If you don’t have enough time, stop watching TV.
Verwijderd
Verwijderd
Klein beetje te sterke reactie volgens mij (nogal eufemistisch uitgedrukt)

* Sprite_tm moet echt es op telebankieren overgaan...
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Tenminste, ik gok dat je niet "GPS ONTVANGEN" bedoelde...
Ik probeer hem vandaag nog op de post te doen, en anders morgen.
rainmaker2k schreef op 16 oktober 2002 @ 19:10:
Als ik het zo mag geloven, dan is wardriven een manier om WLANs te gaan hacken? Hmm... vreemd dat ze dit nog niet hebben dichtgegooid.
Dicht? Daar zie ik geen enkele aanleiding toe. GPS is slechts een tool om Wireless Access points verbindingen in kaart te brengen. bron
Verwijderd
Zal wel nog een tijdje duren vooraleer ik er aan begin hoor.
Moet eerst alles binnen hebben (antenne en componentjes) en dan eens zien wat ik ga doen met die DGPS.
Ikke nog twijfels hebben
Mochten er nog mensen zijn die geïnteresseerd zijn in DGPS laat het aub hier weten, dan kunnen we de prijzen wat drukken of zo
Ik wil eerst gewoon die modelues aan de praat zien te krijgen en adn zie ik wel verder

Oftewel , met normale GPS heb je een nauwkeirigheid van ong. 20 M, en met DGPS kun je tot een paar cm komen. "Onze" ontvangers niet, dat zal wel blijven steken op een metertje of wat.
[ Voor 3% gewijzigd door jvhaarst op 23-04-2003 18:00 . Reden: link naar plaatje veranderd ]
Verwijderd
Tststs, topic niet gevolgd?AcouSE schreef op 17 oktober 2002 @ 19:09:
Leg mij ff kort uit wat DGPS is
Ik wil eerst gewoon die modelues aan de praat zien te krijgen en adn zie ik wel verder
Nee, serieus, ga het eens kort uitleggen:
Door allerlei atmosferische storingen en hindernissen zit er een behoorlijke fout op de positie (vandaar de lage nauwkeurigheid in normale omstandigheden).
Ten behoeve van navigatie (vooral voor de scheepvaart) werden radiostations geplaats over de hele wereld die stationair zijn en waarvan dus de locatie exact gekend is.
Zij ontvangen dezelfde GPS signalen, berekenen de nodige correctie en sturen een correctiesignaal uit in RTCM formaat.
Dat kun je binnensturen in je GPS module en daarmee wordt de positie gecorrigeerd.
Dus veel geschikter voor auto-navigatie en dergelijke.
Ik zie dat mijn waarde collega jvhaarst sneller was als ik en een grafiekje ter onderbouwing van mijn lange en saaie theorie gepost heeft
Verwijderd
Je kan een progje erbij downloaden die het zooitje op NMEA kan schakelen.

[ Voor 0% gewijzigd door AcouSE op 18-10-2002 15:37 . Reden: Breedte pic aangepast, klik voor volledige grootte ]
Verwijderd
Ik kwam hem niet tegen en had geen zin om alle pdf's door te kijken maar op mijn bedrijf zijn we zelf een sms system aan het ontwikkelen met gps dus vond het wel grappig om ff door dit topic te bladerenAcouSE schreef op 18 oktober 2002 @ 15:38:
Da's aardig van jemaar dat schema staat al in die PDFs enzo waar iedereen hier over brabbelt. Ik heb er zelfs al een PCB-tje voor getekent.
Verwijderd
Zie hier -> www.minvenw.nl/rws/mdi/plaatsbep/radio/dgps.htmlAcouSE schreef op 18 oktober 2002 @ 08:41:
Wat is het zendbereik van zo'n station? Om nou telkens die frequentie aan te passen tijdens een rit vind ik nou niet zo super...
Wel kijken bij MF referentiestations
Zou voldoende moeten zijn om in Nederland en België ontvangst te hebben.
Het dichtste station zal uiteraard een betere nauwkeurigheid hebben.
astuVerwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 15:42:
[...]
Ik kwam hem niet tegen en had geen zin om alle pdf's door te kijken maar op mijn bedrijf zijn we zelf een sms system aan het ontwikkelen met gps dus vond het wel grappig om ff door dit topic te bladeren

zouden er besteld worden of is het al onderweg?
ik heb wel email toen gehad dat er wat verstuurd werd
status?
uit de RS232 komt een signaal 1 = -15 Volt en 0 = 3 volt! dus als je hem zo aansluit gaat denk ik de IC naar de Kl*te
Als je vragen hebt.. moet je wachten! ik ga morgen om 9.30 op vakantie!.. als je daarvoor vragen hebt kan het.
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
mja.. niet dusLooki schreef op 19 oktober 2002 @ 02:19:
Als iemand hem zo aansluit als deze schema's gaat er iets kapot denk ik..
uit de RS232 komt een signaal 1 = -15 Volt en 0 = 3 volt! dus als je hem zo aansluit gaat denk ik de IC naar de Kl*te.. dus ff een zener naar aarde er tussen zetten.. 4,7 V! voor de veiligheid zal ik het wel doen!
Als je vragen hebt.. moet je wachten! ik ga morgen om 9.30 op vakantie!.. als je daarvoor vragen hebt kan het.
copy uit een PDF oncore docu.

jij zegt dat rs232 ttl is
Ohw? lees de text nog eens door.. geen ttl gezegt
maar het kan wel.. de chip is ervoor geschikt.. maar kan er ook +15 volt op? misschien wel handig als je de pdf online zet.. ik kom er namelijk niet bij.. deze pagina bestaat niet
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Ik heb ze besteld & betaald, en toen werd het stil.
Ik zal er nog eens een mailtje aan wagen.
Verwijderd
Voor hetzelfde geld levert ie helemaal niet, of allemaal brakke spullen
Nu ja, heb zelf nog geen negatieve ervaringen met kopen via internet gehad.
BTW: heeft al iemand zijn GPS module aan de praat gekregen?
En deze man heeft geen enkele negatieve beoordeling:
http://cgi2.ebay.com/aw-c...wFeedback&userid=arnold-s
Ik heb net een mailtje terug, hij heeft ze de 17e op de post gedaan. Het duurt dus allemaal wat langer.
En ik zou heel graag de module willen testen, maar ik ben m'n gaatjesprint kwijt. En om nu alles direct aan de max232 te solderen gaat me ook wat ver.
Verwijderd
Precies een veelverkoper, zou hij er kunnen van leven?jvhaarst schreef op 19 oktober 2002 @ 13:51:
Meestal is de rating die iemand op e-bay heeft wel een redelijke indicatie.
En deze man heeft geen enkele negatieve beoordeling:
http://cgi2.ebay.com/aw-c...wFeedback&userid=arnold-s
Moet toch mogelijk zijn, klein startkapitaal, in bulk inkopen en voila, je hebt een online shop zonder hoge administratiekosten.
Misschien een ideetje voor tweakers.net om aan de nodige fondsen te geraken
Verwijderd
Met zo'n passieve antenne valt al iets te testen, ergens in dit topic staan wel wat linkjes, je hebt eik gewoon wat dunne koperplaat (of folie) nodig.Sprite_tm schreef op 19 oktober 2002 @ 17:27:
Woohoo, ik heb ook mijn GPS-module binnen. Valt dat ding ook zonder antenne of iig met een zelf-inmekaar-geflanste antenne te testen?
http://www.synergy-gps.com/GT+_Oncore.htmlLooki schreef op 19 oktober 2002 @ 08:33:
[...]
Ohw? lees de text nog eens door.. geen ttl gezegten -15 hoort niet meer onder ttl
maar het kan wel.. de chip is ervoor geschikt.. maar kan er ook +15 volt op? misschien wel handig als je de pdf online zet.. ik kom er namelijk niet bij.. deze pagina bestaat niet404
Download latest GT Plus Oncore Engineering Notes - English (239K) en die moet je hebben
Ik had geen zin om een MAX232 printje inmekaar te evibreren (da's net werk en ik ben aan het ontbrakken van een flatfeest zeg maar

Hij doet het dus OK bij me. Als jullie het basic-progsel willen hebben: Geef maar ff een gil.
Edit:
Hmmm... Je zou 'm in NMEA-formaat moeten kunnen mikken door er een bepaalde code heen te fietsen. Helaas reageert het hele beest daarna alleen maar op de NMEA-code die 'm weer terug zet in binary mode.
Ooohja, ter bewijs nog ff de output van het @@Cj commando (helaas overgetiept, cross-computer-kopiepeest bestaat nog niet):
@@Cj
COPYRIGHT 1991-1997 MOTOROLA INC.
SFTW P/N # 98-P36847P
SOFTWARE VER # 2
SOFTWARE REV # 01
SOFTWARE DATE DEC 08 1997
MODEL # R3111G1111
HWDR P/N # 3
SERIAL # R02TCG
MANUFACTUR DATE 8F26
[ Voor 0% gewijzigd door Sprite_tm op 19-10-2002 23:27 . Reden: Extra info ]
Update: Ik heb de software idd getest, WinOncore lijkt het te doen, die dos sw echter doet niet zoveel (ansi uitspugen terwijl ik geen ansi.sys heb en verder alleen errors in data read geven)

Update2: Woohoo, mijn antenne doet het!

Update3: W00t! De derde satteliet is net vanachter het huis van de buren tevoorschijn gekomen en ik heb een 2d fix! Ik zit op lat 52.241402 N lon 6.847555 E blijkbaar.
Nu ik toch aan het tikken ben: Nog even wat info voor de menschheid die de antenne ook zelf wil maken: Ik heb de basis gemaakt van karton met onderaan alufolie vastgeplakt. De cylinder waaromheen het draad gewikkeld zit is ook van karton. Het draad is een enkele strain gesloopt uit een UTP-touwtje. Aan de kant van de GPS-receiver zit alles fijn aan de print vastgesoldeerd. Om het device te foolen dat er een echte, actieve antenne aanhangt zit er ook nog es een 100 ohm weerstandje in serie met een spoeltje parallel aan de antenne.
Pix komen eraan zodra ik een digicam ergens kan lenen...
[ Voor 0% gewijzigd door Sprite_tm op 20-10-2002 17:24 . Reden: Update ]
Verwijderd
Als je wil mag je altijd eens mijn zelfgemaakte progje er op uitproberen, zou moeten werken
Of VisualGPS installeren kan ook
Als je wil natuurlijk, ik verplicht je niet hoor
TweakViper: Waar kan ik je progsel downen?
* Sprite_tm gaat maar es ff kijken of 'tie buiten wat meer GPS-vogeltjes kan spotten...
Verwijderd
http://www.wageningen.net/~gps/oef%20GPS/VB/Project1.exeSprite_tm schreef op 20 oktober 2002 @ 19:16:
TweakViper: Waar kan ik je progsel downen?
Is in Visual Basic geschreven, hoop dat het zo werkt (kan ook zijn dat je wat extra VB componenten nodig hebt)
Zie ook de links op de eerste pagina van dit topic (bovenstaande link is de mirror die jvhaarst zo vriendelijk was te maken)
Verwijderd
Dus je hebt gewoon een datakabel uit elkaar gehaald en deze gebruikt?? Die heb ik ook nog ergens liggen. Dan ga ik die ook maar eens zoeken vanavond. Scheelt een hoop tijd en is lekker compactSprite_tm schreef op 19 oktober 2002 @ 22:41:
ik heb dus maar even een Siemens C35i kabeltje uit mekaar gehaald (da's zeg maar equivalent aan een serieele connector met ingeboude max232 die zichzelf uit de serieele poort voedt maar dan alleen voor de TxD en de Rxd, erg handig
Verwijderd
Verwijderd

Dan kun je een gsm datakabel inderdaad gebuiken als koppeling van GPS tussen serieel.
Volgens dit plaatje:

Is het vrij eenvoudig aan te sluiten. Scheelt weer een hoop tijd om een printje te maken etc... Nu alleen nog testen of het werkt.
Met dank aan Sprite_tm voor de tip!!
Je moet trouwens wel een FBUS Nokia kabeltje hebben als ik je pics mag geloven, de MBUS interface lijkt me simplex en da's nie echt handig hiervoor. Wat dat betreft is het Siemens-datakabeltje wat eenduidiger.
Verwijderd
Dat schema is inderdaad alleen van Mbus.
Ik kan het kabeltje alleen niet zo 123 vinden. Maarja kan ik ook alvast aan de antenne beginnen. :-)
Hier is ook het schema van F-bus Nokia datakabel.

PS. Volgens deze site is de standaard datakabel (voor 3310/3330) voorzien van F- en M-bus.
Dat is met een datakabel van een M35i, met 5V uit de USB.Receiver ID
COPYRIGHT 1991-1997 MOTOROLA INC.
SFTW P/N # 98-P36847P
SOFTWARE VER # 2
SOFTWARE REV # 01
SOFTWARE DATE DEC 08 1997
MODEL # R3111G1111
HWDR P/N # 3
SERIAL # R02TCE
MANUFACTUR DATE 8F26
1 van datakabel moet aan 3 van connector (GND).
5 van datakabel moet aan 8 van connector (TXD).
6 van datakabel moet aan 9 van connector (RXD).
Misschien handig als jij zo'n patch-type antenne maakt (is afaik ook wel ff snel inmekaar te flansen met karton en alufolie), ik ben wel nieuwschierig of die het beter doet. Mijn antenne is op zich wel goed maar behoorlijk selectief wat richting betreft...
AcouSE: Sorry, MBUS is idd bidirectioneel,.wat ik bedoelde te zeggen is dat MBUS half-duplex is. rxd en txd over 1 pinnetje dus. Maar idd, als je de tortrap eruit sloopt ben je er.
* Sprite_tm is erg geinterreseerd in jullie ervaringen
Verwijderd
Gaat niet lukken voor het weekend, ben een beetje druk. Maar op zich is het natuurlijk wel een geinig idee om met karton, alu-folie en wat kurken die patch antenne in elkaar te zettenSprite_tm schreef op 22 oktober 2002 @ 01:23:
Misschien handig als jij zo'n patch-type antenne maakt (is afaik ook wel ff snel inmekaar te flansen met karton en alufolie), ik ben wel nieuwschierig of die het beter doet.
Verwijderd
Volgens schema's zijn deze datakabels toch zowel F- als M-bus. Er zijn ook 4 kabels aangesloten in de connector
Ik krijg met winoncore helemaal niks binnen. Alleen zie ik wat hij verstuurd.
Iemand nog een idee
Ging het met de Siemens datakabel makkelijk?
Zoals ik al zei heeft de F-bus een max voltage van 2.7 volt. Het kan zijn dat dit niet genoeg is voor de GPS-module. Wat je kan doen is de kabel (nouja, de connector iig of whereever de max232 dan ook moge zitten) openslopen en kijken of je 2 2.7V zeners ziet zitten. Zoja dan kan je die even op een subtiele of minder subtiele wijze proberen te verwijderen. Als dat niet lukt moet je nog maar ff een gil geven, kijk ik even of er met wat torretjes wat te regelen valt.
Oeps, een kickje
Ik zal ook eens ff wat status melden... Ik heb nog steeds de oncore niet hier. Dat komt doordat m'n ouders hem hebben en samen met de t-shirts uit Atgast's IA en eventueel de antenne naar mij (in Zweden) gaan sturen. En die zijn er dus nog niet.
Maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb m'n MAX233s binnen en heb inmiddels een printje geroute. Met behulp van de engineering notes (zie hieronder voor link) heb ik de precieze plaats van J1 (pinheader) en de grootte en plaats van monteringsgaten bepaald. Mijn printje past dus precies bovenop de oncore.
Ook heb ik een behuizing gevonden die goed zou moeten passen (wederom met de maten uit die EN). Een Bopla Alubos 600 met een lengte van 100mm.
http://www.elfa.se/pdf/50/05079207.pdf (doorsnede rechtsonder)
Aan de voorkant wil ik alleen een power-on ledje en de 1pps led monteren, aan de achterkant een 9SUBD, BNC en e.o.a. DC jack.
Mooie plannen he?
Engineering note: http://www.synergy-gps.com/GT_Engg_Notes.pdf

Hoe duur zou het zijn om zoiets te (laten) maken ?
En nee, ik heb nog geen antenne gezien...
Enne, hoe duur is zo'n doosje ?
[ Voor 0% gewijzigd door jvhaarst op 23-10-2002 19:02 . Reden: dubbelpost ]
Eventueel kan ik wel wat printjes etsen, dat kost niets (nou ja, een paar centen in materiaal). Een echte serie laten maken is niet rendabel bij zulke kleine aantallen. (reken met een €100 startkosten + €4 per print)
[Edit]
Zo'n doosje is niet goedkoop, ik betaal hier in Zweden ongeveer €12,- voor het middendeel en dan nog eens €6 voor de voor en achterkant... Maar hijs wel
Verwijderd
BTW jvhaarst, op jouw foto zie ik geen RTCM-ingang, is die niet voorzien? Voor DGPS heb je die wel nodig dus. Misschien beter alles te voorzien zodat zowel GPS als DGPS met dezelfde print mogelijk is en oplage iets groter wordt
Is maar een opmerking hoor, maar als we een print maken voor een aantal personen zou het jammer zijn dat er nog functionaliteit ontbreekt die je dan achteraf zelf moet bijprutsen.
Misschien effe brainstormen in dit topic?
Ik had graag:
- RTCM pen/ingang
- voorziening om een knoopcel-houder te solderen (eventueel niet bijgeleverd maar wel op de print getekend als je begrijpt wat ik bedoel)
Das alles
Ik heb mijn oncore nu uit de USB gevoed, maar ik kan me voorstellen dat je dat liever anders doet, en dan is een 7805 wel fijn.
• 5V Soldeeraansluiting
• RTCM Soldeeraansluiting
• Soldeeraansluiting knoopcel <- rastermaat 5mm zodat er evt. een goldcap op kan?
Eventueel een deel open ruimte voorzien van solderpads in 2,54 mm raster? (om op te prutsen)
Verwijderd
Wat is nu eigenlijk het voordeel van al jullie gepruts hier? Ik heb gewoon bij www.deluo.com een gpsje gekocht ter grootte van een luciferdoosje met usb deraan en incl. actieve antenne voor 99,-.
Zou dat niet ietjes handiger zijn dan dit?
Verwijderd
Verwijderd
Maar hoe groot wordt het totaal nu eigenlijk, kaartje lijkt me toch een cm of 10 lang, niet?
De oncore is 82mm, mijn printje is 92mm.
En ik doe dit ook gewoon voor de lol. Ik heb sinds de start van dit topic meer over GPS geleerd dan ooit tevoren. En gewoon een beetje prutsen. Simpele baybussen, ledjes e.d. dat heb ik nou wel gehad...
Ik heb wel GPSS gevonden, veelbelovend maar toch nog niet echt te gebruiken als je aan't rijden ben.
Iemand al betere dingen gevonden?
laat et printje maar komen
Verwijderd
Hoe zal je ze vanuit Zweuden (nee, geen typfout
En de kostprijs daarvan
AcouSE, zou je het erg vinden als ik mijn print zelf laat etsen (hier in België)?
Zal namelijk iets vlugger en goedkoper gaan dan verzending van Zweden naar België.
Is ook iets minder omslachtig
Als je dan toch het schema en de layout wil posten.
Kan dan misschien nog wijzigingen aanbrengen, maar dat zal waarschijnlijk niet nodig zijn
Met welk proggie teken jij layouts? Ultiboard of zo
ik hoef geen extra backup batt (extern) meer aante sluiten
ik heb duss ff zoon knoopcel battery gehaald maar was 2/10 inche te kort

maar dat mocht het niet baten

Maar natuurlijk kan ik gewoon files leveren als je ze zelf wil maken. Heb je genoeg aan 600dpi afbeeldingen? Ik teken alles met Eagle van Cadsoft. Snel en simpel.
[edit] Zoveel mensen doen er niet mee denk ik, dus ik kan ze ook wel gewoon naar iedereen apart sturen. De materiaalkosten kunnen gewoon op mijn rekening in NL gestort worden.
Verwijderd
Dan weet je dat alvast. Zogauw ik weer kan mailen hoor je het van me.
You've got mail.
Verwijderd
Als je wil mag je die files uploaden of ze via mail (of icqAcouSE schreef op 24 oktober 2002 @ 22:22:
Maar natuurlijk kan ik gewoon files leveren als je ze zelf wil maken. Heb je genoeg aan 600dpi afbeeldingen? Ik teken alles met Eagle van Cadsoft. Snel en simpel.
Zal dan nog zien wat ermee gedaan.
Eventueel maak ik zelf nog een ontwerp.
Ga toch wachten met etsen tot ik weet wat er van die DGPS zal komen. Dan zou ik een print kunnen maken met beide schakelingen op. Maar dat ben ik dus nog niet helemaal zeker.
Verwijderd
Geen nieuws meer? Geen resultaten?
En nog geen files van AcouSE, onze mod heeft het echt wel druk met modereten zou ik zeggen
/me TweakViper sleurt AcouSE bij z'n oren tot in dit topic
Moet maar durven hé, een mod bij zijn oren slepen
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2002 17:47 . Reden: wijziginkje ]
Nee, serieus nu, ik heb het ff druk op de zaak, dus geen tijd gehad om dat te fixen...
Ik zal wel ff nu direct uitzoeken wat die printjes gaan kosten.
[add-it]
Ergens tussen de 2 en 3 euro zou ik zo zeggen, niets bijzonders dus.
Verwijderd
Deze comp was dus nog ingelogd op bakboutje, ik (bovee) postte dit dus
probeer die.
zit al wel software bij dat zegt waar je bent, maar niet erg uitgebreid, er is een progsletje dat dat wel kan, weet alleen niet precies welke dat is...
(ik werk hier ook trouwens
Battle.net Spud#2543
En ik heb nog geen antennes gezien, ik hoop dat ze vandaag binnen komen.
Ik heb al antenne's op mijn werk liggen.. scheelt weer in kosten..
Verwijderd
weet er iemand trouwens hoe lang het duurt voordat die max 233's binnen komen. Ik denk dat ik ze onderhand beter maar in de winkel kan gaan kopen want ik heb ze nog steeds niet.
Enneh bovee, posten onder iemands anders naam is niet helemaal ok. Kun je bakboutje niet uitloggen en zelf inloggen?
Heb zojuist ook Route 66 2003 europa PRO besteld.. ben benieuwd, is niet de goedkoopste software maar ziet er ZWAAR gelikt uit moet ik zeggen.. ben erg nieuwsgierig hoe het gaat draaien op mijn epiaatje in de auto..
iemand al eens aan de dakantenne van een golf IV gesleuteld ? kan ik daar een draadje voor de gps antenne tussendoor frommelen ?
IP Rocks
et is een lithium CR2032 knoopcel met van die pootjes er op
Verwijderd
Als dat een gewone Lithium is, niet dus.AcouSE schreef op 01 november 2002 @ 12:12:
Zeg ThaHandy? Die batterij die jij op je oncore hebt gezet, is dat een oplaadbare batterij? Ik meen namelijk ergens gelezen te hebben dat de oncore die backup-batterij automatisch oplaad als ie aan staat.
Maar wat jij zegt van dat opladen is wel interessant, bestaan er oplaadbare knoopcellen
Anders zouden we 3 gewone NiCd's of NiMh moeten gebruiken wat het volume en het gewicht weer doet toenemen. Maar dan zit je met 3,6 Volt ipv 3 V

Hebbes:
bron: http://www.synergy-gps.com/GT_Engg_Notes.pdfOptional Lithium Battery
Onboard rechargeable cell is charged when main power is on
Voltage 3 V Capacity 15 mAh
Approximately 3 months between charges
Recharge approximately 8 hours for a full charge
Lifetime 5 years minimum
Maar ik kan niet vinden welke cel ze dan gebruiken...
en hoe zit et dan miet die knoopcel @ moboVerwijderd schreef op 01 november 2002 @ 13:47:
[...]
Als dat een gewone Lithium is, niet dus.
Maar wat jij zegt van dat opladen is wel interessant, bestaan er oplaadbare knoopcellenNooit van gehoord eigenlijk.
Anders zouden we 3 gewone NiCd's of NiMh moeten gebruiken wat het volume en het gewicht weer doet toenemen. Maar dan zit je met 3,6 Volt ipv 3 V
die zijn ook et zelfde...
en backup batt kan van 2,5 tot 5V .... staat gewwon in 1 van die PDF files
Ja, ik ben net thuis, en zie daar: De antennes !ThaHandy schreef op 01 november 2002 @ 11:43:
en al wat meer gehoord van onze antennes?
Het heeft zo lang moeten duren omdat de TPG er een week over heeft gedaan om de boel in te klaren en verder te sturen.
En ergens is er iets fout gegaan, er zitten maar 9 antennes in het doosje ipv 10....
Ik zal uitrekenen wat ze moeten kosten, en degenen die interesse hebben getoond een mailtje sturen.
* Sprite_tm gaat enthousiast lopen te plannen voor software voor op z'n PDA
Verwijderd
Enneh bovee, da's omdat alle andere hier die dingen voor je neus hebben weggekaapt...