De aansluiting zoals die gespecificeerd is door Motorola heet MCX, een coaxiaal die o.a. wordt gefabriceerd door Radiall.
Een iets beter verkrijgbare coax-connector met dezelfde footprint (die er volgens mij nu op zit (aan de plaatjes te zien, de mijne ligt nog steeds in NL)) is een SMB type.
MCX (links) en SMB (rechts)
ThaHandy schreef op 05 november 2002 @ 22:41:
[...]
• et lijkt me toch beter dat i er gewwon op komt (zoals die
andere interface kaarten)
dan heb je een kleinere hoogte, toch?
• MAX 232 ompatible maken? (externe condensators)
[...]
printed @ 600dpi en de ic past er precies op

(dan lijkt me dat de rest ook wel past

)
Voor de duidelijkheid: Die andere kaartjes worden gemonteerd met de componenten naar de oncore toe (zeg maar tussen de oncore en de printplaat). Ik heb ervoor gekozen om de componenten aan de bovenzijde te hebben (en dus de printsporen naar de oncore toe, om zo gemakkelijker draden e.d. aan te kunnen sluiten en eventueel de 7805 te koelen. Daarom zit de pinheader aan de onderkant. Nadeel is dan dat de DSUB dan heel hoog (in m'n precies passende behuizing) zit. Zoals je ziet steekt het kaartje iets uit aan de kant van de DSUB, dus heb ik die aan de onderkant gezet zodat 'ie zeg maar naast de oncore zit.
Ik zal even kijken in hoeverre het mogelijk is hem MAX232 compatible te maken.
Aansluiting voor dGPS heet RCMT ofzo en zit links van de pinheader, met daar weer links van een bijbehorende GND die R_GND heet.
Aansluiting voor een batterij zit precies boven RCTM en heet BATT (geloof ik) met links daarvan B_GND.
+5V zit inderdaad onder de 7805 (rechts) met links daarvan een bijbehorende GND (P_GND)