Toon posts:

[Wk2 PRO] 1 Gebruiker?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds kort Windows 2000, want ik vind dat Windows XP maar niks.
(Ben nog steeds een vertrouwde Win'98 gebruiker)
Nou heb ik altijd wel een aantal dingentjes op m'n desktop staan,
als ik afsluit dan is Windows bezig me de instellingen op te slaan.
Dat duurt zo ontzettend lang, nu weet ik dat het door "de gebruiker" komt, en dat Windows het even "weg zet".

Nu wil ik dat UIT hebben, ik wil gewoon 1 gebruiker.
Aparte gebruikers, aparte desktops/start menu's/instellingen wil ik allemaal NIET.
Net als je Windows95 of 98 gebruikt, standaard, zonder de mik-mak.

Windows logt al automatisch aan met Administrator, je hoeft niet op CTRL+ALT+DEL te drukken.

Configuratiescherm--> Gebruikers en wachtwoorden--> Staat UIT.
Configuratiescherm--> Systeem--> Gebruikersprofielen--> staat er 1: Stealth\Administrator Type: Lokaal

Deze computer is alleen verbonden aan een andere computer ( die ook internet krijg via deze comp ) Dus deze Computer zit rechtstreeks op internet (maakt geen deel uit van een server ofzo)

Ik heb gehoord dat het via
Configuratiescherm--> Systeembeheer--> Lokaal beveiligingsbeleid kon, maar daar kan ik niks vinden.

Ik heb gehoord dat het wel mogelijk is, maar hoe...?

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 2k werkt met gebruikersprofielen. Je komt er dus niet onderuit om minstens EEN profiel op je systeem te hebben. Ook al is het de admin account. Als je daarmee inlogt en er dus mee werkt zal Windows altijd iets vinden om op te slaan als je aflogd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 16:24

nIghtorius

Poef!

het afsluiten van windows 2000 kan wel behoorlijk versnelt worden met behulp van de ACPI ondersteuning..

je kunt controleren dat je je ACPI geactiveerd met behulp van apparaatbeheer onder "computer".. je kunt 3 resultaten krijgen..

"standaard pc" -- ACPI is niet actief
"Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI" -- systeem heeft ACPI
"ACPI Uniprocessor-pc" -- systeem heeft ACPI

als je dat gecontroleerd hebt en je hebt ACPI ga dan naar configuratiescherm->energiebeheer.. ga naar geavanceerd en selecteer "uit" bij "Als ik de aan-uitschakelaar van de computer indruk:"..

als je nu de aan/uit knop drukt sluit windows 2000 supersnel af.

als je geen ACPI actief hebt. kun je beter maar wachten op de "instellingen opslaan". want het kan best risky zijn zonder een reïnstall.

want windows 2000 sluit bij mij af ongv. 15 seconden (zonder aan / uit knop (ACPI)).. met de aan/uit knop (ACPI) sluit ie af binnen één seconde.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jahoor! ik wist niet eens dat DAT kon :D
Thanks nIghtorius, dit is echt zwaar beter, het duurde nog niet eens 1 sec :)
Echt beter! Nu hoef ik alleen maar de Uit knop in te drukken :)