[aldi] Multimedia laptop

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 15:37
Cis schreef op 22 september 2002 @ 18:09:
[...]

Hoe gaan ze dat in hemelsnaam doen??
Ik neem aan dat het on-site is? Krijg je dan de volgende dag een nieuwe (andere) laptop en ben je al je opgeslagen gegevens kwijt?? :s :s
Ik neem aan dat je je gegevens van te voren ff back-upped of helemaal van de schijf haalt (privacy), als dat nog gaat. En anders vermeldt je gewoon duidelijk dat je absoluut je data terug wilt hebben. Ik neem aan dat ze dat toch gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies:
zoals ik al zei, ik vind het niet leuk dat moederbord het al zo snel begaf. Ik heb gebeld naar medion: ze lieten het ophalen door TNT en hadden het de volgende dag al gerepareerd en diezelfde dag weer teruggepost naar mij.

Dat scheelt, nu ik garantie heb van 2 jaar. Maar ik ben bang wat er daarna zal gebeuren. Mijn netvoeding ging ook al zo snel kapotm, terwijl ik hem altijd uitzet als ik ga slapen.
Gelukkig ook binnen een dag weer een nieuwe.

Daar is de helpdesk niet zo moeilijk over, maar houd mijn hart wel vast voor later (na 2 jaar).

PS: ze doen er alles aan om je bewaarde data weer voor je beschikbaar te stellen. Bij mij was dat niet nodig, want moederbord was kapoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe het zit met de service na die 2 jaar. Neem aan dat je dan tegen betaling je laptop zou kunnen laten repareren.
Wat is trouwens het service nummer van medion?
Dan bel ik ze wel even op met deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In België is die service alleszins heel goe. Ze hebben een General Support Center in Gent (www.gsc.be). Dus als er iets belt ge eerst of stuurt ge mail of zet ge iets op forum site, ze helpen je direct. En als het stuk is ofzo, brengt ge hem binnen en als ze nie veel werk hebben krijg je hem direct vermaakt terug (bv nieuwe harde schijf of moederbord,...). Heb ook al gehoord da ge daar zelfs geheugen voor de Medion kunt bijkopen, wat ook makkelijk is natuurlijk! Dus m.a.w. service van Aldi/Medion is heel goe (van horen zeggen toch, maar ge ziet ook op site dat ge gauw antwoord krijgt op je topic met vragen)!

Wat er na de garantie gebeurd weet ik nie, maar ik veronderstel dat ge dan gewoon uren en kosten betaald he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Dat is idd een interessante kwestie. Ik hoop dat iemand daar een antwoord op heeft. Moet ie natuurlijk wel al meer dan 2 jaar een Medion PC hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:45
Lijkt me vrij logisch dat ze hem na 2 jaar repararen voor je!

Als je auto uit de garantie is ( 1 tot 3 jaar ) , dan zegt de auto -dealer toch niet meer "we doen er niets meer aan, ook al betaald u"

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat ze hem repareren lijkt mij ook logisch .. maar als je dan bv voor het vervangen van een cd-rw een rekening van 750 euro gepresenteerd krijgt dan is de lol er ook snel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

750 euro is ook wat (te) veel, nietwaar? :)
Kun je beter een externe kopen voor 250 euro :)

Btw: hoe lang gaat zo'n accuutje mee bij een Medion en een Pentium4 processor? En hoe zwaar is dat beestje eigenlijk? :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
750 is mischien een beetje overdreven maar zoals ik al zij .... Bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Weet iemand hier ook hoe laat de Aldi open gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in Zaandam 8:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

In Wageningen ook om 8.30 . En ik heb al 2 mensen zo gek gekregen dat ze hem gaan kopen B)

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:42

markvt

Peppi Cola

tis dezelfde als vorige keer zoek op aldi laptop en dan de topic waarbij ze over een duitse beginnen ongeveer in mei :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Hoe laat moet ik in Tilburg voor een van de aldi's gaan liggen? En bij welke aldi heb ik de meeste kans? :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een vet koopje.. sjeck die prijs nou... damn!!! Kwil dr ook wel een maar jah net al me geld uit gegeven aan nieuwe pjoeter lol... volgendekeer beter ;) en kzal als eerste voor de deur liggen.. duz volgendekeer .. ALDI! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
Ow klein practisch (en dringend vraagje), kan je inmiddels bij de aldi ook pinnen? Kan me herinneren dat dat vruger (:+) nog niet kon. Aldi pc ooit eens gekocht... cash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ja je kan daar sinds een half jaartje of wat pinnen geloof dat dat wel bij alle aldi's is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wil als ik morgen die laptop heb hem eingenlijk wel verzekeren. Bij hccnet bieden ze een verzekering voor 100 euro per jaar. meer info: http://www.hccnet.nl/alt0128/verzekering/verzekering.html
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, of zijn met andere bedrijven die laptop verzekeringen aanbieden, en dan wel met schade en diefstal buitenshuis.

ps UnderFlow
Weet niet of er bij alle aldi's een mogelijkheid is om te pinnen maar er zijn wel aldi's waar je kan pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
sta een beetje in 2 strijd, of dat ik deze zal kopen of dat ik een sony vaio bij dixons ga bestellen.

specificaties:
sony viao PCG-FX702

Mobile AMD Athlon XP 1500+ processor met PowerNow! techniek
256Mb SDRAM geheugen
20Gb Ultra DMA harddisk
Combodrive
ATI 3D RAGE Mobility-M1 en 8Mb Video SDRAM 3D en accelerator
Microsoft Windows XP Home Editie UK
14.1" XGA-LCD scherm

voor €1499,=, is dit die € 100,=meer waard ... :|

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• Jordy-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 19:42
dubdubdubdub

zeg 'ns... is dit echt zo'n sterk aanbod?

('k zat erover te denken om 'n laptop aan te schaffen, en kwam zojuist deze tegen... 't geld heb ik wel)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 12-09 19:57
Hmpz.. ms Dell.nl nog ff sjekken.. zou geen aldi notebook kopen. :P Alleen al omdat je gewoon weet dat ze ergens op bezuinigd hebben (nee merkjes zijn niet heel duur, maar knap research en componenten wel). Vind ze er ook nooit geweldig uit zien. Als je echt weinig geld hebt en per se deze specs wilt.. tjah.. maar dan nog, iemand die weinig geld heeft zou voor iets met minder risico moeten gaan. Maarja.. 2dehands is bijv. ook een optie, maar dan heb je weer risico..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Jordy-B
  • Laatst online: 01-08 19:42
'k heb al 'n medion desktop-PC staan, en daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad... (alleen de brander was wat brakjes, zonder die brander zou 't nog een superscherpe prijs geweest zijn)...

• Stinger_Ventura
Duitse degelijkheid.

Enough said, lijkt mij zo.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

pvdlaan schreef op 24 september 2002 @ 23:43:
sta een beetje in 2 strijd, of dat ik deze zal kopen of dat ik een sony vaio bij dixons ga bestellen. specificaties: sony viao PCG-FX702
[...]voor €1499,=, is dit die € 100,=meer waard ... :|
Ik heb net ook nog gekeken. En je bracht me ook aan het twijfelen. Echter de Sony heeft slecht 8MB video ram en een lagere processeor snelheid zonder dat het meer levensduur van de batterij oplevert!

Ik ga gewoon (nu) een aldi PC halen, bevalt ie niet, breng ik hem terug. Ik zal vandaag nog even naar de Sony's kijken.

Everything is better with Bluetooth

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ok Ik heb hem, ik was 7.16 bij een Aldi in Leiden. Ze hadden er 15, er waren om 8.30 (openingstijd) ca 11 mensen. Ik kwam ook nog een mede-tweaker.net-er tegen.

edit:
Typo

Everything is better with Bluetooth

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik heb hem lekker ook, k was eigelijk veel te vroeg bij de aldi, had ook wel later kunnen komen, eerst lopen zoeken met z'n allen, maar geen laptops te vinden dan maar even vragen "ze liggen op kantoor", ik daarheen en was de eerste die er een had :)
Ik was trouwens In enschede bij de Aldi aan de haaksberger straat.

• UnderFlow
ik heb d'r ook een, ben er om 8:30 heen gegaan en idd ook even gevraagd of ze de laptops nog hadden. En ja :), heb alleen niet gevraagd hoeveel ze er hadden. Magoed ik heb er een. Nu ff winxp eraf en win2k erop :+

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 12-09 19:57
Sjow.. en werkt het lekker? Hoe warm wordt de bodem? En hoe lang gaat de battelij mee?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• ErA
  • Laatst online: 21:14

ErA

IK moet nog ff wachten tot later vanmiddag. Ik hoop dat ze hem nog hebben dan. Ach die aldi zit toch in een afbraak buurt hier in bergen

• UnderFlow
de adapter wordt warm en de harde schijf (of iig daar in de buurt) wordt ook warm. Maar niet overdreven ofzo, het is nog makkelijk vast te pakken. batterij heb ik gelezen zown 2 a 3 uur normaal. intensief gebruik minder lang. Hij werkt voorlopig goed allen gaat xp home er straks af :)

• Stinger_Ventura
De adapter word heel erg warm, de rest van de laptop niet zo.

Hebben jullie ook problemen met Microsoft Word? knalled dat er ook steeds uit?

• beekware
  • Laatst online: 21:13

beekware

To Experience The Unexpected..

Vraag dat over dat Medin Notebook

Welke max.-resoltie heeft als je er een externe monitor op aansluit???

Geets
Flipje

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

• beekware
  • Laatst online: 21:13

beekware

To Experience The Unexpected..

Vraag dat over dat Medin Notebook

Welke max.-resoltie als je er een externe monitor op aansluit???

Geets
Flipje

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Verwijderd

Eeeuuuhhmm... en nou in goed nederlands?
Is toch niet nodig binnen 1 minuut je post weer omhoog te schoppen! ;)

• Mottebelke
Jaja, ik heb hem ook. Om half negen stond ik hier voor de winkel waar al aardig wat mensen stonden (~15). Daarom dacht ik al, als dat maar goed gaat. Maar het bleek dat er ook een hoop mensen kwamen voor een hometrainer.
Er waren bij mijn filiaal (Sevenum) ongeveer 10 laptops te krijgen en er waren er om half negen al 6 weg. Maar de meeste mensen die er eentje willen hebben zullen toch wel om half negen gaan.
Thuisgekomen heb ik de doos uitgepakt. Het viel me op dat alles goed en praktisch verpakt zat (laptop in aparte doos en alle kabels en cd's zaten in de tas). Na alle plastic folietjes van het scherm gehaald te hebben en de accu aangesloten te hebben start ik hem op. Het gaat best vlotjes. Even wat laatste installatie-zaken afmaken voor WinXP (naam, netwerk) en we kunnen beginnen. Heb snel ff rondgekeken en alles staat er op. Het is toch best een ardig software-pakket dat je erbij krijgt.
Daarna moest ik alweer afsluiten, omdat ik de trein naar school moest halen. Vanmiddag daarom maar weer verder om de zooi ff te formatteren en de WinXP Pro-editie er op te zetten.

• Mottebelke
BTW, weet iemand al welke drivers er te downloaden zijn voor de verschillende onderdelen??
Dus videokaart, modem, netwerkkaart, geluid, moederbord (BIOS), etc.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

>:) KOPEN >:)

Heel mooi, bijna illegaal geprijsd ;)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem ook :) en tot nu toe ziet het er prima uit.
Alleen die window install vind ik wat minder (duh) :)
Wil de partities ook ff verandere en die D leeg gooien, staat alleen 3.15 gig op in de recover map.
Weet iemand wat die dat allemaal voor zooi is en of dat ook op de cd's staan die er bij geleverd zijn.

• UnderFlow
de programma's en drivers. Powerdvd enzo.

• Uiligheid
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Ik heb hem ook, hij bevalt me prima, net als mijn ALDI desktop.

Je bent gewoon dief van je eigen portemonnee, als je em niet haalt bij de ALDI ( of je hebt geld over, maar dan heb ik ook nog wel een rekening nummer voor je ;))

Die bestanden van 700 mb, die zijn om cd's te maken die je als recovery kan gebruiken. Is een bestandje retten.exe (redden in het duits I figure..) Die stuurt het dan aan..
Zooi er gewoon afflikkeren, 20 gb moet je zuinig mee wezen !!

Ga zo even de teringzooi eraf donderen en dan lekker clean installen.. :)

Was bij ons in de buurt trouwens ook wel druk, maar dat bleek ook anders uit te pakken. Een aantal mensen kwamen voor de soeppan :D

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• -RenE-
Stinger_Ventura schreef op 25 september 2002 @ 11:39:
Hebben jullie ook problemen met Microsoft Word? knalled dat er ook steeds uit?
Geen last van gehad.

Vanmorgen gekocht in Leiden en ik heb de hele dag in de dafult installatie in Word zitten werken. Niets geen vastlopers of andere problemen.

Ik begrijp eigenlijk ook niet wat sommige mensen niet goed vinden aan de default installatie. Dit is voor de gewone gebruiker toch ideaal. Alles werkt prima vanuit de doos, de meest gebruikte software is reeds geinstalleerd en er is een backup partitie.
Wil je meer dan kun je hart ophalen met het zelf installeren van de hele bende. Alle drivers worden hiervoor meegeleverd.

Het enige wat mij wat tegenvalt is het geluid. Als de fan niet draait is het heerlijk stil, maar als die dan maakt mij dat net iets teveel lawaai.

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Heeft er al iemand de TV out aan de praat ?
Ik krijg op zich wel beeld, maar alleen als ik de desktop extend. En dan draaien de filmpjes schokkerig...
Ik zal eens even de nieuwste Radeon Driver er op zetten.
Hij staat hier.

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

ehm weet iemand mischien waar ik de laatste driers moet halen voor deze laptop ?

• Whackit
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:44
Hier kun je dus de drivers krijgen...

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Maar bij mij knalt ie er met de ATI Radeon M6P 32 MB driver uit met de melding dat ie niet compatibel is met de kaart die er in zit.
Maar wat zit er dan wel in ?

• Mottebelke
Je moet ff kijken voor Plutonium drivers (http://www.driverheaven.net). Die werken bij mij best aardig.

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Whackit schreef op 25 september 2002 @ 19:06:
Hier kun je dus de drivers krijgen...
Ja daar kwam ik ook maar ik d8 dat er mischien een pagina was speciaal voor deze lappie :)

maar toch bedankt

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Maar wel vreemd dat er op de site van medion staat:
Grafiktreiber für die Notebooks MD 9703 P III 1,2 GHz, MD 9783 P IV 2 GHz
En wat staat er onderop de laptop ? Juist, MD 9783...

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op 25 september 2002 @ 00:40:
Duitse degelijkheid.

Enough said, lijkt mij zo.
Ja hoor, Medion, Dell en what so ever, all made in Taiwan.

• -RenE-
Is er al iets bekend over hoe de DVD speler regio vrij is te maken? Ik heb tot nog toe niets gevonden....

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Heeft er al iemand een compleet (en goed) overzicht van wat er in zit ?

Verwijderd

Ik kreeg eens dit telefoonnummer van het ALDI-hoofdkantoor:

075-6517411.

Ik weet niet of het nog steeds werkt.
(Ik had ooit een Aldi-PC gekocht, die ik na ruim één maand terug bracht: gewoon al m'n geld terug!)

Apropos DELL: die vragen maar liefst 78 euro verzendkosten voor je notebook.
(Dat ontdek je pas als je op de bestelpagina zit!).
Vergeet dat niet bij de DELL-prijs op te tellen: de ALDI is 'om de hoek'.

DELL 'aanbieding' 1900 euro

• Mottebelke
Dat zou ik ook graag ff hebben. Wel zo makkelijk bij het zoeken naar drivers. Op het moment heb ik nog geen drivers voor het toetsenbord. Wil namelijk wel graag m'n sneltoetsen kunnen instellen.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

jvhaarst schreef op 25 september 2002 @ 20:15:
Heeft er al iemand een compleet (en goed) overzicht van wat er in zit ?
ik wil wel ff berichten wat er allemaal inzit...
moet je ff zeggen wat je wil weten, dan zalk wel eens ff kijken :)

:7 It never hurts to help...

[Specs]

Verwijderd

Als het goed is staan er op de 2e partitie alle drivers in een map. Moet je met Fdisk ff de partitie tevoorschijnt halen mischien.

• Mottebelke
Nou, vooral het moederbord, het toetsenbord, de DVD/CD-combo en de geluidskaart.
Alvast bedankt voor je hulp!!

• Jack

Jack

MHz Matters

Mottebelke

zo maar een gek idee...
als je eens Sisoft sandra download! daarmee kun je heleboel gegevens van je pc te voorschijn halen!

maar xal zelf ook wel eens ff kijken

[Specs]

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ik heb net de TV-Out redelijk aan de praat gekregen:
In BS-Player kun je kiezen voor dual monitor bij de preferences...

• Jack

Jack

MHz Matters

jvhaarst schreef op 25 september 2002 @ 21:27:
Ik heb net de TV-Out redelijk aan de praat gekregen:
In BS-Player kun je kiezen voor dual monitor bij de preferences...
ja wat is dat nou eigenlijk voor kabeltje wat dr bij zit? hoe sluit ik dan de laptop aan op de tv? :?

[Specs]

• Jack

Jack

MHz Matters

Mottebelke schreef op 25 september 2002 @ 21:20:
Nou, vooral het moederbord, het toetsenbord, de DVD/CD-combo en de geluidskaart.
Alvast bedankt voor je hulp!!
...geluidskaart: Avance AC97 Audio
dvd: QSI DVD/CDRW SBW-081...
maar zover was je zelf waarschijnlijk ook al...
sisoft zegt trouwens meer overhet algemeen, maar ja... kheb nu nog ff geen sisoft op mn laptop. morgen weer :'(

[Specs]

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Siris schreef op 25 september 2002 @ 21:31:
[...]

ja wat is dat nou eigenlijk voor kabeltje wat dr bij zit? hoe sluit ik dan de laptop aan op de tv? :?
De grote tv-out FAQ

Misschien regio vrij maken:
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/dvd/combo.htm

• Ruben314199
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-04 21:08
2 jaar garantie is leuk. Meeste (goedkopere) laptops hebben maar 1 jaar

De gaafste watergekoelde pc ter wereld

• Stinger_Ventura
Ruben314 schreef op 26 september 2002 @ 03:21:
2 jaar garantie is leuk. Meeste (goedkopere) laptops hebben maar 1 jaar
Dat gaaf inderdaad ook de doorslag voor mij!

Bij Dell.nl moet je gewoon 250 euro betalen om van 1 naar 3 jaar te gaan, op een dure laptop maakt dat niet zo heel veel uit, maar als je een budget hebt dan drukt dat de rest van de onderdelen toch wel heel erg.

• omewillem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
FlamerX schreef op 18 september 2002 @ 23:54:
[...]

Waarom geen mobile Intel?? Past een gewone 2GHz überhaupt wel in een notebook en vreet die niet teveel stroom?

En ik denk dat het deze keer om een HP gaat ipv Medion (als je specs vergelijkt kom je bijna altijd op HP uit, Medion heb ik geen specs van kunnen vinden).
Volgens mij past het allemaal makkelijk, maar ik ben meer bang voor de hitte die de processor produceert. Hoe willen ze dat ding ooit koelen? 8)7

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
Werkt de tv out gewoon goed? voledig beeld gevuld en de spdif uitgang naar je versterker voor 5.1 geluid? zodat je eigenlijk een echte dvd speler hebt met dolby digital?

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
dit zou mij wel ovrhalen om een maand te wachten

• im_ik
  • Laatst online: 06-07 11:24

im_ik

dat ben ik dus

zo ... gister avond heeft me ma er ook 1 gehaalt in baarn ...(daar waren ze nog)
maar wat een pracht laptop.. alles doet het.
hier nog geen prob's gehad.

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
Er staan daar vier bestanden voor de combo drive. Welke moet je dan hebben?

Verder, als de drivers voor de touchpad worden geinstalleerd (van de site van de makers) dan is er het vervelende probleem dat de muiscursor geregeld blijft hangen :( Iemand een oplossing voor dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check dit : http://wald.heim.at/sherwood/530742/dvd/qsi/index.html
Hier staat het volgende :
There are different Hardware versions of the drive. Most of them are "3". The flasher dont overwrite drives with different Hardware version. The third letter of the firmware is generated by the drive. (eg. NXA5-E and NXC5-E are the same) Dont ask me how you find out the letter behind NXC5 without reading the firmware and look inside.
Gewoon downen en kijken wat het flashprogsel zegt. Ik ga vanavond ff proberen, moet nu weg helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Mottebelke schreef op 25 september 2002 @ 19:22:
Je moet ff kijken voor Plutonium drivers (http://www.driverheaven.net). Die werken bij mij best aardig.
Bij mij werken deze ook goed,
Met 3DMark2001 SE Build 330 ben ik van 2043 (standaar ATI-drivers) naar 2209 punten gegaan (Plutonium drivers) :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 19:43:
check dit : http://wald.heim.at/sherwood/530742/dvd/qsi/index.html
Hier staat het volgende :
[...]

Gewoon downen en kijken wat het flashprogsel zegt. Ik ga vanavond ff proberen, moet nu weg helaas...
Ik heb het zojuist geprobeerd en het werkt goed. De hardware code kun je vinden op de drive (er even uit halen om deze te kunnen lezen).

De firmware die ik heb gebruikt was EE*2 (op de drive stond code EE02-C).

Uiteraard heb je ook nog iets als "DVD region killer" nodig om de software matige regio beperking uit te zetten.

Ik heb nog geen CD's gebrand, maar verwacht daar verder geen problemen mee

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik kan mededelen dat ook het branden werkt :)

Windows is nog maar een keer gecrasht na knoeien met de tvout, is bijna te ingewikkeld om de verschillende opties onder verschillende schermen te pleuren, maar het blijk in iedergeval dat je de primaire monitor (tv was dat in dat geval) niet uit mag schakelen in het ati menutje, wist ik veel hoe dat werkt :)

• -RenE-
Weet iemand ook hoe ik het knipperen van het emailknopje van de "Easy Launch Keys" kan stoppen. Zelfs als ik mijn email (outlook) ophaal met imap blijft ie maar door gaan.

In de "Launch manager" kan ik er geen oplossing voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mijn god, die wil ik hebben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kut zeg... excuus voor mijn woord gebruik... ik wil ook zo'n ding hebben!

Weet iemand een telefoonnummer waar hij te bestellen is? Heb wel een Dell gezien, maar die kost mij, met mijn wensen € 2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Damn, morgen moet ik werken, dan ben ik natuurlijk te laat als ik om 5 uur aan kom sjokken ???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je al lang te laat bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 15:30:
Denk dat je al lang te laat bent...
:( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Solomo schreef op 28 september 2002 @ 15:36:
Ik kan mededelen dat ook het branden werkt :)

Windows is nog maar een keer gecrasht na knoeien met de tvout, is bijna te ingewikkeld om de verschillende opties onder verschillende schermen te pleuren, maar het blijk in iedergeval dat je de primaire monitor (tv was dat in dat geval) niet uit mag schakelen in het ati menutje, wist ik veel hoe dat werkt :)
Dit kan ik bevestigen...
ik heb ff de Tools en Drivers van D:\ (710 mb) op een cd-tje gebrand in 11 minuten (8x speed) :) >:) das veel sneller dan de brander in mn desktoppie (4x speed) !!

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
Ik heb zojuist een pagina gemaakt van alle drivers/hacks die to dusver bekend zijn. Uiteraard is dit nog maar een begin. Ik zal de pagina aanvullen met alle ontbrekende inormatie en links. Mocht je nog iets weten wat toegevoegd zou moeten worden laat het me dan even weten.

Medion 9783 drivers/hacks:
http://www.biosign.nl/medion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laptop ook gehaald, ik heb er nu windows ME erop draaiend, alleen heb een probleem met de DVD/CD-RW combo drive, hij wordt niet herkend door windows en bij apparaatbeheer staat er ook gewoon geen CD-ROM station. Tevens staat er bij apparaatbeheer een conflict met een een of ander vaste-schijfcontroller: Intel(r) 82801BA UltraATA-opslagcontroller. Weet iemand waar dit alles aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar is hij ook een beetje stevig of buigt alles aan alle kanten?

Op m'n oude werk gebruikte ik zo af en toe ook een laptop (Acer) en dat buigt en kraakte aan alle kanten. Vooral het beelscherm maakt een hoop lawaai en buigt als je hem probeert te sluiten.

Vandaar deze misschien wel erg rare vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 22:48:
Misschien een stomme vraag, maar is hij ook een beetje stevig of buigt alles aan alle kanten?

Op m'n oude werk gebruikte ik zo af en toe ook een laptop (Acer) en dat buigt en kraakte aan alle kanten. Vooral het beelscherm maakt een hoop lawaai en buigt als je hem probeert te sluiten.

Vandaar deze misschien wel erg rare vraag.
Neuh... Deze is zwaar en solide ;)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 18:34:
Ik heb de laptop ook gehaald, ik heb er nu windows ME erop draaiend, alleen heb een probleem met de DVD/CD-RW combo drive, hij wordt niet herkend door windows en bij apparaatbeheer staat er ook gewoon geen CD-ROM station. Tevens staat er bij apparaatbeheer een conflict met een een of ander vaste-schijfcontroller: Intel(r) 82801BA UltraATA-opslagcontroller. Weet iemand waar dit alles aan ligt?
Heb je al geprobeerd om de laatste intel chipset drivers te installeren? Dat je cd-rom het niet doet is een logisch gevolg van het feit dat die opslagcontroller niet werkt. Ik zou die chipset drivers dus even proberen. Je kunt ze vinden op de site van intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 11:05
-RenE- schreef op 28 september 2002 @ 16:09:
Weet iemand ook hoe ik het knipperen van het emailknopje van de "Easy Launch Keys" kan stoppen. Zelfs als ik mijn email (outlook) ophaal met imap blijft ie maar door gaan.

In de "Launch manager" kan ik er geen oplossing voor vinden.
Het lampje van het emailknopje blijft knipperen totdat het programma "Check Mail" weer de e-mail server heeft gecheckt. Standaard staat het programma ingesteld op 5 minuten dus zal het lampje ook 5 minuten branden. Wil je dat het lampje ophoudt met knipperen dan kun je handmatig het programma op e-mail laten chekken of de interval waarop het programma werkt op 1 minuut zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
weet iemand hoe je het TFT scherm uit kan zetten als je hem aan de TV koppeld en dus via de TV het beeldscherm ziet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Volgens mij via een van de knopjes onder F3 of F4. Kun je met de Fn-toets doen. Heb het zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Siris schreef op 30 september 2002 @ 12:02:
[...]

Neuh... Deze is zwaar en solide ;)
Zwaar is ie zeker weten! Ik nam 'm voor de gein vandaag even mee naar school. Heb gelijk een rugblessure :(

Overigens stoort me dat niet eens zo. Ik zit er alleen een beetje over in dat die ventilator soms ineens aanspringt en dat maakt lawaai! Thuis niet zo erg, maar wel als ik in een hoorcollege zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cis schreef op 30 september 2002 @ 14:32:
[...]
Ik zit er alleen een beetje over in dat die ventilator soms ineens aanspringt en dat maakt lawaai! Thuis niet zo erg, maar wel als ik in een hoorcollege zit :)
Ach wat haalt het uit .. mensen die gaan lopen zeuren zijn gewoon jaloers dat een laptop hebt die zo snel is dat die gekoeld moet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buurman heeft hem ook net gehaald. NICE TOY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Hadden ze hem dan nog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 16:16:
[...]

Ach wat haalt het uit .. mensen die gaan lopen zeuren zijn gewoon jaloers dat een laptop hebt die zo snel is dat die gekoeld moet worden :)
LOL!!!!

Overigens even een vraag: op die laptop staan 2 partities:
C met windows XP
D met drivers, tools (Nero, Powerdvd etc) en Restore (of iets in de trant daarvan). Ik vroeg me af: weet iemand wat gebeurt er als ik die partitie gewoon formatter en daar win98 op gooi? Zijn die restorefiles (5x 700 mb) belangrijk om te behouden? Of kan ik gewoon de WinXp cdrom gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zwaar is hij dan in kilo's??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cis .. heb mijne ook leeg gegooid en de partities weg gegooid en opnieuw gemaakt en win2000 er op gezet. Maar wat in welke map staat moet je even op blz 44 van het boekje kijke .. geen zin om het over te type :)

Verbrugge .. denk een kilo of 3 maar ben niet echt een held in gewicht schatten :)

Nog even een vraagje zelf:
Heb windows 2000 er op staan maar mijn IR geageerd niet op mijn nokia 6310i .. met mijn gewone pc reageerd die wel.. iemand enig idee wat ik fout doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cis schreef op 30 september 2002 @ 19:12:
[...]

LOL!!!!

Overigens even een vraag: op die laptop staan 2 partities:
C met windows XP
D met drivers, tools (Nero, Powerdvd etc) en Restore (of iets in de trant daarvan). Ik vroeg me af: weet iemand wat gebeurt er als ik die partitie gewoon formatter en daar win98 op gooi? Zijn die restorefiles (5x 700 mb) belangrijk om te behouden? Of kan ik gewoon de WinXp cdrom gebruiken?
Daar heb ik wel wat antwoordjes op... :)
Ik heb de hele boel geformatteerd en opnieuw volgens mijn wensen gepartionneerd.
Op D:\ staat 3.15 Gig aan 5 images. Dwz de complete installatie zoals je de boel hebt gekregen inclusief alle rommel van internetaanbiedingshit, msn, jukebox enz voorgeïnstalleerd.
Eigenlijk is het enige dat je nodig hebt, de map tools en de map drivers op D:\
En die mappen zijn ook weer meegeleverd op cd-rom. Daar staan dus de softwarepakketjes in, Nero enz...
De map D:\Drivers zijn alle drivers voor het systeem.
Ik heb WinXP er netjes opgezet vanaf de "recovery" cd-rom en het loopt helemaal "schoon" met alleen mijn eigen gekozen software als een zonnetje. B)
Sommige drivers zijn echter alleen maar compatible met Win XP. !!!
Onder ME en 98 werken de vga drivers niet en krijg je problemen met een intelchipsetdriver (i845 chipset 82801 BA ultra ata storagecontroller). Een bronconflict (waar???) zorgt ervoor dat de combodrive niet meer aanwezig is op je systeem. Dus geen cd, dvd en brander meer... NERGENS! Behalve bij het booten onder DOS nog aanwezig!
Dat is dus onwijs irritant en ik kan tot nu toe nergens de oplossing vinden. Niet bij Medion, Niet bij Update Windows, niet bij Intel !!! Ook in je BIOS kun je hier niks aan veranderen terwijl bijvoorbeeld een IRQ-conflict daar vaak te verhelpen valt!
Idem voor de VGA drivers. Is geen pretje te werken op een resolutie van 640*480 @ 16c
Er zijn maar weinig mensen die andere OS-sen uitproberen. Ierdereen werkt vooral (waarschijnlijk wel terecht?) met Win XP. Maar ik heb een goede reden (mijn werk) om dat niet te -kunnen- doen.
Ik heb al postings geplaatst in het andere Medion-forum http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/499425 dat hier draait maar ook daar nog weinig oplossingen.
Las net dat Guo hetzelfde onnozele probleem heeft.
Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 18:34:
Ik heb ondertussen al heel wat tijd erin zitten met zoeken & vloeken :(, veel meer dan me lief is.
De laptop verkoop ik weer door en ik ga op zoek naar een behoorlijk modern systeem dat WEL compatible is met Windows 98se.
Anyone any suggestions ???

Ik lees het nog wel,

offtopic:
enne... Robbert!
Proficiat! 8) :+ 8)

Doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Zijn er hier mensen die hun laptoptasje al aan de kant hebben gegooid en een mooie rugzak hebben gekocht om hun laptop in te doen??
Ik vind het namelijk behoorlijk lastig om steeds 2 tassen mee te nemen (een voor de laptop en een voor de boeken). Zijn er tassen te krijgen waar deze laptop in past, want hij is natuurlijk vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Mottebelke schreef op 30 september 2002 @ 20:22:
Zijn er hier mensen die hun laptoptasje al aan de kant hebben gegooid en een mooie rugzak hebben gekocht om hun laptop in te doen??
Ik vind het namelijk behoorlijk lastig om steeds 2 tassen mee te nemen (een voor de laptop en een voor de boeken). Zijn er tassen te krijgen waar deze laptop in past, want hij is natuurlijk vrij groot.
Kijk even op de site van Case Logic (caselogic.com ???)
CL heeft tassen die extra groot zijn, met plaats voor mobiel, pennen, etui, boeken, broodtrommeltje etc etc :)
Denk dan overigens wel aan ±70 euro... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mottebelke .. ik inderdaad een rugtas gekocht. Is er eentje van het merk traveller. Zit een vak achter (tegen je rug) waar je laptop in past en is vrij goed beschermd met schuimrubber rand. Dan heb je nog een voorvak waar je je mappen / boek / lader / andere zooi in kan doen. Heb hem bij een tassen zaak vandaan. Denk niet dat de blokker ofzo hem verkkopt :) Btw bij de V&D hebben ze ook tassen (stuk goedkoper, 40euro dacht ik) waar die denk ik ook wel in past (maar die vond ik niet mooi :) ) maar reken maar snel richting de 100 euro voor een beetje tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Ok, zal eens kijken vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Jaja, heb er een gevonden. Bij V&D hadden ze er een van het merk Yes&No. M'n toppie paste erin en hij zag er ook nog eens mooi uit. En dat voor maar €50,- (veel goedkoper dan zo'n Eastpak, waar m'n laptop nog niet eens inpaste).
Pagina: 1 2 3 Laatste