in de console:Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 21:51:
Waar vul je precies die server in? Ik krijg ook nog geen serverlijst van de master server, is dat normaal?
open ip-adres
Verwijderd
in de console:Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 21:51:
Waar vul je precies die server in? Ik krijg ook nog geen serverlijst van de master server, is dat normaal?
Verwijderd
Vandaar... laat maar.We are currently experciencing master server difficulties. We're working as fast as we can to get things running smoothly and to deal with the load.
Verwijderd
Verwijderd
it0 schreef op 14 september 2002 @ 23:14:
hoe laat je de frames zien of een benchmark?
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 20:45:
[...]
in de console:
stat fps
Over fps gesproken. Met alles zoveel mogelijk op high heb ik,
onder Linux: 30-70 fps
onder Windows: 25-35 fps
(beide OpenGL)
Iemand enig idee wat de oorzaak is van die schommelingen onder Linux ?
Nu ook zonder stropdas
Even voor de duidelijkheid, ik heb een nVidia Riva TNT2 32MB AGP als videokaart en een duron 900 CPU en 786MB RAM... maar UT2003 wil dus niet starten hierOpenGL renderer relies on DXTC/S3TC support.
History:
Exiting due to error
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Een nVidia Riva TNT2 heeft geen HW DXTC/S3TC support.WHiZZi schreef op 15 september 2002 @ 00:31:
Nou, ik ook gedownload met Redhat 7.2
nieuwste Nvidia drivers gedownload en compiled
maar UT2003 opstarten ho maar...
[...]
Even voor de duidelijkheid, ik heb een nVidia Riva TNT2 32MB AGP als videokaart en een duron 900 CPU en 786MB RAM... maar UT2003 wil dus niet starten hier![]()
even voor de duidelijkheid, bijvoorbeeld TuxRacer werkt perfect hier.. en Quake2 ook...
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Een TNT2 ondersteund ook geen S3TextureCompressionWHiZZi schreef op 15 september 2002 @ 00:31:
Nou, ik ook gedownload met Redhat 7.2
nieuwste Nvidia drivers gedownload en compiled
maar UT2003 opstarten ho maar...
[...]
Even voor de duidelijkheid, ik heb een nVidia Riva TNT2 32MB AGP als videokaart en een duron 900 CPU en 786MB RAM... maar UT2003 wil dus niet starten hier![]()
even voor de duidelijkheid, bijvoorbeeld TuxRacer werkt perfect hier.. en Quake2 ook...
Er wordt trouwens helemaal niet meer gemodereerd in het draadje van de meuktracker..Heb de demo gedowned (kost me gelukkig geen datalimit ofzo..) en het valt me heel erg tegen. Ik heb 2 computers die in principe de game moeten kunnen draaien, een P3 733 met Matrox G400 en een Athlon XP 1800+ met Viper 2 (S3 Savage 2000).
Op de G400 loopt de game direct vast : ik kom niet eens in het menu.
Op de Viper 2 krijg ik de intro te zien : een tekst van "the way games where meant to be" of zoiets, met een nVidia logo. Dan moet ik toch even. De makers van een grote game die zo moeten laten zien hoe pro-nVidia ze zijn (dit had ik ook gezegd als ze pro-ati of pro-whatever waren geweest).
Ik probeer de game te starten en krijg weer hetzelfde als ik met de volledige versie had die ik op een lan had neergetrokken : in het laadscherm van de game zelf (ik was wel in het menu geweest) slaat de machine helemaal vast. Geen beweging meer in te krijgen, harde reset.
Oftewel :
1. De makers van de game zijn blijkbaar te gaar geweest om support voor minder gebruikte vidkaarten in te bouwen. Lekker
2. De makers vinden het nodig te laten zien hoe pro-nVidia ze zijn. Ze denken zeker dat ik nu voor hun game een nVidia kaart ga kopen? Forget it.
Deze game heeft het nu al voor mij afgedaan. Mijn 2 systemen voldoen aan de systeemeisen en toch draait de game op geen van beiden. Dan ben je toch fout bezig als gamemaker (imho..).
Verstuurd vanaf mijn Computer®
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Je CPU vormt een bottleneck.Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 21:11:
[...]
Op mijn PIII750 met 512mb ram met GF2ti 32 mb ddr bemerk ik weinig verschil in fps tussen 640x480 met alles low en 1600x1200 met alles high. Iemand een verklaring?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Ik kan het mis hebben hoor maar volgens mij is dat omdat de 3d kaarten van andere fabrikanten gewoon minder worden ondersteund in linux en UT2003 dus niet de benodigde specificaties voor het "neerzetten van een spel zoals dat bedoeld is" in kan gebruiken.W3ird_N3rd schreef op 15 september 2002 @ 02:15:
[...]
Een TNT2 ondersteund ook geen S3TextureCompression. Een Savage 4 wel, maar de Linux versie werkt dus alleen op nVidia based kaarten ofzo..
Maargoed, bij mij werkt het gewoon helemaal niet, een quote van mezelf uit de meuktracker :
[...]
Er wordt trouwens helemaal niet meer gemodereerd in het draadje van de meuktracker..
Mja, en da's dan zelfs nog de windows versie. Sorry voor stukje offtopic
Ik ga de windows UT2K3 demo-draad wel zoeken
Trouwens nog wel goed dat er een linux versie is, waar de servers dan vaak op draaien : dan gaan de server in ieder geval niet down op een brakke windhoos![]()
Nu ook zonder stropdas
1
| OpenGL renderer relies on DXTC/S3TC support. |
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem op mijn server/testbak. Daar zit een Geforce2mx (eerste generatie, dus geen mx400) in.Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 22:59:
Couldn't set video mode: Couldn't find matching GLX visual
History:
Exiting due to error
Kom dat doordat ik geen Nvidia Videokaart heb?
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| kickstart:~# ut2003_demo Backtrace: [ 1] ./Core.so [0x409cf692] [ 2] /lib/libpthread.so.0 [0x40d71a44] [ 3] /lib/libc.so.6 [0x40b58518] [ 4] ./Engine.so(McdNullCreate+0x15) [0x405660dd] [ 5] ./Engine.so(McdGMCreate+0x7b) [0x405ba287] [ 6] ./Engine.so(KCreateAssetDB__FPP9MeAssetDBPP10McdGeomMan+0x9f) [0x401f11df] [ 7] ./Engine.so(KInitGameKarma__Fv+0x2a7) [0x401debe7] [ 8] ./Engine.so(Init__11UGameEngine+0x111) [0x40259b31] [ 9] ./ut2003-bin [0x80550ce] [10] ./ut2003-bin(main+0x296e) [0x80580ce] [11] /lib/libc.so.6(__libc_start_main+0xbb) [0x40b480bf] [12] ./ut2003-bin(GetFullName__C7UObjectPw+0x71) [0x80511b1] Signal: SIGILL [illegal instruction] Aborting. |
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
This is my sick nature.
Verwijderd
wat bazel je nu man? Traag? wie ben jij, superman?hbokh schreef op 15 September 2002 @ 18:22:
De demo loopt out-of-the-box op m'n doosje (zie sig voor specs).
Maar het spelgevoel haalt het wederom niet bij Quake3ArenaErg traag, ja bijna stroperig. Jammer, want de graphics zien er best wel tof uit.
Verwijderd
stat fpsjep schreef op 15 september 2002 @ 20:19:
Hoe zie je je FPS?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
ik heb de nasty habbit om mijn / (en dus ook /tmp) nogal klein aan te maken en dan hakt die die installer af, want die pakt default uit naar /tmp. zwaar irritant, dat hebben die (andere) loki demo's ook. maar met --target kan je dat gelukkig omzeilen.Skinkie schreef op 15 september 2002 @ 20:56:
Wat is zeer cool vond is dat na de install zonder enige tweak alles werkte
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...
Waar slaat dit nou weer op?!Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 18:40:
[...]
wat bazel je nu man? Traag? wie ben jij, superman?
This is my sick nature.
There could be only one, too bad it wasn't me
hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!
JJJ schreef op 15 September 2002 @ 15:38:
Bij mij draait het onder linux voor geen meter en onder windows wel. Onder linux heb ik alles op 640x480 en alle settings op minimaal en onder windows draait ie goed onder 800x600 met vrijwel alles maximaal.
Mijn systeem is een TB 1 GHz en 512 mb sdram met een gf2mx200. Heeft iemand een idee waarom mijn 3d performance zo traag is onder linux? glxgears haalt ongeveer ~ 220 fps, en tuxracer draait ook nauwelijks
Verwijderd
johThe_Surfer schreef op 14 september 2002 @ 14:59:
De demo van UT 2003 is uit!Een uitgebreide review staat op http://www.linuxgames.com/articles/ut2003
Meer info + mirrors op:
http://www.unrealtournament2003.com/?downloads
http://www.linuxgames.com/news/index.php3/5910
ftp://ftp.stenstad.net/mi.../UT2003-Demo-Linux.sh.bin
wees je zelf!
Als er ruimte over was dan zou ze het op de windows cd('s) zetten. dit heeft mark rein (of zo iets) vertel op een forum(geloof van epic ofzo)Sbultoog schreef op 16 september 2002 @ 17:02:
weet iemand hoe de linux versie van UT2003 verspeid gaat worden, komt het op de cd te staan die koopt of moet je net zoals voor UT een installer downloaden???
iemand een id???
oke, bedankt voor het antwoord.yeadder schreef op 16 september 2002 @ 17:05:
[...]
Als er ruimte over was dan zou ze het op de windows cd('s) zetten. dit heeft mark rein (of zo iets) vertel op een forum(geloof van epic ofzo)S
wees je zelf!
Hmm, tuxracer draaide wel soepel, dwz in 640x480deadinspace schreef op 16 september 2002 @ 10:42:
[...]
220 fps in glxgears is traag. Draaien tuxracer en andere 3D games soms met iets van 2 fps ofzo?
Als dat zo is, dan heb je geen hardware 3D acceleratie. Welke videokaart heb je, en welke driver gebruik je daarvoor?
[ Voor 0% gewijzigd door JJJ op 16-09-2002 17:43 . Reden: via stuff adden ]
Uit de officiele Mandrake Club News van 5 minuten geleden:Rick164 schreef op 15 september 2002 @ 01:45:
Zal het toch ook nog effe testen is alleen jammer dat mandrake 9 nog niet uit is, ik wacht nog wel totdat mandrake 9 uit is alleen wanneer die uitkomt staat nergens officieel ofzo.
Preparing for 9.0
-----------------
Mandrake Linux 9.0 will be released in a few days, and it looks like a
winner. Hope you'll like it! :-)
We still can't offer a special server for ISO-image downloads, but we can and
will offer a better and more up-to-date list of mirrors so that you won't
have to wait in line with the rest of the folks. Since we were already busy
with lists of mirrors, we decided to go one step further to make your life
easier. Take a look at the new 'Mirrors' module(*), and you'll see what I
mean.
http://www.mandrakeclub.com/modules.php?name=Mirrors
Ah, je gebruikt dus iig de nvidia drivers (itt de nv driver, die geen 3D accel doet).JJJ schreef op 16 september 2002 @ 17:29:
en mijn driver is de nieuwste, 31.23 dus.
Nouja, IDE brengt nou eenmaal hoge CPU load en unresponsiveness met zich mee, maar dit is wel extreem. Staat DMA wel aan op beide HDs?Maar als ik eens een avi kopieer van hda4 (/) naar hdb1 (/mnt/download) dan springt de load naar ~ 3.00 en 'hangt' het systeem. Xmms hapert enorm, 1 seconde muziek, dan 20 seconden niets enzovoorts. Mouse beweegt ook niet / nauwelijks en als ik text intik duurt het ~ 20 seconden later voordat ik het zie. Ik heb een K7T Pro mobo geloof ik (via KT133A chipset). Mijn filesystem is XFS, en de preempt patch zit al in de kernel geloof ik, maar heeft weinig geholpen. Loads zijn iets lager geworden, maar de 'lockups' duren langer. Compileren bijvoorbeeld genereert ook een hoge load, mijn record is 10.38 tijdens compileren van Mozilla.
Phantom schreef op 16 september 2002 @ 18:53:
Hm, als ik de res van UT lager zet dan de res van m'n desktop krijg ik zo'n mooie zwarte rand om het spel heen.
Die readme kan ik onderhand dromendeadinspace schreef op 16 september 2002 @ 19:56:
[...]
Ah, je gebruikt dus iig de nvidia drivers (itt de nv driver, die geen 3D accel doet).
Ehm, er waren wat dingen waar je op moest letten (zoals het disablen van normale agpgart support iirc), anders kon je rare dingen krijgen. Lees de README van die drivers anders nog eens goed, en kijk anders in het grote nvidia driver draadje hier in NWOS.
Ja, DMA staat aan.[...]
Nouja, IDE brengt nou eenmaal hoge CPU load en unresponsiveness met zich mee, maar dit is wel extreem. Staat DMA wel aan op beide HDs?
Dat is inderdaad het geval, en de oplossing.deadinspace schreef op 16 september 2002 @ 19:56:
Je heb in je X config waarschijnlijk alleen je desktop resolutie staan. Zet ook lagere resoluties in je X config, zodat XFree ook naar die lagere resoluties zal schakelen.
JJJ schreef op 16 september 2002 @ 20:02:
Ja, DMA staat aan.
In die nvidiathread @ GoT heb ik ook niets kunnen vindenDat wordt dus gewoon een nieuw systeem kopen over 2 jaar ofzo
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Mooi dat weet ik dat ook weerbanaan-X schreef op 16 september 2002 @ 19:51:
[...]
Uit de officiele Mandrake Club News van 5 minuten geleden:
[...]
Verwijderd
Dat zal ik doendeadinspace schreef op 16 september 2002 @ 21:36:
[...]
Je hebt je vraag ook al eens gepost in die thread, maar geen antwoorden gekregen... Je kunt proberen de vraag nog eens te stellen.
Ik draai 2.4.18-xfs, lijkt me recent genoeg? Ik zal dan maar eens een 2.5 kernel proberen.Verder: welke kernel draai je? Als het geen al te recente is: misschien dat upgraden helpt (de load door de IDE schijf kan misschien vanwege een VIA chipset issue zijn, een nieuwere kernel zou dan kunnen helpen).
Nee, onder windows draait het perfect... De schijf is een maxtor 40 gb 7200 rpm btw.Ik vrees dus dat die schijf aan het overlijden is (kan zijn dat hij te warm wordt). Maar als je hetzelfde probleem met je schijf niet in Windows hebt zal dat het probleem niet zijn.
Met de videokaart zit het wel goed(mx is goed genoeg voor een redelijke fps), alleen is misschien de cpu iets te langzaam.Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 10:12:
kan ik met mijn specs ut2003 draaien?
in windows kreeg ik nog redelijke fps met morrowind.
(voor dit systeem iig)
specs...||
...........\/
This is my sick nature.
Ik denk het niet. Maar als je de mirrors wat in de gaten houdt, kun je wel eerder dan de massa zijn.Rick164 schreef op 16 september 2002 @ 22:47:
Mooi dat weet ik dat ook weer, betekent dit dat er eerst de mirrors voor mandrake club members zijn of worden deze mirrors gelijk op de hoofdpagina geplaatst ?
Dus ff snel ut2003 op school spelen word hier door mogelijkEpic Games' much-anticipated Unreal Tournament 2003 Demo is now available on a self-booting Gentoo Linux-based LiveCD, allowing you to play the Unreal Tournament 2003 Demo using any modern PC with an NVIDIA GeForce 2 or greater graphics card and a CD-ROM drive. Full networking, OSS sound and Creative Soundblaster Live! and Audigy support included, allowing for the full gaming experience including LAN/Internet play, EAX environmental audio and of course 3D accelerated OpenGL graphics. The CD also serves as a fully-functional Gentoo Linux installation CD. You can download the CD using this link.
If it ain't broken it doesn't have enough features
http://www.ibiblio.org/pu...ut2003-x86-1.4_rc1-r1.isoYou can download the CD using this link
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Zoiets gevonden?Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:02:
Ik probeer een UT2003 server te runnen. Dit lukt tot nogtoe tamelijk goed alleen kan ik nergens vinden hoe ik opties zoals het ip en een passwd instel. Weet er iemand waar ik dit kan vinden?
edit:
Het is goed, ik heb het gevonden
1
2
3
4
| #!/bin/sh ./ucc server DM-Antalus.ut2?game=XGame.XDeathmatch?AdminName=admin?AdminPassword=password ServerName="UT Server" |
This is my sick nature.
Verwijderd
Werkt alleen op een NVIDIA kaart..Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 22:21:
En wat als ut begint te zeiken over glide problemen?
Ik heb al gekeken op google en de oficeele site maar no-results.
Er zit een Matrox g400 in, en tuxracer loopt flexeloos op 1025*768.
Verwijderd
dat is puur subjectief, maar beweging kan in ieder geval erg snel zijn met dodge-jumps. dodge maar eens naar rechts en spring meteen daarna. en met fov 105 lijkt het ook allemaal wat snellerhbjok screef:
't Blijft een rete-trage engine; niet qua FPS, maar wat bewegingen betreft. Ben ik blijkbaar toch Superman (in Q3A)
het gaat om S3TC texture compressie, ik citeer uit de readme:Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 02:25:
[...]
Werkt alleen op een NVIDIA kaart..
vanwege een OpenGL extensie die (onder Linux) alleen wordt ondersteund door de binary drivers van NVIDIA
Q: I have a Radeon X server from Xi Graphics; will I have problems?
A: As of September 13th, 2002, Xi has released drivers that work with
UT2003 on Linux. They have S3TC support. These drivers (Summit 2.2)
do not have the VAR/VAO extensions, so you will have a performance
decrease. We are working with XiG to resolve this problem. XiG
reports that the game _is_ currently playable if you've got lots of
raw CPU power, however, and will improve in the future. The included
version of SDL is compiled with XME support, too, so the existing
ut2003 binaries should be able to change resolutions in fullscreen
mode with the XiG servers out of the box.
Q: I have a Radeon card and the FireGL drivers; will I have problems?
A: Currently, yes. These drivers don't have S3TC support at this time.
We are working with ATI, and these problems will be resolved in a
future release of their drivers.
Q: I have a PowerVR Kyro card; will I have problems?
A: Currently, yes. These drivers (beta3) _do_ have S3TC support, but
they crash at startup. We are working with PowerVR, and these
problems will be resolved in the next release of their drivers.
Verwijderd
Rookworst zonder R is ook worst.
misschien een hele stomme vraag maar heb je welVerwijderd schreef op 18 september 2002 @ 19:51:
"Couldn't set video mode: Couldn't find matching GLX visual
History:
Exiting due to error"
Ik krijg steeds deze foutmelding als ik de UT2003 demo start, weet iemand hier een oplossing voor???
AMD 1,4 Ghz
256 MB
redhat 7.2
Geoforce 2 Pro
laatste Nvidia drivers
1
| Load "glx" |
Verwijderd
Klopt, en S3TC is geimplementeerd in OpenGL als een extensie.Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 19:17:
het gaat om S3TC texture compressie, ik citeer uit de readme:
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
1
2
| chmod a+x naam.van.bin ./naam.van.bin |
Verwijderd
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Verwijderd
Demo Patch 1 (1080): (Windows: 3megs Linux: 1.8meg approx)
Fix List:
- Fixed support for Voodoo3 / Matrox G400.
- Fixed initial framerate hitches in network play.
- Fixed the jittery screen updates in the server browser when sorting by ping.
- Fixed a possible DoS attack in the server code.
- Fixed a few other minor potential crashes.
en 1080c (300k - linux only?):=============================================================
Welcome to the Unreal Tournament 2003 Linux Demo 1080 update
=============================================================
Would you like to read the README for this update? [Y/n]: Y
This is the 1080 demo patch. Apply this to an existing GNU/Linux
installation of Unreal Tournament 2003. THIS IS ONLY FOR THE
DEMO. This patches version 1077 (the original demo release) to 1080.
CHANGELOG:
We fixed a million things. I'd list them all, but then the
sheer bulk of the download size would choke FilePlanet.
--ryan.
hier is een complete lijst met mirrorsMore minor fixes:
- addresses "Corrupted connection" errors.
- Fixed some benchmarking scripts.
- Minor updater script update.
This is my sick nature.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| The sci-fi multiplayer first-person shooter Unreal Tournament 2003 has gone gold, which translates to it being in stores towards the end of September. The bigger news, however, is this: Linux Support The Linux installer is included on Disc 3 of the 3 CD set! We support both client and server for Linux. Unfortunately there's no mention of Linux on the box because we didn't know it would be done in time so please tell all your Linux gaming friends that UT2003 is ready for them! In the meantime, you can still grab the Linux demo (and patch) from here. Thanks to all the people who wrote in with this news. |
This is my sick nature.
Zomaar ff fps in een level checken heb je niets aan, je moet de benchmark draaien die bij de demo zit. Dan pas weet je wat de preformance verschil is.Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 20:45:
[...]
in de console:
stat fps
Over fps gesproken. Met alles zoveel mogelijk op high heb ik,
onder Linux: 30-70 fps
onder Windows: 25-35 fps
(beide OpenGL)
Iemand enig idee wat de oorzaak is van die schommelingen onder Linux ?
Staat in de 'gone gold' post van Mark Rein (vice president van Epic Games Inc)Linux Support
The Linux installer is included on Disc 3 of the 3 CD set! We support both client and server for Linux. Unfortunately there's no mention of Linux on the box because we didn't know it would be done in time so please tell all your Linux gaming friends that UT2003 is ready for them!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| dm-antalus 24.489244 / 49.138683 / 565.162659 fps Score = 48.111797 dm-asbestos 17.778164 / 75.912231 / 425.593201 fps Score = 65.357750 ctf-citadel 23.123394 / 54.669498 / 484.514496 fps Score = 52.280144 |
This is my sick nature.
1
| Fixed support for Voodoo3 / Matrox G400 |
This is my sick nature.
NET nog even gekeken, maar Unreal Episode II wordt waarschijnlijk pas maart 2003 gereleased.CyberJ schreef op 26 september 2002 @ 07:57:
KOpen, ik wacht al ruim 6 maanden op de release van Unreal II, en nu ook al ruim 2 maanden op de release van UT2003.
Ze liggen voor mij in bestelling bij amazon.co.uk Ik heb de voorgangers zo verschrikkelijk vaak gespeeld dat ik het geld er wel voor over heb, bovendien ben ik dan verzekerd van werkende patches zonder dat je er een goede crack voor moet zoeken.
Maar goed, weet iemand mij te vertellen ofdat de server versie van UT2003 een grafische aangelegenheid is, of draait hij (net als de vorige Windows vesie) ook als een console..
En zal er ooit een binarie komen die ook op de alpha zal draaien ?, zo ja, dan heb ik nl. nog een leuke 4-way alpha machine staan die heel goed een server kan spelen voor dat werk. Leuk voor de lan parties
OM even terug te komen op de eisen voor WIndows en Linux, in principe zijn die natuurlijk het zelfde, maar ik vind wel dat (bij UT v1 dan) dat het soepeler liep onder linux, dan onder Windows. In windows draaide ik maximaal 60fps(59,899 average) en onder linux met hetzelfde systeem haalde ik de 120fps. En dan heb ik echt niet de meest brute kaart. (GFII GTS 64MB@400Mhz)
Verwijderd
S3TC (van S3) is weliswaar gepatenteerddeadinspace schreef op 15 september 2002 @ 04:04:
Hee!
code:
1 OpenGL renderer relies on DXTC/S3TC support.
Klinkt bekend
Het gaat dus om GL_EXT_texture_compresion_s3tc, de S3TC (S3 Texture Compression) extensie voor OpenGL.
Dit is een extensie die zowel door de hardware (alle moderne kaarten afaik) en de drivers ondersteund moeten worden. Het lijkt erop dat op dit moment alleen de nVidia GeForce drivers deze extensie ondersteunen in GNU/Linux (vandaar "deze demo draait alleen op nVidia kaarten").
Om dat S3TC een gepatenteerde en gelicensede techniek is (driewerf hoera voor software patenten) kan deze niet zomaar in open source drivers (nv, radeon, mga) geimplementeerd worden.
* deadinspace vraagt zich af wrom zulk soort dingen überhaupt gepatenteerd mogen worden en waarom UT2003 die extensie nodig heeft...
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2002 09:47 . Reden: Oops, "DXTC" moest "FXT1" zijn! ;) ]
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Verwijderd
Weet je zeker dat de vsync zut niet gewoon aan stond onder Windows?CyberJ schreef op 26 september 2002 @ 07:57:
In windows draaide ik maximaal 60fps(59,899 average) en onder linux met hetzelfde systeem haalde ik de 120fps. En dan heb ik echt niet de meest brute kaart. (GFII GTS 64MB@400Mhz)
Verwijderd
zie http://www.google.com/sea...la-search&start=0&start=0Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 09:35:
[...]
S3TC (van S3) is weliswaar gepatenteerd(althans in landen waar softwarepatenten geldig zijn), maar FXT1 (van wijlen 3dfx) daarentegen niet. Sterker nog, de FXT1 texturecompressiemethode werd destijds door 3dfx gereleased als open standaard
. Ik vraag me dan ook af waarom FXT1 kennelijk toch zo weinig wordt ondersteund. Kunnen de UT2003 deze standaard dan niet aanbieden als alternatief? En hoe zit het met ondersteuning met de diverse Linux drivers (al dan niet via DRI)?
Misschien dat The_Wounded ons wat meer kan vertellen hoe het nou precies zit met S3TC versus FXT1. Kan FXT1 S3TC volledig vervangen? Want als dat zo is, dan moeten we FXT1 juist zoveel mogelijk steunen als open alternatief! Down with software patents!
Verwijderd
If it ain't broken it doesn't have enough features
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq