ASUS P4PE Gebruikers ervaringen

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.357 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

even een vraagje, gaat ddr400 eigenlijk veel uitmaken ipv ddr333??
alvast bedankt

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 16:24

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 20:04:
even een vraagje, gaat ddr400 eigenlijk veel uitmaken ipv ddr333??
alvast bedankt
het ligt eraan wat je met je systeem gaat doen..

ga je gewoon met je systeem aan de gang (dus geen overclocking enzo) dan is DDR333 net zo snel als DDR400 (sinds je toch maar maximaal DDR333 aan gaat sturen)..

maar ga je en plan je misschien om over te gaan klokken dan wordt DDR400 een interessante keuze.. doordat je bij het overklokken vaak de FSB omhoog schroeft gaat je geheugensnelheid ermee hoog en dat merk je.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

ah zo, dus ddr400 gaat zich gedragen als ddr333, of begrijp ik het verkeerd?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

jolos, lees eens wat meer achtergrondinformatie in de Technische PMG FAQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 21:58:
ah zo, dus ddr400 gaat zich gedragen als ddr333, of begrijp ik het verkeerd?
op "non-océd" settings wel.. maar de P4PE kan 't ook als DDR355 draaien.. het is op jou dat je die extra 22 mhz (11mhz ddr) waard is.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het noodzakelijk om de Intel Chipset Inf Update Program en de Intel Application Accelerator Driver te installeren? Ik heb winXP met SP1 draaien, zonder problemen. Wat zou de toegevoegde waarde zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 22:17:
Is het noodzakelijk om de Intel Chipset Inf Update Program en de Intel Application Accelerator Driver te installeren? Ik heb winXP met SP1 draaien, zonder problemen. Wat zou de toegevoegde waarde zijn?
Vergelijk deze twee met de VIA 4 in 1. Het zijn gewoon chipsetdrivers. Die in Win2k en WinXP zijn "generic", die werken voor alle (intel)chipsets. Deze IAA en INF zijn gewoon nieuwer en specifieker, waardoor het systeem beter werkt (zou moeten werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 20:31
dus de VIA 4 in 1 een drivers hoeven echt niet perse als je die IAA en INF al geinstalleerd hebt?

ik heb zelf een probleempje.
heb hier een router en wil dus chello via die router op mijn p4pe mobo op de lan onboard.

hij deed het goed in het begin maar nu kan ik wel op de router komen, maar niet op internet.
Terwijl als ik er een andere netwerkkaartje inzet, en PRECIES dezelfde (en juiste) instellingen dan kan ik hiermee wel op de router komen EN Op internet zelf..

Heel vreemd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

ehhh...

"de VIA 4 in 1" zijn drivers voor een VIA chipset..

Firepower bedoelde het in de trend van:..

de Intel INF update is voor intel chipsets precies hetzelfde als de VIA 4 in 1 voor VIA chipsets.

DUS GEEN VIA 4 in 1 installeren. ik denk dat dat niet goed komt als je ze forced |:(

----

wel vaag probleem met je onboard LAN adapter.. ik heb 'm hier draaien als 'n trein (op win2k). maar de feit dat je hiermee wel op de router kan komen doet me toch echt denken dat je ergens een instelling fout hebt gedaan (gateway?)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 20:31
OOoh Stom |:(

Ja ben gewend om die installatie omdat ik hiervoor een ASUS k7T had..
amd 800mhz classic :)

Die heb VIA 4-1 heb ik gister na de windows installatie wel geinstalleerd :X
maar nu heb de schijf helemaal geformat en windows er weer op gegooid zonder die VIA 4 in 1 te installeren. maar wel die IAA dus en INF.

maar goed dat prob is klote met die lan on board :(

ja alles is hetzelfde ingesteld ook. heb geen gateway ingevuld. ik zou alles auto moeten krijgen van de router zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RelaXXinG, stel je lan eens in op 10 Mb ,
bij mij werkte hij ook niet goed op 100 Mb.
tot ik de kabels opnieuw geknepen had ddarna was probleem weg.
100Mb schijnt wat hoger eisen aan je kabels te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 22:35:tot ik de kabels opnieuw geknepen had ddarna was probleem weg.
100Mb schijnt wat hoger eisen aan je kabels te stellen
Klopt, utp cat-5 heb je dan nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:55
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 16:26:
[...]

Klopt, utp cat-5 heb je dan nodig...
Wat zo ongeveer standaard is :) ... dus waarschijnlijk heb je ook gewoon cat-5 kabels ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31

Crazy-

Best life ever

en voor die 1gbit hebbie cat-5e nodig :) en het werkt lekker :D

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32
In de nieuwe computertotaal staat een test van een aantal moederborden met 845pe chipset. Heeft iemand enig idee welke er gewonnen heeft. Was namelijk even bij de boekhandel maar deze editie zat in plastic en ik had geen geld bij me. Ik ga hem toch nog kopen hoor, maar was vast benieuwd of misschien het asus bordje gewonnen had?

:Y)

Heb de P4PE vanmorgen besteld. Was helaas niet op voorraad. Met Gbit LAN :9~
Hoop maar dat ik de juiste beslissing heb genomen. Ervaringen krijgen jullie dus volgende week van mij!

:7

[ Voor 24% gewijzigd door vandenhende op 16-12-2002 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:00
vandenhende schreef op 16 December 2002 @ 16:17:
In de nieuwe computertotaal staat een test van een aantal moederborden met 845pe chipset. Heeft iemand enig idee welke er gewonnen heeft. Was namelijk even bij de boekhandel maar editie zat ik plastic en ik had geen geld bij me. Ik ga hem toch nog kopen hoor, maar was vast benieuwd of misschien het asus bordje gewonnen had?

Heb de P4PE vanmorgen besteld. Was helaas niet op voorraad. Met Gbit LAN :9~
Hoop maar dat ik de juiste beslissing heb genomen. Ervaringen krijgen jullie dus volgende week van mij!

:7
ASUS P4PE = Best getest
Gigabyte 845PE Titan = Prijs / Kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, zijn er meer mensen met een cold boot probleem.
Als ik de mijne opstart geeft hij 10 op 10 keer een hardware fout aan.
Hij moet dan wel een paar uur afgestaan hebben.
Ik kan nix vinden ,en heb hem nu niet meer OC.
Geef ik een f1 dan gaat hij gewoon door, en werkt alles normaal .
Daarna heb ik dat probleem niet meer tot hij weer een tijdje afstaat.
Het maakt ook nix uit of ik de voeding ook uitzet .
raar 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
zeker weten dat jet niet 1 van de fan's is die op lage toerentallen draait? Dat heb ik namelijk. Als ie onder de 2000 rpm komt geeft ie een error bij booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
Als ik nou mijn p4pe ga installeren (ik ben een zelfbouw n00b nog op het moment ;-) ) moet ik dan ook al gaan kl*ten met multiplyers en dergelijke. Of detecteert het moederbord vanzelf de aanbevolen instellingen.
Misschien dat er iemand een goede handleiding weet voor het zelf bouwen van pc's. Heb gezocht op google maar dan vind ik voornamelijk van die basic dingen zoals: stop de drive in de kast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou het dat zijn ?
zou best eens kunnen
twee van de fans heb ik zelfregelend gemaakt, en die draaien in het begin op minder dan 2000 tpm .
thankx ik zal er eens op letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandenhende schreef op 16 december 2002 @ 17:38:
Als ik nou mijn p4pe ga installeren (ik ben een zelfbouw n00b nog op het moment ;-) ) moet ik dan ook al gaan kl*ten met multiplyers en dergelijke. Of detecteert het moederbord vanzelf de aanbevolen instellingen.
Misschien dat er iemand een goede handleiding weet voor het zelf bouwen van pc's. Heb gezocht op google maar dan vind ik voornamelijk van die basic dingen zoals: stop de drive in de kast....
Gewoon in elkaar zetten. Het moederbord stelt zichzelf in.

Proc MHz = (gedetecteerde MP) x (gedetecteerde FSB)
Mem MHz = By SPD (Automatisch, dus 200, 266 of 333 MHz)
Zwakste Timings.

Er kan niks fout gaan. Je kunt zelf je PC overklokken, maar het moederbord stelt alles standaard en exact volgens de gedetecteerde specs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik heb een beetje maf probleem met Q-fan en dit bord icm met P4-2,4 Ghz. Als ik mijn PC aanzet draait de fan op volle toeren (3500 rpm geloof ik). Als ik dan een tijdje wacht (2 min.) zie en hoor ik in windowsXP dat de fan nogmaar op 2300 rpm draait. Als ik nog langer wacht gaat ie zelfs tot 1970 rpm. Heerlijk stil dus. Het maffe is dat na een paar uur de fan weer op 3000 rpm draait. Terwijl de temperatuur niet veranderd is van toen de fan op 2000 rpm draaide. Als ik mijn pc reboot, zie ik dezelfde temperaturen als daarvoor, maar gaat de fan weer rustig terug naar 2000 rpm. Heeft iemand een dergelijk probleem of oplossing? Bij Asus werd ik vrijwel niets wijzer, want er staat heel weinig over Q-fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 16:47:
Vraagje, zijn er meer mensen met een cold boot probleem.
Als ik de mijne opstart geeft hij 10 op 10 keer een hardware fout aan.
Hij moet dan wel een paar uur afgestaan hebben.
Ik kan nix vinden ,en heb hem nu niet meer OC.
Geef ik een f1 dan gaat hij gewoon door, en werkt alles normaal .
Daarna heb ik dat probleem niet meer tot hij weer een tijdje afstaat.
Het maakt ook nix uit of ik de voeding ook uitzet .
raar 8)7
Ik heb ook zoiets gehad toen het -8 graden was in m'n kamer :X Toen ik me PC aanzette bleeft ie hangen bij het boot scherm. Toen ik heb de knop achterop de voeding ff uit gedaan en daarna weer aan. Toen weer de PC aangezet en hij werkt. Ik heb het moederbord bijna 2 maanden, en het is (gelukkig) maar 1 keer voorgekomen. Ik denk dat het door de kou kwam ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeXToR_122 schreef op 16 december 2002 @ 21:50:
[...]

Ik heb ook zoiets gehad toen het -8 graden was in m'n kamer :X
Tjeee... Woon jij in Lapland ofzo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 22:15:
[...]

Tjeee... Woon jij in Lapland ofzo :|
ehh... nee :X Was vorige week toen het erg koud was... De pc staat op zolder en had het zolder raam open laten staan hehe :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik krijg die Foutmelding inderdaad ook vanaf 'n koude start ... als de PC een tijdje heeft aangestaan dan is dit probleem 'r niet meer neej. Met F1 gaat ie gewoon door en is er absoluut geen probleem :).

Ik kreeg deze melding overigens voor 't eerst toen ik m'n nieuwe Enermax-voeding in had gebouwd. Nu kan 't dus komen doordat de verschillende voltages (volgens BIOS-normen) iets te ver over/onder de grenzen gaat/komt ... of door de fan in de voeding die ik heb aangesloten op de daarvoor bedoelde aansluiting op het moederbord.

Hij zegt ongeveer geloof ik: "Hardware monitor has found an error, enter hardware setup for details" ... of zoiets. Met F1 kun je gewoon verder en met DEL gaat ie dan naar 't BIOS.

Toen ik m'n Zalman 6500B AlCu erin had gezet zei ie: "CPU fan fail" door de te lage toeren. Maar dat heb ik in BIOS op "Ignore" gezet omdat dat door die regelbare fan komt :).

Ik heb overigens ook even het opstart-scherm aangepast aan de tijd van het jaar >:) :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wbeekhuizen/GoT/mylogo2.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Wouter! op 17-12-2002 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
ThaWout schreef op 17 December 2002 @ 00:57:
... of door de fan in de voeding die ik heb aangesloten op de daarvoor bedoelde aansluiting op het moederbord.

Hij zegt ongeveer geloof ik: "Hardware monitor has found an error, enter hardware setup for details" ... of zoiets. Met F1 kun je gewoon verder en met DEL gaat ie dan naar 't BIOS.
Hmmz toen ik in het begin de fan van de voeding op me moederbord had aangesloten kreeg ik ook die fout melding :? Toen heb ik het stekkertje er maar uit gehaald en daarna nooit meer die foutmelding gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door koos.d op 17-12-2002 13:26 . Reden: beter nederlands ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:47

DJT

Is waarschijnlijk omdat je fans op een té laag toerental draaien. Ik krijg die foutmelding altijd tijdens het booten omdat al m'n fans op een fan-mate zitten en op <1500 rpm draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
DJT schreef op 17 December 2002 @ 14:33:
Is waarschijnlijk omdat je fans op een té laag toerental draaien. Ik krijg die foutmelding altijd tijdens het booten omdat al m'n fans op een fan-mate zitten en op <1500 rpm draaien.
aha is dat <1500rpm niet te laag voor een chieftec 360watt voeding? En is er iets in de bios in te stellen zodat hij die foutmelding niet geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deftronic
  • Laatst online: 19-09 21:57
Dezelfde problemen heb ik ook gehad. Constant vage Bios meldingen met me Enermax voedingsstekkertje op het mobo aangesloten

Heb zelf de problemen opgelost door de fan van me PSU niet op het Mobo aan te sluiten, maar door te lussen met stekkertje dat ik bij met Enerrmax heb gekregen. Dus mijn PSU fan wordt nu gevoed door me voeding (direct) en niet in indirect via het mobo.

Give it a try zou ik zeggen, bij mij waren de problemen opgelost

May the stability be with your system ......... and mine offcourse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
Deftronic schreef op 17 December 2002 @ 15:38:
Dezelfde problemen heb ik ook gehad. Constant vage Bios meldingen met me Enermax voedingsstekkertje op het mobo aangesloten

Heb zelf de problemen opgelost door de fan van me PSU niet op het Mobo aan te sluiten, maar door te lussen met stekkertje dat ik bij met Enerrmax heb gekregen. Dus mijn PSU fan wordt nu gevoed door me voeding (direct) en niet in indirect via het mobo.

Ik heb dus dat stekkertje eruit gelaten, m'n fan draait gewoon van m'n PSU. Het stekkertje hangt gewoon los. Moet ik hem dan nog zoals je zei doorlussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deftronic schreef op 17 december 2002 @ 15:38:

Dat kleine stekkertje dat je op je MB aan kunt sluiten is niet om je PSU fan te voeden. Dat dient alleen om het toerental te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
DeXToR_122 schreef op 17 December 2002 @ 16:16:
[...]

Ik heb dus dat stekkertje eruit gelaten, m'n fan draait gewoon van m'n PSU. Het stekkertje hangt gewoon los. Moet ik hem dan nog zoals je zei doorlussen?
In die Enermax zitten 2 fans hè ... dat losse stekkertje is voor de onderste fan die lucht uit de kast via de voeding naar buiten zuigt :). Dus als je die eruit laat zal ie niet draaien waarschijnlijk >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

ThaWout schreef op 17 december 2002 @ 23:35:
[...]

In die Enermax zitten 2 fans hè ... dat losse stekkertje is voor de onderste fan die lucht uit de kast via de voeding naar buiten zuigt :). Dus als je die eruit laat zal ie niet draaien waarschijnlijk >:).
Dat stekkertje is puur-en-alleen om het toerental weer te kunnen geven van één van de fans in de voeding. Doorlussen lijkt me in dat geval érg onverstandig!

Nogmaals; die foutmelding is vanwege het feit dat de fan een laag aantal rpm's draait. Dat is niet schadelijk ofzo >> hoe lager, hoe stiller, hoe beter. Als de voeding warmer wordt gaat de fan vanzelf sneller draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
DJT schreef op 18 December 2002 @ 01:16:
[...]

Dat stekkertje is puur-en-alleen om het toerental weer te kunnen geven van één van de fans in de voeding. Doorlussen lijkt me in dat geval érg onverstandig!

Nogmaals; die foutmelding is vanwege het feit dat de fan een laag aantal rpm's draait. Dat is niet schadelijk ofzo >> hoe lager, hoe stiller, hoe beter. Als de voeding warmer wordt gaat de fan vanzelf sneller draaien.
Waarom zit dat losse voedingskabeltje er bij dan :? ... 't is toch echt om die fan aan te sluiten en verloopt naar zo'n molex-connector waar ie aan de +12V pins wordt verbonden ... (het rooie en het zwarte draadje jah! ... die gele voor de toeren wordt dan niet eens gebruikt). Bovendien staat 't ook in de gebruiksaanwijzing van m'n Enermax :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

ThaWout schreef op 18 december 2002 @ 01:41:
[...]

Waarom zit dat losse voedingskabeltje er bij dan :? ... 't is toch echt om die fan aan te sluiten en verloopt naar zo'n molex-connector waar ie aan de +12V pins wordt verbonden ... (het rooie en het zwarte draadje jah! ... die gele voor de toeren wordt dan niet eens gebruikt). Bovendien staat 't ook in de gebruiksaanwijzing van m'n Enermax :).
Ow...als het in je handleiding staat zal je wel gelijk hebben. Ik heb een 2 jaar oude Enermax en daar dient dat kabeltje alleen voor de toerentelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Dit topic gaat over ervaringen met het P4PE moederbord, dus ik heb nog een ervaring met jullie te delen >:) :

Ik heb vandaag het kabeltje ontvangen om het audio front-panel van m'n AOpen H500A kast aan te sluiten op 't moederbord (want m'n computer-shop dacht dat dat front-panel alleen met AOpen-moederborden zou werken, dus heeft ie 't maar niet meegeleverd |:( ... maar goed, na wat mailtjes werd ie nagezonden) en aangesloten ... en dat werkt ook prima :).

Ik heb nu m'n Creative FPS1600 4.1 setje op de juiste manier aangesloten (front in de de groene aansluiting achterop, rear in de paarse en juiste speaker-opstelling ingesteld in het configuratiescherm) en aan de voorkant kan ik 'n microfoon inpluggen (want dat was bij een stereo-speakerset anders de paarse aansluiting geweest :). Ook kan ik nog 'n hoofdtelefoon kwijt :).

Dat werkt dus ook allemaal prima op dit moederbord (of anders gezegd: met de onboard soundcard van dit moederbord).

Dat wilde ik ook nog even mededelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
Je bent alleen nog even vergeten te vertellen hoe het klinkt! Ik ben wel erg benieuwd namelijk. Heb mijn P4PE maandag besteld en zit nu te wachten (en ik ben heeeeeeeeeel ongeduldig :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

de kwaliteit van de onboard sound is verassend goed :P..

een reviewtje..

in dat previewtje heeft die kaart 10 punten van de 10 :? :P

heb zo'n vermoeden dat dit kaartje in een hogere "league" zit dan de SB Live!

but.. who am I?

[ Voor 70% gewijzigd door nIghtorius op 18-12-2002 21:58 . Reden: meer crap ]

• Wouter!
Ja, klinkt uitstekend ... echt niks op aan te merken :)

• vandenhende
Is er toevallig iemand hier die BIOS versie P4PE Beta BIOS 1003.003 in zijn boardje geflasht heeft? (flashen jullie met asus EZflash of met aflash?) Of zitten we allemaal nog op 1002 ?
Was wel eens benieuwd of er verschil merkbaar is...

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

ik zit zelfs op versie 1001.. daarmee haal ik FSB's van 170 en zelfs meer (maar dat wordt me te gek).. zolang ik geen prob met 1001 heb waag ik me niet aan een andere versie. sinds de meeste 1002 gebruikers de 153 niet voorbij komen :?.

• Wouter!
Ikke gebruik momenteel ook nog steeds 1001 ... weliswaar met 'n nieuw opstart-plaatje >:) (zie hier bovenaan de pagina :P).

• koos.d
ik gebruik ook nog steeds 1001, hij is stabiel en heb er nog geen problemen mee gehad. dus ik hoef dan ook niet te flashen. ;)

Verwijderd

ik gebruik 1002, aangezien mijn pioneer dvd-drive (106S) niet werkte met 1001 :(

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:14

EntonoX

Team leider

1003.003 beta, maar om nu te zeggen dat ik echt wat merk; nee.... :| zal wel gewoon een paar bugfixjes zijn....

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52

Dax

Ik krijg de broadcom gigabit adapter niet aan de praat, eerst was ie bridged (opgelost) maar nu wil hij de client voor m$ networks niet aan zetten :S
Verder prima boardje!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52

Dax

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 14:55
ik heb men mobo nu ongeveer een dikke 2 weken en ik heb tot nu toe met standaard p4 luchtcooling de cpu (p4 2.53) op 2983mhz gekregen.
voltage op 1.625 en fsb @ 158 ofzo denk ek :s

benchmarks staan op http://users.pandora.be/bdke/benches/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

BDke schreef op 20 december 2002 @ 17:31:
ik heb men mobo nu ongeveer een dikke 2 weken en ik heb tot nu toe met standaard p4 luchtcooling de cpu (p4 2.53) op 2983mhz gekregen.
voltage op 1.625 en fsb @ 158 ofzo denk ek :s

benchmarks staan op http://users.pandora.be/bdke/benches/
mmm mijn 2.53 doet 3.2 Ghz.... op 1.625 volt. en 2.85 op 1.5 volt.... >:)...
ok, ok, ik heb watercooling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

even updateje ->

BIOS 1003.004 is uit (nog steeds een beta maar ok)

ik had problemen met mn onboardgeluid als ik b.v. divxjes afspeelde of spelletjes speelde. dan viel het geluid opeens weg, om dan na 10 sec weer terug te komen ( :? ). waarschijnlijk omdat ik mn pctje overgeklokt had, dat ie em op één of ander manier het geluid verkloote (van 2.53 naar 2.85 GHz geklokt, want op 2.53 doet ie ut wel :?).

anyway: dus ik was effe op inet aan het zoeken voor een oplossing toen ik de nieuwe beta bios tegenkwam. effe geflashd, alles weer op "normale" :p instellingen gezet (dus weer 19 multiplier bij 150 FSB -> 400 MHz DDR) et voila, het geluidprobleem is weg. tenminste voorlopig, ook de divxjes/ spelletjes werken weer normaal.

_/-\o_ hulde Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

nIghtorius schreef op 01 december 2002 @ 20:41:
Hier een illustratie van wat ik bedoel >:) >:) >:)

[afbeelding]

wreed he! :7

(ff opnieuw gepost ipv edit in de angst van dat niemand dit leest :P)

---------- edit -----

't is een C1 (sl6ef) en draait tamelijk koel (42 graden) met de standaard intel koeler..
ff een oude quote van mij (in deze topic)..

m'n 2.4Ghz wil ook al te graag naar de 3 gig >:) >:) >:)...

en nou komt ie..

_/-\o_ op de default voltage!!! (1.525v) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

** bump **
MasterJR schreef op 19 december 2002 @ 21:09:
Ik krijg de broadcom gigabit adapter niet aan de praat, eerst was ie bridged (opgelost) maar nu wil hij de client voor m$ networks niet aan zetten :S
Verder prima boardje!!!
hmmmm,

kun je de andere computer pingen met b.h.v. TCP/IP? stel één van je compu's
in op: 192.168.0.1(subn:255.255.255.0) en de andere op 192.168.0.2(subn:zie 1e).. en probeer eens tussen die twee te pingen.. werkt het. dan heb je in iedergeval de netwerk kaart + drivers uitgesloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Niet online
Zo, de P4PE is afgehaald. Nu nog wachten op een SATA Converter (Asus maakt er eentje specifiek voor o.a. gebruik met de P4PE, € 25 bij de Mycom) en ik kan gewoon mijn al bestelde schijven op RAID 0 hangen :)

Aangezien ik al 2 WD800JB schijven had besteld kon ik dus niet meer terug. Nu met de converter kan er een op de Promise IDE aansluiting en een op de converter op de Primaire SATA connector.

Alhoewel Seagate een goed merk is heb ik nog niet echt het vertrouwen in die Barracuda V schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik heb net het P4PE boardje draaien.
Het voelt zich allemaal vrij snel aan en draaid ook perfect tot nu toe.
Wel is het vreemd als je XP gaat installeren dat je minimaal de eerste COM poort ingeschakeld moet hebben in de bios. Zet je dus alles uit, dan komt hij niet door de detectie en blijft hij gewoon wachten.

Verder loopt er momenteel een 1600MHz processor in dit board op 150MHz FSB, dus 2400MHz en het geheugen, 2x256MB INFINEON PC2700 op 200/400MHz.
Ik ben nog niet echt testen of ervaringen van mensen tegengekomen van deze geheugen modules, maar tot nu toe loopt het perfect op 200 met de strakste timings. (Sisoft zit al op 3100/3100MB/s)
Morgen zal ik het board dan maar eens inbouwen en mijn andere processor erop plaatsen met watercooling, kijken hoever hij wilt. :)

Tot nu toe geen slecht board.

/edit/

WOW...... Dit geheugen draaid ook op 213/426MHz perfect, nog steeds met de maximale timings. Processor momenteel dus op 160MHz FSB (1600@2560MHz)
Hiermee haal ik nu 3300/3300MB/s. Dat kan toch bijna niet met PC2700, of wel soms ?

Wie heeft er nog meer INFINEON geheugen PC2700 ? Deze modules zijn 2.5/3/3 qwa timing volgens de SPD.
Voltage staat op 2.60volt en met memtest86 geen enkele errors.

[ Voor 22% gewijzigd door Rick2001 op 24-12-2002 23:48 ]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

gewoon een wreed mobo >:)

[ Voor 7% gewijzigd door nIghtorius op 25-12-2002 01:07 . Reden: betere keus smiley ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Dit board is inderdaad dik in orde.
Nog even wat langer laten testen met MEMTEST86 (vooral test 4 en 5). Geheugen gaat zonder voltage verandering tot 206/412MHz en 2/2/2/5/TURBO/TURBO stabiel.
Hiermee haal ik 3205/3205MB/s. Ik denk niet dat SAMSUNG PC2700 echt beter geheugen is in deze.
Enige dat ik wel minder vind is dat er maar 1 parallel ATA raid aansluiting aanwezig is. Nu moet je eerst zorgen voor zo'n converter wil je raid kunnen draaien met 'gewone' schijven. Voor de rest een zeer compleet board wat mij toch al heeft kunnen overtuigen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:23
Ik heb nu ook m'n systeem met een P4PE aan de gang. De audio+lan versie trouwens. Ik vind die onboard audio (met Logitech Z-540) wel zo goed dat ik m'n SB Live! Player er niet weer in plug.
Ik draai nu met een P4 2.4b @ 2.8 (156MHz) met een Zalman 6500-AlCu op minimaal aantal toeren (±1600). Hij wordt 50 graden op max-load en is muisstil.

Zeer tevreden wat dat betreft. Nu alleen de POV Ti4200 nog een beetje hoger krijgen, want ik vind dat er meer dan 285/550 uit te persen moet zijn. Stom eigenlijk dat de koeler van die videokaart nu de meeste herrie maakt....

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Ik heb de onboard audio nog niet getest. Board ligt hier open en bloot op de tafel test te draaien.
Wat mij opvalt is dat het board met zijn maar 2 PHASE power unit echt koel blijft.
Normaal gesproken in een redelijk overclockte situatie zouden die transistoren en spoelen echt heet moeten worden, maar bij dit board blijven die gewoon koel. Er lijkt dus toch beter over nagedacht te zijn. :)

De fans van GF4Ti kaarten maken inderdaad een beetje lawaai tov. een standaard Intel heatsink/fan combo bijv.
Je videokaart moet zeker meer kunnen. Er zijn niet echt veel GF4Ti kaarten die geen 300MHz voor de core halen.
Als ik het board laten heb ingebouwd zal ik eens een 3dmarkje proberen te draaien en het maximale van mijn videokaart proberen op te zoeken.

[ Voor 32% gewijzigd door Rick2001 op 25-12-2002 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
Wat me opvalt aan de P4PE is de ingangsspoel (?) van de regelaar, die staande spoel. Dat heb ik in ieder geval nog nooit gezien op moederborden, dat duid op een net-geen 3 fasen oplossing (2,5 zeg maar).

Verder vallen me de prestaties van de Zalman zeer positief op. Ik heb ook net een AMD systeem (2000+) met een Zalman uitgerust en die wordt ±60 graden onder load, ongeveer gelijk aan de straaljager die er daarvoor opzat.
Overigens is dat een van de redenen dat ik toch maar weer Intel heb gekozen (keep it cool).

Enthousiast als ik was, had ik m'n Ti4200 direct opgeschroefd naar 300/590 maar toen crash-te BF1942 nogal eens en ben ik ze gelijdelijk terug gaan schroeven totdat alles stabiel werd. Ik ben nu de core klok weer langzaam aan 't verhogen. Het valt me wel op dat het geheugen erg warm wordt. Ik heb een NTC aan een draadje op de extra sensor gehangen en op een geheugen geplakt maar ±42 graden na 3Dmark is vrij normaal. Misschien toch eens even kijken naar wat kleine heatsinks om er op te plakken. :9

• Rick2001

Rick2001

hommer schreef op 25 december 2002 @ 21:51:
Wat me opvalt aan de P4PE is de ingangsspoel (?) van de regelaar, die staande spoel. Dat heb ik in ieder geval nog nooit gezien op moederborden, dat duid op een net-geen 3 fasen oplossing (2,5 zeg maar).

Verder vallen me de prestaties van de Zalman zeer positief op. Ik heb ook net een AMD systeem (2000+) met een Zalman uitgerust en die wordt ±60 graden onder load, ongeveer gelijk aan de straaljager die er daarvoor opzat.
Overigens is dat een van de redenen dat ik toch maar weer Intel heb gekozen (keep it cool).

Enthousiast als ik was, had ik m'n Ti4200 direct opgeschroefd naar 300/590 maar toen crash-te BF1942 nogal eens en ben ik ze gelijdelijk terug gaan schroeven totdat alles stabiel werd. Ik ben nu de core klok weer langzaam aan 't verhogen. Het valt me wel op dat het geheugen erg warm wordt. Ik heb een NTC aan een draadje op de extra sensor gehangen en op een geheugen geplakt maar ±42 graden na 3Dmark is vrij normaal. Misschien toch eens even kijken naar wat kleine heatsinks om er op te plakken. :9
Het is in ieder geval toch redelijk goed geregeld op dit board met het voedingscircuit.

Dat het geheugen van je videokaart echt warm wordt, dat heb ik ook.
Als ik mijn videokaart op 325/600 clock en 3dmark draai, dan wordt het geheugen heter dan ik met mijn vinger vast kan houden.
Ik moet wel zeggen dat dit op het moment zonder airflow is vanwege het hebben liggen van het mainboard op de tafel zonder verdere fans.
Het is inderdaad duidelijk dat er heatsinkjes noodzakelijk zijn bij zo'n overclock van het memory van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op de asus site support tot DDR333 (pc 2700) maar hij draait dus ook op DDR400 (pc3200)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep, dat kan het plankje aan, maar dan ben je aan het overclocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Wow, nu ik dit lees krijg ik de kriebels om mijn Asus P4S533 te vervangen voor dit bordje, terwijl ik gezworen had te w8'en op een Dual Channel DDR bord van SiS of Intel. Is het een verstandig om te w8'en hierop? Want wil toch wel ff de max uit mun mobo halen qua mem scores met een Swiftech MCX4000 als cooler en 2 x Corsair XMS3000 reepjes. Zal ik upgraden binnen een week of 2 maanden wachten op dat Dual Channel Bord :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 29 December 2002 @ 14:49:
Wow, nu ik dit lees krijg ik de kriebels om mijn Asus P4S533 te vervangen voor dit bordje, terwijl ik gezworen had te w8'en op een Dual Channel DDR bord van SiS of Intel. Is het een verstandig om te w8'en hierop? Want wil toch wel ff de max uit mun mobo halen qua mem scores met een Swiftech MCX4000 als cooler en 2 x Corsair XMS3000 reepjes. Zal ik upgraden binnen een week of 2 maanden wachten op dat Dual Channel Bord :?
Een Dual Channel board brengt niet echt veel meer.
Het ASUS P4PE board ondersteund geen PC400 geheugen. Ook zijn hier geen opties voor in de bios.
Je hebt de mogelijkheden om het geheugen op 266/333 of 355MHz te laten lopen bij 133MHz FSB van de processor. Als je het geheugen dus op 400MHz wilt laten lopen, dan moet je je processor standaard al overclocken naar een FSB van 150MHz. Nu is dit niet spectaculair, maar het is en blijft overclocken om het geheugen zo snel te krijgen.
Ik denk dat je netzogoed dit board kunt nemen aangezien ik niet verwacht dat het Granite-Bay board zoveel meer in performance biedt.
Overigens als dat nieuwe board te koop is, dan zal ik het wel eens aan de tand voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
en zal ik dan voor een Asus bord gaan of voor een EPoX P4PE bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 29 december 2002 @ 15:52:
en zal ik dan voor een Asus bord gaan of voor een EPoX P4PE bord?
Ik denk dat ik ook nog een EPOX 4PEA+ wil gaan testen als ik deze besteld heb. Dat zou zeker ook niet verkeerd zijn dat board.
Ik kan je dus nog niet vertellen of het EPOX board een betere overclocker is of dat je het ASUS dan moet hebben. Dan zul je nog een paar dagen geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
heb net het Asus bord besteld samen met wat andere zooi, geen EPoX omdat die in verscheidene reviews niet lkkr uit de tests kwam, wat betreft OC baarheid e.d.! Dus dan maar Asus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 29 December 2002 @ 19:05:
heb net het Asus bord besteld samen met wat andere zooi, geen EPoX omdat die in verscheidene reviews niet lkkr uit de tests kwam, wat betreft OC baarheid e.d.! Dus dan maar Asus!
Als er een EPOX binnenkomt, dan neem ik hem wel mee om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Voordeel van de Epox is dat er standaard rounded IDE cables bij worden geleverd.

Ben zelf overigens al een tijdje trotse Asus P4PE bezitter. Ik heb er Corsair XMS3500 opzitten. Loopt als een tiet met een FSB van 166, dus grofweg op 433Mhz (strakke timings). Aanrader! Wel erg prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
Mijn P4PE draait nu een weekje erg lekker. Ik heb alleen een probleempje. Nou ja echt erg is het niet, maar af en toe dan kraakt mijn geluid (onboard) heel erg. Daar kan ik me wel eens aan ergeren. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

vandenhende schreef op 30 december 2002 @ 12:27:
Mijn P4PE draait nu een weekje erg lekker. Ik heb alleen een probleempje. Nou ja echt erg is het niet, maar af en toe dan kraakt mijn geluid (onboard) heel erg. Daar kan ik me wel eens aan ergeren. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Kraken, nee daar heb ik nog geen last van gehad.
Het geluid klinkt wel redelijk goed in vergelijking met de andere on-board audio controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dupke30
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

Hoi, nou heb ik ook het P4PE besteld met de volgende cpu de P4 2.8A. nou is mijn vraag waar staan die A of B's voor die achter de GHz staan???

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit bord ook besteld, met corsair XMS2700.
Nu heb ik ook nog een soundblaster live, maar ik heb gelezen dat de onboard sound kwaliteit erg goed is in dit topic. Is de processorbelasting bij gebruik van het onboard geluid zodanig dat ik mijn soundblaster eruit kan laten?? Ik gebruik XP, en de driver ondersteuning van creative is nou niet super winxp, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
Ik had ook een Live Player 1024 en die is er bij mij niet weer ingkomen... Maar ja, de kwaliteit kun je toch zelf het beste over oordelen.
Processorbelasting van een sounddriver bij een P4 ... lijkt me peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandenhende schreef op 30 December 2002 @ 12:27:

Yep, dat probleem ondervind ik ook, met als enig verschil: ik gebruik een SB live player als geluidskaart, onboard audio is disabled.
Als de netwerkload hevig is, heb ik er het meest last van. Ik gebruik de P4PE onboard netwerkkaart, dus zal het probleem misschien in die richting moeten gezocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 31 december 2002 @ 13:07:
[...]

Yep, dat probleem ondervind ik ook, met als enig verschil: ik gebruik een SB live player als geluidskaart, onboard audio is disabled.
Als de netwerkload hevig is, heb ik er het meest last van. Ik gebruik de P4PE onboard netwerkkaart, dus zal het probleem misschien in die richting moeten gezocht worden?
Ik heb geen gekraak, zowel niet met onboard audio alsook niet met mijn sblive. Ook niet in combinatie met de onboard nic of mijn 3com nic.
Er zal dus ergens iets niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:42

ThaHandy

Discovery Channel

ik krijg vaak een 0x000000e1 error :S Ene keen na 309 min andere keer na 3 uur.
Van een ander gehoord dat i dat ook heeft

1 van jullie ook?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/0x0000001e.jpg
:(

[ Voor 28% gewijzigd door ThaHandy op 01-01-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

ThaHandy schreef op 01 January 2003 @ 22:36:

1 van jullie ook?
[afbeelding]
Hoever is je systeem overclocked ? Hoe laag is je 12volt lijn in windows gemeten met motherboard monitor ? (Niet asusprobe dus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Rick2001 schreef op 01 januari 2003 @ 22:40:
[...]

Hoever is je systeem overclocked ?
niet
Hoe laag is je 12volt lijn in windows gemeten met motherboard monitor ? (Niet asusprobe dus.)
mbm not installed (en heb ik er liever ook niet op )

error weer net :(
@ bios 11.94V

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/0x0000001e2.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door ThaHandy op 01-01-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

ThaHandy schreef op 01 januari 2003 @ 22:42:
[...]

niet

[...]

mbm not installed (en heb ik er liever ook niet op )

error weer net :(
@ bios 11.94V

[afbeelding]
Dat je 12volt zo goed uitziet is alleen maar in de bios zo, maar onder windows is het heel wat lager.
Hoe staan je memory settings ingesteld ?
Hoeveel volt krijgt je geheugen ?
Welk geheugen heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

na ff googlelen heb ik het volgende gevonden..

Stop 0x0000001E or KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

deze foutmelding kan door 2 verschillende dingen komen:

* Buggy drivers (hopen voor jou dat dat jouw probleem is)
* Brak geheugen
The Stop 0x1E message indicates that the Windows XP Professional kernel detected an illegal or unknown processor instruction. The problems that cause Stop 0x1E messages share similarities with those that generate Stop 0xA errors in that they can be due to invalid memory and access violations. This default Windows XP Professional error handler typically intercepts these problems if error-handling routines are not present in the code itself.
jouw eerste parameter is 0xC0000005: STATUS_ACCESS_VIOLATION (wat misschien weer duidt naar een brakke stuurprogramma)
0xC0000005: STATUS_ACCESS_VIOLATION
A memory access violation occurred. Parameter 4 of the Stop error (which is Parameter 1 of the exception) is the address that the driver attempted to access.
na verder lezen kan deze foutmelding ook door IRQ conflicten veroorzaakt worden.. wat misschien de "willekeurigheid" van de foutmelding beantwoord
Stop 0x1E messages typically occur after installing faulty drivers or system services, or they can indicate hardware problems, such as memory and IRQ conflicts. If a Stop message lists a driver by name, disable, remove, or roll it back to correct the problem. If disabling or removing applications and drivers resolves the issue, contact the hardware manufacturer about a possible update. Using updated software is especially important for multimedia applications, antivirus scanners, and CD mastering tools.
ook staat er dat een BIOS update ook misschien de problemen kan oplossen. ik weet wel dat je met BIOS versie 1001 geen problemen hoeft te hebben (maar jij hebt dan wel weer andere soort hardware dan ik):
Problems can result from system firmware incompatibilities. Many Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) issues can be resolved by updating to the latest firmware.
ook kan brakke software dit probleem veroorzaken. je kunt dit controleren met behulp van poolmon..
The problem might be due to a memory leak caused by an application or service that is not releasing memory correctly. Poolmon (Poolmon.exe) helps you to isolate the components that are causing kernel memory leaks. For more information about troubleshooting memory leaks, see Microsoft Knowledgebase articles Q177415, "How to Use Poolmon to Troubleshoot Kernel Mode Memory Leaks," and Q298102, "Finding Pool Tags Used by Third Party Files Without Using the Debugger." To find these articles, see the Microsoft Knowledge Base link on the Web Resources page at http://www.microsoft.com/windows/reskits/webresources.
To find additional articles, search using keywords winnt, poolmon, pool tag, pooltag, and memory leak.
ik hoop dat dit misschien verhelderend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Zowieso zou ik APIC uitschakelen en alle IRQ's handmatig instellen zoals je ze hebben wilt, dus zo weinig mogelijk apparaten sharen met elkaar.
Verder verdenk ik het geheugen ook van deze problemen zoals ik al eerder zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ThaHandy schreef op 01 January 2003 @ 22:36:

1 van jullie ook?
[afbeelding]
nIghtorius is zo aardig geweest om jou te helpen, maar als je nou niet zo lui was geweest om enig vooronderzoek te toen, dan was de bovenstaand gare posting niet nodig.. Zie LEZEN eer je hier een topic opent! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Niet online
Gebruikerservaring:

Installatie was een doetje, ware het niet dat de meegeleverde Intel mobo drivers niet werken op W98 First Edition en dat W98FE zowieso een probleem heeft met processors > 2.1 Ghz (wist ik niet maar daar hebben we de search voor ;) )

Nu draait het zwikkie dus op W98SE.

RAID0 draait nu met 1 SATA Dongle van Asus (€ 25 bij Informatique) en de andere schijf aan de IDE_RAID poort. De andere SATA Dongle staat nog in bestelling bij Mycom maar die bleken hem niet op voorraad te hebben.

Het bord zelf zit knus weggebouwd in een Chieftec kast met lekker veel ruimte. Alleen zat de HD + SATA Dongle de videokaart in de weg (Radeon 9700 Pro) dus die moest nog even verzet worden.

* TheBrain is tot nu toe blij :)

[ Voor 7% gewijzigd door TheBrain op 02-01-2003 14:01 . Reden: dubbele info verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bordje loopt echt wel lekker :Y)
maar kan er mij iemand vertellen hoe ik dat vervelend geluid afzet bij de opstart?

het moederbord is ook voorzien van en infraroodaansluiting, hoe kan ik hiervan gebruik maken? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 25-09 19:19
Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 11:57:
bordje loopt echt wel lekker :Y)
maar kan er mij iemand vertellen hoe ik dat vervelend geluid afzet bij de opstart?

het moederbord is ook voorzien van en infraroodaansluiting, hoe kan ik hiervan gebruik maken? _/-\o_
handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

In de handleiding, pagina 4-25 en 4-26.

/quote

Speech POST Reporter Disabled

/quote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Rick2001 schreef op 03 januari 2003 @ 14:43:
In de handleiding, pagina 4-25 en 4-26.

/quote

Speech POST Reporter Disabled

/quote
dat werkt niet eens bij mij :( ... terwijl het aan staat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

gebruik je je onboard audio?? zo niet.. dan gaat het ook niet werken..
staat ook in de handleiding en spreekt voor zich..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je computer gewoon niet steeds rebooten maar gewoon 24u aan laten staan en alleen de monitor uitzetten (net als ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

nIghtorius schreef op 03 January 2003 @ 19:13:
gebruik je je onboard audio?? zo niet.. dan gaat het ook niet werken..
staat ook in de handleiding en spreekt voor zich..
:X disabled, dr zit een sb live 5.1 in O-) soz neit gezien

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 03-01-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 21:26
TheBrain, hoe zijn de ervaringen met de asus sata dongle? Ik heb er ook 1 besteld bij mycom ivm een raid opstelling. Ze zijn blijkbaar speciaal voor de asus mobo's met sata? Performance winst zit er uiteraard niet in, maar verder werkt ie naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX

EntonoX

Team leider

even tussendoor, wie heeft het onboard geluid al aan de praat gekregen in redhat 8????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Omdat mijn huidige PC is overleden ben ik op zoek naar een nieuw MB. Mijn oog is al meerdere malen gevallen op de P4Pe maar heb nog enkele vragen. Ik heb al op de website van Asus gekeken maar die is niet erg duidelijk.

Ik heb begrepen dat de P4Pe DDR333 ondersteund. Mijn vraag gaat over de IDE en S-ATA controllers. Ik lees nu dit op de Asus site:
RAID 0 supported by single Parallel ATA with single or dual Serial ATA connections,or dual Serial ATA connections alone.
RAID 1 supported by single Parallel ATA with single Serial ATA connection or dual Serial ATA connections alone.
Is het dus alleen mogelijk raid 0 te gebruiken met slechts 1 parallel ide drive en 1 S-ATA drive of met 2 S-ATA drives? Dus niet met 2 parallel IDE drives? Of moet ik hier die aparte dongle voor kopen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Als je 2 paralelle drivers wilt gebruiken moet je één S-ATA dongle kopen voor de andere.

want de mogelijke RAID configuraties zijn:

2x S-ATA
1x P-ATA + 1x S-ATA

Ik vind dat maar ook een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

nIghtorius schreef op 04 januari 2003 @ 15:40:
Als je 2 paralelle drivers wilt gebruiken moet je één S-ATA dongle kopen voor de andere.

want de mogelijke RAID configuraties zijn:

2x S-ATA
1x P-ATA + 1x S-ATA

Ik vind dat maar ook een beetje raar.
Inderdaad, het is voor mij echt een twijvelgeval of ik dat moederbord dan wel wil hebben. Waar kun je die dongels allemaal kopen (die worden dus niet meegeleverd?)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

De dongles worden er blijkbaar niet erbij geleverd..

Als je deze topic goed gelezen hebt:
TheBrain schreef op 02 January 2003 @ 14:00:
Gebruikerservaring:

[..]
[..]
RAID0 draait nu met 1 SATA Dongle van Asus (€ 25 bij Informatique) en de andere schijf aan de IDE_RAID poort. De andere SATA Dongle staat nog in bestelling bij Mycom maar die bleken hem niet op voorraad te hebben.
[..]
* TheBrain is tot nu toe blij :)
kun je dus voor €25,- bij Informatique een Asus S-ATA->P-ATA dongle bestellen.
MyCOM blijkt ze ook te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Bor_de_Wollef schreef op 04 januari 2003 @ 15:43:
[...]

Inderdaad, het is voor mij echt een twijvelgeval of ik dat moederbord dan wel wil hebben. Waar kun je die dongels allemaal kopen (die worden dus niet meegeleverd?)
Als je niet echt flink wilt overclocken, dan is het GIGABYTE 8PE667-Ultra een goed keuze, wil je echter ook flink kunnen overclocken, dan is het ASUS P4PE een betere keuze.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.