Ok allerleerst (want ik ben het nu al 3x tegen gekomen en zit mezelf vreselijk op te vreten hier)
pla·no·lo·'gie (de ~ (v.))
1 leer van de bestemming en het gebruik van de bodem, van gebieden enz. => ruimteplanning
Verder hoop ik dat we het
* 2 vol kunnen houden om mekaar niet helemaal de strot af te discusieren hier want er worden best wel nuttige en leerzame dingen gezegd namelijk (met een knipoog naar de modjes

).
Ik denk dat iedereen die nog steeds volhoud dat dreamweaver geen geschikt programma is niet weet waar hij het over heeft. Ik zelf kan helemaal
niets met dat programma, god weet dat ik het vaak genoeg geprobeerd heb maar het geduld er niet voor heb. Maar, ik ken genoeg mensen die het geweldig onder de knie hebben en weet ook dat die mensen (mits ze uiteraard hun HTML en CSS wel kennen) nette en professionele producten afleveren. Vandaar dat ik er van overtuigd ben dat eenieder die zegt dat dreamweaver bij voorbaat zuigt nooit de moeite heeft genomen om zich echt in het onderwerp te verdiepen.
Moet zeggen dat ik me geweldig kan vinden in wat waxle en Defect allemaal zeggen over projectleiders. Mijn inziens weet een goede projectleider voor een klein gedeelte wat (vormgevings-)technisch mogelijk is, en weet ook precies wanneer hij/zij de klant moet doorverwijzen naar een vormgever of ontwikkelaar.
Ik heb ook zo'n collega op mijn werk die allerlei afspraken maakt die gewoon niet kloppen. Dan komt ze naar me toe met
"Ja ze hadden het over iets van lotus netscape ofzo ..? daar was iets mee. Of je even wilde kijken. Ik heb gezegd 3 uur."
Dan zakt mijn broek dus af.
Ik heb het met me baas erover gehad en hem uitgelegd dat zij leuk factuurtjes uit mag schrijven en klanten binnen mag halen, maar alles dat gaat over wat wij op de afdeling in elkaar moeten sleutelen kan de klant veel beter met mij bespreken. Zo'n klant merkt namelijk echt wel dat ik veel beter begrijp wat hij bedoelt en dat ik met veel zinnigere suggesties kom. Verder heb ik voorgesteld dat ik een soort mini-cursusje ga geven over
browser compatibilty, omdat ik dat iets vind dat eigenlijk iedereen binnen het tot op een bepaalde hoogte bedrijf moet begrijpen.
Tuurlijk begrijp ik wel dat er ook tussen lopen die het allemaal wat beter begrijpen, maar als je een structuur opzet zoals kicken die noemt
klopt, vandaar dat alle communicatie via de projectleider en de projectleider alleen moet lopen.
Ik beschouw het erachterkomen van het gevoel/ideeen van de klant door de designer in het eerste gesprek niet alszijnde communicatie.
Ik snap niet waar het idee hier vandaan komt dat de designer communicatie met een klant zou moeten hebben.
(moet eerlijk zeggen: dit soort opmerkingen krijg ik echt slappe beentjes van..)
denk ik dat je dom bezig bent. Wie kan het nou het beste inschatten? Vandaar dat ik me afvraag bij wat voor bedrijf hij werkt, omdat ik niet denk dat dit ook maar ergens zo gebeurt.
Kortom precies wat defect zegt over ruis. Sowieso hoe meer mensen erover gaan hoe verder het punt uit het oog raakt; als het langs mensen komt die hun spel niet kennen is dit natuurlijk alleen maar erger.