Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Chello modem na 6 uur van stroom werkt internet nog niet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb chello via z'on Motorola Surfboard 4200 modem en sinds ik dat ding heb heb ik al meer storingen dan in anderhalf jaar Terrayon modem.
Ik heb de Motorola nu drie weken.

Gisteren had ik ook al weer storing. Na een paar keer de stroom er afgehad te hebben, de coaxkabel er uit en weer inpconfig /release en renew enz. was ik het zat en ik de chello helpdesk gebeld.

Deze had ik binnen 5 minuten aan de telefoon (het was om 21.59 uur) en die zeiden dat ik het modem minimaal 6 uur van de stroom af moest halen en dan zou ik zodra ik de modem weer aan de stroom zou hangen en de laptop aan zou doen weer een 62.***.***.*** adres krijgen.

Vanochtend zette ik het modem dus weer aan de stroom en daarna de laptop, maar alles wat ik kreeg was geen 62.***.***.*** adres.

Ik kreeg een 169.***.***.*** adres. Ik heb Windows XP als OS.
Als ik coax uit modem haal krijg ik wel een 192.168.100.11 adres en dit moet goed zijn door de dhcp die in de modem zit.
Zodra ik de coax weer aan de modem hang en ik doe ipconfig /release en renew krijg ik een 169.***.***.*** adres.

Wat is hier nu weer aan de hand??

Ik heb de modem nu weer van de stroom af en ik ben maar aan het werk gegaan.

Verwijderd

Probeer eens een andere PC. Als je die niet hebt, al je netwerk toestanden verwijderen, opnieuw booten en deze opnieuw installeren.

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12
Ik heb de laaste paar dagen ook weer erg veel problemen met chello(ik woon in landsmeer, dorp 5 km van amsterdam) Vooral gister avond verloor ik constant mijn verbinding. Mischien ligt het niet aan je modem maar aan chello?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het ligt waarschijnlijk aan Chello.
B.t.w. posten in het juiste forum wil ook wel eens helpen, dit is nou niet bepaald audio en hifi of video.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

AVH >> IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 19:55

DizzyWeb

Ondertiteld

Dit probleem heb ik laatst ook gehad, en dat heeft bijna gruwelijke ruzie veroorzaakt.

De jongedame bij de chello helpdesk was er heilig van overtuigd dat het aan mijn pc lag, aangezien ik ook geen IP van het modem kreeg als de coax er uit was.
En ik was er heilig van overtuigd dat zowel mijn pc als mijn laptop correct werkten.
Nu bleek dus de dhcp server in me modem uit te staan....... Maar toen ahd ik al opgehangen.

10 minuten later kreeg ik *opeens* weer een IP van Chello.
Sure, ligt aan me PC.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Euh vaaaaaaag! Nouja de modem lijkt in ieder geval prima te werken als jij een 192-ip krijgt. Het ligt in ieder geval ook niet aan je pc want die kan prima leases ontvangen. Als met met coax erin een 169 krijgt ziet de modem dus ook dat er een coax ingeplugd is! Dat werkt dus ook.

Tja dan blijft er weinig over... Slechts 3 mogelijkheden: OF de signaalsterkte is zo brak dat de modem geen goed signaal krijgt OF de retourtap in de wijkkast staat dicht waardoor de modem geen signalen kan terugsturen.

MAAR nog ff 1 ander punt: je hebt het over "coax kabel eruit erin en dan ipconfig /release en /renew". Die volgorde moet anders. De volgende truc werkt erg vaak bij een Motorola-modem + 169-adres:

* Coax eruit
* Ipconfig /release en dan /renew
* Nu moet je 192.168.100.11 als adres hebben, dan werkt het modem goed
* Coax erin
* Ipconfig /release en dan /renew
* Nu moet je een normaal ip-adres hebben

Good luck!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

Waarschijnlijk zit er een rotte ARP entry in de weg...

Dit kun je op 2 manieren oplossen...

1. Chello bellen en de ARP-entry's laten flushen... Dit moet volgens mij gebeuren door iemand van S.D.D., en kan dus even duren...

2. Een andere NIC gaan gebruiken, dan moet je als het goed is meteen een 10.*.*.* ip krijgen, ff naar http://aps surfen, user/pass invullen, en hoppa, gaan met die banaan...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Motorola's kunnen niet worden geflusht. Flushen gebeurt automatisch door de gateway (arp-tabel staat op de gateway) als het modem 6 uur van de stroom is geweest, daarom heeft de topicstarter dat ook van de helpdesk te horen gekregen :) Andere NIC proberen is inderdaad wel een idee...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren chello nog even gebeld omdat de verbinding zelfs na al bovenstaande oplossingen nog niet werkt. Ik krijg nog steeds een 169.***.***.*** adres.
Chello helpdesk kwam toen met de "oplossing" dat windows xp en motorola modem niet goed met elkaar samenwerken. Pas na installeren van Service Pack 1 zou het weer moeten werken. Maar die kan ik niet downloaden want ik heb geen internet.

Als ik een andere pc probeer werkt het ook niet. Ook niet na 6 uur als het modem weer geflushed is.
Dus ik ga vanavond windows 2000 maar weer eens installeren.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 12:02
Chello helpdesk kwam toen met de "oplossing" dat windows xp en motorola modem niet goed met elkaar samenwerken. Pas na installeren van Service Pack 1 zou het weer moeten werken.
Als dit zo is, krijgen veel mensen last van dit probleem. Weet iemand of dit echt zo is? Heb bij een kennis ook het probleem dat internet om de 10 sec. een data-drop heeft. Draait ook WinXP

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 08:36:
Ik heb gisteren chello nog even gebeld omdat de verbinding zelfs na al bovenstaande oplossingen nog niet werkt. Ik krijg nog steeds een 169.***.***.*** adres.
Chello helpdesk kwam toen met de "oplossing" dat windows xp en motorola modem niet goed met elkaar samenwerken. Pas na installeren van Service Pack 1 zou het weer moeten werken. Maar die kan ik niet downloaden want ik heb geen internet.
Bij windows 98 en 2000 had ik dit probleem nooit eerder maar sinds ik windows xp gebruik heb ik ook af en toe een ip dat begint met 169 en dus geen internet.
Modem en computer herstarten leveren dan ook geen oplossing. echter na een belletje met de chello-helpdesk (waarin gezegd word dat het niet bij hen ligt) werkt het hooguit 10 minuten later ineens weer (NFI)

Verwijderd

Lijkt me stug dat het aan xp ligt dan hadden er toch veel meer mensen last van?
Ik woon zelf ook in leeuwarden en heb hetzelfde modem er zijn hier genoeg mensen die xp draaien met chello en die hebben ook geen probleemen.

Verwijderd

Ligt volgens mij toch aan Chello, dat XP er meer last van heeft ligt mijns inziens aan het feit dat die zelf refreshed en verandering van IP opmerkt, terwij bij anderre win versie dat manueel moet worden gedaan door release renew, mischien is het uitschakelen van het zoeken noor openstaande taken op het netwerk hier aan helpt want dan kan XP sneller van IP verwisselen (iedere keer als het IP veranderd zal XP zoeken naar taken)
voor de rest zou het niets uit moeten maken welk OS er draait

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05-2024

Rattlehead

So What?!

Je kunt een andere computer proberen met DEZELDE NIC. Krijg je dan een 62-ip dan moet het gewoon werken en ligt het aan xp. Een andere NIC werkt gewoon stomweg niet, het modem is gekoppeld aan de NIC en de NIC aan het modem. De NIC veranderen kun je dus alleen doen met support van chello die dan het modem uit het systeem verwijdert zodat je dan wel een 10-ip krijgt en aps kunt doorlopen.

Als alle 4 lampjes op je modem branden dan heb je zeker weten retour en is het signaal waarschijnlijk hoog genoeg, omdat hij anders domweg niet on-line kan komen. :P

Wat nog wel eens wil helpen: op de achterkant van het modem vlakbij de RJ-45 connector zit een klein gaatje. Als je daar een paperclip in duwt en die 10 seconden vasthoud dan wordt het modem gereset. Hierna kun je dan weer een ip-adres krijgen. :)
Wat ook nog kan: Zet je NIC op 10-half duplex mode in winxp. Soms werkt het modem niet goed met een 100Mbit NIC.

If not: :'(

Check out http://www.getbackonstage.nl

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

dit is dus allemaal gelul, ik heb zelf ook een motorala geval de 4200 wel te verstaan :P
ik heb nog nooit problemen met deze modem gehad, wel met de voorganger die dus gewoon stuk was, en multikabel het maar niet geloven :( na een hoop gebel en een dreigmeel kreeg ik plots de volgende dag telefoon dat ik een nieuwe modem kreeg :P maar afgezien van dit, heb ik nog nooit problemen ondervonden, en chello kennende :(

ja zou het kunnen proberen met een ander kaartje, en JA dat kan :) moet je alleen ff zoeken naar een proggie die het mac-adres kloont van je originelen nic.

voor de rest zou ik als ik jou was zeiken bij chello dat je geen juist ip krijgt :P

lang leve de helpdesk 8)7

get rich or die try'in

• Rattlehead

Rattlehead

So What?!

ModmaN schreef op 20 september 2002 @ 18:02:
ja zou het kunnen proberen met een ander kaartje, en JA dat kan :) moet je alleen ff zoeken naar een proggie die het mac-adres kloont van je originelen nic.

lang leve de helpdesk 8)7
NIC is niet kapot, als je het verhaal leest dan kun je zien dat hij een 192-ip krijgt als hij z'n coax kabel los haalt, dus het ethernet gedeelte werkt goed. Het probleem is alleen dat er op de een of andere manier een fout optreedt als de computer via het modem zijn ip-adres van chello wil verkrijgen.
Dit is trouwens niet alleen zo bij een 62-ip maar ook bij een nieuwe aansluiting dus een 10-ip.
Het komt bij mijn weten alleen maar voor bij surfboard 4200 icm een pc met WinXp.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb vanavond een andere machine met Windows 2000 geprobeerd nadat het modem (meer dan ) 6 uur van de stroom af was geweest en ik krijg nu alleen maar een 0.0.0.0 adres. Als ik ipconfig /release doe dan gaat dat goed, maar als ik ipconfig /renew doe duurt het een eeuwigheid en dan krijg ik weer die melding van dhcp server is unreachable.

Zou de coax kabel naar buiten kapot kunnen zijn??

Als ik de coax uit de modem haal krijg ik rustig een 192.168.100.11 adres, maar zodra ik de kabel weer terug stop is het 0.0.0.0 (onder windows 2000)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Jester schreef op 20 september 2002 @ 08:41:
[...]

Als dit zo is, krijgen veel mensen last van dit probleem. Weet iemand of dit echt zo is? Heb bij een kennis ook het probleem dat internet om de 10 sec. een data-drop heeft. Draait ook WinXP
Yep dat is echt zo... XP en Motorola-modems werken niet echt prettig samen. Windows XP heeft DHCP-problemen. Elke provider die met met Motorola-modems werkt heeft er last van. Sommige klanten hebben er last van, anderen niet. Met de Service Pack voor XP schijnt het opgelost te zijn. Als je naast je kabelverbinding dus nog een telefoonmodem hebt zou je hem kunnen downen.
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 08:46:
[...]

Bij windows 98 en 2000 had ik dit probleem nooit eerder maar sinds ik windows xp gebruik heb ik ook af en toe een ip dat begint met 169 en dus geen internet.
Modem en computer herstarten leveren dan ook geen oplossing. echter na een belletje met de chello-helpdesk (waarin gezegd word dat het niet bij hen ligt) werkt het hooguit 10 minuten later ineens weer (NFI)
Als we op de helpdesk iets uitvoeren in het systeem waardoor het weer zou werken zeggen we dat echt wel hoor |:( Dan roepen we niet 'nog steeds' dat het niet bij ons ligt. Ik zou het nut er niet van inzien. Jij wel?
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 08:51:
Lijkt me stug dat het aan xp ligt dan hadden er toch veel meer mensen last van?
Ik woon zelf ook in leeuwarden en heb hetzelfde modem er zijn hier genoeg mensen die xp draaien met chello en die hebben ook geen probleemen.
You have no idea hoeveel mensen er last van hebben :|
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 22:41:
Nou, ik heb vanavond een andere machine met Windows 2000 geprobeerd nadat het modem (meer dan ) 6 uur van de stroom af was geweest en ik krijg nu alleen maar een 0.0.0.0 adres. Als ik ipconfig /release doe dan gaat dat goed, maar als ik ipconfig /renew doe duurt het een eeuwigheid en dan krijg ik weer die melding van dhcp server is unreachable.

Zou de coax kabel naar buiten kapot kunnen zijn??

Als ik de coax uit de modem haal krijg ik rustig een 192.168.100.11 adres, maar zodra ik de kabel weer terug stop is het 0.0.0.0 (onder windows 2000)
Als op de modem 4 lampjes branden is de coax-kabel wel goed; anders zou het modem ook niet online kunnen komen.

Heb je de netwerkkaart ook in die 'andere machine' gezet of zit daar weer een andere nic in?

HET PROBLEEM STAAT HIER GERAPPORTEERD:
Microsoft KB Q313896

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de Service Pack geinstalleerd en nog steeds wil het niet werken. De modem is al 6 uur van de stroom afgeweest maar elke keer als ik ipconfig doe na het opstarten van de pc nadat ik de stroom weer op de modem gezet heb, krijg ik een 169.***.***.*** adres.

En bij mijn Windows 2000 machine met de originele 3com Chello netwerkkaart krijg ik een 0.0.0.0 adres. Ik begin steeds meer te denken dat de coax kapot is of zo iets.

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-07 14:05

ET

Even voor de duidelijkheid, zo'n 169.*.*.* adres kent de PC zich zelf toe als hij geen contact krijgt met de DHCP server (die jouw dus je 62.*.*.* moet toekennen).
Het feit dat je geen contact krijgt met de DHCP server kan er inderdaad op duiden dat je verbind naar internet uberhaupt niet werkt (kapotte kabel, of Chello heeft weer eens iets verkeerd gedaan aan hun kant van de lijn, etc.)

Maar je kunt beter proberen of het met Win2K wel lukt. (edit: had je al gedaan |:( )

En wat is dat voor een debiel iets dat je modem 6 uur van de spanning af moet???

Verwijderd

Topicstarter
Die 6 uur van de stroom is volgens hun nodig om de arp-cache te flushen.

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Xiric

sMiLe

ik had vorige week hetzelfde probleem neiuwe netwerkkaart erin en hij deed het weer

Smile !!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb een laptop dus daar kan ik moeilijk een nieuwe netwerkkaart in hangen.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 11:25:
Die 6 uur van de stroom is volgens hun nodig om de arp-cache te flushen.

Wat een UPC-bullshit zeg.

Laat ze de lijn maar doormeten.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:19
DizzyWeb schreef op 19 september 2002 @ 09:18:
Dit probleem heb ik laatst ook gehad, en dat heeft bijna gruwelijke ruzie veroorzaakt.

De jongedame bij de chello helpdesk was er heilig van overtuigd dat het aan mijn pc lag, aangezien ik ook geen IP van het modem kreeg als de coax er uit was.
En ik was er heilig van overtuigd dat zowel mijn pc als mijn laptop correct werkten.
Nu bleek dus de dhcp server in me modem uit te staan....... Maar toen ahd ik al opgehangen.

10 minuten later kreeg ik *opeens* weer een IP van Chello.
Sure, ligt aan me PC.
DHCP server in je modem?

LOL..

I want to live forever, so far.. so good.

• Warbringer
GerbenW schreef op 19 september 2002 @ 22:05:
Motorola's kunnen niet worden geflusht. Flushen gebeurt automatisch door de gateway (arp-tabel staat op de gateway) als het modem 6 uur van de stroom is geweest, daarom heeft de topicstarter dat ook van de helpdesk te horen gekregen :) Andere NIC proberen is inderdaad wel een idee...
wedden dat motorola's wel geflushed kunnen worden?

clear cable host <mac nic>

en voila, arp is leeg.

• Warbringer
DSmarty schreef op 21 september 2002 @ 18:11:

[...]

Wat een UPC-bullshit zeg.

Laat ze de lijn maar doormeten.
sorry mister moddereter, maar wat weet jij ervan?

UBR blades lezen elke 6 uur alle gekoppelde motorola's uit, mocht zo'n modem op dat moment niet online zijn dan gaat heel de entry (inclusief ARP) eruit.

Als de modem dan weer aanmeld, dan wordt er een nieuwe entry gemaakt, en ook de arp wordt weer opnieuw gevuld.

zie daar, een arp flush.

Wij in brabant, kunnen gelukkig ook die dingen direct flushen, waarom in leeuwarden niet.. is mij ook een raadsel.

Verwijderd

Het duurt idd. Zes uur dat die Arp-entrie van de CMTS wordt gegooid, dus! Bij een nieuwe lease aanvagen ken je ook eens probereb om een renew te geven als de coax eraf is, moet je een 192.168.100.11 ip krijgen, releasen, renew als je de coax erop hebt en het kunnen werken. Het is waarschijnlijk bij XP 3een hardnekkig probleem waar sommige mensen last van kunnen hebben. Microsoft heeft een Hotfix voor een file, volgens mij zoiets als: dhcpsvc.dll. Misschien is het gezeik met echt geen lease krijgen bij XP met SP1 opgelost.

Als dit allemaal niet helpt, probeer eens bij XP te mac-spoofen, kan je bij NIC handmatig een mac-adres ingeven, dat de je bij WAARDES. bijvoorbeeld: 0010.ffff.ffff, ik zeg maar wat. Maar moet hexadecimaal zijn, 0-9 en a-f.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58

ThaHandy

Discovery Channel

wat heeft de log aan @ 192.168.100.1 ?

Verwijderd

allereerst: hoera voor sjello!!
Ik heb ook al maandenlang problemen met chello en na letterlijk meer dan 15 keer contact te hebben gehad met helpdesk, servicedesk en UPC winkel begin je zelf maar wat te kloten om de incompetentie van chello proberen te compenseren...

het probleem wat jij ervaart lijkt sterk op mijn (oude probleem). Ik zie 2 mogelijke oplossingen, die bij mij hebben gewerkt / werken...

Branden alle 4 de lampjes op je modem en krijg je geen verbinding? Bel met de helpdesk en zeg ze het geregistreerde MAC adres te flushen... dit is hoogstwaarschijnlijk niet eht geval gezien de gelezen posts....

Branden niet alle 4 de lampjes, maar alleen het "online" lampje, mogelijkerwijs het 2e lampje ook en knipperen de anderen, dan werkt dit (raar maar waar) in 9/10 gevallen bij mij:
power kabel eruit
coax kabel eruit
power kabel er weer in
wacht tot het "online" lampje weer brandt en het 2e lampje aan het knipperen is, wat aangeeft dat het modem probeert te connecten dus
sluit nu de coax kabel weer aan en zie alle 4 de lampjes na +- 10 seconden branden! :D

werkt dit niet, dan zou ik een grote moker pakken en eens flink op het modem rossen en kijken of dat werkt... indien nodig deze procedure herhalen op verscheidene UPC medewerkers totdat je wel weer een normale verbinding hebt })

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Het is gewoon dat modem geval :(
bij een kennis deed ie het ook pas weer na 1 uur!!!!!!!!! uit de stopcontact te hebben gelgen :(
Chello zooi!!

Heb gehoord dat je dit kan fixen met een goeie router en die gewoon ook als modem te laten functioneren :)

Ik hoop dat je hier wat aan heb :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 22:40
<offtopic>liep vandaag langs de UPC winkel, stond daar zoon show pc met internet. alleen op het scherm stond mooi "deze pagina kan niet worden weergegeven"</offtopic>

gewoon de helpdesk lastig gaan vallen, misschien krijg je ooit een intelligent persoon aan de lijn die weet wat het probleem is (en wat internet is)

TheS4ndm4n#1919

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RocketKoen schreef op 21 september 2002 @ 23:55:
<offtopic>liep vandaag langs de UPC winkel, stond daar zoon show pc met internet. alleen op het scherm stond mooi "deze pagina kan niet worden weergegeven"</offtopic>

gewoon de helpdesk lastig gaan vallen, misschien krijg je ooit een intelligent persoon aan de lijn die weet wat het probleem is (en wat internet is)
Dit is zo waaaar........ :)

Vaak (helaas) werken er pc-n00bs bij zo'n helpdesk :(

Lang leve de IT-kennis/collega :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Warbringer schreef op 21 september 2002 @ 22:32:
[...]

wedden dat motorola's wel geflushed kunnen worden?

clear cable host <mac nic>

en voila, arp is leeg.
Uhm... heb je dat bij de training geleerd? Wij hebben dat soort dingen dus niet geleerd :( Vorige week hebben we ff tussendoor geleerd hoe we zelf Terayons kunnen uitlezen en flushen (de SDD doet dat normaal gesproken) maar we hebben niets gehoord over 't flushen van Motorola's! Doe je dat in 't zelfde systeem?

Zo ook de term 'UBR blades' die je verderop gebruikt, daar heb ik dus nog NOOIT van gehoord! Of ben je SDD'er ofzo?
RocketKoen schreef op 21 september 2002 @ 23:55:
Dus? De server van de site waarheen ze probeerden te surfen kon toch down zijn? Of iemand heeft een nutteloos iets in de adresbalk getypt... Als jij die melding op je monitor hebt zegt dat toch ook niets over jou? |:(
Ja... Als je de helpdesk lastig gaat vallen word je vast wel sneller geholpen :Z

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Oh, even een update van het probleem trouwens: ik ben inmiddels bij de topicstarter thuisgeweest (jah woont hier best vlakbij :P) en dit is mijn analyse:

Modem komt goed online! Conclusie: coax-kabel is in orde.
Coax eruit, ip renewen, 192.168.100.11! Conclusie: netwerkkaart en utp-kabel zijn in orde.
Coax erin, ipconfig /release en /renew, geen ip toewijzing.

XP SP1 was inmiddels geïnstalleerd. Conclusie: XP is niet de oorzaak.
Modem is al een paar keer 6 uur van de stroom geweest na wisseling van nic, ook al onder Windows 2000 geprobeerd. Geen verschil, hij krijgt nog steeds geen ip toegewezen; het blijft bij een dhcp-fout en een 169-adres. Netwerkkaart al op half-duplex 10 mbit gezet, hielp ook niet.

Dus er blijven maar 2 opties over imho:

1) Modem beetje stuk
2) Infra eruitgooien

Ja toch, helpdeskvrienden des anderen kant des landsch? Waarschijnlijk optie 2 volgens mij trouwens en dat wil ik ook wel proberen maar ik werk vrijdag pas weer :|

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:48

Duinkonijn

Huh?

169.*.*.* is een adres die je computer/x zelf verzint als er geen DHCP beschikbaar is.

wat hij doet : hij verzint random een ip. controlleert of die in de lucht is
zo ja ander ip verzinnen
zo nee aannemen en mee werken

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Duinkonijn schreef op 22 september 2002 @ 16:42:
169.*.*.* is een adres die je computer/x zelf verzint als er geen DHCP beschikbaar is.

wat hij doet : hij verzint random een ip. controlleert of die in de lucht is
zo ja ander ip verzinnen
zo nee aannemen en mee werken
Klopt. Het begint trouwens altijd met 169.254. Het doel van dat ip-adres is het volgende: als je een thuisnetwerkje hebt en de DHCP-server in het netwerk ligt plat, dan kunnen de pc's in 't netwerk *toch* met elkaar communiceren! JOY! :P

Verwijderd

Heb je de utp kabel al eens door gemeten?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 17:01:
Heb je de utp kabel al eens door gemeten?
Anders lees je eerst het hele topic even door...

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 07:03

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

En wat geeft de event logger aan? En welke lease tijd heb je gekregen?

en wat is de output achter alle DHCP entries met' ipconfig -all ' ?

Ik ben met name heel erg benieuwd welk IP adres achter 'DHCP server' staat

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : thunder
        Primary DNS Suffix  . . . . . . . :
        Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
        IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
        WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
        DNS Suffix Search List. . . . . . : localbak

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . : localbak
        Description . . . . . . . . . . . : ND010 Ethernet/Fast Ethernet PCI Bus
 Adapter
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-10-A7-01-C1-28
        DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes 
        Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.52
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.50
        DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.50 
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 212.142.28.66
                                                     212.142.28.67
                                                     62.108.1.65
                                                     62.108.1.66
                                                     194.109.6.66
                                                     194.109.9.99
        Lease Obtained. . . . . . . . . . : zondag 22 september 2002 17:00:58
        Lease Expires . . . . . . . . . . : maandag 23 september 2002 5:00:58

/dev/null

Verwijderd

GerbenW schreef op 22 september 2002 @ 16:35:
Oh, even een update van het probleem trouwens: ik ben inmiddels bij de topicstarter thuisgeweest (jah woont hier best vlakbij :P) en dit is mijn analyse:

Modem komt goed online! Conclusie: coax-kabel is in orde.
Coax eruit, ip renewen, 192.168.100.11! Conclusie: netwerkkaart en utp-kabel zijn in orde.
Coax erin, ipconfig /release en /renew, geen ip toewijzing.

XP SP1 was inmiddels geïnstalleerd. Conclusie: XP is niet de oorzaak.
Modem is al een paar keer 6 uur van de stroom geweest na wisseling van nic, ook al onder Windows 2000 geprobeerd. Geen verschil, hij krijgt nog steeds geen ip toegewezen; het blijft bij een dhcp-fout en een 169-adres. Netwerkkaart al op half-duplex 10 mbit gezet, hielp ook niet.

Dus er blijven maar 2 opties over imho:

1) Modem beetje stuk
2) Infra eruitgooien

Ja toch, helpdeskvrienden des anderen kant des landsch? Waarschijnlijk optie 2 volgens mij trouwens en dat wil ik ook wel proberen maar ik werk vrijdag pas weer :|
Ik heb in een vorig topic hier ook al eens iets over geopperd. Zie Verwijderd in "UPC storing of toch niet.."

Zo weet je in ieder geval zeker of die computer nu wel een DHCP discover doet en ook een offer terugkrijgt. Maar het is in ieder geval de moeite waard om dit even te controleren. Zo kom je ook weer een stapje verder.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
OK, Hier heb ik ook een hoop gedonder mee gehad. (ook Motorola surfboard)
Als er "opeens" geen verbinding meer is (gebeurt mij 1 a 2 keer in de week) is de volgende methode doeltreffend:
Computer uit, stekker uit modem, 10 seconde wachten, stekker er weer in (dus niet alleen aan en uit met het knopje), computer opstarten.

Als het hardnekkiger is: Computer uit, stekker uit het modem, minimaal 6 uur zo laten, stekker er weer in, computer opstarten. En nu komt het:

OPNIEUW AANMELDEN !!!
Dit kun je zelf doen door in je browser een 3-letterige code als adres in te vullen.
(Hier moet even iemand helpen die het boekje in de buurt heeft, is iets van ASM ofzo.) Dan krijg je een aanmeldpagina. Daar moet je je abonneenummer, mac-adres en nog een code invullen. Daarna krijg je weer een goed IP-adres en kun je weer surfen. Dit is ook de manier die je gebruikt, als je een andere nic wil gaan gebruiken.
De details van de operatie heb ik hier niet bij de hand. Dus laat het even weten als het opgelost is, of als je meer hulp nodig hebt.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

KifArU schreef op 22 september 2002 @ 21:55:
Als er "opeens" geen verbinding meer is (gebeurt mij 1 a 2 keer in de week) is de volgende methode doeltreffend:
Computer uit, stekker uit modem, 10 seconde wachten, stekker er weer in (dus niet alleen aan en uit met het knopje), computer opstarten.

Als het hardnekkiger is: Computer uit, stekker uit het modem, minimaal 6 uur zo laten, stekker er weer in, computer opstarten. En nu komt het:

OPNIEUW AANMELDEN !!!
Dit kun je zelf doen door in je browser een 3-letterige code als adres in te vullen.
(Hier moet even iemand helpen die het boekje in de buurt heeft, is iets van ASM ofzo.) Dan krijg je een aanmeldpagina. Daar moet je je abonneenummer, mac-adres en nog een code invullen. Daarna krijg je weer een goed IP-adres en kun je weer surfen. Dit is ook de manier die je gebruikt, als je een andere nic wil gaan gebruiken.
De details van de operatie heb ik hier niet bij de hand. Dus laat het even weten als het opgelost is, of als je meer hulp nodig hebt.
een paar keer per week !? Je bent 8)7 dat je daarmee genoegen neemt. Zou maar eens aan de bel trekken bij UPC, dit klopt niet als je er steeds afgeflikkert word! :) Heeft vast iets te maken met die policy files die af en toe naar je modem verzonden wordt.

Ikke blij dat ik een oude blauwe Terayon heb met een vrijwel vast IP >:)
Inet connectie ligt hier er eigenlijk nooit uit, (heb extra DNS entries van andere ISP's) en altijd zelfde IP.

Hebben die terayon pro 's eigenlijk ook een webbased of terminal beheer waar ik bij kan ?

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Even een update van mijn kant:

Ik heb chello gevraagd om de infra er uit te gooien (zoals GerbenW dat noemt) dus alle gegevens, daarna moest ik de modem even een seconde of 10/15 van de stroom af halen en daarna moest ik weer ipconfig /renew doen.

De melding die ik toen kreeg was iets van dhcp server unreachable. Request timed out.

De chello medewerker zei toen dat hij de call door ging zetten naar de afdeling met de monteurs en dat er een monteur een afspraak met mij ging maken.

Dus daar wacht ik nu op!

Hopen dat dit snel gebeurd, want ik zit nu al vanaf vorige week woensdag zonder snel internet (ben nu aan het 56k internetten) en vanaf vrijdag heb ik lang weekend en zit ik op Terschelling.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

[quote]I_Stealth_I schreef op 22 september 2002 @ 17:37:

[/code]
Als hij geen IP-toewijzing krijgt staat er ook geen DHCP-server ingesteld bij ipconfig toch?
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 19:26:
[...]

Ik heb in een vorig topic hier ook al eens iets over geopperd. Zie Verwijderd in "UPC storing of toch niet.."

Zo weet je in ieder geval zeker of die computer nu wel een DHCP discover doet en ook een offer terugkrijgt. Maar het is in ieder geval de moeite waard om dit even te controleren. Zo kom je ook weer een stapje verder.
Dat doet ie wel want hij krijgt ook een IP toegewezen van het modem als je de coax-kabel eruit trekt.
KifArU schreef op 22 september 2002 @ 21:55:
Ja maar de verbinding valt hier niet 'ineens' weg, er is helemaal geen verbinding hier..
Als je goed had gelezen had je gelezen dat het modem al heel vaak 6uur van de stroom is geweest...
OPNIEUW AANMELDEN !!!
Je bedoelt de APS-pagina (Automatic Provisioning System). Die krijg je alleen als je ip-adres 10.*.*.* hebt.
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 09:56:
Even een update van mijn kant:

Ik heb chello gevraagd om de infra er uit te gooien (zoals GerbenW dat noemt) dus alle gegevens, daarna moest ik de modem even een seconde of 10/15 van de stroom af halen en daarna moest ik weer ipconfig /renew doen.

De melding die ik toen kreeg was iets van dhcp server unreachable. Request timed out.

De chello medewerker zei toen dat hij de call door ging zetten naar de afdeling met de monteurs en dat er een monteur een afspraak met mij ging maken.

Dus daar wacht ik nu op!

Hopen dat dit snel gebeurd, want ik zit nu al vanaf vorige week woensdag zonder snel internet (ben nu aan het 56k internetten) en vanaf vrijdag heb ik lang weekend en zit ik op Terschelling.
Inderdaad, het modem zal toch wel stuk zijn dan... Iets met die interne router denk ik.

• Rattlehead

Rattlehead

So What?!

Ik weet niet of dit iets helpt, maar volgens mij ligt dit ergens in het netwerk van UPC, dit probleem is inmiddels bekend in Drachten, daar krijgen de pc's na aanmelden op aps een 169 ip, in Leeuwarden heb ik vorige week ook die problemen gehad, maar niet overal in Leeuwarden.
Dus ik hoop dat UPC zo snel mogelijk actie zal ondernemen om dit te verhelpen, maar het lijkt mij in ieder geval niet zo dat het aan de computer of aan het modem ligt, vooral ook omdat het bij meerder installaties gebeurt tegenwoordig die al hebben gewerkt en dan vervolgens de verbinding verliezen om vervolgens ongeveer 1 keer in de 2 dagen een uurtje te kunnen internetten.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dan hadden we het op de helpdesk wel gehoord... (of er moet sinds vrijdag een bericht rond zijn gemaild op de helpdesk, sindsdien heb ik nog niet gewerkt :P)

Wel is het Motorola+WinXP probleem bekend...

• Rattlehead

Rattlehead

So What?!

Tja, maar als monteur weet je de problemen veel eerder dan bij UPC zelf, je bent dan in principe de eerste die problemen tegenkomt.

offtopic:
Zit je trouwens in L'warden op de B'meer? Dan zou ik je wel eens tegen het lijk? lijf kunnen lopen :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

...
offtopic:
Zit je trouwens in L'warden op de B'meer? Dan zou ik je wel eens tegen het lijk kunnen lopen :)
Yep daar zit ik :) Avondpool van de IHD. Waar zit jij?

• Rattlehead

Rattlehead

So What?!

[Super offtopic] @GerbenW
Monteur dus overal en nergens, vestigingsplaats Drachten via contracter, maar ik kom wel eens in die buurt (overdag)

[/Super offtopic]

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

GerbenW schreef op 23 september 2002 @ 13:28:

Als hij geen IP-toewijzing krijgt staat er ook geen DHCP-server ingesteld bij ipconfig toch?
Dat hangt ervan af wat je onder 'geen IP-toewijzing' verstaat. Ik blunder ook wel eens met mijn lokale DHCP op mijn Chello nic en dan krijg ik van chello dhcp een DNS-server toegewezen + een ongangbare IP uit een rare range die mij altijd naar een help pagina toe stuurt. 'Er is een probleem met uw internetverbinding. U kunt onze helpdesk bereiken op 0800-1424'

Je krijgt dan een foute toegewezen, maar de vraag is van wie? een anternatief adres van Chello of van windows? Met ipconfig -all moet dat toch simpel uit te lezen zijn.

Geeft hij dus daadwerkelijk de melding dat het verkrijgen van een IP gefailed is? Of concludeer je dat zelf omdat het internet niet werkte? Gewoon MAC-adres doorgeven aan chello en dan hun moeten ze die lease die aan jij MAC adres hangt gewoon wegflikkeren, weet het bijna zeker dat dan moet werken anders moet gewoon het modem gaar zijn. Kan niet anders!

et lijkt er overduidelijk op dat het IP door een storing niet goed is vrijgegeven en nu nog steeds niet. Als je dan nog eens gaat aankloppen bij zo'n dhcp server om een IP dan zegt ie van 'jij heb al ééntje, jah daag! Op 19 oktober bent u weer welkom hoor ' Das logisch dat snap je wel. :)

/dev/null

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hij krijgt gewoon de melding dat de ip-toewijzing is gefaild en dan vult Windows dus een 169-adres is. Of er wel een ip van de DHCP-server wordt toegekend moet topicstarter maar ff nakijken :) Waarschijnlijk kom ik daar binnenkort toch niet over de vloer.. Maar de koffie was wel lekker hoor :+

Verwijderd

[quote]GerbenW schreef op 23 september 2002 @ 13:28:
[quote]I_Stealth_I schreef op 22 september 2002 @ 17:37:

[/code]

[...]
Dat doet ie wel want hij krijgt ook een IP toegewezen van het modem als je de coax-kabel eruit trekt.
Dat heeft daar niks mee te maken. Ik heb het niet over die situatie. En dat kun jij niet zo ff zeker zeggen. Dat kun jij alleen zien als jij op de DHCP server zelf kijkt wat er van het nic mac geregistreerd staat.

[...]

Ja maar de verbinding valt hier niet 'ineens' weg, er is helemaal geen verbinding hier..

[...]

Als je goed had gelezen had je gelezen dat het modem al heel vaak 6uur van de stroom is geweest...

[...]

Je bedoelt de APS-pagina (Automatic Provisioning System). Die krijg je alleen als je ip-adres 10.*.*.* hebt.

[...]

Inderdaad, het modem zal toch wel stuk zijn dan... Iets met die interne router denk ik.

Verwijderd

[quote]I_Stealth_I schreef op 23 september 2002 @ 18:06:
[...]

Dat hangt ervan af wat je onder 'geen IP-toewijzing' verstaat. Ik blunder ook wel eens met mijn lokale DHCP op mijn Chello nic en dan krijg ik van chello dhcp een DNS-server toegewezen + een ongangbare IP uit een rare range die mij altijd naar een help pagina toe stuurt. 'Er is een probleem met uw internetverbinding. U kunt onze helpdesk bereiken op 0800-1424'

Je krijgt dan een foute toegewezen, maar de vraag is van wie? een anternatief adres van Chello of van windows? Met ipconfig -all moet dat toch simpel uit te lezen zijn.

Geeft hij dus daadwerkelijk de melding dat het verkrijgen van een IP gefailed is? Of concludeer je dat zelf omdat het internet niet werkte? Gewoon MAC-adres doorgeven aan chello en dan hun moeten ze die lease die aan jij MAC adres hangt gewoon wegflikkeren, weet het bijna zeker dat dan moet werken anders moet gewoon het modem gaar zijn. Kan niet anders!
et lijkt er overduidelijk op dat het IP door een storing niet goed is vrijgegeven en nu nog steeds niet. Als je dan nog eens gaat aankloppen bij zo'n dhcp server om een IP dan zegt ie van 'jij heb al ééntje, jah daag! Op 19 oktober bent u weer welkom hoor ' Das logisch dat snap je wel. :)
Dat probeer ik ook al duidelijk te maken. Laten ze eens controleren op die dhcp wat er geregistreerd staat van dat netwerkkaarttje z'n mac. Dit topic wordt wel erg lang zo :) Daar kan ook net zo goed wat fout gaan. Je kunt niks uitsluiten

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Wat pruts jij de hele tijd met die quotes om! :+ Er klopt geen zak meer van! Je moet nu erg goed kijken wat jij hebt geschreven en wat een quote is! Zo is die laatste quote in jouw laatste post niet een quote maar heb jij dat geschreven! :P
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 20:11:
[...]
Dat heeft daar niks mee te maken. Ik heb het niet over die situatie. En dat kun jij niet zo ff zeker zeggen. Dat kun jij alleen zien als jij op de DHCP server zelf kijkt wat er van het nic mac geregistreerd staat.
Natuurlijk heeft dat er wel wat mee te maken! Als de computer een DHCP DISCOVER naar buiten stuurt en een IP krijgt aangeboden en accepteert betekent dat dat de computer prima leases kan krijgen!
Zo werkt een DHCP-server niet. :+

• Rattlehead

Rattlehead

So What?!

Ik krijg toch echt zo'n ingeving dat UPC de ip-adressen wel eens op kan hebben, het zijn de laatste tijd de nieuwe aansluiting die op bepaalde plaatsen geen ip-adres meer krijgen en degenen die een nieuwe aanvragen krijgen ook niks meer als ik het goed heb.
Dit is uiteraard maar een suggestie, maar 't zou volgens mij kunnen.
Correct me if i'm wrong. :+

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Schijnt dat de IP-adressen soms wel eens op zijn ja. Weer een probleem erbij :X

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

GerbenW schreef op 23 september 2002 @ 20:40:

Wat heb ik en anderen aan zo'n mededeling? leg liever uit (of verbeter het) hoe het volgens jou in het kort werkt B) (ben altijd in voor verbeteringen uiteraard >:) )

/dev/null

• PcDealer
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je het zonder firewall geprobeerd?

[ Voor 0% gewijzigd door PcDealer op 24-09-2002 00:07 . Reden: Anti flame edit ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Haha okeej doen we, met uiteraard de exacte pakketten :) We gaan eerst uit van een frisse installatie, nog nooit een ip toegekend.

• Pjoeter wordt aangezet, de netwerkkaart stuurt een DHCP DISCOVER uit.

• Alle DHCP-servers (ja er kunnen meerdere op een netwerk zitten) sturen een DHCP OFFER met daarin een IP-adres wat wordt aangeboden.

• De computer reageert op de eerste de beste die binnenkomt stuurt een DHCP REQUEST terug naar die ene met bevestiging van ontvangst en verzoek om overige parameters zoals DNS-adres, gateway, etc.

• De server stuurt een DHCP ACK (acknowledged) met daarin een eindbevestiging en de overige gegevens. Dan is de aanvraag rond, na 4 stappen dus.

Ok, nu gaan we de computer rebooten. De PC onthoudt het IP-adres. Een dag later wordt de pc weer aangezet. We gaan even uit van een leasetijd van een week. een lease-tijd is de duur dat een ip-adres geldig is, een uiterste houdbaarheidsdatum zeg maar. Daarna moet opnieuw een verzoek worden ingediend.

• De computer wordt opgestart en ziet dat hij al een IP-adres en gegevens had. Hij stuurt dan niet opnieuw een DHCP DISCOVER uit maar meteen een DHCP REQUEST, zo van: "Jah ik had al een IP-adres, mag ik dat blijven gebruiken?"

• Als de server het adres verder nog niet had uitgegeven en de lease was nog geldig dan stuurt die een DHCP ACK terug.

• Als het adres al aan iemand is toegekend stuurt de server een DHCP NAK (Not Acknowledged) terug. Ook als het gevraagde adres niet in het huidige netwerksegment past (als je bijvoorbeeld je pc meeneemt naar de andere kant van het land) wordt dat bericht teruggestuurd.

Dan zijn er nog een paar overige berichten:
• Geef je het ip-adres vrij? Dan wordt een DHCP RELEASE naar de server gestuurd. De server zet het ip-adres dan weer op beschikbaar.

• Als er wel een ip-adres is ingesteld op je pc maar geen DNS-server, Gateway etc etc wordt er een DHCP INFORM uitgestuurd om de overige gegevens te verkrijgen. Dat zou erg handig zijn om opzettelijk je ip-adres vast te houden. Dat is ook de reden waarom steeds meer providers hun DHCP-server zo instellen dat er niet wordt gereageerd op de inform-pakketjes.

• Als je pc een laatste bevestiging heeft gekregen om het ip te gebruiken, inclusief gegevens van DNS etc, wordt een laatste controle uitgevoerd op de gateway om te kijken of zijn ip niet toevallig in de ARP-tabel voorkomt. Komt dat adres daar al voor met een ander mac-adres, dan weet hij dat dat ip-adres al in gebruik is! Dat kan bijvoorbeeld doordat iemand in het segment zijn ip-adres opzettelijk heeft vastgehoudt inclusief overige gegevens. In dat geval stuurt de pc een DHCP DECLINE terug naar de server om aan te geven dat hij dat ip-adres niet hoeft. De DHCP-server stuurt dan een nieuw aanbod en logt de DECLINE. Als er een heleboel DECLINEs voorkomen over 1 ip-adres wordt dat doorgegeven als het goed is. Degene die het ip-adres opzettelijk vasthoudt wordt dan achterhaald en daarop aangesproken (zal niet bij iedere provider zo gaan, ik weet ook niet zeker of UPC dat ook doet).

Zo werkt een DHCP-server dus. Nou weet je ook waarom het vrijgeven van een adres eigenlijk niet kan. Een adres is vrijgegeven of hij is het niet en is niet 'half' vrijgegeven ofzo. Het is maar 1 bit (een flag), die aangeeft of een adres vrij is of niet. Zo'n bit kan nou eenmaal niet half op 1 of half op 0 staan. :P
Nu snap ik hoe jij aan 3723 posts komt: door geen enkel topic eerst te lezen en overal zomaar een useless antwoord te posten, waarvan je zelf best weet dat iemand dat al heeft gezegd. Zo kan ik 't ook :Z

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

GerbenW schreef op 23 september 2002 @ 23:50:
[...] ontopic post [...]
en flame
Hoe kun je zoiets concluderen zonder alle posts af te gaan of in elk geval een gedeelte? Ik heb dus waarschijnlijk over dat "firewall" gedeelte gelezen. Mijn oprechte excuses. Gewoon aangeven "dubbelpost" is voldoende oh perfect wezen.

Overigens had ik ook een paar weken probs met mijn modem: werd vervangen door een andere. Problemen zijn totaal weg sinds ik Windows 2000 in plaats van Windows 98 draai.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

PcDealer schreef op 24 september 2002 @ 00:04:
[...]

Hoe kun je zoiets concluderen zonder alle posts af te gaan of in elk geval een gedeelte? Ik heb dus waarschijnlijk of over dat "firewall" gedeelte gelezen. Mijn oprechte excuses. Gewoon aangeven "dubbelpost" is voldoende oh perfect wezen.
Maareh je hoeft er ook niet letterlijk overheen te gaan, ff CTRL+F op alle 3 pagina's op het woord 'firewall' was voldoende geweest. Sterker nog: het zou niet eens nodig zijn. Na zoveel geluld te hebben over dit onderwerp kun je zelf ook wel bedenken dat er allang is gechecked of de firewall uit staat. 'Dubbelpost' zou niet op zijn plaats zijn vind ik want we hebben het al veel uitgebreider besproken en jij post gewoon heel simpel ff vlug 2 woordjes, tenminste, zo lijkt het, waardoor je niet kunt ontkennen dat het eruit ziet of het zomaar een reactie op de openingspost is. Anyway, excuses aanvaard hoor ;) Toegeven, het was wel een enorme flame van me.. Ik ben er bijna trots op :+

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vriendjes? :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd

[quote]GerbenW schreef op 23 september 2002 @ 20:40:
Wat pruts jij de hele tijd met die quotes om! :+ Er klopt geen zak meer van! Je moet nu erg goed kijken wat jij hebt geschreven en wat een quote is! Zo is die laatste quote in jouw laatste post niet een quote maar heb jij dat geschreven! :P
[...]
Natuurlijk heeft dat er wel wat mee te maken! Als de computer een DHCP DISCOVER naar buiten stuurt en een IP krijgt aangeboden en accepteert betekent dat dat de computer prima leases kan krijgen!
Nu zeg jij ineens heel wat anders. Jij zei dat het modem wel een IP kon opvragen als je coax loskoppelt. Dat heeft er dus geen zak mee te maken of computer lease kan opvragen van DHCP server of niet.
[...]
Dat had ik niet geschreven. Ik haat dat gekloot met die quotes. Heb er niet zo op gelet. Boeiuh. Sue me :O

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 23 september 2002 @ 18:17:
Hij krijgt gewoon de melding dat de ip-toewijzing is gefaild en dan vult Windows dus een 169-adres is. Of er wel een ip van de DHCP-server wordt toegekend moet topicstarter maar ff nakijken :) Waarschijnlijk kom ik daar binnenkort toch niet over de vloer.. Maar de koffie was wel lekker hoor :+
Zover komt het niet eens. Als ik ipconfig /renew doe duurt het een hele tijd en dan komt de melding van dhcp server unreachable en daarna de melding request time out. Als ik daarna ipconfig -all doe krijg ik alleen maar een 169.254.***.*** adres.

Ik zal vanavond wel even een screenshot plaatsen van mijn ipconfig /all output.
Ik zit nu op mijn werk.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 02:05:
Nu zeg jij ineens heel wat anders. Jij zei dat het modem wel een IP kon opvragen als je coax loskoppelt. Dat heeft er dus geen zak mee te maken of computer lease kan opvragen van DHCP server of niet.
Nee ik zeg nog precies hetzelfde! Als de coax wordt losgetrokken krijgt de computer een IP-adres van de Motorola-modem! Vreemd? Helemaal niet aangezien er een router+dhcp-servertje in de modem zit ingebouwd. Die worden geactiveerd zodra er geen signaal vanaf de coax-kant binnenkomt. Dat wist je? :)

Verwijderd

GerbenW schreef op 24 september 2002 @ 13:51:
[...]

Nee ik zeg nog precies hetzelfde! Als de coax wordt losgetrokken krijgt de computer een IP-adres van de Motorola-modem! Vreemd? Helemaal niet aangezien er een router+dhcp-servertje in de modem zit ingebouwd. Die worden geactiveerd zodra er geen signaal vanaf de coax-kant binnenkomt. Dat wist je? :)
Heb je gelijk in. Nogmaals zoals jij het schreef kwam het over dat als je ip krijgt van Motorola modem dat het via de DHCP server ook goed zou moeten gaan. Dat gebeurt echter niet. Dat zou betekenen dat als de DHCP offer geeft dat de pc er gewoon niks mee doet. En gezien wat de topicstarter al geprobeerd heeft lijkt me dit niet probleem van xp zelf, wat ook veel voorkwam bij ons tenminste. Dus het zou best kunnen dat er op de DHCP server zelf iets fout gaat.

Maar ja het blijft gissen als het niet gechecked wordt ;)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Tja... Nouja er komt een monteur langs en dat wachten we eerst maar effies af :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb nog niks gehoord van een monteur dus ik wacht nog steeds.
Enig idee hoe lang dat duurt voordat de technische dienst de call doorzet naar de dienst met de monteurs?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 16:15:
Nou ik heb nog niks gehoord van een monteur dus ik wacht nog steeds.
Enig idee hoe lang dat duurt voordat de technische dienst de call doorzet naar de dienst met de monteurs?
Zie die medewerker dit echt? Nogal erg vreemd vind ik dit. Een monteur zelf belt een klant terug om een afspraak te maken. Ik vind dit nogal erg vaag. Ik ben bang dat je beter zelf weer even kunt bellen want ik denk niet dat jij gebeld gaat worden door een monteur.

Weet je zeker of het niet misschien iemand van de 2e lijn is die je zou terugbellen :?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja dat is zeker. De eerstelijns mensen bellen namelijk niet terug; die filteren alleen maar.

Het werkt zo: de helpdesk heeft gekeken of het hielp om de infrastructuur uit het systeem te gooien en dat werkte niet. Daarom is er een case aangemaakt met uitleg en naar de technische dienst gestuurd. Die kijken voor de zekerheid nog even of er echt een afspraak moet worden gemaakt of dat zij het kunnen oplossen, want zij kunnen nog net even iets meer dan de helpdesk, technisch gezien. Zij hebben zeg maar het laatste woord over of er een monteursafspraak wordt gemaakt of niet.

Blijkt dat zij ook niets kunnen, dan bellen ze de klant om een afspraak te maken voor een monteur. Als het goed is, is er wel om je telefoonnummer gevraagd toen de case werd aangemaakt (tenzij je Priority hebt uiteraard, dan hebben ze je nummer toch wel).

Hoe lang het gaat duren voor je iets hoort? Hangt af van hoeveel cases er in de wachtrij staan en dat is nogal wisselvallig. Soms hoor je de volgende dag meteen iets en soms duurt het een week.

• Rattlehead

Rattlehead

So What?!

Totdat wij, monteurs, die case in handen krijgen en naar de klant toe gaan om vervolgens dingen uit te testen, eventueel een nieuw modem plaatsen en als je pech hebt toch moeten concluderen dat de fout ergens bij UPC in het netwerk zit waarna wij die case weer terugkaatsen.
Van het case-je naar de muur sturen noemen ze dat ook wel! :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hij's goed :) Maarehm.. wat is dan de volgende stap? Ik zou 't niet weten.

• Rattlehead

Rattlehead

So What?!

Ehm..tja, het is mij nu nog niet helemaal duidelijk of de topicstarter op dit moment nu een 10-ip nodig heeft of een 62-ip, gezien dat ze hem geflushd hebben...Als hij een 10-ip nodig heeft dan kan het nog wel eens aan de DHCP server v/h modem liggen, dat die zijn geleased ip-adres niet aan de gebruiker doorgeeft, maar zijn eigen ip-adres wel. (Dit is natuurlijk bij een 62-ip ook zo, alleen denk ik dat ie nu een 10- nodig heeft!)
In dat geval zou een nieuw modem plaatsen een optie zijn.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Rattlehead schreef op 24 september 2002 @ 20:12:
Ehm..tja, het is mij nu nog niet helemaal duidelijk of de topicstarter op dit moment nu een 10-ip nodig heeft of een 62-ip, gezien dat ze hem geflushd hebben...
Vanwege het verwijderen van de infrastructuur (niet helemaal hetzelfde als een flush, die wordt rechtstreeks op de gateway uitgevoerd) heeft hij inderdaad een 10-adres nodig.
Als hij een 10-ip nodig heeft dan kan het nog wel eens aan de DHCP server v/h modem liggen, dat die zijn geleased ip-adres niet aan de gebruiker doorgeeft, maar zijn eigen ip-adres wel. (Dit is natuurlijk bij een 62-ip ook zo, alleen denk ik dat ie nu een 10- nodig heeft!)
In dat geval zou een nieuw modem plaatsen een optie zijn.
Dat denk ik ook ja...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 10:10:
[...]

Zover komt het niet eens. Als ik ipconfig /renew doe duurt het een hele tijd en dan komt de melding van dhcp server unreachable en daarna de melding request time out. Als ik daarna ipconfig -all doe krijg ik alleen maar een 169.254.***.*** adres.
Probeer voor de gein eens eerst ipconfig /release en dan ipconfig /renew i.pv. meteen renew.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan weer internetten via Chello!!!

Ik keek toevallig even naar mijn instellingen bij ipconfig /all en ik zag tot mijn grote verwondering een 10.***.***.*** adres. Daarna ben ik naar de APS pagina gegaan en heb ingevuld wat daar ingevuld moet worden en daarna het modem en de laptop geherstart en nu ik dit type ben ik weer via chello verbonden.

Ik heb nu weer een 62.194.***.*** adres en als dhcp server een 212.142.28.180.
De gateway heeft een 62.194.160.* adres.

Lijkt me allemaal goed.
Ik denk dat ik morgen maar even probeer om de chello helpdesk te bereiken om de call te sluiten.

• Warbringer
GerbenW schreef op 22 september 2002 @ 16:23:
[...]

Uhm... heb je dat bij de training geleerd? Wij hebben dat soort dingen dus niet geleerd :( Vorige week hebben we ff tussendoor geleerd hoe we zelf Terayons kunnen uitlezen en flushen (de SDD doet dat normaal gesproken) maar we hebben niets gehoord over 't flushen van Motorola's! Doe je dat in 't zelfde systeem?

Zo ook de term 'UBR blades' die je verderop gebruikt, daar heb ik dus nog NOOIT van gehoord! Of ben je SDD'er ofzo?

[...]

Dus? De server van de site waarheen ze probeerden te surfen kon toch down zijn? Of iemand heeft een nutteloos iets in de adresbalk getypt... Als jij die melding op je monitor hebt zegt dat toch ook niets over jou? |:(

[...]

Ja... Als je de helpdesk lastig gaat vallen word je vast wel sneller geholpen :Z
Ik zit op de SDD van brabant.
Iedereen die in brabant zit, en dit probleem heeft mag hier replyen.

Als je zonder coax 192 Ip krijgt, en met coax 169, en als je win XP hebt, ook SP1 geinstalleerd dan stuur ik met liefde en plezier een monteur langs.

Ook nog een puntje trouwens, kijk eens het signaal na van deze persoon (lees ff uit op riddler). Staat hij maximaal uit te zenden op een lage freqentie dan kan dat het probleem zijn voor het niet ontvangen van een lease.. in dat geval -> service monteur sturen.. misschien WCD of EV of GV probleem.

Staat modem signaal technisch wel goed, probeer dan voor de zekerheid een andere nic of andere computer, werkt het daar ook niet.. modempje swappen.

just my 2 eurocents..

• Warbringer
GerbenW schreef op 23 september 2002 @ 13:28:
Ik denk eerder met het internet gedeelte van de modem.
Ethernet gedeelte werkt perfect, interne DHCP server ook, signaal komt ook binnen, en de modem meld zich mooi aan op de UBR, zelfs de negotiation van het interne IP adres van de motorola lukt.

wat je zou kunnen proberen is op de UBR kijken wat het interne IP adres is van de motorola en dit vanuit een dos boxje simpelweg te pingen.

krijg je dan ook geen antwoord.. gegarandeerd modem internetgedeelte naar de fuck.

• Warbringer
Rattlehead schreef op 23 september 2002 @ 17:44:
Ik weet niet of dit iets helpt, maar volgens mij ligt dit ergens in het netwerk van UPC, dit probleem is inmiddels bekend in Drachten, daar krijgen de pc's na aanmelden op aps een 169 ip, in Leeuwarden heb ik vorige week ook die problemen gehad, maar niet overal in Leeuwarden.
Dus ik hoop dat UPC zo snel mogelijk actie zal ondernemen om dit te verhelpen, maar het lijkt mij in ieder geval niet zo dat het aan de computer of aan het modem ligt, vooral ook omdat het bij meerder installaties gebeurt tegenwoordig die al hebben gewerkt en dan vervolgens de verbinding verliezen om vervolgens ongeveer 1 keer in de 2 dagen een uurtje te kunnen internetten.
Klopt, heb 2 weken geleden een installatie monteur aan de telefoon gehad, die stond bij een klant en kreeg het niet aan de gang na 2 uur.. gewoonweg geen IP adres verkregen.
andere motorola geprobeerd, same shit..

uiteindelijk gewoon een terayon neergezet en voila..

het probleem wordt nu onderzocht in A'dam dacht ik, maar heb er verder nog geen feedback van.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Andere nic was al geprobeerd, werkte niet.

Een aantal bij ons hebben al een riddler-account gekregen (ik ook) maar wat we er precies mee kunnen weten we nog niet :) Wel hebben we op een andere pc uitleg gekregen hoe we op de teragateway kijken en hoe we een modem flushen. Schijnt dat we dat in riddler ook gewoon kunnen, klopt dat Warbringer?

• Warbringer
yep..
Riddler laat je connecten naar alle UBR's, teralinks en teragates. heb je wel weer username + password nodig.

Anders zoek even contact met me op mail/telefoon. Morgen (donderdag werk ik).
Lex van SDD brabant, dan kunnen we even praten.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

UPC is toch een mooi bedrijf he Warbringer. Jij zat toch in Helmond :?

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 22:09:
Ik kan weer internetten via Chello!!!

Ik keek toevallig even naar mijn instellingen bij ipconfig /all en ik zag tot mijn grote verwondering een 10.***.***.*** adres. Daarna ben ik naar de APS pagina gegaan en heb ingevuld wat daar ingevuld moet worden en daarna het modem en de laptop geherstart en nu ik dit type ben ik weer via chello verbonden.

Ik heb nu weer een 62.194.***.*** adres en als dhcp server een 212.142.28.180.
De gateway heeft een 62.194.160.* adres.

Lijkt me allemaal goed.
Ik denk dat ik morgen maar even probeer om de chello helpdesk te bereiken om de call te sluiten.
Iets wat ik al bijna 4 dagen geleden al riep! Ga ipconfig -all kijken. Dan had je het veel eerder ondenkt! :) _/-\o_

Ik kan wel bij UPC helpdesk, is er nog een plaatje vrij in (mijn woonplaats) Leeuwarden?

/dev/null

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Warbringer schreef op 25 september 2002 @ 18:07:
yep..
Riddler laat je connecten naar alle UBR's, teralinks en teragates. heb je wel weer username + password nodig.

Anders zoek even contact met me op mail/telefoon. Morgen (donderdag werk ik).
Lex van SDD brabant, dan kunnen we even praten.
Maar ik werk vrijdagavond pas weer :) Èn zaterdagochtend, èn zondagavond.
I_Stealth_I schreef op 25 september 2002 @ 18:50:
[...]

Iets wat ik al bijna 4 dagen geleden al riep! Ga ipconfig -all kijken. Dan had je het veel eerder ondenkt! :) _/-\o_

Ik kan wel bij UPC helpdesk, is er nog een plaatje vrij in (mijn woonplaats) Leeuwarden?
Jahaa, jij riep dat ie bij ipconfig /all moest kijken maar DAAR STOND NIETS!! En nu ineens wel omdat ze -waarschijnlijk- iets op de SDD hebben gereset. Bedankt voor je inbreng maar het komt niet door wat jij 'al die tijd al riep'. Het had bij wijze van spreke niet eerder opgelost kunnen worden. Je wilt niet weten hoe vaak topicstarter al ipconfig /all heeft ingetypt ;)

Enneh... Als die vraag serieus was of ze nog een plaatsje vrij hadden: misschien wel, ik zou ff bij 't uitzendbureau (Ad Rem of Content) langs gaan dan!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

GerbenW schreef op 26 september 2002 @ 02:42:

Jahaa, jij riep dat ie bij ipconfig /all moest kijken maar DAAR STOND NIETS!! En nu ineens wel omdat ze -waarschijnlijk- iets op de SDD hebben gereset. Bedankt voor je inbreng maar het komt niet door wat jij 'al die tijd al riep'. Het had bij wijze van spreke niet eerder opgelost kunnen worden. Je wilt niet weten hoe vaak topicstarter al ipconfig /all heeft ingetypt ;)
Ik citeer r_buren:
dussss... Er kmoet altijd wat in terugkomen bij ipconfig -all, dus NIETS geloof ik niet :) Altijd release voor renew gebruiken, ook al is je sessie mislukt daarvoor. Stom..stom dat ik daar niet eerder aan heb ged8, doe ik nl. dagelijkls :X Ben niet zo'n roem strijker hoor, boeit me geen zak, we zijn tenslotte allemaal bijna collega's van elkaar :)

Maaar.. gelukkig doet het inet het weer bij gebruiker...en daar gaat het om he ;)

/dev/null

• Warbringer
PcDealer schreef op 25 september 2002 @ 18:25:
UPC is toch een mooit bedrijf he Warbringer. Jij zat toch in Helmond :?
over 2 weken wel ja...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

I_Stealth_I, nu stond er iets ja, eerder niet. Met 'niets' bedoelde ik natuurlijk niet 'helemaal niets' maar gewoon dat er geen DHCP-server stond toegekend en een 169-adres, m.a.w.: er kwam echt totaal geen reactie van de server. Nouja... maakt ook niet uit, 't werkt weer :)

Uhm.. enneh.. over 2 weken dus.. Moet iedereen dan veel verder reizen om op 't werk te komen?

Verwijderd

die rot docsis!!! die modems moeten ze gelijk in de vuilnisbak gooien :r

• Warbringer
GerbenW schreef op 26 september 2002 @ 18:45:
I_Stealth_I, nu stond er iets ja, eerder niet. Met 'niets' bedoelde ik natuurlijk niet 'helemaal niets' maar gewoon dat er geen DHCP-server stond toegekend en een 169-adres, m.a.w.: er kwam echt totaal geen reactie van de server. Nouja... maakt ook niet uit, 't werkt weer :)

Uhm.. enneh.. over 2 weken dus.. Moet iedereen dan veel verder reizen om op 't werk te komen?
ik niet, ik woon juist in helmond, ik spring op mijn fiets (!) en dan is het 2 x aanzetten en ik ben er al :)

weg met de auto, bus trein en whatever.. gewoon de fiets door weer en wind :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb gezien dat het kantoor van UPC in Eindhoven foetsie is (tussen Hermes en station). Naast Burgers...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 18:55:
die rot docsis!!! die modems moeten ze gelijk in de vuilnisbak gooien :r
Hoorden jullie dat geluid ook? :Z

Verwijderd

GerbenW schreef op 26 september 2002 @ 22:28:
[...]

Hoorden jullie dat geluid ook? :Z
Nee,sorry ik sliep >:)

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 19:11

shotputty

I&#039;ll be back

Als ik het goed begrijp hebben mensen met ADSL (vast IP) en WinXP nergens last van omdat die microsoft bug gebaseerd is op DHCP.

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Inderdaad. Maar niet iedereen heeft er last van hoor... De bug wordt trouwens verholpen met SP1 van XP.

• KifArU
  • Niet online
Stel dat de bug van af en toe uitvallen niet wordt verholpen door SP1, wat kun je dan doen?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Let wel: de bug geldt alleen bij een combinatie van Windows XP met een Motorola Surfboard modem!!

Als je er na installatie nog steeds last van hebt zou ik het in deze volgorde afwerken:
1) Reset modem en wacht dat ie weer online is. Kijk of je dan wel een ip krijgt. Komt modem niet online? Coax-kabel ff nakijken, bij het modem EN bij de wandcontactdoos.
2) Nog geen ip? Coax eruit en kijk of je dan wel een ip krijgt. Als je dan WEL een krijgt zijn er 2 opties: coax-kant van het modem stuk of probleem bij Chello. Als je GEEN ip krijgt zijn er ook 2 opties: ethernet-kant van het modem stuk of je computer kan geen ip-adres opvragen.
3) Probeer eens een andere UTP-kabel. Straight, niet cross-linked.
4) Heb je een firewall aan staan? Zet die eens uit. Let op: XP heeft zelf ook een firewall, staat die misschien aan? (tabblad 'geavanceerd' bij eigenschappen van lan-verbinding)
5) Vink het internetprotocol bij de eigenschappen van je lan-verbinding eens uit, start opnieuw op, vink aan, start nog eens opnieuw op, kijken of je dan eentje krijgt.
6) Kijk ff in je explorer onder het menu 'Extra' > Internet opties > Tabblad 'verbindingen' > Knop 'Lan instellingen', vink daar ALLES uit.

Die punten zou ik proberen, in die volgorde dus!

Verwijderd

Ik had dus ook dikke ellende met Chello/XP, uren aan de lij gehangen. 3 OS'en geprobeerd (WinMe de enigste die ut wel deed :r ) maar nu na enkel weken ben ik er dus achter dat als ik mijn 3Com op 10 Mbfull-duplex zet de boel het dus wel gewoon doet ?????
Pagina: 1 2 Laatste