Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UT 2003 voor linux

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:02:
Ik probeer een UT2003 server te runnen. Dit lukt tot nogtoe tamelijk goed alleen kan ik nergens vinden hoe ik opties zoals het ip en een passwd instel. Weet er iemand waar ik dit kan vinden?

edit:
Het is goed, ik heb het gevonden :)
Zoiets gevonden?

server.sh (die lange is een regel)
code:
1
2
3
4
#!/bin/sh

./ucc server DM-Antalus.ut2?game=XGame.XDeathmatch?AdminName=admin?AdminPassword=password
 ServerName="UT Server"

't Blijft een rete-trage engine; niet qua FPS, maar wat bewegingen betreft. Ben ik blijkbaar toch Superman (in Q3A) })

This is my sick nature.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 22:21:
En wat als ut begint te zeiken over glide problemen?
Ik heb al gekeken op google en de oficeele site maar no-results.
Er zit een Matrox g400 in, en tuxracer loopt flexeloos op 1025*768.
Werkt alleen op een NVIDIA kaart..
vanwege een OpenGL extensie die (onder Linux) alleen wordt ondersteund door de binary drivers van NVIDIA

Verwijderd

hbjok screef:
't Blijft een rete-trage engine; niet qua FPS, maar wat bewegingen betreft. Ben ik blijkbaar toch Superman (in Q3A)
dat is puur subjectief, maar beweging kan in ieder geval erg snel zijn met dodge-jumps. dodge maar eens naar rechts en spring meteen daarna. en met fov 105 lijkt het ook allemaal wat sneller :)
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 02:25:
[...]

Werkt alleen op een NVIDIA kaart..
vanwege een OpenGL extensie die (onder Linux) alleen wordt ondersteund door de binary drivers van NVIDIA
het gaat om S3TC texture compressie, ik citeer uit de readme:
Q: I have a Radeon X server from Xi Graphics; will I have problems?
A: As of September 13th, 2002, Xi has released drivers that work with
UT2003 on Linux. They have S3TC support. These drivers (Summit 2.2)
do not have the VAR/VAO extensions, so you will have a performance
decrease. We are working with XiG to resolve this problem. XiG
reports that the game _is_ currently playable if you've got lots of
raw CPU power, however, and will improve in the future. The included
version of SDL is compiled with XME support, too, so the existing
ut2003 binaries should be able to change resolutions in fullscreen
mode with the XiG servers out of the box.

Q: I have a Radeon card and the FireGL drivers; will I have problems?
A: Currently, yes. These drivers don't have S3TC support at this time.
We are working with ATI, and these problems will be resolved in a
future release of their drivers.

Q: I have a PowerVR Kyro card; will I have problems?
A: Currently, yes. These drivers (beta3) _do_ have S3TC support, but
they crash at startup. We are working with PowerVR, and these
problems will be resolved in the next release of their drivers.

Verwijderd

"Couldn't set video mode: Couldn't find matching GLX visual

History:
Exiting due to error"

Ik krijg steeds deze foutmelding als ik de UT2003 demo start, weet iemand hier een oplossing voor???

AMD 1,4 Ghz
256 MB
redhat 7.2
Geoforce 2 Pro
laatste Nvidia drivers

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Wie weet hoe je ut server tijdens het booten netjes vanuit rc.local kan starten ? Zonder alle troep op de console te krijgen ??

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 20:46
wanneer komen de eerste patsers met gruwelijk mooie screenshots nou? :D

ik ga het trouwens binnenkort proberen te installeren op mijn laptop >:) (1ghz PIII-m, gf2go, 256mb, slack 8.1) ben benieuwd of dat een beetje loopt... :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• BezurK
Thijs B: zit er geen verbose switch op dan? (ik heb't zelf nog niet geinstalleerd dus niet gaan flamen please :P)

• BezurK
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 19:51:
"Couldn't set video mode: Couldn't find matching GLX visual

History:
Exiting due to error"

Ik krijg steeds deze foutmelding als ik de UT2003 demo start, weet iemand hier een oplossing voor???

AMD 1,4 Ghz
256 MB
redhat 7.2
Geoforce 2 Pro
laatste Nvidia drivers
misschien een hele stomme vraag maar heb je wel
code:
1
Load "glx"

in je XF86Config staan? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 19:17:

het gaat om S3TC texture compressie, ik citeer uit de readme:
Klopt, en S3TC is geimplementeerd in OpenGL als een extensie.

..en het is geen S3 Texture Compression texture compressie maar gewoon S3TC ;)

(over mierenneuken gesproken :P)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 17:10
Weet iemand hoe het met matrox kaarten zit?

Ik ben niet echt een gamer, maar UT vond ik altijd al wel leuk. Ik heb er eigenlijk bestwel zin in om UT2k3 te testen, maar als ik bij voorbaat hoor dat het niet lekker zal draaien kan ik me tijd beter ergens anders insteken. De matrox kaart is ook zeker niet bepaald gamingvriendelijk, ik heb hem ook meer om de 2d prestaties gekocht.

UT heb ik wel draaiende gekregen, maar enigzins speelbaar werd het pas op 800x600 en 16bits kleuren, weinig textures. Niet super dus.

Zal dat met ut2k3 anders zijn?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-11 10:34
Matrox levert toch complete linux drivers? Volgens mij stond hier ook ergens dat ut2k3 vooral de s3tc extensie nodig heeft, daarnaast vraag ik me af of hoe goed matrox' opengl support is onder linux

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Ik heb gezocht maar weet iemand misschien wat je met een .bin file moet doen? hoe pak ik dit uit / installeer ik dit ?

Hmm beetje een n00b vraag :), maar goed wil em toch graag testen :P

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Beetje noob? Uber noob :+

code:
1
2
chmod a+x naam.van.bin
./naam.van.bin

Verwijderd

Hmmzz ehm, iedereen even doen of mijn laatste vraag nooit gesteld is ?? hehehehe
thx anyway het werkt :D

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11
Uhmmm nou, als je UT al nauwelijks kunt spelen, kun je het met UT2003 ontzettend vergeten.

Sowieso schiet 3D-spellen spelen met Matrox kaarten niet echt op momenteel :)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 17:10
nee, idd. Vooral openGL is op zn zachtst gezegd baggertraag, maar misschien dat hier iemand weet hoe het wel goed kan. Bummer dus, voorlopig ff geen ut2k3.

Bedankt voor de feedback in elk geval.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Demo Patch 1 (1080): (Windows: 3megs Linux: 1.8meg approx)
Fix List:
- Fixed support for Voodoo3 / Matrox G400.
- Fixed initial framerate hitches in network play.
- Fixed the jittery screen updates in the server browser when sorting by ping.
- Fixed a possible DoS attack in the server code.
- Fixed a few other minor potential crashes.
=============================================================
Welcome to the Unreal Tournament 2003 Linux Demo 1080 update
=============================================================

Would you like to read the README for this update? [Y/n]: Y

This is the 1080 demo patch. Apply this to an existing GNU/Linux
installation of Unreal Tournament 2003. THIS IS ONLY FOR THE
DEMO. This patches version 1077 (the original demo release) to 1080.

CHANGELOG:
We fixed a million things. I'd list them all, but then the
sheer bulk of the download size would choke FilePlanet.

--ryan.
en 1080c (300k - linux only?):
More minor fixes:

- addresses "Corrupted connection" errors.
- Fixed some benchmarking scripts.
- Minor updater script update.
hier is een complete lijst met mirrors

en dit is nog een leuke video met l33te jumps

• hbokh

hbokh

Hoe kom je bij die 1080c??! Ik zie alleen 1080b-versies staan...
Want in de b-versie werken die benchmark-scripts nog niet met results of logs ;(

[edit]
Laat maar... Bij de link van www.BeyondUnreal.com staat 'ie wel als 300k package.
Twee bin-files dus...

This is my sick nature.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

UT2003... ik ben helemaal geen UT fan (geen FPS fan eik), maar dat ding draait uitstekend hier :)
Wel valt me op dat ie er onder Windows ietwat anders uitziet -> kroost op het water bv. Dat zal wel Direct3D vs OpenGL zijn.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• hbokh

hbokh

Of ik 'em zal gaan kopen weet ik nog niet, maar

Unreal Tournament 2003 Gold

Van www.linuxgames.com :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
The sci-fi multiplayer first-person shooter Unreal Tournament 2003
has gone gold, which translates to it being in stores towards the
end of September. The bigger news, however, is this: Linux Support
The Linux installer is included on Disc 3 of the 3 CD set!
We support both client and server for Linux. Unfortunately there's no
mention of Linux on the box because we didn't know it would be done
in time so please tell all your Linux gaming friends that UT2003 is ready
for them! In the meantime, you can still grab the Linux demo (and patch)
from here. Thanks to all the people who wrote in with this news.

This is my sick nature.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 10:57
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 20:45:
[...]

in de console:

stat fps

Over fps gesproken. Met alles zoveel mogelijk op high heb ik,

onder Linux: 30-70 fps
onder Windows: 25-35 fps

(beide OpenGL)

Iemand enig idee wat de oorzaak is van die schommelingen onder Linux ?
Zomaar ff fps in een level checken heb je niets aan, je moet de benchmark draaien die bij de demo zit. Dan pas weet je wat de preformance verschil is.

Maar ik in de final komt een Linux client, staande op CD3 en is voor mij een serieuze stoot om naast linux op een servertje (wat al heel veel hebben) ook eens linux te proberen om voor bij te gamen.

Het is wel pielen met installen maar als het zoals ze zeggen gewoon een instal is bij CD3 dan is het geen probleem. :D

Bron van official post van Mark Rein dat UT2003 gold is:
http://ina-community.com/...cement.php?s=&forumid=214

Voor degene die dit nog niet gelezen hebben :P
Linux Support

The Linux installer is included on Disc 3 of the 3 CD set! We support both client and server for Linux. Unfortunately there's no mention of Linux on the box because we didn't know it would be done in time so please tell all your Linux gaming friends that UT2003 is ready for them!
Staat in de 'gone gold' post van Mark Rein (vice president van Epic Games Inc)

• hbokh

hbokh

Zoveel zeggen die benchmarks nou ook weer niet :/ .
Flyby-benches op in sig genoemde doos met alles hoog (1024x768):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
dm-antalus
24.489244 / 49.138683 / 565.162659 fps
Score = 48.111797

dm-asbestos
17.778164 / 75.912231 / 425.593201 fps
Score = 65.357750

ctf-citadel
23.123394 / 54.669498 / 484.514496 fps
Score = 52.280144

This is my sick nature.

• The_Wounded
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-10-2021
Omdat ze m'n topic hebben gesloten moest ik maar eens zoeken naar een oude ut2003demo topic ok hier m'n bericht:

UT2003demo voor linux werkt voorlopig alleen met nvidia kaarten of met de proffesionele xig drivers http://www.xig.com. Op de site kun je de demo drivers downloaden maar deze werken maar voor maximaal 25 minuten aaneengesloten.

Zodra wij (DRI developers) de implementatie code voor S3TC van S3 krijgen zal ut2003 ook met DRI drivers werken helaas duurt het erg lang om dit bij S3 voor elkaar te krijgen. Tot dan zit er niks anders op dan of om de 25 minuten je x-server opnieuw op te starten of niet spelen.

Ik hoop binnenkort een bericht te kunnen plaatsen dat S3 de gegevens heeft doorgespeeld.

• hbokh

hbokh

Herstel van hierbovenstaande bericht :)
In de laatste patch
code:
1
Fixed support for Voodoo3 / Matrox G400

This is my sick nature.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

KOpen, ik wacht al ruim 3 maanden op de release van Unreal II, en nu ook al ruim een maand op de release van UT2003.
Ze liggen voor mij in bestelling bij amazon.co.uk Ik heb de voorgangers zo verschrikkelijk vaak gespeeld dat ik het geld er wel voor over heb, bovendien ben ik dan verzekerd van werkende patches zonder dat je er een goede crack voor moet zoeken.

Maar goed, weet iemand mij te vertellen ofdat de server versie van UT2003 een grafische aangelegenheid is, of draait hij (net als de vorige Windows vesie) ook als een console..

En zal er ooit een binarie komen die ook op de alpha zal draaien ?, zo ja, dan heb ik nl. nog een leuke 4-way alpha machine staan die heel goed een server kan spelen voor dat werk. Leuk voor de lan parties ;)

OM even terug te komen op de eisen voor WIndows en Linux, in principe zijn die natuurlijk het zelfde, maar ik vind wel dat (bij UT v1 dan) dat het soepeler liep onder linux, dan onder Windows. In windows draaide ik maximaal 60fps(59,899 average) en onder linux met hetzelfde systeem haalde ik de 120fps. En dan heb ik echt niet de meest brute kaart. (GFII GTS 64MB@400Mhz)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

CyberJ schreef op 26 september 2002 @ 07:57:
KOpen, ik wacht al ruim 6 maanden op de release van Unreal II, en nu ook al ruim 2 maanden op de release van UT2003.
Ze liggen voor mij in bestelling bij amazon.co.uk Ik heb de voorgangers zo verschrikkelijk vaak gespeeld dat ik het geld er wel voor over heb, bovendien ben ik dan verzekerd van werkende patches zonder dat je er een goede crack voor moet zoeken.

Maar goed, weet iemand mij te vertellen ofdat de server versie van UT2003 een grafische aangelegenheid is, of draait hij (net als de vorige Windows vesie) ook als een console..

En zal er ooit een binarie komen die ook op de alpha zal draaien ?, zo ja, dan heb ik nl. nog een leuke 4-way alpha machine staan die heel goed een server kan spelen voor dat werk. Leuk voor de lan parties ;)

OM even terug te komen op de eisen voor WIndows en Linux, in principe zijn die natuurlijk het zelfde, maar ik vind wel dat (bij UT v1 dan) dat het soepeler liep onder linux, dan onder Windows. In windows draaide ik maximaal 60fps(59,899 average) en onder linux met hetzelfde systeem haalde ik de 120fps. En dan heb ik echt niet de meest brute kaart. (GFII GTS 64MB@400Mhz)
NET nog even gekeken, maar Unreal Episode II wordt waarschijnlijk pas maart 2003 gereleased. :(

Verwijderd

deadinspace schreef op 15 september 2002 @ 04:04:
Hee!
code:
1
OpenGL renderer relies on DXTC/S3TC support.

Klinkt bekend :P

Het gaat dus om GL_EXT_texture_compresion_s3tc, de S3TC (S3 Texture Compression) extensie voor OpenGL.
Dit is een extensie die zowel door de hardware (alle moderne kaarten afaik) en de drivers ondersteund moeten worden. Het lijkt erop dat op dit moment alleen de nVidia GeForce drivers deze extensie ondersteunen in GNU/Linux (vandaar "deze demo draait alleen op nVidia kaarten").
Om dat S3TC een gepatenteerde en gelicensede techniek is (driewerf hoera voor software patenten :r ) kan deze niet zomaar in open source drivers (nv, radeon, mga) geimplementeerd worden.

* deadinspace vraagt zich af wrom zulk soort dingen überhaupt gepatenteerd mogen worden en waarom UT2003 die extensie nodig heeft...
S3TC (van S3) is weliswaar gepatenteerd :( (althans in landen waar softwarepatenten geldig zijn), maar FXT1 (van wijlen 3dfx) daarentegen niet. Sterker nog, de FXT1 texturecompressiemethode werd destijds door 3dfx gereleased als open standaard :). Ik vraag me dan ook af waarom FXT1 kennelijk toch zo weinig wordt ondersteund. Kunnen de UT2003 deze standaard dan niet aanbieden als alternatief? En hoe zit het met ondersteuning met de diverse Linux drivers (al dan niet via DRI)? :?

Misschien dat The_Wounded ons wat meer kan vertellen hoe het nou precies zit met S3TC versus FXT1. Kan FXT1 S3TC volledig vervangen? Want als dat zo is, dan moeten we FXT1 juist zoveel mogelijk steunen als open alternatief! Down with software patents!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2002 09:47 . Reden: Oops, "DXTC" moest "FXT1" zijn! ;) ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmz, spel ziet er wel gaaf uit maar haal maar een fps van max 15 en avg 11 :( Iemand een idee? Verder is mijn muis ook zwaar choppy. Ik gebruik nvidia driver 3123

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

CyberJ schreef op 26 september 2002 @ 07:57:
In windows draaide ik maximaal 60fps(59,899 average) en onder linux met hetzelfde systeem haalde ik de 120fps. En dan heb ik echt niet de meest brute kaart. (GFII GTS 64MB@400Mhz)
Weet je zeker dat de vsync zut niet gewoon aan stond onder Windows?

(en misschien ook wel Linux aangezien 120 ook zo'n mooi rond getal is (qua Hz'tjes))

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 09:35:
[...]

S3TC (van S3) is weliswaar gepatenteerd :( (althans in landen waar softwarepatenten geldig zijn), maar FXT1 (van wijlen 3dfx) daarentegen niet. Sterker nog, de FXT1 texturecompressiemethode werd destijds door 3dfx gereleased als open standaard :). Ik vraag me dan ook af waarom FXT1 kennelijk toch zo weinig wordt ondersteund. Kunnen de UT2003 deze standaard dan niet aanbieden als alternatief? En hoe zit het met ondersteuning met de diverse Linux drivers (al dan niet via DRI)? :?

Misschien dat The_Wounded ons wat meer kan vertellen hoe het nou precies zit met S3TC versus FXT1. Kan FXT1 S3TC volledig vervangen? Want als dat zo is, dan moeten we FXT1 juist zoveel mogelijk steunen als open alternatief! Down with software patents!
zie http://www.google.com/sea...la-search&start=0&start=0

FXT1 zat alleen op voodoo 4 en 5 geloof ik :/
3dfx is dood, en nvidia (die ze had opgekocht) gebruikt het niet meer :(

Verwijderd

Wanneer is de release datum eigenlijk van Unreal 2003 ? B) Draaide Unreal Tournament door middel van een Loki-Games scriptje al op Linux, dus dit zal ook wel weer coolness worden, Let The Fragssss Begin :9~ :9~

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 23:15
Release datum in Europa is 4 oktober ;) Nog minder dan een week!!!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 22:50

Apache

amateur software devver

Ok aangezien er al 2 install threads met problemen zijn misschien dat je hierin ook je problemen kan posten.

Hier alvast enkele screenshots van de volledige versie, ik up er nog wel wat meer.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1 2 Laatste