Hmmm
even een beschrijving van mijn netwerkje zoals het nu is en zoals het er uit gaat zien (dan fix ik ook een digicam

)
NU :
kabels door het hele huis, absoluut waardig van de naam "absoluut niet netjes", kabelmodem van kcma zo'n 2 meter naast me, waarvan een kabel naar me server ruimte gaat (een slaapkamer die over is)
hierin staat:
atlas (gateway met 2 netwerkkaarten p200)
pandora (fileserver met 4 schijven 10Gb 20Gb 30Gb en 60Gb= slorige 110 Gb storage voor netwerk, paar gig gaan naar linux zelf. cellie 466)
in de huiskamer staan:
chronos (mijn werkstation amd 1000)
apollo (werkstation vriendin cellie 667)
artemis (laptop vriendin, p3-800M, artemis is tweeling van apollo in de myhologie)
en dan hebben we nog ares, mijn p200 laptop
toekomst:
atlas komt in een 2U kast, krijgt een netwerkkaart erbij voor DMZ.
pandora komt in een 3U kast, schijven komen vertikaal te staan voor eventuele uitbreidingen met meer schijfjes
uit spare hardware komen:
athena (ssh + apache) in een 2U kast
hermes (dns + mail) in een 2U kast
16 poort safeway switch in een 1U kast gepropt
kasten ga ik zelf maken en komen in een 21U 19" rack te hangen die ik ooit eens uit een gebouw heb getrokken almede 3 19" patchrekken. 1 patchrek ga ik uitelkaar slopen en die 4 blokkies van 6 aansluitingen komen in een plastic doosje. 3 tegen de muren in me huiskamer. (voor lanparties enzo) en eentje in de server ruimte om zo toch eventueel tijdelijke servers te huizen in die serverruimte (wederom lanparties)
misschien toch wel een een digicam fixen om me zooitje foto's van te nemen nu. Jammer dat ik niet van me werk foto's mag nemen, maar op school staat toch niet zo veel boeiends