ECHT NIET!! Ik heb EXACT hetzelfde met een COM21 modem!!! Ik snap die opmerkingen nooit. En mensen die altijd maar zeggen dat je maar 1 netwerkkaart kan gebruiken bij chello. Ik kan iedere kaart gebruiken die ik maar wil. Ik kan er zo 300 wisselen in een uur. Het probleem nu is dat m'n winXP MET COM21 het niet doet, win98 werkt perfect. Heeft dus geen ene **** met de modem te maken. ZO, nu ga ik maar eens die SP1 downen.GerbenW schreef op 03 oktober 2002 @ 17:30:
Let wel: de bug geldt alleen bij een combinatie van Windows XP met een Motorola Surfboard modem!!
Als je er na installatie nog steeds last van hebt zou ik het in deze volgorde afwerken:
1) Reset modem en wacht dat ie weer online is. Kijk of je dan wel een ip krijgt. Komt modem niet online? Coax-kabel ff nakijken, bij het modem EN bij de wandcontactdoos.
2) Nog geen ip? Coax eruit en kijk of je dan wel een ip krijgt. Als je dan WEL een krijgt zijn er 2 opties: coax-kant van het modem stuk of probleem bij Chello. Als je GEEN ip krijgt zijn er ook 2 opties: ethernet-kant van het modem stuk of je computer kan geen ip-adres opvragen.
3) Probeer eens een andere UTP-kabel. Straight, niet cross-linked.
4) Heb je een firewall aan staan? Zet die eens uit. Let op: XP heeft zelf ook een firewall, staat die misschien aan? (tabblad 'geavanceerd' bij eigenschappen van lan-verbinding)
5) Vink het internetprotocol bij de eigenschappen van je lan-verbinding eens uit, start opnieuw op, vink aan, start nog eens opnieuw op, kijken of je dan eentje krijgt.
6) Kijk ff in je explorer onder het menu 'Extra' > Internet opties > Tabblad 'verbindingen' > Knop 'Lan instellingen', vink daar ALLES uit.
Die punten zou ik proberen, in die volgorde dus!
Sorry ik ben aan het flippen...
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Dit slaat dus ook echt nergens op, een COM21 modem werkt niet met dhcp maar heeft een vast ip-adres. Dus als je netjes je ip-adres in WinXp invult dan zou die het gewoon moeten doen.shotputty schreef op 03 oktober 2002 @ 18:44:
[...]
ECHT NIET!! Ik heb EXACT hetzelfde met een COM21 modem!!! Ik snap die opmerkingen nooit. En mensen die altijd maar zeggen dat je maar 1 netwerkkaart kan gebruiken bij chello. Ik kan iedere kaart gebruiken die ik maar wil. Ik kan er zo 300 wisselen in een uur. Het probleem nu is dat m'n winXP MET COM21 het niet doet, win98 werkt perfect. Heeft dus geen ene **** met de modem te maken. ZO, nu ga ik maar eens die SP1 downen.
Check out http://www.getbackonstage.nl
Oh? Ja dat blijkt in de praktijk ook nog wel eens te helpen. We laten klanten wel eens de duplexmodus op 10/half te zetten.Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 18:20:
Ik had dus ook dikke ellende met Chello/XP, uren aan de lij gehangen. 3 OS'en geprobeerd (WinMe de enigste die ut wel deed) maar nu na enkel weken ben ik er dus achter dat als ik mijn 3Com op 10 Mbfull-duplex zet de boel het dus wel gewoon doet ?????
duh! Een Com21 heeft een VAST ip-adres, dan gelden al die punten niet. Een Com21 is dan ook het enige modem waar je van netwerkkaart kunt wisselen zonder problemen. Maar wat zeg ik nou in mijn vorige reactie? Dat het probleem alleen van toepassing is op WinXP in combinatie met Motorola Surfboard-modems!! (eerste regel van de reactie) Lezen is toch best moeilijk he...shotputty schreef op 03 oktober 2002 @ 18:44:
[...]
ECHT NIET!! Ik heb EXACT hetzelfde met een COM21 modem!!! Ik snap die opmerkingen nooit. En mensen die altijd maar zeggen dat je maar 1 netwerkkaart kan gebruiken bij chello. Ik kan iedere kaart gebruiken die ik maar wil. Ik kan er zo 300 wisselen in een uur. Het probleem nu is dat m'n winXP MET COM21 het niet doet, win98 werkt perfect. Heeft dus geen ene **** met de modem te maken. ZO, nu ga ik maar eens die SP1 downen.
Ja ik weet dat Rattlehead ook al heeft geantwoord maar dit vond ik zo'n domme reactie dat ik ook even MOEST reageren
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Zucht ... in sommige regio's waaronder regio Rotterdam werkt het com21 modem middels het DHCP principe.... in andere regio's is dat misschien anders... maar com21 werkt wel degelijk met een Dynamisch IP-Adres...GerbenW schreef op 03 oktober 2002 @ 20:52:
[...]
Oh? Ja dat blijkt in de praktijk ook nog wel eens te helpen. We laten klanten wel eens de duplexmodus op 10/half te zetten.
[...]
DDDUUUUHHHHHH![]()
![]()
![]()
Een Com21 heeft een VAST ip-adres, dan gelden al die punten niet. Een Com21 is dan ook het enige modem waar je van netwerkkaart kunt wisselen zonder problemen. Maar wat zeg ik nou in mijn vorige reactie? Dat het probleem alleen van toepassing is op WinXP in combinatie met Motorola Surfboard-modems!! (eerste regel van de reactie) Lezen is toch best moeilijk he...
Ja ik weet dat Rattlehead ook al heeft geantwoord maar dit vond ik zo'n domme reactie dat ik ook even MOEST reagerenSorry hoor...
En verder staat er in een ander topic [rml][ chello] disconnects[/rml] al vermeldt dat je NIC op 10Mbit HALF Duplex moet komen te staan, omdat de "nieuwe" com21 modems niet goed blijken te functioneren op 100Mbit, waardoor je er af en toe wordt afgeknikkerd, modem resetten helpt dan meestal wel.. maar het probleem blijft zich dan nog steeds voordeen.
Zodra je de NIC omzet naar 10Mbit Half Duplex _EN_ je reset het modem nog een keer, dan moet het probleem verholpen zijn ...
En ga chello of een andere provider niet de schuld geven want dit probleem komt regelrecht bij com21 vandaan ...
-edit-
En GerbenW ... je hebt alleen maar verstand in de regio waar je momenteel werkzaam bent ... en niet in andere regio's ... dus ga dan ook geen uitspraken doen waar je niks vanaf weet... of stuur ff een mailtje naar TD in Capelle a/d IJssel (Kantoor Chello - Rotterdam), daar kunnen ze je precies uitleggen hoe ze daar te werk gaan
-edit-
Anyway, in dat geval review ik shotputty's reactie nog een keer
Welke precies?shotputty schreef op 03 oktober 2002 @ 18:44:
[...]
ECHT NIET!! Ik heb EXACT hetzelfde met een COM21 modem!!! Ik snap die opmerkingen nooit.
Eeehh.. ja, alleen bij een Com21. Niet bij een Terayon-, Motorola-, Lancity-, Futurenetworks-, Cornerstone- of Elsa-modem.En mensen die altijd maar zeggen dat je maar 1 netwerkkaart kan gebruiken bij chello. Ik kan iedere kaart gebruiken die ik maar wil. Ik kan er zo 300 wisselen in een uur.
Tja dat zeiden we toch al? Het ligt aan Windows XP en het wordt verholpen met SP1.Het probleem nu is dat m'n winXP MET COM21 het niet doet, win98 werkt perfect. Heeft dus geen ene **** met de modem te maken.
Succes!ZO, nu ga ik maar eens die SP1 downen.
Geeft niet hoorSorry ik ben aan het flippen...
Ik doelde ook niet op jouw .. maar alle "gebruikers" van het internet die zo'n zelfde soort probleem heeft met bv. Chello ..GerbenW schreef op 03 oktober 2002 @ 21:15:
OkWissiknie... Ik geef trouwens niet 'Chello de schuld', ik werk zelf bij Chello
Geeft niet hoor
Com21 levert die dingen aan, en als hun er niet voor zorgen dat dat probleem opgelost wordt, dan kan chello alleen maar zeggen wat ze weten (en in het geval van de meeste 1e lijns medewerkers, weten ze niet eens van dit probleem af).
-edit-
En dat je voor Chello werkte was al algemeen bekend op dit forum
-edit-
Verwijderd
Ja en als jij niet de moeite neemt om eens te bellen naar Leeuwaarden zullen ze het ook nooit weten.Warbringer schreef op 21 september 2002 @ 22:38:
[...]
Wij in brabant, kunnen gelukkig ook die dingen direct flushen, waarom in leeuwarden niet.. is mij ook een raadsel.
Welkom op GoT!!Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 08:28:
[...]
Ja en als jij niet de moeite neemt om eens te bellen naar Leeuwaarden zullen ze het ook nooit weten.
Als je bij UPC werkte had je begrepen dat dat niet zo werkt.
Verwijderd
Klopt als een busEnforcer schreef op 03 oktober 2002 @ 21:04:
[...]
Zucht ... in sommige regio's waaronder regio Rotterdam werkt het com21 modem middels het DHCP principe.... in andere regio's is dat misschien anders... maar com21 werkt wel degelijk met een Dynamisch IP-Adres...
En verder staat er in een ander topic [rml][ chello] disconnects[/rml] al vermeldt dat je NIC op 10Mbit HALF Duplex moet komen te staan, omdat de "nieuwe" com21 modems niet goed blijken te functioneren op 100Mbit, waardoor je er af en toe wordt afgeknikkerd, modem resetten helpt dan meestal wel.. maar het probleem blijft zich dan nog steeds voordeen.
Zodra je de NIC omzet naar 10Mbit Half Duplex _EN_ je reset het modem nog een keer, dan moet het probleem verholpen zijn ...
En ga chello of een andere provider niet de schuld geven want dit probleem komt regelrecht bij com21 vandaan ...
Heb je gewerkt voor upc chello in R'dam?-edit-
En GerbenW ... je hebt alleen maar verstand in de regio waar je momenteel werkzaam bent ... en niet in andere regio's ... dus ga dan ook geen uitspraken doen waar je niks vanaf weet... of stuur ff een mailtje naar TD in Capelle a/d IJssel (Kantoor Chello - Rotterdam), daar kunnen ze je precies uitleggen hoe ze daar te werk gaan
-edit-
Verwijderd
Dit probleem is niet alleen gerelateerd tot XP en Motorola. Binnen onze HD hebben we een zelfde probleem met XP home en het geen verkrijgen van een IP adres aan netwerkbeheer doorgegeven.Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 08:55:
Misschien nog iets wat kan bijdragen;
Bij XP en Motorola probleem check de Dhcpcsvc.dll versie.
Graag wil ik weten welke versie dit is en welke versie bij SP1 gebruikt wordt.
Grt,
Gerard
Ik heb terugkoppeling gehad dat dit inderdaad een probleem is binnen XP. Het had te maken met het subnet (255.255.255.255) waar die broadcasts via gaan. XP verwacht via zelfde subnet een terug. Deze werd echter niet gezien door XP omdat dit volgens hun nog op de oude traditionele manier ging binnen de tcp/ip stack. Hun hadden het dan over win95 etc.. Na een aanpassing van een routering is het probleem binnen ons netwerk opgelost. Dus het zou nu niet meer voorkomen of er nu wel of niet SP1 of die hotfix geinstalleerd is.
Ik ben werkzaam bij dat bedrijf wat jarenlang in trouwe dienst van UPC/Eneco is geweest, en sinds 2 Sept. eruit is geknikkerd door 2 andere bedrijven die totaal geen verstand van het installeren hebbenVerwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 23:01:
[...]
Klopt als een bus
[...]
Heb je gewerkt voor upc chello in R'dam?
-edit-
En ik heb jouw ook welleens aan de telefoon gehad
-edit-
Verwijderd
Ben jij toen nog met een klein clubje van je collega's op de desk geweest omdat bepaalde mensen op de hd dat wel leuk zouden vinden?Enforcer schreef op 05 oktober 2002 @ 12:15:
[...]
Ik ben werkzaam bij dat bedrijf wat jarenlang in trouwe dienst van UPC/Eneco is geweest, en sinds 2 Sept. eruit is geknikkerd door 2 andere bedrijven die totaal geen verstand van het installeren hebben
-edit-
En ik heb jouw ook welleens aan de telefoon gehad
-edit-
Verwijderd
Jammer dat jullie niet meer de installaties doen. Maar heb gehoord dat vanaf Januari de kans bestaat dat jullie weer terug zijn.Enforcer schreef op 05 oktober 2002 @ 13:36:
Nee, daar was ik niet bij ... en dat was maar een heeeeeeeeeel klein clubje die toen naar de HD is geweest
Btw. De vlaaien waren wel erg lekker
ps. Ben ook wel benieuwd wie je dan was. Ken aardig wat ex collega's van planhold.
Dat gerucht hoor ik ook
Schijnt dat er vanaf januari alle contracten aflopen door alle regio's met UPC en ons bedrijf, dus we hopen maar dat we in januari weer terugkomen .. tot die tijd zit ik in regio Roosendaal te banjeren bij @home
Kleine Hint: Ik ben de persoon geweest die na 2sept. nog 1week bij UPC actief was
En hoe gaat ut qua installs met die andere 2 ?
-Compleet OFFTOPIC-
Verwijderd
Heb je een tijd geleden eerste module van je MCSE behaald:? Dan weet ik het wel. Zoniet dan denk ik dat je die andere "goooozer" bentEnforcer schreef op 05 oktober 2002 @ 15:40:
-Compleet OFFTOPIC-
Dat gerucht hoor ik ook
Schijnt dat er vanaf januari alle contracten aflopen door alle regio's met UPC en ons bedrijf, dus we hopen maar dat we in januari weer terugkomen .. tot die tijd zit ik in regio Roosendaal te banjeren bij @home600kb/s!
Kleine Hint: Ik ben de persoon geweest die na 2sept. nog 1week bij UPC actief wasDenk dat je dan wel weet wie.
En hoe gaat ut qua installs met die andere 2 ?
-Compleet OFFTOPIC-
Ach ja laten we zeggen dat ze nog veel HD ondersteuning nodig hebben
Krijg je vaak de vraag van ze: Hoe moet ik het email instellen?!
Verwijderd
Vooral netwerkkaarten schijnen nogal problematisch te zijn. Maar das meer een kwestie van te weinig hardwarematige kennis en beetje logisch denken.Enforcer schreef op 05 oktober 2002 @ 16:53:
Dat met dat MCSE is een andere collega
Krijg je vaak de vraag van ze: Hoe moet ik het email instellen?!Ik had het daar in die laatste week nog met iemand van de HD over... die wilde toen de complete install van die gast overnemen
Ik zou als monteur zijnde allereerst samen met de klant controleren of PC goed opstart en geen direkte problemen vertoont. Daarna zou ik os checken en wat voor hardware.
Vaak hebben klanten hiervoor een inbelmodem gebruikt wat ze niet meer van plan zijn te gebruiken. Als een PC veel uitbreidingskaarten heeft zou ik aan de klant vragen of dat modem er dan uit kan en daar de netwerkkaart instoppen als het inbelmodem altijd zonder problemen werkt.
Sorry hoor, ik wist niet beter dan dat alle modems via DHCP werken behalve Com21's. Vind je het zo vreemd dat als je 3 jaar lang hebt geloofd dat Com21's alleen statisch werken en iemand anders dan wat anders roept, je dan meteen roept dat ie het fout heeft?Enforcer schreef op 03 oktober 2002 @ 21:04:
[...]
-edit-
Het is net zoiets als dat jij altijd hebt geloofd dat Windows van Microsoft is dat ineens vandaag blijkt dat het van Philips is.
Sorry!
Check out http://www.getbackonstage.nl
Ik heb sinds ruim een maand ook Chello hier (eindelijkRattlehead schreef op 06 oktober 2002 @ 11:21:
Mij rest ook niets anders dan ff m'n welgemeende excuses aan te bieden voor mijn iets te voorbarige reactie, maar ik meende ook werkelijk dat com21 ten alle tijde een vast ip-adres meekreeg.
Sorry!
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
surf maar es (als je een motorola surfboard hebt) naar http://192.168.100.1
Wat zeggen de log files van je modem??
Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'
Heb je ook zo iets voor terayons of nietThe_Ghost schreef op 06 oktober 2002 @ 11:29:
eh, maar mensen, is er nog niemand zo slim geweest om es te kijken wat het modem er van zegt?
Niet dat ik weet, waarschijnlijk zijn die aardig dichtgetimmerd,
hetgeen trouwens ook bij je motorola het geval kan zijn..
Heeft iemand laatst ook zijn Terayon modem moeten laten vervangen???The_Ghost schreef op 06 oktober 2002 @ 11:29:
eh, maar mensen, is er nog niemand zo slim geweest om es te kijken wat het modem er van zegt?
maar nou over die test dit staat er bij mij:
Is dat erg???Acquire Downstream Channel Done
Obtain Upstream Parameters Done
Establish IP Connectivity using DHCP Done
Establish Time Of Day Done
Transfer Operational Parameters through TFTP Done
Register Connection Done
Initialize Baseline Privacy Skipped
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
mijn @home modem weet nog steeds niet hoe laat het is...
k thanks.The_Ghost schreef op 06 oktober 2002 @ 11:52:
nope.. hoort zo.. valt me mee dat de upc wel de tijd regelt..
btw: snelheid is gewoon hetzelfde gebleven.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Maar ik durf er nix over te zeggen..
k.The_Ghost schreef op 06 oktober 2002 @ 12:05:
Ik weet het niet, mij is verteld dat die motorola's rammelbakken zijn.. De mijne draait nu 2 weken zonder enig probleem..
Maar ik durf er nix over te zeggen..
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
In elke regio werkt chello anders. Hier (flevoland) hebben wij een volledig IP adres (213.x.x.x, 10.x.x.x = gedeeld adres).
Wat je nooit moet geloven is dat je modem 6 of 12 uur uitmoet. Ik weet van een inmiddels ontslagen upc medewerker dat dat een smoes is zodat ze de eerste 6 uur van je af zijn.
Ook ik maak wel eens mee dat ik geen IP meer krijg toegewezen terwijl modem + netwerkkaart gewoon werken, gebeurt wel steeds minder. Ik denk dat het komt dat de DNS uitvalt. Op dat moment werken apps als MSN nog wel maar surfen kan niet meer. Automatische reactie voor meeste mensen: reboot, dat is de oplossing voor de meeste problemen. Op dat moment wordt opnieuw een IP aangevraagd en dat werkt dan niet.
Dit ligt niet aan Terayonmodem en ook niet aan Chello, maar aan Microsoft (W9x)
Toen ik pas chello had heb ik een aantal dagen zonder internet gezeten terwijl het bij vrienden even verderop gewoon werkte. Bij de helpdesk zeiden ze dat in mijn woonplaats helemaal geen internetverkeer mogelijk was door een storing.
Een hele simpele methode, die ik vaak gebruikt heb en tegenwoordig niet vaak meer nodig heb:
start regedit
ga naar sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\DHCP
verwijder deze
zet computer uit (niet afsluiten, stekker eruit of resetknop, anders herstelt windhoos deze opzettelijk gemaakte fout)
W95 NIET in safemode starten, W98 start gewoon op na scandisk. Bij mij werkt dit altijd.
Verwijderd
Wat ik altijd doe: Kabel gewoon laten zitten, daar raakt ie alleen meer van in de war. Dan gewoon in Windows Netwerk de modem uitschakelen en weer inschakelen. Meestal doet ie dan na 2 keer ooit 3 keer.... Succes.
Ik weet niet hoe de Chello helpdesk werkt, maar dat ze aparte methodes ontwikkeld hebben om hun klanten na zes uur weer terug te laten bellen lijkt me ietwat onrealistischIk weet van een inmiddels ontslagen upc medewerker dat dat een smoes is zodat ze de eerste 6 uur van je af zijn.
Lees je dit soort gegevens via een directe verbinding met de modem uit? Voor zover ik weet zijn die Com21 modems geheel afgesloten voor de gebruikernope.. hoort zo.. valt me mee dat de upc wel de tijd regelt..
Verwijderd
Dit kan ik heel simpel uitleggen. De DHCP kijkt namelijk naar welk fysiek adres een broadcast afkomt. Als hij dit adres kent (fysiek adres van je NIC dus) kijkt hij of daar onlangs een lease aan verleent is.Br@m schreef op 06 oktober 2002 @ 11:27:
[...]
Ik heb sinds ruim een maand ook Chello hier (eindelijk) maar ik heb nog steeds hetzelfde IPadres als in het begin. Ik heb hier ook een klein type com21 modem staan.. Dus hoe kan dat dan?
Is dit het geval dan kijkt ie of deze lease nog vrij is. Zo ja krijg jij weer dezelfde
Daarom is het een misverstand om te denken dat als er DHCP gebruikt wordt, je altijd een ander ip adres krijgt.
Wat dus absoluut niet verstandig is wat sommige mensen beweren, is het ip adres statisch in te vullen. Sommige mensen doen dit omdat ze bang zijn dat ze geen ip krijgen in het geval van een DHCP server storing. Zwaar overdreven, omdat een DHCP storing vrijwel niet voorkomt.
Het brengt dus ook het 2e probleem met zich mee dat de DHCP jouw statische ip waarvan de lease verloopt na 24 uur gewoon weer kan uitdelen. Dit levert dus een conflict op bij de gateway en gaat niet werken.
Zie ook de complete uitleg op : [rml][ Win98]De zoekpagina kan niet worden geopend.*[/rml]Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 13:00:
Even mij bijdrage:
In elke regio werkt chello anders. Hier (flevoland) hebben wij een volledig IP adres (213.x.x.x, 10.x.x.x = gedeeld adres).
Wat je nooit moet geloven is dat je modem 6 of 12 uur uitmoet. Ik weet van een inmiddels ontslagen upc medewerker dat dat een smoes is zodat ze de eerste 6 uur van je af zijn.
Ook ik maak wel eens mee dat ik geen IP meer krijg toegewezen terwijl modem + netwerkkaart gewoon werken, gebeurt wel steeds minder. Ik denk dat het komt dat de DNS uitvalt. Op dat moment werken apps als MSN nog wel maar surfen kan niet meer. Automatische reactie voor meeste mensen: reboot, dat is de oplossing voor de meeste problemen. Op dat moment wordt opnieuw een IP aangevraagd en dat werkt dan niet.
Dit ligt niet aan Terayonmodem en ook niet aan Chello, maar aan Microsoft (W9x)
Toen ik pas chello had heb ik een aantal dagen zonder internet gezeten terwijl het bij vrienden even verderop gewoon werkte. Bij de helpdesk zeiden ze dat in mijn woonplaats helemaal geen internetverkeer mogelijk was door een storing.
Een hele simpele methode, die ik vaak gebruikt heb en tegenwoordig niet vaak meer nodig heb:
start regedit
ga naar sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\DHCP
verwijder deze
zet computer uit (niet afsluiten, stekker eruit of resetknop, anders herstelt windhoos deze opzettelijk gemaakte fout)
W95 NIET in safemode starten, W98 start gewoon op na scandisk. Bij mij werkt dit altijd.
Tevens heb ik dit al meerdere malen uitgelegt in andere topics.
Heb je het niet gelezen dan?Cochrane schreef op 06 oktober 2002 @ 13:19:
Lees je dit soort gegevens via een directe verbinding met de modem uit? Voor zover ik weet zijn die Com21 modems geheel afgesloten voor de gebruiker
JA! dat ding heeft een WEBSERVER... sorry, kan het ook niet helpen...
a2000.nl
maar ik zit bij chello!
ps: het domein werd hiervoor onder die Terayon dus gewoon als chello.nl aangegeven.
edit: hmmm bij mordax geeft hij wel chello standaard aan?
Verwijderd
Is je probleem inmiddels al verholpen!! Zoja, kan je mij vertellen hoe je dat gedaan hebt want ik zit met hetzelfde probleem!
Alvast bedankt...
e.neef@chello.nl
Vraagje: Hoe doe je dat onder XP?GerbenW schreef op 03 oktober 2002 @ 20:52:
[...]
Oh? Ja dat blijkt in de praktijk ook nog wel eens te helpen. We laten klanten wel eens de duplexmodus op 10/half te zetten.
Tabblad Hardware, daarna Apparaatbeheer aanklikken,
Bij Netwerkadapters op dat +je drukken, vervolgens zie je je netwerkkaart daartussen staan,
Dubbelklik op je netwerkkaart en ga vervolgens naar het tabblad Apparaatbeheer,
Vervolgens kies je voor Link Speed/Duplex Mode (dit kan evt. afwijken maar het slaat altijd op hetzelfde), Kies vervolgens voor 10MBit Half Mode ...
Zet vervolgens je pc uit.
Vervolgens zet je eerst 10sec de stroom eraf van je modem, en zet hem daarna weer aan.
Zodra het modem weer "online staat te branden", start je je computer weer op en dan zou je (mits dat het probleem bij jouw was) weer gewoon kunnen internetten zonder disconnects oid.
Lees de gehele topic nog eens een keer door ?The_Ghost schreef op 09 oktober 2002 @ 19:59:
toch lijkt het me sterk, dat een modem wat zonder problemen 100 Mbit FD doet het op half-Duplex in een keer wel doet.. (beetje afhankelijk van wat je provider heeft ingesteld natuurlijk, dat snap ik)
En kijk ook even op [rml][ chello] disconnects[/rml]
Verwijderd
OK OK,Enforcer schreef op 09 oktober 2002 @ 20:16:
[...]
Lees de gehele topic nog eens een keer door ?
En kijk ook even op [rml][ chello] disconnects[/rml]
in dit geval hadden we het over een terayon modem.
In dit topic ging het in het begin namelijk nog over een motorola modem...
Ik weet ook wel dat er bij chello zo'n zes verschillende modems gebruikt worden/zijn