[Nieuwe Logitech MX-serie]Waar voor je geld?

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.511 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Novah schreef op 18 januari 2003 @ 14:31:
Hmmm interesant, ik heb hier nog nooit van gehoort. Ik merk geen verschil tussen PS/2 en USB. Erg vreemd want USB en PS/2 vervoeren allebei dezelfde aantal bitjes met vrijwel zelfde snelheid toch? (want USB en PS/2 merk je geen verschil) dus je CPU verwerkt even veel bits / sec, volgensmij gebruiken ze dan evenveel CPU tijd.
Dit onderwerp (USB vs PS/2) is een tijd geleden anders al op diverse hardware sites aan bod gekomen, hier is er b.v een van:

USB however, is more CPU reliant than PS/2 (During periods of high CPU usage the mouse may behave/move erratically), something that won’t appeal to most Gamers. You can improve USB performance slightly by doing the following however (NOTE – The following may not be available on all systems). Right click on My Computer, select Properties (In Windows 2000/XP select Hardware next), then the Device Manager tab. Scroll down to Universal Serial Bus controllers & select your USB Universal Host Controller, e.g. VIA Tech 3038 PCI to USB Universal Host Controller in the screenshot beneath.

Link: http://www.techspot.com/tweaks/mouse/print.shtml

En nog eentje:

USB vs PS/2

This mouse has USB support and PS/2 support via an adapter. I tried USB, but due to suckiness of my motherboard and its USB controller, the mouse response "lagged" and the mouse stopped moving in times of high CPU usage. I've seen people use this mouse in USB on a newer motherboard with no problems, so I think that the quality of the mouse feel with USB depends on your motherboard.

I use PS/2, which gives me no problems.

Link: http://www.epinions.com/content_36224470660

Voor de rest, Google zelf maar ff ;)

[ Voor 22% gewijzigd door warp op 21-01-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 23:23
PS2 of USB.... lekker belangerijk... Ik heb mijn MX500 op USB en PS2 gehad. Ik merk geen verschil. Maar wat ik belangerijker vind;

Ik gebruik mijn MX500 (PS/2) nu met Intellimouse software omdat de extra knoppen niet onder Medal of Honor werkte met de mouseware software. Is dit probleem nou al eens opgelost? (niet alleen in ut, maar in games met Quake engines. MoH, Quake 3 etc)

met Mouseware versie 6.73 was het probleem iig NIET opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Aeon schreef op 23 January 2003 @ 13:35:
PS2 of USB.... lekker belangerijk... Ik heb mijn MX500 op USB en PS2 gehad. Ik merk geen verschil. Maar wat ik belangerijker vind;

Ik gebruik mijn MX500 (PS/2) nu met Intellimouse software omdat de extra knoppen niet onder Medal of Honor werkte met de mouseware software. Is dit probleem nou al eens opgelost? (niet alleen in ut, maar in games met Quake engines. MoH, Quake 3 etc)

met Mouseware versie 6.73 was het probleem iig NIET opgelost.
6.75 misschien?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf nu ook een MX700 en ben er erg tevreden mee ook in games speelt ie perfect, maar ik heb wel de games patch van logitech gebruikt.
Bij logitech kun je de patch downloaden, met MouseWare versie 8.40 en hoger op deze link: http://www.logitech.com/i...countryid=24&languageid=1
Misschien ddat dit het oplost, succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Hmajah in Medal of Honor werken de mouse4 en 5 ook niet. Zonder mouseware natuurlijk (mouseware is tha suck :P).
Onder alle andere games (battlefield, cs enz) werken die buttons wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Jullie begrijpen me verkeerd. Mischien moet ik iets duidelijker zijn;

Zijn de problemen in Quake engine games (Medal of Honor, Quake 3, etc) opgelost met versie 6.75? In versie 6.73 werken alleen de linker en rechtermuisknop, en die scroller is na wat prutsen wel aan de gang te krijgen. maar de zij-knoppen en de extra knoppen onder en boven de scroller werken NIET. Logitech zou dit aanpakken in versie 6.75.

Ik gebruik nu Intellimouse software (Microsoft) om de zij-knoppen te gebruiken in Quake engine games.

Is dit nou opgelost in mouseware 6.75???? (ik weet mouseware = teh suxx0r, maar om die extra knoppen te gebruiken moet je wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
is er niemand die mouseware 6.75 en quake engine games heeft lopen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Hmmm die knoppen boven en onder het scrollwieletje zijn ook scroll knoppen, vind je het gek dat je die niet kan gebruiken. Als je die indrukt scrollt ie gewoon naar beneden/boven.

De rest... geen id, ik ga niet aan dat mouseware beginnen. Dan werken vrijwel alle knoppen (op knop 8 na) in games. Ik zelf gebruik de 2 duimknoppen erg veel in CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Dat is CS (halflife) , en geen Quake3 gebasseerde engine. Verder kan je met mouseware gewoon toetsenbord keys binden naar de scrolknoppen.

Ennieways, het probleem zou opgelost moeten zijn als je de F1 F2 F3 etc toetsen bind. of dat echt zo is weet ik niet (ik ga testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Novah schreef op 18 November 2002 @ 13:15:
MX700 is zeker wel een goede muis maar...

MX500 = 43 euro
MX700 = 82 euro

Dat scheelt 40 euro!
Das iets van 88 piek.

Dan is ie draadloos maar wel zwaarder.
Voor mij is de keuze dan makkelijk, dan met draad. Er zit 1.4 meter draadbij dus dat zal het probleem niet zijn volgensmij. :)

Als je geld zat heb kan je het doen natuurlijk maar ik bewaar dat geld liever voor een nieuwe proc met kerst ofzo. :)
Zit er ECHT maar 1.4M draad bij :| ??? Das erg weinig toch ?
Mijn kast staan onder mijn burea links en mijn muis bovenop mijn bureau rechts :| ...

(ik heb hem net bij perfect-systems besteld samen met een Everglide Gigantica :P )

Is dat draadje zo kort ?

Wat is er nu besloten in de USB vs. PS/2 discussie ???

[ Voor 11% gewijzigd door Cassius op 28-01-2003 22:27 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

http://www6.tomshardware..../20030110/mx_mice-05.html -->

Mouseware 9.75 op WinXP nou WEL of NIET installen :| ?

Ha, ik heb nu de HELE tread door gelezen en over de oude drivers was er alleen gezeik, de nieuwe schenen best rlx te zijn --> 60 procent voor, 40 procent tegen. Ik denk gewoon zo: Als Logitech deze mouse shipped naar de grootste n00b consumers, die ook gewoon de mouseware installen, dan KAN de driver toch niet ECHT slecht zijn ... ?

Ook hoorde ik iets engs over het downgraden van je DPI van 800 naar 400 als je geen drivers had, dat wil dus niet. Ik wil WEL alle knoppen in games gebruiken.

Kan ik die drivers wel gewoon veilig proberen ?

(TomsHardWare bracht me dus GEEN moed :( )

[ Voor 72% gewijzigd door Cassius op 28-01-2003 23:23 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik zit er ook aan te denken deze te kopen, ik twijfel echter nog een beetje tussen die MX500 en deze: pricewatch: Logitech Cordless Mouseman Optical (PS/2)

... :/ wat is de beste keuze :?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien ben ik een beetje lui en is de vraag al gestelt maargoed:

Als je met de mx500 de nieuwe mouseware installt, hoe zit het dan met je sensitivity, kben nl. erg gewend aan de windows sens (zonder accel en streepje 1tje naar links van het midden). Ik wil voorkomen dat ik oppeens een andere sens heb. Dus behoud de muis dezelfde sens na installatie van mouseware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Laatst online: 20-08 08:11
ik heb de MX700, de draadloze versie. Het is echt een heerlijk ding, erg handig dat je hem kan opladen in de cradle. Ik gebruik hem niet voor gamen dus daar kan ik weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Ik heb de MX500 alvoor dat ie in de meeste winkels beschikbaar was! Ik moet zeggen het is de beste muis tot nu toe! Hij is gewoon enorm lekker met spellen (ook al werken die 2 xtra knoppen niet vaak) en ik Windows is ie ook perfect! Een echte aanrader moet ik zeggen. Ik heb xpress voor de MX500 en niet voor de MX700 gekozen omdat draailoze muizen vaak een beetje laggy zijn met snelle bewegingen zoals met games, en die speel ik vaak ;)
Het enige is dat dat plastic laagje met die info op de onderkant van de muis een beetje afschaaft, kan komen dat ik geen muismat gebruik :*)
Ik heb geen mousware of iets geinstaleerd, gewoon standard drivers van XP, die werken perfect hier! In het begin een keer die mouseware drivers geinstaleerd maar die zijn echt brak, de muis ging ineens 3x zo snel in Windows :( was gewoon lelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door potatox op 29-01-2003 09:56 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb em ook al een tijdje, maar niets dan lof over deze muis. (MX700) In games (die ik overigens niet veel speel) is hij uiterst precies en snel. Ik doe verder vooral internetten en IRC enzo. Ook regelmatig wat webdesign en Photoshop. Dit gaat allemaal zo fijn!
Die forward en backward knoppen zijn ook HEEL handig op t.net :) In games ook.
De enige knop die gewoon amper te berijken is, is die "alt tab" knop zeg maar, bovenop de muis. Die gebruik ik ook gewoon niet ;) Daar heb je een taakbalk voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ok *schop*

Vragen zijn:

- USB of PS/2
- Drivers of niet
- Belangrijkste vraag --> heb je zonder drivers ECHT maar 400dpi, dan installeer ik ze namelijk wel. 800dpi koop je die muis voor klaar !!!

Wie kan ze beantwoorden :) ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

marzzman schreef op 30 januari 2003 @ 15:20:
Ok *schop*

Vragen zijn:

- USB of PS/2
- Drivers of niet
- Belangrijkste vraag --> heb je zonder drivers ECHT maar 400dpi, dan installeer ik ze namelijk wel. 800dpi koop je die muis voor klaar !!!

Wie kan ze beantwoorden :) ?
USB of PS/2: imho geen verschil.

Drivers of niet. Tja, alleen met Quake 3 type games werkt de scroll niet met Mouseware 9.75. Met UT2003 en de rest van games werkt het hier prima.

Beetje vaag verhaal met die 400 dpi. Lijkt me dat je altijd 800 dpi hebt toch? Ik bedoel dat hoort bij de hardware niet de software. Hier heb ik eerlijk gezegd geen antwoord op. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. :)

Ik draai gewoon met MouseWare 9.75. Draait prima, deze PC met een MX-500. 2e PC met een MX-700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

MST_Morpheus schreef op 30 januari 2003 @ 20:17:
[...]

USB of PS/2: imho geen verschil.

Drivers of niet. Tja, alleen met Quake 3 type games werkt de scroll niet met Mouseware 9.75. Met UT2003 en de rest van games werkt het hier prima.

Beetje vaag verhaal met die 400 dpi. Lijkt me dat je altijd 800 dpi hebt toch? Ik bedoel dat hoort bij de hardware niet de software. Hier heb ik eerlijk gezegd geen antwoord op. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. :)

Ik draai gewoon met MouseWare 9.75. Draait prima, deze PC met een MX-500. 2e PC met een MX-700.
Ik speel vooral -->
UT
UT2003
MoHaa
BF1942
Unreal 2 binnenkort

USB of PS/2 zoek ik wel uit (misschien precies hetzelfde :P )

Drivers doe ik gewoon eerst zonder --> werken alle knoppen, dan prima, ALS, ALS ik dan ook echt 800dpi heb !!!

Dit is dus mijn laatste vraag --> Als je de drivers NIET installeerd en je plugt je muis erin, mis je dan 400dpi :| ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

[quote]marzzman schreef op 30 januari 2003 @ 21:35:
[...]

Ik speel vooral -->
UT
UT2003
MoHaa
BF1942
Unreal 2 binnenkort
quote]

Met MouseWare 9.75 scrollen

UT -> yep
UT2003 -> yep
MoHaa -> niet zeker van, maar volgens mij niet
BF1942 -> geen idee
Unreal 2 -> waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

[quote]MST_Morpheus schreef op 30 januari 2003 @ 22:12:
marzzman schreef op 30 januari 2003 @ 21:35:
[...]

Met MouseWare 9.75 scrollen

UT -> yep
UT2003 -> yep
MoHaa -> niet zeker van, maar volgens mij niet
BF1942 -> geen idee
Unreal 2 -> waarschijnlijk wel.
Mmm, daar kan ik mee leven :) ... (stel ik wel andere knoppen in)

Echter, ik heb Logitech gisteren al gebeld en gemaild, maar telefoon werd niet opgenomen en mail (nog) niet beantwoord.

En dan nog, kun je naukeurig gamen met 400dpi? Das toch best weinig? 800dpi lijkt me igg EEN HEEL stuk beter :) !!!

Dus dat moet ik echt weten :P !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Afijn, ik heb de muis :P --> werkt echt SUPER !!!

Zit via USB connector op PS/2 --> alle knoppen werken, behalve de "switch programs" button :) !

Maar volgens mij zit ik nu op 100dpi ? Klik maar eens op configuratiescherm --> muis --> tabblad hardware (staat nu gewoon PS/2 compatible muis) --> dan eigenschappen --> Tabblad geavanceerde instellingen --> ( nou ben je er :P ) Daar staat dus de zogenaamde "sample-frequentie", die nu op 100 staat. Is dat de dpi? Of is dat getal gewoon goed? En wat moet ik instellen voor die Invoerbuffergrootte :?

Afijn, ik ga de drivers niet installen denk ik, ALLE knoppen werken in de games :D ! Ik wil alleen weten dat ik de 4,7Mega pixels en de 800dpi gebruik !!!!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZO, dit zijn jullie antwoorden.
zonder de reg fix loopt je MX500 gewoon op 400 dpi :)
en iedereen maar zeggen hier dat zijn muis zo snel werkt , ghehe
Met mouseware staan je instellingen ook niet goed btw.
gewoon in reg veranderen en klaar. en idd mouseware 9.75 of geen mouseware kiezen

MX500 Perfect Configuration (MX300 too)

Okay well the other day I bought an MX500 after having an MSIE3.0, and I knew a lot of people were complaining about drivers etc. but I figured I'd find some way to make it ok. Anyway after a bit of searching I've got the MX500 running without the Logitech Control Panel sort of drivers, but with 800 DPI (you have to edit regedit stuff, and have the drivers installed for this usually), no acceleration at all etc. etc.

So here it is:

1. Download the Mouseware 9.75 drivers mw975enu.exe (http://www.logitech.com).

2. Extract ' mw975enu.exe ' to a temporary directory. Winzip and WinRAR can do this by right clicking the .exe icon and click Extract files.. for WinRAR and Winzip - Extract to for Winzip.

3. Uninstall any previous mouseware drivers by simply add/remove programs of Logitech Mouseware. There is no need to dig in the registry to uninstall anything.

4. Reboot (If asked to install mouse drivers, click cancel or go directly to display list of... - Have Disk then step 6)

5. Start - Settings - (Control Panel) - (System) - [HardWare] -
|Device Manager| + Mice and other pointing devices |_ Right+click the mouse is has there (most likely HID-compliant something or rather) and click on -properties- - [Driver] - |Update Driver| - |Next| - (*)Check Display a list of known.... - |Next| - |Have Disk| - Browse to the directory you extracted the ' mw975enu.exe ' Mouseware drivers file to and click ok.

7. A list will show up showing IBM and Logitech brand mice. Click on Logitech and scroll down until your see your mouse.

*If you use a USB mouse, click the MX3/500 optical. If a PS/2 mouse, scroll further down until your see MX3/500 PS/2
Click OK and Next to complete installation.

For USB it should be something like:

HID-compliant MX500 Optical Mouse
or MX300 if you have that.

8. Reboot (On startup, your mouse should be working fine with no driver issues. If not, try it again making sure you have chosen the correct .inf file)

You will notice Control Panel - Mouse isnt the usual bad Logitech drivers. Now to turn off Acceleration and set the correct speed.

9. Open regedit. Change the following value's data in CurrentControlSet, CurrentControlSet001, and CurrentControlSet002 (and any more CurrentControlSet0xx you may have):

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lmouflt2\Parameters\OpticalMouse12\0000 (if you have a MX300 it will be OpticalMouse11)

MouseSpeedX = 50
MouseSpeedY = 50
Acceleration = Off
Resolution = 8

*You should not have to add any values. Resolution sets 800 DPI, and the Speeds are set default/medium.

Hope that helps, and thanks of course to www.clanwat.com seeing as though it is mainly their guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

En je hebt dit zelf ook getest? Ik bedoel, het klinkt heel leuk enzo en ik wil het zelf graag proberen, maar wil wel graag dat alles intact blijft!

Ik heb nu 0,0 drivers voor mijn muis en hij muist al prima (knoppen veelal herkent, behalve die ene), ook is hij al SUPER accuraat, maar wat geeft 800dpi mij dan ?

Ik begin nu ineens te twijfelen, is 800dpi wel nodig? 400dpi werkt nog perfect? Waar zorgt die extra 400 dan voor :?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

marzzman schreef op 31 januari 2003 @ 18:07:Maar volgens mij zit ik nu op 100dpi ? Klik maar eens op configuratiescherm --> muis --> tabblad hardware (staat nu gewoon PS/2 compatible muis) --> dan eigenschappen --> Tabblad geavanceerde instellingen --> ( nou ben je er :P ) Daar staat dus de zogenaamde "sample-frequentie", die nu op 100 staat. Is dat de dpi? Of is dat getal gewoon goed? En wat moet ik instellen voor die Invoerbuffergrootte :?
Die 100 bij je ps/2 instellingen slaat op de samplerate, dwz hoe vaak per seconde de muispositie wordt geupdate. Heeft verder niks met de resolutie te maken, want dat bepaalt wat de minimale afstand waarover een beweging gedetecteerd kan worden. 100 voor je ps/2 rate is op zich prima, als je die waarde hoger instelt kan je pc als ie wat trager is soms wat al te veel muisdata per seconde binnenkrijgen, waardoor de boel alleen maar vertraagd. Ik heb dat wel eens gehad bij een spel dat daardoor niet lekker liep (had de ps/2 rate toen op 200 gezet), toen ik de ps/2 rate terugzette naar 100 kon ik 't wel goed spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marzzman schreef op 01 February 2003 @ 14:16:
[...]

En je hebt dit zelf ook getest? Ik bedoel, het klinkt heel leuk enzo en ik wil het zelf graag proberen, maar wil wel graag dat alles intact blijft!

Ik heb nu 0,0 drivers voor mijn muis en hij muist al prima (knoppen veelal herkent, behalve die ene), ook is hij al SUPER accuraat, maar wat geeft 800dpi mij dan ?

Ik begin nu ineens te twijfelen, is 800dpi wel nodig? 400dpi werkt nog perfect? Waar zorgt die extra 400 dan voor :?
Ja, ik heb dit zelf ook getest en draai er zo mee.
wat mij opviel is dat de muisbewegingen veel preciezer zijn en eerder had ik een soort rare lag, zowel in verkenner als bijv in spellen.
en standaard zit er dus al een bepaalde voor accelaratie in bij Mouseware drivers.

de waarden die ik nu heb gezet op 50-50 staan standaard op 60-60.
en waarde 4 wordt 8, dat zal je dopi wel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 15:51:
[...]

Ja, ik heb dit zelf ook getest en draai er zo mee.
wat mij opviel is dat de muisbewegingen veel preciezer zijn en eerder had ik een soort rare lag, zowel in verkenner als bijv in spellen.
en standaard zit er dus al een bepaalde voor accelaratie in bij Mouseware drivers.

de waarden die ik nu heb gezet op 50-50 staan standaard op 60-60.
en waarde 4 wordt 8, dat zal je dpi wel zijn
wat ik wel moet zeggen is dat mijn MS intelli explorer echt veel beter was, de muis woog de helft en was veel preciezer in bewegingen.
maar ja, ga m maar niet inruilen, want misschien went deze waardeloze muis nog een beetje en wordt ik er nog enthousiast over. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Logitech MX500, ligt erg makkelijk in de hand een reageerd gewoon zoals het zou moeten zijn. Wil je echter alle knoppen gaan gebruiken in games - forget it- de Logitech drivers zijn bar slecht (as always).... Verder prima muis, loopt hier gewoon onder xp met stadaard microsoft xp drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die is pokke duur
heb zelf ook de mx500 gekocht toen ik hoorde wat die mx700 koste

ok het is topmateriaal maar die prijs is toch wat bij de haren getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mx300 pwnt zwaar voor games, wel ff gewichtje eruit halen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
ik heb die MX500 ook, en alle knoppen werken, zonder enige driver!
ook in spellen werken ze gewoon, ik heb de mircrosoft intelle mouse driver geinstalled en toen weer uninstalled en nu werktalles gewoon. ( win XP)

maar dus nu draai ik op 400 DPI, met drivers zou dit naar 800 gaan :?

[ Voor 15% gewijzigd door T7D_Sneezy op 01-02-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de MX700 nu enige tijd, wat me opvalt is dat ik automatisch niet me hele handpalm op de muis leg. Mijn duim leg ik aan de zijkant van de "duimhouder" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister ochtend ook maar een MX500 gekocht. Ik wilde eerst een MS geval kopen, maar die was duurder een minder precies. Dus toen was de keus snel gemaakt :P Hij past erg goed bij de rest van mn apparatuur, ook grijs/zwart :9 Ik heb wel een muismat onder mn muis moeten leggen, want zonder ging het niet echt lekker. (ik heb een houten bureaublad....) Hij ziet er wel heel geil uit zeg!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 17:42:
Ik heb gister ochtend ook maar een MX500 gekocht. Ik wilde eerst een MS geval kopen, maar die was duurder een minder precies. Dus toen was de keus snel gemaakt :P Hij past erg goed bij de rest van mn apparatuur, ook grijs/zwart :9 Ik heb wel een muismat onder mn muis moeten leggen, want zonder ging het niet echt lekker. (ik heb een houten bureaublad....) Hij ziet er wel heel geil uit zeg!!
Hangt misschien ook ervan af of je bureaublad gelakt is of zoiets? Ik bedoel, mijn muisjes (zowel MX-500 als MX-700) schuiven prima over mijn bureau, en dat zonder muismat. Btw, ik heb een blank gelakt grenen blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, er zitten beschadigingen in mn bureaublad, ik denk dat dat het probleem is...

• Bladerider
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06-2024

Bladerider

Speed Freak

Mx 700 Rules BIGTIME :P
Echt cool ding, doet zijn ''werk'' prima!
Wel prijzzzig:(
En in Ghost recon doet de scroll t niet :'(
Ben nu de 9.75 aant downen.( duurt lannngggg) 56k zuks

Abit nf7-s v2.0 - 2600+ Barton @2300mhz - 2x 256 pc3200 infineon - 60gig ata133 80/120 ata100 - MSI gf4ti4200 128mb - iIlyama 452pro - - - - En nog een paar bakken:)

Verwijderd

ik heb zelf de mx-700 en ik heb al vele muizen laten piepen maar deze is echt geweldig.
enigste nadeel is dat die knoppies niet helemaal lekker werken in games(maar daar is wat aan te doen) maar hij is lekker rap, snelle reactie en je bent binne no-time op andere muizen aan t zoeke waar die knoppies aan de zijkant zitten omdat je die zo gewend ben(attans ik wel)

als je t geld heb liggen DOEN !
en..... je kan eventueel ook voor de mx-500 gaan.. MAAR die vind ik niet zo lekker ogen en vasthouden(net ff een tikkeltje anders+draad :| )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
De nieuwe drivers zijn inderdaad goed en lossen redelijk wat op maar ik blijf teleurgestelt in Logitech op driver gebied, kwa hardware wat ze maken lig ik aan hun voeten maar op gebied van driver support is het echt waardeloos. Ze zouden Microsoft eens als voorbeeld moeten nemen, nononsense drivers die gewoon goed werken. En dat de 6e, 7e en 8e muisknoppen het in sommige games niet doen kan je niet blamen aan de muis,dat ligt aan de game. In princiepe moeten knoppen 1 t/m 5 het gewoon doen. (zonder de drivers doen ze het ook vrijwel altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Novah schreef op 03 March 2003 @ 01:37:
De nieuwe drivers zijn inderdaad goed en lossen redelijk wat op maar ik blijf teleurgestelt in Logitech op driver gebied, kwa hardware wat ze maken lig ik aan hun voeten maar op gebied van driver support is het echt waardeloos. Ze zouden Microsoft eens als voorbeeld moeten nemen, nononsense drivers die gewoon goed werken. En dat de 6e, 7e en 8e muisknoppen het in sommige games niet doen kan je niet blamen aan de muis,dat ligt aan de game. In princiepe moeten knoppen 1 t/m 5 het gewoon doen. (zonder de drivers doen ze het ook vrijwel altijd).
Correct. Ik draai nu met de Microsoft drivers. Nu werkt de muis normaal in games. Kan alleen niet met 1 klik dubbelklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de MX700. Xp, alleen zelfs met de nieuwste drivers kan ik niet eens een middle mouse knop instellen...is hier geen oplossing voor? Verder is het inderdaad een geweldinge muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 22:29:
en..... je kan eventueel ook voor de mx-500 gaan.. MAAR die vind ik niet zo lekker ogen en vasthouden(net ff een tikkeltje anders+draad :| )
Het enige verschil vormen het draadje en het gewicht van de batterijen in de MX700. Verder zijn ze exact hetzelfde.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Ik twijfel nog. Ik heb nu de Cordless Mouseman Optical en daarvan vind ik het gewicht het grootste nadeel. Ik neem aan dat de MX700 ongeveer even zwaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

biobak schreef op 03 March 2003 @ 20:21:
Ik twijfel nog. Ik heb nu de Cordless Mouseman Optical en daarvan vind ik het gewicht het grootste nadeel. Ik neem aan dat de MX700 ongeveer even zwaar is?
Daar heb ik dus ook over getwijfeld maar die is gelukkig wel lichter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb zelf de mouseman optical wheel (met draad), die vond ik eerst ook een beetje te zwaar.
Na 'm open geschroefd te hebben zag ik dat er een metalen plaatje in zat en die heb ik eruit gehaald.
Nu is ie een stuk lichter en heel soepel in gebruik.
Misschien dat de Cordless Mouseman Optical en MX700 ook zo'n plaatje hebben?

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
SiGNe schreef op 04 maart 2003 @ 00:31:
Misschien dat de Cordless Mouseman Optical en MX700 ook zo'n plaatje hebben?
Zonder batterijen weegt 't niks. Ik denk niet dat er nog een stuk metaal inzit. Ik heb ze nu beide (de MX700 staat nu vrolijk op te laden op m'n bureau), maar vind ze te duur om ermee te gaan klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56

Q-bone

Dusss...

wat is voor games nou beter de mx 300 of de 500, ik heb niet hele grote handen (normaal zeg maar) en ik speel veel cs. heb nu een normale optical van logitec, hun eerste serie.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Q-bone schreef op 13 maart 2003 @ 15:05:
wat is voor games nou beter de mx 300 of de 500, ik heb niet hele grote handen (normaal zeg maar) en ik speel veel cs. heb nu een normale optical van logitec, hun eerste serie.
MX500 is mijn keus :P !!

Ligt hier ook :> ... Unreal Tournament fragde nog NOOIT zo lekker :) ! (had hiervoor ook een oudere serie) ...

Aanrader !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hoi! Hoi! Hoi! Hoi! Hoi! Hoi! Hoi! Hoi! Etc!

* Rataplan heeft gisteren eindelijk een Logitech Dual Optical aangeschaft.

De MX-500 - die de DO kwam vervangen - was mij domweg niet accuraat genoeg. Een DO is misschien iets duurder (*iets!*) maar zo stabiel als een huis. Als je 'm stil houdt, staat de muispointer ook echt stil, bij de MX-500 bleef 'ie af en toe staan bibberen. Ook de extra knoppen van de 500 zijn mij de moeite niet waard, als je de hele tijd je vingers verplaatst kan je imo net zo goed het toetsenbord gebruiken. De enige extra knop op de DO zit juist exact onder m'n duim, dus daar zal ik wel automatisch gebruik van maken (-> doubleclick).

De PC's waar de beide muizen aanhangen (want die 500 wordt natuurlijk niet weggegooid 8)7) zijn trouwens snel zat om die paar cycles extra USB-rekenwerk voor hun rekening te nemen, van vertragingen heb ik 0 last. Het weergeven van een slagveld anno 1942 kost aanzienlijk meer tijd :)

Overigens heb ik uit beide muizen het gewichtje verwijderd. Bij de DO viel er een veertje uit :X maar daar heb ik het bevestigingspunt (zat om de as van het wieltje heen) weer bij kunnen terugvinden :) Voor de rest is het een fluitje van een cent, al moet je bij de MX-500 wel door de labeltjes aan de onderkant heenprikken om 'm open te kunnen maken, dus je garantie ben je kwijt.

De DO is mijn vijfde optische muis (heb hier een hele blije kat, die ook al met een stuk of tien van die balletjes spelen kan :)) en de eerste waar ik bijna helemaal tevreden over ben. Bijna? Jawel, want het wieltje loopt weer iets minder soepel dan op de MX500. Al met al echter de enige muis die ik de komende jaren structureel ga gebruiken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:07
Wat ik wel heb met mijn mx500 maar ook mijn dual optical is dat als ik ze in de ps/2 port steek het lichtje altijd blijft branden, en bij usb niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 09:56

Q-bone

Dusss...

wtf is een do ?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Niet online
do = dual optical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 23:32

ErA

Oké Oké ik weet dat iedereen er knettergek van wordt enzo. Maar het lijkt wel of niemand dezeflde eisen stelt als mij. Is er nou al iemand die in een game, en dan het lieft Unreal tournament.

- Kan scrollen
- Zijn duimknop kan gebruiken
- Mischien nog wel meer knoppen kan gebruiken

Want ik heb hem net vandaag binnen en krijg slechte herinneringen over de begin van de windowsXP dagen en logitech. Dus please. Dont flame me about the manual maar geef me eens een lekkere en perfecte oplossing. DANK U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online

Gebruik je dan ook de 9.75 drivers? Daarmee zijn die problemen verholpen: http://www.logitech.com/pub/techsupport/mouse/mw975enu.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
ErAdiCToR schreef op 26 maart 2003 @ 23:02:
Oké Oké ik weet dat iedereen er knettergek van wordt enzo. Maar het lijkt wel of niemand dezeflde eisen stelt als mij. Is er nou al iemand die in een game, en dan het lieft Unreal tournament.

- Kan scrollen
- Zijn duimknop kan gebruiken
- Mischien nog wel meer knoppen kan gebruiken
Werkt hier allemaal prima ;)
Spellen: RvS Demo, AA, UT2003, BF1942...
Alle knoppen werken dus, dus ook de kleintjes bovenop.
Want ik heb hem net vandaag binnen en krijg slechte herinneringen over de begin van de windowsXP dagen en logitech. Dus please. Dont flame me about the manual maar geef me eens een lekkere en perfecte oplossing. DANK U
Oplossing (volgens mij had ik hem al ergens gepost):
MouseWare 9.75

FF met regedit:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Logitech\MouseWare\CurrentVersion\GamingCompatibility]
Opzoeken en deleten of renamen.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Logitech\MouseWare\CurrentVersion\Technical]
"SharkCdlsMsgs"="1"
"DetectKBD"="Off"
"UseLGGameScheme"="Off" <--- deze veranderen
"UseLGScrollScheme"="On"

Daarna rebooten, en de extra buttons instellen als keyboard toetsen:
Button 2= Ctrl
Button 3= Shift
Button 7= Delete
Button 8= Pagedown

Daarna gaan met die banaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

ok, heb nu ook die muis gekocht en ben echt heel erg tevreden. maar ik heb nog een vraagje, ik heb nu mouseware 9,75 draaien en alle knoppen werken, maar als ik nu in mozilla op een link druk met me scrollknop (voor een nieuwe tab) doet ie het dus niet, zonder mouseware doet ie dat dus niet...

is er een manier om ervoor te zorgen dat ik bij het indrukken van de scrollknop ctrl+enter krijg? (dan opent ie namelijk ook een tab)

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Standaard wordt de muiswiel ingesteld als "Universal scroll", als je die veranderd in "middle mousebutton" dan behoud je het scrollen en kun je de tabs gebruiken. Ik had hetzelfde probleem daarmee en heb het zo veranderd, nu kan ik lekker tabben via die knop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
IK ben nog steed sblij met me mx500 + geen mouseware :)

Je zijknoppen heten dan gewoon mouse4 en mouse5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, 9.76 is uit en zou de laatste problemen met games oplossen.

Verder is de MX serie mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

thx robin! t werkt :D

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ermm de Mx700 is 800 dpi he ... maar schijnt dat hij maar 400 gebruikt .. klopt dat? Ik heb artikelen gelezen over pro-gaming enz.

http://www.esreality.com/?a=post&page=2&id=302294

Dus als ik het goed begrijp zit je te fraggen of weet ik het met 400 dpi terwijl hij 800 moet zijn als je de drivers niet hebt geinstalleerd...

Ik heb trouwens precies alles opgevolgd wat er stond maar kon de shit gewoon niet installeren.

Ik wil gewoon de zekerheid, dat als ik de drivers installeer dat ik dan ook 800 dpi krijg.

Wie weet er meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 14:01

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

als ik mouseware 4.76 installeer werken al mijn knoppen ineens in quake3 maar nu doet hij het niet meer in sofII ziet hij mouse button 3 en 4 niet meer

is er niet een progje dat gewoon button 3 en 4 overal werken ?

ik heb nu standaart windows drivers word mijn dual optical dan wel benut ?

hoe fix ik het dat alles werkt ?

( met gewone drivers werken ze wel altijd alle 3 is er voor voor xp geen progje dat de 4e ook gewoon werkt )

(( wat wel raar is dat niet werkt bij sof 2 , sof2 is ook gewoon q3 engine ....)

[ Voor 24% gewijzigd door BruceLee op 29-03-2003 14:46 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
wat is nou het voordeel van die mouse ware installeren?

want hier werken alle knoppen zonder enige software (mx500)
met die software word de dpi toch niet hoger ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

werken al je knoppen ook in quake 3 en ect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
ik heb alleen cs en ut2k3 en unreal 3 geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach man, die MX500 is zoooo goed.
Zelf heb ik een MS intelli mouse optical Explorer en mijn broertje de MX500.
En die MX500 is zoveel fijner.
Maar mijn Explorer is ouder en goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

T7D_Sneezy schreef op 29 March 2003 @ 16:36:
ik heb alleen cs en ut2k3 en unreal 3 geprobeerd
unreal 3 waar kan ik dat downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou geen mx700 kopen. Ben je aan het gamen gaat je muis raar doen en moet je hem in de lader zetten en mag je weer met je oude microsoft muis werken. Ik heb sinds gister een mx500 en ben er erg tevreden over. Het gewicht valt echt wel mee en dat hij iets groter is vind ik alleen maar fijn. Ik zou voor een mx500 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
mijn mx500 doet af en toe ook raar, dan ff een beetje mee wiebelen en ff op de onderkant blazen en dan is het weer ff goed, hebben jullie daar ook last van?

en btw ik bedoelde unreal 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ik wil button 4 als letter a instellen maar die kan ik niet kiezen in de mouseware hoe zorg ik er voor dat ik wel letter a op button 4 heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 12-09 17:02
Overbodig; per ongeluk nieuwe post gemaakt. Sorry

[ Voor 78% gewijzigd door Morax op 29-03-2003 22:51 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 12-09 17:02
Ik heb hier thuis de MX700. Perfecte muis, en wel om de volgende redenen;
- Ten eerste issie draadloos, nou ik en opgeruimd zijn 2 tegenstellingen en is daarom erg handig ;)
- Ten tweede issie oplaadbaar. Je krijgt er oplaadbare batterijen bij, en in het ontvangsstation zit tevens een oplader dus dat scheelt geld aan batterijen, en je zit nooit zonder.
- Ten derde heeftie een lekkere reactietijd. Oke, hij tipt niet aan een muis met draad, maar ik merk er niet al te veel van (Nou moet ik zeggen dat ik hiervoor een draadloze muis had met wel een late reactietijd). En ik speel ook vaak CS over internet, en ik ondervindt er geen problemen mee. Ben zelfs beter geworden :*)
- Ten vierde ligtie precies goed in de hand en zitten er handige functieknoppen op;
een "volgende" en "vorige" knop bij je duim (maar niet in de weg); twee "cruise-scroll" knoppen die blijven scrollen tot je ze loslaat'uiteraard gewoon een muiswiel, en een soort ALT-TAB functieknop. Niet dat ik die vaak gebruik, maar ook hier geldt: Hij zit zeker niet in de weg bij mij en is nog nooit gebeurd dat ik hem per ongeluk indrukte (maar wat niet is, kan nog komen :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/855.gif

Bij deze mijn bijdrage aan dit topic. Dit was puur informatief bedoelt en zeker niet om je over te halen om hem te kopen!!!

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Ik heb van de week mijn Cordless mouseman weggedaan. Ik wilde in eerste instantie gaan voor de MX500, maar ben uiteindelijk voor een goedkope oplossing gegaan: Pilot optical mouse. Kostte me maar € 15,- en heb hem in het zwart.

Ik heb die extra knoppen nog niet nodig gehad, misschien komt dat later nog wel. Ik ben in eerste instantie al superblij dat ik nu geen bal meer heb. Optisch is echt een uitkomst. Ik merk het goed met bijv. MoHAA en sniperen. Heel soepel en meer mensen afslachten :P

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand nou echt plezier van de muis wil hebben ism pro gamen moet ie dat artikel dat ik gaf eerder op deze pagina maar eens doorlezen. Hopelijk heeft ook iemand wel een antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Rataplan schreef op 13 March 2003 @ 15:25:
Hoi! Hoi! Hoi! Hoi! Hoi! Hoi! Hoi! Hoi! Etc!

* Rataplan heeft gisteren eindelijk een Logitech Dual Optical aangeschaft.

De MX-500 - die de DO kwam vervangen - was mij domweg niet accuraat genoeg. Een DO is misschien iets duurder (*iets!*) maar zo stabiel als een huis. Als je 'm stil houdt, staat de muispointer ook echt stil, bij de MX-500 bleef 'ie af en toe staan bibberen. Ook de extra knoppen van de 500 zijn mij de moeite niet waard, als je de hele tijd je vingers verplaatst kan je imo net zo goed het toetsenbord gebruiken. De enige extra knop op de DO zit juist exact onder m'n duim, dus daar zal ik wel automatisch gebruik van maken (-> doubleclick).

De PC's waar de beide muizen aanhangen (want die 500 wordt natuurlijk niet weggegooid 8)7) zijn trouwens snel zat om die paar cycles extra USB-rekenwerk voor hun rekening te nemen, van vertragingen heb ik 0 last. Het weergeven van een slagveld anno 1942 kost aanzienlijk meer tijd :)

Overigens heb ik uit beide muizen het gewichtje verwijderd. Bij de DO viel er een veertje uit :X maar daar heb ik het bevestigingspunt (zat om de as van het wieltje heen) weer bij kunnen terugvinden :) Voor de rest is het een fluitje van een cent, al moet je bij de MX-500 wel door de labeltjes aan de onderkant heenprikken om 'm open te kunnen maken, dus je garantie ben je kwijt.

De DO is mijn vijfde optische muis (heb hier een hele blije kat, die ook al met een stuk of tien van die balletjes spelen kan :)) en de eerste waar ik bijna helemaal tevreden over ben. Bijna? Jawel, want het wieltje loopt weer iets minder soepel dan op de MX500. Al met al echter de enige muis die ik de komende jaren structureel ga gebruiken.
Ik had de DO. Was zeer relaxed.. maar heb nu een MX500 gekocht.. nieuwe technology en is gewoon precieser. Tjsa,.. ik wil de beste muis als Q3 gamer, klaar.

Ik heb veel research gedaan.. ik snap ook niet waarom jij denkt dat de DO beter is? En de DO is juist *iets* goedkoper hoor... scheelde 5 euri bij mij.
Dual Optical.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Ik heb sinds een paar weken een zeer rare probleem.
Mijn Logitech Mx500 scrollt zonder enige reden automatisch.
En dat gebeurd op elke computer.
En of het USB of ps/2 maakt het ook niks uit
en ook of je mouseware wel of niet gebruikt maakt ook niks uit ;(
Hij scrollt gewoon automatisch.
Het enige manier om het te laten stoppen is de scrollwiel uit zetten :(
zijn er nog meer mensen met deze prob.
Of is mijn muis gewoon kaduuk ;\

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een vuiltje in het rolletje? Probeer hem eens schoon te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de MX700 en ben erg tevreden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Ik heb sinds een paar weken een zeer rare probleem.
Mijn Logitech Mx500 scrollt zonder enige reden automatisch.
En dat gebeurd op elke computer.
En of het USB of ps/2 maakt het ook niks uit
en ook of je mouseware wel of niet gebruikt maakt ook niks uit ;(
Hij scrollt gewoon automatisch.
Het enige manier om het te laten stoppen is de scrollwiel uit zetten :(
zijn er nog meer mensen met deze prob.
Of is mijn muis gewoon kaduuk ;\

vwk schreef op 06 April 2003 @ 15:33:
Misschien een vuiltje in het rolletje? Probeer hem eens schoon te maken :)
Mjah dat heb ik dus ook al gedaan, maar het prob blijft -_-
wordt er echt gek van ... zit je soms divx ofzoiets te kijken of winamp luisteren.. dan wordt het geluid opeens automatisch zachter -_-

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kheb nog nooit zo ziek veel geld uitgegeven voor een muis (mx700 voor 79euro).

maar het is een mooi aparatus

[ Voor 18% gewijzigd door PipoDeClown op 06-04-2003 16:17 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 23:32

ErA

Mjah ik ben ook zeer tevreden met mijn MX500, om de benodigde knoppen te laten werken. Dat zijn dus, links rechts en de 1e duimknop heb ik mouseware 9,7 geinstalled. En toen uh only scroll in active window aangezet. Bij UT heb ik nu dus 3 knoppen en bij quake 3 eventueel 4. In het begin was het wennen omdat die duimknop niet op ongeveer dezelfde plek zit als de mouseman. Daar zat hij namelijk op de rustplek van je duim. Maar na 1 week ben ik zo tevreden. Mijn rocketarena skills in quake 3 zijn veel beter. Me railing is van 25 -> 40 procent gegaan. En ik zit in de 1/16 finals van de 1on1 instagib ut cup. Hulde aan logitech. Alleen nog wel scuky drivers maar who cares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die MX700 en dat ding werkt als een gek, eerst d8 ik dat het niet zo lekker zou spelen (UT2K3) draadloos. Maar dat is gewoon een fabeltje.
Heb het voor de zekerheid ff gecheckt (met zon progje) maar dat ding communiceert gewoon op de max van de usb speed (124/125) hertz. Geen verschil met intellipoint explorer.
Vindt het echt een te gave muis. Heb er een Func Surfase 1030 black onder liggen en dat is echt Smooooooth. :) .

De laatste logitech drivertjes werken dus ook helemaal goed (altans bij mij dan) dus>

>>> Go Logitech <<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mijn dual optical kon ik, zonder driver, gewoon mouse4 als werkende knop binden.

bind mouse4 "+use"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Laatst online: 23-05 14:03
MST_Morpheus schreef op 29 September 2002 @ 21:04:
[...]

Ik zou niet eens meer zonder scrollwheel kunnen.
ben je niet de enigste die niet meer zonder kan, maar in het begin had ik er ook een hekel aan :+ maar ben nu zwaar addicted aan m'n logitech trackman cordless er zitten alleen 2 nadeeltjes aan en dat is dat je er niet super precies meej kan werken en dat ie niet echt geschikt is voor games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 15:48
Ik heb nu een Dual Optical en die moet straks naar de winkel vanwege een probleem. Ik mag er 4 euro bijleggen en de MX500 meenemen. Alleen als ik zo de problemen met al die knoppen lees dan vraag ik me af of het het wel waard is. Met de DO had ik nooit problemen iig.

Dillemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Kaap schreef op 10 april 2003 @ 10:00:
Ik heb nu een Dual Optical en die moet straks naar de winkel vanwege een probleem. Ik mag er 4 euro bijleggen en de MX500 meenemen. Alleen als ik zo de problemen met al die knoppen lees dan vraag ik me af of het het wel waard is. Met de DO had ik nooit problemen iig.

Dillemma.
test hem ff in de winkel. Volgens mij ben je er wel tevreden over. Ik vond het erg jammer dat die duimknop zo hoog zit. Daarom ben ik voor een cheape muis gegaan.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 15:48
Ik heb hem gekocht en hij voelt erg fijn aan. Toch een probleempje.

Beide duimknoppen zijn niet goed te gebruiken onder CS. Knop 2 wordt gezien als mouse 5 en knop 3 wordt gezien als mouse 4. Mooi, ingesteld via controls. Spel ingegaan en beide knoppen doen helemaal niks, nada noppes.

Wat gaat er fout :?

[ Voor 33% gewijzigd door JeroenNietDoen op 11-04-2003 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok misschien nog een beetje oud en de zoveelste reply maar het scheelt wel degelijk of je hem ps2 hebt of USB.
USB verversingrate: 120HZ
Met PS2 Adapter: 190HZ!

Dit heb ik getest met de mx500 en ik heb het ook nog eens gezien in een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
ik heb de mx700 en ben r erg tevree meej.
vooral die duimknoppies zijn erg handig met internet explorer enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Laatst online: 03-09 09:26
MX-700 is idd heel erg lekker :), hij is wel minder zwaar dan dat ze in reviews zeggen, hij is zuinig met stroom, hij gaat vanzelf uit wanneer hij niet gebruikt wordt voor een bepaalde tijd en hij glijdt lekker ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Laatst online: 26-08 20:39
Ik heb een Logitech Cordless Desktop Optical (nieuwe versie), maar die draadloze muis reageert niet echt accuraat in games.
Nu vraag ik me af of de MX700 op de zelfde zender als die van mijn desktop werkt? (Of zit de ontvanger in die oplader?) Zodat ik zo geen 2 ontvangers moet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand me even uit de brand kunnen helpen? Bij die Mx700 .. zie je alleen dat ie opgeladen word als de batterijen erg low on power zijn? Ik zet em in het basisstation en ik verwacht dat ie zich gaat opladen (zie je aan knipperende groene lampie). Maar hij laad zich niet op. Die sensor (rode licht achter op de muis) blijft gewoon doorknipperen. Is dit normaal? Battery power level is good ..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:34

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 10:19:
Zou iemand me even uit de brand kunnen helpen? Bij die Mx700 .. zie je alleen dat ie opgeladen word als de batterijen erg low on power zijn? Ik zet em in het basisstation en ik verwacht dat ie zich gaat opladen (zie je aan knipperende groene lampie). Maar hij laad zich niet op. Die sensor (rode licht achter op de muis) blijft gewoon doorknipperen. Is dit normaal? Battery power level is good ..
ff die pootjes schoonmaken, kan wat vet op zitten was isoleert. Dat heb ik ook wel is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarmee kan ik dat het beste schoonmaken .... voordat ik een fout bega .. :p

Edit .. doet het weer thanks!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

BruceLee schreef op 29 March 2003 @ 17:08:
[...]

unreal 3 waar kan ik dat downloaden :)
warezrequest :/ :+

maar eehhm over die mx500. Ik weet niet, heb hem nu al een hele tijd. Maar cs is er alleen maar op achteruit gegaan :'(. Kan best zijn dat het aan winXP ligt. Heb al zoveel manieren geprobeerd om die acceleratie weg e krijgen, maar dat lukt gewoon niet. Met de 9,76 is er wel die funcie: "disable acceleration in games". maar als ik dat doe staat die muis weer veeeel te snel.

Heb vanmiddag die intelli in me handen gehad, en die ging best goed :). mx300 vinnik trouwens ook fijn, zelfde loopwerk als de mx500 en mx700. Eigenlijk is die mx500 gewoon te log. Ik kan gewoon niet goed polsen met dat ding, want zo muis ik altijd(veel snellere reactie enzo :)). Heb voor de lol weer eens me oude 3knops geinstalleerd ook. dat ging ineens wel weer goed :?.

Conclusie ik vind het maar een baggermuis die mx500 eigenlijk :/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik heb de Cordless mouseman optical , en draai de logitech drivers , toch heeft mijn muis een soort van lag in quake III , zijn er nog betere drivers of is het me muis die aan het zieken is ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Hallo ik ben op zoek naar een nieuwe muis (beetje grote, want die mx500 vallen mijnj vingers over de knoppen heen)
Ik zat te denken aan http://www.microsoft.com/...dware/muizen/wie_info.asp
oftewel de "Wireless Internet Explorer"
maar heeft iemand er eentje gezien MET draad?
en wat zijnde ervaingen van mensen van deze muis icm spellen(qua preciesie, hij is al vrij oud toch)

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mx-700 werkt goed hier. Alleen soms als ik de muis niet beweeg in windows zie ik dat het pijltje van de muis heel licht heen en weer gaat. Als ik em dan ff beweeg en weer niks doe, staat ie compleet stil. Is best frusterend in CS bijvoorbeeld. Want ik weet niet of ie dat ook doet in CS namelijk. Soms schiet ik echt gewoon mis terwijl ik toch echt de richter op zijn kop heb zitten....

maar vaak ook geen problemen en own ik :+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt waarschijnlijk doordat je geen goede mat hebt... had hetz prob met een andere optical van logitech. Had het met zon ding waar een gel stuk in zit, van dat stof dat daarop zit ging ie flippen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Ik gebruik een Disney muismat, hele vreemde maar wel blijkbaar goede stof voor die muizen. Ik heb dees toen ergens naar boven getovert toen ik een muismat zocht, zon speciale gamemuispad vind ik echt te veel geld alleen maar voor een matje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Er zijn vandaag nieuwe drivers uit gekomen.

Logitech Mouseware 9.78 build 034
meuktracker: Logitech Mouseware 9.78 build 034

Er is zoals daar te lezen geen changelog geleverd. :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.