Hoe belangrijk is center volgens jou?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het toch hartverwarmend om te zien dat twee tweakers het na een lange discussie weer "goedmaken" :/ ... ;( ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja misschien moeten we voortaan niet te snel willen posten en onze standpunten eens even van alle invalshoeken bekijken alvorens een enorm interessant en goed geformuleerd verhaal te typen. Scheelt gemiddeld zo'n 3 volle pagina's aan posts op een topic ? Geldt dan voor iedereen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 11:10:
jeetje mensen.....wat is dit nou voor een geklets over wel of geen center? zelfs al kan je receiver de C over L + R sturen....dan krijg je een mix te horen die niet zo bedoeld is....men mixt niet voor niks 5.1 af in een studio.het hoort bij de DD 5.1 specs, waarom zou je dat nou gaan veranderen?
Ja, alleen als je de mix wel precies zo wilt horen zoals deze bedoeld is, dan zul je ook de fronts direct naast de tv moeten zetten en de center daar nog tussen. Echter velen hebben de front een meter of zelfs twee meter van de tv staan, en zo is de mix dus ook niet bedoeld. En als je dan de fronts direct naast de tv hebt staan, dan ga je je weer afvragen waarom de center er tussen is gespropt, had je die paar honderd euro niet beter ergens anders in kunnen steken?
Wat wil ik hier mee zeggen? De juiste opstelling zul je maar met moeite halen, als het al mogelijk is. Dus het is een beetje passen en meten om het voor jezelf lekker te krijgen en dat kan dus op meerdere manieren. Vaak hoort daar wel een center bij (met name fijn als de speakers niet direct naast het beeld staan), maar heel soms ook niet. (beetje de conclusie die we met z'n allen getrokken hebben denk ik zo :) )
en ik ben het idd eens dat je het beste 5x zelfde speaker zou moeten nemen,dan heb je het beste geluidsbeeld...maar goed om nou 5x de Mirage OM7 te kopen ....tja kost me iets teveel:) ik ben wel bezig met het sparen voor een 2e center voor achter...aangezien ik nu mn denon 3802 heb met DTS-ES en DD-EX :)
Neem dan wel twee rears erbij die je nu ook al hebt, om dezelfde reden dat 5x dezelfde speakers beter is (7x in jouw geval). Een 'echte' center zal denk ik toch anders klinken dan wat je nu achter hebt staan. En die 3802 is een erg fijn bakkie :).

edit:
oja, en dit topic komt in de av faq als zijnde leuke topic :o

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als voorbeeld voor hoe het dus niet moet dan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

ShittyOldMan schreef op 03 oktober 2002 @ 18:54:
edit:
oja, en dit topic komt in de av faq als zijnde leuke topic :o

Moet je hem er wel inzetten :P. Maar hij staat erin ondertussen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Persoonlijk zou ik voor films niet meer zonder center willen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Films zeker niet nee, dan heb je juist zoveel dat voor je neus gebeurt en het beste door de center weergegeven kan worden. ;)
Pagina: 1 2 Laatste