Ik denk bij Stassen, aangezien ze daar best wel goedkoop zijn, en omdat ik daar ook ga luisteren volgende week.
En als ik dadelijk deze set heb, kan ik toch wel een aantal jaartjes vooruit lijkt mij zo.
w00t
Ik denk bij Stassen, aangezien ze daar best wel goedkoop zijn, en omdat ik daar ook ga luisteren volgende week.
w00t
Dat is zo'n eind weg nog. Tegen die tijd is een DVD ff kopieeren de gewoonste zaak van de wereld. Ik zou het nu nog echt niet weten.Dnc1n schreef op 15 september 2002 @ 16:53:
wat voor dvd speler neem je robbie007?
w00t
w00t
Heb je gelijk in. Om eerlijk te zijn was ik het ook vergeten om de post te editten.Dnc1n schreef op 15 september 2002 @ 17:34:
zou ik je indeling veranderen en eerst 2 goeie front speakers + receiver kopen, daarnaa dvd speler, achterspeakers, breedbeeld tv. mits je nog helemaal geen tv hebt zou ik dat eerst kopen en daarna pas achterspeakers.
geloof me een film kijken met 2 goeie speakers is ook best mooi.
vooral als ze een beetje bas produceren.
en bovendien kun je ook mooi naar je cdtjes luisteren via je dvd-speler, daar kan je pc niet tegenop!
w00t
Verwijderd
Niet mee eens, hij heeft dus een 82cm grootbeeld tv en een audigy is een redelijk goede geluidskaart met een goede digital out.Dnc1n schreef op 15 september 2002 @ 17:34:
zou ik je indeling veranderen en eerst 2 goeie front speakers + receiver kopen, daarnaa dvd speler, achterspeakers, breedbeeld tv. mits je nog helemaal geen tv hebt zou ik dat eerst kopen en daarna pas achterspeakers.
geloof me een film kijken met 2 goeie speakers is ook best mooi.
vooral als ze een beetje bas produceren.
en bovendien kun je ook mooi naar je cdtjes luisteren via je dvd-speler, daar kan je pc niet tegenop!
Is inderdaad een goede receiver. Zou zelf net een stapje hoger zitten en de 5200 nemen maar de 4200 is een hele goede basisreceiver. Bij Getwinners.de hebben ze hem voor 429 Euro met minimaal zo'n 15 Euro verzendkosten en dit was de goedkoopste die ik kon vinden. Daarvoor moeten ze hem ook wel in Nederland hebben. Bij Mediamarkt zag ik hem van de week voor 450 Euro (filiaal Rotterdam Alexandrium). Maar binnenkort wordt dit model vervangen dus steeds minder zaken hebben hem op voorraad.Dnc1n schreef op 15 september 2002 @ 18:44:
.....
het enigste wat ik nu nog wil is een nieuwe receiver dvd combinatie.
vindt de marantz sr4200 wel een leuke. deze heeft namelijk een hele goeie stereo voor het geld. en de surround is ook goed. niet zelf gehoort maar gelezen in revieuws.
bovendien heeft ie ook nog een 2001 award van what's hifi.
alleen is ie ergens via de post goedkoop uit een duitse zaak te krijgen?
zelf halen is ook nog een optie maar dan moet het wel vlak bij mij aan de grens zijn.
een nederlandse goedkope zaak is ook goed.
Verwijderd
OK gebruik je dan wel MSN of zo ? add me dan acandea@hotmail.com , dit is tevens ook mijn spam mail adres, dus als men hier ook berichten naartoe gaat sturen heb je geen garantie op een antwoord... zodra ik 700 + berichten zie staan_Jona_ schreef op 15 September 2002 @ 23:50:
[...]
En Darkman, moet eerst mijn ICQ weer eens installeren. Heb het al een tijdje niet meer gebruikt.
Duncanvdlinden, heb je ook al gekeken op de Stassen site? Hun hebben een hele goede/voordelige Marantz actie, klik
w00t
Maar dat is een ouder model toch?Dnc1n schreef op 16 September 2002 @ 08:41:
Ik heb hier een kennwood receiver en de stereo is echt afgrijselijk met mijn tannoy speakers.
Dus ik heb niet zo veel vertrouwen meer in kennwood.
Iedere versterker reageert weer anders op een bepaalde box.
Zo vindt ik m'n oude speakers, goedkope jbl zuilen ongeveer het zelfde klinken op die kennwood.
Beneden bij m'n pa speelde die tannoy's die jbl zuilen er zo uit.
Maar surround hoeft van mij niet zo uitgebreid.
Of gaat het bij die nieuwe marantz dan vooral om nieuwe soundsets (live, hall, concert etc.), of is er nog helemaal niks over bekend?
Vanaf wanneer wordt de nieuwe marantz verwacht?
Dolby pro logic II vindt ik gewoon nep. het gaat mij dus alleen om dts en dd.
Wie vindt het nou mooi om naar muziek te luisteren die vernacheld wordt door zo'n decoder, niet flamend bedoeld hoor?
En 5.1 houdt het toch nog nog wel een tijdje uit toch?
Maar ik ga waarschijnlijk wachten tot de 4200 goedkoop te krijgen is...
of toch de 4300?![]()
moeilijk...moeilijk....moeilijk
w00t
w00t
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
w00t
Verwijderd
w00t
Verwijderd
de speaker is denk ik de meest storende factor, als jouw de klank niet bevalt zal die op iedere receiver slecht uitvallen. irritant hoog, storende bas. dus dan moet je gaan kijken welke receiver neem ik bij de speaker die de mooieste klank geeft, in jouw oren.Robbie007 schreef op 17 september 2002 @ 17:17:
Bij stassen denken ze juist anders.
Ik luister dadelijk denk ik dan naar die kenwood, onkyo, en die yahama.
En ook naar de B&W Tannoy Mision en MS speakers.
12 combinaties, niet dat ik onthoud welke lekkerder klinkt hoor.
waarom geen marantz robbie?Robbie007 schreef op 17 september 2002 @ 17:17:
Bij stassen denken ze juist anders.
Ik luister dadelijk denk ik dan naar die kenwood, onkyo, en die yahama.
En ook naar de B&W Tannoy Mision en MS speakers.
12 combinaties, niet dat ik onthoud welke lekkerder klinkt hoor.
Verwijderd
w00t
w00t
ja je moet een receiver hebben die de hoge frequentie van sacd aan kan.gkros schreef op 18 september 2002 @ 10:57:
Wat voor een dvd speler zou je het beste bij die Kenwood 9060 kunnen nemen?
En wat ik me ook afvraag als je een dvd speler met sacd zou nemen heb je dan wat aan sacd of moet je daar een receiver voor nemen die sacd ondersteund?
Robbie ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Succes.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
De 4200 heeft inderdaad een plastic fontje en geen metalen zoals de 5200 en hoger. Maar het is wel een van de beste plastic frontjes die er zijn, moet ik zeggen. Erg chique, maar glimt alleen niet zo als metaal.Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 15:18:
Ik heb de sr6200 gehoord ik had me vergist met de sr6300. Heeft die sr4200 een plastic frontje??? dat komt er bij mij niet in plastic brrr, ik wil wel een met geborsteld metalen frontplaat. Ik heb nog een 1802 op het oog van Denon met pre-amp uitgangen en een sony STR-DA50ES die staan me ook wel aan. Alleen heeft die sony geen pre-amp outs. (is al wat oudere amp) Ben aant twijfelen tussen die kenwood 90960 met al z'n opties en de marantz SR5200 met z'n betere stereo performance. Vermogen interreseerd me niks want ik ga toch een andere eindtrap gebruiken. Dus 50 watt per kanaal is al meer dan voldoende. Als de DAC maar een beetje in orde is.
Verwijderd
Verwijderd
w00t
Verwijderd
Verwijderd
LOLDnc1n schreef op 19 september 2002 @ 07:51:
robbie ook toevallig tannoy mx2 gehoord, zeker schelkasten bij die van jou?
w00t
Verwijderd
Ben ik het niet mee eens. Als ik ze wel in de hoek zet, krijg je dus meer basseffect, waardoor de speakers niet zo hard hoeven. Als je ze van de muur afzet, dan zet je het geluid automatisch harder om hetzelfde effect te krijgen als dat hij tegen de muur aan staat.Dnc1n schreef op 19 september 2002 @ 13:17:
ja dus![]()
het zijn dus zuilen, zou ik wel een afstand houden vanaf de muur van een cm of 50.
help je ook de buren mee, en het geluid voor je zelf is ook mooier.
wat ook een must is,
is het plaatsen van puntjes (spikes) onder de speakers, dreunt het ook weer minder door naar de buren.
en een marmeren/graniet/stoep tegel er onder helpt ook dat het niet doordreunt (verbetert ook het geluid).
w00t
Verwijderd
w00t
Verwijderd
Verwijderd
Dat verschilt per fabriekant toch, welke apparatuur/technieken ze gebruikenDnc1n schreef op 19 september 2002 @ 16:41:
betekend meer vermogen nou ook direct ook beter geluid bij receivers of is dat niet zo. ik bedoel als je ze naast elkaar zou zetten op gelijk volume.
w00t
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
w00t
w00t
Verwijderd
B&W hanteert vaste prijzen voor alle retailers in Europa, dus deze boxen zul je niet goedkoper in Duitsland kunnen bestellen...Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 20:51:
Aangezien ik niet nieuw topic wil openen vraag ik het hier maar even en ik al search en google heb gebruikt en nog nix tegen kom vraag ik het hier ik zoek een duitse site die eventueel in nl of de thuis bezorgt waar B&W Speakers op staan en wat ze dan moeten kosten ik heb bijna alle sites gezien maar geen B&w of geen prijs...
Geef mij maar een Warsteiner.
Verwijderd
Carpe Diem
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq