remix software

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:15
ik ben op zoek naar software om een remix van een liedje te maken, bepaalde effecten er door heen, temp veranderingen oid, en dan op kunnen slaan als nieuw liedje ( DUS NIET realtime mixen) Ik heb proggies als fruityloops en magix music maker geprobeerd, maar die zijn daarvoor niet erg bruikbaar.
Weet iemand of dergelijke software uberhaupt wel bestaat?

In de search kwam ik maar 1 topic met dezelfde vraag tegen, o replies :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

eh, dan moet je toch echt aan fasttracker denken enzo. Maar remixen met een normaal plaatje lijkt me lastig, als je de 'sporentrack' hebt kan je al veel meer...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sonic foundry ACID 3.0 is dan wel handig om samples te editten

Cakewalk Sonar werkt ook goed.

• Maverick
Op maandag 08 juli 2002 22:48 schreef JvS het volgende:
eh, dan moet je toch echt aan fasttracker denken enzo. Maar remixen met een normaal plaatje lijkt me lastig, als je de 'sporentrack' hebt kan je al veel meer...
fasttracker? das iets vergelijkbaars als bijv fruityloops toch??

ja en idd, de sporen zouden wel handig zijn, das ook de reden dat het met die andere progjes absoluut niet te doen is.

Verwijderd

Yep, FastTracker of Impulse Tracker will do the job. Maar wat wil je precies remixen dan? Je kan het desbetreffende nummer in losse stukjes knippen (met bijv. CoolEdit2000) en deze gebruiken met Impulse Tracker. Maarja, een remix houd in dat je zelf ook nog wat toevoegd. Dus als ik jou was zal ik eerst wat diverse sample-kits downloaden (zoals bassdrums, synths, etc) om echt aan de slag te kunnen.

Als je het professioneler wilt doen, dan kun je het beste Cubase VST (5.0 bijv) het beste gebruiken met plug-ins (aanraders: FM7, Pro-52, Halion). Maarja dit is wel complex voor een beginner.

Succes!

• Maverick
Op maandag 08 juli 2002 22:52 schreef MaartenHG het volgende:
Yep, FastTracker of Impulse Tracker will do the job. Maar wat wil je precies remixen dan? Je kan het desbetreffende nummer in losse stukjes knippen (met bijv. CoolEdit2000) en deze gebruiken met Impulse Tracker. Maarja, een remix houd in dat je zelf ook nog wat toevoegd. Dus als ik jou was zal ik eerst wat diverse sample-kits downloaden (zoals bassdrums, synths, etc) om echt aan de slag te kunnen.

Als je het professioneler wilt doen, dan kun je het beste Cubase VST (5.0 bijv) het beste gebruiken met plug-ins (aanraders: FM7, Pro-52, Halion). Maarja dit is wel complex voor een beginner.

Succes!
hmm, smaples heb ik wel, fruityloops bijv zit er vol mee, en ik heb ook nog ergens een magix cdtje liggen, wat ik eigenlijk wil is van bijv een rock liedje een trace versie te kunnen maken oid, of is dit te ingewikkeld? (voor mij dan :P )

Verwijderd

welk rock nr?
ik kan je er wel bij helpen.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 12:19
De nieuwste versie van Cooledit heeft meerdere sporen, gewoon je nummer inladen en een extra spoor er overheen drukken.
Gooi er zo'n popi-jopie oenk-oenk geluidje doorheen ala Mad'House en je hebt meteen een nieuw nummer dat geschikt is om op de radio te worden uitgezonden....

* koffercomputer is een beetje cynisch

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Maverick
Op maandag 08 juli 2002 22:56 schreef MaartenHG het volgende:
welk rock nr?
ik kan je er wel bij helpen.
was een voorbeeld, heb er niet echt een in me hoofd :).

maar vertel me maar hoe je dat aan zou pakken, misschien heb ik daar wat aan? :)

Verwijderd

mmm dat in cooledit zuigt, veels te beperkt. en ja madhouse is heel erg triest... bootlegs stelen is heel zielig...

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Trackers uit het DOS tijdperk zijn simpel speelgoed. Je kunt beter met Cubase aan de gang gaan, want dan kun je pas echt wat professionele mixtechnieken gebruiken.

Zelf ben ik sinds kort helemaal verliefd op Reason :P
Gewoon een compleet studio mengpaneel met toonregeling, per kanaal, 4 effect send levels per kanaal, en een hele batterij aan effecten zoals compressor/limiter die je er net als in een echte studio met draadjes ergens tussen kunt proppen.

Super :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Maverick
Op maandag 08 juli 2002 22:57 schreef Exirion het volgende:
Trackers uit het DOS tijdperk zijn simpel speelgoed. Je kunt beter met Cubase aan de gang gaan, want dan kun je pas echt wat professionele mixtechnieken gebruiken.

Gewoon een compleet studio mengpaneel met toonregeling, per kanaal, 4 effect send levels per kanaal, en een hele batterij aan effecten zoals compressor/limiter die je er net als in een echte studio met draadjes ergens tussen kunt proppen.

ja, maar waar jij het over hebt is volgens mij realtime editen ( sorry als ik het mis heb hoor :) ) das niet de bedoeling, wil het graag bewaren :)

Verwijderd

Nou ligt eraan. Als we bijvoorbeeld kijken naar die remixen van Fear Factory dan kun je wel een idee krijgen hoe je het zou kunnen doen. Maarja, dat is niet echt trancy. Als je een soft rock nummer hebt met daarin een mooie break met alleen gitaar en stem dan kun je dit goed remixen naar een trance nummer. Maarja, je moet wel de juiste noten en akkoorden ernaast kunnen plaatsen. Het is niet zo dat je zegt van: 1,2,3 klaar remix. Komt heel heel veel bij kijken...

Verwijderd

Impulse Tracker is geen speelgoed. Het is zeer goed te gebruiken. Ik ken genoeg gasten (oa. ikzelf) die daarmee een contract mee aangeboden hebben gekregen. Kijk maar naar Club Caviar. Gebruiken geen Cubase niks, alleen maar DOS trackers en die gasten hebben de vetste remixen gemaakt (Lock N Load - Blow Ya Mind). Nr 1 in Engeland...
Maarja Cubase is gewoon uitgebreider...

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 08 juli 2002 22:59 schreef Maverick het volgende:
wil het graag bewaren :)
Kan gewoon hoor. Alle settings zijn in een sessie op te slaan, inclusief melodien van synthesizer modules, drum ritmes in de drummachines, etc.

Je kunt gewoon een compleet stuk maken, mixen, etc.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Maverick
Op maandag 08 juli 2002 23:01 schreef Exirion het volgende:

[..]

Kan gewoon hoor. Alle settings zijn in een sessie op te slaan, inclusief melodien van synthesizer modules, drum ritmes in de drummachines, etc.

Je kunt gewoon een compleet stuk maken, mixen, etc.
ook als bijv. mp3??

maaruh, ik hoor nu wel 8 namen van progjes, en eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer :Y)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 08 juli 2002 23:02 schreef Maverick het volgende:
ook als bijv. mp3??
Gewoon WAV. Kun je zelf wel naar MP3 omzetten.

Verwijderd

impulse tracker als je alleen sample based dingen wil maken.
cubase vst/reason als je zelf geluiden wil freaken en erbij wilt doen.
ik raad impulse tracker/mad tracker etc aan. is makkelijker om mee te beginnen

• Maverick
Op maandag 08 juli 2002 23:04 schreef MaartenHG het volgende:
impulse tracker als je alleen sample based dingen wil maken.
cubase vst/reason als je zelf geluiden wil freaken en erbij wilt doen.
ik raad impulse tracker/mad tracker etc aan. is makkelijker om mee te beginnen
hmm, tja, impule alleen ff bekeken, maar ik ken er iig zo snel gene wijs uit, ik neem aan dat hij alleen wavs kan laden, maar is er niet iets soortgelijks in een windows interface, dat werkt net ff wat makkelijker. (jaja weet het, ik ben een cultuur barbaar :) :+ )

/edit, btw, ik kraak het niet af hoor, heb er nog niet goed naar kunnen kijken nu geen tijd voor, doe ik morgen wel.

Verwijderd

ja madtracker... ook heel goed te doen...
nogmaals, je moet je er wel in verdiepen. er bestaat geen kant en klare remix software :)

• Maverick
Op maandag 08 juli 2002 23:12 schreef MaartenHG het volgende:
ja madtracker... ook heel goed te doen...
nogmaals, je moet je er wel in verdiepen. er bestaat geen kant en klare remix software :)
ja snappik, ik verwacht ook niet dat ik tussen nu en morgeochtend ( nog 5 min wakker :P ) er nog ff wat uit pers ;)

ik zal madtracker morgen eens uitgebreid gaan testen.

Verwijderd

succes ermee. mail me maar als je er niet uitkomt!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 10:31

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Op maandag 08 juli 2002 22:57 schreef Exirion het volgende:

Er zijn zoveel verschillende trackers geweest, sommigen shit, sommigen briljant. Ik heb zelf op de Amiga met ProTracker en OctaMed (Met TFMX-achtige SoftSynth!) gewerkt in de tijd dat de PC nog met bliepjes uit de speaker kwam. Goed, die zijn nu verouderd/antiek maar zeker geen simpel speelgoed te noemen, dat doe je toch ook niet met MIDI? Ik zeg dus #0C00 en wees stil.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 08 juli 2002 23:33 schreef Killemov het volgende:
Er zijn zoveel verschillende trackers geweest, sommigen shit, sommigen briljant. Ik heb zelf op de Amiga met ProTracker en OctaMed (Met TFMX-achtige SoftSynth!) gewerkt in de tijd dat de PC nog met bliepjes uit de speaker kwam. Goed, die zijn nu verouderd/antiek maar zeker geen simpel speelgoed te noemen,
Dat doe ik wel. Tenminste als je alles 1-op-1 naar WAV of MP3 mastert. Dat klinkt gewoon enorm amateuristisch.
dat doe je toch ook niet met MIDI?
Precies hetzelfde verhaal. Je kunt de leukste dingen maken, maar het mixen maakt een nummer voor een heel groot deel. Een kale MIDI file of MOD/XM/ST3/FT2/whatever klinkt vlak en dood. Pas als je met equalizers en compressors/limiters aan de gang gaat dan komt het tot leven.
Ik zeg dus #0C00 en wees stil.
Ik moet je teleurstellen. Ben niet echt iemand die zich de mond laat snoeren :)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op maandag 08 juli 2002 23:37 schreef Exirion het volgende:
Op maandag 08 juli 2002 23:33 schreef Killemov het volgende:
Precies hetzelfde verhaal. Je kunt de leukste dingen maken, maar het mixen maakt een nummer voor een heel groot deel. Een kale MIDI file of MOD/XM/ST3/FT2/whatever klinkt vlak en dood. Pas als je met equalizers en compressors/limiters aan de gang gaat dan komt het tot leven.
[..]

Ik moet je teleurstellen. Ben niet echt iemand die zich de mond laat snoeren :)
de muziek van Decent en Unreal is ook gemaakt met trackers hoor, en toen hoorde ik niks van je ;)

Trouwens je kan je stelling nooit ophouden, want je kan een sporentrack ook samplen en die in trackers gebruiken, en dan kan je nooit horen dat het daarmee gemaakt is. En voor eigen nummers: Als de kwaliteit van de samples zelf maar goed genoeg is, en die goed ge-eqed zijn, dan klinkt het uiteindelijk ook goed. Dus ik denk meer dat het aan de oude nummers ligt die je gehoord hebt of aan je talenten :+

Ik had ook nog ergens ooit zo'n guide om professioneel tracker muziek te maken. hmmz even zoeken.

edit:
http://www.united-trackers.org/resources/tracking/zoptrax/1.htm
code:
1
2
3
Zen and the Art of "Professional Tracking"
                by Wolfe Bowers
                wolfe@bway.net

Human Bobby

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Gewoon Cool Edit of SoundForge, da's voor de beginner overzichtelijk en Cool Edit heeft meer sporen. (soundforge wee'k nie)

Alles kan stuk.

Verwijderd

ja maar daar valt niks mee te remixen. dat is puur om wav files te editen, ok het heeft dan multisporen maar wat heb je eraan als je een bassdrum ernaast wil doen? gaat alles uit de maat lopen etc.

En Exirion, trackers zijn helemaal niet amateuristisch. Nogmaals ik heb een maand geleden een demo opgestuurd, puur gemaakt met trackers en ik twijfelde ook of het wel goed genoeg was (geluidskwaliteit). MMM, vaag dat ie een contract aanbood. En lees mijn andere post over Club Caviar.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 09 juli 2002 11:11 schreef Justice het volgende:
Trouwens je kan je stelling nooit ophouden, want je kan een sporentrack ook samplen en die in trackers gebruiken, en dan kan je nooit horen dat het daarmee gemaakt is.
Klopt, maar de praktijk is dat er veel wordt aangerommeld met wat derderangs samplepakketjes en dat ze het wel best vinden als het op een setje pc speakers leuk klinkt ;)
En voor eigen nummers: Als de kwaliteit van de samples zelf maar goed genoeg is, en die goed ge-eqed zijn, dan klinkt het uiteindelijk ook goed. Dus ik denk meer dat het aan de oude nummers ligt die je gehoord hebt of aan je talenten :+
Ik heb wel eens een versie van Axel F gemaakt die geheel met een Yamaha XG kaartje is gedaan, maar ik heb bepaalde tracks gemixt, bewerkt en daarna als audio in de sequencer geplakt. Klonk echt een stuk beter dan de kale MIDI file.

Je KUNT met trackers best leuke dingen doen, maar om goeie resultaten te bereiken moet je veel voorbewerken, en aangezien dat omslachtig is wordt dat weinig gedaan. Geldt trouwens niet alleen voor tracker muziek. Veel mensen weten met MIDI ook de meest walgelijke dingen te maken. Van evenwicht in het geluid en subtiel gebruik van effecten hebben ze vaak nog nooit gehoord.

Conclusie: voor goeie resultaten kun je beter met real-time spullen werken. Het klinkt snel beter, en met minder moeite.

En dat was nou precies mijn hele punt :P

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op dinsdag 09 juli 2002 11:53 schreef MaartenHG het volgende:
ja maar daar valt niks mee te remixen. dat is puur om wav files te editen, ok het heeft dan multisporen maar wat heb je eraan als je een bassdrum ernaast wil doen? gaat alles uit de maat lopen etc.
dan moet je je schaal even goed instellen en het bpm opgeven dan kan je gewoon op de maat bassdrum's erin plakken hoor. trouwens ik zou acid aanraden :)

En Exirion: okay nu is het goed uitgelegd en ben ik het met je eens ;)

Human Bobby

Verwijderd

OK Exirion, dat klopt. Dingen zoals Magix is idd heel beperkt. Is allemaal voor je gedaan en zelf creatief ermee bezig zijn is niet mogelijk. Maar mits je zelf veel samples hebt dan kun je met trackers heel goed uit de voeten. Tis maar net hoe je het uitwerkt. En compressors/limiters zijn niet nodig tenzij je productie echt zo verrot klinkt dat het wel moet gebeuren...

Tja en met CoolEdit nogmaals, gooi je er een bassdrum naast. Wow. Echt een remix! :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 09 juli 2002 18:44 schreef MaartenHG het volgende:
En compressors/limiters zijn niet nodig tenzij je productie echt zo verrot klinkt dat het wel moet gebeuren...
Hangt van de muziek stijl af. Als je een beetje lekker ritmische house/dance/trance beats wilt hebben dan ontkom je er niet aan. Kan en klare beatsamples zijn vrijwel altijd voorbewerkt, maar als je zelf met drumkits aan de gang gaat dan is een compressor/limiter praktisch onmisbaar om een lekkere sound te krijgen. Bij bassen idem dito. De genoemde muziekstijlen zijn zelfs qua ritme voor een groot deel op het effect van compressors gebaseerd (serieus) :P

• Maverick
nou, het ligt ana mij dat weet ik, maar ik krijg er nog geen toon uit, uit die programmas, wat is eigenlijk het verschil tussen deze progjes, en magix troep?? kan ik daar het zelfde mee? (zei het vele amateuristischer) want, ik kan echt nix met deze software (ligt aan mij dat weet ik, maar toch wel makkelijk als IK er wat mee kan :) )

• Maverick
Op dinsdag 09 juli 2002 20:46 schreef Maverick het volgende:
nou, het ligt ana mij dat weet ik, maar ik krijg er nog geen toon uit, uit die programmas, wat is eigenlijk het verschil tussen deze progjes, en magix troep?? kan ik daar het zelfde mee? (zei het vele amateuristischer) want, ik kan echt nix met deze software (ligt aan mij dat weet ik, maar toch wel makkelijk als IK er wat mee kan :) )
klein shopje :Y)

* Maverick heeft btw magix geprobeerd

die versie 6 is wel stukken beter dan die oudere versies, maar om de 10 seconde hapert ie :{ das ook al niet de bedoeling

Verwijderd

Misschien dat je met Magix ook wel eind op weg kan komen door wat voorgesamplede beats naast een geimporteerde wav te gooien. Nogmaals, dit is wel heel erg goedkoop om te doen maarja je moet toch ergens beginnen.

Trackers zijn gewoon de 1e stap. Programma's zoals Reason zijn leuk maar als je toch professioneel wilt doen kun je net zogoed Cubase VST 5.0 met plug-ins proberen want dat is in principe hetzelfde, en direct een stuk professioneler.
Ik raad je o.a. dan aan om deze plug-ins te downloaden:

-Native Instruments FM7 (synth)
-Native Instruments PRO-52 (synth)
-Steinberg Halion (om samples te importeren)

Er zijn nog veel meer vette plug-ins, maar dit is wel lekker basic en makkelijk te gebruiken. Ik ben bij Robin Albers (de man achters JayDee - Plastic Dreams en de SunClub) geweest en die gebruikte deze ook veel. Tevens ben ik in de studio van Mid-Town geweest waar o.a. DJ Melvin, Lock 'N' Load, e.d. hun tracks maken en ik zag dat zij ook gebruik maakte van deze plug-ins. Hoe professioneler kan het nog worden op dance gebied??? Ik heb nergens Reason gezien, alhoewel ik wel producers uit Frankrijk ken (Buffalo Bunch, de collega's van Daft Punk) die wel Reason gebruiken, maar dit alleen maar omdat er een paar vette analoge geluiden in zitten!

Dus maak je keuze, steek er veel tijd in en je er komt vanzelf iets goeds uit.

• Maverick
ik kan nu niet echt zeggen dat ik professioneel ben :) ik zal eens wat sites bezoeken.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Traktor Dj 2.0. is echt heel goed en niet zo duur

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

In Music Maker zit tegenwoordig een drumcomputer ed ingebouwd, ook midi is geen probleem daarmee. Ken genoeg mensen die daar toch echt goeie remixen mee gemaakt hebben, en nog steeds maken btw.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op woensdag 10 juli 2002 14:42 schreef MaartenHG het volgende:
Ik ben bij Robin Albers (de man achters JayDee - Plastic Dreams en de SunClub) geweest en die gebruikte deze ook veel. Tevens ben ik in de studio van Mid-Town geweest waar o.a. DJ Melvin, Lock 'N' Load, e.d. hun tracks maken en ik zag dat zij ook gebruik maakte van deze plug-ins. Hoe professioneler kan het nog worden op dance gebied???
Stoer, lijkt me idd leuk om te zien hoe echte makers te werk gaan...

Maar als je Cubase 5 wil gebruiken heb je denk ik ook hardware nodig, ik bedoel, alleen uit Cubase 5 en een pc krijg je nog brakke general midi soundjes... of zijn daar die plug-ins voor? (ben redelijk n00b op midi gebied)
Ik heb nergens Reason gezien, alhoewel ik wel producers uit Frankrijk ken (Buffalo Bunch, de collega's van Daft Punk) die wel Reason gebruiken, maar dit alleen maar omdat er een paar vette analoge geluiden in zitten!
Reason is redelijk makkelijk te begrijpen(zelfs voor een midi-n00b), ook kan je je eigen samples gebruiken.
Als je je nr. saved zitten ook bv. de extra samples hierin. Zal niet echt super prof zijn maar het klinkt wel goed, en je kan meer dan een tracker.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 10 juli 2002 16:21 schreef Redje het volgende:
Zal niet echt super prof zijn maar het klinkt wel goed, en je kan meer dan een tracker.
De beperking van Reason is dat er (in versie 1 tenminste) geen effect plug-ins zijn. Je moet het doen met wat er in zit, ook al kun je wel elke sample je maar hebt gebruiken. Verder zijn er met de synthesizers die er in zitten heel aardige geluiden te produceren. Voor electronishce muziek zoals house/trance/techno is het gewoon perfect.

Wat Reason 2.0 precies heeft weet ik nog niet (niet gekeken) maar opzich is het concept van Reason, inclusief de UI, meesterlijk. Heel gevoelsmatig te bedienen, en als je op Tab drukt krijg je de achterkan van je studie apparatuur te zien en kun je letterlijk draden aansluiten om je effecten e.d. te routen.

Kortom, als Reason doorontwikkeld wordt (of misschien zijn ze al zover) dan hebben ze iets ijzersterks, waar ik sterk de voorkeur aan geef boven bijvoorbeeld Cubase VST. Cubase is mooi en goed, maar het blijft een klassieke sequencer. Reason is qua UI met een totaal andere benadering ontwikkeld, en ik vind het super :)

Bovendien zijn de hardware eisen vrij mild. Met een Thunderbird 1GHz kun je aardig wat tracks mixen, inclusief equalizers, compressors en een stapel effecten.

• b_buster
  • Laatst online: 06-08 06:35

b_buster

Ojajoh?

Ik ben deze week aan het klooien gegaan met Reason gekoppeld als slave aan Nuendo. Volgens mij kun je daar erg leuke dingen mee uithalen. *D

Verwijderd

Cubase VST blijft KLASSIEK, maar ook de BESTE omdat er elke week weer nieuwe plug-ins voor uitkomen (trouwens ook betere plug-ins dan die synths van Reason - vb. ReFx Juno2 - dit krijg je dus NOOIT uit Reason).

Het is niet alleen een KLASSIEKER, omdat het "vroeger" zo'n goed programma was, maar het is nu nog steeds de standaard voor elke muzikant. Reason is gewoon te beperkt. Maarja, als jullie denken van niet, dan laat ik jullie in je waarde.

En nee, je hoeft geen externe hardware te hebben. Met Cubase kun je alles via plug-ins doen om het vet te laten klinken!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 11 juli 2002 10:19 schreef MaartenHG het volgende:
Reason is gewoon te beperkt. Maarja, als jullie denken van niet, dan laat ik jullie in je waarde.
Beter lezen:
Op woensdag 10 juli 2002 22:52 schreef Exirion het volgende:
De beperking van Reason is dat er (in versie 1 tenminste) geen effect plug-ins zijn. Je moet het doen met wat er in zit

...

Kortom, als Reason doorontwikkeld wordt (of misschien zijn ze al zover) dan hebben ze iets ijzersterks, waar ik sterk de voorkeur aan geef boven bijvoorbeeld Cubase VST.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 07:20

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op maandag 08 juli 2002 22:57 schreef MaartenHG het volgende:
mmm dat in cooledit zuigt, veels te beperkt. en ja madhouse is heel erg triest... bootlegs stelen is heel zielig...
Wat mis jij nog aan Cool Edit? Ik gebruik al 3 jaar Cool Edit, sinds 2 maanden Cool Edit Pro 2. Ik kan er voorals nog ALLES mee. (wav's editten, ruis filteren, loops maken, remixen beunen...) Gewoon iets meer proberen en de opzoeken in de help. :)

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• kapser
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
interessante topic. Ik heb onlangs 2e hands een Yamaha RM1X kunnen kopen en deze wil ik gebruiken het maken van remixen.

De RM1X heeft een erg goed sequenser gedeelte, dit wil ik dus gebruiken voor de aansturing, daarnaast haal ik er ook andere sounds uit.

Ik wil nu in een live situatie verschillende hits realtime remixen. Dus bijv. gitaarrif van Nirvana, wat lekkere shouts van de beastie boys etc. etc.

Nu mijn probleem. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken. Ik las deze discussie en MaartenHG bracht een tracker naar voren. In het verleden heb ik een aantal songs met Digitracker gemaakt ( door gewiste partitie kwijt :'( ).

Heb gezocht naar trackers die midi ondersteunen. Zo kan ik de samples in een tracker aansturen met mijn Rm1x. Heeft iemand hier ervaring mee ? Er schijnen meestal problemen te ontstaan met latency enzo. vd. soundcard.

Voor overzicht gevonden trackers met midi-ondersteuning:
- renoise.com
- fasttracker2
- buzzmachines.com ( niet echt een tracker )
- modplugtracker
- resolutionaudio.nl - AXS

Is het bijvoorbeeld mogelijk om via midi naar een ander pattern te gaan ? En met controllers volume etc. regelen van tracks zou ook wel cool zijn ( gezien de realtime knoppen op de RM1x ).

Zat ook te denken aan een hardware sampler, alleen die zijn meer voor instrumentsounds. Maar continue loops afspelen uit verschillende songs kost nogal wat geheugenruimte.

Zijn er nog andere opties of dingen waarna ik kan kijken.

De reden dat ik midi gebruik is dat ik in de toekomst ook VJ programma's wil aansturen en evt. een lichttafel.

Digital Media Generalist. Maker van zwemindex.nl

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 10:34 schreef Exirion het volgende:

[..]

Beter lezen:
[..]
Jij beter lezen, ik had het niet alleen over effecten, maar over het algemeen (ook dus synths, etc). BTW, Reason draait op een eigen engine, de plug-ins van Cubase allemaal op hun eigen, dus elke plug-in klinkt weer anders.

En Kapser, ik denk niet dat er een midi aangestuurd tracker programma bestaat die dmv controllers naar andere patterns kan schieten. Misschien Impulse Tracker maar dat lijkt me stug. Misschien dat je een andere manier moet zoeken om live te mixen, ik weet dat Cubase VST wel heel vaak gebruikt word om dat te doen. Ik was nl. bij Basement Jaxx in de 013 geweest en keek ff over hun schouders mee en zag constant dat schermpje aanstaan, dus ik denk dat je het maar 's moet checken! Ik lijk langzamer hand wel voor Steinberg te werken... :7

• Redje
Op vrijdag 12 juli 2002 11:07 schreef MaartenHG het volgende:

[..]
Je hebt in iedergeval wel leuke connecties ;)

• Trancentral
  • Niet online
ik heb een vraag over cubase , ik zelf kan goed overweg met reason 1 & 2 .

Ik heb onlangs cubasesx "gekocht" en snap er bijna niks van :D

het is zo totaal anders , ik snap al wel dat je een midi kan inladen en er een instrument via plugins aan kunt toewijden en dan ook bijv echo etc. er achter kan zetten.

Alleen nu komt het : Hoe maak ik in hemelsnaam drum loops?
dus bassdrum , hihat , clap etc? :?
ik kan het werkelijk nergens vinden ;(

zitten er meegeleverde samples bij of?

en is cubase vst 5.0 anders dan cubasesx?
bedankt >:)

• Trancentral
  • Niet online
bump

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb niet alles gelezen ivm tijd, maar wat ik wel eens doe als ik een rmx wil maken van een nummer, is eerst de stukjes die ik wil gebruiken samplen op het juiste tempo, alvolgens ze in een prog als Reason een nummer te maken.

Dus, eerst het tempo van je nummer bepalen, dan zorgen dat je originele plaat hetzelfde tempo heeft (beetje bijpitchen). Neem het origineel op als nieuw nummer. Knip hieruit de samples die je zou willen gebruiken.

Nu zou je met bijvoorbeeld Reason een nieuw nummer kunnen maken, en daar de zojuist gebruikte samples in kunnen gebruiken. 8-) Succes!

• Killemov
  • Laatst online: 05-06 10:31

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

1 prog: Acoustica. Daarmee kun je waves op hoge kwaliteit mixen, pannen en stretchen. Lekker simpel. Ik gebruik het zelf om losse midi-tracks die naar waves zijn geconverteerd weer in 1 geheel te mixen.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Trancentral
  • Niet online
kan iemand mijn vragen beantwoorden? ;(

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 15 juli 2002 20:46 schreef Trancentral het volgende:
kan iemand mijn vragen beantwoorden? ;(
Ja: RTFM. Maar die heb je niet omdat je het illegaal hebt, dus druk dan gewoon eens op F1 of verdiep je er een beetje in. En verder: heb geduld in het vervolg.

• Trancentral
  • Niet online
Op maandag 15 juli 2002 20:48 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja: RTFM. Maar die heb je niet omdat je het illegaal hebt, dus druk dan gewoon eens op F1 of verdiep je er een beetje in. En verder: heb geduld in het vervolg.
waar slaat dat op : }:O

• Trancentral
  • Niet online
jij hebt hem zeker gekocht voor 400$ jaja |:(

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Euhm.. ik heb het ID dat het nu even nergens meer over gaat. :Z Er zijn in dit topic toch echt wel nuttige dingen gezegd, en ik denk dat je nu zelf weer even aan de slag moet gaan. Maak een paar leuke samples (ergo, neem iets op van een bestaand nummer met een prog als CoolEdit/Wavelab), en plak die over een bestaande compositie heen.

Tadaa, daar is je remix.. :7

Antwoorden op vragen over hoe een bepaald programma werkt kun je beter lezen in de help, of de manual van het betreffende prog.

Als je nu alles hebt doorgelezen, wat is je probleem dan nog?

• Maverick
meneer was ff te lui om te zoeken :P

maaruh, ik (topicstarter :Y) ) heb weer een nieuw probleem, ik heb het originele idee een beetje opgegeven, en heb fruityloops weer uit de kast gehaald, dat progje blijft toch meesterlijk vind ik, het werkt erg makkelijk, en ik kan er erg goed mee overweg, ik zit eraan te denken om dan idd stukjes uit een liedje te gebruiken als samples waardoor het naar dat liedje klinkt, ben nu zelf wat aan het brouwen, maar kom niet verder dan iets monotooms :'( ik krijg het gewoon niet voor elkaar om er een fatsoenlijke melodie in te stoppen, niet door het programma, maar door mijzelf, |:( ben ik dan zo slecht ;( ik kan ook absoluut geen noten lezen, weet iemand de formule voor een goede melodie?? :)

(is het btw slimmer om dit in een nieuw topic te vragen, of gaat dit nog wel ? :? )

• Redje
Een nieuw topic is denk ik slimmer, de meeste kijken volgens mij alleen naar de topic titel ;)

Ik kan ook geen noten lezen maar met progjes zoals Fasttracker, Reason ed. krijg ik er toch wel aardige noten uit :)

Maar hoe kom je aan en leuke melodie?? Lastig... lang denken ;) Of gewoon een bestaand deuntje ff verbouwen tot iets nieuws...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb jaren geleden ook wat zitten spelen met dit soort dingen, evenals mijn broer. De grootste moeilijkheid zit 'm niet in het maken van muziek (dat kan je gewoon leren), maar het bedenken ervan.

Ik kan me nog goed herinneren hoe ik redelijk met fasttracker kon spelen, maar geen zinnige melodie kon bedenken. Vol frustratie over mijn gebrek aan creativiteit heb ik het muziekmaken maar gewoon gelaten voor wat het was. En dat terwijl een klasgenoot van me destijds gewoon DE prodigy beat uit die simpele fasttracker wist te pompen met zijn 486.

• Maverick
Op woensdag 17 juli 2002 14:52 schreef Wekkel het volgende:
Ik heb jaren geleden ook wat zitten spelen met dit soort dingen, evenals mijn broer. De grootste moeilijkheid zit 'm niet in het maken van muziek (dat kan je gewoon leren), maar het bedenken ervan.

Ik kan me nog goed herinneren hoe ik redelijk met fasttracker kon spelen, maar geen zinnige melodie kon bedenken. Vol frustratie over mijn gebrek aan creativiteit heb ik het muziekmaken maar gewoon gelaten voor wat het was. En dat terwijl een klasgenoot van me destijds gewoon DE prodigy beat uit die simpele fasttracker wist te pompen met zijn 486.
ja idd, dat probleem heb ik dus ook :+

het ergste is nog dat ik een melodie nieteens nagespeeld krijg :{ ik ben echt erg :D

/edit, kun je niet ergens nalezen hoe een melodie gaat?? welke noten enzo, want ik probeer nu een melodietje dat ik in een liedje heb na te maken, maar dat lukt me niet :{

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dan moet je toch even achter de piano gaan zitten en domweg kijken waar de noten/het gebied zit waar je moet zijn. Oefening baart kunst (en goed voor je algemene ontwikkeling, maakt de Ron Brandsteder(=ideale schoonzoon) in je los :P )

• Redje
Naspelen is juist makkelijker dan zelf verzinnen...

Je begint gewoon met 1 noot er voegt er steeds 1 aan toe, dan moet het wel lukken lijkt me. Dus in kleine stukjes.

Toen in nog Fasttracker gebruikte waren de Happy Hardcore deuntjes wel favoriet(Elstak etc), en als je eenmaal weet hoe ze in elkaar zitten kan je ze maken aan de lopende band ;)

Wordt helemaal makkelijk als je een sample van het originele deuntje jat :)

Verwijderd

Ja remixen vergt wel enig inzicht en gevoel voor muziek. Maarja, nogmaals je remixed niet zomaar ff iets. Dat kost tijd en ervaring. En Trancentral, over Cubase SX, ik heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij is het bijna hetzelfde als VST. Je kan beats maken met bijv. Halion. Dat is gewoon een virtuele sampler waar je alle instrumenten inlaat (WAVjes - die je dus gesampled hebt) en dan wijs je per noot een bepaald geluid toe, dus C-1 = bassdrum, C#1 = hihat D-1 = clap, D#1 evt een loopje etc etc...
Dat moet lukken dacht ik zo. Je kan eventueel ook op zoek gaan naar virtuele drum plug-ins (volgens mij kun je de TR909 van ReBirth ook gebruiken :D :D :D)

Verwijderd

Acid 3.0

lekker loopjes plakken..

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 08:49 schreef MaartenHG het volgende:
Ja remixen vergt wel enig inzicht en gevoel voor muziek. Maarja, nogmaals je remixed niet zomaar ff iets. Dat kost tijd en ervaring. En Trancentral, over Cubase SX, ik heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij is het bijna hetzelfde als VST. Je kan beats maken met bijv. Halion. Dat is gewoon een virtuele sampler waar je alle instrumenten inlaat (WAVjes - die je dus gesampled hebt) en dan wijs je per noot een bepaald geluid toe, dus C-1 = bassdrum, C#1 = hihat D-1 = clap, D#1 evt een loopje etc etc...
Dat moet lukken dacht ik zo. Je kan eventueel ook op zoek gaan naar virtuele drum plug-ins (volgens mij kun je de TR909 van ReBirth ook gebruiken :D :D :D)
En wat denk je dat dit allemaal gaat kosten? :D

Verwijderd

oh ja dat is waar ook!!! was ik helemaal vergeten... de plug-ins zijn wel een paar honderd euro per stuk!!!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm tja, luister maar naar mijn nummers. Ik ben net begonnen met muziek maken, dus een melodie, ho maar. In principe klinkt het nog nergens naar.

Maar als je gewoon veeel sequenced, dan krijg je na een tijdje ideeën volgens mij.

En waarmee je het doet maakt meestal niet uit, al voel ik me heel erg vrij op m'n Akai MPC2000XL en Novation Nova.

Expanding the inexpandable

• Trancentral
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 08:49 schreef MaartenHG het volgende:
bedankt! 8-)
ga het zeker uit proberen :)
Alleen hoe kom aan het geld Afbeeldingslocatie: http://www.uniquehardware.co.uk/server-smilies/otn/angels/bat_angel.gif

• Trancentral
  • Niet online
Maarten ben jij van hgcomputers?

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 13:43 schreef Exirion het volgende:
Klonk echt een stuk beter dan de kale MIDI file.
Ik weet niet wat je iedereen wijs probeert te maken, maar je praat onzin, in heel dit topic.

een MIDI file bevat zelf geen geluid, het stuurt alleen iets aan...

Dus voordat je mensen probeert te helpen moet je je er eerst zelf in verdiepen.

mijn 2 eurocentjes...

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 14:42 schreef MaartenHG het volgende:
alhoewel ik wel producers uit Frankrijk ken (Buffalo Bunch, de collega's van Daft Punk) die wel Reason gebruiken, maar dit alleen maar omdat er een paar vette analoge geluiden in zitten!
analoge geluiden uit een software pakket? :D

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 19 juli 2002 15:54 schreef Post-It het volgende:
Dus voordat je mensen probeert te helpen moet je je er eerst zelf in verdiepen.
:X

Ik weet echt wel waar ik het over heb hoor jongen...

Maar 99% van de mensen die iets met MIDI doen, persen het uit een soundblaster live of een wavetable kaart zonder alteveel regelmogelijkheden en/of effecten die per kanaal instelbaar zijn. Laat staan dat je per kanaal toonregeling/EQ of compressor hebt. DAAR heb ik het over.

Als je m'n posts wat beter gelezen had dan zag je dat ik daar op doelde. Ik heb het dus niet over een complete studio met modules die allemaal via MIDI worden aangestuurd, maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken :z

Verwijderd

Simpel zat, je kunt kiezen:
-Sonic Foundry Acid
-Ableton Live

Alle andere programma's vereisen meer moeite omdat je dan je loopjes zelf moet bouwen en da's te irritant voor woorden.
Pagina: 1