Misschien updaten naar andere bios. Ik gebruik F9.rappejap schreef op 01 February 2003 @ 23:04:
ff een vraagje in mijn handleiding van mijn ga 7vaxp staat dat mijn geheugen alleen cas 2.5 aankan maar ik lees toch zo hier en daar dat er cas 2 in gaat kan dit nou wel of niet
ps. control f1 in mijn bios doet niks wat doe ik hier fout
thnx rappejap
Ja hé, maar das wel heel ver terugkwiebus schreef op 02 February 2003 @ 22:25:
[...]
Als jij nou eens hier kijkt.![]()
Het is een ongedocumenteerde feature.
Verwijderd
Ik heb vandaag m'n xp 1900 met een AMD Athlon XP 2600+ (2,13GHz, 266MHz FSB) vervangen, alleen krijg ik m'n cpu settings niet goed. Hij word als xp 2000 herkent. Ik had de multiplier op m'n mobo op 12,5 staan en de cpu clock op 166 MHz, toen ik hem aan zette kreeg ik wat rare piepen te horen, en bleef hij zich restarten.
Verder heb ik ook geprobeert om de multiplier op auto te zetten, maar dat hielp ook niet. Het enigste dat werkt is de multiplier op auto en de cpu clock op 133 MHz.
Ik heb zelfs m'n bios upgedate naar F9 maar dat hielp ook niet!
Heeft iemands nog een oplossing? Het moet toch gewoon werken?
/me snapt er nix van
Ik heb btw een ga-7vaxp rev 1.1
Verder heb ik ook geprobeert om de multiplier op auto te zetten, maar dat hielp ook niet. Het enigste dat werkt is de multiplier op auto en de cpu clock op 133 MHz.
Ik heb zelfs m'n bios upgedate naar F9 maar dat hielp ook niet!
Heeft iemands nog een oplossing? Het moet toch gewoon werken?
/me snapt er nix van
Ik heb btw een ga-7vaxp rev 1.1
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 15:51 ]
Verwijderd
4dd1ct: Je moet ook je fsb op 133 zetten voor een 266 fsb CPU.
Voor de overclockers: zet de Top Performance op disabled anders kun je niet
behoorlijk overclocken.
De mijne doet 154 fsb, hij wordt dan wel erg hee, van 45 naar 53 graden vol belast.
Voor de overclockers: zet de Top Performance op disabled anders kun je niet
behoorlijk overclocken.
De mijne doet 154 fsb, hij wordt dan wel erg hee, van 45 naar 53 graden vol belast.
Verwijderd
Hmm, en de multiplier dan? die gaat niet hoger dan 12.5Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 17:05:
4dd1ct: Je moet ook je fsb op 133 zetten voor een 266 fsb CPU.
nu draait ie maar op 1674,43 MHz
of ben ik stom geweest om die 333 FSB versie niet te kopen?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 17:27 ]
Verwijderd
Ik zie geen F10 op de website van gigabyte?MadMarky schreef op 03 februari 2003 @ 19:51:
fsb op 133, multiplier op auto en de nieuwste bios(F10) should do the trick?
Met F9 werkt het in iedergeval niet
Waar kan ik de nieuwste bios halen?
een stukkie terug staat:
ZiPsop schreef op 04 January 2003 @ 22:12:
Voor de Liefhebbers en zolang mijn server het trekt. Je kan hem HIER downloaden.(256KB)
Verwijderd
Helaas.. dat werkt ook al niet.
Ik denk dat ik hem maar om ga ruilen voor een 333 FSB versie.
Ik heb hem besteld bij computerland, de enigste 333 FSB versie die ze hebben is een XP 2700, dus daar ga ik hem mee omruilen. Heeft iemands een ga-7vaxp rev 1.1 met deze cpu? Dan weet ik teminste zeker of het werkt
Ik snap er nix meer van.. al zou ik bv. een xp 2800 kopen, dan heb ik er niets aan? omdat dit mobo maar maximaal 12,5 * 166 MHz aankan?
Ik heb hem besteld bij computerland, de enigste 333 FSB versie die ze hebben is een XP 2700, dus daar ga ik hem mee omruilen. Heeft iemands een ga-7vaxp rev 1.1 met deze cpu? Dan weet ik teminste zeker of het werkt
Ik snap er nix meer van.. al zou ik bv. een xp 2800 kopen, dan heb ik er niets aan? omdat dit mobo maar maximaal 12,5 * 166 MHz aankan?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 22:39 ]
Kan iemand me trouwens al vertellen hoe ik de pci latency van mijn geluidskaart en buildin NIC verander. Ik heb overal gekeken maar ik kan het nergens vinden. (ctrl-f1 geeft die opties ook niet bloot)
Ik heb namelijk het probleem dat geluid bij mp3 en video's vaak hapert. Iemand een idee of dit aan pci latency ligt of ergens anders aan.
Ik heb namelijk het probleem dat geluid bij mp3 en video's vaak hapert. Iemand een idee of dit aan pci latency ligt of ergens anders aan.
edit:
niet meer nodig. Ik heb nu kX
drivers voor mijn kaart en ze werken prima 
niet meer nodig. Ik heb nu kX
[ Voor 16% gewijzigd door aequitas op 03-02-2003 23:21 ]
Kijk eens op de Gigabyte site, ze zijn zo aardig geweest om alle moederbord specs op hun site te vermelden. Als je de specs naast elkaar legt, dan zul je ongetwijfeld verschillen vindenVerwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:28:
Wat is de GA-7VA voor versie dan Wat is het verschil tussen de GA-7VA en de GA-7VAX?
Een XP2800+ zou moeten werken. Kijk maar hier.Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 22:11:
Helaas.. dat werkt ook al niet.
Weet verder niemand anders het verschil tussen de 7va en de 7vax?
Jawel...solopher schreef op 04 February 2003 @ 17:35:
7va = basisversie
7vax = 7va + netwerkkaart ingebouwd
7vax1394 = 7vax + firewire ingebouwd
7vaxp = 7vax1394 + raidcontroller
7vaxp Ultra = 7vaxp + SATA raidcontroller
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 14:38:
Ja dat heb ik dus gedaan, en geen enkel verschil. Dat snap ik niet.
OMGsolopher schreef op 04 februari 2003 @ 17:35:

Kijk eens goed op de site van Gigabyte!
http://tw.giga-byte.com/products/socketa.htm
BalusC schreef op 04 February 2003 @ 19:03:
[...]
[...]
OMG
Kijk eens goed op de site van Gigabyte!
http://tw.giga-byte.com/products/socketa.htm
* HunterPro ziet niets raars
Ik zie er ook niks raars
De verschillen zijn er gewoon duidelijk terug te vinden

lol, dan snap ik 'mBalusC schreef op 04 February 2003 @ 19:43:
Ik zie er ook niks raarsDe verschillen zijn er gewoon duidelijk terug te vinden
dacht dat ze 2 dezelfde bordjes aan het verkopen waren voor verschillende bedragen en met verschillende types of zo
* HunterPro draait btw al weer even (sinds hcc-dagen) tevreden met dit bordje
[ Voor 12% gewijzigd door HunterPro op 04-02-2003 19:53 ]
ja, de ene heeft alleen iets meer functies dan de andere (opties als on-board LAN, RAID, etc)Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 22:48:
Oh sorry dan, maar verder leveren de beide bordjes de zelfde prestaties dan?
Verwijderd
ja maar niet echt in overclock performances bedoel ik... dus ze zijn beide precies het zelfde behalve raid lan firewire!?
zoals je inmiddels al een paar honderd keer op de site had kunnen lezen, evenals in mijn posting: Ja.Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 22:55:
ja maar niet echt in overclock performances bedoel ik... dus ze zijn beide precies het zelfde behalve raid lan firewire!?
Verwijderd
Ik heb een ga-7vaxp naar volle tevredenheid in combinatie met amd 2600+ 333Mhz.
Echter als ik de pc uitschakel blijven alle ide leds branden op de systeemkast.
Hoort dit of is dit een instelling in het bios?
Je bedoelt de hard-drive led? Heb je het stekkertje wel goed aangesloten?Verwijderd schreef op 05 February 2003 @ 14:24:
Ik heb een ga-7vaxp naar volle tevredenheid in combinatie met amd 2600+ 333Mhz.
Verwijderd
Het gekke is dat alle ide leds en alles wat op de usb poorten staat aangesloten zoals een externe harddisk met leds, blijven branden na uitschakelen computer.
In power management in het bios kan ik niets vinden.
Ik heb dit bij eerdere moederborden die ik heb gehad niet mee gemaakt.
De computer schakelt echt helemaal uit, alles valt stil alleen de leds branden en de externe usb drive loopt door.
Moet toch ergens in het bios zitten
Bios is de F9, de laatste versie dus.
In power management in het bios kan ik niets vinden.
Ik heb dit bij eerdere moederborden die ik heb gehad niet mee gemaakt.
De computer schakelt echt helemaal uit, alles valt stil alleen de leds branden en de externe usb drive loopt door.
Moet toch ergens in het bios zitten
Bios is de F9, de laatste versie dus.
Verwijderd
Misschien moet je even kijken op blz 19 van je handleiding, daar staat precies hoe de stekkertjes (van de ledjes en het speakertje van je kast) moeten worden aangesloten op je mobo. Je kan niet altijd op je luie stoel blijven zitten, soms moet je ook even in actie komen en je kast open maken...
Verwijderd
In het nieuws van de nieuwe Athlon XP 3000+ staat: "De kloksnelheid van de FSB zal zeker tot de release van de 3200+ gelijk blijven aan 333MHz ." (zie nieuws: AMD Athlon XP 3000+ maakt opwachting in Pricewatch)
Ik vraag me af of dit mobo dan ook de Athlon XP 3000+ (en eventueel de 3200+), zal gaan ondersteunen, want dat zou wel mooi zijn voor een in de verre toekomstige upgrade
Ik vraag me af of dit mobo dan ook de Athlon XP 3000+ (en eventueel de 3200+), zal gaan ondersteunen, want dat zou wel mooi zijn voor een in de verre toekomstige upgrade
Verwijderd
De stekkers uiteraard al los gehaald.
Dit heeft er niets mee te maken.
Je hoort bijvoorbeeld ook de fan zachtjes draaien.
Of de harddisk op de usb poort draait door.
Het lijkt wel of er een soort lekstroom is.
Ik vroeg me af of niemand dit verschijnsel heeft gehad, want dan ga ik met het moederbord terug
Ik vroeg me af of niemand dit verschijnsel heeft gehad, want dan ga ik met het moederbord terug
Verwijderd
Wat een top bord is dit toch...draait stabiel op een fsb van 145--> 2000+@1813 mhz
maar m'n eigenlijke vraag...Past de barton processor op deze socket?
maar m'n eigenlijke vraag...Past de barton processor op deze socket?
hallo ik ben bij pc zaak geweest waar ze heel veel hebben lopen kloten met me pc en nu krijg ik dit andere moederboard waar mijn alpha pal 8045 niet op past.
Welke goede 8cm cooler past er op een gigabyte 7vaxp want ik wil percee een 8 cm blok met echte 8cm fan er op.
ik weet geen goedec oolers met clip zegmaar die op een 7vaxp passen ( so help me )
( en ik wil ook wel weten of dit mobo een beetje goed is want is zit al 3 weken zonder pc )
en als iemand intresse in mijn pal8045 zeg maar want ik kan m niet meer op een mobo plaatsen en wil mijn pal wel verkopen tegen redelijke prijs.....
THX voor de help
Welke goede 8cm cooler past er op een gigabyte 7vaxp want ik wil percee een 8 cm blok met echte 8cm fan er op.
ik weet geen goedec oolers met clip zegmaar die op een 7vaxp passen ( so help me )
( en ik wil ook wel weten of dit mobo een beetje goed is want is zit al 3 weken zonder pc )
en als iemand intresse in mijn pal8045 zeg maar want ik kan m niet meer op een mobo plaatsen en wil mijn pal wel verkopen tegen redelijke prijs.....
THX voor de help
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
owjah fan moet 8 cm fan op passen en graag ook een 8cm blok maar wel met clip ofzo dat hij op de 7vaxp kan
Eh, het lijkt er heel sterk op dat de pc in de hibernate stand springt, in plaats van uitVerwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 17:22:
De stekkers uiteraard al los gehaald.
Bij mij past een TT volcano 9BruceLee schreef op 06 februari 2003 @ 21:46:
owjah fan moet 8 cm fan op passen en graag ook een 8cm blok maar wel met clip ofzo dat hij op de 7vaxp kan
En koelt mijn 1600+je prima @ 2000 RPM 32 graden

De volcano is aan de onderkant wel smaller dan 8x8cm. Volgens mij zijn de afmetingen vergelijkbaar met mijn volcano 7, die is 7x7,8cm.ZiPsop schreef op 06 February 2003 @ 22:54:
[...]
Bij mij past een TT volcano 9(en die is 8 X 8 CM)
[afbeelding] (klik)
een paar mm omdat anders het clipje niet zou passen maar dat is alleen de onderste 5 mm van de sink. de rest is wel 8 x 8 CMMadMarky schreef op 06 februari 2003 @ 23:06:
[...]
De volcano is aan de onderkant wel smaller dan 8x8cm. Volgens mij zijn de afmetingen vergelijkbaar met mijn volcano 7, die is 7x7,8cm.
Verwijderd
Ik heb het probleem gevonden.
In mijn pc had ik ook een usb hub gekocht om aan de voorkant van de kast 4 aansluitingen te hebben.
Deze hub heeft een voedingsaansluiting, dus daar heb ik een connector op geplaatst vanuit mijn enermax voeding.
Dit geeft schijnbaar een lekstroom terug naar de andere usb poort waar deze hub aangesloten zat.
Voeding connector los gehaald en alles in orde.
In mijn pc had ik ook een usb hub gekocht om aan de voorkant van de kast 4 aansluitingen te hebben.
Deze hub heeft een voedingsaansluiting, dus daar heb ik een connector op geplaatst vanuit mijn enermax voeding.
Dit geeft schijnbaar een lekstroom terug naar de andere usb poort waar deze hub aangesloten zat.
Voeding connector los gehaald en alles in orde.
Verwijderd
Whoohoo!!! hier --> http://tw.giga-byte.com/support/support.htm
is vinden dat de GA-7VAXP nu ook de nieuwe AMD Athlon XP Barton 3000+ met 512K L2 cache ondersteunt. Dus dan waarschijnlijk ook wel de 3200+
is vinden dat de GA-7VAXP nu ook de nieuwe AMD Athlon XP Barton 3000+ met 512K L2 cache ondersteunt. Dus dan waarschijnlijk ook wel de 3200+
en zit er iets van koper aan die heatsink ?ZiPsop schreef op 06 februari 2003 @ 22:54:
[...]
Bij mij past een TT volcano 9(en die is 8 X 8 CM)
[afbeelding] (klik)
en zal dit coolblok een amd 3200+ of 3000+ kunnen coolen ? ik wil later nog upgraden
Ja er zit een zogenaamde copper inset in van 5 mm dikBruceLee schreef op 07 februari 2003 @ 15:30:
[...]
en zit er iets van koper aan die heatsink ?
en zal dit coolblok een amd 3200+ of 3000+ kunnen coolen ? ik wil later nog upgraden
Volgens TT gaat ie tot 2800+
Ik heb wel interesse voor de heatsink! Mail me!BruceLee schreef op 06 februari 2003 @ 19:10:
THX voor de help
Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}
Verwijderd
Na veel geklooi met mijn systeem (opnieuw windows installeren etc.) ben ik nu zover gekomen dat mijn FSB op 144MHz wil lopen. Of dit ook echt het maximum is weet ik niet. Mijn proc is een AMD 1800+ gelocked
Ik ben to 144 mhz gekomen door een blanke installatie te doen. De drivers etc natuurlijk wel. En sandra 2002. Mijn benchmark: CPU Arithemetic Drystone 4582MIPS en Whetstone 2293 MFLOPS.
Ik ben to 144 mhz gekomen door een blanke installatie te doen. De drivers etc natuurlijk wel. En sandra 2002. Mijn benchmark: CPU Arithemetic Drystone 4582MIPS en Whetstone 2293 MFLOPS.
Als het een palomino is(ja dus) verbaast het me niets dat ie niet hoger wil. Ik had hiervoor een 2100+ palomino, die wou maar tot 142fsb, ongeacht het voltage...Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 19:52:
Na veel geklooi met mijn systeem (opnieuw windows installeren etc.) ben ik nu zover gekomen dat mijn FSB op 144MHz wil lopen. Of dit ook echt het maximum is weet ik niet. Mijn proc is een AMD 1800+ gelocked
Ik heb gezocht, maar waar kan je deze functie nou vinden... of is hij alleen te zien met een barton in je systeem ? Maar is die sbd niet eigk hetzelfde als het tooltje vcool ?Om dit mogelijk te maken is System Bus Disconnect nodig, dat in de meeste moederborden met Via KT400-, Via KM400, SiS 746 of nVidia nForce2-chipset gebakken zit. Er zijn echter nog maar heel weinig moederborden die dit ook daadwerkelijk in het BIOS geïmplementeerd hebben, zodat het ingeschakeld kan worden. In die moederborden waarin dat wel kan is het mogelijk om tijdens 'normaal' computergebruik veel lagere temperaturen te bereiken. De moederborden waarin dit momenteel in het BIOS in te stellen is zijn de Asus A7V8X v1.04, EPoX EP-8K9A2 en Gigabyte's GA-7VAXP v1.0, GA-7VAX v1.1 en GA-7VA v1.0.
Kun je s2k bus disc. nou ook gebruiken voor t'breds ?
Is het voor mij aangeraden om Top Performence aan te zetten?
Specs:
Gigabyte GA-7VAXP Rev 1.1 Bios F11
AMD AthlonXP 1800+ (Thoroughbred)
256MB DDR333 Cas 2.5
Specs:
256MB DDR333 Cas 2.5
[ Voor 5% gewijzigd door Lex_brugman op 22-02-2003 14:44 ]
Waarom niet?Lex_brugman schreef op 22 February 2003 @ 14:43:
Specs:
256MB DDR333 Cas 2.5
Omdat er problemen schijnen te zijn als je cas 2.5 ram hebt, of is dit in de f11 bios opgelost?
Maar dan zet je het toch weet uit? Als het niet werkt, dan merk je dat en dan weet je gelijk waar het aan ligt. Trouwens: 'Top Performance' is een groep instellingen die op deze manier allemaal in 1 keer op hun snelst worden ingesteld. Je kan dus ook alle opties los gaan uitproberen om zo hetzelfde te bereiken.Lex_brugman schreef op 22 February 2003 @ 16:30:
[...]
Omdat er problemen schijnen te zijn als je cas 2.5 ram hebt, of is dit in de f11 bios opgelost?
En welke instellingen als ik dan vragen mag?Lekkere Kwal schreef op 22 February 2003 @ 19:58:
[...]
Trouwens: 'Top Performance' is een groep instellingen die op deze manier allemaal in 1 keer op hun snelst worden ingesteld. Je kan dus ook alle opties los gaan uitproberen om zo hetzelfde te bereiken.
Nou, diegenen die je grijs ziet worden op het moment dat je Top Performance aan zet.
er wordt niks grijs maar ik heb hem gewoon aangezet en toen een paar stabiliteits testjes gedaan en dat was nog steeds super stabiel en toen ff pcmark2002 gerund en zag toen dat ik bij de geheugen test 600 punten hoger kreeg en bij de cpu 150 hoger en bij 3Dmark 2001SE 500 punten hoger, mooie boost dus.Lekkere Kwal schreef op 23 februari 2003 @ 13:59:
[...]
Nou, diegenen die je grijs ziet worden op het moment dat je Top Performance aan zet.
Het geheugen werkt ook nog steeds op CAS 2.5.
dus Top Performance werkt met de F11 bios ook goed met CAS 2.5 ram.
Ik dacht het niet, gewoon F11 erin doen dan kan je ook meteen de barton gebruikenMadMarky schreef op 25 February 2003 @ 20:13:
Is er in de F11 bios nu misschien ook een mogelijkheid om de multipliers aan te passen?
* MadMarky heeft behoefte aan multipliers hoger dan 12.5
hoe kwam je ook al weer in dat special menu in bios kan nergens meer vinden ctrl en dan ????
( nog vraag hoe zet ik me mem op cas 2 in de buis ) waar ?
( nog vraag hoe zet ik me mem op cas 2 in de buis ) waar ?
werkt pc net nieuw sind vsndaag alles er op nu hehe
phew 2000+@2100 nu
en 512mb ddr333 cas 2 
cas 1.5 is sneller heh raden jullie dat aan ? ik ga me ddr333 ook maar us op 400 proberen
zou dat lukken ?
cas 1.5 is sneller heh raden jullie dat aan ? ik ga me ddr333 ook maar us op 400 proberen
Verwijderd
De barton processoren zijn geunlocked. Als je bv. de 2500+ neemt die draait standaart op een mp van 11 kun je deze wijzigen op dit mobo ? Ik las iets over een nforce 2?
"Of de Barton door de a7n8x (Nforce 2) wordt geunlockt kan ik je niet vertellen maar de athlon xp 2400 draaid bij mij op een a7v8x op 14*167=2338mhz.
En stabiel ook - en natuurlijk met gewone luchtkoeling (zie sig) suc6 met je aankoop hoop dat je hier wat aan hebt. "
"Of de Barton door de a7n8x (Nforce 2) wordt geunlockt kan ik je niet vertellen maar de athlon xp 2400 draaid bij mij op een a7v8x op 14*167=2338mhz.
En stabiel ook - en natuurlijk met gewone luchtkoeling (zie sig) suc6 met je aankoop hoop dat je hier wat aan hebt. "
Nou, ik heb de GA-7VAX1394 met bios F1(zie sig), maar bij mij wilde de pc al helemaal niet meer posten na het enablen van Top Performance. Ik ben blij dat ik m'n cmos heb kunnen clearen door het batterijtje er een kwartiertje uit te halen, want uit de handleiding heb ik niet uit kunnen vogelen hoe je de cmos kan resetten via een jumper of een toetscombi bij het opstarten ofzo.Lex_brugman schreef op 22 February 2003 @ 14:43:
Specs:
256MB DDR333 Cas 2.5

Waarom gaat het bij mij fout? Volgens Sisoft 2003 staat mijn geheugen op 2.5-3-3CL. Met orgineel samsung ddr333 geheugen moet dat toch beter kunnen!
jaja gewoon ctrl+f1 in bios intoetsen dan krijg je extra menu waar je je geheugen op 2ns kan zetten
sneller en stabieler hier
en hoef je geen top performance te doen maar kan je normal fast en ultra kieze ik heb m op fast
Verwijderd
Aantal vraagjes...
Is er al iemand die een barton pros op dit mobo heeft lopen?
Kun je de mp van de barton veranderen?
Wat is de max fsb die jullie halen op bv. een xp 2000+? (koelertype, voltage, temps en geheugen)
Wat is de max fsb die jullie halen op bv. een xp 2000+? (koelertype, voltage, temps en geheugen)
Mmm, mezelf quoten.Vulcan750 schreef op 27 February 2003 @ 15:16:
[...]
Nou, ik heb de GA-7VAX1394 met bios F1(zie sig), maar bij mij wilde de pc al helemaal niet meer posten na het enablen van Top Performance. Ik ben blij dat ik m'n cmos heb kunnen clearen door het batterijtje er een kwartiertje uit te halen, want uit de handleiding heb ik niet uit kunnen vogelen hoe je de cmos kan resetten via een jumper of een toetscombi bij het opstarten ofzo.
Waarom gaat het bij mij fout? Volgens Sisoft 2003 staat mijn geheugen op 2.5-3-3CL. Met orgineel samsung ddr333 geheugen moet dat toch beter kunnen!
Top performance aanzetten is erg tricky. Ik heb dit eens gepropeerd met W2K Pro en WinXP Pro als OS en in beide gevallen startte de pc niet meer op doordat files die het OS nodig heeft om te starten corrupt waren geraakt. Ik dacht eerst dat dit misschien met het no-name geheugen in mijn pc te maken had. Maar met Kingston geheugen krijg ik hetzelfde probleem. Nu heb sterk het vermoeden dat de onboard raidcontroller problemen heeft met de top performance instelling. (Ik draai op RAID0)Lex_brugman schreef op 22 February 2003 @ 14:43:
Specs:
256MB DDR333 Cas 2.5
Meestal zit vlak naast (of bij ergens...) je batterij een jumpertje. Deze moet je even op de andere positie zetten en dan weer terug zetten. Dan is je BIOS gereset. Maakt eigenlijk gewoon kortsluitingVulcan750 schreef op 01 March 2003 @ 12:59:
[...]
Mmm, mezelf quoten.Maarreh.. weet iemand een "normale" manier om dit bios te resetten ipv de batterij te verwijderen? Nog een vraagteken; als de computer op het ene bios niet wil opstarten, zou je toch op het reserve bios moeten kunnen opstarten? Of zie ik het verkeerd?
Ow ja, haal dan wel ff je stekker uit het stopcontact
Verwijderd
mischien een stomme vraag maar kben niet zo in dat onboard 5.1 geluid. maar zit hier ook een soort suround mixer in ? net als bij een SBLIVE 5.1 ed kaart?
t ziet er namelijk zeer gelikt uit dit plankje
Dat is het nou juist! Er is geen "clear cmos" jumper o.i.d. Door de batterij er een tijdje uit te halen (bakje koffie? Graag!) reset het bios wel, maar is toch verre van elegant...Marcj schreef op 01 maart 2003 @ 20:01:
[...]
Meestal zit vlak naast (of bij ergens...) je batterij een jumpertje. Deze moet je even op de andere positie zetten en dan weer terug zetten. Dan is je BIOS gereset. Maakt eigenlijk gewoon kortsluiting
Ow ja, haal dan wel ff je stekker uit het stopcontact
Voor mij is het geluid meer dan voldoende! Er zit een instellingmenu bij; Sound Effect Manager. Daar kan je allerlei voorinstellingen doen. Oja, slordigheidje, standaard staat ingesteld bij Environment "generetic", dit moet je veranderen in "plain", anders doen je achterkanalen niets!Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 22:57:
mischien een stomme vraag maar kben niet zo in dat onboard 5.1 geluid. maar zit hier ook een soort suround mixer in ? net als bij een SBLIVE 5.1 ed kaart?
Verwijderd
Mijn XP2000+ loopt op 145 Mhz FSB. Wat neerkomt op 1812 Mhz (XP2200+). De koeler is een low budget Whisperrock II, voltage 1.8, temps idle 52 tressed 60, geheugen: Kingmax Tiny-BGA PC2700 CL2.5 2x256MBVerwijderd schreef op 28 February 2003 @ 14:49:
Aantal vraagjes...
Verwijderd
ah mijn dank is grootVulcan750 schreef op 02 March 2003 @ 15:00:
[...]
Voor mij is het geluid meer dan voldoende! Er zit een instellingmenu bij; Sound Effect Manager. Daar kan je allerlei voorinstellingen doen. Oja, slordigheidje, standaard staat ingesteld bij Environment "generetic", dit moet je veranderen in "plain", anders doen je achterkanalen niets!
nog meer reden om dit zeer mooie bordje te kopen
De max. fsb? Dat is bij mij 188, ik denk dat m'n geheugen niet meer trekt.Verwijderd schreef op 28 februari 2003 @ 14:49:
Aantal vraagjes...
Ik heb btw. een XP1700+, die doet 2350Mhz 12,5x188
Ik baal er ook van dat ik geen multipliers kan instellen in de bios, qua fsb zit ik nu aan de max, maar volgens mij kan de cpu nog hoger...
Verwijderd
Mijn XP2000+ loopt op 145 Mhz FSB. Wat neerkomt op 1812 Mhz (XP2200+). De koeler is een low budget Whisperrock II, voltage 1.8, temps idle 52 tressed 60, geheugen: Kingmax Tiny-BGA PC2700 CL2.5 2x256MB[/quote]
mijn xp2000+ loopt ook op 145 (vanaf 146 is de zaak instabiel) ...ik heb zelf een whisperrock3 van spire, temps van de pros zijn ook 52 om 60 en het voltage 1,92 V, geheugen: samsung original 512 mb. Waarom zou de fsb niet verder omhoog kunnen...
mijn xp2000+ loopt ook op 145 (vanaf 146 is de zaak instabiel) ...ik heb zelf een whisperrock3 van spire, temps van de pros zijn ook 52 om 60 en het voltage 1,92 V, geheugen: samsung original 512 mb. Waarom zou de fsb niet verder omhoog kunnen...
Verwijderd
Ik zag het volgende op THG
Gigabyte 7VAXP: Selectable Multipliers DIP/BIOS
Is het dan toch mogelijk om de multipliers via de bios te verzetten????
http://www6.tomshardware....rd/20021007/kt400-21.html
hmm ik had eerste de 7vrxp klote ding vraag niet waarom
heb nu 7vaxp stabieler
oced beter
en leuekre kleurtjes
Dan mag jij me vertellen waar in de bios. Het kan met dipswitches op het moederbord, alleen kun je dan maar tot 12,5...Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 21:29:
Ik zag het volgende op THG
Waar haal je die wijsheid vandaan? Op bladzijde 10 van de user manual staat toch echt tot 18x vermeld...MadMarky schreef op 03 maart 2003 @ 00:22:
[...]
Dan mag jij me vertellen waar in de bios. Het kan met dipswitches op het moederbord, alleen kun je dan maar tot 12,5...
Wil dit trouwens zeggen dat je een gelockte cpu dan handmatig hoger kan klokken? (Een ander nut kan ik er anders niet voor bedenken, een unlockte cpu wil prima in het bios)
Pagina 10 is in mijn geval een stap-voor-stap handleiding hoe de cpu in de socket moetVulcan750 schreef op 03 March 2003 @ 01:01:
[...]
Waar haal je die wijsheid vandaan? Op bladzijde 10 van de user manual staat toch echt tot 18x vermeld...
Wil dit trouwens zeggen dat je een gelockte cpu dan handmatig hoger kan klokken? (Een ander nut kan ik er anders niet voor bedenken, een unlockte cpu wil prima in het bios)
Welke revisie handleiding heb je? Ik heb 1102. Het enige relevante wat er staat is een tabel hoe je de dipswitches kunt instellen(pag. 9)...
En een gelockte cpu kun je nooit handmatig hoger klokken. Als ik m'n (geunlockte)xp 1700 erin doe, met de multiplier op auto, kiest ie gewoon de standaard 11. Nu heb ik hem handmatig op 12.5 gezet.
Opties om de mp in te stellen kan ik nergens vinden in de bios
Verwijderd
Dit mobo heb ik 28-02-03 thuis bezorgd gekregen, en alles werkte lekker. Verder moet je wel even de RAID controler uit zetten en in mijn geval de SATA ook.
Verwijderd
Nee volgens mij kun je de mp ook alleen op het bord zelf veranderen. Op zich wel vervelend. Heeft er al iemand een barton op dit bord draaien? Deze is standaart geunlockd, maar ik weet niet of je de mp op dit mobo kan veranderen.
Mijn revisie is 1202. Die tabel hoe je de dipswitches kunt instellen staat hier op pagina 10 en loopt van clock ratio 5x t/m 18x.... En huh, nou je het zegt, opties om de mp in te stellen kan ik ook nergens vinden. (m'n vorige bordje was een Msi K7t Turbo, daar kon dat wel in het bios.)MadMarky schreef op 03 March 2003 @ 01:35:
[...]
Pagina 10 is in mijn geval een stap-voor-stap handleiding hoe de cpu in de socket moet
Welke revisie handleiding heb je? Ik heb 1102. Het enige relevante wat er staat is een tabel hoe je de dipswitches kunt instellen(pag. 9)...
En een gelockte cpu kun je nooit handmatig hoger klokken. Als ik m'n (geunlockte)xp 1700 erin doe, met de multiplier op auto, kiest ie gewoon de standaard 11. Nu heb ik hem handmatig op 12.5 gezet.
Opties om de mp in te stellen kan ik nergens vinden in de bios
Hmm, lijkt erop dat je een nieuwere handleiding hebt, met een uitgebreidere tabelVulcan750 schreef op 03 March 2003 @ 14:37:
[...]
Mijn revisie is 1202. Die tabel hoe je de dipswitches kunt instellen staat hier op pagina 10 en loopt van clock ratio 5x t/m 18x.... En huh, nou je het zegt, opties om de mp in te stellen kan ik ook nergens vinden. (m'n vorige bordje was een Msi K7t Turbo, daar kon dat wel in het bios.)
Zou je misschien de combinaties van multipliers 13 tm. 15 hier kunnen posten? Dan kijk ik of ik die hier ook in kan stellen
N.a.v. nieuws: Vooruitblik naar Athlon XP 3200+ met 400MHz FSB vroeg ik me af: "Trekt de GA7-VA(X(P(Ultra))) wel een FSB van 200? Dan zul je toch wel met de multiplier moeten spelen lijkt me, of zie ik dat verkeerd?
| Specs Aurora24 | My music |
Met de multiplier spelen? Dat doe je alleen als de cpu het niet meer trektThe_Prince_of_Mu schreef op 03 March 2003 @ 20:39:
N.a.v. nieuws: Vooruitblik naar Athlon XP 3200+ met 400MHz FSB vroeg ik me af: "Trekt de GA7-VA(X(P(Ultra))) wel een FSB van 200? Dan zul je toch wel met de multiplier moeten spelen lijkt me, of zie ik dat verkeerd?
Probleem is wel dat het mobo geen 1/6 divider heeft, zodat je pci bus dan erg hoog komt...
Verwijderd
ja ik zou ook graag de multiplier combinaties willen hebben....staan niet in de handleiding die op de giga site te vinden is. Moet je nog een bepaalde bios gebruiken om de mp's boven de 12.5 in te stellen??
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 23:12 ]
Dat wil ik best doen, ik heb de pagina al gescand. Maar ik loop tegen een probleem aan; heb een (foto)account bij pbase.com en daar wilde ik het plaatje naar uploaden, but no-go! Weer iets nieuws, het was altijd een gratis account, maar nu moet je ineens bij >10Mb gaan betalen! (heb ongeveer 20Mb staan, echt balen!). Dus als je een plek weet waar ik een plaatje naar kan uploaden?MadMarky schreef op 03 March 2003 @ 19:32:
[...]
Hmm, lijkt erop dat je een nieuwere handleiding hebt, met een uitgebreidere tabel
Zou je misschien de combinaties van multipliers 13 tm. 15 hier kunnen posten? Dan kijk ik of ik die hier ook in kan stellen

Verwijderd
Ik heb ook een GA-7VAXP, met 256 DDR, Leadtek GF4 Ti4200, AMD XP 2400+in-box, WXP Pro.
Ik heb het volgende probleem:
Bij bijvoorbeeld Battlefield 1942 en Unreal Tournament 2003 kan ik een seconde of 10 spelen maar daarna ligt mijn systeem plat.
Ik heb de laatste BIOS update van Gigabyte gedaan maar dat mocht niet baten.
Heeft iemand anders dit probleem gehad of heeft er iemand een idee om dit op te lossen?
Dit vond ik op de site van Gigabyte:
Q5. Using AMD box fan and high speed CPU (eg: AthlonXP 2100+,2200+ or above ...), sometimes the system will shut down automatically or be unstable.
A5. This maybe bad contact between CPU and heatsink, therefore CPU is overheated after power on and unstable. Gigabyte mainboards has thermal protection function so system is shutdown automatically to protect the CPU from burn out.
Suggestion:
[1] Install the heatsink at 2nd time may create some space between CPU and heatsink, thus cause bad contact then overheat. Please remove the thin pink thermal pad completely from the heatsink, then apply thermal paste (heat dissipating gel). Make sure CPU is in good contact with the heatsink.
Or
[2] Please read and follow instructions from AMD website on
How do I clean used phase change material off of my processor and heatsink/fan?
http://139.95.253.214/SRV...886,Sxi=10,Case=obj(2510)
How do I install a Socket A AMD processor and heatsink?
http://139.95.253.214/SRV...886,Sxi=10,Case=obj(2502)
Or
[3] May try a 3rd party heatsink.
Misschien dat dit probleem al eens eerder behandeld is maar het zijn wel erg veel posts. . . . . . .
pc is in elkaar gezet door het bedrijf waar ik 'm heb aangeschaft. dus ik kan niet met zekerheid zeggen datde cpu goed zit.
heeft er iemand ervaring met thermal paste?
Guido
Ik heb het volgende probleem:
Bij bijvoorbeeld Battlefield 1942 en Unreal Tournament 2003 kan ik een seconde of 10 spelen maar daarna ligt mijn systeem plat.
Ik heb de laatste BIOS update van Gigabyte gedaan maar dat mocht niet baten.
Heeft iemand anders dit probleem gehad of heeft er iemand een idee om dit op te lossen?
Dit vond ik op de site van Gigabyte:
Q5. Using AMD box fan and high speed CPU (eg: AthlonXP 2100+,2200+ or above ...), sometimes the system will shut down automatically or be unstable.
A5. This maybe bad contact between CPU and heatsink, therefore CPU is overheated after power on and unstable. Gigabyte mainboards has thermal protection function so system is shutdown automatically to protect the CPU from burn out.
Suggestion:
[1] Install the heatsink at 2nd time may create some space between CPU and heatsink, thus cause bad contact then overheat. Please remove the thin pink thermal pad completely from the heatsink, then apply thermal paste (heat dissipating gel). Make sure CPU is in good contact with the heatsink.
Or
[2] Please read and follow instructions from AMD website on
How do I clean used phase change material off of my processor and heatsink/fan?
http://139.95.253.214/SRV...886,Sxi=10,Case=obj(2510)
How do I install a Socket A AMD processor and heatsink?
http://139.95.253.214/SRV...886,Sxi=10,Case=obj(2502)
Or
[3] May try a 3rd party heatsink.
Misschien dat dit probleem al eens eerder behandeld is maar het zijn wel erg veel posts. . . . . . .
pc is in elkaar gezet door het bedrijf waar ik 'm heb aangeschaft. dus ik kan niet met zekerheid zeggen datde cpu goed zit.
heeft er iemand ervaring met thermal paste?
Guido
guid0: heb je toevallig Top Performance aan staan in de BIOS. Zet dit dan eens uit. Top Performance levert bij mij in veel gevallen ook bootproblemen of stabiliteitsproblemen.
Ik heb Top Performance standaard uit staan, en tweak verder met <Ctrl><F1> in de bios.
BattleField1942 doet het hier prima (zie sig. voor mijn specs). Ik kan me voorstellen dat dit ook een Videokaartprobleem is. Heb je de juiste drivers?
Een andere mogelijkheid is de VIA Chipsetdrivers. Heb je de Hyperion4.45 geïnstalleerd staan?
Ik heb Top Performance standaard uit staan, en tweak verder met <Ctrl><F1> in de bios.
BattleField1942 doet het hier prima (zie sig. voor mijn specs). Ik kan me voorstellen dat dit ook een Videokaartprobleem is. Heb je de juiste drivers?
Een andere mogelijkheid is de VIA Chipsetdrivers. Heb je de Hyperion4.45 geïnstalleerd staan?
| Specs Aurora24 | My music |
Verwijderd
Is er iemand die een barton pros op dit bord draait. Is de mp te veranderen zonder eerst de pros te verbouwen of het mobo aan te passen?
Als je ons nou eens vertelde wat de temperatuur is van je processor? Dat kun je zien in easytune of in de bios...
Kijk in je mailbox...........
Vreemd, de handleiding is bestemd voor de GA-7VAX, GA-7VAX1394, GA-7VAXP en de GA-7VAXP Ultra......!? Jammer voor jou MadMarky!
[ Voor 4% gewijzigd door Vulcan750 op 04-03-2003 23:41 ]
Verwijderd
Misschien heeft iemand hetzelfde probleem als ik, als ik op mijn GA-7VAXP Ultra (KT400) een ATI Radeon 9700 Pro (MAYA II) Plaat en die op AGP 8X instel dan lopen alle 3D games vast! Als ik van die AGP 8X in de BIOS AGP 4X van maak is er niets aan de hand! Komt dit probleem meer voor bij een AGP 8X kaart incombinatie met een AGP 8X moederboord?
Dit topic is gesloten.