Toon posts:

GoT in ravijn aan het vallen ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het valt mij en andere tweakers op dat de laatste alles bij Tweakers
niet lekker meer loopt zoals vroeger,
alles veel te commericeel,veel te veel onnodig bans/locks/noem maar op,
vele mods stappen op,frontpage is niet meer werkbaar en onoverzichtelijk.
Kortom Jammer.

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tja vroeger was alles beter.....vroeger....

Verwijderd

Topicstarter
ja in dit geval is dat echt zow,wordt allemaal TE hiero/

Verwijderd

Ik ben het opzich wel met je eens maar zulke topics op deze manier is ook onzinnig, kom es met ideeën hoe het beter kan.

Verwijderd

En wie ben jij dan?:

Aantal postings 73
Gemiddeld aantal postings per dag1
Geregistreerd op Monday 24 June 2002 23:34

Lees eerst eens wat draadjes in LA en MED en kom dan terug

>:)

Verwijderd

Vroeger....

Je bent gerigistreerd op Monday 24 June 2002 23:34.

vroeger is minstens 2 jaar geleden...

Woops, ^^^^ was iets eerder >:)

Verwijderd

valt ook wel mee, alleen ik vind de bereikbaarheid een stuk slechter geworden na de laatste server veranderingen.. Is trager, vaak onverwachte page not found gebeuren.. en bij vernieuwen doet ie het dan ineens wel weer... en nee ligt niet aan mijn pc.. werk op meerdere pc's met verschillende manieren verbonden met internet.

Maar goed dat er mods op stappen, is wel logisch. Mod zijn is leuk, maar na gegeven moment is de 'lol' er gewoon vanaf.. Dan begint het te vervelen.
Maar daarom zijn er ook nieuwe mods aangesteld die de crew lekker fris houden :)

Ik weet zeker dat de GOT straks weer 100% werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
vroeger kwam ik hier vaak en las alleen veel topics denk ca. 3 jaar geleden voro tips met bepaalde dingen ah.v. zoeken erg handig.
om ns wat te vragen toen v/h jaar toch ns aangemeld maar inderdaad veel posts niet,
maar beter vind ik minder commercieel,meer respect voor elkaar en minder snel dingen sluiten wordt wel onoverzichtelijk i know maar kan toch niet alles hebben ?
Heel tweakers commercie gebeuren valt mee opeens erg tegen,soort lokker idee krijg ik hiervan netzoals gratis internet van vroeger... :( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
p.s. inderdaad erg traag laatste tijd en zoals bovengenoemd al melde veel PAGE-NOT-FOUND fouten bij posten van bericht.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42

Jaymz

Keep on moving !

That's the price of being groot waar je ooit es klein was :)

En al die bans and shit zijn absoluut niet nodig........

...... als mensen http://gathering.tweakers.net/forum/faq gewoon es lezen en een beetje naleven.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:13

TwoR

Gekleurde stippen

Het klopt wel wat kaasie zegt dat je page not found krijgt en als je weer vernieuwd dat ie het dan weer doet. Maar dit zal dan wel weer oplossen. Ik heb niet echt te klagen over de snelheid kan er wel mee leven.

• ice18
  • Laatst online: 08-04-2022

ice18

There is no spoon....

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 11:33:
vroeger kwam ik hier vaak en las alleen veel topics denk ca. 3 jaar geleden voro tips met bepaalde dingen ah.v. zoeken erg handig.
om ns wat te vragen toen v/h jaar toch ns aangemeld maar inderdaad veel posts niet,
maar beter vind ik minder commercieel,meer respect voor elkaar en minder snel dingen sluiten wordt wel onoverzichtelijk i know maar kan toch niet alles hebben ?
Heel tweakers commercie gebeuren valt mee opeens erg tegen,soort lokker idee krijg ik hiervan netzoals gratis internet van vroeger... :( :( :(
Mee eens....lees al ongeveer 3 jaar t.net maar de sfeer gaat er een beetje van af....

't is maar een mening...

XP2600+|SoltekSL-NV400-64|Abit Siluro GF4 TI4400 128MB|16x40x DVD|Sony DRU-500a|512MB (PC2700DDR)|1x 3Com 10/100 NIC|1x 120GB 7200rpm 8MB ATA133 Maxtor HD --> Neovo E17a

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

vroeger...

face it het is nu
en vroeger komt niet meer trug

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

UTFS :+ :)
[rml][ PICS] Vanessa wordt ook steeds lelijker.[/rml]

dit is gewoon een algeheel voorkomend probleem, genoemd 'tijdsverloop' het bestaat al langer, enkel zodra je de gezegende leeftijd van 16 bereikt begint het enkel meer op te vallen:
get used to it, je hebt nog minstens 64 jaar te gaan voordat het klagen over 'vroeger dat ales beter was' een fulltime betrekking wordt, da's nog een lange tijd, en als je nu met vroeger-klachten een beetje rustig aanvangt heb je des te meer lol later in te halen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Ik vind dat als je je eigen registreerd eerst de faq moet doorlezen, doormiddel van een Agreement "Zo'n TxtBox" en een mailtje waarin je bevestiging krijgt dat je username en pwd zijn aangemaakt in de database ook de faq te zien krijgt

Verwijderd

Topicstarter
tis gewoon allemaal te massaal geworden nu,
tweakers is gewoon tweakers niet meer,tijden veranderen okee maar tweakers "loopt te veel mee" ook gewoon een mening.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 11:40:
Ik vind dat als je je eigen registreerd eerst de faq moet doorlezen, doormiddel van een Agreement "Zo'n TxtBox" en een mailtje waarin je bevestiging krijgt dat je username en pwd zijn aangemaakt in de database ook de faq te zien krijgt
Ja, en die dan meteen wegkklikken :)

Dat gaat niet werken, is al vaker over gesproken en dat wordt niet gedaan... Als je het toch wilt gaan doen moet je er meteen een vragenlijst aan toevoegen zodat getoetst kan worden op de nieuwe leden het echt hebben begrepen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 11:40:
heb je ooit zo'n faq gelezen van een site waar je later een agreement moet geven... nee, denk het niet.. men gaat gelijk naar de onderkant van de pagina waar men vervolgens een vinkje zet..

Wat wel effectief werkt is een woord verstoppen in de faq en onderaan de pagina vragen om dat woord voor dat men verder kan gaan met de registratie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 11:26:
Het valt mij en andere tweakers op dat de laatste alles bij Tweakers
niet lekker meer loopt zoals vroeger,
alles veel te commericeel,veel te veel onnodig bans/locks/noem maar op,
vele mods stappen op,frontpage is niet meer werkbaar en onoverzichtelijk.
Kortom Jammer.

Ik mis 1 ding: kom maar met de voorstellen om het allemaal beter te maken.
Kritiek hebben mag je maar dan wel met onderbouwing en eventuele oplossingen.

Verder nog wat vraagjes:
Hoeveel users zijn er volgens jou geband?
Hoeveel slotjes zijn er de afgelopen maand geweest?
Mods stapten volgens mij altijd met enige regelmaat op. 5 ineens in idd. veel maar ze hadden net zo goed over een periode van enkele dagen kunnen gaan en was er niemand iets opgevallen :)

Volgens mij niet meer dan altijd al is geweest. Oh en ik reken procentueel niet in aantallen ;)

Face it: GoT is groot en populariteit kost ALTIJD een mate van sfeer, gezelligheid en een ons kent ons gevoel.

Nog 1 opmerking: als iedereen zegt dat iets slecht is en het is niet slecht word het vanzelf slecht daarom wil ik graag meer horen van je dan "het is slecht" ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 11:43:
tis gewoon allemaal te massaal geworden nu,
tweakers is gewoon tweakers niet meer,tijden veranderen okee maar tweakers "loopt te veel mee" ook gewoon een mening.
Misschien is het dan tijd voor een ander forum voor jouw, weet het klinkt erg grof. Maar door het succes van de GOT worden 'we' steeds groter. Dus als je liever een kleine groep users hebt moet je niet meer op de GOT komen. Dit gebeurt wanneer een site van hobby project je boterham moet gaan worden.

De GOT wilt natuurlijk niets liever dan nog groter worden, zo kan men de site rendabel krijgen en er uiteindelijk iets aan gaan verdienen. Dus dat er reclame ect. aan de site wordt toegevoegd is natuurlijk logisch. Het is nu eenmaal een prof. site en geen hobby forumpje meer.

Natuurlijk was het vroeger anders, nu heb je meer n00b tweakers om het zo maar te zeggen. Vroeger konden alleen de echte tweakers de site vinden. Maar door de vele reclame van gebruikers en op internet kunnen steeds meer mensen deze site vinden. Dus komen er ook mensen met een lager niveau.

En natuurlijk moet je niet vergeten dat sommige dingen gaan vervelen. Het klinkt raar maar ook de GOT zal een keer niet leuk meer zijn. Mensen rijden ook niet hun hele leven in de zelfde auto. Daarom moeten we de GOT uitdagend en leuk houden, dit is niet alleen aan de crew van de GOT weggelegd maar ook aan de gebruikers.

/me voor mij blijft de GOT nog steeds me meest bezochte site van de dag _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 September 2002 @ 11:45:

[...]

Ik mis 1 ding: kom maar met de voorstellen om het allemaal beter te maken.

.............

Face it: GoT is groot en populariteit kost ALTIJD een mate van sfeer, gezelligheid en een ons kent ons gevoel.

Nog 1 opmerking: als iedereen zegt dat iets slecht is en het is niet slecht word het vanzelf slecht daarom wil ik graag meer horen van je dan "het is slecht" ;)
Ben ik helemaal met je eens.
Is het mischien niet een idee om een of andere "denktank" op te starten (in de vorm van een draadje ofzo), waarin iedereen z'n ideën kan spuien, zonder dat daar kritiek op gelevert kan worden.
Dan deze ideeën langs elkaar leggen, en daar de meest nuttige, reële uit halen en toepassen.?

('t Is maar een idee. ;))

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik vind vooral de "onnodige slotjes" en de "onnodige bans" interessant, juist aangezien er de laatste tijd veel meer signalen zijn dat mensen vinden dat er maar een hoop mensen bijgekomen zijn, die vanalles willen/ denken te kunnen vragen wat ze maar willen en willen dat die mensen harder aangepakt worden (sneller bannen?) dan nu...

Dus als je vindt dat we te streng zijn, is het misschien tijd voor je om een ander forum op te zoeken. De frontpage is mooier geworden, dat je dat als iets negatiefs wil zien, so be it. Vast niet iedereen vond coca-cola light *new taste* lekkerder dan de oude, en is dat merk in de afgrond gestort? Neej (new taste is namelijk lekkerder, en zo is het ook met de frontpage heb je uberhaupt die poll wel zien staan?)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:44

Arno

PF5A

NEEE!!!

Niet te streng ! IMHO moet er juist strenger worden opgetreden, zodat het langgezochte minimale niveau weer terug kan komen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

JvS schreef op 18 september 2002 @ 12:21:
Vast niet iedereen vond coca-cola light *new taste* lekkerder dan de oude, en is dat merk in de afgrond gestort? Neej
grappig dat je het noemt: New Coke was wel degelijk een marketingblunder van groot formaat in 1984;
Pepsi Cola was daarvoor een stevige en directe anti-cocacola campagne begonnen tegen, alhoewel CC veruit marktleider was leken ze aandeel te winnen, het MT van CocaCola besloot dus 'iets te doen'.

Ze brachten groot een 'verbetering' van de smaak van CC; net zoals wasmiddelen constant 'vernieuwd' zijn.
Voor een levensmiddel is dat echter een no-do; het lijkt hun klanten te vertellen dat ze tot voor kort een 'slechte' smaak hadden, en legt nadruk op het verschil in smaak tussen de 'classic en 'verbeterde smaak'

Coca Cola heeft uiteindelijk hun smaak-aanpassing moeten terugdraaien, niet omdat de smaak van 'New Coke' slecht was (er was wel degelijk groot onderzoek gedaan en de nieuwe smaak werd door de grote meerderheid der mensen verkozen), echter psychologisch konden mensen niet wennen aan een 'nieuwe' smaak.
http://www.snopes.com/cokelore/newcoke.asp

Wat dat betreft kan je je afvragen of de keuze van Tnet, zo zonder echte vooraankondiging (enkel mysterieuze banner een paar dagen en een vooraankondigingsdraad zonder datum) opeens Tnet te 'verbeteren.
Feitelijk is er verdomd weinig veranderd, enkel tabs, wat fijne verschuivingen.

Maar voor bezoekers komt het misschien over alsof ze nu om een 'mening' gevraagd worden; laten we eerlijk zijn, 95% van de bezoekers van Tnet/GoT weet geen ene bal ervan hoe een enorm druk bezocht journalistiek medium uit te baten en vervallen dus in makkelijk en emotioneel ge-hak, omdat ze denken een mening 'te moeten hebben'

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 07:26
Got veranderd net zoals de rest van nederland :). Sim-pel :D.

Verwijderd

Als het success van een 'underground' danwel 'elite' website (of muziekstroom, party, kledingstijl, etc) is vaak ook de doodsteek ervan. Hoe meer mensen het leuk vinden, hoe meer het nivo / de originaliteit verwaterd. Zo is het leven.

Ik kan me nog herinneren dat ik samen met Femme, nog voordat t.net (of voorloper 'world of tweaking) bestond, veelal op de fora van WebWereld te vinden waren om hardware vragen te beantwoorden. Daar ergerde Femme zich zo dood aan alle randdebielen die de meest stomme vragen stelden, terwijl er bijna niemand was die op Femme's nivo kon meepraten. Toen is hij begonnen met WoT, voor een kleine, harde kern. Ik neem aan dat hij, nu hij eens van de andere kant tegen dezelfde situatie aankijkt, nog weleens zijn bedenkingen heeft waar het fout is gegaan. ;)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 16:24:
Als het success van een 'underground' danwel 'elite' website (of muziekstroom, party, kledingstijl, etc) is vaak ook de doodsteek ervan. Hoe meer mensen het leuk vinden, hoe meer het nivo / de originaliteit verwaterd. Zo is het leven.

Ik kan me nog herinneren dat ik samen met Femme, nog voordat t.net (of voorloper 'world of tweaking) bestond, veelal op de fora van WebWereld te vinden waren om hardware vragen te beantwoorden. Daar ergerde Femme zich zo dood aan alle randdebielen die de meest stomme vragen stelden, terwijl er bijna niemand was die op Femme's nivo kon meepraten. Toen is hij begonnen met WoT, voor een kleine, harde kern. Ik neem aan dat hij, nu hij eens van de andere kant tegen dezelfde situatie aankijkt, nog weleens zijn bedenkingen heeft waar het fout is gegaan. ;)

En hij niet alleen.

Je groeit omdat je iets bied dat mensen missen, dit slaat aan en zorgt er voor dat een deel van de kracht (het kleine, intieme, de hechtheid) verdwijnt. In weze wordt je dus hetgeen je zelf voor weggevlucht bent...

Bericht hierboven

Verwijderd

jullie moeten gewoon eens kappen, met het zeuren over GOT, alleen maar negatieve dingen, ik persoonlijk heb helemaal niets negatiefs over GOT te melden, ik vind een MEGA forum, word goed geholpen, en de cyber peeps zijn aardig :)

• Jaymz
  • Laatst online: 13:42

Jaymz

Keep on moving !

Over "ergeren" (wat een aantal mensen duidelijk doen ;)) kan ik nog wel wat leuks zeggen (niet dat iemand me zal begrijpen, maargoed :P)

In het woord 'ergeren' zit het woord 'erger' opgesloten.

Ergo: Door jezelf te ergeren maak je het alleen maar erger.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 16:24:

Dus over een jaar of 2 is GoT een hok met randdebielen en zal er iemand een nieuwe site openen, waarna de geschiedenis zich kan herhalen?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Demoniac schreef op 18 september 2002 @ 17:15:
[...]

Dus over een jaar of 2 is GoT een hok met randdebielen en zal er iemand een nieuwe site openen, waarna de geschiedenis zich kan herhalen?

Als we als bezoekers en als crew het niet op een bepaald niveau kunnen houden/brengen, het niet meer gezellig is en de n00b de absolute heerser wordt wel.

Op dit moment is dat nog niet het geval en wij werken er keihard aan om het te voorkomen, maar het is ontzettend moeilijk.

Bericht hierboven

Verwijderd

[...]

Hopelijk wordt dat geen commercieel bedrijf.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 17:39:
[...]

Hopelijk wordt dat geen commercieel bedrijf.
Waarom lopen jullie nou altijd te zeiken dat dat niet commercieel mag zijn?

Stopt in ieder geval een flink zootje wannabee's af (vergelijk met abonnnee-artikelen bij bijv. winntmag.com ) en dan weet je ook zeker dat je mensen hebt die er wat voor over hebben (dedicated tweakers zogezeidt.).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

[...]

Hoezo over 2 jaar pas? :+

Sowieso zijn er al zat mensen op GoT hebben gedacht over het opzetten van een eigen alternatief in hun specifieke kennisgebied, en sommigen hebben dat al gedaan. Alleen binnen P&W al zijn er tientallen mensen met een eigen forum, en sommigen daarvan voegen ook daadwerkelijk iets nuttigs toe aan het internet.
Floris schreef op 18 september 2002 @ 17:31:

[...]

Als we als bezoekers en als crew het niet op een bepaald niveau kunnen houden/brengen, het niet meer gezellig is en de n00b de absolute heerser wordt wel.

Op dit moment is dat nog niet het geval en wij werken er keihard aan om het te voorkomen, maar het is ontzettend moeilijk.
Als je daadwerkelijk richting wil geven aan een site kan dat, alleen zullen de maatregelen zodanig zijn dat je een groot deel van de (of misschien vrijwel alle) users wegjaagt. Als je daardoor met inkomsten dan nog verder terugvalt, waar je nu al moeilijk kunt rondkomen, en de kosten gelijkblijven, wordt dat lastig. De vraag is of je dergelijke harde beslissingen wil nemen en aandurft.

Ergo: Als je echt iets wil veranderen, geef er zo snel en zo hard mogelijk richting aan, want de kosten van een groeiende userbase worden alleen hoger, terwijl het terugdringen van kosten altijd ontzettend moeilijk is. En ook hier geldt dat zachte heelmeesters stinkende wonden veroorzaken.

/me heeft waarschijnlijk nu al enkele open deuren te veel ingetrapt, dus doet er verder het zwijgen toe ;)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:11

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Alle antwoorden zijn al gegeven dus dat hoef ik niet meer te zeggen.

Maar topicstarter: Je bent pas in 2002 gereged en zegt dit....Hoe kan je dit zeggen :?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

om ns wat te vragen toen v/h jaar toch ns aangemeld

• We Are Borg

We Are Borg

OMG :X

* We Are Borg gaat zich in een hoekje zitten schamen |:(

Verwijderd

We Are Borg schreef op 18 september 2002 @ 18:05:
[...]

OMG :X

* We Are Borg gaat zich in een hoekje zitten schamen |:(
Confucious says: "If you do not read the topic, you will make an ass out of yourself" :+

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 18:44:
[...]

Confucious says: "If you do not read the topic, you will make an ass out of yourself" :+
_/-\o_ Wijze woorden ;)

Verwijderd

Ik heb dit topic effe doorgelezen en moet toegeven dat ik ook al 2 keer de mods/adjes gevraagd heb hoe nu verder,... want ik moet bekennen dat de keren dat er sloten uitgedeeld worden en geband wordt mij ook tegen de borst stuit.. Niet om de modjes nu af te zeiken, integendeel zelfs,.. ik wil die nieuwe gebruikers afzeiken... Blijkbaar is het nog voor heel veel mensen moeilijk om gewoon te lezen...

Dus modjes, is hetvolgende misschien een oplossing ?

als er nu een soort rating systeem wordt gemaakt... Bij veel bans en slotjes wordt je gewoon helemaal geweerd van GoT en bij vragen en antwoorden van een bepaald niveau wordt je toegelaten tot niveau 2.... niveau 3 enz enz...

Bijvoorbeeld

Niveau 1 : Toegang tot Stuffis Generalis en Overige Hardware

Niveau 2 : Toegang tot niveau 1 en PM&G, V&B, SA enz enz

Niveau 3 : toegang tot niveau 2 en ......

Noem maar op... Nu is het ook zo dat je een bepaald aantal posts moet hebben voordat je in HK mag...dus een ander type rating systeem bestaat al...

Nou is het wel zo dat ik mijzelf echt niet superier voel boven anderen hoor, ik weet ook een heleboel dingen niet, bijvoorbeeld hoe je lekkere stoofperen kunt maken 8) , maar in een aantal categorieen kom ik al niet meer, omdat daar elke week dezelfde topics staan en dezelfde topics slotjes krijgen...

De mooiste vind ik nog, na al die jaren en lappen tekst op GoT, dat er nog steeds mensen zijn die met een potlood hun Pentium2/3 willen unlocken... 8)7

Ok,.... my two cents..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja, en dan gaan alle nieuwe mensen hun vragen in OH zetten en wordt het daar een zooitje of in SG ofzo. En dan zeggen "nee je mag pas posten in VB als je 30 posts hebt". Dat werkt niet.

En dat met die HK heeft niets met rating te maken. Je moet zo weinig mogelijk raten, omdat mensen dan posts gaan scoren. En dat is nog erger.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 18 september 2002 @ 19:46:
ja, en dan gaan alle nieuwe mensen hun vragen in OH zetten en wordt het daar een zooitje of in SG ofzo. En dan zeggen "nee je mag pas posten in VB als je 30 posts hebt". Dat werkt niet.

En dat met die HK heeft niets met rating te maken. Je moet zo weinig mogelijk raten, omdat mensen dan posts gaan scoren. En dat is nog erger.
Ja,.. inderdaad,.. das natuurlijk ook wel weer zo.... hmm, veel moeilijk dan gedacht dus... misschien moeten jullie er een prijsvraag van maken wie een goede oplossing bedenkt ??

.....oh ja, hoe maak je nu lekkere stoofperen ?? :+

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
Zou er dan helemaal geen oplossing zijn?

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
ddc, geen 1-2-3 oplossing in ieder geval. Zoals al meerdere malen werdt gezegd in dit topic is het zo dat GoT ten dele aan zijn eigen succes ten onder gaat. Een probleem is nu dat er wordt vernieuwd en naar manieren wordt gezocht om inkomsten te krijgen, zodat ze de blijvende groei kunnen bijhouden.

Wil je de groei stopzetten, dan zul je bijvoorbeeld een ledenstop moeten handhaven, je hebt op dat moment geen groei meer waardoor je een stabilisatie kunt krijgen, en eventueel een soort van opvoeding aan je leden mee kunt geven, doordat je de mensen die je hebt kunt leren hoe er dient te worden omgegaan met elkaar en het forum.
Dat betekent echter een stagnatie van inkomsten, en dat zal waarschijnlijk betekenen dat je niet/minder interessant wordt voor mogelijke adverteerders, waardoor je tegen een kostenprobleem kunt oplopen.

Inkrimping is ook niet echt een optie, aangezien je niet kunt kunt bepalen wie er een bepaald (gewenst) niveau heeft. Je kunt een ruwe selectie hanteren, maar daarmee moet je iedereen over een kam scheren, en zul je waarschijnlijk niet het gewenste resultaat krijgen omdat je de incrowd-sfeer die voorheen wel aanwezig was er niet mee terug krijgt.

Zou je verder gaan groeien, dan krijg je het resultaat wat sommige mensen nu al beginnen te zien, namelijk een verminder plezier in het bezoeken van de site doordat onder andere de incrowd minder aanwezig is, of er gewoon minder lol in heeft. Ook zul je nieuwe bezoekers zien die je misschien helemaal niet wilt zien, of die een verkeerde mentaliteit hebben.

Een oplossing zou ik hiervoor ook niet weten, en waarschijnlijk vertel ik niets wat de reguliere GoT'ter niet al weet, maar zonder analyse boek je sowieso geen vooruitgang ;)
Wat je ten dele kunt doen is het blijven begeleiden van nieuwe bezoekers, maar dat kost tijd, en of het het gewenste resultaat behaalt is nog maar de vraag.
Al met al een lastige situatie.

Dit is overigens puur mijn mening, dus ik kan er volledig naast zitten :P

[ Voor 0% gewijzigd door Renegade op 18-09-2002 22:27 . Reden: typo ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

[rml][ MED] bedankt aftredende mods[/rml]
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:15:
[..]
Nu ik Sinterklaas' verhaal heb gelezen, lees ik eigenlijk niks nieuws.
NB: sinterklaas klaagde o.a. dat de grote TV0out FAQ nauwelijks tot niet werd gelezen, gezien het aantal TV-out slotjes in V&B
[..]
Wat mij echter wel een interessant idee lijkt, is om te veronderstellen dat de FAQ een achterhaald idee is. Als ik in sommige fora kijk, dan zie ik FAQs van tig pagina's lang, die me een uur zouden kosten om uit te printen. Laat staan om mijn vraag daarin te vinden. Een index maken in de FAQ lost dit slechts ten dele op, het gaat mij meer op het idee dat de FAQs vaak te lang en te veel zijn... Google heeft eenzelfde probleem, en de search ook: er komen zoveel resultaten waarvan minstens de helft crap is wat betreft jouw probleem. Ik ga niet eens beginnen over die hel die grote topics heet, want het 'grote topic idee' wordt tegenwoordig gebruikt om alle vragen betreffende een onderwerp de grond in te drukken met als reden 'dat dat al eerder in een van de voorgaan de 34 delen van 40 pagina's per deel staat genoemd'. Ja dahaag, we mogen ook wel een beeeeeeeetje realistisch blijven. Niemand is zo gek. Niemand. Echt niet.
[..]
Okee, wat stel ik voor. FAQs afschaffen gaat me te ver. Maar ik zou graag zien dat de fora op GoT geleidelijk aan ietsje vervriendelijken. Ik zeg niet dat morgen alles anders moet, don't worry, nogmaals! Een leuk voorbeeld vindt ik de linux installatie reviews in NOS of de verschillende HOWTOs in vele fora op GoT. Zo moet informatie gebracht worden! Simpel (zelfs voor een 'n00b'), doeltreffend, uitgebreid doch lekker om te lezen. En veel plaatjes. :*). Perfect dus. Dit is niet voor alles mogelijk, maar ik denk dat verschillende dingen best wel op die manier gedocumenteerd kunnen worden. Het oplossen van je probleem wordt op deze manier een leuke uitdaging, in plaats van een negatieve opgave. Een voorbeeld waarop je dit zou kunnen toepassen, is de TV-out FAQ in V&B. Je kunt hier proberen een algemene HOWTO van te maken, gestructureerd, overzichtelijk, hoe je stap-voor-stap een TV-out werkend kunt krijgen. Zowel het maken als het lezen van zo'n HOWTO moet op zich best een leuke taak zijn, zie bijvoorbeeld de Desktop reviews in NOS - zelfde idee! Ander voorbeeld is voor P&W, je zou een debugging HOWTO kunnen maken voor verschillende talen. Wat werkt niet, waarom werkt het niet, etc.
[..]
Je kan natuurlijk ook mijn volledige reactie aldaar lezen... Helaas kreeg ik 0,0 reacties. ;(.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 18:04

Sen

<-->

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 22:52:
[rml][ MED] bedankt aftredende mods[/rml]

[...]

Je kan natuurlijk ook mijn volledige reactie aldaar lezen... Helaas kreeg ik 0,0 reacties. ;(.
Ik vind ook die grote topics een probleem. Ik ga echt niet het grote radeon topic doorlezen. Alle 312 delen om 1 ding te vinden. En dat doen meer mensen liever niet als er nou gewoon in de search 1 topic met 10 reply's staat pak ik altijd die. (Alleen helaas wordt er vaak weer naar zo'n groot topic verwezen)

Ik vind dan ook de meeste informatie in topics van het jaar 2001 en 2000. Bijna nooit in topics van 2002 omdat daar meestal utfs wordt geschreuwd of ga naar het grote topic van 30 duizend reply's

Nou lijkt mij de oplosing om gewoon meer fora te maken. Doe overige osen opdelen in linux, mac os en bsd. En hoef je geen groot bsd topic of groot linux topic te doen maar elk onderdeel een aparte topic.

Ook staan noob topics niet zo veel in de weg omdat er toch relatief minder topics worden geopend en dus iemand die hem wil beantwoorden hem kan beantwoorden. Als je niet wil beantwoord hem niet.

• Mior
  • Laatst online: 14:38
Het heeft 2 kanten he, het kennisniveau.

We willen dat het niveau hoger wordt, maar dan krijg je weer van dit soort mensen:
"Hey dat is handig, deze mensen weten veel, die weten vast de oplossing tot dit probleem wel, dan kan ik ondertussen een boterhammetje maken."

Het is een neerwaardse spiraal, en het resultaat van groot worden.

Verwijderd

Stellingen:
1) Er zullen altijd meer n00bs zijn dan dat er l33+ mensen zijn (80 / 20)
2) Er zullen altijd meer mensen zijn die alleen geven om het resultaat dan dat er mensen zijn die willen weten waarom (80 / 20)
3) Als je alleen geeft om resultaat, dan kies je de weg van de minste weerstand
4) Het is leuk iemand iets uit te leggen als die persoon wil leren
5) Het is niet leuk om iemands werk voor hem/haar te doen of dingen voor te kauwen, omdat hij meer geeft om het resultaat dan om het zelfstandig kunnen doen

Als je stellingen 1 en 2 combineert, is de verdeling van mensen als volgt:

A) 64 % van de mensen is n00b en is alleen resultaat gericht. Deze groep is de grootste op ieder forum, doet weinig, en wil liefst dat anderen hun problemen oplossen. Ze stellen alleen vragen en helpen zelden tot nooit met beantwoorden.

B ) 16 % van de mensen is l33+ en is alleen resultaat gericht. Deze groep komt nauwelijks op fora, omdat ze grotendeels hun eigen problemen kunnen oplossen. Ook het beantwoorden van vragen is een verspilling van hun tijd.

C) 16 % van de mensen is n00b en wil leren. Zij stellen vragen, en leren ook daadwerkelijk. Ook willen ze bijdragen aan het beantwoorden van vragen, maar dat kunnen ze maar beperkt.

D) 4 % van de mensen is l33t en wil leren. Deze mensen waren ooit ook n00bs van groep C, en willen terugdoen wat anderen ooit voor hen deden. Daarom antwoorden ze graag vragen van mensen uit groep C. Mensen van groep A en B zijn bronnen van ergenissen. Als ze een ander voor hun karretje willen spannen, huren ze maar mensen in. Zelf stellen ze nauwelijks vragen, want ze kunnen hun eigen problemen vaak goed oplossen. Wel zijn ze op zoek naar mensen van hun eigen nivo, om kennis mee te delen en mee te discussieren.

Als je dit vervolgens bekijkt, zul je zien dat op een forum eigenlijk 80% van de vragen van groep A komt, 10% van groep C, 7% van groep B en 3% van groep D. Die vragen worden beantwoord voor 80% door groep D, 10% door groep C, 7% door groep A en 3% door groep B.

Conclusie: de verhouding inspanning / beloning zijn volledig uit het lood geslagen, maar de verdeling van de mensen zorgt ervoor dat het zo is. Daardoor ontstaat er spanning tussen de groepen AB en CD. AB profiteren, en CD blijven met een katerig gevoel achter.

Oplossingen: Eigenlijk wil je groep C en D behouden, omdat D wil helpen en C wil leren. Evt. kunnen gebruikers van B ook welkom zijn, omdat hun zeldzame bijdragen meestal wel van waarde zijn. Dus groep A moet geweerd worden.

Om groep A te weren kunnen verschillende oplossingen bedacht worden, zoals een zeer streng moderatiebeleid incl. veel bans, streng cloonbeleid (IP bans, etc) e.d., een systeem op basis van uitnodiging en proefperiode, of een systeem wat een vraag quota bijhoudt, en pas verhogt aan de hand van opgebouwde waardering door het beantwoorden van vragen.

Probleem is dat het altijd moeilijk is verschil te zien tussen A, C en B, dus verwacht dat je ook van die groepen een aantal procent wegjaagt ermee. Bovendien raak je zo 75% van je userbase kwijt. Met maar 25% van je oorspronkelijke userbase wordt je forum zo stil en rustig, dat de levendigheid ontbreekt die nodig is om een forum succesvol te maken. Sowieso promoveren je users van groep C naar groep D, en wordt het nut van het forum zo steeds kleiner.

Kortom: het blijft lastig ...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2002 02:15 . Reden: Niet B) maar B ) ]

Verwijderd

Op T.net/GoT wordt het hebben van een eigen mening af en toe niet op prijs gesteld. Wanneer je je gebruikers niet in hun waarde laat en gaat dreigen met van allerlei zaken dan krijg je fronten en da's nergens voor nodig want we zijn allemaal mensen en hebben zat zaken met elkaar gemeen. Argumentatie, daar gaat het mij om. Niet om status of macht van degene die spreekt.

Verder mag er naar mijn mening wel iets anders omgegaan worden met newbies. Dit zijn beginnende Tweakers die het nog moeten leren. We zijn allemaal newbie geweest, dus behandel ze dan niet als idioten en praat ook niet zo over deze groep mensen. Wees duidelijk en direct, leg mensen uit wat de gevolgen zijn van hun gedrag. Wees open. Leg uit dat het ergerlijk is dat newbies niet de FAQ lezen. Leg uit wat daar de gevolgen van zijn. Newbies begrijpen dat niet!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 02:28:
Op T.net/GoT wordt het hebben van een eigen mening af en toe niet op prijs gesteld. Wanneer je je gebruikers niet in hun waarde laat en gaat dreigen met van allerlei zaken dan krijg je fronten en da's nergens voor nodig want we zijn allemaal mensen en hebben zat zaken met elkaar gemeen. Argumentatie, daar gaat het mij om. Niet om status of macht van degene die spreekt.
Euhm, wat is dat nou voor een onzin? Ik bemerk wel erg veel rancune in LA bij jou de afgelopen tijd. Heeft vast wel een oorzaakje.

Gebruikers worden hier denk ik in vergelijking met andere fora heel erg goed in hun waarde gelaten. Er wordt hier niet of nauwelijk gescholden/geflamed o.i.d. Althans iemand komt daar niet mee weg. Dat is op vele andere fora toch wel even anders. Verder komt bovenstaande over alsof de crew een enorme boeman is, terwijl er verdorie nergens zo veel en open over genomen beslissingen gediscusieerd wordt als op GoT.
Verder mag er naar mijn mening wel iets anders omgegaan worden met newbies. Dit zijn beginnende Tweakers die het nog moeten leren. We zijn allemaal newbie geweest, dus behandel ze dan niet als idioten en praat ook niet zo over deze groep mensen. Wees duidelijk en direct, leg mensen uit wat de gevolgen zijn van hun gedrag. Wees open. Leg uit dat het ergerlijk is dat newbies niet de FAQ lezen. Leg uit wat daar de gevolgen van zijn. Newbies begrijpen dat niet!

Klopt, heb je helemaal gelijk in. Hoewel ik wel even heel duidelijk het verschil aan wil geven tussen newbies (mensen die het nog niet weten maar gewillig zijn om te leren/lezen/onderzoeken) en n00bs (mensen die lui zijn en alles voor hen gedaan willen hebben). Met die laatste categorie heeft GoT helaas erg veel te maken. En daar helpt poeslief opmerkingen maken niet bij. Als je iemand al 3 keer netjes een mailtje gestuurd hebt om hem/haar bij te sturen en je merkt dat het niks uitmaakt, dan zullen er hardere maatregelen genomen moeten worden.

Tot slot: is GoT in een ravijn aan het vallen?

Nee zeer zeker niet. Dit soort moment in de geschiedenis van een forum worden maar wat graag aangegrepen om de discussie der discussies aan te zwengelen. Het niveau en de achteruitgang daarvan. Vergeet niet dat een dergelijke discussie heel anders gelopen en ervaren was geweest als er niet vijf modjes opgestapt waren. Er wordt over verschillende dingen nagedacht om het niveau te verhogen. W.d.b. heb ik het volste vertrouwen.
Ik wil in ieder geval tot slot opmerken, dat het toch echt de gezamelijk gebruikers zijn die het niveau moeten brengen. Daar kunnen wij hooguit wat in bijsturen. Het initiatief moet toch echt uit de mensen zelf komen.

Verwijderd

Mijn verklaring voor het verval van GoT:
Vroeger was er nog geen HK of SG, toen was het niveau redelijk hoog en dus niet interessant voor n00bs.
En toen kwam de 'TrashCan'....

Voor de n00bs: de TrashCan was vroeger de HK.

Verwijderd

ik denk dat het meer is dat het tegroot is geworden...
ik denk dat HK en SG daar weinig mee te maken hebben

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 03:13:
ik denk dat het meer is dat het te groot is geworden...
ik denk dat HK en SG daar weinig mee te maken hebben
Dat is juist de reden dat het te groot geworden is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 02:41:

Euhm, wat is dat nou voor een onzin? Ik bemerk wel erg veel in LA bij jou de afgelopen tijd. Heeft vast wel een oorzaakje.
Ten eerste ben ik graag kritisch. Ten tweede wordt ik hier bedreigd dat ik ads niet mag blocken anders wordt ik verbannen: Kazaa Lite Blocked ad@tweakers.net
Dat vind ik geen manier van omgaan met gebruikers, dit soort dreigementen.
Verder komt bovenstaande over alsof de crew een enorme boeman is, terwijl er verdorie nergens zo veel en open over genomen beslissingen gediscusieerd wordt als op GoT.
Kan een gebruiker daarover oordelen als niet duidelijk is wat er intern besproken wordt? Wij gebruikers weten toch helemaal niet hoe dat intern in z'n werk gaat? Daar hebben wij toch geen bewijzen van, of wel?

Verder denk ik dat jullie mensen individueel moeten blijven behandelen en wat minder uit de lucht moeten doen. Want daar staat GoT wel een beetje om bekend, een arrogante crew. Tenminst dat heb ik uit meerdere windrichtingen gehoord en ervaar ik hierboven ook duidelijk waarbij Robin en Wouter elkaar deels tegenspreken.
Klopt, heb je helemaal gelijk in. Hoewel ik wel even heel duidelijk het verschil aan wil geven tussen newbies (mensen die het nog niet weten maar gewillig zijn om te leren/lezen/onderzoeken) en n00bs (mensen die lui zijn en alles voor hen gedaan willen hebben). Met die laatste categorie heeft GoT helaas erg veel te maken. En daar helpt poeslief opmerkingen maken niet bij. Als je iemand al 3 keer netjes een mailtje gestuurd hebt om hem/haar bij te sturen en je merkt dat het niks uitmaakt, dan zullen er hardere maatregelen genomen moeten worden.
Dan kun je die gasten die niet willen leren misschien naar een alternatief forum sturen. Of naar links met sites.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 04:00:Ten eerste ben ik graag kritisch. Ten tweede wordt ik hier bedreigd dat ik ads niet mag blocken anders wordt ik verbannen: Kazaa Lite Blocked ad@tweakers.net
Dat vind ik geen manier van omgaan met gebruikers, dit soort dreigementen.

Ik neem aan dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen? Daarmee ga je automatisch accoord wanneer je account actief is. Daarin staat namelijk het volgende:
Omdat Gathering of Tweakers (GoT) een gratis dienst van Tweakers.net is BV wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Het weren van deze reclame op welke manier dan ook is verboden. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Gathering of Tweakers en Tweakers.net BV. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.
Dus, als jij banners blockt (en dus zorgt dat Tweakers.net geen inkomsten aan jou heeft), kan je gebanned worden ja.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Dennis
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 02:41:
[nohtml]
Nee zeer zeker niet. Dit soort moment in de geschiedenis van een forum worden maar wat graag aangegrepen om de discussie der discussies aan te zwengelen. Het niveau en de achteruitgang daarvan. Vergeet niet dat een dergelijke discussie heel anders gelopen en ervaren was geweest als er niet vijf modjes opgestapt waren. Er wordt over verschillende dingen nagedacht om het niveau te verhogen. W.d.b. heb ik het volste vertrouwen.
Ik wil in ieder geval tot slot opmerken, dat het toch echt de gezamelijk gebruikers zijn die het niveau moeten brengen. Daar kunnen wij hooguit wat in bijsturen. Het initiatief moet toch echt uit de mensen zelf komen.
Zoals ik al in het andere topic zei: het niveau daalt wel, en het GVF forum heeft nog weinig concrete dingen opgeleverd.

In dat andere topic staan ook heel veel voorstellen voor verbetering, waarom blijf jij dan zeggen dat het initiatief uit de users moet komen? Er is al genoeg initiatief getoond daar, wordt nu tijd dat de crew eens dingen in de praktijk gaat brengen.

Verwijderd

GoT is zeer zeker voor mij niet in een ravijn aan het vallen,
wat er gebeurd in mijn ogen is dat we veels teveel nieuwe users aantrekken, daar komt ook nog eens bij dat deze natuurlijk in het begin meteen alles willen weten.
daaris niets mis mee, simpelweg omdat je natuurlijk niet kan en mag verwachten dat de nieuwe users meteen op de hoogte zijn van alle ins en outs van GoT.
daarbij komt ook nog eens dat de users die hier lnager zitten dan 1 jaar en een beetje weten hoe het hier aan toe gaat eigenlijk toch stiekem verwachten dat de nieuwe users zich meteen kunnen aanpassen aan GoT.
ik zeg niet dat dat niet gebeurd allen maar bij een te kleine groep, laten we zeggen een klein handje vol per dag.

een kleine oplossing om de druk hiervan af te halen en om de nieuwe users wegwijs te maken zou zijn om bij het aanmelden een korte faq neer te zetten, waarbij een kort word uitgelegd over hoe het hier aan toe gaat en dat er ook zoiets als een "search" bestaat, ik ben er mee eens dat de "search"een groot aantal onzin topics (kan) weghaald.
natuurlijk wil de nieuwe users deze niet lezen en zal deze dan ook meteen wegklikken, om daarbij nog even iets verder te denken zou het handig zijn deze korte faq voor een minuutje of twee vast te houden opdat ze deze pas kunnen wegklikken.

een ander idee is om het aanal users dat graag naar de HK wil en of graag wil posten, of aleen maar post in SG te weren.
en de twee manieren die in mij opkomen is het termijn voordat je in de HK en SG kan te verlengen.
ik denk er soms zelfs stiekem aan hoe het zou zijn als de HK en SG weg zouden zijn, ben benieuwd wat dit zou beteken voor het aantal onzin post die worden gemaakt op GoT.
het nadeel hiervan is wel dat een grote groep users deze HK en SG posts zullen plaatsen in andere fora's.

het plan om je te laten betalen voor GoT is een van de beteren, dit omdat je zo een hele grote groep users weghoud omdat alleen de oudegedienden of diegene die er puur zitten voor het advies geven en vragen op de verschillende tech forás binnehoud. Mits ze natuurlijk bereid zijn op een financiele bijdrage te leveren.
dit zou in mijn ogen in het begin nog niet erg stormlopen.
Bedenk dan wel dat je er een aantal echt goede, en vooral extra fora's op niveau moet plaatsen.
een een discussie forum puur voor het, wat wij noemen niveau op GoT zou hierbij heel erg handig zijn, of in trek zijn.
dit omdat de echte users zich graag willen laten horen over hoe hij/zij precies denken over de huidige situatie op GoT.

hier komt ook bij dat door het vertrek va een groot aantal mods het aantal onzin posts lijkt te stijgen, mede doordat er niet meer op het niveau en aantal gemod kan worden als eerst, maar ook omdat we er dan ook iets meer op gaan letten.

wat femme jaren terug heefd gedaan om een nieuw forum op te richetn zou langzamerhand een steeds aantrekkelijker optie zijn, en door het te laten betalen voor een account en het plaatsen van extra fora's voor diegene is het een goede stap in de richting.

zo denk ik er persoonlijk!

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 23:04
[neurroot mode aan] //ofzow

Omdat Gathering of Tweakers (GoT) een gratis dienst van Tweakers.net is BV wordt er op de pagina's reclame gemaakt. Het weren van deze reclame op welke manier dan ook is verboden. Deze reclame zorgt voor het voortbestaan van Gathering of Tweakers en Tweakers.net BV. Overtreding van deze regel kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting.

waar wil je hiermee naar toe ?

Btw, Je kan toch niet iemand iets verplichten om te doen als hij/zij het zelf niet wilt. Als hij die banners wilt blokken dan is dat toch zijn keuze. Dat jullie er een verplichting opzetten dat is jullie keuze. We lefe in nederland toch ? vrijheid van mening (,maar niet van keuze)?

Ik sta open voor discussie alleen niet hier.

Ps.
Is reclame de enige inkomsten van tweakers.net ? Of is het 1 van de bronnen van inkomsten ? Wat maakt het dan uit als die ene member een blocker wil gebruiken.
[neurroot mode uit]

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

Verwijderd

Sen schreef op 18 september 2002 @ 22:57:
..........
Ik vind dan ook de meeste informatie in topics van het jaar 2001 en 2000. Bijna nooit in topics van 2002 omdat daar meestal utfs wordt geschreuwd of ga naar het grote topic van 30 duizend reply's . ....
Ik denk dat hierin ook een oorzaak te vinden is van de "neerwaartse" spiraal waarin GoT zich bevind.
In de beginjaren waren er nog 100.000 vragen te stellen, maar naarmate de tijd verstreek, werden er steeds meer vragen beantwoord. Ik denk dat we nu op een niveau zitten, dat praktisch elk denkbaar onderwerp wel eens is langsgekomen en besproken. Alleen als er een stukje nieuwe hardware of software verschijnt, kan er weer een "vers"topic over geopend worden.
Dit heeft tot gevolg dat GoT (door z'n eigen succes) verworden is tot een mega-databank, waardoor er steeds vaker verwezen wordt naar de search.
Ik denk dat we daarom GoT anno 2002 meer moeten gaan zien als een prachtige databank, met daaraan gekoppeld fora die de nieuwste ontwikkelingen op hard/software bespreken. (uitgezonderd de General Chat uiteraard)

Kortom ik denk dat de GoT'er op een andere manier tegen dit forum aan moet gaan kijken. Primair een database, en secundair een forum voor de nieuwste ontwikkelingen.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:13
Probleem heeft volgens mij te maken met de grote verschillen in kennis tussen de bezoekers onderling. De mensen met een minder nivo stellen dus vragen waar de mensen met een hoog nivo zich na verloop van tijd aan gaan ergeren. De oplossing hiervoor is of om de mensen met een lage kennis (en dus ook vaak storend gedrag) weg te houden (wat schijnbaar maar niet wil lukken), of de mensen met veel kennis weg te krijgen. Dit laatste wil je dus ook niet, omdat anders de mensen met minder kennis minder snel geholpen worden en GoT zo afzakt in het nivo van beginnersweb.
Een oplossing zou zijn om voor de mensen met een hoger nivo een apart gedeelte in te richten, maar dit werkt ook nog niet altijd even goed (zie PNS). Wat inmiddels wel duidelijk is, is dat er wel echt iets dient te gebeuren, want op dit moment lopen er steeds meer goede mensen weg (en dan doel ik niet alleen maar op mods die ermee stoppen).

Zelf ben ik van mening dat er inderdaad gewoon nog harder moet worden opgetreden en alle niet tech zaken geweerd dienen te worden van GoT. Het aanstellen van extra lite-mods welke ook de mogelijkheid hebben om mensen korte bans te geven (denk aan 24-uurs afkoel periodes) zou volgens mij al een goed begin zijn. Zou kun je ook vrij snel af zijn van de mensen die techpost scoren om in de HK te komen. Wanneer mensen dit namelijk verspreiden over alle fora welke GoT rijk is zullen de betreffende mods dat op dit moment minder snel in de gaten hebben, omdat zij volgens mij voornamelijk alleen maar in hun eigen forum zitten.

Ik zit hier inmiddels al een heel aantal jaren en heb ook alle mogelijk HK vormen meegemaakt (Thrascan, Offtopic forum, Onzin forum, De kroeg, etc) en het heeft in mijn ogen nooit bijgedragen aan het doel van GoT (het zijn van een tech. forum).

Mensen die dan beweren dat ze graag ook een plaats hebben om gezellig met elkaar te kunnen praten over vrouwen/drank/msn/enz. kunnen dit toch ook gewoon elders doen ? Of is het openen van 2 browser vensters nu echt zo moeilijk ?

Verwijderd

Een nadeel van zo'n enorme database is dat het kaf het koren verre overstijgt; gegevens =! informatie.
Combineer je dat met de grote toevloed van consumptie-gebruikers die snel een antwoord willen op hun probleem, geraak je in een vicueuze cirkel. De search voldoet niet voor die groep wat resulteert in een snelpost en geiriteerde reacties (die de database weer verder vullen).

Toch moeten we uitkijken om elkaar niet het ravijn van de topicstarter in te praten. Wanneer je je focust op dat wat fout gaat heeft Jaymz het eerder al mooi verwoord:
Jaymz schreef op 18 september 2002 @ 17:08:
Over "ergeren" [knip]
In het woord 'ergeren' zit het woord 'erger' opgesloten.

Ergo: Door jezelf te ergeren maak je het alleen maar erger.
ja ik snapte 'm >:)

Gelukkig zijn er nog mods EN users die wel bereid zijn om op een positieve manier bij te dragen aan het forum, dus laat dat de overhand houden in beeldvorming en oordelen. :)
(Dit is overigens GÉÉN sneer in de richting van vertrekkende mods!)

Er zijn al vaker voorstellen voorbij gekomen om topics te markeren waarin een duidelijke oplossing staat aangegeven; deze zijn ivm de enorme tijdsinvestering afgeblazen.

Wellicht is het (databeest-technisch) mogelijk om topics met een slot automatisch uit te sluiten van opname in de search?

• k7of9
  • Laatst online: 23-09 23:40
Mark schreef op 19 september 2002 @ 11:36:
Probleem heeft volgens mij te maken met de grote verschillen in kennis tussen de bezoekers onderling. De mensen met een minder nivo stellen dus vragen waar de mensen met een hoog nivo zich na verloop van tijd aan gaan ergeren.
Op zich zie ik niet zoveel kwaads in users met minder kennis, mits deze users de wil hebben om iets van GoT te leren. En leren blijf je heel lang doen. Toen ik op GoT kwam was ik zeker geen computer analfabeet, maar ik heb hier toch ontzettend veel geleerd. Omdat ik dat wilde, en hier niet alleen maar kwam om een antwoord te krijgen. Het gaat dus niet zozeer om kennis maar om mentaliteit van de nieuwe users.
De oplossing hiervoor is of om de mensen met een lage kennis (en dus ook vaak storend gedrag) weg te houden (wat schijnbaar maar niet wil lukken)
Mensen met lage kennis wil je dus niet altijd weghebben imho. Ik zie mensen die nog niet zoveel weten maar die ik toch kan waarderen om hun inzet of enthousiasme. Andersom zie ik ook users met veel kennis die zich ook GoT-onwaardig gedragen...
Een oplossing zou zijn om voor de mensen met een hoger nivo een apart gedeelte in te richten, maar dit werkt ook nog niet altijd even goed (zie PNS).
Wat lost dat op? Hoe selecteer je die mensen, hoe bepaal je wie daar in kan en wie niet? Postcount zegt iig niets. Bovendien maak je daarmee het "laag niveau gedeelte" al helemaal overbodig, en zorg je er dus ook niet voor dat (welwillende) users met laag niveau uiteindelijk waardevolle GoT'ers worden (want die mensen komen er ook nog wel eens bij hoor).
Wat inmiddels wel duidelijk is, is dat er wel echt iets dient te gebeuren, want op dit moment lopen er steeds meer goede mensen weg (en dan doel ik niet alleen maar op mods die ermee stoppen).

Zelf ben ik van mening dat er inderdaad gewoon nog harder moet worden opgetreden en alle niet tech zaken geweerd dienen te worden van GoT. Het aanstellen van extra lite-mods welke ook de mogelijkheid hebben om mensen korte bans te geven (denk aan 24-uurs afkoel periodes) zou volgens mij al een goed begin zijn.
Helemaal mee eens, harder optreden is imho het meest effectief. Mensen die 2x de fout ingaan->perm-ban (ligt er ook wel beetje aan wat voor fout tuurlijk).
Ik zit hier inmiddels al een heel aantal jaren en heb ook alle mogelijk HK vormen meegemaakt (Thrascan, Offtopic forum, Onzin forum, De kroeg, etc) en het heeft in mijn ogen nooit bijgedragen aan het doel van GoT (het zijn van een tech. forum).

Mensen die dan beweren dat ze graag ook een plaats hebben om gezellig met elkaar te kunnen praten over vrouwen/drank/msn/enz. kunnen dit toch ook gewoon elders doen ? Of is het openen van 2 browser vensters nu echt zo moeilijk ?
Ik vindt het zo jammer dat de HK er elke keer weer bij genomen wordt als de oorzaak van het dalende niveau. En dat is volgens mij echt niet zo. De oorzaak is dat GoT gewoon enorm gegroeid is, en dat komt echt niet alleen door de HK, tweakers.net is gewoon ook veel meer in de publiciteit gekomen in de loop der tijd. En als je om die reden de HK eruit wil hebben, dan moeten ook SG, NSTM en W&L eruit, want dat heeft ook niets met tech te maken

Hoewel ik wel vindt dat enig niveau noodzakelijk is, en ervoor gezorgd moet worden dat mensen die alleen nog maar in de HK zitten (of SG!) moeten opzouten.

Mijn fotografie en videografie

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:13
k7of9 schreef op 19 september 2002 @ 12:31:
[...]

Op zich zie ik niet zoveel kwaads in users met minder kennis, mits deze users de wil hebben om iets van GoT te leren. En leren blijf je heel lang doen. Toen ik op GoT kwam was ik zeker geen computer analfabeet, maar ik heb hier toch ontzettend veel geleerd. Omdat ik dat wilde, en hier niet alleen maar kwam om een antwoord te krijgen. Het gaat dus niet zozeer om kennis maar om mentaliteit van de nieuwe users.
Er komen nu mensen die bijvoorbeeld nog niet weten wat de registery is (zie ander topic in LA ergens). Dit soort vragen horen hier gewoonweg nog steeds niet thuis. Als deze vragen gesteld worden zou je deze gewoon moeten kunnen verplaatsen naar een site alla beginnersweb, of de topic starter uitleggen dat hij daar beter zijn vragen kan stellen. Dit staat in zijn geheel los van mentaliteit.
Mensen met lage kennis wil je dus niet altijd weghebben imho. Ik zie mensen die nog niet zoveel weten maar die ik toch kan waarderen om hun inzet of enthousiasme. Andersom zie ik ook users met veel kennis die zich ook GoT-onwaardig gedragen...
Klopt, die laatste zijn er zeker. Maar vergeet niet waarom dit vaak gebeurd. Als ik een vraag voor de honderste keer voorbij zie komen begin ik toch ook een beetje pissig te worden. Hiermee wil ik uiteraard niet het gedrag van deze mensen goed praten. En wat bedoel je met inzet en enthousiasme ? Mensen met een laag nivo kunnen zich niet inzetten voor GoT, zij gebruiken dit simpelweg als gratis helpdesk.
Wat lost dat op? Hoe selecteer je die mensen, hoe bepaal je wie daar in kan en wie niet? Postcount zegt iig niets. Bovendien maak je daarmee het "laag niveau gedeelte" al helemaal overbodig, en zorg je er dus ook niet voor dat (welwillende) users met laag niveau uiteindelijk waardevolle GoT'ers worden (want die mensen komen er ook nog wel eens bij hoor).
Postcount zegt inderdaad niks (er zijn mensen die het aantal posts wat ik heb in een maand halen), maar je pikt de mensen er wel vrij snel tussen uit die weten waar ze over praten. Als dit dan mensen zijn die welwillend zijn met een laag nivo dan komen ze vanzelf op een hoog nivo (en dus in de advanced fora).
Zo hoor ik van veel mensen die vroeger het hele fora over gingen ze tegenwoordig alleen nog maar in fora komen als NOS, P&W en W&G. Als je ze dan vraagt waarom dat is krijg je regelmatig het antwoord dat hun serieus moeilijk probleem ondergensneeuwd raakt door alle newbie vragen. Een plek waar ze weer echte uitdagende problemen kunnen posten zou voor deze mensen dus een oplossing zijn.
Ik vindt het zo jammer dat de HK er elke keer weer bij genomen wordt als de oorzaak van het dalende niveau. En dat is volgens mij echt niet zo. De oorzaak is dat GoT gewoon enorm gegroeid is, en dat komt echt niet alleen door de HK, tweakers.net is gewoon ook veel meer in de publiciteit gekomen in de loop der tijd. En als je om die reden de HK eruit wil hebben, dan moeten ook SG, NSTM en W&L eruit, want dat heeft ook niets met tech te maken

Hoewel ik wel vindt dat enig niveau noodzakelijk is, en ervoor gezorgd moet worden dat mensen die alleen nog maar in de HK zitten (of SG!) moeten opzouten.
Nu ga ik weer mensen op de tenen trappen, maar in mijn ogen hoort ook SG, NSTM en W&L hier niet thuis. Dit zijn namelijk ook allemaal geen techfora. En ik weet zeker dat deze fora er nu ook alleen nog maar zijn omdat deze er van "vroeger" uit zijn.
In het begin van GoT (een jaar of 3-4 geleden) zaten hier practisch alleen nog maar bekenden van elkaar (irl of van andere fora) welke het wel leuk vonden om een eigen stekje te hebben om over van alles en nog wat te praten. Als ze nu voor de keuze zouden staan om dat vanaf het begin anders te doen (met de huidige kennis) dan denk ik niet dat we deze fora nu zouden hebben.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-10 17:30

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik denk dat we hier op GoT gewoon even heel streng moeten zijn en maar blijven hameren op die FAQ en dat het na verloop van tijd toch wel weer goed komt, het kost nu eenmaal tijd that's it.

* Snow_King vind GoT en T.net toch nog steeds super!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 13:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Vaguh schreef op 19 september 2002 @ 09:59:
[neurroot mode aan] //ofzow

waar wil je hiermee naar toe ?

Btw, Je kan toch niet iemand iets verplichten om te doen als hij/zij het zelf niet wilt. Als hij die banners wilt blokken dan is dat toch zijn keuze. Dat jullie er een verplichting opzetten dat is jullie keuze. We lefe in nederland toch ? vrijheid van mening (,maar niet van keuze)?

Ik sta open voor discussie alleen niet hier.
[korte offtopic reply hierop]

Jij wilt geen banners zien. Dat mag.

Wij willen geen mensen die onze banners blocken. Dat mag ook.

We leven idd in een vrij land. :)

[\korte offtopic reply hierop]

Aannames zijn fataal.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voordat we Romein of holbewoner waren, waren we aap

Vroeger was het slechter. Dat moet wel. Waarom anders zouden ze altijd weer anders gaan doen? Het kan niet anders of vroeger waren de huizen kleiner, de zieken zieker en de kranten dunner. Je doelen lagen verder en je pijnen deden zeerder. De mensen waren daar vast niet blij mee. Vandaar dat ze het anders gingen doen. Lekkerder, sneller, mooier. Beter. Maar het schijnt nog steeds niet best te zijn. Het moet nog steeds beter.
Wat moet het vroeger erg geweest zijn voor onze ouders, zo zonder alles van nu. Maar ook onze ouders deden al aan vooruitgang. Voor hun ouders moet het bijgevolg nog erger zijn geweest, laat staan voor de ouders daar weer van. Onze voorouders leefden in een hel. Wees maar blij dat je geen Middeleeuwer bent of een Romein.
En het kan nog erger. Voordat we Romein of holbewoner waren, waren we aap. Heel erg. En voor die tijd nog achterlijker: reptiel, vis, worm. Dat was pas vroeger! Dat was pas slechter. Toen leefden we niet alleen zonder auto en telefoon, we hadden niet eens haar of handen om ermee in te zitten. Een ondraagbaar bestaan.
Hoe ondraaglijk we het toen hadden, dat is nu nog te zien. Er leven nog steeds reptielen, vissen en wormen op de wereld. Die hebben zeker nog geen tijd gehad om ons te worden. Het gekke is dat ze dat helemaal niet erg lijken te vinden. Reptielen liggen lekker te zonnen op een muurtje, vissen springen fonkelend uit het water op. Poezen snorren, koeien loeien, apen halen streken uit. Maar als zij het niet veel slechter hebben dan wij, hebben wijj het niet veel beter dan zij. Had alles dan niet bij het oude kunnen blijven?
Hoe hebben beesten het eigenlijk? Aan die vraag werken biologen al eeuwen. En met succes. Een paard of sardien is nog te moeilijk, maar met wormen lukt het al. De eerste worm is nu helemaal uitgepluisd. Het is maar een draadje van een milimeter, maar toch is Caenorhabditis elegans een compleet wezentje, met maag en mond en seks en hersenen en al. Elk van zijn 959 cellen kennen we met naam en toenaam. Er is een telefoonboek vol over geschreven, over waar ze zitten, wat ze doen en waarom.
Dankzij twaalf jaar monnikenwerk weten we van alle 19.099 genen op de zes chromosomen de volgorde van de 100 miljoen baseparen. Heel de worm is in codes vastgelegd. Dat is toch wel even beter dan vroeger.
Van vroeger heb ik nog een gewoon telefoonboek. Iedereen in mijn stad die telefoon had, staat erin, alle 56. Advertenties bieden knellende corsetten aan en nog te verbeteren huishoudelijke apparaten. De nummers zijn nog kort. Inmiddels zijn we heel wat verder met onze innterbel en teletalk en euronet en foonmaarraak. Alleen de mensen in dat telefoonboek zijn er niet op vooruitgegaan. Die zijn allemaal dood. Zeker weten, voor hen was het vroeger beter. Vroeger leefde iedereen nog.
Nu is iedereen dood en hebben we een telefoonboek voor wormen. Er staat er nog pas een in, maar het nummer is al lekker lang, want er volgen nog meer wormen, is ons beloofd. Het is mooi om in een tijd te leven waarin men een worm zijn telefoonnummer kan ontfutselen. Maar kennen we die worm nu beter? Weten we nu eindelijk hoe het voelt, zo primitief te zijn? Zijn zes chromosomen genoeg voor het geluk? Je kunt het nummer draaien, maar er neemt niemand op.
Draaien kan trouwens niet eens meer echt. Je moet drukker. Drukken is beter. Beter dan vroeger. Want vroeger was het slechter, al wordt het later ook niet alles.

Bron: Midas Dekkers, VARA gids 02/1999
Daar moest ik ff aan denken bij het zien van deze topictitel :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Traag schreef op 18 september 2002 @ 12:41:
NEEE!!!

Niet te streng ! IMHO moet er juist strenger worden opgetreden, zodat het langgezochte minimale niveau weer terug kan komen.

Zou het ook niet zo zijn dat we allemaal ouder worden, en nu zeg 3 jaar later allemaal op een ander niveau zitten ?

Ik vind absoluut niet dat het niveau laag is namelijk, het is maar net wat je zoekt, en hoe je het in je opneemt.

• Jis
  • Laatst online: 00:41

Jis

LOL @ Midas :o :o

Wat nickles al aan gaf over filteren in de search lijkt mij een goede manier om de kwaliteit van de results te verhogen. Enige nadeel is dat in sommige slotjes toch ook goede info zit. Dit zou je kunnen afvangen door behalve slotjes ook prullebakjes uit te delen :)
-Slotjes voor topics die offtopic raken etc.
-Prullebakje voor topics die totaal overbodig zijn.

<OT>
Ik heb zelf de Tnet banners weggehaald uit de lijst omdat ik me aan die banners niet stoor. Maar ik klik er zelden op ... Ben ik dan ook 'niet gewenst' :?
Je gaat toch ook niet iemand verplichten om minimaal aan banner-kliks te doen? Vraag dan gewoon geld voor de toegang...
</OT>

https://u24.gov.ua/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naturlijk is 'tweakers' veranderd en dat is maar goed ook.... :)

Jullie en ik veranderen ook, ik postte hier vroeger veel maar een mens ontwikkelt zich zoals je misschien bekend is en het is maar de vraag of jij zelf niet meer bent veranderd dan dit forum en je er daarom niet meer zo thuisvoelt....

'Modjes' komen en gaan hetgeen 'ontwikkeling' heet.
Ik herinner me dat ik dat soms wel kon waarderen... :D

Het heeft niks met achteruitgang te maken en 'tweakers' zo vannacht even vlug 'chequend' is de kwaliteit ervan niet achteruit gegaan, integendeel...

Van alle gevoerde discussies is deze de oudste en steeds weer terugkerende,

Het eerste topic over een veranderend 'tweakers' ontstond al een maand na het verschijnen ervan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 19 september 2002 @ 22:12:
[...]

[korte offtopic reply hierop]

Jij wilt geen banners zien. Dat mag.

Wij willen geen mensen die onze banners blocken. Dat mag ook.

We leven idd in een vrij land. :)

[\korte offtopic reply hierop]
Dus het mag wel? Net zei men nog van niet in dat ene topic wat ik hierboven linkte. In dat topic zei de een dat ads jullie enigste bron van inkomsten waren, terwijl de ander weer zo nodig met een quote kwam dat jullie andere bronnen van inkomsten hebben.

En waarom mag het niet: omdat deze mensen jullie geen geld opleveren. Hoe noem je zoiets: Tweakers.com(mercieel). Waarom laten jullie deze mensen niet gewoon in hun waarde? Is dat zo moeilijk, iemand in z'n waarde laten? Respecteren dat hij/zij dat niet wenst te bekijken? Je wordt hier dus geforceerd die banners te bekijken ja dan snap ik wel dat je een groot GoT wilt hebben dat zijn meer banners dus meer inkomsten! Leuke bijkomstigheid is dat een mannetje/vrouwtje meer of minder dat geen banners wenst te zien niet uitmaakt. Want vrijheid van meningsuiting iser ook niet wanneer je erover praat wordt je hier al bedreigd met bans ed. Terwijl ik niet geloof dat het wel en wee van GoT afhangt van het feit of ik wel of niet die banner bekijk en nogmaals, het stoort mij. Het lijdt mij gigantisch af. Zeker de bewegende banners. Als het me niet stoorde dan had ik het wel aanstaan, is het niet? Maar ja, het moet bewegen enzo en de aandacht trekken. Een wanhooppoging van de instoertende bannermarkt. Dat er nog geen geluid in zit? Had webads een tijdje geleden wel. Zij zijn ook degene die mij het hele balletje hebben laten rollen.

Schandelijk, hoe jullie met mensen omgaan. Jullie kijken of iemand geld in het laatje brengt en oordelen dan of hij/zij op Tweakers mag komen of niet. Jullie zien je gebruikers op deze manier niet als een gebruiker, maar als een slaafje dat geld in het laatje brengt. Daar hebben we het nu over. Niets meer, niets minder. En dan nog met 'We leven idd in een vrij land' komen. Dat leven we niet. En Tweakers.net representeert dat niet dmv. deze praktijken. Jullie passen op deze manier censuur toe. Wel gebruiker van 'vrije software' zijn zoals Linux en Apache maar niet de mening van een handje vol gebruikers respecteren die graag geen banners wenst te zien. Want de meeste mensen zullen het vast met jullie filosofie eens zijn, daar is de mens immers een kuddedier voor en jullielopen voorop omde schaapjes te herderen.

Met de nieuwe layout van T.net staan onderaan banners die gruwelijk irritant zijn omdat als je eroverheen gaat ze popuppen. Ik ben nog net niet zo computernoob dat ik er niet op kan klikken wanneer ik daar interesse in heb. En hoe Tweakers.net aan haar hardware komt hoef ik ook niet 10x per dag te lezen. Maar goed, ik ga fijn surfen met een text browser hiero. Of met Opera, want daarbij popuppen ze niet. Gegroet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 23:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 23:30:

[...]

Zou het ook niet zo zijn dat we allemaal ouder worden, en nu zeg 3 jaar later allemaal op een ander niveau zitten ?

Ik vind absoluut niet dat het niveau laag is namelijk, het is maar net wat je zoekt, en hoe je het in je opneemt.
Ik ben de mensen die doen alsof het "gezichtsbedrog" is een beetje beu, sommige mensen zeggen: het kan niet meer zijn zoals het vroeger was nu is nu. Ja maar betekent dat dat we het maar gewoon moeten laten aanmodderen? Alsof onze beslissingen toch niks uithalen? Dat denk ik niet. Het hoeft niet zo te worden als vroeger. Maar een forum met een hoger niveau, fora, die er netter uitzien omdat er geen UTFS topics instaan en helpdeskusers die de meest achterlijke vragen stellen. Dan zou je toch bijna gaan denken dat het haalbaar was of niet soms? We moeten gewoon de schouders eronderzetten en inventieve manieren bedenken om Users die dit forum niet gebruiken zoals het hoort te weren. Dit forum kan ook met 50000 gebruikers een mooi forum zijn, weliswaar anders als met 5000, maar daar gaat het niet om, het hoeft niet precies hetzelfde. Andere problemen, andere oplossingen.

* AtomicShockwave gooit 2 centen in et bakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 03:10:
[...]

Dus het mag wel? Net zei men nog van niet in dat ene topic wat ik hierboven linkte. In dat topic zei de een dat ads jullie enigste bron van inkomsten waren, terwijl de ander weer zo nodig met een quote kwam dat jullie andere bronnen van inkomsten hebben.

En waarom mag het niet: omdat deze mensen jullie geen geld opleveren. Hoe noem je zoiets: Tweakers.com(mercieel). Waarom laten jullie deze mensen niet gewoon in hun waarde? Is dat zo moeilijk, iemand in z'n waarde laten? Respecteren dat hij/zij dat niet wenst te bekijken? Je wordt hier dus geforceerd die banners te bekijken ja dan snap ik wel dat je een groot GoT wilt hebben dat zijn meer banners dus meer inkomsten! Leuke bijkomstigheid is dat een mannetje/vrouwtje meer of minder dat geen banners wenst te zien niet uitmaakt. Want vrijheid van meningsuiting iser ook niet wanneer je erover praat wordt je hier al bedreigd met bans ed. Terwijl ik niet geloof dat het wel en wee van GoT afhangt van het feit of ik wel of niet die banner bekijk en nogmaals, het stoort mij. Het lijdt mij gigantisch af. Zeker de bewegende banners. Als het me niet stoorde dan had ik het wel aanstaan, is het niet? Maar ja, het moet bewegen enzo en de aandacht trekken. Een wanhooppoging van de instoertende bannermarkt. Dat er nog geen geluid in zit? Had webads een tijdje geleden wel. Zij zijn ook degene die mij het hele balletje hebben laten rollen.

Schandelijk, hoe jullie met mensen omgaan. Jullie kijken of iemand geld in het laatje brengt en oordelen dan of hij/zij op Tweakers mag komen of niet. Jullie zien je gebruikers op deze manier niet als een gebruiker, maar als een slaafje dat geld in het laatje brengt. Daar hebben we het nu over. Niets meer, niets minder. En dan nog met 'We leven idd in een vrij land' komen. Dat leven we niet. En Tweakers.net representeert dat niet dmv. deze praktijken. Jullie passen op deze manier censuur toe. Wel gebruiker van 'vrije software' zijn zoals Linux en Apache maar niet de mening van een handje vol gebruikers respecteren die graag geen banners wenst te zien. Want de meeste mensen zullen het vast met jullie filosofie eens zijn, daar is de mens immers een kuddedier voor en jullielopen voorop omde schaapjes te herderen.

Met de nieuwe layout van T.net staan onderaan banners die gruwelijk irritant zijn omdat als je eroverheen gaat ze popuppen. Ik ben nog net niet zo computernoob dat ik er niet op kan klikken wanneer ik daar interesse in heb. En hoe Tweakers.net aan haar hardware komt hoef ik ook niet 10x per dag te lezen. Maar goed, ik ga fijn surfen met een text browser hiero. Of met Opera, want daarbij popuppen ze niet. Gegroet.
De servers waar Tweakers.net op draait kosten geld, veel geld, er moet hier en daar hardware geupdate worden, mensen krijgen betaald voor serveronderhoud, stroom, abonnement bij true server. Wie gaat dat betalen? Geld groeit niet aan bomen hoor. Wees blij dat je door die banners geen rooie rotcent hoeft te betalen voor GoT/Tweakers.net. Dus, als je wel gebruik maakt van Tweakers.net en GoT, maar wel lekker de banners blokt, dan ben me niet erg ethisch verantwoord bezig denk je niet?.
En om even te herhalen, we leven in een vrij land. Je HOEFT niet op T.net/GoT te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2002 @ 03:10:
Jij mag best die banners blocken, dan hebben wij het recht (dat heb je nou eenmaal geaccepteerd) om je te bannen, als we willen.
Bla bla.. geen banners betekent geen Tweakers.net, is dat wat je wilt?
Zelfde verhaal als hierboven.
Oke, veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
dystopia heb jij recht op GoT of zo?
Als ik een winkel binnen loop en daar rustig alle kranten en bladen ga lezen komt de winkelier ook op mij af om me te vragen om of de bladen te kopen of om op te rotten. Zo is het met GoT ook, je maakt gebruik van hun dienst, daar is de voorwaarde van banners aan verbonden. Omdat zij degene zijn die de eigenaar zijn van deze site mogen zij ook bepalen welke voorwaarden zij stellen aan de gebruikers.
Als je daar niet aan wilt voldoen ben je inderdaad niet welkom nee. Netzomin als je ook niet gratis naar binnen kunt bij een voetbalwedstrijd of iets dergerlijks. En Tweakers.net wordt echt niet rijk van de banners, ze kunnen het er prima mee doen.... gelukkig wordt de traffic gesponsord, anders gingen er wel problemen ontstaan als ik het goed begrepen heb.

Maar samenvattend, je hebt je als je van een dienst van iemand gebruik wil maken je te houden aan de algemene voorwaarden (zolang die niet strijdig zijn met de wet.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Jij mag best die banners blocken, dan hebben wij het recht (dat heb je nou eenmaal geaccepteerd) om je te bannen, als we willen.
Dat heet: "Jij blockt de banner, wij bannen de blocker" })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 19-09 21:02
Misschien een goede zin: Een beter forum begint bij jezelf?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
polaris schreef op 20 september 2002 @ 09:30:
[...]

LOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

[...]

Whahaha, meesterlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 02-10 22:22
[...]

lol, die ga ik aan de mailtemplate baas doorgeven voor het standaard bannerblocker mailtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het begint mij ook op te vallen dat het niveau wat omlaag gaat. Rond de tijd dat ik de HK in kon (30 december 2001, geregd op 2 juni 2001) was de verhouding nog wel een beetje in evenwicht, maar nu zit ik echt te veel in hk, omdat de techfora niet echt interessant meer zijn, alleen CME en DOC kunnen mij nog een beetje boeien, (overige fora kom ik alleen maar voor vragen) maar de meeste topics lijken op elkaar (4 weken weg = niet veel missen)
Ik begin er echt over na te denken om een vrijwillige ban aan te vragen voor de hk, (ook vanwege de inbelkosten, ik zit hier nog aan een 56k) naar mijn smaak post ik er echt te veel... en ook daar beginnen de topics op elkaar te lijken, gelukkig zetten ze er nog bij 'deel ***', dan geven ze echt aan dat ze weten dat het eerder is geweest. Als ze het niet doen probeer ik een topic te vinden en ze daar op te wijzen (meestal ben ik te laat en is het al op slot gezet)

[ Voor 0% gewijzigd door Resistor op 20-09-2002 22:25 . Reden: weet eigen regdatum niet eens ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

het komt door die nieuwe smilies... _/-\o_ B) 8)7 })

nu kan iedereen die zomaar gebruiken ;( :+

It seemed like a good idea at the time

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
ik denk dat te topicstarter (zoals vrij normaal is) erop uitgekeken raakt. Als iets nieuw is of je komt er voor het eerst mee in aanraking is het altijd (leuk, spannend, verslavend etc.) Maar als je iets al x jaar kent dan is alle nieuwigheid er van af en krijg je automatsich iets van hmz... toch niet meer zoals vroeger. En als de frontpage dan ook nog wordt aangepast zal dan wel de druppel geweest zijn :)

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 04:00:
Verder denk ik dat jullie mensen individueel moeten blijven behandelen en wat minder uit de lucht moeten doen. Want daar staat GoT wel een beetje om bekend, een arrogante crew. Tenminst dat heb ik uit meerdere windrichtingen gehoord en ervaar ik hierboven ook duidelijk waarbij Robin en Wouter elkaar deels tegenspreken.

Oh god, ben je hier nou ook al bezig?

Waar spreken wij elkaar tegen dan?

Professioneel Hyves-weigeraar

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Wouter Tinus schreef op 21 september 2002 @ 00:47:

[...]

Oh god, ben je hier nou ook al bezig?

Waar spreken wij elkaar tegen dan?
rustig rustig.. hij is de boel gewoon op aant naaien

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Er komen wel erg veel topics waarin men klaagt over het kelderende niveau. Ondanks dat er misschien veel vaker vragen van een minder niveau gesteld worden vind ik het nog steeds leuk en interressant om op GOT te komen. Topics als deze moeten kunnen vind ik mits ze constructief zijn. Bij heel veel posters heb ik dat gevoel niet in deze topic. Wat mij pas plezier ontneemt in het Gotten zijn de mensen die de hele tijd lopen te zeiken op GOT en de crew zonder dat ze zelf hun best doen iets goeds bij te dragen aan GOT.

Wat betreft de arrogantie van de crew: Als je op zo'n groot forum als GOT de boel een beetje in rechte lijnen wilt laten lopen dan zal je af en toe strakke regels moeten hanteren. Dat sommige mensen dat vertalen naar arrogantie vind ik een beetje hun probleem.

Systeem | Strava

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Ben het ook niet helemaal eens met de topic starter...
Normaal gesproken zou ik niet reageren op dit soort dingen.
(Heb de grote lappen tekst niet volledig gelezen, moet ik er wel even bij zeggen)

Ik vind een aantal forums van got echt geweldig.. stel best wel wat vragen en krijg zeer vaak een antwoord waar ik wat mee kan.. (DevSchuur). Verder is SA erg leuk om te lezen en bekijk ik ook regelmatig De casemod, electronica forums en wat van de andere harware forums. De rest boeit me niet dus daar zal ik ook niet in kijken.

Maw.. got is gewoon de place2be voor mij.. Er zullen best forums zijn van gelijke strekking maar om die nu ook allemaal uit te zoeken.. Nah... kost te veel tijd.. Ik voel me hier thuis.
offtopic:
Het enige wat ik niet zo tof vond zijn de aanpassingen die t.net heeft ondergaan maar ik hoop dat het een kwestie van wennen is... Bovendien komt dat hele ding niet meer door de firewall/proxy van het werkt. Geen menuus meer te zien, geen enkele....:'(

[ Voor 0% gewijzigd door shades op 21-09-2002 13:32 . Reden: offtopic bericht aangepast ]

https://k1600gt.nl

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik snap niet dat iedereen deze persoon nog met argumenten probeert te overtuigen. Hij lult zich toch in 40 bochten om het te verdraaien zodat het hem goed uitkomt. Misschien lijdt ie aan dezelfde aandoening als dat miepje die beweert dat d'r kind van Ron Brandsteder is.

Ik ga geen ellenlang verhaal houden over dat je ongelijk hebt, maar wil je eigenlijk alleen dit mededelen:

flikker toch op man, als je alleen voor het zeiken komt. Verneuk niet het plezier van een ander, arrogante lul!

edit:
Ik twijfel of ik arrogant moet vervangen door zelfingenomen. Hmmzjah arrogant dekt de lading ook wel goed

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:30
Misschien is het wel een idee op gebruik te maken van alles antwoorden/informatie dit oude GOT topics bevatten. Dan doel ik op een soort systeem als Microsoft.com heeft.
Je kiest een onderwerp waar je een probleem mee hebt of jou probleem onder valt. Bijvoorbeeld Windows XP. En dan je probleem bijv. 60Hz refresh. Dat er dan verschillende of één goede oplossing uitvalt. Maar goed, als je een goed overwogen oplossing wilt hebben voor dit probleem moet je gewoon met de Crew, mods en misschien wat veteran users een grote brainstorm sessie houden. Misschien werkt dat wel.
Komt die visie en image niet in bedwang door het dalende niveau in GOT?? Dwz dat Tweakers.net en GOT voor (ver)gevorderde computergebruikers is.