Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 13:54:
Is er al iets meer bekend over een S55i?
Wat is er niet-i aan de S55 dan? Alle internet-opties enzo zitten er al op...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i betekend niet altijd alleen maar i-nternet hoor! het is vaak gewoon een update in vergelijking met de vorige versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Nu online

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 16:09:
i betekend niet altijd alleen maar i-nternet hoor! het is vaak gewoon een update in vergelijking met de vorige versie!
Dan stel ik de vraag wel anders...
Wat zou er dan geupdate moeten worden?
De enige zinnige toevoegingen die ik me kan bedenken zijn meer geheugen en een scherm met meer kleuren, maar ik betwijfel sterk of Siemens daar een i-model voor gaat uitbrengen...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Whuzz schreef op 07 March 2003 @ 16:26:
[...]
De enige zinnige toevoegingen die ik me kan bedenken zijn meer geheugen en een scherm met meer kleuren, maar ik betwijfel sterk of Siemens daar een i-model voor gaat uitbrengen...
Kreeg de SL55 niet meer kleuren en geheugen? Of wordt dat gezien als een heel nieuw model?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op 07 March 2003 @ 19:35:
[...]
Kreeg de SL55 niet meer kleuren en geheugen? Of wordt dat gezien als een heel nieuw model?
Jups, de SL 55 is eigenlijk een mooiere S55 dus met meer geheugen, maar dat kan je ook met een beetje soldeerwerk in de S55 proppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 20:58:
[...]

Jups, de SL 55 is eigenlijk een mooiere S55 dus met meer geheugen, maar dat kan je ook met een beetje soldeerwerk in de S55 proppen
De sl55 is meer de phun mobiel dan de strak zakelijke s55 (de s serie was naar mijn weten altijd de zakelijke phone van siemens). De sl55 mist dan ook een belangrijke feature voor mij--> Bluetooth.

Verder is het een enorm stijlvolle telefoon :D

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 20:58:
[...]

Bluf of link? :P
Ik heb zelf nu ook de S55 en ik vind het een mooi telefoontje. Veel kleiner dan ik had verwacht, maar omdat ik m'n telefoon altijd in mijn broekzak heb is dat alleen maar super. Nadeel is dat ik bang ben hem te laten vallen, omdat ie zo klein is.
Het kleurenscherm is duidelijk, maar voor foto's en plaatjes is 256 kleuren eigenlijk te weinig. Als hier een ander scherm ingezet kan worden door zelf een beetje te hobbyen zal ik dit wel overwegen, maar het lijkt me sterk aangezien de software ook aangepast zal moeten worden.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die software zal dan ook wel eens ergens te vinden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot 'ziet' de s55 er eigenlijk uit in vergelijking met een 8210 of 8310 ? Voor mij is het belangrijk dat ie klein is, en de 8210/8310 zijn de kleinste foons die ik ken.
En dat de s55 (bijna) perfect is, is natuurlijk ook mooi meegenomen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is ongeveer even groot als de 8310.

Nokia 8310: Afm. 97 x 43 x 17 mm
Gewicht 84 gr. Volume: 66cc.
Siemens S55: Afm. 101 x 46 x 19 mm
Gewicht 85 gr. Volume: 69cc.

Bijna hetzelfde dus..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 13:37:
Hoe groot 'ziet' de s55 er eigenlijk uit in vergelijking met een 8210 of 8310 ? Voor mij is het belangrijk dat ie klein is, en de 8210/8310 zijn de kleinste foons die ik ken.
En dat de s55 (bijna) perfect is, is natuurlijk ook mooi meegenomen. :*)
Naast elkaar gezien zijn de toestellen ongeveer even groot, alleen de Siemens heeft afgeronde hoeken, waardoor deze iets kleiner aanvoelt. (en ook prettiger)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al ervaring met de bluetooth van de S55?
Ik heb wel gelezen dat de nieuwste versie van de datasuite bluetooth en infrarood ondersteund.

Ik wil namelijk een usb -> bluetooth dongle kopen.
Heeft iemand een aanrader of een goedkoop adresje?
Het mag ook best een (netwerk)set van twee stuks zijn, dan koop ik het samen met een maat van me.
Heb al in de pricewatch gekeken maar wilde het toch even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net deze nieuwe siemens M55 tegen die morgen gepresenteerd wordt ( http://www.siemensmobilelaunch.com ) hier alvast even een paar foto's!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.j.reitsma/m55-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.j.reitsma/m55-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.j.reitsma/m55-3.jpg

Deze telefoon schijnt dus WEL een 4096 kleurenscherm te hebben! waarom ze dit in godsnaam niet bij de S55 gedaan hebben is mij een raadsel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Ik ben van plan om een S55 te gaan kopen... nou heb ik er één in Duitsland gezien voor €295 (in een winkel), gewoon met garantie enzo.
Ik heb gevraagd of er Nederlandse menu's en T9 inzitten; de menu's blijken wel in het Nederlands te zijn, maar de T9 niet. Zou het mogelijk zijn om die er achteraf in te krijgen? (bijv door een Nederlandse firmwareupdate > zijn die er al?? - net als met de S/ME45 was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 10 March 2003 @ 11:46:
Ik ben van plan om een S55 te gaan kopen... nou heb ik er één in Duitsland gezien voor €295 (in een winkel), gewoon met garantie enzo.
Ik heb gevraagd of er Nederlandse menu's en T9 inzitten; de menu's blijken wel in het Nederlands te zijn, maar de T9 niet. Zou het mogelijk zijn om die er achteraf in te krijgen? (bijv door een Nederlandse firmwareupdate > zijn die er al?? - net als met de S/ME45 was)
Je kunt de telefoon dan gewoon flashen ja met Nederlandse firmware.

Even over de M55:

GOT topic over de Siemens M55 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 11:59:
[...]

Je kunt de telefoon dan gewoon flashen ja met Nederlandse firmware.
maar ís die er ook al dan?
Ik heb op de developersite van Siemens al wel nieuwe firmware gevonden, maar ik kan nergens uit herleiden of die nou ook Nederlandse T9 bevat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Siemens heeft nu ook officieel de sl55 announced. Nog voor de Cebit

Afbeeldingslocatie: http://www.club-siemens.com/mobiles/sl55-small.jpg

Je kan er alles over lezen@Club-Siemens

Mooi toestel dat zeker alleen dat gemis aan Bluetooth en de kleine toetsen:

Afbeeldingslocatie: http://www.club-siemens.net/pics/sl55.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door MaDLiVe op 10-03-2003 13:14 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korakal schreef op 10 maart 2003 @ 12:02:
[...]

maar ís die er ook al dan?
Ik heb op de developersite van Siemens al wel nieuwe firmware gevonden, maar ik kan nergens uit herleiden of die nou ook Nederlandse T9 bevat...
Dat moet als het goed is wel ergens staan...

anders zou ik het ook niet weten. Hij is er in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

De M55 heeft idd een 4096 kleurenscherm.
Weten we gelijk wat de voordelen van een S55i worden.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

De S55i zou ook 8 MB geheugen en een MP3-speler in zich hebben (volgens de geruchten)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

De S55i zou ook 8 MB geheugen en een MP3-speler in zich hebben (volgens de geruchten)
Is het ook bekend hoe de transfer van data zal plaatsvinden (i.e. USB (2.0!)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De S55i zijn tot nu toch alleen maar geruchten... Ik kan ook wel oproepen dat de S55i zoveel MB geheugen heeft en deze en deze functie. Maar er is nog niks bij Siemens over te vinden.

Zoals bijvoorbeeld de M55 ( Klik hier voor topic ) was al een tijdje bekend waar hij mee zou komen.

Volgens mij is van de hele S55 i nog niks waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 15:49:
De S55i zijn tot nu toch alleen maar geruchten... Ik kan ook wel oproepen dat de S55i zoveel MB geheugen heeft en deze en deze functie. Maar er is nog niks bij Siemens over te vinden.

Zoals bijvoorbeeld de M55 ( Klik hier voor topic ) was al een tijdje bekend waar hij mee zou komen.

Volgens mij is van de hele S55 i nog niks waar...
Tuurlijk blijven het altijd geruchten, de geruchten over de SL55 bestonden ook al tijden, maar die is uiteindelijk toch ook uitgekomen. (Was niet zo lang geleden ook nog niet op de Siemens site te vinden en ik had die M55 al helemaal nog niet bij Siemens gezien, maar missschien zoek ik wel verkeerd ;)). Als je op de S55i zoekt bij Google vind je aardig wat sites (helaas velen in russisch en pools en laat ik dat nou niet spreken/kunnen lezen, al herken ik wel '8 MB' in het pools ;)). Hier een stukje op een duitse site waar ze zelfs een release datum durven te noemen ... en voor iemand anders het zegt: "Ja de foto naast het artikel is gewoon de S55 (zonder 'i')".

[Update]
Cool! Hier kan je zelfs al accessoires voor de S55i kopen ;)
[/Update]

[ Voor 9% gewijzigd door S913 op 11-03-2003 17:43 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Ga a.s. weekend naar de CeBit, ook Siemens staat op m'n lijstje om bezocht te worden.
Wellicht loop ik de S55i tegen het lijf, ik heb iig mijn camera bij me !

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gelezen en ff nagevraad. Maar dan krijgt de S55i waarschijnlijk de M55 software (topic hier!)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een uitgebreidere organiser functionaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De s55 heeft ook digital voice recording (gewoon spraakopname dus :) ) maar wat moet ik me daarbij voorstellen ? bv : hoe lang kan je opnemen, kan je de opgeslagen boodschap ook als memo gebruiken (dus alarmpje gaat af en dan speelt ie de boodschap af ofzo)

Iemand al eens gebruik gemaakt hiervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:32
Hmm, net een s55 besteld bij sitel , alleen is ie pas weer vanaf april leverbaar...
Lijkt erop dat deze telefoon aan populariteit wint.

[ Voor 25% gewijzigd door Lexxx op 12-03-2003 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Cow_tipping schreef op 08 March 2003 @ 10:25:
[...]
Het kleurenscherm is duidelijk, maar voor foto's en plaatjes is 256 kleuren eigenlijk te weinig. Als hier een ander scherm ingezet kan worden door zelf een beetje te hobbyen zal ik dit wel overwegen, maar het lijkt me sterk aangezien de software ook aangepast zal moeten worden.
het zal m vooral in de software zitten
voor wat ik weet van displays en wat ik aan neem gok ik dat t display zelf wel 4096 kleuren (12bit) zal ondersteunen. Anders minimaal 512 (9 bit) want 64 (6bit) is te weinig.. maar k heb nog nooit van 6 bit of 9 bit aansturing gehoord (wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet bestaat!)
256 kleuren duidt op t gebruik van een palet (kleur 0 = zwart, kleur 1 = blauw etc bijvoorbeeld) en het lijkt me onlogisch om het display in paletmodus aan te sturen en dus een dubbele omzetting te gaan gebruiken (in telefoon software: x bit kleur -> index, in display: index-> x bit kleur)

maar ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben

de telefoon vindt ik lelijk trouwens :/ mja smaken verschillen ;)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Lexxx schreef op 12 maart 2003 @ 15:09:
Hmm, net een s55 besteld bij sitel , alleen is ie pas weer vanaf april leverbaar...
wow, da's lang :/
Ik heb vandaag mijn bestelling definitief gemaakt bij 06plaza, ik kon kiezen tussen een 'eur-spec' toestel met engels/duitse handleiding of wachten op de 'NL-spec' versie met Nederlandse handleiding. Ik heb de NL-spec besteld, die komt volgende week gewoon binnen.
* Korakal looks forward to Siemens S55 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lexxx schreef op 12 March 2003 @ 15:09:
Dan kan je beter nog een maandje wachten en dan kan je kiezen tussen de Siemens S55 en de Siemens M55 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 15:16:
[...]

Dan kan je beter nog een maandje wachten en dan kan je kiezen tussen de Siemens S55 en de Siemens M55 ;)
Mwa, die vind ik niet zo mooi als de s55 (mijn mening natuurlijk ;) ). Ik heb liever een mooie bescheiden telefoon dan zo'n fel ding ... design vind ik wel ok btw. Zo te zien een beter display, of is dat weer zo mooi helder gemaakt door de photosoepers van siemens ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Lexxx op 13-03-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lexxx schreef op 13 maart 2003 @ 15:24:
[...]

Mwa, die vind ik niet zo mooi als de s55 (mijn mening natuurlijk ;) ). Ik heb liever een mooie bescheiden telefoon dan zo'n fel ding ... design vind ik wel ok btw. Zo te zien een beter display, of is dat weer zo mooi helder gemaakt door de photosoepers van siemens ;)
Nee de M55 heeft 4096 kleuren en de S55 maar 256 kleuren.
Verder heeft de M55 cubasis muziek software (muziek bewerken, etc)
En heeft de M55 heeft meer geheugen.
De S55 heeft BT en IR meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Is het nou ook zo dat de S55 een andere aansluiting heeft dan voorgaande (25/35/45) series? Alle accessoire typenummers zijn ineens anders, en ik lees 'compatibility C55/S55'. Ik heb nog wat accessoires van mijn M35, die kan ik dus niet meer gebruiken met de S55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24

Wallie

Herr

Korakal schreef op 13 March 2003 @ 22:25:
Is het nou ook zo dat de S55 een andere aansluiting heeft dan voorgaande (25/35/45) series? Alle accessoire typenummers zijn ineens anders, en ik lees 'compatibility C55/S55'. Ik heb nog wat accessoires van mijn M35, die kan ik dus niet meer gebruiken met de S55?
Nope, helaas, vanaf de 55-serie is de stekker platter geworden.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Wallie schreef op 13 March 2003 @ 23:23:
[...]

Nope, helaas, vanaf de 55-serie is de stekker platter geworden.
Volgens mij is er wel een converter, maar hier ben ik niet absoluut zeker van...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
De huidige versie S55 heeft een 256 kleurenscherm. Binnenkort zal dit een 4096 kleurenscherm worden. Echter et maken van kleuren hangt niet van de software af maar veel belangrijker is het driverIC dat op de LC-cel is vastgemaakt (Chip on Glass)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie voor mijn Siemens Mobile CeBIT 2003 coverage de volgende link:

[rml]SJOE®DO in "[ nieuwe phone] maar welke??"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lexxx schreef op 12 maart 2003 @ 15:09:
Hmm bij Primafoon vanaf 26 maart (net gevraagd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 19:15
Siemens zou 2 weken geleden de S55 uit gaan leveren. Is uiteindelijk een weekje later geworden, maar een aantal leveranciers heeft ze dus inmiddels gewoon binnen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

He hoe zit dat nou met die leveringen... als ik het goed begrijp is er een 'start'oplage uitgeleverd in november :?
Die waren op... en nou komt de tweede levering rond deze tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
Ja zo ongeveer..... de telefoon met camera is tussentijds ook wel uitgeleverd... de versie zonder cam is vorige week dus voor het eerst in aantallen uitgeleverd.

Uiteraard zal niet alles al geleverd zijn, maar Siemens is iig begonnen met uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ah, ok... ik heb idd een versie zonder camera besteld; die moet als het goed is deze week nog binnenkomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pe Nis schreef op 14 March 2003 @ 15:33:
De huidige versie S55 heeft een 256 kleurenscherm. Binnenkort zal dit een 4096 kleurenscherm worden. Echter et maken van kleuren hangt niet van de software af maar veel belangrijker is het driverIC dat op de LC-cel is vastgemaakt (Chip on Glass)
Waar baseer je dit op dan? Wordt dat de S55i? Heb je misschien een bron? (heb het dus over het 4096 kleuren toestel wat moet komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
Korakal schreef op 19 maart 2003 @ 22:46:
Ah, ok... ik heb idd een versie zonder camera besteld; die moet als het goed is deze week nog binnenkomen 8)
Eeeh.... ben toch te snel geweest. Siemens Nederland blijkt wederom de verwachte leverdatum niet gehaald te hebben. De S55 is iig bij de leverancier die aan mijn werk levert niet binnengekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46
Hmm ik heb gelukkig geen problemen gehad met de levering van de S55 :)

Afgelopen vrijdag besteld en gisteren kon ik 'm ophalen.

Ik heb de Arctic Blue versie incl. camera.
Fijn toestelletje! Werkt stukken sneller dan m'n T68i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heeft iemand de s55 stirling sliver al thuis liggen? Of is nog steeds alleen de artic blue leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMotion
  • Laatst online: 29-06-2021

NeoMotion

MS Linux XP

in Nederland is op dit moment alleen de Artic te verkrijgen. Die zit namelijk gebundeld in de doos met de camera. De sterling silver is alleen te krijgen zonder de camera. Die komt als het goed is in april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 14:04
pfoe mensen hier die nog aan de s55 gaan... hehe mijn toestel is inmiddels 4,5 maand oud...
maar het is inderdaad een relaxed toestel, ik kwam van de s45 dus de overstap was simpel

ben nog geen bugs of slechte dingen tegengekomen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
Phusebox schreef op 20 maart 2003 @ 23:28:
pfoe mensen hier die nog aan de s55 gaan... hehe mijn toestel is inmiddels 4,5 maand oud...
Ga er maar vanuit dat er een hoop mensen zijn hier die het toestel niet zo snel kunnen betalen wanneer het net uit is ;)
Weet er al iemand iets van wanneer het toestel weer redelijk leverbaar is? Zit namelijk nog steeds te w88 op mijn sitel toestel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw abootje bij de Debitel 90 minuten voor €20 met een gratis S55 + camera (alleen pas leverbaar in april. Dat word dus mijn nieuwe phone, na mijn s35i... ff wachten nog dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Schiphol is deze telefoon los verkrijgbaar voor 399,- (inclusief camera) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 14:36:
Op Schiphol is deze telefoon los verkrijgbaar voor 399,- (inclusief camera) :)
Dat is dus gewoon zonder btw in die Tax-free zone zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Phusebox schreef op 20 March 2003 @ 23:28:
maar het is inderdaad een relaxed toestel, ik kwam van de s45 dus de overstap was simpel

ben nog geen bugs of slechte dingen tegengekomen
Ik heb 't juist met de T68i. Iedereen koopt die dingen nog massaal ik heb 'm net weggedaan :)
Had 'm alweer ruim een jaar.

Heb met de S55 een goeie keus gemaakt vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand firmware versie 11 er al op gezet?
wat is het verschil met versie 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 17:00:
heeft iemand firmware versie 11 er al op gezet?
wat is het verschil met versie 7?
Ik heb versie 11 er eergisteren opgezet. Had hiervoor versie 5 geloof ik (telefoon is net nieuw).
Het enige verschil wat ik kon ontdekken is dat de smileys die ik eerder had bij het bekijken van onbeantwoorde gesprekken enzo zijn vervangen door pijltjes.

Werkt verder prima trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu ook geupdate naar versie 11
Ik heb ook nog nix gezien wat veranderd is.
Alleen die smileys dan.
Maar hij is wel een stuk sneller geworden heb ik het idee :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 15:41:
[...]

Dat is dus gewoon zonder btw in die Tax-free zone zeker?
In de tax-free zone ja (achter de douane zeg maar) en ik denk dat het idd zonder btw is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Gebruikt hier iemand wel eens "Siemens Data Suite" om SMS'jes te versturen?? Waar het mij om gaat is dat je in het schermpje waarin je je SMS intikt een vinkje kan zetten bij "Bericht direct weergeven" .... Ik wilde weten of je deze optie ook kan selecteren als je op je s55 zelf een SMS intoetst, want ik kan deze bij de instellingen van SMS op mijn mobiel niet vinden ...
Deze optie is nl. erg cool, als je bijv een SMS naar een s55 stuurt dan komt de tekst meteen in je scherm en 'scrollt' voorbij op de plaats waar normaal gesproken datum/tijd staat (onder je operator logo). Als een soort message-bar, zelfs bij een oudere Nokia 3310 kwam de message meteen in zijn geheel in beeld. Enige nadeel is dat hij het bericht niet opslaat in je Inbox, dus je kan hem 1 keer lezen en dan issie weg. Maar is toch een geinige optie, die ik dus graag ook vanuit mijn mobiel wil kunnen gebruiken ... Iemand?

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik die firmware v11 vandaan halen ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Hier kan je het doen alleen moet je je wel registreren
www.siemens-mobile.com/developer
Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 17:07:
Ik heb hem nu ook geupdate naar versie 11
Ik heb ook nog nix gezien wat veranderd is.
Alleen die smileys dan.
Maar hij is wel een stuk sneller geworden heb ik het idee :)
Ik heb dus ook geprobeerd om versie 11 erop te zetten alleen ik kreeg het niet op mijn mobiel. Ik heb het gedownload en daarna kwam ik in zo'n soort zip file. Kan iemand me mischien vertellen hoe ik versie 11 er precies op moet krijgen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

scorpio81 schreef op 25 March 2003 @ 11:49:
Hier kan je het doen alleen moet je je wel registreren
www.siemens-mobile.com/developer

[...]

Ik heb dus ook geprobeerd om versie 11 erop te zetten alleen ik kreeg het niet op mijn mobiel. Ik heb het gedownload en daarna kwam ik in zo'n soort zip file. Kan iemand me mischien vertellen hoe ik versie 11 er precies op moet krijgen? Alvast bedankt!
de zip file executen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
MaDLiVe schreef op 25 March 2003 @ 12:18:
[...]

de zip file executen ;)
En vervolgen het proggie gebruiken om je S55 te flashen met de nieuwe firmware :)

Spreekt allemaal voor zich dacht ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nergens de downloadlink vinden naar fw v11 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 12:30:
Ik kan nergens de downloadlink vinden naar fw v11 :(
Dat probleem heb ik dus ook. Ik draai overigens al versie 08 (al eerder geflashed)

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus mensen die de link hebben post die dan hier ff

dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Hmpf ... kan de link ook niet meer vinden ... Heb hem gisteren zeker nog gezien, maar de download kwam niet door de proxy op m'n werk heen |:( ... Nu is de link er niet meer, misschien heeft Siemens v11 expres verwijderd (om wat voor reden dan ook ... teveel downloads, buggy)?

[ Voor 3% gewijzigd door S913 op 25-03-2003 19:31 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het zijn als ik een firmware update doe dat ik dan wel mijn bluetrek headset kan gebruiken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

woeiiiii!!!!

* Korakal heeft vandaag z'n S55 gekregen :9

Afbeeldingslocatie: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/S55nn.jpg
Zie 'm eens lief aan het infuus liggen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Korakal schreef op 26 maart 2003 @ 13:04:
woeiiiii!!!!

* Korakal heeft vandaag z'n S55 gekregen :9

[afbeelding]
Zie 'm eens lief aan het infuus liggen O+
Het blijft een mooi ding :P
Heeft iemand een directe link naar de firmware? Ben ingelogd maar ik kijk er volgens mij constant overheen.

[ Voor 19% gewijzigd door MaDLiVe op 26-03-2003 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:44
nuh ze hebben em dr af gehaald volgens mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de mensen die em hebben geflashed hebben toch vast nog wel de zipfile bewaard neem ik aan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vele uren zoeken eindelijk gevonden :)

link http://www.gsm-multifund.com/Downloads/S55_v11.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Is er ook ergens een changelog beschikbaar?
Ik heb nu versie 9, ik weet alleen niet of het echt voordelen heeft om naar 11 te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
http://www.siemens-world.de/static/buglists55.htm hier staan de verschillen tussen de verschillende firmware's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn dus helemaal geen bugs uitgehaald....
of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 19:20:
er zijn dus helemaal geen bugs uitgehaald....
of zie ik dat verkeerd?
niet helemaal... dit is zo te zien een onafhankelijk overzicht van bekende bugs. Degenen die wél verwerkt zijn waren dus blijkbaar niet bij deze mensen bekend; Siemens zal heus niet zómaar een nieuwe versie uitbrengen zonder iets te wijzigen. Een echte changelog is dit dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Heeft iemand een idee waar je 'normale' beltonen vandaan haalt die op de S55 werken? Zeg maar monofone maar dan geschikt om op een polyfone telefoon af te spelen. Ik ben al wat sites langs geweest, maar die zijn allemaal zo überpolyfoon als wat. En daar hou ik niet van ;)

Owja... graag niet tegen betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U vraagt, wij draaien

Kan ze zelf niet testen, maar dit schijnen normale ringtones te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 22:26:
U vraagt, wij draaien

Kan ze zelf niet testen, maar dit schijnen normale ringtones te zijn :)
Thanx TEO, maareh... het non-music sloeg op bijv geluid van een kraaiende haan enzo :/
enige die fatsoenlijk was is echt zo'n rrrrring, maar dat is ook weer wat extreem. Gewoon een setje beltoontjes zoals vroeger op een non-polyfonic telefoon zou fijn zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Mwah... alleen 'magic' is een beetje om aan te horen, de rest vooral niet.

Ben ik nou de enige die een hekel heeft aan polyphonic ringtones?

edit:
Ik ga maar eens een topique hierover openen...

[ Voor 10% gewijzigd door Korakal op 27-03-2003 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al de bluetrek headset op de s55 ???

Ik krijg hem er niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met de chipje waarmee je de interne geheugen kunt upgraden naar 32 MB, eerder hadden er een paar mensen hier in deze topic erover. Maar nu is het helemaal stil of was/is het gewoon een hoax .... ???

Is het al beschikbaar of niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 19:50
:) net een s55 gehaald... zonder camera, nog net voordat dutchtone veranderd in Orange... scheelt toch weer wat eurotjes aangezien orange minder grote kortingen gaat geven op toestellen dan dutchtone...

Maar waar ik dus benieuwd naar ben... hoe is het beeld/de fototjes van het cameratje? wat voor foto's levert het ding op? Ik heb snel door dit topic gebladerd, maar zo snel nog geen foto's gezien. Ik heb tot nu toe alleen foto's uit de Nokia 7650 gezien, en die waren best aardig :) Kan de S55 er tegenop? is ie beter? of kan je het cameratje maar beetje vergeten?

X670 | Ryzen 7950 | 128 Gb | RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier staan foto's die ik heb gemaakt
volgende x beter zoeken :)
Siemens S 55 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
ah.. hopi danki,

en WOW, die foto's zijn goed zeg! Maar goed, ik heb al een digitale camera... Even wachten dus nog, maar ik denk wel dat ik er uiteindelijk eentje neem... ik heb m'n digitale unit lang niet altijd bij me :) en dan is dit erg leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je bij de S55 ook een datakabel? net als bij de S45? Weet iemand toevallig wat een bluetooth kaart voor in je pc kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Je krijgt er een seriële datakabel bij inderdaad. En een bluetooth kaart kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gsm-multifund.com/update/S55_v11.zip

net gedowned en ga hem er zo opkwakken...

God zegen de greep :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
ik zit te denken aan het nieuwe microsoft bluetooth desktop setje, m'n muis is al een tijdje aan het haperen en ook keyboard mag weer eens vervangen worden. In de review werkt dit setje volgens de tester met de meeste hardware samen.
Hoewel de kans niet groot is dat iemand beiden al heeft, toch de vraag: Heeft iemand misschien ervaring met deze combinatie?

Het lijkt me namelijk echt ideaal om mijn desktopset te vervangen en meteen een goede zender voor m'n telefoon te hebben. dan hoef je je telefoon niet eens meer uit je broekzak te halen voor het sturen van een smsje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMotion
  • Laatst online: 29-06-2021

NeoMotion

MS Linux XP

Uhhm, meneer_Huis, Orange geeft belachelijk hoge kortingen op telefoons. Als telecomverkoper die vorige week nog bij Orange is geweest, moet ik het weten. (allin 40 2 jaar, 7250 gratis bijvoorbeeld)

En the breaker, ik heb de bluetrek op mijn s55 geprobeerd en het werkte gewoon. Alleen is de bluetrek een klote apparaat. Ga voor de Jabra BT200 of de SonyEricsson HBH 30 of de nieuwe HBH 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer_Huijs
Aha meneer NeoMotion, ik verkondig hier enkel wat de verkoper me vorige week liet zien op een prijslijst die vanaf vandaag in ging... Mij werd verteld dat de prijzen per toestel gemiddeld zo'n 50 tot 60 euro zouden stijgen. En 50 euro voor de s55 i.s.m. allin40 1 jaar vond ik schappelijk. (bij 2 jaar was ie gratis geloof ik...)
Als de s55 nu i.s.m. allin 40 1 jaar goedkoper is geworden ga ik nog maar eens een praatje maken met de verkoper :) Ach ja... ik ben in weze ook maar een goedgelovige klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 09:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Korakal schreef op 27 maart 2003 @ 00:26:
[...]

Mwah... alleen 'magic' is een beetje om aan te horen, de rest vooral niet.

Ben ik nou de enige die een hekel heeft aan polyphonic ringtones?

edit:
Ik ga maar eens een topique hierover openen...
Hmm nee je bent zeker niet de enige... bij de C55 zitten wel gewone toontjes, die ga'k binnenkort maar eens tijdelijk regelen en dingetjes overzetten?
BTW, een linkje naar je non-music-ringtone-topic zou ik fijn vinden

Nog een vraagje.. zit er bij die firmware versie 11 ook Nederlands als taal voor menu's en T9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja er zit ook een nederlandse versie van t9 bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

"Gewone" beltonen voor polyfone toestellen

FW11 kan ik je niet vertellen, heb me er nog maar niet aan gewaagd (zie er het voordeel niet echt van in). dank u brammutsaers :)

[ Voor 14% gewijzigd door Korakal op 01-04-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 09:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Thx Brammutsaers....
flashen duurt idd erg lang :(
moet nu weg, maar ik kijk na college wel ff of ik wat verschil merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan heb je de speed te laag ingesteld.....
bij mij was het binnen 10 minuten gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriLithium
  • Laatst online: 01-09 09:15

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

heb ehm nu ook sinds een paar uurtjes, en flashen duurd idd iets van 10 minuten, 801 seconden was het uiteindelijk, opzich nog best wel lang. maarja maakt et ut

voor de rest echt een lekker toestel, blij dat ik ehm gekocht heb
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.