Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

ASUS P4PE Gebruikers ervaringen

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.342 views sinds 30-01-2008

• cue
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20-10 21:57
Zijn er hier al mensen in het bezit van een ASUS P4PE? Het lijkt mij namelijk een mooi alternatief voor het buggy P4P8X.

Ik heb net een P4P8X weer ingepakt in de doos, omdat ik alleen maar blue screens kreeg.

Ben benieuwd of mensen hier al iets van gehoord hebben?

Zal ff zoeken naar reviews..zal ze er zo bij posten als ze er al zijn. :9

Review 1 [Duits]:

Obengware

Op naar foto's en meer :)

Review 2 [Engels]:

Hardocp

Peview 3 [Duits]:

Computerbase

http://www.hardocp.com/images/articles/1033892295mvsRZDxAqz_1_3_l.jpg

:) begint er steeds beter uit te zien....

cue wijzigde deze reactie 10-10-2002 23:40 (0%)
Reden: reviewtje

• Hero
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 02:03

Hero

Duck power!

HardOCP review van het bord
Je url klopt niet helemaal.
Dit is een mooi bord, alleen is het in vgl met de P4S8X wel duur. En er zullen niet veel mensen hun ervaringen kunnen posten, denk ik, aangezien het gloednieuw is.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• BzrK
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 26-03-2003

BzrK

@ 115dB

waarom is dat laatste slot blauw? cnr is het toch niet of wel? "nokjes" zitten op zelfde plaats als normaal pci

lees voor u blaat:
quote:
Something that stands out on the P4PE is the bright blue 6th PCI slot. This is something that ASUS calls the BlueMagic slot. The proprietary blue PCI slot not only handles regular PCI duties, it also supports WPCI wireless PCI specs.

blaat

• cue
Ik hoop 'm morgen te kopen als ik een winkel kan vinden die 'm al heeft. heb morgen vrij dus ga maar het hele land door rijden.

Zal hier dan meteen ff m'n bevindingen posten.

weet iemand toevallig waar ze dat ding zeker op voorraad hebben. (liefst wel met serial ATA en GIG LAN) :)

• Hero
  • Laatst online: 02:03

Hero

Duck power!

Bij Sallandautomatisering.nl staat ie in de prijslijst en er staat niet dat ze 'm niet hebben. Je kunt eens bellen.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• cue
denk dat ik informatique ook maar eens probeer er staat dat het week levertijd is maar hopelijk hebben ze 'm misschien net binnen. :)

• D-FENCE
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Yorcom en SWW

• cue
quote:
Die had ik ook gezien in de pricewatch...ik ga morgen gewoon ff rondje bellen.

• BzrK

BzrK

@ 115dB

ik heb net ff die review gelezen van hardocp en tis volgens mij wel goed ding maar... dat dual channel gaat nog veel meer "rulen" als ik hardocp forum mag geloven ;)

Ik kan dus voorlopig nog wel ff vooruit met mijn axptje

blaat

• cue
dat dual channel houd toch in dat je tegelijkertijd SATA en ATA133 kan gebruiken, wat nu niet kan? :?

• BalusC
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

quote:
Cue schreef op 11 oktober 2002 @ 00:35:
dat dual channel houd toch in dat je tegelijkertijd SATA en ATA133 kan gebruiken, wat nu niet kan? :?
Nope.. Aangaande de specs: Dual Channel ATA133 betekent gewoon dat je twéé ATA133 kanalen hebt, waarop je weer elk 2 schijven kan aansluiten.. Als je op die opmerking van BzrK doelt: die slaat overigens op Dual Channel DDR (lees eens die HardOCP conclusie) wat de toekomst ons brengt. In theorie wordt daarmee de geheugenbandbreedte van de P4 dan pas écht volledig benut.

Overigens lees ik nérgens dat het onmogelijk is dat je SATA en ATA133 tegelijk kan gebruiken :/

Ben je als zijnde een expert op een specifiek onderwerp de laagkwalitative SEO-gerankeerde zoekresultaten in de internetjungle ook al zo zat? Help mee het internet te doorzeven!

• Wouter!
  • Laatst online: 20-09 12:38

Wouter!

Ski or die!

Ik ga binnenkort ook 'n nieuwe PC bestellen. Ik was aan het twijfelen of ik de P4S533 of de P4S8X zou gaan nemen (van die laatste was ik inmiddels alweer afgestapt vanwege de features die ik toch niet gebruik en de mogelijke instabiliteit). Toen kwamen ineens deze week de presentaties van de i845PE/GE chipsets met de bijbehorende moederborden en toen ben ik daar dus ook maar meteen achteraan gegaan. Momenteel nog niet zo goed te verkrijgen, maar als ik de shop moet geloven waar ik 'm ga bestellen (Perfect Systems) dan moet ie volgende week leverbaar zijn bij hen :)

Dan maar een kleine 100 Euro (waarschijnlijk) meer voor de P4PE, maar ik denk wel dat ik daar even op wacht ...

Ik hoop ook nog op wat gebruikers-ervaringen :)

Specs

• cue
Citaat van review HardOPC: "Remember, either the IDE or SATA can be used on the P4PE but not both at the same time. "

• cue
Mm yorcom heeft 'm op voorraad, is alleen erg ver rijden voor me.

heeft iemand anders 'm al ergens gespot? :9

• D-FENCE
  • Niet online
Heef Yorcom die met de GIG LAN?

• Wouter!

Wouter!

Ski or die!

Ik ben wel benieuwd wat ie straks gaat kosten als ie echt goed is geïntorduceerd in alle computershops ... want ik vind 194 Euro voor de eenvoudige uitvoering toch nog al wat ...

Het eigen Blue Mountain bord van Intel is nog goedkoper ...

Specs

• cue
quote:
D-FENCE schreef op 11 oktober 2002 @ 12:09:
Heef Yorcom die met de GIG LAN?
Yep Yorcom heeft die met gig lan

• Tachyon
  • Laatst online: 13-11 16:54

Tachyon

pop the glock

quote:
Cue schreef op 11 oktober 2002 @ 11:08:
Mm yorcom heeft 'm op voorraad, is alleen erg ver rijden voor me.
Wel eens gehoord van "rembourszending" :? ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• cue
yep alleen word het dan wachten tot maandag :)

• Wouter!

Wouter!

Ski or die!

Ik heb net van Perfect-Systems een mail ontvangen waarin wordt gezegd dat Asus vanmiddag nieuwe prijzen bij hun aflevert en dat dan ook de prijzen op hun site komen te staan :)

Ik weet nu overigens wel 100% zeker dat ik voor dit bord ga, en niet voor de SiS-chipset. Dan maar wat Eurootjes meer ... maar ik heb toch liever een Intel chipset met DDR333 ondersteuning :P

Specs

• Tachyon
  • Laatst online: 13-11 16:54

Tachyon

pop the glock

Als ik jou was zou ik niet meteen de allereerste revisie van de P4PE aanschaffen. Wacht gewoon ff tot alle kinderziektes/bugs eruit zijn gehaald met BIOS-updates en/of nieuwere revisies, of ien ieder geval tot er wat mensen zijn die dit plankje al een tijdje in de praktijk draaien.

Ik weet het, wachten is soms moeilijk, maar vaak loont het, al was het alleen maar omdat de prijzen dalen... :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• WildJim
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10-08-2010
Het board P4PE boeid mij ook ontzettend, enkel zou ik er graag een 2,66 FSB533 in pluggen doch staat er dat de plank maar ondersteund VANAF 3GIGHz :( nergens vind ik meer info hierover. Heeft iemand raad?
PS: Als je hem hebt Cue , laat zeker uw bevindingen eens horen heh ;-)
veel succes met je zoektocht, ik heb hem toch al op verschillende prijslijsten zien verschijnen, dus ik denk dat je hem wel snel zal hebben :-)

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:59
Bij computerland is deze al binnen: MSI 845PE Max Intel i845PE Socket 478 U100 Sound DDR
Prijs is vooral mooi: 140¤ voor een Intel chipset is erg ok. Als ik niet harstikke tevreden was met de p4b533 zou ik die halen denkik.

Specs

• BzrK

BzrK

@ 115dB

quote:
WildJim schreef op 11 oktober 2002 @ 16:10:
Het board P4PE boeid mij ook ontzettend, enkel zou ik er graag een 2,66 FSB533 in pluggen doch staat er dat de plank maar ondersteund VANAF 3GIGHz :( nergens vind ik meer info hierover. Heeft iemand raad?
PS: Als je hem hebt Cue , laat zeker uw bevindingen eens horen heh ;-)
veel succes met je zoektocht, ik heb hem toch al op verschillende prijslijsten zien verschijnen, dus ik denk dat je hem wel snel zal hebben :-)
nee vanaf 3ghz hyper thread gedoe of hoe dat ook heet

blaat

• cue
Ik heb het bord helaas nog niet in huis. ik heb informatique gebeld die verwacht ze volgende week binnen. Heel misschien heb ik 'm morgen in huis, anders volgende week.

Misschien voor mensen die twijfelen om 'm te kopen, omdat hij misschien buggy is. Als 'm je niet bevalt stuur je 'm toch gewoon weer terug?

Heb ik ook met mij p4s8x gedaan die vond ik echt zwaar ruk werken. ik probeer deze gewoon uit.

Als ik meer weet post ik het hier.

P.s. als iemand een compushop in de buurd van utrecht weet die 'm al heeft ga ik 'm morgen nog ophalen. :)

edit:
Ik gooi d'r een P4 2.4 ghz in, volgens mij moet dat gewoon prima gaan..

edit:
Ik moet zeggen dat ik dit ook een errug mooi bordje vind: MSI 845PE Max2. Heb altijd MSI gehad en ben d'r errrug tevreden over [I 815E pro] Ga hier ook eens even verder naar kijken. Als iemand iets hoord over dit bord zowel positief al negatief..posten please :)

• Wouter!

Wouter!

Ski or die!

En al heb je een slechte revisie (omdat het één van de eersten is) ... als je problemen hebt dan heb je toch nog altijd 12 maanden garantie om 'm vervolgens voor een nieuwe revisie te ruilen??

En hij ondersteunt gewoon alle gangbare P4's hoor, vanaf 3GHz echter ook Hyper Threading (omdat dat vanaf die CPU pas wordt ingeschakeld door Intel). Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de reviews van die P4PE, daar worden onder andere een 2,53 en een 2,6GHz gebruikt ...

Specs

• cue
Ik MOET 'm morgen hebben >:)

NU nog ff shopje vinden die iets dichter in de buurt ligt :)

• Wouter!

Wouter!

Ski or die!

Nou, dan ga je toch morgen lekker naar Yorcom (want daar hadden ze 'm toch wel?) en kun je morgenavond meteen vertellen hoe ie bevalt :P zodat ik 'm volgende week ook kan gaan halen >:)

Of heb je een week-OV-kaart ofzo :?

Specs

• cue
quote:
ThaWout schreef op 11 oktober 2002 @ 19:30:
Nou, dan ga je toch morgen lekker naar Yorcom (want daar hadden ze 'm toch wel?) en kun je morgenavond meteen vertellen hoe ie bevalt :P zodat ik 'm volgende week ook kan gaan halen >:)

Of heb je een week-OV-kaart ofzo :?
Ik heb een week en een weekend OV :) maar denk dat ik toch met de auto ga :)

Woon in de buurt van amersfoort dus heb eigenlijk liever bedrijfje in de buurt hier want 100 km is best een eindje....kan me niet voorstellen dat alleen zij 'm hebben.

• Wouter!

Wouter!

Ski or die!

Week en weekend OV?? Hoe doe je dat dan :?

En ik kan me trouwens best voorstellen dat dat bord nog niet bij echt veel winkels te krijgen is aangezien ie echt nog maar net is gepresenteerd (mobo en chipset allebei!). Hij komt vanaf volgende week echt overal wel op voorraad hoor :)

Specs

• cue
quote:
ThaWout schreef op 11 oktober 2002 @ 20:23:
Week en weekend OV?? Hoe doe je dat dan :?
Euuuh nou denk dat dat niet handig is om dat hier in het forum te gooien ;)

• Wouter!

Wouter!

Ski or die!

Okey ... dat was ook eigenlijk alles wat ik wilde weten >:)
(of dat wel of niet kan officieel :P)

Specs

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit loopt zwaar offtopic :/ Het is hier geen slow-chat forum. Voor dit soort soapverhalen hebben we dus email en ICQ..

Ontopic please :)

Ben je als zijnde een expert op een specifiek onderwerp de laagkwalitative SEO-gerankeerde zoekresultaten in de internetjungle ook al zo zat? Help mee het internet te doorzeven!

• cue
Ik ben nog steeds aan het zoeken naar shopjes maar helaas niets in de buurt. denk dat ik 'm toch aankomende week ga halen hier ergens in de buurt, probleem is namelijk als het bordje niet bevalt dat ik dan nog een keer heen en weer kan :(

Dus zoals het er nu uit ziet zal ik hier op z'n vroegst dinsdag m'n bevindingen posten over de P4PE.

Of ik moet er nu nog eentje vinden in de buurt van utrecht, maar daar heb ik inmiddels een hard hofd in gekregen.

Kortom word vervolgt :)

BTW als iemand anders het bordje al in huis heeft...post ff of ie bevalt 8)

• cue
Nieuwe review gevonden:

Hot hard ware

In deze review worden de P4PE en de Intel D845GEBV2 met elkaar vergeleken
quote:
Asus P4PE analysis:
Specifically, the Asus P4PE motherboard we tested impressed us like no other motherboard has in a long time. Its wealth of features, including on board Serial ATA RAID, Gigabit LAN, FireWire, and USB 2.0, had us wondering why OEMs hadn't released an i850E board with these kinds of features. The answer? Price. The lower cost of ownership for the i845PE allows Asus to bolt on all the creature comforts and still keep a reasonable price point. Finally, overall performance with the Asus P4PE was easily the best of any DDR based Pentium 4 board we've seen to date. It kept pace with the i850E and even sneaked past it in a few tests. If only there were AGP 8X support, the board would be near perfect.

We're giving the Asus P4PE a HotHardware Heat Meter rating of...9
quote:
Intel D845GEBV2 analysis:
Certainly, the Intel approach to motherboard building is a bit conservative for our tastes. Again, we want it all, with overclocking features and performance to boot. However, that's our selfish perspective and it's hard to knock Intel for the sole reason that they don't give users the option to overclock. We are sure there are many of you that have no utility for overclocking and think a 2.8GHz Pentium 4 is more than enough horsepower. Based on the performance and features we've seen today from Intel's i845GE board, we think many of you would be more than happy to have this stable well rounded motherboard powering your system. Its got integrated 10/100 Ethernet, 6 Channel Audio and 6 USB 2.0 ports. All the essential tools are there, and Intel's RapidBoot BIOS, although it doesn't overclock, will have you looking at a Windows desktop in record time. Just don't expect to dish out any serious death match pain in high resolution Quake 3 or UT2003, unless you forgo Intel's not-so extreme integrated graphics and pop in a GeForce 4 or Radeon 9700.

We're giving the Intel D845GEBV2 a HotHardware Heat Meter rating of...7,5
Ik ben overtuigd :)

cue wijzigde deze reactie 12-10-2002 00:22 (0%)
Reden: Typo

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22:21
Tis een leuke boardje die P4PE.

Maar ik heb in me pc 4 normale IDE harddisken zitten en 2 ATAPI drives.

Dit kan ik dus niet lekker aansluiten op dit mobo.

Want voor raid heb ik 2 ata100/133 controllers nodig, en serial ata kan ik niet gebruiken daar er nog geen convertors zijn.

Daarom een gigabyte voor mij.
Zonder dat onnodige serial ata.

Of zie ik het goed dat het Dual Channel Parallel ATA133 is, dan kan het dus wel :)

• cue
Ik gebruik ook meerdere IDE HDD's maar gooi d'r dan gewoon zo'n promise ata 133 kaartje in...

Is misschien ook een oplossing :)

• NoenkelYani
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-11 11:34
ik heb ook plannen van dit bordje te kopen, eerst had ik gedacht van het ABIT IT7 MAX2 te kopen. maar die ondersteund geen hyperthreading naar ik kan verstaan.
en dat is zonde.
Maar ik ga toch voor het Asus P4PE bordje dus.
(ik kom uit belgië dus ik kan jullie geen tips geven over shops :))

• cue
Moederboardje is binnen ben net terug uit maassluis.

Zal m'n bevindingen strax posten ga eerst ff installeren :P

• cue
Heb bijna alles geinstalleerd en het systeem draait tot nu toe echt als een zonnetje.

Ben nu SP3 er op aan het knallen.

Ik wil eigenlijk ff meten hoeveel mb/sec m'n scsi schijf haald.

met wel proggie kan ik dat makkelijk meten?

• Sjah
Dat doe je snel ;)
Wat hebje voor dat mobo betaald en wat voor cpu en memory douw je erin?

Specs

• cue
Ik heb ¤ 219,- incl BTW ervoor betaald.

Is wel de versie inclusief Fire Wire en SATA en RAID

Ik heb er een P4 2,4 ghz in en 1 Dane Elec 512 MB DDR 333 Mhz

• Abbadon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:57

Abbadon

Mac Powered

quote:
Cue schreef op 12 oktober 2002 @ 17:28:

Ik wil eigenlijk ff meten hoeveel mb/sec m'n scsi schijf haald.

met wel proggie kan ik dat makkelijk meten?

ATTO, klein en simpel :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• cue
edit:
Offtopic

• SCSI beest
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11-10-2016

SCSI beest

Core i5²

quote:
Abbadon schreef op 12 oktober 2002 @ 17:40:

[...]

ATTO, klein en simpel :)
...of HD Tach ;)

Apple iMac 27" 2011

• Wouter!

Wouter!

Ski or die!

Keep us in touch :)

Ik ga ook bijna zekerweten voor dit bord ... :P

Specs

• cue
Heb nu al even het bordje draaien en ik moet zeggen dat dit tot nu toe het lekkerste bordje ooit is. draait lekker snel en het werkt gewoon allemaal top.

enige wat nog niet zo lekker draait is scsi schijf. ik haal maar max 45 mb/sec met een U160 seagte 18,1 10K.

Ik vond dat beetje erg weinig of is dat normaal?

• SCSI beest

SCSI beest

Core i5²

Dat is normaal volgens mij hoor :) met mijn Maxtor 10 Krpm haal ik rond de 60 MB/s maar dat is een vrij nieuwe schijf.

Post hier eens wat resultaten van SiSoft Sandra (Memory Bandwith+ CPU bench + Memory & Cache bench) kijken hoeveel dat bordje scoort :) .

En post hier al je specs, kijken wat je allemaal in die bak gestopt hebt :p .

Apple iMac 27" 2011

• cue
Zal later ff benchmarks posten:

M'n systeem:

IP4 2.4 Ghz 533 mhz
512 MB DDR 333 Hmz
18,1 GIG Seagate SCSI 10K
40 gig Maxtor 7200 RPM IDE
ASUS TI 4600 Deluxe 128 MB
3Com 10/100 Mbit
Creative SB Audigy
DVD-Speler Toshiba IDE
CDRW- PLextor 12 Speed IDE

8)

Het draait nog steeds echt superr heb nog geen foutmelding gehad :)

• fazertje
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20-11 19:05
ik krijg dat bordje ook >:)
maar pas over 4 weken :'(

zit in een pc van het werk
en het is de versie p4p 533 /l/gd
weet iemand waar die l/gd voor staat ?
en wat zit er altijd op het bord ,geluid enz ?

• NoZEM_original
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 02-03-2011
Hoi Cue,

Ik was tegen de middag ook bij Yorcom en heb dit boardje gekocht.
De telefoon ging en de verkoper zei dat er iemand belde in de buurt van Utrecht.
Ik wist gelijk dat jij het was, want ik volg forum hier.( het is maasland en geen maassluis)
Ik zie dat het boardje bevalt, zelf moet nog een cpu en videokaart kopen.
Misschien een p4 2,53 maar voor de videokaart weet ik het nog niet een ATI 9700 pro of
een GF4 4600 (asus). In ieder geval moet ut2003 goed draaien
( heeft iemand een goed advies (ervaring).
Nu heb ik een p3 1ghz en een leadtek gf4 64 mb en dit loopt niet al te best.
Waarom gebruik jij de onboard lan niet?
Ik heb lang lopen dubben de Gigabyte 667 ultra of deze asus p4pe, er zit wel veel op wat ik de
komende tijd niet ga gebruiken, maar goed heb altijd asus boardjes gehad en nooit een probleem mee gehad.
Binnen twee weken heb de cpu een de videokaart ook binnen en kan ik de boel in elkaar zetten.
We horen wel verder hoe het met jou euh MB verloopt.

• cue
quote:
NoZEM_original schreef op 12 oktober 2002 @ 23:23:
Waarom gebruik jij de onboard lan niet?
.
Omdat een 3com minder CPU belasting veroorzaakt, en zolang ik hier toch nog geen gigbit lan heb, gebruik ik liever die.

Hier de eerste Benchmarks...(ik kon die cache bench bij sisoft neit vinden btw)

http://jos.large.nu/tweakers/cpu.jpg

http://jos.large.nu/tweakers/cpu2.jpg

http://jos.large.nu/tweakers/mem.jpg

http://jos.large.nu/tweakers/cache.jpg

• SCSI beest

SCSI beest

Core i5²

quote:
Cue schreef op 12 oktober 2002 @ 23:50:
[...]
Hier de eerste Benchmarks...(ik kon die cache bench bij sisoft neit vinden btw)
Als je die wilt doen heb je ook de verkeerde versie van SiSoft Sandra gebruikt ;)

Hier een link naar de juiste versie: http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/html/dload.htm

Apple iMac 27" 2011

• cue
quote:
DarkEye schreef op 13 oktober 2002 @ 00:19:
[...]

Als je die wilt doen heb je ook de verkeerde versie van SiSoft Sandra gebruikt ;)

Hier een link naar de juiste versie: http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/html/dload.htm
Done, ze staan bij de andere post er bij :)

Ik heb BTW geen idee of het goed of slecht is...ben al ff aan het zoeken naar wat andere systeempies doen.

• Sjah
ik haal 2800, dat is ddr333 op 389 (i845e)

Specs

• Desolation Angel
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 06-07-2010
quote:
BDke schreef op 12 oktober 2002 @ 13:40:
ik heb ook plannen van dit bordje te kopen, eerst had ik gedacht van het ABIT IT7 MAX2 te kopen. maar die ondersteund geen hyperthreading naar ik kan verstaan.
en dat is zonde.
Maar ik ga toch voor het Asus P4PE bordje dus.
(ik kom uit belgië dus ik kan jullie geen tips geven over shops :))
BDke ook al hier aanwezig precies :)

Wallabie heeft die P4PE op stock , en een authentieke Beach Ball IT7 MAX :)

Pentax *Ist DS - 360FGZ - 18-55DA - Sigma 70-210

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08-11 12:05

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

quote:
Desolation Angel schreef op 13 oktober 2002 @ 00:38:
[...]

BDke ook al hier aanwezig precies :)

Wallabie heeft die P4PE op stock , en een authentieke Beach Ball IT7 MAX :)
* Smokey_The_Bandit heeft ook de Abit Beach Ball gehad bij ze BD7-II :)

Specs !!! :)--------There is no 'ctrl' button on Chuck Norris's computer. Chuck Norris is always in control !

• swfje
  • Laatst online: 25-11-2002

swfje

Science Without Fiction

Ik heb de P4PE ook sinds een week in bestelling samen met de rest van mn systeem met o.a. P4 2.53, Corsair XMS3200 C2 512Mb, Zalman Cu6500 koeler en ThermalTake Xaser 5000 met 5 casefans...en niet te vergeten een Club 3D 9700 Pro.... ;)

De bedoeling is om te overclocken naar FSB 150-160... met DDR400+ Kan ik weer meelopen in de benchmarks (toch een overgang van (dual) Celereon 366@466 met Gf2Mx)

Ik zal jullie op de hoogte houden wanneer mijn systeem binnen is..kan nog 1 a 1,5 week duren :(

Unauthorized reproduction or distribution of this post, or any portion of it, may result in severe civil and criminal penalties, and will be prosecuted to the maximum extent possible under the law.

• swfje

swfje

Science Without Fiction

Btw ik had eerst een P48SX in bestelling...maar na het lezen van al die problemen en toen de PE uitkwam heb ik maar snel mn bestelling omgegooit...

Ik wil liever niet dezelfde ervaringen opdoen zoals Cue..en een bois rev om geheugen op 266 te draaien ipv 333 brrr.. ik hoop dat dit asus plankje me bevalt en dat de spanningsregeling een beetje goed werkt want daar lees ik nog niet de beste verhalen over (2-phase vs. 4-phase)...

Unauthorized reproduction or distribution of this post, or any portion of it, may result in severe civil and criminal penalties, and will be prosecuted to the maximum extent possible under the law.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op de frontpage staat een artikeltje over HardOCP's review: nieuws: Asus P4PE moederbord review :)

• beschuit
  • Laatst online: 18-10 10:57

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

quote:
Cue schreef op 12 oktober 2002 @ 22:32:
M'n systeem:

IP4 2.4 Ghz 533 mhz
512 MB DDR 333 Hmz
OK, suffe vraag 8)7 : De P4PE kan je ook op DDR355 zetten, en schijnbaar ook overclocken naar DDR400. Krijg je dan geen problemen met je DDR333? Of kan dat geheugen ook zonder meer sneller draaien?
Gr, Erik

• swfje

swfje

Science Without Fiction

Ja je kunt in de BIOS je mem setten op DDR266,333,355 maar dit geldt voor een standaard FSB van 133. Ga je je FSB overclocken dan gaat je mem mee.

Voorbeeld: FSB van 150 en DDR355 levert een werkelijke DDR400 op.
Natuurlijk moeten je echte memreepjes dit aankunnen, dus in het voorbeeld zul je ook DDR400 (PC3200) reepjes er in moeten prikken. En dan heb ik het nog niet over de andere memsettings. Ander voorbeeld is: FSB van 166 met DDR333 setting in bios levert: DDR416

Overigens, volgens verschillende reviews, kan dit bordje DDR400+ stabiel aan...

• swfje

swfje

Science Without Fiction

Ja ik ga woensdag me systeem halen met P4PE....en meer zie paar postings hier boven.
Zal jullie laten weten watie kan....

• Wouter!

Wouter!

Ski or die!

Ik zit nog steeds te wachten op mijn geld :(. Als dat er is dan kan ik 'm meteen bestellen. Ik neem dan denk ik wel de versie zonder S-ATA, RAID en Firewire ... want dat kan ook wel met PCI-kaartjes omdat ik 't voorlopig toch nog lang niet gebruik ...

Ga 'm bij Salland Automatisering halen denk ik ... tenzij ie binnen een week ook bij Perfect Systems voor een goeie prijs te krijgen is.

En iedereen die 'm al heeft graag effe je ervaringen posten hè :)

Specs

• swfje

swfje

Science Without Fiction

Morgen haal ik hem op bij salland :7
Daarna XP installeren..aan het net hangen...en de rest van de meuk erop...
FF op alle defaults het spul laten inbranden
En dan begint het tweakerspel...

• D-FENCE
  • Niet online
Vraagje, welke koeler gebruiken julie met dit mobo?

Ik wil deze nl, ook aanschaffen in combinatie met de Swiftech MCX4000 (OC-Shop)!
Maar gaat het passen??? :?

Ook een optie is de Zalman 6500B Cu, maar je moet er wel mee kunnen oc'en!!!

• swfje

swfje

Science Without Fiction

ik heb de zalman 6500Cu gekozen..ik zal je later in de week kunnen vertellen hoe mijn systeem overklokt....Heb wel 'goede' airflow met 5 casefans in mn kast...

• FP|IA
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
quote:
swfje schreef op 15 oktober 2002 @ 23:55:
ik heb de zalman 6500Cu gekozen..ik zal je later in de week kunnen vertellen hoe mijn systeem overklokt....Heb wel 'goede' airflow met 5 casefans in mn kast...
*slik*

Dan had je ook een normale koeler kunnen kiezen. Die Zallmans kies je alleen voor de stilte. En met 5 casefans heb je nu niet echt een geluidloze computer.

Ik wil mijn AMD TB1400 weg doen, omdat ik hem niet stil krijg zonder in temperatuurgevaar te komen. AMD TB 1400 + GF 4 Ti4600 + 2 Harde schijven = Heel erg warm. Vooral door de TB.

Ik heb op een Intel bord met DDR333 zitten wachten.... dit is het dan.

De configuratie wordt:

Asus P4PE
P4 2.4, 533 MHz
Coolermaster IHC-0071 (HeatPipe, 24 DB volgens fabrikant)
Asus TI4600
Western Digital 100 GB schijf

Op het werk heb ik nu een P4 2.0 GHz, 400 MHz FSB, met deze WD schijf. Dat ding is STIL. Ongelofelijk stil. Tikken op het toetsenbord maakt meer lawaai dan de computer. Ik neem aan dat ik die 2.4 met de Coolermaster ook wel zo stil krijg... desnoods nog een andere koeler op de GF4. Geen casefans.

Iemand nog tips voor een stille P4? De case waar hij in komt is al geïsoleerd met dempingsmateriaal. De Enermax voeding heeft een zeer stille regelbare fan.

• Wouter!

Wouter!

Ski or die!

Zijn die retail koelers van Intel nog niet stil genoeg dan?

Specs

• SCSI beest

SCSI beest

Core i5²

Ja idd die cooler is al muisstil, lijkt mij niet nodig om daar een andere op te zetten ;)

Ook temperatuur is heel laag, dus overbodig denk ik om andere te kopen...

Apple iMac 27" 2011

• D-FENCE
  • Niet online
De standard Intel koeler koelt echt voor geen meter bij een hoge overclock, ben ik van mening.
Op mijn huidige P4 2,26 Ghz heb ik momenteel een standard koeler, maar dat is alleen omdat mijn TT 7+ teveel herrie maakte.
BTW de Zalman 6500 is ook goed genoeg bij een redelijke OC, maar de Swiftech MCX4000 zal toch beter zijn werk doen, ben ik van mening!!! :9

• Daimonet
  • Laatst online: 12-11-2003
ik heb em ook

de p4pe met een p4 2.4 (533) op 2.7 (600)

ddr loopt op 400mhz, is ook ddr 400 geheugen

superstabiel bordje
heel netjes

XP 1800+@2100MHz(10.5x200) 256 MB RAM@ PC 3200 TI4600 CREATIE 60GB MAXTOR DVD CDRW 5.1 5300 enz..enz.. 3d mark 2001 : 14438 3d mark 2003 : 1905

• FP|IA
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
quote:
DarkEye schreef op 16 oktober 2002 @ 13:43:
Ja idd die cooler is al muisstil, lijkt mij niet nodig om daar een andere op te zetten ;)

Ook temperatuur is heel laag, dus overbodig denk ik om andere te kopen...
Ik zal wel een andere moeten kopen. De winkel waar ik mijn spul haal, verkoopt geen boxed processoren met Intel koeler.

• swfje

swfje

Science Without Fiction

Euh hoe paste een bitmap hier?

Heb een mooi sisoft sandra membenchje

Kwam op bandwidth van 3080 buffered met DDR40 en FSB160 (3.04 Gig)
Alleen nog kijken of ie stabiel te maken is...

Met die fans: die moet ik nog down modden...mijn Enermax heb ik al naar beneden gedraaid.

Echt een lekker snel systeempje hoor...

Btw hoe werkt dat ASUS Q-Fan???

• D-FENCE
  • Niet online
quote:
swfje schreef op 17 oktober 2002 @ 16:41:
Euh hoe paste een bitmap hier?

Heb een mooi sisoft sandra membenchje

Kwam op bandwidth van 3080 buffered met DDR40 en FSB160 (3.04 Gig)
Alleen nog kijken of ie stabiel te maken is...

Met die fans: die moet ik nog down modden...mijn Enermax heb ik al naar beneden gedraaid.

Echt een lekker snel systeempje hoor...

Btw hoe werkt dat ASUS Q-Fan???
Wat zijn de temps van je CPU met een overclock naar 3.04 Gig, ik ben benieuw hoe de Zalman 6500B CU presteerd???

• EntonoX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-11 22:16

EntonoX

CBR1000F

heee swfje... hadden ze bij salland die bordjes nog op voorraad??? weet je dat toevallig???

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• swfje

swfje

Science Without Fiction

D-Fense: je moet ff wachten probeer eerst WinXP met SP1 ingebakken te installeren
Entonox: weet het niet; ik had de plank nog besteld nog voordat ie op hun site stond..
kunt altijd ff bellen of emailen (werkt het snelst...)

Ennuh wie kan mij nou ff vertellen hoe ik een bitmap plak hiero???

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

quote:
swfje schreef op 17 oktober 2002 @ 21:42:
Ennuh wie kan mij nou ff vertellen hoe ik een bitmap plak hiero???
Niet. We zien liever een JPG/GIF ivm de grootte..
Check de FAQ hoe je een pic kan invoegen :)

• remco1234
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-03-2003
ik heb ook zo''n mobo nog geen echte ervaringen

• swfje

swfje

Science Without Fiction

Helaas ik begrijp nu dat je plaatjes ergens moet uploaden zodat ze via een URL beschikbaar zijn...dus voorlopig geen benchpics.. :|

Heb nog wel ff 3dmarks b330 getest, kwam op 15.000+ punten waarbij mn 9700 nog op default core/mem speeds draait...

• EntonoX
  • Laatst online: 20-11 22:16

EntonoX

CBR1000F

even een vraagje tussendoor, wie weet een winkel in de buurt van rotterdam die de ASUS P4PE (met alle opties) op voorraad heeft????

ja, ik heb al overal heengebeld in omgeving (powerline, informatique, salland,enz) maar die hebben em niet op voorraad..... dus misschien dat iemand een winkeltje weet....

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Wouter!

Wouter!

Ski or die!

Dan wacht je toch gewoon een paar daagjes tot ie op voorraad is :? Of komt 't echt op die paar dagen aan?

Specs

• swfje

swfje

Science Without Fiction

En anders bestellen..dan weet je zeker da je hem (binnen afzienbare zijd) krijgt..

• popolon
  • Laatst online: 18-10-2014

popolon

Fetchez la vache

Bij Salland komt volgende week een lading binnen :)

* popolon heeft er 1 bestelt.

You must be out of your brilliant mind.

• swfje

swfje

Science Without Fiction

Heeft er al iemand anders OC resultaten van proc (FSB) en mem (PC3200)???
Post ze ff hier graag. FSB150 doetie vrijgemakkelijk zonder de vcore vel hoger te maken.
Maar wie heeft hem stabiel op >= FSB155 ???

• ProgrammerX
  • Laatst online: 02-09-2016
Heeft iemand ervaring met de raid optie van dit bord ? Ik wil namelijk graag 2 schijven in raid 0 hangen, maar ik vind dit nog altijd een vage constructie van asus met maar 1 ide kanaal :)

• swfje

swfje

Science Without Fiction

ik zelf nog niet...wacht eerst op betaalbare SATA schijven. Volgens mij kun je met dit plankje alleen RAID met SATA...correct me if i'm wrong....

Wat bedoel je pcies met maar 1 ide kanaal?

• ProgrammerX
quote:
swfje schreef op 21 oktober 2002 @ 12:51:
ik zelf nog niet...wacht eerst op betaalbare SATA schijven. Volgens mij kun je met dit plankje alleen RAID met SATA...correct me if i'm wrong....

Wat bedoel je pcies met maar 1 ide kanaal?
Nou, ik weet er niet het fijne van (vandaar mijn vraag), maar volgens mij zit er maar 1 ata raid kanaal op dat bord (die ide poort die plat op het bord zit). Nu is mijn vraag op je nu toch een ata raid 0 opstelling kunt maken i.c.m. dit bord. Ik wil dus niet gebruik maken van sata.

In de spec van dit bord staat toch raid 0 via ata, maar ik vind dit zo vaag gezien er dus maar 1 kanaal op zit, vandaar dat ik verward ben :)

Kan iemand hier aub wat duidelijkheid over geven :)

• fazertje
  • Laatst online: 20-11 19:05
kijk eens op de Asus site
en download daar de usermanual die bij het bord hoort.
al je evt vragen staan daar in .

en ja, hij kan raid 0 of 1 met ata (tot ata 133) schijven aan 8)

• ProgrammerX
quote:
fazertje schreef op 21 oktober 2002 @ 18:33:
kijk eens op de Asus site
en download daar de usermanual die bij het bord hoort.
al je evt vragen staan daar in .

en ja, hij kan raid 0 of 1 met ata (tot ata 133) schijven aan 8)
ik heb inderdaad gezien dat Asus zegt dat het kan en dat geloof ik ook wel :) Ik had alleen gehoopt op ervaringen van mensen die dit ook gebruiken.

• beschuit

beschuit

quote:
fazertje schreef op 21 oktober 2002 @ 18:33:
Kijk eens op de Asus site en download daar de usermanual die bij het bord hoort. Al je evt vragen staan daar in. En ja, hij kan raid 0 of 1 met ata (tot ata 133) schijven aan 8)
Heb je zelf de handleiding wel gelezen? Er staat: "The chipset supports RAID0 (striping) or RAID1 (mirroring) for master drives only. The Promise PDC20376 chipset only supports one Master HDD on the PRI_RAID1 connector. HDDs set to Slave mode and ATAPI drives such as CD-ROMS, DVD ROMS, etc are not supported".

Kortom, om een RAID0 of RAID1 te maken kan je één HDD aan de ATA aansluiting hangen, maar je andere schijf moet aan een van de SATA aansluitingen. Dus dat moet een SATA schijf zijn, of een ATA met convertor. Zie pagina 128 en 129 van de handleiding.....

Meer info bij ASUS en de reviews die hetzelfde over de RAID vertellen:
http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4pe/overview.htm
http://www.computerbase.de/article.php?id=140&page=3
http://www.hardwareluxx.d...t_topic&f=11&t=000025&p=7

• ProgrammerX
quote:
beschuit schreef op 21 oktober 2002 @ 21:50:
[...]

Heb je zelf de handleiding wel gelezen? Er staat: "The chipset supports RAID0 (striping) or RAID1 (mirroring) for master drives only. The Promise PDC20376 chipset only supports one Master HDD on the PRI_RAID1 connector. HDDs set to Slave mode and ATAPI drives such as CD-ROMS, DVD ROMS, etc are not supported".

Kortom, om een RAID0 of RAID1 te maken kan je één HDD aan de ATA aansluiting hangen, maar je andere schijf moet aan een van de SATA aansluitingen. Dus dat moet een SATA schijf zijn, of een ATA met convertor. Zie pagina 128 en 129 van de handleiding.....

Meer info bij ASUS en de reviews die hetzelfde over de RAID vertellen:
http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4pe/overview.htm
http://www.computerbase.de/article.php?id=140&page=3
http://www.hardwareluxx.d...t_topic&f=11&t=000025&p=7
Dank u. Dit wilde is dus even zeker weten :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ziehier de achtergrond van de PDC20376: Asus P4PE Mobo en RAID :)

• ProgrammerX
quote:
BalusC schreef op 21 oktober 2002 @ 22:11:
Ziehier de achtergrond van de PDC20376: Asus P4PE Mobo en RAID :)
Om heel eerlijk te zijn check ik alleen PMG en de development schuur :)

Doe ik trouwens iets fout met de search of is ie een beetje gaar ? :) Ik zocht dit weekend iets over het moederbord van giga-byte 8pe667, dus nu toets ik in als zoekwoord '8pe667' en vind vervolgens nix :? Achteraf blijken er dan toch 2 topics over te zijn.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoek anders met de "Externe Omega Search". Linkje staat ergens rechtsboven op de Search page :)

• Miki
  • Laatst online: 00:40
Klein vraagje aan de gene die al zo'n board bezitten: hoe is de sound onboard. Met veel poeha presenteert asus deze chip (soundmax) met allerei hippe termen zoals a3d en eax. Maar is deze dus goed genoeg om een normaal pci creative kaartje te vervangen? Overigens ben ik over een week of 4 ook wel bezitter van dit board al dan wel met lan + sound aan board of niet. Aleen al het feit dat dit bord geschikt is voor 3 ghz en naar boven is reuzenhandig, op de langere termijn zeker interesant.

• Wouter!

Wouter!

Ski or die!

Ik was eigenlijk ook niet van plan om 'r een losse geluidskaart bij te zetten (of m'n Live1024 om te zetten). Ik neem aan dat dat onboard geluid goed genoeg is voor 'n beetje Mp3's luisteren enzo (vooral veel stereo-sound en geen 5.1 ofzo). Dan die digitale uitgang (want die heeft ie toch?) ... werkt dat een beetje fatsoenlijk met DVD's als je 'm aansluit op een 5.1 receiver :?

Specs

• Mad_Cookie
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 06-04-2016
zoektocht naar P4S8X alternatief over??

Dit board scoort mega in de reviews, vrijwel altijd nog beter dan de P4S8X.. ik ging voor de AGP8X maar die blijkt op de boards onder 4X setting sneller dan 8X, niet doen dus...

Als ik ALLES wil hebben kan ik er dan van op aan door deze specs te geloven?:
Asus P4PE, S-478,i845PE,3xDDR,Audio,SATA,GLAN,1394

en zit hier dan ook de RAID op? want ik weet nog steeds niet hoeveel versies er verkocht worden behalve de kale versie.. er schijnt er ook een te zijn met 10/100 LAN.. wie weet het?

If it ain't broke, just order something else

• Miki
  • Laatst online: 00:40
quote:
Mad_Cookie schreef op 23 oktober 2002 @ 19:04:
zoektocht naar P4S8X alternatief over??

Dit board scoort mega in de reviews, vrijwel altijd nog beter dan de P4S8X.. ik ging voor de AGP8X maar die blijkt op de boards onder 4X setting sneller dan 8X, niet doen dus...

Als ik ALLES wil hebben kan ik er dan van op aan door deze specs te geloven?:

en zit hier dan ook de RAID op? want ik weet nog steeds niet hoeveel versies er verkocht worden behalve de kale versie.. er schijnt er ook een te zijn met 10/100 LAN.. wie weet het?
Ik snap jouw niet helemaal, op anandtech en hardocp heeft de SiS648 chipset betere scores dan de 845PE. Leg even uit welke chipset je precies bedoeld, want ik zelf ben nu al erg aan het twijfelen of de 845PE wel zo verstandig is. Daarnaast schijnt intel over een niet al te lange tijd al dual-channel drr borden te gaan introduceren. Al met al denk ik dat ik even terug kom over wat ik een aantal posts hier boven heb vermeld. In een maand tijd kan er een hoop gebeuren namelijk. Maar 1 ding staat vast, over een maand heb ik een nieuw systeem :)

• beschuit

beschuit

quote:
Mad_Cookie schreef op 23 oktober 2002 @ 19:04:
Die met SATA heeft een RAID, zie berichten hierboven. Het bord zonder GLAN (Gigabit LAN) heeft een 10/100 LAN.
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*