Duitse [goedkope] Audiozaken gezocht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
gkros schreef op 18 september 2002 @ 10:57:
Wat voor een dvd speler zou je het beste bij die Kenwood 9060 kunnen nemen?
En wat ik me ook afvraag als je een dvd speler met sacd zou nemen heb je dan wat aan sacd of moet je daar een receiver voor nemen die sacd ondersteund?

Robbie ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Succes.
ja je moet een receiver hebben die de hoge frequentie van sacd aan kan.
ook je boxen moeten het aankunnen, bv B&W 600 serie. (metaldome tweeter)

Anoniem: 12167

Gkros, als jij sacd wilt gaan afspelen, dan moet je zeker geen 9060 D receiver kopen, dit is verder een geweldig apparaat, maar sacd moet je niet voor bij kenwood zijn lijkt mij.
De instap sacd spelers van sony zijn verder ook niet om over naar huis te schrijven, dit zijn gewoon slechte cd spelers... en wat moet je met een sacd speler die niet goed is in cd's afspelen ?

Voor sacd moet je ten eerste een wide-range receiver hebben deze versterken vaak van 20 hz tot om en nabij de 100 khz.

B&W en MS speakers als voorbeeld komen beiden tot 22khz en dit is niet per sé geschikter voor sacd afspelen.

Wat veel belangrijker is, je speaker moet gewoon overal goed in zijn, mooi strak laag, goed vertegenwoordigd midden en mooi sprankelend hoog. Indien dit niet het geval is, zal sacd al een groot stuk van haar waarde verliezen. sacd is eigenlijk een normale opname, maar dan 'opgerekt' om de dynamiek drastisch te verhogen. Hiervoor heb je een dynamische versterker en dynamsche speakers nodig.

• gkros
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06-2023
Jaja laat maar dus ;-) maar ik vroeg het dus af vandaar.
Ik blijf wel veel intresse houden in die Kenwood en vandaar dus ook mijn vraag wat voor een dvd speler zou daar het beste bij passen volgens jullie.
Als het even kan ook met mp3 ondersteuning maar dat is niet het voornaamste,ik wil er maximaal € 500,- voor uitgeven.

gkros, een speler van 500 euro vind ik een beetje overkill voor die kenwood receiver.
Of je moet een goede TV hebben, zodat je ook echt wat hebt aan de betere beeldkwaliteit die spelers in dat budget bieden. Kijk eens naar een Toshiba sd-220E kost misschien 250 eur her en der, maar is vaak regio vrij gechipt te kopen, een onverslaanbare beeldkwaliteit en heeft ook MP3 ondersteuning.

Anoniem: 62484

Ik heb de sr6200 gehoord ik had me vergist met de sr6300. Heeft die sr4200 een plastic frontje??? dat komt er bij mij niet in plastic brrr, ik wil wel een met geborsteld metalen frontplaat. Ik heb nog een 1802 op het oog van Denon met pre-amp uitgangen en een sony STR-DA50ES die staan me ook wel aan. Alleen heeft die sony geen pre-amp outs. (is al wat oudere amp) Ben aant twijfelen tussen die kenwood 90960 met al z'n opties en de marantz SR5200 met z'n betere stereo performance. Vermogen interreseerd me niks want ik ga toch een andere eindtrap gebruiken. Dus 50 watt per kanaal is al meer dan voldoende. Als de DAC maar een beetje in orde is.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Anoniem: 62484 schreef op 18 september 2002 @ 15:18:
Ik heb de sr6200 gehoord ik had me vergist met de sr6300. Heeft die sr4200 een plastic frontje??? dat komt er bij mij niet in plastic brrr, ik wil wel een met geborsteld metalen frontplaat. Ik heb nog een 1802 op het oog van Denon met pre-amp uitgangen en een sony STR-DA50ES die staan me ook wel aan. Alleen heeft die sony geen pre-amp outs. (is al wat oudere amp) Ben aant twijfelen tussen die kenwood 90960 met al z'n opties en de marantz SR5200 met z'n betere stereo performance. Vermogen interreseerd me niks want ik ga toch een andere eindtrap gebruiken. Dus 50 watt per kanaal is al meer dan voldoende. Als de DAC maar een beetje in orde is.
De 4200 heeft inderdaad een plastic fontje en geen metalen zoals de 5200 en hoger. Maar het is wel een van de beste plastic frontjes die er zijn, moet ik zeggen. Erg chique, maar glimt alleen niet zo als metaal.

Heb zelf net vandaag de 9060 van Kenwood binnen. (Lekkere afstandsbediening :)) Had hem in Duitsland besteld. Ga hem vanavond installeren en dan horen jullie het wel. Jammer dat mijn nieuwe surround speakers nog niet binnen zijn. Heb nu nog een combinatie set dus dat klinkt niet zo erg goed als het kan.

• duncanvdlinden
_Jona_, ik ben benieuwd hoe die kennwood volgens jou is,
wat was je vorige setup eigenlijk?

• duncanvdlinden
nou, robbie weet je het al?? :)

Anoniem: 65450

Eyyy Peeps! Ik ben nieuws hier, heb net ff de hele topic doorgelezen :P
Ik ben ook een 17 jarig pikkie en gah een nieuwe set halen. Ik had eerst de Denon AVR-1802 in me hoofd, maar nu hoor ik hier allemaal mooie verhalen over de Kenwood 9060. _/-\o_ Kan iemand me vertellen wat het verschil is tussen deze 2 receivers? Want dat 7.1 vind ik niet zo van belang, aangezien ik toch niet uitkom op 7 boxen. Waarschijnlijk wordt het een home ciname set, 4x sat. + center + subwoofer. Maar als iemand een goede reden geeft om door te sparen voor de kenwood zou ik het graag horen.

Buiten dat heb ik dan voor de boxen nog een aardig beperkt budget.. :( maargoed ik koop dan liever later boxen i.p.v. dat ik kutboxen koop. Heeft iemand ervaring met de JBL SCS 138? Want 'naar zo'n set ben ik opzoek, maar ik ben benieuwd wat voor geluid eruit komt.

Greets! 8)

Anoniem: 65450

Beter plan: Ik wil boxen voor movies en voor normaal geluid zegmaar. Dus ik kan beter 2 zuilen nemen zodat ik iig chill muziek kan luisteren, en dan later uitbreiden naar een surround set. Dan hoef ik tenminste niet een hele surround set tegelijk te kopen. Iemand goede ingevingen? En Robbie ik ben zeer benieuwd naar je test-uitslag :P

Greets

• duncanvdlinden
vx-gas,

inderdaad ik ben het met je eens, begin gewoon 2 goeie front speakers, waar je nog mooi je muziek mee kan luisteren (en films). ik vindt een film kijken met 2 goeie front speakers (met een aardige bas ook al mooi. brijd dan later uit naar een 5.0 of 5.1 setup.
het muziekale zit toch altijd nog in je front speakers, 5.1 is eigenlijk alleen maar voor een extra 3d ervaring (zoals je al weet :) ).
die 2 genoemde receivers zijn idd mooi, maar kies zelf marantz omdat, ik tannoy speakers heb en die heel goed samengaan met marantz. bovendien is het stereo heel erg goed in die prijsklasse. maar het is maar net wat jij bellangrijk vindt en wat je budget is. receivers is net als speakers subjectief. en klinkt iedereen z'n oren anders. wat de 1 mooi vindt, vindt de ander afschuwelijk. :)

ga langs een aantal audiozaken en vraag of je bepaalde speakers, receivers mag luisteren.

succes.

• duncanvdlinden
de marantz rv4300 kost in amerika 329 dollaar :9~
waarom hebben hun hem nou wel vroeg, spul moet uit japan komen.
jammer dat ik nog een maand moet w8en.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:57
Goed het is klaar. Ik zal vertellen hoe het in zijn werk is gegaan en wat eruit is gekomen.

Ik kwam daar aan, kreeg rondleiding door het kasteeltje daar. En toen kreeg ik uitgelegd hoe ze het testen. Ik kreeg een formulier met daarop ruimte voor aantekeningen te maken. Ik kreeg 15 soorten speakers voorgeschoteld eerst. Ik begon te luisteren, en via een afstandsbediening kon ik tussen de speaker sets door switchen. Op een gegeven moment had ik 13 speakers voor me afgeschreven. Ik hield nummer 7 over, en 13.

Goed ik had toen alleen naar trance geluisterd. Ik begon aan rock muziek. Alle speakers klonken gelijk een stuk anders. Maar toch sprongen de 7 en de 13 eruit. Alleen was nu 13 beter ipv 7 als bij trance.

Marcel mijn adviseur, begreep waarvan ik hield, mijn smaak. Hij zei dat hij wel een speaker had die van allebei de markten thuis was. En hij pakte andere speakers.
Ik schrok ervan hoe groot ze waren. Ik liet direct de kamer uit en liet me alleen.

Toen ik de trance cd opzette werd ik er toch wel ff stil van. Ik switchte weer ff naar 7, en weer terug naar [was aangesloten op 4] naar 4. En weer van 13 naar 4, 7,4,13,4,7,13. Het was zo mooi, die bas zo strak zo dynamisch. Toen zette ik wat rock muziek op, dezelfde nummers als ik eerst deed. En echt een wereld van verschil. Het leek net ofdat ze echt in die kamer aan het spelen waren. Zo gruwelijk mooi, zo helder. Ik werd er gek van :P .

Dus, ik heb me keus gemaakt.

Ik koop de receiver pas over 2 jaar.

Ik koop nu de Intelligent Quality Spectra 2000's. Kostte me 1000 eur per 2 speakers.

Maar het geluid wat eruit komt, ik ben verkocht.

w00t

• duncanvdlinden
ik ken het merk speaker niet,
heb je pics?
besef je wel dat die speakers op een mindere receiver echt slecht kunnen klinken?
niet flamend bedoeld hoor! :)
ik denk dat speakers van die prijsklasse toch aardig aangestuurt moeten worden.
heb ik met m'n tannoy's die ik nu heb ook, op de receiver van m'n pa vindt ik ze echt veel mooier klinken.

iig veel plezier met je aankoop! :)

Wat voor speakers heb je nog meer gehoord en op welke amp?

VX-gas

Ik had ook interesse in de AVR1802. Het grote verschil is dat de kenwood het THX select keurmerk draagt. www.thx.com. Je kunt er dus een hoop aan instellen. Hij heeft meer vermogen per kanaal alleen denk ik dat de denon wat meer headroom heeft en wat beter presteert op muziekgebied.

Walter.PPK dat denk ik niet... De keuze die robbie trouwens nu gemaakt heeft is op zich wel een hele goede, en toch kompleet anders dan wat hij in de eerste instantie in gedachten had. Het is een hele investering, maar dan heb je ook wat. En het mooie van goede ( duurdere speakers) is dat er vaak heel wat rek in zit. Stel je zit wat krapper bij kas na de aankoop en je koopt een receiver om vooruit te kunnen voor +- 500 euro.. dan zit je al naar aardige kwaliteit te luisteren. Intussen kan je doorsparen en dan als je echt een keer geld over hebt, een receiver van 1500 euro of duurder aanschaffen. De performance boost die je dan ineens krijgt, is vaak vele malen groter dan om de zoveel jaar de speakers + receiver te vervangen voor hetgeen je op dat moment kunt betalen. Speakers zijn nu eenmaal het belangrijkste en als je het geld kunt missen, zijn speakers het laatste waar je op moet bezuinigen.
Mocht je voor de hogere kwaliteits speakers gaan, vergeet dan in ieder geval niet er ook degelijke kabels bij te kopen, want een systeem valt of staat door de juiste bekabeling.
Goede speakers zijn veelal kritisch kwa kabels en ik heb mijn bekabeling op mijn MS THX set ook nog niet helemaal zoals ik die hebben wil. De reden hiervoor is, dat ik nu nog bij mijn moeder woon en ik het zonde vind om nu veel geld uit te geven aan dure bekabeling terwijl ik misschien binnen een jaar het huis uit ben en ze dan ineens te kort zijn.

Walter.PPK erg interessant dat jij de avr1802 van Denon met de Kenwood 9060 D vergelijkt.
De avr1802 gaat al weer een tijdje mee en is eigenlijk wel aan vervanging toe... Hij loopt kwa pre-outs en surround decoding al een complete generatie achter op de rest, die vrijwel allemaal 6.1 surround ex en dts-es bieden. In de What hi-fi van Oktober word dit ook benadrukt, de Denon komt er het slechtst vanaf, hij maakt alles nog een klein beetje goed met degelijke stereo, maar moet toch in de Kenwood op alle gebieden zijn meerdere bekennen. je zou, als de Kenwood net te duur is voor je ook kunnen kijken naar de Pioneer vsx-811 deze is ook erg goed voor het geld, maar de winnaar van de test is toch de Yamaha RXV-630 RDS. Als je nu een receiver moet kopen neem dan in ieder geval niet de Denon, die heeft zijn beste tijd wel gehad. De veel besproken Kenwood is momenteel toch de keuze voor menigeen, want die biedt de meeste gadgets en ( voor sommigen heel belangrijk) is voor leuke prijzen te vinden op internet.

• duncanvdlinden
robbie ook toevallig tannoy mx2 gehoord, zeker schelkasten bij die van jou? :p

• FireStarter
duncanvdlinden schreef op 19 september 2002 @ 07:51:
robbie ook toevallig tannoy mx2 gehoord, zeker schelkasten bij die van jou? :p
LOL

* FireStarter mist het trillian geluidje

Nog een klein weekje en de speakers staan op me kamer. Ik hoop dat ze tegen de muur passen, omdat ik op een zolder zit. Boxen zijn behoorlijk hoog namelijk.

Ik heb al die formulieren van stassen gekopie­rd voor mijn buren. Kunnen hun ook hun testoordeel laten zien, hoe het klinkt door een laag van 40 cm beton :D .

Wat zou de beste methode zijn, om de week de boxen weer iets harder laten gaan? Anders gaan ze gelijk klagen.

w00t

• duncanvdlinden
ja dus :'(

het zijn dus zuilen, zou ik wel een afstand houden vanaf de muur van een cm of 50.
help je ook de buren mee, en het geluid voor je zelf is ook mooier. :)
wat ook een must is,
is het plaatsen van puntjes (spikes) onder de speakers, dreunt het ook weer minder door naar de buren. :)
en een marmeren/graniet/stoep tegel er onder helpt ook dat het niet doordreunt (verbetert ook het geluid).

De plaatsing tegen de muur kan ook lekker klinken. Als een speaker een heel groot stereo beeld heeft hoeven ze niet perse 50cm van de muur. Het beste kun je het allebei even uitproberen. Mijn Mission 753's klinken het beste 25cm van de muur.

Ik heb die Denon 1802 nog even bekeken en eigenlijk is de prijs/kwaliteit relatief ver te zoeken. Die kenwood wordt steeds interessanter. Maar ik ga toch eerst een subwoofer bouwen. Daarna kijk ik wel weer eens verder. Altijd stukje bij beetje aanvullen. :)

• FireStarter
duncanvdlinden schreef op 19 september 2002 @ 13:17:
ja dus :'(

het zijn dus zuilen, zou ik wel een afstand houden vanaf de muur van een cm of 50.
help je ook de buren mee, en het geluid voor je zelf is ook mooier. :)
wat ook een must is,
is het plaatsen van puntjes (spikes) onder de speakers, dreunt het ook weer minder door naar de buren. :)
en een marmeren/graniet/stoep tegel er onder helpt ook dat het niet doordreunt (verbetert ook het geluid).
Ben ik het niet mee eens. Als ik ze wel in de hoek zet, krijg je dus meer basseffect, waardoor de speakers niet zo hard hoeven. Als je ze van de muur afzet, dan zet je het geluid automatisch harder om hetzelfde effect te krijgen als dat hij tegen de muur aan staat.

Bovendien zit ik op de zolder, van de zomer is alles dubbelgeisoleerd, dus het geluid word al meer tegengehouden. Verder ben ik ook blij dat beide buren zonen hadden die ook veel harde muziek deden draaien, dus ze zijn ons wat verschuldigt. :D

w00t

Het is nooit wenselijk om speakers in een hoek te zetten. Die extra bas die je krijgt door muur reflectie (bij plaatsing tegen de muur) is meestal niet echt mooi. maar nogmaals je moet het gewoon even uitproberen.

• duncanvdlinden
een speaker in de hoek plaatsen vindt ik niet mooi (en vele anderen) de bas wordt dan minder natuurlijk, wat boomeriger.

• FireStarter
Maar ik zit op een zolder, dus ik zit nergens met hoeken van 90 graden.

w00t

Gewoon een 30 a 40 cm uit de hoeken zetten , klinkt stukken beter. Een vriend van mij had dit met Magnat speakers, na mijn aanraden zette hij ze 40 a 50 cm van de wand af en op spikes... De prestatiewinst was fenomenaal. Dit op een kenwood receiver van 2000 gulden van 2 jaar oud. Toen hier echter de marantz sr 7200 op kwam die hij van mij overkocht wegens mijn upgrade naar meer power, Werden die Magnats helemaal uitgeknepen kwa potentie, schitterend gewoon ;)

• gkros
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06-2023
Hoi ik wil dus ook voor die Kenwood 9060 gaan ,maar ik kan nu ook een pioneer 839 kopen voor € 400,-.
Nu is mijn vraag is dat de moeite om te overwegen omdat er op kenwood veel meer dingen zitten en omdat die pioneer al een tijdje uit is.
Wie heeft ervaring met die pioneer want ik kom er zelf weinig over tegen.

Thnx.

Die Pioneer is ook zeker heel mooi en een THX select model met een aardig zware voeding..
Die pioneer was ook een veel duurder apparaat 1500 gulden ... dus kijk of je ze ergens kan beluisteren anders.. Zelf denk ik dat je beter de Kenwood kunt nemen als je dan toch moet kiezen, dan loop je iig niet achter de feiten aan met je aankoop.

• duncanvdlinden
betekend meer vermogen nou ook direct ook beter geluid bij receivers of is dat niet zo. ik bedoel als je ze naast elkaar zou zetten op gelijk volume.

• FireStarter
duncanvdlinden schreef op 19 september 2002 @ 16:41:
betekend meer vermogen nou ook direct ook beter geluid bij receivers of is dat niet zo. ik bedoel als je ze naast elkaar zou zetten op gelijk volume.
Dat verschilt per fabriekant toch, welke apparatuur/technieken ze gebruiken :? ?

Bij stassen zeiden ze dat een goede set voor 75% wordt uitgemaakt door de speakers. En daarom heb ik nu niet in een receiver geinvesteerd maar in de boxen. Ik zou er zoiso 1/1,5 jaar over doen. En dan zou ik nu al een receiver gaan kopen. Dat is gekkenwerk. Dat is hetzelfde als nu een receiver kopen van 1000 eur of over 1,5 jaar 1tje van 750. Hij zei receiver zijn net als computers, alleen dan niet zo erg als computers, maar receiver verouderden ook heel snel, net als computers.

Kost me nu klauwen met geld, maar er komt een dag dat ik mezelf bedank, voor die keuze die ik nu heb gemaakt.

w00t

Duncanvdlinden zoals je hierboven al ergens in een post van mij hebt kunnen lezen, is vermogen oftewel "stroom" belangrijk om een dynamisch klinkend klankbeeld te creëeren. Dus ja een versterker Met een krachtigere voeding zal over het algemeen dynamischer en dus beter klinken en geeft dus automatisch meer vermogen af, ook al staat hij "even hard" als een zwakkere versterker.

Des te krachtiger de voeding, des te minder hij vervormd als hij hetzelfde vermogen moet leveren als een mindere voeding. En een krachtige versterker klinkt op lage volumes ook beter omdat hij gewoon minder hard hoeft te werken en altijd extra vermogen "op zak heeft" om alles net wat dynamischer te laten klinken, capiche ?

Niks meer aan toe te voegen. Hoe meer vermogen er wordt gebruikt des te meer headroom (dynamisch bereik) des te beter het geluid.

• duncanvdlinden
dan heb ik toch liever een marantz 5200 denk ik, maar dan is geld weer het probleem :X

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Hmm ik lees toch wel wat dingen waar ik (maar wie ben ik..) het niet mee eens ben, speakers in de hoeken zetten is waanzin, de enige speaker die ik ken die in een hoek moet is de klipschhorn, andere speakers gaan boemen en veel te "dik" klinken.

Verder vind ik speakers ook geen 75% van de setup uitmaken, je systeem is zo sterk als de zwakste schakel, de bron en versterker tellen ook zeer hard mee, de speakers zijn wel het belangrijkst maar tel zeker de rest mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je systeem klinkt net zo goed als de zwakste schakel. Ben ik het niet helemaal mee eens. Elke combi van componenten klinkt anders. Een systeem klinkt zo goed als alle componenten bij elkaar opgeteld. cd-speler + versterker + bekabeling + speakers.

Stel dat je een slechte versterker hebt met slechte speakers dan klinkt het kut maar dat zegt niet dat als je er betere speakers op aansluit dat de combinatie nog steeds kut klinkt. Hij klinkt dan relatief beter. De regel gaat in zoverre op dat de versterker de bottleneck is voor een lekker klinkend systeem. Alle componenten hebben hun eigen gewicht. Zo is bekabeling en bv de cd-speler in een doorsnee €2000 niet de bottleneck. vaak is het geluid van de speakers op de eerste plaats een kritieke component en is het verstandig om daar niet op te bezuinigen. Maar 75% lijkt me een beetje veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Nou, daar ben ik weer. Heb mijn nieuwe Kenwood meteen aangesloten gisteren. Heb alleen weer de pech dat het apparaat dat ik binnen kreeg niet helemaal in orde is. Vanochtend kreeg ik opeens nog maar geluid uit de linker frontspeakers terwijl de andere speakers ruisden of zwegen. Het bleek alleen in stereo of in surroundmodus als Prologic, Neo etc te zijn. Bij een digitale input deden de andere speakers wel mee. Heb al met Kenwood in Nederland gebeld en waarschijnlijk is het een contactje dat niet goed is. Moet alles dus nu naar een servicecenter brengen (Dat is het nadeel van in Duitsland bestellen, je kan niet terug naar de winkel). Dus weer al die speakers loskoppelen en sjouwen. Moet dus wel veel moeite doen voor goed geluid :).

Maar nu nog even de resultaten - voor zover die ik al heb. Het geluid is een behoorlijke verbetering over mijn JVC RX7000 die ik hiervoor had. Vooral in surround. De effecten zijn veel beter te plaatsen in het geluidsveld en het geluid is veel voller. Ook muziek is beter, vooral de ritmes drijven beter door en klinken niet meer zo sloom, hoewel de hoge tonen soms wat scherp zijn. Ik kan het alleen niet vergelijken met de Marantz 5200 omdat ik die nog nooit gehoord heb. En qua surroundmodes en opties kan geen enkele receiver in deze klasse de concurrentie aan. Ik draai nog niet helemaal optimaal. Behalve het bovenstaande probleem gebruik ik momenteel een combinatie van speakers voor surround. Ik heb twee Wharfedale Diamond 8.3 speakers op de frontuitgangen en voor de center en surround plus extra fronts heb ik een Pioneer S-V30T setje. Die zijn veel kleiner dan de Wharfedales en zijn dus minder autoritair. Vooral de center speaker is veel 'ieler' en dus is het klankbeeld niet helemaal goed. Ik heb al Wharfedale 8 centers en surround besteld maar het duurt even voor die komen. Maar ik ben zelf al behoorlijk tevreden. Als ze binnenkomen gaan de huidige surrounds naar de surroundbacks voor echt THX surround ex 7.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aj _Jona_ da's pech hebben.. Je hebt de wharfedale set toch ? tja daar kan de Kenwood misschien een beetje schel op klinken, maar neem maar aan det de 5200 een wat zachter sprankelender hoog heeft en een volwassen, onoverdreven weergave van het laag.

Waar heb je die wharfedale's besteld ? www.allec.nl heeft ze ook volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Ja dat is behoorlijk pech hebben.
Ik heb voor de Kenwood gekozen voor goede surround dus ik kan dan natuurlijk niet alles verwachten op muziekgebied hoewel de Kenwood zeker niet slecht klinkt. Als mijn budget het weer toelaat neem ik waarschijnlijk een losse stereoreceiver erbij.
Ik heb de speakers in Engeland besteld. Hier in Nederland zijn ze behoorlijk duur vooral omdat het eigenlijk budgetspeakers zijn. De 8.1 die ik wil gebruiken als surround zijn minimaal 220 euro terwijl ik ze nu heb besteld voor 92 GBP. Scheelt weer even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehh ... bron www.allec.nl

Uitverkoop Wharfedale luidsprekers
Diamond 8.1 van 119 voor 85
Diamond 8.2 van 149 voor 119
Diamond 8.4 van 229 voor 199

Dit zijn volgens mij gewoon stuksprijzen.. die in GB ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Dit is per stuk. Voor een set betaal je dus 238 euro. Die 92 GBP is al per set van twee. Bovendien zijn de bovenstaande prijzen ook nog eens van demoexemplaren en niet nieuw dus. Ik had al bij ze geinformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow ok .. waar haal je ze dan vandaan in GB ? en zijn ze daar met meerdere dingen goedkoper als NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Je kan er Hifi wel goedkoper krijgen als je goed rondkijkt. Ik heb deze Wharfedales oa goedkoper gezien bij superfi.co.uk, thehifistore.co.uk en bij toshiba-direct.co.uk. De laatste was de goedkoopste maar is momenteel met een grote verbouwing bezig tot eind september. Zou trouwens alleen voor goedkope speakers gaan in GB en de rest in NL of D zoeken. Ze hebben weer een ander soort stekker voor het stopcontact in de GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Jona_ dat klopt van die stekker, maar wist je dat als je die openschroeft, dat daar gewoon een normale 220 stekker onder schuilt ? Dit viel mij op toen ik mijn Toshiba SD510 E dvd speler kocht toen hij net uit was bij Richersounds in NL. ( inmiddels alweer mee opgehouden helaas) Daar schroefde die verkoper die "engelse" stekkers er gewoon af alvorens het apparaat mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
je kan toch niet zomaar dvd-spelers uit engeland bestellen? Die 3 zaken verzenden niet eens naar nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blijkbaar wel, maar je moet dan waarschijnlijk wel met creditcard betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik kon het niet op de sites vinden, heeft jona daar speciaal om gevraagd ofzo?
deze winkel in engeland is ook goedkoop

http://www.richersounds.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Je moet inderdaad goed zoeken naar zaken die naar Nedeland verzenden, maar de bovenstaande sites versturen naar het buitenland. Richersounds vermeldt het niet op de site maar ik heb een mailtje gestuurd en een telefoontje gepleegd en op verzoek sturen ze wel naar Nederland. De sites die ik noemde versturen ook allemaal naar Nederland maar verstoppen dit ergens in de help/info.

Richersounds is inderdaad erg goedkoop. Maar het is een beetje een vreemde zaak. Ik wilde de Wharfedales uit de advertentie uit de What hifi bestellen maar op de site kon ik ze niet vinden. Opgebeld wisten de operators daar ook van niets. Ook niet of ze zouden komen. Ik kreeg alleen een mogelijke datum waarop een ander stel uit de serie misschien zou komen. Klinkt niet erg betrouwbaar om op te gaan wachten. Verder jammer dat ze uit Nederland weg zijn. Waren een van de weinige prijsbrekers op hifigebied. Waren ook erg kort in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
weet jij ook de verzendkosten jona?

de prijzen schelen toch minder als ik d8, 199 pond is namelijk 349 euro. marantz sr4200.
kost hier 440 euro bij stassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Ik heb een zonnebrillen actie gehouden hier op GoT.

Die kostte bij elkaar zo'n 270 eur/ 150 pond ofzo. Hierbij kwam nog de verzendskosten van 25 EUR. En daarbij kwam nog ook het bedrag van bank naar bank [ 17, jaar geen creditcard] Ik was dus 42,50 EUR kwijt om het hiernaartoe te halen.

+ hadden we nog het geluk dat er gift opstond want de douane k'an ook moeilijk doen.

Dus houd in je achterhoofd, dat als er iets kapot is, je ook weer aan de haal moet. Al zou dat hiermee anders zijn want marantz heeft in NL ook service centra's. Maar dan nog.
Ik koop alles bij stassen, is er iets kapot, dan komen ze zelfs langs als het om goede klanten gaat.

Mijn speakers worden ook [ff] afgeleverd, Toch weer die extra service ;) .

Ik zou er nog eens goed over nadenken.

w00t

• jona
Ja voor die extra service betaal je uiteindelijk ook. Maar het is waar dat het 'even teruggaan naar de winkel' niet meer kan, hoewel een servicecenter van Marantz produkten gekocht in de Eu gewoon zal repareren. Ik zou dan ook pas in het buitenland kopen als het echt behoorlijk goedkoper is. 100 Euro verschil op de Marantz 4200 is niet niks, maar de verzendkosten zijn zeker zo'n 25 Euro over het algemeen. Je moet dus beslissen of de extra service van Stassen het geld waard is.

edit: Trouwens, 200 Pond is ongeveer 320 Euro dus het scheelt nog meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Zo ik heb me IQ's binnen.

Ze klinken zo :9~ .

Frequentierate van 25-22Khz :9 .

Ze klinken echt zo lekker.

En ow wat hebben mp3tjes toch klote kwaliteit :D

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
idd mp3's hebben een klote kwaliteit :) sind's m'n tannoy's :p
komt omdat die tannoy's van mij zo gedetailleerd zijn.
sterker nog ik heb liever m'n pc niet eens aangesloten op m'n receiver.
maarja ik vindt die mp3's zo makkelijk. :)
een cdtje in m'n dvd speler klinkt een heel stuk beter.
igg veel plezier met je nieuwe speakers Robbie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

Aangezien ik niet nieuw topic wil openen vraag ik het hier maar even en ik al search en google heb gebruikt en nog nix tegen kom vraag ik het hier ik zoek een duitse site die eventueel in nl of de thuis bezorgt waar B&W Speakers op staan en wat ze dan moeten kosten ik heb bijna alle sites gezien maar geen B&w of geen prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 13:43
Anoniem: 100231 schreef op 01 maart 2004 @ 20:51:
Aangezien ik niet nieuw topic wil openen vraag ik het hier maar even en ik al search en google heb gebruikt en nog nix tegen kom vraag ik het hier ik zoek een duitse site die eventueel in nl of de thuis bezorgt waar B&W Speakers op staan en wat ze dan moeten kosten ik heb bijna alle sites gezien maar geen B&w of geen prijs...
B&W hanteert vaste prijzen voor alle retailers in Europa, dus deze boxen zul je niet goedkoper in Duitsland kunnen bestellen...

Helaas :(

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

eh balen! en iemand site ofzo waar je ze online kunt bestellen (ik orienteer graag voor ik iets koop ;) ) en met prijs enz erbij dan alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 13:20
Goede en goedkope audiozaak in Duitsland: Expert.
Zie www.expert.de voor vestigingen.

Andere leuke is de Medimax. www.medimax.de
Zie ook link voor vestigingen.

Nog een leuke is de Mediamarkt. Zie ook weer www.mediamarkt.de

Pat

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 13:21

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Weet iemand nog goede Duitse TV verkopers? Hifi Schluderbacher heb ik maar die is niet veel goedkoper, of eigenlijk helemaal niet.
Pagina: 1 2 Laatste