Eindelijk is het dan zover, de HCC dagen komen er weer aan, ik wacht al veel te lang om een systeem te kopen.....maar nu gaat het dan gebeuren

. In de eerste instantie was ik van plan een AMD XP2400+ te kopen. Met name omdat ik AMD gewend ben en het lekker stabiel draait. Maar nadat deze proc eindelijk te koop was bleek de Intel P4 2.4 ongeveer even duur en kwam ook prima door de reviews heen. Inmiddels heb ik m'n keuze kwa processor gemaakt en het wordt de Intel P4 2.53. In de pricewatch staat hij nu voor 299 eurootjes en ik hoop hem op de HCC te krijgen met wat korting, op welke prijs kan ik dan ongeveer rekenen? 270 euro?
Maar toen kwam de keuze voor het mobo. Eerst wou ik gewoon lekker makkelijk doen en de Tweakers.net Best Buy Guide: Editie oktober 2002 aanrader kopen. de Asus P4S8X. Zag er leuk uit, maar ik ben wat verder gaan kijken en kwam uiteindelijk bij de P4T533 uit. Erg snel en binnen budget. Maar nog steeds ben ik er niet uit.
Ik wil een lekker snel en stabiel mobo wat zich met gemak laat OCen (dus ruime keus in voltage en FSB instellingen). Het liefst met PC1066/PC800 geheugen of anders PC2700. Verder ben ik absoluut een gadget-man

dus wil ik ook een mobo met USB 2 (in ieder geval op het mobo zelf (dus in de case), als het kan firewire. Raid is zeker een must! Hoe meer hoe beter, uiteraard ook met oog op de toekomst. Ik heb er best wat voor over, laten we zeggen rond de 700 euro voor mobo, proc en geheugen (512mb). (En een goed stil koelertje, maar dat zal wel lukken).
Momenteel heb ik een Lian-Li pc-60 case met de volgende inhoud:
AMD TB 1200@1450Mhz met daarop een Alpha 8045 en een onbekende fan (maar blaast enorm)
MSI K7T Turbo
512 MB Ram
Asus Geforce 4 Ti4400 128mb gekoeld met Zalman HP-80
WD1200JB 120 GB 7200 RPM 8MB cache
Asus DVD-rom
Lite-om 16x brander
19" VM pro452 Monitor
SB Audigy & Inspire 5300
Met mijn systeem ben ik veel bezig met grote filmbestanden (rontgen-opnamen en hartfoto's). Games zijn ook een grote hobby, momenteel speel ik veel BF1942. Ik speel vooral first person shooters en Flightsimulators.

Als meer info nodig is hoor ik het wel.