Goed het is klaar. Ik zal vertellen hoe het in zijn werk is gegaan en wat eruit is gekomen.
Ik kwam daar aan, kreeg rondleiding door het kasteeltje daar. En toen kreeg ik uitgelegd hoe ze het testen. Ik kreeg een formulier met daarop ruimte voor aantekeningen te maken. Ik kreeg 15 soorten speakers voorgeschoteld eerst. Ik begon te luisteren, en via een afstandsbediening kon ik tussen de speaker sets door switchen. Op een gegeven moment had ik 13 speakers voor me afgeschreven. Ik hield nummer 7 over, en 13.
Goed ik had toen alleen naar trance geluisterd. Ik begon aan rock muziek. Alle speakers klonken gelijk een stuk anders. Maar toch sprongen de 7 en de 13 eruit. Alleen was nu 13 beter ipv 7 als bij trance.
Marcel mijn adviseur, begreep waarvan ik hield, mijn smaak. Hij zei dat hij wel een speaker had die van allebei de markten thuis was. En hij pakte andere speakers.
Ik schrok ervan hoe groot ze waren. Ik liet direct de kamer uit en liet me alleen.
Toen ik de trance cd opzette werd ik er toch wel ff stil van. Ik switchte weer ff naar 7, en weer terug naar [was aangesloten op 4] naar 4. En weer van 13 naar 4, 7,4,13,4,7,13. Het was zo mooi, die bas zo strak zo dynamisch. Toen zette ik wat rock muziek op, dezelfde nummers als ik eerst deed. En echt een wereld van verschil. Het leek net ofdat ze echt in die kamer aan het spelen waren. Zo gruwelijk mooi, zo helder. Ik werd er gek van

.
Dus, ik heb me keus gemaakt.
Ik koop de receiver pas over 2 jaar.
Ik koop nu de Intelligent Quality Spectra 2000's. Kostte me 1000 eur per 2 speakers.
Maar het geluid wat eruit komt, ik ben verkocht.