Duitse [goedkope] Audiozaken gezocht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:57
Ik ben opzoek naar goedkope audiozaken.

Ik ga mezelf een mooi setje kopen.
Speakers koop ik in Nederland bij stassen ofzo. Maar de receivers schijnen nogal goedkoop te zijn in Duitsland. Ik ben 17 jaar, en ik wil waarschijnlijk voor de Onkyo 595 gaan. Die werd eerst bij een duitse winkel voor 500 EUR aangeboden. MAar helaas is deze uitverkocht bij hun en zou ik dan de SR600E bij hun kunnen kopen, alleen das dan weer te duur voor mij.

Ik ben dus opzoek naar Online winkels, hopelijk weten jullie een paar goede. Voor een 17 jarige is iedere 50 EUR mooi meegenomen.

Alvast bedankt :) .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

Robbie007 schreef op 09 september 2002 @ 13:04:
Ik ben opzoek naar goedkope audiozaken.

Ik ga mezelf een mooi setje kopen.
Speakers koop ik in Nederland bij stassen ofzo. Maar de receivers schijnen nogal goedkoop te zijn in Duitsland. Ik ben 17 jaar, en ik wil waarschijnlijk voor de Onkyo 595 gaan. Die werd eerst bij een duitse winkel voor 500 EUR aangeboden. MAar helaas is deze uitverkocht bij hun en zou ik dan de SR600E bij hun kunnen kopen, alleen das dan weer te duur voor mij.

Ik ben dus opzoek naar Online winkels, hopelijk weten jullie een paar goede. Voor een 17 jarige is iedere 50 EUR mooi meegenomen.

Alvast bedankt :) .
woei een 17 jarige met Onkyo apparatuur :9

probeer eens een duitse startpagina.nl versie, denk niet dat er veel tweakers zullen zijn met ervaring met een duits online bedrijf.
Misschien kun je het proberen op een duitse forum site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64342

kijk eens bij die grote kaufhausen!!!! in trier bijvoorbeeld echt toppie (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Anoniem: 51220 schreef op 09 september 2002 @ 13:06:
[...]

woei een 17 jarige met Onkyo apparatuur :9

probeer eens een duitse startpagina.nl versie, denk niet dat er veel tweakers zullen zijn met ervaring met een duits online bedrijf.
Misschien kun je het proberen op een duitse forum site
Ik investeer nu, want straks als ik HBO ofzo ga doen, dan heb ik geen geld meer op kamers, en heb ik alvast deze prutserige aparatuur >:) .

duitse startpagina variant? Damn ik ... wat is start in het duits? Starte :Y) .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 00:08
Aan de hand van www.guenstiger.de kun je de goedkoopste winkel vinden in Duitsland

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56511

Kijk eens naar de volgende (goedkope) Duitse sites:

www.hirschille.de
www.mediacheckpoint.de
www.audioklang.de
hifimasters.de

Daar vindt je bijna zeker wat je zoekt voor de zachtste prijzen.
Heb zelf al bij mediacheckpoint besteld en ben er echt zeer tevreden over!
Bovendien heb ik de Onkyo 595 en kan er alleen maar heel positief over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 19:37

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb bij Mediacheckpoint een Pioneer 711 s besteld, 2 weken geleden kwam die aan, hadden ze een 710 s opgestuurd, oud model. Ja daag! UPS heeft het weer meegenomen. Gebeld, zouden ze in orde maken en opnieuw opsturen. Vandaag zou het moeten komen, maar volgens de UPS tracker is er vandaag zon kerel aan de deur geweest maar had ik geen geld... Niemand gezien hoor!!
grrr
Kan ik weer wachten tot morgen... kut ups

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22716

Waarom niet speakers + receiver allebei bij stassen?
Zo te zien is het niet zoveel goedkoper in duitsland dat het opweegt tegen de extra verzendkosten voor een tiental kilo vanuit duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Bedankt voor je reactie, Pizzaboer_JA.

Ik kom erachter dat 500 EUR de normale prijs is in Duitsland. Ik ga eens mailtjes sturen met de vraag hoeveel hier bovenop nog komt. En hoe het zit met garanties enzo.

Ik ga ervanuit dat je met receivers niet zo'n grote kans hebt op storingen :? , of heb ik het mis?

Mediacheckpoint, dat was die winkel die eerst de 595 voor in de 500 EUR deed aanbieden, die kwam ik ook tegen in de search. Een jongen had de 595 besteld, maar ze waren op, en kreeghij voor hetzelfde geld een SR600E. Damn dat moest ik weten >:) .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Anoniem: 22716 schreef op 09 september 2002 @ 15:19:
Waarom niet receivers + versterker allebei bij stassen?
Zo te zien is het niet zoveel goedkoper in duitsland dat het opweegt tegen de extra verzendkosten voor een tiental kilo vanuit duitsland.
Ja dat denk ik, ik voel me ook wel verplicht om het daar te kopen, aangezien ik straks alle combinaties met speakers enz. daar ga beluisteren. En misschien willen ze wel een mooi prijsje maken. Het is niet ff een koopje voor een 17,5 jarige.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:42
Nog niet genoemd: http://www.thomann.de

overigens weet de light-mod van dit forum ook nog wel een zaak in de US :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
jadjong schreef op 09 september 2002 @ 15:37:
Nog niet genoemd: http://www.thomann.de

overigens weet de light-mod van dit forum ook nog wel een zaak in de US :P
Alleen koop ik daar als ik er ook een speaker bij krijg. Die verzendskosten zijn zo hoog. En zit je ook nog te klooien met de kosten, geen creditcard<<< 17 jaar, geen vast inkomen.

Ik ben nu een beetje aan het dubben over wat ik zal doen. Stassen.nl heeft de 595 wel op de site staan, alleen zonder prijs, dus hij zal daar ook wel uitverkocht zijn :'( . Hopelijk is hij nog een beetje voor de normale te krijgen, want klopt het dat deze word vervangen door de Onkyo TX-SR 600 E, advies prijs in de 650 EUR ofzo. Zo gek ben ik nu ook weer niet. 500/520 [eigenlijk 450 :P ] is mijn limiet.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik ga altijd naar mediamarkt in nordhorn, zit bij mo(met puntjes)ma
kijk ik wat er is.
bij redzac nordhorn is het uiteindelijk weer goedkoper.
www.mediamarkt.de
www.redzac.de (aanbiedingen van redzac door heel duitsland)
www.redzac.eno.de (folder van redzac nordhorn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Robbie007 schreef op 09 september 2002 @ 15:55:
[...]

Alleen koop ik daar als ik er ook een speaker bij krijg. Die verzendskosten zijn zo hoog. En zit je ook nog te klooien met de kosten, geen creditcard<<< 17 jaar, geen vast inkomen.

Ik ben nu een beetje aan het dubben over wat ik zal doen. Stassen.nl heeft de 595 wel op de site staan, alleen zonder prijs, dus hij zal daar ook wel uitverkocht zijn :'( . Hopelijk is hij nog een beetje voor de normale te krijgen, want klopt het dat deze word vervangen door de Onkyo TX-SR 600 E, advies prijs in de 650 EUR ofzo. Zo gek ben ik nu ook weer niet. 500/520 [eigenlijk 450 :P ] is mijn limiet.
Je kan als Nederlandse klant gewoon voor cash on delivery kiezen (rembours) en de verzendkosten zijn 8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robbie007 schreef op 09 september 2002 @ 15:55:
[...]

Ik ben nu een beetje aan het dubben over wat ik zal doen. Stassen.nl heeft de 595 wel op de site staan, alleen zonder prijs, dus hij zal daar ook wel uitverkocht zijn :'( .
hoeft nix te zeggen, ik heb er net een arcam versterker besteld die niet eens op de site stond. Maar ze hadden 'm zelfs op voorraad en alles :)

En kopen waar je luistert is idd wel zo netjes.
Speakers zelf ook erges gehaald waar ik uitgebreid een paar uur heb zitten luisteren. Scheelde wel 150 euro met stassen. Deze versterker koop ik zonder er naar geluisterd te hebben, dus in dat geval koop ik gewoon mooi bij stassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01-2024
Hou er wel rekening mee dat je bij Stassen in de winkel niet echt kan luisteren, je moet daarvoor een afspraak maken in hun luisterkasteel, in Tegelen, stukje verderop. Mits je natuurlijk wel geinteresseerd bent in serieuze speakers. De goedkoopste klasse loopt zo van 200-500 Eur. per stuk.
Ik neem effe aan dat het om stereo gaat ? In surround speakers hebben ze in verhouding niet zoveel bij Stassen.

Verder zijn ze wel genegen een leuke prijs te maken als je behalve de speakers ook een receiver of meer koopt.

Lore! Lore! Lore!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29759

Tip: koop niet de 595 van Onkyo. Die heeft een probleem bij het afspelen van LOTR. Koop de 600!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Anoniem: 29759 schreef op 09 september 2002 @ 17:10:
Tip: koop niet de 595 van Onkyo. Die heeft een probleem bij het afspelen van LOTR. Koop de 600!
Voor die ene k*tfilm gelijk een andere versterker kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry. Ik had duidelijker moeten zijn.

Er zijn meerdere films zoals o.a. Pearl Habour die dit probleem hebben. Heeft te maken Dolby 6.1 EX geluidspoor op de DVD. Ook Marantz en Denon receivers kunnen problemen vertonen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Anoniem: 29759 schreef op 09 september 2002 @ 17:10:
Problemen? Ik koop meestal speacial editions, dus die versie van 3 cd's ipv die blokker actie dvd :+ .

Schijnt zelfs een tik in het geluid te zitten, dus boeiuh :z .

Let me get this strait.

Dat Pro Logic II , klopt het nou dat als je dat aan hebt staan, en je hebt een divxje stereo. Je dan een ruimtelijk effect krijgt?

Jah, waarom niet, koop de 600 :z ,, nee dat doe ik niet, ik koop de 939 8)7 :D

Bestaat er ook niet ergens een pricewatch voor Nederland, als ik dit hoor:
Anoniem: 22716 schreef op 09 september 2002 @ 16:09:
[...]

hoeft nix te zeggen, ik heb er net een arcam versterker besteld die niet eens op de site stond. Maar ze hadden 'm zelfs op voorraad en alles :)

En kopen waar je luistert is idd wel zo netjes.
Speakers zelf ook erges gehaald waar ik uitgebreid een paar uur heb zitten luisteren. Scheelde wel 150 euro met stassen. Deze versterker koop ik zonder er naar geluisterd te hebben, dus in dat geval koop ik gewoon mooi bij stassen :P
Waar heb je die dan gekocht?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robbie007 schreef op 09 september 2002 @ 19:13:
[...]

Waar heb je die dan gekocht?
Eringa, lekker in de buurt voor mij en relaxte zaak om te luisteren. Ook niet zo gigantisch kakkerig dat ze op je neerkijken als je daar als jongere binnenloopt
Maar wel prijzig dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robbie007 schreef op 09 september 2002 @ 19:13:
[...]

Problemen? Ik koop meestal speacial editions, dus die versie van 3 cd's ipv die blokker actie dvd :+ .

Schijnt zelfs een tik in het geluid te zitten, dus boeiuh :z .
Dat probleem bedoel ik dus, die tik in het geluid. De processor in de receiver begrijpt de EX-flag in het geluidspoor niet, en gaat ongeveer een seconde op mute. Zie de knowledgebase van Dolby op www.dolby.com voor meer details. Dit probleem heeft dus niets, maar dan ook helemaal niets met blokker te maken! Het is dus heel goed mogelijk dat de door jouw genoemde 3 dvd versie ook dit probleen heeft!

Tuurlijk hoef de 600 niet te kopen. Maar koop zeker niet de 595.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Dus de 595 is een slechte receiver? Mmm, vreemd, komt er dus op neer dat je een receiver van 650 EUR moet neerleggen wil je foutloos geluid willen afspelen :( , beetje raar :? .

Ow en dat over blokker, da was nie persoonlijk bedoeld hoor, maar da was gewoon in zijn algemeen. Omdat ik laatst een topic hierover zag.

1 ding snap ik dus helemaal niet heh, Waarom maken ze dan nog uberhaubt zo'n receiver. Als die niet fatsoenlijk kan functioneren, dan toch weg ermee?

Nee, dan moet je maar een hele dure receiver kopen, wat is dat voor een bullshit.

Dus dadelijk ik koop me een receiver van 1100 GULDEN, en dan krijg ik soms brak geluid :r , het idee al. Om pissed van te worden.

Dijkie dit is niet tegen jou, maar tegen het algemene probleem ;)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
MAar ik heb me er wat in verdiept, en ik kom erachter dat nieuwe dvd releases niet meer die EX-flag hebben. Alleen was dat bij deze versie nog niet het geval.

Dus in de toekomst moet dit geen rol meer spelen, als ik het goed begrijp. En als ik oudere releases wil, dan probeer ik maar eerst te kijken of er een DTS versie van is.

Is afgezien van dit probleem de 595 wel een goede keus?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Nice site, alleen gaat dat over auto apparatuur :/ , heb ik nou niet echt zoveel aan :D .

Maar bedankt voor de site.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
wat me opvalt dat ik weinig kan vinden over de panasonic ha90 op het internet.
m'n pa heeft deze receiver in combinatie met een dvd rv32 van panasonic en vindt er echt geweldig geluid uitkomen.
niet echt mijn muziek maar m'n pa had een dts dvdtje van de eagles en er kwam echt prachtig geluid uit die jbl zuilen van mij (budget zuilen). echt mooie hoge tonen en een hele dynamische strakke bas.
wat wil je nog meer?
gekocht in duitsland voor 299 euro wel incm de dvd speler.
echt een aanradertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
het moet niet gekker worden. begint 5.1 net in de mode te raken onder de thuis hifi/homecinema systemen, worden er dvdtjes gemaakt die 6.1 zijn opgenomen. sorry hoor maar dit kan echt geen rede zijn voor mij om een receiver te kopen die dit signaal kan coderen. ik vindt het gewoon stom van de makers van LOTR dat ze er geen 5.1 spoor in zetten. Lol over 10 jaar moet je 48 boxen aanschaffen om een dvdtje te bekijken, 48.1 surround!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 19:13
Het is inderdaad goedkoper om in Duitsland te kopen. Heb zelf de Kenwood KRF-X9060D besteld. Misschien ook wel een idee om naar te kijken. Het is de goedkoopste receiver die THX certificatie heeft in combinatie met "alle" vormen van surround (ook DTS discrete, NEO en SRS circlesurround ][). Goede recensies gehad (heb er drie gelezen). Advies prijs is 730 Euro maar heb hem in Duitsland besteld voor 546 Euro bij atv24.de. Helaas is het wel een heel populaire receiver dus ze hebben lange levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Die kenwood 9060d is 543,00 euro bij http://www.budgethouse.nl . Kost dan nog wel wat aan verzendkosten, echter zijn die lager dan als je ze via post uit duitsland laat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12167

_Jona_ schreef op 10 september 2002 @ 13:23:
Het is inderdaad goedkoper om in Duitsland te kopen. Heb zelf de Kenwood KRF-X9060D besteld. Misschien ook wel een idee om naar te kijken. Het is de goedkoopste receiver die THX certificatie heeft in combinatie met "alle" vormen van surround (ook DTS discrete, NEO en SRS circlesurround ][). Goede recensies gehad (heb er drie gelezen). Advies prijs is 730 Euro maar heb hem in Duitsland besteld voor 546 Euro bij atv24.de. Helaas is het wel een heel populaire receiver dus ze hebben lange levertijden.
Inderdaad, dit schijnt een heel goed apparaat te zijn en heeft een waanzinnige prijs/kwaliteits verhouding, zeker voor de prijzen waar je ze voor op inet kan vinden. zie ook review WHAT HI FI september. Enige opmerking die ik zou hebben is: beetje jammer dat ze voor de center en surround kanalen spring clips hebben gebruikt, voelt een beetje goedkoop, maar desalniettemin mooi apparaat !! die zeker kan concurreren met laten we zeggen een Marantz sr 5200 ...
Kwa surround wint de Kenwood het met 2 vingers in zijn neus... maar in stereo... tja daar durf ik me niet over uit te laten, want Kenwood heeft nu niet het meest indrukwekkende verleden op stereo gebied en de sr 5200 is en blijft een Marantz ;)
Maar Kenwood gaat de goede kant op !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Ja, maar er is ook een andere speler, die kost 700 EUR, en die is nog beter :D .

Ik zal dit meenemen, misschien kan ik die ook beluisteren bij stassen.

w00t

• jona
Anoniem: 12167 schreef op 10 september 2002 @ 15:32:
[...]

Inderdaad, dit schijnt een heel goed apparaat te zijn en heeft een waanzinnige prijs/kwaliteits verhouding, zeker voor de prijzen waar je ze voor op inet kan vinden. zie ook review WHAT HI FI september. Enige opmerking die ik zou hebben is: beetje jammer dat ze voor de center en surround kanalen spring clips hebben gebruikt, voelt een beetje goedkoop, maar desalniettemin mooi apparaat !! die zeker kan concurreren met laten we zeggen een Marantz sr 5200 ...
Kwa surround wint de Kenwood het met 2 vingers in zijn neus... maar in stereo... tja daar durf ik me niet over uit te laten, want Kenwood heeft nu niet het meest indrukwekkende verleden op stereo gebied en de sr 5200 is en blijft een Marantz ;)
Dan moet je eens op de Kenwood site kijken. Volgens Kenwood heeft de 9060 schroefverbindingen voor alle kanalen (behalve het tweede front speaker paar). En ik heb een Duitse test gelezen in Audiovision waar ze een foto hadden van de achterkant: schroefverbindingen voor alle kanalen.
Op stereo gebied is de Marantz inderdaad beter. Maar je koopt zo'n receiver ook voor de homecinema prestaties. Als je later een gewoon een goede budget stereoversterker aansluit op de preouts heb je zelfs nog beter stereogeluid dan de Marantz.
Jammer dat ik niet wist dat ze hem hier ook hadden voor hetzelfde geld. Heb hem nu al besteld.

edit: Plaatje zegt meer.....
Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/kenwoodkrfx9060dback.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door jona op 11-09-2002 13:19 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

• duncanvdlinden
ik wil ook een nieuwe receiver en die kennwood lijkt mijn ook wel een leuke keuze!
op de eerste plaats staat voor mij panasonic ha90.
ik heb nu wel een kennwood in m'n bezit,
die ik juist weg wil doen omdat het geluid mij niet bevalt, ik hoop dat ze dat wel verbeterd hebben in die paar jaar.
heb trouwens een av5020D een oudje dus.

Anoniem: 2111

De verbetering zit niet alleen in die paar jaar, denk dat door de concurrentie het ook nodig is om het geluid te verbeteren.

• jona
De duitse Kenwood site heeft een aantal recensies online geplaatst. Wel in het Duits maar kijk eens op Kenwood.de.
Hier alvast eentje http://www.areadvd.de/ind...re/kenwoodkrfx9060d.shtml

• FireStarter
Over extra geld uitgeven geef ik niet zoveel om. Ik heb dat ook met mijn monitor gedaan. Ik heb nooit meer spijt van dat ik een Eizo T765 heb gekocht.

Ik weet niet of je van geluid ook zo'n voordeel ervan kunt hebben. Is het nou echt de moeite waard om deze dan te kopen. Dan hebben we het ook over een receiver die 6.1 kan decoderen toch?

En als ik me erbij neerzet dat ik voor deze receiver ga, dan komt er ineens iemand die een andere receiver heeft, nog beter en nog duurder is.

w00t

• jona
Betere en duurdere heb je altijd. Je kunt beter een budget opstellen en kijken welke receiver voor dat geld het beste is. Meestal gaan de prijzen harder omhoog dan het geleverde dus in het algemeen hebben de goedkopere modellen een betere prijs/prestatie verhouding. Als je trouwens wat geld over hebt kun je dat dan beter in goede speakers of accessoires stoppen zoals kabels en zo.
Op dit moment zou ik in ieder geval wel voor 6.1 gaan. Bijna alle grote releases op dvdgebied van binnenkort hebben al 6.1 ondersteuning en zelfs budgetreceivers van onder de 500 Euro hebben het. Bovendien kun je meestal ook 5.1 dvd's op 6.1 draaien. Niet zo goed als 'echt' 6.1 maar zeker een verbetering.
Ik koos de Kenwood omdat die voor mijn budget (zo'n 500 Euro) gewoon het meeste in huis had. Als je budget en eisen veel lager zijn zou ik gewoon een goedkoper model nemen en je niet te veel laten meeslepen door 'betere' modellen.

• FireStarter
Anoniem: 12167 schreef op 10 september 2002 @ 15:32:
[...]

Waar zie jij die review eigenlijk?

Dit is een vrij erg nieuwe receiver ofniet? Bijna geen 1 review kan ik erover vinden 8)7 .

w00t

• jona
Hij bedoelt de meest recente uitgave (oktober) van What Hifi, een engelstalig tijdschrift. Daar kwam deze receiver als tweede uit de bus. Op internet is nog weinig te vinden maar check ook de bovenstaande links naar Duitse reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Heb jij dat tijdschrift ook?
Darkman , mag ik jou mailadres even hebben, staat niks in je profiel namelijk. Alvast bedankt :) .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb je een mailtje gestuurd Robbie007, dus je kan reply-en

_Jona_
Duitse review sites zijn af en toe wel leuk, maar ik vind ze een beetje te veel op een lijn zitten kwa echt goede reviews, toegegeven areadvd zet altijd wel een mooi lapje text neer, maar bijna altijd krijgen producten daar 5 of6 sterren op ieder punt waarop ze beoordeeld worden. een uitzondering daargelaten die krijgt er dan 4 ( van de 6) ik vind dat dan ook niet geweldig.

What hi fi is gewoon een van de betere bladen die op een leuke manier ( veel humor) ook echt een review neerzet waar je wat aan hebt. En ik zal het misschien niet altijd eens zijn met die reviews daar, ze zijn wel een stuk kritischer en nauwkeuriger dan vele andere sites,
daardoor krijg je al een veel betere indruk van hoe het apparaat bij jou thuis zal presteren, omdat ze ook veel voorbeeldopstellingen noemen voor gebruik met het apparaat uit de review. Bovendien testen ze bijvoorbeeld een Receiver niet alleen met 1 paar speakers, maar met meerdere en spelen ze speakers altijd in om tot een goed oordeel te komen, geen haastwerk dus.
In het geval van DvD spelers, veel mensen zullen zeggen och man daar zit zo weinig prijsverschil tussen en boven een X bedrag maakt het allemaal niets meer uit.
What hi fi bewijst echter steeds weer dat er wel degelijk veel verschillen zitten in prestaties van dvd spelers die het ongetrainde oog er niet 123 uit kunnen halen op de eerste de beste breedbeeld. Maar zodra je echt goede bekabeling gebruikt en via RGB zie je bijvoorbeeld heel goed dat Pioneer en Toshiba toch wel zo'n beetje de echte uitschieters zijn momenteel met de beste prijs kwaliteitsverhouding. De hele Toshiba "budgetlijn" bijvoorbeeld ( toshiba sd 510E bijvoorbeeld met progressive scan, heb ik zelf ook) of de 747A van pioneer of die nieuwkomer van Pioneer die zelfs ook sacd afspeelt net als de 747A, die afgezien van progressive scan praktisch het zelfde biedt als zijn grote broer voor 1/3e van de prijs.
What hi fi test de spelers dan dus niet alleen op een TV maar ook op een projector en zo word het apparaat op alle punten kritisch beoordeeld.

( ok het valt me op dat ik nu een commercieel blad met website reviews aan het vergelijken ben, maar goed ik zou dus vrij goed op een review van What Hi Fi vertrouwen en bij veel sites weet je het vaak niet, omdat ze vaak niet alles goed behandelen)

_Jona_ idd die kenwood heeft dus geen spring clips op center + rear kanaal, mijn fout had verkeerd naar het plaatje in het blad gekeken *)7 silly me

Over het punt om nu voor 6.1 te kiezen, zou ik zeker doen en ook al begint 5.1 nu pas echt gemeen goed te worden, het bestaat al vrij lang hoor en ik kocht mijn eerste 5.1 receiver (Marantz sr 590) in '98 , wat een prachtapparaat was dat toch....voor die tijd. Onverslaanbaar in stereo en prachtig met surround.

De receivers die problemen hebben met die EX flag zijn Onkyo en Denon omdat die een bepaalde dolby decoder gebruiken ( in de meeste "oudere" modellen) die niet goed met dat signaal overweg kan, Harman Kardon /Marantz sony etc luisteraars hoeven zich niet druk te maken, van Kenwood weet ik het niet zeker, maar alle nieuwe 2002 modellen van bovengenoemde merken zouden bug free moeten zijn.

De Echte high end receivers hebben 7.1 kanaal aansturing en ook steeds meer mid range receivers zullen dit gaan bieden, wat je er aan hebt ? tja je hebt weer een extra versterker kanaal, maar er bestaat in feite geen echte 7.1. 6.1 kanalen is het maximale wat nu opgenomen kan worden Dolby EX en DTS-ES , DTS neo6,
en DTS 24/96 passen dit toe.

Het extra 6e kanaal wat hier word verkregen en bij 6.1 apparaten via een rear centre speaker word weergegeven, word bij 7.1 receivers gewoon door 2 speakers weergegeven. dus in feite het oude pro logic idee.
Dat dit ruimtelijker zal klinken is een feit, maar je verliest dus geen informatie door voor 6.1 te kiezen.

Je kan zelfs het beste dan een goedkoper 6.1 apparaat kiezen met 2 simpel aan te sturen speakers en deze beiden op het rear centre kanaal aan te sluiten. In de meeste gevallen trekt die eindtrap dat met gemak ét voila 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen zin om dit ook nog in dat lange verhaal hierboven te proppen... Maar ik denk dat kenwood met die 9060D nu (voor home cinema) veruit de beste all round performance zal bieden , zeker voor het geld, THX surround EX voor +- 500 euro ? ZIJN ZE GEK ?? ;) en het is zeker een leuk apparaat. In stereo zal de sr 5200 winnen, maar in surround zal dit no match zijn voor de kenwood schat ik zo, overigens ben ik het niet met _Jona_ eens dat je een receiver koopt voor de surround alleen... daar zijn deze apparaten niet voor bedoeld en je mag ze daar dan ook niet op beoordelen.

Als iemand hier staat te schreeuwen dat zijn nieuwe jvc oh zo geweldig klinkt met film en dat het maar een top receiver is en zo met onkyo /denon /marantz/kenwood kan concurreren heeft die persoon zeker niet naar de stereoperformance geluisterd.

En ook al ben ik een vrij grote Home cinema freak, ik luister over het algemeen vrij veel stereo op mijn harman/kardon avr 7000 en ik houd er niet van om muziek meerkanaals te beluisteren, vind ik vrij nep.
Daarom zal een receiver voor mij toch meer uit moeten blinken met stereo, want de meeste receivers knallen allemaal wel met film.

Mijn sig geeft aan Marantz heerst, want ik vind eigenlijk Marantz toch nog steeds de beste met Stereo.
Afgezien van misschien de Pioneer vsx-Ax10 is de Marantz serie vanaf eigenlijk sr 4200 dikke thumbs ub hoor.
Ik heb dus nu een HK die ik voor een redelijk bedrag kon kopen, maar het liefst ga ik in de toekomst terug naar de stereo van Marantz... of misschien wel ( als ik geld te veel heb die pioneer.)

Voorlopig koop ik iig helemaal niets !!! beetje blut :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
_/-\o_ Bedankt Darkman _/-\o_

Jou replays helpen mij enorm alles te verhelderen. Want het is me een warboel.

Het begint me nu een beetje duidelijk te worden naar welke receivers ik moet kijken. Het enige wat ik nog moet doen, wat nog ontbreekt is luisteren naar de receiver. Stassen heeft me al gebelt voor een afspraak te maken, ik bel nog terug voor een exacte datum.

Maar kopen ga ik zeker, hoewel voordat ik de gehele set compleet heb, zijn we alweer een jaar, 1,5 jaar verder.

Deel1 in Q4 2002:

Receiver + *2 frontspeakers

Deel2 in Q1 2003:

2 rear speaker + *1 center

Deel 3 Q4 2003:

REL Quake subwoofer :D

Deel 4 Q1 2004:

Back speaker.

*= kan een deel verschuiven, ligt aan het $$$.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robbie007 schreef op 13 september 2002 @ 11:25:
_/-\o_ Bedankt Darkman _/-\o_

Jou replays helpen mij enorm alles te verhelderen. Want het is me een warboel.
Zo zo, ik voel me gewaardeerd !! ;) ik zal even kijken wat ik kan doen voor de review van de Kenwood THX select 9060D

Ok hier speciaal op verzoek van Robbie007 de review van de Kenwood KRF-9060D
bron : what hi fi Oktober 2002

"WHAT WE HAVE here is the most affordable THX surround EX receiver you can buy.
And by some margin, too.....
In this cut-throat market, you need a technical edge to survive, let alone thrive.
But Kenwood has got all the bases covered -the KRF-9060D has an extensive array of performance-enhancing features, including six channels of amplification, each rated at 100W. Like its forebear, the KRF-X9050D, the new model is a THX Select certified device, and this, when coupled with decoding for Dolby Digital Surround EX, DTS-ES Matrix 6.1 and DTS-ES Discrete 6.1, gives the new Kenwood its unique selling proposition.

What's more, the old model was cursed with horrible curvy, plasticky styling.
Fortunately, the looks of this new model have been radically improved.
So the looks are right, the ingredients are mouthwatering - is the sound tasty too ?
Yup: this kenwood has the potential to get some of the opposition worried.
It's best employed with a THX Select speaker package like the Mordaunt-Short system reviewed below, although conventional speaker packages will also work.
Sonically the balance is lusher than we are used to from Kenwood, with a strong sense of cohesion to surround-effects steering, decent front-to-back movements and considerable weight.

Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.com/images/kenwoodkrfx9060d.jpg
"The Kenwood has an amazing array of features packed inside it's casework, all for just 450 Pounds
Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.com/images/kenwoodkrfx9060dback.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.com/images/kenwoodkrfx9060dremote.jpg

It's still not warm-sounding- you'll be uplifted by the impacts as a jet gets shot down in "Behind Enemy Lines"- but there's enough control to keep a firm and decisive grip on bigger dynamics, as well as focus.
Engage six-speaker THX Surround EX mode ( which you can use with any input material, not just 'true' 6.1 signals) and the soundfield extends usefully behind your head, too, adding better cohesion and scale-to-rear-effects shifts.
What's left ? Music isn;t really the Kenwood's biggest forte, although we found it coped well enough with 24/96 dvd audio material; stereo, on the other hand, lacks a bit of refinement, although there's enough energy to drive through Photek's intense drum 'n' bass grooves with abandon.

In the quest for succes, Kenwood has replaced a less-than-popular receiver with a new model that boasts enhaces styling, features and performance, all for just 50 pound's more. In our books, that's a great deal.

"leading rivals's Marantz sr 5200, Denon AVR-1802.

Kenwood KRF 9060D ( 5 sterren= max price performance rating)

"For" Outstanding features;
strong multichannel performance;
improved styling and build quality.

"against" Par-for-the-course
stereo performance

"verdict" Highly competitive,
and in certain areas, class-leading; a strong entry
into a very hard-fought field.

zo pfff... gelukkig was dit een van de kortere review's van ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Bedankt Darkman, dat je dit voor me wilde doen _/-\o_ .

Ik wil deze receiver koste wat kost luisteren bij stassen. Misschien is dit wel de receiver die ik uiteindelijk ga kopen.

Badankt Darkman,

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey geen probleem ;) maar welke speakers wil je uiteindelijk gaan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Ben ik niet over uit. Of misschien de Tannoy Mx2, of de B&W 601S3 ofzo.

Ik moet nog luisteren daarom.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Anoniem: 12167 schreef op 13 september 2002 @ 01:11:
... In stereo zal de sr 5200 winnen, maar in surround zal dit no match zijn voor de kenwood schat ik zo, overigens ben ik het niet met _Jona_ eens dat je een receiver koopt voor de surround alleen... daar zijn deze apparaten niet voor bedoeld en je mag ze daar dan ook niet op beoordelen.

...
Uitgebreide reactie Darkman! Inderdaad erg behulpzaam. Wat ik wilde zeggen was dat AV receivers in de eerste plaats voor de surround bedoeld zijn. En omdat ze zo veelzijdig zijn zijn ze nooit zo goed als dedicated apparatuur. Je kan niet alles voor je geld hebben en technisch is het ook moeilijker door al die (video)electronica om een AV receiver op muziekgebied echt goed te laten presteren. Marantz is inderdaad een van de weinige die nog speciale moeite doet om muzikale apparatuur te maken op AV receiver en dvd gebied. Maar zelfs dan nog zal een normale stereoversterker van pakweg 300 Euro meer bieden op stereogebied. Als all-in-one is de Marantz de beste en ik wilde eigenlijk ook de 5200 nemen (veel stijlvoller en voor de muzikaliteit) maar ik koop een receiver toch in de eerste plaats voor de filmprestaties en dan was de Kenwood beter. Zal in ieder geval toch wel een verbetering zijn vergeleken met mijn oude JVC receiver :)

in het oktober nummer van What Hifi stond trouwens nog een supertest van budgetreceivers waar ook de Kenwood en de Marantz mee werden genomen. Als er interesse is wil ik die ook wel nog posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Anoniem: 12167 schreef op 13 september 2002 @ 00:50:
Ik heb je een mailtje gestuurd Robbie007, dus je kan reply-en

_Jona_
Duitse review sites zijn af en toe wel leuk, maar ik vind ze een beetje te veel op een lijn zitten kwa echt goede reviews, toegegeven areadvd zet altijd wel een mooi lapje text neer, maar bijna altijd krijgen producten daar 5 of6 sterren op ieder punt waarop ze beoordeeld worden. een uitzondering daargelaten die krijgt er dan 4 ( van de 6) ik vind dat dan ook niet geweldig.

What hi fi is gewoon een van de betere bladen die op een leuke manier ( veel humor) ook echt een review neerzet waar je wat aan hebt. En ik zal het misschien niet altijd eens zijn met die reviews daar, ze zijn wel een stuk kritischer en nauwkeuriger dan vele andere sites.......
Hier heb je wel gelijk in. Over het algemeen moet ik zeggen dat ik de reviews van What Hifi betrouwbaarder vind dan andere die ik gelezen hebt (Bovendien letten ze meer op de audiokwaliteit dan anderen). Maar als er goed beargumenteerd wordt waarom een bepaalde receiver een hoge score krijgt ben ik tevreden. Ik trek toch mijn eigen conclusies. Bovendien letten Duitse sites weer op andere zaken die ook interessant kunnen zijn als aanvulling op What Hifi recensies. Audiovision (een Duits blad) meet bv hoeveel vermogen de receiver in realiteit levert en hoeveel ze opwarmen bij gebruik. De Kenwood schijnt relatief veel te opwarmen en dus een beveiliging te hebben ingebouwd die het systeem bij te lange maximale belasting beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey _Jona_ authorize me eens op je icq, kunnen we een keer babbelen. ;)
over die beveiliging, dat hebben alle marantz receivers ook standaard hoor ! , maar die marantzen worden niet zo heet, Harman Kardon echter kan je wel een eitje op bakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Goed, ga een goed advies van Darkman, heb ik voor iets anders gekozen namelijk:

De receiver: Kenwood KRF-X9060D
Afbeeldingslocatie: http://www.kenwoodeurope.com/grafika/products/home-audio/velike/krf-x9060d.jpg

De frontspeakers: Mordaunt Short 906Afbeeldingslocatie: http://www.allec.nl/images/ms906_sml.gifAfbeeldingslocatie: http://www.allec.nl/images/ms906_sml.gif

De rear/back speaker(s): Mordaunt Short 902
Afbeeldingslocatie: http://www.allec.nl/images/ms902_sml.gif Afbeeldingslocatie: http://www.allec.nl/images/ms902_sml.gif

De center speaker: Mordaunt Short 905
Afbeeldingslocatie: http://www.allec.nl/images/ms905_sml.gif

Ik ga dit zo kopen:

Q4 2002 Deel 1/4

De receiver + de 2 of 3 902's. Deze speakers gebruik ik 4 maanden ofzo als front speakers.

Q2 2003 Deel 2/4

De 2 906's. Dan schuift alles een plaats op, en heb ik al fronts rears, en een backspeaker.

Q3 2003 Deel 3/4

De 905, de center koop ik. Dan is de set compleet op de sub na.

Q? 200? Deel 4/4

De sub, al weet ik niet goed welke ik hierbij zal gaan nemen. Volgende week ga ik luisteren bij Stassen waar ik waarschijnlijk alles ga inkopen. Hopelijk kunnen zij mij een goed advies geven over welke sub de set afmaakt.

Allemaal bedankt voor de adviezen, ook speciaal dank aan Darkman _/-\o_ .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
:X Dubbel.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Ik ben klant bij mediacheckpoint en audioklang en ze bevallen allebei goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
En waar ga je ze kopen Robbie007?
In duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Scarp schreef op 15 september 2002 @ 15:43:
En waar ga je ze kopen Robbie007?
In duitsland?
Ik denk bij Stassen, aangezien ze daar best wel goedkoop zijn, en omdat ik daar ook ga luisteren volgende week.

En als ik dadelijk deze set heb, kan ik toch wel een aantal jaartjes vooruit lijkt mij zo.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
wat voor dvd speler neem je robbie007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
duncanvdlinden schreef op 15 september 2002 @ 16:53:
wat voor dvd speler neem je robbie007?
Dat is zo'n eind weg nog. Tegen die tijd is een DVD ff kopieeren de gewoonste zaak van de wereld. Ik zou het nu nog echt niet weten.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
pc op versterker? verwacht er heel geen goed geluid van, zeker met een gewone geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Is een Audigy, dus geluidskaart kan nog wel... het is maar voor even. En ik wil waarschijnlijk [ al is dat pas over een jaar, ook een breedbeeld scoren] Maar daartussen zal ik wel plaats maken voor een dvd speler.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
zou ik je indeling veranderen en eerst 2 goeie front speakers + receiver kopen, daarnaa dvd speler, achterspeakers, breedbeeld tv. mits je nog helemaal geen tv hebt zou ik dat eerst kopen en daarna pas achterspeakers.
geloof me een film kijken met 2 goeie speakers is ook best mooi.
vooral als ze een beetje bas produceren.
en bovendien kun je ook mooi naar je cdtjes luisteren via je dvd-speler, daar kan je pc niet tegenop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
duncanvdlinden schreef op 15 september 2002 @ 17:34:
zou ik je indeling veranderen en eerst 2 goeie front speakers + receiver kopen, daarnaa dvd speler, achterspeakers, breedbeeld tv. mits je nog helemaal geen tv hebt zou ik dat eerst kopen en daarna pas achterspeakers.
en bovendien kun je ook mooi naar je cdtjes luisteren via je dvd-speler, daar kan je pc niet tegenop!
Heb je gelijk in. Om eerlijk te zijn was ik het ook vergeten om de post te editten.

Eerst de receiver met de 2 906's, en daarna de rest. Ik heb hier nog oudere boxen staan. Die gebruik ik voorzolang als rear. En wat ik dan daarna koop :?

Who know's misschien koop ik wel daarna gelijk de center erbij, ligt ook een beetje aan het geld wat ik dan heb 8)7 .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ja als je het geld hebt is het zeker leuk om er een center direct bij te kopen. :)
ik heb 3 stereo op m'n receiver zitten en vindt dit eigenlijk beter klinken als gewoon stereo.
hij gebruikt de center dan als tussenweg van het ene naar het andere kanaal.
klinkt best mooi moet ik zeggen. (ondanks mijn brakke receiver :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

duncanvdlinden schreef op 15 september 2002 @ 17:34:
Niet mee eens, hij heeft dus een 82cm grootbeeld tv en een audigy is een redelijk goede geluidskaart met een goede digital out.
Dus ik heb hem geadviseerd, eerst de receiver + fronts, dan zo snel mogelijk proberen de rest van de speakerset bij elkaar te krijgen om uit te sluiten dat er iets niet meer leverbaar is of wat dan ook. en als laatste pas een dvd speler,want hij kan prima via de digital out van de audigy goede DD en DTS verkrijgen.
Een goede dvd speler heeft een kwalitatief betere digitale output, maar dat is pas van latere zorg, hij kan dan iig vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Darkman heeft gelijk. Eerst goed stereo geluid, daar heb je fronts en reciever voor nodig. Dan sparen voor het surround. Computer dvd speler is nog wel ff te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
heb je ook gelijk in darkman!
het blijft altijd moeilijk kiezen met een beperkt budget.
ik zat zelf met het zelfde probleem.
uiteindelijk die 5 tannoy mercury mx-m speakers gekocht (omdat ik er vrij goedkoop aan kon komen)

het enigste wat ik nu nog wil is een nieuwe receiver dvd combinatie.
vindt de marantz sr4200 wel een leuke. deze heeft namelijk een hele goeie stereo voor het geld. en de surround is ook goed. niet zelf gehoort maar gelezen in revieuws.
bovendien heeft ie ook nog een 2001 award van what's hifi.
alleen is ie ergens via de post goedkoop uit een duitse zaak te krijgen?
zelf halen is ook nog een optie maar dan moet het wel vlak bij mij aan de grens zijn.
een nederlandse goedkope zaak is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
duncanvdlinden schreef op 15 september 2002 @ 18:44:
.....
het enigste wat ik nu nog wil is een nieuwe receiver dvd combinatie.
vindt de marantz sr4200 wel een leuke. deze heeft namelijk een hele goeie stereo voor het geld. en de surround is ook goed. niet zelf gehoort maar gelezen in revieuws.
bovendien heeft ie ook nog een 2001 award van what's hifi.
alleen is ie ergens via de post goedkoop uit een duitse zaak te krijgen?
zelf halen is ook nog een optie maar dan moet het wel vlak bij mij aan de grens zijn.
een nederlandse goedkope zaak is ook goed.
Is inderdaad een goede receiver. Zou zelf net een stapje hoger zitten en de 5200 nemen maar de 4200 is een hele goede basisreceiver. Bij Getwinners.de hebben ze hem voor 429 Euro met minimaal zo'n 15 Euro verzendkosten en dit was de goedkoopste die ik kon vinden. Daarvoor moeten ze hem ook wel in Nederland hebben. Bij Mediamarkt zag ik hem van de week voor 450 Euro (filiaal Rotterdam Alexandrium). Maar binnenkort wordt dit model vervangen dus steeds minder zaken hebben hem op voorraad.

En Darkman, moet eerst mijn ICQ weer eens installeren. Heb het al een tijdje niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
maar dat ene stapje hoger betekend toch alleen maar 1 extra kanaal + wat meer vermogen, of niet?
de geluidskwaliteit is toch het zelfde van de 4200 in vergelijking met de 5200?
en wat wordt er dan vervangen aan dit model?
blijft de prijs waarschijnlijk het zelfde van het nieuwe model?

de rede dat ik liever een marantz neem ipv. die 6.1 van kennwood is het stereo van marantz dat mij erg aanspreekt.
ik heb tannoy speakers die heel goed over weg kunnen met marantz (gelezen op internet).
Tannoy is een moeilijk aanstuurbaar speakerje dus vindt het vrij bellangrijk dat ie goed aangestuurd wordt door de receiver.

kijk ik baal wel natuurlijk als die 4200 er straks uit gaat en dat ik voor het zelfde geld een nieuwer model kan krijgen :)
of nog erger het ouwe 4200 model voor heel veel minder geld kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Jona_ schreef op 15 September 2002 @ 23:50:
[...]

En Darkman, moet eerst mijn ICQ weer eens installeren. Heb het al een tijdje niet meer gebruikt.
OK gebruik je dan wel MSN of zo ? add me dan acandea@hotmail.com , dit is tevens ook mijn spam mail adres, dus als men hier ook berichten naartoe gaat sturen heb je geen garantie op een antwoord... zodra ik 700 + berichten zie staan
dan delete ik ze allemaal ;)

Duncanvdlinden, die sr 4300 krijgt toch wel aardig wat verbeteringen tov de 4200, voornamelijk in de ondersteunde surround formaten, dus je moet zelf kiezen even wachten op de 4300 en dan voor hetzelfde geld op de eerste rij zitten met het nieuwste, of wachten tot de 4200 niet meer leverbaar is en dan hopen op een goede deal. Kwa klank in stereo zal het weinig uitmaken vermoed ik zo. Hetzelfde geld voor de 5200 deze word ook vervangen door een 5300, het verschil tussen de 4xxx en de 5xxx versie is het vermogen, de voeding van de 5xxx serie is gewoon krachtiger en dit resulteert dan ook in dynamischere aansturing. dit gaat ook weer op voor de 6xxx en de 7xxx serie

Die kenwood zal niet echt veel onderdoen voor de een sr 4200 vermoed ik zo, maar ja Marantz stereo heeft altijd een bepaalde stijl en ik vind het fantastisch klinken. De 9060D echter heeft een veel betere prijs/prestatieverhouding en legt het wel af tegen een 5200 , schommelt dus ergens rond de 4200 kwa stereo vermoed ik maar kwa surround rond sr 7200 niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Duncanvdlinden, heb je ook al gekeken op de Stassen site? Hun hebben een hele goede/voordelige Marantz actie, klik

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik heb hier een kennwood receiver en de stereo is echt afgrijselijk met mijn tannoy speakers.
Dus ik heb niet zo veel vertrouwen meer in kennwood.
Iedere versterker reageert weer anders op een bepaalde box.
Zo vindt ik m'n oude speakers, goedkope jbl zuilen ongeveer het zelfde klinken op die kennwood.
Beneden bij m'n pa speelde die tannoy's die jbl zuilen er zo uit.

Maar surround hoeft van mij niet zo uitgebreid.
Of gaat het bij die nieuwe marantz dan vooral om nieuwe soundsets (live, hall, concert etc.), of is er nog helemaal niks over bekend?
Vanaf wanneer wordt de nieuwe marantz verwacht?
Dolby pro logic II vindt ik gewoon nep. het gaat mij dus alleen om dts en dd.
Wie vindt het nou mooi om naar muziek te luisteren die vernacheld wordt door zo'n decoder, niet flamend bedoeld hoor :)?
En 5.1 houdt het toch nog nog wel een tijdje uit toch?

Maar ik ga waarschijnlijk wachten tot de 4200 goedkoop te krijgen is...
of toch de 4300? :X

moeilijk...moeilijk....moeilijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
robbie, die actie op de strassen site had ik al gezien,
alleen jammer dat de 4200 niet echt ver afgeprijsd is.
de 5200 is een leukere aanbieding, maar, die wordt me dan toch een beetje te duur.
ook een beetje overkill, voor mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
duncanvdlinden schreef op 16 September 2002 @ 08:41:
Ik heb hier een kennwood receiver en de stereo is echt afgrijselijk met mijn tannoy speakers.
Dus ik heb niet zo veel vertrouwen meer in kennwood.
Iedere versterker reageert weer anders op een bepaalde box.
Zo vindt ik m'n oude speakers, goedkope jbl zuilen ongeveer het zelfde klinken op die kennwood.
Beneden bij m'n pa speelde die tannoy's die jbl zuilen er zo uit.

Maar surround hoeft van mij niet zo uitgebreid.
Of gaat het bij die nieuwe marantz dan vooral om nieuwe soundsets (live, hall, concert etc.), of is er nog helemaal niks over bekend?
Vanaf wanneer wordt de nieuwe marantz verwacht?
Dolby pro logic II vindt ik gewoon nep. het gaat mij dus alleen om dts en dd.
Wie vindt het nou mooi om naar muziek te luisteren die vernacheld wordt door zo'n decoder, niet flamend bedoeld hoor :)?
En 5.1 houdt het toch nog nog wel een tijdje uit toch?

Maar ik ga waarschijnlijk wachten tot de 4200 goedkoop te krijgen is...
of toch de 4300? :X

moeilijk...moeilijk....moeilijk ;(
Maar dat is een ouder model toch?

Maargoed, ik kan niet wachten tot zaterdag, dan wil ik gaan luisteren, kan echt niet wachten.

Het is pas maandag O-) .

Ik weet het, alleen als je geld zat hebt heb je dat probleem niet meer :+ .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
idd als ik nou is geld te veel had :+

ik ben ook erg ongeduldig in dit soort dingen, het liefst zou ik hem zo willen halen uit strassen vandaag :)
maar dan baal ik straks weer als ik hem ergens veel goedkoper ziet staan.

ik zit nou nog niet eens zo ruim ik heb maar 300 euro te besteden.
maar ik probeer m'n kennwood nog te verkopen dus heb ik al wat meer.
nog niet genoeg maar dan ben ik al aardig op weg :)

die sr4300 wordt volgens darkman de opvolger van 4200, dus 4200 is de oudste.
als ik die nou straks voor een leuk prijsje kan kopen neem ik die wel ;)
kan ik voor een paar euro meer eeen 4300 kopen neem ik de 4300 natuurlijk. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Anders probeer een tweede handse op te kop te tikken.

Ik weet niet of er hier ergens een goede site daarvoor is?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk eens op www.hifi.nl of www.hear.nl en kijk daar eens bij 2e hands of aanbod of wat dan ook, zitten ook wel leuke setjes tussen voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
heb gekeken kwam geen Marantz 4200 tegen.
hoe is de sonny 555 eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

str-va555ES is een kickass receiver ... serieuze business wint het van een marantz sr 5200 in stereo ( duh is ook stukje duurder) en wint het ook zeker van die kenwood in surround vermoed ik zo ... maar let wel je hebt 2 555's eerst kwam als het goed is de str-v555ES
die dus vrij brak was ten opzichte van zijn directe opvolger de str-va555ES. De nieuwe heeft een Voeding die op marantz/denon niveau zit en verder ook erg goede surround decoding. + goede stereo performance. maar ... de prijs .... zal tegen zo'n 1300 euro aan zitten gemiddeld denk ik zo in Duitsland en 1500 euro in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
die sony wordt me weer wordt me weer wat te duur :D
ik heb denk ik op een duitse site die oude versie heb gezien.
is er dan ook een sony die ongeveer een gelijk niveau heeft als de marantz,
ik kan namelijk net als tannoy ook goedkoop aan sony spul komen.
Een sony receiver rondt de 700 euro zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In die prijsklasse zitten er niet echt uitspringende sony's tussen voor zover mij bekend... de ES serie is gewoon de top van sony en die staat gelijk aan en op bepaalde punten boven marantz etc. maar die zijn idd een beetje duur. Maar ja sony is altijd al duur geweest voor de betere apparaten, dus what's new. zal ff voor je kijk wat een beetje binnen je budget past. Maar de combinatie sony tannoy klinkt eerlijk gezegd een beetje wijn + water... maar wie weet klinkt het in de praktijk geweldig...

Je kunt voor de STR-DB1080QS gaan die kost in Duitsland omtrent de 700 euro, dus zal hier wel wat duurder zijn zodat je die met korting hier voor een mooi bedrag kunt krijgen. Aan de andere kant kan je dan volgens mij net zo goed voor die kenwood gaan, die volgens mij gewoon beter is dan deze sony.

Je kunt ook kijken naar een Marantz sr 6200 of 7200, die kosten nu bij Stassen respectievelijk € 670 en € 749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ja maar jammergenoeg kan ik die marantz niet goedkoper krijgen.
alleen spullen van sony, 40% ofzo, van de cathalogus waarde af .
dus dan wordt het geen marantz 6200 of 7200, da's boven mijn budget.
dan is de 4200 meer wat voor mijn.

alleen wat ik me afvraag, meer vermogen betekend toch niet een krachtigere sound met marantz versterkers?
of is het zo als ik de 70 watt marantz helemaal opendraai dat het geluid gewoon slechter is als een marantz uit dezelfde serie die 100 watt aan kan op het zelfde vermogen opendraai?

anders is 70 watt gewoon voldoende ik draai m'n kennwood ook niet verder dan 30db is een 80 watt versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Ik zit er ook eens aan te denken om m'n versterker eens te vervangen door een fatsoenlijke dd amp. Ik gebruik nu een sansui 7900 als voorversterker voor m'n Onkyo integra dual mono eindversterker. Ik wil die laatste niet kwijt omdat ie gewoon perfect is voor muziek en goed samenspeelt met mijn Mission 753's. Dus ben ik een beetje op zoek naar een dd versterker die goed is met muziek ,om mijn sansui te vervangen, en pre-amp uitgangen heeft voor tenminste de front speakers. Nou denk ik bijna wel zeker dat De marantz SR serie wel de betere keuze is omdat die pre-amp uitgangen hebben en goed met muziek zijn maar heeft er iemand nog een leuk alternatief voor +/- 550 euro? Ik ben wel van plan om eerst zelf een sub te gaan bouwen en daarna een receiver aan te schaffen. Ik kijk hoofdzakelijk divx films en af en toe een dvdtje.

Ik heb de SR6300 al beluisterd op een stel monitor audio speakers en idd muziek klonk er zeer strak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Waarom kijke je dan zelf ook niet naar de Kenwood 9060?

Die is ook goed.
btw. Morgen ga ik luisteren bij stassen, heb er een dag vrij voor genomen, dus over 36 uur weet ik jullie veel tot zeer veel te vertellen. Wat mijn definitieve keus zal worden.

Ik krijg een blinde test, dus ik weet niet naar welke speakers ik luister. Ik ben compleet nieuw, heb bijna nooit 6.1 geluid gehoord, dus het zal zelfs spannend worden, welke ik eruit kies.

Als je een set koopt daar compleet, dan krijg je zoiezo 18% korting van de adviesprijs die de fabriekant zegt. Dus wat is mooi meegenomen.

Vannavond weet ik hoe laat ik morgen naar hun kasteeltje toe kan komen.

* FireStarter hebt er zin an :9 .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

beter hou ons op de hoogte :) Ik heb geen ervaring met Kenwood maar die specs beloven veel en hij heeft ook pre-amp uitgangen voor alle kanalen. En ik kan een personeelsprijsje aanvragen waar ik werk want we zijn ook kenwood dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
maar elke speaker reageert weer anders op een receiver,
ik denk dat je het beste wel kan weten welke speakers ze er op zetten.
het beste is (denk ik) om speakers die je in je gedachte had op alle receivers testen.
neem dan b.v. 4 speakers binnen je budget.
en b.v. 4 receivers die binnen jouw budget passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Bij stassen denken ze juist anders.

Ik luister dadelijk denk ik dan naar die kenwood, onkyo, en die yahama.
En ook naar de B&W Tannoy Mision en MS speakers.

12 combinaties, niet dat ik onthoud welke lekkerder klinkt hoor :P .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Ik die de Marantz 4200 inderdaad steeds minder. Waarschijnlijk zijn ze al een tijdje geleden gestopt met leveren bij Marantz ivm het nieuwe model. Zou zelf dan een goedkope 5200 proberen te vinden als je niet zo om surround geeft. Die schijnt qua stereo performance nog net boven de 4200 te zitten. En je hebt dan in ieder geval nog de mogelijkheid om naar 6.1 over te stappen. De prijs ligt erg dicht bij elkaar. Bovendien heeft deze een metalen front ipv plastic bij de 4200.
En Robbie007, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Walter.PPK hey heb je de sr 6300 al gehoord ? dacht dat die nog geleverd moesten worden... de 6200 klonk ook al fantastisch op infinity alpha 50 speakers... 1 woord ... source direct .. echt mooi helder.

Vermogen is gewoon essentieel voor een goed "groot" en dynamisch geluid. dus een versterker die meer vermogen levert, levert ook meer stroom op dezelfde stand als een minder krachtige receiver... ze gaan dan misschien in db wel even "hard" .... maar toch klinkt die met het meeste vermogen vaak dynamischer. Maar voor Jouw bookshelf speakers, met alle respect duncanvdlinden, denk ik dat je aan een sr 4200/4300 al meer dan genoeg hebt.
En waarom je twijfel ? Als iets goed is is het goed toch ? waarom geen 4200/4300 nemen en zeker weten dat er iets moois uit komt, marantz/tannoy is toch vaak mooie combi.. maar je blijft zoeken naar een sony in dezelfde prijsklasse ( na aftrek korting) en verwacht dan wonderen op stereo gebied ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik verwacht ongeveer het zelfde van sony op stereo gebied :)
maar, de marantz sr4200 is nog steeds mijn eerste keus,
ik denk dat dat hem ook gaat worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Robbie007 schreef op 17 september 2002 @ 17:17:

de speaker is denk ik de meest storende factor, als jouw de klank niet bevalt zal die op iedere receiver slecht uitvallen. irritant hoog, storende bas. dus dan moet je gaan kijken welke receiver neem ik bij de speaker die de mooieste klank geeft, in jouw oren.

ik ben in ieder geval erg benieuwd welke speakers je straks neemt.
ik ben in iedergeval super te vreden met m'n tannoy's. :)
alleen mijn versterker nog niet :(
komt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Robbie007 schreef op 17 september 2002 @ 17:17:

waarom geen marantz robbie?
MS is marantz he! :)
2 de zelfde merken, lijkt mij ook geen slechte combinatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Ik weet het morgen ;) .

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik ben benieuwd :p

die marantz 4300 die volgende maand uit komt is ook een mooi ding!

heeft extra vermogen + kanaal!
6x80 ipv. 5x70

Nee duncanvdlinden, MS is geen Marantz, Marantz is toevallig de Importeur voor MS speakers ;) en heeft ze geselecteerd omdat ze een goede aanvulling zouden zijn voor de hoge standaard die marantz hanteerd voor haar producten ;)

• FireStarter
Zo de tijd is daar, ik ga eindelijk luisteren. Hopelijk zal ik dan vandaag ook een gedeelte kopen. En kan het ook vandaag nog thuid bezorgd worden. Hopelijk lukt dit allemaal.

Maardan...

Heb ik op dit moment geen 1 dvdtje hier thuis liggen :/ , dat word dus onderweg ff Star Wars kopen ofzo.

Anyway, als ik thuis ben post ik gelijk hier me verhaal.

Maar ik ga nu, ik moet nog ergens naartoe :7 .

w00t

• duncanvdlinden
je kan ook testjes downloaden en op cd branden.
mini dvd's zijn gewoon dts of/en dd.
in iedergeval succes.
ik ben benieuwd wat jij van mijn tannoy mx speakers vindt :p
ik merk gewoon dat ze steeds beter worden, de bas wordt gewoon steeds strakker.
maar ik zit nog lang niet aan 24 uur inspelen ;)
kabels schijnen zelfs 36 uur ingespeeld te moeten worden.

• FireStarter
Die zooi van internet [van die 128Bitrate mp3tjes]is nooit goed, dan krijg ik er geen goed beeld over lijkt me, over een geluidsfragment waarvan de toppen en dalen zijn verwijderd.

Nou.... uuhm, nu ik er over na denk.

In een zo'n groot kasteel, met 100derden beedbeeldtv's, receivers, dvd spelers, versterkes subs, [nog 10 dingen] en 1500 verschillende speakers. Zal er heus wel een grote DVD collectie daar staan.

Lijkt me zo ;) .

Maaruh ik hou ermee op, heb nog een trein te halen ;) .

w00t

• gkros
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06-2023
Wat voor een dvd speler zou je het beste bij die Kenwood 9060 kunnen nemen?
En wat ik me ook afvraag als je een dvd speler met sacd zou nemen heb je dan wat aan sacd of moet je daar een receiver voor nemen die sacd ondersteund?

Robbie ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Succes.
Pagina: 1 2 Laatste