-= Radeon Topic Deel 60 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.113 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Daar gaan we weer, verder in deel 60.

Succes allemaal (ik post zo even de beginselen uit de vorige versie :P)

-= Radeon Topic - Deel 59 <-- Hier staat deel 59 van ons vertrouwde topic!

Voor je een vraag gaat stellen, eerst even de nodige links doorkijken he? Ben je vast wel even zoet mee :+

Fabrikanten:Drivers:
  • BBA Drivers
    Officiële drivers voor Build By ATi (BBA) producten.
  • PBA Drivers
    Reference drivers voor Powered By ATi (PBA) producten.
  • Omega drivers
    Gemodde drivers voor een betere beeldkwaliteit en meer functies. Ook fixen ze sommige bugs zelf. Niet voor 3DMark-freaks!
  • Driverheaven.net
    Het thuisfront van Cyborg en Redsoft. Ze geven daar feedback over hun drivers en ook kun je aanvraagjes doen voor nieuwe samenstellingen.
Belangrijke sites:
  • Rage 3D
    Grote ATi fansite, met uitgebreid forum en het laatste ATi nieuws.
  • Anandtech
    Bron van voor Hardware nieuws, analyse en (p)reviews
  • Uninstall Guide
    Een handleiding om Ati-drivers te deïnstalleren.
  • FileConnect
    Een site waar veel geleakte drivers als eerste te vinden zijn
  • MaxReboot
    Een site als hierboven.
TruForm patches voor spellen:Tools:Waar zijn de volgende kaarten te koop in Nederland ( Via Pricewatch ):En nog een paar naar de 'oude' Radeon 8500 :) :* Cassius bedankt de vorige topicstarters voor de links en stuff

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 20:53

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik ben opzoek naar een DVI --> VGA verloop plug voor een radeon 9000, Ik heb al overal gezocht maar ik kan ze nergens vinden. Ik heb er laatst een gekocht bij de lokale computer boer maar deze werken helaas niet op radeon kaarten. Op mijn Geforce ti werkt hij perfect maar op de Radeon doet ie niets. Dus als iemand hem kan missen of weet waar ik hem zou kunnen kopen zou wel heel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 23:33
Hmmm. Ironisch dat de Radeon Topic wordt geopend door MARZZMAN met een nVidia icon :)
Peace tussen nV.. en AT..

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 06-05 23:33
Tweak-Freak schreef op 03 oktober 2002 @ 23:40:
Ik ben opzoek naar een DVI --> VGA verloop plug voor een radeon 9000, Ik heb al overal gezocht maar ik kan ze nergens vinden. Ik heb er laatst een gekocht bij de lokale computer boer maar deze werken helaas niet op radeon kaarten. Op mijn Geforce ti werkt hij perfect maar op de Radeon doet ie niets. Dus als iemand hem kan missen of weet waar ik hem zou kunnen kopen zou wel heel fijn zijn.
Ik heb een over van mijn GeForce Ti4600 !!! en hij doet wel met mijn Radeon 9700Pro ;)

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

Iedereen die stabiele drivers zoekt, probeer de laatste Plutoniums eens.
Met alle ATi-drivers kreeg ik Neverwinter Night niet goed aan het draaien.
Freezes bij het saven (vaak of altijd -verschilde per versie) of freesez bij het switch van sectors (loading other sector) soms/altijd.

Met die nieuwe Plutonium-drivers doet ie het perfect, ziet er beter uit en is gewoon goed speelbaar. Ja, je verliest een paar FPS maar wat heb je daaraan als je spel constant vastloopt......

Ben hier behoorlijk pissig over, daar ik niet 1 officieele ATi-driver kon vinden die het WEL goed deed. Godzijdank zijn er nog derden die in hun vrije tijd met de drivers stoeien, anders had ik mijn Radeon 8500 allang de grond in gestampt, in stukken gehakt en afgebrand.

Zit je 2 dagen te klooten voor noppes, met die supersnelle, brakke ATi baggerzooi :r Powered :r :( by Ati :r Reference VASTLOOPtroep :r :r :(

Sorry hoor. Maar vind het onbegrijpelijk en onverteerbaar wat ATi flikt.
FPS ? Daar kots ik op zolang je spellen niet fatsoenlijk draaien.....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 13:29

Scighera

swim-bike-run

De beste zijn nog steeds de 6025xp drivers, die hebben de beste 2d weergave(@1600x1200). ik heb alla drivers die hierna zijn uitgbracht geprobeerd maar geen eentje kon dit evenaren,

Helaas kan het dan af en toe in games wat minder draaien

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19618

Deze 9700 van Crucial al gezien? Lijkt een leuk kaartje te zijn.

http://www.crucial.com/uk...sp?imodule=CTV9700P128A28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 15-05 13:23

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ja tis jammer van die VAT, anders was het een koopie geweest, 380 euro ongeveer, maar door die 40 euro VAT die er dan overheen komt en de verzending nog eens wordt het weer een stuk minder interressant, want hij heeft verder weinig unieke zaken aanboord waardoor je eerder voor de kaart zou kiezen dan een andere.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
SlowikPL schreef op 04 oktober 2002 @ 00:41:
Hmmm. Ironisch dat de Radeon Topic wordt geopend door MARZZMAN met een nVidia icon :)
Peace tussen nV.. en AT..
Het is wel NVIDIA he (vonden ze mooi staan ofzo :P ) en marzzman (ik wil niet zo opvallen ;) ) ...

ATI maakt goede kaarten, NVIDIA ook. Simpel, ik word er doodziek van als mensen blaten dat de een beter is dan de ander. Het is allemaal een kwestie van persoonlijke voorkeur :)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 19:30
--dubbelpost--

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
marzzman schreef op 04 oktober 2002 @ 13:24:
[...]

Het is wel NVIDIA he (vonden ze mooi staan ofzo :P ) en marzzman (ik wil niet zo opvallen ;) ) ...

ATI maakt goede kaarten, NVIDIA ook. Simpel, ik word er doodziek van als mensen blaten dat de een beter is dan de ander. Het is allemaal een kwestie van persoonlijke voorkeur :)
volgens mij is het zelfs nVIDIA, m'goed.
leuk gebaar: nVidiot opent fanATIc topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 00:22
Ik heb em!!!!!
Ik heb de Mod van Gpu al ontcijvert alleen nu de Mem Mod nog.
Je moet de 3k3 weerstand tussen pin 18 en 20 soldeeren.
FF een plaatje waar de mem mod op staat (deze is van die gast met 21k 3dmarks )
Maar is een beetje onduidelijk dus weet niet waar de draatjes aan vast zitten).

Afbeeldingslocatie: http://holicho.lib.net/top/020911/020911_11.jpg

De linker mod is voor het Geheugen de rechter voor de GPU ( dat is des de pin 18 en 20 met daartussen een 3k3 waardoor de voltage van 1,5V naar 1,7V gaat en je de kaart op 400 mhz kan Clocken :P ik wil natuurlijk de 450 halen _/-\o_
Met dit coolertje.

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/481-512G.JPG

En hopen dat ik er ook ff achterkan komen hoe de mem mod moet dan het mem ook ff op 400x2 clocken.
Is er iemand die dat plaatje met die mod's scherper kan krijgen ???

Als dat zou kunnen graag :)

Ik ga de mod Zondag testen :Y)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Astennu schreef op 04 oktober 2002 @ 13:46:
Ik heb em!!!!!
Ik heb de Mod van Gpu al ontcijvert alleen nu de Mem Mod nog.
Je moet de 3k3 weerstand tussen pin 18 en 20 soldeeren.
FF een plaatje waar de mem mod op staat (deze is van die gast met 21k 3dmarks )
Maar is een beetje onduidelijk dus weet niet waar de draatjes aan vast zitten).

[afbeelding]

De linker mod is voor het Geheugen de rechter voor de GPU ( dat is des de pin 18 en 20 met daartussen een 3k3 waardoor de voltage van 1,5V naar 1,7V gaat en je de kaart op 400 mhz kan Clocken :P ik wil natuurlijk de 450 halen _/-\o_
Met dit coolertje.

[afbeelding]

En hopen dat ik er ook ff achterkan komen hoe de mem mod moet dan het mem ook ff op 400x2 clocken.
Is er iemand die dat plaatje met die mod's scherper kan krijgen ???

Als dat zou kunnen graag :)

Ik ga de mod Zondag testen :Y)
offtopic:
*zucht* gaan we weer.

lees deze reply eens(staat bijna bovenaan):
http://www.xtremesystems.org/pics/ManojR9700voltmods.JPG is o.a. een groot plaatje

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Nog een vraagje over de dualhead functie van de Radeon 8500
Ik heb deze nu aangesloten op TFT en TV (S-video)
Bij de Matrox kaarten was er een optie "DVD max" Mijn films werden toen automatisch op mijn TV fullscreen afgespeeld
Heeft de Radeon deze fubctie ook??
Als ik nu een film afspeel dan zie ik gewoon nog die balkjes van mijn media speler
Bij de Matrox kon je ook films afspelen op TFT en TV tegelijk

Volgens bij gaat dit bij de ATI Radeon 8500 niet :?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 00:22
Homedisc schreef op 04 oktober 2002 @ 13:52:
[...]

offtopic:
*zucht* gaan we weer.

lees deze reply eens(staat bijna bovenaan):

[...]

http://www.xtremesystems.org/pics/ManojR9700voltmods.JPG is o.a. een groot plaatje
Thx, heel erg bedankt ..... ik _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_/-\o_ _/-\o_ Je :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Administr8or_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 15:25
Madrox schreef op 04 oktober 2002 @ 03:45:
Freezes bij het saven (vaak of altijd -verschilde per versie) of freesez bij het switch van sectors (loading other sector) soms/altijd.

Met die nieuwe Plutonium-drivers doet ie het perfect, ziet er beter uit en is gewoon goed speelbaar. Ja, je verliest een paar FPS maar wat heb je daaraan als je spel constant vastloopt......

Ben hier behoorlijk pissig over, daar ik niet 1 officieele ATi-driver kon vinden die het WEL goed deed. Godzijdank zijn er nog derden die in hun vrije tijd met de drivers stoeien, anders had ik mijn Radeon 8500 allang de grond in gestampt, in stukken gehakt en afgebrand.

Zit je 2 dagen te klooten voor noppes, met die supersnelle, brakke ATi baggerzooi :r Powered :r :( by Ati :r Reference VASTLOOPtroep :r :r :(

Sorry hoor. Maar vind het onbegrijpelijk en onverteerbaar wat ATi flikt.
FPS ? Daar kots ik op zolang je spellen niet fatsoenlijk draaien.....
Die drivers lossen voor mij de problemen met UT2003 helaas niet op :(
Ut2003 blijft zich hangen, terwijl bijvoorbeeld Battlefield zonder problemen draait :?

Ik blijf maar wachten op fatsoenlijke drivers, want ik ga ervan uit dat het een driver probleem is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

_Administr8or_ schreef op 04 oktober 2002 @ 15:22:
[...]

Die drivers lossen voor mij de problemen met UT2003 helaas niet op :(
Ut2003 blijft zich hangen, terwijl bijvoorbeeld Battlefield zonder problemen draait :?

Ik blijf maar wachten op fatsoenlijke drivers, want ik ga ervan uit dat het een driver probleem is :(
Ook al troubles, was te verwachten.. yep, een driver-probleem, op zeker.

Nu kan ik weer niet quick-saven met die Plutonium-drivers....vaag, gewoon saven doet ie nog wel goed. Tja, het zit hem in de ATi-drivers of/en in combinatie met die Via-zooi. Ook al zo vreemd, wanneen zijn die chipset-drivers eindelijk es af van VIA, ze blijven maar patchen geloof ik....doen ze dat bij Intel-chipsets ook zo vaak ?

Waar is die goede oude tijd dat je 2jr ongestoord je dingen kon doen, spelen naar hartelust ....en hooguit een patch voor het spel zelf nodig had om te kunnen genieten....

Nu moet je om de haverklap patches halen, soundcard/chipset/bios/vga/APG etc.etc. om erachter te komen dat het NOG steeds niet werkt :(

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67084

eeeeeej

khep net een gigabyte radeon 8500 deluxe gekocht en ingebouwd. Mijn systeem is: amd tbird 1100 256sdram, 30 gig 7200 enz enz. ik had hiervoor een geforce 2 mx en daarmee haalde ik 2600 rdmarks. met deze radeon haal ik slechts 4600 3d marks, dit klopt toch niet?

kan het niet zo zijn dat het voltage te laag is?

er staat links onder in v-tuner het volgende

vcore: 1.70 (het vakje vcore is rood)
vcore: 1.89
vdd: 2.61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Voor de mensen die net als ik veel infinite loop problemen in XP hadden met hun 8500 en driverbestand ati2dvag.dll heb ik een tipje wat bij mij geholpen heeft: neem geen nieuwere 4in1 drivers van via dan de 4.40's daarna komt er allemaal AGP 8X troep in enzo, en met de 4.40 draait die van mij echt super!

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61853

Anoniem: 67084 schreef op 04 oktober 2002 @ 15:59:
eeeeeej

khep net een gigabyte radeon 8500 deluxe gekocht en ingebouwd. Mijn systeem is: amd tbird 1100 256sdram, 30 gig 7200 enz enz. ik had hiervoor een geforce 2 mx en daarmee haalde ik 2600 rdmarks. met deze radeon haal ik slechts 4600 3d marks, dit klopt toch niet?

Nieuwste drivers al en alle instellingen goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kben een radeon newbie dus wat zijn de beste drivers? kan je misschien een link geven?. welke instellingen kan ik veranderen dan? er zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

ik las ook iets over de via chipset op t moederbord. ik heb een chaintech ct-7 aja. en daar zit geloof ik ook een via op. kep mn moederbord nog nooit in 2 jaar upgedate ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 14-05 20:53

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

SlowikPL schreef op 04 oktober 2002 @ 00:42:
[...]

Ik heb een over van mijn GeForce Ti4600 !!! en hij doet wel met mijn Radeon 9700Pro ;)
Wil je die kwijt aan mij :D Tegen een kleine vergoeding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25752

Kan iemand mij vertellen of de Radeon 9700 pro fatsoenlijk werkt met een ECS k7s5a... Zo ja welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55194

eeeeeej

Het ligt dus niet aan de kaart....want iemand anders hier had 10000+ punten met deze kaart gehaald (wel oced naar 300/300 en zijn hele systeem ook zwaaar ge-oced). Dus pak de nieuwste drivers en probeer nog eens. Voor de rest ligt het denk ik toch (ook) aan je FSB (je hebt geen ddr,dat scheelt volgens mij wel :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
Madrox schreef op 04 oktober 2002 @ 15:38:
[...]

Ook al troubles, was te verwachten.. yep, een driver-probleem, op zeker.

Nu kan ik weer niet quick-saven met die Plutonium-drivers....vaag, gewoon saven doet ie nog wel goed. Tja, het zit hem in de ATi-drivers of/en in combinatie met die Via-zooi. Ook al zo vreemd, wanneen zijn die chipset-drivers eindelijk es af van VIA, ze blijven maar patchen geloof ik....doen ze dat bij Intel-chipsets ook zo vaak ?

Waar is die goede oude tijd dat je 2jr ongestoord je dingen kon doen, spelen naar hartelust ....en hooguit een patch voor het spel zelf nodig had om te kunnen genieten....

Nu moet je om de haverklap patches halen, soundcard/chipset/bios/vga/APG etc.etc. om erachter te komen dat het NOG steeds niet werkt :(
Kijk eens naar dit verhaal:
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33639468

Voor de heren met een kt133(a) chipset probeer dit eens:

I have the KT133 chipset, and use to get d3d lockups, but now i dont. This is how i fixed it:

click on start then run and type in dxdiag.
go to the sound tab and move the slider so it reads no acceleration, thats what fixed my problems. I also got improved stability by not overclocking my cpu and returning it to default 1ghz speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mn kaart staat nu 275 / 275. tot waar kan ik hem ongeveer oc-en zonder extra koeling enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67084 schreef op 04 oktober 2002 @ 22:12:
mn kaart staat nu 275 / 275. tot waar kan ik hem ongeveer oc-en zonder extra koeling enzo?
Kwestie van testen tot je systeem instabiel word of de monitor de kleuren niet meer goed weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

ken schreef op 04 oktober 2002 @ 14:05:
Nog een vraagje over de dualhead functie van de Radeon 8500
Ik heb deze nu aangesloten op TFT en TV (S-video)
Bij de Matrox kaarten was er een optie "DVD max" Mijn films werden toen automatisch op mijn TV fullscreen afgespeeld
Heeft de Radeon deze fubctie ook??
Als ik nu een film afspeel dan zie ik gewoon nog die balkjes van mijn media speler
Bij de Matrox kon je ook films afspelen op TFT en TV tegelijk

Volgens bij gaat dit bij de ATI Radeon 8500 niet :?
Ik heb sinds 2 weken ook de Ati 8500 voorheen had ik ook een Matrox met die handige dvd Max optie en inderdaad geen balkjes op m'n tv (met de Ati dus wel).
Zit nu dus 2 weken te zoeken naar een optie om die balken van de media player weg te krijgen, is hier dan helemaal niks aan te doen????

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 14:31
Ik heb hiervoor ook een G450 gehad en heb sinds 2 dagen een radeon.

Voor Ken : Je moet Theater mode aanzetten en dan gaat hij net als de matrox bij een filmbestand hem groot afspelen of je tv.

Ik heb inderdaad ook twee zwarte balken en ik vind het ook jammer dat je niet doormiddel van slepen het beeldformaat kan aanpassen.
Maar over de tvout kwaliteit ben ik wel te spreken. Bijna net zo scherp als een matrox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

robbynaish schreef op 04 oktober 2002 @ 22:49:
Ik heb hiervoor ook een G450 gehad en heb sinds 2 dagen een radeon.

Voor Ken : Je moet Theater mode aanzetten en dan gaat hij net als de matrox bij een filmbestand hem groot afspelen of je tv.

Ik heb inderdaad ook twee zwarte balken en ik vind het ook jammer dat je niet doormiddel van slepen het beeldformaat kan aanpassen.
Maar over de tvout kwaliteit ben ik wel te spreken. Bijna net zo scherp als een matrox
Waar staat die Theater mode?? kan die nergens vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
ken schreef op 05 oktober 2002 @ 00:24:
[...]

Waar staat die Theater mode?? kan die nergens vinden :)
Onder configuratiescherm/beeldscherm/instellingen/geavanceerd/overlapping onderaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
Voor de heren die niet willen solderen maar wel meer voltage willen:
http://www.forum-3dcenter...readid=33538&pagenumber=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Administr8or_
  • Laatst online: 12-02 15:25
Noppie59 schreef op 04 oktober 2002 @ 21:57:
[...]

Kijk eens naar dit verhaal:
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33639468

Voor de heren met een kt133(a) chipset probeer dit eens:

I have the KT133 chipset, and use to get d3d lockups, but now i dont. This is how i fixed it:

click on start then run and type in dxdiag.
go to the sound tab and move the slider so it reads no acceleration, thats what fixed my problems. I also got improved stability by not overclocking my cpu and returning it to default 1ghz speed.
bedankt voor de tip, maar dat had ik helaas ook al geprobeerd :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Vinamp schreef op 04 oktober 2002 @ 22:40:
[...]

Ik heb sinds 2 weken ook de Ati 8500 voorheen had ik ook een Matrox met die handige dvd Max optie en inderdaad geen balkjes op m'n tv (met de Ati dus wel).
Zit nu dus 2 weken te zoeken naar een optie om die balken van de media player weg te krijgen, is hier dan helemaal niks aan te doen????
ow jawel ,dat is er wel, haal rage3dtweaker van het wereldwijde web, installeer het en kijk bij de categorie DVD&MMC daar vind je het knopje enable TV overscan support, dat vink je aan. vervolgens ga je naar eigenschappen\geavanceerd\weergaves\TV aankilkken, naar het plekje waar je de grote en breedte en plaatsing van het beeld op het scherm kan bepalen, en daar is dan een vakje "TV Overscan" tevooorschijngekomen als je dit aanklikt ben je van die balken af :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58621

The_PyroPath schreef op 05 oktober 2002 @ 12:36:
[...]

ow jawel ,dat is er wel, haal rage3dtweaker van het wereldwijde web, installeer het en kijk bij de categorie DVD&MMC daar vind je het knopje enable TV overscan support, dat vink je aan. vervolgens ga je naar eigenschappen\geavanceerd\weergaves\TV aankilkken, naar het plekje waar je de grote en breedte en plaatsing van het beeld op het scherm kan bepalen, en daar is dan een vakje "TV Overscan" tevooorschijngekomen........
Tot zover kom ik, maar waar ik ook zoek, geen vakje "TV Overscan" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Noppie59 schreef op 05 oktober 2002 @ 00:27:
[...]

Onder configuratiescherm/beeldscherm/instellingen/geavanceerd/overlapping onderaan kijken.
Bij mij staat alleen dit
(kan ook niks veranderen)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/naamloos.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 20-05 07:36
Eindelijk. Mijn systeem eindelijk in orde (nieuw mobo). Waar ik eerder alleen maar 10000+ scoorde en iets later 11000en talloze bsod's en infinite loops nu eindelijk 12228 zonder overklok. Radeon 9700 xp2000+ 512ddr winxppro
WHOHOO I'm just so fucking happy. Als je al mijn vorige posts toevallig hebt gelezen dan snap je wel waarom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64138

Ik heb eindelijk mijn computer in elkaar gezet en hij loopt net. Dus even snel een testje gedaan en mijn score op standaard instellingen is 12790 met een p4 2,4 / 512 mb (DDR266) / Ati Radeon 9700 PRO / Windows XP Home

ZOu het met Windows XP professional sneller zijn???? Lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 21:23

DinX

Motormuis

ken schreef op 05 oktober 2002 @ 13:55:
[...]

Bij mij staat alleen dit

[afbeelding]
Heb je bij weergave/displays je tv aangezet ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Check deze sleer slechte score van de 9000 Pro in UT2k3... :(

http://www.tomshardware.c...0210041/nv18_nv28-06.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

10 FPS is inderdaad abnormaal :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 17:42
ken schreef op 05 oktober 2002 @ 13:55:
[...]

Bij mij staat alleen dit

[afbeelding]
niet alle drivers hebben die optie, je kan m met een tweakprog. zoals r3dtweak wel aanroepen.

ik heb catalyst 2.3 (nieuwste van ati) en daar zit t wel in (engels geinstalled)

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Turismo schreef op 05 oktober 2002 @ 17:50:
[...]

niet alle drivers hebben die optie, je kan m met een tweakprog. zoals r3dtweak wel aanroepen.

ik heb catalyst 2.3 (nieuwste officieele van ati) en daar zit t wel in (engels geinstalled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 13:03
Ik haal 8000+ punten met 3Dmark2001SE met mijn Redeon 9700PRO. Hiet heb ik Nature uitgeschakakeld. Dit heb ik extra gedaan om mijn ouwde GF2 GTS (die nature niet draaid) te vergelijken. Mijn ouwde GTS haalde 4050. Het is op zich een hele verbetering. Maar met met nature haal ik wel meer dan 10.000 met mijn systeem. Dus ik vind dat 3dMark ook scores moeten laten zien met en zonder nature.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

hmm, heb je de TV aangesloten, en aangezet? als ik dat doe en ik ga dan naar weergaves en je klikt op het balke met de woorden TV erin, dan krijg je een nieuw menuutje, en daar staat bij aanpassingen een knopje Overscan, als ik dat aanzet verdwijnen de balkjes.

dat is zoals het bij mij werkt, misschien ff rebooten tussendoor?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
OcNewB schreef op 05 oktober 2002 @ 15:30:
Eindelijk. Mijn systeem eindelijk in orde (nieuw mobo). Waar ik eerder alleen maar 10000+ scoorde en iets later 11000en talloze bsod's en infinite loops nu eindelijk 12228 zonder overklok. Radeon 9700 xp2000+ 512ddr winxppro
WHOHOO I'm just so fucking happy. Als je al mijn vorige posts toevallig hebt gelezen dan snap je wel waarom....
Eindelijk dan, maar wat voor mobo heb je nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik heb al de faq tvout doorgelezen

Ik heb de resolutie op mijn monitor op 1600* 1200 lopen en mijn tvout loopt op 1024*768

Nu moet ik vreselijk scrollen op mjin tv....
Is er niet een mogolijkheid om de tv en monitor ONafhankelijk van elkaar te laten werken??

btwm mijn BBA-radeon heeft geen ''post''..is dat normaal?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ja die geen post is normaal, maar je kan niet de desktop op 1600x1200 hebben en dat clonen in een lagere resolutie, wat wel kan is een uitbreiding van de desktop weergeven op de 2e monitor

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

The_PyroPath schreef op 05 oktober 2002 @ 21:22:
ja die geen post is normaal, maar je kan niet de desktop op 1600x1200 hebben en dat clonen in een lagere resolutie, wat wel kan is een uitbreiding van de desktop weergeven op de 2e monitor
Wat jij bedoelt met 2e monitor is de dviaansluiting?
want ik ben geen mogelijkheden tegengekomen als ''tv primair/secundair'' en ''tv cloon''

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55375

Madrox schreef op 04 oktober 2002 @ 03:45:
Bij mij draait NWN zonder problemen op 1280x1024 85Hz.
Ik gebruik de 6143 drivers die bij mij op de CD stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 19-05 22:06
Waterlelie schreef op 05 oktober 2002 @ 22:35:
[...]

Wat jij bedoelt met 2e monitor is de dviaansluiting?
want ik ben geen mogelijkheden tegengekomen als ''tv primair/secundair'' en ''tv cloon''
Dan moet je even in dispaly properties onder setting je desktop extenden naar de 2de monitor(tv). En onder advanced displays kan je dan ook nog eens kiezen welke je als primair/secundair wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
cool ik heb de club3d ati radeon9700pro gehaald maar ik heb een klein probleem...

als ik bij tactical ops de resolutie ofzo veranderd dan gaat ie freezen en moet ik opnieuw opstarten, en als ik dan in de options kijk dan zie ik gewoon dat ie veranderd is... alleen klote dat ik dan steeds het hele spel opnieuw moet opstarten als ik iets wil veranderen...

iemand een idee?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Welke raden jullie mij aan?
Club3D ATi Radeon 9700 Pro 128Mb Tv-Out, DVI
ATi Radeon 9700pro 128Mb (build By ATI)
Hercules 3D Prophet 9700 Pro 128MB Tv-Out, DVI

Zelf zat ik te denken aan de Hercules, waarom? ik weet niet :D
Of toch een andere merk kiezen?
Hoe is de 2d kwaliteit onderling de kaarten eigenlijk? en in vergelijking tot een Leadtek g4? (omdat Leadtek de beste 2d filter heeft)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
ik denk dat het verschil tussen de merken niet zo groot is.
ik heb zelf de hercules omdat die beter te krijgen is/was en ik het merk vertrouw.
club3d ken ik niet echt.
en de Ati was gewoon niet lekker te krijgen.
ze zijn allemaal ook even snel, dus dat maakt ook niet uit.

en het verschil met de GF4 van LT?

volgens de benches is qua snelheid de 9700 minimaal 30%sneller.

wat 2D kwaliteit betreft, alleen de GF2 series was echt slecht!
hebben ze met de GF3 behooooorlijk goed verholpen.
en ik zie het verschil niet meer tussen een GF of een Radeon.
tis weer wel zo dat de Ati een 10Bit chip heeft en de nVidia een 8Bit, ik weet niet precies meer waarom dat nou beter was maar dat moet je dan gewoon maar ff in een paar reviewjes lezen :)

(ik zie trouwens wel dat je al een ti4200 hebt, is het dan niet een beetje zonde van je centen? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43831

Vraagje..

Ik was van plan een (club3d) Radeon 9700 te bestellen, maar hoor veel problemen over deze kaart met een aantal oudere moederborden met via-chipsets.

Ik heb zelf een MSI k7t turbo2 moederbord.
Iemand enig idee of de combinatie van dit moederbord met een Radeon 9700 problemen gaat opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19787

Is deze ati, build by ati nou sneller geklokt

http://www.tweakers.net/pricewatch/40092

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:33
weet iemand waar of waneer de Radeon 9700 Pro van Crucial in nederland verkrijgbaar is?
die wil ik namelijk graag hebben.. hij heeft namelijk Crucial geheugen dat hoger geklokt is
en hijs nog goedkoper ook (op de crucial site 371 euro)
maar online bestellen lukt niet vanwege de afwezigheid van een creditcard :(

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Laatst online: 15-05 13:24
Lord_Mithril schreef op 06 oktober 2002 @ 15:14:
weet iemand waar of waneer de Radeon 9700 Pro van Crucial in nederland verkrijgbaar is?
die wil ik namelijk graag hebben.. hij heeft namelijk Crucial geheugen dat hoger geklokt is
ex BTW dan he ;) ...... :z

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16334

Lord_Mithril schreef op 06 oktober 2002 @ 15:14:
oef, ik weet eigenlijk niet of ze wel in de winkel te koop zijn :/

ik heb mn geheugen ook bij Crucial besteld, maar volgens mij is dat dus niet in de winkel tekoop, alleen bij Crucial zelf, hetzelfde zal denk ik voor de Radeon9700 gelden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 19:33
dan issie nog goedkoper :D komt er ongeveer 40 euro bij zit je op 410.. en dat voor een snellere versie :Y)
nu alleen nog een winkel die ze verkoopt ;(

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
Volgens Hunters wel, het is een power color kaart met een andere koeler, op de site van power color staat deze versie niet, vreemd.
http://www.cptech.com.tw/...asp?prd_id=RADEON9700PRO#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Noppie59 schreef op 05 oktober 2002 @ 19:56:
[...]

Eindelijk dan, maar wat voor mobo heb je nu ?
Ik hebnu een gigabyte kt333 7vrxp ofzoiets. (die bij tomshardware als beste getest werd.)
SUPERBORD!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55194

DeXtOuRiuS schreef op 06 oktober 2002 @ 02:40:
cool ik heb de club3d ati radeon9700pro gehaald maar ik heb een klein probleem...

als ik bij tactical ops de resolutie ofzo veranderd dan gaat ie freezen en moet ik opnieuw opstarten, en als ik dan in de options kijk dan zie ik gewoon dat ie veranderd is... alleen klote dat ik dan steeds het hele spel opnieuw moet opstarten als ik iets wil veranderen...

iemand een idee?
Alles goed instellen en ervan afblijven :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 10-05 11:32
eeeeeej

heb je de oude drivers van je gf2mx wel goed / grondig gedelete? en anders probeer je het even na een format :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Laatst online: 18-05 10:18

JayVee

shibby++!

Homedisc schreef op 06 oktober 2002 @ 03:35:
Welke raden jullie mij aan?
Club3D ATi Radeon 9700 Pro 128Mb Tv-Out, DVI
ATi Radeon 9700pro 128Mb (build By ATI)
Hercules 3D Prophet 9700 Pro 128MB Tv-Out, DVI
Ik heb de Hercules besteld. Deze heeft een koperen onderkantje aan de koelers (en RAM-heatsinks)... dus die lijkt mij ook nog wel te overclocken, zou het over een jaartje nodig zijn. :9
En NEE, ik vind het niet nodig om dat nu al te doen, zou zonde zijn als er iets kapot gaat (door voltmod oid), heb er toch zo €450 voor betaald.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

NIET SNELLER GEKLOKT, wel build by ATi, het verschil in clocksnelheden is met de overstap naar 9000,9000pro en 9700 pro verdwenen by 3rd parties

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
The_PyroPath schreef op 06 oktober 2002 @ 17:24:
NIET SNELLER GEKLOKT, wel build by ATi, het verschil in clocksnelheden is met de overstap naar 9000,9000pro en 9700 pro verdwenen by 3rd parties
Waar heb je het over, de kaart bij Hunters of de Crucial ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maar hoe zit het dan met de Crucial versie? Die heeft toch wel sneller geclockt geheugen? Volgens dit artikel loopt het geheugen op 350 MHz DDR :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
Ook bij de kaart van Roog bij Hunters staat duidelijk dat hij harder draait, kijk maar:
http://www.hunterspc.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Anoniem: 43831 schreef op 06 oktober 2002 @ 13:14:
Vraagje..

Ik was van plan een (club3d) Radeon 9700 te bestellen, maar hoor veel problemen over deze kaart met een aantal oudere moederborden met via-chipsets.

Ik heb zelf een MSI k7t turbo2 moederbord.
Iemand enig idee of de combinatie van dit moederbord met een Radeon 9700 problemen gaat opleveren?
Ik denk dat het probelmen gaat geven. oudere via chipsets + oudere moederbord + radeon9700 = troubles

believe me! Ik heb het ook gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
OcNewB schreef op 06 oktober 2002 @ 18:14:
[...]

Ik denk dat het probelmen gaat geven. oudere via chipsets + oudere moederbord + radeon9700 = troubles

believe me! Ik heb het ook gehad!
Lees dit ook maar, problemen genoeg:
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33639942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
JayVee schreef op 06 oktober 2002 @ 17:05:
[...]

Ik heb de Hercules besteld. Deze heeft een koperen onderkantje aan de koelers (en RAM-heatsinks)... dus die lijkt mij ook nog wel te overclocken, zou het over een jaartje nodig zijn. :9
En NEE, ik vind het niet nodig om dat nu al te doen, zou zonde zijn als er iets kapot gaat (door voltmod oid), heb er toch zo €450 voor betaald.
ja, dit bedoel je

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/9700-1.jpg

en aan de onderkant ook een mini koelertje, en die werkt echt goed!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/9700-2.jpg

ik ben erg blij met mijn Hercje O+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19787

Ik ga denk ik ook voor de hercules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik heb de plutonium drivers er nu op en de 2d kwaliteit is echt stukke beter.
3d performance enzo is ook gewoon nog goed, echte aanrader :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Laatst online: 03-04 21:40
Zal ik een ATI Radeon 9500 of een ATI Radeon 9700 kopen? Weet niet echt goed wat nou precies het verschil tussen deze twee kaarten is namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
BronX --> voor de 9500 zal je toch echt moeten wachten. ATI is er erg geheimzinnig over en laat enorm weinig info los (er loopt een apart topic over).

En eigenlijk is het antwoord simpel --> kijk naar je portommonee: wat heb je er voor over ?

Ultimate performance en groot budget --> 9700 (Hercules kaart is serieus waar erg goed en flink :9 :9~ )

Goede performance en normaal budget --> 9500 :)

Succes met je keuze !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
BronX schreef op 06 oktober 2002 @ 19:52:
Zal ik een ATI Radeon 9500 of een ATI Radeon 9700 kopen? Weet niet echt goed wat nou precies het verschil tussen deze twee kaarten is namelijk?
-= Radeon Topic - Deel 58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

johnny.xxx schreef op 06 oktober 2002 @ 18:53:
[...]

ja, dit bedoel je

[afbeelding]

en aan de onderkant ook een mini koelertje, en die werkt echt goed!

[afbeelding]

ik ben erg blij met mijn Hercje O+ ;)
Heb jij toevallig wel al je kaart overgeclockt? en wat zijn de rest van je system specs?

Hercules 3D Prophet 9700 Pro 128MB , lijkt mij idd toch dan wel de meest geschikte kaart voor mij :)
Met het systeem in me sig haal ik ong 13500 punten.

Hebben andere 9700 Pro's ook die apate heatsink achterop de core?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Dit stond op de site van Hunters, ik heb er nog niet van gehoord, maar het zou mij verbazen als deze kaart daadwerkelijk 25% sneller zou zijn en/of op 406 mhz core (=25% hoger)) zou lopen...

Iemand die deze al heeft? hieronder het bericht:

ATI radeon 9700 pro EXTREME
De Ati radeon 9700 pro EXTREME is de bekende Ati radeon 9700 pro met een Cristal Orb cooler fan erop waardoor de Ati radeon kaart 25 % sneller draait. Er onstaan betere grafische effecten. (3D mark 2001 gaat van 14000 naar 17000 punten) Deze kaart komt met tweak tools.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
edward2 schreef op 06 oktober 2002 @ 20:52:
Dit stond op de site van Hunters, ik heb er nog niet van gehoord, maar het zou mij verbazen als deze kaart daadwerkelijk 25% sneller zou zijn en/of op 406 mhz core (=25% hoger)) zou lopen...

De Ati radeon 9700 pro EXTREME is de bekende Ati radeon 9700 pro met een Cristal Orb cooler fan erop waardoor de Ati radeon kaart 25 % sneller draait. Er onstaan betere grafische effecten. (3D mark 2001 gaat van 14000 naar 17000 punten) Deze kaart komt met tweak tools.
We hadden het gezien, Roog had het op de vorige pagina al gemeld.
406 mhz, ik denk niet dat het kan, als je de doos ziet erachter dan is het een power color met een andere cooler, meeltje sturen misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Noppie59 schreef op 06 oktober 2002 @ 20:54:
[...]

We hadden het gezien, Roog had het op de vorige pagina al gemeld.
406 mhz, ik denk niet dat het kan, als je de doos ziet erachter dan is het een power color met een andere cooler, meeltje sturen misschien ?
Heb ik gedaan en de kaart blijkt met de tweaktools op 410 te kunnen draaien was het antwoord, toch niet verkeerd zeg! lang niet alle kaarten halen dit.

Het is de powercolordoos zo te zien ja.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
edward2 schreef op 06 oktober 2002 @ 21:08:
[...]

Heb ik gedaan en de kaart blijkt met de tweaktools op 410 te kunnen draaien was het antwoord, toch niet verkeerd zeg! lang niet alle kaarten halen dit.

Het is de powercolordoos zo te zien ja.
Het valt me mee dat je 'm niet meteen besteld hebt gezien het tempo waarin jij je kaarten wisselt.
Maar ja, je moet het hooghouden, de grootste videokaarten gek,,,,,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
Homedisc schreef op 06 oktober 2002 @ 20:44:
[...]

Heb jij toevallig wel al je kaart overgeclockt? en wat zijn de rest van je system specs?

Hercules 3D Prophet 9700 Pro 128MB , lijkt mij idd toch dan wel de meest geschikte kaart voor mij :)
Met het systeem in me sig haal ik ong 13500 punten.

Hebben andere 9700 Pro's ook die apate heatsink achterop de core?
voor zover ik weet heeft alleen de hercules een X-tra sinkje achterop.

ik haal met 3dmark2001: 13344
XP2100+ @ 1833Mhz
768DDR PC2100@ cls2-2-5-2 T1 4way
en de 9700 loopt lekker op 330/330

de 9700 kan wel verder maar heeft voor mijn systeem geen zin, omdat de rest van mijn pc de bottleneck is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Noppie59 schreef op 06 oktober 2002 @ 21:11:
[...]

Het valt me mee dat je 'm niet meteen besteld hebt gezien het tempo waarin jij je kaarten wisselt.
Maar ja, je moet het hooghouden, de grootste videokaarten gek,,,,,,,,
Het gaat natuurlijk wel om meer dan alleen een paar extra mhz'en een sig
De mijne haalt ook 365/335, dus zelfs voor mij loont dit niet de moeite en het geld ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
edward2 schreef op 06 oktober 2002 @ 21:15:
[...]

Het gaat natuurlijk wel om meer dan alleen een paar mhz'en een sig
De mijne haalt ook 365/335, dus zelfs voor mij loont dit niet de moeite ;)
Was een grapje, welke heb je nu eigenlijk ?

De gebruikte koeler kost € 17,99 bij Freezing Hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kortom de EXTREME kaart is gewoon een radeon die is getweaked door Hunters?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Noppie59 schreef op 06 oktober 2002 @ 21:17:
[...]

Was een grapje, welke heb je nu eigenlijk ?
I know, maar ik kan me voorstellen dat sommigen denken; "je weet maar nooit met hem " ;)

De Club3d, die moet het maar even volhouden tot in begin 2003 dan mogen de NV30 en de R350 "vechten" om een plaatje in m'n agp slot :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67255

Hmmm..... wat is nou de beste combi voor de 9700?
ik zat te denken aan een Gigabyte GA7VRX.. maja ik heb er weinig verstand van :<

En de club 3d radeon... is toch gewoon hetzelfde als de hercules? ja alleen op dat leuke heat sinkje na dan van de hercules ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 21-05 10:24
Hoera! Eindelijk ben ik ook van m'n lock up problemen af!

Hoe ik dat gedaan heb? Door m'n oude MSI K7T Turbo Lite met KT133A chipset af te danken en te upgraden naar het lekkere snelle Shuttle AK35GT2 mamaplankje met KT333 chipset erop! :) Meteen ook fijn 512MB Crucial DDR RAM gehaald van de Crucial site zelf (prettig als je zelf een credit card hebt ;) )

Voorlopig draai ik nog wel even met m'n huidige Athlon 1200 (met 266MHz bus), en als die te traag gaat worden dan upgrade ik wel naar een Athlon XP2400+ ofzo, over een paar maandjes >:)

Wow wat is dat lekker zeg, een systeem dat gewoon LEKKER en stabiel draait! En eindelijk genieten van m'n Radeon zoals het bedoeld is! En vergeleken met m'n oude systeem is m'n 3D Mark 2001 SE score ook lekker omhoog gegaan. Van 8124 met dat KT133A chipset mobo en SDR RAM naar 9690 met m'n nieuwe systeem! Oftewel, met nog wat overklokken ga ik ook eindelijk over de 10.000 punten grens! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, hier doet een KT133a met eenzelfde 1200 al tijden prima, maar dat is dan ook Asus. Zonder te flamen, heb ik dan ook de meeste ellende gezien met MSI K7 en nog wat borden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 09:39
De EERSTE Nederlandse ATI9700 PRO mod is voltooid , door mij en astennu!!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/RADEON%20-MOD.JPG

deze was alleen voor de core, het mem doen we volgende week !!

nu testen en betere cooling erop !!

groeten bioblade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64121

DeXtOuRiuS schreef op 06 oktober 2002 @ 02:40:

iemand een idee?
hmm.. andere drivers geprobeerd? lijkt me logisch als je nieuwe pc heb gekocht en een of andere kutzooi driver inzit probeer eventueel een andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18476

edward2 schreef op 06 oktober 2002 @ 20:52:

Het is wel mogelijk. Maar ik heb geen Ati Readon. Mischien heeft a.P. Versteeg hem zo hoog lopen, hij is namelijk een echt OCér :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnny.xxx schreef op 06 oktober 2002 @ 21:15:
[...]

voor zover ik weet heeft alleen de hercules een X-tra sinkje achterop.

ik haal met 3dmark2001: 13344
XP2100+ @ 1833Mhz
768DDR PC2100@ cls2-2-5-2 T1 4way
en de 9700 loopt lekker op 330/330

de 9700 kan wel verder maar heeft voor mijn systeem geen zin, omdat de rest van mijn pc de bottleneck is :)
Hmm, jouw systeempje kan echt wel harder gaan hoor als jeje Readon nog iets verder opschroeft, Natuurlijk niet op 406Mhz netzoals hierboven stond maar toch wel ietsjes sneller toch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Homedisc schreef op 06 oktober 2002 @ 21:26:
Kortom de EXTREME kaart is gewoon een radeon die is getweaked door Hunters?
yeps, en het is een PowerColor. En natuurlijk een betere fan erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edward2 schreef op 06 oktober 2002 @ 21:26:
[...]

I know, maar ik kan me voorstellen dat sommigen denken; "je weet maar nooit met hem " ;)

De Club3d, die moet het maar even volhouden tot in begin 2003 dan mogen de NV30 en de R350 "vechten" om een plaatje in m'n agp slot :)
Ik denk dat de R350 het lichtjes gaan winnen van de NV30, dat is iig zoals het er nu naar uitziet dan hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Laatst online: 18-05 10:18

JayVee

shibby++!

Anoniem: 18476 schreef op 07 oktober 2002 @ 09:17:
[...]

Ik denk dat de R350 het lichtjes gaan winnen van de NV30, dat is iig zoals het er nu naar uitziet dan hehe
Wat is de R350 dan? Ik dacht dat het niet meer was dan een o'c-e R300?
Dan kunnen tweakers zelf ook. Of zouden ATI & Co het voltmod dan zelf doen? :*)
Wel lekker veilig, ik ga voorlopig niet met mijn €450 3dProphet kloten (als ik hem dan in verloop van de week krijg!!!!!)

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 21-05 10:24
Wekkel schreef op 06 oktober 2002 @ 22:04:
Hmm, hier doet een KT133a met eenzelfde 1200 al tijden prima, maar dat is dan ook Asus. Zonder te flamen, heb ik dan ook de meeste ellende gezien met MSI K7 en nog wat borden..
Wekkel, is dat met een Radeon 9700 Pro ?

Tot ik de Radeon 9700 Pro in dat MSI mobo stopte had ik ook geen problemen en liep mijn PC probleemloos. Zelfs toen regelmatig mensen last hadden van 'infinite loop' problemen had ik nergens last van, met m'n toenmalige Radeon 64DDR VIVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
JayVee schreef op 07 oktober 2002 @ 10:17:
[...]

Wat is de R350 dan? Ik dacht dat het niet meer was dan een o'c-e R300?
Tel behalve dat overclocken ook maar volledige hardwarematige DX9.1 support bij de functies van de R350 op die waarschijnlijk niet onderdoen voor de functies van de NV30.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.