Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Geweigerd bij Vodafone

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.246 views sinds 30-01-2008

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
Hallo, ik dacht gisteren: "Ja, laten we eens een vette t68i halen met die Ph4tt3 actie van vodafone". ok no problem, op het fietske daar naar toe. Een maal bij het invoeren van mijn gegevens aangekomen, drukt die vent daarna op versturen. Geeft ie 1 minuut later de mededeling: "Sorry, wij kunnen dit abbonement niet afsluiten". Verder wisten hun van nix. Ok ik naar huus, belletje met vodafone. Belvrouwtjes daar konden: "Sorry, maar wij hebben geen toegang tot de gegevens waarom iemand wordt geweigerd". Wel zei ze dat als er een wanbetaler voor me in me ouderlijk huis had gewoond het een rede kon zijn.

Ok ik weer trug en dit keer ging ik het proberen met mijn vaders adres. Tevens belcompany wist niet waarom het was.... Helaas, het lukte weer niet. Toen zeiden ze opeens dat vodafone een credit check deed ofzo. Najah ik balen en naar huis toe. Ik ga nu zo geld storten enzo.
Mijn vraag:
==========
Wie kan hier niet rood staan op zijn bankrekening, heeft een vodafone abbonemtn toch kunnen afsluiten. En wat ik dan eigenlijk wil weten. Hoeveel geld moet er op mijn rekening staan enzo?

Verwijderd

Ligt er helemaal aan hoelang jij aan een stuk(je) rood hebt gestaan. Dat kun je opvragen (t.b.v. €4,50) bij het BKR te Tiel. ;)

Verwijderd

€39,99564 moet erop staan of gewoon logisch nadenken hoeveel er op moet staan. Als je elke maand moet gaan afwegen of je het wel haalt met je credit, dan vraag ik mij sterk af waarom je een abo neemt.

• ErA
Ik haal het wel met mijn credit das geen probleem. Ik had hem alleen ff leeggehaald, geen idee waarom. Tevens kan ik niet rood staan ey :D. Maar de vraag is dus eigenlijk of vodafone gewoon akkoord ga als ik 100€ op me rekening heb ofzo, en ook terwijl ik niet rood kan staan

Verwijderd

€ 100 moet wel. Pleur er gewoon 250 euro op, weet je het zeker.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jij bent toch de enige die inzicht heeft in de hoeveelheid geld die er op jouw bankrekening staat :? De bank mag die informatie niet zomaar aan derden verstrekken.

Het maakt niet uit hoeveel er op dat moment op je rekening staat, ze kijken alleen naar de geschiedenis van "slechte krediet gebeurtenissen".

Ook heb ik gehoord dat ze kijken of er in jouw buurt veel wanbetalers wonen. Als je toevallig de pech hebt in zo'n "slechte" buurt te wonen dan kun je daar ook de dupe van worden, ook al ben je wel kredietwaardig...

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 11:22

Pogostokje

* twiet *

Credit check heeft niks te maken met rood (kunnen) staan. Het gaat om de buurt waar je in woont, de historie op dat huisadres, je persoonlijke historie en zo nog wat dingen. Dat is ook afhankelijk bij welke instantie ze de check doen (BKR is de bekendste, maar er zijn er veel meer).
Overigens, gewoon rood staan op je bankrekening komt niet bij de BKR te staan. En een vermelding bij BKR is ook niet meteen slecht. Het gaat er om dat er een totaaloverzicht is van wat voor grote leneningen jij hebt lopen en hoe je dat aflost. Als jij gewoon netjes aflost dan staat dat er ook bij.

/edit: aanvulling
Ze kijken niet hoeveel er op je bankrekening staat, dat is echt onzin. Daar gaat het ook helemaal niet om... want er kan nu wel 100 euro op staan, dat kan jij er over een half uur weer afhalen. Ze kijken dus zuiver naar je totaal plaatje ... heb je inkomen of niet ... ben je wanbetaler bij andere instanties of niet ... enz...

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
Ik ben zelf ook op zoek geweest naar abonnement, het gaat niet om wat er op je rekening staat, want als je het aanvraagt mag je ook het saldo doorstrepen, wat het grote probleem is is waarschijnlijk je leeftijd, bij mij deden ze ook moeilijk, ik ben bij o2 en bij vodafone afgewezen, toen heb ik gebeld met vodafone en het meisje daar vertelde me dat ze moelijk doen als je 18 bent, ik heb een vast inkomen er stond op het moment van aanvragen 2000 euro op mijn rekening en ik ben zeker kredietwaardig, maarja het mag niet baten. dus het is gelul dat geld er iets mee te maken heeft, een vriend van mij heeft geen cent te makken had €0,80 op zijn rekening staan en is meteen aangenomen bij o2, maarja hij is 19, dus het is echt puur gebaseerd op leeftijd.

nog ff offtopic: wat is er voor actie met een t68i van vodafone? ik heb net namelijk een t68i gehad van ze en zit nog te wachten op simkaart (nummerportering duurt lang) btw, gsm maar op naam van baas besteld, scheelt in btw ;)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

en vodafoon weigert soms hele wijken een abbo te verkopen... of als je in een in hun ogen 'verkeerd' beroep hebt,
Maar dat zullen ze je nooit zeggen, zelfs een advocaat krijgt een standaardbriefje terug met de mededeling "wij hebben uw gegevens onderzocht, maar ook met deze nieuwe gegevens moeten wij u weigeren"
En de brief die verstuurt werd vroeg alleen om de reden van weigering... vroeg... eiste...
De echte reden krijg je maw niet te horen tenzij je zoveel kosten wil maken dat je via de rechter een beslag op de administratie kunt leggen... en dan de boel zelf uit pluizen... (als ze dat dan niet al vernietigt hebben).

[ Voor 0% gewijzigd door Duur! op 05-10-2002 10:45 . Reden: verkeert woordje :) ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Pogostokje
  • Laatst online: 17-11 11:22

Pogostokje

* twiet *

De echte reden krijg je maw niet te horen tenzij je zoveel kosten wil maken dat je via de rechter een beslag op de administratie kunt leggen... en dan de boel zelf uit pluizen... (als ze dat dan niet al vernietigt hebben).
Dit is Vodafone bashing en dat is helemaal niet nodig.

Een bedrijf heeft al het recht je te weigeren, met of zonder opgaaf van redenen. Of je dat nou terecht vindt of niet, dat doet niet eens ter zake. Andersom, jij kiest toch ook een bedrijf en als jij bij Vodafone wilt dan krijg je toch ook geen brief van KPN met daarin een eis om uitleg waarom je niet voor hun gekozen hebt?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• ErA
Tha_Wrecka schreef op 05 oktober 2002 @ 10:37:

nog ff offtopic: wat is er voor actie met een t68i van vodafone? ik heb net namelijk een t68i gehad van ze en zit nog te wachten op simkaart (nummerportering duurt lang) btw, gsm maar op naam van baas besteld, scheelt in btw ;)
Uh geen aansluitkosten. Geen uh telefoon kosten. Dus enkel je maandelijkse abbo kosten. sony ericsson t68i, nokia 8310, samsung t100

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Een stukje van het bkr:
In de centrale kredietregistratie bij BKR staan de gegevens van iedereen die in Nederland een krediet heeft of tot voor kort had. In tegenstelling tot hetgeen veel mensen denken, gaat het hierbij niet om een lijst van wanbetalers. BKR registreert gewoonweg álle kredieten en niet alleen de probleemgevallen. Kredieten staan geregistreerd vanaf het moment dat ze worden afgesloten, tot vijf jaar na beëindiging van de overeenkomst. In vaktermen heet dit een 'positieve registratie'.

Bij een 'negatief registratiesysteem' worden alleen mensen met betaalproblemen geregistreerd. BKR is echter sterk voorstander van een positieve registratie. Deze geeft namelijk een vollediger beeld. Alleen zo kan overkreditering daadwerkelijk worden voorkomen.

Oftewel: iedereen is bekend bij het BKR.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Vodofone doet dit al jaren, ik wou 3 jaar geleden een libertel 60 aboo afsluiten alles geregeld krijg ik te horen dat het niet kan en een reden geven ho maar.
Door een beetje te zoeken erachter gekomen dat er ooit een wanbetaler naast ons gewoond heeft en om die reden kunnen nu mensen in mijn stratenblok geen vodafone abbo afsluiten (aan meerder mensen in de straat gevraagd en meerder mensen hadden hetzelfde probleem ).
Ik vind het te belachelijk voor woorden dat door 1 wantbetaler ineens niemand in mijn straat een vodafone abbo kan afsluiten slaat toch nergens op. ?
Maar ben nu al 3 Jaar bij BEN die deden nergens moeilijk over en bevalt prima.

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik had hetzelfde
vodafone medewerker 1 zegt: moet je bij BKR navragen
BKR medewerker zeg: wij geven die info niet aan telecomprovider(komt wel)
vodafone medewerker 2 zegt: je mag maar 2 abbo's op je naam hebben
dus daarna teruggegaan met mijn mammie(waar ik nog in huis woon) en meteen goedgekeurd.
ligt heel erg aan wat voor werk je doet/eigen huis hebben, dat soort dingen

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26

Korakal

Up up up!

Nog een onderdeel wat meeweegt: de aanvraagprocedure.
Het Vodafone aanvraagsysteem (Spice) werkt met een puntensysteem. Hoe meer gegevens jij invult als verkoper, hoe eerder de klant positief door de procedure komt.
Vul je bijv. geen gegevens van je werkgever in, krijg je minder punten. Heb jij een bankpas meegenomen in plaats van een afschrift, krijg je minder punten, enzovoort.
Ik heb tot voor kort in een telecomwinkel gewerkt en heb dit ooit eens te horen gekregen van iemand van Vodafone die de aanvraagprocedures regelde.

[add]
Ik heb trouwens al sinds m'n 18e een Vodafone abonnement, en ik kwam gewoon in 1x door de aanvraagprocedure heen. En vele 18-jarigen met mij. Dus die worden niet per definitie geweigerd.

Verwijderd

tja, de goeen moeten door de slechten lijden. Heel simpel. Jammer voor je ,maar ik kan vodafone goed begrijpen

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BeaM-R

Powerrrrr

Heb toevallig deze week een Nokia 6310i gekocht met Vodafone abbo, en ik stond op dat moment 500 euro rood. Volgens mij mogen ze je ook niet weigeren omdat je rood staat.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 14:01:
Vodofone doet dit al jaren, ik wou 3 jaar geleden een libertel 60 aboo afsluiten alles geregeld krijg ik te horen dat het niet kan en een reden geven ho maar.
Door een beetje te zoeken erachter gekomen dat er ooit een wanbetaler naast ons gewoond heeft en om die reden kunnen nu mensen in mijn stratenblok geen vodafone abbo afsluiten (aan meerder mensen in de straat gevraagd en meerder mensen hadden hetzelfde probleem ).
Ik vind het te belachelijk voor woorden dat door 1 wantbetaler ineens niemand in mijn straat een vodafone abbo kan afsluiten slaat toch nergens op. ?
Maar ben nu al 3 Jaar bij BEN die deden nergens moeilijk over en bevalt prima.
Matig!! Doen ze dit bij iedereen :? Kan je het terugdraaien :? (onschuld van de straat bewijzen ofzo.......) Ben een beetje :(:(:(:(:(:(:(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

BeaM-R schreef op 05 oktober 2002 @ 14:57:
Heb toevallig deze week een Nokia 6310i gekocht met Vodafone abbo, en ik stond op dat moment 500 euro rood. Volgens mij mogen ze je ook niet weigeren omdat je rood staat.
ze MOGEN je wel weigeren. Maar banken geven geen rekening informatie af. Zoals al eerder aangegeven hier. Alleen als je langdurig de fout in bent gegaan ( wanbetaler, schulden enz enz) komt hier een aantekening van

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:14

Smarron

The bend

Je kan geweigerd zijn om de volgende redenen:

- Wat je al is verteld door Vodafone (overigens wel amateuristisch), is dat er negatieve betalers op jouw adres hebben gewoond of in jouw straat (demografisch).
- Je hebt zelf weleens in het verleden negatieve betalingservaringen gehad bij willekeurige instanties. Dit staat dan geregistreerd bij het BKR (Tiel). Contact opnemen met hen is zeker de moeite waard, want dan weet je precies waarom je bent afgewezen.

Je kan ook schriftelijk contact opnemen met Vodafone, met jouw vragen. Als het goed is worden die dan beantwoord. Dat van het antwoord van daar hebben we geen toegang toe is gewoon slechte service, want ze kunnen het gewoon aan de desbetreffende collega's vragen die hierover gaan.

Waarom je de 2e keer bent afgewezen op jouw vaders adres is voor mij logisch. Hier kan ik niet teveel op ingaan.

Waar Vodafone zeker NIET naar kijkt, is de inhoud van je saldo op je rekening. Dit mogen ze niet en is absoluut niet relevant voor een aansluiting. Mensen die € 1000,- rood staan, zouden ook gewoon een contract kunnen krijgen.

Dus bel het BKR even op en vraag om informatie.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• davinci
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-10 16:07

davinci

Super-Grover to the rescue

BKR verhaal hiero is bullshit...
Geen van de telco's heeft toegang tot het BKR.
Enkel 'kredietverstrekkende instellingen' die ook hun leningen daar laten registreren.
Dus banken, leenlijnen, etc.

Alle telco's doen inderdaad wel een check.
In deze check worden inderdaad punten gegeven, die gebasseerd worden op leeftijd, plaats, inkomen, etc.
Ook wisselen dutchtone, vodafone, kpn, etc. onderling 'lijsten' uit. Ook hier weer gebasseerd op een puntensysteem.
Betaal jij altijd netjes op tijd je rekeningen... niets aan de hand!
Heb jij regelmatig een weekje te laat betaald, puntje eraf.
Heb jij al drie abonnementen bij de een gehad en na een jaar opgezegd om vervolgens er nog twee op een andere plaats, etc.. puntje eraf.
Allemaal zeer logisch dus..

edit:

Er wordt zoals ik al zei niets bij het BKR van je telefoon geregistreerd, dus ook niet als jij daar je rekeningen te laat of misschien wel nooit betaald.
Wat daar wel staat: creditcards, winkelpassen (comfortcard, primeline, wehkamp, etc) Doorlopende kredieten, rood staan op je bankrekening.
Mocht er hier een achterstand voordoen (een grove, langdurige.. denk aan een half jaar niet op tijd betalen) dan kan er een achterstandsmelding achter die lening komen)
Overigens zelfs hypotheken staan niet registreerd, maar worden weer wél vermeld als je daar langdurige achterstanden op hebt.

<removed>

Verwijderd

heb met 18 Euro op me rekening 6 abo's afgesloten, geen enkel probleem bij de acceptatie

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb met net geen 1000 NLG rood op de bank eind vorig jaar een abbo af kunnen sluiten, no prob.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:19

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik ben ook al eens geweigerd bij Dutchtone... Toen kwam er kei groot op 't scherm dat ik niet crediet waardig was... ;(

Sta je dan in een winkel vol met 16 wannabies die een beltegoedkaart komen kopen stoer je abbo af te sluiten... })
Krijg je dat...

Nu weet ik waarom... die pruts0r had 1x verkeerd mijn gegevens ingevuld... daarom weigert 't systeem je meteen! Ook al meld je je nog een keertje aan, je krijgt meteen een rare melding... (en dat heb ik ook van iemand gehoord die 't systeem beheerde...)

Je hebt dus zelf niets gedaan, meld je je namelijk voor een andere SP aan dan doet ie 't wel!
Je kunt 't na 24 uur nog een keertje proberen... :) Dan werkt 't hoogstwaarschijnlijk wel, als je niet met een van de eerdere problems opgescheept zit van Vodafoon... |:(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• flexje
  • Laatst online: 19:11

flexje

got-father

hummz? ik ben donderdag bij t for telecom geweest om die vodafone 120 abo icm t68i te halen , ik werk bij ah en ben 18 jaar , geen problemen met aansluiten :)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• pven
  • Niet online
G*dver ... Me-and-my-big-mouth :( ... Ik wil overstappen van O2 naar Vodafone:
Geachte heer van der Ven,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij moeten u helaas mededelen dat u bent
afgewezen door Vodavone. Wegens privacy redenen wordt er door Vodafone geen
reden aan ons gegegeven betreft uw afwijzing. U kunt zelf contact opnemen
met Vodafone onder het klantnummer: X

Met vriendelijke groet,

www.telecomadvies.nl
Ik heb uiteraard gebeld met Vodafone; ik moet een brief schrijven naar:
Vodafone
Postbus 3500
6401 CA Heerlen (Limburg)

Dat ga ik uiteraard doen en het vervolg post ik in dit draadje.

• Smarron

Smarron

The bend

davinci schreef op 05 oktober 2002 @ 17:23:
BKR verhaal hiero is bullshit...
Geen van de telco's heeft toegang tot het BKR.
Enkel 'kredietverstrekkende instellingen' die ook hun leningen daar laten registreren.
Dus banken, leenlijnen, etc.

Alle telco's doen inderdaad wel een check.
In deze check worden inderdaad punten gegeven, die gebasseerd worden op leeftijd, plaats, inkomen, etc.
Ook wisselen dutchtone, vodafone, kpn, etc. onderling 'lijsten' uit. Ook hier weer gebasseerd op een puntensysteem.
Betaal jij altijd netjes op tijd je rekeningen... niets aan de hand!
Heb jij regelmatig een weekje te laat betaald, puntje eraf.
Heb jij al drie abonnementen bij de een gehad en na een jaar opgezegd om vervolgens er nog twee op een andere plaats, etc.. puntje eraf.
Allemaal zeer logisch dus..

edit:
Er wordt zoals ik al zei niets bij het BKR van je telefoon geregistreerd, dus ook niet als jij daar je rekeningen te laat of misschien wel nooit betaald.
Wat daar wel staat: creditcards, winkelpassen (comfortcard, primeline, wehkamp, etc) Doorlopende kredieten, rood staan op je bankrekening.
Mocht er hier een achterstand voordoen (een grove, langdurige.. denk aan een half jaar niet op tijd betalen) dan kan er een achterstandsmelding achter die lening komen)
Overigens zelfs hypotheken staan niet registreerd, maar worden weer wél vermeld als je daar langdurige achterstanden op hebt.
Dit klopt wel inderdaad. Maar je kan alsnog geregistreerd komen te staan bij het BKR, als er negatieve betalingen zijn gedaan in het verleden van de klant. Mag ik vragen of je toevallig bij 1 van de telecomproviders werkzaam bent?!
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 20:33:
heb met 18 Euro op me rekening 6 abo's afgesloten, geen enkel probleem bij de acceptatie
Wat moet jij met 6 abo's ?!
pven schreef op 05 oktober 2002 @ 20:37:
Ik heb met net geen 1000 NLG rood op de bank eind vorig jaar een abbo af kunnen sluiten, no prob.
Omdat je verder geen negatieve registraties hebt staan. Rood staan mag iedereen. Wordt niet eens naar gekeken.

• pven
  • Niet online
Smarron schreef op 15 oktober 2002 @ 12:21:
[...]
Omdat je verder geen negatieve registraties hebt staan. Rood staan mag iedereen. Wordt niet eens naar gekeken.
Ik heb al mijn rekeningen altijd keurig betaald (zowel telecom als andere rekeningen). De enige veranderingen in mijn leven is dat ik een huis heb gekocht ... maar ... er zijn toch meer mensen die een hypotheek hebben een een GSM-abbo? :?

Verwijderd

sorry dat ik het zeg voda phone is de meest arogante en slechtste telecom provider die ik ooit heb gezien
die mensen daar mogen van mij echt d**d vallen ben daar als een hond behandeld
en dat pik ik niet
weet niet wat dat is met hun

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 15:34:
sorry dat ik het zeg voda phone is de meest arogante en slechtste telecom provider die ik ooit heb gezien
die mensen daar mogen van mij echt d**d vallen ben daar als een hond behandeld
en dat pik ik niet
weet niet wat dat is met hun
relax man :{

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:35

aKra

Intentionally left blank.

M'n vader heeft een dikke lening en hijft voor mij net een Vodafone 180 met een Samsung T100 afgesloten, we werden gewoon geaccepteerd...

Hij zo bij Phonehouse netjes uitleggen:

"Ja, u wordt gechecked enzo over uw achtergrond goed is" ... En ik zo, ach paps, het doet er dus niet toe dat je een grote drugsdealer bent geweest van Europa, die vent schrok, en hij nakijken dus later, en hij leest mijn vader netjes eigenaar dit, wonen 20 jaar zelfde adres, gewoon allemaal precies zoals het moet, maar achteraf zei die vent wel dat hij schrok toen hij het hoorde :P

Intentionally left blank.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:58
Vraagje (staat ook al in ander topic, maar goed),
Ik heb city point gebeld in utrecht en die zegt dat ik bij belcompany moet zijn want het is geen actie van hun. Belcompany neemt niet op (3 vestigingen).

Kan iemand me vertellen waar het is, of de actie nog geldig is en tot wanneer. En of er nou nog kosten aan zijn verbonden?

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Hmm... zou je dat willen onderbouwen?
IMO is dit meer een loze flame/troll

(@ Tijgertje)

XBO: Michaël#3318

• Master__R
Nefiorim schreef op 15 oktober 2002 @ 15:46:
Hmm... zou je dat willen onderbouwen?
IMO is dit meer een loze flame/troll

(@ Tijgertje)
Anders lees ik ff goed...

Verwijderd

Ik heb mijn vodafone abo afgesloten toen ik 150 gulden rood stond :D.

• KermieCow
  • Laatst online: 18:56

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Ik niet hoor

• KermieCow
  • Laatst online: 18:56

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Vaag topic

• Master__R
Anders reageer je ff niet

• Vorkie
  • Niet online
kzie alleen maar mensen die in het rood staan.. staat er ook nog mensen hier boven de +5000? :+

Nou, ik heb iig geen problemen met het afsluiten van abbo's

2x ik
1x zus
1x broer
1x moeder
1x vader
1x oma
Alle op mijn naam...

Trouwens... je moet toch eens gaan nadenken of jouw ouders niet per ongeluk een rekening hebben lopen, of een belastingschuld hebben, oid, in die richting teminste... want woon je nog in het ouderlijke huis, als dat namelijk wel zo is, wordt het adress als "niet acceptabel" gezien, omdat er vanuitgegaan wordt, ja belachelijk, dat je wanbetaler wordt

[ Voor 0% gewijzigd door Vorkie op 15-10-2002 15:58 . Reden: oei me ouwe oma vergeten ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik snap wel dat een bedrijf een klant mag weigeren, maar ergens houdt het op. De bakker die een klant een brood weigert, gaat m.i. te ver. Hij biedt brood aan, een koper aanvaard het bod en de koop is rond. Dan weigeren is civielrechtelijk niet mogelijk en in gewone mensentaal ook niet wenselijk. Onderscheid tussen personen maken voor brood verkopen is not done.

Bij abo's verkopen is een financiele sjeck natuurlijk wel verdedigbaar. Het is niet zo dat de telefoon op de toonbank leggen meteen de acceptatie van een aanbod is. Tot zover (heel kort) civielrechtelijk. Weer in gewone mensentaal mag de verkopende partij zich natuurlijk vergewissen van de kredietwaardigheid van de koper/klant (wat dus bij het voorbeeld brood niet een legitieme reden is).

Echter, als alle telco's dit doen en op basis van afkomst (niet bewijsbaar), woonwijk of ander niet grijpbaar element abo's gaan weigeren, komen we bij een punt aan, waarbij het voor bepaalde personen onmogelijk wordt een telco abo te nemen. Dit naast het gegeven dat mobiel telefoneren steeds gebruikelijker wordt, kan een reden zijn om afwijzing van klanten op basis van zaken, die de klant zelf niet in de hand heeft of moet houden (woonwijk, afkomst etc) als onwenselijk en wellicht onrechtmatig te achten. Helaas zal het de spuigaten uit moeten lopen, voordat een dergelijke ontwikkeling (door de politiek?) rechtgezet wordt. Het gelijkheidsbeginsel tussen burgers is een stuk moeilijker dan tussen burger en overheid.

Verwijderd

Had bij voda nergens last van, ik ben een arme student die altijd in het rood staat en in de meest crimi wijk van rotterdam woon. En gewoon in 1 keer afgesloten!

• pven
  • Niet online
De brief naar Vodafone is de deur uit. Wordt (hopelijk snel) vervolgd.

D*mn ... slaat nergens op en hoe langer ik erover nadenk, hoe pissiger ik word. Ik heb geschreven dat ik aanneem dat dit op een misverstand berust.

Verwijderd

publiceer die brief hier effe dan kan iedereen meegenieten!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 18:45:
publiceer die brief hier effe dan kan iedereen meegenieten!
Prive-gegevens zijn verwijderd:
Geachte heer/mevrouw,

Via de website http://www.telecomadvies.nl heb ik een abonnement bij Vodafone aangevraagd. Tot mijn grote verbazing is deze aanvraag door Vodafone geweigerd. Graag verneem ik van u de reden van deze weigering, omdat ik een ernstig vermoeden heb dat dit op een misverstand berust. Voor zover ik weet is er namelijk geen enkele reden om mij een abonnement te weigeren, vandaar mijn vraag. Het betreffende klantnummer is X.

Gezien de looptijd van mijn huidige abonnement bij O2 hoop ik op een spoedige reactie!

Hoogachtend,

P. van der Ven
Omdat ik nog iets van ze gedaan wil hebben, heb ik het netjes gehouden

• Smarron

Smarron

The bend

Dit wordt als het goed is netjes uitgezocht hoor. Ik vind het goed dat je schriftelijk contact opneemt. Geeft tenminste aan dat je echt een abo wilt. Sommige mensen die worden afgewezen nemen geen moeite meer verder, omdat ze toch al weten waarom ze zijn afgewezen. Succes!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05
Gisteren is mijn KPN abonnement goedgekeurd. :) Op dit moment heb ik de volgende abonnementen op mijn naam staan:
- Talkline/Debitel 120, 1 jaar (2x, aanbieding GSMStunter >:) )
- Ben Vaak, 1 jaar
- KPN Mobile 120, 1 jaar (aanbieding GSM.nl )

Dit alles bij 400 € per maand @ 23 jaar.

Ik heb nu ong. 5 jaar één of meerdere abonnementen op mijn naam staan, zonder ooit een betalingsachterstand te hebben opgelopen. Misschien dat dit ook een rol speelt bij de aanname of weigering van een potentiele klant.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Er worden in dit topic heel veel gespeculeerd maar van het meeste klopt maar weinig wat er gezegd word.

Vodafoon check je bij BKR
En natuurlijk in hun eigen administratie of je wel of geen wanbetaler bij hun bent geweest.
(zie hun algemene voorwaarden)

Het saldo van je bankrekening of dat je buurman een slechte betaler is dat heeft er niets mee te maken.

• pven
  • Niet online
Artwido schreef op 16 oktober 2002 @ 09:21:
Vodafoon check je bij BKR
En natuurlijk in hun eigen administratie of je wel of geen wanbetaler bij hun bent geweest.
(zie hun algemene voorwaarden)
Ff quoten uit hun voorwaarden:
Vodafone mag een aanvraag afwijzen, indien Vodafone gerede twijfel
heeft en/of informatie heeft over geringe kredietwaardigheid van of slecht
betalingsgedrag jegens Vodafone of derden. Vodafone mag zich hierover laten
informeren door derden, daaronder begrepen het Bureau KredietRegistratie
(BKR). Vodafone zal een afwijzing van een aanvraag alleen toelichten op
schriftelijk verzoek aan Vodafone, afdeling Credit Assessment, Postbus 1500,
6201 BM Maastricht.

• Smarron

Smarron

The bend

Artwido schreef op 16 oktober 2002 @ 09:21:
Het saldo van je bankrekening of dat je buurman een slechte betaler is dat heeft er niets mee te maken.
Dit was wel altijd zo, van die slechte buurman. Tegenwoordig niet meer. Er wordt nu echt gechecked op het huisadres.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Nu online
Als ik als bakker iemand geen brood wil verkopen omdat zijn kop me niet aanstaat of omdat ik het niet wil ofzo (dus niet zeggen omdat 'ie zwart/wit/homo/gehandicapt ofzo is, da's discriminatie en dat mag niet) dan is dat mijn goed recht.
Ik ben niet verplicht iemand iets te verkopen, zelfs niet met cash betaling.

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

miles schreef op 16 oktober 2002 @ 12:28:
Als ik als bakker iemand geen brood wil verkopen omdat zijn kop me niet aanstaat of omdat ik het niet wil ofzo (dus niet zeggen omdat 'ie zwart/wit/homo/gehandicapt ofzo is, da's discriminatie en dat mag niet) dan is dat mijn goed recht.
nee maar je moet toegeven dat een hele straat afsluiten omdat er ooit een heroine junk gewoont heeft die zn rekening niet meer kon betalen gaat ook wel een beetje ver vind ik. Je zou bijna gaan zeggen dat ze bij vodafone geen klanten meer willen want ik heb dit zelf ook meegemaakt.. en na een paar keer bellen en schrijven nooit een fatsoenlijk antwoord terug gehad.

Voor mij geld nu ook: Vodafone :r :r

toen maar overgestapt op dutchtone en nog een hoop mensen afgeraden in zee te gaan met vodafone })

Verwijderd

Vorkie schreef op 15 oktober 2002 @ 15:56:
Nou, ik heb iig geen problemen met het afsluiten van abbo's

2x ik
1x zus
1x broer
1x moeder
1x vader
1x oma
Alle op mijn naam...
Heb je ze allemaal afgesloten op 1 (jouw) rekening? Hoeveel abo's kan je maximaal krijgen, of hangt dat van veel dingen af?

• Maeslant
  • Nu online
Gelukkig heb ik een Pa .. ik heb al minstens 20 abbo's afgesloten

11 x Dutchtone
4 x Ben
2 x Telfort
1 x O2
2 x Vodafone
1 x KPN

Alle heb ik geen problemen mee gehad. Ik zet ze op mn eigen rekening. Daar staat meestal 15 euro op, ik mag ook niet rood staan. Soms snap ik dan niet waarom ik niet geweigerd wordt en de rest wel !

• Smarron

Smarron

The bend

Maeslant schreef op 16 oktober 2002 @ 17:51:
Gelukkig heb ik een Pa .. ik heb al minstens 20 abbo's afgesloten

11 x Dutchtone
4 x Ben
2 x Telfort
1 x O2
2 x Vodafone
1 x KPN

Alle heb ik geen problemen mee gehad. Ik zet ze op mn eigen rekening. Daar staat meestal 15 euro op, ik mag ook niet rood staan. Soms snap ik dan niet waarom ik niet geweigerd wordt en de rest wel !
Soms snap ik niet waarom sommige mensen 20 abo's nodig hebben :?
Rodyman schreef op 16 oktober 2002 @ 12:39:
nee maar je moet toegeven dat een hele straat afsluiten omdat er ooit een heroine junk gewoont heeft die zn rekening niet meer kon betalen gaat ook wel een beetje ver vind ik. Je zou bijna gaan zeggen dat ze bij vodafone geen klanten meer willen want ik heb dit zelf ook meegemaakt.. en na een paar keer bellen en schrijven nooit een fatsoenlijk antwoord terug gehad.

toen maar overgestapt op dutchtone en nog een hoop mensen afgeraden in zee te gaan met vodafone })
Dit gebeurt ook niet meer.

Kijk het blijft een moeilijk proces. De providers kunnen de aanvrager niet zien, en kunnen alleen beoordelen op een aantal punten, daarom moet gelegitimeerd worden. Een adres is ook wel handig. Kijk, een uitsmijter bij een discotheek mag iedereen weigeren die hem niet aanstaat, ook al gebeurt dat vaak onterecht. Je wordt meestal geweigerd om verkeerde kleding, of je bent al een bekende. Van afstand moet er gewoon wat voorzichtiger te werk worden gegaan, want verkeerde klanten zijn er ontzettend veel. En de providers kunnen alleen afgaan op gegevens van de klant. Mocht hier wat mee zijn, kan de provider gewoon uit veiligheid besluiten iemand af te wijzen.

Mocht iemand dan toevallig geweigerd worden is daar nog niks aan de hand! Mensen die van niks weten kunnen gewoon contact opnemen met de desbetreffende provider om wat meer helderheid te krijgen. Hier kan dan alsnog worden besloten een abonnement te geven.
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 17:46:
Heb je ze allemaal afgesloten op 1 (jouw) rekening? Hoeveel abo's kan je maximaal krijgen, of hangt dat van veel dingen af?
Normaal gesproken mag een klant 2 abonnementen afsluiten. Dit hangt trouwens ook af van de provider. Mocht een klant nou een 3e of 3e willen, wordt er simpel gekeken naar het betalingsverleden van de klant. Is dit in orde, kan de klant zo weer een extra abonnement krijgen. Maar het houdt uiteindelijk wel een keer op.

Zakelijke gebruikers (BV en NV) vallen hier niet onder. Deze kunnen wel 100 abonnementen krijgen mits daar aanleiding voor is.

Verwijderd

Rodyman schreef op 16 oktober 2002 @ 12:39:
[...]

Ben blij dat dit soort mensen overstappen naar Dutchtone ;)
Zij vervuilen alleen het netwerk :)

• Maeslant
  • Nu online
[quote]Smarron schreef op 16 oktober 2002 @ 18:41:
[...]

Soms snap ik niet waarom sommige mensen 20 abo's nodig hebben :?
Dat komt omdat dit in 4 jaar tijd is. 20/4 = 5 .. 4 mensen = gezin. 1 die een beetje dr bij hangt.

• joostje
  • Laatst online: 29-10 20:23
Hier in Goes is 't zo, dat als je in een bepaalde wijk woont dat je dan gewoon geen abonnement kan afsluiten (ik gelukkig geen last van)

M'n vriendin woont in Goes Noord (sommige delen daarvan zijn achterstandsbuurten).
Ze kreeg een abonnement bij Vodafone van d'r ouders, op naam van 't bedrijf. De verkoper zei meteen toen ze het adres zeiden, dat is toch in Goes Noord? Want sommige wijken worden gewoon geweigerd omdat er te veel wanbetalers in zitten, er wordt dan niet eens gekeken of je zelf wel genoeg geld heb e.d.
Gelukkig was dat niet 't geval bij m'n vriendin maar toch is 't best lullig als je wel genoeg geld heb en toevallig in zo'n straat woont.

• Smarron

Smarron

The bend

Maeslant schreef op 16 oktober 2002 @ 18:57:
Dat komt omdat dit in 4 jaar tijd is. 20/4 = 5 .. 4 mensen = gezin. 1 die een beetje dr bij hangt.
Dat dacht ik al.
joostje schreef op 16 oktober 2002 @ 18:57:
Hier in Goes is 't zo, dat als je in een bepaalde wijk woont dat je dan gewoon geen abonnement kan afsluiten (ik gelukkig geen last van)

M'n vriendin woont in Goes Noord (sommige delen daarvan zijn achterstandsbuurten).
Ze kreeg een abonnement bij Vodafone van d'r ouders, op naam van 't bedrijf. De verkoper zei meteen toen ze het adres zeiden, dat is toch in Goes Noord? Want sommige wijken worden gewoon geweigerd omdat er te veel wanbetalers in zitten, er wordt dan niet eens gekeken of je zelf wel genoeg geld heb e.d.
Gelukkig was dat niet 't geval bij m'n vriendin maar toch is 't best lullig als je wel genoeg geld heb en toevallig in zo'n straat woont.
KLopt, maar met de enige moeite is het alsnog mogelijk om een abo te krijgen mocht je in zo'n wijk wonen.

• pven
  • Niet online
Ik heb inmiddels een vermoeden dat mij een abbo is geweigerd doordat de vorige bewoners (ongeveer TWEE jaar geleden!) van mijn adres her-en-der schulden hebben open staan. De buurt is in orde en qua randvoorwaarden voldoe ik ruimschoots.

• ErA
Lol ik zal ook maar weer eens posten.

Nadat ik bij vodafone enzo geweigerd was. Wilde ik me banksaldo opwaarden enzo. Voila ik dus maandag in de trein: Dixons ook aanbieding. Uh gratis t68i inc 2 jarig abbo + 4o pleuro terug dus 10 euro aansluitkosten. (voordeel is dat goedkoper bellen is)

Ok ik langs gaan bvij dixons. Zegt ie dat bij 1 jarig abbonement de telefoon maar 74 pleuro is. Ik was dus nu in totaal 94 euro meer kwijt. Maar ik heb wel een 1 jarig abbo. En verder, nix geen problemen met aansluiten.

Dus: #@$ vodafone, BEN 0wns you :-)

Verwijderd

Master__R schreef op 15 oktober 2002 @ 15:48:
[...]

Anders lees ik ff goed...
tuurlijk wil ik even uitleggen wat er is gebeurd tussen mij en vodaphone.
het was zo ik heb een abo afgesloten alles goed en aardig,
maandelijks betalen via accepgiro hou niet van automatishe afschrijvingen.
de laatse keer voordat ik mijn abo afsloot kreeg ik een rekening.
ik die netjes betaald afschrift van de bank.
dus ik wordt gebeld door vodaphone even later.
spreek ik met de heer..... ik zeg daar spreek u mee.
wij hebben van u het bedrag van de deze rekening nog niet mogen ontvangen
van die en die datum waarop ik antwoord dat kan niet die afgeschreven en die zouden jullie moeten hebben.
waarop dat arogante weif aan de andere kant antwoord u LIEGT
ik zeg wat zegt u ik zeg u LIEGT.
ik zeg daarna nou reken daar maar niet op ik heb een afschrift van de bank waarop staat dat ik heb betaald heb op die en die datum.
toen kwam het mooiste wat zegt dat arogante weif aan de andere kant
ja maar zoon afschrift kunnen we allemaal vervalsen.
ja toen had ik hem helemaal zitten ik kwaat op gehangen.
ik naar vodaphone gebeld kreeg een ander persoon die heeft mij doorgeschakeld met een leiding gevende en die hebik toen verteld wat er gebeurd was
en die wist gelijk over wie ik het had .
dan denk ik bij me zelf waarom doe je er niet gelijk wat aan als je er van weet.

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 16:38:
tuurlijk wil ik even uitleggen wat er is gebeurd tussen mij en vodaphone.
het was zo ik heb een abo afgesloten alles goed en aardig,
maandelijks betalen via accepgiro hou niet van automatishe afschrijvingen.
de laatse keer voordat ik mijn abo afsloot kreeg ik een rekening.
ik die netjes betaald afschrift van de bank.
dus ik wordt gebeld door vodaphone even later.
spreek ik met de heer..... ik zeg daar spreek u mee.
wij hebben van u het bedrag van de deze rekening nog niet mogen ontvangen
van die en die datum waarop ik antwoord dat kan niet die afgeschreven en die zouden jullie moeten hebben.
waarop dat arogante weif aan de andere kant antwoord u LIEGT
ik zeg wat zegt u ik zeg u LIEGT.
ik zeg daarna nou reken daar maar niet op ik heb een afschrift van de bank waarop staat dat ik heb betaald heb op die en die datum.
toen kwam het mooiste wat zegt dat arogante weif aan de andere kant
ja maar zoon afschrift kunnen we allemaal vervalsen.
ja toen had ik hem helemaal zitten ik kwaat op gehangen.
ik naar vodaphone gebeld kreeg een ander persoon die heeft mij doorgeschakeld met een leiding gevende en die hebik toen verteld wat er gebeurd was
en die wist gelijk over wie ik het had .
dan denk ik bij me zelf waarom doe je er niet gelijk wat aan als je er van weet.
Dit hele probleem heeft dus aan 1 werknemer gelegen. Hier kan je geheel Vodafone niet voor laten opdraaien. De leidinggevende heeft het uiteindelijk toch netjes opgelost? Zulke problemen komen erg vaak voor. Je bent echt niet de enige. En zoals je zelf al had gedaan, met een beetje moeite kunnen alle problemen worden verholpen.

Hoe ik je verhaal verder lees en wat ik ervan denk is het volgende. Je betaalt via acceptgiro. Op de acceptgiro staat meestal ook een uiterlijke betaaldatum, zeg 10 oktober. Mocht de betaling nou niet binnen zijn op 12 oktober bij de provider is jouw factuur gewoonweg (nog) niet betaald. Dat hij onderweg is kan de provider niet zien. Dat die werknemer vervolgens zegt: U liegt! (wat ik persoonlijk niet geloof) is niet netjes. Het had ook anders gekund. Over bankafschriften kan ik kort zijn. Zulke papiertjes zijn te makkelijk te vervalsen en mocht het afschrift wel echt zijn, kan bijv. op het 2e blad een storno staan van diezelfde storting. Het is dus moeilijk om van een bankafschrift uit te gaan. Er zijn teveel negatieve ervaringen mee geweest, waardoor er gewoon geen risico meer wordt genomen. Heelspijtig soms, maar wel begrijpelijk.

offtopic:
Je grammatica is niet echt optimaal, waardoor het lezen soms best moeilijk gaat.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Betaling per acceptgiro is toch al jaren geleden afgeschaft voor particulieren bij alle mobiele-telecombedrijven?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 12:13
Vodafone is af en toe een beetje de weg kwijt. Een collega van me is afgewezen omdat hij al 3 Vodafone abonnementen op zijn naam zou hebben :? :? Hij belt echter al jaren met een abo van de zaak dat niet op zijn eigen naam staat en heeft verder geen abonnement (ook niet bij een andere provider). De klantenservice wilde hem echter niet vertellen welke nummers dat waren en wanneer die abonnementen zouden zijn aangesloten..... 2 dagen later doet hij opnieuw een aanvraag (gewoon de papieren nog een keer gefaxd) en wordt hij wel geaccepteerd... vreemde jongens daar bij Vodafone.

• Smarron

Smarron

The bend

Moartn schreef op 17 oktober 2002 @ 19:51:
Betaling per acceptgiro is toch al jaren geleden afgeschaft voor particulieren bij alle mobiele-telecombedrijven?
Nope, als jij per acceptgiro wilt betalen dan mag dat, of je nou particulier bent of een zakelijke klant.

• pven
  • Niet online
Vandaag maar ff gebeld met Vodafone of ze al iets te melden hadden ... 'Sorry meneer, maar zo'n verzoek kost minstens 30 dagen' ... :( ... Vodafone heeft afgedaan voor mij, ik ga bij een van de andere GSM-providers kijken. (Een Nokia 6510 en een uur of vier bellen per maand is een vereiste.)

• Dethroned
  • Laatst online: 10-11 16:33

Dethroned

Liev

Ik ging dus wel met automatische incasso betalen, schrijven ze dus 500 euro meer af dan de bedoeling. Antwoord: verkeerd aangeklikt in het systeem. Ok nog een poging, 2e abbo. Slechter bereik en smsjes komen veel te laat aan. En weer 500 euro er af, dit keer voor een carkit installatie (ik heb geeneens een auto).
Ik zat zonder baan, failliesement van bedrijf waar ik werkte, zat zonder vast inkomen dus heeft de bank automatische incasso's geblockt. Dat is niet erg want ik kan het dan via accept giro's betalen dacht ik zo, er staat wel geld op. Krijg ik van (toen nog) Libertel een brief dat omdat de ai is geweigerd ik nu geregistreerd sta als wanbetaler en dat ze dus het bedrag verhogen, want ze moeten acc giro's sturen.
Ik boos, contract opgezegd en dus nu vette rekening.... ik hou van Vodafone

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

pven schreef op 23 oktober 2002 @ 19:24:
Vandaag maar ff gebeld met Vodafone of ze al iets te melden hadden ... 'Sorry meneer, maar zo'n verzoek kost minstens 30 dagen' ... :( ... Vodafone heeft afgedaan voor mij, ik ga bij een van de andere GSM-providers kijken. (Een Nokia 6510 en een uur of vier bellen per maand is een vereiste.)
So hey meneertje is veeleisend ;)
Je kunt niet verwachten dat je binnen een week van BKR uitleg krijgt waarom jij een REJECT hebt ontvangen van Vodafone. 30 dagen is dus heel reel.

Verwijderd

Dethroned schreef op 23 oktober 2002 @ 22:21:
Ik ging dus wel met automatische incasso betalen, schrijven ze dus 500 euro meer af dan de bedoeling. Antwoord: verkeerd aangeklikt in het systeem. Ok nog een poging, 2e abbo. Slechter bereik en smsjes komen veel te laat aan. En weer 500 euro er af, dit keer voor een carkit installatie (ik heb geeneens een auto).
Ik zat zonder baan, failliesement van bedrijf waar ik werkte, zat zonder vast inkomen dus heeft de bank automatische incasso's geblockt. Dat is niet erg want ik kan het dan via accept giro's betalen dacht ik zo, er staat wel geld op. Krijg ik van (toen nog) Libertel een brief dat omdat de ai is geweigerd ik nu geregistreerd sta als wanbetaler en dat ze dus het bedrag verhogen, want ze moeten acc giro's sturen.
Ik boos, contract opgezegd en dus nu vette rekening.... ik hou van Vodafone
Helaas klinkt dit allemaal als een hoop B*LLSH!t ... Zulke fouten maakt BEN niet eens :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 22:56:
[...]

Je kunt niet verwachten dat je binnen een week van BKR uitleg krijgt waarom jij een REJECT hebt ontvangen van Vodafone. 30 dagen is dus heel reel.
Ze kunnen je wel binnen een paar minuten doorlichten om je te weigeren of te accepteren, maar je daarna de achterliggende redenen doorgeven moet 30 dagen kosten? Hij heeft niet aan het BKR zijn registratie gevraagd, maar aan Vodafone de reden van weigeren. Wie zegt überhaupt dat hij geregistreerd staat bij het BKR? Grote kans dat men hem om een andere reden heeft geweigerd.

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 22:56:
[...]

Ik ben niet veeleisend maar juist reëel. Als Vodafone mij binnen TWEE werkdagen kan weigeren en daar blijkbaar een goede reden voor heeft, dan neem ik aan dat ze me na vijf werkdagen toch wel kunnen melden waarom ik geweigerd ben ... O-)

• art2d2
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01 21:43

art2d2

art2d2

Nou je kan gewoon rood staan om bij vodafoon een abo te nemen :) , het ligt vaak aan je job omschrijving en de plaats / straat waar je woont.

http://www.art2d2.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:04:
[...]
Ze kunnen je wel binnen een paar minuten doorlichten om je te weigeren of te accepteren, maar je daarna de achterliggende redenen doorgeven moet 30 dagen kosten? Hij heeft niet aan het BKR zijn registratie gevraagd, maar aan Vodafone de reden van weigeren. Wie zegt überhaupt dat hij geregistreerd staat bij het BKR? Grote kans dat men hem om een andere reden heeft geweigerd.
"Helaas" werkt Vodafone samen met BKR (te Tiel) voor het goedkeuren van een persoon om toegang te krijgen tot het netwerk. Wanneer men ingevoerd wordt in het systeem maakt het connectie met BKR en krijg je een status toegewezen. Je kunt een acceptatie ontvangen maar dus ook een weigering. That's all a part of the game. Wanneer men geweigerd wordt kan de Vodafone medewerker niet zien wat hiervan de reden is. Dat is maar goed ook i.v.m. privacy. Je dient dan schriftelijk contact op te nemen met BKR en zij sturen naar je huisadres een brief waarin alles uitgelegd wordt. Zoals je hier ziet heeft Vodafone niets meer met je aanvraag te maken. Je dient namelijk je financiele situatie zelf in orde te hebben. Dat zij hier langer dan een week over doen is dus niet het schuld van Vodafone.

Verwijderd

edit:

slaperig - foutje

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:13:
[...]

"Helaas" werkt Vodafone samen met BKR (te Tiel) voor het goedkeuren van een persoon om toegang te krijgen tot het netwerk. Wanneer men ingevoerd wordt in het systeem maakt het connectie met BKR en krijg je een status toegewezen. Je kunt een acceptatie ontvangen maar dus ook een weigering. That's all a part of the game. Wanneer men geweigerd wordt kan de Vodafone medewerker niet zien wat hiervan de reden is. Dat is maar goed ook i.v.m. privacy. Je dient dan schriftelijk contact op te nemen met BKR en zij sturen naar je huisadres een brief waarin alles uitgelegd wordt. Zoals je hier ziet heeft Vodafone niets meer met je aanvraag te maken. Je dient namelijk je financiele situatie zelf in orde te houden. Dat zij hier langer dan een week over doen is dus niet het schuld van Vodafone.
Hoe weet je dit allemaal? :?

Ik heb overigens schriftelijk contact opgenomen met Vodafone over mijn weigering, omdat ik me niet voor kan stellen dat het BKR moeilijk doet omdat ik een hypotheek heb (en verder geen schulden had of heb).

Verwijderd

pven schreef op 23 oktober 2002 @ 23:17:
[...]

Hoe weet je dit allemaal? :?

Ik heb overigens schriftelijk contact opgenomen met Vodafone over mijn weigering, omdat ik me niet voor kan stellen dat het BKR moeilijk doet omdat ik een hypotheek heb (en verder geen schulden had of heb).
Wat was je postadres? Dit moet het namelijk zijn:

Vodafone
t.a.v. Credit Ass.
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Je krijgt altijd het uiterste datum te horen. Hier is dat dus 30 dagen. Het kan best zo zijn dat je binnen 2 weken een brief ontvangt.

Verwijderd

Sinds wanneer doet het BKR aan risico-analyse?
Heb het even op hun site nagekeken, maar voor zover ik kan zien doen ze alleen aan kredietregistratie en nog iets met fraude ofzo. Dus zolang jij niet als wanbetaler te boek staat zal het BKR je niet hinderen.
Maar zoals al eerder werd verteld doet Vodafone nog meer controle om het risico in te schatten, of ze dit nou zelf doen of niet boeit niet, maar ik geloof er vooralsnog weinig van dat het BKR dit zou doen.
Daarnaast heeft Vodafone toch blijkbaar tegen pven gezegd dat hij hen schriftelijk moest benaderen en niet het BKR?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:20:
[...]

Vodafone
t.a.v. Credit Ass.
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Je krijgt altijd het uiterste datum te horen. Hier is dat dus 30 dagen. Het kan best zo zijn dat je binnen 2 weken een brief ontvangt.
Sorry hoor, maar net zeg je nog dat hij het BKR te Tiel moet aanschrijven en nu weer Vodafone.
Ik volg je niet helemaal meer...

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:20:
[...]

Vodafone
t.a.v. Credit Ass.
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Zie tig postings terug, dat heb ik allemaal al vermeld. :)

Nogmaals: hoe kom je aan deze informatie? :? Ik ben er nl. van overtuigd dat 75% van wat ik in deze draad heb gelezen onzin is. Je roept zinnige dingen, maar zonder 'bronvermelding' hecht ik er niet veel waarde aan. (8>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:22:
Sinds wanneer doet het BKR aan risico-analyse?
Heb het even op hun site nagekeken, maar voor zover ik kan zien doen ze alleen aan kredietregistratie en nog iets met fraude ofzo. Dus zolang jij niet als wanbetaler te boek staat zal het BKR je niet hinderen.
Maar zoals al eerder werd verteld doet Vodafone nog meer controle om het risico in te schatten, of ze dit nou zelf doen of niet boeit niet, maar ik geloof er vooralsnog weinig van dat het BKR dit zou doen.
Daarnaast heeft Vodafone toch blijkbaar tegen pven gezegd dat hij hen schriftelijk moest benaderen en niet het BKR?
Er wordt niet alleen gekeken naar je financiele situatie. Ik weet bijna zeker trouwens dat dit niet het doorslagpunt is. Ze kijken voornamelijk naar je adres. Als dit in een "risico-wijk" is, is de kans groot voor een "reject". Je kunt namelijk BKR zelf proberen te benaderen maar veel zul je daarmee niet opschieten denk ik. Het is namelijk een regeling (een gedoe van regels dat tussen de beide partijen is geregeld) tussen Vodafone en BKR. Je moet dus een brief schrijven naar Vodafone, zodat Vodafone daarmee contact opneemt met het BKR. Zij sturen de informatie door naar Vodafone en die krijg jij thuis opgestuurd. Je privacy wordt hiermee behartigd en je krijgt de reden te horen over je "reject".

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:23:
[...]
Sorry hoor, maar net zeg je nog dat hij het BKR te Tiel moet aanschrijven en nu weer Vodafone.
Ik volg je niet helemaal meer...
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden...

Verwijderd

pven schreef op 23 oktober 2002 @ 23:24:
[...]

Zie tig postings terug, dat heb ik allemaal al vermeld. :)

Nogmaals: hoe kom je aan deze informatie? :? Ik ben er nl. van overtuigd dat 75% van wat ik in deze draad heb gelezen onzin is. Je roept zinnige dingen, maar zonder 'bronvermelding' hecht ik er niet veel waarde aan. (8>
Over de "zinnigheids-factor" doe ik geen uitspraak over. Je moet zelf bepalen wie hier wel zinnigs zegt en wie niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:27:
[...]

Er wordt niet alleen gekeken naar je financiele situatie. Ik weet bijna zeker trouwens dat dit niet het doorslagpunt is. Ze kijken voornamelijk naar je adres. Als dit in een "risico-wijk" is, is de kans groot voor een "reject".
Kun je informatie geven die dat ondersteunt? Ik kan namelijk nergens terugvinden dat het BKR aan dergelijke analyses doet.
Je kunt namelijk BKR zelf proberen te benaderen maar veel zul je daarmee niet opschieten denk ik. Het is namelijk een regeling (een gedoe van regels dat tussen de beide partijen is geregeld) tussen Vodafone en BKR. Je moet dus een brief schrijven naar Vodafone, zodat Vodafone daarmee contact opneemt met het BKR. Zij sturen de informatie door naar Vodafone en die krijg jij thuis opgestuurd. Je privacy wordt hiermee behartigd en je krijgt de reden te horen over je "reject".
Dat slaat dan toch helemaal nergens op, eerst mag Vodafone niet bij die informatie omdat het vertrouwelijk is, en daarna zou het BKR het via Vodafone naar jou toe sturen, dat is inderdaad erg bevoordelijk voor de geheimhouding van die gegevens...

[edit] Als Vodafone samenwerkt met het BKR (of hoe de relatie dan ook moet heten), waarom staan ze dan niet in de deelnemerslijst? (Omdat ze geen kredietverstrekkende instantie zijn, maar dat roept alleen maar meer vragen op over jouw verhaal. Sorry hoor.)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Bijna alle Telco's maken gebruik van bureautjes die de kredietwaardigheidsbepaling doen. Dit gebeurt vaak op basis die ze al dan niet legaal verzameld hebben uit verschillende bronnen. Naar de telco's toe wordt niet exact de reden gegeven van een lage rating.

Een telco kan dus niet altijd echt een reden geven van weigering, terwijl je daar wel recht op hebt aangezien je in principe mag opvragen welke informatie een bedrijf over je heeft opgeslagen.

Er zijn twee grote problemen met dit systeem:
- in plaats van een grove eerste filtering, is de bepaling vrijwel definitief: alleen met heel veel moeite kun je achter de reden van weigering komen en dan volgt nog een hele strijd om evt. wel geaccepteerd te worden
- er worden ipv individuele gegevens ook demografische gegevens gebruikt zonder dat de gebruiker weet welke dat zijn en waardoor hij geweigerd wordt. Wederom kan hij dus geen verweer doen.

Met name het gebruik van de dubieuze bereaus die zich met de kredietwaardigheidstest bezighouden en het bepalen op basis van demografische gegevens zou verboden moeten worden aangezien het de consument tezeer in zijn rechten aantast.
Waarom je de 2e keer bent afgewezen op jouw vaders adres is voor mij logisch. Hier kan ik niet teveel op ingaan.
Als ik een systeem zou maken, dan zou ik ook een 2e aanvraag met zeer sterk gelijkende gegevens afwijzen als dat binnen een bepaalde periode na de eerste afwijzing plaatsvindt :)

Verwijderd

Ik ken zelf iemand wiens ouders bij Vodafone ooit een schuld hadden van € 5000, nu heeft die gozer laatst nog een abbo bij KPN afgesloten.
Ik geloof dat ze ook bij het BKR in Tiel geregistreerd stonden..
Ze wonen zelfs nog op hetzelfde adres.. als toendertijd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:31:
[...]
Kun je informatie geven die dat ondersteunt? Ik kan namelijk nergens terugvinden dat het BKR aan dergelijke analyses doet.

[...]
Dat slaat dan toch helemaal nergens op, eerst mag Vodafone niet bij die informatie omdat het vertrouwelijk is, en daarna zou het BKR het via Vodafone naar jou toe sturen, dat is inderdaad erg bevoordelijk voor de geheimhouding van die gegevens...

[edit] Als Vodafone samenwerkt met het BKR (of hoe de relatie dan ook moet heten), waarom staan ze dan niet in de deelnemerslijst? (Omdat ze geen kredietverstrekkende instantie zijn, maar dat roept alleen maar meer vragen op over jouw verhaal. Sorry hoor.)
Het lijkt erop dat Johnny gewoon thuis achter zijn pc zit te vervelen en alleen maar mijn uitspraken teniet wil doen. Ik zal me terugtrekken en hopelijk kan Johnny hier PVEN wel helpen met zijn "gebl44t". Succes :Z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:37:
[...]

Het lijkt erop dat Johnny gewoon thuis achter zijn pc zit te vervelen en alleen maar mijn uitspraken teniet wil doen. Ik zal me terugtrekken en hopelijk kan Johnny hier PVEN wel helpen met zijn "gebl44t". Succes :Z
Aan opmerkingen zonder onderbouwing heeft niemand wat.
Nee, ik kan hem daar niet bij helpen, want ik weet er niks van af.

Misschien zit ik helemaal fout hoor, maar als dat zo is, dan zou jij gewoon duidelijk en onderbouwd kunnen zeggen hoe het allemaal zit. In plaats van zo kinderachtig gaan zitten doen alsof ik jou moet hebben ofzo.

• Master__R
Ik heb 2 dagn terug een 8310 genomen met die actie van Vodafone met €5 op me rekening. Wel had ik al een abbo bij vodafone en heb er nu dus tijdelijk 2 (3 mnd opzegtermijn van 1 abbo).
Bij mij duurde het echt lang voordat ik goedgekeurd werd (of ze zijn te lui om bij belcompany nieuwegein ff in de computer te kijken). Ik was er om 11 uur en toen aangevraagd. Ik werd pas om 17.30 uur gebeld dat ik was goedgekeurd.

Verwijderd

vodafone zijn zeikerds. brieven/faxen/bellen/bombrieven helpen niet!!
uiteindelijk mocht ik mijn loonstrookje insturen en was er niets meer aan de hand.
snapper nog steeds nix van maar nu houden ze ineens van me

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Master__R schreef op 24 oktober 2002 @ 13:19:
Ik heb 2 dagn terug een 8310 genomen met die actie van Vodafone met €5 op me rekening. Wel had ik al een abbo bij vodafone en heb er nu dus tijdelijk 2 (3 mnd opzegtermijn van 1 abbo).
Bij mij duurde het echt lang voordat ik goedgekeurd werd (of ze zijn te lui om bij belcompany nieuwegein ff in de computer te kijken). Ik was er om 11 uur en toen aangevraagd. Ik werd pas om 17.30 uur gebeld dat ik was goedgekeurd.
Ik snap het niet hoor, iedereen denkt nog steeds dat je banksaldo er iets toe doet als je een abonnement afsluit. Dit is natuurlijk NIET het geval. Je mag zelfs bij het opsturen van je kopie van je bankafschrift je saldo en andere privé zaken zwart maken met stift.
De bank mag ook absoluut geen mededelingen doen over je saldo aan het BKR (bankgeheim volgens mij).
Je kredietwaardigheidsbeoordeling gebeurd op basis van heel veel zaken (zoals wijk etc.) waar in dit topic al genoeg over is geluld.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Ik wilde ook een Vodafone abbo afsluiten. Zelfde probleem: Ergens in een straal van 1 km heeft er 10 jaar geleden een wanbetaler gewoond...

Vette pech, geen abbo voor mij :(

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26
Undertaker2 schreef op 25 oktober 2002 @ 12:36:
Ik wilde ook een Vodafone abbo afsluiten. Zelfde probleem: Ergens in een straal van 1 km heeft er 10 jaar geleden een wanbetaler gewoond...

Als goed is gaan ze heel snel de software aanpassen waardoor er weer op naam gekeken word en niet op woonadres, komt wel goed!

no comment

• Smarron

Smarron

The bend

Undertaker2 schreef op 25 oktober 2002 @ 12:36:

Wie heeft jou dat wijs gemaakt?

• Smarron

Smarron

The bend

miles schreef op 16 oktober 2002 @ 12:28:
flashback ? ;)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Master__R schreef op 24 oktober 2002 @ 13:19:
Dat gebeurde bij mij binnen 30 minuten, nadat ze zeiden dat ze het bij vodafone handmatig gingen checken ofzo.
Belcompany in Haarlem, overigens..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:25

404error

Page Not Found

Accepteert Vodafoon je niet veel sneller als je via CreditCard betaald?

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Verwijderd

Maak je gewoon niet druk en laat Vodafone fucken in hun abonnement. Als je goed bij webshops zoekt kan je ook een goedkoop abonnement vinden met een ruige telefoon. Ik moet geen reclame maken maar kijk eens op telecom . nu

Verwijderd

marco899 schreef op 05 oktober 2002 @ 13:42:
Een stukje van het bkr:
In de centrale kredietregistratie bij BKR staan de gegevens van iedereen die in Nederland een krediet heeft of tot voor kort had. In tegenstelling tot hetgeen veel mensen denken, gaat het hierbij niet om een lijst van wanbetalers. BKR registreert gewoonweg álle kredieten en niet alleen de probleemgevallen. Kredieten staan geregistreerd vanaf het moment dat ze worden afgesloten, tot vijf jaar na beëindiging van de overeenkomst. In vaktermen heet dit een 'positieve registratie'.

Bij een 'negatief registratiesysteem' worden alleen mensen met betaalproblemen geregistreerd. BKR is echter sterk voorstander van een positieve registratie. Deze geeft namelijk een vollediger beeld. Alleen zo kan overkreditering daadwerkelijk worden voorkomen.

Oftewel: iedereen is bekend bij het BKR.
niet iedereen is bekend bij de BKR, iedereen die een lening heeft afgesloten bij bank is bekend.. niet als je een lopende rekening hebt.

van de lopende rekening mogen ze helemaal niets opvragen zonder rechtelijk bevel... dus daarop zal je niet afgewezen worden. Misschien iemand in de familie die slecht aangeschreven staat bij BKR?

Verwijderd

Doorgeven aan bijvoorbeeld " ook dat nog " of de " consumentenbond".
Kunnen die ook nog eens lachen als ze het uitproberen.

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 20:11:
niet iedereen is bekend bij de BKR, iedereen die een lening heeft afgesloten bij bank is bekend.. niet als je een lopende rekening hebt.

van de lopende rekening mogen ze helemaal niets opvragen zonder rechtelijk bevel... dus daarop zal je niet afgewezen worden. Misschien iemand in de familie die slecht aangeschreven staat bij BKR?
Bekend bij het BKR:
- Wanbetaling bij minimaal 1 van de 5 providers.
- Deurwaarder (op adres en naam)
- Incassobureau's (op adres en naam)

Oftewel negatieve registraties, uitsluitend op naam en adres.

Leningen en/of hypotheken bij banken staan waarschijnlijk geregistreerd, maar worden niet beoordeeld met het nemen van een abo, evenals een negatief saldo op een lopende rekening.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.