-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
Verwijderd
Ben dus zaterdan speciaal naar de HCC gegaan voor 2 ATA/133 disken voor in mijn RAID op die P4PE. Nou een hele tijd bezig geweest voordat ik tot de conclusie kwam dat op de IDE RAID maar 1 drive gesupport werd

WOEST was ik !
Ik stapte van mijn inmiddels meer dan 2 jaar oude KT7-RAID af, waar het wel gewoon kon, naar deze.
Welke zieke geest verzind dit soort dingen? IDE staat voor 2 drives per channel, namelijk Master en Slave. hebben de heren van Asus dus echt moeite voor gedaan om de IDE specs te hacken zodat er nog maar ééntje aan gehangen kan worden??
Heel raar.
RAID doe je namelijk met 2 (of meer) i d e n t i e k e harddisken, en dan heb je behalve verschillende typen ook nog eens 2 verschillende snelheden ATA/133 in combinatie met SATA/150
Kon ik dus zondag weer terug naar de HCC voor een RAID controler, ditmaal natuurlijk NIET VAN PROMISE !!
Gewoon weer mijn oude vertrouwde HPT372.... En dat draait super, want verder echt geen slechte dingen te vinden.
Kortom super boardje (alleen jammer dat je 103 euro extra moet uitgeven voor RAID
Verwijderd
Ik heb Windows 2000... Misschien zit het daar niet in.
Van 12k naar 14.5k kan ik héél moeilijk geloven.
Betreffende die RAID:
Asus vond het leuk om een SATA Promise controller te gebruiken, zoals ze ook op de A7v333 hbben gedaan. Die is dus bedoeld voor 2 SATA harde schijven, of 2 normale ATA schijven met SATA convertors.
Nu vond een (inderdaad zieke) grapjas het leuk om slechts voor 1 SATA kanaal een normale IDE aansluiting te bouwen, in plaats voor ALLE TWEE zoals op de A7v333. (Die heeft echter geen SATA aansluiting meer.) Als ze 2 IDE connectoren hadden gemaakt, dan had je kunnen kiezen uit SATA of normaal ATA RAID.
Nu heb je 4 mogelijkheden:
1. Echt SATA RAID (later pas, als de schijven er zijn)
2. Normale ATA schijven, elk met een convertor op de SATA
3. 1 Normale op de "IDE", en een SATA op de 1ste SATA poort
4. 1 Normale op de "IDE", en een normale met SATA convertor op SATA1
Het blijft omslachtig op deze manier, omdat je altijd met 1 SATA/SATA convertor moet kloten.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 20:15 ]
Verwijderd
De driver heet vol uit: "the Intel Chipset Software Installation Utility"EntonoX schreef op 29 november 2002 @ 20:05:
Rstyle -> welke chipset driver was dat??? en wat voor videokaart heb je???? dan kan ik dat namenlijk ook eens proberen...
Je kan hem downloaden op: http://downloadfinder.int..._Filter.asp?ProductID=816
of kijk hier helemaal onderaan : http://support.intel.com/support/chipsets/inf/
Verwijderd

En hier mijn score, ik had echt maar 12.500 MAXimaal ! Lees hier wat ik poste voordat ik die intel chipset installeerde: -= Radeon Topic - Deel 62 =- (ongeveer halverwege de pagina...
Nu is dat dit geworden :

Leuke winst dus uit die drivers, met een iets verhoogde proccessor kom ik over de 15000 maar dat boeit me eigenlijk niet zo, want alles spellen speel ik met FSAA 6x en AA 16x. dus of mijn 3dmark nou hoger is of nie.... boeie..
Verwijderd
aaahhh.... Ik heb een Hercules 9700pro met PC3200 geheugen...EntonoX schreef op 29 November 2002 @ 20:26:
mmmm heb eem gedownload en geinst. maar zie nergens zo`n tabblad verschijnen. kheb zelf een asus Geforce 4 ti400...
En over die RAID, heb nu een Highpoint rocketRAID 133 met 2 poorten, waar DUS WEL 4 drives opkunnen...
Haal nu met lezen 97 MB/s
Verwijderd
De standaard waarden zijn bij ATI idd 2x en FW UIT, voor zover ik weet. Bij nVidia is dat standaard 4x en AAN. (Maar ik vind je score niet echt hoog... ik haal 14.000+ met mijn Ti-4600, niet overgeklocked...)
is wel lol, kheb nu de Ti4600 voorbijgestreeft (op de systemen met zelfde proc. als ik)
check mn sig voor compare..
[ Voor 5% gewijzigd door EntonoX op 29-11-2002 21:42 ]
Dat laatste vinnik niet zo vaag, want de Ti4600 is opzich dezelfde GPU als jou Ti4400 (?) alleen hoger geklokt standaard, dus als jij dan op een gelijk systeem jouw Ti4400 hoger klokt dan een standaard Ti4600 zal ie idd iets meer punten halenEntonoX schreef op 29 November 2002 @ 21:41:
kheb het al opgelost! effe de nieuwe nvidia drivers gedownload (41.09), en nu kan ik ook die opties aanpassen. heeft wel leuk effect, ga nu naar 13965 3Dmarks toe. met cpu @ 310 en mem @ 620.... (Asus V8440)
is wel lol, kheb nu de Ti4600 voorbijgestreeft (op de systemen met zelfde proc. als ik)
Verwijderd
De Intel INF drivers heb ik geïnstalleerd.EntonoX schreef op 29 November 2002 @ 21:41:
kheb het al opgelost! effe de nieuwe nvidia drivers gedownload (41.09), en nu kan ik ook die opties aanpassen. heeft wel leuk effect, ga nu naar 13965 3Dmarks toe. met cpu @ 310 en mem @ 620.... (Asus V8440)
Ik heb deze opties nooit gehad met de 40.72.
Icewind Dale 2 (een 2D spel!) crashte willekeurig, en ik verdacht de videokaart drivers, omdat opeens het beeld bevroor, maar de rest van het spel nog "werkte". Als ik op knopjes klikte (de muis beweegt nog), of op toetsen drukte, dan hoorde ik de geluidjes van de GUI in het spel, maar er gebeurde niks op het scherm. Met 30.82 heb ik dit niet, dus ik ben weer daarheen terug gegaan.
30.82 heeft deze opties ook niet. 41.09 is bèta, dus die installeer ik (zeer) waarschijnlijk niet eens. Zou je ook een screenshot kunnen posten aub?
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 00:59 . Reden: Kleine toevoeging ]

bij de lagere nvidia drivers geeft ie wel dit menutje, maar je kunt er niks in wijzigen (tenminste dit was bij mij zo) nu met de 41.09 versie is de bug in dit menu dus verholpen en kun je de instellingen nu wel wijzigen....
alstublieft.
Verwijderd
Maakt het verschil in 3dmark of in spellen? Ik ga eens met een tooltje zien of die opties bij mij standaard aan of uit staan. Als ik dit ook met nVmax of zo kan regelen dan blijf ik bij 30.82, voor de volgende redenen:
Ik vind de 4x.yy drivers slecht afgewerkt tegenover de 3x.yy. Die scrollbar in het menu links irriteert, er zitten twee talen in, en vaak past de tekst niet op de knoppen, of in de labels. Dat komt nogal onprofessioneel over. Ze hadden gewoon bij de standaard tabbladen moeten blijven. En ja, dit kan voor mij een reden zijn om een driver niet te gebruiken, simpelweg omdat ik me eraan erger.
Tevens is de (aanzienlijke) boost in 3dmark alleen toe te schrijven aan het verminderen van de kwaliteit van de beelden, als gevolg van het uitzetten van Texture Sharpening. Vooral Nature "profiteert" hiervan, waardoor je flinkwat punten krijgt. Echter, in spellen levert het nauwelijks wat op. Ik blijf, denk ik, gewoon bij de goede ouwe 30.82 augustus, zeker als FW en SB al standaard aanstaan.
FW en SBA staan standaard al aan, tenmiste dat was bij mij zo (asus v8440)....Verwijderd schreef op 30 november 2002 @ 00:58:
Bedankt.
Maakt het verschil in 3dmark of in spellen? Ik ga eens met een tooltje zien of die opties bij mij standaard aan of uit staan. Als ik dit ook met nVmax of zo kan regelen dan blijf ik bij 30.82, voor de volgende redenen:
Ik vind de 4x.yy drivers slecht afgewerkt tegenover de 3x.yy. Die scrollbar in het menu links irriteert, er zitten twee talen in, en vaak past de tekst niet op de knoppen, of in de labels. Dat komt nogal onprofessioneel over. Ze hadden gewoon bij de standaard tabbladen moeten blijven. En ja, dit kan voor mij een reden zijn om een driver niet te gebruiken, simpelweg omdat ik me eraan erger.
Tevens is de (aanzienlijke) boost in 3dmark alleen toe te schrijven aan het verminderen van de kwaliteit van de beelden, als gevolg van het uitzetten van Texture Sharpening. Vooral Nature "profiteert" hiervan, waardoor je flinkwat punten krijgt. Echter, in spellen levert het nauwelijks wat op. Ik blijf, denk ik, gewoon bij de goede ouwe 30.82 augustus, zeker als FW en SB al standaard aanstaan.
verder vind ik die extra balk niet zo irritant, je komt toch nooit in dat scherm dus waarom niet proberen??? beetje extra boost is nooit weg......
mijn 3D markscore ging er wel op vooruit (13.965 punten), maar als je idd AA en dat soort dingen gaat gebruiken dan zakt dat toch wel snel in......
Verwijderd
Nou niet als je een Radeon9700pro hebt, dan valt het echt reuze mee wat het in punten zakt in hogere resolutie's (1280x1024 en bijv FSAA 4x en AA 8 of 16X). Vandaar dat een score in normale mode vrij wel even snel is als met een ti4400/4600. Maar zeker niet meer in de hogere res.EntonoX schreef op 30 November 2002 @ 12:31:
[...].... maar als je idd AA en dat soort dingen gaat gebruiken dan zakt dat toch wel snel in......
Verwijderd
Helemaal mee eens!! (Maar ik mocht een nieuwe PCprivé computer kopen, dus dan gaat er een slordige 40% belasting afEntonoX schreef op 30 November 2002 @ 13:44:
idd, dat klopt. maar een 9700 pro was net effe te duur vond ik
Anders had het een ti4200 geworden van mij
Verwijderd
Bij mij staan AGP 4x, Sideband Addressing en FastWrite al standaard aan:

(3DMark2001 System Screenshot)
[ Voor 86% gewijzigd door nIghtorius op 01-12-2002 20:41 ]
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

wreed he!
(ff opnieuw gepost ipv edit in de angst van dat niemand dit leest
---------- edit -----
't is een C1 (sl6ef) en draait tamelijk koel (42 graden) met de standaard intel koeler..
[ Voor 25% gewijzigd door nIghtorius op 01-12-2002 20:46 ]
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Verwijderd
Als ik van werk kom verwacht ik dat m'n spullen er zijn.
en dan....
Verwijderd
ik heb wel getest:
GLExcess
Sandra spul
3DMark 2001 SE
alles draaide goed..
kan wel ff een memtest check doen..
---
heb je al geprobeerd je cpu voltage een tikkeltje te verhogen. kan behoorlijk schelen met betrekking tot stabiliteit.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 11:29 ]
Verwijderd
Het is inderdaad een C1. Dat weet ik omdat ik exact dezelfde processor heb op exact hetzelfde MoBo (en als het goed is krijg ik vandaag ook nog dezelfde mem).Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 22:03:
...Het kan natuurlijk zijn dat je een C1 hebt...
Heb m'n spul nl tegelijk gekocht met nIghtorius bij (jawel) dezelfde dealer.
Er is natuurlijk wel wat verschil. Mijn HDD: Maxtor 80 GB DiamondMax Plus 9 7200 rpm Liquid! En vandaag komt (hopelijk) ook nog een Point Of View GeForce 4 Ti4200 64MB. En dat alles in een BIG-Tower
Maar: er staat nog meer gepland! Daarover later meer.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 12:54 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
De IHC-L71 van CoolerMaster bevalt mij heel goed. In combinatie met Q-Fan draait hij tussen de 2000 en 2100 toeren per minuut, en hij houdt een 2.4 @ 2.7 op 37 graden idle. De cooler is zeer stil.Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 11:29:
Heeft iemand een advies voor een stille koeler, ik kan nergens vinden hoeveel db de boxed versie geeft? Ik wil nl. overstappen naar Intel.
wat je heb je dan gepland??Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 11:42:
Maar: er staat nog meer gepland! Daarover later meer.
Laten we maar bij Liquid bearing houden. een vloeibare harde schijf lijkt me lastig vast te houden, laat staan installerenVerwijderd schreef op 02 december 2002 @ 11:42:
Mijn HDD: Maxtor 80 GB DiamondMax Plus 9 7200 rpm Liquid!
[ Voor 73% gewijzigd door nIghtorius op 02-12-2002 12:54 ]
Verwijderd
Btw. al iets over m'n mem en de beeldplank gehoord?
M. ligt zeker nog in z'n nest te ronken...
Wat ik gepland had? Hmmm, ik wil die power ZIEN!!!
maar het feit dat we ADSL hebben is ie de laatste tijd behoorlijk gemotiveerd z'n nest te verlaten
je wilt dus ook GLExcess & 3DMark2001 hebbuh.. (je planning?)
PS:
je heb ook al een spec page aangemaakt?
klik hier om je te registeren om je specs te publiceren
---- Firepower
Heb je ook het probleem dat je koeler langzamer draait dan ingestelde waarde van je Asus Probe en dat ie hele tijd gaat piepen.. mijn fans draaien op:Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 11:51:
[...]
De IHC-L71 van CoolerMaster bevalt mij heel goed. In combinatie met Q-Fan draait hij tussen de 2000 en 2100 toeren per minuut, en hij houdt een 2.4 @ 2.7 op 37 graden idle. De cooler is zeer stil.
CPU @ 2027
CASE @ 2384
op 2400Mhz
cpu (fresh start) @ 39C
cpu (idle) @ 39C
cpu (stressed) @ 43C
op 3059Mhz
cpu (fresh start) @ ongemeten
cpu (idle) @ 40C
cpu (stressed) @ 45C
als je mij vraagt is die temperatuur verhoging nauwelijks tot nihil. alleen 1 of 2 graden voor een heftige 660 OC.
[ Voor 85% gewijzigd door nIghtorius op 02-12-2002 13:12 . Reden: temps ]
Verwijderd
Verder zijn er altijd wel dingen die je tegenkomt waarvan je denkt: "dat wil ik ook wel".
Ik wordt moe van het wachten op m'n mem en de kaart...

Ik ga trouwens wel zo'n specs pagina aanmaken------> als m'n sys klaar is
Btw. als je wilt mag je Janny ff vraguh of zij de CD al heeft gevonden...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 13:46 ]
Verwijderd
1. Ik heb AsusProbe nooit aanstaan.
2. Je kunt het minimale toerental verlagen tot 1800 dacht ik.
3. In beide gevallen piept het programma niet.
Betreffende dat mijn CPU niet hoger dan 2700 wil:
Ik heb mijn geheugen al op 1:1 gezet, dus dat kan het niet zijn. (300 MHz, bij een FSB van 150, en een CPU van 2700.) Daarna ben ik gaan opklokken. > 2735 (FSB 152, Mem 304) wil hij niet, want dan maakt Memtest fouten. Dat ligt dus aan de CPU. Zelfs met een Vcore van 1.80 (!) is hij boven de 2700 niet stabiel.
Maar ja, ik heb betaald voor een DDR333 2-3-3-7 bord, met een 2400 MHz CPU. Alles wat daar boven gaat, is meegenomen. "Niet goed overklokbaar" is geen geldige reden om spul terug te brengen... Ik heb nu DDR400 2-2-2-5, CPU 2700, dus dat is toch wel aardig.
Ik heb betaald voor een GF4 Ti-4400 van Asus, maar er zat een 4600 in de doos: geheugen 2.8 nS, en een 4600 core; gezien toen ik de HSF van de GF4 verving. Ook wel lekker. Gratis meer performance.
Verwijderd
Al bij al zien jouw specs er niet eens zo verkeerd uit. En zeker dat verhaal van die kaart valt niet tegen...
Blijf doorgaan!
w8en moet je toch.. aangezien dat je pas om 17:00 of misschien zelfs wel later vrij bent van werk.. dusssssssVerwijderd schreef op 02 december 2002 @ 13:24:
Nee, dat was niet wat ik bedoelde. Ik dacht meer aan een display. (met jouw software?)
Verder zijn er altijd wel dingen die je tegenkomt waarvan je denkt: "dat wil ik ook wel".
Ik wordt moe van het wachten op m'n mem en de kaart...![]()
Ik ga trouwens wel zo'n specs pagina aanmaken------> als m'n sys klaar is
Btw. als je wilt mag je Janny ff vraguh of zij de CD al heeft gevonden...
Firepower:
Ik heb een DDR333 Cas 2.5 (ja ik weet 't geen 2) maar het brengt m'n overclock speeltuin niet omlaag.
ik denk ook dat het door de C1 core komt.. die dingen (zie google) staan behoorlijk bekend om hun overclockbaarheid.. sommige hadden die dingen zelfs op 3.2 Gig gekregen, vraag me niet hoe. want die van mij is op 170 stabiel.. 171 is ie twijfelig (en dus onstabiel) 172 post ie.. komt windows niet in.. 173 = zwart. en krijg een error..
Verwijderd
Ik zag in je specs dat je de Intel Boxed Cooler gebruikt. Weet je hoeveel db ie produceert?
Verwijderd
Ik ben dan wel laat vrij, maar dat neemt niet weg dat ik erg nieuwsgierig ben. Zo zou ik wel graag willen weten of m. al naar Groningen is of dat hij het vertikt. Snap je wat ik bedoel?
Ik heb ook ff gechecked... zowel de mem als de kaart zijn nog volop leverbaar en de prijs is ongewijzigd (dus daar zal het niet aan liggen).
Ik wordt gewoon gek als ik niet weet waar ik aan toe ben... en helemaal als m'n sys vanavond nog steeds niet draait!!!
hteunissen:
Hoeveel db die Intel Boxed Cooler genereerd weet ik niet, maar ik heb (zoals je misschien al weet) exact dezelfde en ik vind hem aardig stil voor z'n prestaties!
nIghtorius (alweer):
Ik kreeg net een telefoontje van M. dat hij de mem en de GeForce4 Ti4200 heeft
Als je wilt kun je vanavond ff langs komen. Kun je meemaken hoe mijn Northwood tot leven komt!
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 15:32 ]
op zich niet veel. de enigste koeler die bij mij echt geluid produceert is mijn casefan.Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 14:58:
Nightorius:
Ik zag in je specs dat je de Intel Boxed Cooler gebruikt. Weet je hoeveel db ie produceert?
Verwijderd
Maar die case fan klinkt ook al een stuk gezonder...nIghtorius schreef op 02 December 2002 @ 16:23:
[...]
op zich niet veel. de enigste koeler die bij mij echt geluid produceert is mijn casefan.
Verwijderd
Hoe bedoel je dat?Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 16:36:
[...]
Maar die case fan klinkt ook al een stuk gezonder...
Mijn P4 maakt geen geluid. Ik koel hem helemaal passief. Hij staat in de diepvries, op -20. (Geintje
Effe serieus: die CoolerMaster IHC-L71 is echt een brute cooler. Zeer stil, en goede prestaties. Hij is alleen zwaar: 780 gram, dacht ik. Ga dus niet ruw je kast verplaatsen als je deze cooler zou gebruiken. Hij zit met hetzelfde klikmechanisme vast als de retail cooler, en dus niet met schroeven. Hij zit echter goed vast, en als je niet met die PC sleept, gaat alles goed. Ga je veel naar LAN parties e.d., dan zou ik je een andere cooler aanbevelen; hiervoor is die CM toch wat te zwaar denk ik.
Verwijderd
Wat ik bedoelde met die case fan die nu wat gezonder klinkt is het volgende: Hij had hem eerst op z'n oude sys (pentiumIII 650 MHz op 866 MHz). Toen was hij behoorlijk luidruchtig. Nu hij echter aan de pentium4 zit is hij wat stiller. Ik heb er zo gauw geen verklaring voor, maar het is wel mooi meegenomen.
Jij zei dat jouw CM wel zwaar was... ik ga ervan uit dat dit ook voor de prestaties geldt. Daar staat CM immers om bekend.
Btw. als ik straks van m'n werk kom gaat mijn machine ook eindelijk draaien. Dat heeft lang genoeg geduurd, vind ik!
komt door de Asus P4PEVerwijderd schreef op 02 december 2002 @ 17:01:
Ik heb dus bij nIghtorius gezien dat de Boxed Cooler goed presteert en toch erg stil is. Daar komt bij dat de CPU van 2,4 GHz op 3,06 kon draaien bij zo'n 40 graden.
Wat ik bedoelde met die case fan die nu wat gezonder klinkt is het volgende: Hij had hem eerst op z'n oude sys (pentiumIII 650 MHz op 866 MHz). Toen was hij behoorlijk luidruchtig. Nu hij echter aan de pentium4 zit is hij wat stiller. Ik heb er zo gauw geen verklaring voor, maar het is wel mooi meegenomen.
Jij zei dat jouw CM wel zwaar was... ik ga ervan uit dat dit ook voor de prestaties geldt. Daar staat CM immers om bekend.
Btw. als ik straks van m'n werk kom gaat mijn machine ook eindelijk draaien. Dat heeft lang genoeg geduurd, vind ik!
~2000 RPM ipv 7200 RPM..
Verwijderd
Hm... staat CM bekend voor zware bagger prestaties, of zware überprestaties?Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 17:01:
CM staat wel bekend als "luidruchtig". Deze HSF combo is echter heel stil.
Mijn processor (B0) draait op 2.7 GHz. Hij is 36 graden idle, en 43 graden na zware stress , met een toerental van 2000 voor de fan. Casetemperatuur is idle 30, stressed 32. Kamertemperatuur is 20-22 graden. Deze (aardig goede) prestaties, ondanks de trage fan, zal wel komen doordat ik AS3 heb gebruikt, en de cooler van 100% koper is.
(3 uur RTCW @ 1600x1200 met alles op MAX is voor zowel de grafische kaart als de proc wel zware stress denk ik zo... ook Baldur's Gate 2, met 10.000'en berekeningen per seconde, met een constante CPU op 100%, is niet echt licht te noemen.)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 22:23 ]
Verwijderd
Heb ik ook gemerkt. Als je 'm boven de 2.7 klokt (B0) dan geeft sandra ook 300 punten minder aan in de arithmatic cpu test dan wanneer je hem op 2.7 (2.699) hebt staan. Boven de 2.7 komt ook ineens de Pci modem tevoorschijn terwijl die helemaal niet in het systeem zit. Hij loopt dan ook zwaar instabiel en loopt soms vast met vage irq meldingen en file system errors...Daarna ben ik gaan opklokken. > 2735 (FSB 152, Mem 304) wil hij niet
Verwijderd
Boven de 2.7 komt ook ineens de Pci modem tevoorschijn
Verschijnt er bij jouw ook een PCI Device in het Apparaatbeheer, dat niet kan worden gedefinieerd, en waarvoor geen stuurprogramma's te vinden zijn?
Dit heeft m.i. niets met de processor te maken, maar met de onboard BroadCom NIC. Dit device verschijnt bij bussnelheden >= 151, en ALLEEN als de onboard NIC aanstaat.
Ben ik effe blij dat er nog iemand met dit PCI Device komt aanzetten. Ik dacht al dat ik gek werd, en een of ander onboard apparaat over het hoofd had gezien. Zou dit door een BIOS update kunnen worden opgelost?
Het vreemde is, dat ik er nog niets over gelezen heb op Asusboards.com.
Edit:
Toch wat gevonden met de Search van Asusboards.com. Er zijn dus nog meer mensen met dit "PCI Device/Modem" probleem bij hoge FSB's. Misschien is dit "device" ook de oorzaak dat de PC niet stabiel te krijgen is? Wachten op BIOS 1003...
Betreffende die instabiliteit: tot 2735 boot hij nog met een Vcore van 1.50. Daarboven moet hij 1.6 hebben om te booten. Wat ik echter ook doe, ik krijg in MemTest geheugenfouten, als de proc op 2735 of hoger loopt. Ik ben zelfs gegaan tot ee Vcore van 1.8 en een Vmem van 2.9. Toen zelfs dat niet hielp, heb ik niet meer geprobeerd. Het geheugen is de boosdoener niet, omdat dat op 300 MHz loopt, bij deze tests.
Misschien is er nog >2735 te komen met extreme koeling, en/of extreme voltmods, maar ik vind dat de moeite niet. Tot 150 MHz FSB heb ik geen problemen (ook niet met de NIC en dat PCI Device), dus ik laat hem daar dan op staan. Alles boven DDR333 en 2400 MHz is meegenomen, want daar heb je eigenlijk toch al niet voor betaald.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 23:41 ]
Verwijderd
Ja idd. Zodra je weer op een FSB van 150 komt verdwijntie als sneeuw voor de zon. Leek er ook op dat die alle problemen veroorzaakte maar dat kan natuurlijk schijn zijn.Verschijnt er bij jouw ook een PCI Device in het Apparaatbeheer, dat niet kan worden gedefinieerd, en waarvoor geen stuurprogramma's te vinden zijn?
ja preciesAlles boven DDR333 en 2400 MHz is meegenomen, want daar heb je eigenlijk toch al niet voor betaald.
Ja de onboard lan staat aan. Ik heb bios 1.002 erin. Misschien dat ze dit in 1.003 verholpen hebben maar ik denk het niet aangezien ze overclocken niet officieel ondersteunen
Ook een vreemd iets is dat op de Asus site bij het plaatje van de p4pe staat pc3200. Zouden ze dat wel officieel ondersteunen dan?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 00:26 ]
vreemd.. ik heb dat ding al op 3,06 Ghz gehad en kreeg geen PCI Device's..Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 23:29:
Verschijnt er bij jouw ook een PCI Device in het Apparaatbeheer, dat niet kan worden gedefinieerd, en waarvoor geen stuurprogramma's te vinden zijn?
het ingebakken netwerk functionaliteit bleef naja... functioneren. en ook het onboard audio.. (zit nu weer op 2,4 Ghz omdat ik deze OC nog niet noodzakelijk vindt en geen zin heb om 8 uur lang of wel 10 uur lang me temp in de gaten te houden.. werd tot nu toe max 45C)..
ik praat wel over een FSB van 170 en de memory op 340.. heb al een 2 uur lange
memtest86 achter de rug gehad (zonder errors, alleen maar 2 uur omdat het me te lang duurde
je zult het niet geloven.. m'n bios is versie 1.001, niet 1.002 of 1.003.002 bèta.
[ Voor 13% gewijzigd door nIghtorius op 03-12-2002 00:25 ]
Verwijderd
Mijn sys draait eindelijk... wat een POWER!!!
Asus/Intel rule!
nIghtorius:
Ga je nu ook zo'n POV halen? 300/625(+) zit er absoluut in
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 11:22 ]
Ik geloof dat er geen Point of Fiew's zijnVerwijderd schreef op 03 December 2002 @ 09:20:
Ga je nu ook zo'n POF halen? 300/625(+) zit er absoluut in
Verwijderd
Overclocken niet officieel ondersteunen?! Het staat zelfs op de doos! Ze adverteren zelfs met Extreme Overclocking. Als je dat doet, dan moet je het ook ondersteunen. Ik wacht eens op BIOS 1003 om te zien of dit het probleem oplost.Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 00:00:
Ja de onboard lan staat aan. Ik heb bios 1.002 erin. Misschien dat ze dit in 1.003 verholpen hebben maar ik denk het niet aangezien ze overclocken niet officieel ondersteunen
Verwijderd
Ik ben dus van plan mij een p4pe te halen samen met 512 corsair ddr 3200 cl2
Verwijderd
Lijkt me niet dat ze het oficieel (als in garantie als het mis gaat) ondersteunen. Als jij je northbridge laat smelten omdat je extreme hebt overclocked weet ik nog niet zo zeker dat ze je een nieuw mobo gaan gevenOverclocken niet officieel ondersteunen?! Het staat zelfs op de doos! Ze adverteren zelfs met Extreme Overclocking. Als je dat doet, dan moet je het ook ondersteunen.
wat is het verschil tussen CL2 en CL2,5 geheugen?
Maar verder:
Iedereen wil bij zijn P4PE PC3200 DDR van Corsair hebben, maar op de asus site staat niets over PC3200 DDR support:
3 DIMM for PC2700/PC2100 memory
Verwijderd
Als je je FSB overclocked dan zal je geheugen op den duur ook op 400 mhz gaan draaien. Je kan ook 3 verschillende geheugen snelheden kiezen bij elke snelheid van het fsbIedereen wil bij zijn P4PE PC3200 DDR van Corsair hebben, maar op de asus site staat niets over PC3200 DDR support
Op de Asus site staat niks over pc3200 in geschreven text. Maar als je naar de graphic van de p4pe kijkt op de asus site zie je het wel langskomen. Best dubbel
- Ben weer even gaan kijken op de Asus site maar die graphic hebben ze dus al weg gehaald
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 23:29 ]
Ik heb trouwens sinds vanmiddag m'n Zalman 6500B AlCu erin zitten ... en 't is echt een verademing vergeleken met die Intel-retail-cooler
Verwijderd
Okee, dit is zoals ik het begrepen heb: CL, ofwel CAS latency, is heel grof gezegd de tijd die er nodig is je geheugen aan te spreken. De acces time van je geheugen zegmaar. Dus: hoe lager hoe beter.Goku333 schreef op 03 December 2002 @ 23:08:
OK, ff een mooie n00b vraag:
wat is het verschil tussen CL2 en CL2,5 geheugen?
[...]
Nou een n00b-vraagje van mij:
Wat is beter (op dit bordje), een p4 2,4 GHz met een fsb van 400 of een fsb van 533? Wat zijn de voor- en nadelen?
Ik kan me herinneren dat er iets was met 'dat de multiplier te hoog werd bij OCen', maar ik kan niet goed meer herrineren hoe de vork in de steel zat.
maar ik heb gezien dat dit bord met het AwardBios uitgerust is.
is dit beter dan idonno hoe da ander bios noemt???
Verwijderd
Ik denk dat je Phoenix bedoelt.BDke schreef op 04 December 2002 @ 16:31:
ik heb dit moederbordje deze avond in combinatie met een p4 2.53 ghz dus ik zal jullie zo snel mogelijk op de hoogte brengen wat ik van dit mobo vindt.
maar ik heb gezien dat dit bord met het AwardBios uitgerust is.
is dit beter dan idonno hoe da ander bios noemt???
Award heeft Phoenix opgekocht.
Het is een Award BIOS, maar met het uiterlijk van Phoenix. Award heeft nu twee soorten BIOS: versies met hun eigen uiterlijk en bediening, en versies met het uiterlijk en bediening van Phoenix. INTERN is er echter maar 1 BIOS. Ik zal bij mijn oom op zijn (mijn oude) P2-350 wel een foto maken van een BIOS met Award uiterlijk. (Dat blauwe, met alle menuopties in 2 kaders op het opstartscherm. Phoenix is dat groen/grijze BIOS.)
Verwijderd
Beetje laat, sorry...NtT6 schreef op 03 december 2002 @ 17:40:
Highspeed, kun je voor de gein misschien eens kijken hoe warm je Maxtor Plus 9 LB wordt met bijv. Speedfan? Mijne (2x) worden nl. rond de 60/65 C... En ik ben benieuwd hoe dta bij jou zit.
Ja ik wil wel ff kijken. Ik ga vanavond naar nIghtorius. Die heeft er leuke tooltjes voor. Je leest het maandag wel, ok?
Verwijderd
nu er koeling op zit blijft de temp steken op 28 graden, dit is een paar graden boven de kast temp.
Verwijderd
65 C vind ik wel erg warm! Kan er niet iets mis zijn met de temperatuur sensor?
dan niks zeggen..Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 01:33:
Ik heb 2 maal de maxtor Liquid 30 Gb en die zijn 34 C. Erg tevreden mee dus![]()
65 C vind ik wel erg warm! Kan er niet iets mis zijn met de temperatuur sensor?
ik heb een Barracuda IV.. deze was gemiddeld 55 graden (=veel te hoog).. plaatsen van een extra airfan en vergroten afstand tussen de harddisks van "1 hdd ruimte" naar "2 hdd ruimte" en booten maar.. nu draait m'n disk gemiddeld maar 34
Mijn Barracuda IV wordt ongeveer 33°C. Ik heb 'm alleen van onderen vrij hangen verder (eronder is nog een vrij 3,5" slot maar erboven zit m'n FDD).nIghtorius schreef op 07 december 2002 @ 11:42:
[...]
dan niks zeggen..
ik heb een Barracuda IV.. deze was gemiddeld 55 graden (=veel te hoog).. plaatsen van een extra airfan en vergroten afstand tussen de harddisks van "1 hdd ruimte" naar "2 hdd ruimte" en booten maar.. nu draait m'n disk gemiddeld maar 34graden (das wel ff 21 graden minder.. dus plaatsing en koeling is ZEEEEER belangrijk).
Ik heb verder géén casefans
[ Voor 9% gewijzigd door Wouter! op 07-12-2002 12:54 ]
mijn Maxtor D740X (80 GB, liquid bearing, ATA133, 7200rpm) wordt idle 23 graden en stressed 25 graden
heb er een harddisk cooler onder hangen, gekocht op de hcc. zitten 2 fans in, en moeten normaal op 12v maar dan maken ze 35 dB geluid, nu op 7v hoor je ze helemaal niet
Verwijderd
het gaat hier toch over een p4pe en niet over de temp van harddisken

wie begint er nou offtopic??? kijk eens 7 posten hierboven.....Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 00:06:
wie heeft het er hier over off topic![]()
het gaat hier toch over een p4pe en niet over de temp van harddisken![]()
![]()
eerst LEZEN....

[ Voor 13% gewijzigd door EntonoX op 08-12-2002 00:36 ]
Wat is aan te raden?:
De on-board soundmax-kaart gebruiken of toch maar mijn SB-Live erin duwen?

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren
Ik wil je feest niet drukken.. maar de SoundMAX is een onderdeel van de P4PE waarover deze topic gaat.. en is dus daarbij niet off-topic...
en daarbij heeft jouw post helemaal tot niks nuttige informatie. en is dus hierbij behoorlijk onnuttig en overbodig. Dit is omtrent niet errug netjes.. als je iets gaat posten dan a.u.b. iets over het onderwerp.
die onboard soundmax is niet slecht.. helemaal niet slecht. hier laat hij m'n broers SB Live! het behoorlijk werken voor z'n waar. en desontdanks klinkt de SoundMAX stukken helderder en voller van geluid dan m'n broer's Live!
[ Voor 15% gewijzigd door nIghtorius op 08-12-2002 16:20 . Reden: Meer zeiken :D ]
Verwijderd
Zal de volgende keer ff quoten.
Verwijderd
Ik heb het ff gechecked met speed-fan... Mijn Maxtor Diamond Max Plus 9 LB 80 GB 7200rpm ATA 133 idled op 38 graden en is tijdens intensief gebruik op 45 graden.
Nog vragen....
Verwijderd
Zou dus smart info moeten zijn
weer ontopic ?
Verwijderd
Die temp van jou is wel te verklaren wanneer de HDD's direct bovenelkaar zitten.
Verwijderd
Mijn eigen Hdd voelt tijdens defagmentatie ook warm aan, maar absoluut niet heet.
De schijf van jou haalt dan waarschijnlijk de 50C niet eens. Die 65C snap ik dan ook niet... lijkt me onmogelijk tenzij hij op 10000-15000 rpm zou draaien, Maar hij kan alleen maar 7200 rpm. Daar komt bij dat het een vloeistof gelagerde schijf betreft, die theoretisch gezien nooit de 65C zal halen.
Buggy SMART?
hmm, vreemd. volgens de handleiding heb ik windows goed ingesteld, maar me creative 4.1 setje werkt niet goed, heb het wel goed aangesloten. (uit me hoofd blauw rear, lime front en de ander output ofzow)NtT6 schreef op 08 december 2002 @ 13:35:
Ik ben super tevreden met soundmax. Vooral aangezien mijn front i/o ermee werkt en niet met sblive. Wel ff de CD-audio muten, want die gaf bij mij veel ruis, maar zodra die uitstond was het echt perfect!
maar toch heb ik maar alleen front, iemand een id ?
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu
Verwijderd
Ik gebruik ze allebei. Terratec 24/96 en soundmax, terratec klingt wel beter.Spidey73 schreef op 08 december 2002 @ 13:29:
Ik krijg volgende week mijn P4PE.....
Wat is aan te raden?:
De on-board soundmax-kaart gebruiken of toch maar mijn SB-Live erin duwen?
Ik raad iedereen aan (mijn ervaring) om het eerst eens zonder geluidskaart te proberen. Kan altijd nog wat er in stoppen later.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 08:55 ]
Verwijderd
bij 4 speakers line in front out en rear out]
bij 6 speakers bas/center ,front en rear
bij 6 speakers vehuist je line in naar een stekker op het MB, die weer doorgelust kan worden naar een front aansluiting op je case.
BTW: ik ben ook goed te sreken over de audio ,zeker voor wat mp3's en de spellen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 09:00 ]
Ah, ik zie 't ... in de manual staat 't natuurlijk ook wel. De plugjes veranderen dus inderdaad gewoon van functieVerwijderd schreef op 11 December 2002 @ 08:59:
bij "normaal "zijn de achterste pluggen audio uit , mic en line in
bij 4 speakers line in front out en rear out]
bij 6 speakers bas/center ,front en rear
bij 6 speakers vehuist je line in naar een stekker op het MB, die weer doorgelust kan worden naar een front aansluiting op je case.
BTW: ik ben ook goed te sreken over de audio ,zeker voor wat mp3's en de spellen.
De Gigabyte is 50 euro goedkoper en heeft een RAID controller
link: http://www17.tomshardware.com/mainboard/20021209/index.html
Verwijderd
ff volgen:
de 3,5 inch stekker zit een een 3,5inc splitter (van 2 mannetjes naar een vrouwtje)
dan heb ik een kabel met een 3,5inch stekker naar 2 keer tulp, de ene kant gaat in de splitter en de tulp op digital out van het moederbord...
het werkt, maar ik heb of alleen front of alleen rear als ik de tulp stekkers omwissel
DUS ---> live weer erin
[ Voor 4% gewijzigd door GUBO op 11-12-2002 16:33 ]
Tsja ... ik heb 'r absoluut geen problemen meeGUBO schreef op 11 december 2002 @ 16:31:
En hoe zit het met de kwaliteit van de BroadCom tov. die van de Intel in de Gigabyte ?
Dit topic is gesloten.