interessante topic. Ik heb onlangs 2e hands een Yamaha RM1X kunnen kopen en deze wil ik gebruiken het maken van remixen.
De RM1X heeft een erg goed sequenser gedeelte, dit wil ik dus gebruiken voor de aansturing, daarnaast haal ik er ook andere sounds uit.
Ik wil nu in een live situatie verschillende hits realtime remixen. Dus bijv. gitaarrif van Nirvana, wat lekkere shouts van de beastie boys etc. etc.
Nu mijn probleem. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken. Ik las deze discussie en MaartenHG bracht een tracker naar voren. In het verleden heb ik een aantal songs met Digitracker gemaakt ( door gewiste partitie kwijt

).
Heb gezocht naar trackers die midi ondersteunen. Zo kan ik de samples in een tracker aansturen met mijn Rm1x. Heeft iemand hier ervaring mee ? Er schijnen meestal problemen te ontstaan met latency enzo. vd. soundcard.
Voor overzicht gevonden trackers met midi-ondersteuning:
- renoise.com
- fasttracker2
- buzzmachines.com ( niet echt een tracker )
- modplugtracker
- resolutionaudio.nl - AXS
Is het bijvoorbeeld mogelijk om via midi naar een ander pattern te gaan ? En met controllers volume etc. regelen van tracks zou ook wel cool zijn ( gezien de realtime knoppen op de RM1x ).
Zat ook te denken aan een hardware sampler, alleen die zijn meer voor instrumentsounds. Maar continue loops afspelen uit verschillende songs kost nogal wat geheugenruimte.
Zijn er nog andere opties of dingen waarna ik kan kijken.
De reden dat ik midi gebruik is dat ik in de toekomst ook VJ programma's wil aansturen en evt. een lichttafel.