Toon posts:

Muziek produceren------> wie en hoe.

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zo daar zijn we dan weer.
Ik heb al eens eerder een posting over tracking gedaan maar toen ging het over het beter krijgen van de geluidskwaliteit en dat is aardig gelukt trouwens.
Nu wil ik gewoon eens een beetje peilen wie er muziek maakt (evt met trackers) .
Wie heeft er tips,tricks en andere handigheden.
Welke software gebruiken jullie,hoe maken jullie die strakke bassline en wat voor hardware (lees geluidskaarten)gebruiken jullie.
Even voor de duidelijkheid:dit is een post over muziek maken zonder randapparatuur dus zonder gebruik te maken van EXTERNE apparatuur zoals mixers drummodules sequencers effectapparatuur enz enz.
Mijn doel is om nu eens in kaart te brengen wat er met de hedendaagse stand van zaken op het gebied van softwarematige emulatie en sequencing mogelijk is .
Bijv kan je een korg synt emuleren(hoeft niet helemaal exact te zijn) en met welke software kan dat.
Of welke software gebruik jij om je mix te masteren en welke plugins gebruik je daarbij en waarom juist deze.
Ik hoop dat we wat kennis vanelkaar kunnen opdoen!
Dus .....spui je "know how" en misschien valt er ook nog wel wat te leren!!

Ik zelf werk trouwens nog steeds met trackers en tegenwoordig eigenlijk aleen nog maar met Modplugtracker,het voordeel boven bijvoorbeeld FT2 is dat je een veel hogere geluidkwalitiet kan bereiken en dat je als bonus op elk spoor een VST/DX FX kan plaatsen.
Ook is het mogelijk om het eindresultaat als .wav weg te schrijven tot een resolutie van 96 KHZ en een bitrate van 24(is echter niet echt nodig in mijn geval)
Je kan trouwens verschillende format's inladen ,eigenlijk alle zoals .XM,,MOD,.S3M enz enz.
Ik gebruik daarbij wel soft synts zoals de FM7 van Native instruments of Bitheadz Retro AS 1,deze geven een zeer goed geluid hebben vele parameters die instelbaar zijn ,deze instrumenten zijn volledig aanstuurbaar via midi.
Daarnaast gebruik ik Steinberg Wavelab 4 voor het masteren van tracks en voor het bewerken van samples.
Mocht de mix die ik maak in modplug niet bevallen dan dan neem ik elk instument afzonderlijk op en bewerk ik deze in Steinberg Nuendo,dit is een multitrack programma waar je trouwens meer mee kan doen dan wat ik er mee doe(OA visuele dingen).
Dit is een beetje mijn werkwijze.
Tot slot nog een paar URL'S

www.modplug.com
spreekt voorzich!!.

http://www.thedirectxfiles.com/plugins.htm
Hier kan je lezen over wat welke plugin doet en zijn er links naar de softwarehuizen die ze maken.

http://www.hitsquad.com/smm/programs/Freeverb/download.shtml
Gratis freeware VST reverb plugin,deze heb ik in mijn onderstaande demo gebruikt

http://members.ams.chello.nl/w.derooy/burnedskin.mp3
Een voorbeeldje van modplug in actie met DX/VST plugins(je moet wel van een beetje stevige hardhouse houden)

Verwijderd

Heej men!! Komt dat ff goed uit dat ik wel van "een beetje" hardhouse hou!! :D Ik moet zeggen dat ik je voorbeeldje wel heel erg vet vind; het klinkt superstrak, goed geproduceerd.
Ik produceer zelf ook op de pc en gebruik geen externe shite (op mijn midi-keyboardje na dan..). Ik heb nu weinig tijd, maar ik post zsm wel ff mijn "line-up" van progjes die ik gebruik.
Iig goed werk! Heb je nog andere tracks online? Ben ik wel redelijk benieuwd naar namelijk. :Y)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-08 22:11

BCC

Ik weet wel dat er nog steeds geen softsynths opwegen tegen een goede standalone Synthesizer.... Maar mischien is dat maar goed ook :7

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
de nieuwe range producten van Native Instruments zijn mijn inziens toch echt wel net zo goed als hardwarematige synths/modules. Fm7 / Reactor 3 / Absynth / Kontakt kunnen evenveel en meer dan hardware, met een net zo goede geluidskwaliteit.

Oja ik gebruik dus alleen software: Sonar , Soundfonts/waves, de hierboven beschreven programma's , Midi yoke, Wavelab (om te masteren + Waves Gold pluginset www.waves.com (die ook net zo goed of beter zijn dan hardware trouwens), PSP vintage warmer en af en toe fruityloops.

Tipje: probeer niet alles te gebrijpen, maar zoek even uit met welke programmatuur je wat kan, en gebruik alleen dat en haal daar het uiterste uit.

edit: trouwens, werkt nuendo nou echt fijn? Wat jij met nuendo doet, kan je ook met Acid Pro 3 doen en dat werkt volgens mij makkelijker, of niet?

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
SuBBASS

bedankt voor de positieve reactie over die demo maar dat is echt maar een tierelantijtje om het maar even zo te zeggen!!

Justice

Tsja ik weet niet of het beter werkt dan Nuendo,ik heb t stukje soft nog niet uitgeprobeerd,ga ik binnenkort dan toch maar es doen.
Mag jij Nuendo eens uitproberen!!.

Het loopt trouwens nog niet echt storm wat betreft deze draad en dat vind ik wel jammer !!
Enfin we zien wel wat het gaat worden.

Download doet het weer,was eraf gegooid door Chello :(

Verwijderd

/me maakt muziek

en produceert het ook zelf, hoewel ik op dat vlak absoluut nog veel moet leren :)

Trackers en softsynths gebruik ik niet, wat moet ik met software als ik hardware heb. (daarbij roelt hardware meer ;)) Nou gaat dit topic met name om de software, maar daar kan ik dus juist weinig over zeggen. Alleen de sequencer (Cakewalk) die ik gebruik en de recording / samplebewerkings programma's als Soundforge en CoolEdit, en het proggie Talkany om eens wat vage stemmen te maken.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 03 juni 2002 12:36 schreef Justice het volgende:
de nieuwe range producten van Native Instruments zijn mijn inziens toch echt wel net zo goed als hardwarematige synths/modules. Fm7 / Reactor 3 / Absynth / Kontakt kunnen evenveel en meer dan hardware, met een net zo goede geluidskwaliteit.

Oja ik gebruik dus alleen software: Sonar , Soundfonts/waves, de hierboven beschreven programma's , Midi yoke, Wavelab (om te masteren + Waves Gold pluginset www.waves.com (die ook net zo goed of beter zijn dan hardware trouwens), PSP vintage warmer en af en toe fruityloops.

Tipje: probeer niet alles te gebrijpen, maar zoek even uit met welke programmatuur je wat kan, en gebruik alleen dat en haal daar het uiterste uit.

edit: trouwens, werkt nuendo nou echt fijn? Wat jij met nuendo doet, kan je ook met Acid Pro 3 doen en dat werkt volgens mij makkelijker, of niet?
ik ben et er ook mee eens dat die dingen van NI supergoed werken!! ik heb hier demo's gedownload en ik vind ze fatastisch klinken!

Eeh..nuendo.. ik denk als je volledig wilt "produceren" (niet alleen opnemen) dan zou ik voor cubase gaan, die heeft meer mogelijkheden met midi... nuendo vind ik weer heel lekekr om alleen recording te doen, hij is ietjes beter, maar ook weer wat minder dan pro tools, het nadeel van protools is, is dat je niet met de 'normale' vst plugins moet werken maar met de zogename : "tdm" plugins

Verder wat een heel leuk proggie is is reason.. ik vind de geluiden die er in zitten wat minder, maar je zou er een professionele en commerciele hit mee kunnen maken.
Het word helemaal gaaf, als je reason in cubase tezamen met een NI softsynth doet en externe drum module.

neem nog eens op met een goeie mic, en je hebt een knaller B-)

verder vind ik soundforge/cooledit erg fijn om mee te werken. Ik ben nu van alles even een hele versie (tijdelijk) aant downen.. en dan ben ik aan het kijken welke pakketen ik het lekkerst vind werken, samenwerken etc, en dan ben ik wel bereid om het te kopen (maar eerst proberen, tis net een instrument)

ik zou graag willen dat de access virus niet alleen in tdm plugins te krijgen zijn, maar ook als vst, en die ampfarm (line6 voorversterker) tja..ik heb de echte versie (hardware) Ik merk soms wel dat ie dingen enorm veel cpu gebruiken. Op mijn celly 466 trekt et neit met cubase en een NI instrument! helaas.. dat wil ik toch eerst ff uitproberen hoe alles werkt

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

testing.....

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 15:15

TheDane

1.618

leuk topic :)

ik heb jarenlang in de trackerscene gezeten, onder andere veel met scream tracker en impulse tracker gewerkt, maar de laatste 2 jaar ook wat richting mid gaan prutsen

ik heb thuis een roland jp8080 en een yamaha cs2x staan, maar eerlijk gezegd krijg ik softwarematig veel vettere geluiden. in CoolEditpro kun je volgens mij zo'n beetje alle geluidsvormen genereren/vervormen die je maar kan bedenken,. de grens ligt in principe bij je eigen creativiteit.

zo'n hardwarematige synth is leuk om snel een basisdeuntje te maken, maar geef mij toch maar de software generators :)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:05
Heb jarenlang muziek gemaakt met Scream Tracker en later Impulse Tracker.. Inmiddels zijn die programma's zwaar oud en kan je de huidige trance effecten er niet mee maken, dus probeer nu beetje over te gaan op Buzz.. Wil alleen nog niet echt lukken.. (weinig documentatie informatie samples demosongs etc over te vinden)

Maakte meestal (hard)trance/hardcore en af en toe wat rustiger.. Geen hoogstaand niveau, maar soms wel grappig om naar te luisteren vind ik..

Verwijderd

hoi!
Ben zelf met FT2 begonnen, jaartje of 8 geleden, toen meteen door naar Reason,2 jaar geleden. Nu volop met Cubase VST en VST instrumenten aan het jammen!
En de NI VSt's doen het allemaal erg goed!

Absynth: voor de vette synths,
Kontakt: als zeer uitgebreide sampler incl effecten,
Battery: als drumsampler
FM7: lekkere retro synth
Phatmatic pro: als Dr Rex vervanger
FM Heaven: ook erg vette synth
reFX JunoX2: de enige echte JUNO! ZAGEN!

dan nog een paar vette effecten:

Ohmboys VST, heftige delays
NI Spektral Delay, nog waziger
Orange Vocoder, nou wat zou die doen?!

en dan nog wat losse rommel :)

En dan nog niks fatsoenlijks uit de speakers krijgen...hmmm...waar gaat het fout!?

oja en als hardewaar:
P4 2Ghz en een M-Audio Audiophile 24/96 op een Behringer Ultracurve en een Samson studio amp. En dan als laatste een setje Blueroom speakz.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 21:51 schreef TheDane het volgende:
in CoolEditpro kun je volgens mij zo'n beetje alle geluidsvormen genereren/vervormen die je maar kan bedenken,. de grens ligt in principe bij je eigen creativiteit.
in CoolEditPro?? Daarmee kun je samples bewerken en een paar simpele basisgolfvormen mee genereren, geloof me: dat is erg beperkt...afhankelijk van wat je wilt maken natuurlijk. De dingen die ik met m'n externe nord modular is niet in CoolEdit te doen (tenzij je een externe reaktor plugin ofzo gaat gebruiken, maar dat heeft weinig meer met CoolEdit te maken), maar dit terzijde

maar dan mijn favorieten: ik vind vooral de kleinere vagere programma's leuk, aangezien je elke sequencer wel ongeveer dezelfde dingen kunt doen wat betreft plugins, vst-instruments etc. Een aantal favoriete programma's: GranuLab, Coagula, AudioMulch, Reaktor, en uiteraard de Modular Editor :)

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Op maandag 03 juni 2002 12:36 schreef Justice het volgende:
Dat weet ik nog net zo niet. Ik heb hier een Nord Modular en wat ik daaruit krijg, lukt me echt niet met Reaktor/Absynth etc...Er komt toch een ander type geluid uit, het mist vaak net iets :(

/Edit

Oh ja ik maak dus ook muziek (alleen maar expirimentele shit) met Cubase VST 32 v5 met daarbij een hele zooi vsti's als:

Phatmatik Pro
Absynth
Pro 5
Reaktor
Reason als plugin via Rewire

En nog een hele zooi vst plugins voor de effecten.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 11:35 schreef Ali G het volgende:

[..]

Dat weet ik nog net zo niet. Ik heb hier een Nord Modular en wat ik daaruit krijg, lukt me echt niet met Reaktor/Absynth etc...Er komt toch een ander type geluid uit, het mist vaak net iets :(

Oh ja ik maak dus ook muziek (alleen maar expirimentele shit) met Cubase VST 32 v5 met daarbij een hele zooi vsti's als:
Hee, je hebt ook een modular? Ben erg benieuwd wat je er zoal mee doet, gezien de vette namen die in je signature staan. Maar dat is een beetje offtopic hier, heb je dingen onlijn staan?

Verwijderd

Ik produceer zo nu en dan een nieuwe track, de laatste (hopelijk) geslaagde poging staat in m'n sig (klik op hier ;) ). Ik heb nog niet zoveel hardware maar ik wil (als ik wat meer geld heb) een korg triton erbij kopen. De laatste tijd ben ik vooral bezig om de kwaliteit van het geluid wat te verbeteren. Vooral het afmixen wil ik beter beheersen. :)

mijn hardware: Roland EM 10, Hammond GM-1000, Yamaha XG geluidskaart

mijn software: Cakewalk Pro Audio 6, Cakewalk Sonar, Cool Edit 2000, Total Recorder, Reason.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 11:35 schreef Ali G het volgende:

[..]
Er komt toch een ander type geluid uit, het mist vaak net iets :(
tja, maar of dat aan de hardware ligt....de modular is net zo softwarematig als reaktor, en ik vind reaktor 3 wel erg goed klinken eigenlijk

Verwijderd

ik produceer ook, ik maak HipHop beats en gebruik FruityLoops 3.4 en Cooledit Pro

www.xs4all.nl/~nrq/

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 15:15

TheDane

1.618

Op dinsdag 04 juni 2002 00:46 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

in CoolEditPro?? Daarmee kun je samples bewerken en een paar simpele basisgolfvormen mee genereren, geloof me: dat is erg beperkt...afhankelijk van wat je wilt maken natuurlijk. De dingen die ik met m'n externe nord modular is niet in CoolEdit te doen (tenzij je een externe reaktor plugin ofzo gaat gebruiken, maar dat heeft weinig meer met CoolEdit te maken), maar dit terzijde

maar dan mijn favorieten: ik vind vooral de kleinere vagere programma's leuk, aangezien je elke sequencer wel ongeveer dezelfde dingen kunt doen wat betreft plugins, vst-instruments etc. Een aantal favoriete programma's: GranuLab, Coagula, AudioMulch, Reaktor, en uiteraard de Modular Editor :)
nou, heb jij wel eens met transform|delay|sweeping phasers iets gedaan ? smerig hoor >:)

en met filters klooien doet ook VEEL goed :)
ligt er natuurlijk aan wat je precies wil bereiken, maar met een beetje klooien kan ik toch heel wat bereiken. .. meer dan met m'n jp8080 in ieder geval ;(

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 04 juni 2002 19:08 schreef TheDane het volgende:

[..]

nou, heb jij wel eens met transform|delay|sweeping phasers iets gedaan ? smerig hoor >:)

en met filters klooien doet ook VEEL goed :)
ligt er natuurlijk aan wat je precies wil bereiken, maar met een beetje klooien kan ik toch heel wat bereiken. .. meer dan met m'n jp8080 in ieder geval ;(
die jp8080 vind ik een erg goed ding hoor.. et geluid wat ik daruit haalde, haalde et echt niet bij een softsynth, terwijl ie ongeveveer etzelfde opgebouwd was

Verwijderd

Niet om dit weer in een softsynth vs hardware topic te maken, maar ik haal Vince Clarke maar weer eens aan 'met een muur vol analoge bakken, wat moet ik dan met softsynths?' :Y)

Ik ben het er wel mee eens dat je met softsynths erg veel kan hoor, en het ook wel profesioneel kan laten klinken. Ik heb wel eens van wat twiekertjus nummers gehoord die gewoon profi klonken en helemaal in Reason waren gemaakt. Wel vaag trouwens dat iemand softsynths makkelijker vind dan hardware...zal wel een kwestie zijn van wat je gewend bent dan, want ik heb nog geen softsynth gezien die ik meteen snapte. (en zat hardware synths die ik wel snapte)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 04 juni 2002 19:24 schreef MrRudi het volgende:
zal wel een kwestie zijn van wat je gewend bent dan, want ik heb nog geen softsynth gezien die ik meteen snapte. (en zat hardware synths die ik wel snapte)
hardware bliojft makkelijker..
sneller hoorbaar, kost ook meer, en de prijs, dat is denk ik wat et em doet :)

Verwijderd

Topicstarter
Leuk dat er een beetje reacties komen !!!
Het blijkt inmiddels wel dat er nog veel mensen zweren bij hardware ,niks mis mee maar ja het kost wel een paar centen en juist daarom heb ik dit draadje gestart ,om te kijken wat er nou eigenlijk allemaal mogelijk is met software aleen.
Tuurlijk zou ik ook willen dat ik een vette Clavia had of een Korg maar die dingen die zijn zo duur.
Een maat van mij heeft er een en daar jat ik dan af en toe wel wat dingetjes uit >:) maar ja het blijven dan samples he en die hebben zo hun beperkingen
Weet iemand waar ik wat vette geluidseffecten kan downloaden,ik heb al op Audiogalaxy gekeken of daar wat leuks tussen zit maar dat is zo slecht van kwaliteit(geen 320 MP3),is dus niks :( .
Zou het trouwens niet leuk zijn om een soort demo pool online te maken ??,wie heeft er een stevige FTP?.
Ik zal trouwens nog wat nummers in mijn eigen FTP zetten maar jongens wees niet te enthousiast want ik maar 16 kb upload en als het te gek word dan gooi ik de anonymous eruit
Ik ga nu trouwens snel offline want het begint hier te onweren en daar heb ik zo mijn ervaringen mee,4 jaar terug een rokende PC gehad. :'(

ftp://anonymous@80.56.172.100:8080/mp3z

En ja ik weet dat ie op 8080 staat maar aleen dan blijf ie het hier goed doen

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 21:06 schreef stackasound het volgende:
Het blijkt inmiddels wel dat er nog veel mensen zweren bij hardware ,niks mis mee maar ja het kost wel een paar centen en juist daarom heb ik dit draadje gestart ,om te kijken wat er nou eigenlijk allemaal mogelijk is met software aleen.
Nuendo, FM7, Reason etc zijn ook niet bepaald gratis :)

En ik zweer verder niet perse bij hardware, ik heb alleen een Modular met een vrij brakke gitaar-effectenbak. Een van de leuke dingen van software vind ik er veel meer van wordt uitgebracht, iedereen die een interessant idee heeft om een bepaald iets met geluid te doen kan een plugin, vst-instrument of programma inelkaar draaien....in elk geval een stuk sneller dan een synth op de markt brengen.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 21:06 schreef stackasound het volgende:
Tuurlijk zou ik ook willen dat ik een vette Clavia had of een Korg maar die dingen die zijn zo duur.
Een maat van mij heeft er een en daar jat ik dan af en toe wel wat dingetjes uit >:) maar ja het blijven dan samples he en die hebben zo hun beperkingen
Weet iemand waar ik wat vette geluidseffecten kan downloaden,ik heb al op Audiogalaxy gekeken of daar wat leuks tussen zit maar dat is zo slecht van kwaliteit(geen 320 MP3),is dus niks :( .
Zou het trouwens niet leuk zijn om een soort demo pool online te maken ??,wie heeft er een stevige FTP?.
Ik zal trouwens nog wat nummers in mijn eigen FTP zetten maar jongens wees niet te enthousiast want ik maar 16 kb upload en als het te gek word dan gooi ik de anonymous eruit
Ik ga nu trouwens snel offline want het begint hier te onweren en daar heb ik zo mijn ervaringen mee,4 jaar terug een rokende PC gehad. :'(

ftp://anonymous@80.56.172.100:8080/mp3z

En ja ik weet dat ie op 8080 staat maar aleen dan blijf ie het hier goed doen
Als je een bepaald geluid zoekt geef je maar een gil...99% kans dat ik wel iets heb wat er bij in de buurt komt. Mijn soundlibrary is GROOT :D Demo's posten is altijd leuk, ik heb wel eens wat van mijn creaties gepost maar ik maak nu eenmaal een stijl die niet mainstream is ;) ben nu (nog steeds) bezig met een remix van Nikao's "out of line" trouwens...weinig tijd voor om hem af te maken ;(

• NoResult
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-07-2018

NoResult

Never stop thinking...

Op dinsdag 04 juni 2002 00:46 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

Met CoolEdit kun je anders best gave geluidsyntheses doen... (AM) .... b.d.w. CSound rules... :Z

--- NoResult - MistyMind ---

Verwijderd

Haj cool topic...

Ik gebruik zelf modplug tracker
http://www.modplug.com
tegenwoordig om een beetje mee te rommelen. Deze tracker ondersteunt VST(i) en DXMedia effecten.

edit:
Jij dus ook....ff verkeerd gelezen

Kheb wel wat voorbeeldjes op mn site staan. Tis geen profi muziek, maar mijn kleine schare "fans" kan ik er gelukkig mee maken. Ik neem ze op met Goldwave. De tracks zijn nog niet nabewerkt en ik hoorde zelf wat haperingetjes, dus dat moet ik nog ff opnieuw doen.
je kan mn tracks vinden op http://www.theyoungzone.nl

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 21:41 schreef NoResult het volgende:

[..]

Met CoolEdit kun je anders best gave geluidsyntheses doen... (AM) .... b.d.w. CSound rules... :Z
hee, iemand die CSound kent...das inderdaad erg koel. Al ben ik zelf meer bezig geweest met SAOL, dat is een veel overzichtelijkere taal (lijkt behoorlijk op c) waar je hetzelfde in kunt doen (meer info op www.saol.net) en dat ook onderdeel is van de MPEG-4 standaard.

Maar hoe kom jij zo bij CSound, niet veel mensen die dat kennen (afgezien van sounddesigners). Wat heb je er zoal mee gedaan?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

csound? kennik niet..wat kan je ermee (wat voor soort programma) en is het beter dan een cubase/nuendo/logic etc?

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Weet je waarom deze thread niet storm loopt? Omdat er al zoveel soortgelijke threads zijn geweest en GOT een forum is voor PC tweakertjes, systeembouwers, helpdeskers, sysops en programmeurs.

Voor muziek maken moet je een muziekforum hebben ... ik pleit al maanden voor http://www.synthforum.nl
Meld je gewoon daar aan en laat GOT voor wat het is.

[update]
Om weer een discussie te vermijden ... vraag een tweaker wat een JP8080 is en hij/zij zal gaan denken aan de nieuwste Zalman koeler of wellicht een nieuwe waterkoeling? :P
Muziekmaken (in welke vorm dan ook) is een apart specialisme. GOT mag dan 1 van de grootste forums van Nederland hebben ... ze zijn zeker niet allesdekkend.
[/update]

wat betreft of het ene programma beter is als het andere. Dat is allemaal een persoonlijke smaak. In de goede oude tijd toen we alleen de Covox en Adlib hadden konden we de meest gave MOD files maken en de middelen waar zo beperkt ...
Met alle software die tegenwoordig -- illegaal veelal -- te verkrijgen is worden de mogelijkheden oneindig en worden gebruikers lui. Ik heb het zelf trouwens ook (ik ben een echte verwende presetvent ;) ).
Of een softsynth van NI nu beter is als Nordlead ... tja vergelijk ze zelf in een professionele muziekzaak.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 04 juni 2002 23:34 schreef erniemars het volgende:bl@@t
ik denk dat er toch wel redelijk wat goeie mensen hier zitten : met name : nikao / hillie / jij.. djate / gjrebbels /ultranaloog (wie vergeet ik? )

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

-crosspost-

• Rhy

Rhy

Op dinsdag 04 juni 2002 23:43 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ik denk dat er toch wel redelijk wat goeie mensen hier zitten : met name : nikao / hillie / jij.. djate / gjrebbels /ultranaloog (wie vergeet ik? )
erectionjackson, NorthernlightX schieten me zo nog te binnen en alle vorige mensen uit de MIDI knobs, Egosys, Hoontech, etc. topics. :)

Anyway we zijn ook lid (toch gitaarwerk? ;) ) van synthforum en met een reden dacht ik zo. Maarja ok best dan praten we er hier wel weer over.

Ik zweer zelf ook bij NI .. echt een bedrijf waar kwaliteit hoog in het vaandel staat. Ik vind zelf FM7 supertof. Niet omdat ik nu zo geweldig bekend ben met de Yamaha DX7 -- die we trouwens wel hadden met muziekles ... maar toen prefereerde ik de Roland JV30 ;) -- maar omdat de geluiden me nu pas aanspreken. Ben gegroeid denk ik ;)

Als sequencer heb ik jaren diverse sequencers gehad: Capella for DOS, Cakewalk (3.0-8.0). En zou ondertussen lekker bezig zijn met musiceren op mijn hardware en softwaregear (in combo met Cubase 5.1)
Waar het niet dat ik in een half jaar tijd al 4x een IBM GXP harddisk crash heb gehad :( |:( IBM I HATE YOU!!!!

Anyway ik heb ergens in 1992 ooit een heel vaag pruttrackie gemaakt in FT2. Ik wil weer opnieuw gaan tracken nu, omdat ik inderdaad gemerkt heb dat er MIDI en VST ondersteuning in zit. En ik gewoon van mening ben dat alles dan met zo'n setup moet lukken zonder dat ik Cubase 5.1/SX of Logicspul gebruik (wat een ongelooflijke steeplearningcurve heeft ... afgezien van de kosten van aanschaf van de legale versies die ik dan liever steek in goede sample(CD)s).
Fruityloops ziet er ook wel cool uit trouwens. Moet nog even kijken wat voor 'tracker' omgeving het beste bij me past.

Wat ik trouwens erg jammer vind (wat ik gehoord heb althans) is dat demoscene langzaam begint op te houden. Terwijl daar juist altijd van die geweldige muziek uitrolde (klassiekers van Future Crew).

Nog een toffe links over tracking:
http://www.maz-sound.de ook wel bekend als http://www.soundtrackers.de/

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Zelf produceer ik nog niet zo lang heb pas 1 nummer gemaakt een hardcore nummer (deze heeft 10de in de clubcharts gestaan :P who cares ? :)) maar goed. Ik gebruik het programma Reason het is zowat een complete virtuele studio. Verder zit ik er aan te denken om over een tijdje een MIDI keyboard er bij te kopen omdat dit incombinatie met Reason erg fijn is het ik gemerkt. Het volgende heb ik nu:

---Hardware---

Mijn Computer
AMD Athlon Retail XP 1800+
256 MB DDR-ram
Creative SB Audigy Platinum

Geluid
Sherwood Versterker
Bose 301 series boxen

---Software---

Software Synths
Propellerheads Reason 1.0.1
Fruityloops 3.4

Geluid Bewerking
Sound Forge 5.0

en dan misschien binnenkort deze MIDI keyboard: http://www.audiomidi.com/common/cfm/product.cfm?Product_ID=555

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik werk zelf ook veel met softsynths en softsequencers. Ik gebruik Logic Audio, EXS24, EVP88 en veel Sonic Implants soundfonts! :) Daarnaast drum ik en probeer ik een beetje onder de knie te krijgen hoe ik de tracks kan mixen. In principe kun je ontzettend veel met softsynths, maar mijn ervaring is dat je met hardware wat sneller resultaat krijgt.

Verschil in kwaliteit is ontzettend klein, vooral bij Emagic softsynths, Native Instruments en weer Sonic Implants :) Nadeel van softsynths vind ik dat je achter een groot beeldscherm werkt en daar kun je nog wel eens moe van worden, waardoor je eerder moet kappen met producen. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Trouwens, ik gebruik wel wat hardware naast mijn MIDI-keyboardje. Ik gebruik hardware speakers. Ik heb wel eens software-speakers gebruikt, maar dat vond ik maar niks. ;)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Mercarra
  • Laatst online: 14:58
Modplug, daar werk ik al jaren mee. Ik heb ook de fm7, het lukt me nu om er redelijk geluid uit te krijgen. Jammer dat ik een duron 700 heb, want dan houdt het toch vrij snel op. 4 instrumenten uit de fm7 gaat eigenlijk niet.

Ik zal zo ff een kort demo stukkie uploaden wat gemaakt is met modplug en de fm7. Ik hoop dat dit topic nog even in leven blijft, dan kunnen er misschien fm7 patches uitgewisseld worden.

De site van modplug is 2 maanden down geweest, nu is hij weer online. Ik vrees echter dat door financiele problemen de site voorgeod zal verdwijnen, en ook de software niet meer wordt geupdate.

<off topic>
Er was even kritiek dat hier op GoT een muziek topic werd geopend. Ik vindt zelf dat dat geen enkel probleem is, zeker niet omdat er op dit forum snel en serieus gereageerd wordt.
</offtopic>

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Topicstarter
[off topic]
Waarom zou deze draad geen bestaansrecht hebben op dit forum? :?
Gaat dit niet over audio dan?.ik dacht het wel!.
Er zijn wel meer "non pc related topics"op dit deel van GOT
zoals bijv "how to become a dj" en daar hoor je ook niemand over,althans ik niet.
Enfin LEKKAH BOEIEND!

[on topic]
Quote:Weet je waarom deze thread niet storm loopt? Omdat er al zoveel soortgelijke threads zijn geweest en GOT een forum is voor PC tweakertjes, systeembouwers, helpdeskers, sysops en programmeurs.
Voor muziek maken moet je een muziekforum hebben ... ik pleit al maanden voor http://www.synthforum.nl
Meld je gewoon daar aan en laat GOT voor wat het is.

Ik laat GOT absoluut niet wat het is want ik heb er al veel handige en leerzame dingen gelezen en ook in de praktijk gebruikt.
En kan ik op dat synthforum als niet bezitter van een hardware synth wel meedoen daar.
Ik bedoel,zijn er ook topics zoals deze waar de kern van het verhaal software is ?

Quote :Om weer een discussie te vermijden ... vraag een tweaker wat een JP8080 is en hij/zij zal gaan denken aan de nieuwste Zalman koeler of wellicht een nieuwe waterkoeling?
Muziekmaken (in welke vorm dan ook) is een apart specialisme. GOT mag dan 1 van de grootste forums van Nederland hebben ... ze zijn zeker niet allesdekkend.

HAHA je neemt een ongelukkig voorbeeld een echt extreme tweakert zal denken dat je hetover een intel 8080 hebt :)

Quote: Jammer dat ik een duron 700 heb, want dan houdt het toch vrij snel op. 4 instrumenten uit de fm7 gaat eigenlijk niet.

Ja alles heeft zijn prijs,goed geluid--->veel CPU power.
Ikzelf heb het nog slechter met mijn k 6 je 2 400@450 maar dat weerhoud mij er echt niet van om lekker te rommelen om het maar even zo uit te drukken.
Over een maand of 2 heb ik geld voor mijn dual CPU systeempje >:)

• Rhy

Rhy

offtopic:
*zucht* het is geen kwestie van bestaanrecht. FEK! deze discussie wou ik nu net voorkomen. |:( :(
:Z ga gewoon even kijken op: http://synthforum.twin-x.com/forums/index.php dan hoef je het niet te vragen.
ze hebben een complete groep gewijd aan alles over softwaresynths (plugins, computerhardware, sequecing, softsynths, etc.)

En dit valt niet onder Audio maar onder muziekproductie. Dat daar ook geluid uit voorkomt wil nog niet per definitie zeggen dat het Audio is.
THE ONLY THING I'M SAYING is dat op GOT minder expertise voor muziekcreatie aanwezig is dan op synthforum. Het is niet mijn forum ofzo, dat ik het promoot; Ik promoot het omdat het beter forum qua muziekproductie dan GOT vanwege de aanwezige expertise uit zowel de amateur als studio wereld. Als je er het voordeel niet van inziet .. naja dan niet. I rest my case.

Oh .. ennuh spaar je de kosten van een dualsysteem. Je kan beter een snellere single processor kopen (op basis van muziekmaken dan he ... ik weet niet wat voor DVDrip activiteiten je ernaast ontplooid ;) ). Of een goede geluidskaart met weinig latency.

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 23:17 schreef gitaarwerk het volgende:
csound? kennik niet..wat kan je ermee (wat voor soort programma) en is het beter dan een cubase/nuendo/logic etc?
CSound is een programmeertaal voor geluid, en dus niet te vergelijken met sequencers of wat dan ook. Het leuke is dat de mogelijkheden vrijwel onbeperkt zijn, alles wat je kunt bedenken om met geluid uit te spoken kun je daarmee doen....het nadeel is dat je code moet typen...voor de hardcore sounddesigners dus

• Rhy

Rhy

csound -> http://csounds.com/

Vraagje: er is ergens op internet een featuretabel te vinden met de mogelijkheden van hedendaagse trackers?

• Mercarra
  • Laatst online: 14:58
Op woensdag 05 juni 2002 14:55 schreef erniemars het volgende:
csound -> http://csounds.com/

Vraagje: er is ergens op internet een featuretabel te vinden met de mogelijkheden van hedendaagse trackers?
Ik weet zeker dat modplug, vanwege de vst ondersteuning de beste is. Deze kan ook de meeste formaten openen. Er zijn nog wat andere trackers... maar die zijn toch een stukje minder.

Ook Buzz is wel aardig, deze gebruikt ook realtime effecten/synthesizers.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Drazzic
Reason is volgens mij toch het beste van de software !
http://www.propellerheads.se/products/reason/rack.html

De mogelijkheden zijn eindeloos :)

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 15:40 schreef Drazzic het volgende:
Reason is volgens mij toch het beste van de software !
http://www.propellerheads.se/products/reason/rack.html

De mogelijkheden zijn eindeloos :)
Ik hoop dat de reverb wat beter is in Reason 2.0, die nagalm klinkt bij 1.0 nog wat te blikkerig imho.

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 15:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik hoop dat de reverb wat beter is in Reason 2.0, die nagalm klinkt bij 1.0 nog wat te blikkerig imho.
tja, die galm is inderdaad gewoon kut. je kunt beter gewoon alles met rewire doorlussen naar cubase of nuendo en er echte plugins op loslaten, dat geeft een veel beter resultaat

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 10:57
[slik] als ik dit alles zo lees, voel ik me behoorlijk ouderwets met m'n (geregistreerde!) Impulse Tracker... :D

• Drazzic
Op woensdag 05 juni 2002 15:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

idd heb je wel gelijk in, maar goed over het algemeen vind het ik het een super relax programma

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 23:43 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

Mij :'( ;( :(

(en Mastermind :? Wouter17 :?)
Op woensdag 05 juni 2002 14:02 schreef erniemars het volgende:
[offtopic]
THE ONLY THING I'M SAYING is dat op GOT minder expertise voor muziekcreatie aanwezig is dan op synthforum.
The only thing I am saying is dat het aantal reacties hier VEEL hoger ligt dan op het synthforum. Ik ben ook lid, en af en toe krijg je eens 3 of 4 reacties (in drie dagen tijd). GoT is nu eenmaal drukker bezocht. Dat de expertise daar hoger ligt ben ik wel met je eens uiteraard.

Verwijderd

>Beathoven
Ik heb hier Reason 2 beta 1 en daar zitten gewoon de zelfde brakke effecten op incl colablik reverb!
Dus blijft het voorlopig het beste om te rewiren met bv Kjubees

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 05 juni 2002 17:04 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Mij :'( ;( :(

(en Mastermind :? Wouter17 :?)
sorry O+ ik hou van jullie allemaal hoor :*

ik ben een beetje de draad kwjit.. ga eens werken iedereen hier, dan houd ik et ook nog eens bji >:)

• Fido
  • Laatst online: 08-08 10:31

Fido

C:\> park

Ik gebruik Impulse tracker en Reason voornamelijk voor het maken van m'n muziekjes. Voor het bewerken van samples gebruik ik Soundforge. Met de stereo diskwriter van Impulse tracker weet hij leuke wavjes te genereren die echt wel :9~ klinken. Je bent dan ook niet afhankelijk van je geluidskaart. Gewoon direkt op CD branden.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Iemand Steinberg Warp VST al geprobeerd? http://www.steinberg.net/products/ae/plugins/warpvst/index.phtml?sid=06617456

Ik heb zeer goede Stratocaster samples. Lijkt me te gek om daar zo'n effect overheen te gooien. Volgens mij krijg je dan echt een zeer goede gitaar simulatie!

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Rhy

Rhy

kan je met Reason nu ook echt andere muziek maken dan Trance/House/Break dingetjes?

Ik maak zelf veelal mood- en filmmuziek en hecht dan nogal veel waarde aan klanken van blaas en snaarinstrumenten. Daar bovenop doe ik dan vaak trancy effectjes.
Verder dan 10 seconden loopjes kwam ik in het verleden niet en tegenwoordig te druk met werk en creatie van stabiele setup (IBM crash, videokaart die gameover gaat, voeding overleden, etc. etc.)
Modplug vanwege VST support de beste
Bijna alle hedendaagse trackers (http://www.soundtrackers.de/trackers.html) hebben VST support ... dus dat argument vervalt dan. Zijn er nog mensen die andere trackers gebruiken dan modplug?
(Reason btw is geen tracker maar een all-in-one sequencer softsynth pakket ... tja en Fruityloops zou je een tracker kunnen noemen I guess)

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Op dinsdag 04 juni 2002 12:02 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

Hee, je hebt ook een modular? Ben erg benieuwd wat je er zoal mee doet, gezien de vette namen die in je signature staan. Maar dat is een beetje offtopic hier, heb je dingen onlijn staan?
Deze vraag doet me pijn, niet dat jij daar iets aan kunt doen hoor :) Ik heb gisteren een hardrive crash gehad en al m'n nummers zijn tot 7 maanden terug allemaal weg en ik heb de Modular pas een maar maanden. Dom van me om niet (alles) te backuppen ja, maar ja. Online staan misschien nog wel ergens iets trouwens, maar dan moet ik ff zoeken naar oude mp3.com accounts ofzo.

Ik ben echt zwaar gefrustreerd.

Wat ik er dus meedeed is zelf patches bouwen en gebruiken in nummers. Ik heb die Wizoo Nord Modular guide gekocht om er goed mee aan de gang te kunnen gaan. Ingewikkelde stuff is het namelijk in het begin nog wel.

Verwijderd

Zoals ik in de tweede post van deze topic al zei, maak ik zelf ook wat riedeltjes op mijn pc. Ik moet het vooralsnog al een tijd met een minimaal systeem doen:
-Cyrix 166mmx
-98 mb ram
-soundblaster awe32 kaart van minstens 6 jaar oud
De ideale basis dus ;( om zware muziekprogs om te draaien. Mijn pc beperkt me nogal in mijn keuze voor software; ik heb alles tot aan Reason hier op gehad, maar de lol was er vaak al weer snel vanaf voor mijn pc. Ik heb jarenlang eerst met Fast- en later Madtracker gestoeid, maar het resultaat werd pas na een lange tijd een beetje aanvaardbaar. Net toen ik een beetje lol begon te krijgen in alle mogelijkheden van Madtracker, liep ik in de opruiming tegen Sonic Foundry's Acid Style aan. Daar ik al jaren regelmatig bladen lees als Future Music en Interface Audio, had ik al eens het een en ander gelezen over de Acid reeks. Vanaf dat moment ben ik daarmee aan het werk gegaan (ook omdat het naast Madtracker het enige prog was dat hier werkte) en ik moet zeggen dat ik nog weinig ben tegengekomen dat zo makkelijk in het gebruik is. Ik raad het dan ook altijd aan in topics als "Ik wil beginnen met produceren,....". Dit is veel eenvoudiger dan trackers en je kan na de kennismaking altijd nog naar iets anders kijken.
Je moet wel weten wat je wil gaan doen, begrijp dat Acid "loop-based" is en compleet in audio (dus geen midi, hoewel dat in de laatste versies wel "beloofd" wordt). De matige midi-ondersteuning heeft tot gevolg dat je bijvoorbeeld met je electrische gitaar niet echt veel aan dit prog hebt. Je zult hier dus zelf dus veel samples voor moeten hebben (bij trackers ook natuurlijk), alleen moeten dit ook nog loops zijn (een sample met een vast begin- en eindpunt die naadloos herhaald kan worden). Dit hoeft niet per se met trackers en dat vond ik zelf altijd wel een voordeel.
Ik heb begrepen dat er vanuit de pro-audio wereld vaak nogal minderwaardig wordt gedaan over Acid en de vergelijking met Magix :r Maker wordt ook vaak getrokken. Dit is onterecht, want Acid heeft een belangrijke functie die die andere niet heeft en waardoor een wereld van verschil ontstaat: Timestretching. Je stelt bij Acid een master tempo voor je track in en kunt dan samples van een heel andere snelheid in je track zetten die perfect op het master tempo lopen. Bij Magix Musik Meuk moet je allemaal samples van hetzelfde tempo nemen.
Ik gebruik dus ook veel samples en ironisch genoeg bewijst Magix me hier een goede dienst: bij de gemiddelde softwareboer verkopen ze de zgn. Soundpools voor een heel mooi prijsje, ik geloof rond de 20 euro. Je krijgt hier dan 4 cd's voor van elk een eigen genre. Voor mij (ik maak voornamelijk trance/hardstyle 8ige tracks) is meestal maar 1 van die cd's ok, maar ook van stijlen als "Strictly 80's" kun je geinige shite halen. Ik heb dus al deze cd's wel zo'n beetje, omdat het het goedkoopste alternatief is. Een professionele sample cd maakt je al snel 60 euro armer.
Ik gebruik als audio-editor Wavelab 3.0 en ik kan gewoon niet zonder dat prog! Ik heb er een zooi plugins inzitten en vernachel daar de meeste Magix samples mee, of leuk ze wat op voordat ik ze in mijn tracks ga gebruiken. Verder heb ik nog Rebirth V2.0 op met een hele zwik mods erbij (inclusief mijn eigen gemaakte hardstyle mod "SubSequencer" :9~), maar dat gebruik ik verder eigenlijk alleen maar om basslijntjes uit te pompen. Voor de rest heb ik eigenlijk niets. Het is dus allemaal maar minimaal, maar ik heb al een aantal nummers gemaakt, waarvan ik zelf wel redelijk uit mijn pan ging (en dat ga ik echt niet snel; ben niet snel tevreden), dus ik haal nog wel wat rendement uit dit alles ;) Een van mijn laatste tracks hier!
Het is dus nu zo dat ik ook niet veel beter kan hebben dan dit, maar als ik straks de upgrade erdoor heb, dan ga ik naar Acid Pro 3. Ik heb het bij een makker van me gezien en ik werd echt helemaal gek! Eerst maar ff doorknokken met dit ouwe lijk. :'(

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op donderdag 06 juni 2002 03:09 schreef SuBBaSS het volgende:
Je moet wel weten wat je wil gaan doen, begrijp dat Acid "loop-based" is en compleet in audio (dus geen midi, hoewel dat in de laatste versies wel "beloofd" wordt). De matige midi-ondersteuning heeft tot gevolg dat je bijvoorbeeld met je electrische gitaar niet echt veel aan dit prog hebt.
Maar je kunt toch gewoon in Acid de audio van je electrische gitaar opnemen lijkt me? Dan heb je helemaal geen MIDI nodig. Ik begrijp sowieso even niet wat je met die zin "De matige ... prog hebt" bedoelt, maar goed :)

Balen dat je niet zo'n snelle PC hebt, want dat scheelt echt enorm. Naja, hard werken in de vakantie dan maar :7

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Toch nog vrij veel mensen die muziek maken hier :P

Ik ben zelf een jaartje of 4.5 bezig... eerst trackers, nu reason.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

reason is sper ja.
maar idd jammer.. normale instrumenten zonder midi is altijd lastig met programma's zoals reason enzo.. goddank hebben we cubase/nuendo etc etc :)

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 23:41 schreef erniemars het volgende:
kan je met Reason nu ook echt andere muziek maken dan Trance/House/Break dingetjes?
Dit vraag ik me eigenlijk ook wel eens af :) als ik zo eens rondkijk wat iedereen hier maakt zou je zeggen van niet (nofi)...maar het is stiekem ook best een moeilijke stijl. Ik heb zelf wel eens iets geprobeert in de film/klassiek/john williams stijl maar dat valt best tegen. Zal er eens een demootje van posten.

edit:

Hier dus...het is een vrij brakke opname uit 2000, dus vergeef mij de geluidskwaliteit...ik heb intussen heel wat bijgeleerd ;)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Interessant topic, sluit goed aan op mijn bezigheden en interesses. :)

Ben zelf ook al een redelijke tijd bezig met producen.. Ooit wat geëxperimenteerd met Amiga protracker, later fasttracker 1, screamtracker en al gauw door naar Impulse Tracker + stereo .wav writer. :) Met het laatstgenoemde programma ben ik ontzettend veel bezig geweest (voor de tracking scene indertijd). Complexe tracks met NNA's MMX-filters etc.

De laatste tijd werk ik vooral veel met Reason (via midi, met hardware synth). Daarnaast gebruik ik Cool Edit Pro voor wat master-werk, en soms val ik nog terug op IT voor drumpartijen.

Ben sinds kort ook wat aan het klooien met Buzz, dat vrij simpel te leren is als je IT al kent. Echt productief ben ik er echter nog niet mee.

Logic Audio is trouwens ook een fijn pakket, wel duur..

#

Verwijderd

Wat ik naast de Reverb ook nog graag verbeterd zie in Reason zijn de presets. De analoge drumsamples (dub & rock kit) klinken nog wat te gemaakt. De instrumenten in de NN19 zijn niet echt geweldig en als je door de presets in de Subtractor bladerd kun je een gehoorbeschadiging oplopen door de wisselende volumesterktes. :)

Reason is wel aardig, maar ik hoop ooit nog eens met wat betere apparatuur aan de slag te kunnen. Hardware werkt veel directer en de presets zijn vaak beter waardoor je je wat meer kan bezighouden met de muziek zelf ipv geklooi om het geluid goed te krijgen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 06 juni 2002 11:44 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Dit vraag ik me eigenlijk ook wel eens af :) als ik zo eens rondkijk wat iedereen hier maakt zou je zeggen van niet (nofi)
Ik weet dat je lounge er heel goed mee kunt maken. Het is niet bedoeld voor de bredere muziekstyle, vandaaar dat ze via rewire aan cubase gekoppeld kunnen worden.

Ik denk dat je goeie crossover / lounge / jazz-achtige dingen hier ook goed te maken zijn hoor :)

• Paniohitus
  • Laatst online: 04-02 08:58

Paniohitus

Paniohitus

Is er ook een eenvoudig programma waarmee je toch redelijke resultaten behaald?, want ik snap al die ingewikkelde progjes niet met mixen etc., terwijl ik het wel leuk vind deuntjes te maken...

Dus ik zoek een programma waarmee je vrij simpel samples achter elkaar kan zetten, tonen kan versnellen/ verhogen etc. Maar veel meer hoeft niet. Maar je moet wel gewoon zegmaar sampletjes kunnen verslepen in een "track".

BF1: Don-Panio

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

fasttracker 2, maar dat werkt onder dos... maar goed is het wel en precies wat jij bedoelt denk ik

• Paniohitus
  • Laatst online: 04-02 08:58

Paniohitus

Paniohitus

Op zaterdag 08 juni 2002 20:08 schreef gitaarwerk het volgende:
fasttracker 2, maar dat werkt onder dos... maar goed is het wel en precies wat jij bedoelt denk ik
dat heb ik gezien inderdaad, zoiets zoek ik, maar dan eigenlijk een windows versie, want ik heb een pc met xp erop, moet ik telkens moeilijk gaan doen met opstartdiskettes enzow :P

BF1: Don-Panio

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

madtracker = voor windows :Y)

• NoResult
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-07-2018

NoResult

Never stop thinking...

Op dinsdag 04 juni 2002 22:58 schreef MrShaggy het volgende:

[..]

hee, iemand die CSound kent...das inderdaad erg koel. Al ben ik zelf meer bezig geweest met SAOL, dat is een veel overzichtelijkere taal (lijkt behoorlijk op c) waar je hetzelfde in kunt doen (meer info op www.saol.net) en dat ook onderdeel is van de MPEG-4 standaard.

Maar hoe kom jij zo bij CSound, niet veel mensen die dat kennen (afgezien van sounddesigners). Wat heb je er zoal mee gedaan?
:7 (8>

HKU Hilversum... was bezig met de opleiding AudioDesign.... gestopt.... |:(

En jij?

--- NoResult - MistyMind ---

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
weet er hier iemand misschien een proggie (bestaat die uberhaupt) die fungeert als een realtime compressor?

of kan dat alleen met bv cooledit als je een sample edit (dus niet realtime).
Ik wil sowieso een echte compressor aanschaffen voor mn thuisstudiootje, maar als het softwarematig kan zou ik kunnen vergelijken.

Mijn rig

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 22:38 schreef NoResult het volgende:

[..]

:7 (8>

HKU Hilversum... was bezig met de opleiding AudioDesign.... gestopt.... |:(

En jij?
heheh, dat is een van de weinige instellingen waar je daarmee te maken krijgt (samen met sonologie in dh)...ik ben trouwens ook bezig met audiodesign aan de hku, jaar 4 om precies te zijn

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 14:42 schreef marko77 het volgende:
weet er hier iemand misschien een proggie (bestaat die uberhaupt) die fungeert als een realtime compressor?

of kan dat alleen met bv cooledit als je een sample edit (dus niet realtime).
Ik wil sowieso een echte compressor aanschaffen voor mn thuisstudiootje, maar als het softwarematig kan zou ik kunnen vergelijken.
er zijn genoeg vst-plugins die realtime compressen...

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
eeuh, call me a noob, maar afkortingen zijn niet mn sterkste punt, VST??
Als je Cubase bedoelt, dan gaat het feest niet door, muzikanten zijn over het algemeen niet echt 'loaded' met cash weet je :)

Mijn rig

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:30

Eraser127

Nijkerk

VST = Virtual Studio Technology

dacht ik :)

My Discogs

Verwijderd

Op zaterdag 08 juni 2002 20:05 schreef Predator_NL het volgende:
Is er ook een eenvoudig programma waarmee je toch redelijke resultaten behaald?, want ik snap al die ingewikkelde progjes niet met mixen etc., terwijl ik het wel leuk vind deuntjes te maken...

Dus ik zoek een programma waarmee je vrij simpel samples achter elkaar kan zetten, tonen kan versnellen/ verhogen etc. Maar veel meer hoeft niet. Maar je moet wel gewoon zegmaar sampletjes kunnen verslepen in een "track".
Gewoon een sequencer + een geluidskaart met een goeie onboard synthesizer nemen. Yamaha XG is aardig, maar er zijn betere te krijgen.
Pagina: 1