. De keyrange is natuurlijk veel groter, maar er zijn nu al grote groepen en de CPUs zijn veel sneller geworden.
Kom op mensen, met folding sta je zo in de Top20!
Ik doe alleen f@h op mijn 1400 en ik sta op rond de 13. op de dag totaal!!!
#-> ! FOLDING@HOME ! <-#
Volgens mij een van de nuttigere projecten! Okay, RC5-64 was leuk, omdat DPC zo goed was. Maar om nu RC5-72 te gaan doen? Duurt evenlang zou ik voorspellen. De keyrange is natuurlijk veel groter, maar er zijn nu al grote groepen en de CPUs zijn veel sneller geworden.
Kom op mensen, met folding sta je zo in de Top20!
Ik doe alleen f@h op mijn 1400 en ik sta op rond de 13. op de dag totaal!!!
#-> ! FOLDING@HOME ! <-#
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
JayVee, mag ik je d'r even op wijzen dat we liever niet hebben dat andere projecten op die manier onder de aandacht worden gebracht? dat gebeurde bij ECCp ookal. en waarom rc5-72? omdat we 't leuk vinden en omdat we uiteindelijk overal op 1 willen staan
tuurlijk F@H zal wel wat hulp kunnen gebruiken maar dan kan je natuurlijk ook al je vrienden/familie/kennissen overhalen om te kijken of ze daar nog willen helpen...
I'm not weird, I'm a limited edition
Verwijderd
Ik heb even de client draaien en hij is inderdaad erg langzaam. Hij draaid nu op een PIII 1Ghz met 752 MB Intern en hij haald 353.426 Keys/sec. En das niet al te snel. Hopelijk gaan het fine tunen hun goed af.
Verwijderd
Hmmm... In een of ander bericht van een van die lui van Dnet hadden ze het erover dat de RC5-72 client zo'n 99% van de snelheid zou moeten kunnen halen van de huidige RC5-62 clients...
Verder zeiden ze dat de verwachting is dat dat project sneller zal zijn afgerond dan RC5-64, omdat de huidige rekensnelheid al hoger ligt dan toen aan het begin...
Zal me benieuwen... Als ze dan nu ook wat tijdiger willen melden dat het project is afgelopen, schiet het pas écht op
Verder zeiden ze dat de verwachting is dat dat project sneller zal zijn afgerond dan RC5-64, omdat de huidige rekensnelheid al hoger ligt dan toen aan het begin...
Zal me benieuwen... Als ze dan nu ook wat tijdiger willen melden dat het project is afgelopen, schiet het pas écht op
Ach ja ik denk dat ze wel geleerd hebben van de reacties op de late berichtgeving deze keer. Maar het zal natuurlijk altijd even duren voordat zeker is dat de goede code gevonden is maar zolang als nu is idd niet nodig lijkt me.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Niewste Beta release van de client is uit Beta2. Heb net een speed check gedaan op de cores en core 0 is al beduidend sneller.... Gaat al goed
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 21:17:
Als ze nu beginnen krijgen ze idd veel meer power, logisch. Maar ik vraag me af of het de factor 256 goed gaat maken
Even een vraagje tussendoor:
Die factor 256 is dat de lengte van de 64 bits sleutel keer 256 of is dat de 64 bits sleutel + 256?
Die factor 256 is dat de lengte van de 64 bits sleutel keer 256 of is dat de 64 bits sleutel + 256?
Dat eerste.
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
je hebt 64bits sleutel in RC5-64ge-flopt schreef op 15 oktober 2002 @ 10:56:
Even een vraagje tussendoor:
Dus 264 mogelijkheden als sleutel. Waarvan er dus maar 1 de juiste is. Bijeen 72 bits sleutel zoals het geval is bij RC5-72 zijn er dus beduidend meer mogelijkheden. Namelijk 272 steutels waarvan er 1 de juiste is.
Het verschil tussen beide is 28 en dat is 256. Er zijn dus 256 keer zoveel sleutels als bij RC5-64.
Over de verwachte tijd die nodig is om het project te klaren is men wel positief. De verwachte tijd die men nodig had om alle sleutels te controleren voor RC5-64 was geschat op 20 jaar op de snelheid die ze hadden destijds bij het begin. Nu ligt de verwachte tijd met de snelheid die ze de laatste tijd hadden bij RC5-64 door gerekend over alle sleutels van RC5-72 slechts op 10 jaar.
In deze cijfers is verder geen rekening gehouden met groei of snellere processoren, dus er wordt verwacht dat men deze contest sneller zal oplossen. Ook omdat het Distributed computing meer in opmars is gekomen.
Nou ja, ik geloof er niks van 
Uit mijn hoofd werd er op het einde van RC5-64 ca 0.075% van de keyspace per dag gedaan. In dat geval heb je 1333 dagen nodig om de hele keyspace te checken. Als je aanneemt dat je met dezelfde rekenpower begint aan RC5-72 dan heb je dus 1333 * 256 = 341.333 dagen nodig (das een ruime 900 jaar
).
Dan vind ik 10 jaar krap geschat (ja ik hou geen rekening met een groeiende hoeveelheid pc's en een groeiende hoeveelheid megahertzjes maar zelfs als die een factor 100 goed maken ben je nog 9 jaar aan het rekenen).
Los van het feit dat ik eerst eens wil zien of ze er in slagen 72 bit keys op dezelfde snelheid te verwerken als 64 bit keys.
Uit mijn hoofd werd er op het einde van RC5-64 ca 0.075% van de keyspace per dag gedaan. In dat geval heb je 1333 dagen nodig om de hele keyspace te checken. Als je aanneemt dat je met dezelfde rekenpower begint aan RC5-72 dan heb je dus 1333 * 256 = 341.333 dagen nodig (das een ruime 900 jaar
Dan vind ik 10 jaar krap geschat (ja ik hou geen rekening met een groeiende hoeveelheid pc's en een groeiende hoeveelheid megahertzjes maar zelfs als die een factor 100 goed maken ben je nog 9 jaar aan het rekenen).
Los van het feit dat ik eerst eens wil zien of ze er in slagen 72 bit keys op dezelfde snelheid te verwerken als 64 bit keys.
Dan hebben mijn achter klein kinderen nog aardig wat te rekenen!!
Maar op zich zal het in de komende paar jaar steeds sneller gaan... Als ik even op mijn werk kijk dan is het aantal MHZ (GHZ) vorig jaar geleden gestegen met 333 (van 667 naar 1000) en dit jaar met 800 (1000 naar 1800) dus we zullen aardig wat processor power gaan krijgen... Theoretisch gezien zou het dus moeten kunnen in 9 jaar tijd...
Maar op zich zal het in de komende paar jaar steeds sneller gaan... Als ik even op mijn werk kijk dan is het aantal MHZ (GHZ) vorig jaar geleden gestegen met 333 (van 667 naar 1000) en dit jaar met 800 (1000 naar 1800) dus we zullen aardig wat processor power gaan krijgen... Theoretisch gezien zou het dus moeten kunnen in 9 jaar tijd...
Nou ja, als we uitgaan van een verdubbeling in power per 1,5 jaar krijg je het volgende:
1,5 jaar - 450 jaar crunchen
3 jaar - 225 jaar crunchen
4,5 jaar - 112,5 jaar crunchen
6 jaar - 56 jaar crunchen
7,5 jaar - 28 jaar crunchen
9 jaar - 14 jaar crunchen
Hmm op zich klopt het dan misschien wel aardig die 10 jaar, maar dan hou je al WEL rekening met meer cpu-power
.
Hmm op zich klopt het dan misschien wel aardig die 10 jaar, maar dan hou je al WEL rekening met meer cpu-power
Dus theoretisch zou het moeten kunnen... Is niet slecht.... Als we ook een uitbreidings factor van een kwart aanhouden.. (gokje) dan moet het makkelijk binnen de 10 jaar blijven...
Hmmm valt me nu net op... hij gaf aan dat hij 144 units gedownload had... eb hij laat er nu maar 7 zien... is dat ook bij anderen?
Dan staat RC5-72 iig garant voor een grote kans op langdurige aanvoer van statistieken voor ons junkiesIceStorm schreef op 15 oktober 2002 @ 12:16:
Nou ja, als we uitgaan van een verdubbeling in power per 1,5 jaar krijg je het volgende:
Hmm op zich klopt het dan misschien wel aardig die 10 jaar, maar dan hou je al WEL rekening met meer cpu-power.
ff niets
Verwijderd
Welke release versie is dat?ge-flopt schreef op 15 oktober 2002 @ 09:14:
Niewste Beta release van de client is uit Beta2. Heb net een speed check gedaan op de cores en core 0 is al beduidend sneller.... Gaat al goed
Bij mij draait nu de
dnetc v2.9000-475-GTL-02101414-*dev* for Win32
FlipFlap schreef op 15 oktober 2002 @ 15:32:
Dan staat RC5-72 iig garant voor een grote kans op langdurige aanvoer van statistieken voor ons junkies
Dat zeker
Overigens, mijn rekensommetje is niet gebaseerd op enige wiskunde en incl schattend afronden. Maar het geeft vast een aardige indicatie
Zonder ook maar iets na te rekenen toch een kleine opmerking.
Gemiddeld zal de juiste key halverwege gevonden worden (uitgaande van een 100% willekeurig gekozen key)
Gemiddeld zal de juiste key halverwege gevonden worden (uitgaande van een 100% willekeurig gekozen key)
ff niets
Het vervelende is dat dat bij de tot nu toe afgeronde op actieve projecten nog steeds gemiddeld niet gebeurt is...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Misschien moeten we DNet maar eens influisteren om deze keer de keyspace van achter naar voren te gaan testen
ff niets
is er nog die interesse van de email list ? of kijken de mensen zelf vaak genoeg bij distributed.net ? ik ben nog steeds bereid om dit op me te nemen.. reacties ?
bekkum clan
bekkum clan

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member
Ik check de dnet site wel vaak ...
EN de meuktracker !!!!!!!!!!!!!!!!!!
EN de meuktracker !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als je wilt Bigbakkus houd ik je niet tegen, maar het lijkt me niet interresant... We maken wel een nieuw topic dat het begionnen is en anders proberen we het wel op de frontpage van tweakers te zetten...
Er zijn al van dit soort mailinglists vanuit d.net zelf, waarop dit soort announcements worden aangekondigd. De mensen die het interessant vinden hebben zich daar al wel voor opgegeven, of kijken zelf regelmatig op dit forum danwel op de d.net .plan update page.bigbakkus schreef op 16 oktober 2002 @ 11:00:
is er nog die interesse van de email list ? of kijken de mensen zelf vaak genoeg bij distributed.net ? ik ben nog steeds bereid om dit op me te nemen.. reacties ?
bekkum clan
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Verwijderd
beta 3 is nu uit
Hij doet nu ruim 3 Mkeys op m'n dual 1800+.
Bij rc5-64 deed hij ruim 10 Mkeys.
Het gaat dus de goede kant op met de snelheid.
Hij doet nu ruim 3 Mkeys op m'n dual 1800+.
Bij rc5-64 deed hij ruim 10 Mkeys.
Het gaat dus de goede kant op met de snelheid.
Ik heb beta3 ook gedownload en een benchmark gedraaid:
idd het gaat de goede kant op.Oude client (beta2)
Automatic processor detection found 1 processor.
RC5-72: using core #0 (ANSI 4-pipe).
RC5-72: Benchmark for core #0 (ANSI 4-pipe)
0.00:00:16.46 [246,360 keys/sec]
RC5-72: using core #1 (ANSI 2-pipe).
RC5-72: Benchmark for core #1 (ANSI 2-pipe)
0.00:00:17.30 [150,939 keys/sec]
RC5-72: using core #2 (ANSI 1-pipe).
RC5-72: Benchmark for core #2 (ANSI 1-pipe)
0.00:00:16.37 [89,095 keys/sec]
Nieuwe client (beta3)
RC5-72: using core #0 (ANSI 4-pipe).
RC5-72: Benchmark for core #0 (ANSI 4-pipe)
0.00:00:16.26 [415,165 keys/sec]
RC5-72: using core #1 (ANSI 2-pipe).
RC5-72: Benchmark for core #1 (ANSI 2-pipe)
0.00:00:17.46 [582,593 keys/sec]
RC5-72: using core #2 (ANSI 1-pipe).
RC5-72: Benchmark for core #2 (ANSI 1-pipe)
0.00:00:17.26 [399,450 keys/sec]
Dus
core #0 is ongeveer de helft sneller
core #1 is ongeveer 4 keer sneller
core #2 is ongeveer 4.5 keer sneller
Verwijderd
En jawel; het is nog steeds 17 oktober, en Beta 4 is al uit...
Core throughput geeft op m'n Dual P3-600 aan: 1.035 Mkeys/s
ps: geflopt, als je benchmark results post, is het handig even erbij te zetten op wat voor systeem
Core throughput geeft op m'n Dual P3-600 aan: 1.035 Mkeys/s
ps: geflopt, als je benchmark results post, is het handig even erbij te zetten op wat voor systeem
Verwijderd
Wat misschien wel belangrijk is om te weten is dat het werk dat nu berekend wordt doormiddel van de beta client, niet meegeteld zal worden in toekomstige statestieken.
Verwijderd
beta 5 is nu uit.
Hij is weer een stuk sneller geworden.
Draait bij mij op een dual amd 1800+
[Oct 20 08:57:41 UTC] *** This BETA release expires in 6.16:25:06.00. ***
.b
[Oct 20 08:58:15 UTC] RC5-72: using core #0 (ANSI 4-pipe).
[Oct 20 08:58:35 UTC] RC5-72: Benchmark for core #0 (ANSI 4-pipe)
0.00:00:17.00 [1,632,721 keys/sec]
[Oct 20 08:58:35 UTC] RC5-72: using core #1 (ANSI 2-pipe).
[Oct 20 08:58:55 UTC] RC5-72: Benchmark for core #1 (ANSI 2-pipe)
0.00:00:17.18 [1,489,198 keys/sec]
[Oct 20 08:58:55 UTC] RC5-72: using core #2 (ANSI 1-pipe).
[Oct 20 08:59:14 UTC] RC5-72: Benchmark for core #2 (ANSI 1-pipe)
0.00:00:16.90 [1,010,354 keys/sec]
[Oct 20 08:59:14 UTC] RC5-72: using core #3 (SES 1-pipe).
[Oct 20 08:59:33 UTC] RC5-72: Benchmark for core #3 (SES 1-pipe)
0.00:00:16.11 [2,367,504 keys/sec]
[Oct 20 08:59:33 UTC] RC5-72: using core #4 (SES 2-pipe).
[Oct 20 08:59:52 UTC] RC5-72: Benchmark for core #4 (SES 2-pipe)
0.00:00:16.65 [3,747,817 keys/sec]
Er is ook een Proxy beta uit die rc5-72 ondersteund.
Hij is weer een stuk sneller geworden.
Draait bij mij op een dual amd 1800+
[Oct 20 08:57:41 UTC] *** This BETA release expires in 6.16:25:06.00. ***
.b
[Oct 20 08:58:15 UTC] RC5-72: using core #0 (ANSI 4-pipe).
[Oct 20 08:58:35 UTC] RC5-72: Benchmark for core #0 (ANSI 4-pipe)
0.00:00:17.00 [1,632,721 keys/sec]
[Oct 20 08:58:35 UTC] RC5-72: using core #1 (ANSI 2-pipe).
[Oct 20 08:58:55 UTC] RC5-72: Benchmark for core #1 (ANSI 2-pipe)
0.00:00:17.18 [1,489,198 keys/sec]
[Oct 20 08:58:55 UTC] RC5-72: using core #2 (ANSI 1-pipe).
[Oct 20 08:59:14 UTC] RC5-72: Benchmark for core #2 (ANSI 1-pipe)
0.00:00:16.90 [1,010,354 keys/sec]
[Oct 20 08:59:14 UTC] RC5-72: using core #3 (SES 1-pipe).
[Oct 20 08:59:33 UTC] RC5-72: Benchmark for core #3 (SES 1-pipe)
0.00:00:16.11 [2,367,504 keys/sec]
[Oct 20 08:59:33 UTC] RC5-72: using core #4 (SES 2-pipe).
[Oct 20 08:59:52 UTC] RC5-72: Benchmark for core #4 (SES 2-pipe)
Er is ook een Proxy beta uit die rc5-72 ondersteund.
url naar de client en de proxy ????
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
tellen die punten al mee of is dat gewoon zomaar voor de fun dat iedereen die beta clients download?
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 02:02:
Wat misschien wel belangrijk is om te weten is dat het werk dat nu berekend wordt doormiddel van de beta client, niet meegeteld zal worden in toekomstige statestieken.
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
http://www.distributed.net/download/prerelease.html-ProXy- schreef op 20 oktober 2002 @ 20:21:
url naar de client en de proxy ????
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 20:38:
tellen die punten al mee of is dat gewoon zomaar voor de fun dat iedereen die beta clients download?
Verwijderd schreef op 20 oktober 2002 @ 02:02:
Juist
[Oct 20 19:13:02 UTC] Automatic processor type detection found
an AMD K7-6 (Athlon XP/MP/-4) processor.
[Oct 20 19:13:02 UTC] RC5-72: using core #0 (ANSI 4-pipe).
[Oct 20 19:13:22 UTC] RC5-72: Benchmark for core #0 (ANSI 4-pipe)
0.00:00:16.94 [2,929,371 keys/sec]
Dit is op een AMD 2100+ onder linux
en dit is op een mobile P4 1800:
[Oct 20 18:56:28 UTC] RC5-72: using core #4 (SES 2-pipe).
[Oct 20 18:56:48 UTC] RC5-72: Benchmark for core #4 (SES 2-pipe)
0.00:00:16.95 [2,362,623 keys/sec]
an AMD K7-6 (Athlon XP/MP/-4) processor.
[Oct 20 19:13:02 UTC] RC5-72: using core #0 (ANSI 4-pipe).
[Oct 20 19:13:22 UTC] RC5-72: Benchmark for core #0 (ANSI 4-pipe)
0.00:00:16.94 [2,929,371 keys/sec]
Dit is op een AMD 2100+ onder linux
en dit is op een mobile P4 1800:
[Oct 20 18:56:28 UTC] RC5-72: using core #4 (SES 2-pipe).
[Oct 20 18:56:48 UTC] RC5-72: Benchmark for core #4 (SES 2-pipe)
0.00:00:16.95 [2,362,623 keys/sec]
Beta2
[Oct 21 08:55:24 UTC] Automatic processor type detection found
an Intel Pentium II processor.
[Oct 21 08:55:24 UTC] RC5-72: Running micro-bench to select fastest core...
[Oct 21 08:55:37 UTC] RC5-72: using core #0 (ANSI 4-pipe).
[Oct 21 08:55:57 UTC] RC5-72: Benchmark for core #0 (ANSI 4-pipe)
0.00:00:17.11 [328,460 keys/sec]
Beta5
[Oct 21 08:57:36 UTC] Automatic processor type detection found
[Oct 21 08:57:36 UTC] RC5-72: Running micro-bench to select fastest core...
[Oct 21 08:57:59 UTC] RC5-72: using core #4 (SES 2-pipe).
[Oct 21 08:58:19 UTC] RC5-72: Benchmark for core #4 (SES 2-pipe)
0.00:00:17.00 [837,492 keys/sec]
Gedraaid op een linux server We gaan de goede kant op. OP dit moment heb ik geen vergelijkings materiaal voor windows. Waarschijnlijk komen die vanavond
[Oct 21 08:55:24 UTC] Automatic processor type detection found
[Oct 21 08:55:24 UTC] RC5-72: Running micro-bench to select fastest core...
[Oct 21 08:55:37 UTC] RC5-72: using core #0 (ANSI 4-pipe).
[Oct 21 08:55:57 UTC] RC5-72: Benchmark for core #0 (ANSI 4-pipe)
0.00:00:17.11 [328,460 keys/sec]
Beta5
[Oct 21 08:57:36 UTC] Automatic processor type detection found
[Oct 21 08:57:36 UTC] RC5-72: Running micro-bench to select fastest core...
[Oct 21 08:57:59 UTC] RC5-72: using core #4 (SES 2-pipe).
[Oct 21 08:58:19 UTC] RC5-72: Benchmark for core #4 (SES 2-pipe)
0.00:00:17.00 [837,492 keys/sec]
Gedraaid op een linux server We gaan de goede kant op. OP dit moment heb ik geen vergelijkings materiaal voor windows. Waarschijnlijk komen die vanavond
Verwijderd
Beta 6 is uit.
Hij is weer en stuk sneller
Client draait bij op een Dual AMD 1800+
[Oct 27 09:47:19 UTC] RC5-72: using core #0 (ANSI 4-pipe).
[Oct 27 09:47:39 UTC] RC5-72: Benchmark for core #0 (ANSI 4-pipe)
0.00:00:16.20 [1,640,073 keys/sec]
[Oct 27 09:47:39 UTC] RC5-72: using core #1 (ANSI 2-pipe).
[Oct 27 09:47:58 UTC] RC5-72: Benchmark for core #1 (ANSI 2-pipe)
0.00:00:16.96 [1,502,841 keys/sec]
[Oct 27 09:47:58 UTC] RC5-72: using core #2 (ANSI 1-pipe).
[Oct 27 09:48:18 UTC] RC5-72: Benchmark for core #2 (ANSI 1-pipe)
0.00:00:16.93 [1,010,354 keys/sec]
[Oct 27 09:48:18 UTC] RC5-72: using core #3 (SES 1-pipe).
[Oct 27 09:48:39 UTC] RC5-72: Benchmark for core #3 (SES 1-pipe)
0.00:00:17.40 [2,385,172 keys/sec]
[Oct 27 09:48:39 UTC] RC5-72: using core #4 (SES 2-pipe).
[Oct 27 09:48:57 UTC] RC5-72: Benchmark for core #4 (SES 2-pipe)
[Oct 27 09:48:57 UTC] RC5-72: using core #5 (DG 2-pipe).
[Oct 27 09:49:19 UTC] RC5-72: Benchmark for core #5 (DG 2-pipe)
0.00:00:17.68 [4,665,582 keys/sec]
[Oct 27 09:49:19 UTC] RC5-72: using core #6 (DG 3-pipe).
[Oct 27 09:49:39 UTC] RC5-72: Benchmark for core #6 (DG 3-pipe)
0.00:00:16.23 [4,561,622 keys/sec]
[Oct 27 09:49:39 UTC] RC5-72: using core #7 (DG 3-pipe alt).
[Oct 27 09:50:00 UTC] RC5-72: Benchmark for core #7 (DG 3-pipe alt)
0.00:00:17.00 [4,492,496 keys/sec]
Hij is weer en stuk sneller
Client draait bij op een Dual AMD 1800+
[Oct 27 09:47:19 UTC] RC5-72: using core #0 (ANSI 4-pipe).
[Oct 27 09:47:39 UTC] RC5-72: Benchmark for core #0 (ANSI 4-pipe)
0.00:00:16.20 [1,640,073 keys/sec]
[Oct 27 09:47:39 UTC] RC5-72: using core #1 (ANSI 2-pipe).
[Oct 27 09:47:58 UTC] RC5-72: Benchmark for core #1 (ANSI 2-pipe)
0.00:00:16.96 [1,502,841 keys/sec]
[Oct 27 09:47:58 UTC] RC5-72: using core #2 (ANSI 1-pipe).
[Oct 27 09:48:18 UTC] RC5-72: Benchmark for core #2 (ANSI 1-pipe)
0.00:00:16.93 [1,010,354 keys/sec]
[Oct 27 09:48:18 UTC] RC5-72: using core #3 (SES 1-pipe).
[Oct 27 09:48:39 UTC] RC5-72: Benchmark for core #3 (SES 1-pipe)
0.00:00:17.40 [2,385,172 keys/sec]
[Oct 27 09:48:39 UTC] RC5-72: using core #4 (SES 2-pipe).
[Oct 27 09:48:57 UTC] RC5-72: Benchmark for core #4 (SES 2-pipe)
[Oct 27 09:48:57 UTC] RC5-72: using core #5 (DG 2-pipe).
[Oct 27 09:49:19 UTC] RC5-72: Benchmark for core #5 (DG 2-pipe)
0.00:00:17.68 [4,665,582 keys/sec]
[Oct 27 09:49:19 UTC] RC5-72: using core #6 (DG 3-pipe).
[Oct 27 09:49:39 UTC] RC5-72: Benchmark for core #6 (DG 3-pipe)
0.00:00:16.23 [4,561,622 keys/sec]
[Oct 27 09:49:39 UTC] RC5-72: using core #7 (DG 3-pipe alt).
[Oct 27 09:50:00 UTC] RC5-72: Benchmark for core #7 (DG 3-pipe alt)
0.00:00:17.00 [4,492,496 keys/sec]
Number8 heb je ook de oude benchmark zodat we vergelijkng materiaal hebben?
PS. mijn oude tests waren wbt linux op een PII-400
PS. mijn oude tests waren wbt linux op een PII-400
Beta 6 voor windows is uit. Zo te zien niet echt veel meer gewijzigd in de snelheid. Zo te zien alleen bug fixes, alleen er staat niets in de documentatie hiervan.
Hmmm de beta6 is verlopen en men heeft nog geen nieuwe client op het net gezet.
Verwijderd
Jammer, we hebben hier namelijk een heel subteam dat aan het niksen is.....
alleen d2ol draait...
alleen d2ol draait...
Kick... ff bij de tijd blijven 
iemand al meer info ?
iemand al meer info ?
Helaas nog maar bij Beta6... Hoop dat ze vandaag of morgen nog een update uitbrengen...
idd... dan kunnen we beginnen
Zou idd tijd worden... Want DPC moet gaan roeleren in DC land...
En daarna ECC2k-109
Arssen, Jullie laatste DC slag die jullie ons toe brachten is geslagen!
En daarna ECC2k-109
Verwijderd
Hoogmoed komt voor de val...X-G schreef op 02 november 2002 @ 21:27:

Maar goed, je hebt alvast de juiste instelling
Wat ik me afvroeg : weet iemand of die client ook meteen weer voor de hele waaier platformen gelijk uitkomt ? Of in eerste instantie enkel (en ik zeg nu maar wat) Winddoos en Linux, en dan pas later Mac, BeOS, en de rest van de zwik ?
De beta's zijn nu al beschikbaar voor Windows, Linux, Solaris/SunOS en QNX.
Dan ga ik ervan uit dat bij een final versie deze meteen een client krijgen.
Juist
Dat de beta's uit waren, was al bekend, lees de gehele topic maar door, dan zie je ook al dat we eea getest met name op de snelheid.Jeldert schreef op 05 november 2002 @ 07:36:
De beta's zijn nu al beschikbaar voor Windows, Linux, Solaris/SunOS en QNX.
Lees ook de vraag boven mij eensge-flopt schreef op 05 november 2002 @ 08:20:
[...]
Dat de beta's uit waren, was al bekend, lees de gehele topic maar door, dan zie je ook al dat we eea getest met name op de snelheid.
Juist
Xcuses, ik moet echt eens verder leren kijken dan mijn neus langs is..
*twijfel...
Zal Team Frikandel Speciaal nou ECCp2 gaan doen, met als grootste nadeel de verwachte korte levensduur van het project (maw over een paar maanden weer een berg clients uitrollen) maar met als voordeel mooie stats. Of toch maar de dnet client erop? Minder mooie stats maar wel een lang lopend project?
* twijfel..
Zal Team Frikandel Speciaal nou ECCp2 gaan doen, met als grootste nadeel de verwachte korte levensduur van het project (maw over een paar maanden weer een berg clients uitrollen) maar met als voordeel mooie stats. Of toch maar de dnet client erop? Minder mooie stats maar wel een lang lopend project?
* twijfel..
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
Oef, dat wordt wel wennen met die laag klinkende keyrates 
Hoe doet ie het eigenlijk op een Pentium IV, nog steeds zo slecht in verhouding tot een AMD K7-x?
Hoe doet ie het eigenlijk op een Pentium IV, nog steeds zo slecht in verhouding tot een AMD K7-x?
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Ik zag gisteren een bug in de lijst staan dat de client beta6 verlopen was en dat er nog geen nieuwe (stabiele) versie was.
link: http://n0cgi.distributed.net/bugs/show_bug.cgi?id=2905
link: http://n0cgi.distributed.net/bugs/show_bug.cgi?id=2905
dat deden we toch al ?X-G schreef op 02 november 2002 @ 21:27:
Zou idd tijd worden... Want DPC moet gaan roeleren in DC land...
(...)
Zo gezegd, zo gedaan.
*schop*
Nog nix bekend over de toekomst van RC5?
Nog nix bekend over de toekomst van RC5?
Er is in de tussentijd nog geen andere beta-versie van zowel de client als de proxy verschenen dus moeten we nog maar even afwachten
Dit topic is gesloten.