"For my friends, anything; for my enemies, the law."
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Al met al een goede ontwikkeling
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
I'm a Windows XP user - why should I care about whether there are Linux versions or not?" You should care because we estimate that about half the servers for UT are currently run under Linux.
Estimate half of the servers, maak daar maar 3/4 van
Linux roeleert nu nog meer, straks(voor kerst in ieder geval) Ut2003 op mijn mandrakie 9
Dan kunnen er eindelijk wat benchmarks gedaan worden voor linux als gaming platform buiten QIII.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Verwijderd
voor server dan
Rookworst zonder R is ook worst.
Volgens mij had FreeBSD gewoon linux binary support?Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 20:12:
komt er ook freebsd support ofzo? of kan ik ervan utigaan dat het daar ook gewoon op doet?
voor server dan
Verwijderd
Volgens mij is niemand te druk om te horen dat z'n werk ge-apprecieerd wordt.Apache schreef op 10 september 2002 @ 20:08:
Erg positief, k'denk er zelfs over om hem een mailtje te sturen dat er veel mensen zijn die dit echt apprecieren, maar die gast zal het nu al wel druk genoeg hebben
heheh, nouja, er zijn al best veel games voor Linux hoor. Als je die loki site bekijkt bijvoorbeeld.Dan kunnen er eindelijk wat benchmarks gedaan worden voor linux als gaming platform buiten QIII.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
zoals je merkt weet ik er niet genoeg vanApache schreef op 10 september 2002 @ 20:16:
[...]
Volgens mij had FreeBSD gewoon linux binary support?
maar voor onze cs server of liever gezegd plugins moesten we soms wat truukjes uithalen om die te laten werken op een bsd bak... maar ben niet echt een os goeroe dus
Dat is nog onbekend, ga er maar vanuit dat het hetzelfde is. Je hebt wel een nVidia kaart nodig.
Cool nieuws trouwens!
Meer info + mirrors op:
http://www.unrealtournament2003.com/?downloads
http://www.linuxgames.com/news/index.php3/5910
ftp://ftp.stenstad.net/mi.../UT2003-Demo-Linux.sh.bin
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Verwijderd
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.
Verwijderd
Windows versie: klik op de link onder mijn post. DAP+@home=3 minuut 35
The_surfer: links zijn toegevoegd aan het UT topic. TU
Matrox developpers en supporters kunnen weer aan de slag.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Dit laat ie tijdens het opstarten zien, dus dat verbaast me niet echtwoutur schreef op 14 september 2002 @ 18:48:
Blijk je dus een Nvidia kaart nodig te hebben..
Is lastig als ze onderhoud doen aan de picserver
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
De instellingen heb ik dacht ik niet al te raar gezet (onder de instellingen na de installatie)
Hoe kan je ook weer je FPS zien?
Afgezien van de performance op mijn pc moet ik zeggen dat het er wel zeer leuk uitziet en ik het top vind dat er al een linux demo uit is.
Nu ook zonder stropdas
Verwijderd
*grom*grom*grom*blouweKip schreef op 10 september 2002 @ 15:02:
Ik ga ervan uit dat veel mensen dit al weten, maar tis toch leuk nieuws:
http://www.ina-community....c503a146a&threadid=201170
Nou blijkt dat mijn nvidia drivertje voor X niet de juiste render extensies heeft ofzo.
Nouja, dan maar in Windows...
Verwijderd
in de console:Hagar schreef op 14 september 2002 @ 20:36:
Hoe kan je ook weer je FPS zien?
stat fps
Over fps gesproken. Met alles zoveel mogelijk op high heb ik,
onder Linux: 30-70 fps
onder Windows: 25-35 fps
(beide OpenGL)
Iemand enig idee wat de oorzaak is van die schommelingen onder Linux ?
Verwijderd
Op mijn PIII750 met 512mb ram met GF2ti 32 mb ddr bemerk ik weinig verschil in fps tussen 640x480 met alles low en 1600x1200 met alles high. Iemand een verklaring?Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 20:45:
[...]
in de console:
stat fps
(beide OpenGL)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
in de console:Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 21:51:
Waar vul je precies die server in? Ik krijg ook nog geen serverlijst van de master server, is dat normaal?
open ip-adres
Verwijderd
Vandaar... laat maar.We are currently experciencing master server difficulties. We're working as fast as we can to get things running smoothly and to deal with the load.
Thanx parbot.
Verwijderd
History:
Exiting due to error
Kom dat doordat ik geen Nvidia Videokaart heb?
Verwijderd
it0 schreef op 14 september 2002 @ 23:14:
hoe laat je de frames zien of een benchmark?
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 20:45:
[...]
in de console:
stat fps
(beide OpenGL)
Mijn FPS zit steeds tussen de 15-75 bij normaal gebruik op redelijk vlotte instelling. Het lijkt alsof het systeem ergens blijft steken wat voor die verlies van performance zorgt. Als ie lekker draait is het erg best te spelen en ziet het er zeer
Nu ook zonder stropdas
nieuwste Nvidia drivers gedownload en compiled
maar UT2003 opstarten ho maar...
Even voor de duidelijkheid, ik heb een nVidia Riva TNT2 32MB AGP als videokaart en een duron 900 CPU en 786MB RAM... maar UT2003 wil dus niet starten hierOpenGL renderer relies on DXTC/S3TC support.
History:
Exiting due to error
even voor de duidelijkheid, bijvoorbeeld TuxRacer werkt perfect hier.. en Quake2 ook...
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Een nVidia Riva TNT2 heeft geen HW DXTC/S3TC support.WHiZZi schreef op 15 september 2002 @ 00:31:
Nou, ik ook gedownload met Redhat 7.2
[...]
Even voor de duidelijkheid, ik heb een nVidia Riva TNT2 32MB AGP als videokaart en een duron 900 CPU en 786MB RAM... maar UT2003 wil dus niet starten hier![]()
even voor de duidelijkheid, bijvoorbeeld TuxRacer werkt perfect hier.. en Quake2 ook...
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
ziet er wel gigantisch vet uit .. morgen maar wat verder proberen.
Hopelijk loopt ie iets sneller dan in winxp, in bv winxp op 1280x1024@high(behalve textures maar komt door de kleine demo) draait ie 30 fps en soms 50.
Maar linux kenende draait ie weer stukken daar
Een TNT2 ondersteund ook geen S3TextureCompressionWHiZZi schreef op 15 september 2002 @ 00:31:
Nou, ik ook gedownload met Redhat 7.2
[...]
Even voor de duidelijkheid, ik heb een nVidia Riva TNT2 32MB AGP als videokaart en een duron 900 CPU en 786MB RAM... maar UT2003 wil dus niet starten hier![]()
Maargoed, bij mij werkt het gewoon helemaal niet, een quote van mezelf uit de meuktracker :
Er wordt trouwens helemaal niet meer gemodereerd in het draadje van de meuktracker..Heb de demo gedowned (kost me gelukkig geen datalimit ofzo..) en het valt me heel erg tegen. Ik heb 2 computers die in principe de game moeten kunnen draaien, een P3 733 met Matrox G400 en een Athlon XP 1800+ met Viper 2 (S3 Savage 2000).
Op de G400 loopt de game direct vast : ik kom niet eens in het menu.
Op de Viper 2 krijg ik de intro te zien : een tekst van "the way games where meant to be" of zoiets, met een nVidia logo. Dan moet ik toch even. De makers van een grote game die zo moeten laten zien hoe pro-nVidia ze zijn (dit had ik ook gezegd als ze pro-ati of pro-whatever waren geweest).
Ik probeer de game te starten en krijg weer hetzelfde als ik met de volledige versie had die ik op een lan had neergetrokken : in het laadscherm van de game zelf (ik was wel in het menu geweest) slaat de machine helemaal vast. Geen beweging meer in te krijgen, harde reset.
Oftewel :
1. De makers van de game zijn blijkbaar te gaar geweest om support voor minder gebruikte vidkaarten in te bouwen. Lekker
2. De makers vinden het nodig te laten zien hoe pro-nVidia ze zijn. Ze denken zeker dat ik nu voor hun game een nVidia kaart ga kopen? Forget it.
Deze game heeft het nu al voor mij afgedaan. Mijn 2 systemen voldoen aan de systeemeisen en toch draait de game op geen van beiden. Dan ben je toch fout bezig als gamemaker (imho..).
Mja, en da's dan zelfs nog de windows versie. Sorry voor stukje offtopic
Ik ga de windows UT2K3 demo-draad wel zoeken
Trouwens nog wel goed dat er een linux versie is, waar de servers dan vaak op draaien : dan gaan de server in ieder geval niet down op een brakke windhoos
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Avg FPS 70-100
pieken komen op 125
Standaard RedHat 7.3 WS install met KDE 3.0.0 en Laatste Nvidia drivers...
Niets veranderd, niets getweaked of overclocked.
tx voor de links
Happy fragging
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Je CPU vormt een bottleneck.Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 21:11:
[...]
Op mijn PIII750 met 512mb ram met GF2ti 32 mb ddr bemerk ik weinig verschil in fps tussen 640x480 met alles low en 1600x1200 met alles high. Iemand een verklaring?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Ik kan het mis hebben hoor maar volgens mij is dat omdat de 3d kaarten van andere fabrikanten gewoon minder worden ondersteund in linux en UT2003 dus niet de benodigde specificaties voor het "neerzetten van een spel zoals dat bedoeld is" in kan gebruiken.W3ird_N3rd schreef op 15 september 2002 @ 02:15:
[...]
Een TNT2 ondersteund ook geen S3TextureCompression. Een Savage 4 wel, maar de Linux versie werkt dus alleen op nVidia based kaarten ofzo..
Maargoed, bij mij werkt het gewoon helemaal niet, een quote van mezelf uit de meuktracker :
[...]
Er wordt trouwens helemaal niet meer gemodereerd in het draadje van de meuktracker..
Mja, en da's dan zelfs nog de windows versie. Sorry voor stukje offtopic
Ik ga de windows UT2K3 demo-draad wel zoeken
Trouwens nog wel goed dat er een linux versie is, waar de servers dan vaak op draaien : dan gaan de server in ieder geval niet down op een brakke windhoos![]()
Maar goed, zoals ik al zei "ik kan het mis hebben"
Nu ook zonder stropdas
1
 | OpenGL renderer relies on DXTC/S3TC support.  | 
Klinkt bekend
Het gaat dus om GL_EXT_texture_compresion_s3tc, de S3TC (S3 Texture Compression) extensie voor OpenGL.
Dit is een extensie die zowel door de hardware (alle moderne kaarten afaik) en de drivers ondersteund moeten worden. Het lijkt erop dat op dit moment alleen de nVidia GeForce drivers deze extensie ondersteunen in GNU/Linux (vandaar "deze demo draait alleen op nVidia kaarten").
Om dat S3TC een gepatenteerde en gelicensede techniek is (driewerf hoera voor software patenten
* deadinspace vraagt zich af wrom zulk soort dingen überhaupt gepatenteerd mogen worden en waarom UT2003 die extensie nodig heeft...
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem op mijn server/testbak. Daar zit een Geforce2mx (eerste generatie, dus geen mx400) in.Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 22:59:
Couldn't set video mode: Couldn't find matching GLX visual
History:
Exiting due to error
Kom dat doordat ik geen Nvidia Videokaart heb?
Op mijn gamepc met een ti4200 draait het perfect (zelfde vga drivers als op de server).
edit: de leaked internals demo en de leaked full version draaien wel met de geforce2mx (onder windos) dus het probleem ligt niet bij de kaart.
Verwijderd
Xlib: extension "XiG-SUNDRY-NONSTANDARD" missing on display ":0.0".
OpenGL renderer relies on DXTC/S3TC support.
Ik vraag me af wat die XiG-SUNDRY dinges is...
Misschien heeft google wel 't antwoord
Mijn systeem is een TB 1 GHz en 512 mb sdram met een gf2mx200. Heeft iemand een idee waarom mijn 3d performance zo traag is onder linux? glxgears haalt ongeveer ~ 220 fps, en tuxracer draait ook nauwelijks
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 | kickstart:~# ut2003_demo Backtrace: [ 1] ./Core.so [0x409cf692] [ 2] /lib/libpthread.so.0 [0x40d71a44] [ 3] /lib/libc.so.6 [0x40b58518] [ 4] ./Engine.so(McdNullCreate+0x15) [0x405660dd] [ 5] ./Engine.so(McdGMCreate+0x7b) [0x405ba287] [ 6] ./Engine.so(KCreateAssetDB__FPP9MeAssetDBPP10McdGeomMan+0x9f) [0x401f11df] [ 7] ./Engine.so(KInitGameKarma__Fv+0x2a7) [0x401debe7] [ 8] ./Engine.so(Init__11UGameEngine+0x111) [0x40259b31] [ 9] ./ut2003-bin [0x80550ce] [10] ./ut2003-bin(main+0x296e) [0x80580ce] [11] /lib/libc.so.6(__libc_start_main+0xbb) [0x40b480bf] [12] ./ut2003-bin(GetFullName__C7UObjectPw+0x71) [0x80511b1] Signal: SIGILL [illegal instruction] Aborting.  | 
Dit krijg ik constant als ik ut2003_demo wil starten. Iemand dat meegemaakt? Als ik hem in de debugger GDB draai, dan komt de debugger met een melding dat Engine.so niet geladen kon worden, dus daar zit waarschijnlijk de clue. Extra nootje: mijn distro is Debian Unstable.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Ik hoorde van iemand met een Athlon XP 1700+ / Geforce 4 Titanium dat het spel bij hem op 45-50 frames/sec liep. Op zich een prima score, maar ik vraag me af....heb je nou *echt* een stikstofgekoelde processor nodig om dit spel normaal te kunnen spelen? Met m'n GForce 2 MX/400 (64 MB) trek ik nu 10-15 frames/sec. Okee, mijn proc. is te traag, maar als je met een GF4 + Athlon 1700 pas 45 frames/sec trekt.....wat een absurde systeemeisen heeft dit spel dan!!
P.S. Demo werkt dus, afgezien van dat het onspeelbaar is door de framerate, vlekkeloos op mijn Gentoo systeem
Maar het spelgevoel haalt het wederom niet bij Quake3Arena
This is my sick nature.
Verwijderd
wat bazel je nu man? Traag? wie ben jij, superman?hbokh schreef op 15 September 2002 @ 18:22:
De demo loopt out-of-the-box op m'n doosje (zie sig voor specs).
Maar het spelgevoel haalt het wederom niet bij Quake3ArenaErg traag, ja bijna stroperig. Jammer, want de graphics zien er best wel tof uit.
en hij werkt onder linux sneller als onder windows
dus het spel is echt tof
Verwijderd
stat fpsjep schreef op 15 september 2002 @ 20:19:
Hoe zie je je FPS?
is idd een goed spel, en dat terwijl ik UT klote vond
maar quake2 is beter
Ik vind het speelbaar dus dan is het leuk
Wat is zeer cool vond is dat na de install zonder enige tweak alles werkte, dat was de eerste keer bij een OpenGL spel
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
ik heb de nasty habbit om mijn / (en dus ook /tmp) nogal klein aan te maken en dan hakt die die installer af, want die pakt default uit naar /tmp. zwaar irritant, dat hebben die (andere) loki demo's ook. maar met --target kan je dat gelukkig omzeilen.Skinkie schreef op 15 september 2002 @ 20:56:
Wat is zeer cool vond is dat na de install zonder enige tweak alles werkte
ik heb nu die 31.32 drivers, maar echt harder dan avg 20 fps krijg ik er niet echt uit met m'n gf4 mx420, en dan is alles low.
van 2880 naar 2960 was een hele grote performance winst... ik gaat is proberen of 3132 nog wat beters opleverd, vooral in flightgear
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Eerst kreeg ik ook:
Xlib: extension "XiG-SUNDRY-NONSTANDARD" missing on display ":0.0".
OpenGL renderer relies on DXTC/S3TC support.
Terwijl ik gewoon een GeForce 3 heb en de Drivers van de NVidia-Tarballs heb.
Wat je moet doen is weer een "make install" doen in de 'NVIDIA-kernel-XXXX' en 'NVIDIA-GLX-XXXX' doen. Toen werkte het bij mij.
http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...
Waar slaat dit nou weer op?!Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 18:40:
[...]
wat bazel je nu man? Traag? wie ben jij, superman?
Ik geef gewoon een mening over hoe naar mijn idee die game-engine aanvoelt (inderdaad: TRAAG!) en dan gaan we ranten?
Ik had slechts gehoopt dat het qua spel-gevoel beter zou zijn dan de oorspronkelijke UT... en als je Q3A speelt of gespeeld hebt snap je onmiddelijk wat ik hier bedoel.
This is my sick nature.
Dit is dus een sterk afgeslankte ut2003 en die ziet er al goed uit.
Trouwens, het aantal fps hangt verschrikkelijk af van je geheugengebruik van je machine. Ik ging ruim 15% omhoog met mijn FPS toen ik een zeer lege installatie uitvoerde. En ik ben absoluut een vrijwel nietswetende nieuweling op Linuxgebied.
(Nieuwe install met dank aan mijn broer
Nu nog hopen dat je wat meer opties qua instellen van geluid en beeld heb.
There could be only one, too bad it wasn't me
hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig! 
 iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming 
 mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
 wees je zelf!
JJJ schreef op 15 September 2002 @ 15:38:
Bij mij draait het onder linux voor geen meter en onder windows wel. Onder linux heb ik alles op 640x480 en alle settings op minimaal en onder windows draait ie goed onder 800x600 met vrijwel alles maximaal.
Mijn systeem is een TB 1 GHz en 512 mb sdram met een gf2mx200. Heeft iemand een idee waarom mijn 3d performance zo traag is onder linux? glxgears haalt ongeveer ~ 220 fps, en tuxracer draait ook nauwelijks
220 fps in glxgears is traag. Draaien tuxracer en andere 3D games soms met iets van 2 fps ofzo?
Als dat zo is, dan heb je geen hardware 3D acceleratie. Welke videokaart heb je, en welke driver gebruik je daarvoor?
Verwijderd
johThe_Surfer schreef op 14 september 2002 @ 14:59:
De demo van UT 2003 is uit!Een uitgebreide review staat op http://www.linuxgames.com/articles/ut2003
Meer info + mirrors op:
http://www.unrealtournament2003.com/?downloads
http://www.linuxgames.com/news/index.php3/5910
ftp://ftp.stenstad.net/mi.../UT2003-Demo-Linux.sh.bin
maare wanneer kunnen we de gehele versie verwachten?
iemand een id???
 wees je zelf!
Als er ruimte over was dan zou ze het op de windows cd('s) zetten. dit heeft mark rein (of zo iets) vertel op een forum(geloof van epic ofzo)Sbultoog schreef op 16 september 2002 @ 17:02:
weet iemand hoe de linux versie van UT2003 verspeid gaat worden, komt het op de cd te staan die koopt of moet je net zoals voor UT een installer downloaden???
iemand een id???
oke, bedankt voor het antwoord.yeadder schreef op 16 september 2002 @ 17:05:
[...]
Als er ruimte over was dan zou ze het op de windows cd('s) zetten. dit heeft mark rein (of zo iets) vertel op een forum(geloof van epic ofzo)S
 wees je zelf!
Hmm, tuxracer draaide wel soepel, dwz in 640x480deadinspace schreef op 16 september 2002 @ 10:42:
[...]
220 fps in glxgears is traag. Draaien tuxracer en andere 3D games soms met iets van 2 fps ofzo?
Als dat zo is, dan heb je geen hardware 3D acceleratie. Welke videokaart heb je, en welke driver gebruik je daarvoor?
Als je meer informatie nodig hebt, geef dan maar een gil. Ik zou het wel fijn vinden als ik eens fatsoenlijke 3d performance had
[edit]
Mijn hdd performance is redelijk, hdparm -tT /dev/hda geeft ongeveer 35 mb/s en 160 mb/s. Dat is allemaal wel goed. Maar als ik eens een avi kopieer van hda4 (/) naar hdb1 (/mnt/download) dan springt de load naar ~ 3.00 en 'hangt' het systeem. Xmms hapert enorm, 1 seconde muziek, dan 20 seconden niets enzovoorts. Mouse beweegt ook niet / nauwelijks en als ik text intik duurt het ~ 20 seconden later voordat ik het zie. Ik heb een K7T Pro mobo geloof ik (via KT133A chipset). Mijn filesystem is XFS, en de preempt patch zit al in de kernel geloof ik, maar heeft weinig geholpen. Loads zijn iets lager geworden, maar de 'lockups' duren langer. Compileren bijvoorbeeld genereert ook een hoge load, mijn record is 10.38 tijdens compileren van Mozilla.
[ Voor 0% gewijzigd door JJJ op 16-09-2002 17:43 . Reden: via stuff adden ]
Das niet zo leuk, iemand die weet of dat op te lossen is? Ik kon op de faq/forums/e.d. van UT2K3 nix vinden hierover.
Edit: damn jep, je nieuwe pc is geil
Uit de officiele Mandrake Club News van 5 minuten geleden:Rick164 schreef op 15 september 2002 @ 01:45:
Zal het toch ook nog effe testen is alleen jammer dat mandrake 9 nog niet uit is, ik wacht nog wel totdat mandrake 9 uit is alleen wanneer die uitkomt staat nergens officieel ofzo.
Preparing for 9.0
-----------------
Mandrake Linux 9.0 will be released in a few days, and it looks like a
winner. Hope you'll like it! :-)
We still can't offer a special server for ISO-image downloads, but we can and
will offer a better and more up-to-date list of mirrors so that you won't
have to wait in line with the rest of the folks. Since we were already busy
with lists of mirrors, we decided to go one step further to make your life
easier. Take a look at the new 'Mirrors' module(*), and you'll see what I
mean.
http://www.mandrakeclub.com/modules.php?name=Mirrors
Ah, je gebruikt dus iig de nvidia drivers (itt de nv driver, die geen 3D accel doet).JJJ schreef op 16 september 2002 @ 17:29:
en mijn driver is de nieuwste, 31.23 dus.
Ehm, er waren wat dingen waar je op moest letten (zoals het disablen van normale agpgart support iirc), anders kon je rare dingen krijgen. Lees de README van die drivers anders nog eens goed, en kijk anders in het grote nvidia driver draadje hier in NWOS.
Nouja, IDE brengt nou eenmaal hoge CPU load en unresponsiveness met zich mee, maar dit is wel extreem. Staat DMA wel aan op beide HDs?Maar als ik eens een avi kopieer van hda4 (/) naar hdb1 (/mnt/download) dan springt de load naar ~ 3.00 en 'hangt' het systeem. Xmms hapert enorm, 1 seconde muziek, dan 20 seconden niets enzovoorts. Mouse beweegt ook niet / nauwelijks en als ik text intik duurt het ~ 20 seconden later voordat ik het zie. Ik heb een K7T Pro mobo geloof ik (via KT133A chipset). Mijn filesystem is XFS, en de preempt patch zit al in de kernel geloof ik, maar heeft weinig geholpen. Loads zijn iets lager geworden, maar de 'lockups' duren langer. Compileren bijvoorbeeld genereert ook een hoge load, mijn record is 10.38 tijdens compileren van Mozilla.
Phantom schreef op 16 september 2002 @ 18:53:
Hm, als ik de res van UT lager zet dan de res van m'n desktop krijg ik zo'n mooie zwarte rand om het spel heen.
Je heb in je X config waarschijnlijk alleen je desktop resolutie staan. Zet ook lagere resoluties in je X config, zodat XFree ook naar die lagere resoluties zal schakelen.
Die readme kan ik onderhand dromendeadinspace schreef op 16 september 2002 @ 19:56:
[...]
Ah, je gebruikt dus iig de nvidia drivers (itt de nv driver, die geen 3D accel doet).
Ehm, er waren wat dingen waar je op moest letten (zoals het disablen van normale agpgart support iirc), anders kon je rare dingen krijgen. Lees de README van die drivers anders nog eens goed, en kijk anders in het grote nvidia driver draadje hier in NWOS.
Ja, DMA staat aan.[...]
Nouja, IDE brengt nou eenmaal hoge CPU load en unresponsiveness met zich mee, maar dit is wel extreem. Staat DMA wel aan op beide HDs?
In die nvidiathread @ GoT heb ik ook niets kunnen vinden
Dat is inderdaad het geval, en de oplossing.deadinspace schreef op 16 september 2002 @ 19:56:
Je heb in je X config waarschijnlijk alleen je desktop resolutie staan. Zet ook lagere resoluties in je X config, zodat XFree ook naar die lagere resoluties zal schakelen.
Tnx!
JJJ schreef op 16 september 2002 @ 20:02:
Ja, DMA staat aan.
In die nvidiathread @ GoT heb ik ook niets kunnen vindenDat wordt dus gewoon een nieuw systeem kopen over 2 jaar ofzo
Je hebt je vraag ook al eens gepost in die thread, maar geen antwoorden gekregen... Je kunt proberen de vraag nog eens te stellen.
Verder: welke kernel draai je? Als het geen al te recente is: misschien dat upgraden helpt (de load door de IDE schijf kan misschien vanwege een VIA chipset issue zijn, een nieuwere kernel zou dan kunnen helpen).
Een server van mij krijgt btw ook een enorme load en slechte responsiveness als hij van een bepaalde IDE schijf moet lezen, maar die schijf is ook traag, en vroeger was dat (het traag zijn, de load en de responsiveness) niet. Ik vrees dus dat die schijf aan het overlijden is (kan zijn dat hij te warm wordt). Maar als je hetzelfde probleem met je schijf niet in Windows hebt zal dat het probleem niet zijn.
Ik heb het hier geprobeerd met ipchains op de volgende wijze:
/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P udp -L <extern adres firewall> <poortnr> -R <intern adres> <poortnr>
7777, 7778, 27900 (deze werken bij de oude ut wel) en 10777, 7787 7788 (niet nodig denk ik),
Ik kan de server zien op inet (andere mensen buiten het netwerk ook), maar ik krijg geen ping en server stats terug (dedicated server)
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Mooi dat weet ik dat ook weerbanaan-X schreef op 16 september 2002 @ 19:51:
[...]
Uit de officiele Mandrake Club News van 5 minuten geleden:
[...]
Dan toch echt effe kijken of ut2003 echt sneller onder linux draait(ik hoop van wel want winblowsxp trekt maar 35 fps@1280x1024)
Verwijderd
in windows kreeg ik nog redelijke fps met morrowind.
(voor dit systeem iig)
specs...||
...........\/
Dat zal ik doendeadinspace schreef op 16 september 2002 @ 21:36:
[...]
Je hebt je vraag ook al eens gepost in die thread, maar geen antwoorden gekregen... Je kunt proberen de vraag nog eens te stellen.
Ik draai 2.4.18-xfs, lijkt me recent genoeg? Ik zal dan maar eens een 2.5 kernel proberen.Verder: welke kernel draai je? Als het geen al te recente is: misschien dat upgraden helpt (de load door de IDE schijf kan misschien vanwege een VIA chipset issue zijn, een nieuwere kernel zou dan kunnen helpen).
Nee, onder windows draait het perfect... De schijf is een maxtor 40 gb 7200 rpm btw.Ik vrees dus dat die schijf aan het overlijden is (kan zijn dat hij te warm wordt). Maar als je hetzelfde probleem met je schijf niet in Windows hebt zal dat het probleem niet zijn.
Met de videokaart zit het wel goed(mx is goed genoeg voor een redelijke fps), alleen is misschien de cpu iets te langzaam.Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 10:12:
kan ik met mijn specs ut2003 draaien?
in windows kreeg ik nog redelijke fps met morrowind.
(voor dit systeem iig)
specs...||
...........\/
Ik zou zeggen probeer de bijgeleverde benchmark, zit in standaard in de map C:/ut2003Demo/System/benchmark.exe(onder linux weet ik dat niet, draai er nog geen 1 totdat mandrake 9 uit is)
In een interview met 1 van de makers werd wel gezegt dat als je een snelle cpu had de video kaart niet zo goed hoefde te zijn.
Ik kan ze met een beetje sleur-en-pleur wel runnen, maar logs of results? Ho maar...
This is my sick nature.
Ik denk het niet. Maar als je de mirrors wat in de gaten houdt, kun je wel eerder dan de massa zijn.Rick164 schreef op 16 september 2002 @ 22:47:
Mooi dat weet ik dat ook weer, betekent dit dat er eerst de mirrors voor mandrake club members zijn of worden deze mirrors gelijk op de hoofdpagina geplaatst ?
De release van een ut2003 live cd:
Dus ff snel ut2003 op school spelen word hier door mogelijkEpic Games' much-anticipated Unreal Tournament 2003 Demo is now available on a self-booting Gentoo Linux-based LiveCD, allowing you to play the Unreal Tournament 2003 Demo using any modern PC with an NVIDIA GeForce 2 or greater graphics card and a CD-ROM drive. Full networking, OSS sound and Creative Soundblaster Live! and Audigy support included, allowing for the full gaming experience including LAN/Internet play, EAX environmental audio and of course 3D accelerated OpenGL graphics. The CD also serves as a fully-functional Gentoo Linux installation CD. You can download the CD using this link.
http://www.ibiblio.org/pu...ut2003-x86-1.4_rc1-r1.isoYou can download the CD using this link
het gaat wel tyfustraag
Verwijderd
al was het wel een klein beetje langzamer dan onder WinXP
Verwijderd
Het is goed, ik heb het gevonden
Verwijderd
Ik heb al gekeken op google en de oficeele site maar no-results.
Er zit een Matrox g400 in, en tuxracer loopt flexeloos op 1025*768.