Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat er snel geheugen op een kaart zit wil niet zeggen dat het ook een snelle geheugen clock heeft. Zie bijv. de 8500 LE's die hadden hetzelfde geheugen icm een lager voltage en die liepen dus ook met een lagere clock dan de retails.CJ schreef op 10 oktober 2002 @ 01:31:
[...]
Volgens mij is het geheugen helemaal niet sneller. Er zit toch standaard 2.86ns geheugen op? Deze zit ook op de gewone BBA.
En 2.86ns geheugen heeft als uiterste grens waarop het zou moeten kunnen draaien: 350mhz (namelijk 1000/2,86=349,65M). Crucial misleidt de klant gewoon een beetje... Maar het zou best kunnen dat de Crucials 'gegarandeerd' deze snelheid kan behalen bij overklokken zonder veel problemen, waar andere merken misschien wel eerder last krijgen van artifacts en lockups.
Nu is het zo dat de Crucial 9700 Pro ook daadwerkelijk op 350 MHz loopt. De andere kaarten met 2,86 ns geheugen kunnen dat in principe misschien ook wel, maar de crucial loopt het gegarandeerd.
Verder is 2,86 ns geheugen dat op 350 MHz hoort te draaien, het is een indicatie en niet een maximale snelheid. Deze max ligt, ik spreek uit ervaring, meestal ca. 10 % hoger, maar dan draai je buiten de specs en heb je dus kans dat het geheugen defect raakt. Maar het moet gegarandeerd draaien op 350 MHz, mits ook aan de voltage specificaties wordt voldaan (wat dus niet het geval was bij de LE 8500 kaarten)
http://magicsim.free.fr/outside/ut2k3/OcNewB schreef op 10 oktober 2002 @ 12:22:
Hee stuur mij dat nvidiot logo :-) (linkje maybe...?)
hier....
nividiot.zip bestand moet je hebben
Kijk eens hier (iets terug in deze thread):AaroN schreef op 10 oktober 2002 @ 17:57:
[...]
Nu is het zo dat de Crucial 9700 Pro ook daadwerkelijk op 350 MHz loopt. De andere kaarten met 2,86 ns geheugen kunnen dat in principe misschien ook wel, maar de crucial loopt het gegarandeerd.
Verwijderd in "-= Radeon Topic Deel 60 =-"
Daar staat toch echt een post van iemand die de Crucial 9700Pro heeft dat hij standaard NIET op 350mhz draait, maar er wel op wil lopen (net zoals ik gezegd had in de post die jij aanhaalde).
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
als ik mijn resolutie op 1280x960 zet dan heb ik flikkerend beeld als ik dan mijn vernieuwings frequentie op 85hz of 100hz zet blijft het beeld het zelfde.
ik ben er dan ook achter gekomen dat bij het ati control panel in de tab weergave bij monitors dat in de resolutie 1280x960 gewoon in 60hz blijft staan.
dat verklaard ook het flikkerend beeld.
ik dacht dat deze kaart niet goed was en ik heb hem geruild voor een andere hercules 9700 pro.
maar deze kaart die ik nu heb gekregen heeft het zelfde probleem.
voor de rest werkt deze kaart prima in alle andere resoluties.
volgens mij is dit een fout in de drivers ik heb de 7.75 en de 7.76 geprobeerd maar geen resultaat.
mijn vraag is dan ook hebben hier meerdere mensen problemen mee.
Alles doet het zoals het moet doen, ik kan nu UT2003 spelen zonder dat hij vast loopt!!
De drivers kun je hier vinden :
http://www.warp2search.ne...=7605&mode=thread&order=0
info over de drivers :
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33641137
Niet op voorraad.
Ik heb gedaan wat je zei, maar zelfs onder opengl gooit ie mij na een half uur WCIII eruitHaay schreef op 10 oktober 2002 @ 09:08:
[...]
Nee, het betekent dat je de eigenschappen van de shortcut naar war3.exe moet aanpassen. Dan staat er nu bv. in:
"D:\Program Files\Warcraft3\war3.exe"
en dan maak je ervan:
"D:\Program Files\Warcraft3\war3.exe" -opengl
Bij mij loopt UT2003 niet vast, maar gooit ie me zonder waarschuwing uit het spel en sta ik weer op het bureaublad vna windows Xp. Evenals enkele andere 3d games. Dus deze drivers zouden het daadwerkelijk allemaal oplossen? Waarom staan ze dan niet bij Ati?_Administr8or_ schreef op 10 oktober 2002 @ 21:15:
Ik heb nieuwe drivers geprobeerd, en ik ben mijn problemen nu helemaal kwijt!!!
Alles doet het zoals het moet doen, ik kan nu UT2003 spelen zonder dat hij vast loopt!!![]()
De drivers kun je hier vinden :
http://www.warp2search.ne...=7605&mode=thread&order=0
info over de drivers :
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33641137
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:19
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
ik heb de oude helemaal verwijdert en toen deze erop met die inf. fixTrunksmd schreef op 10 oktober 2002 @ 22:18:
[...]
Bij mij loopt UT2003 niet vast, maar gooit ie me zonder waarschuwing uit het spel en sta ik weer op het bureaublad vna windows Xp. Evenals enkele andere 3d games. Dus deze drivers zouden het daadwerkelijk allemaal oplossen? Waarom staan ze dan niet bij Ati?
en ze werken super, eindelijk kan ik mafia lekker spelen en ut2003 ook
eindelijk eindelijk
Ja, kijk ff een paar posts terug! Ik heb dat ook. Het blijkt dat het verholpen kan worden door Win nieuw te installeren. Dat ga ik ook doen, aangezien niemand op mijn topic antwoord geeft... 8 (natnek schreef op 10 oktober 2002 @ 20:00:
hier een vraag voor de hercules 9700 pro bezitters, ik zit met het volgende probleem.
als ik mijn resolutie op 1280x960 zet dan heb ik flikkerend beeld als ik dan mijn vernieuwings frequentie op 85hz of 100hz zet blijft het beeld het zelfde.
.....
Maar goed. Het probleem schijnt te zijn een Win installatie waar als eens een andere grafische kaart op heeft gedraait. (sorry hoor, maar met andere worden: kut drivers van ATI wat dat betreft! Met nVidia nooit probs gehad! Maar wel tevreden over mijn Hercie). Gewoon Win nieuw installeren dan moet het werken.
Oh, en ik ga morgen pics posten van mijn Hercules!
(waarom duurt dat zo lang? check mijn topic and help me pleeeaaassseeeee!!!
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Verwijderd
Check ff mijn checklist in het UT2003 topic Deel6Trunksmd schreef op 10 oktober 2002 @ 22:18:
[...]
Bij mij loopt UT2003 niet vast, maar gooit ie me zonder waarschuwing uit het spel en sta ik weer op het bureaublad vna windows Xp. Evenals enkele andere 3d games. Dus deze drivers zouden het daadwerkelijk allemaal oplossen? Waarom staan ze dan niet bij Ati?
Heb ik gedaan, maar misschien moet je even mijn specs weten:Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 09:06:
[...]
Check ff mijn checklist in het UT2003 topic Deel6
XP2200
512 Mb DDR333
A7V333
Audigy player
Ati Radeon 9700 pro (extra voeding aangesloten op mijn enermax 431 watt) (laatste officiële ati drivers)
WD800JB
Dan mag je dus verwachten dat ie alles op max kan draaien en ik speel maar op 1024 bij 768.
Het gaat hier overigens wel over de Ut2003 demo, draait perfect maar gooit mij na een half uur eruit en ik sta in Windows, idem voor Warcraft III (volledige officiële versie)
nou ik heb al 2 keer geformatteerd en win 98 en win ME geinstalleerd maar het hij blijft in de resolutie 1280x960 toch op 60hhz staan.JayVee schreef op 11 oktober 2002 @ 01:34:
[...]
Ja, kijk ff een paar posts terug! Ik heb dat ook. Het blijkt dat het verholpen kan worden door Win nieuw te installeren. Dat ga ik ook doen, aangezien niemand op mijn topic antwoord geeft... 8 (
Maar goed. Het probleem schijnt te zijn een Win installatie waar als eens een andere grafische kaart op heeft gedraait. (sorry hoor, maar met andere worden: kut drivers van ATI wat dat betreft! Met nVidia nooit probs gehad! Maar wel tevreden over mijn Hercie). Gewoon Win nieuw installeren dan moet het werken.
Oh, en ik ga morgen pics posten van mijn Hercules!![]()
(waarom duurt dat zo lang? check mijn topic and help me pleeeaaassseeeee!!!
ik ga vanavond proberen met win XP.
sorry abom, ik kan geen tabblad displays ontdekken in het ati control panel.Abom schreef op 11 oktober 2002 @ 14:41:
natnek, je moet de max refresh rate en resolutie op een tweede plaats instellen, bij het tabblad 'Displays' bij je video eigenschappen.
of je moet het tabblad weergaves bedoelen, maar daar kan ik niks instellen.
ik ga die panel add-ons wel zoeken want de ati powered drivers heb ik ook al geprobeerd en daar kon ik ook geen verdere instellingen bij vinden.Abom schreef op 11 oktober 2002 @ 15:43:
Hmm, probeer de ATi powered by drivers eens, of die control panel add-ons, daarmee zouden er extra tabbladen bij moeten komen.
UT2003 Build UT2003_Build_[2002-09-16_05.17]tweakduke schreef op 10 oktober 2002 @ 22:58:
[...]
ik heb de oude helemaal verwijdert en toen deze erop met die inf. fix
en ze werken super, eindelijk kan ik mafia lekker spelen en ut2003 ook
eindelijk eindelijk![]()
CPU: AuthenticAMD PentiumPro-class processor @ 1804 MHz with 511MB RAM
Video: 128 DDR ATI Radeon 9700 Pro w/TV-Out (6193)
General protection fault!
History: UProjectorPrimitive::LineCheck <- FOctreeNode::ActorNonZeroExtentLineCheck <- FCollisionOctree::ActorLineCheck <- CheckWithActors <- ULevel::MultiLineCheck <- ULevel::MoveActor <- xPawn <- APawn::physWalking <- APawn::performPhysics <- AActor::Tick <- TickAllActors <- ULevel::Tick <- (NetMode=0) <- TickLevel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop
het resultaat na installatie van de dell .inf driver. Ik vind het beeld scherper, maar nog loopt ie vast. Ik weet niet meer wat te doen, Kan niemand me helpen?
Zooo, let's rock!

Oh ja, en omdat ik toch bezig was... heb ik ff mijn eerste casemod gemaakt, samen met een vriend! Okay, is off-topic, maar ik durf niet bij de c@53m0d-guru's te posten! 8 ) Wat vinden jullie ervan?

Verwijderd

Verwijderd
iedereen denk dat het aan de kaart ligt maar het ligt dus echt wel aan die moederborden.
Ook veel geforce 3 agp 8x hebben er last van zag ik!!
maar goed we zullen het zien !
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
de omega drivers v2.4.66 hebben bij mij dit probleem op gelost,natnek schreef op 10 oktober 2002 @ 20:00:
hier een vraag voor de hercules 9700 pro bezitters, ik zit met het volgende probleem.
ik ben er dan ook achter gekomen dat bij het ati control panel in de tab weergave bij monitors dat in de resolutie 1280x960 gewoon in 60hz blijft staan.
dat verklaard ook het flikkerend beeld.
ik dacht dat deze kaart niet goed was en ik heb hem geruild voor een andere hercules 9700 pro.
maar deze kaart die ik nu heb gekregen heeft het zelfde probleem.
voor de rest werkt deze kaart prima in alle andere resoluties.
volgens mij is dit een fout in de drivers ik heb de 7.75 en de 7.76 geprobeerd maar geen resultaat.
ben dus ook benieuwd wanneer ati met een officiele fix hiervoor komt

maarja ik ben voorlopig weer gered.
Ik heb vandaag mijn point of view radeon 8500 [275/275] binnengekregen
Maar m`n andere spullen niet
Maar morgen komt m`n XP 1900+ en 256 DDr binnen ,m`n nieuwe mobo is er al en vid kaart ook ,
Nou ,om er zeker van te zijn dat er geen zooi in windows stond effe een formatje gedaan.
Windows XP pro Nl er in , geen updates , gewoon gaan met die banaan
Ik heb die nieuwste Catalist drivers gedownload op Ati.com
om precies te zijn Catalist 02.3 .
System Specs .
Ecs K7s5A
Duron 850 mhz
256 SD ram
Ati Radeon 8500 pro.
Sounblaster 128 pci.
De rest is niet zo van belang.
Mijn Score : http://service.madonion.com/compare?2k1=4754030
Is dit een beetje redelijk voor mijn Duron 850 mhz ? Er is nog niks overgeklokt.
Zelf denk ik van wel ..............
Verwijderd
Hoeren MULTICOM......of PTT. Ik had woensdag besteld en nu komt tie dus maandag of dinsdagVerwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 17:23:
ik wil mijn kaart ontvangen..... Hij is onderweg naar heerlen en moet nog gescand worden daar. Ikzelf woon in Landgraaf dus ik krijg em hopelijk morgen (ik had em woensdag besteld![]()
)
EN
YESS!!!!!!
Ik heb na aanleiding van een post beetje verder terug WinXP opnieuw installeerd en de ATI Catalyst drivers geinstalleerd. (Daarvoor de megeleverde drivers van Hercules)
Eerder kreeg ik dan vage strepen, maar met een nieuwe installatie moest het weggaan. Dat is inderdaad gelukt. Echter hat ik nog steeds geen mooi strak beeld op 1280x1024@75Hz.
En daarvoor had ik dus Win opnieuw geinstalleert??? FOCK!?
YES!!! Staat voor: Ik heb uitgevonden hoe je WEL een strak beeld kan krijgen: Ik heb onder de Advaned Settings->Displays-Monitor->Adjustments het beeld een paar tikken kleiner gezet en het door aan de monitor zelf weer groter gemaakt.
En nu heb ik een mooi beeld!!!
Nu ga ik ff testen of 3dmark2001SE sneller is dan met de Hercules drivers. later!
Rage3d
paar directe linkjes:
9700 drivers:
• XP en W2k drivers
• 98/Me drivers
8500 Drivers:
• XP en W2k drivers
• 98/Me drivers
Let op:
dit zijn beta drivers, en er is nog geen ondersteuning voor...
Quote van Rage3d:
These aren't official ATI drivers from ATI more like beta drivers from them. They are not WHQL certified and aren't a unified package. The drivers were released to fix some more urgent bugs NOLF2 in the case of the 8500 series and NHL 2003 in the 9700 line. Plus they'll be other small bug fixes and optimizations. Force v-sync on isn't an option yet but hopefully in the next official catalyt release it'll be there.
Edit
I have a rough schedule of the new features that will be added into Catalyst drivers.
The PLAN is as follows:
The next CATALYST driver (v 02.4) will have the override 60Hz feature
The one after that (v 02.5) will have the force v-sync feature.
That's the plan but as you know plans aren't allows spot on. A lot of focus needs to go to development effort for DX9 drivers for all our products.
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Breek je nek voorzichtig
Installen die handel
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:19
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Verwijderd
Ja ze werken perfect met elkaar, daarvoor met die oude drivers liep die mafia altijd vast bij mij.Sneezydevil schreef op 13 oktober 2002 @ 12:05:
Weet iemand al hoe deze nieuwe drivers het in mafia doen ben namelijk erg tevreden over de dell drivers in combinatie met dit spel?
volgens mij kijk jij niet helemaal goed...gp500 schreef op 13 oktober 2002 @ 13:10:
waarom heten die drivers dell , heeft toch niks met DELL temaken ofwel
er zijn enkele dagen eerder van Dell nieuwe drivers uitgekomen.. Gebasseerd op Catalyst 2,3 d8 ik... Maar dit zijn echt ATi drivers
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
of is mijn pakketje incompleet?
Ik heb bij op mijn Hercie ee S-VHS connector en een adapter S-VHS->composite.johnny.xxx schreef op 13 oktober 2002 @ 17:48:
kan iemand mij vertellen waarom er bij die hercules 9700 een soort S-vid connector op de kaart zit en er alleen een verloopje naar composite wordt meegeleverd?
of is mijn pakketje incompleet?
In het Hercules manual staat:
"S-VHS / composite (RCA) converter cable supplied if your graphics board doesn't feature a composite connector."
Heb gisteren een DivX gekeken op de TV van mijn buurman, een grote Sony. MOOI beeld! Echt een goede TV-out!
Maar volgens mij is jouw vraag niet beantwoord. Weet niet precies wat je nou vraagt? "Waarom is een een S-vid connector?" - omdat het handig is?
nou ik bedoel, op die kaart zit een "soort" s vhs connector, maar daarop past mijn svhs kabel niet en ik heb er alleen een verloopje van die svhs naar composite bijgekregen, dus moet ik een andere kabel kopen?JayVee schreef op 13 oktober 2002 @ 18:04:
[...]
Ik heb bij op mijn Hercie ee S-VHS connector en een adapter S-VHS->composite.
In het Hercules manual staat:
"S-VHS / composite (RCA) converter cable supplied if your graphics board doesn't feature a composite connector."
Heb gisteren een DivX gekeken op de TV van mijn buurman, een grote Sony. MOOI beeld! Echt een goede TV-out!
Maar volgens mij is jouw vraag niet beantwoord. Weet niet precies wat je nou vraagt? "Waarom is een een S-vid connector?" - omdat het handig is?
Verwijderd
Met 20fps omhoog gegaan.
Dus de drivers zijn echt een voor uitgang.
als ik hem bv. aan m'n tv hang zonder monitor, dus tv-out only, boot hij in windhoos maar geen beeld...
zelfde als ik ze allebij aansluit, in windows tv-out aanzet en dan reboot. ook geen tv-out beeld bij boot...
wie weet de oplossing?
specs:
duron 1,2ghz
club3d radeon 8500 pro
windhoos xp sp1 (ook al herinstalled)
catalist 02.3 en ook net die nieuwe drivers voor nolf2 geprobeert...
Verwijderd
Nu heb ik de nieuwe drivers (niet de beta) geinstalleerd en nu denkt 'ie dat m'n tv een NTSC tv is??? bah geen game teevee meer...
Iemand met dezelfde probleempjes??
Voor de rest een vette kaart, heb hem nu ruim 2 maanden maar mooi!!! (ff een goede reactie over de kaart, want dat issie wel waard)
DD
Het gaat om de radeon9700 windows xp drivers.. (zie www.rage3d.com)
Ja ben gisteren ook overgestapt nar de nieuwe drivers en heb een kleine snelheids winst in UT 2003 en veel games vind ik gewoon beter lopen.raptorix schreef op 14 oktober 2002 @ 13:38:
Iemand al de nieuwe drivers in combo met radeon 9700 en UT 2003 getest? Ben benieuwd.
Juist wanneer je krap met geld zit, zou ik geen radeon kopen.001Michael schreef op 14 oktober 2002 @ 13:29:
OK ik ben dus echt helemaal een radeon N00b en ik was van plan om dan toch de gok te wagen en mijn GF2 Gts Pro in te wisselen voor de 8500PRO van gygabite .. nou kijk ik vanochtend op got staat daar de 9500 ... nu begin ik te twijfelen .. me budget is zeer schaars maar ik ben toch echt toe aan een nieuwe video kaart .. ik ga de maya bemachtigen voor 120 euro .. nou zal ik dus wel wat langer moeten wachten op de 9500 en wat meer dokken neem ik aan ??? is het de moeite waard .. ik bedoel ik ben over 2 weken me kaart al kwijt en zit ik zonder dus ik moet eigenlijk over 2 weken een kaart hebben anders moet ik ff een tijdelijk 8mb agptje gebruikendat wordt dus geen gamen ..... )
nou wil ik wel eens reviews van de 9500 zien.
nvidia kaarten zijn altijd al van te voren reviews van.
Ehm.. lees 2 posts voor de jouwe...???raptorix schreef op 14 oktober 2002 @ 13:38:
Iemand al de nieuwe drivers in combo met radeon 9700 en UT 2003 getest? Ben benieuwd.
Lees je nooit ofzow?
Verwijderd
Wie dan, die gast 2 voor mij heeft het over dat zijn games beter lopen, ik wil het specifiek voor ut2003 weten, met name omdat die qua engine nogal afwijkt van de rest.OcNewB schreef op 14 oktober 2002 @ 15:36:
[...]
Ehm.. lees 2 posts voor de jouwe...???
Lees je nooit ofzow?
Verwijderd
Nou wat dacht je van deze dan (welke OcNewB bedoeld).raptorix schreef op 14 oktober 2002 @ 15:45:
[...]
Wie dan, die gast 2 voor mij heeft het over dat zijn games beter lopen, ik wil het specifiek voor ut2003 weten, met name omdat die qua engine nogal afwijkt van de rest.
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 21:27:
Die nieuwe drivers van ati hebben bij mij unreal tournament 2003
Met 20fps omhoog gegaan.
Dus de drivers zijn echt een voor uitgang.
Het is echter Epic nog steeds niet gelukt om het spel zo CPU onafhankelijk te maken als Quake3, maar de BotAI en physics kunnen natuurlijk ook weer niet met Q3 vergeleken worden.
Maar als je UT2003 opstart en alleen een flyby maakt, dan zien je wel hoe smooth the R9700 loopt.
Voor audigyusers nog een goede tip; copiëer de openAL.dll uit je win/system, naar de UT2003/system en rename hem naar DefOpenAl.dll voor meer performance en véél beter (EAX)geluid!
Niet op voorraad.
En als ik dan in ze signature kijk staat er een radeon 8500, dus wie kijkt er dan niet goed!Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 16:08:
[...]
Nou wat dacht je van deze dan (welke OcNewB bedoeld).
[...]
Verwijderd
Werkt dit ook bij de demo ??edward2 schreef op 14 oktober 2002 @ 16:12:
Voor audigyusers nog een goede tip; copiëer de openAL.dll uit je win/system, naar de UT2003/system en rename hem naar DefOpenAl.dll voor meer performance en véél beter (EAX)geluid!
Verwijderd
edit>
mijn AA was te hoog voor mijn resolutie.... Ik had dus een te hoge resolutie voor mijn AA. DUs effe verder tweaken enzo
Iets uitgebreider onderbouwen geeft ons een kans om hier serieus op in te gaan.001Michael schreef op 14 oktober 2002 @ 16:37:
Nvidia is alleen maar duurder
Dit topic is gesloten.