ASUS P4PE Gebruikers ervaringen

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.357 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bordje nu dus ook in mijn PC hangen met een 2,53 Ghz. Nou vraag ik me alleen af waar ik bij het onboard geluid alle plugjes moet pluggen, heb een 4.1 speakerset, en nu zit de achterspeakerplug in de mic? betekend wel dat ik dus geen microfoon meer heb bij videoconferencing?? als ik de achterspeaker in de ander doe dan hoor ik niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb van 't weekend mijn systeem volgens de manual gebouwd met dit mobo. Maar nadat ik het systeem probeerde op te starten, gebeurde er niets.

Systeem:
Aopen H600A kast, standaard Aopen voeding
Mobo: Asus P4PE audio+LAN rev 1.03

zie pag. 2-23 van de manual E1110:
1) Powerconnector ATXPWR1 zit op z'n plaats
2) Asus EZ plug EZ_PLUG1 wordt niet gebruikt, want:
3) de voeding bezit een ATX +12V vierkante connector - ATX12V1 (en is dus aangesloten).
Conclusie: de kabels uit de voeding zijn op bovengenoemde 2 connectors geplaatst, en verder op fdd/hdd/dvd apparaten.

zie pag. 2-29
4) vanwege de Aopen voeding zijn de volgende connectors aangesloten:
- Speaker (rood/zw connector)
- Reset (paars/wit)
- Atx power (rood/zw)
- powerled (groen/wit)
Alleen van de speaker en de Atx power zijn de labels naar beneden (niet leesbaar) geplaatst. Rest staat met labels naar boven.

5) De chassisfan connector op CHA_FAN1 is geplaatst. De processor fan ook. Maar er komt geen powerfan connector uit de voeding. De PWR_FAN1 op het mobo is dus onbenut.

6) Wanneer ik de ATX switch achterop de voeding/kast op on zet, dan brandt SB_LED1 wél (groen - dus standby), maar na het indrukken van de powerknop aan de voorkant vd kast start ie verder niet op (fan, hdd). Groen ledje blijft aan.

Vergeet ik iets, heeft iemand dit oko gehad en kunnen oplossen of heeft iemand een oplossing voor dit gekke iets?

edit:

ps. ja, ik heb de pmg faq gelezen, en ja: voeding uitbouwen enz... maar waarom brandt de led dan wel (voordat ik de voeding daadwerkelijk uitbouw/test op ander sys.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 16:24

nIghtorius

Poef!

een kameraad van mij heeft ook zoiets gehad..

het ledje SB_LED1 brandt volgens jou.. brandt ie fel of een beetje zwakjes.
me kameraad had het LEDje zwakjes branden en daardoor vermoedde ik dat de ATXPWR1 er niet goed in zat.. de stekker eruit en erin halen loste het probleem netjes op.

misschien een idee.

----

als dat niet het geval is..

wanneer je 'm 'aanzet'. neigen de fans te gaan bewegen of zijn ze echt helemaal levenloos?

[ Voor 3% gewijzigd door nIghtorius op 06-01-2003 11:02 . Reden: stekker volgorde ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SB_LED1 die brand gewoon zoals een LED moet branden, gewoon fel dus....
en de ATXPWR1 eruit (met moeite ;) ) en weer erin, had ik gister al geprobeerd: geen resultaat....

Als ik 'm aanzet met de atx switch: led brandt.
als ik 'm aan de 'voorkant aandoe': een 1 miliseconde electrische tik (geluidje zoals je zojuist een monitor aandoet ofzo) of helemaal niets. De fans, proc/koeler, hdd... niets geeft een kik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Hoeveel watt is je voeding.. als ik zo in je sig kijk heb je er behoorlijk veel erin hangen. zal ik minstens met een 340W voeding werken..

ook belangrijk te weten bij de asus p4pe zijn (geheugen):

* geheugen mag niet meer dan 8 chipjes per kant hebben (dus 16 chipjes in totaal)
* geheugen mag niet ECC zijn.

wat je ook nog kan proberen is bare-bone starten.. dus alleen graka + mobo + mem.

ook nog een idee is je geheugen eruit halen en je speakers op de middelste aansluiting van je onboard sound aansluiten.. als ie begint te zeiken van "DRAM not found or installed" doet je MoBo in iedergeval wel goed en kunnen we dat uitsluiten.

[ Voor 2% gewijzigd door nIghtorius op 06-01-2003 11:15 . Reden: gebr. typos ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 00:32
Ik zit met een probleempje dat zich heel af en toe voordoet.
Ik heb een P4PE met sATA - RAID - GigabitLAN - Audio etc. Daarnaast heb ik een club3d TI4600. Nu is het zo dat (pak em beet 1 van de 5 keer) bij het opstarten mijn monitor geen signaal doorkrijgt. (hij staat wel aan maar komt niet uit de standby modus) Resetten heeft dan ook geen zin. Als ik beeld wil krijgen moet ik eerst mijn computer uitzetten en dan weer aan.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding heb je? Is de kaart zeker weten goed in AGP aangedrukt? Verneem je instabiliteit tijdens 3D-intensieve games/applicaties?

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 06-01-2003 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
Voeding ENERMAX 460. Goed aangedrukt ja. En nee geen instabiliteit, loopt allemaal redelijk soepeltjes (3dmark2001 : +-13000)

(of kan ik hier misschien beter een nieuw/apart topic over openen? Hier gaat het tenslotte over gebruikerservaringen, alhoewel dit ook een ervaring is)

[ Voor 41% gewijzigd door vandenhende op 06-01-2003 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandenhende, heb je het dan over wakker worden uit standby? Uit de tekst maak ik dat tenminste op.

Dat is dus iets wat ik 5 op de 5 keer heb. Ook een topic over gepost, zie PC wordt niet meer wakker uit standby. Mocht je een oplossing hebben dan ben ik zeer ge-interesseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nIghtorius
het is een Aopen 300 Watt.. en ik heb m nu als test met 1xVGA, 1xHDD, 1x512 RAM, 1xDVD en zo start ie niet op dus. (de miro studio zit er nog niet in, de 2e HDD is niet aangesloten op de power - te korte 80-aderige IDE kabel :( )

Geheugen is idd dubbelzijdige DDR RAM, en idd niet ECC (heb speciaal op gelet, las het al in deze draad)

Als ik thuis ben, zal ik idd even testen zonder de IDE apparaten. Dat met t geheugen: mja, als niets opstart, zal ie ook geen foutmedling geven lijkt me... maargoed, tis het proberen waard... alles beter dan dit! Thx voor je hulp iig en i'll let it know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 13:14:
Vandenhende, heb je het dan over wakker worden uit standby? Uit de tekst maak ik dat tenminste op.

Dat is dus iets wat ik 5 op de 5 keer heb. Ook een topic over gepost, zie PC wordt niet meer wakker uit standby. Mocht je een oplossing hebben dan ben ik zeer ge-interesseerd.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik heb het over mijn monitor die standby staat (lampje is amberkleurig). Op het moment dat hij een signaal ontvangt wordt het lampje groen en gaat de monitor aan. Dit gebeurt dus niet. Ik denk dat de monitor geen signaal ontvangt. Volgens mij heb jij een heel ander probleem.

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:55
Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 13:19:
@nIghtorius
het is een Aopen 300 Watt.. en ik heb m nu als test met 1xVGA, 1xHDD, 1x512 RAM, 1xDVD en zo start ie niet op dus. (de miro studio zit er nog niet in, de 2e HDD is niet aangesloten op de power - te korte 80-aderige IDE kabel :( )

Geheugen is idd dubbelzijdige DDR RAM, en idd niet ECC (heb speciaal op gelet, las het al in deze draad)

Als ik thuis ben, zal ik idd even testen zonder de IDE apparaten. Dat met t geheugen: mja, als niets opstart, zal ie ook geen foutmedling geven lijkt me... maargoed, tis het proberen waard... alles beter dan dit! Thx voor je hulp iig en i'll let it know
Doe die EZ-Plug 'r eens gewoon in dan. Die EZ-plug is namelijk ter vervanging van die 5 (?) polige extra P4-stekker die dus daarom niet op dit moederbord zit. Die 4-polige vierkante stekker is voor extra AGP-spanning.

Tenminste ... dat heb ik me laten vertellen, maar ik lees net in m'n handleiding wat anders ... :?

Bij mij zitten ze er gewoon allebei in en dat werkt uitstekend :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 06-01-2003 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 10:02:
Bordje nu dus ook in mijn PC hangen met een 2,53 Ghz. Nou vraag ik me alleen af waar ik bij het onboard geluid alle plugjes moet pluggen, heb een 4.1 speakerset, en nu zit de achterspeakerplug in de mic? betekend wel dat ik dus geen microfoon meer heb bij videoconferencing?? als ik de achterspeaker in de ander doe dan hoor ik niks
Als je je microfoon nog wilt gebruiken dan moet je 'n frontpanel gebruiken (als dat past in je kast ... anders moet je zo'n panel in je kast modden :P). Ik gebruik ook het frontpanel van m'n AOpen (H500A) kast voor de microfoon en heb ook een 4.1-setje :). Dit moederbord heeft namelijk gewoon een aansluiting voor een Microsoft-compatible frontpanel, en die van AOpen is ook Microsoft-compatible :).

Deze: http://www.perfectsystems.nl/info.asp?Info=32933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ThaWout: ja, dat was ik vergeten te melden: die 4polige vierkante stekker heb ik al eruitgeplugd, de EZ plug erin: zelfde effect: niets werkT (behalve de LED) :'(!
Oja, en wat jij nu hebt: allebei erin: heb ik ook gedaan, ditto -edit- effect. -edit- !

edit:

Tis zo dat de +12V 4polige vierkante plug hetzelfde doet als de normale voedingsplug. Wanneer die vierkante er niet is, plug dan de normale voedingsplug. en niet beide (dat is wat ik eruit begrijp iig).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 16:00:
@ThaWout: ja, dat was ik vergeten te melden: die 4polige vierkante stekker heb ik al eruitgeplugd, de EZ plug erin: zelfde effect: niets werkT (behalve de LED) :'(!
Oja, en wat jij nu hebt: allebei erin: heb ik ook gedaan, ditto -edit- effect. -edit- !

edit:
Tis zo dat de +12V 4polige vierkante plug hetzelfde doet als de normale voedingsplug. Wanneer die vierkante er niet is, plug dan de normale voedingsplug. en niet beide (dat is wat ik eruit begrijp iig).
En een andere voeding dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik dit board ook maar aan ga schaffen. Nadat ik hoorde dat er nu een AMI bios met palladium is(news van vandaag)...dacht ik zo bij mezelf...nu maar iets aanschaffen:)
Afijn, kun je uitleggen waarom maar 8 chipjes per kant?
En welk type/snelheid geheugen kan ik nou het beste aanschaffen met het oog op de toekomst en overclocken.(2100,27,30,32,35 of 42)? Een Merk en type mag ook...
nIghtorius schreef op 06 januari 2003 @ 11:15:

ook belangrijk te weten bij de asus p4pe zijn (geheugen):

* geheugen mag niet meer dan 8 chipjes per kant hebben (dus 16 chipjes in totaal)
* geheugen mag niet ECC zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 01:14:
Ik denk dat ik dit board ook maar aan ga schaffen. Nadat ik hoorde dat er nu een AMI bios met palladium is(news van vandaag)...dacht ik zo bij mezelf...nu maar iets aanschaffen:)
Wat heeft dat met de aanschaf van een P4PE te maken :?
En welk type/snelheid geheugen kan ik nou het beste aanschaffen met het oog op de toekomst en overclocken.(2100,27,30,32,35 of 42)? Een Merk en type mag ook...

[...]
Nou, in elk geval geen 2100 ... dan kun je net zo goed dat bord niet nemen maar eentje met de i845E chipset. In iedergeval dus PC2700, maar als je wilt overklokken dan eventueel wat hoger. En natuurlijk wel merk-geheugen hè :) (Dane-Elec, Samsung, enz, enz en voor overklokken bijv. Corsair). Maar dit is een bekend verhaal hoor ... lees het topic eens helemaal goed door zou ik zeggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaWout schreef op 07 januari 2003 @ 00:26:
[...]

En een andere voeding dan :?
Ja, dat heb ik gisteravond geprobeerd: Oude voeding erin, geen resultaat.
De Aopen voeding in mijn oude systeem geplaatst: draait gewoon! Dus de voeding kunnen we uitsluiten.

Chassis fan eruit 'gesloopt', in mijn oude systeem geplaatst: draait als een zonnetje: ook die sluiten we uit.

Zoals nIghtorius voorstelde, bare bone opstarten: done, allemaal geen resultaat (behalve dus dat het ledje brandt)...

Zou mijn mobo naar de knoppen zijn, of misschien de processor, of toch verkeerde connectoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 07 January 2003 @ 01:14:
dat er niet meer dan 8 chipjes (IC's) aan één kant mogen zijn..
maar wees niet bang. ik ben erachter gekomen dat je best wel behoorlijk moeilijk aan geheugen kunt komen met meer dan 8 IC's aan één kant. dus i.a.w.: zo'n beetje alle soorten geheugen vanaf PC2100 non-ECC werkt erop ;)

je kunt PC2100 erin stoppen.. maar ik zal geheugen kopen vanaf PC2700 (in verband voor mogelijke overklok en betere performance). de P4PE kan ook in een niet OC'd situatie ook het geheugen op DDR355 laten draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

nIghtorius schreef op 07 January 2003 @ 10:49:
[...]

dat er niet meer dan 8 chipjes (IC's) aan één kant mogen zijn..
maar wees niet bang. ik ben erachter gekomen dat je best wel behoorlijk moeilijk aan geheugen kunt komen met meer dan 8 IC's aan één kant. dus i.a.w.: zo'n beetje alle soorten geheugen vanaf PC2100 non-ECC werkt erop ;)

je kunt PC2100 erin stoppen.. maar ik zal geheugen kopen vanaf PC2700 (in verband voor mogelijke overklok en betere performance). de P4PE kan ook in een niet OC'd situatie ook het geheugen op DDR355 laten draaien..
Dan is er toch iets overclocked, namelijk je geheugen. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Rick2001 schreef op 07 January 2003 @ 12:37:
[...]

Dan is er toch iets overclocked, namelijk je geheugen. >:)
het is hoe je 't bekijkt.. als je er DDR400 geheugen erin hebt is ie underclocked >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 09:00:
[...]
Ja, dat heb ik gisteravond geprobeerd: Oude voeding erin, geen resultaat.
De Aopen voeding in mijn oude systeem geplaatst: draait gewoon! Dus de voeding kunnen we uitsluiten.

Chassis fan eruit 'gesloopt', in mijn oude systeem geplaatst: draait als een zonnetje: ook die sluiten we uit.

Zoals nIghtorius voorstelde, bare bone opstarten: done, allemaal geen resultaat (behalve dus dat het ledje brandt)...

Zou mijn mobo naar de knoppen zijn, of misschien de processor, of toch verkeerde connectoren?
Ik heb het precies hetzelfde gehad. Bij mij ging het echter meer zoiets:
Na alles ingebouwd te hebben wilde ik de PC aanzetten maar na een seconden ging de PC automatisch uit. Eerst dacht ik dat het de voeding was aangezien die niet P4-compatible was en 250W. Na een andere voeding gekocht te hebben die wel geschikt is voor P4 (300W) was het probleem nog altijd niet verholpen.
Na ander geheugen op het bord geinstalleerd te hebben (even overgezet uit een andere PC) ging de PC niet meer na een seconde uit maar bleef de PC aan maar zonder beeld en beeps.
Ik dacht dat het clearen van de CMOS een logische optie was om nog te proberen maar na de CMOS 'ge-cleared' te hebben deed de PC helemaal niets meer.
Alle overbodige hardware losgekoppeld (DVD/CD-spelers, HDD's, PCI-kaarten) maar nog niets. Het groene lampje wat aangeeft dat er spanning op staat gaat nog wel aan maar dat is echt alles.
Na wat dingen uitgewisseld te hebben is de conclussie gekomen dat het moederbord verantwoordelijk is voor deze problemen.
Heb het bord al terug gestuurd en hoop binnenkort een vervangend exemplaar te ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shit... dat moet ik nu dan ook doen??? heb m op oudejaarsdag gehaald... moet ik vandaag nog bellen om het terug te kunnen brengen... damn, moet mij weer gebeuren

maarree... enig idee of dan mijn samsung/samsung pc2700 compatible is met dit bordje? want bij mij geeft ie dus helemaal geen teken vna leven en clearen van de CMOs is er dus al helemaal niet bij... dat ding is gewoon 'dood'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:19
Ik heb ook PC2700 geheugen alleen dan van een ander merk (Twinmos dacht ik).

DOA kan wel eens voorkomen maar ik hoop toch binnenkort ook aan de gang te kunnen met mijn nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net gebeld met computerland, waar ik m vandaan heb.. k kan m zo omruilen, ze houden er eentje voor me apart... nou dat wordt dus tot vrijdagavond/zaterdag wachten voordat ik m kan ophalen, en dus volgende week pas een verslag hierover op tweakers ( :( geen chello meer, geen 56k6, nog geen demon adsl... balen, zonder internetverbinding zitten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 00:14
vandenhende schreef op 06 January 2003 @ 11:18:
Ik zit met een probleempje dat zich heel af en toe voordoet.
Ik heb een P4PE met sATA - RAID - GigabitLAN - Audio etc. Daarnaast heb ik een club3d TI4600. Nu is het zo dat (pak em beet 1 van de 5 keer) bij het opstarten mijn monitor geen signaal doorkrijgt. (hij staat wel aan maar komt niet uit de standby modus) Resetten heeft dan ook geen zin. Als ik beeld wil krijgen moet ik eerst mijn computer uitzetten en dan weer aan.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe dit op te lossen?
Ik heb dit probleem ook met mijn p4pe-lan-audio ik heb er een nieuwe antec tru 430 watt in zitten met een hercules 9700pro.
Eerst dacht ik dat dit door de kou kwam want de tempratuur schommelt hier veel in huis vooral bij deze vries tempraturen van de laatste tijd.

Maar nu heb ik afgelopen zondag mijn bios terug geflasht naar 1001 en ik heb er op dit moment geen last meer van (afkloppen) en ik hoop dat dat zo blijft.
Dus ik hoop dat dit de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 13:32:
shit... dat moet ik nu dan ook doen??? heb m op oudejaarsdag gehaald... moet ik vandaag nog bellen om het terug te kunnen brengen... damn, moet mij weer gebeuren

maarree... enig idee of dan mijn samsung/samsung pc2700 compatible is met dit bordje? want bij mij geeft ie dus helemaal geen teken vna leven en clearen van de CMOs is er dus al helemaal niet bij... dat ding is gewoon 'dood'!
Dat geheugen moet volkgens mij geen probleem zijn (tenzij 't kaduuk is).

Ik heb één reepje PC2700 - 256MB van Dane-Elec met Nanyo-chips (single-sided), en een reepje PC2700 - 512MB van Dane-Elec met Samsung-chips (double-sided)... dus ik kan je tenminste vertellen dat de Samsung-chips geen probleem opleveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sony
  • Laatst online: 27-06 17:03
Verwijderd schreef op 07 januari 2003 @ 13:32:
PC2700 werkt prima. Ik heb zelf een stripje 512MB van Apacer (chips=Samsung) en dat werkt prima. Aan oc-en ben ik nog niet toe gekomen dus daar heb ik geen antwoordt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen over de Asus P4PE of de MSI 845PE MAX2.

Wat denken julie, het zijn allebij mooie bordjes. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 12:46:
Ik zit te twijfelen over de Asus P4PE of de MSI 845PE MAX2.

Wat denken julie, het zijn allebij mooie bordjes. :?
Ik vind dat Asus een naam heeft en kwaliteit biedt. je betaalt er wel voor... MSI (zie tests in de bladen) biedt ook wel kwaliteit (en veel extra's die je op een bijv. Asus niet krijgt) voor minder geld. MSI heeft dan ook niet zo'n grote naam (nouja..)

Het ligt er maar net aan waar je meer waarde aan hecth en wat ervaringen zijn geweest. Bij mij is het zo dat mijn huidige asus bord goed is bevallen (p2l97), en nu daarom oko weer een asus heb (sinds 7 okt. 02 zitten wachten totdat ie in de winkels was!!)...

keuze is aan jou, maar het zijn beide goede bordjes!
ps. lees ok eens wat reviews, zat te vinden.. dan zie je gelijk alle pro's en contra's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaWout schreef op 07 January 2003 @ 01:53:
[...]

Wat heeft dat met de aanschaf van een P4PE te maken :?

[...]

Nou, in elk geval geen 2100 ... dan kun je net zo goed dat bord niet nemen maar eentje met de i845E chipset. In iedergeval dus PC2700, maar als je wilt overklokken dan eventueel wat hoger. En natuurlijk wel merk-geheugen hè :) (Dane-Elec, Samsung, enz, enz en voor overklokken bijv. Corsair). Maar dit is een bekend verhaal hoor ... lees het topic eens helemaal goed door zou ik zeggen >:)
Eigenlijk heeft palladium/TCPA niet zo direct niet met de P4PE te maken, ik wil alleen zorgen dat ik een nieuwe bak aanschaf voor dat dat hele palladium/TCPA in de hardware ingebakken zit...ik ben erg paranoia daarover 8)7.

Alleen nog even een vraagje...zit te denken aan corsair PC3500. Is dat nou een waste of money zelfs voor overclocken en met het oog op de toekomst en een snellere, eventueel HT, CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He guys, wil ff melden dat ik erg blij ben met mijn P4PE alleseropenaan.
Nieuw Aopen H600B kastje met 350w voeding gekocht en voor stabiliteit Kingston 2x 256mb PC2700 oc't op 375mhz. Processor, een 2.4, draait nu RETE-stabiel op 2700 (18x150), had tijdelijk noname geheugen erin (1x 512) en daarbij continue blue screens onder WinXP!
Jammer van die SATA-controllers want die vreet mijn 2x WD 400 BB niet, dus Promise FasttrakFX2 kaartje erin (ATA100) en striped RAID config opgezet.
Nog "oude" Asus V8200 Deluxe Geforce3 ti200, maar krijg redelijke 3dMark2001SE score van +- 8750, wel oc't mbv nieuwe SmartDoctor proggie van Asus naar core 210 en memory 458. Nog 2 aparte 5400 hd's erin, Liteon DVD 163, Promise SCSI kaart voor mijn Plextor en de boel zit flink vol. Wel extra simpel 80mm fannetje aan zijkant voor de verse lucht erin geschroefd maar verder nix gemod... nou ja.. frontje van mijn PLEX maar gunmetal gespoten want dat past beter bij de zwart/zilveren kast. Van de Liteon is voor een paar euri een zwart los frontje te koop die ik er nu ook op heb. O ja temps? CPU 50, Mobo 38. Fans draaien rustig, CPU fan met Qcontrol enabled 2500, chassis 2800 en AGP 4900. Wil nog wat verder tweaken, maar liever niet op voltages enzo, ben ik niet zo in thuis.
Eindoordeel: perfecte keuze voor mij dit P4PE bordje!!

Ps. Wat is er waar van het verhaal dat je beter 2x 256mb geheugen kunt gebruiken dan 1x 512 ivm bereiken 533 speed op je processor???? Hoorde dit net voordat ik mijn geheugen wou bestellen en heb daarnaar gehandeld. Maar is dit echt ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 21:16:
He guys, wil ff melden dat ik erg blij ben met mijn P4PE alleseropenaan.
Nieuw Aopen H600B kastje met 350w voeding gekocht en voor stabiliteit Kingston 2x 256mb PC2700 oc't op 375mhz. Processor, een 2.4, draait nu RETE-stabiel op 2700 (18x150), had tijdelijk noname geheugen erin (1x 512) en daarbij continue blue screens onder WinXP!
Jammer van die SATA-controllers want die vreet mijn 2x WD 400 BB niet, dus Promise FasttrakFX2 kaartje erin (ATA100) en striped RAID config opgezet.
Nog "oude" Asus V8200 Deluxe Geforce3 ti200, maar krijg redelijke 3dMark2001SE score van +- 8750, wel oc't mbv nieuwe SmartDoctor proggie van Asus naar core 210 en memory 458. Nog 2 aparte 5400 hd's erin, Liteon DVD 163, Promise SCSI kaart voor mijn Plextor en de boel zit flink vol. Wel extra simpel 80mm fannetje aan zijkant voor de verse lucht erin geschroefd maar verder nix gemod... nou ja.. frontje van mijn PLEX maar gunmetal gespoten want dat past beter bij de zwart/zilveren kast. Van de Liteon is voor een paar euri een zwart los frontje te koop die ik er nu ook op heb. O ja temps? CPU 50, Mobo 38. Fans draaien rustig, CPU fan met Qcontrol enabled 2500, chassis 2800 en AGP 4900. Wil nog wat verder tweaken, maar liever niet op voltages enzo, ben ik niet zo in thuis.
Eindoordeel: perfecte keuze voor mij dit P4PE bordje!!

Ps. Wat is er waar van het verhaal dat je beter 2x 256mb geheugen kunt gebruiken dan 1x 512 ivm bereiken 533 speed op je processor???? Hoorde dit net voordat ik mijn geheugen wou bestellen en heb daarnaar gehandeld. Maar is dit echt ook zo?
Dit laatste is een beetje onduidelijk wat je zegt.
Het is wel meestal zo dat 2x256MB verder kan overclocken dan 1x512MB.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk da's nou een vlotte reply Rick ;)
Ik bedoel dat ik heb gehoord dat je processor niet op 533mhz komt met een enkele reep geheugen, maar dat je daarvoor 2 reepjes nodig zou hebben.... broodje aap verhaal?
Ow jah... wat is dat met dat 2/2/2/5 achter je geheugen opgave in jouw sig? Zie dat vaker staan maar kan daarvan in de BIOS eigenlijk niks vinden. Kan je me uitleggen hoe ik mijn mem het beste kan instellen performance-wise??
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 21:41:

Ow jah... wat is dat met dat 2/2/2/5 achter je geheugen opgave in jouw sig? Zie dat vaker staan maar kan daarvan in de BIOS eigenlijk niks vinden. Kan je me uitleggen hoe ik mijn mem het beste kan instellen performance-wise??
Thnx
Geheugen-timings, staat ook wel in de BIOS hoor :) ... maar dan moet je 'm wel effe op manual zetten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 21:41:
Kijk da's nou een vlotte reply Rick ;)
Ik bedoel dat ik heb gehoord dat je processor niet op 533mhz komt met een enkele reep geheugen, maar dat je daarvoor 2 reepjes nodig zou hebben.... broodje aap verhaal?
Thnx
Dat is inderdaad een onzinverhaal.
Met een 533MHz processor kun je netzogoed met 1 geheugen module draaien als met 2. Meestal is de hoogte van de overclock met 1 module van 512MB wat moeilijker.
De settings 2/2/2/5 betekenen de timings van het geheugen, maw. dit zijn de snelste timings en latencies die instelbaar zijn om een zo hoog mogelijke bandbreedte te kijgen tussen processor en memory.
De memory settings zijn instelbaar bij, 'Advanced Menu' dan beneden bij 'Chip Configuration'. Hier zie je al deze settings, dus van boven naar beneden, 2T, 2T, 2T, 5T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 14:34
op mijn p4pe bord zit npname mem met samsung chippies maar 2/2/2/5 kan hij niet aan wat kan ik het beste langzamer zetten van die waarden om het nog eens te proberen.
De snelheid van het mem kun je met een bus freq van 133 op 333 en 355 zetten wie heeft dat al eens geprobeerd?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Btje schreef op 09 januari 2003 @ 12:54:
op mijn p4pe bord zit npname mem met samsung chippies maar 2/2/2/5 kan hij niet aan wat kan ik het beste langzamer zetten van die waarden om het nog eens te proberen.
De snelheid van het mem kun je met een bus freq van 133 op 333 en 355 zetten wie heeft dat al eens geprobeerd?
Uhm, hij staat bij mij op 156 en het mem op 416. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik kreeg vanochtend bij het opstarten ineens de vraag (in een bios-layout keuzemenu) vanaf welke boot-device ik wilde opstarten :?

... er was tijdens deze boot helemaal niks anders dan normaal. Geen diskettes en/of CD's in m'n drives, dus ik wist niet helemaal wat dit voor moest stellen.

Ik koos dus "ST340016A" (harddisk) en verder geen probleem ... maar ik snap dat keuze-menu zo ineens niet helemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 16:22
Heb je niet per ongeluk op een toets gedrukt? Volgens mij krijg je dat menu als je een of andere toets indrukt tijdens het opstarten (weet alleen niet zo snel welke dat was, CTRL ofzo).

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Als je tijdens de post op de ESCape toets drukt, dan krijg je het boot menu.
Dit is al jaren het geval bij ASUS mainboards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Niet dat ik weet ... ook geen ESC gedrukt volgens mij hoor.

Maar goed, als dat zo is dan zal ik wel op de één of andere manier perongeluk op ESC hebben gedrukt ofzo ...

[ Voor 84% gewijzigd door Wouter! op 12-01-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 21:16:Ps. Wat is er waar van het verhaal dat je beter 2x 256mb geheugen kunt gebruiken dan 1x 512 ivm bereiken 533 speed op je processor???? Hoorde dit net voordat ik mijn geheugen wou bestellen en heb daarnaar gehandeld. Maar is dit echt ook zo?
Mijn ervaring is dat het overclocken met 1 DIMM beter gaat dan met 2.

Ik had eerst 2 x 256 MB original Samsung PC2700, en met deze 2 DIMM's erin haalde ik maximaal 190 Mhz (SPD). Ik heb daarna een tijdje gedraaid met 1 module en daarmee haalde ik 200+ Mhz (SPD). Dus met 2 erin werkte het niet op 200 en met 1 erin wel. Ik heb nu 1 x 512 MB Winbond BH-5 PC3200 en die werkt ook goed op 200+ Mhz 2-2-3-6. Maargoed, voor normaal gebruik binnen specs maakt het helemaal niet uit of je 1 of 2 modules gebruikt, dat werkt zowiezo. Het is wel zo dat 512 MB modules uiteindelijk minder ver komen dan 256 MB modules, maar de hoeveelheid DIMM's kan wel degelijk uitmaken hoe hoog je komt. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de lengte van de signaalbanen tussen je northbridge en geheugenchips.

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE:
heb vrijdag mijn P4PE LAN+audio dus omgeruild voor een ander, in mijn H600A geplaatst (proc+ram+vga) en wéér hetzelfde: geen response, alleen het groene LEDje.
Zaterdag dan maar mijn kast teruggebracht, want ik was het zat en heb uiteindelijk mijn volledige (oude) ssyteem in de H600A kast geprikt en mijn P4PE (nieuw) systeem in mijn oude kast.
oude mobo in H600A werkt niet; de P4PE config in oude kast wél, dus het ligt niet aan de mobo/proc!

Mijn conclusie: aan/uit knop-en-connectors is kaduuk (wnat voeding en fan had ik al getest, zie eerdere post). Dus kast omgeruild, weer getest met P4PE: NOGSTEEDS niets!!

Ik weet het nu niet meer... is het gewoon dat de combi niet werkt P4PE/H600A?

btw. @dutch_Solo, hoe heb jij 'm "aan" gekregen, met je H600B? gewoon de aan/uit knop ingedrukt (nadat je je voeding op on hebt gezet)... of nog iets speciaals (?) gedaan? klinkt lomp idd, maar ik twijfel nu echt of je de aan/uit knop 10 sec. ofzo moet ingedrukt houden om je syst. aan te zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 08:58:
UPDATE:
heb vrijdag mijn P4PE LAN+audio dus omgeruild voor een ander, in mijn H600A geplaatst (proc+ram+vga) en wéér hetzelfde: geen response, alleen het groene LEDje.
Zaterdag dan maar mijn kast teruggebracht, want ik was het zat en heb uiteindelijk mijn volledige (oude) ssyteem in de H600A kast geprikt en mijn P4PE (nieuw) systeem in mijn oude kast.
oude mobo in H600A werkt niet; de P4PE config in oude kast wél, dus het ligt niet aan de mobo/proc!

Mijn conclusie: aan/uit knop-en-connectors is kaduuk (wnat voeding en fan had ik al getest, zie eerdere post). Dus kast omgeruild, weer getest met P4PE: NOGSTEEDS niets!!

btw. @dutch_Solo, hoe heb jij 'm "aan" gekregen, met je H600B? gewoon de aan/uit knop ingedrukt (nadat je je voeding op on hebt gezet)... of nog iets speciaals (?) gedaan? klinkt lomp idd, maar ik twijfel nu echt of je de aan/uit knop 10 sec. ofzo moet ingedrukt houden om je syst. aan te zetten :(
Ik heb een H500A kast (dus er zullen wel bepaalde onderdelen hetzelfde zijn) en dat werkt zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d*mn... toch maar wéér omwisselen voor een H500A? sjonge. ik blijf bezig dan.... Nee, er moet toch een oplossing zijn>? Aopen support reageert nl. ook al niet (snel)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bu588
Ik heb een H600A met daarin een P4PE, werkt prima. Zowel met de AOpen 300W voeding als met de later gekochte (slechts iets stillere) Enermax 300W. Dus aan de kast kan het volgens mij niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

EntonoX schreef op 05 November 2002 @ 18:51:
[...]

spanning klopt. Asus laat de core spanning altijd 3% hoger draaien, daarom komt het dat de Asus bordjes het zo goed doen met overklokken. niets om je druk over te maken, bij mij doet ie precies hetzelfde.
De temperatuur moet hetzelfde zijn als de bios geeft. Daar zit die 3% al bij in. De bios doet ook niets anders dan uitlezen. Overigens kan ik over die 3% helemaal niets terugvinden. Maar goed, als je op een ander bord ook 3% meer V geeft heb je hetzelfde resultaat.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op 13 januari 2003 @ 15:50:
Ik heb een H600A met daarin een P4PE, werkt prima. Zowel met de AOpen 300W voeding als met de later gekochte (slechts iets stillere) Enermax 300W. Dus aan de kast kan het volgens mij niet liggen.
kun je me misschien vertellen wat je met de extra 2-pins PowerLED (groen/wit) hebt gedaan? dat is de enige connector die los bungelt in mijn kast (de 3-pins PowerLED conn. is nl op mijn Mobo gezet, die 2pins nergens...)
en of je de ez plug hebt gebruikt of de vierkante +12V ding???
ik heb alles dus volgens de manual gedaan, en hij doet werkelijk niets *stress*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bu588
Ik heb de extra 2 pins powerled gewoon los laten hangen, anders heb je alleen maar risico op een kortsluiting ergens. Verder heb ik alleen de vierkante 12V stekker gebruikt, niet de EZ plug.

Mijn Enermax wilde de eerste keer ook niet starten herinner ik me, maar na het een keer aanduwen van alle stekkertjes werkte het wel. Probeer het eens zonder alle HD's, floppy en CD-Rom spelers aan te sluiten? Aanzetten die ik gewoon door kort op de knop te drukken, of vaker nog door CTRL-ESC in te drukken op m'n keyboard (maar dat moet je eerst instellen in je bios...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik gebruik zoals eerder vermeld, de EZ-plug en ook de extra ATX-plug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Wie weet waar op de P4PE de MB-temperatuur wordt gemeten ? Zit dat ergens in een chip gebouwd of is er ergens een sonde op de moederbord ?

Ik wil namelijk de MB temperatuur ijken met behup van een losse digitale thermometer. De ASUS sensoren meten wel maar is niet nauwkeurig. Bijvoorbeeld ASUS Probe zegt dat de 12V lijn maar 11,07V is. In werkelijkheid is dat 11,73V, gemeten met de externe voltmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Remy: dat heb ik dus ook gedaan, alleen +12V plug plus powerconnector P1. En zoals ThaWout hjet heeft, met alle 3 de powerconn. Geen result :'(.

W.b. geen hdd, fdd, cdrom's: dat was mijn basis, bare bone zoals iemand dat eerder aanraadde... met en zonder ide apparaten werkt die zooi ook niet.

ik sluit btw geen monitor of keyboard/muis aan. in principe moet ie ook sowieso een teken van leven geven:
kast, mobo, vga, ram, proc/koeler, fan... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb afgelopen week ook mijn nieuw Mobo gekregen,

Op dit moment is mijn configuratie:
Proc : P4 3,06 (SL6S5)
Mobo : P4PE Glan/sata/raid
Cooler : Zalman CNPS5700D-Cu Copper
Ram : 512mb ddr 266 pc2100
Kaart : Creative GF4 TI4600 Titanium

Haal nog niet het uiterste uit het bord, ivm mijn mem, maar ook dat is besteld,
mem word vervangen door 2x kingston 256mb pc3200.

Verder ben ik wel te spreken over dit MOBO, alles is heel stabiel, en met HT enabled merk ik echt wel een performance verschil tussen diverse Benchmarks.

Als ik mijn nieuwe mem binnen krijg ga ik eens kijken of ik deze combo een beetje kan overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
ik heb dit bordje ook.

hebben jullie die inf drivers ook geinstalleerd ?

Is er ergens een documentje waar in bescreven staat hoe je alle freq (vooral welke)langzaam moet verhogen voor een veilige oc. ook mem timeings ed. ik wil niet zomaar ergens aan draaien.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Btje schreef op 14 January 2003 @ 11:46:
Is er ergens een documentje waar in bescreven staat hoe je alle freq (vooral welke)langzaam moet verhogen voor een veilige oc. ook mem timeings ed. ik wil niet zomaar ergens aan draaien.
- handleiding van moederbord
- Technische PMG FAQ
- de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

elke keer als ik m`n systeem boot zegt ie: System failed CPU TEST
Maar hij boot gewoon en ik kan ook normaal in windows werken....
Alleen m`n cdrom drives kan ie ineens niet meer vinden :(
Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Blord schreef op 14 January 2003 @ 04:30:
Wie weet waar op de P4PE de MB-temperatuur wordt gemeten ? Zit dat ergens in een chip gebouwd of is er ergens een sonde op de moederbord ?

Ik wil namelijk de MB temperatuur ijken met behup van een losse digitale thermometer. De ASUS sensoren meten wel maar is niet nauwkeurig. Bijvoorbeeld ASUS Probe zegt dat de 12V lijn maar 11,07V is. In werkelijkheid is dat 11,73V, gemeten met de externe voltmeter
Ik heb niet echt gezocht naar die sensor voor de mainboard temperatuur.
De 12volt lijn bij jouw is niet in werkelijkheid 11.73volt zoals je kunt meten met een voltmeter.
Jij meet namelijk een indirecte onbelaste 12volt lijn en niet de 12volt lijn gemeten over de transistoren die deze spanning om moeten zetten. Hier zul je dus zien dat het echt wel zo laag is die 12volt. Komt natuurlijk door het 2 phase circuit.
Momenteel het EPOX board heeft zo'n echte perfect voedingscircuit. De 12volt is altijd 12volt, de vcore is niet te hoog en schommelt ook nog eens vrijwel niet.
Daarbij zijn de temperaturen die dit board aangeeft gewoon goed in tegenstelling tot wat het ASUS board aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupke30
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

Na het MoBo P4PE van ASUS heb ik hier toch '1' klein probleempje. nl. :
Als ik mijn pc wil afsluiten dan doet hij daar enorm lang over.
In eerste instantie d8 ik dat het iets met het netwerk te maken had maar na alle NIC's gedisabled te hebben blijft hij lang over het afsluiten doen????

Heeft iemmand een idee?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupke30

dupke30

You Like That!!!

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 08:58:
UPDATE:

Dit ligt dus zekers niet aan je kast!!! 8)7
Anders bouw alles er uit en sluit alleen je voeding op het MoBo (dus alle connectoren) met CPU/RAM/VGA/HDD/CD-ROM en dan buiten de kast testen.
Kijk goed in de manual waar de 2 pins zitten voor de power-knop en dan kortsluiten met iets of wat gelijd. al hij niet wil opstarten dan is er toch echt iets mis met je mobo! :'( -=( of maakt je mobo achter tegen de plaat kortsluiting? ik weet dat er 1 schroefje er bij de A600* kasten er zekers uit moet want die komt tegen een paar pinnetjes van de achterkant van het MoBo aan)=-
Ik heb btw de A600B Met een lekkere 350W[120mm Fan] werkt goed 1e keer inbouwen en meteen aan de gang.... maar ja wie ben ik O-)

[ Voor 7% gewijzigd door dupke30 op 14-01-2003 22:57 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Rick2001 schreef op 14 januari 2003 @ 20:47:
[...]
Jij meet namelijk een indirecte onbelaste 12volt lijn en niet de 12volt lijn gemeten over de transistoren die deze spanning om moeten zetten. Hier zul je dus zien dat het echt wel zo laag is die 12volt. Komt natuurlijk door het 2 phase circuit.
Momenteel het EPOX board heeft zo'n echte perfect voedingscircuit. De 12volt is altijd 12volt, de vcore is niet te hoog en schommelt ook nog eens vrijwel niet.
Daarbij zijn de temperaturen die dit board aangeeft gewoon goed in tegenstelling tot wat het ASUS board aangeeft.
[afbeelding]

Ik heb een printscreen van de MBM Dashboard gemaakt. Zoals je ziet is de 12V lijn zeer laag en de 5V line zeer goed. Ik heb een AOpen 300Watt PS. Misschien een brakke voeding?

De sonde temperatuur heb ik gemaakt van een 10K Ohm NTC en is precies goed ( nouja +2 compensatie toegepast, geijkt met een externe thermometer )

Weet niemand waar de MB temperatuur op de P4PE wordt gemeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Blord schreef op 14 januari 2003 @ 23:06:
[...]

http://users.pandora.be/nihao/MBM%20Dashboard.gif
Ik heb een printscreen van de MBM Dashboard gemaakt. Zoals je ziet is de 12V lijn zeer laag en de 5V line zeer goed. Ik heb een AOpen 300Watt PS. Misschien een brakke voeding?

De sonde temperatuur heb ik gemaakt van een 10K Ohm NTC en is precies goed ( nouja +2 compensatie toegepast, geijkt met een externe thermometer )

Nou, het is vrij gebruikelijk bij een wat 'zwakkere' voeding dat die 12volt zo laag wordt op oa. het P4PE board van ASUS. (Door die 2 phasen.)
Dat je voeding brak zou zijn lijkt me sterk, dan zou het niet stabiel moeten draaien.
Ik zal het board eens even bekijken of ik een sensor kan zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

dupke30 schreef op 14 januari 2003 @ 22:40:
Na het MoBo P4PE van ASUS heb ik hier toch '1' klein probleempje. nl. :
Als ik mijn pc wil afsluiten dan doet hij daar enorm lang over.
In eerste instantie d8 ik dat het iets met het netwerk te maken had maar na alle NIC's gedisabled te hebben blijft hij lang over het afsluiten doen????

Heeft iemmand een idee?
Toevallig de NVIDIA Helper Service nog ingeschakeld staan ? Direct disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupke30

dupke30

You Like That!!!

Blord schreef op 14 January 2003 @ 23:06:
[...]

http://users.pandora.be/nihao/MBM%20Dashboard.gif

:? wat is jou cpu temp hoog! :? mijne draait op 146MHz FSP ->3,06GHz en is nog maar 40 graden. Heb een Aopen A600B kast met geen extra Fan's

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupke30

dupke30

You Like That!!!

Rick2001 schreef op 14 January 2003 @ 23:12:
[...]

Toevallig de NVIDIA Helper Service nog ingeschakeld staan ? Direct disablen.
Als hij aan zou staan waar kan ik dit controleren?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

dupke30 schreef op 14 January 2003 @ 23:17:
[...]

Als hij aan zou staan waar kan ik dit controleren?
Rechterknop op My Computer, dan Manage, dan Services and Applications, en dan op Services.
Hier vindt je dan NVIDIA Driver Helper Service. Deze moet je even stoppen en op disables zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Zie je die CPU load meter? constant 100% door Prime95. Als je CPU ook 100% draait gaat ie flink omhoog hoor, P4 3.06GHz verbruikt meer dan 80Watt op z'n piek
Als ik Prime95 afzet ,ga de temperatuur terug naar 39-40 graden

Ik heb trouwens een P4 2.4B met b0 stepping. Haal ook die "magische" 3 GHz maar tegen een "prijs" van 1,7V core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupke30

dupke30

You Like That!!!

Blord schreef op 14 januari 2003 @ 23:26:
Zie je die CPU load meter? constant 100% door Prime95. Als je CPU ook 100% draait gaat ie flink omhoog hoor, P4 3.06GHz verbruikt meer dan 80Watt op z'n piek
Als ik Prime95 afzet ,ga de temperatuur terug naar 39-40 graden

Ik heb trouwens een P4 2.4B met b0 stepping. Haal ook die "magische" 3 GHz maar tegen een "prijs" van 1,7V core.
Ja ok wist niet dat je het een en ander aant draaien was maar goed ik draaj op mijn iP4 2.8 @ 3.06GHz met 1,5V stressed ook maar 50C dusse

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Hebben jullie die inf drivers die meegeleverd worden ginstalleerd. Wat zijn hier de voordelen van.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Btje schreef op 15 januari 2003 @ 08:00:
Hebben jullie die inf drivers die meegeleverd worden ginstalleerd. Wat zijn hier de voordelen van.
Je moet minimaal de INF drivers van de cd installeren of nieuwere.
Het voordeel is dat je chipset herkent wordt en dus optimaler kan werken. (Maw. iets sneller.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dupke30 schreef op 14 januari 2003 @ 22:54:
[...]

Dit ligt dus zekers niet aan je kast!!! 8)7
Anders bouw alles er uit en sluit alleen je voeding op het MoBo (dus alle connectoren) met CPU/RAM/VGA/HDD/CD-ROM en dan buiten de kast testen.
Kijk goed in de manual waar de 2 pins zitten voor de power-knop en dan kortsluiten met iets of wat gelijd. al hij niet wil opstarten dan is er toch echt iets mis met je mobo! :'( -=( of maakt je mobo achter tegen de plaat kortsluiting? ik weet dat er 1 schroefje er bij de A600* kasten er zekers uit moet want die komt tegen een paar pinnetjes van de achterkant van het MoBo aan)=-
Ik heb btw de A600B Met een lekkere 350W[120mm Fan] werkt goed 1e keer inbouwen en meteen aan de gang.... maar ja wie ben ik O-)
VET! misschien is dat het!~ Ik heb nl. ook al een oud mobo in die kast geplaatst, en die deed het in de H600A dus ook niet. het kan idd aan de overbodige mobo-stuentjes liggen (vreemd is het nu niet meer dat 2 _verschillende_ combi's van P4PE en H600A niet werkten).
Ga het vanavond gelijk uitproberen! Enne kortsluiten: risico durf ik niet aan (hard verdiende geld kortsluiten, noway ;) ) maar als alles tegenzit, ga ik het toch doen.

Thx for the help, dit kan een oplssing zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupke30

dupke30

You Like That!!!

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 11:53:
[...]

VET! misschien is dat het!~ Ik heb nl. ook al een oud mobo in die kast geplaatst, en die deed het in de H600A dus ook niet. het kan idd aan de overbodige mobo-stuentjes liggen (vreemd is het nu niet meer dat 2 _verschillende_ combi's van P4PE en H600A niet werkten).
Ga het vanavond gelijk uitproberen! Enne kortsluiten: risico durf ik niet aan (hard verdiende geld kortsluiten, noway ;) ) maar als alles tegenzit, ga ik het toch doen.

Met kortsluiten bedoel ik de werking na bootsen van de aan/uit knop van je kast. Dus ff aan tikken met een schroevendraajer. Of je pakt een soort jumper met snoortje (2-draats) en je sluit hem aan op de powe button pinnetjes en sluit daarna de uiteinden van de draad kort door ze tegen elkaar te houden.

maar goed su6 erme!

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem de msi die is net zo uitgevoerd Gbit lan/firewire etc...
alleen geen SATA.
maar daar is nu geen hd voor beschikbaar (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 13:47:
Check pricewatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Laatst online: 20:52

Dax

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 13:47:
neem de msi die is net zo uitgevoerd Gbit lan/firewire etc...
alleen geen SATA.
MSI fanboy >:)
Beetje ons P4PE topic verzieken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 15:14

EntonoX

Team leider

heeft iemand eigenlijk problemen met de onboard geluidskaart??? hier valt af en toe het geluid weg (vooral bij divxjes)...

en ook ben ik weer van bios 1003.006 afgestapt wat dat was één en al ellende, leek wel of de snelheid halveerde....

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

EntonoX schreef op 15 januari 2003 @ 19:43:
heeft iemand eigenlijk problemen met de onboard geluidskaart??? hier valt af en toe het geluid weg (vooral bij divxjes)...

en ook ben ik weer van bios 1003.006 afgestapt wat dat was één en al ellende, leek wel of de snelheid halveerde....
Probeer maar eens de fixed AGP/PCI speed op 67/34MHz in te stellen. Hiermee blijft de on-board audio gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

al geprobeerd, (uiteraard) en dat maakt niets uit.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

EntonoX schreef op 15 januari 2003 @ 20:25:
al geprobeerd, (uiteraard) en dat maakt niets uit.... :Y)
Ik neem aan de je begrijpt wat ik bedoel, dus niet 66/33 maar 1MHz hoger.
Als je dit instelt bij een overclocked systeem, dan weet ik zeker dat je geluidskaart gewoon werkt terwijl dit op 66/33MHz niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 11:53:
[...]

Voordat je los gaat e volledig uit je ster en zo... tis maar een idee, maar MoBo boekjes willen nog al eens verkeerd om getekend zijn. Vorige week nog: Asus P4B-533 Gold edition voor iemand in een nieuwe kast van Antec en een Celly 2200, met verder nog meer, maar doet er niet toe..

Als je led vol brandt heb je voeding vanuit je PSU. (dat deze verder andere problemen kan hebben is hier niet aan de orde)
Dan moet je dus gaan kijken naar de connectors die je systeem aansturen op hardware niveau. Ik kom dan al snel tot de conclusie dat de PW Swtich / HD LED / Etc tekening op zijn kop kan zitten. Dus ook het geval met een perfect nieuw board van Asus... het blijft een vertaling van het originele aziatische manual ;)

Haal alle gekte die extra op een basis PC is even los en draai de connectors van je PowerSwitch en Reset Switch om (ja je leest het goed). Dit kan het gewoon zijn... sommige boards willen niet als deze verkeerd zitten, net als dat je HD led niet oplicht bij activiteit als deze verkeerd om zit.. simpel maar een heel om uit te vinden als je niet logisch blijft denken :P

succes.. enne NOOOIT je zure geld kortsluiten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Rick2001 schreef op 15 January 2003 @ 20:41:
[...]

Ik neem aan de je begrijpt wat ik bedoel, dus niet 66/33 maar 1MHz hoger.
Als je dit instelt bij een overclocked systeem, dan weet ik zeker dat je geluidskaart gewoon werkt terwijl dit op 66/33MHz niet het geval is.
euhhh, dat heb ik nog niet geprobeerd... maar verklaar je nader, waarom zou 1 MHz meer dan wel werken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

EntonoX schreef op 15 januari 2003 @ 21:29:
[...]

euhhh, dat heb ik nog niet geprobeerd... maar verklaar je nader, waarom zou 1 MHz meer dan wel werken???
Omdat het gewoon een bewezen probleem is bij het P4PE board. Ikzelf ben een van die ondervindende die ook dit probleem hadden en het hiermee heeft op kunnen lossen.
Echter heb ik nu het EPOX board en dit heeft totaal geen enkele 'problemen' met niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:19
Heb gisteren ook zo'n bordje gekocht, samen een 2.4 en 2x 256 samsung 2700
doet het wel goed, alleen als ik aan de memory timing zit (spd>manual) heb ik gelijk een boot fail "boot failure due to overklokking" ook als de cpu niet is overgeklokt.
Timing staat nu op 2.5-3-3-7, heb de eerste 2 bankjes gebruikt op het mobo, moet ik nog iets anders veranderen?
Memscore is nu 2866/2867, 156 systeembus, memspeed 390, geen errors in memspeed op deze snelheid.
Mem is enkelzijdig samsung plakker er op samsung chippies.
wat doe ik verkeerd of kan ik beter proberen het om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

Rick2001 schreef op 15 januari 2003 @ 21:44:
[...]

Omdat het gewoon een bewezen probleem is bij het P4PE board. Ikzelf ben een van die ondervindende die ook dit probleem hadden en het hiermee heeft op kunnen lossen.
Echter heb ik nu het EPOX board en dit heeft totaal geen enkele 'problemen' met niets.
aha, dan ga ik dat zo ook eens proberen... bedankt voor de tip!!! ow en waarom ben je eigenlijk overgestapt naar een epox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

EntonoX schreef op 15 January 2003 @ 21:50:
[...]

aha, dan ga ik dat zo ook eens proberen... bedankt voor de tip!!! ow en waarom ben je eigenlijk overgestapt naar een epox?
Nou, ik heb bijna iedere week een ander board om te testen, en momenteel heb ik het EPOX board wat ik tot nu toe het beste vind, vandaar dat deze nou ingebouwd is.

Zojuist een 2.4B processor met productiedatum 02-jan-2003 getest op dit board.
Op 185MHz FSB liep deze processor nog goed. Alleen ben ik toch van mening dat de fixed AGP/PCI niet helemaal werkt zoals het hoort.
Zowel op het EPOX board als op het ASUS board krijg ik bij zo'n hoge overclock dat hij Windows XP niet wil booten. Zodra het logo van XP hoort te komen blijft het beeld zwart en boot hij niet verder. Start ik echter met een boot cd op, dan werkt het wel.
Ook heb ik XP al eens vanaf een andere harddisk geprobeerd. Wel moet ik zeggen dat ik op beide boarden dus met een PROMISE U100TX2 geprobeerd heb en nog niet met de standaard onboard controller. Misschien dat ik dit nog wel wil proberen. >:)
Maar de 2.4B processor wilde in ieder geval nog gewoon werken op 3.4GHz, dus FSB 189. Hierbij blijven de voltages nog steeds netjes boven de 12volt en boven de 5volt. Vcore stond op 1.70volt. Verder heb ik niet getest.

Offtopic.

Dus ImPuLzIvE_kIlLaH, als je een processor nodig hebt, deze 2.4B is perfect voor je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op 13 januari 2003 @ 19:48:
Ik heb de extra 2 pins powerled gewoon los laten hangen, anders heb je alleen maar risico op een kortsluiting ergens. Verder heb ik alleen de vierkante 12V stekker gebruikt, niet de EZ plug.

Mijn Enermax wilde de eerste keer ook niet starten herinner ik me, maar na het een keer aanduwen van alle stekkertjes werkte het wel. Probeer het eens zonder alle HD's, floppy en CD-Rom spelers aan te sluiten? Aanzetten die ik gewoon door kort op de knop te drukken, of vaker nog door CTRL-ESC in te drukken op m'n keyboard (maar dat moet je eerst instellen in je bios...).
Ik heb dit ook in de bios ingesteld, maar ik moet nog steeds de knop gebruiken. Mijn keyboard is wel draadloos (Logitec). Vergeet ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dupke30 schreef op 15 January 2003 @ 13:29:
[...]

Met kortsluiten bedoel ik de werking na bootsen van de aan/uit knop van je kast. Dus ff aan tikken met een schroevendraajer. Of je pakt een soort jumper met snoortje (2-draats) en je sluit hem aan op de powe button pinnetjes en sluit daarna de uiteinden van de draad kort door ze tegen elkaar te houden.

maar goed su6 erme!
jammer... dit was het nie :'(... de mobo steuntjes stonden allemaal op de goede plek (7 voor de mobo, 4 extra bijgeplaatst voor de proc. steun), er waren er geen teveel oid.
Gister dus weer ALLES van mijn oude systeem overgeplaatst in de H600A met oude voeding: Nu deed ie het vlekkeloos.
De P4PE in mijn oude kast met Aopen voeding: systeem draait (zoals eerder al getest). best vet, dat asus boot screen en de bios (nouja, je moet met íets blij zijn :()

Het moet gewoon aan de combi liggen, want het voorstel om kort te sluiten had ook geen resultaat, en de connectors omdraaien qua plaats: de asus P4PE in een Fong Kai kast (mijn oude nonamekast) draaide wél gewoon mooi &snel

edit:
@Mad_Cookie, ik zal het eens proberen, de pw_switch en de reset omdraaien. denk niet dat het gaat lukken ,want zoals gezegd, in mijn oude kast met settings volgens manual deed ie het wel ok.

toevoeging: mijn oude mobo in de H600A gaf wel gewoon het groene powerLED aan de voorkant van de kast bij "on". Kast is dus ook ok . Voorzichtige conclusie: combi is niet mogelijk (iig, voor mij dan weer :'( ??) ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupke30

dupke30

You Like That!!!

Rick2001 schreef op 14 January 2003 @ 23:23:
[...]

Rechterknop op My Computer, dan Manage, dan Services and Applications, en dan op Services.
Hier vindt je dan NVIDIA Driver Helper Service. Deze moet je even stoppen en op disables zetten.
Ik heb het disabled maar hij w8 nog steeds 2 tot 4 min. totdat hij de pc re-boot of afsluit. Waar kan het nog aan liggen?

USB muis? USB toetsenbord? FireWire? GLAN Kaart? ? ?
Tja ik heb best wat ervaring, maar meestal ligt het aan het netwerk waar de pc op w8 maar dit heb ik uit staan...??? :?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

dupke30 schreef op 16 January 2003 @ 18:15:
[...]

Ik heb het disabled maar hij w8 nog steeds 2 tot 4 min. totdat hij de pc re-boot of afsluit. Waar kan het nog aan liggen?

USB muis? USB toetsenbord? FireWire? GLAN Kaart? ? ?
Tja ik heb best wat ervaring, maar meestal ligt het aan het netwerk waar de pc op w8 maar dit heb ik uit staan...??? :?
Als je de NVIDIA helper op disabled hebt en Windows XP draait, dan moet hij inderdaad binnen de 10 seconden afgesloten zijn ook met netwerk.
En een nieuwe installatie van Windows ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik had dit probleem ook. Minstens 2 min wachten totdat Windows2000 afsloot. Na de tip van Rick2001 sluit die nu zonder delay.

Wat je ook kan doen is gewoon op de aan/uit knop van je computer drukken, dan forceer je de Windows om te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Blord schreef op 16 januari 2003 @ 18:55:
Ik had dit probleem ook. Minstens 2 min wachten totdat Windows2000 afsloot. Na de tip van Rick2001 sluit die nu zonder delay.

Wat je ook kan doen is gewoon op de aan/uit knop van je computer drukken, dan forceer je de Windows om te sluiten.
Als je dus inderdaad een reset forceerd, dan kun je beter je schijven (partities) als NTFS formatteren zodat je niet iedere keer scandisk hoeft te zien voordat Windows boot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 11:44:
[...]

Ik heb dit ook in de bios ingesteld, maar ik moet nog steeds de knop gebruiken. Mijn keyboard is wel draadloos (Logitec). Vergeet ik iets?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm... de connectors omdraaien e.d. werkte allemaal niet. voor de duidelijkheid toch maar even een artistiek dingetje hoe ik mijn connectors heb aangesloten:

H600A i.c.m. P4PE lan/audio rev. 1.03

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
- - - - - - - - - -
G___W       R_____Z
- - - - - - - - - -
          R_Z   W_P

G_W 3-pin = groen/wit, powerled
R_Z 4-pin = rood/zwart, speaker
R_Z 2-pin = rood/zwart, power switch
W_P 2-pin = wit/paars, reset switch

De hdd led: Wit boven, oranje onder (+)

Dit moet toch kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 09:23:
hmmm... de connectors omdraaien e.d. werkte allemaal niet. voor de duidelijkheid toch maar even een artistiek dingetje hoe ik mijn connectors heb aangesloten:

H600A i.c.m. P4PE lan/audio rev. 1.03

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
- - - - - - - - - -
G___W       R_____Z
- - - - - - - - - -
          R_Z   W_P

G_W 3-pin = groen/wit, powerled
R_Z 4-pin = rood/zwart, speaker
R_Z 2-pin = rood/zwart, power switch
W_P 2-pin = wit/paars, reset switch

De hdd led: Wit boven, oranje onder (+)

Dit moet toch kloppen?
Dit klopt inderdaad en zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

als je je compu aan wilt zetten mbv je keyboard moet je een jumpertje overzetten
die bij je PS/2 poortjes zit (en oh ja.. het werkt alleen op PS/2 toetsenbord/muizen)..

deze jumpertje zorgt ervoor dat je keyboard controller actief blijft wanneer je systeem uit is.. en daardoor kun je het systeem aanzetten m.b.v. toetsenbord of muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 17 January 2003 @ 09:56:
[...]

Dit klopt inderdaad en zou gewoon moeten werken.
hmmzzz.... vreemd he?
Heeft iemand van jullie ook board rev. 1.03 en rond eind dec02-begin jan03 dit boardje gekocht (bijv. bij Computerland?)

Asus support en Aopen support hebben btw nog steeds niet gereageerd.

Op het forum van Asus is er een thread
geopend door mensen met hetzelfde probleem (groene LED brandt, geen kik na powerup). ook rond eind-december 2002/begin jan '03 gekocht .

Misschien is board rev. 1.03 een "bad serie" ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 12:36:
[...]

hmmzzz.... vreemd he?
Heeft iemand van jullie ook board rev. 1.03 en rond eind dec02-begin jan03 dit boardje gekocht (bijv. bij Computerland?)

Asus support en Aopen support hebben btw nog steeds niet gereageerd.

Op het forum van Asus is er een thread
geopend door mensen met hetzelfde probleem (groene LED brandt, geen kik na powerup). ook rond eind-december 2002/begin jan '03 gekocht .

Misschien is board rev. 1.03 een "bad serie" ??
Lijkt me sterk. Rev. 1.03 is de meeste verkochte revisie. Zelf heb ik ook de 1.03 gehad en werkte gewoon zoals het hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan weet ik het niet meer :'( mijn kennis houdt hier op....
anybody misschien de verlossende tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupke30

dupke30

You Like That!!!

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 15:16:
dan weet ik het niet meer :'( mijn kennis houdt hier op....
anybody misschien de verlossende tip?
Ik zou zeggen: haal alles uit elkaar. dus het mobo eruit de voeding er uit en ook alle kaarten.
Nou leg het MoBo op een antistatic vlak (de zak waar hij in zat bv) en dan plug je de PS erop en 1 hdd en a-drive en de vga. (je kunt ook nog verder gaan door ook cd cpu en het mem enz. eraftehalen en opnieuw installen.) als het werkt naar behoren dan bouw je 1 VOOR 1 alles weer terug. per component de pc opstarten en als hij nix doet dan weet je waar het aan ligt. Er is niets verder meer wat je kunt doen dus...

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupke30

dupke30

You Like That!!!

Rick2001 schreef op 16 January 2003 @ 18:36:
[...]

Als je de NVIDIA helper op disabled hebt en Windows XP draait, dan moet hij inderdaad binnen de 10 seconden afgesloten zijn ook met netwerk.
En een nieuwe installatie van Windows ?
Nieuwe winxp erop heb ik al gedaan. Hij re-boote perfect totdat ik alle hw en software er weer op had staan. domme ik kan me niet meer herinneren wanneer hij het laatst snel re-boote :? 8)7 . Maar dat moet toch te achterhalen zijn waar het aan ligt...

signature

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.