Toon posts:

DJ Software

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hi!

k ben sinds een paar maanden verwoed bezig om mijn mp3tjes door elkaar te mixen.. nu gebruik ik op het moment Cool Edit Pro 2 en Soundforge 5 XP.. daar zitten dus echt berperkingen in, en ik wilde dus weten of er betere pakketten zijn die daarvoor geschikt zijn.. is het trouwens ook mogelijk om een soort softwarematig mengpaneel te hebben?!? ik wil namelijk mijn mp3tjes wel eens ontdoen van bijvoorbeeld zang door deze weg te draaien.. ik heb alleen geen mengpaneel meer, en zie voorlopig geen kans om er ééntje aan te schaffen.. anywayz, if you can help me out, really appreciated! al is het maar de naam van het pakket.. downloaden en aanschaffen kan ik allemaal zelf! ( zou lekker zijn als ik het niet kon... :P )

grtz,

Berrie 8)7

Verwijderd

BPM studio is een virtueel denon console.... maarre... met een mengpaneel de zang weghalen? Keep on dreaming....

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
oke, ff een quickie van mij... ik ben dus al een tijdje bezig met MP3's mixen.. ik wil niet zeggen dat ik ook veel met dat mengpaneel heb gespeeld of gedaan.. reden waarom ik hem ook niet meer heb.. de mogelijkheden weet ik dus ook niet, maar ik dacht dat dat mogelijk.. anyways, wie dan ook.. des te meer tips en kritieken.. laat maar komen!!

bedankt alvast vorige poster, en sorry dat ik niet eerder had gezocht, maar de tijd limiteerd me daar een beetje erg in op het moment..

Verwijderd

Samplitude is erg relaxed... heb helaas ff geen screenshot, ik zit op school nu. Maar daarmee kun je multitracken, dus meerdere sporen onder elkaar en realtime timestretchen. Je kunt dus gewoon 2 platen onder elkaar 'gelijk klikken'.

Verwijderd

Topicstarter
Btw, is het eigenlijk uberhaupt mogelijk om zang weg te draaien? of bijvoorbeeld de beats?!? want dat is eigenlijk een beetje het grootste probleem.. is dat mogelijk, en zoja, met welk pakket?!

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 11:22
Ik gebruik Virtual TurnTables, wel wat ouder, maar tot nu toe geen problemen
http://www.carrotinnovations.com/vtt_overview.shtml

Waarom wil je eigenlijk de zang wegdraaien?
Voel je je soms geroepen om een Karaoke-megamix in elkaar te flansen ofzo :P
(nothin' personal)

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:01

Movinghead

ing.

ik gebruik mixvibes mooi design maar wel zware systeemeisen

Verwijderd

Topicstarter
soms wil ik alleen de beat hebben van een nummer, mede voor het gebruik van intro's of andere mixen.. soms wil ik alleen de tekst hebben, zodat ik die over een eigen gemaakt remix wil zetten.. maar tot op heden lukte me dat nooit :( maarja, hoop hier wat ideeen op te doen daarvoor.. blijf komen met de reacties.. Dank jullie!

btw, niet negatief opvatten.. ben blij dat er reacties zijn :P

Verwijderd

ter informatie: als je een meersporenopnamen hebt van een nummer kan je een bepaald instrument wegdraaien. maar daar kom je (haast) niet aan.

met een MP3 c.q. stereoopname kan je een beejte met EQ spelen, maar verwacht daar niet te veel van. bijv. zang wegdraaien = (bijv...) 500 hz - 4 khz dat is nogal een bereik, en grote kans dat je dan ook andere zut weghaalt. als je een nummer met alleen drums en zang hebt kan je er misschien nog wel wat van bakken. vergeet het anders maar.

verder kan ik je aanraden de FAQ van GoT en de FAQ's van dit forum te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info.. ik was er al een beetje bang voor dat dat het probleem zou zijn.. ik heb nu in ieder geval heel wat namen van bruikbare software voorbij zien komen, en daar ga ik gewoon even lekker de demo's van downloaden.. kijken wat het me te bieden heeft.. mocht ik één dezer dagen iets hoorbaars hebben gemaakt dan zet ik die wel online.. thank y'all!!

peace 8)7

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik zweer bij AtomixMP3 maarja dat is ook weer persoonlijk i guess.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Download dan de instrumental of vocal edit's van die nummers. Ik gebruik zelf veel BPM studio trouwens, heerlijk programma

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Wil je 'live' draaien, of remixen /nummers aan elkaar maken? Dat scheelt ook een heleboel nl.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:13
ik gebruikt traktor. Werkt erg makkelijk. heeft ingebouwde beatherkenning zodat je het aantal bpm kan zien. Je kan op die manier nummers ook makkelijk syncen.

Verwijderd

je hebt in cooledit ook een hele puike multitrack hoor. probeer die eens....

Verwijderd

Er is een tijd geleden een draadje geweest over het weghalen van zang. Duidelijk is natuurlijk dat dit alleen mogelijk is met de originele multi-track opname. Er zijn wel een aantal manieren om iets aan te rommelen, maar acceptabel wordt het resultaat (bijna) nooit.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 19:03
Je vermeld ook niet duidelijk of je wilt een mix in elkaar steken, of live mixen.
Voor live te mixen kan je misschien djDecks eens proberen.

'echte' dj's maken voor het weghalen van beats enzo ook enkel/vooral gebruik van de standaard equalizer.
Een equalizer heb je dus in sound forge en cool edit enzo ook wel.

Als het niet om live mixen gaat is misschien mixmeister een alternatief, alhoewel ik het niet gemakkelijk te gebruiken vind.
Voor niet live mixen zou ik de multitrack edit van Cool Edit gebruiken. Nadeel is dat het veranderen van de lengte (dus om de bpm's gelijk te krijgen) niet echt eenvoudig is in Cool Edit.
In de multitrack heb je ook wel toegang tot snelle equalizers enzo.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:46
Ik gebruik traktor ook (http://www.native-instruments.com) En dit werkt echt relaxed (ik gebruik Traktor DJ Studio), bass wegdraaien is geen probleem en mixen ook zeker niet (incl. beatmatchen)

Ik gebruik dit MIDI-mengpaneeltje i.c.m. Traktor:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.leemans/cu2/HQ0.JPG

Erg relaxed en nooit problemen gehad.
Ik draai i.c.m. een sblive value met de kX drivers (http://kxproject.spb.ru/intro.php). Perfecte kanalenscheiding (voor/achter) en 2.6ms latency. Echt een aanrader dus :)

P.S. Dit is dus live mixen, niet voormixen, daar gebruik ik mixmeister voor http://www.mixmeister.com

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Oversoft; iedere keer als je dat foto'tje post zie ik dat foute kleedje a/d linkerkant :X :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:46
Hydraulik-Phunk schreef op 25 september 2002 @ 22:15:
Oversoft; iedere keer als je dat foto'tje post zie ik dat foute kleedje a/d linkerkant :X :P
kerstpakket kleedje :P en JA, die is al weg :P

Verwijderd

Topicstarter
wow.. zoveel replies had ik niet verwacht, maar beter!

ik wil inderdaad eerst even wat handiger worden in het voormixen, voordat ik ook daadwerkelijk op een feestje live ga staan.. ik heb inderdaad wel eens de accapella nummers gedownload, maar vaak zijn die juist vreselijk slecht van kwaliteit.. ik heb gisteren mixmeister gedownload, en daar ga ik morgen eens even naar kijken.. ik heb nu ook al een paar posts gezien dat het redelijk mogelijk moet zijn dat je stem een beetje kan wergdraaien met cool edit.. kan iemand mij uitleggen hoe ik dat ongeveer moet doen.. ik heb wel eens zitten spelen, maar kwam er nooit achter hoe..

anyways, thanks!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Deejaysystem is een leuke, Tracktor is een leuke.. VTT is een leuke.. gewoon even goed rondzoeken hier op GoT, want er zijn al zoveel mensen geweest die hier een vraag over hadden. :)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
FYI: Als men een standaard stereo stukje muziek neemt,
dan kun je redelijk makkelijk de zang verwijderen door gewoon een van de twee stereokanalen van fase om te keren en dan weer te mixen met het andere stereokanaal. Dit steunt op het feit dat de zang meestal in het centrum van de stereo mix zit.
De resultaten verschillen van liedje tot liedje, maar vreemd genoeg geeft dit meestal goeie tot zeer goeie resultaten.

Als je hier eens mee wilt experimenteren: er is een winamp effect-plugin die dit doet. Ben 'm nu wel zelf kwijt, dus googlen maar :) .

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik wil namelijk mijn mp3tjes wel eens ontdoen van bijvoorbeeld zang door deze weg te draaien..
Je hebt wel allerlei plugins die dit een beetje kunnen, maar de kwaliteit ervan is echt bagger. Ik geloof dat AnalogX ofzoiets een dergelijke plugin heeft. Dergelijke systemen bekijken het verschil tussen het linker en rechter kanaal. Punten waar links en rechts gelijk zijn, dus mono, worden eruit gehaald. Voor kale opnames zou dit behoorlijk goed kunnen werken. Probleem is alleen dat vaak een reverb over de zang gegooid wordt en dit krijg je dus nooit meer weg.

Voor het live mixen is BPM nog wel een aardig programma, hoewel wel een beetje buggy, maar oke. Ik heb ook al eens een ander programma gezien en dat zag er verder niet uit maar werkte wel heel indrukwekkend. Kweet niet of het Traktor is, waar men het hier eerder over had, maar het kon automatisch de beats van verschillende nummers rechttrekken en tevens zaten er allerlei handige overgangseffecten in, zoals flanger. Vraag me alleen niet hoe het heet, want ik weet het echt niet meer. Misschien iemand anders?

Damn.... Nu zie ik net dat me iemand voor was met de uitleg over zang weghalen.

[ Voor 6% gewijzigd door wolly_a op 22-08-2003 14:40 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 16:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
dat programma is idd traktor dj volgens mij...

ik speel zelf regelmatig met ableton live, maar dat is meer loop-georienteerd en gaat meer in de richting van zelf muziek maken/remixen, in plaats van simpele overgangsmixen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
Ik zweer zelf bij Mixvibes Pro. Heb Traktor zelf ook een tijdje gebruikt.

www.mixvibes.com

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Waarom zit iedereen in eens in een oud toppic te replyen?

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Pagina: 1