Had die Yes&No ook gezien maar vond hem er niet echt mooi uit zien. Hadden hem ook alleen maar in het rood. Verder zag het er niet verkeerd uit. Maar ja het oog wil ook wat
Anoniem: 66813
Ok ik heb dus ook zo'n laptoppie, alleen lijkt de IR poort niet te werken?!?
Hebben meer mensen daar last van? (ik heb het getest met een nokia 8210, PalmIIIC en een Compaq Armada)
Is er soms een speciale instelling oid?
Hebben meer mensen daar last van? (ik heb het getest met een nokia 8210, PalmIIIC en een Compaq Armada)
paar berichten terug had ik deze vraag ook. Bij mijn werkt het niet met windows 2000 en mijn nokia 6310i. Met mijn gewone pc maakt die wel verbinding.
Blijkbaar vaker voorkomend probleem. Vandaag even bij ene klasgenoot testen.
Blijkbaar vaker voorkomend probleem. Vandaag even bij ene klasgenoot testen.
Kijk ook even in je BIOS, want daar staan ook wat instellingen van je IR poort (misschien staat ie disabled).
Heb al van meer mensen gehoord dat IR niet werkt, bij mijzelf werkt het ook niet. Krijg melding dat het apparaat in de buurt is maar kan er verder niets naar toe sturen of er verbinding mee maken.Anoniem: 66813 schreef op 02 oktober 2002 @ 01:44:
Ok ik heb dus ook zo'n laptoppie, alleen lijkt de IR poort niet te werken?!?
Je zou idd kunnen kijken in het BIOS, alhoewel ik het ID heb dat het BIOS ook niet al te goed werkt. Heb namelijk seriele poort en parallele poort uitgeschakeld om resources te besparen. Maar als ik dan een printer aansluit op de parallele poort dan kan ik gewoon printen
heb ik ook last van gehad, dat de IR poort niet werkte.
Hij vind heel onregelmatig het apperaat, maar niet lang genoeg om een verbinding te maken.
Het lag aan de software die ik geinsalleerd had van Palm (Vx).
Nadat ik de recovery CD had gedraaid werkte het weer.
Hij vind heel onregelmatig het apperaat, maar niet lang genoeg om een verbinding te maken.
Het lag aan de software die ik geinsalleerd had van Palm (Vx).
Nadat ik de recovery CD had gedraaid werkte het weer.
American Express vraagbaak
Tada... tjek hier:
http://gathering.tweakers...message/15367911#15367911
Hier komt de oplossing voor de andere mensen die misschien ook porblemen hebben met Infra-rood communicatie tussen hun mob. phone en laptop;
Ga naar Control Panel --> System --> Device Manager --> Infrared en kies 'Advanced' (2e Tablad) Verlaag daar de Maximum Transfer Rate van 4 mBit naar 115,2 KB. Nu werkt je wireless verbinding als een tierelier !
Hier komt de oplossing voor de andere mensen die misschien ook porblemen hebben met Infra-rood communicatie tussen hun mob. phone en laptop;
Ga naar Control Panel --> System --> Device Manager --> Infrared en kies 'Advanced' (2e Tablad) Verlaag daar de Maximum Transfer Rate van 4 mBit naar 115,2 KB. Nu werkt je wireless verbinding als een tierelier !
YupzSiris schreef op 02 oktober 2002 @ 11:36:
Tada... tjek hier:
Nu werkt inbellen via mijn mobiel wel, thnx
Grappig, vanochtend dit topic geopend, linkje gevolgd, en mooi alle ALDI specs enzo van deze bak gevonden, nu vanmiddag wil ik nog even kijken, is hij weg... Nou jah, komt binnenkort (maand of 3 waarschijnlijk
) wel weer eentje in de aanbieding...

Ja, maar dan is ie ook een stuk duurder (1800+).
Dat werkt bij mij dus niet... Heb wel zo'n beetje alle instellingen gehad en in bios valt vrijwel niets in te stellen en wat je kan instellen heeft blijkbaar geen effect.Siris schreef op 02 oktober 2002 @ 11:36:
Tada... tjek hier:
Krijg uberhaupt geen enkele reactie met een infraroodapparaad.
Ik zit er zwaar aan te denken dat de infrarood hardwarematig defect is of niet aangesloten....
*update*
En hop, hij wordt deze week weer opgehaald! Prima service lijkt me, als ik hem snel weer terug krijg...
*2e update*
Uiteindelijk is hij ruim 1 week weg geweest en vandaag kreeg ik hem terug, de infraroodport was defect en is vervangen. Alles werkt nu in 1x vlekkeloos inderdaad
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 66813 op 15-10-2002 15:55 . Reden: Update ]
Anoniem: 5792
Onlangs bij de Hema een laptoptas. Even openvouwen en het is een rugzak... zwart. ... Heel cool ding.... 5 euro...Mottebelke schreef op 30 september 2002 @ 20:22:
Zijn er hier mensen die hun laptoptasje al aan de kant hebben gegooid en een mooie rugzak hebben gekocht om hun laptop in te doen??
Ja, maar daar past zeker alleen een laptop in. Ik wil ook andere zooi mee kunnen nemen.Anoniem: 5792 schreef op 02 oktober 2002 @ 13:10:
[...]
Onlangs bij de Hema een laptoptas. Even openvouwen en het is een rugzak... zwart. ... Heel cool ding.... 5 euro...
Maar zoals je hebt kunnen lezen heb ik nu een tas en ben er erg blij mee
Sling .. heb het zelfde dat die mijn telefoon niet herkend.. maar hij herkend mijn pc met IR wel. Heb jij toevallig ook windows 2000 ? zit namelijk meer aan een driver probleem te denken.
Waar o waar kan ik deze scoren?
http://www.casedirect.com...K&UREQB=6&UREQC=7&UREQD=2
Of iets wat vergelijkbaar is voornamelijk in kwaliteit.
Hier leveren o.a. de Free Record Shop en Funprice Caselogic spullen, misschien kan zo'n winkel em voor je bestellen? Gisteren bij de Dynabyte ook even gekeken voor een rugzak en daar hing er 1 van Targus, kwaliteit leek me in orde (prijs was er ook naar)
Vraag van mijn kant, het regent hier nu pijpestelen. Hoe nemen jullie je laptop droog mee, en dan op de fiets (in de auto snap ik dat tie droog blijft
), want zo ga ik niet richting school met de mijne.
Vraag van mijn kant, het regent hier nu pijpestelen. Hoe nemen jullie je laptop droog mee, en dan op de fiets (in de auto snap ik dat tie droog blijft
Leuke tas voor $79.95 !UnderFlow schreef op 03 oktober 2002 @ 00:09:
Waar o waar kan ik deze scoren?
Nou, mijn tas (Yes&No) heeft een ingebouwde regenhoes. Die kun je zo over de tas heen trekken. Blijft ie lekker droogTAG_Speedy schreef op 03 oktober 2002 @ 08:20:
Hier leveren o.a. de Free Record Shop en Funprice Caselogic spullen, misschien kan zo'n winkel em voor je bestellen? Gisteren bij de Dynabyte ook even gekeken voor een rugzak en daar hing er 1 van Targus, kwaliteit leek me in orde (prijs was er ook naar)
Vraag van mijn kant, het regent hier nu pijpestelen. Hoe nemen jullie je laptop droog mee, en dan op de fiets (in de auto snap ik dat tie droog blijft), want zo ga ik niet richting school met de mijne.
Tja een laptop kopen in de supermarkt. Blijft toch apart.
Als je voor weinig geld een goede laptop wil hebben, neem dan een Promedion!
Als je voor weinig geld een goede laptop wil hebben, neem dan een Promedion!
Ik denk dat de kwaliteit en de garantie van Medion dat van Promedion toch wel overstijgt.
Ik heb slechte verhalen gehoord over het bedrijf XS2 te Weesp dat Promedion maakt/verkoopt en serviced!
Vandaar dat ik voor dit product ben gegaan, want ik heb de promedion 5600 ook in overweging genomen,.
Ik heb slechte verhalen gehoord over het bedrijf XS2 te Weesp dat Promedion maakt/verkoopt en serviced!
Vandaar dat ik voor dit product ben gegaan, want ik heb de promedion 5600 ook in overweging genomen,.
Hmmz ik zal eens ff kijken of ze wat hebben.TAG_Speedy schreef op 03 oktober 2002 @ 08:20:
Vraag van mijn kant, het regent hier nu pijpestelen. Hoe nemen jullie je laptop droog mee, en dan op de fiets (in de auto snap ik dat tie droog blijft), want zo ga ik niet richting school met de mijne.
Als je een beetje een goede tas hebt is ie tot op zekere hoogte waterdicht. Ik heb bij mijn normale rugzak nog nooit gehad dat bijvoorbeeld mijn boeken nat waren oid. De tas die bij de aldi laptop zat is volgens mij van een dusdanig materiaal (iets van nep leer ofzo?) dat er geen spatje water doorheen komt. Daarbij komt nog dat er vaak een wat dikkere zachte laag in de zijkanten enzo zit waar de laptop zich bevind, wat ook weer een barriere vormt voor regen. Tja en als dat alles nog niet echt lekker werkt, kun je altijd nog een plastic zak oid om je rugzak doen, weet ik het
Maar een beetje fatsoenlijke tas / rugzak kan echt wel tegen een spatje water
Anoniem: 66314
Yebbedebbedooo!!!
Zit dit berichtje te schrijven op "mijn" gloednieuwe Asus L3800
Medion verkocht tegen aankoopsprijs.
Problemen hiero??? No way!!
Alles draait als een trein onder W98se.
Kostte 600 euro meer...
Ben je dan nog goed bezig???
Laatste berichtje dus in de medion-topics
Bedankt voor het meedenken...
Veel succes allemaal!
Guo...> SUCCES!
Zit dit berichtje te schrijven op "mijn" gloednieuwe Asus L3800
Medion verkocht tegen aankoopsprijs.
Problemen hiero??? No way!!
Alles draait als een trein onder W98se.
Kostte 600 euro meer...
Ben je dan nog goed bezig???
Laatste berichtje dus in de medion-topics
Bedankt voor het meedenken...
Veel succes allemaal!
Guo...> SUCCES!
Nee die van mij draaide gewoon de voorgeinstalleerde OS... (XPhome dus)Anoniem: 11461 schreef op 02 oktober 2002 @ 15:06:
Sling .. heb het zelfde dat die mijn telefoon niet herkend.. maar hij herkend mijn pc met IR wel. Heb jij toevallig ook windows 2000 ? zit namelijk meer aan een driver probleem te denken.
Ik laat wel even weten wat ik van Medion te horen krijg.

deze heb ik dus gekocht. Zit een appart goed beschermd vak achter in wat tegen je rug aan zit.
BTW. IEMAND die een 6310i op de ir poort heeft werken met windows 2000 ???????
Ik heb nog een vraag ik heb Windows XP home nog steeds op me laptop draaien. Heb ook Windows 2000 al aan de praat verder, maar zowel in Windows XP als 2000 gaat het mis als de laptop in powersafe gaat. Dan gaat de laptop namelijk niet weer aan zodra je een toets aanraakt. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen? Ik heb alle updates van de windows update site er ook al opstaan.
Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.
NL1psr,
Heb je een USB muis er aan hangen?
Heb je een USB muis er aan hangen?
Ik heb geen aldi laptop, dus dat nepleren tasje heb ik niet (blij toe denk ikUnderFlow schreef op 03 oktober 2002 @ 14:20:
[...]
Hmmz ik zal eens ff kijken of ze wat hebben.
Als je een beetje een goede tas hebt is ie tot op zekere hoogte waterdicht. Ik heb bij mijn normale rugzak nog nooit gehad dat bijvoorbeeld mijn boeken nat waren oid. De tas die bij de aldi laptop zat is volgens mij van een dusdanig materiaal (iets van nep leer ofzo?) dat er geen spatje water doorheen komt. Daarbij komt nog dat er vaak een wat dikkere zachte laag in de zijkanten enzo zit waar de laptop zich bevind, wat ook weer een barriere vormt voor regen. Tja en als dat alles nog niet echt lekker werkt, kun je altijd nog een plastic zak oid om je rugzak doen, weet ik het
Maar een beetje fatsoenlijke tas / rugzak kan echt wel tegen een spatje water
Daarom maar is gaan kijken voor zo'n laptop rugtas met apart vak voor de computer, lijkt me wat veiliger dan mijn Kipling tas.
Nee ik heb er geen externe muis aan zitten.
Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.
TAG_Speedy kijk eens naar die traveller die ik heb. Heeft zoals ik al gezecht heeft een appart vak voor je lap. Zou zelf nog als je het niet stefig genoeg vind een kunstof plaat in je hoofdvak kunnen doen dat je druk op je scherm nog beter word verdeeld.
gezecht ?
appart ?
stefig ?
vind ?
word ?
Ben je net begonnen Nederlands te leren?
appart ?
stefig ?
vind ?
word ?
Ben je net begonnen Nederlands te leren?
nee was net terug van het bier drinken .... uuuuh sporten. 
en btw als je toch gaat lopen mierenneuken ... ooit van kunstof gehoord ???
Trouwens weet iemand of het nut heeft om een progje zoals cool cpu of cpu idle er op te zetten om je accu een beetje te sparen?
en btw als je toch gaat lopen mierenneuken ... ooit van kunstof gehoord ???
Trouwens weet iemand of het nut heeft om een progje zoals cool cpu of cpu idle er op te zetten om je accu een beetje te sparen?
Anoniem: 56546
Update ellende Medion laptop:
Vandaag contact gehad met de helpdesk. Daar kreeg ik te horen dat er heel wat problemen zijn met de laptops die in mei zijn verkocht. De moederborden gaan kapot na een tijdje. Momenteel is er een wachtrij van een maand om het gerepareerd te krijgen, omdat er zoveel moederborden vervangen moeten worden.
Betaal je 1849e voor zo'n laptop en dan krijg je dit, dat belooft niet veel goeds voor de toekomst.
Vandaag contact gehad met de helpdesk. Daar kreeg ik te horen dat er heel wat problemen zijn met de laptops die in mei zijn verkocht. De moederborden gaan kapot na een tijdje. Momenteel is er een wachtrij van een maand om het gerepareerd te krijgen, omdat er zoveel moederborden vervangen moeten worden.
Betaal je 1849e voor zo'n laptop en dan krijg je dit, dat belooft niet veel goeds voor de toekomst.
Ze hebben in mei 60.000 van die dingen verkocht dacht ik. Als je dan uit gaat van 0.5% die problemen heeft met het moederbord dan heb je het wel over 3000 laptops. Kan me voor stellen dan dat een maand kost om te repareren. Het is namelijk vaak zo dat dat soort defecte altijd op het zelfde moment aan het licht komen.
Dus om nou meteen te zeggen dat dat niet veel goeds betekend vind ik een beetje te voorbarig.
Is gewoon zo als je veel producten verkoopt er ook meer terug komen voor reparatie. Het percentage zou ongeveer gelijk zijn.
Dus om nou meteen te zeggen dat dat niet veel goeds betekend vind ik een beetje te voorbarig.
Is gewoon zo als je veel producten verkoopt er ook meer terug komen voor reparatie. Het percentage zou ongeveer gelijk zijn.
Ik dacht dat het iets van 5% is wat stuk gaat ofzo in de regel?
Maarja, dat moet wel ingecalculeerd zijn natuurlijk, want anders hadden ze die spullen wel op voorraad.
Maarja, dat moet wel ingecalculeerd zijn natuurlijk, want anders hadden ze die spullen wel op voorraad.
Anoniem: 56546
Is niet gebeurd, want ze hebben de moederborden al een tijdje niet meer op voorraad. Dus,......Stinger_Ventura schreef op 10 oktober 2002 @ 10:39:
Ik dacht dat het iets van 5% is wat stuk gaat ofzo in de regel?
Of het aantal kapotte systemen gaat de 5% te boven.
Anyway, jij bent de eerste die technische problemen ondervind hier op het forum.
Terwijl er toch heel wat gebruikers zijn.
Anyway, jij bent de eerste die technische problemen ondervind hier op het forum.
Terwijl er toch heel wat gebruikers zijn.
uuuuh ... was laat en had denk ik te weinig bloed in mijn alcohol om nog te rekenenblimmel schreef op 10 oktober 2002 @ 10:14:
psst: 0,5% van 60.000 is 300
Anoniem: 65531
Ik heb gelijk gekreeeeeeegen hehe, NIEWE MEDION 23 OKTOBER
Voor meer info check nieuwe topic: [rml][ ALDI] Nieuwe Medion laptop 2.53ghz op 23 oktober in België![/rml]
Voor meer info check nieuwe topic: [rml][ ALDI] Nieuwe Medion laptop 2.53ghz op 23 oktober in België![/rml]