''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 3

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.430 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje namens mijn broertje:

Het gaat om de volgende PC:

Intel PIV 1,5 Ghz
384 MB RDRAM
40GB Harddisk
32mb Video kaart: ATI Rage 128 Pro
16x DVD
12xCD-RW
17" Samsung monitor
noname keybord + muis
Realtec Netwerkkaart

Exacte merken weet ik niet (Dixons Sky PC, maar dat doet er niet toe)

--------------------

Niet slecht dus... maar natuurlijk de video kaart als langzaamste onderdeel...
Voornaamste bezigheid is Internet en Games, en hij wil hier dus iets voor zodat hij de modernste games aankan maar er niet veel geld voor uitgeven... 9700Pro's en Ti4600's zijn dus veel te duur (en ook wel overkill)...

Wat raden julie hem aan?

Ik zelf dacht aan een Asus Geforce 4 MX460 voor €120,- maar volgens mij kan je die over een jaar wel weer gaan vervangen...

Dank alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 19:08:

Intel PIV 1,5 Ghz
384 MB RDRAM
40GB Harddisk
16x DVD
12xCD-RW
17" Samsung monitor
noname keybord + muis
Realtec Netwerkkaart

--------------------

Voornaamste bezigheid is Internet en Games, en hij wil hier dus iets voor zodat hij de modernste games aankan maar er niet veel geld voor uitgeven... 9700Pro's en Ti4600's zijn dus veel te duur (en ook wel overkill)...

Wat raden julie hem aan?

Ik zelf dacht aan een Asus Geforce 4 MX460 voor €120,- maar volgens mij kan je die over een jaar wel weer gaan vervangen...

Ik zou voor een Geforce 4 Ti 4200 gaan, deze kost je 150-170 euro. (hangt er vanaf of je een 64 of 128 mb versie neemt). Persoonlijk zou ik voor een PoV geforce 4 Ti 4200 XP 128 mb ddr gaan.

De geforce 4 mx 460 is een stuk trager dan de Ti 4200 en daarom zou ik een paar euro meer uitgeven voor de Ti 4200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doe ik ermee? DVD, DIVX kijken. Gamen (frequentie gaat drastiscvh omlaag) veel downloaden en svoor studie gebruik ik hem veel (word, excel research (surfen))
MSI K7T266 pro 2
AMD Athlon XP 1600+
512 MB PC2100 DDR-Ram
Abit Siluro Geforce2 MX400 tv-out
Aopen DVD-ROM 16X48
Plextor 8X4X32A
Creative Soundblaster Live! 1024 (contrary to common problems geen kraakgeluiden or whatsoever)
Cambridge Soundworks FPS 1500
Standaard ethernetkaart 10/100mbit
40 GB hard disk IBM 60GXP
15"inch CRT monitor

Zat zelf te denken aan andere brander (40 a 48 speed van Lite-on of weer een plexie?)
enige andere upgrades waar ik zelf niet aan zit te denken?

Budget 200 euros

verder 1 vraag: heb nu 2X256 MB ram wat is verstandiger? +1X512 MB of 1X256 MB erbij hoorde dat 3X256 beter loopt dan 1X 512 erbij maar lijkt me faeces van de taurus domesticus }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden postte ik hier al de welbekende vraag "Wat kan ik hier aan upgraden?", alleen was dat nog in deel 2, zo'n beetje vanaf pagina 14. Toen heb ik uiteindelijk nix meer gedaan ivm. verblijf in buitenland.

NU GAAT HET WEL GEBEUREN!!!

Nog 1 keer mijn specs:

Asus P2B-VM moederbord, Intel 440BX AGPset
Intel P3-500
1*64 Mb sdram + 1*128 Mb sdram
32 Mb ATI Xpert 2000 rage 128VR AGP 2*

Toen werd mij verteld dat ik hier een coppermine celeron in zou kunnen gooien, max 1,1Ghz en een als videokaart een Leadtek GeForce 4 Ti4200 64Mb. Daarnaast bios updaten +evt. een reepje 128Mb erbij.

Nu heb ik inmiddels zelf iets meer research gedaan, en ben (hopelijk) wat wijzer geworden. Als eerste dien ik te vermelden dat ik een Slot1 Cpu heb, dus volgens mij kun je daar niet zomaar een coppermine celeron voor in de plaats gooien. :|
Wat ik heb begrepen is dat je dan een slotkey adapter nodig hebt, maar ik heb ook begrepen dat daar lastig aan te komen is. Ik vond echter een andere optie bij Powerleap. Als het goed is kan ik een PL-iP3/T tualatin convertor met 1,4Ghz tualatin celly op mijn mobo plaatsen. Dit kost 199 eurootjes. Niet echt goedkoop, maar dan hoef ik in elk geval geen nieuw mobo+geheugen te kopen. Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad kan en of dit een beetje een zinnige optie is? Of heeft iemand een suggestie voor een betere optie?

Daarnaast is mijn oog gevallen op de Point of View GeForce4 Ti4200 128Mb 3,3ns. Volgens mij een behoorlijk goede kaart voor een redelijke prijs, niet?

Dan zou ik er tenslotte nog een reepje 128Mb in kunnen gooien, want dat is nu lekker cheap. :)

OK, zeg het maar, is dit "the way to go" of heeft iemand een betere suggestie?

Ps. nog even voor de duidelijkheid. Ik gebruik mijn PC vooral voor gamen, daarnaast internetten+office toepassingen voor de studie. Vooral vanwege het gamen wil ik natuurlijk upgraden. En als ik dan nog een budget moet noemen, dan kom ik volgens het bovenstaande zo ongeveer uit op 450 Euro.

Alvast bedankt voor een reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 November 2002 @ 23:09:
235 watt voeding
amd t-bird 1,4 ghz
msi k7t turbo
512mb sdram pc133
geforce 2 pro/gts 64mb sdr
soudblaster live 5.1 oem
40 gig maxtor d740x
plextor 16x writer
lg 52x cd-rom
dell 17"trinitron

budget: 250 euro ongeveer

wat ik ermee doe: gamen, veel downloaden en uploaden, muziek luisteren, films kijken.
Leadtek GF4 ti 4400 128 mb ddr€239,-
Totaal€239,- (ex. verzend.)

Misschien dat je ook nog een harde schijf nodig hebt, ik weet niet hoe vol dat ding staat en of je veel op cd's fikt enzo. Maar anders moet je maar eens kijken naar een Western Digital 7200 rpm, 8 mb cache. 80 gig ofzo.
En dan wordt de videokaart de 4200, 64 mb voor 180 euro ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ByMeSDy... zou je even naar de post van mij hier 3 post boven willen kijken :)
I want een second opinion van een expert namelijk :)

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 21:47:
ByMeSDy... zou je even naar de post van mij hier 3 post boven willen kijken :)
I want een second opinion van een expert namelijk :)

tnx
yepp, ik ben bezig ze allemaal af te gaan, maar zo snel kan ik niet typen hoor :)
je komt er zo aan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 23:54:
Ik heb:

MSI MS6330 Lite (v1.0) mobo
AMD Duron 800 @ 800Mhz CPU
512MB Kingston SD-Ram geheugen
Philips 107E monitor 19"
Point of View Geforce2 TI 64MB DDR 3Dkaart
Creative 1024 Live! geluidskaart
Cambridge Four Point Surround 1000 speakers
MicroSoft Intelli Mouse Optical
Lite-on 32x CD-brander
Realtek 8139 netwerkkaart
Leadtek 2000/XP TV kaart

Ik wil graag een snellere CPU (2 Ghz ongeveer) wat voor een moederbord raden jullie aan? Moet ik dan ook ander geheugen, denken jullie?
Ik ben niet zo merk gebonden dus het mag ook best een Intel zijn :D .

Budget ligt rond de 400 euro en ik speel spellen, programmeer, draai een koe en maak intensief gebruik van de internet toepassingen.
Overzicht
Product + Pricewatch linkPrijs
Epox 8k3a+ €120,-
512 mb ddr pc 2700 samsung/samsung€180,-
Athlon XP 2000+€135,-
Totaal€435,- (ex. verzend.)

Je oude zut levert nog wel redelijk wat op denk ik :). Check het ff bij wat is dit nog waard.

Verder is dit systeem erg snel, XP2000+ moet genoeg zijn, en 512 mb DDR is ook meer dan genoeg voor jouw toepassingen lijkt me zo. Als je zou willen, dan is er met deze combinatie ook erg goed te OCen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 19:08:

Intel PIV 1,5 Ghz
384 MB RDRAM
40GB Harddisk
16x DVD
12xCD-RW
17" Samsung monitor
noname keybord + muis
Realtec Netwerkkaart

--------------------

Wat raden julie hem aan?

Nee, je kan veel beter een Geforce 4 ti kopen. Deze zijn namelijk Direct X 8.x compatible en daarom veel sneller in de nieuwe games, like ut2k3, doom3 en dat soort grappen.

De Leadtek is imo de beste kaart, heeft goede 2d filter, altijd leuk, en heeft goed ram erop zitten dus met powerstrip of een dergelijk programmaatje is er nog wel iets meer uit te halen. Je hebt ook wel van die versies die gebouwd zijn om te OCen, maar deze zijn meteen weer een stuk duurder en dat is volgens mij niet de bedoeling.

Leadtek GF4 ti 4200 64 mb ddr€174,-
Totaal€174,- (ex. verzend.)

Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer een DD :(

AUB :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2002 22:05 . Reden: Domme Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 19:51:
Wat doe ik ermee? DVD, DIVX kijken. Gamen (frequentie gaat drastiscvh omlaag) veel downloaden en svoor studie gebruik ik hem veel (word, excel research (surfen))
MSI K7T266 pro 2
AMD Athlon XP 1600+
512 MB PC2100 DDR-Ram
Abit Siluro Geforce2 MX400 tv-out
Aopen DVD-ROM 16X48
Plextor 8X4X32A
Creative Soundblaster Live! 1024 (contrary to common problems geen kraakgeluiden or whatsoever)
Cambridge Soundworks FPS 1500
Standaard ethernetkaart 10/100mbit
40 GB hard disk IBM 60GXP
15"inch CRT monitor

Zat zelf te denken aan andere brander (40 a 48 speed van Lite-on of weer een plexie?)
enige andere upgrades waar ik zelf niet aan zit te denken?

Budget 200 euros

verder 1 vraag: heb nu 2X256 MB ram wat is verstandiger? +1X512 MB of 1X256 MB erbij hoorde dat 3X256 beter loopt dan 1X 512 erbij maar lijkt me faeces van de taurus domesticus }:O
Ram erbij is helemaal niet nodig, dit is genoeg. Als je het wel wilt, zorg dan dat je geen windows 9* hebt want dat gaat flippen met meer dan 512 mb.
Verder zou ik die 200 euro steken in een goede monitor.
Als je niet extreem veel cd's brandt, is er met een 8x toch ook nog wel ff te leven ?.
Monitor kan je beter zelf nog wat research doen, het is een nogal persoonlijke keuze, ga eens in de winkel kijken voor monitors rond jouw budget. Iiyama lijkt me een merk om niet te vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm zeker een goed alhoewel ik mijn ouwe brandertje voor 25 eurotjes kan verkopen en 68 euro voor een lite-on niet echt superduur meer is..
17" / 19" inch is wel errug Yummie en inderdaad wat ik lees in dit forum is dat Ilyhama ( 8)7) goed en goedkoop is! Thnx for the advice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
./

/me wordt uit, al 2e dubbelpost vandaag |:(

Ligt allemaal aan 56k6 die niet mee wil werken :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2002 22:19 . Reden: DD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 21:38:
Een tijdje geleden postte ik hier al de welbekende vraag "Wat kan ik hier aan upgraden?", alleen was dat nog in deel 2, zo'n beetje vanaf pagina 14. Toen heb ik uiteindelijk nix meer gedaan ivm. verblijf in buitenland.
yep, klopt, ik herinner het me nog :)
NU GAAT HET WEL GEBEUREN!!!

Nog 1 keer mijn specs:

Asus P2B-VM moederbord, Intel 440BX AGPset
Intel P3-500
1*64 Mb sdram + 1*128 Mb sdram
32 Mb ATI Xpert 2000 rage 128VR AGP 2*

Toen werd mij verteld dat ik hier een coppermine celeron in zou kunnen gooien, max 1,1Ghz en een als videokaart een Leadtek GeForce 4 Ti4200 64Mb. Daarnaast bios updaten +evt. een reepje 128Mb erbij.

Nu heb ik inmiddels zelf iets meer research gedaan, en ben (hopelijk) wat wijzer geworden. Als eerste dien ik te vermelden dat ik een Slot1 Cpu heb, dus volgens mij kun je daar niet zomaar een coppermine celeron voor in de plaats gooien. :|
Wat ik heb begrepen is dat je dan een slotkey adapter nodig hebt, maar ik heb ook begrepen dat daar lastig aan te komen is. Ik vond echter een andere optie bij Powerleap. Als het goed is kan ik een PL-iP3/T tualatin convertor met 1,4Ghz tualatin celly op mijn mobo plaatsen. Dit kost 199 eurootjes. Niet echt goedkoop, maar dan hoef ik in elk geval geen nieuw mobo+geheugen te kopen. Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad kan en of dit een beetje een zinnige optie is? Of heeft iemand een suggestie voor een betere optie?
Je hebt gelijk, ik had idd moeten zeggen dat die dingen niet zomaar op straat liggen. Mja. Ik vind 200 euro toch wat erg duur worden, leuk hoor, op een BX, maar dan denk ik toch eerder aan een AMD combinatietje.
Daarnaast is mijn oog gevallen op de Point of View GeForce4 Ti4200 128Mb 3,3ns. Volgens mij een behoorlijk goede kaart voor een redelijke prijs, niet?
Hmmwah, ik heb het niet zo op dat merk. Maar ik moet toegeven, gemiddeld gezien zijn er niet zo veel meer problemen mee dan met merken als leadtek, asus etc.
Dan zou ik er tenslotte nog een reepje 128Mb in kunnen gooien, want dat is nu lekker cheap. :)
256 mb dus ;)
OK, zeg het maar, is dit "the way to go" of heeft iemand een betere suggestie?

Ps. nog even voor de duidelijkheid. Ik gebruik mijn PC vooral voor gamen, daarnaast internetten+office toepassingen voor de studie. Vooral vanwege het gamen wil ik natuurlijk upgraden. En als ik dan nog een budget moet noemen, dan kom ik volgens het bovenstaande zo ongeveer uit op 450 Euro.

Alvast bedankt voor een reactie!
Dit wordt dan je totaalplaatje:

Overzicht
ECS k7s5a€55,-
256 mb pc 133 €35,-
Athlon XP 2000+ boxed€137,-
Leadtek GF4 ti 4200 64 mb ddr€174,-
Totaal€401,- (ex. verzend.)

In het moederboard zitten 2 pc133 banken, dus je kan je 128 mb + 256 mb gebruiken. Totaal = 384 mb :).
Als je wilt kan je dus ook jouw TI 4200 gebruiken, die is ietsjes duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 November 2002 @ 22:10:
mm zeker een goed alhoewel ik mijn ouwe brandertje voor 25 eurotjes kan verkopen en 68 euro voor een lite-on niet echt superduur meer is..
17" / 19" inch is wel errug Yummie en inderdaad wat ik lees in dit forum is dat Ilyhama ( 8)7) goed en goedkoop is! Thnx for the advice
graag gedaan :)

Tsja, als je die fikker zo kan inruilen is het misschien wel leuk :).
Check maar eens reviews, op tweakers.net, tomshardware.com ofzo :). Komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:52
Mijn sys:
- P3 733@770
- 128MB PC133
- Leadtek GeForce4 TI4200 (überkill 8)7)
- Voeding 300Watt P4 ready
- 3DMark van +/- 6150

Dat ik veelste weinig memory heb weet ik, net 256 erbij besteld :). Maar wat nu :? Zal ik voor een snellere P3 gaan zodat ik geen nieuw P4 mobo hoef te kopen (heb hier ook nog een 2e systeem en een P3 mobo over kan dan dus mooi in PCpa voor LAN (zie sig)). Of toch maar meteen een P4 omdat ie X maal sneller is. Ik heb liever geen AMD (slechte ervaringen mee). Budget is op het moment zo'n 100 Euro 8)7 maar het groeit langzaam bij.
Begin 2004 krijg ik van mijn ouders een 1337 systeem hebben ze beloofd dus tot dan moet het zo'n beetje zware games kunnen spelen.

[ Voor 0% gewijzigd door iets op 07-11-2002 23:25 . Reden: beetje onaf ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28
Ik wil mijn computer eigenlijk wel een stukkie sneller maken. Ik ben van plan om een Athlon XP1800 te kopen en misschien naderhand ook nog een Geforce 4. Heeft dit zin?

http://www.tweakers.net/gallery/sys/719

Ik heb hier even voor info gekeken, snap het niet helemaal wat bij note1 staat

http://english.aopen.com.tw/tech/report/cpuref/k7.htm Reference Table

Kijk als jullie nou zeggen dat het een snelheids winst van 0 a 5 procent wordt dan laat ik hem gewoon zo en koop ik over een jaartje een nieuwe pc. Maar als het echt een sprong in snelheid is koop ik hem wel. Houdt er ook rekening mee dat er nog een geforce 4 ti nog wat in komt.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ShotGun schreef op 07 november 2002 @ 23:15:
Mijn sys:
- P3 733@770
- 128MB PC133
- Leadtek GeForce4 TI4200 (überkill 8)7)
- Voeding 300Watt P4 ready
- 3DMark van +/- 6150

Dat ik veelste weinig memory heb weet ik, net 256 erbij besteld :). Maar wat nu :? Zal ik voor een snellere P3 gaan zodat ik geen nieuw P4 mobo hoef te kopen (heb hier ook nog een 2e systeem en een P3 mobo over kan dan dus mooi in PCpa voor LAN (zie sig)). Of toch maar meteen een P4 omdat ie X maal sneller is. Ik heb liever geen AMD (slechte ervaringen mee). Budget is op het moment zo'n 100 Euro 8)7 maar het groeit langzaam bij.
Begin 2004 krijg ik van mijn ouders een 1337 systeem hebben ze beloofd dus tot dan moet het zo'n beetje zware games kunnen spelen.
Met die 256 mb erbij zou je eigenlijk wel weer even vooruit moeten kunnen, al blijft die 770 mhz een beetje aan de trage kant :)
Misschien is het een goed idee eens te gaan kijken naar de nieuwe celly's, of eventueel p3 tulatins. Je moet maar eens rondkijken op de site van je moederboard, wat er allemaal (evt. met biosupdate) mogelijk is.
Voor de rest ziet alles er wel goed uit, die videokaart is idd uberkill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Appie Heijn schreef op 08 November 2002 @ 10:42:
Ik wil mijn computer eigenlijk wel een stukkie sneller maken. Ik ben van plan om een Athlon XP1800 te kopen en misschien naderhand ook nog een Geforce 4. Heeft dit zin?

Kijk als jullie nou zeggen dat het een snelheids winst van 0 a 5 procent wordt dan laat ik hem gewoon zo en koop ik over een jaartje een nieuwe pc. Maar als het echt een sprong in snelheid is koop ik hem wel. Houdt er ook rekening mee dat er nog een geforce 4 ti nog wat in komt.
wil je aub ff die specs in de post zetten, evenals je budget?
danku *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 14:36:
[...]

wil je aub ff die specs in de post zetten, evenals je budget?
danku *D
Hier komen ze :9:

Functie
Game pc

Processor
AMD Athlon Thunderbird 1200 (266MHz FSB)

Moederbord
AOpen AK73 Pro A

Geheugen
512MB PC133 SDRAM (Kingston)

Videokaart
Asus V7700 GeForce2 GTS 32MB Deluxe

Harddisks (IDE)
Maxtor 30GB (D740X, 7200rpm)

CD-ROM & DVD-ROM drives
Pioneer DVD-106S 16/40 (Bulk)

CD & DVD burners
Lite-On 16x10x40 (Retail)

Overclocking, Cooling & Mods
Zalman CNPS3100 koper kit

Case Fan:
Enermax UC-8FAB 80 x 80 x 25 mm

Voor overige Specs

Kijk alsjeblieft even naar dat verhaal op die aopen site, vertrouw het niet helemaal.

Budget boeit niet, ga alleen een nieuwe processor kope, en over een maandje of 2 een nieuwe videokaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 20:00
Hmmja,
Ik heb nu een:
p3 800 mhz
128 mb geheugen
256 mb geheugen
512 mb geheugen
Freetech P6-F117 Mobo :r
Geforce 2 Ti van Hercules
48x cdrom van sony
8x4x32 rewriter van sony
philips 107s
SB Live! Platinum
10/100 NIC van sitecom
Bagger 300 watt voeding van target met target behuizing
20 gb WD HDD
40 gb Maxtor HDD

Wat zou ik hier t beste aan kunne upgraden?
Heb zon € 1000 te spenderen en wil t graag op Intel houden.
Heb zelf al een beetje zitten snuffelen maar, ik kom der niet echt meer uit.
De ene zweert bij deze en de ander weer bij die :?
Ik denk wel dat ik dan dat systeempie tijdens de HCC gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een geforce 256 (ASUS 6600)

nu vroeg ik me af of in mijn systeem (AMD 900 MHz 384 MB SDRAM) een GeForce 4 MX zou kunnen
ja nouja ok ik begrijp dat het kan, maar heeft het ook daadwerkelijk nut...

mijn broertje heeft sinds 2 dagen een geforce 4 ti 4200 van 128 MB en spelletjes e.d. zijn gewoon ontzettend mooi daarop.
Ik weet dat een geforce4mx daar niet aan kan tippen maar beter dan wat ik nu heb zou het toch wel moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:13
Met de komende HCC dagen in het vooruitzicht wil ik eens gaan kijken om mijn 'UD Think' Systeempje te gaan upgraden, ik wil graag dat jullie UD een beetje in het achterhoofd houden qua extra dingen het moet namelijk ook UD ten goede komen :P

Systeem:
AMD Athlon 1800+ XP
ASUS A7V333 KT333 Mobo
256MB DDR266 PC2100 Samsung
40GB MAXTOR D740X 40GB 7200RPM
Chaintech GeForce 3 Ti 200
TEAC brander 40x
LG CDROM 52x
SB Live! 5.1 Player

Go ahead zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Appie Heijn schreef op 08 november 2002 @ 16:14:
[...]

Hier komen ze :9:

Functie
Game pc

Processor
AMD Athlon Thunderbird 1200 (266MHz FSB)

Moederbord
AOpen AK73 Pro A

Geheugen
512MB PC133 SDRAM (Kingston)

Videokaart
Asus V7700 GeForce2 GTS 32MB Deluxe

Harddisks (IDE)
Maxtor 30GB (D740X, 7200rpm)

CD-ROM & DVD-ROM drives
Pioneer DVD-106S 16/40 (Bulk)

CD & DVD burners
Lite-On 16x10x40 (Retail)

Overclocking, Cooling & Mods
Zalman CNPS3100 koper kit

Case Fan:
Enermax UC-8FAB 80 x 80 x 25 mm

Voor overige Specs

Kijk alsjeblieft even naar dat verhaal op die aopen site, vertrouw het niet helemaal.

Budget boeit niet, ga alleen een nieuwe processor kope, en over een maandje of 2 een nieuwe videokaart :)
-->
Note1:Following PCB/Eng Version is not recommended AMD XP and Duron(Morgan) for AK73 pro(A) :77 73 75 71 79 7A 7B 7C 7D 7E 37 33 35 31 39 3A 3B 3C 3D 3E 57 53 55 51 59 5A 5B 5C 5D 5E 17 13 97 93.
Schroef je pc eens open en ga kijken op je moederboard, zoeken naar een sticker, waar de zogenaamde pcbversie op staat. Als dat er eentje is die hierboven staat, moet je er sowieso geen XP in gooien. Anders is het eigenlijk ook niet nodig, toevallig heb ik precies hetzelfde eens gedaan, alleen dan op een epox 8kha+, en je merk er echt niets van. Die XP is dan ook weer mooi naar een andere bak gegaan :P.
Die nieuwe GF4 ti is echter wel een erg goed idee. Kijk naar een merk als leadtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OutSIdeR schreef op 09 november 2002 @ 13:52:
Hmmja,
Ik heb nu een:
p3 800 mhz
128 mb geheugen
256 mb geheugen
512 mb geheugen
48x cdrom van sony
8x4x32 rewriter van sony
philips 107s
SB Live! Platinum
10/100 NIC van sitecom
20 gb WD HDD
40 gb Maxtor HDD

wat doe je zoal met je pc ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 15:08:
Heb nu een geforce 256 (ASUS 6600)

nu vroeg ik me af of in mijn systeem (AMD 900 MHz 384 MB SDRAM) een GeForce 4 MX zou kunnen
ja nouja ok ik begrijp dat het kan, maar heeft het ook daadwerkelijk nut...

mijn broertje heeft sinds 2 dagen een geforce 4 ti 4200 van 128 MB en spelletjes e.d. zijn gewoon ontzettend mooi daarop.
Ik weet dat een geforce4mx daar niet aan kan tippen maar beter dan wat ik nu heb zou het toch wel moeten zijn...
yep, dat kan. En je merkt het verschil ook echt aardig :).
Een ti is fully DirectX 8 compatible, een MX is dat niet. Dus de nieuwste games gaan wat trager bij jou. Maar het is echt veel en veel sneller, dus halen die hap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DTC_marijn schreef op 09 november 2002 @ 15:11:
Met de komende HCC dagen in het vooruitzicht wil ik eens gaan kijken om mijn 'UD Think' Systeempje te gaan upgraden, ik wil graag dat jullie UD een beetje in het achterhoofd houden qua extra dingen het moet namelijk ook UD ten goede komen :P

Systeem:
AMD Athlon 1800+ XP
ASUS A7V333 KT333 Mobo
TEAC brander 40x
LG CDROM 52x
SB Live! 5.1 Player
Budget?
Go ahead zou ik zeggen
ehm, het is niet dat ik niets beters te doen heb ofzo hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een:
amd xp 1800@2000
512 mb ddr pc2100
40 gig maxtor 7200rpm
gf4 mx 460
ecs k7s5a
300 watt voeding
sound card onboard
boxen: 2 die niks waard zijn

wat zou ik het best kunnen upgrade??
moet dienen voor spelletjes en ik wil fatsoenlijk geluid en als het kan niet te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 19:51:
ik heb nu een:
amd xp 1800@2000
512 mb ddr pc2100
40 gig maxtor 7200rpm
gf4 mx 460
ecs k7s5a
300 watt voeding
sound card onboard

moet dienen voor spelletjes en ik wil fatsoenlijk geluid en als het kan niet te duur
Soundblaster Live 5.1 player = zo'n 40€ (oud, maar is uitstekend voor die prijs)

Voor de de boxen is het net maar welke eisen je er aan steld....leuk surround gamen is een 4.1 set van 100€ genoeg...dvd's kijken is een 5.1 wel aan te raden...een goede 2.1 set is trouwens ook al wel goed voor "fatsoenlijk geluid"

En de 3d kaart....ik zou daar eigenlijk nog mee wachten tot de nv 30 uit komt, en de prijzen van Ati gaan dalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 19:51:
ik heb nu een:
amd xp 1800@2000
512 mb ddr pc2100
40 gig maxtor 7200rpm
gf4 mx 460
ecs k7s5a
300 watt voeding
sound card onboard

budget ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 19:35:
[...]

wat doe je zoal met je pc ??
Uhm tjsa gamen.
Beetje DFLW, DFTFD, MoHaa, en dan de wat zwaardere games: BF 1942, UT2003 enzo.
Beetje textverwerken, en wil t gebruiken voor cubase audio om muziek te maken, websites maken.
Usual stuff zegmaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OutSIdeR schreef op 09 november 2002 @ 13:52:
Hmmja,
Ik heb nu een:
p3 800 mhz
128 mb geheugen
256 mb geheugen
512 mb geheugen
48x cdrom van sony
8x4x32 rewriter van sony
philips 107s
SB Live! Platinum
10/100 NIC van sitecom
20 gb WD HDD
40 gb Maxtor HDD

Uhm tjsa gamen.
Beetje DFLW, DFTFD, MoHaa, en dan de wat zwaardere games: BF 1942, UT2003 enzo.
Beetje textverwerken, en wil t gebruiken voor cubase audio om muziek te maken, websites maken.
Usual stuff zegmaar
Overzicht
ASUS P4T533-C€180,-
256 mb rambus pc 800 *2 €230,-
P4 2.53 Ghz (533 mhz fsb)€300,-
Leadtek GF4 ti 4400 128 mb ddr€230,-
80 GB WD 8 mb cache€145,-
350 watt p4 voeding€30,-
Totaal€1115,- (ex. verzend.)

Je kunt eventueel, als dit teveel is, de GF4 ti 4200 nemen, die is wat goedkoper. Maar voor de rest liever niet bezuinigen, dat zou zonde zijn. Hiermee heb je weer een aardig state of the art systeempje :).
De rest van je oude spullen kan je gerust hiernaar overzetten, daar is niets mis mee, of verouderd aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 22:09:
[...]

Overzicht
ASUS P4T533-C€180,-
P4 2.53 Ghz (533 mhz fsb)€300,-
Leadtek GF4 ti 4400 128 mb ddr€230,-
80 GB WD 8 mb cache€145,-
350 watt p4 voeding€30,-
Totaal€1115,- (ex. verzend.)

Je kunt eventueel, als dit teveel is, de GF4 ti 4200 nemen, die is wat goedkoper. Maar voor de rest liever niet bezuinigen, dat zou zonde zijn. Hiermee heb je weer een aardig state of the art systeempje :).
De rest van je oude spullen kan je gerust hiernaar overzetten, daar is niets mis mee, of verouderd aan :)
Hmm, ik had meer verwacht dat het een Intel 845 Ge / e /whatever chipset zou zijn.
Waarom heb je eigenlijk voor de intel 850 chipset gekozen?
Intel gaat Rambus geheugen toch niet meer ondersteunen, als ik dat goed begrepen heb?
Maar voor de rest ben ik je zeer dankbaar :*
[edit]
En ohja, zal de prijs wat lager zijn tijdens de HCC dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OutSIdeR schreef op 09 November 2002 @ 22:33:
[...]

Hmm, ik had meer verwacht dat het een Intel 845 Ge / e /whatever chipset zou zijn.
Waarom heb je eigenlijk voor de intel 850 chipset gekozen?
Intel gaat Rambus geheugen toch niet meer ondersteunen, als ik dat goed begrepen heb?
Maar voor de rest ben ik je zeer dankbaar :*
[edit]
En ohja, zal de prijs wat lager zijn tijdens de HCC dagen?
tsja, het is maar waar je voor kiest. RDR is nog wel iets sneller, maar DDR heeft de toekomst. Die ondersteuning is niet echt belangrijk, omdat je over een paar jaar toch weer een geheel nieuw mobo/ram/processor gaat kopen. Lijkt nu van niet, maar dan is alles weer geheel anders :).
En ik denk dat je op de hccdagen ongeveer deze prijzen kan verwachten, maar niet (veel) lagere prijzen. Dit zijn de bodemprijzen uit de pricewatch namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Celeron 400 @ 500
64 MB SD-RAM
128 MB SD-RAM
256 MB SD-RAM
Mobo: Free Tech i440BX-W977EF
Geforce 4 MX 420
Voeding 350 Volt
Maxtor 6,4 GB
Seagate Barracuda IV 60 GB
HP 9100I CD-rewriter 8x4x32
Lite-on DVD 16x48
1 diskettestations

Nou heb ik bepaalde dingen dubbel (kheb nog een ATX kast liggen, diskette station, en nog een voeding en een TNT 16 MB videokaartje, keyboard, muis, monitor hoef ik eerst nog niet).

Nou wil ik wel 2 systemen hebben, en dan eerst een mobo + proc + geheugen vervangen (dan heb ik al 2 systemen). M'n budget is niet zo groot (ik ben maar een arm studentje) dus ik kom eerst op zo'n 250 tot 300 Euro. Nu wil ik wel een Atlon XP 1700 (boxed) wat al 85 Euro is. Nu wil ik er een goed mobo bij, zoiets als de Asus A7V8X Audio + LAN + Firewire en ongeveer 256 MB geheugen. Is dit een beetje een leuke upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 19:39:
[...]

Budget?

[...]

ehm, het is niet dat ik niets beters te doen heb ofzo hoor..
Mijn budget is rond de 100 euro >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 19:34:
[...]

-->
[...]

Schroef je pc eens open en ga kijken op je moederboard, zoeken naar een sticker, waar de zogenaamde pcbversie op staat. Als dat er eentje is die hierboven staat, moet je er sowieso geen XP in gooien. Anders is het eigenlijk ook niet nodig, toevallig heb ik precies hetzelfde eens gedaan, alleen dan op een epox 8kha+, en je merk er echt niets van. Die XP is dan ook weer mooi naar een andere bak gegaan :P.
Die nieuwe GF4 ti is echter wel een erg goed idee. Kijk naar een merk als leadtek.
Hmz dat scheelt duz efkes ook mooi in de prijs. Alleen kan ik niet beter een Asus GF4 Ti nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50
Celeron 766@863
720 meg ram pc 133
Geforce3Ti200
20 gig schijf
dvd/cdrw
21inch monitor

tis me gamebak
bugdet 400 pleuro

alvast thanx

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Appie Heijn schreef op 11 november 2002 @ 08:32:
[...]

Hmz dat scheelt duz efkes ook mooi in de prijs. Alleen kan ik niet beter een Asus GF4 Ti nemen?
Als je van tweaken houd neem dan een Otes 4200 of 4400 van abit die zijn wonderlijk.
Met de otes krijg je dezelfde prestaties als de gf4 4600 std. en dat zonder ocen.
leadteks zijn ook zeer goed. })

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Huidige specs:
- PIV 2.26Ghz
- Asus P4S533
- 512MB pc2700
- Matrox G400Max
Zoals je ziet ben ik aardig aan een nieuwe videokaart toe. Ik wou eerst voor de Parhelia gaan, maar omdat deze ietwat teleurstellend is in 3D heb ik 'm toch maar niet genomen. Nou wou ik een tijdelijke fatsoenlijke kaart die goed presteert in 3D en 2D. (lees -> ik wil GTA3 vloeiend spelen :D )
Tijdelijk omdat ik volgend jaar zomer wel een kick-ass kaart wil hebben :)

Budget ong. E100 - E150 ofzo..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 10:54:
Celeron 400 @ 500
64 MB SD-RAM
128 MB SD-RAM
256 MB SD-RAM
Mobo: Free Tech i440BX-W977EF
Geforce 4 MX 420
Voeding 350 Volt
Maxtor 6,4 GB
Seagate Barracuda IV 60 GB
HP 9100I CD-rewriter 8x4x32
Lite-on DVD 16x48
1 diskettestations

Nou heb ik bepaalde dingen dubbel (kheb nog een ATX kast liggen, diskette station, en nog een voeding en een TNT 16 MB videokaartje, keyboard, muis, monitor hoef ik eerst nog niet).

Nou wil ik wel 2 systemen hebben, en dan eerst een mobo + proc + geheugen vervangen (dan heb ik al 2 systemen). M'n budget is niet zo groot (ik ben maar een arm studentje) dus ik kom eerst op zo'n 250 tot 300 Euro. Nu wil ik wel een Atlon XP 1700 (boxed) wat al 85 Euro is. Nu wil ik er een goed mobo bij, zoiets als de Asus A7V8X Audio + LAN + Firewire en ongeveer 256 MB geheugen. Is dit een beetje een leuke upgrade?
ja hoor, dat is wel een goede upgrade.
Als je nog goedkoper wilt, is misschien een ECS k7s5a boardje (65 euro) aan te raden, je stouwt er gewoon SDR ram in. Maar als dat niet nodig is, dan natuurlijk niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DTC_marijn schreef op 09 November 2002 @ 15:11:

Systeem:
AMD Athlon 1800+ XP
ASUS A7V333 KT333 Mobo
TEAC brander 40x
LG CDROM 52x
SB Live! 5.1 Player

Go ahead zou ik zeggen
Gooi er voor die 100 euro 256 mb bij.
PC 2700 samsung samsung kost je 88 euro. Andere Amerken zijn ook goed. Het is maar net wat je tegenkomt. Neem wel pc 2700, ivm evt. latere upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus geen pc 2100 :)

hdd: neem dan liever een grotere. Maar geheugen heb je meer aan nu denk ik, zeker als je windows XP/2k draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Appie Heijn schreef op 11 november 2002 @ 08:32:
[...]

neuh
Als jij liever Asus wilt, neem je een Asus. Al die merken (Amerken dan :)) maken niet zoveel uit, het is toch dezelfde chip. Leadtek heeft mijn voorkeur, omdat het 2d filter iets beter is. Maar anderen zweren weer bij asus. Als jij liever een asus wilt, dan ben ik de laatste die je op andere gedachten probeert te brengen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Da_Drake schreef op 11 november 2002 @ 13:26:
Celeron 766@863
720 meg ram pc 133
Geforce3Ti200
20 gig schijf
dvd/cdrw
21inch monitor

tis me gamebak
bugdet 400 pleuro

alvast thanx
ECS k7s5a 65
XP 1700+ boxed 85
2* je sdr ramchips, dus 512 mb ?
80 GB WD 8 mb cache 7200 rpm: 150

totaal: 300,-

Videokaart zit wel goed op het moment. Ik zou nog even wachten die te vervangen (tot je meer geld hebt ;)).
Het is erg zonde om nu op ddr ram over te stappen, omdat je zo'n hoeveelheid SDR hebt. Vandaar het ECSboardje. Evt. Kan je ook een wat snellere XP nemen, een 2000+ kost bijvoorbeeld niet alteveel meer. (40-50 ofzo). Maar heel veel merk je er niet van, al is het altijd lekker.

offtopic:
ff geen pricewatchlinkies, de PW doet het hier ff niet nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scipionyx schreef op 11 November 2002 @ 19:06:
Huidige specs:

[...]

Zoals je ziet ben ik aardig aan een nieuwe videokaart toe. Ik wou eerst voor de Parhelia gaan, maar omdat deze ietwat teleurstellend is in 3D heb ik 'm toch maar niet genomen. Nou wou ik een tijdelijke fatsoenlijke kaart die goed presteert in 3D en 2D. (lees -> ik wil GTA3 vloeiend spelen :D )
Tijdelijk omdat ik volgend jaar zomer wel een kick-ass kaart wil hebben :)

Budget ong. E100 - E150 ofzo..
Leadtek GF4 ti 4200 64 mb ddr 180
dat wordt dus een beetje te duur, al is het misschien toch het waard, om die 30 euro extra erbij te leggen. Anders wordt het of een Radeon 9000, of een GF 4 MX440. Die is niet fully DirectX 8.x compatible, wat je dus erg gaat merken 8)7
Ik zou dus kiezen tussen of iets meer geld, en de TI, of de Radeon 9000. (130-140 euro ongeveer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn spekjes :

Mobo : MSI k7T Turbo Limited Edition
Proc : 1 Ghz Athlon
Mem : 320 MB SDRAM
HD : 20 GB Maxtor
Vidkaart : MSI GeForce 4 Ti4200 128 MB DDR
Schermpje : 19" Philips (CRT)
Cdrom spul : DVD Speler en een Aopen fikker
Muis : Huismerk ding
Toetsenbord : simpel Microsoft dingetje

kGebruik 'm als game PC voornamelijk, so wat kannik het beste upgraden?

Zelf zattik te denken aan een 1800+ erin douwen, of een nieuwe HD (WD 100 GB) Budget is ongeveer 150 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50
Thanx maar ik spaar nog even door (1000 euro) en
koop een p4 bord met 512rambus :9~ mem en de 80 gig wd

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 09:21:
Mijn spekjes :

Mobo : MSI k7T Turbo Limited Edition
Proc : 1 Ghz Athlon
Mem : 320 MB SDRAM
HD : 20 GB Maxtor
Vidkaart : MSI GeForce 4 Ti4200 128 MB DDR
Schermpje : 19" Philips (CRT)
Cdrom spul : DVD Speler en een Aopen fikker
Muis : Huismerk ding
Toetsenbord : simpel Microsoft dingetje

kGebruik 'm als game PC voornamelijk, so wat kannik het beste upgraden?

Zelf zattik te denken aan een 1800+ erin douwen, of een nieuwe HD (WD 100 GB) Budget is ongeveer 150 euro :)
Als ik jou was zou ik voor de schijf gaan. idd een WD, met 8 mb cache, die dingen zijn bloedsnel :9~.
Processor is niet per se nodig, en je hebt toch niet voor niets die LEversie, die is gemaakt om te OCen vriend, doe dat dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Da_Drake schreef op 12 November 2002 @ 09:57:
Thanx maar ik spaar nog even door (1000 euro) en
koop een p4 bord met 512rambus :9~ mem en de 80 gig wd
dat kan natuurlijk ook, maar dan vraag ik me toch af waarom je dat niet van te voren bedenkt :?
Mjah, ik zal wel weer spoken zien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem:
intel celeron 1ghz
mobo: jetway 694as r01
512mb ram
geforce 2mx 200 32mb (palit daytona roadster 3d)
sb live 5.1
sony DVD-ROM DDU1621
24 speed brander (MITSUMI CR-48X9TE)
Realtek RTL8029(AS) pci netwerkaart
HP Ultra vga 1280 monitor
MAXTOR 4K04H2 hardisk
e-tech tv kaart
was het wel geloof ik...

ik gebruik hem voor games (niet super veel) vooral cs en voor linux en internet

owja m'n budget is 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wannab33: Een nieuwe harde schijf :)
Ikzelf heb wel een beetje vergelijkbare specs (alleen een mindere videokaart en nu een grotere harde schijf ;)). Ik had eerst ook 20GB, 80GB erbij gedaan en daar nog geen moment spijt van gehad :9~
20GB is ook gewoon veel te weinig, je kan amper wat downloaden en maar een paar spellen tegelijkertijd geinstalleerd hebben staan. Laat staan een 2e OS erbij te nemen :o

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 13-09 08:27
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 15:39:
Systeem:
intel celeron 1ghz
512mb ram
sb live 5.1
sony DVD-ROM DDU1621
MAXTOR 4K04H2 hardisk
e-tech tv kaart
was het wel geloof ik...

Als ie voor de rest goed loopt en je hebt nog genoeg ruimte op je hdd dan zou ik een nieuwe videokaart halen. Misschien iets van een GF4ti4200? Maar er zijn ook goedkopere kaartjes die lekker draaien met 1Ghz dan hou je nog wat geld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD Athlon 750
448 mb ram
MSI K7T Turbo 2
GF2 TI 64 mb DDR

Hij kan nog net mee met de meeste games.

Ik heb een budget van 200-250 euro wat kan ik het beste doen om de meeste games weer wat beter te kunnen spelen (hoeft niet op 1024x768 te draaien 640x480 is voldoende)

Ik zit te twijfelen tussen dit:

een xp1800+ & Radeon 9000 of GF4 TI4200/4400 en nog wat meer ram.

Wat raden jullie aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem:
intel celeron 1ghz
512mb ram
sb live 5.1
sony DVD-ROM DDU1621
MAXTOR 4K04H2 hardisk
e-tech tv kaart
was het wel geloof ik...

Ik zou voor een nieuwe videokaart gaan waardoor de toekomstige games goed zullen werken en de zwaardere games op dit moment (zoals ut2k3) ook.

Met jouw budget raad ik je ene Geforce 4 Ti 4200 64/128 mb aan. Van deze kaart zijn veel verschillende merken. Leadtek & PoV zijn mijn favo merken bij deze kaarten.

Als je een beetje lang met de videokaart wil doen zou ik voor de 128 mb versie gaan omdat toekomstige games (zoals Doom III) meer dan 64 mb nodig zullen hebben. Op dit moment is de 64 mb versie nog sneller omdat deze sneller geheugen heeft dan de 128 mb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

(jarig!)
Ik heb een:

XP1800
msi kt3 ultra 2
128Mb ddr pc2100
netwerk
350W voeding
61,4 GB hdd
cd rom
vodeo banshee kaartje...

nu heb ik een nieuwe videokaart nodig (hcc ;)), maar welke??? ik heb maar een budget van ong. 100 euro, dacht zelf aan een radaon 8500 ofzo

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
SilverBolt: Ik zelf zou toch een nieuwe processor kiezen. Een Radeon 9000 op een AMD Athlon 750 is lijkt me toch wel aardige overkill lijkt me. Je videokaart zal dus voor een groot deel niet worden gebruikt.

Als je die cpu vervangt zal natuurlijk ook je spellen beter gaan lopen, maar behalve dat gaat de rest ook sneller enzo.
Meer geheugen lijkt me niet direct nodig, of je moet natuurlijk dingen op je pc doen die geheugen vreten.

3lmowww: Met dat budget van ongeveer 100 euro zal ik ook voor een Radeon 8500 gaan :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 16:41:
AMD Athlon 750
448 mb ram
MSI K7T Turbo 2
GF2 TI 64 mb DDR

Ik heb een budget van 200-250 euro wat kan ik het beste doen om de meeste games weer wat beter te kunnen spelen (hoeft niet op 1024x768 te draaien 640x480 is voldoende)

Wat raden jullie aan ?
448 RAM is nog genoeg iig.

Ik zou als eerst de processor upgraden omdat ik dat meer de bottleneck vind dan de videokaart.

Ik zou een AMD Athlon XP 2000+ (1,67GHz) kopen, je hebt waarschijnlijk wel een bios upgrade voor deze processor nodig.

In de pricewatch is deze processor al te krijgen voor minder dan 100 euro:

pricewatch: AMD Athlon XP 2000+ (S-A, 1.67GHz, 256KB, 266MHz FSB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3lmowww schreef op 12 November 2002 @ 16:50:
Ik heb een:

XP1800
msi kt3 ultra 2
128Mb ddr pc2100
netwerk
350W voeding
61,4 GB hdd
cd rom
vodeo banshee kaartje...

nu heb ik een nieuwe videokaart nodig (hcc ;)), maar welke??? ik heb maar een budget van ong. 100 euro, dacht zelf aan een radaon 8500 ofzo
Ati radeon 8500 lijkt me inderdaad een prima keus, al komt deze kaart wel net wat boven de 100 €.

De Geforce 3 ti is net wat trager dan de 8500 maar lijkt me geen goede keuze omdat deze nauwelijks in prijs daalt en daardoor nog steeds veel geld kost.

De Geforce 2 Ti past nog wel goed in je budget maar deze kaart is alweer verouderd.

Dus de 8500 blijft de beste keuze, al moet je er wel 120 € voor geven :)

En je RAM geheugen is btw ook niet spectaculair, maar dit kan je in de toekomst wel upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm de meeste mensen raden me aan op voor de HD te gaan (eigenlijk allemaal :D) maar waarom geen proc? dr kan tot 1800+ op geloof ik :) O en Oc'en kan ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 18:28:
Hmmm de meeste mensen raden me aan op voor de HD te gaan (eigenlijk allemaal :D) maar waarom geen proc? dr kan tot 1800+ op geloof ik :) O en Oc'en kan ik niet :+
Mijn reden?
Omdat je processor nog wel redelijk is en je harde schijf gewoon te klein is. Tenminste, ik denk dat de meeste tweakers die 20GB wel erg snel voor hebben ;).
Ik denk ook dat je van een harde schijf erbij ook gewoon meer plezier zult hebben.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:14

RvV

Ik heb een "zie sig". Is hier iets nuttigs aan te upgraden?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvV schreef op 12 november 2002 @ 18:56:
Ten eerste : Tweakers kijken niet in sigs

Ten tweede : Lees de openings post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:14

RvV

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 19:03:
[...]

Ten eerste : Tweakers kijken niet in sigs

Ten tweede : Lees de openings post.
Buuhuuu :'( het spijt me. Maar waarom zou ik niet iets in een sig kunnen laten lezen? Ctrl+c / ctrl+v is een beetje overbodig.

Budget is zo'n 500 euro. En ik gebruik hem eigenlijk alleen voor games en wat werkstukjes voor school.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataBeest schreef op 12 November 2002 @ 18:32:
[...]

Mijn reden?
Omdat je processor nog wel redelijk is en je harde schijf gewoon te klein is. Tenminste, ik denk dat de meeste tweakers die 20GB wel erg snel voor hebben ;).
Ik denk ook dat je van een harde schijf erbij ook gewoon meer plezier zult hebben.
hmm thxz iig voor de adviezen :) kzallet noggis overwegen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvV schreef op 12 November 2002 @ 19:09:
[...]

Buuhuuu :'( het spijt me. Maar waarom zou ik niet iets in een sig kunnen laten lezen? Ctrl+c / ctrl+v is een beetje overbodig.

Budget is zo'n 500 euro. En ik gebruik hem eigenlijk alleen voor games en wat werkstukjes voor school.
Sommige tweakers hebben sigs uitstaan ;)

En als ik jouw was zou ik gewoon niets upgraden, je pc is snel genoeg, het is zonde van het geld om nu te gaan upgraden.

Voor werkstukjes hoef je zo ie zo geen zwaardere pc, voor games zou je een Radeon 9700 kunnen kopen, maar ik vind het eigenlijk maar weggegooid geld.

Over een half jaar kun je hier beter weer eens langs komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ik heb zo eens een beetje topics over proc. i.c.m met mij mobo doorgelezen maar ben er niet uit wat er nou opkan :

mobo : k7t turbo limited edition

zou 'ie een XP 2000+ aankunnen ? Zoniet een XP 1800+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:
intel celeron 1ghz
512mb ram
sb live 5.1
sony DVD-ROM DDU1621
MAXTOR 4K04H2 hardisk
e-tech tv kaart
was het wel geloof ik...

Koop het liefste een GF4 ti 4400 128 mb, en geef iets meer uit dan je 200 euro als je een 128 mb kaart wilt.

Leadtek GF4 ti 4400 128 mb ddr€239,-
Totaal€239,- (ex. verzend.)

Of koop een Leadtek GF4 ti 4200, 64 mb ddr. Liever niet de 128 mb versie, omdat deze langzamer geheugen heeft.
De rest van je systeem ziet er nog wel redelijk goed uit, al is het hart van je computer niet al te jofel meer. Maar it does the job, dus no problem :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 12 november 2002 @ 16:16:
wannab33: Een nieuwe harde schijf :)
Ikzelf heb wel een beetje vergelijkbare specs (alleen een mindere videokaart en nu een grotere harde schijf ;)). Ik had eerst ook 20GB, 80GB erbij gedaan en daar nog geen moment spijt van gehad :9~
20GB is ook gewoon veel te weinig, je kan amper wat downloaden en maar een paar spellen tegelijkertijd geinstalleerd hebben staan. Laat staan een 2e OS erbij te nemen :o
dit gaat ergens over ?
Zal wel niet.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 16:41:
AMD Athlon 750
448 mb ram
MSI K7T Turbo 2
GF2 TI 64 mb DDR

Wat raden jullie aan ?
Meer ram is niet nodig. Je hebt zat. Ik zou die XP1800+ er maar in gooien. Dat kost je minder dan 100 euro. (boxed). Misschien is een GF4 ti toch nog wel te betalen, de GF4 ti 4200 van leadtek 64 mb ddr kost 174 euro
Dan kom je samen iets boven de 250 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3lmowww schreef op 12 november 2002 @ 16:50:
Ik heb een:

XP1800
msi kt3 ultra 2
128Mb ddr pc2100
netwerk
350W voeding
61,4 GB hdd
cd rom
vodeo banshee kaartje...

Je wilt er mee gamen neem ik aan?

Radeon 8500 is dan wel een goed idee. Al is de kaart iets duurder dan 100 euro. Maar vergeet niet dat die 128 mb wat erg weinig is, misschien dat je snel kan sparen voor 128 of 256 mb erbij. Want dat ga je heel erg merken in de systeemprestaties overall :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 16:57:
[...]

448 RAM is nog genoeg iig.

Ik zou als eerst de processor upgraden omdat ik dat meer de bottleneck vind dan de videokaart.

Ik zou een AMD Athlon XP 2000+ (1,67GHz) kopen, je hebt waarschijnlijk wel een bios upgrade voor deze processor nodig.

In de pricewatch is deze processor al te krijgen voor minder dan 100 euro:

pricewatch: AMD Athlon XP 2000+ (S-A, 1.67GHz, 256KB, 266MHz FSB)
hmmwah, de videokaart is net zo goed een bottleneck hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 18:28:
OCen kan iedereen.
Neem de faq in DOC en je komt een heel eind :).
En 20 GB is idd weinig, maar als je niet een downloadverslaafde bent, valt dat best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RvV schreef op 12 november 2002 @ 18:56:
lees de openingspost en ben niet zo lui!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RvV schreef op 12 november 2002 @ 19:09:
[...]

doei :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 20:40:
hmmm ik heb zo eens een beetje topics over proc. i.c.m met mij mobo doorgelezen maar ben er niet uit wat er nou opkan :

mobo : k7t turbo limited edition

zou 'ie een XP 2000+ aankunnen ? Zoniet een XP 1800+ ?
Volgens mij was het de 1800+ maximaal, maar zeker weten doe ik het niet.
Kijk op de msi site en je weet het.

Tweaken is niet zo moeilijk als jullie denken,

LEZEN DES TE MEER :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
<knip>
negeer dit enzo

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Met de HCC-dagen in het vooruitzicht, ben ik ook gaan overwegen om mijn PC een financiële injectie te geven.

functie(s) van de PC

1) Internet/Office machine.
2) Webdesign. Flash/HTML/XML --> Dreamweaver/Flash MX, Kladblok :P
3) Experimenteren met 3D beeldbewerking. (3D Studio Max, Bryce)
4) Experimenteren met Linux
5) Sporadisch een gamepje

De specificaties
• AMD T-Bird 1 GHz 266
• 2x 256 MB PC133 SDRAM
• MSI K7T Turbo V3.0 (BIOS V3.6)
• Point of View nVidia TNT2 M64 32 MB AGP
• Unex 10/100Mb NIC (Realtek 8139C)
• Maxtor D740X 6L040J2 HDD (40GB, 7200rpm, ball bearing)
• AOpen 52x CD-ROM
• Plextor PX-W16/10/40A
• Iiyama A702HT/Vision Master Pro 410 17" CRT
• Overige zooi zoals muis, ramplank, USB-hubje, etc....

Opmerkingen
Videokaart wil ik zeker weten vervangen, want de 2D-filters van mijn huidige kaart zijn om te huilen :'(. Belangrijkste eis voor de nieuwe kaart is 'ultieme' 2D-beeldkwaliteit. Daarom zat ik zelf stiekem te denken aan de ATI Radeon 9000. 3D-snelheid is van ondergeschikt belang en gezien de verschillende reviews lijkt me dit een goede keuze.

Daarnaast heb ik een lichte voorkeur voor een AMD-systeem, al was het alleen maar uit financieel oogpunt. ;) Bovendien lees ik her en der dat moederborden met de nForce2-chipset op dit moment het beste keus zijn i.c.m. een AMD Athlon XP processor. Echter, ik sta ook open voor een Intel-systeem als iemand mijn een goede reden kan geven (gezien de functie van de PC) om voor Intel te kiezen. :)

Monitor ben ik zeer tevreden over en staat derhalve ook niet op de nominatie om te worden vervangen. Hetzelfde geldt voor de CD-ROM en de CD-RW.

Ik hoef geen state-of-the-art systeem, maar wel een systeem waar ik een jaartje of anderhalf mee uit de voeten kan, net als mijn huidige systeem.

Wel moet de geluidsproductie minimaal zijn. Ik ben al aardig op weg door het plaatsen van Papst-fans, maar de HDD maatk teveel geluid (idle). Hiervoor wil ik dus een stil doch snel exemplaar in de plaats hebben. Bij mijn weten kom ik dan uit bij de Seagate Barracuda V. Correct me if I'm wrong ;) Wat beterft opslagcapaciteit hoef ik niet verder te gaan. 40GB is nog steeds meer dan voldoende voor me ;)

Budget
De upgrade wil ik in twee delen uitvoeren: moederbord, proc, geheugen ineens aanschaffen en HDD en videokaart in een koop. Ik zit echter te twijfelen of ik eerst voor een nieuwe HDD en videokaart moet gaan of dat ik eerst mobo, proc en geheugen moet aanschaffen. De totale kosten wil ik echter toch niet boven €800,- uit laten komen.

Hopende hiermee voldoende informatie te hebben gegeven :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wokmaster schreef op 12 November 2002 @ 21:41:
Met de HCC-dagen in het vooruitzicht, ben ik ook gaan overwegen om mijn PC een financiële injectie te geven.

functie(s) van de PC

1) Internet/Office machine.
2) Webdesign. Flash/HTML/XML --> Dreamweaver/Flash MX, Kladblok :P
3) Experimenteren met 3D beeldbewerking. (3D Studio Max, Bryce)
4) Experimenteren met Linux
5) Sporadisch een gamepje

De specificaties
• AMD T-Bird 1 GHz 266
• 2x 256 MB PC133 SDRAM
• MSI K7T Turbo V3.0 (BIOS V3.6)
• Point of View nVidia TNT2 M64 32 MB AGP
• Unex 10/100Mb NIC (Realtek 8139C)
• Maxtor D740X 6L040J2 HDD (40GB, 7200rpm, ball bearing)
• AOpen 52x CD-ROM
• Plextor PX-W16/10/40A
• Iiyama A702HT/Vision Master Pro 410 17" CRT
• Overige zooi zoals muis, ramplank, USB-hubje, etc....

Opmerkingen
Videokaart wil ik zeker weten vervangen, want de 2D-filters van mijn huidige kaart zijn om te huilen :'(. Belangrijkste eis voor de nieuwe kaart is 'ultieme' 2D-beeldkwaliteit. Daarom zat ik zelf stiekem te denken aan de ATI Radeon 9000. 3D-snelheid is van ondergeschikt belang en gezien de verschillende reviews lijkt me dit een goede keuze.

Daarnaast heb ik een lichte voorkeur voor een AMD-systeem, al was het alleen maar uit financieel oogpunt. ;) Bovendien lees ik her en der dat moederborden met de nForce2-chipset op dit moment het beste keus zijn i.c.m. een AMD Athlon XP processor. Echter, ik sta ook open voor een Intel-systeem als iemand mijn een goede reden kan geven (gezien de functie van de PC) om voor Intel te kiezen. :)

Monitor ben ik zeer tevreden over en staat derhalve ook niet op de nominatie om te worden vervangen. Hetzelfde geldt voor de CD-ROM en de CD-RW.

Ik hoef geen state-of-the-art systeem, maar wel een systeem waar ik een jaartje of anderhalf mee uit de voeten kan, net als mijn huidige systeem.

Wel moet de geluidsproductie minimaal zijn. Ik ben al aardig op weg door het plaatsen van Papst-fans, maar de HDD maatk teveel geluid (idle). Hiervoor wil ik dus een stil doch snel exemplaar in de plaats hebben. Bij mijn weten kom ik dan uit bij de Seagate Barracuda V. Correct me if I'm wrong ;) Wat beterft opslagcapaciteit hoef ik niet verder te gaan. 40GB is nog steeds meer dan voldoende voor me ;)

Budget
De upgrade wil ik in twee delen uitvoeren: moederbord, proc, geheugen ineens aanschaffen en HDD en videokaart in een koop. Ik zit echter te twijfelen of ik eerst voor een nieuwe HDD en videokaart moet gaan of dat ik eerst mobo, proc en geheugen moet aanschaffen. De totale kosten wil ik echter toch niet boven €800,- uit laten komen.

Hopende hiermee voldoende informatie te hebben gegeven :P
Allereerst wil ik je bedanken, voor het geven van alle informatie. Dat is hier helaas niet altijd het geval :|
Tsja, om kladblok goed te kunnen draaien is er inderdaad wel een upgrade nodig :P.

Ikzelf raad je liever een Epox of Gigabyte kt 333A of kt400 aan. (athlon XP systeem wordt het dan dus), in plaats van een nforce2 mobo. Deze boarden zijn beter over te clocken, en dus ook nder te clocken, zou je dat willen ivm het geluidsniveau. Verder zijn de boardjes wat goedkoper. En als je de reviews leest, komen meestal de epox of de gigabyte als beste uit de bus.

Maar misschien is voor jou een p4 systeem beter. Deze systemen zijn toch iets makkelijker stil te maken dan een AMD systeem (niet dat dat niet lukt). Ik als AMDaanhanger raad je toch die p4 aan.
Ik zie nergens je voeding staan, maar ik hoop dat die p4 compatible is. If not, dan gaat dat je nog 40 - 50 euro extra kosten, voor een stille p4 voeding.

Wat betreft de videokaart heb je al de perfecte keuze voor jezelf gemaakt.

Wat betreft de harde schijf, ik weet eerlijk gezegd niet precies of dat de stilste harde schijf is. Mijn internet doet op het moment nogal gek, anders zou ik nu even voor je gaan kijken. Maar dat houd je nog van tegoed :). Reken er ongeveer 100 euro voor in de begroting.

Overzicht
ASUS P4T533-C€180,-
P4 2.26 Ghz (533 mhz fsb)€200,-
Ati radeon 9000 64 mb ddr DVI/TVout/dual€130,-
stille hdd 40 GB€90,-
Totaal€830,- (ex. verzend.)

Dit is trouwens een systeem gebaseerd op RDRram. Dat is op dit moment nog iets sneller dan een vergelijkbaar systeem met DDR ram. Maar intel gaat de ondersteuning voor RDR binnenkort stoppen. Dat betekent verder niets vervelends voor jouw computer, die zal er niet langzamer op worden :+, maar misschien dat in de toekomst RDR moeilijker verkrijgbaar gaat worden, al zal dat het eerste jaar nog wel meevallen.
Als je wilt, wil ik ook nog wel een schemaatje maken (morgen :P) met een DDR combi, of athlon als je dat toch liever wilt.

De bak wordt nu 30 euro te duur, maar volgens mij is het die 30 euro nog wel waard :).
Ik zou eerst de videokaart + hdd kopen, omdat het hart van je huidige computer eigenlijk nog wel goed is. Die videokaart (en hdd) zijn veel meer aan upgrading toe.

edit: toevoeging: Trouwens, sommige van die internetapplicaties van je zouden met een p4 sneller moeten gaan dan met een evensnelle AMD, maar dat verschil is nihil en doet er dus eigenlijk niet toe :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 22:27:
[...]

Allereerst wil ik je bedanken, voor het geven van alle informatie. Dat is hier helaas niet altijd het geval :|
Tsja, om kladblok goed te kunnen draaien is er inderdaad wel een upgrade nodig :P.

Ikzelf raad je liever een Epox of Gigabyte kt 333A of kt400 aan. (athlon XP systeem wordt het dan dus), in plaats van een nforce2 mobo. Deze boarden zijn beter over te clocken, en dus ook nder te clocken, zou je dat willen ivm het geluidsniveau. Verder zijn de boardjes wat goedkoper. En als je de reviews leest, komen meestal de epox of de gigabyte als beste uit de bus.

Maar misschien is voor jou een p4 systeem beter. Deze systemen zijn toch iets makkelijker stil te maken dan een AMD systeem (niet dat dat niet lukt). Ik als AMDaanhanger raad je toch die p4 aan.
Ik zie nergens je voeding staan, maar ik hoop dat die p4 compatible is. If not, dan gaat dat je nog 40 - 50 euro extra kosten, voor een stille p4 voeding.

Wat betreft de videokaart heb je al de perfecte keuze voor jezelf gemaakt.

Wat betreft de harde schijf, ik weet eerlijk gezegd niet precies of dat de stilste harde schijf is. Mijn internet doet op het moment nogal gek, anders zou ik nu even voor je gaan kijken. Maar dat houd je nog van tegoed :). Reken er ongeveer 100 euro voor in de begroting.

Overzicht
ASUS P4T533-C€180,-
P4 2.26 Ghz (533 mhz fsb)€200,-
Ati radeon 9000 64 mb ddr DVI/TVout/dual€130,-
stille hdd 40 GB€90,-
Totaal€830,- (ex. verzend.)

Dit is trouwens een systeem gebaseerd op RDRram. Dat is op dit moment nog iets sneller dan een vergelijkbaar systeem met DDR ram. Maar intel gaat de ondersteuning voor RDR binnenkort stoppen. Dat betekent verder niets vervelends voor jouw computer, die zal er niet langzamer op worden :+, maar misschien dat in de toekomst RDR moeilijker verkrijgbaar gaat worden, al zal dat het eerste jaar nog wel meevallen.
Als je wilt, wil ik ook nog wel een schemaatje maken (morgen :P) met een DDR combi, of athlon als je dat toch liever wilt.

De bak wordt nu 30 euro te duur, maar volgens mij is het die 30 euro nog wel waard :).
Ik zou eerst de videokaart + hdd kopen, omdat het hart van je huidige computer eigenlijk nog wel goed is. Die videokaart (en hdd) zijn veel meer aan upgrading toe.

edit: toevoeging: Trouwens, sommige van die internetapplicaties van je zouden met een p4 sneller moeten gaan dan met een evensnelle AMD, maar dat verschil is nihil en doet er dus eigenlijk niet toe :).
Allereerst dank voor je snelle reactie! :)

Ik moet zeggen dat ik toch enigszins verrast ben door je suggestie, alhoewel je beweegredenen volkomen terecht zijn. Echter, een AMD-systeem is toch ook relatief eenvoudig 'stil' te krijgen, getuige mijn huidige systeem: het enige wat ik nu nog duidelijk kan horen is het 'spinnen' van mijn HDD. Voeding en fans zijn niet of nauwelijks te horen, wat meteen verklaart waarom ik een andere HDD wil.

Misschien heb ik mijn verhaal teveel nadruk gelegd op het stil zijn van het systeem. Het systeem hoeft niet onhoorbaar te zijn, maar ook niet overheersend bij bijvoorbeeld het kijken van een film. Grootste probleem bij mijn huidige systeem is (zoals gezegd) mijn HDD.

Ik kan het zeer waarderen dat je met me meedenkt m.b.t. het geluidsniveau, maar het gaat me te ver om onder te clocken. Als ik een bijvoorbeeld een 2GHz-processor koop, dan wil ik ook dat deze op 2GHz draait. Anders koop ik wel een langzamere processor ;) Anders wordt het met betrekking tot het voltage. Nu heb ik bijvoorbeeld het voltage van mijn proc ook op 1,55 V staan in plaats van de default instelling van 1,75 V.

Om nog even bij het geluidsniveau te blijven: mijn overbuurman heeft toevalligerwijs een P4 2.26 GHz systeem en gebruikt de meegeleverde Intel-koeler, maar mijn systeem is toch beduidend stiller. Jij geeft aan dat een dergelijk systeem makkelijker (wellicht relatief gezien) stil is te krijgen. Gaarne verneem ik dan van jou enige tips om dit te kunnen verwezenlijken.

Begijp me niet verkeerd: bovenstaand verhaal mag dan enige scepsis t.o.v. Intel vertonen, maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds voor een Intel systeem ben te porren. Ik let alleen op mijn financiën, omdat ik nog student ben en ik mijn huidige systeem voor relatief weinig ook vrij stil heb gekregen.

Eerder zei ik al dat ik niet doe aan onderclocken. In dat licht bezien wil ik je vragen om nog eens mijn voorstel van een nForce2-moederbord te herzien. Bovendien ben ik erg sceptisch tegenover de KT400-chipset. Niet dat ik iets heb tegen VIA (want dat gebruik ik nu ook en naar tevredenheid), maar de verhalen die ik gehoord en gelezen heb over de KT400-chipset, maken dat ik toch huiverig ben t.o.v. deze chipset. Bovendien hebben andere chipset-fabrikanten definitief afgezien van DDR400-support, wat mijns inziens toch een teken aan de wand is...

Voor ik het vergeet: mijn voeding is P4-compliant en nagenoeg stil, dus die 40-50 euro hoef ik al niet meer mee te rekenen in mijn begroting ;)

Het feit dat je voorstel €30,- boven mijn gestelde budget is, doet verder niet ter zake. Een paar eurotientjes meer of minder lig niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wokmaster schreef op 12 November 2002 @ 23:29:
[...]

Ik moet zeggen dat ik toch enigszins verrast ben door je suggestie, alhoewel je beweegredenen volkomen terecht zijn. Echter, een AMD-systeem is toch ook relatief eenvoudig 'stil' te krijgen, getuige mijn huidige systeem: het enige wat ik nu nog duidelijk kan horen is het 'spinnen' van mijn HDD. Voeding en fans zijn niet of nauwelijks te horen, wat meteen verklaart waarom ik een andere HDD wil.

Misschien heb ik mijn verhaal teveel nadruk gelegd op het stil zijn van het systeem. Het systeem hoeft niet onhoorbaar te zijn, maar ook niet overheersend bij bijvoorbeeld het kijken van een film. Grootste probleem bij mijn huidige systeem is (zoals gezegd) mijn HDD.

Ik kan het zeer waarderen dat je met me meedenkt m.b.t. het geluidsniveau, maar het gaat me te ver om onder te clocken. Als ik een bijvoorbeeld een 2GHz-processor koop, dan wil ik ook dat deze op 2GHz draait. Anders koop ik wel een langzamere processor ;) Anders wordt het met betrekking tot het voltage. Nu heb ik bijvoorbeeld het voltage van mijn proc ook op 1,55 V staan in plaats van de default instelling van 1,75 V.

Om nog even bij het geluidsniveau te blijven: mijn overbuurman heeft toevalligerwijs een P4 2.26 GHz systeem en gebruikt de meegeleverde Intel-koeler, maar mijn systeem is toch beduidend stiller. Jij geeft aan dat een dergelijk systeem makkelijker (wellicht relatief gezien) stil is te krijgen. Gaarne verneem ik dan van jou enige tips om dit te kunnen verwezenlijken.

Begijp me niet verkeerd: bovenstaand verhaal mag dan enige scepsis t.o.v. Intel vertonen, maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds voor een Intel systeem ben te porren. Ik let alleen op mijn financiën, omdat ik nog student ben en ik mijn huidige systeem voor relatief weinig ook vrij stil heb gekregen.

Eerder zei ik al dat ik niet doe aan onderclocken. In dat licht bezien wil ik je vragen om nog eens mijn voorstel van een nForce2-moederbord te herzien. Bovendien ben ik erg sceptisch tegenover de KT400-chipset. Niet dat ik iets heb tegen VIA (want dat gebruik ik nu ook en naar tevredenheid), maar de verhalen die ik gehoord en gelezen heb over de KT400-chipset, maken dat ik toch huiverig ben t.o.v. deze chipset. Bovendien hebben andere chipset-fabrikanten definitief afgezien van DDR400-support, wat mijns inziens toch een teken aan de wand is...

Voor ik het vergeet: mijn voeding is P4-compliant en nagenoeg stil, dus die 40-50 euro hoef ik al niet meer mee te rekenen in mijn begroting ;)

Het feit dat je voorstel €30,- boven mijn gestelde budget is, doet verder niet ter zake. Een paar eurotientjes meer of minder lig niet wakker van.
kort maar krachtig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wokmaster schreef op 12 november 2002 @ 23:29:
[...]

okay :).
Het gaat natuurlijk niet om het Ucen, maar om het voltage wat naar beneden gebracht moet worden. Als je dat lukt, en je houdt ook nog eens dezelfde kloksnelheid, dan doe je het goed!.

De standaard coolers die intel meelevert in de let op, boxed systemen zijn een stuk stiller dan al die dingen die je bij AMDs krijgt. Maar ook AMD's zijn erg stil te krijgen idd. :).
Ik herinner me enige threads hier (OH, DOC) over gamma isolatiespul, wat aan de binnenkant van de kast geplakt werd etc. Ik hoop dat je die dingen en ander nuttigs kan vinden via de (omega) search.
Ik heb nog eens gekeken naar de nForce2 (o.a. hier en ik denk dat je gelijk hebt. Geen kt400 voor jou :). De Chaintech komt als beste uit die test, en ik denk ook dat hij de beste is voor wat je ermee wilt, maar hij staat nog niet eens in de pricewatch. De asus staat er al wel hier, maar ik betwijfel of deze nu al leverbaar is, en of hij dat wel zal zijn op de hccdagen. Reken overigens op een prijs rond de 200 euro ervoor.
okay dan !
mooi.

Ik denk dat je inderdaad toch beter kan gaan voor het AMDsysteem, met een XP2000+ als kloppend hart, en met pc 2700 samsung/samsung geheugen (180 euro voor 512 mb)
Dan stop je het hele zaakje in de chaintech zodra hij leverbaar is.
Voor het stil maken van de XP moet je eens kijken in de PMGfaq, daar kan je wel topics vinden over stille pc coolers. Zalman bijvoorbeeld.

Ik had een nog wat uitgebreidere reply getikt, maar mijn pc moest natuurlijk net crashen toen ik die wou posten, dus als ik nog iets vergeten ben wat je wel wilt weten, zeg het maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als je iets nuttigs te zeggen hebt, doe dat dan vooral.
Maar je begrijpt zelf natuurlijk ook wel dat je alleen jezelf maar met zo'n post voor gek zet eh ! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 21:22:
[...]
okay :).

[...]

Het gaat natuurlijk niet om het Ucen, maar om het voltage wat naar beneden gebracht moet worden. Als je dat lukt, en je houdt ook nog eens dezelfde kloksnelheid, dan doe je het goed!.

[...]

De standaard coolers die intel meelevert in de let op, boxed systemen zijn een stuk stiller dan al die dingen die je bij AMDs krijgt. Maar ook AMD's zijn erg stil te krijgen idd. :).
Ik herinner me enige threads hier (OH, DOC) over gamma isolatiespul, wat aan de binnenkant van de kast geplakt werd etc. Ik hoop dat je die dingen en ander nuttigs kan vinden via de (omega) search.

[...]

Ik heb nog eens gekeken naar de nForce2 (o.a. hier en ik denk dat je gelijk hebt. Geen kt400 voor jou :). De Chaintech komt als beste uit die test, en ik denk ook dat hij de beste is voor wat je ermee wilt, maar hij staat nog niet eens in de pricewatch. De asus staat er al wel hier, maar ik betwijfel of deze nu al leverbaar is, en of hij dat wel zal zijn op de hccdagen. Reken overigens op een prijs rond de 200 euro ervoor.

[...]

okay dan !

[...]

mooi.

Ik denk dat je inderdaad toch beter kan gaan voor het AMDsysteem, met een XP2000+ als kloppend hart, en met pc 2700 samsung/samsung geheugen (180 euro voor 512 mb)
Dan stop je het hele zaakje in de chaintech zodra hij leverbaar is.
Voor het stil maken van de XP moet je eens kijken in de PMGfaq, daar kan je wel topics vinden over stille pc coolers. Zalman bijvoorbeeld.

Ik had een nog wat uitgebreidere reply getikt, maar mijn pc moest natuurlijk net crashen toen ik die wou posten, dus als ik nog iets vergeten ben wat je wel wilt weten, zeg het maar :).
En wederom bedankt voor je duidelijke antwoord :)

Zelf heb ik ook een klein beetje onderzoek gedaan en ik zat toxh wel enigszins velekkerd te kijken naar die Chaintech. Jammer dat-ie nog niet leverbaar is in NL, maar ik heb geduld.

Je hebt gelijk dat je zegt dat de boxed Intel koelers stiller zijn dan de meeste retail AMD-crap, maar dat gaat voor mij niet op: ik heb een Zalman CNPS6000Cu op mijn T-bird zitten. Ik vraag me alleen af ik die koeler ook stil weet te houden als ik hem op een 2000+ zet. Nu heb ik de FanMate tot het minimum teruggedraaid, maar met de 2000+ weet ik niet of dat nog steeds kan. Zou wel mooi zijn: lekker stil :Y)

Ik ben in ieder geval goed geholpen en ik ga nu alles eens rustig op een rijtje zetten. Nogmaals bedankt! :)

Verwijderd

heden

asus a7v8x (sata/raid/firewire/lan/sound/usb 2.0)
Amd Xp 2000+ iglo 2310
512Mb 2700(333) org. samsung
Powercoler Gf2 mx400 dualhead
standaard 20gig hardeschijf (7200Rpm)
brander Lite-on 12*10*40
kastje standaard 250watt

Budget 200 Euro (Hcc dagen !!!.)

Zal waarschijnlijk wel de vid. zijn. (point of view 4200 se/xp 64/128 ?.)

Verwijderd

Topicstarter
wokmaster schreef op 13 november 2002 @ 21:50:
[...]

En wederom bedankt voor je duidelijke antwoord :)

Zelf heb ik ook een klein beetje onderzoek gedaan en ik zat toxh wel enigszins velekkerd te kijken naar die Chaintech. Jammer dat-ie nog niet leverbaar is in NL, maar ik heb geduld.

Je hebt gelijk dat je zegt dat de boxed Intel koelers stiller zijn dan de meeste retail AMD-crap, maar dat gaat voor mij niet op: ik heb een Zalman CNPS6000Cu op mijn T-bird zitten. Ik vraag me alleen af ik die koeler ook stil weet te houden als ik hem op een 2000+ zet. Nu heb ik de FanMate tot het minimum teruggedraaid, maar met de 2000+ weet ik niet of dat nog steeds kan. Zou wel mooi zijn: lekker stil :Y)

Ik ben in ieder geval goed geholpen en ik ga nu alles eens rustig op een rijtje zetten. Nogmaals bedankt! :)
okay, graag gedaan :).

Ik vrees echter voor je dat je wel een nieuwe cooler nodig hebt, al weet je het nooit. De XP's hebben namelijk wel een minder groot wattage, wat ze minder cool houdt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 00:10:
heden

Amd Xp 2000+ iglo 2310
brander Lite-on 12*10*40
kastje standaard 250watt

yep, of hdd als je te weinig plek vrij hebt.

Maar wat doe je er zoal mee? Gamen ? oder nicht?

Verwijderd

Yep klopt het enigste wat ik er mee doe is gamen, en mischien volgend jaar
wat videobewerking (wordt papa). Maak me wat zorgen over de standaard
kooler igloo 2310. asus probe geeft afentoe 61 graden aan.Maar heb begrepen
dat dit niet altijd klopt (asus probe).

Denk dus dat ik ga voor de vid. plus een beter coolertje voor cpu.

Thanks voor the info.

• nnk
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

En ik ben ook van plan mijn systeempje te upgraden...
Want het is bijna sinterklaas en dus tijd om iets leuks van die gast te krijgen.
De sint zal ongeveer 100-200 euro aan budget hebben, liefst niet te veel want het zijn mijn ouders :D (huh?)

Wat doe ik er zoal mee? Tjah, ben een tweaker, speel af en toe een gamepje (meestal wel oudere games), maar wat ik vooral doe op mijn pc is muziek luisteren & downloaden (winamp, kazaa). Ook fotosoep ik wel eens.

Ik draai nu sinds kort windows XP proffie, maar volgens de computer totaal (bleh) heeft dat ding wel 512mb ram nodig. (dus daar zat ik aan te denken) Maar ik houd toch niet echt van die grafische pracht en mijn win XP heeft gewoon een win 2000 look, dussuh misshcien ok niet.

Naja in ieder geval, ik wil weer een stukkie sneller gaan, en op de toekomst voorbereid zijn...

Specs :

ECS k7s5a
Duron "morgan" @ 1000Mhz
Coolermaster coolertje, de 1ghz komt niet hoger dan 1.07Ghz :D
Geforce 4 ti4200 64mb van goedkoop merk @ 315/600 na enige verbouwing
265mb MDT geheugen pc133 @ cas 2
Soundblaster Live 5.1 player
7.8Gb Quantum HD 5400rpm
24x10x40x brander
24x cdrom speler met DVD-ROM speler (ik zou niet weten hoeveel speed, 1 van de eerste)
Oud 17 inch monitortje van goedkoop merk Aoc spectrum 7vlra+
Max reso 1280x1024 @ 60Hz (auw)
en 1024x768 @ 75Hz
Dual optical muis :9|

Je zal vast wel zeggen koop een HD... maar ben niet erge grote fan van schijfruimte, ook al issie nu toch wel een beetje aan de krappe kant aan het worden. Ik zat ook te denken aan geheugen. Misschien 265mb erbij? Of gelijk DDR doen (k7s5a dus sdr/ddr) Of moet ik een xp 1800+ kopen?

Thx alvast voor het lezen

Verwijderd

oke voor een vriend (zat in verkeerde forum)

jetway 663as pro (max socket a 1400 Fsb 100/200)
athlon 800
265Mb 133
tnt m64 32Mb
standaard 20gig 7200rpm
standaard brandertje
standaard cd-rom
300 watt toren
draait ME

Met deze vriend spelen we vaak ut2003, maar dit ziet er echt niet uit grafisch.
Mijn advies was ,andere videokaart (GF2 GTS) maar wat is het max voor een cpu van 800.
Andere voorstellen zijn welkom !!!.
Budget ongeveer 100 euro.

Verwijderd

Topicstarter
DD

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2002 17:03 . Reden: Domme Dubbelpost ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 00:10:
heden

Amd Xp 2000+ iglo 2310
brander Lite-on 12*10*40
kastje standaard 250watt

Yep klopt het enigste wat ik er mee doe is gamen, en mischien volgend jaar
wat videobewerking (wordt papa). Maak me wat zorgen over de standaard
kooler igloo 2310. asus probe geeft afentoe 61 graden aan.Maar heb begrepen
dat dit niet altijd klopt (asus probe).

Denk dus dat ik ga voor de vid. plus een beter coolertje voor cpu.

Thanks voor the info.
Okay, neem dan de ti 4200, leadtek of die XP van point of view, dat moet je zelf maar weten :).
In de pricewatch vindt je de prijzen, maar die liggen allemaal rond de 200 euro.
enneh, asus probe klopt idd niet, dat ding is niet te vertrouwen.

Verwijderd

Topicstarter
nnk schreef op 14 november 2002 @ 14:31:
En ik ben ook van plan mijn systeempje te upgraden...
Want het is bijna sinterklaas en dus tijd om iets leuks van die gast te krijgen.
De sint zal ongeveer 100-200 euro aan budget hebben, liefst niet te veel want het zijn mijn ouders :D (huh?)

Wat doe ik er zoal mee? Tjah, ben een tweaker, speel af en toe een gamepje (meestal wel oudere games), maar wat ik vooral doe op mijn pc is muziek luisteren & downloaden (winamp, kazaa). Ook fotosoep ik wel eens.

Ik draai nu sinds kort windows XP proffie, maar volgens de computer totaal (bleh) heeft dat ding wel 512mb ram nodig. (dus daar zat ik aan te denken) Maar ik houd toch niet echt van die grafische pracht en mijn win XP heeft gewoon een win 2000 look, dussuh misshcien ok niet.

Naja in ieder geval, ik wil weer een stukkie sneller gaan, en op de toekomst voorbereid zijn...

Specs :

ECS k7s5a
Duron "morgan" @ 1000Mhz
Coolermaster coolertje, de 1ghz komt niet hoger dan 1.07Ghz :D
Geforce 4 ti4200 64mb van goedkoop merk @ 315/600 na enige verbouwing
265mb MDT geheugen pc133 @ cas 2
Soundblaster Live 5.1 player
7.8Gb Quantum HD 5400rpm
24x10x40x brander
24x cdrom speler met DVD-ROM speler (ik zou niet weten hoeveel speed, 1 van de eerste)
Oud 17 inch monitortje van goedkoop merk Aoc spectrum 7vlra+
Max reso 1280x1024 @ 60Hz (auw)
en 1024x768 @ 75Hz
Dual optical muis :9|

Je zal vast wel zeggen koop een HD... maar ben niet erge grote fan van schijfruimte, ook al issie nu toch wel een beetje aan de krappe kant aan het worden. Ik zat ook te denken aan geheugen. Misschien 265mb erbij? Of gelijk DDR doen (k7s5a dus sdr/ddr) Of moet ik een xp 1800+ kopen?

Thx alvast voor het lezen
sowieso geen DDRram, dat levert je hoogstens 2/3/4 % op, op een k7s5a.
Gooi er iig 256 mb sdr pc 133 bij, 30 euro
En, jah, koop een HDD :o. voor een euro of 90 heb je een 40 GB 7200 rpm maxtor schijf. En als je de hele tijd zit te DLen, heb je die echt wel nodig hoor :).
Misschien ook een idee eens de OCbios van ECS te installeren, je moet die 1 Ghz toch wel wat hoger krijgen naar mijn idee :).
Al met al kom je zo niet boven de 120-130 euro uit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 14:59:
oke voor een vriend (zat in verkeerde forum)

jetway 663as pro (max socket a 1400 Fsb 100/200)
athlon 800
265Mb 133
tnt m64 32Mb
standaard 20gig 7200rpm
standaard brandertje
standaard cd-rom
300 watt toren
draait ME

Met deze vriend spelen we vaak ut2003, maar dit ziet er echt niet uit grafisch.
Mijn advies was ,andere videokaart (GF2 GTS) maar wat is het max voor een cpu van 800.
Andere voorstellen zijn welkom !!!.
Budget ongeveer 100 euro.
GF4 mx 440 of radeon 9000.
Lees eens een review daarover, op tomshardware.com
die 800 mhz is wel iets de bottleneck, maar niet al te veel hoor, je hoeft je er niet echt zorgen om te maken.

• nnk
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 17:07:
[...]

sowieso geen DDRram, dat levert je hoogstens 2/3/4 % op, op een k7s5a.
Gooi er iig 256 mb sdr pc 133 bij, 30 euro
En, jah, koop een HDD :o. voor een euro of 90 heb je een 40 GB 7200 rpm maxtor schijf. En als je de hele tijd zit te DLen, heb je die echt wel nodig hoor :).
Misschien ook een idee eens de OCbios van ECS te installeren, je moet die 1 Ghz toch wel wat hoger krijgen naar mijn idee :).
Al met al kom je zo niet boven de 120-130 euro uit.
Hmm... geen DDR dus :)
Ik wilde net een cd-tje maken, dus ik eerst mp3 omzetten naar wav, zegt ie : harde schijf vol 8)7.
Ik ga wel naar een HD-tje zoeken dan :)
Maar groter dan 40Gb hoeft ie niet te zijn van mij.

Over OC-biossen gesproken, heb net de nieuwste gedownload, nog niet geinstalleerd, maar heb de eerste versie ervan geloof ik. Cheepobios v1.0 ofzo :)
Maar hogere fsb dan 107 zit er niet in.
In de bios staat er 107/107 (die 2de is toch van het geheugen?)
Betekend dat dan dat mijn geheugen maar op 107Mhz loopt?
Ik heb hem nu maar op 100/133 gezet. Maar 107/133 is geen optie.
(beetje ontopic maar ok)

Verwijderd

Topicstarter
nnk schreef op 14 November 2002 @ 19:03:
[...]

Hmm... geen DDR dus :)
Ik wilde net een cd-tje maken, dus ik eerst mp3 omzetten naar wav, zegt ie : harde schijf vol 8)7.
Ik ga wel naar een HD-tje zoeken dan :)
Maar groter dan 40Gb hoeft ie niet te zijn van mij.

Over OC-biossen gesproken, heb net de nieuwste gedownload, nog niet geinstalleerd, maar heb de eerste versie ervan geloof ik. Cheepobios v1.0 ofzo :)
Maar hogere fsb dan 107 zit er niet in.
In de bios staat er 107/107 (die 2de is toch van het geheugen?)
Betekend dat dan dat mijn geheugen maar op 107Mhz loopt?
Ik heb hem nu maar op 100/133 gezet. Maar 107/133 is geen optie.
(beetje ontopic maar ok)
ja, die 2e is van het geheugen.
En je kunt het beter 1:1 laten draaien lijkt me, dus 107/107
Maar het is algemeen bekend dat je met die k7s5a niet goed kan OCen, dat is het enige minpuntje aan het board.
Voor je hdd kan je het beste eens naar een maxtor kijken, zoals gezegd. 7200 rpm zal je geen spijt van krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook met de HCC dagen iets gaan kopen.. ik weet niet niet wat.. (is dat nou echt zo goedkoop daar?)

Dit lijkt mij wel wat..

60 Gig 7200 maxtor (nu 20 Gig 5400) Euro 106
Radeon 8500 (nu Gf2 mx 200) Euro 119
Xp1800 (nu duron 1000@1200) Euro 82
256 DDR erbij (nu 256) Euro 75

Ik wil ongeveer 100 tot 150 euro uitgeven euro

Ik zit voornamelijk op internet, en een beetje spelletjes, veel downloaden en divx-jes kijken
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.