[EL] GPS ontvanger <-> PC interface (NMEA)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Nou, ik ga vanavond even een zooi spullen bestellen: FR4, laadbare lithium batterij, behuizing, ic-voetjes, de hele mik die ik nodig heb (denk te hebben) :)

Weet iemand hoeveel stroom het geheel trekt (inc. antenne)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Topicstarter
Ik kan het allemaal uit de USB voeden.
De pdf zegt 0.9 W bij 5V.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:57

ThaHandy

Discovery Channel

AcouSE schreef op 13 november 2002 @ 18:06:
Nou, ik ga vanavond even een zooi spullen bestellen: FR4, laadbare lithium batterij, behuizing, ic-voetjes, de hele mik die ik nodig heb (denk te hebben) :)

Weet iemand hoeveel stroom het geheel trekt (inc. antenne)?
jah mijn printje heb ik ook binnen :) maarrr.. er moet nog ff geboort worden :/
alle onderedelen heb ik behalve die ENE schotkey doide }:O (tip 1N5817=1N5819) die waarschijnlijk zaterdag er is :) maandag @ school ff boren
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/printgps.jpg

module neemt ~180mA genoeg voor USB dus ;)

[ Voor 0% gewijzigd door ThaHandy op 14-11-2002 15:55 . Reden: pix erbij ]

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Kan iemand ff een site geven waar die motorola ding te koop is.. en een aansluit schema.. ik heb niet goed opgelet in dit topic.. maar wil er wel een bouwen.. en ik heb route 66 hier liggen. alleen de 99 versie :( wel officieel :) ...
als iemand dus de site ff geeft waar ze te koop zijn bedankt :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

ThaHandy schreef op 13 November 2002 @ 23:03:
[...]

jah mijn printje heb ik ook binnen :) maarrr.. er moet nog ff geboort worden :/
alle onderedelen heb ik behalve die ENE schotkey doide }:O (tip 1N5817=1N5819) die waarschijnlijk zaterdag er is :) maandag @ school ff boren

module neemt ~180mA genoeg voor USB dus ;)

Neem je toch gewoon een andere diode?

• Looki

Looki

Ik zie nu op de site dat ik gratiz versie 2003 krijg.. ik heb de orginele cd :) free updates staat er :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Topicstarter
Looki schreef op 14 November 2002 @ 01:07:
als iemand dus de site ff geeft waar ze te koop zijn bedankt :)
Als je even leest, dan lees je dat ze op zijn. Weg, nada, niks, foetsie dus.

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

AcouSE schreef op 14 November 2002 @ 07:52:

[...]

Neem je toch gewoon een andere diode?
de 1N5819 is de vervangende van de 1N5817 isniet meer verkrijgbaar (teminste niet hier)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

jvhaarst schreef op 14 november 2002 @ 11:39:
[...]

ebay?

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

ThaHandy schreef op 14 November 2002 @ 15:55:
[...]

de 1N5819 is de vervangende van de 1N5817 isniet meer verkrijgbaar (teminste niet hier)

Ik bedoel, dan neem je toch een 1N4004 of zoiets, het is geen kritisch component.

• Looki

Looki

jvhaarst schreef op 14 november 2002 @ 11:39:
[...]

Er zijn meestal meer bedrijven die die chipjes hebben.. vandaar..
Heeft iemand het typenr dan?.. zoe ik zelf wel verder :)

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Motorola Oncore GT plus, en dat had je wel ff in het begin van dit topic kunnen lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Ik weet niet of dit al gevraagd is maar wij hebben een Furuno GP30 en die willen wij ook aan de laptop verbinden... In welke winkel of op welke site kan ik dan zo'n NMEA kabeltje halen???
En anders misschien iemand die een site weet over de constructie van zo'n NMEA kabeltje. Het schijnt dat je ze zelf ook kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireArrow schreef op 16 November 2002 @ 11:06:
Ik weet niet of dit al gevraagd is maar wij hebben een Furuno GP30 en die willen wij ook aan de laptop verbinden... In welke winkel of op welke site kan ik dan zo'n NMEA kabeltje halen???
En anders misschien iemand die een site weet over de constructie van zo'n NMEA kabeltje. Het schijnt dat je ze zelf ook kan maken.
Lees de topic maar eens helemaal door. Dan vind je je antwoord wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

FireArrow schreef op 16 November 2002 @ 11:06:

Dat heb je al gevraagd en daar heb ik je ook al antwoord op gegeven:
GPS communicatie tussen Laptop en GPS-ontvanger

Als je weet hoe Rx, Tx en GND op je GP30 zitten, dan kun je zelf een kabeltje maken, dat staat in dit topic. Als je dat niet weet, dan zul je contact op moeten nemen met Furuno of hun importeur/distributeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Topicstarter
Of leren Googlen :
http://www.google.com/search?q=Furuno+GP30
Zesde hit geeft als antwoord....
http://members.rott.chello.nl/cbeekhuizen/readme_txt.htm

Zo, heb ik m'n goede daad van de dag ook weer gedaan. Kan ik zometeen tenminste weer lekker lomp gaan waterpolo-en })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Topicstarter
AcouSE, is het al gelukt met die printjes ?
En zijn er al mensen die de module in een kastje hebben gestopt ?

Ik wil pics !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

D'r moet hier e.o.a. magie in het spel zijn -> Ik heb gisteren het grootste deel van het materiaal ontvangen en ga nu nieuwe printjes maken. (ik was alleen niet van plan om dat te melden om niet weer een flater te slaan als het fout gaat).

Ik heb dus ook zo'n mooi doosje besteld (dikke $$$), maar alleen 1 frontje gekregen :(. Maar die ziet er wel weer heel lekker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

je kan de nieuwe controllers ( Motorola M12 ) met antenne en com kabel + software voor 139 euro het stuk kopen :).. ik denk dat ik dat eens ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Topicstarter
Dat kan, maar waarom jou je dat doen ? Met wat moeite ben je voor veel minder klaar.
Mijn setje kostte in ieder geval heel wat minder. 40 voor oncore + antenne, en nog wat euro's voor de aansluiting aan de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja leuk, maar die winkel in amerika heeft ze niet meer. Dus waar vind je ze nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Topicstarter
ebay ? Sprite_tm heeft er ook net 1 gekocht, misschien wil hij wel vertellen waar.

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

En klaar zijn de printjes. Ik zal vanavond even een mail sturen naar de betrefende personen!

:) Woei!

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Topicstarter
Jeuh ! Ik ben benieuwd !

Verwijderd

Yep, ben ook benieuwd!!!!

Verwijderd

das mooi, kan ik hem eindelijk in gaan bouwen

Verwijderd

Bovee is dit nu al je 3de nick in dit topic?

Verwijderd

nee, de gegevens van mn nick bovee die stonden dus op de ut server, die gegevens zal ik waarschijnlijk wel terug krijgen met die backups. En bakbout is een vriend van me op wiens computer ik zat te gotten. Alleen vergeten uit te loggen en in te loggen op mijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Eindelijk! Ik heb nu ook m'n oncore binnen!!! :) :) :)

Minpuntje dat ik nu al heb ontdekt: Door die afscherming past 'ie niet goed in m'n ($$$-)behuizing. Nou ja, dat mod ik wel recht.

Ik ga vanavond uit eten, maar ik heb helemaal geen zin :) Ik wil solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en AcouSE waar zit jij of doettie het nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Ja, uhm... van het weekend nogal stevig gefeest, dus het solderen ging niet zo goed gisteren :P

'k ga vanavond nog ff prutsen :)

[edit]

Verdraaid, heb ik het zaakje aan elkaar geplakt, spanning gecontroleerd enzo... duik ik achter m'n PC en kom tot de concusie dat zowel mijn stekker als de PC aansluiting male DSUB9 zijn... dat past dus niet.... en females heb ik niet thuis :( Damn

[ Voor 50% gewijzigd door AcouSE op 25-11-2002 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Topicstarter
Was dat etentje niet succesvol dan ? :+
Maar die 3 draadjes kun je toch wel even snel aan de connector solderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er trouwens iemand al een routeplanner die met de oncore werkt, ik heb route66 europe maar daar staan de helft van de straten niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Nee, ik neem morgen wel ff een female mee, ik wil dat gedeelte gewoon in 1 x goed hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Die dingen met interface kabel (rs232) + antenne + software en Motorola M12 (nieuwe serie) kost €139 en €134 per 10 :) idee? voor inkoopactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Looki, wij hebben allemaal GPS ontvangers + interface + antenne... ik begin nou zo langzamerhand wel genoeg te krijgen van jou 'gespam'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg, AcouSE, met wat voor soort boor moet je printjes eignenlijk boren, kan dat gewoon met hss boren of heb je geharde boren nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

lamaar

[ Voor 70% gewijzigd door ThaHandy op 25-11-2002 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Ehm... gewone 0,8mm boortjes, volgens mij mag dat gewoon HSS zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Looki schreef op 25 november 2002 @ 19:22:
Die dingen met interface kabel (rs232) + antenne + software en Motorola M12 (nieuwe serie) kost €139 en €134 per 10 :) idee? voor inkoopactie?
Dat verschil is nou niet echt een IA waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Woehoooo! Zojuist het zaakje aan elkaar geduwd (goeie tip met die netwerkskaart-bnc jvhaarst! mijn hub doet het zonder ook prima :) ) En hoewel ik hem nog niet aan m'n pc heb hangen, knippert de 1pps led vrolijk :)

[edit]
* AcouSE is een flapdrol... Ik moest en zou de DSUb aan de onderkant hebben... maar dat was ik nu dus ff vergeten. En ik me maar afvragen waarom ed seriele communicatie niet werkt...

[ Voor 31% gewijzigd door AcouSE op 26-11-2002 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

AcouSE schreef op 26 November 2002 @ 17:32:
Woehoooo! Zojuist het zaakje aan elkaar geduwd (goeie tip met die netwerkskaart-bnc jvhaarst! mijn hub doet het zonder ook prima :) ) En hoewel ik hem nog niet aan m'n pc heb hangen, knippert de 1pps led vrolijk :)

[edit]
* AcouSE is een flapdrol... Ik moest en zou de DSUb aan de onderkant hebben... maar dat was ik nu dus ff vergeten. En ik me maar afvragen waarom ed seriele communicatie niet werkt...
gekkie :+

[ Voor 9% gewijzigd door ThaHandy op 26-11-2002 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

AcouSE schreef op 25 November 2002 @ 20:00:
Looki, wij hebben allemaal GPS ontvangers + interface + antenne... ik begin nou zo langzamerhand wel genoeg te krijgen van jou 'gespam'...
Ik had het idee dat er mensen waren die mischien ook zo'n ding wouden.. dus heb ff de prijs opgezocht.. ff contact gehad met de leverancier in nederland.. dus mag ik dat dan niet posten? zie het probleem niet helemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

:P na het omdraaien van de connector nog steeds geen communicatie, ook niet bij het verbinden van Rx en Tx op de print en zelfs op de connector. Zal dus wel in de kabel zitten. Vanavond nog eens doormeten.

I.i.g. blij dat 'ie werkt en i.i.g. één satelliet kan vinden (te zien aan de 1pps led).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

FYI: de max233 heeft interne pull-up weerstanden naar 5V aan z'n TTL ingangen. Dat houdt in dat als je met een multimeter op een open ingang meet, dat er dus 5V staat.

Als je dat niet weet (zoals ondergetekende) wordt je echt helemaal gek... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Looki schreef op 27 November 2002 @ 02:21:
[...]

Ik had het idee dat er mensen waren die mischien ook zo'n ding wouden.. dus heb ff de prijs opgezocht.. ff contact gehad met de leverancier in nederland.. dus mag ik dat dan niet posten? zie het probleem niet helemaal..
Wel en geen probleem.
Dit topic was niet bedoeld als koopmarkt voor GPS zaken maar ging in eerste instantie over het interfacen van een GPS met een PC en de mogelijkheden hiermee.
Dat dit topic snel resulteerde in gezamenlijke inkoop is puur toeval en dankzij jvhaarst zijn belangeloze inzet :)
Het doel van de inkoop was meer het verdelen van de verzendingskosten en niet het massaal aankopen om korting te bedingen.
De aanbiedingen waren ook van zeer tijdelijke duur en dus was snel beslissen noodzakelijk.
Dat sommigen daardoor de boot hebben gemist is spijtig maar daar is helaas niets aan te doen.

Verder geloof ik dat als je echt een inkoop wil houden je beter een apart topic hierover opent. De meeste tweakers weten via dit topic al iets meer over GPS en zullen misschien geneigd zijn om door onze ervaringen ( :X ) met die dingen ook zo'n module te willen. Maar dit topic is geen IA (zie topictitel) en daarom ook zul je meer aandacht trekken door een eigen IA of interessepoll te starten, zie hiervoor ook de FAQ :)

Gelieve met bovenstaande zaken rekening te houden zodat het topic ook on-topic blijft (hierbij ook mijn excuses voor lange off-topic geblaat 8)7 )
Vragen over GPS modules en interfacing zullen wij hier vriendelijk beantwoorden.

Tot zover deze lezing volgens TweakViper,
Uit het boek der verzuchtingen, psalm 1337, vers 10 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden m'n printjes ontvangen.
THX AcouSE !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvhaarst schreef op 01 January 2003 @ 18:36:
Ik heb een paar dagen geleden m'n printjes ontvangen.
THX AcouSE !
Hé, het topic leeft nog :+
Al iemand die vorderingen gemaakt heeft?
Ik spijtig genoeg niet, teveel werk met casemodden en moet nog wat componentjes binnenkrijgen (wacht nu maar eens op iets die met de post moet komen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

jvhaarts, sorry dat je zo lang moest wachten... :(

Ik heb de mijne opgebouwd (ff snel enzo), maar ik kreeg hem niet meteen aan de praat. Moet ik me nog eens over buigen. Verder zit die afscherming een beetje in de weg in mijn behuizing, dus ik zat erover te denken om die er eens af t halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

^MEGASCHOP^

Ik heb eindelijk zojuist m'n oncore aan de praat gekregen. Zoals je hierboven kunt lezen kreeg ik hem niet meteen aan de praat, waarna ik hme ff een poosje links heb laten liggen. Maar vanochtend kreeg ik ineens de "kriebels" en heb ik hem mee naar m'n werk genomen. Nu werkt 'ie dus, maar ik heb wel een paar vraagjes...

• Self-test en zo werkt prima, maar ik krijg geen satelliet in beeld. Nou zit ik in een kantoorgebouw met zo'n met glas overdekte binnenplaats, en ik heb de antenne in m'n vensterbank liggen... is dat niet goed genoeg?
• Heeft iemand hem met m'n printje aan de praat gekregen? Ik heb het flauwe vermoeden dat Tx en Rx omgedraaid zitten en dat ik hem daarom niet direct aan de praat kreeg... maar dat weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aarg.. ik moet tot mijn grote schaamte en spijt bekennen dat ik de hele mikmak nog in de orginele hoesjes heb zitten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Shame on you mr. _AscII_, shame on you! :P

Ik keek trouwens ff snel op e-bay, en ik moet zeggen dat we echt een goeie deal gedaan hebben; d'r is er eentje voor $15, maar de anderen liggen rond $50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was deze ontvanger nou eigenlijk 'snel' genoeg om als GPS in een auto bruikbaar te zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Hoe bedoel je "snel genoeg"?
Performance Characteristics
• 8 parallel channel
• L1 1575.42 MHz
• C/A code (1.023 MHz chip rate)
• Code plus carrier tracking (carrier aided tracking)
• 8 simultaneous satellite vehicles
• Velocity: 1000 knots (515 m/s); > 1000 knots at altitudes < 60,000 ft.
• Acceleration: 4 g
• Jerk: 5 m/s3
• Vibration: 7.7G per Military Standard 810E
• < 15 s typical TTFF-hot (with current almanac, position, time
and ephemeris)
• < 45 s typical TTFF-warm (with current almanac, position and time)
• < 90 s typical TTFF-cold
< 1.0 s internal reacquisition (typical)
• 100 m 2dRMS with SA as per DoD specification
Less than 25 m SEP without SA
• 1-5 m typical in differential mode
• < 500 ns (1 sigma) with SA on
Lijkt mij van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 14:33:
was deze ontvanger nou eigenlijk 'snel' genoeg om als GPS in een auto bruikbaar te zijn ?
mocht je er nog vanaf willen ... ik hou mezelf aanbevolen :P

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

AcouSE schreef op 03 June 2003 @ 13:40:
• Self-test en zo werkt prima, maar ik krijg geen satelliet in beeld. Nou zit ik in een kantoorgebouw met zo'n met glas overdekte binnenplaats, en ik heb de antenne in m'n vensterbank liggen... is dat niet goed genoeg?
Hier in de vensterbank krijg ik ook alleen met een hoop geluk af en toe een satelliet in beeld. In jouw geval zou dat glas wel eens hittewerend kunnen zijn, wat als neveneffect schijnt te hebben dat het HF afschermt, waardoor je dus helemaal nooit meer iets ziet. Ik zou er dus zeker even mee naar buiten lopen.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Wat is eigenlijk een goed pakket voor navigatie gebeuren? ik heb zelf route 66 '99 thuis alleen daar zit geen gps interface op. nu kan je alleen vanaf versie 2000 updaten. :( welke moet ik halen? route 66 de nieuwe of een anderpakket (van microsoft ofzo.. ik wil namelijk wel van europa hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YESS
heb vanmorgen even dat oncore bordje aan mijn stk500 (developmentboard voor Atmel) geknoopt..
even klooien met dat programma van motorola..
en Beeld :D
(beter laat dan nooit zallen we maar zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Woei...

En ik heb hier ook een STK500 liggen >:) Heb jij ook iets geprogrammeerd of gebruik je alleen de SR232 interface?

Ik wil het e.e.a. eigenlijk aan elkaar knopen, maar van uP programmering heb ik niet zoveel kaas gegeten. Eigenlijk zou ik het volgende willen: Een uP (pic, AT) stuurt kort na het starten een string naar de oncore zodat deze NMEA begint te brallen. Deze data wordt via RS232 naar m'n palm gestuurd. Via een tweede RS232-poort op de uP is een mobieltje aangesloten. De uP kan hiermee een SMS ontvangen. Als deze sms 'location' bevat stuurt de uP een SMS terug met de actuele GPS data.

Dat eerste punt is waarschijnlijk geen probleem, dat is gewoon een kwestie van aansluiten en een string uitbrallen. Die tweede mogelijkheid is voor mij wel een 'probleem', omdat er dan interactief gepraat moet worden met een mobieltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alleen maar de spare RS232 poort gebruikt. (quick and dirty :)

hmm... misschien moest ik maar eens een aanval gaan doen op het dooie mobieltje van mijn broertje >:)
(alleen schermpje is gebroken)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Beetje offtopic, maar wou t toch ff melden. Ik krijg vandaag mijn Holux gm200 gps ontvanger binnen.
Deze werkt met een ingebouwde antenne, en het kastje is waterdicht zodat je em bij slecht 'bereik' op de auto kunt zetten met de magneetvoet die erbij zit.

Vanmiddag moet ik naar gelderland rijden en ga ik em metteen ff testen, ik hang mijn laptop eraan en ga eens kijken hoe hij presteert.
Echt goede software heb ik nog niet, maar ik denk dat M$ Autoroute 2002 best wel zal functioneren.

De prijs viel mij wel mee, 149 pleuro inclusief verloopkabeltje naar USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:37

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Welke software gebruik je nu dan ??.
Ik ben nog aan het orienteren welke software ik wil gebruiken.
het nadeel is dat ik er eerst mee wil expirimenteren of de software me bevalt voordat ik een pakket koop, maar demo's zijn er niet te downen en ik kan geen full versions vinden (dit is geen request..ik ben ook zeker van plan een pakket te kopen als het me bevalt...al is het maar voor de map's en updates) en ik koop er pas een als ik weet dat ie bevalt.

mijn minumum eisen:
PC-versie
gps ondersteuning
straat level view
voice guidance
heel europa.

Volgens mij komen tot nu toe alleen Microsoft en route 66 in aanmerking, maar als je nog een tip hebt.

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B

Henk B

te obl

soepkip schreef op 12 juni 2003 @ 10:32:
Welke software gebruik je nu dan ??.

PC-versie
gps ondersteuning
straat level view
voice guidance
heel europa.

Volgens mij komen tot nu toe alleen Microsoft en route 66 in aanmerking, maar als je nog een tip hebt.
Ok, tip;
Destinator (www.destinator1.com)

Heeft al deze features, maar ook een nadeel - het kostte me nl. ~349 $

Pluspunt van dit pakket is ook dat het geschikt is voor gebruik in de auto doordat het grote buttons heeft en een geintegreerde on screen keyboard.
(ik heb een paar screenshotjes online staan op www.carpc.nl)

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

Ik ben bezig met mijn auto projectje, en zoek dus nog iets van GPS.
Dit lijkt me wel geschikt. Ik bookmark dit even.

Bovendien, welke software draaien jullie op de PC om te navigeren?
Autoroute vind ik maar n magertjes navigatie progje. Geen voice enzo.

Destinator en tomtom zijn mega, maar helaas alleen voor de PDA.
Ideetje iemand?

edit:
oeps, tijdens et typen is blijkbaar iemand me voor geweest.
Maar is de prijs echt altijd zo aso hoog? Daar wordt je niet vrolijk van.
Ik heb Destinator van iemand geleend, maar dat blijkt alleen voor PDA te zijn??

[ Voor 26% gewijzigd door Freakaz0id op 13-06-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B

Henk B

te obl

Duzzz ...
zijn er twee versies, nl PDA - die het meest wordt gepropageerd - en Windows.
Als je eenmaal de PDA versie (en dus de kaarten) hebt, schijn je wel (voor ~$50) de Windows applicatie erbij te kunnen kopen.

Overigens is $350 niet echt aso te noemen als je het vergelijkt met kant en klare navi systems, waar exact dezelfde kaarten inzitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Ja, maar alleen die dingen hebben er nog n hele interface inzitten.
Ik wil eigenlijk alleen de software, want al de rest heb ik al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B

Henk B

te obl

Wat heet een hele interface? Een schermpje, een remote control en een processor met cd/dvd speler. Meer niet, de rest is alleen maar software, $350 is dan welliswaar nog steeds geen koopje, maar evenmin buitensporig duur. Gewoon een redelijke investering zegmaar :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

Henk B schreef op 13 June 2003 @ 20:03:
Duzzz ...
zijn er twee versies, nl PDA - die het meest wordt gepropageerd - en Windows.
Als je eenmaal de PDA versie (en dus de kaarten) hebt, schijn je wel (voor ~$50) de Windows applicatie erbij te kunnen kopen.

Overigens is $350 niet echt aso te noemen als je het vergelijkt met kant en klare navi systems, waar exact dezelfde kaarten inzitten...
Ik vindt die prijs wel asso hoog..als ik nu beroepschaufeur was...

maare 50 dollar is dus nog wel te doen...
wie heeft hier de PDA versie en is niet geiinteresseerd in de windoos versie....als je begrijpt waar ik heen wil. (dat is toch niet illigaal ? )

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B

Henk B

te obl

Das wel illegaal; 1 licentie voor kaarten(+sw) -> 1 gebruiker voor kaarten(+sw).

Wat dat betreft zijn ze al heel tolerant, de meeste sw bedrijven zouden zeggen; twee installs, twee licenties - voor sw+kaarten...
Dus nee, van mij krijg je ze niet, hopelijk ook niet van iemand anders :+

PS. We gaan hiermee wel een beetje OT...

[ Voor 8% gewijzigd door Henk B op 15-06-2003 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
bij de eynstein hebben ze trouwens USB en COM GPS antenne's liggen, dat is misschien wat makkelijker dan dit (jaja, i know, startdatum topic...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

Henk B schreef op 15 juni 2003 @ 02:12:
Das wel illegaal; 1 licentie voor kaarten(+sw) -> 1 gebruiker voor kaarten(+sw).

Wat dat betreft zijn ze al heel tolerant, de meeste sw bedrijven zouden zeggen; twee installs, twee licenties - voor sw+kaarten...
Dus nee, van mij krijg je ze niet, hopelijk ook niet van iemand anders :+

PS. We gaan hiermee wel een beetje OT...
Ho ho..dat hoeft niet..voor al die paketten kun je je eigen kaarten gebruiken, en er zijn een aantal freeware progjes waarmee je die kaarten kan calibreren...

En voor die vraag iets verder boven over de gps receiver:
http://www.deluo.com/

89 dollar - plus 13 dollar voor shipping
zeg 105 dollar met de huidige koers is dat maar iets van 90 euro

das toch niet zo duur. 99 dollar voor de usb maar ik heb een seriele genomen die kun je altijd nog (via verloop stekker) aan een pda knallen
hij was er ook razendsnel....alleen kun je eerst wel een raar mailtje verwachten.

[ Voor 36% gewijzigd door soepkip op 17-06-2003 11:44 ]

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
soepkip schreef op 17 juni 2003 @ 11:32:
[...]

Ho ho..dat hoeft niet..voor al die paketten kun je je eigen kaarten gebruiken, en er zijn een aantal freeware progjes waarmee je die kaarten kan calibreren...

En voor die vraag iets verder boven over de gps receiver:
http://www.deluo.com/

89 dollar - plus 13 dollar voor shipping
zeg 105 dollar met de huidige koers is dat maar iets van 90 euro

das toch niet zo duur. 99 dollar voor de usb maar ik heb een seriele genomen die kun je altijd nog (via verloop stekker) aan een pda knallen
hij was er ook razendsnel....alleen kun je eerst wel een raar mailtje verwachten.
Ik heb ook al meer dan een half jaar een usb-gps'je van Deluo, werkt perfect, snelle levering (2 dagen later al geleverd vanuit de US, op een zaterdag dan nog!).

Ik gebruik Alturion icm een portable, maar je kan het ook op een IPaq gebruiken.
Werkt redelijk goed, heeft goeie voice (in NL of EN), de mappen zijn redelijk accuraat.
Enige minpuntje is de zoekfunctie. Soms zijn er straten die hij echt niet kan vinden om als route in te stellen, maar als je op je bestemming komt, staat de straat er toch in. Lijkt me toch nog ergens een bugje te zijn.

Kost rond de 400€ (als je'm echt in de winkel wil halen. :) )

[ Voor 42% gewijzigd door Fire69 op 18-06-2003 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Op www.eynstein.nl Wordt er een aangeboden voor rond de 99 euro.
USB, en met de NMEA2.0 norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altius
  • Laatst online: 11-09 13:57
Zo nu weer even on-topic en weer een reactivatie topic.

De motorola Oncore VP heb ik destijds ook gekocht. Via het schema een RS232 poort op gebouwd en via een laptop en Route 66 kon ik hiermee in de auto al aardig overweg. Afgelopen januari in de USA toch maar eens een PDA gekocht. De HP h1910 (in EU h1915). Deze PDA heeft alleen geen seriele aansluiting en ik kon er dus niet mijn Oncore VP op aansluiten. Heb nu een schakling gemaakt waarmee ik het 5V TTL seriele signaal van de Oncore VP omzet naar native IRDA zodat ik met behulp van deze schakeling ik mijn Oncore toch op mijn PDA kon aansluiten. Voor foto's en schema verwijs ik jullie naar home.tiscali.nl/~t_aalberts. Het kastje waarin het geheel heb ingebouwd heeft dus nu een RS232 en een IRDA aansluiting (eventueel tegelijkertijd te gebruiken. Werkt perfect met TomTom Navigator. Track regelmatig 8 satelieten vanuit mijn auto.

HP912 Digicam, Ipag h1910, AMD 1,2 Ghz, Dual Cel466 (Abit BP-6)

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Topicstarter
Dat ziet er goed uit !
Kan dit zo aan de Oncore geknoopt, of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altius
  • Laatst online: 11-09 13:57
De OnCore heeft niet de diode D2 nodig die in het schema staat aangegeven. Let wel op dat voor de voedingspanning 5V moet worden gebruikt op deze schakeing om hem direct met de Oncore te laten werken. Alternatief is het gebruiken van een voorschakel transistor naar pin 4.

HP912 Digicam, Ipag h1910, AMD 1,2 Ghz, Dual Cel466 (Abit BP-6)

Verwijderd

na dit topic is dus nog niet helemaal dood..
ik ben ondertussen op zoek naar een GPS..
toen de inkoopactie van oncore gps hier was had ik geen laptop of PDA nu heb ik beiden...
ik ben dus op zoek naar een snelle gps en beneden de 100 euro...
en het liefste 12 kanaals...
weet iemand hier toevallig nog ergens iets goedkoops??
het liefste heb ik er een voor de pda maar mag ook een zijn met standaard nmea uitgang....
daar maak ik wel een IR poort aan dan dat het ook werkt..
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste