Geweigerd bij Vodafone

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.246 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Rodyman schreef op 16 oktober 2002 @ 12:39:
[...]

nee maar je moet toegeven dat een hele straat afsluiten omdat er ooit een heroine junk gewoont heeft die zn rekening niet meer kon betalen gaat ook wel een beetje ver vind ik. Je zou bijna gaan zeggen dat ze bij vodafone geen klanten meer willen want ik heb dit zelf ook meegemaakt.. en na een paar keer bellen en schrijven nooit een fatsoenlijk antwoord terug gehad.

Voor mij geld nu ook: Vodafone :r :r

toen maar overgestapt op dutchtone en nog een hoop mensen afgeraden in zee te gaan met vodafone })
Ben blij dat dit soort mensen overstappen naar Dutchtone ;)
Zij vervuilen alleen het netwerk :)

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
[quote]Smarron schreef op 16 oktober 2002 @ 18:41:
[...]

Soms snap ik niet waarom sommige mensen 20 abo's nodig hebben :?
Dat komt omdat dit in 4 jaar tijd is. 20/4 = 5 .. 4 mensen = gezin. 1 die een beetje dr bij hangt.

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-10 20:23
Hier in Goes is 't zo, dat als je in een bepaalde wijk woont dat je dan gewoon geen abonnement kan afsluiten (ik gelukkig geen last van)

M'n vriendin woont in Goes Noord (sommige delen daarvan zijn achterstandsbuurten).
Ze kreeg een abonnement bij Vodafone van d'r ouders, op naam van 't bedrijf. De verkoper zei meteen toen ze het adres zeiden, dat is toch in Goes Noord? Want sommige wijken worden gewoon geweigerd omdat er te veel wanbetalers in zitten, er wordt dan niet eens gekeken of je zelf wel genoeg geld heb e.d.
Gelukkig was dat niet 't geval bij m'n vriendin maar toch is 't best lullig als je wel genoeg geld heb en toevallig in zo'n straat woont.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14

Smarron

The bend

Maeslant schreef op 16 oktober 2002 @ 18:57:
Dat komt omdat dit in 4 jaar tijd is. 20/4 = 5 .. 4 mensen = gezin. 1 die een beetje dr bij hangt.
Dat dacht ik al.
joostje schreef op 16 oktober 2002 @ 18:57:
Hier in Goes is 't zo, dat als je in een bepaalde wijk woont dat je dan gewoon geen abonnement kan afsluiten (ik gelukkig geen last van)

M'n vriendin woont in Goes Noord (sommige delen daarvan zijn achterstandsbuurten).
Ze kreeg een abonnement bij Vodafone van d'r ouders, op naam van 't bedrijf. De verkoper zei meteen toen ze het adres zeiden, dat is toch in Goes Noord? Want sommige wijken worden gewoon geweigerd omdat er te veel wanbetalers in zitten, er wordt dan niet eens gekeken of je zelf wel genoeg geld heb e.d.
Gelukkig was dat niet 't geval bij m'n vriendin maar toch is 't best lullig als je wel genoeg geld heb en toevallig in zo'n straat woont.
KLopt, maar met de enige moeite is het alsnog mogelijk om een abo te krijgen mocht je in zo'n wijk wonen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb inmiddels een vermoeden dat mij een abbo is geweigerd doordat de vorige bewoners (ongeveer TWEE jaar geleden!) van mijn adres her-en-der schulden hebben open staan. De buurt is in orde en qua randvoorwaarden voldoe ik ruimschoots.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
Lol ik zal ook maar weer eens posten.

Nadat ik bij vodafone enzo geweigerd was. Wilde ik me banksaldo opwaarden enzo. Voila ik dus maandag in de trein: Dixons ook aanbieding. Uh gratis t68i inc 2 jarig abbo + 4o pleuro terug dus 10 euro aansluitkosten. (voordeel is dat goedkoper bellen is)

Ok ik langs gaan bvij dixons. Zegt ie dat bij 1 jarig abbonement de telefoon maar 74 pleuro is. Ik was dus nu in totaal 94 euro meer kwijt. Maar ik heb wel een 1 jarig abbo. En verder, nix geen problemen met aansluiten.

Dus: #@$ vodafone, BEN 0wns you :-)

Verwijderd

Master__R schreef op 15 oktober 2002 @ 15:48:
[...]

Anders lees ik ff goed...
tuurlijk wil ik even uitleggen wat er is gebeurd tussen mij en vodaphone.
het was zo ik heb een abo afgesloten alles goed en aardig,
maandelijks betalen via accepgiro hou niet van automatishe afschrijvingen.
de laatse keer voordat ik mijn abo afsloot kreeg ik een rekening.
ik die netjes betaald afschrift van de bank.
dus ik wordt gebeld door vodaphone even later.
spreek ik met de heer..... ik zeg daar spreek u mee.
wij hebben van u het bedrag van de deze rekening nog niet mogen ontvangen
van die en die datum waarop ik antwoord dat kan niet die afgeschreven en die zouden jullie moeten hebben.
waarop dat arogante weif aan de andere kant antwoord u LIEGT
ik zeg wat zegt u ik zeg u LIEGT.
ik zeg daarna nou reken daar maar niet op ik heb een afschrift van de bank waarop staat dat ik heb betaald heb op die en die datum.
toen kwam het mooiste wat zegt dat arogante weif aan de andere kant
ja maar zoon afschrift kunnen we allemaal vervalsen.
ja toen had ik hem helemaal zitten ik kwaat op gehangen.
ik naar vodaphone gebeld kreeg een ander persoon die heeft mij doorgeschakeld met een leiding gevende en die hebik toen verteld wat er gebeurd was
en die wist gelijk over wie ik het had .
dan denk ik bij me zelf waarom doe je er niet gelijk wat aan als je er van weet.

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 16:38:
tuurlijk wil ik even uitleggen wat er is gebeurd tussen mij en vodaphone.
het was zo ik heb een abo afgesloten alles goed en aardig,
maandelijks betalen via accepgiro hou niet van automatishe afschrijvingen.
de laatse keer voordat ik mijn abo afsloot kreeg ik een rekening.
ik die netjes betaald afschrift van de bank.
dus ik wordt gebeld door vodaphone even later.
spreek ik met de heer..... ik zeg daar spreek u mee.
wij hebben van u het bedrag van de deze rekening nog niet mogen ontvangen
van die en die datum waarop ik antwoord dat kan niet die afgeschreven en die zouden jullie moeten hebben.
waarop dat arogante weif aan de andere kant antwoord u LIEGT
ik zeg wat zegt u ik zeg u LIEGT.
ik zeg daarna nou reken daar maar niet op ik heb een afschrift van de bank waarop staat dat ik heb betaald heb op die en die datum.
toen kwam het mooiste wat zegt dat arogante weif aan de andere kant
ja maar zoon afschrift kunnen we allemaal vervalsen.
ja toen had ik hem helemaal zitten ik kwaat op gehangen.
ik naar vodaphone gebeld kreeg een ander persoon die heeft mij doorgeschakeld met een leiding gevende en die hebik toen verteld wat er gebeurd was
en die wist gelijk over wie ik het had .
dan denk ik bij me zelf waarom doe je er niet gelijk wat aan als je er van weet.
Dit hele probleem heeft dus aan 1 werknemer gelegen. Hier kan je geheel Vodafone niet voor laten opdraaien. De leidinggevende heeft het uiteindelijk toch netjes opgelost? Zulke problemen komen erg vaak voor. Je bent echt niet de enige. En zoals je zelf al had gedaan, met een beetje moeite kunnen alle problemen worden verholpen.

Hoe ik je verhaal verder lees en wat ik ervan denk is het volgende. Je betaalt via acceptgiro. Op de acceptgiro staat meestal ook een uiterlijke betaaldatum, zeg 10 oktober. Mocht de betaling nou niet binnen zijn op 12 oktober bij de provider is jouw factuur gewoonweg (nog) niet betaald. Dat hij onderweg is kan de provider niet zien. Dat die werknemer vervolgens zegt: U liegt! (wat ik persoonlijk niet geloof) is niet netjes. Het had ook anders gekund. Over bankafschriften kan ik kort zijn. Zulke papiertjes zijn te makkelijk te vervalsen en mocht het afschrift wel echt zijn, kan bijv. op het 2e blad een storno staan van diezelfde storting. Het is dus moeilijk om van een bankafschrift uit te gaan. Er zijn teveel negatieve ervaringen mee geweest, waardoor er gewoon geen risico meer wordt genomen. Heelspijtig soms, maar wel begrijpelijk.

offtopic:
Je grammatica is niet echt optimaal, waardoor het lezen soms best moeilijk gaat.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Betaling per acceptgiro is toch al jaren geleden afgeschaft voor particulieren bij alle mobiele-telecombedrijven?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 12:13
Vodafone is af en toe een beetje de weg kwijt. Een collega van me is afgewezen omdat hij al 3 Vodafone abonnementen op zijn naam zou hebben :? :? Hij belt echter al jaren met een abo van de zaak dat niet op zijn eigen naam staat en heeft verder geen abonnement (ook niet bij een andere provider). De klantenservice wilde hem echter niet vertellen welke nummers dat waren en wanneer die abonnementen zouden zijn aangesloten..... 2 dagen later doet hij opnieuw een aanvraag (gewoon de papieren nog een keer gefaxd) en wordt hij wel geaccepteerd... vreemde jongens daar bij Vodafone.

• Smarron

Smarron

The bend

Moartn schreef op 17 oktober 2002 @ 19:51:
Betaling per acceptgiro is toch al jaren geleden afgeschaft voor particulieren bij alle mobiele-telecombedrijven?
Nope, als jij per acceptgiro wilt betalen dan mag dat, of je nou particulier bent of een zakelijke klant.

• pven
  • Niet online
Vandaag maar ff gebeld met Vodafone of ze al iets te melden hadden ... 'Sorry meneer, maar zo'n verzoek kost minstens 30 dagen' ... :( ... Vodafone heeft afgedaan voor mij, ik ga bij een van de andere GSM-providers kijken. (Een Nokia 6510 en een uur of vier bellen per maand is een vereiste.)

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11 16:33

Dethroned

Liev

Ik ging dus wel met automatische incasso betalen, schrijven ze dus 500 euro meer af dan de bedoeling. Antwoord: verkeerd aangeklikt in het systeem. Ok nog een poging, 2e abbo. Slechter bereik en smsjes komen veel te laat aan. En weer 500 euro er af, dit keer voor een carkit installatie (ik heb geeneens een auto).
Ik zat zonder baan, failliesement van bedrijf waar ik werkte, zat zonder vast inkomen dus heeft de bank automatische incasso's geblockt. Dat is niet erg want ik kan het dan via accept giro's betalen dacht ik zo, er staat wel geld op. Krijg ik van (toen nog) Libertel een brief dat omdat de ai is geweigerd ik nu geregistreerd sta als wanbetaler en dat ze dus het bedrag verhogen, want ze moeten acc giro's sturen.
Ik boos, contract opgezegd en dus nu vette rekening.... ik hou van Vodafone

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

pven schreef op 23 oktober 2002 @ 19:24:
Vandaag maar ff gebeld met Vodafone of ze al iets te melden hadden ... 'Sorry meneer, maar zo'n verzoek kost minstens 30 dagen' ... :( ... Vodafone heeft afgedaan voor mij, ik ga bij een van de andere GSM-providers kijken. (Een Nokia 6510 en een uur of vier bellen per maand is een vereiste.)
So hey meneertje is veeleisend ;)
Je kunt niet verwachten dat je binnen een week van BKR uitleg krijgt waarom jij een REJECT hebt ontvangen van Vodafone. 30 dagen is dus heel reel.

Verwijderd

Dethroned schreef op 23 oktober 2002 @ 22:21:
Ik ging dus wel met automatische incasso betalen, schrijven ze dus 500 euro meer af dan de bedoeling. Antwoord: verkeerd aangeklikt in het systeem. Ok nog een poging, 2e abbo. Slechter bereik en smsjes komen veel te laat aan. En weer 500 euro er af, dit keer voor een carkit installatie (ik heb geeneens een auto).
Ik zat zonder baan, failliesement van bedrijf waar ik werkte, zat zonder vast inkomen dus heeft de bank automatische incasso's geblockt. Dat is niet erg want ik kan het dan via accept giro's betalen dacht ik zo, er staat wel geld op. Krijg ik van (toen nog) Libertel een brief dat omdat de ai is geweigerd ik nu geregistreerd sta als wanbetaler en dat ze dus het bedrag verhogen, want ze moeten acc giro's sturen.
Ik boos, contract opgezegd en dus nu vette rekening.... ik hou van Vodafone
Helaas klinkt dit allemaal als een hoop B*LLSH!t ... Zulke fouten maakt BEN niet eens :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 22:56:
[...]

Je kunt niet verwachten dat je binnen een week van BKR uitleg krijgt waarom jij een REJECT hebt ontvangen van Vodafone. 30 dagen is dus heel reel.
Ze kunnen je wel binnen een paar minuten doorlichten om je te weigeren of te accepteren, maar je daarna de achterliggende redenen doorgeven moet 30 dagen kosten? Hij heeft niet aan het BKR zijn registratie gevraagd, maar aan Vodafone de reden van weigeren. Wie zegt überhaupt dat hij geregistreerd staat bij het BKR? Grote kans dat men hem om een andere reden heeft geweigerd.

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 22:56:
[...]

Ik ben niet veeleisend maar juist reëel. Als Vodafone mij binnen TWEE werkdagen kan weigeren en daar blijkbaar een goede reden voor heeft, dan neem ik aan dat ze me na vijf werkdagen toch wel kunnen melden waarom ik geweigerd ben ... O-)

• art2d2
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01 21:43

art2d2

art2d2

Nou je kan gewoon rood staan om bij vodafoon een abo te nemen :) , het ligt vaak aan je job omschrijving en de plaats / straat waar je woont.

http://www.art2d2.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:04:
[...]
Ze kunnen je wel binnen een paar minuten doorlichten om je te weigeren of te accepteren, maar je daarna de achterliggende redenen doorgeven moet 30 dagen kosten? Hij heeft niet aan het BKR zijn registratie gevraagd, maar aan Vodafone de reden van weigeren. Wie zegt überhaupt dat hij geregistreerd staat bij het BKR? Grote kans dat men hem om een andere reden heeft geweigerd.
"Helaas" werkt Vodafone samen met BKR (te Tiel) voor het goedkeuren van een persoon om toegang te krijgen tot het netwerk. Wanneer men ingevoerd wordt in het systeem maakt het connectie met BKR en krijg je een status toegewezen. Je kunt een acceptatie ontvangen maar dus ook een weigering. That's all a part of the game. Wanneer men geweigerd wordt kan de Vodafone medewerker niet zien wat hiervan de reden is. Dat is maar goed ook i.v.m. privacy. Je dient dan schriftelijk contact op te nemen met BKR en zij sturen naar je huisadres een brief waarin alles uitgelegd wordt. Zoals je hier ziet heeft Vodafone niets meer met je aanvraag te maken. Je dient namelijk je financiele situatie zelf in orde te hebben. Dat zij hier langer dan een week over doen is dus niet het schuld van Vodafone.

Verwijderd

edit:

slaperig - foutje

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:13:
[...]

"Helaas" werkt Vodafone samen met BKR (te Tiel) voor het goedkeuren van een persoon om toegang te krijgen tot het netwerk. Wanneer men ingevoerd wordt in het systeem maakt het connectie met BKR en krijg je een status toegewezen. Je kunt een acceptatie ontvangen maar dus ook een weigering. That's all a part of the game. Wanneer men geweigerd wordt kan de Vodafone medewerker niet zien wat hiervan de reden is. Dat is maar goed ook i.v.m. privacy. Je dient dan schriftelijk contact op te nemen met BKR en zij sturen naar je huisadres een brief waarin alles uitgelegd wordt. Zoals je hier ziet heeft Vodafone niets meer met je aanvraag te maken. Je dient namelijk je financiele situatie zelf in orde te houden. Dat zij hier langer dan een week over doen is dus niet het schuld van Vodafone.
Hoe weet je dit allemaal? :?

Ik heb overigens schriftelijk contact opgenomen met Vodafone over mijn weigering, omdat ik me niet voor kan stellen dat het BKR moeilijk doet omdat ik een hypotheek heb (en verder geen schulden had of heb).

Verwijderd

pven schreef op 23 oktober 2002 @ 23:17:
[...]

Hoe weet je dit allemaal? :?

Ik heb overigens schriftelijk contact opgenomen met Vodafone over mijn weigering, omdat ik me niet voor kan stellen dat het BKR moeilijk doet omdat ik een hypotheek heb (en verder geen schulden had of heb).
Wat was je postadres? Dit moet het namelijk zijn:

Vodafone
t.a.v. Credit Ass.
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Je krijgt altijd het uiterste datum te horen. Hier is dat dus 30 dagen. Het kan best zo zijn dat je binnen 2 weken een brief ontvangt.

Verwijderd

Sinds wanneer doet het BKR aan risico-analyse?
Heb het even op hun site nagekeken, maar voor zover ik kan zien doen ze alleen aan kredietregistratie en nog iets met fraude ofzo. Dus zolang jij niet als wanbetaler te boek staat zal het BKR je niet hinderen.
Maar zoals al eerder werd verteld doet Vodafone nog meer controle om het risico in te schatten, of ze dit nou zelf doen of niet boeit niet, maar ik geloof er vooralsnog weinig van dat het BKR dit zou doen.
Daarnaast heeft Vodafone toch blijkbaar tegen pven gezegd dat hij hen schriftelijk moest benaderen en niet het BKR?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:20:
[...]

Vodafone
t.a.v. Credit Ass.
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Je krijgt altijd het uiterste datum te horen. Hier is dat dus 30 dagen. Het kan best zo zijn dat je binnen 2 weken een brief ontvangt.
Sorry hoor, maar net zeg je nog dat hij het BKR te Tiel moet aanschrijven en nu weer Vodafone.
Ik volg je niet helemaal meer...

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:20:
[...]

Vodafone
t.a.v. Credit Ass.
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Zie tig postings terug, dat heb ik allemaal al vermeld. :)

Nogmaals: hoe kom je aan deze informatie? :? Ik ben er nl. van overtuigd dat 75% van wat ik in deze draad heb gelezen onzin is. Je roept zinnige dingen, maar zonder 'bronvermelding' hecht ik er niet veel waarde aan. (8>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:22:
Sinds wanneer doet het BKR aan risico-analyse?
Heb het even op hun site nagekeken, maar voor zover ik kan zien doen ze alleen aan kredietregistratie en nog iets met fraude ofzo. Dus zolang jij niet als wanbetaler te boek staat zal het BKR je niet hinderen.
Maar zoals al eerder werd verteld doet Vodafone nog meer controle om het risico in te schatten, of ze dit nou zelf doen of niet boeit niet, maar ik geloof er vooralsnog weinig van dat het BKR dit zou doen.
Daarnaast heeft Vodafone toch blijkbaar tegen pven gezegd dat hij hen schriftelijk moest benaderen en niet het BKR?
Er wordt niet alleen gekeken naar je financiele situatie. Ik weet bijna zeker trouwens dat dit niet het doorslagpunt is. Ze kijken voornamelijk naar je adres. Als dit in een "risico-wijk" is, is de kans groot voor een "reject". Je kunt namelijk BKR zelf proberen te benaderen maar veel zul je daarmee niet opschieten denk ik. Het is namelijk een regeling (een gedoe van regels dat tussen de beide partijen is geregeld) tussen Vodafone en BKR. Je moet dus een brief schrijven naar Vodafone, zodat Vodafone daarmee contact opneemt met het BKR. Zij sturen de informatie door naar Vodafone en die krijg jij thuis opgestuurd. Je privacy wordt hiermee behartigd en je krijgt de reden te horen over je "reject".

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:23:
[...]
Sorry hoor, maar net zeg je nog dat hij het BKR te Tiel moet aanschrijven en nu weer Vodafone.
Ik volg je niet helemaal meer...
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden...

Verwijderd

pven schreef op 23 oktober 2002 @ 23:24:
[...]

Zie tig postings terug, dat heb ik allemaal al vermeld. :)

Nogmaals: hoe kom je aan deze informatie? :? Ik ben er nl. van overtuigd dat 75% van wat ik in deze draad heb gelezen onzin is. Je roept zinnige dingen, maar zonder 'bronvermelding' hecht ik er niet veel waarde aan. (8>
Over de "zinnigheids-factor" doe ik geen uitspraak over. Je moet zelf bepalen wie hier wel zinnigs zegt en wie niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:27:
[...]

Er wordt niet alleen gekeken naar je financiele situatie. Ik weet bijna zeker trouwens dat dit niet het doorslagpunt is. Ze kijken voornamelijk naar je adres. Als dit in een "risico-wijk" is, is de kans groot voor een "reject".
Kun je informatie geven die dat ondersteunt? Ik kan namelijk nergens terugvinden dat het BKR aan dergelijke analyses doet.
Je kunt namelijk BKR zelf proberen te benaderen maar veel zul je daarmee niet opschieten denk ik. Het is namelijk een regeling (een gedoe van regels dat tussen de beide partijen is geregeld) tussen Vodafone en BKR. Je moet dus een brief schrijven naar Vodafone, zodat Vodafone daarmee contact opneemt met het BKR. Zij sturen de informatie door naar Vodafone en die krijg jij thuis opgestuurd. Je privacy wordt hiermee behartigd en je krijgt de reden te horen over je "reject".
Dat slaat dan toch helemaal nergens op, eerst mag Vodafone niet bij die informatie omdat het vertrouwelijk is, en daarna zou het BKR het via Vodafone naar jou toe sturen, dat is inderdaad erg bevoordelijk voor de geheimhouding van die gegevens...

[edit] Als Vodafone samenwerkt met het BKR (of hoe de relatie dan ook moet heten), waarom staan ze dan niet in de deelnemerslijst? (Omdat ze geen kredietverstrekkende instantie zijn, maar dat roept alleen maar meer vragen op over jouw verhaal. Sorry hoor.)

• Rukapul
  • Laatst online: 23:03
Bijna alle Telco's maken gebruik van bureautjes die de kredietwaardigheidsbepaling doen. Dit gebeurt vaak op basis die ze al dan niet legaal verzameld hebben uit verschillende bronnen. Naar de telco's toe wordt niet exact de reden gegeven van een lage rating.

Een telco kan dus niet altijd echt een reden geven van weigering, terwijl je daar wel recht op hebt aangezien je in principe mag opvragen welke informatie een bedrijf over je heeft opgeslagen.

Er zijn twee grote problemen met dit systeem:
- in plaats van een grove eerste filtering, is de bepaling vrijwel definitief: alleen met heel veel moeite kun je achter de reden van weigering komen en dan volgt nog een hele strijd om evt. wel geaccepteerd te worden
- er worden ipv individuele gegevens ook demografische gegevens gebruikt zonder dat de gebruiker weet welke dat zijn en waardoor hij geweigerd wordt. Wederom kan hij dus geen verweer doen.

Met name het gebruik van de dubieuze bereaus die zich met de kredietwaardigheidstest bezighouden en het bepalen op basis van demografische gegevens zou verboden moeten worden aangezien het de consument tezeer in zijn rechten aantast.
Waarom je de 2e keer bent afgewezen op jouw vaders adres is voor mij logisch. Hier kan ik niet teveel op ingaan.
Als ik een systeem zou maken, dan zou ik ook een 2e aanvraag met zeer sterk gelijkende gegevens afwijzen als dat binnen een bepaalde periode na de eerste afwijzing plaatsvindt :)

Verwijderd

Ik ken zelf iemand wiens ouders bij Vodafone ooit een schuld hadden van € 5000, nu heeft die gozer laatst nog een abbo bij KPN afgesloten.
Ik geloof dat ze ook bij het BKR in Tiel geregistreerd stonden..
Ze wonen zelfs nog op hetzelfde adres.. als toendertijd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:31:
[...]
Kun je informatie geven die dat ondersteunt? Ik kan namelijk nergens terugvinden dat het BKR aan dergelijke analyses doet.

[...]
Dat slaat dan toch helemaal nergens op, eerst mag Vodafone niet bij die informatie omdat het vertrouwelijk is, en daarna zou het BKR het via Vodafone naar jou toe sturen, dat is inderdaad erg bevoordelijk voor de geheimhouding van die gegevens...

[edit] Als Vodafone samenwerkt met het BKR (of hoe de relatie dan ook moet heten), waarom staan ze dan niet in de deelnemerslijst? (Omdat ze geen kredietverstrekkende instantie zijn, maar dat roept alleen maar meer vragen op over jouw verhaal. Sorry hoor.)
Het lijkt erop dat Johnny gewoon thuis achter zijn pc zit te vervelen en alleen maar mijn uitspraken teniet wil doen. Ik zal me terugtrekken en hopelijk kan Johnny hier PVEN wel helpen met zijn "gebl44t". Succes :Z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:37:
[...]

Het lijkt erop dat Johnny gewoon thuis achter zijn pc zit te vervelen en alleen maar mijn uitspraken teniet wil doen. Ik zal me terugtrekken en hopelijk kan Johnny hier PVEN wel helpen met zijn "gebl44t". Succes :Z
Aan opmerkingen zonder onderbouwing heeft niemand wat.
Nee, ik kan hem daar niet bij helpen, want ik weet er niks van af.

Misschien zit ik helemaal fout hoor, maar als dat zo is, dan zou jij gewoon duidelijk en onderbouwd kunnen zeggen hoe het allemaal zit. In plaats van zo kinderachtig gaan zitten doen alsof ik jou moet hebben ofzo.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:58
Ik heb 2 dagn terug een 8310 genomen met die actie van Vodafone met €5 op me rekening. Wel had ik al een abbo bij vodafone en heb er nu dus tijdelijk 2 (3 mnd opzegtermijn van 1 abbo).
Bij mij duurde het echt lang voordat ik goedgekeurd werd (of ze zijn te lui om bij belcompany nieuwegein ff in de computer te kijken). Ik was er om 11 uur en toen aangevraagd. Ik werd pas om 17.30 uur gebeld dat ik was goedgekeurd.

Verwijderd

vodafone zijn zeikerds. brieven/faxen/bellen/bombrieven helpen niet!!
uiteindelijk mocht ik mijn loonstrookje insturen en was er niets meer aan de hand.
snapper nog steeds nix van maar nu houden ze ineens van me

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Master__R schreef op 24 oktober 2002 @ 13:19:
Ik heb 2 dagn terug een 8310 genomen met die actie van Vodafone met €5 op me rekening. Wel had ik al een abbo bij vodafone en heb er nu dus tijdelijk 2 (3 mnd opzegtermijn van 1 abbo).
Bij mij duurde het echt lang voordat ik goedgekeurd werd (of ze zijn te lui om bij belcompany nieuwegein ff in de computer te kijken). Ik was er om 11 uur en toen aangevraagd. Ik werd pas om 17.30 uur gebeld dat ik was goedgekeurd.
Ik snap het niet hoor, iedereen denkt nog steeds dat je banksaldo er iets toe doet als je een abonnement afsluit. Dit is natuurlijk NIET het geval. Je mag zelfs bij het opsturen van je kopie van je bankafschrift je saldo en andere privé zaken zwart maken met stift.
De bank mag ook absoluut geen mededelingen doen over je saldo aan het BKR (bankgeheim volgens mij).
Je kredietwaardigheidsbeoordeling gebeurd op basis van heel veel zaken (zoals wijk etc.) waar in dit topic al genoeg over is geluld.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Ik wilde ook een Vodafone abbo afsluiten. Zelfde probleem: Ergens in een straal van 1 km heeft er 10 jaar geleden een wanbetaler gewoond...

Vette pech, geen abbo voor mij :(

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26
Undertaker2 schreef op 25 oktober 2002 @ 12:36:
Ik wilde ook een Vodafone abbo afsluiten. Zelfde probleem: Ergens in een straal van 1 km heeft er 10 jaar geleden een wanbetaler gewoond...

Als goed is gaan ze heel snel de software aanpassen waardoor er weer op naam gekeken word en niet op woonadres, komt wel goed!

no comment

• Smarron

Smarron

The bend

Undertaker2 schreef op 25 oktober 2002 @ 12:36:

Wie heeft jou dat wijs gemaakt?

• Smarron

Smarron

The bend

miles schreef op 16 oktober 2002 @ 12:28:
Als ik als bakker iemand geen brood wil verkopen omdat zijn kop me niet aanstaat of omdat ik het niet wil ofzo (dus niet zeggen omdat 'ie zwart/wit/homo/gehandicapt ofzo is, da's discriminatie en dat mag niet) dan is dat mijn goed recht.
Ik ben niet verplicht iemand iets te verkopen, zelfs niet met cash betaling.
flashback ? ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Master__R schreef op 24 oktober 2002 @ 13:19:
Dat gebeurde bij mij binnen 30 minuten, nadat ze zeiden dat ze het bij vodafone handmatig gingen checken ofzo.
Belcompany in Haarlem, overigens..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:25

404error

Page Not Found

Accepteert Vodafoon je niet veel sneller als je via CreditCard betaald?

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Verwijderd

Maak je gewoon niet druk en laat Vodafone fucken in hun abonnement. Als je goed bij webshops zoekt kan je ook een goedkoop abonnement vinden met een ruige telefoon. Ik moet geen reclame maken maar kijk eens op telecom . nu

Verwijderd

marco899 schreef op 05 oktober 2002 @ 13:42:
Een stukje van het bkr:
In de centrale kredietregistratie bij BKR staan de gegevens van iedereen die in Nederland een krediet heeft of tot voor kort had. In tegenstelling tot hetgeen veel mensen denken, gaat het hierbij niet om een lijst van wanbetalers. BKR registreert gewoonweg álle kredieten en niet alleen de probleemgevallen. Kredieten staan geregistreerd vanaf het moment dat ze worden afgesloten, tot vijf jaar na beëindiging van de overeenkomst. In vaktermen heet dit een 'positieve registratie'.

Bij een 'negatief registratiesysteem' worden alleen mensen met betaalproblemen geregistreerd. BKR is echter sterk voorstander van een positieve registratie. Deze geeft namelijk een vollediger beeld. Alleen zo kan overkreditering daadwerkelijk worden voorkomen.

Oftewel: iedereen is bekend bij het BKR.
niet iedereen is bekend bij de BKR, iedereen die een lening heeft afgesloten bij bank is bekend.. niet als je een lopende rekening hebt.

van de lopende rekening mogen ze helemaal niets opvragen zonder rechtelijk bevel... dus daarop zal je niet afgewezen worden. Misschien iemand in de familie die slecht aangeschreven staat bij BKR?

Verwijderd

Doorgeven aan bijvoorbeeld " ook dat nog " of de " consumentenbond".
Kunnen die ook nog eens lachen als ze het uitproberen.

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 20:11:
niet iedereen is bekend bij de BKR, iedereen die een lening heeft afgesloten bij bank is bekend.. niet als je een lopende rekening hebt.

van de lopende rekening mogen ze helemaal niets opvragen zonder rechtelijk bevel... dus daarop zal je niet afgewezen worden. Misschien iemand in de familie die slecht aangeschreven staat bij BKR?
Bekend bij het BKR:
- Wanbetaling bij minimaal 1 van de 5 providers.
- Deurwaarder (op adres en naam)
- Incassobureau's (op adres en naam)

Oftewel negatieve registraties, uitsluitend op naam en adres.

Leningen en/of hypotheken bij banken staan waarschijnlijk geregistreerd, maar worden niet beoordeeld met het nemen van een abo, evenals een negatief saldo op een lopende rekening.

• pven
  • Niet online
Ondanks dat ik als klant ben geweigerd bij Vodafone heeft Telecomadvies.nl wel 73 EUR afgeschreven van mijn credit-card ?!? :( |:(
Uiteraard heb ik gebeld met de credit-card-firma en ik krijg zonder al te veel moeite dat geld terug. Maar dan nog: waarom schrijven die h*fters dat geld überhaupt af ...

Vandaag kreeg ik het afschrift van mijn credit-card binnen, vandaar deze 'late' reactie.

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:39

Q-bone

Dusss...

ik kan niet rood staan maar toch hebk een t68i met vodafone :D

bla?

• Smarron

Smarron

The bend

pven schreef op 02 november 2002 @ 10:32:
Ondanks dat ik als klant ben geweigerd bij Vodafone heeft Telecomadvies.nl wel 73 EUR afgeschreven van mijn credit-card ?!? :( |:(
Uiteraard heb ik gebeld met de credit-card-firma en ik krijg zonder al te veel moeite dat geld terug. Maar dan nog: waarom schrijven die h*fters dat geld überhaupt af ...

Vandaag kreeg ik het afschrift van mijn credit-card binnen, vandaar deze 'late' reactie.
Omdat er van uitgegaan wordt dat alles goed verloopt.
Q-bone schreef op 02 november 2002 @ 10:34:
ik kan niet rood staan maar toch hebk een t68i met vodafone :D
Leuk voor je :Z

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Tsja, geweigerd worden bij Vodafone hoor je wel meer, die zijn best streng. Zelf heb ik nu bijna twee jaar vodafone, wilde deze week overstappen naar BEN, wordt gvd daar ineens geweigerd :( Dus maar ff een brief op de post gedaan naar BEN dat dat nooit de bedoeling kan zijn. Moet ik weer langer op mijn Nokia 6310i wachten... :(

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Volgens de persoonsregistratie wet kun je ALTIJD bij bedrijven en organisaties opvragen welke gegevens ze over je hebben. Je hebt zelfs het recht op te vragen aan wie ze de gegevens hebben verstrekt (ze zijn verplicht dit bij te houden). Bovendien zijn deze gegevens inprincipe uitsluitend legaal. Als dit niet zo is kun je ze aanklagen en behoorlijk ook. Als de gegevens die ze over je hebben onjuist zijn, kun je ze verplichten deze gegevens te laten verwijderen.

Zoek even op internet op de wet persoonsregistraties, dan kun je heel wat punten vinden om te zorgen dat je niet onterecht zal worden afgewezen.

Maar zo'n creditwaardigheidscheck is in mijn ogen wel goed, er lopen nogal wat wanbetalers rond in Nederland.

• pven
  • Niet online
Smarron schreef op 02 november 2002 @ 10:50:
[...]
Omdat er van uitgegaan wordt dat alles goed verloopt.
Dan vind ik het toch best naïef van Telecomadvies dat ze daar blind van uit gaan. ;(
Overigens hebben ze me heel snel gemeld dat ik ben geweigerd. Op dag X heb ik me aangemeld, op dag X+2 heb ik gelezen dat ik ben geweigerd en op dag X+20 word er geld afgeschreven.

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:57

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Volgens mij gaat dat o.a. bij Vodafone niet helemaal goed. Vul in als beroep 'student' en je hebt volgens mij direct een kans van 50% om geweigerd te worden. :P

Waar je bij Vodafoon geweigerd wordt voor een abbonementje van 16 euro in de maand wil Visa je nog een credit van 2.500 euro geven... ;)

Verwijderd

Je aanvraag wordt door Vodafone wel degelijk gevalideerd bij het BKR.
Een hypotheek hebben is uiteraard geen probleem; andere schulden kunnen een reden tot afwijzing zijn.
De validatie bij het BKR levert slechts een positief of negatief advies; op de reden(en) wordt verder niet ingegaan.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

martinweb.nl schreef op 02 november 2002 @ 14:17:
Volgens mij gaat dat o.a. bij Vodafone niet helemaal goed. Vul in als beroep 'student' en je hebt volgens mij direct een kans van 50% om geweigerd te worden. :P

Waar je bij Vodafoon geweigerd wordt voor een abbonementje van 16 euro in de maand wil Visa je nog een credit van 2.500 euro geven... ;)
In principe heb je bij Vodafone natuurlijk ook een soort krediet. Je abonnementje is misschien slechts 16 euro per maand, maar je kunt in een maand veel meer bellen, zonder dat je vooraf iets betaalt. Bij een verbruik van richting de 2500 euro zal Vodafone waarschijnlijk wel een voorschot verlangen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Duur schreef op 05 oktober 2002 @ 10:41:
en vodafoon weigert soms hele wijken een abbo te verkopen... of als je in een in hun ogen 'verkeerd' beroep hebt,
Maar dat zullen ze je nooit zeggen, zelfs een advocaat krijgt een standaardbriefje terug met de mededeling "wij hebben uw gegevens onderzocht, maar ook met deze nieuwe gegevens moeten wij u weigeren"
En de brief die verstuurt werd vroeg alleen om de reden van weigering... vroeg... eiste...
De echte reden krijg je maw niet te horen tenzij je zoveel kosten wil maken dat je via de rechter een beslag op de administratie kunt leggen... en dan de boel zelf uit pluizen... (als ze dat dan niet al vernietigt hebben).
Kan het me best voorstellen in sommige gevallen. Als je weet hoeveel tijd V. kwijt is aan schuldbetalingen en als je ook nog eens weet hoeveel schulden sommige mensen hebben, dan kan ik me best goed indenken dat risicogroepen geweerd worden.
Een leverancier heeft overigens het recht een klant te weigeren.

En een creditcheck kan echt niet achterhalen of jij rood staat hoor. Die gegevens mag een bank niet vrijgeven. Wel kunnen ze bij de BKR......... (ach ja, het is al 100 keer gezegd geloof ik.)

Vette pech dus.

• pven
  • Niet online
Hmz, bericht van Telecomadvies:
Geachte heer of mevrouw pen,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij weten niet van te voren dat u geweigerd
wordt bij Vodafone dus wordt het geld altijd eerder geincasseerd.

Met vriendelijke groet,

http://www.telecomadvies.nl
Tel: 0900-8238437
Fax: 010-2807109
Zoals gezegd: wat ongelooflijk naïef. Twee dagen na mijn aanvraag wist ik al dat ik was geweigerd, maar desondanks wil Telecomadvies die twee dagen niet wachten. Ik ben me aan het afvragen of ik 'ergens' een formele klacht in kan dienen, want ik vind dit nergens op slaan. :(

Verwijderd

pven schreef op 04 november 2002 @ 13:16:
Hmz, bericht van Telecomadvies:

[...]

Zoals gezegd: wat ongelooflijk naïef. Twee dagen na mijn aanvraag wist ik al dat ik was geweigerd, maar desondanks wil Telecomadvies die twee dagen niet wachten. Ik ben me aan het afvragen of ik 'ergens' een formele klacht in kan dienen, want ik vind dit nergens op slaan. :(
Tsja wat zal ik hierover zeggen... Je kies voor een i-net winkel en laat je door hen registeren terwijl je misschien voor ietjes meer via een Citypoint dit kon doen. Je had dan dit allemaal niet hoeven mee te maken. Ik hoop dat je snel je geld terug krijgt. Alvast succes ermee!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 20:52:
[...]

Tsja wat zal ik hierover zeggen... Je kies voor een i-net winkel en laat je door hen registeren terwijl je misschien voor ietjes meer via een Citypoint dit kon doen. Je had dan dit allemaal niet hoeven mee te maken. Ik hoop dat je snel je geld terug krijgt. Alvast succes ermee!
Citypoint = Vodafone = firma die me heeft geweigerd ... :? ... Kortom: de opmerking 'Je had dan dit allemaal niet hoeven mee te maken' lijkt me wat overbodig.

• pven
  • Niet online
pven schreef op 02 november 2002 @ 10:32:

En mijn 73 EUR is weer netjes terug gestort op mijn credit-card.
Langzaam aan merk ik dat het bij al die online GSMshops erg gesteld is. Telecomadvies schrijft geld af terwijl ze niets kunnen leveren, GSMstunter laat me nu al 3,5 week wachten zonder ook maar iets te laten horen of zien ... ;(

Goedkoop lijkt inderdaad duurkoop te worden. :X

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:48
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
martinweb.nl schreef op 02 november 2002 @ 14:17:
Volgens mij gaat dat o.a. bij Vodafone niet helemaal goed. Vul in als beroep 'student' en je hebt volgens mij direct een kans van 50% om geweigerd te worden.
ik ben zelf net 18 student werk parttime en heb ook zonder problemen een abbo bij vodafone kunnen afsluiten , lijkt me ook helemaal geen probleem als je altijd netjes volgens de regeltjes leeft O-) , maakt helemaal niet uit of je stundent ben

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
DaTimMan schreef op 17 november 2002 @ 15:13:
[...]

ik ben zelf net 18 student werk parttime en heb ook zonder problemen een abbo bij vodafone kunnen afsluiten , lijkt me ook helemaal geen probleem als je altijd netjes volgens de regeltjes leeft O-) , maakt helemaal niet uit of je stundent ben
Niet helemaal waar, heb afgelopen week een abbo bij vodaphone afgesloten en de dame die me perfect hiel (citypoint Ferdinand Bol, amsterdam) vertelde me dat je soms zelfs op basis van Postcode geweigerd kan worden.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb pas een huis gekocht, en bij het aanvragen van mijn hypotheek bleek dat ik bij het BKR bekend stond (en dan in de negatieve zin ;-). Ik stond echter al weer jaaaaren in de plus (en vet ook), maar daar wist het BKR niks van. Effe naar de bank lopen en vragen om een uitschijfbewijs van het BKR en het is klaar... Kost overigens noppes.. :)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• pven
  • Niet online
RobIII schreef op 17 November 2002 @ 15:22:
Heb pas een huis gekocht, en bij het aanvragen van mijn hypotheek bleek dat ik bij het BKR bekend stond (en dan in de negatieve zin ;-). Ik stond echter al weer jaaaaren in de plus (en vet ook), maar daar wist het BKR niks van. Effe naar de bank lopen en vragen om een uitschijfbewijs van het BKR en het is klaar... Kost overigens noppes.. :)
Uitschrijfbewijs van de bank? More info please!

• pven
  • Niet online
DaTimMan schreef op 17 November 2002 @ 15:13:
[...]

Wat een onzin. Ik weet zeker dat er geen enkele reden is om mij te weigeren, ik heb geen schulden (op mijn hypotheek na) en ik heb nog nooit een rekening te laat betaald ...

• Smarron

Smarron

The bend

Even ter aanvaulling. Studenten worden vaker in de eerste plaats geweigerd, vanwege zij in studentenhuizen wonen. Hier hebben dan weet ik veel hoeveel mensen gewoond. Met negatieve en positieve registraties. Het is dan vaker dat je wordt afgewezen, want het systeem vind het niet leuk als er bijv. 38 mensen op 1 adres wonen. Maar na wat moeite doen, wordt je heus wel goed gekeurd. Maar veel mensen nemen die moeite niet en beginnen al meteen te zeuren enzo.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 10:59

mvz

muziek verslaafde

kheb ooit eens een keer een incassobureau gehad voor m`n materiaal kosten voor school =P

zit dat ook geregd bij BKR ?

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
xMvZx schreef op 18 november 2002 @ 02:31:
kheb ooit eens een keer een incassobureau gehad voor m`n materiaal kosten voor school =P

zit dat ook geregd bij BKR ?
Nee. Openstaande rekeningen worden niet bijgehouden.

Het gaat om schulden van financieers. Dus als je te laat betaald bij aflossing van hypotheek, lening etc. Dus als je bij wehkamp iets besteld op afbetaling en je dan je maandelijkse aflossing niet optijd betaald dan gaan ze als het te lang duurd dit melden bij BKR.

Maar zoals al heel vaak gezegd is in dit topic; niet bij rood staan, huurschuld of rekeningen niet betalen (gas/water/licht of internetkabel-abbo etc.)

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Smarron schreef op 17 November 2002 @ 18:21:
Even ter aanvaulling. Studenten worden vaker in de eerste plaats geweigerd, vanwege zij in studentenhuizen wonen. Hier hebben dan weet ik veel hoeveel mensen gewoond. Met negatieve en positieve registraties. Het is dan vaker dat je wordt afgewezen, want het systeem vind het niet leuk als er bijv. 38 mensen op 1 adres wonen. Maar na wat moeite doen, wordt je heus wel goed gekeurd. Maar veel mensen nemen die moeite niet en beginnen al meteen te zeuren enzo.
Klopt het is dan ook slim om je aanmelding te doen op adres van bijvoorbeeld je ouders, na 2 maanden laat je het omzetten naar je huidige adres en is het geen enkel probleem.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gewoon naar de bank gaan en vragen om een uitschrijfbewijs van het BKR (moet je dus wel eerst je schulden aflossen). In mijn geval was dat al jaren opgelost, alleen wist het BKR daar niks van....

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• pven
  • Niet online
Ik heb zo-waar een brief van Vodafone ontvangen. De reden dat ik geweigerd ben is ... DAT IK MIJN WERKGEVER NIET HEB INGEVULD ?!? :(
D*mn ... I M PISSED! ... Op dit antwoord heb ik 40 dagen moeten wachten. :( :( :(

Never-nooit-niet Vodafone voor mij.

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:01
Ik heb een vodafone abbo, maar wilde een nieuwe foon.
Dus een nieuw abbo aangevraagd, maar ook geweigerd..
Ik denk ook vanwege BKR enzo... ben nie zo vlot met betalingen O-)

- NAC Breda -

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:48
pven schreef op 25 november 2002 @ 21:50:
Ik heb zo-waar een brief van Vodafone ontvangen. De reden dat ik geweigerd ben is ... DAT IK MIJN WERKGEVER NIET HEB INGEVULD ?!? :(
D*mn ... I M PISSED! ... Op dit antwoord heb ik 40 dagen moeten wachten. :( :( :(

Never-nooit-niet Vodafone voor mij.
geef ze wel een beetje gelijk als je geen vast inkomen heb dus werk, zonder geld kan je niet betalen en je moet wel op tijd kunnen betalen

• Smarron

Smarron

The bend

Ritchie schreef op 25 november 2002 @ 23:09:
Ik heb een vodafone abbo, maar wilde een nieuwe foon.
Dus een nieuw abbo aangevraagd, maar ook geweigerd..
Ik denk ook vanwege BKR enzo... ben nie zo vlot met betalingen O-)
Vind ik wel vaag, want je bent immers al een Vodafone klant.

Hmm, ik vind Vodafone wel een beetje apart worden gezien veel vage problemen hier te lezen zijn, welke je bij andere providers niet zou verwachten.

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 17-11 20:25

bonzz.netninja

Niente baffi

ik heb een tijdje gewerkt bij een foon winkel dus kan wel even wat uitleggen:

bij elke provider wordt er in de winkel gecheckt door de provider of ze je een abbo willen verkopen. Er wordt gekeken naar de juistheid van je id bewijd (nr's etc) en er wordt gekeken of jouw naam bekent is op zwarte lijsten, of je crediet waardig bent (bij die lui in tiel) en er wordt gekekn of er op jouw adres wan betalers wonen, daarnaast kijken ze, bij vodofone iig of je student bent (is niet meteen afwijzing maar wel een soort min punt).

In de winkel kunne ze je helaas niet vertellen waarom je niet geaccepteerd ben simpelweg omdat ze dat ook niet weten, ze vertellen je dat nooit.

wat je nou moet doen is iig contact opnemen met fodavone helpdesk en formulier aanvragen waarmee je de reden kan opvragen voor je afwijzing. Dan kan het nog een keer behandeld worden. (kan best zijn dat je pas verhuist bent? en nu woont op oud-wanbetalers-adres).

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

ik ben een student sta geregeld rood :*) ben een redelijke wan betaler :D maar toch wordt elk abonement goedgekeurd :) gek he ik bel voor 2000,- euro per jaar :D Ik BEN hoofdsponsor van BEN :D

• Ginz
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 20:39:
ik ben een student sta geregeld rood :*) ben een redelijke wan betaler :D maar toch wordt elk abonement goedgekeurd :) gek he ik bel voor 2000,- euro per jaar :D Ik BEN hoofdsponsor van BEN :D
€ 2000 per jaar is peanuts......

€ 166,67 per maand is niks!

En je wil niet weten hoe groot de afdeling "nabetalingen" bij BEN is... Onwijs

[ Voor 12% gewijzigd door Ginz op 26-11-2002 20:56 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ginz2002 schreef op 26 november 2002 @ 20:53:
[...]

€ 2000 per jaar is peanuts......

€ 166,67 per maand is niks!

En je wil niet weten hoe groot de afdeling "nabetalingen" bij BEN is... Onwijs
Niet alleen bij Ben trouwens, bij alle providers zijn echt heel veel mensen dagelijks bezig om de betalingen geïnd te krijgen. Met afbetalingsregelingen en proefperiodes enz. Die mensen zijn soms af en toe meer financieel adviseur, of mentor voor jongeren die niet met geld en rekeningen kunnen omgaan.
Maar Ben zal door het relatief jonge klantenbestand wel meer werk hier aan hebben dan de andere providers.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• pven
  • Niet online
DaTimMan schreef op 26 november 2002 @ 18:58:
[...]

geef ze wel een beetje gelijk als je geen vast inkomen heb dus werk, zonder geld kan je niet betalen en je moet wel op tijd kunnen betalen
Dit zou betekenen dat mensen met bv. een uitkering NOOIT een abonnement bij Vodafone af zouden kunnen sluiten. Daarnaast vraag ik een prive-abbo aan en daarbij voel ik me niet geroepen om Vodafone alles te melden over mijn werkgever. Ze kunnen wat simpeler vragen of je (bv.) een vast inkomen hebt in plaats van alles over je werkgever te vragen? :?

Verwijderd

mijn broer werkt bij een coputer/gsm shop en hij heeft mij wel eens verteld dat het kan liggen aan:

De straat, Wijk
Wie er voor je in het huis heeft gewoont, of het een studenten huis is.
Je eigen leningen enzo,

de mensen in de winkel krijgen het zelfde te horen als dat jij van hen hoord dit i.v.m de persoons gegevens, meestal moet je een brief schrijven om de achter liggende reden van een afwijzing te horen !

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 12:13
Smarron schreef op 26 November 2002 @ 20:29:
[...]

Vind ik wel vaag, want je bent immers al een Vodafone klant.

Hmm, ik vind Vodafone wel een beetje apart worden gezien veel vage problemen hier te lezen zijn, welke je bij andere providers niet zou verwachten.
Ja, en blijkbaar een klant die het niet al te nauw neemt met betalingstermijnen. Dan vind ik het niet heel gek dat Vodafone het abonnement niet wil verlengen.

• Smarron

Smarron

The bend

pven schreef op 26 november 2002 @ 22:04:
Dit zou betekenen dat mensen met bv. een uitkering NOOIT een abonnement bij Vodafone af zouden kunnen sluiten. Daarnaast vraag ik een prive-abbo aan en daarbij voel ik me niet geroepen om Vodafone alles te melden over mijn werkgever. Ze kunnen wat simpeler vragen of je (bv.) een vast inkomen hebt in plaats van alles over je werkgever te vragen? :?
Als je het zo bekijkt, zou het wel een vorm van discriminatie zijn. Over het vaste inkomen. Hoe betrouwbaar is dat? De provider wil graag hard bewijs hebben en kan dat het beste doen door het de werkgever te vragen of een loonstrook o.i.d. Dit wordt echter alleen met twijfel gedaan.
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 20:39:
Is wel netjes hoor ;). Maar je bent niet bijzonder dan ofzo. Hoe kan een provider immers weten dat je voor zo'n bedrag per maand belt en de factuur ook gaat betalen?
Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 22:09:
mijn broer werkt bij een coputer/gsm shop en hij heeft mij wel eens verteld dat het kan liggen aan:

De straat, Wijk
Wie er voor je in het huis heeft gewoont, of het een studenten huis is.
Je eigen leningen enzo,

de mensen in de winkel krijgen het zelfde te horen als dat jij van hen hoord dit i.v.m de persoons gegevens, meestal moet je een brief schrijven om de achter liggende reden van een afwijzing te horen !
Klopt, dit kunnen 1 van de redenen zijn. Het is echter een 1e afwijzing. Mocht je echt een abonnement willen en je hebt niks te verbergen, dan krijg je met een beetje moeite toch een abo.

Je kunt het ook zo zeggen: "Je medemens verpest het voor jou" :X
pruiter schreef op 27 november 2002 @ 09:13:
[...]

Ja, en blijkbaar een klant die het niet al te nauw neemt met betalingstermijnen. Dan vind ik het niet heel gek dat Vodafone het abonnement niet wil verlengen.
Dan nog in overweging nemen. Mocht die klant nou elke maand te laat betalen, maar wel facturen heeft van € 800,- per maand, dan zou ik hem voor geen goud kwijt willen! Zijn het nou facturen van € 50,- per maand, dan zou ik ook zeggen, daaaag !!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

volgens mij is de topic-starter niet zo`n braaf ventje qua betalingen (niet lelijk bedoeld) maar hij heeft ook al een topic "[BEN] wanbetaler, wat gebeurd er mee?"

nogmaals, ik bedoel er niks mee maar het viel me gewoon op

-

• Smarron

Smarron

The bend

ginz2002 schreef op 28 november 2002 @ 21:05:
volgens mij is de topic-starter niet zo`n braaf ventje qua betalingen (niet lelijk bedoeld) maar hij heeft ook al een topic "[BEN] wanbetaler, wat gebeurd er mee?"

nogmaals, ik bedoel er niks mee maar het viel me gewoon op
Klopt ja. En hij hoopt in ons ook wanbetalers te vinden die samen met hem stoer zijn :Y)

• x-man
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

Wat grappig dat ik deze thread nu pas zie.
Ik ben dus ook geweigerd door Vodaphone bij die T68i aktie. Heb 13 november een brief gestuurd en nog geen reaktie gehad :(
Klantenservice is wel heel aardig aan de telefoon + het is gratis bellen..best makkelijk met m'n prepaid.
Maar een meisje daar vertelde me dat het aan verschillende dingen kan liggen. Zoals of je papieren goed ingevuld zijn, in welke postcode je woont, noem maar op.

Nou ben ik en student en ik woon Amsterdam Zuidoost (bijlmer)
Volgens mij is dat niet in m'n voordeel. Maar ik ben Vodaphone onderhand beu geworden en ik denk dat ik maar voor ben ga. Ze schijnen daar betere service te geven en ze zijn zelfs nog goedkoper.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• Smarron

Smarron

The bend

x-man schreef op 29 November 2002 @ 02:28:
Nou ben ik en student en ik woon Amsterdam Zuidoost (bijlmer)
Volgens mij is dat niet in m'n voordeel.
Dat heb je heel goed. Je wordt in eerste instantie wel afgewezen, maar met een beetje moeit vanuit jouw kant is niks uitgesloten. Ik ben bang dat je met een contractsaanvraag bij Ben exact hetzelfde krijgt te horen.

Als je slim bent, zet je de adresgegevens op je ouderlijk huis. Krijg je gewoon je facturen daar, that's all.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Smarron schreef op 29 november 2002 @ 08:13:
[...]
Dat heb je heel goed. Je wordt in eerste instantie wel afgewezen. [......]
Dat is pure bull-shit.... je kan niet automatische afgewezen worden als je in de Bijlmer woon, zelfs niet bij Vodafone

-

• Smarron

Smarron

The bend

ginz2002 schreef op 29 November 2002 @ 14:39:
Dat is pure bull-shit.... je kan niet automatische afgewezen worden als je in de Bijlmer woon, zelfs niet bij Vodafone
Wanneer heb ik dat gezegd? Ik had het over x-man die reeds was afgewezen, niet dat als je in de Bijlmer woont, je automatisch (had dat woord al niet eens gebruikt) afgewezen wordt. Vanuit daar ben ik verder gaan praten, dus na de afwijzing. Het komt echter wel door het gebied waar x-man woont, dat durf ik te wedden.

Maarru ... het kan wel hoor, automatisch afgewezen worden als je in de Bijlmer (of waar dan ook) woont. Dat is aan de provider om te bepalen.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Smarron schreef op 29 november 2002 @ 17:14:
[...]
Wanneer heb ik dat gezegd? Ik had het over x-man die reeds was afgewezen, niet dat als je in de Bijlmer woont, je automatisch (had dat woord al niet eens gebruikt) afgewezen wordt. Vanuit daar ben ik verder gaan praten, dus na de afwijzing. Het komt echter wel door het gebied waar x-man woont, dat durf ik te wedden.
Oke, sorry...
Maarru ... het kan wel hoor, automatisch afgewezen worden als je in de Bijlmer (of waar dan ook) woont. Dat is aan de provider om te bepalen.
oke, dat is misschien wel aan de provider om dat te beslissen maar dat mag niet
Dat is bevooroordeling.... en dat mag niet... (opta)

-

• Smarron

Smarron

The bend

Is goed ;)
oke, dat is misschien wel aan de provider om dat te beslissen maar dat mag niet
Dat is bevooroordeling.... en dat mag niet... (opta)
Klopt, heb je gelijk in. Maar er mag zoveel niet ...... :X

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:59
Smarron schreef op 29 November 2002 @ 21:51:
[...]
Is goed ;)

[...]
Klopt, heb je gelijk in. Maar er mag zoveel niet ...... :X
Pcies, dan zeggen ze gewoon: Ja, dat doen we niet, want we 'hebben geen dekking daar' :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Hmmm..krijg maar geen antwoord op m'n brief aan Vodafone.
Ik heb maar een ben extra 1 jarig abbonement genomen met de ericsson t200. Daar ben ik wel gewoon aangenomen.. %*$&#- vodafone :(

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• x-man

x-man

Proud newbie!

Ik heb nogmaals een check gedaan bij een vodafone servicewinkel en die was ook geweigerd. Ze hebben me wel codes gegeven.
P290, P291, P288, P229. Weet iemand wat deze codes betekenen?

• Smarron

Smarron

The bend

x-man schreef op 08 december 2002 @ 15:14:
Ik heb nogmaals een check gedaan bij een vodafone servicewinkel en die was ook geweigerd. Ze hebben me wel codes gegeven.
P290, P291, P288, P229. Weet iemand wat deze codes betekenen?
Nee, zegt me weinig. Waarschijnlijk codes die Vodafone zelf gebruikt.

Maar wees blij met je Ben zou ik zeggen!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
wat een onzin lees ik hierboven...

vodafone checkt aan de hand van het huis adres en de naam bij BKR in tiel.
Dus of slechte betalers op je huisadres (kan ook in het verleden zijn, voordat je er woonde)
of je naam staat icm je geboortedatum niet zo goed bekend. Heel soms gebeurt het wel eens dat mensen met zelfde naam en zelfde geboortedatum worden afgekeurd. De enige manier om achter de reden te komen is schrijven naar vodafone. Het adres stond hierboven al ergens.

Of een Abbo aanvragen bij KPN Mobile, als je daar wordt afgekeurd kun je telefonisch contact opnemen en hoor je de reden.. das makkelijker :)

• x-man

x-man

Proud newbie!

Nou jongens, ik heb eindelijk antwoord gekregen (na precies 40 dagen!)

Geachte mevrouw, heer,

Onlangs ontvingen wij van u een reactie waarin u informeerde naar de reden waarom wij uw aanvraag niet hebben geaccepteerd. Wij willen hier als volgt op reageren.

Op gronde van de Algemene Voorwaarden is Vodafone gerechtigd bij iedere nieuwe aanvraag vooraf een risico onderzoek uit te voeren op basis van de door u verstrekte gegevens en tevens op basis van informatie uit externe databanken. Het risico onderzoek alsmede de beslissing tot het al dan niet accepteren van uw aanvraag is een bijna volledig geautomiseerd proces. Vodafone kan geen verder inzicht verschaffen in de details van haar onderzoeks- en beoordelingsmethoden. In de kredietrisico beoordeling wordt echter niet op slechts een enkel detail van de informatie de beslissing op een aanvraag genomen. Uiteraard worden de uw gegevens ook vertrouwelijk behandeld met inachtname van de geldende privacy-wetgeving.

De afwijzing van uw aanvraag is gebaseerd op dit risico onderzoek en ons acceptatiebeleid op basis waarvan wij het momenteel niet raadzaam achen om met u een overeenkomst aan te gaan.

Wellicht biedt Vodafone iZi uitkomst voor u om toch mobiel te kunnen bellen.

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Hoogachtend,
Vodafone N.V.

Afdeling Credit Assessment

Ik heb ze nog gebeld om te vragen wat nou de reden is waarom ik ben afgewezen, maar dat kan niemand me nogsteeds niet melden.
Hoewel het personeel erg vriendelijk is, is het beleid bij Vodafone dat niet! Een medewerker daar vertelde dat ik maar nog een brief moest sturen met de vraag voor een gedetailleerdere uitleg. *zucht*

• Smarron

Smarron

The bend

Wat een bullshit. Ze kunnen echt wel weten waarom je bent afgewezen! Ondanks het een geautomatiseerd proces is, hebben ze de mogelijkheid om te bekijken wat de precieze redenen zijn geweest!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Smarron schreef op 24 December 2002 @ 17:01:
Wat een bullshit. Ze kunnen echt wel weten waarom je bent afgewezen! Ondanks het een geautomatiseerd proces is, hebben ze de mogelijkheid om te bekijken wat de precieze redenen zijn geweest!
Ja maar ik denk dat zelfs met een parlementair onderzoek en commissie van Traa er nog geen antwoord gegeven zal worden. :+

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:09
Ik ben dus afgelopen week geweigerd bij Telfort, waarschijnlijk vanwege mijn leeftijd (19 jaar).

Heb het nu maar eens geprobeerd (weer bij GSMWeb.nl) onder mijn moeders naam en gegevens.

Ben benieuwd .....

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Korakal
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

En daarvoor kick je een topic van een jaar oud? :o
Niet echt toegevoegde waarde he... om te voorkomen dat mensen op hele oude posts gaan reageren doe ik deze dicht.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.