UT 2003 voor linux

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-11 20:01
Ik ga ervan uit dat veel mensen dit al weten, maar tis toch leuk nieuws:

http://www.ina-community....c503a146a&threadid=201170

[ Voor 0% gewijzigd door blouweKip op 10-09-2002 15:02 . Reden: typo's natuurlijk ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-11 17:50

Sjonny

Fratser

ja, gister op /. gezien geloof ik ... wel heel cool :)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-11 18:18

Niek

f.k.a. The_Surfer

Mooi, ik las het eergisteren ook op holarse. Veel mensen waren bang dat na het faillisement van Loki het gamen op Linux afgelopen zou zijn, maar dat blijkt nu gelukkig niet waar te zijn. Gamemakers brengen zelf steeds vaker een Linux-client uit (bijv. NWM, Doom3, UT2003, Vendetta) en LGP lijkt de rol van Loki grotendeels te hebben overgenomen.
Al met al een goede ontwikkeling :)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Jah dit is leuk nieuws.

• ge-flopt
  • Laatst online: 09:22
Da's zeker goed, ondanks dat bv. loki weg is dat men nog aan de Linuxers denkt!

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Deze zin is ook wel leuk:

I'm a Windows XP user - why should I care about whether there are Linux versions or not?" You should care because we estimate that about half the servers for UT are currently run under Linux.

Estimate half of the servers, maak daar maar 3/4 van :D
Linux roeleert nu nog meer, straks(voor kerst in ieder geval) Ut2003 op mijn mandrakie 9 :P

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-11 23:33

Apache

amateur software devver

Erg positief, k'denk er zelfs over om hem een mailtje te sturen dat er veel mensen zijn die dit echt apprecieren, maar die gast zal het nu al wel druk genoeg hebben ;)

Dan kunnen er eindelijk wat benchmarks gedaan worden voor linux als gaming platform buiten QIII.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

komt er ook freebsd support ofzo? of kan ik ervan utigaan dat het daar ook gewoon op doet?

voor server dan

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 20:46
Top nieuws! :D

Rookworst zonder R is ook worst.

• Apache

Apache

amateur software devver

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 20:12:
komt er ook freebsd support ofzo? of kan ik ervan utigaan dat het daar ook gewoon op doet?

voor server dan
Volgens mij had FreeBSD gewoon linux binary support?

Verwijderd

Apache schreef op 10 september 2002 @ 20:08:
Erg positief, k'denk er zelfs over om hem een mailtje te sturen dat er veel mensen zijn die dit echt apprecieren, maar die gast zal het nu al wel druk genoeg hebben ;)
Volgens mij is niemand te druk om te horen dat z'n werk ge-apprecieerd wordt. _/-\o_
Dan kunnen er eindelijk wat benchmarks gedaan worden voor linux als gaming platform buiten QIII.
heheh, nouja, er zijn al best veel games voor Linux hoor. Als je die loki site bekijkt bijvoorbeeld.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

welke specs voor nodig :? Minder of meer als in WinXX :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Apache schreef op 10 september 2002 @ 20:16:
[...]

Volgens mij had FreeBSD gewoon linux binary support?
zoals je merkt weet ik er niet genoeg van :)

maar voor onze cs server of liever gezegd plugins moesten we soms wat truukjes uithalen om die te laten werken op een bsd bak... maar ben niet echt een os goeroe dus :P

• banaan-X
  • Niet online
nero355 schreef op 10 september 2002 @ 20:20:
welke specs voor nodig :? Minder of meer als in WinXX :?
Dat is nog onbekend, ga er maar vanuit dat het hetzelfde is. Je hebt wel een nVidia kaart nodig.
Cool nieuws trouwens! :)

• Niek
  • Laatst online: 03-11 18:18

Niek

f.k.a. The_Surfer

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

UT 2003 draait hier geweldig om mn slackware machine. Helaas heb ik slechts een P3-500 en dit spel vreet toch aardig wat resources. Maar desalnietemin het is speelbaar en het ziet er ongeloofelijk mooi uit. Klasse game. Ik denk wel dat ik m binnenkort koop.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
* Renegade heeft vandaag de demo gedownd, en hij draait echt super :o

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 07:42

MadCow*

<= icon space for rent

/me gaat eens kijken hoe ie onder FreeBSD draait, zoniet waar is mijn gentoo install cd :)

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• zwik
  • Laatst online: 31-10 15:00

zwik

randomized

De demo werkt perfect hier. Het enigste probleem zijn m'n specs (P3 @ 450 MHz) :+ . Traag als dikke stront door een rietje hier :) .

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-10 14:53
Toch mooi dat ze een linux demo uitbrengen, alhoewel ik niet echt een linuxfan ben als gamer vind ik het toch fijn dat ze meer mensen zullen bereiken zo. Ach wat lul ik, op 1% van de desktops staat linux maar het gaat om het id, alleen stom dat ze geen demo voor de Mac uitbrengen, 4.5% van de pcs draait op MacOSx, maar volgensmij kunnen die systeemen het niet goed aan.

Verwijderd

/me vind ook dat de demo perfect werkt

• Kippenijzer
  • Laatst online: 03-11 13:22

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, ik ben hem nu aan het downen en moet nog effe een 100 minuten wacxhten voor ik ook die windowze versie binnen mag halen (veel wachtenden), maar daarna zal ik eens linux booten en hem testen met een GF4Ti4400 128Mb op een 2100+, zal dan effe laten horen hoe het _daar_ op wil vliegen...

Verwijderd

Koppenijzer: ik neem aan dat je via fileplanet download :?
Windows versie: klik op de link onder mijn post. DAP+@home=3 minuut 35 ;)

The_surfer: links zijn toegevoegd aan het UT topic. TU :)

Verwijderd

Clanbase host 'm ook. http://www.clanbase.com
Zie de nieuwstopic...

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:55

woutur

Klauwtjes uit!

Grrr.. loopt ie in windows vast, probeer je het in linux.. Blijk je dus een Nvidia kaart nodig te hebben.. Geen ut2003 voor mijn dus.
Matrox developpers en supporters kunnen weer aan de slag.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
woutur schreef op 14 september 2002 @ 18:48:
Blijk je dus een Nvidia kaart nodig te hebben..
Dit laat ie tijdens het opstarten zien, dus dat verbaast me niet echt :X

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=16378

edit:
Is lastig als ze onderhoud doen aan de picserver :o

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Hagar
  • Laatst online: 14-10 00:57

Hagar

Diabootic

Ik heb de demo ook maar ff geprobeerd maar het draait nog niet echt lekker vlot.
De instellingen heb ik dacht ik niet al te raar gezet (onder de instellingen na de installatie)
Hoe kan je ook weer je FPS zien?

Afgezien van de performance op mijn pc moet ik zeggen dat het er wel zeer leuk uitziet en ik het top vind dat er al een linux demo uit is.

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

blouweKip schreef op 10 september 2002 @ 15:02:
Ik ga ervan uit dat veel mensen dit al weten, maar tis toch leuk nieuws:

http://www.ina-community....c503a146a&threadid=201170
*grom*grom*grom*
Nou blijkt dat mijn nvidia drivertje voor X niet de juiste render extensies heeft ofzo.
Nouja, dan maar in Windows...

Verwijderd

Hagar schreef op 14 september 2002 @ 20:36:
Hoe kan je ook weer je FPS zien?
in de console:

stat fps

Over fps gesproken. Met alles zoveel mogelijk op high heb ik,

onder Linux: 30-70 fps
onder Windows: 25-35 fps

(beide OpenGL)

Iemand enig idee wat de oorzaak is van die schommelingen onder Linux ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 20:45:
[...]

in de console:

stat fps

(beide OpenGL)

Op mijn PIII750 met 512mb ram met GF2ti 32 mb ddr bemerk ik weinig verschil in fps tussen 640x480 met alles low en 1600x1200 met alles high. Iemand een verklaring?

Verwijderd

bij mij helpt 't als ik ut renice naar b.v. -20 dan geeft hij een hoger aantal frames per seconde aan.....maar echt vloeiend is 't dan toch niet meer....

Verwijderd

ik heb nu op compukid.no-ip.org een ut2k3 server lopen voor de mensen die willen testen. Mail maar naar daniel_e@dds.nl als 't niet werkt.

Verwijderd

Waar vul je precies die server in? Ik krijg ook nog geen serverlijst van de master server, is dat normaal?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 21:51:
Waar vul je precies die server in? Ik krijg ook nog geen serverlijst van de master server, is dat normaal?
in de console:

open ip-adres

Verwijderd

We are currently experciencing master server difficulties. We're working as fast as we can to get things running smoothly and to deal with the load.
Vandaar... laat maar.
Thanx parbot.

Verwijderd

Couldn't set video mode: Couldn't find matching GLX visual

History:

Exiting due to error

Kom dat doordat ik geen Nvidia Videokaart heb?

Verwijderd

De Linux client werkt inderdaad alleen icm een Nvidia videokaart, zoals je hier kunt lezen: http://www.linuxgames.com/articles/ut2003

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

hoe laat je de frames zien of een benchmark?

• Hagar

Hagar

Diabootic

it0 schreef op 14 september 2002 @ 23:14:
hoe laat je de frames zien of een benchmark?
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 20:45:
[...]

in de console:

stat fps

(beide OpenGL)

_/-\o_

Mijn FPS zit steeds tussen de 15-75 bij normaal gebruik op redelijk vlotte instelling. Het lijkt alsof het systeem ergens blijft steken wat voor die verlies van performance zorgt. Als ie lekker draait is het erg best te spelen en ziet het er zeer 8) uit.

Nu ook zonder stropdas

• WHiZZi
  • Laatst online: 09:17

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Nou, ik ook gedownload met Redhat 7.2
nieuwste Nvidia drivers gedownload en compiled
maar UT2003 opstarten ho maar...
OpenGL renderer relies on DXTC/S3TC support.

History:

Exiting due to error
Even voor de duidelijkheid, ik heb een nVidia Riva TNT2 32MB AGP als videokaart en een duron 900 CPU en 786MB RAM... maar UT2003 wil dus niet starten hier :( :(

even voor de duidelijkheid, bijvoorbeeld TuxRacer werkt perfect hier.. en Quake2 ook...

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• -=unicron=-
  • Laatst online: 30-09 19:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

WHiZZi schreef op 15 september 2002 @ 00:31:

[...]

Even voor de duidelijkheid, ik heb een nVidia Riva TNT2 32MB AGP als videokaart en een duron 900 CPU en 786MB RAM... maar UT2003 wil dus niet starten hier :( :(

even voor de duidelijkheid, bijvoorbeeld TuxRacer werkt perfect hier.. en Quake2 ook...
Een nVidia Riva TNT2 heeft geen HW DXTC/S3TC support.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Sjonny

Sjonny

Fratser

ok, ik weet niet hoe jullie aan 30-70 fps komen, maar ik zit met me athlon 1200 en gf4 mx420 (yeah lame, i know, sue me) op avg 10 fps, en dus tussen de 5 en 40 fps (40 is echt peak).
ziet er wel gigantisch vet uit .. morgen maar wat verder proberen.

• RickDB
Zal het toch ook nog effe testen is alleen jammer dat mandrake 9 nog niet uit is, ik wacht nog wel totdat mandrake 9 uit is alleen wanneer die uitkomt staat nergens officieel ofzo.
Hopelijk loopt ie iets sneller dan in winxp, in bv winxp op 1280x1024@high(behalve textures maar komt door de kleine demo) draait ie 30 fps en soms 50.
Maar linux kenende draait ie weer stukken daar >:) , bv rtcw draait minstens 30 procent sneller :D

• Mentalist
  • Laatst online: 27-10 20:51

Mentalist

[avdD]

WHiZZi schreef op 15 september 2002 @ 00:31:

[...]

Een TNT2 ondersteund ook geen S3TextureCompression :D. Een Savage 4 wel, maar de Linux versie werkt dus alleen op nVidia based kaarten ofzo..

Maargoed, bij mij werkt het gewoon helemaal niet, een quote van mezelf uit de meuktracker :
Heb de demo gedowned (kost me gelukkig geen datalimit ofzo..) en het valt me heel erg tegen. Ik heb 2 computers die in principe de game moeten kunnen draaien, een P3 733 met Matrox G400 en een Athlon XP 1800+ met Viper 2 (S3 Savage 2000).

Op de G400 loopt de game direct vast : ik kom niet eens in het menu.

Op de Viper 2 krijg ik de intro te zien : een tekst van "the way games where meant to be" of zoiets, met een nVidia logo. Dan moet ik toch even :r. De makers van een grote game die zo moeten laten zien hoe pro-nVidia ze zijn (dit had ik ook gezegd als ze pro-ati of pro-whatever waren geweest).

Ik probeer de game te starten en krijg weer hetzelfde als ik met de volledige versie had die ik op een lan had neergetrokken : in het laadscherm van de game zelf (ik was wel in het menu geweest) slaat de machine helemaal vast. Geen beweging meer in te krijgen, harde reset.

Oftewel :

1. De makers van de game zijn blijkbaar te gaar geweest om support voor minder gebruikte vidkaarten in te bouwen. Lekker :?
2. De makers vinden het nodig te laten zien hoe pro-nVidia ze zijn. Ze denken zeker dat ik nu voor hun game een nVidia kaart ga kopen? Forget it.

Deze game heeft het nu al voor mij afgedaan. Mijn 2 systemen voldoen aan de systeemeisen en toch draait de game op geen van beiden. Dan ben je toch fout bezig als gamemaker (imho..).
Er wordt trouwens helemaal niet meer gemodereerd in het draadje van de meuktracker.. :X

Mja, en da's dan zelfs nog de windows versie. Sorry voor stukje offtopic :P
Ik ga de windows UT2K3 demo-draad wel zoeken :P

Trouwens nog wel goed dat er een linux versie is, waar de servers dan vaak op draaien : dan gaan de server in ieder geval niet down op een brakke windhoos :Y) ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:37
Net ff gedraaid op een P4 2Ghz/ 256MB DDR/ GF3 Ti200 (128MB)
Avg FPS 70-100
pieken komen op 125 :)

Standaard RedHat 7.3 WS install met KDE 3.0.0 en Laatste Nvidia drivers...
Niets veranderd, niets getweaked of overclocked.

tx voor de links _/-\o_ kende ze nog niet

Happy fragging })

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-10 21:47

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 21:11:
[...]

Op mijn PIII750 met 512mb ram met GF2ti 32 mb ddr bemerk ik weinig verschil in fps tussen 640x480 met alles low en 1600x1200 met alles high. Iemand een verklaring?
Je CPU vormt een bottleneck.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Hagar

Hagar

Diabootic

W3ird_N3rd schreef op 15 september 2002 @ 02:15:
[...]

Een TNT2 ondersteund ook geen S3TextureCompression :D. Een Savage 4 wel, maar de Linux versie werkt dus alleen op nVidia based kaarten ofzo..

Maargoed, bij mij werkt het gewoon helemaal niet, een quote van mezelf uit de meuktracker :

[...]

Er wordt trouwens helemaal niet meer gemodereerd in het draadje van de meuktracker.. :X

Mja, en da's dan zelfs nog de windows versie. Sorry voor stukje offtopic :P
Ik ga de windows UT2K3 demo-draad wel zoeken :P

Trouwens nog wel goed dat er een linux versie is, waar de servers dan vaak op draaien : dan gaan de server in ieder geval niet down op een brakke windhoos :Y) ;)
Ik kan het mis hebben hoor maar volgens mij is dat omdat de 3d kaarten van andere fabrikanten gewoon minder worden ondersteund in linux en UT2003 dus niet de benodigde specificaties voor het "neerzetten van een spel zoals dat bedoeld is" in kan gebruiken.
Maar goed, zoals ik al zei "ik kan het mis hebben" O-)

Nu ook zonder stropdas

• deadinspace
  • Laatst online: 11:01

deadinspace

The what goes where now?

Hee!
code:
1

Klinkt bekend :P

Het gaat dus om GL_EXT_texture_compresion_s3tc, de S3TC (S3 Texture Compression) extensie voor OpenGL.
Dit is een extensie die zowel door de hardware (alle moderne kaarten afaik) en de drivers ondersteund moeten worden. Het lijkt erop dat op dit moment alleen de nVidia GeForce drivers deze extensie ondersteunen in GNU/Linux (vandaar "deze demo draait alleen op nVidia kaarten").
Om dat S3TC een gepatenteerde en gelicensede techniek is (driewerf hoera voor software patenten :r ) kan deze niet zomaar in open source drivers (nv, radeon, mga) geimplementeerd worden.

* deadinspace vraagt zich af wrom zulk soort dingen überhaupt gepatenteerd mogen worden en waarom UT2003 die extensie nodig heeft...

• Kippenijzer

Kippenijzer

Mann... Ik benb niet echt een shoot-em-up fan, maar dit draait toch wel fijn onder linux :-) En het ziet er mooi uit... En... En... Maar anywayz... Ik draait hier op mijn 2100+ met 512MB en GF4Ti4400 onder Slack8.1 (Lekker kaal, nieuwste nvidia drivers) zo'n 65fps minimum op 1024x768... Kun je btw idd geen FSAA aanzetten (iig niet in die std. instellingenmenu's volgens mij...)

Verwijderd

FSAA is toch een driver optie? Ik meen me te herinneren van de FAQvan nvidia.com dat je met een "export NOGWATTES=1" FSAA kon enablen...

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 22:59:
Couldn't set video mode: Couldn't find matching GLX visual

History:

Exiting due to error

Kom dat doordat ik geen Nvidia Videokaart heb?
Ik heb hetzelfde probleem op mijn server/testbak. Daar zit een Geforce2mx (eerste generatie, dus geen mx400) in.
Op mijn gamepc met een ti4200 draait het perfect (zelfde vga drivers als op de server).

edit: de leaked internals demo en de leaked full version draaien wel met de geforce2mx (onder windos) dus het probleem ligt niet bij de kaart.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ehm, ik had het probleem ook na het installeren... Heb verder toen eigenlijk niets hoeven doen, en even later werkte hij wel... Moet nog maar eens nadenken waarom... (Ikke run fijn als root, het is toch een rommel install op het moment... Binnenkort eens LFS-en...)

Verwijderd

welke versie van de nvidia drivers gebruiken jullie? (ik gebruik de standaard drivers die in de debian testing dist zitten: nvidia-kernel-src en nvidia-glx-src )

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Hmm tja ik krijg nog een andere variant:

Xlib: extension "XiG-SUNDRY-NONSTANDARD" missing on display ":0.0".

Ik vraag me af wat die XiG-SUNDRY dinges is...
Misschien heeft google wel 't antwoord ;)

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-11 20:20

JJJ

Bij mij draait het onder linux voor geen meter en onder windows wel. Onder linux heb ik alles op 640x480 en alle settings op minimaal en onder windows draait ie goed onder 800x600 met vrijwel alles maximaal.

Mijn systeem is een TB 1 GHz en 512 mb sdram met een gf2mx200. Heeft iemand een idee waarom mijn 3d performance zo traag is onder linux? glxgears haalt ongeveer ~ 220 fps, en tuxracer draait ook nauwelijks :{

• duronbug
  • Laatst online: 03-11 18:37

duronbug

Step on it.....!

Ja heb ik ook, onder linux is die half zo snel als onder windows ongeveer. In windows 30-60 fps, in linux 15-30 fps. Met de nieuwste drivers op allebei de os'en.

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 27-10 13:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Ik krijg de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
kickstart:~# ut2003_demo

Backtrace:
[ 1]  ./Core.so [0x409cf692]
[ 2]  /lib/libpthread.so.0 [0x40d71a44]
[ 3]  /lib/libc.so.6 [0x40b58518]
[ 4]  ./Engine.so(McdNullCreate+0x15) [0x405660dd]
[ 5]  ./Engine.so(McdGMCreate+0x7b) [0x405ba287]
[ 6]  ./Engine.so(KCreateAssetDB__FPP9MeAssetDBPP10McdGeomMan+0x9f) [0x401f11df]
[ 7]  ./Engine.so(KInitGameKarma__Fv+0x2a7) [0x401debe7]
[ 8]  ./Engine.so(Init__11UGameEngine+0x111) [0x40259b31]
[ 9]  ./ut2003-bin [0x80550ce]
[10]  ./ut2003-bin(main+0x296e) [0x80580ce]
[11]  /lib/libc.so.6(__libc_start_main+0xbb) [0x40b480bf]
[12]  ./ut2003-bin(GetFullName__C7UObjectPw+0x71) [0x80511b1]
Signal: SIGILL [illegal instruction]
Aborting.

Dit krijg ik constant als ik ut2003_demo wil starten. Iemand dat meegemaakt? Als ik hem in de debugger GDB draai, dan komt de debugger met een melding dat Engine.so niet geladen kon worden, dus daar zit waarschijnlijk de clue. Extra nootje: mijn distro is Debian Unstable.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Wilke
  • Laatst online: 09:54
oh man!!

Ik hoorde van iemand met een Athlon XP 1700+ / Geforce 4 Titanium dat het spel bij hem op 45-50 frames/sec liep. Op zich een prima score, maar ik vraag me af....heb je nou *echt* een stikstofgekoelde processor nodig om dit spel normaal te kunnen spelen? Met m'n GForce 2 MX/400 (64 MB) trek ik nu 10-15 frames/sec. Okee, mijn proc. is te traag, maar als je met een GF4 + Athlon 1700 pas 45 frames/sec trekt.....wat een absurde systeemeisen heeft dit spel dan!!

P.S. Demo werkt dus, afgezien van dat het onspeelbaar is door de framerate, vlekkeloos op mijn Gentoo systeem :)

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

De demo loopt out-of-the-box op m'n doosje (zie sig voor specs).
Maar het spelgevoel haalt het wederom niet bij Quake3Arena :( Erg traag, ja bijna stroperig. Jammer, want de graphics zien er best wel tof uit.

This is my sick nature.

Verwijderd

hbokh schreef op 15 September 2002 @ 18:22:
De demo loopt out-of-the-box op m'n doosje (zie sig voor specs).
Maar het spelgevoel haalt het wederom niet bij Quake3Arena :( Erg traag, ja bijna stroperig. Jammer, want de graphics zien er best wel tof uit.
wat bazel je nu man? Traag? wie ben jij, superman?

• Newjersey
  • Laatst online: 03-11 14:27
nou, heb hem ff uitgeprobeert..

en hij werkt onder linux sneller als onder windows :D

dus het spel is echt tof :)

• jep
  • Laatst online: 29-10 17:31

jep

Hoe zie je je FPS?

Verwijderd

stat fps

is idd een goed spel, en dat terwijl ik UT klote vond :)
maar quake2 is beter :/

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

hier met LFS, 1.4TB, 512DDR, GF2GTS32mb, ...out of the box, loopt ie net onder de 20fps dat is als alles low is, dat is als alles high is, op 1024 of op 1280.
Ik vind het speelbaar dus dan is het leuk :)

Wat is zeer cool vond is dat na de install zonder enige tweak alles werkte, dat was de eerste keer bij een OpenGL spel :D... maarja hiervoor heb ik ook heel wat avondjes met nVidea drivers zitten kloten.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

graag meer vergelijkende benchmarks

windows vs linux

• Sjonny

Sjonny

Fratser

Skinkie schreef op 15 september 2002 @ 20:56:
Wat is zeer cool vond is dat na de install zonder enige tweak alles werkte
ik heb de nasty habbit om mijn / (en dus ook /tmp) nogal klein aan te maken en dan hakt die die installer af, want die pakt default uit naar /tmp. zwaar irritant, dat hebben die (andere) loki demo's ook. maar met --target kan je dat gelukkig omzeilen.
ik heb nu die 31.32 drivers, maar echt harder dan avg 20 fps krijg ik er niet echt uit met m'n gf4 mx420, en dan is alles low.

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ik heb de nasty habbit om mijn nvidia drivers nooit te updaten ;)
van 2880 naar 2960 was een hele grote performance winst... ik gaat is proberen of 3132 nog wat beters opleverd, vooral in flightgear ;)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• AkaXakA
  • Laatst online: 01-12-2021

AkaXakA

Just Kidding...

OK OPLOSSING !!!

Eerst kreeg ik ook:
Xlib: extension "XiG-SUNDRY-NONSTANDARD" missing on display ":0.0".

Terwijl ik gewoon een GeForce 3 heb en de Drivers van de NVidia-Tarballs heb.

Wat je moet doen is weer een "make install" doen in de 'NVIDIA-kernel-XXXX' en 'NVIDIA-GLX-XXXX' doen. Toen werkte het bij mij.

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• hbokh

hbokh

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 18:40:
[...]
wat bazel je nu man? Traag? wie ben jij, superman?
Waar slaat dit nou weer op?! ;(
Ik geef gewoon een mening over hoe naar mijn idee die game-engine aanvoelt (inderdaad: TRAAG!) en dan gaan we ranten?
Ik had slechts gehoopt dat het qua spel-gevoel beter zou zijn dan de oorspronkelijke UT... en als je Q3A speelt of gespeeld hebt snap je onmiddelijk wat ik hier bedoel.

This is my sick nature.

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Even een leuke voor de mensen hier die het spel grafisch mooi vinden, het uiteindelijke spel het textures die veel beter zijn, maar ook veel groter. Deze demo is eigenlijk een test van, wat kunnen we nog veranderen.
Dit is dus een sterk afgeslankte ut2003 en die ziet er al goed uit.
Trouwens, het aantal fps hangt verschrikkelijk af van je geheugengebruik van je machine. Ik ging ruim 15% omhoog met mijn FPS toen ik een zeer lege installatie uitvoerde. En ik ben absoluut een vrijwel nietswetende nieuweling op Linuxgebied.
(Nieuwe install met dank aan mijn broer :) )
Nu nog hopen dat je wat meer opties qua instellen van geluid en beeld heb.

There could be only one, too bad it wasn't me

• jep
  • Laatst online: 29-10 17:31

jep

35 frames avarage per seconde op 1600x1200 met alles zo high als 't maar kan. :)

• bultoog
  • Laatst online: 14-05-2021

bultoog

dat deed pijn!!!

bij mijn draait het goed maar kan zeker beter. happert af en toe wat als het druk in het spel is. :)

hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

JJJ schreef op 15 September 2002 @ 15:38:
Bij mij draait het onder linux voor geen meter en onder windows wel. Onder linux heb ik alles op 640x480 en alle settings op minimaal en onder windows draait ie goed onder 800x600 met vrijwel alles maximaal.

Mijn systeem is een TB 1 GHz en 512 mb sdram met een gf2mx200. Heeft iemand een idee waarom mijn 3d performance zo traag is onder linux? glxgears haalt ongeveer ~ 220 fps, en tuxracer draait ook nauwelijks :{

220 fps in glxgears is traag. Draaien tuxracer en andere 3D games soms met iets van 2 fps ofzo?
Als dat zo is, dan heb je geen hardware 3D acceleratie. Welke videokaart heb je, en welke driver gebruik je daarvoor?

• Sjonny

Sjonny

Fratser

gf2mx200, staat in z'n post. dus da's de nvidia drivers ff (goed :P) installeren.

• bultoog

bultoog

dat deed pijn!!!

weet iemand hoe de linux versie van UT2003 verspeid gaat worden, komt het op de cd te staan die koopt of moet je net zoals voor UT een installer downloaden???

iemand een id???

wees je zelf!

• yeadder
  • Niet online
bultoog schreef op 16 september 2002 @ 17:02:
weet iemand hoe de linux versie van UT2003 verspeid gaat worden, komt het op de cd te staan die koopt of moet je net zoals voor UT een installer downloaden???

iemand een id???
Als er ruimte over was dan zou ze het op de windows cd('s) zetten. dit heeft mark rein (of zo iets) vertel op een forum(geloof van epic ofzo)S

• bultoog

bultoog

dat deed pijn!!!

yeadder schreef op 16 september 2002 @ 17:05:
[...]

Als er ruimte over was dan zou ze het op de windows cd('s) zetten. dit heeft mark rein (of zo iets) vertel op een forum(geloof van epic ofzo)S
oke, bedankt voor het antwoord.

wees je zelf!

• JJJ

JJJ

deadinspace schreef op 16 september 2002 @ 10:42:

[...]

220 fps in glxgears is traag. Draaien tuxracer en andere 3D games soms met iets van 2 fps ofzo?
Als dat zo is, dan heb je geen hardware 3D acceleratie. Welke videokaart heb je, en welke driver gebruik je daarvoor?
Hmm, tuxracer draaide wel soepel, dwz in 640x480 :{ Mijn kaart zou tuxracer makkelijk in 1024x768 moeten kunnen draaien. Ik gebruik idd. een gf2mx, en mijn driver is de nieuwste, 31.23 dus. Mijn distributie is Gentoo (ik moet wel opmerken dat ik dat onder andere gebruik omdat de nvidia drivers niet wilden werken onder mandrake en debian). Daar zou je uit kunnen concluderen dat mijn kaart gewoon brak is, maar onder windows draait het spel soepel op 800x600x16 met alles op maximaal. Dat is dus wel een flink verschil.

Als je meer informatie nodig hebt, geef dan maar een gil. Ik zou het wel fijn vinden als ik eens fatsoenlijke 3d performance had :{

[edit]
Mijn hdd performance is redelijk, hdparm -tT /dev/hda geeft ongeveer 35 mb/s en 160 mb/s. Dat is allemaal wel goed. Maar als ik eens een avi kopieer van hda4 (/) naar hdb1 (/mnt/download) dan springt de load naar ~ 3.00 en 'hangt' het systeem. Xmms hapert enorm, 1 seconde muziek, dan 20 seconden niets enzovoorts. Mouse beweegt ook niet / nauwelijks en als ik text intik duurt het ~ 20 seconden later voordat ik het zie. Ik heb een K7T Pro mobo geloof ik (via KT133A chipset). Mijn filesystem is XFS, en de preempt patch zit al in de kernel geloof ik, maar heeft weinig geholpen. Loads zijn iets lager geworden, maar de 'lockups' duren langer. Compileren bijvoorbeeld genereert ook een hoge load, mijn record is 10.38 tijdens compileren van Mozilla.

[ Voor 0% gewijzigd door JJJ op 16-09-2002 17:43 . Reden: via stuff adden ]

• Mior
  • Laatst online: 02-11 13:13
Hm, als ik de res van UT lager zet dan de res van m'n desktop krijg ik zo'n mooie zwarte rand om het spel heen.

Das niet zo leuk, iemand die weet of dat op te lossen is? Ik kon op de faq/forums/e.d. van UT2K3 nix vinden hierover.

Edit: damn jep, je nieuwe pc is geil :9

• banaan-X
  • Niet online
Rick164 schreef op 15 september 2002 @ 01:45:
Zal het toch ook nog effe testen is alleen jammer dat mandrake 9 nog niet uit is, ik wacht nog wel totdat mandrake 9 uit is alleen wanneer die uitkomt staat nergens officieel ofzo.
Uit de officiele Mandrake Club News van 5 minuten geleden:
Preparing for 9.0
-----------------

Mandrake Linux 9.0 will be released in a few days, and it looks like a
winner. Hope you'll like it! :-)

We still can't offer a special server for ISO-image downloads, but we can and
will offer a better and more up-to-date list of mirrors so that you won't
have to wait in line with the rest of the folks. Since we were already busy
with lists of mirrors, we decided to go one step further to make your life
easier. Take a look at the new 'Mirrors' module(*), and you'll see what I
mean.

http://www.mandrakeclub.com/modules.php?name=Mirrors

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

JJJ schreef op 16 september 2002 @ 17:29:
en mijn driver is de nieuwste, 31.23 dus.
Ah, je gebruikt dus iig de nvidia drivers (itt de nv driver, die geen 3D accel doet).
Ehm, er waren wat dingen waar je op moest letten (zoals het disablen van normale agpgart support iirc), anders kon je rare dingen krijgen. Lees de README van die drivers anders nog eens goed, en kijk anders in het grote nvidia driver draadje hier in NWOS.
Maar als ik eens een avi kopieer van hda4 (/) naar hdb1 (/mnt/download) dan springt de load naar ~ 3.00 en 'hangt' het systeem. Xmms hapert enorm, 1 seconde muziek, dan 20 seconden niets enzovoorts. Mouse beweegt ook niet / nauwelijks en als ik text intik duurt het ~ 20 seconden later voordat ik het zie. Ik heb een K7T Pro mobo geloof ik (via KT133A chipset). Mijn filesystem is XFS, en de preempt patch zit al in de kernel geloof ik, maar heeft weinig geholpen. Loads zijn iets lager geworden, maar de 'lockups' duren langer. Compileren bijvoorbeeld genereert ook een hoge load, mijn record is 10.38 tijdens compileren van Mozilla.
Nouja, IDE brengt nou eenmaal hoge CPU load en unresponsiveness met zich mee, maar dit is wel extreem. Staat DMA wel aan op beide HDs?
Phantom schreef op 16 september 2002 @ 18:53:
Hm, als ik de res van UT lager zet dan de res van m'n desktop krijg ik zo'n mooie zwarte rand om het spel heen.

Je heb in je X config waarschijnlijk alleen je desktop resolutie staan. Zet ook lagere resoluties in je X config, zodat XFree ook naar die lagere resoluties zal schakelen.

• JJJ

JJJ

deadinspace schreef op 16 september 2002 @ 19:56:
[...]

Ah, je gebruikt dus iig de nvidia drivers (itt de nv driver, die geen 3D accel doet).
Ehm, er waren wat dingen waar je op moest letten (zoals het disablen van normale agpgart support iirc), anders kon je rare dingen krijgen. Lees de README van die drivers anders nog eens goed, en kijk anders in het grote nvidia driver draadje hier in NWOS.
Die readme kan ik onderhand dromen :) Er wordt helaas niets in verteld wat je zou moeten doen bij slechte performance. Google kon ik ook niets op vinden (ik heb grondig gezocht).
[...]

Nouja, IDE brengt nou eenmaal hoge CPU load en unresponsiveness met zich mee, maar dit is wel extreem. Staat DMA wel aan op beide HDs?
Ja, DMA staat aan.

In die nvidiathread @ GoT heb ik ook niets kunnen vinden :{ Dat wordt dus gewoon een nieuw systeem kopen over 2 jaar ofzo :{

• Mior
deadinspace schreef op 16 september 2002 @ 19:56:
Je heb in je X config waarschijnlijk alleen je desktop resolutie staan. Zet ook lagere resoluties in je X config, zodat XFree ook naar die lagere resoluties zal schakelen.
Dat is inderdaad het geval, en de oplossing.

Tnx!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

JJJ schreef op 16 september 2002 @ 20:02:
Ja, DMA staat aan.

In die nvidiathread @ GoT heb ik ook niets kunnen vinden :{ Dat wordt dus gewoon een nieuw systeem kopen over 2 jaar ofzo :{

Je hebt je vraag ook al eens gepost in die thread, maar geen antwoorden gekregen... Je kunt proberen de vraag nog eens te stellen.
Verder: welke kernel draai je? Als het geen al te recente is: misschien dat upgraden helpt (de load door de IDE schijf kan misschien vanwege een VIA chipset issue zijn, een nieuwere kernel zou dan kunnen helpen).
Een server van mij krijgt btw ook een enorme load en slechte responsiveness als hij van een bepaalde IDE schijf moet lezen, maar die schijf is ook traag, en vroeger was dat (het traag zijn, de load en de responsiveness) niet. Ik vrees dus dat die schijf aan het overlijden is (kan zijn dat hij te warm wordt). Maar als je hetzelfde probleem met je schijf niet in Windows hebt zal dat het probleem niet zijn.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-11 20:01
Heeft iemand al een server achter een firewall opgezet (met toegang vanaf inet?)

Ik heb het hier geprobeerd met ipchains op de volgende wijze:

/usr/sbin/ipmasqadm portfw -a -P udp -L <extern adres firewall> <poortnr> -R <intern adres> <poortnr>

7777, 7778, 27900 (deze werken bij de oude ut wel) en 10777, 7787 7788 (niet nodig denk ik),

Ik kan de server zien op inet (andere mensen buiten het netwerk ook), maar ik krijg geen ping en server stats terug (dedicated server)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• RickDB
banaan-X schreef op 16 september 2002 @ 19:51:
[...]

Uit de officiele Mandrake Club News van 5 minuten geleden:

[...]
Mooi dat weet ik dat ook weer :D , betekent dit dat er eerst de mirrors voor mandrake club members zijn of worden deze mirrors gelijk op de hoofdpagina geplaatst ?
Dan toch echt effe kijken of ut2003 echt sneller onder linux draait(ik hoop van wel want winblowsxp trekt maar 35 fps@1280x1024)

Verwijderd

Shit... jammer dat ik zo'n sloom bakkie heb :(

Verwijderd

kan ik met mijn specs ut2003 draaien?
in windows kreeg ik nog redelijke fps met morrowind.
(voor dit systeem iig)

specs...||
...........\/

• JJJ

JJJ

deadinspace schreef op 16 september 2002 @ 21:36:

[...]

Je hebt je vraag ook al eens gepost in die thread, maar geen antwoorden gekregen... Je kunt proberen de vraag nog eens te stellen.
Dat zal ik doen :)
Verder: welke kernel draai je? Als het geen al te recente is: misschien dat upgraden helpt (de load door de IDE schijf kan misschien vanwege een VIA chipset issue zijn, een nieuwere kernel zou dan kunnen helpen).
Ik draai 2.4.18-xfs, lijkt me recent genoeg? Ik zal dan maar eens een 2.5 kernel proberen.
Ik vrees dus dat die schijf aan het overlijden is (kan zijn dat hij te warm wordt). Maar als je hetzelfde probleem met je schijf niet in Windows hebt zal dat het probleem niet zijn.
Nee, onder windows draait het perfect... De schijf is een maxtor 40 gb 7200 rpm btw.

• RickDB
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 10:12:
kan ik met mijn specs ut2003 draaien?
in windows kreeg ik nog redelijke fps met morrowind.
(voor dit systeem iig)

specs...||
...........\/
Met de videokaart zit het wel goed(mx is goed genoeg voor een redelijke fps), alleen is misschien de cpu iets te langzaam.
Ik zou zeggen probeer de bijgeleverde benchmark, zit in standaard in de map C:/ut2003Demo/System/benchmark.exe(onder linux weet ik dat niet, draai er nog geen 1 totdat mandrake 9 uit is)
In een interview met 1 van de makers werd wel gezegt dat als je een snelle cpu had de video kaart niet zo goed hoefde te zijn.

• hbokh

hbokh

Iemand ueberhaupt die benchmarks onder Linux resultaten zien opleveren?!
Ik kan ze met een beetje sleur-en-pleur wel runnen, maar logs of results? Ho maar...

This is my sick nature.

• banaan-X
  • Niet online
Rick164 schreef op 16 september 2002 @ 22:47:
Mooi dat weet ik dat ook weer :D , betekent dit dat er eerst de mirrors voor mandrake club members zijn of worden deze mirrors gelijk op de hoofdpagina geplaatst ?
Ik denk het niet. Maar als je de mirrors wat in de gaten houdt, kun je wel eerder dan de massa zijn.

• Apache

Apache

amateur software devver

gasten van gentoo.org hebben weer iets fantastisch gedaan.

De release van een ut2003 live cd:
Epic Games' much-anticipated Unreal Tournament 2003 Demo is now available on a self-booting Gentoo Linux-based LiveCD, allowing you to play the Unreal Tournament 2003 Demo using any modern PC with an NVIDIA GeForce 2 or greater graphics card and a CD-ROM drive. Full networking, OSS sound and Creative Soundblaster Live! and Audigy support included, allowing for the full gaming experience including LAN/Internet play, EAX environmental audio and of course 3D accelerated OpenGL graphics. The CD also serves as a fully-functional Gentoo Linux installation CD. You can download the CD using this link.
Dus ff snel ut2003 op school spelen word hier door mogelijk ;)

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

You can download the CD using this link
http://www.ibiblio.org/pu...ut2003-x86-1.4_rc1-r1.iso

het gaat wel tyfustraag :O (ongeveer 17kb/s op mijn @home connectie)

Verwijderd

/me had vanochtend al die Gentoo Live CD gedownloadt en net geprobeerd en het werkt perfect!

al was het wel een klein beetje langzamer dan onder WinXP

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

heb je een mirror paasklaas? ah toe? ;)

Verwijderd

Ik probeer een UT2003 server te runnen. Dit lukt tot nogtoe tamelijk goed alleen kan ik nergens vinden hoe ik opties zoals het ip en een passwd instel. Weet er iemand waar ik dit kan vinden?

edit:

Het is goed, ik heb het gevonden :)

• Mior
erniemars schreef op 17 september 2002 @ 19:53:
heb je een mirror paasklaas? ah toe? ;)
http://www.gentoo.org/news/20020916-ut2k3.html

Aan de linkerkant, mirrors.

Verwijderd

En wat als ut begint te zeiken over glide problemen?
Ik heb al gekeken op google en de oficeele site maar no-results.
Er zit een Matrox g400 in, en tuxracer loopt flexeloos op 1025*768.
Pagina: 1 2 Laatste