ASUS P4PE Gebruikers ervaringen

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.357 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dupke30 schreef op 17 januari 2003 @ 18:14:
[...]

Ik zou zeggen: haal alles uit elkaar. dus het mobo eruit de voeding er uit en ook alle kaarten.
Nou leg het MoBo op een antistatic vlak (de zak waar hij in zat bv) en dan plug je de PS erop en 1 hdd en a-drive en de vga. (je kunt ook nog verder gaan door ook cd cpu en het mem enz. eraftehalen en opnieuw installen.) als het werkt naar behoren dan bouw je 1 VOOR 1 alles weer terug. per component de pc opstarten en als hij nix doet dan weet je waar het aan ligt. Er is niets verder meer wat je kunt doen dus...
damn... inderdaad.. ik zal het zo maar even doen...
door de hoofdpijn van 't werk toch maar niet uitgaan... beetje nerden kan ook geen kwaad... en om 18.30 nog op je werk op vrijdagavond... tis best treist ;)
maargoed genoeg offtopic, ik ga het uitproberen, na het weekend meer!
thx, dupke30 en Rick2001@!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een 2,53 P4 533 Mhz overklok naar 3,04 Ghz? moet kunnen fsb 160*19, wat zijn dan de beste geheugensettings?
ik ga Corsair 3200 512 MB kopen. :)

Rick2001 zegt 2-2-2-5, maar moet ik hiervoor nog V dimm aanpassen? of de Vcore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het bord nu een paar weken
ik heb alleen dat als ik af en toe herstart vanuit windows, dat ie niet meer post
gewoon beeld uit. Geheugen al vervangen maar hielp niet....

werk bij een Computerwinkel dus ik weet ongeveer de problemen.
heb onlangs m'n schijven vervangen 2x 80gb Maxtor 5400rpm voor 2x 80 7200rpm Liquid bearing.

maar heb niet zo gek veel meer herstart na nieuwe installatie...
specs:

Chieftec miditower zilver
Mainboard: P4PE SATA/1394/GBLAN
Processor: PIV 2,53
Cooler: Zalman CNPS5700D-CU
Memmory: 512mb/pc2700
Storage: Fasttrack 100 = 2x 80gb Maxtor Diamondmax plus 9 Liquid bearing.
Sound: Soundblaster Audigy 2
MPEG: DXR3-MPEG kaart
DVD: Pioneer 106SZ/2 Slot-in
CD Burner: LiteOn 12x10x32
Videokaart: Asus v8440 Ti4400 128mb
4 Papst fans met zalman fanmate.

dat ie niet Post kan ook komen door de voeding, zie je veel met Via KT133 bordjes die geen 2000+ ondersteunen, dat ze standaard niet booten, maar na een reset wel. maar kan me niet voorstellen dat die voeding niet krachtig genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:09

JeroenT

hoi!

Ik heb het bord nu ongeveer 2 maand , en ik heb steeds meer last van coldboots op 2.8 ghz (en de laatste dagen ook op 2.66) terwijl dat voorheen nog niet eens optrad voor 3.2 ghz.

Kan het zijn dat mijn proc aan het overlijden is? SNDS ? :'(

Verder , een perfect snel en lekker compleet moederbordje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer je geheugen te vervangen, want dat is het gevoeligst en de grootste veroorzaker van allerlei problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel gaat niet snel kapot hoor dus ik verwacht 't geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 14 January 2003 @ 23:12:
[...]

Toevallig de NVIDIA Helper Service nog ingeschakeld staan ? Direct disablen.
Dit heb ik al vaker gehoord. Wat doet die service eigenlijk? Ik heb er nooit problemen mee, of hij nu aan of uit staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJohnG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-10-2023
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 08:55:
@Remy: dat heb ik dus ook gedaan, alleen +12V plug plus powerconnector P1. En zoals ThaWout hjet heeft, met alle 3 de powerconn. Geen result :'(.

W.b. geen hdd, fdd, cdrom's: dat was mijn basis, bare bone zoals iemand dat eerder aanraadde... met en zonder ide apparaten werkt die zooi ook niet.

ik sluit btw geen monitor of keyboard/muis aan. in principe moet ie ook sowieso een teken van leven geven:
kast, mobo, vga, ram, proc/koeler, fan... toch?
Heb ik dus ook gehad. Bleek aan de voeding van m'n oude kast te liggen. Het schijnt dat de eisen nogal hoog zijn. Nieuwe AOpen kast gekocht: draaien als een trein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een P4 2,4 GHz met de standaard (boxed) cooler. Nu is de fanspeed max. +/- 2500 rpm. Ik heb het met en zonder Q-fan geprobeerd, hij gaat niet sneller.
Nu hoorde ik dat deze fan op normaal op 5500-5600 rpm hoort te draaien. Mijn vraag is dus: hoe krijg ik dit voor elkaar? Zijn hier speciale instellingen voor? Ik heb alles op max ingesteld, maar het helpt niet.
Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32
HiSPeed: Nu "hoorde ik" dat dat kon door je pc 440 volt ipv 220 te voeren, dan verdubbelt ook de rpm van je fan. Wel oppassen dat je cooler niet je pc van je bureau laat opstijgen als je hem ooit nog op 5600 rpm krijgt he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me ook niet de bedoeling. Ik ben bang dat de rest van de componeten daar niet echt beter van wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 15:14

EntonoX

Team leider

CopyCatz schreef op 19 January 2003 @ 23:13:
HiSPeed: Nu "hoorde ik" dat dat kon door je pc 440 volt ipv 220 te voeren, dan verdubbelt ook de rpm van je fan. Wel oppassen dat je cooler niet je pc van je bureau laat opstijgen als je hem ooit nog op 5600 rpm krijgt he?
euhh en wat voor reply is dit???? als je dan al niets nuttigs te melden hebt doe dit dan niet, dit zorgt alleen maar voor meer onduidelijkheden. mensen hier vragen om advies en hebben dus niks aan dit soort replys.. nofi. :)

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 23:04:
Nu hoorde ik dat deze fan op normaal op 5500-5600 rpm hoort te draaien. Mijn vraag is dus: hoe krijg ik dit voor elkaar? Zijn hier speciale instellingen voor? Ik heb alles op max ingesteld, maar het helpt niet.
Wie weet meer?
2400rpm is de normale rpmvoor de Intel retail fan. Om 4000rpm te halen is een hardwaremod nodig.

Je moet ergens een brug maken over een weerstand in de fan. doe een search hierover, er zijn pic. beschikbaar

btw de vraag is wel off-topic

[ Voor 3% gewijzigd door Blord op 20-01-2003 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 09:30
Ik heb dit bordje ook sinds een dag, en op zich werkt het tot nu toe allemaal wel lekker.

Enige commentaar dat ik heb is dat het plaatsen van de proc niet echt lekker wil gaan op de p4pe. In de kerstvakantie heb ik voor mn opa al een pc in elkaar gezet met dit bordje en een PIV 2.4, en de eerste keer opstarten kreeg ik de melding 'system failed CPU test' (die post speech reporter oid.). Dus ik dacht fuck moet ik terug. Toch maar ff proberen opnieuw te plaatsen, en hij werkt zonder problemen... Leek mij een geval van stofje in de weg of wat dan ook.

Maar toen ik zaterdag mn eigen moederbord en proc in mn systeem wilde doen (ter vervanging van oude amd), kreeg ik hetzelfde gezeur. Dus ik haal de boel er weer uit, een keer goed blazen en ik stop em weer terug... nog steeds niet. Daarna heb ik de proc er nog een keer of 4, 5 uitgehaald en weer teruggedaan, dus ik dacht echt dat ie dood was. Gisterochtend probeerde ik het uit verveling nog eens, maar nu duwde ik de proc aan bij het naar beneden doen van dat hendeltje, en guess what? nu werkt het ineens :?
Op zich ben ik erg blij dat het nu werkt, maar ik blijf het vreemd vinden. Niemand van jullie die zoiets heeft gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DocB schreef op 20 January 2003 @ 09:12:
Gisterochtend probeerde ik het uit verveling nog eens, maar nu duwde ik de proc aan bij het naar beneden doen van dat hendeltje, en guess what? nu werkt het ineens :?
Op zich ben ik erg blij dat het nu werkt, maar ik blijf het vreemd vinden. Niemand van jullie die zoiets heeft gehad??
Uit ervaring kan ik je vertellen dat ik ooit een paar So7 plankjes heb gehad, waarbij je de CPU inderdaad moet aanduwen tijdens het sluiten eer de mobo hem nog fatsoenlijk kan herkennen. Sindsdien heb ik mezelf gewoon aangeleerd om de CPU altijd iets aan te drukken bij het sluiten van het hendeltje :)

Het lijkt me dat het sluitmechanisme in zulke gevallen niet helemaal 100% is, waardoor de CPU tijdens het sluiten lichtjes wordt 'weggeduwd' met als gevolg dat niet alle pinnetjes contact maken.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 20-01-2003 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11-2024
Vraagje:
Begrijp ik het nou goed dat de ATA-133 connector ook voor stand-alone drives is te gebruiken?

Zo staat het tenminste in de handleiding (bij de verklaring van de connectors). Maar er staat nergens hoe de BIOS settings dan moeten zijn.

Bij het hoofdstuk over de RAID wordt het niet uitgelegd. :?

En als hij als stand-alone is te gebruiken, kan het dan ook de enige HDD zijn in de PC (dus als boot-disk)?

Of moet de boot-HDD altijd aan de (primary) UDMA hangen?

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo staat het tenminste in de handleiding (bij de verklaring van de connectors). Maar er staat nergens hoe de BIOS settings dan moeten zijn.
De verklaring is simpel: die zijn er niet. Gewoon de schijf eraan hangen (en eventueel als single disk array configureren, verschilt per controller) en dan gaan met de banaan :Y)
Of moet de boot-HDD altijd aan de (primary) UDMA hangen?
Dat is niet waar. Waar de HDD ook staat, de allereerste geacitveerde primaire partitie die de BIOS in de bootvolgorde tegenkomt, daar gaat de PC dan van booten :)

[ Voor 42% gewijzigd door BalusC op 20-01-2003 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All, mijn probleem met de P4PE / Aopen kast is verholpen! thx for all the help, het draait (non-OC'd) als een zonnetje

het probleem was dat in de aopen handleiding stond dat je 4 processor steuenn op de kast moest aandraaien. dus ook gedaan. het stond ook in de casing geprint.
blijkt dus dat deze juist kortsluiting(?) veroorzaken en alles niet draait. dus eruit gemikt en ut werrukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 16:22
Een gevalletje van DRTFM dus (don't ....) >:)
Dan heb ik blijkbaar geluk gehad dat ik handleidingen niet meer lees na al die jaren B)

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
BalusC schreef op 20 January 2003 @ 12:40:
Waar de HDD ook staat, de allereerste geacitveerde primaire partitie die de BIOS in de bootvolgorde tegenkomt, daar gaat de PC dan van booten :)
En hoe zit het met die S-ATA?

Stel ik prak op beide S-ATA poorten een schijf en op de ATA-133 eentje. Zijn die dan allemaal als stand-alone te gebruiken?

Dan zou ik dus 7 afzonderlijke schijven kunnen hebben in totaal (4x UDMA, 1x ATA-133 en 2x S-ATA)!! (Zijn er ook 1000 Wat voedingen? :+)

En kan één van die S-ATA's dan ook een prim. partitie hebben dan?

(We hebben het hier over de P4PE, dus niet "in het algemeen".)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

AxiMaxi schreef op 20 January 2003 @ 13:20:
En hoe zit het met die S-ATA?
[..]
En kan één van die S-ATA's dan ook een prim. partitie hebben dan?
SATA (en SCSI) verschilt in wezen niks anders van IDE dan qua datainterface. De schijven worden allemaal gelijkwaardig behandeld ;)
Stel ik prak op beide S-ATA poorten een schijf en op de ATA-133 eentje. Zijn die dan allemaal als stand-alone te gebruiken?
Geen idee eigenlijk, maar ik neem aan van wel :)
De andere Promise IDE controllers (muv de 'Lite' versies, voorzover ik me herinneer) kunnen allemaal ook gewoon als ATA non-RAID controller worden gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
BalusC schreef op 20 januari 2003 @ 13:30:
De andere Promise IDE controllers (muv de 'Lite' versies, voorzover ik me herinneer) kunnen allemaal ook gewoon als ATA non-RAID controller worden gebruikt :)
Ja, en daar zit 'm waarschijnlijk de kneep: die Promise op de P4PE is een beetje 'Lite': er kunnen bijv. al geen ATAPI devices op.

Afijn, voor wat ik er mee wil weet ik genoeg: er komt een 20gb op de prim. UDMA en een 80GB met 8mb cache op de ATA-133. De brander en de DVD zet ik dan wel op de sec. UDMA. Daar kan ik wel ff mee vooruit.

Nu nog ff een manier om dat geld bij elkaar te krijgen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

AxiMaxi schreef op 20 januari 2003 @ 13:53:
Ja, en daar zit 'm waarschijnlijk de kneep: die Promise op de P4PE is een beetje 'Lite': er kunnen bijv. al geen ATAPI devices op.
Da's normaal bij veel 3rd party ATA/RAID controllers ;)

Maar ik had het even voor jou gekeken:
[google=promise pdc20376 single drive]
Uit de 1e link kan ik opmaken dat je voor een Single Drive of een RAID setup kan kiezen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
Uit de benchmarks bij HotHardware bleek dat een 8MB cache ATA-100 schijf vaak beter presteert dan S-ATA.
Word has it that WinXP doesn't natively support the bandwidth of the new SATA 150 standard, and as such it's primary virtue, 150MB/sec bandwidth, is not being exploited fully.
Nou was ik dus van plan een 8MB cache op de ATA-133 te zetten, dus steek die S-ATA maar waar het daglicht niet komt :+

* AxiMaxi weet genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:19
Verleden week een 80 gig /8mb wd aan de raid controler gehangen, als een echte noob op ctrl +f gedrukt en alles auto in laten stellen (raid 0/stripe) hier na met Pmagic de schijf geformateerd enz.
Vervolgens met ghost de oude C: schijf er naar toe gekopieerd en opnieuw opgestart, er werd direct vanaf de nieuwe schijf geboot die dus als c schijf werd herkend.
Om een of andere wazige reden was dit niet mijn bedoeling dus in de bios booten van af raid uitgezet, de 80 gig op primair Ata en de oude 30 gig ibm op de raid.
De data gewist en wat anders erop gezet.
Alles goed tot zover, alleen vanaf een andere pc via het netwerk word deze schijf wel gezien (de data die erop staat) maar ik kan er niet naar schrijven of er vanaf kopieren.
Iemand enig idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AxiMaxi schreef op 20 januari 2003 @ 17:11:
Uit de benchmarks bij HotHardware bleek dat een 8MB cache ATA-100 schijf vaak beter presteert dan S-ATA.

[...]
Nou was ik dus van plan een 8MB cache op de ATA-133 te zetten, dus steek die S-ATA maar waar het daglicht niet komt :+

* AxiMaxi weet genoeg...
S-ATA is 150 Mb/s, dit kan nu nog niet gehaald worden omdat de S-ATA harddisks die dit moment (amper) te verkrijgen zijn gewone ATA-133 hds zijn met een andere aansluiting (kijk naar diamondmax 9 van maxtor). Volgend jaar komt S-ATA 2 op de markt, dat is 300 Mb/s :9~ :9~ :9~ . Laten we dan die ATA-100 nog es uitdagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
Nog een vraagje: Is hier iemand met de P4PE met Firewire-mikmak erop?
Zo ja, in welke kast past dat een beetje fatsoenlijk?

Ik ben 's ff op de Chieftec site geweest (wilde eigenlijk zo eentje kopen), maar die achterkanten hebben veel te weinig gaten voor al die USB en Firewire connectors ;(
Het was niet de bedoeling om met de DremelTM aan de slag te gaan.
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 22:38:
S-ATA is 150 Mb/s, dit kan nu nog niet gehaald worden omdat de S-ATA harddisks die dit moment (amper) te verkrijgen zijn gewone ATA-133 hds zijn met een andere aansluiting (...)
Ik keek naar de Seagate Barracuda met S-ATA. Die zou volgens Seagate zelf gewoon die 150 Mb/s moeten halen. ;)
Maar doet er niet toe, is voor mijn setup niet zo belangrijk. Het ging me er meer om of de S-ATA ports ook als stand-alone bruikbaar zijn.

En dan nog over deze:
jahako schreef op 20 January 2003 @ 22:27:
(...) vanaf een andere pc via het netwerk word deze schijf wel gezien (de data die erop staat) maar ik kan er niet naar schrijven of er vanaf kopieren.
Iemand enig idee
[zeikmode]Je zou wat aan je lay-out van je posting kunnen doen. B)
Het ziet er niet uit...[/zeikmode]

Dit lijkt me meer een Windows probleem dan een moederbord gerelateerd probleem. Je vertelt veel over hoe je je hardware erin hebt gezet, maar niks over welke Windows je draait enzo. Volgens mij kan je je heil beter in een ander topic zoeken...

No hard feelings, maar deze gaat meer over het P4PE bord zelf. :/

[ Voor 20% gewijzigd door AxiMaxi op 20-01-2003 22:52 . Reden: reactie op Strauss erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

AxiMaxi schreef op 20 January 2003 @ 22:48:
Nog een vraagje: Is hier iemand met de P4PE met Firewire-mikmak erop?
Zo ja, in welke kast past dat een beetje fatsoenlijk?

Ik ben 's ff op de Chieftec site geweest (wilde eigenlijk zo eentje kopen), maar die achterkanten hebben veel te weinig gaten voor al die USB en Firewire connectors ;(
Het was niet de bedoeling om met de DremelTM aan de slag te gaan.

En dan nog over deze:

[...]

Dit lijkt me meer een Windows probleem dan een moederbord gerelateerd probleem. Je vertelt veel over hoe je je hardware erin hebt gezet, maar niks over welke Windows je draait enzo. Volgens mij kan je je heil beter in een ander topic zoeken...

Ik weet niet of je hebt wist, maar tegenwoordig wordt bij vrijwel ieder mainboard een speciale ATX plaatje geleverd voor de aansluitingen.
Het past dus gewoon voor 100% in een Chieftec behuizing zonder enig probleem.
De extra plaatjes met aansluitingen kun je gewoon voor de niet gebruikte PCI sloten plaatsen.
Lijkt me namelijk sterk dat je alle PCI slots gaat gebruiken als je al RAID, LAN, AUDIO, FIREWIRE en USB2.0 onboard hebt. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
Rick2001 schreef op 20 januari 2003 @ 22:51:Ik weet niet of je hebt wist, maar tegenwoordig wordt bij vrijwel ieder mainboard een speciale ATX plaatje geleverd voor de aansluitingen.
Het past dus gewoon voor 100% in een Chieftec behuizing zonder enig probleem.
De extra plaatjes met aansluitingen kun je gewoon voor de niet gebruikte PCI sloten plaatsen.
Lijkt me namelijk sterk dat je alle PCI slots gaat gebruiken als je al RAID, LAN, AUDIO, FIREWIRE en USB2.0 onboard hebt. >:)
Het gaat me niet om de PCI sloten, maar om dat gedeelte erboven, waar o.a. ook de LPT en PS/2 zit enzo.

Daar zit nl. ook die on-board firewire op het ASUS bord (bovenop de USB dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 22:42

Chop2000

Vroem

AxiMaxi schreef op 20 januari 2003 @ 22:54:
[...]
Het gaat me niet om de PCI sloten, maar om dat gedeelte erboven, waar o.a. ook de LPT en PS/2 zit enzo.

Daar zit nl. ook die on-board firewire op het ASUS bord (bovenop de USB dus).
zoals rick2001 al zei, bij elk moederbord, waarvan de aansluitingen afwijken van de standaard, word zo'n anders plaatje geleverd dat je kan vervangen met de gene die er nu al zit, en dat past in vrijwel, elke kast, en zeker in een chieftec.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 00:32
Heb probleempjes met mijn agp setting van mijn p4pe. (na herinstallatie winxp pro sp1)
Overal staat bij agp n/a (not available :)) Maar in de bios staat bij agp: 4x.
Mijn 3dmarkscore is echt gigantisch laag en dat komt doordat mijn agp toch maar op 1x staat (denk ik). Er klopt in ieder geval iets niet. :(
Zijn er agp drivers voor asus p4pe? Zo ja waar? Ik zie ze niet op de asus site.
Bedankt!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuyungcow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02-2004

fuyungcow

Drinken en Roken is ook sport

Ik las eerder in dit topic dat de raid optie alleen via serial ata gebruikt kan worden maar volgens de info van asus kun je ook parralel raid gebruiken:

RAID (optional) RAID 0 supported by single Parallel ATA with single or dual Serial ATA connections,or dual Serial ATA connections alone.
RAID 1 supported by single Parallel ATA with single Serial ATA connection or dual Serial ATA connections alone.

dus wie weet hier meer van...?

Ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

fuyungcow schreef op 21 January 2003 @ 04:05:
Ik las eerder in dit topic dat de raid optie alleen via serial ata gebruikt kan worden maar volgens de info van asus kun je ook parralel raid gebruiken:

RAID (optional) RAID 0 supported by single Parallel ATA with single or dual Serial ATA connections,or dual Serial ATA connections alone.
RAID 1 supported by single Parallel ATA with single Serial ATA connection or dual Serial ATA connections alone.

dus wie weet hier meer van...?
Lees eens het hele topic door.. Dit is echt tientallen keren herhaald.
Doe eens CTRL+F op PDC20376 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
Chop2000 schreef op 20 januari 2003 @ 23:06:zoals rick2001 al zei, bij elk moederbord, waarvan de aansluitingen afwijken van de standaard, word zo'n anders plaatje geleverd dat je kan vervangen met de gene die er nu al zit, en dat past in vrijwel, elke kast, en zeker in een chieftec.
Ah, ik snap 'm al: Rick2001 had het over 2 verschillende dingen 8)7
Tja... typisch geval van past-bedtime error :O (ja, zo vroeg al).

En aan FuYungCow, omdat ik nu toch bezig ben: de RAID wordt opgezet met de ATA-133 poort in combi met een S-ATA poort. Je kan dus niet de UDMA's gebruiken voor de RAID, omdat die op een andere controller zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 16:22
vandenhende schreef op 21 januari 2003 @ 01:14:
Bedankt!
Installeer de Intel Inf drivers eens die op het CD'tje van je moederbord staan. Dat zou je problemen moeten verhelpen.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
Thanx Remy! Dat werkt inderdaad. Dom van mij. :)
Mijn 3dmark is nu weer 13000 en bij agp staat weer 4x.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op 20 January 2003 @ 13:12:
Een gevalletje van DRTFM dus (don't ....) >:)
Dan heb ik blijkbaar geluk gehad dat ik handleidingen niet meer lees na al die jaren B)
klopt, maar tis ook mijn eerste keer dat ik mijn pc zelf samenbouw. which is good, want weet nu wat ik volgende keer moet doen (manuals eruit mieteren)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:19
AxiMaxi schreef op 20 January 2003 @ 22:48:
Nog een vraagje: En dan nog over deze:

[...]

Wat denk je? p4pe ! win xp !
Verhaaltje was ter info met een zijdelingse vraag. _/-\o_
Probleem is al opgelost, was de firewall, pc had een ander IP gekregen na instaleren van de giganet adapter.
Ben niet zo'n ster in opmaak, we werken niet allemaal voor de krant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb een zwaar probleem met dit mobo.
althans zwaar, ik heb met het volgende probleem geen ervaring.

Ik heb op IDE1 als Master een WD1200JB aangesloten samen met Liteon DVDrom
als slave.
op IDE2 als Master een brander.
voor de WD ATA 100 en Liteon heb ik een 80-ATA kabel.
ook heb ik de blauwe connector op IDE1 van mobo.
de grijze connector aan de liteon=slave en de zwarte uiteindelijk op de WD=Master

Nou krijg ik de volgende foutmelding, na doorstart bios zeg maar, waardoor ik geen bestruringssysteem kan laden.

"No drive attached to fasttrek controller. The bios can not be load " 8)7

Wie heeft een idee, want ik ben een beetje noob op dit gebied.
Fasttrek is toch een promise controller voor RAID? hoe komt dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:17
Maar je hebt toch niks aangesloten op de promise controller? Dan lijkt me die melding verder logisch, maar je zou verder gewoon moeten opstarten vanaf de standaard IDE-controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 22:21:
IK heb een zwaar probleem met dit mobo.
althans zwaar, ik heb met het volgende probleem geen ervaring.

Ik heb op IDE1 als Master een WD1200JB aangesloten samen met Liteon DVDrom
als slave.
op IDE2 als Master een brander.
voor de WD ATA 100 en Liteon heb ik een 80-ATA kabel.
ook heb ik de blauwe connector op IDE1 van mobo.
de grijze connector aan de liteon=slave en de zwarte uiteindelijk op de WD=Master

Nou krijg ik de volgende foutmelding, na doorstart bios zeg maar, waardoor ik geen bestruringssysteem kan laden.

"No drive attached to fasttrek controller. The bios can not be load " 8)7

Wie heeft een idee, want ik ben een beetje noob op dit gebied.
Fasttrek is toch een promise controller voor RAID? hoe komt dit dan?
Je moet in de bios even je PROMISE controller uitschakelen en bij de boot options aangeven dat je van de WD schijf wilt opstarten.
Je zult hier nu hebben staan, Floppy Drive, Network, SCSI. Zorg dat er bij Harddisk je WD staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Rick2001 op 22-01-2003 22:35 ]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is gelukt Rick.

ik heb de sata/IDE raid controller gedisabled en t was opgelost.

nu heb ik weer een ander probleem.
heb XP geinstalleerd en nu heb ik een zeer vreemd beeld.
heb een ATI radeon 9700 pro, drivers geinstalleerd van de cd.
alleen was t voor installeren van de radeon hetzelfde probleem.

Nl. een zwart startmenu en ook op het bureaublad bij bijv. beeldeigenschappen, zijn de "knoppen" afwezig.

ik heb tijdens installeren alleen een waarschuwing gehad dat het logomenu van asus niet door MS goedgekeurd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enige tijd heb ik het P4PE moederbord met alles erop en eraan. Dus ook de digitale uitgangen. Nu wil ik mijn pc aansluiten op mijn tv en versterker. dus via svideo voor beeld. Maar ik vroeg me af wat de beste manier was om het geluid op mijn versterker aan te sluiten. Heb een technics SA-AX530 versterker. Ik heb er niet heel veel verstand van. Maar als het goed is moet het kunnen via de spdif en via de gewone minijack naar 2x tulp. Het moet wel een afstand van 10 meter overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 11:45:Maar als het goed is moet het kunnen via de spdif en via de gewone minijack naar 2x tulp. Het moet wel een afstand van 10 meter overbruggen.
Hoewel S/P-DIF er hetzelfde uitziet als de gewone RCA ("tulp") stekkertjes, is het niet uitwisselbaar. S/P-DIF is een digitaal formaat en kan dus alleen naar een versterker verstuurd worden die ook een digitale S/P-DIF ingang heeft. Voor zover ik kan nagaan, heeft jouw Technics dat niet.

Je zal een verloop moeten hebben van de kleine stereo mini-jack naar 2x RCA. Je gaat dan via de 'gewone' analoge uitgang naar de analoge ingang van je versterker. S/P-DIF komt hier niet aan te pas...

Die afstand is op zich geen probleem, al denk ik dat er in de winkel geen standaard kabels zijn van die lengte. Dat wordt solderen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupke30
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

vandenhende schreef op 21 January 2003 @ 01:14:
Heb probleempjes met mijn agp setting van mijn p4pe. (na herinstallatie winxp pro sp1)
Overal staat bij agp n/a (not available :)) Maar in de bios staat bij agp: 4x.
Mijn 3dmarkscore is echt gigantisch laag en dat komt doordat mijn agp toch maar op 1x staat (denk ik). Er klopt in ieder geval iets niet. :(
Bedankt!
Die zijn er dus wel!
maar het is geen VIA chip-set bord maar een intel dus heten die inf-drivers.
En deze zijn vanaf de cd te installeren die er bij zit of ga naar www.intel.com en dl de nieuwste. Dan zal je AGP weer mooi op 4X staan. (btw dit probleem heb ik ook gehad en zelf uitgekomen... :*) ).
Suc6.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupke30

dupke30

You Like That!!!

dupke30 schreef op 17 januari 2003 @ 18:16:
[...]

Nieuwe winxp erop heb ik al gedaan. Hij re-boote perfect totdat ik alle hw en software er weer op had staan. domme ik kan me niet meer herinneren wanneer hij het laatst snel re-boote :? 8)7 . Maar dat moet toch te achterhalen zijn waar het aan ligt...
Heeft iemmand nog een iedee waar het aan kan liggen??? :?
Is nl. echt kl*te dat w88 op het afsluiten van winxp.... :r

tnx. _/-\o_

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 16:24

nIghtorius

Poef!

dupke30 schreef op 23 januari 2003 @ 17:04:
[...]

Heeft iemmand nog een iedee waar het aan kan liggen??? :?
Is nl. echt kl*te dat w88 op het afsluiten van winxp.... :r

tnx. _/-\o_
als je een nvidia kaartje hebt:

Probeer eens de service "NVidia Helper" ofzo uit te schakelen..

doe je zo:

start->configuratie->systeembeheer->services

nvidia helper ding opzoeken.. dubbelklikken.. stoppen..
en dat "automatisch" uitzetten zodat ie niet meer bij de volgende reboot weer
gestart wordt..

bronnen: google

interessante site: ActiveWin: Microsoft Windows XP Section: Slow Shutdown?

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

nIghtorius schreef op 24 January 2003 @ 11:11:
[...]

als je een nvidia kaartje hebt:

Probeer eens de service "NVidia Helper" ofzo uit te schakelen..

doe je zo:

start->configuratie->systeembeheer->services

nvidia helper ding opzoeken.. dubbelklikken.. stoppen..
en dat "automatisch" uitzetten zodat ie niet meer bij de volgende reboot weer
gestart wordt..

bronnen: google

interessante site: ActiveWin: Microsoft Windows XP Section: Slow Shutdown?
Als je even terug had gelezen, dan had je gezien dat ik dit antwoord al eerder gegeven had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 16:24

nIghtorius

Poef!

Mijn fout.. sorry,

Hij heeft een P4PE.. k..

P4PE ondersteunt ACPI.. k..

Win2000/XP ondersteunt ook ACPI.. k..

waarom probeer je niet de soft-off van ACPI in te stellen via de het energie beheer de aan/uit knop zo in te stellen dat Windows afsluit.. dit helpt bij mij ook zeer goed en windows sluit daarwerkelijk binnen 1 seconde af.

misschien een idee.

draadje met zelfde probleem en oplossing

[ Voor 14% gewijzigd door nIghtorius op 24-01-2003 12:04 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupke30

dupke30

You Like That!!!

nIghtorius schreef op 24 January 2003 @ 12:03:
Mijn fout.. sorry,

Hij heeft een P4PE.. k..

P4PE ondersteunt ACPI.. k..

Win2000/XP ondersteunt ook ACPI.. k..

waarom probeer je niet de soft-off van ACPI in te stellen via de het energie beheer de aan/uit knop zo in te stellen dat Windows afsluit.. dit helpt bij mij ook zeer goed en windows sluit daarwerkelijk binnen 1 seconde af.

misschien een idee.

draadje met zelfde probleem en oplossing
Dit heb ik altijd al zo gehad met die power knop -> winXP afsluitn. Dit is overigens standaard al zo. Maar goed ook het probleem wat in het andere draadje wordt beschreven komt niet overeen met het mijne.
Mijn pc blijft gewoon (nu inmiddels 5Min.) in winXP desktop staan en ik kan nix opstarten, ik krijg dan de melding " Windows is trying to shut down could not load win32.dll" en dan na 3-5min. sluit hij hem dan tog nog eens af.
Zou het aan de hardware of software liggen dat hij zo lang ergens op w8. de HDD-LED knippert op een bep. regelmaat (om de 2 sec.).

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag heb ik ook een asus p4pe. Me p4 2.5 (400) draait nu 3125 stabiel en boot tot 3275. Ik wacht alleen nog me nieuwe geheugen (corsair pc3200 low latency dual channel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo,
net mijn P4 2,53 overgeklokt(voorzichtig) naar 2,85=150 fsb
idle 41 C, stressed 55 a 58 C (in bios) getest met Prime95 een half uur

PC lekker stil met Intel stock cooler (Qfan geregeld) en 2 enermax regelbaar die je nauwelijks hoort. de standaard Chieftec cooler van de voeding is lekker stil.

Corsair 512 MB, 400 Mhz, 2-2-2-5 2,6V
Mem. bandwidth 3038 MB/s, alles getest met Mem86.

Sisoft arith benchm: 7187 mips en 1608/3774 Mflops
Sisoft multimed benchm: 11371 it/s en 14424 it/s

Radeon 9700 pro is nog niet oc-ed, maar al met al haal ik met 3dmark2001se al een redelijke score van 15272. :*)

paar vraagjes alleen:
hoe kan t dat met mem. settings op default 2-3-3-7(wel 400Mhz) de CPU arith. en multimedia benchmarks iets hoger zijn dan met de geheugentimings zo strak mogelijk???

zijn deze temp's redelijk? vanuit het bios en asus probe verschilt dat wel 5 graden, maar ik zie wel veel lagere waarden met zelfde configuratie.
asus geeft wel wat te hoog aan, ook in het bios had ik begrepen, dan lijkt me het goed genoeg verder.

voor de radeon 9700 pro heb ik de hercules driver 6.13.10.6143.
is de 6.13.10.6200 veel beter?? dat is dezelfde als de catalyst 3.0 toch??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net een foutje in de bios. Met me cpu die gelocked is kon ik ineens alle multipliers kiezen tm 28 (normaal 25). Ik heb er ff snel pics van gemaakt. Na een reboot stond ie in de bios weer op 25 doorzichtig en kon ik niks meer veranderen. De cpu snelheid was wel hetzelfde gebleven zoals ik m veranderd had toen ik het wel kon instellem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 23:22:
zo,
net mijn P4 2,53 overgeklokt(voorzichtig) naar 2,85=150 fsb
idle 41 C, stressed 55 a 58 C (in bios) getest met Prime95 een half uur

PC lekker stil met Intel stock cooler (Qfan geregeld) en 2 enermax regelbaar die je nauwelijks hoort. de standaard Chieftec cooler van de voeding is lekker stil.

Corsair 512 MB, 400 Mhz, 2-2-2-5 2,6V
Mem. bandwidth 3038 MB/s, alles getest met Mem86.

Sisoft arith benchm: 7187 mips en 1608/3774 Mflops
Sisoft multimed benchm: 11371 it/s en 14424 it/s

Radeon 9700 pro is nog niet oc-ed, maar al met al haal ik met 3dmark2001se al een redelijke score van 15272. :*)

paar vraagjes alleen:
hoe kan t dat met mem. settings op default 2-3-3-7(wel 400Mhz) de CPU arith. en multimedia benchmarks iets hoger zijn dan met de geheugentimings zo strak mogelijk???

zijn deze temp's redelijk? vanuit het bios en asus probe verschilt dat wel 5 graden, maar ik zie wel veel lagere waarden met zelfde configuratie.
asus geeft wel wat te hoog aan, ook in het bios had ik begrepen, dan lijkt me het goed genoeg verder.

voor de radeon 9700 pro heb ik de hercules driver 6.13.10.6143.
is de 6.13.10.6200 veel beter?? dat is dezelfde als de catalyst 3.0 toch??
weet iemand nog antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woznk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-01-2014
Ik ben eindelijk van plan om van m'n heel oude P2-400 over te stappen naar een P4PE met alle options. Die oude P2-400 kan ik makkelijk volledig uit elkaar en inelkaar assembleren. Nu is m'n vraag of er veel verschil is in het zelf assembleren tussen m'n oude P2-400 en P4PE ofdat ik dat beter kan laten doen?

De prijsverschillen van de losse componenten die ik wil zijn zodanig dat het gespreid bestellen bij verschillende aanbieders me bijna 200 euro scheelt, vandaar.

De Componenten die ik in gedachten had zijn:

Asus P4PE, S-478,i845PE,3xDDR,Audio,SATA,GLAN,1394
Intel Pentium 4 2.40B GHz 533MHz
Chieftec Dragon MidiTower Blauw Metallic, 360W
Hercules 3D Prophet 9500 Pro, 128Mb DDR,Retail
Western Digital 120Gb, 7200rpm, ATA100, 8Mb cache
2xKingston Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 333Mhz
Pioneer DVD

Alvast bedankt voor eventuele tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wikken en wegen heb ik hem ook nu in combi met een P4 2,4. Draait eindelijk nu er is echter alleen nog een probleempje. De koeler in de voeding draait niet op het goeie aantal toeren, nl 1500 of minder, waar zou dat aan kunnen liggen, verkeerd aangesloten...., het is een chieftec 360 watt voeding overigens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woznk: Ga gewoon je gang. Er is nauwelijks verschil, behalve in het bevestigen van de koeler voor je P4. Als je een SLOT-1 P2 hebt, moet je wat opassen met de P4. De SLOT-1 "cartridges" zijn robuust, die kunnen wel wat hebben. Een P4 is zo groot als een grote postzegel; daar moet je ietsje voorzichtiger mee zijn. Doe echter gewoon normaal met dat ding en het lukt best. Ik heb NOOIT een koeler op een AMD gezet vanwege de onbeschermde core (en de enorme koelers die nodig zijn voor Thunderbirds 1400 e.d.), maar met de P4 had ik totaal geen problemen. Proc insteken, voorzichtig koeler erop, en de hendels vastdrukken. Voor de rest: hetzelfde als je P2.

Troubles: Q-Fan. Deze optie regelt de snelheid van je koeler afhankelijk van de temperatuur van je processor. Ondanks dat is 1500 RPM érg laag. Mijn P4 2.4 idled op 35-36 graden op het moment, en de koeler loopt op 2100 RPM. Vriest het in je kast of zo? >:)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, nee was het maar waar 8). Mijn proc is rond de 36 idle en 42 stressed maar daar is ook niks mis mee :) , Die fan draait perfect. Alleen de fan in mijn voeding geeft een melding dat hij rond de 1500 toeren draait :? . Maar hij draait stabiel nu zonder gemekker dus ik ben tevreden :Y) , kijk wel hoe het gaat met die voeding 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woznk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-01-2014
FirePower: Bedankt voor de tip. Ik ga het er maar op wagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:23

HenkS

Da_king alias HenkS

nou,

ik heb een aantal pagina's doorgelezen, maar ik heb toch het grootste probleem:

hij doet het maar 2 sec:

wat is het geval, ik heb dus nieuw moederbord, kast(chieftec) en proc(p4 2,4)

ik start hem op, de ventilatoren (van proc en voeding) beginnen te draaien... dit doen ze 2-3 sec en dan gaat alles down...

ik krijg geen piepjes, niks.... beeld gaat niet eens aan van de monitor.. NIKS

ik dus zoveel mogelijk eruit gehaald:
dus op een gegeven moment had ik alleen nog de processor, geheugen, videokaart en that's it.. verder echt niks

ik heb de 7 schroefjes waar het mobo op steund goed zitten + de 2 voedingconnectoren op het mb zitten goed erop :(

ik heb zelfs 2 voedingen geprobeerd....

kan iemand me nog een tip geven want ben radeloos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mobo eruithalen en op tafel leggen :) Dit en meer tips staan ook in Hangen en Opstartproblemen die je onderaan op Technische PMG FAQ kunt vinden B)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 04-02-2003 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Had ik ook, ik heb echt alles geprobeerd (andere voeding, videokaart, geheugen, alles uit de kast, etc.) maar niks hielp. 8)7 Uiteindelijk heb ik het mobo maar omgeruild. Ik denk dat je dat ook het beste kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

BalusC schreef op 04 February 2003 @ 08:51:
Mobo eruithalen en op tafel leggen :) Dit en meer tips staan ook in Hangen en Opstartproblemen die je onderaan op Technische PMG FAQ kunt vinden B)
kan dat gewoon op een glazen tafel ofzo gelegd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
Ik krijg alweer een foutmelding met opstarten: system failed due to system overclocking....
En dat terwijl mijn pc totaal niet OC'd is. :(
Ik krijg dus ongeveer 1 op de 10 keer een foutmelding. Begin toch sterk te twijfelen aan dit mobo. Wat zouden jullie doen? Terugbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandenhende schreef op 04 February 2003 @ 09:03:
Ik krijg alweer een foutmelding met opstarten: system failed due to system overclocking....
En dat terwijl mijn pc totaal niet OC'd is. :(
Ik krijg dus ongeveer 1 op de 10 keer een foutmelding. Begin toch sterk te twijfelen aan dit mobo. Wat zouden jullie doen? Terugbrengen?
Als je nog garantie erop hebt moet je dat altijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Henk,

heb je de switches onderaan wel goed zitten. ik ahd dit ook nl en het bleek dat ik er eentje verkeerd had staan. |:( , deze goed gezet en toen ineens dat mooie eerste woordje van hem "piep" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 10:14:
@ Henk,

heb je de switches onderaan wel goed zitten. ik ahd dit ook nl en het bleek dat ik er eentje verkeerd had staan. |:( , deze goed gezet en toen ineens dat mooie eerste woordje van hem "piep" :)
ehmm welke switches heb je het over??

die van de resetswitch en powerleds enzo...?

ps algemene vraag: moeten die perse aangesloten zijn wil het systeem starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op 04 februari 2003 @ 08:51:
http://balusc.xs4all.nl:8003/GOT/Hangen.html , die port 8003 wordt dus helaas niet toegelaten door sommige strikt ingesteld proxy servers... zoals hier het geval is :(

[ Voor 1% gewijzigd door BalusC op 06-02-2003 06:53 . Reden: url fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 10:57:
[...]

http://balusc.xs4all.nl:8003/GOT/Hangen.html , die port 8003 wordt dus helaas niet toegelaten door sommige strikt ingesteld proxy servers... zoals hier het geval is :(
idem hier.. :(

[ Voor 1% gewijzigd door BalusC op 06-02-2003 06:53 . Reden: url fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan moeten jullie maar werken en niet Gotten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Ik wil hem wel tijdelijk mirroren, maar ik weet niet of dat de bedoeling is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehmm welke switches heb je het over??

die van de resetswitch en powerleds enzo...?

ps algemene vraag: moeten die perse aangesloten zijn wil het systeem starten?
Ja die bedoel ik, ik weet niet of ze zo belangrijk zijn om het systeem uit te schakelen als ze verkeerd zitten maar bij mij werkte het in ieder geval toen ze goed zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jradelaar schreef op 04 February 2003 @ 11:44:
Ik wil hem wel tijdelijk mirroren, maar ik weet niet of dat de bedoeling is. :?
Beter zou het zijn moesten ze die FAQ op een normale server zetten en niet op iemand zn ADSL modem thuis op een of andere vage poort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 12:11:
[...]

Beter zou het zijn moesten ze die FAQ op een normale server zetten en niet op iemand zn ADSL modem thuis op een of andere vage poort :)
Melvin> dan host jij die pagina toch op Halma :)

enne > die switches hoeven toch niet eens aangesloten te zijn om een systeem op te laten starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 10:57:
Melvin kan er dus ook niet bij, maar ik wel. :) Alstu: Hangen en Opstartproblemen mirror

[ Voor 1% gewijzigd door BalusC op 06-02-2003 06:52 . Reden: url fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen krijg ik dus ook mijn Asus p4pe plankje binnen met p4 en mem

ff vraagje nu dus, heeft iemand een link met de beste instellingen van de bios ?
zou ik erg waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

BalusC schreef op 04 February 2003 @ 08:51:
net dus gedaan...

precies hetzelfde.... dus meteen stoppen na 2 sec

dus ik dacht... haal t geheugen er eens uit..

en ja hoor... draait gewoon door... maar nu kan ik niet testen of het systeem het doet, want ik heb maar 1 reepje geheugen :(

dus nu denk ik dat het geheugen kapot is (heb ik gelijk in neem ik aan)

had verdomme ook nog samsung 2700pcc 512mb ddr besteld .... dus best goed geheugen...

kan iemandme nu dus ff bevestigen dat het aan het geheugen ligt en niet aan het mobo als ie wel doorfdraait zonder geheugen (ja ik heb het geheugen in alle 3 de banken getest...)

fuck waarom heb ik nu maar 1 reepje... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw, ik zie op vele reviews die Molex plug op het mobo zitten, maar waar dient die voor ? kan ik daar een fan op aansluiten ofzo ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een p4 heeft een extra 12V nodig, en dat is bv. die molex plug, of zo een extra 2x2 plug. Je moet dus een van die 2 extra aansluiting naast die dikke voedingskabel.

Henks: Dat wordt terugsturen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 18:39:
Een p4 heeft een extra 12V nodig, en dat is bv. die molex plug, of zo een extra 2x2 plug. Je moet dus een van die 2 extra aansluiting naast die dikke voedingskabel.

Henks: Dat wordt terugsturen dus...
nog net met ander DDR geheugen geprobeerd, maar zelfde probleem op alle 3 de banken... dus dat wordt mijn moederbord terugsturen :(

* HenkS baalt als een stekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 16:46:

ff vraagje nu dus, heeft iemand een link met de beste instellingen van de bios ?
Yeah, voor mij ook :)
Pentium 2.4GHz + 512 MB DDR :)
Leuk hoor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook een Asus p4pe en wil ook wel de juiste instellimgem voor m'n bio's hebben.
Overigens heb moederbord draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 16:46:

Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 06:09:
Yeah, voor mij ook :)
Pentium 2.4GHz + 512 MB DDR :)
Leuk hoor......
Zie de Technische PMG FAQ B)
Daarin staat een linkje naar een site met beschrijvingen van praktisch álle BIOS instellingen. Je hoeft daarna enkel jouw logica en Tweakgezindheid toe te passen om het maximale uit de BIOS te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

HenkS schreef op 04 February 2003 @ 23:38:
[...]

nog net met ander DDR geheugen geprobeerd, maar zelfde probleem op alle 3 de banken... dus dat wordt mijn moederbord terugsturen :(

* HenkS baalt als een stekker :(
zo probleem opgelost...

t powerconnectie stekkertje bij de powerknop van mijn nieuwe chieftec kast zat los..... kreeg wel stroom van t moederbord, maar kon dus niet worden aangezet...

zucht.. gelukkig nog achtergekomen voordat ik zooi retour gestuurd heb :)

trouwens goed geluid met mijn 5.1 surround set op de onboard audio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo probleem opgelost...

t powerconnectie stekkertje bij de powerknop van mijn nieuwe chieftec kast zat los..... kreeg wel stroom van t moederbord, maar kon dus niet worden aangezet...

zucht.. gelukkig nog achtergekomen voordat ik zooi retour gestuurd heb :)

trouwens goed geluid met mijn 5.1 surround set op de onboard audio :)[/quote]

Gefeliciteert,
Hoe heb jij dat geluid aangesloten? Coax, optische kabel of met de analoge kabels?
Hoor jij door alle speakers geluid? Of alleen bij een dvd met 5.1 ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXER
  • Laatst online: 06-08 15:14
mede door het lezen van dit topic ben ik oo kvan plan om deze week de asus P4pe te gaan kopen. (alleen nog even kijken welke proc ik ga kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 19:39:

Gefeliciteert,
Hoe heb jij dat geluid aangesloten? Coax, optische kabel of met de analoge kabels?
Hoor jij door alle speakers geluid? Of alleen bij een dvd met 5.1 ondersteuning?
door alle speakers..

heb eigenlijk een 6.1 surroundset maar ik gebruik 5.1 omdat bij 6.1 je 4 aansluitingen nodig hebt...

maar gewoon dat geluidsprogje wat bij je moederbord zit installen en dan kun je per box testen..

je kiest 5.1 en dan moet je HEEL goed opletten hoe de kabeltjes (ik gebruik dus de analoge) achter op het moederbord moeten, want bij 5.1 moeten de kleuren anders dan bv 2.1.... dus de kleuren kloppen dan niet, maar dat is een kwestie van goed de manual volgen ... wel belangrijk... ik had in 1e instantie ook geen goed geluid...

en ik heb dan bij een mp3, film of game gewoon goed geluid uit alle boxen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkS schreef op 10 February 2003 @ 08:36:
[...]

door alle speakers..

heb eigenlijk een 6.1 surroundset maar ik gebruik 5.1 omdat bij 6.1 je 4 aansluitingen nodig hebt...

maar gewoon dat geluidsprogje wat bij je moederbord zit installen en dan kun je per box testen..

je kiest 5.1 en dan moet je HEEL goed opletten hoe de kabeltjes (ik gebruik dus de analoge) achter op het moederbord moeten, want bij 5.1 moeten de kleuren anders dan bv 2.1.... dus de kleuren kloppen dan niet, maar dat is een kwestie van goed de manual volgen ... wel belangrijk... ik had in 1e instantie ook geen goed geluid...

en ik heb dan bij een mp3, film of game gewoon goed geluid uit alle boxen :)
Ga mijn spekers dus ook maar analoog aansluiten, want bij een optische aansluiting heb je dus alleen maar een goed resultaat bij een dvd met dts ondersteuning.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo vraagje,

Ik wil dus het p4pe bordje kopen, kan ik daarvoor PC3200 geheugen gebruiken ? (Mtec / 3rd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt PC3200 gebruiken.

Ik gebruik Corsair PC3200.

Waarom?

1. Ik wilde een goed merk
2. GEIL ben ik niet goed genoeg mee bekend
3. OEM koop ik niet
4. PC2700: Marke (tja, wélk merk?)
5. De winkel verkoopt geen PC2700 van Corsair
6. Blijft over: Corsair PC3200 in deze winkel

Het draait nu op 188 MHz DDR (effictief 376), in Turbo modus, en heeft een bandbreedte van 2810 MB/s.
Geen problemen dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 23:51 ]

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 23:50:
Je kunt PC3200 gebruiken.

Ik gebruik Corsair PC3200.

Het draait nu op 188 MHz DDR (effictief 376), in Turbo modus, en heeft een bandbreedte van 2810 MB/s.
Geen problemen dus.
wat zijn je timing ?

Mijn Apacer PC3200 draait op 427Mhz effectief met timing 2.5/3/3/5 op standaard voltage, FSB 160Mhz

[ Voor 3% gewijzigd door Blord op 13-02-2003 03:01 ]

Verwijderd

Ik krijg komende week mijn PC met P4PE binnen, nou wou ik mijn SBLive! Overzetten van mijn ouwe PC.

Mijn vraag dus is dit verstandig en is de onboard sound op de P4PE beter?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar kunnen we niet over oordelen (niemand heeft dezelfde oren en smaken verschillen ook :z ). Maar je kunt ook gewoon een weekje met onboard draaien en daarna een weekje met de SBLive!. Daarna kun je het zélf oordelen :Y)

Verwijderd

Dat "klinkt" :) logisch, het ging mij er meer om of die onboard sounds op papier beter was dan de SBLive

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

ehmm misschien klein beetje oftopic>

maar ik heb dit mobo ook gekocht en zit dus onboard lan op...

maar voor chello heb ik dus het macadres van mijn oude netwerkkaart nodig...

kun je dit macadres overzetten naar het onboardlan van het mobo?

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 14:01:
Ik krijg komende week mijn PC met P4PE binnen, nou wou ik mijn SBLive! Overzetten van mijn ouwe PC.

Mijn vraag dus is dit verstandig en is de onboard sound op de P4PE beter?
tja>

ik had eerst een sblive 1024 met een 2.1 geluidssysteem...

en nu mijn onboard sounds met een creative 5.1 geluidssysteem. en dat is dus echt SUPER goed geluid (vind ik dus)

maar ja.. komt dus ook door van 2.1 naar 5.1 te gaan... maar geluid vind ik zelf erg goed!!!!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Boven de 150Mhz FSB werkt mijn onboard sound niet meer, maar mijn SB Live maalt daar niet om.

Ik dacht dat iemand ook dit probleem had, is dit wel normaal ?? Onboard sound zit toch op de PCI bus en die kan je onafhankelijk van de FSB instellen. Maar helaas no sound voor mij..

Verwijderd

HenkS schreef op 13 February 2003 @ 14:47:
ehmm misschien klein beetje oftopic>

maar ik heb dit mobo ook gekocht en zit dus onboard lan op...

maar voor chello heb ik dus het macadres van mijn oude netwerkkaart nodig...

kun je dit macadres overzetten naar het onboardlan van het mobo?
Volgens mij niet, maar als jou provider hetzelfde werkt als die van mij dan hoef je alleen maar de nieuwe MAC-adres door te geven en dan is alles goed.

Verwijderd

HenkS schreef op 13 februari 2003 @ 14:48:
[...]

tja>

ik had eerst een sblive 1024 met een 2.1 geluidssysteem...

en nu mijn onboard sounds met een creative 5.1 geluidssysteem. en dat is dus echt SUPER goed geluid (vind ik dus)

maar ja.. komt dus ook door van 2.1 naar 5.1 te gaan... maar geluid vind ik zelf erg goed!!!!
Ik heb op mijn SBLive gewoon de DTT2500 aangesloten dus ook 5.1. Echter 5.1 hoeft niet perse te betekenen ook beter. Was er ook verschil tussen je 2.1 set qua wattage en kwaliteit met je huidige 5.1?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.